Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man gediscrimineerd op Witte de Withstraat

wittedewith.jpg Een man die gediscrimineerd wordt door donkere jongens in de straat met de meest blanke naam van 020: de Witte de Withstraat. Dat is net zo kolderiek als een schietpartij waarbij niet geschoten wordt. Of dat afschaffing van de Apartheid tot vernietiging van het Afrikaner volk zou leiden (zoals Martin Bosma verwacht). Dat van die halfdonkere jongens op de hoek van de Witte de With gaan staan om andere mensen voor homo uit te maken. Geintje. Omdat Bosma ook mag zeggen dat afschaffing van geïnstitutioneerde discriminatie slecht is voor de gediscrimineerde groep. Of omdat het CDA een nedernegertje uit zijn witte pleegoudergezin mag rukken om 'm het land uit te kunnen gooien. Dan mag je ook best 'homo, we gaan je vermoorden' roepen tegen een meneer die niet aan ramadan doet op de Witte de Withstraat. Wit voetje halen bij de politie? Tipformulier onderaan deze pagina.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

frnas | 01-11-11 | 13:54

Zal er nog eens op letten als ik wederom naar huis fiets. Ik ontken de problemen niet, maar woon nu een jaar in 'de ghetto' en heb er echt totaal geen reet last van gehad. Wat ik hier mee wil zeggen: het is minder erg dan de media mij van te voren heeft doen vermoeden. Tuurlijk zie je soms jongens over straat lopen en erger je aan hun uitstraling maar voor mij is het niet tot meer dan dat gekomen. Wat ik ook zie: jonge kinderen die de hele dag over straat mogen lopen zonder enige vorm van ouderlijk gezag om hun heen. Dat is in mijn ogen de grootste boosdoener.

flitspopper | 01-11-11 | 12:26

Weet niet hoe het in 020 gaat, maar hier in 030 vertonen de meeste van de kleine haatzaaiertjes zelf behoorlijk twijfelachtig gedrag.....

Tasje om de schouder, roze strakke shirtjes aan, getailleerd jasje met een bontkraagje, minimaal met z'n 3-en tegen elkaar gedrukt op de scooter, etc.

aapnbats | 01-11-11 | 10:19

@Freddie Stobart | 01-11-11 | 04:03
Het zijn vooral de buitenwijken. Maakt het niet minder erg natuurlijk. Eén advies aan u met name: mijden ;)

doenormaal! | 01-11-11 | 10:13

Mauro eruit of dit tuig eruit, geen moeilijke keus.

Chinaboy | 01-11-11 | 08:35

Mauro eruit of dit tuig eruit, geen moeilijke keus.

Chinaboy | 01-11-11 | 08:35

doenormaal! | 31-10-11 | 17:27 |
Er komt en dag dat zo'n teringfin een flesje cola naar mijn hoofd gooit. Dat is de dag dat we er eentje minder hebben en mijn gezin het zonder vader moet doen.
Wat verwacht de politiek nu eigenlijk? Dat we allemaal braaf kutbekeurinkjes voor 10 kilometer te hard blijven betalen terwijl onze stadskernen tot ghetto's verworden?
Om dit soort redenen ga ik ook niet in moslimlanden op vakantie. Dan wil ik het thuis zeker niet.
Let op mijn woorden; als dat tuig zich niet heel snel aanpast of oprot voorspel ik akties van vigilantes. Dat is dan het begin van het einde.

Freddie Stobart | 01-11-11 | 04:03

-weggejorist-

Martin Jokt | 31-10-11 | 23:08

Moet je begrip voor hebben hè. Vooral blijven praten en niet stigmatiseren. Niet polariseren mensen. Stuur er een socioloog op af, of een cultureel-antropoloog. Laat die een rapport schrijven. En neem dat serieus, bestudeer het. Echt, Amsterdam Nieuw-West wordt het Sillicon Valley van Nederland - en niet, volgens de spruitjes-eters, een smeulende vuurhaard van de volgende 100-jarige oorlog.

Oome Gijs | 31-10-11 | 20:19

wat is de samenleving er toch beter op geworden.. met dit soort allochtonen heb je geen vijanden meer nodig...

Hein73 | 31-10-11 | 19:56

-weggejorist-

ouweruk | 31-10-11 | 19:55

Kijk ook even in de sectie uitgelicht.. Allemaal verrijkings liefmensen..

waarisdelol | 31-10-11 | 19:52

-weggejorist en opgerot-

hans6100 | 31-10-11 | 19:39

De bruinvrienden raken de kern! Meneer in kwestie wist vast niet wat een klysma is. Als homos gewoon vasten is er geen stront aan de knikker. Ja tog of nie dan?

HoogOpgeleid | 31-10-11 | 17:48

Kudt, dus Geert heeft toch gelijk!

opgejorist-weggerot | 31-10-11 | 17:32

tjonge jonge, wat een tokkies weer.
Je zou d'r bijna een shotgun voor kopen..

nietnietniet | 31-10-11 | 17:32

@emocore | 31-10-11 | 14:06
Bos en Lommer en Amsterdam Zuidoost zijn inderdaad nóg erger! Daar kreeg een bekende van me zonder reden een vol flesje cola naar haar hoofd gegooid. Autochtone durven niet eens meer naar de allochtonen hangjeugd te kijken want kijken is voor hun al een provocatie en "dan vraag je erom" (schelden en dreigen als standaard reactie). Fijne medelanders wonen daar.

doenormaal! | 31-10-11 | 17:27

Wiie de withstraat is in Rotterdam. De beledigingen vonden plaats naast het witte de withplein, en dat is inderdaat in Amsterdam

if-then | 31-10-11 | 17:23

@Holla Hezbollah | 31-10-11 | 14:17
Ja, ik heb ook al eens geroepen dat ik geen tegenstander ben van de sharia maar dan alleen voor de mensen die het graag willen. Best lastig voor al die draaideurcriminelen (van hoofdzakelijk allochtone afkomst en veelal moslim blijkt uit statistieken) om nog een wapen vast te houden zonder handjes of om nog een oud omaatje te beroven. Zal een hoop criminaliteit schelen! Echt. Tragische alleen is dat er ook weer een hoop onschuldige vrouwen gestenigd gaan worden omdat ze van hun jaloerse echtgenoten of op eerwraak beluste familieleden gestraft moeten worden omdat ze bijvoorbeeld met een westerse man hebben staan praten. Want dat mag natuurlijk niet, dat begrijp je.

doenormaal! | 31-10-11 | 17:21

Goed stukje voor de islamiserings ontkenners.

de honden blaffen... | 31-10-11 | 17:14

@Seven : oei oei dit mag je niet zeggen.. die feiten zijn schadelijk voor sommigen en dus beledigend.. mag niet!!

mental K | 31-10-11 | 17:13

@Bakito | 31-10-11 | 14:10
Jij hebt duidelijk de link in mijn reaguursel van doenormaal! | 31-10-11 | 13:5 niet gelezen. Maar ach dat hoef jij natuurlijk ook niet te lezen want die rechter is toch een racist in jouw optiek. En daarnaast heb jij natuurlijk sowieso altijd gelijk ;)

doenormaal! | 31-10-11 | 17:11

Dit is slechts een IN-CI-DENT! wanneer leren we het nou!?

mental K | 31-10-11 | 17:11

Er is niks mis met allochtonen. Alleen die vuile teringfinnen zijn een probleem. Een probleem die eens snel opgelost moet worden.

SchoneZoon | 31-10-11 | 17:00

@Oeleflaffel | 31-10-11 | 15:58 |
Ik lees; 1x buitenlander, 2x allochtonen!

Toch vind ik deze 3x te veel, want om een probleem te kunnen oplossen, moeten we exact weten om welke probleem gaat het eigenlijk, probleem is niet een allochtoon of een buitenlander, het probleem is de islam, deze islamieten worden thuis met haat opgevoed, deze haat wordt door hen islamitische geloof gekweekt, de koran is vol teksten met haat en geweld, dus de islam is HET probleem.

En daarom roep ik al vaker, verbieden, dit roep ik al sinds jaren 90, dus lang geleden voor Pim en voor Wilders, de islam is een grote probleem, het is een fascistische ideologie, verbieden is de enige oplossing, en wie dit niet leuk vindt, wegwezen naar Mekka, want een fascistische ideologie hoort niet bij een vrije, tolerante en beschaafde cultuur.

Goldway | 31-10-11 | 16:26

Het is gewoon jaloezie. Zelf mogen ze niks eten en ze mogen ook niet in hun aars geneukt worden tijdens de ramadan.

flinkescheet | 31-10-11 | 16:16

Als Mauro moet oprotten, dan dit zootje graag op dezelfde vlucht zetten.
Als Mauro blijft, dan dit zootje alleen op die vlucht zetten.

RottingChrist | 31-10-11 | 16:08

@ Goldway | 31-10-11 | 15:39 |
Tip: doe eens control f en zoek eens op het woord buitenlander. Buiten jouw post tel ik er 1.

Oeleflaffel | 31-10-11 | 15:58

who cares | 31-10-11 | 15:28
sorry voor de 4-dubbele post
Browser deed raar

who cares | 31-10-11 | 15:46

Hier is toch helemaal niets vreemds aan? Licht-getinten die zwaar discrimineren is toch heel normaal. Daar moeten we toch respect voor hebben omdat dat hun cultuur is waar wij nog veel van kunnen leren. Hier moeten we nog miljoenen van moeten binnenhalen (cijfers CBS).

Zo zie je maar dat alles weer goed komt en we zo eindelijk wel van al die vervelende autochtonen in de steden afraken.

Patatter | 31-10-11 | 15:40

Daar gaan we weer, veel reacties hier hebben het weer over "buitenlanders", alsof alle buitenlanders moslims zijn, jongens wakker worden a.u.b., er zijn heel veel buitenlanders die ook hekel hebben aan de islam, en die zijn juist uit islamitische landen gevlucht, en hier naartoe gekomen, omdat ze in eigen land door de islam onderdrukt worden.

Dus ga a.u.b. niet weer roepen dat deze ellende door buitenlanders komt, deze ellende wordt vooral door islamieten veroorzaakt, door de islam, want de koran erkent het ook heel duidelijk dat iedereen die geen moslims zijn, zijn vijanden.

Dus het westen was/is ontzettend dom, om zo'n vijandelijke ideologie op westerse grondgebied toe te laten, wie haalt nou een vijand binnen?!!! welke slimmerik?!! en nogmaals, een buitenlander is geen vijand, de islam is de vijand, dit wordt zelfs in de koran toegegeven. Maar onze politici kunnen blijkbaar niet goed lezen.

Goldway | 31-10-11 | 15:39

Gisteravond in het 20.00 uur journaal, 05:47
Demonstratie tegen de PKK
In accentloos nederlands:
"Wij gaan nergens naartoe. Turkije is voor de turken en dat blijft zo"

who cares | 31-10-11 | 15:31

Gisteravond in het 20.00 uur journaal, 05:47
Demonstratie tegen de PKK
In accentloos nederlands:
"Wij gaan nergens naartoe. Turkije is voor de turken en dat blijft zo"

who cares | 31-10-11 | 15:31

Gisteravond in het 20.00 uur journaal, 05:47
Demonstratie tegen de PKK
In accentloos nederlands:
"Wij gaan nergens naartoe. Turkije is voor de turken en dat blijft zo"

who cares | 31-10-11 | 15:30

Gisteravond in het 20.00 uur journaal, 05:47
Demonstratie tegen de PKK
In accentloos nederlands:
"Wij gaan nergens naartoe. Turkije is voor de turken en dat blijft zo"

who cares | 31-10-11 | 15:28

Onlangs kwam een Turkse meneer met zijn vrouw voorbij. Ik was wat groen aan het wegknippen. Hij ging een (overigens leuk) gesprek met mij aan over wat ik aan het doen was. Kutturken! Ze denken ook dat ze alles mogen in onze open tolerante samenleving!

Hölzenbein | 31-10-11 | 15:17

Ah gezellig! Ik werd onlangs (in Rotterdam, op weg naar m'n huis) ook weer door van die leuke Noord-Afrikaanse knullen uitgemaakt voor "hoerenzoon, kankerlijer, blank varken etc.". De reden? Omdat ik langsfietste. Dit was overigens pas de vijfde keer dat ik flink ben uitgescholden door deze open, tolerante mensen. Ik kan niet anders zeggen dat ik het een verrijking van de samenleving vind.

artbrut | 31-10-11 | 15:05

Maar dit soort Marokkaans tuig heeft helemaal niks met de Islam hoor. Dat ze de ramadan erbij halen en zeggen dat homo's op z'n Islamitisch zullen branden in de hel is gewoon toeval.

Oeleflaffel | 31-10-11 | 15:02

Als wezens zich gedragen als genetisch afval dan dienen zij ook als afval te worden behandeld.

Sidi Tamentis | 31-10-11 | 15:02

@Normpje | 31-10-11 | 14:56
Dat rekensommetje zal voor velen hier niet meevallen, dat merk ik wel al aan de intelligente reacties.

Hölzenbein | 31-10-11 | 14:59

Iedereen tuimelt weer over elkaar heen wat betreft verwensingen, maar niemand valt het op dat wanneer je de politie tipt, je ook nog een rekensommetje moet maken......! Welke kokosmacroon heeft dit bedacht?
Benno rilt.

Normpje | 31-10-11 | 14:56

Aah, de druk van riffers op hun landgenoten die niet de pislam aanhangen, neemt toe. Houd het in de gaten!

Semolina Pilchard | 31-10-11 | 14:51

Hoe vaak vieren die gasten eigenlijk ramadan?

dubbert | 31-10-11 | 14:50

@texritter | 31-10-11 | 14:47

Open Inrichting lijkt me een betere benaming.

yamahaha | 31-10-11 | 14:50

en weer blijkt maar eens hoezeer effectief de jaren 70/80/90 indoctrinatie van PvdA/d66/IKV/CDA, etc etc is geweest. Zelfs onnodig blogje GS marcheert in ganzepas achter het ANC aan. Notabene een ZANU/PF afsplitsing (zoiets als NSDAP voor zwart menschen) Verdiep je eens in huidig Zuid Afrika voor je onsterfelijk belachelijk te maken. Zoek eens Helpende Hand Zuid Afrika op, en je zult zien dat Bosma eigenlijk gewoon gelijk heeft. Het mooie is dat het in Zuid Afrika niet uitmaakt of een Blanke homo of hetero is.

Fred Janssen | 31-10-11 | 14:50

Zijn dat nou die Marokkanen waar men het altijd over heeft? Ik zie alleen maar 4 stereotyptjes..

Fratello | 31-10-11 | 14:46

Ik vind het erg om te constateren, maar ik heb 020 in de afgelopen 20 jaar zien vervallen van een leuke, tollerante, bruisende mini-wereldstad tot een vieze gore agressieve pauperkolonie achterbuurt, met dank aan de geïmporteerde 5e kolonne (en de PVDA natuurlijk).

Ik ben blij dat ik er niet meer woon en maar zelden hoef te komen. Het is net Frankrijk. Mooi land, maar die mensen hè?

yamahaha | 31-10-11 | 14:43

Als ik alle scheldende Marokkaantjes in West middels een burgerarrest moet gaan oppakken wordt het een dooie boel.

James St John Smythe | 31-10-11 | 14:30

@AlfredvonSchlieffen | 31-10-11 | 14:24
Alfred, deine doppelschlieffenreaguurdermodule ist am Arsch!

Hölzenbein | 31-10-11 | 14:29

AlfredvonSchlieffen | 31-10-11 | 14:24
Ja inderdaad we leven in een vrij land, maar als de benadeelde partij iets terug zou zeggen dan deed het wel vrij veel pijn, want dan sloegen deze islamietjes er direkt op.
Dus naieve (en dus linkse) reactie.

Holla Hezbollah | 31-10-11 | 14:29

hotnot | 31-10-11 | 14:00
Dus als jij straks achter in de bus moet zitten omdat je geen moslim bent, is er dan nog steeds niks mis met apartheid? Of dat je alleen kutwerk mag doen omdat je geen chinees bent. Denk na. Maar apartheid is volgens mij in jouw ogen goed omdat jij dan aan de bevoordeelde kant zou staan als blanke man. nl.wikipedia.org/wiki/Apartheid

deministerpresident | 31-10-11 | 14:26

Schelden doet geen pijn zeiden ze vroeger altijd. En dit roepen valt toch onder vrijheid van meninguiting? We leven in een vrij Nederland tenslotte. Beetje overtrokken reactie.

AlfredvonSchlieffen | 31-10-11 | 14:24

Schelden doet geen pijn zeiden ze vroeger altijd. En dit roepen valt toch onder vrijheid van meninguiting? We leven in een vrij Nederland tenslotte. Beetje overtrokken reactie.

AlfredvonSchlieffen | 31-10-11 | 14:24

Natuurlijk wordt het niks met Zuid-Afrika. Hoe kan iemand nou aan Bosma's voorspelling twijfelen?
Die blanken die destijds de dienst uitmaakten, die discrimineerden wel en niet zo'n beetje ook, maar ze runden ook een heel competent bestuur dat veel voor de zwarte bevolking deed.
Nou zijn daar nepotistische zwarten aan de macht die voornamelijk voor zichzelf zorgen, en dus nog minder voor de zwarte bevolking doen dan de blanken destijds.
De dekolonisatie en de afschaffing van de apartheid hebben uiteraard een zwarte ELITE veel voordeel gebracht. De gewone zwarte bevolking is bijna overal de lul. Meer nog dan toen witmans heerste.
Ze krijgen in ZA die blanken nog wel weggepest of vermoord. Maar daarna zal het niet beter gaan.
Kijk naar Zimbabwe en ween!

caudillo | 31-10-11 | 14:23

@Bakito | 31-10-11 | 14:18
Hij weet duidelijk niet wat HEL is.

Hölzenbein | 31-10-11 | 14:22

dan-b | 31-10-11 | 13:18
zitten toch hoop ik wel een paar shoarmazaken bij?

HAL 9000 | 31-10-11 | 14:21

@Causa Sui | 31-10-11 | 14:18
Maakt niet uit joh. Als er maar geroeptoeterd kan worden.

Bakito | 31-10-11 | 14:21

@Dahlia5481 | 31-10-11 | 14:17
Als dat zo is, wordt het eens tijd dat er wat geld tegen aan wordt gesmeten. Het zou zonde zijn als bepaalde groepen buiten de boot zouden vallen.

Bakito | 31-10-11 | 14:20

seven | 31-10-11 | 14:06 |
Met vorig topic in gedachte geloof ik geen onderzoek/cijfers meer..

mindovermatter | 31-10-11 | 14:19

Ah een incident, gedateerd; 15 augustus.. zie je wel, niets aan de hand dus.

Causa Sui | 31-10-11 | 14:18

@seven | 31-10-11 | 14:15
Jij komt duidelijk niet uit het katholieke zuiden, zoals ik.

Bakito | 31-10-11 | 14:18

@Bakito:

je word op je wenken bediend met cijfers door seven. En seven heeft het nog niet eens over de ook oververtegenwoordiging van maroks vwb de criminaliteitscijfers.

Enneh, die pisventjes zijn eerder hyena's. Die opereren ook altijd in roedels.

Dahlia5481 | 31-10-11 | 14:17

Wat is het toch een verrijking van onze cultuur hè ?

Marcus Porcius Cato | 31-10-11 | 14:17

doenormaal! | 31-10-11 | 13:58
Boeiend en angstaanjagend stukje.
Wel een voordeel is dat de sharia diefstal zal vergelden met het afhakken van de hand(en). Ik denk dat er dan in Nederland heel wat onthande strijders zullen zijn.

Holla Hezbollah | 31-10-11 | 14:17

@kibambam | 31-10-11 | 14:14
In België kan dat hé.
Die hebben een andere rekenmethode.

Che_cuevara | 31-10-11 | 14:16

@kibambam | 31-10-11 | 14:14
Dat is straf zunne.

Hölzenbein | 31-10-11 | 14:15

Bakito | 31-10-11 | 14:10
Lees het onderzoek eens zou ik zeggen. Schaamtecultuur vindt z'n oorsprong in de traditionele islamitische opvoeding.

seven | 31-10-11 | 14:15

We hebben het in NL vaak over 'onze Marokkaanse vrienden' maar in het Belgenland blijkt 182% van de Algerijnen crimineel te zijn!
Ja, goed gelezen... 182%.

kibambam | 31-10-11 | 14:14

Eh, volgens mij verwart de maker van deze column het (witte) Afrikaner volk met het (zwarte) Afrikaanse volk.

Andre1972 | 31-10-11 | 14:13

@Che_cuevara | 31-10-11 | 14:06
Zie |vraagstaart | 31-10-11 | 13:41 | 3

Gier | 31-10-11 | 14:12

@Hölzenbein | 31-10-11 | 14:09
Zeg jij, heb ik niet gezegd.

Che_cuevara | 31-10-11 | 14:11

@seven | 31-10-11 | 14:06
Juist. Onzeker machogedrag is de oorzaak, niet de afkomst. Marokkaantjes zijn, vergeleken met de Nederlandse bomen van kerels, pisventjes. Kleine hondjes zijn ook altijd het felst.

Zo. Dit is de laatste keer dat ik jullie uitleg hoe het zit.

Bakito | 31-10-11 | 14:10

@Bakito | 31-10-11 | 14:07
Ow bedankt voor de tip. *gaat nog even een kilo gehakt halen*

Hölzenbein | 31-10-11 | 14:10

@Che_cuevara | 31-10-11 | 14:03
En als ze blank zijn dan zal het ongetwijfeld wel die 'criminele' oostblokker zijn die je badkamer voor een habbekrats gaat betegelen?

Hölzenbein | 31-10-11 | 14:09

Cijfers mensen, cijfers. Anders blijven linkse politici gehakt maken van jullie standpunten.

Bakito | 31-10-11 | 14:07

Bakito | 31-10-11 | 13:57
Jij wil cijfers? Hierbij;
De focus op bv Marokkanen als het gaat om homo gerelateerd geweld is dat wel terecht? Ja , zo blijkt uit recent onderzoek over homogeweld in A'dam.

” "Allochtonen met een niet-Westerse afkomst maken 57% procent uit van het totaal aantal verdachten van fysieke geweldsincidenten tegen homoseksuelen. (..) Het aandeel verdachten van Marokkaanse afkomst bij geweldsincidenten (36%) is opvallend hoog ”
Bron: Als ze maar van me afblijven, Een onderzoek naar antihomoseksueel geweld in Amsterdam - Universiteit van Amsterdam dare.uva.nl/aup/en/record/301930
Marokkanen alleen plegen al 36% (!) vd Incidenten met fysiek geweld tegen homo's in A'dam (tabel3.1 blz 43) Zet dat af tegen het veel lagere % aantal in de gehele populatie en de conclusie is overduidelijk.

Zelfs in absolute aantallen overtreft de nw allochtoon inmiddels de autochtoon. Relatief wat de enige juiste methode is, is het verschil nog groter. Dus het percentage daders onder Marokkanen wat zich schuldig heeft gemaakt aan homogerelateerd geweld onder de gehele populatie Marokkanen is wel vele malen hoger dan bij bv autochtonen. Anders gezegd, zonder de procenten nwa in NL zou het homogeweld in A'dam meer dan halveren.
Laat onverlet dat nog altijd 36% van de daders vd homogerelateerde incidenten fysiek geweld in A'dam een autochtoon is. (Autochtoon volgens de cbs def. waar derde generatie (inmiddels een flink deel vd A'damse jeugd) gewoon geteld wordt als autochtoon.
Mooi onderzoek met ook nog een duidelijk verhaal over de rol vd schaamtecultuur en onzekere macho straatgedrag als oorzaak.

seven | 31-10-11 | 14:06

@ doenormaal!
In tegenstelling tot buitenwijken als zuidoost en Bos en Lommer is de Baarsjes nog prima vertoeven. Alhoewel het natuurlijk van de zotte is, dat je 'avonds straten moet mijden om je veilig te voelen!

emocore | 31-10-11 | 14:06

GEWELDIG dat jullie dit doen!!!

ronaldus2505 | 31-10-11 | 14:06

@Gier | 31-10-11 | 13:57
Nee, niet iedereen
Ik wist dat dus niet, vertel?

Che_cuevara | 31-10-11 | 14:06

Piet, Jan, Kees en Cees uit Finland.

kibambam | 31-10-11 | 14:04

Op maandag 15 augustus......

Oh, ik wist niet dat 15-8 in Nederland ook een vrije dag was.

DANNY3960 | 31-10-11 | 14:04

Vraag me toch af waarom een man die in zijn eentje over straat loopt, meer 'homo' is dan 4 licht-getinte jongens met een slechte kledingsmaak en leren jassen.

De Badtegelzetter | 31-10-11 | 14:04

@Bakito | 31-10-11 | 13:52
Als jij tegenover elke roof/overval van een "lichtgetinte man" een roof/overval van een "blanke man" wil gaan zetten, ga je dat geheid verliezen.

Che_cuevara | 31-10-11 | 14:03

@Bakito | 31-10-11 | 13:57
X incidenten = structureel probleem. Hoeveel zullen we eens invullen voor X? 10, 20, 100, 1000? Zeg het maar.

Sliptong | 31-10-11 | 14:02

Nog even over ZA: wat was verkeerd met apartheid ? De moslims hier in nl, willen het maar wat graag, eigen gescheiden ontwikkeling, eigen loketten,eigen zwemuurtjes. Wit Zuid Afrikaners zijn al helemaal murw, maar zouden zich verbazen.
En het zootje wat er nu zit in ZA, z.g. na democratische verkiezingen, steelt het land leeg. Wit mensen, met een goede opleiding, vertrekken naar AU, NZ, GB, you name it.

hotnot | 31-10-11 | 14:00

@Sliptong | 31-10-11 | 13:54
Worden die soera's dan uitgelegd volgens de traditie van de Soenna, het Salafisme of de Shia?

rara | 31-10-11 | 14:00

@deministerpresident | 31-10-11 | 13:51 Ik heb het ook niet zo op lesbische vrouwen, Italianen, mannen in geruite broeken, Fransen (vooral!), mensen die dommer (of slimmer) zijn dan ik, Duitsers, vrouwen met shawltjes en Oilily-meuk, Nederlanders, Marokkanen, kinderen, oude mensen, mensen met een Bugaboo, bakfietsers, Opel-rijders, Spanjaarden, mensen die hun hond slaan, kattenbezitters, Ikea-bezoekers, linkerrijstrook-treuzelaars, dikke wijven in leggings, lekkere wijven met een vriend, DeJoop!-columnisten, mensen die voor me staan in de rij bij de supermarkt enzovoort.

maar dat betekent nog NIET dat ze dan maar mogen worden getreiterd omdat ze zijn wie ze zijn.

Ieder zijn ruimte, en als je dat niet bevalt kijk je maar een andere kant op.

vraagstaart | 31-10-11 | 14:00

@doenormaal! | 31-10-11 | 13:58
Ik dacht al, waar blijft ze met haar persoonlijke relaas.

Ooit aan slachtofferhulp gedacht?

Bakito | 31-10-11 | 14:00

Zijn de ramen van de loverboydames ook gesloten tijdens Ramadan?

Ze zijn zó principieel, daar kun je toch alleen maar respect voor hebben?!

Wat moesten we zonder ze? Ad Melkert, Wim Kok en Ruud Lubbers, hartelijk bedankt!

Gelukkig hebben die een nieuw speeltje om zich een goed, hemelwaardig, mens te voelen...

NoMinister | 31-10-11 | 13:59

wist die domme Nederlander met 1 paspoort dan niet dat vanaf de Witte de Withstraat tot en met de Orteliusgracht de sharia of hoe die achterlijke wetgeving ook heet geldt? Alleen blanke te jonge meisjes met grote slikvaardigheden of krappe achterwerken mogen van dat tuig in de Witte etcetera straat komen.

Slurfje | 31-10-11 | 13:59

seven | 31-10-11 | 13:54
Nou, vertel mij de echte cijfers dan maar??

deministerpresident | 31-10-11 | 13:59

@Reinaert | 31-10-11 | 13:45
Parasolletje kan uitkomst bieden.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:58

Ik, blond haar en krullen, krijg regelmatig een lading bagger over mij heen in multi-culti omgevingen. Ik zal niet in detail treden maar discriminatie kan ook zeker andersom!

emocore | 31-10-11 | 13:58

Ik fiersTE tot een aantal jaar geleden regelmatig over de Witte de Withstraat. De laatst keer was om een uur of 23.30 uur. De straat was verlaten. Overal om mij heen ruimte. Wanneer ik voorbij kom fietsen meent een Marokkaanse jongen precies op dat moment op 3 cm. van mijn voorwiel te moeten oversteken. Moedwillig? Ja. Boodschap: agressieve houding jegens autochtone Nederlanders. Welkom in stadsdeel de Baarsjes te Amsterdam. Een stadsdeel dat, dankzij de massa-immigratie van intolerante Marokkanen een ongezellige en nare buurt is geworden wegens de anti Nederlandse houding van Marokkaans tuig waarvan er daar veel teveel woont. Je zal mij daar nooit meer zal zien. Ik rijd liever nog een paar kilometer om voor mijn eigen veiligheid en om de nare sfeer daar niet te hoeven ervaren. Met dank aan de voorstanders van de multiculturele samenleving. Jullie zijn compleet geschift geweest! Lees ook dit artikel nog even: ejbron.wordpress.com/2011/10/29/oosten...

doenormaal! | 31-10-11 | 13:58

Iedereen weet dat Martin Bosma een zak stront is.

Gier | 31-10-11 | 13:57

@seven | 31-10-11 | 13:54
Heb jij objectieve cijfers dan, of moeten we ons oordeel baseren op dit incident?

Bakito | 31-10-11 | 13:57

Ik zie alleen maar IslaMIETJES in de Witter dan Witstraat.

Holla Hezbollah | 31-10-11 | 13:56

@Reinaert | 31-10-11 | 13:42
Dat ze mensen op zenuwen werken moge duidelijk zijn.

Sliptong | 31-10-11 | 13:54

deministerpresident | 31-10-11 | 13:51
Dat rapport komt uit de koker van de anti-discriminatiebureau's, die hebben een sterk gesubsidieerd belang bij dat probleem.

seven | 31-10-11 | 13:54

@rara | 31-10-11 | 13:41
Ik denk dat menig Arabist zo al 10-20 soera's kan bedenken waar deze "vrome" moslims al niet aan voldoen.

Sliptong | 31-10-11 | 13:54

@Che_cuevara | 31-10-11 | 13:40
Sorry, ik ben me even op een hoorzitting aan het voorbereiden.

Sliptong | 31-10-11 | 13:52

De meesten hier hebben het ook niet zo op homo's, ze zeggen het alleen niet! op enkele uitzonderingen na www.nrc.nl/nieuws/2011/09/30/opnieuw-h... Er was vandeweek trouwens een debat op radio 1 waarbij Hero Drinkman met droge ogen vertelt dat het wegpesten van homo's en joden heel erg is en dat het wegpesten van gehandicapten en allochtonen (wat vooral door autochtonen gebeurd) beter gezien kan worden als treiterijtjes. Debiel

deministerpresident | 31-10-11 | 13:51

@deraderendraaien | 31-10-11 | 13:46 Discriminatie jegens de autochtone bevolking is natuurlijk geen discriminatie, dat heet "gelijke kansen bieden".

Newspeak, zou George Orwell zeggen. De ondeugd.

vraagstaart | 31-10-11 | 13:50

@Reinaert | 31-10-11 | 13:42
Dat ze neurochirurg zijn mag duidelijk wezen.
Ze snijden zo je kop eraf.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:49

@Creaguurder | 31-10-11 | 13:47
Durfden ze nou eindelijk maar eens met z'n viertjes de herenliefde te beleven. Daar zou het een stuk gezelliger van worden hier.

vetkleppert | 31-10-11 | 13:49

Met z'n viertjes durven ze wel.
Kan je nagaan wat een laffe, zielige mannetjes het zijn.

Creaguurder | 31-10-11 | 13:47

@vraagstaart | 31-10-11 | 13:32
Nope gaat niet lukken!
Heb ik een keer geprobeerd na sollicitatie weigering door de SER.
Meneer deraderendraaien mocht niet solliciteren omdat hij geen allochtoon was,geen vrouw en niet gehandicapt.
Wilde ik even als discriminatie melden,maar hun antwoord was: wij behandelen alleen op rassendiscriminatie! Een jaar of tien geleden.
Misschien nu verandert,maar toen echt gebeurt!

deraderendraaien | 31-10-11 | 13:46

@Hölzenbein | 31-10-11 | 13:43
Jammer dat het geen pedofiel was. Dan was hier de verwarring compleet geweest.

Bakito | 31-10-11 | 13:45

Let overigens niet op mijn tiepvauten. Het zonnetje schijnt hier nogal uitbundig en dat heeft zo z'n repercussies. Vooral qua lichtval op mijn schermpje. Waarvoor excuses.

Reinaert | 31-10-11 | 13:45

@blinde kip | 31-10-11 | 13:22
Een tuinfeestje met veel vrienden, muziek enzo, nee joh natuurlijk niet.

@Traxor | 31-10-11 | 13:28
Homo's zijn er altijd al geweest, voor mij geen reden om me er nu drukker om te maken. Ik vind wel dat veel homo's zich als een mietje gedragen of komt dat door de media?

toetanchamon | 31-10-11 | 13:44

@Bakito | 31-10-11 | 13:39
Ja maar daar hebben ze het hier niet over. Want dat mag waarschijnlijk en is niet zo spectaculair of je haalt er de pers niet mee.

Hölzenbein | 31-10-11 | 13:43

Bij die schietpartij werd wel degelijk geschoten, er staat nl: ze schoten te hulp.

Mike8354 | 31-10-11 | 13:42

@Che_cuevara | 31-10-11 | 13:37

Kansenjongeren die gewoon keurig netjes op weg zijn naar hun werk als neurochirurg zó afbeelden kan gewoon niet. Dat is stigmatiserend, nodeloos kwetsend en disciminatoir. En dat moeten we met z'n allen gewoon niet willen in dit land.

Reinaert | 31-10-11 | 13:42

@Worf1000 | 31-10-11 | 13:36
Ook niet-moslims doen niet aan Ramadan, dus zijn ze verwerpelijke honden in de ogen van die moslims op de foto's.

rara | 31-10-11 | 13:41

De verworvenheden vd moslim-immigratie; de (straat) inquisitie is terug van eeuwen weggeweest.

seven | 31-10-11 | 13:41

@Inguz | 31-10-11 | 13:23 Dat heeft Bosma in ieder geval nooit gezegd. Hij zei, in Het Parool:

"Ik lees nu veel Afrikaner poëzie: N.P. Van Wyk Louw, Langenhoven, Marais. Spijtig dat links Nederland het ANC aan de macht heeft geholpen. Het Afrikaans en het Afrikaner volk zullen waarschijnlijk vernietigd worden. Dankjewel, Ed van Thijn, voor je onbaatzuchtige idealisme."

Uiteraard komt er dan weer een spin dat hij het zou hebben over Apartheid - een leugen is nooit erg als het om het bekladden van de PVV gaat tenslotte, in zekere kringen.

vraagstaart | 31-10-11 | 13:41

@Sliptong | 31-10-11 | 13:38
10%?
Is dat een Stapel-onderzoek?

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:40

Typisch... dit had ik nu nooit verwacht van zulke soort jongeren.
Gelukkig heb je normaal nooit last van ze.

NO MORE TEA FOR ME! | 31-10-11 | 13:39

@vraagstaart | 31-10-11 | 13:32
Het geniet wel de voorkeur dat je een beetje gekleurd bent.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:39

Tja zo is er elke dag ook wel een incident van racisme en bedreiging van autochtone Nederlanders richting allochtone Nederlanders. Zegt me niks dit.

Bakito | 31-10-11 | 13:39

Heel kolderiek om via een opsporingsbericht over 'kwajongens' die op 15 augustus j.l.(!) in de Witte de Withstraat een homo gediscrimineerd, beledigd en ernstig bedreigd hebben, bij een 'column' van Martin Bosma terecht te komen. Dat dan weer wel.


La Vie En Rose | 31-10-11 | 13:38

Dit is een op zichzelf staand geval waarbij we dus absoluut niet moeten gaan generaliseren, lijkt me. Dit soort onderbuikgevoelens moeten we niet zo etaleren. Da's slecht voor de andere 10% die het wel goed doet in dit land.

Sliptong | 31-10-11 | 13:38

He! Tofik je kansen Ama's zijn aan het protesteren op de hoek van de Witte de Wittstraat!
Zet ze morgen eens lekker op de bankjes achter in de tweede kamer! Kan je leers op zeker goed mee beïnvloeden.

deraderendraaien | 31-10-11 | 13:38

@Reinaert | 31-10-11 | 13:29
Zo had ik het nog niet bekeken, maar je hebt gelijk.
Dit kunnen ze niet over hun kant laten gaan.
Die politiemensen zullen nog blij moge zijn als ze geen schadevergoeding moeten betalen.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:37

Las de politiek bovenstaande reacties maar eens.....,
En handelden ze er maar eens naar !
Dan zou Nederland er een stukje beter voor staan.
Scheelt zowiezo een fortuin aan uitkeringen en kosten gemoeid met criminaliteit.

benbeetjebot | 31-10-11 | 13:37

Is die man soms een ex Moslim dat hij niet aan de Ramadan heeft mee gedaan?

Worf1000 | 31-10-11 | 13:36

Zuid-Afrika is er dankzij het ANC wel democratischer, maar iig niet veiliger op geworden. Laat staan welvarender: 'households living in poverty have sunk deeper into poverty and the gap between rich and poor has widened. The Human Sciences Research Council (HSRC) in collaboration with Mr Andrew Whiteford, a South African economist, has generated these estimates.

Approximately 57% of individuals in South Africa were living below the poverty income line in 2001, unchanged from 1996.'

seven | 31-10-11 | 13:35

overigens niet alleen Bosma die dat verwacht. Elk weldenkend mens weet dat de Afrikaners geen toekomst meer hebben in Zuid Afrika.

sitzkrieg | 31-10-11 | 13:34

Het slachtoffer kan natuurlijk altijd een klacht indienen bij de Commissie Gelijke Behandeling.

Of mag je daar niet binnen, als blanke man zijnde?

vraagstaart | 31-10-11 | 13:32

@vetkleppert | 31-10-11 | 13:30

Pim was in aanleg nou eenmaal erg multicultureel.

En had inderdaad geen last van welke schaamte dan ook.

Reinaert | 31-10-11 | 13:32

Fout, maar niet ernstig..

Edding3001 | 31-10-11 | 13:32

Is dit nou die "positieve discriminatie" waar ik zoveel over lees?

vraagstaart | 31-10-11 | 13:31

@Jippie | 31-10-11 | 13:30

Waar stond die abri? In Bellingwolde? #dtv

Reinaert | 31-10-11 | 13:31

Prima plan, het publiek maken van die schoften. Maar wie is die Martin Bosma? Moet ik 'zoiets' kennen?

Hölzenbein | 31-10-11 | 13:30

@Reinaert | 31-10-11 | 13:20
Professor Pim geneerde zich er anders totaal niet voor.

vetkleppert | 31-10-11 | 13:30

Ik snap er niets meer van. Ik fietste vanochtend nog langs een abri waar een poster in zat: Discriminatie - Amsterdam is er klaar mee.

Niet dus.

Jippie | 31-10-11 | 13:30

@Che_cuevara | 31-10-11 | 13:22

Jawel, de D'666-rechters moeten zich binnenkort toch echt buigen over de rechtmatigheid van deze foto's en de schending van de privacy van de op bedoelde foto's afgebeelde onschuldige personen.

En natuurlijk over het oneervol ontslag van alle bij deze kwalijke zaak betrokken politiemensen en hun handlangers.

Reinaert | 31-10-11 | 13:29

Cuyahoga | 31-10-11 | 13:14: *proest* +100
Je maakt m'n dag weer helemaal goed zo. Dank je wel.

sufkut | 31-10-11 | 13:28

l'Histoire se répète; 13-10-2003

hfakker | 31-10-11 | 13:28

Opvallend is wel dat je vanuit Links eigenlijk steeds minder hoort hoe "fantastisch en mooi" multiculti is.
Niemand praat meer over "Cultuurverrijking", "Aanwinsten" en dergelijk onzin.
Daar in deze crisistijd hun "fijne" Multiculti nog steeds 7000 miljoen Euro/jaar kost blijft er natuurlijk steeds minder geld voor hun subsidie-industrie over.
Waarschijnlijk bekoelt dat hun lust in een "fijne Multiculti" een beetje.

Moi | 31-10-11 | 13:26

Ja dat gebeurd dagelijks in 020 West ,ze zijn on ontwikkeld hebben geen opvoeding en hebben geen doel in het leven , dat reageren ze af op andere mensen ...
Jammer dat het hier rondloopt die gefrustreerde kanslozen.

Amsterdam Hustler | 31-10-11 | 13:25

Pfff, zes latente homootjes met een monobrow, what's new.

Conan de Rabarber | 31-10-11 | 13:24

Martin Bosma is reg.

hotnot | 31-10-11 | 13:23

Ik vind OOK dat alle zwarten in Zuid-Africa onder een schikbewind hadden moeten blijven leven zodat Martin Bosma meer literaire verzetjes zou hebben!

Inguz | 31-10-11 | 13:23

@blinde kip | 31-10-11 | 13:22
Nee, dan wordt je lastig gevallen.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:23

@Reinaert | 31-10-11 | 13:18
De politie krijgt nog een uitbrander en rechters komen hier nooit aan te pas.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:22

@toetanchamon | 31-10-11 | 13:18
En als je een verjaardagsfeestje in je eigen tuin houdt, wat dan? Dan val je toch niemand lastig?

blinde kip | 31-10-11 | 13:22

Waz ze eige schuld, jonge! Die liep daar maar gewoon, met die kop van hem. Zieje toch zo man! Echt, kzwerutje man.

Traxor | 31-10-11 | 13:22

@Willem VanDer Decken | 31-10-11 | 13:19
Nee, want dat valt dan weer onder bedreigen, nietwaar?

vetkleppert | 31-10-11 | 13:20

@vetkleppert | 31-10-11 | 13:17

Uit schaamte voor hun schandknaapjescultuur zullen we het daar maar niet meer over hebben. Toch?

Reinaert | 31-10-11 | 13:20

Er is volgens Ayaan (& volgens Prem) veel meer zwart racisme dan blank racisme. De quote van Ayaan: "Blank is daarvan uiteindelijk genezen, 'zwart' nog niet"
Dat dit klopt ervaren mensen steeds meer nu de meerderheden qua in veel wijken andersom zijn komen te liggen.
Dit plaatst bijv positieve discriminatie ook in het juiste licht, dat is namelijk gewoon dubbele discriminatie, eerst door te suggereren dat allo's zonder voortrekkerij niks kunnen bereiken en vervolgens door de degene die geen speciale behandeling krijgen achter te stellen.

seven | 31-10-11 | 13:20

@Bokito ergo sum | 31-10-11 | 13:15
Ze zullen wel genoeg gestraft zijn omdat ze herkenbaar in beeld zijn gekomen. Triest maar waar.

blinde kip | 31-10-11 | 13:19

En ze hebben die straat nog wel zo mooi opgeknapt.

@ vetkleppert | 31-10-11 | 13:10
Ze mogen ook tegen je zeggen dat ze je een kogel door je kop gaan schieten? Blaffende honden bijten niet maar ik zou het niet zo waarderen.

Willem VanDer Decken | 31-10-11 | 13:19

Homo's moeten zich ook aanpassen, oh nee wacht, dat moet de rest van Nederland omdat homo's anders (willen) zijn.

toetanchamon | 31-10-11 | 13:18

Die straat heb je ook in 010, maar dan met leuke eettentjes.

dan-b | 31-10-11 | 13:18

Geweldig. De Polizei geeft - in een vlaag van verstandsverbijstering - toe dat ook roomblanke burgers gediscrimineerd kunnen worden.

Het OM zal dat waarschijnlijk vandaag nog ontkrachten.

En over de rechters die er eventueel ooit nog aan te pas gaan komen wil ik het maar niet eens hebben. We weten ondertussen wel waar hun liefde naar uitgaat.

Reinaert | 31-10-11 | 13:18

Ik heb wel een vermoeden waar die preoccupatie met homosensualiteit vandaan komt bij dit soort knaapjes, maar daar zal ik uit gevoeligheid voor hun schaamtecultuur niks over zeggen.
Maar in het algemeen is het zo, dat chronische homoroepers stiekem een dringende behoefte hebben aan 20 centimeter kloppend geluk in de poeperd.

vetkleppert | 31-10-11 | 13:17

Je verwacht het niet van deze betrouwbare hardwerkende jongelui....

Slome Duikelaar | 31-10-11 | 13:17

Ah het Mocro-promotie team komt naar je toe deze winter!

Repetitive Beats | 31-10-11 | 13:17

Ach, volgens de PvdA is dit "cultuurverrijking".

pimpernel. | 31-10-11 | 13:16

En de gemiddelde GS-bezoeker (althans, ik) vraagt zich af: wanneer staan de Amsterdammers op voor hun stadsgenoten? Wanneer komt er 'per ongeluk' eens een knokploegje langs? We hebben toch (bijna) allemaal vrienden die homo zijn?
'
Zucht. Misschien dat homofilie ooit nog eens bespreekbaar wordt voor onze zandcultuur-geindoctrineerde lichtgetinte medelander. Maar ik ben bang dat het gemiddelde straat-ego de komende vijftig jaar niet verder zal komen dan "Sterf, kankerhomo!"
'
Misschien kan Diederik S. een onderzoek bijelkaar vogelen waaruit blijkt dat Marokkaanse boefjes eigenlijk helemaal geen lieverdjes zijn en dat hard en streng straffen bij deze groep beter helpt dan bij anderen. Misschien dat de politieke voorgangers dat begrijpen...

dosis | 31-10-11 | 13:15

Op zich wel goed als ik dat zo zie in hun natuurlijke habitat. Alleen dat hekwerk moet veel hoger.

Treurig varken | 31-10-11 | 13:15

En als ze ze gevonden hebben wat dan, je kan een compleet Pools kinderkoor in je terror-dungeon verkrachten en er met plantsoendienst van af komen. Willen ze een beroep doen op hun schaamte of zo?

Bokito ergo sum | 31-10-11 | 13:15

Je kan niet ontkennen dat ze betrokken zijn met hun leefomgeving.

blinde kip | 31-10-11 | 13:14

Volgens Jan Mulder vanavond in DWDD berust alles op een misverstand dat door de politie weer vreselijk opgeblaaaazen wordt.
Die ene jongen vroeg de voorbijganger om een vuurtje, waarna de rest riep:
"ho Mo, het is ramadan"

Cuyahoga | 31-10-11 | 13:14

fluh | 31-10-11 | 13:07
kan zo zijn maar maakt het niet minder waar

DaveDH | 31-10-11 | 13:13

Zie ik nu goed dat de politie hun camera's hebben ingezet voor andere doeleinden? Want ze staan er toch vrij herkenbaar op.

*oh wacht .... geen kenteken.

Castle Bravo | 31-10-11 | 13:12

Ach, zolang ik dat soort knaapjes gewoon geitenneukertjes mag noemen, mogen ze mij uitmaken voor vieze heaumeau die niet aan rammedan doet.
Maar zo werkt het niet, geloof ik.

vetkleppert | 31-10-11 | 13:10

@Bart_Bart | 31-10-11 | 13:08
Incidentje.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:10

Kopje thee danmaar???!

Cobra13 | 31-10-11 | 13:09

Hoe kan je op zo'n foto nou iemand herkennen? En zou je na anderhalve maand überhaupt nog details weten? Wel fijn om te lezen dat discriminatie ook andersom kan werken. Ik dacht dat het alleen voor 'minderheden' was om zich verontwaardigd te voelen. Of misschien zijn wij als blanke Nederlanders eindelijk de minderheid geworden?

von Krankenhausen | 31-10-11 | 13:09

Wel even opletten hoor: alleen blanken kunnen discrimineren! Als een anders getinte zulke opmerkingen maakt, dan zal hij het er wel naar gemaakt hebben. Misschien is hij wel homo en vermoorden is straattaal voor: hallo, hoe gaat het met u vandaag?

Fopspeen | 31-10-11 | 13:09

De link tussen scheldende finnen op straat en het nedernegertje vind ik wel heel ver gezocht

Idontgiveafunk | 31-10-11 | 13:08

Benieuwd wat Tofik Dibi en Hans 'Emo' Spekman hierover te zeggen hebben.

Bart_Bart | 31-10-11 | 13:08

Gelukkig zijn het geen buitenlanders dit keer! ow wacht...

Acid_Nightmare | 31-10-11 | 13:08

Maar donkere jongens mogen toch niet in de Witte de Withstraat komen.

Che_cuevara | 31-10-11 | 13:08

-weggejorist-

zieke hondt | 31-10-11 | 13:07

@DaveDH | 31-10-11 | 13:06
De standaard cliché-tegel is ook snel.

fluh | 31-10-11 | 13:07

Heerlijk om bevestigd te worden in de keus om te emigreren. Leve het allochtoon zijn!

Cypelus | 31-10-11 | 13:06

Aaah daar is onze dagelijks portie nieuws over de fijne cultuur-verrijkers weer.. zie hier de toekomstige PvdA stemmers

DaveDH | 31-10-11 | 13:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken