Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom Staal doet CDA-congres

maximeverhagentomstaal534.jpgHistorische dag in Utrecht. Het CDA nam afscheid van de C en wij waren er de hele dag bij. Ook ter plekke met ons GSTV-team. In de wandelgangen, tussen de schuifdeuren en in de buurt van het koffie-apparaat liep GSTV-verslaggever Tom Staal rond met den stijlloze plopkap. Om de gezagvoerders (we noemen: een Knops, een Ferrier, een Leers, een Koppejan en een Aantjes) van Christian Democratic Airlines bij hun lurf te grijpen inzake het exporteren van Mauro en andere Mauro's. Extra bonus bij de airmiles. Maxime Verhagen, die nu eens niet huiliehuilie kookwekkert maar zowaar wat zegt. In fatsoenlijk verstaanbaar en begrijpelijk Nederlands. Boe! FILMPJE.

Reaguursels

Inloggen

Walgelijke laatste vraag. Er is niks mis met de emoties die hij vorig jaar heeft vertoond. Liever een man die kan relativeren met de gevolgen voor die jongen dan het tegenovergestelde waar helaas ook sprake van is. Waarom hem aantasten in zijn eer door in te spelen op zijn schaamtegevoelens?

mrazura | 30-10-11 | 18:54

De levensvraag is natuurlijk: wat ging jij doen toen je 18 was?

le charcutier | 30-10-11 | 15:55

Polls en verkiezingen verworden tot emotionele dagkoersen. Het politieke midden loopt leeg. De politieke flanken met de populisten van vooral PVV en SP lopen vol. Polarisatie. Grote politieke partijen bestaan niet meer. Kiezers shoppen lustig over het gehele speelveld en stemmen even gemakkelijk op populisten als op anderen. Na volgende verkiezingen zijn er vier of meer partijen nodig om een (wankele) meerderheidsregering te kunnen vormen. Terwijl er veel te doen is. Onderwerpen en problemen die juist gezamenlijk en vasthoudend moeten worden aangepakt. Crisis, euro, Europa, internationalisering. schuldenlast, begrotingstekort, snel stijgende zorgkosten, immigratie, noodzakelijke bezuinigingen, woningmarkt, arbeidsmarkt en wat al niet meer.
Conclusie: verlies voor het CDA is vast leuk voor CDA-bashers, voor politiek en bestuur ziet het er somber uit!

le charcutier | 30-10-11 | 15:53

Zolang er leven is, is er hoop. Dat heeft Willem Aantjes mooi gezegd. En zo is het ook natuurlijk. En het is natuurlijk een laf en zielig waandenkbeeld om te (blijven) denken dat je alleen hier in onze vette welvaartstaat met bier, chips en obesitas gelukkig kunt zijn. Dat is driewerf baarlijke nonsens. Gezonde jonge mensen vliegen uit, worden zelfstandig en gaan aan de slag met hun toekomst. De geschiedenis staat bol van de voorbeelden.

le charcutier | 30-10-11 | 15:46

mokum4all | 30-10-11 | 10:46 |
IJdele hoop. Kamerleden trekken zich over het algemeen weinig aan van wat hun achterban vindt. De meeste partijen zijn om die reden ook mordicus tegen het referendum.

lekkurlinx | 30-10-11 | 14:43

Cousin Eddie | 30-10-11 | 10:47 | + 0 -
Precies, gewoon de wet volgen en klaar. D

zeefert | 30-10-11 | 11:53

waar een klein land groot in kan zijn

Cousin Eddie | 30-10-11 | 10:47

Als de Kamerleden dinsdag stemmen zoals hun kiezers willen, is het een uitgemaakte zaak. Mauro moet een verblijfsvergunning krijgen: PVV 36%, VVD 41%, CDA 70%, D66 77%, PvdA 83%, SP 91%, GL 95% CU, PvdD (voor) en SGP (tegen) staan er niet bij. n7.noties.nl/peil.nl/

mokum4all | 30-10-11 | 10:46

Het "geval Mauro"is ondertussen helemaal verpolitiekt.
Onder het mom "wat zielig" wordt nu grootschalig verzet ter linkerzijde geboden teugen "rechts" i.c. voornamelijk de PVV. Ik zou zeggen PVV recht de rug!
Ga zo door en zuig de CDA leeg tot een minimalistische partij van gereformeerde kerkgangers.
Dan kan eindelijk het "bijzonder onderwijs" worden opgeruimd. Daar is dan een ruime meerderheid voor in de 2e kamer. Maar eerst Donner als onderkoning die vertegenwoordigd de rechterflank van het CDA. De minst kwade keuze. Politiek zoals politiek hoort te zijn. Strategisch omgaan met macht. En... de winnaar heeft altijd gelijk.

Goedzo | 30-10-11 | 10:38

Maxime is een Rotschild Zionist en blaast het CDA van binnenuit op. *chemtrails zoeken gaat*

Sliptong | 30-10-11 | 10:36

Dat wordt de maximale Verhagen wanlijner :
`meneer, U praat niet over mijn emoties.´

Ratzing. | 30-10-11 | 10:31

@Mr. Kendall Mintcake | 30-10-11 | 09:59
Die jongen weet al 4 jaar dat hij uitgeprocedeerd is. Daar hebben we wetgeving voor. Wat we helaas nog niet hebben is wetgeving die er voor kan zorgen dat bi-culturelen die dit land terroriseren of haatdragende dubbelpaspoort handenschudweigeraars zónder pardon dit land uit geknikkerd kunnen worden. Of Oost-Europees schorem dat de weg hier onveilig maakt per ommegaande met TNT retour te zenden. Als we hier Opperwezenverdoemme iedereen blijven opvangen wordt straks heel Nederland een groot asielzoekerscentrum. Ow, wacht...

Sliptong | 30-10-11 | 10:29

Waarom moet zo'n jongen het land uit en mogen gestoorden zoals Imam Fawaz Jneid en die geschifte advocaat Mohammed Enait wél blijven? Dit kan toch niet mensen, hoeveel onrechtvaardiger en krommer moet het nog worden allemaal. Om te kotsen dit.

Mr. Kendall Mintcake | 30-10-11 | 09:59

@necrosis | 30-10-11 | 01:36 | en distel | 30-10-11 | 01:44 |
Job Cohen was als staatssecretaris van justitie belast met vreemdelingenzaken onder Kok II de geestelijk vader van de vreemdelingenwet 2000. Hij heeft dus wél een wet door de kamers gekregen.
nl.wikipedia.org/wiki/Job_Cohen#Staats...

lekkurlinx | 30-10-11 | 09:46

@Reinaert, het pushen door de media ligt er inmiddels duimendik bovenop. Het voetballen met politici, het verschijnen in het kamerdebat, zijn gezichtsuitdrukking.
Nog meer overkill en het ratio aan sympathisanten gaat rap naar beneden.

ThePeet | 30-10-11 | 09:36

Mogge @ all.

We kunnen zeggen wat we willen maar Mauro is heel goed in mime.
Ik denk dat er in Angola veel vraag naar zo een jongen is.

Teun van het Tuinpad | 30-10-11 | 09:21

@Reinaert | 30-10-11 | 08:53
Dat je het dat joch niet kwalijk mag nemen dat ie een stel ouders heeft dat hem zonder band van liefde of gemis op een vliegtuig zetten plempte ik hier al eerder ,maar hij begint nu aardig door te krijgen hoe hij zijn positie moet uitspelen.

En idd dat hele circus er voor en er achter moet ophouden het geval van Mauro uit te melken uit eigen belang.

deraderendraaien | 30-10-11 | 09:01

@deraderendraaien | 30-10-11 | 08:41

Môgge.

Dat jengeljoch (jouw woorden) heeft 'training' gehad door en vanwege de asielindustrie en bijbehorende advocatuur en is dus zo ondertussen niet meer dan een soort buikspreekpop. Kan dus eigenlijk zó de politiek in.

Dat joch mot je niks kwalijk nemen, die weet niet beter meer.

Wie je wel wat kwalijk mot nemen lijkt me evident. Richt je pijlen daar maar op. De faalhazen, de zakkenvullers, de politici, de leugenaars en de derderangs media.

Reinaert | 30-10-11 | 08:53

Mogguh mensen!

Ik ben het ondertussen een beetje kotsbeu om elke dag dat jengel joch in de media tegen te komen.
Waar ik in het begin nog sympathie kon opbrengen voor die knul,is dit nu omgeslagen in flikker die uitgekookte gast die nu bij voorbaat al loopt te zaniken "ik heb niks aan een studie visum,ik wil gewoon hier blijven want heel veel mensen willen dat ook!" er nu maar gelijk uit!

En voor de volgende Mauro,mohemet of kishan een steviger beleid!

deraderendraaien | 30-10-11 | 08:41

aanvulling @ 08:17
Als imam wijbenga of hoe heet die mafkees bij het cda congres met Wilders aan komt zetten haal ik er maar even de proleet mohammed erbij.

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 08:26

Ik snap al dat gedoe over Mauro niet.
Natuurlijk, heel lullig dat hij weg moet, maar kom op zeg.
Iedere keer als er een buitenlander over de grens dreigt te worden gezet, zijn er gigantische groepen Nederlanders die gaan protesteren.
"Gooi eenieder er maar uit, maar hem/haar niet!"
Dat, beste mensen, is hypocriet.
Geen voortrekkerij, ook niet voor de zielige gevallen.
Aan de andere kant, laten ze die criminelen eerst eens de grens over bonjouren. En pak dan jongens zoals Mauro aan.
Goedemorgen @ all.

GeflipteVlaflap | 30-10-11 | 08:21

@ zeefert | 30-10-11 | 07:56
Gisteren in het KRO programma Debat Op Twee dat over Mauro ging zei een mocro muzelman CDAert (?) dat je je niet altijd aan de wet hoeft te houden.
En niemand die hem vervolgens de koran onder de neus hield om te kijken hoe hij zou reageren op het niet opvolgen van de horror hallucinaties van de proleet mohammed.

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 08:17

Het is goed dat de christelijke waardes buiten de politiek zijn gehouden, religie en politiek horen niet samen te gaan.

zeefert | 30-10-11 | 07:56

@Che_cuevara | 30-10-11 | 07:21
Om ruimte te maken voor Angolese vluchtelingen?

Overigens: heb je voorbeelden van dat wegpesten?

rara | 30-10-11 | 07:35

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 07:29

Ach ja,
zo vaak spreek ik ook niet de woorden "Germaanse SS" uit.
Waarom zou ik ook?

t.e. stikel | 30-10-11 | 07:33

@ t.e. stikel | 30-10-11 | 07:15
Dat zijn jouw woorden.
"kuch".
Om zich heen kijkt en onopvallend knikken doet.

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 07:29

@rara | 30-10-11 | 07:17
Nee, weggepest.

Che_cuevara | 30-10-11 | 07:21

@Che_cuevara | 30-10-11 | 06:53
Worden we weggestuurd, dan?

rara | 30-10-11 | 07:17

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 07:06

Bedoel je Willem Aantjes, die voortreffelijke CDA leider (ahum) die vanwege verkeerde oorlogservaringen (kuch) op moest stappen?

t.e. stikel | 30-10-11 | 07:15

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 06:55

Cas ja,
moge hij rusten in vrede.

Een topkok van het Brabantse land.
Bij Hoevelaken linksaf.

t.e. stikel | 30-10-11 | 07:09

Zag die Staal Willem Aantjes nog even de roze dinges onder de neus houden.
Daar had hij wel de juiste persoon te pakken "kuch'.
Bij een van zijn vorige werkgevers was Mauro al acht jaar geleden meteen bij binnenkomst verplicht onder de douche gegaan.

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 07:06

@ Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:33
Daar overvraag je me Sjeng.
In elk geval hoeft er al 1 pensioen minder uitbetaald te worden aan iemand die er zijn hele leven voor heeft betaald.
Cas Spijkers.
Oh ja môh aan allen.

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 06:55

@rara | 30-10-11 | 06:48
Mogge,
Dat kan ok niet anders.
Wij moeten inderdaad weg om plaats te maken voor alle Mauro's.

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:53

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 06:48
Da's waar ook, destijds was er een mopje S.A.S ( Suriname Airways)
Suriname Amsterdam Sociale Zaken.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:52

Het 'weg-met-ons'-gehalte in de comments is weer hoog.

Goedemorgen, overigens.

rara | 30-10-11 | 06:48

Gisteren even gekeken naar het KRO programma Debat Op Twee dat ook over Mauro ging met die snijboon Boomsma als gespreksleider.
Als sommige lieden in dat programma het voor het zeggen hadden komt heel Afrika naar Nederland.
Ook zaten er enkele toegelaten (?) Angolese AMA's op de tribune die diverse keren zijn teruggegaan (?) naar Angola en daar geen toekomst zagen voor Mauro.
Vond het vreemd dat niemand de vraag stelde waarom ze niet naar Portugal zijn gevlucht "kuch".
Daar spreken ze als oud kolonisator ook nog eens dezelfde taal.
De helft van de Surinaamse bevolking is net voor de onafhankelijkheid tog eauk naar Nederland "gevlucht" en niet naar China.

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 06:48

t.e. stikel | 30-10-11 | 06:40
Mogge Té,
lekker dimdammen over de Nederlandse troep.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:41

@t.e. stikel | 30-10-11 | 06:35
Mogge Te,

Zou zomaar waar kunnen zijn.
Volgens mij heeft Nederland een verdrag gesloten met Marokko om op termijn een provincie van Marokko te worden.
Ze zijn aardig goed op weg om dit te realiseren.

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:40

Mogge Sjeng, Che & all

t.e. stikel | 30-10-11 | 06:40

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 06:25

Zou het misschien komen omdat hij NIET marokkaans is opgevoed?
Gewoon Limburgs; al dan niet katholiek en zo.

t.e. stikel | 30-10-11 | 06:35

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 06:25
Mogge,
Hoe zou het met de Eurobonds en de Eurofilie en de verkwanselde pensioenfondsen zijn.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:33

Mauro is een keurig opgevoede Nederlandse jongen geworden. Eigenlijk is hij een voorbeeld voor sommige Marokkaanse jongeren. Ook zijn Nederlandse familie (pleeggezin) kan als voorbeeld gelden voor sommige Marokkaanse ouders, die hun kinderen niet of nauwelijks opvoeden. De rotjochies kunnen niet worden uitgezet, maar de maatschappelijk gezien kansrijke Mauro moet wel worden uitgezet.
-
Also sprach erkend asielzoekert Afshin Ellian
www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Elli...

Geheimrat Schultz | 30-10-11 | 06:25

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:18
Oooooh, wat een heerlijk cynisme op de vroege ochtend, maar wat treffend.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:21

@[x] Ongeschikt | 30-10-11 | 06:12
Omdat Mauro maar één stem heeft als hij een Nederlands paspoort zou krijgen en die ander criminelen zijn met te veel.
Het verlies van die stemmen kunnen ze zich niet veroorloven.

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:18

@Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:09
En die zijn het gevaarlijkste. Echt dodelijk.

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:16

Wanneer wordt nu eens de vraag gesteld aan één van die politici waarom Mauro eruit moet en doorsnee criminelen met een dubbel paspoort geen enkeltje thuisland krijgt.
Daar heb ik nog steeds niemand een woord over horen reppen.
Niet tijdens interviews, niet tijdens debatten, niet tijdens enz...

[x] Ongeschikt | 30-10-11 | 06:12

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:09
Vraag me af wat nog meer voor achterlijkheid uit de truckendoos komt.
Dat er nog meer afleidingsmanouevres komen daar kun je een weddenschap op afsluiten.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:12

@Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:05
Ow ik las Mauritius. Toch nog niet helemaal wakker.
En ik vrees dat het nog veel gekker gaat worden.
Ik sta nergens meer van te kijken.

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:09

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:00
Even vergeten!
Beiden hebben een gemeenschappelijke oorsprong het zijn Rode Virussen.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:09

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:00
Geen tijd voor vakantie dat Mauritus slaat op de Mauro gekte.
We hebben ooit de Hollanditus gehad en worden momenteel gezegend met Mauritus.
Hoe gek kan het nog worden?

Sjeng de helle | 30-10-11 | 06:05

@Sjeng de helle | 30-10-11 | 05:58
Da's minder op zondag.
Maar er komt dus een korte vakantie aan begrijp ik.
Da's dan weer beter.

Che_cuevara | 30-10-11 | 06:00

Che_cuevara | 30-10-11 | 05:56
Nu, dan is het je beter vergaan dan mij, heb nog geen bed gezien, moet nog even doorwerken( klote tabellen).
En even tussen de passages door Mauritus.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 05:58

@Sjeng de helle | 30-10-11 | 05:53
Mogge Sjeng,

Ja, 's morgens ben ik nog uitgeslapen hé. :)

Che_cuevara | 30-10-11 | 05:56

Che_cuevara | 30-10-11 | 05:51
Mogge Che,
Dat is een zeer heldere weergave van de toestand in Soviet Nederland.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 05:53

Mogge @all,

Wat een gedoe allemaal.
En dat voor één Angolese "asielzoeker" die dat eigenlijk niet is.
3 keer te horen gekregen dat hij niet kon blijven, en dan nu deze poppenkast.
Nederland is nu echt de weg kwijt.

Che_cuevara | 30-10-11 | 05:51

necrosis | 30-10-11 | 05:32
Mogge necro,
Neen dat had ik nog niet gezien.
Het moet toch een geruststelling zijn om een geweten te kunne sussen over de rug van zo'n knaap heen en tegelijkertijd de ene na de andere miskleun te kunnen realiseren.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 05:48

Mogguh @ All,
En het circus gaat maar door.

Sjeng de helle | 30-10-11 | 05:11

@Frankasd | 30-10-11 | 03:33
Ik buig liever voor Wilders, dan te bukken voor Jan-Kees.
Overigens waren Ferrier en Koppejan tijdens de formatie van Rutte 1 al dwarsliggers.
Waarom gaan die twee niet lekker bij Job op de thee?

necrosis | 30-10-11 | 04:48

-weggejorist-

Frankasd | 30-10-11 | 03:33

dit is prachtig, zal het cda weer tot op het bot VERDELEN.
Christelijk..... of een buiging naar Wilders, laat het maar zien Maxim!

Frankasd | 30-10-11 | 03:33

winterijd, de nieuwe milleniumbug

hetluis | 30-10-11 | 03:10

Mauro is niet zielig, hij is een boomerang,
Hoe harder je hem weg gooit, des te sneller komt hij terug.

irriducibili79 | 30-10-11 | 03:06

necrosis | 30-10-11 | 01:41 | + 1 -
Een visum voor Portugal is gemakkelijk te krijgen. Het zit 'm erin dat je in Portugal niets gratis krijgt. Geen werk? Geen geld! Handje ophouden kun je daar niet. Daarintegen is Nederland een sukkelig luilekkerland.

Graftak | 30-10-11 | 02:53

guren lukt niet meer, hoe kan?

neemjemoederindemali | 30-10-11 | 02:44

Test test, testikel, mijn guursels komen niet door.

neemjemoederindemali | 30-10-11 | 02:43

@vraagstaart | 30-10-11 | 02:32

de massa zal straks hopelijk ook gaan begrijpen wie de daadwerkelijk op de brandstapel thuis horen.

neemjemoederindemali | 30-10-11 | 02:41

@vraagstaart | 30-10-11 | 02:32

Het begint er op te lijken dat die alu hoedjes toch niet helemaal ongelijk hadden.

neemjemoederindemali | 30-10-11 | 02:38

@Flimpje, wat een bagger kwaliteit!
HD Reclame, filmpje 240P -_-

FreddyXL | 30-10-11 | 02:36

De laatste zin van Maxime was wel heul erg mooi, "mijnheer, u gaat niet over mijn emoties", we tiefen Mauro het land uit, we doen allemaal huilie huilie, want befehl ist befehl en we konden er niks aan doen etc. etc.

Zeg nou gewoon dat Mauro een tyfus rijke Angolees is die gratis studie heeft genoten in 0031 en dat het nu wel mooi genoeg is geweest, maar nee hoor, het hele land doet mee met de krokotranen en Mauro is ineens de mascotte van de sielugheidsindustrie.

Wat mij betreft mag het hele CDA onmiddellijk uitgezet worden, maakt me geen moer uit naar welke planeet, wat mij betreft is gelijk doorsturen naar hun opperwezen ook goed. #AMEN

neemjemoederindemali | 30-10-11 | 02:34

De Fipo vat de kern al samen. Het "nieuws" gaat over een voor de spotlights gesleurde Angolees.

De belangrijke zaken voor dit land worden zonder enige ruchtbaarheid achter ons om bedisseld.

ESM. De laatste ademtocht van Nederland als zelfstandige staat, het begin van onze slavernij. En niets en niemand op de MSM die daar iets over meldt. Ook hier, op GS: geen topic.

Dat geeft te denken.

vraagstaart | 30-10-11 | 02:32

necrosis | 30-10-11 | 01:57

Uw gedachtengang ontgaat mij niet. Uw manier van reaguren wel. Dit thema behelst in eerste instantie het asielbeleid van de afgelopen jaren en in navolging daarvan het immigratiebeleid. Ik kan u verzekeren dat ik ongeveer dezezelde standpunten heb als u. Echter, u onderbouwt ze niet, maar belangrijker, ondanks dat ik pleit voor duidelijke regels, ben ik ook een mens. Daarnaast ben ik iemand van de praktijk. Als je je eigen regels niet handhaaft, moet je ook nuances hanteren. Oftewel je eigen fouten corrigeren en ze in de toekomst voorkomen. Welk deel begrijpt u niet?

distel | 30-10-11 | 02:21

Grutjes, m'n Android tablet blijft op 01:59 staan en durft niet meer door te lopen? Of zou 'ie over een uur ...

broomstick | 30-10-11 | 02:10

Fijn zo, Rutger exit..(voorspelbaar) de koning is dood leve de koning (Tom)

larie | 30-10-11 | 02:10

@Graftak | 30-10-11 | 02:53 Het leuke lijkt me dan weer dat Portugal een Schengenland is, en dat je met een visum voor Portugal zonder enig probleem door kunt reizen naar Nederland en daar wèl je handje ophouden.

Maar zo immoreel zal niemand zijn.

* lachend bed in rollen doet *

vraagstaart | 30-10-11 | 02:05

@BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:50
Welkom in Nederland anno 2011.....

necrosis | 30-10-11 | 01:57

Wat is er gebeurd met het Verdrag van Dublin, of is dat ook weer zo'n verdrag waar niemand zich aan hoeft te houden als het men ff niet lekker uitkomt?

Wolveshead | 30-10-11 | 01:56

@Graftak | 30-10-11 | 01:52
Helaas, dergelijke maatregelen heeft de EU er vakkundig -uitgejorist-.
En wie zette er ook al weer zijn handtekening, terwijl een ruime meerderheid van NL tégen was?

necrosis | 30-10-11 | 01:55

@ BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:51

"Taxtor"? Watmaakjemenou, een belastingkever?

Traxor | 30-10-11 | 01:54

In Australië is vluchteling zijn echt geen pretje. AZC's zijn een soort van gevangenissen, dat mogen ze in Nederland wat mij betreft ook invoeren.

Graftak | 30-10-11 | 01:52

@Taxtor "Landen waar bijna alle vluchtelingen heen willen, zeg maar."
Je ziet het, het werkt ook nog ;)

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:51

@necrosis Grens controles is zo gek nog niet.
Veel roverstuig komt van over de grens. Slaan hun slag en zijn weer even snel verdwenen.
Marechaussee mag bij wet niet meer ieder vliegtuig controleren. Ook als ze weten dat er illegalen aan boord kunnen zitten. Dit is gewoon waanzin.

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:50

@ BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:20

ALLE Aziatische landen? Dat zijn er nogal wat. Ik dacht dat we het hier over Europa (en misschien de VS) hadden. Landen waar bijna alle vluchtelingen heen willen, zeg maar.

Traxor | 30-10-11 | 01:48

necrosis | 30-10-11 | 01:36

Okay, geen wet maar een initiatiefvoorstel gesteund door de toenmalige kamers. Dit is kommaneuken. Cohen, bepaald niet mijn vriend, heeft wel degelijk eea aangescherpt. In de praktijk kwam het het er niet echt uit, een soort metafoor voor hemzelf. Wat heeft u eigenlijk tegen mij?

distel | 30-10-11 | 01:44

@BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:36
Zijn eerste land van aankomst was Portugal, en die zitten echt niet te wachten op vluchtelingen.
*voorstel doet voor herintroduceren grenscontroles*

necrosis | 30-10-11 | 01:41

mokum4all | 30-10-11 | 01:16 | + 1 -

Staat de "Wet van Cohen" gelukszoekerts toe jaren lang in Nederland, op onze kosten, te mogen leven? Lekker ellendig lang door te procederen en biedt het zieligheidsfactors die het goed doen in de media en bij de emotie-gedreven samenleving?

Graftak | 30-10-11 | 01:37

@distel | 30-10-11 | 01:31
Begin jij nou ook al met de wet van Cohen?
Mijn plusjes raken op en Cohen heeft nog nooit een wet uitgevaardigd!

necrosis | 30-10-11 | 01:36

@mokum4all Maak er maar een religie van LOL
Dat is nog net wat er aan onbrak.
Feiten blijven toch dat hij sinds 2007 illegaal is.
Daarnaast was zijn eerste land van aankomst niet nederland.

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:36

necrosis | 30-10-11 | 01:18

Toch is het waar. Die wet van Cohen werd ontzettend slecht uitgevoerd, maar bood behoorlijk wat mogelijkheden. Nu is die gelijksoortige wet nog meer aangescherpt. De praktijk wijst tot nu toe uit dat EU, RvS en gemeenten gewoon roet in het eten kunnen gooien. Ongehoord! Niet iedeeen is gek en wat vreeemd dat de PVV in de peilingen zo hoog staat, net als de SP.

distel | 30-10-11 | 01:31

De enige reden waarom hij hier zou mogen blijven is omdat hij "geworteld" is. Hij is meerderjarig. Het is een gelukszoeker. Hij heeft familie in land van herkomst. Streek van origine ligt niet in de vuurlinie en is relatief stabiel en rustig. Taalbarriere? Laat me niet lachen. Hij heeft echt geen poot om op te staan, behalve de emoties van het Nederlandse volk.

Graftak | 30-10-11 | 01:28

Wet van Cohen?
+1 voor de amusementswaarde....
necrosis | 30-10-11 | 01:18 | + 0 -
Ik weet het, ik weet het...

mokum4all | 30-10-11 | 01:26

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:20
Geen zin & tijd om in herhaling te vallen maar kijk nog eens naar de consequenties van de uitspraken in de tijdlijn; hij was niet illegaal, anders had Leers dat argument allang gebruikt.

mokum4all | 30-10-11 | 01:24

@Traxor Alle aziatische landen.
@mokum4all Sinds 2007 is hij illegaal.
@distel Ik weet niet wat links of rechts hier mee te maken heeft. En wat betekent het nog? Kapitalisme is dood. Socialisme is dood. VVD is pro islam. Pvda steunt het groot kapitaal. Iedereen is de weg kwijt.
Maar ik zie nog steeds niet waar en op wel moment nederland verantwoordelijk is voor deze jongen. Ik zie alleen falende ouders. En een gezonde volwassen kerel die terug kan naar zijn familie.

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 01:20

@ toetanchamon | 30-10-11 | 01:04

Even gecheckt. Het Schiphol complex was voor uitgeprocedeerde asielzoekers, niet voor nieuwe vluchtelingen.

nl.wikipedia.org/wiki/Schipholbrand

Traxor | 30-10-11 | 01:19

@mokum4all | 30-10-11 | 01:16
Wet van Cohen?
+1 voor de amusementswaarde....

necrosis | 30-10-11 | 01:18

Traxor | 30-10-11 | 01:12
Ja. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een voorstander van die wet van Cohen waardoor immigratie werd aangescherpt maar de fouten liggen in deze zaak aan de kant van de overheid.

mokum4all | 30-10-11 | 01:16

Mesne? Mensen, natuurlijk.

Traxor | 30-10-11 | 01:15

@Traxor | 30-10-11 | 01:13
WTF, zijn mesne. Is dat brandbaar?

toetanchamon | 30-10-11 | 01:15

@ toetanchamon | 30-10-11 | 01:04

Was dat niet voor mesne die al uitgezet moesten worden? Uitgeprocedeerden, zeg maar?

Traxor | 30-10-11 | 01:13

@ mokum4all | 30-10-11 | 01:03

Bedankt voor die link, dat is een zeer verhelderend overzicht. En wat een puinhoop...

Traxor | 30-10-11 | 01:12

@Hölzenbein | 30-10-11 | 00:51
Wat heb jij toch tegen Nederland en het kiesstelsel dat we hier voeren?

necrosis | 30-10-11 | 01:06

@BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:56
Dat hadden we, op Schiphol.

toetanchamon | 30-10-11 | 01:04

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:56

Volledig mee eens. Hij had meteen terug gestuurd moeten worden. Echter, dat is in 8 jaar niet gebeurd. Ik ben een rechtse bal, maar ik snap het probleem niet. Er is geblunderd en nu moet je op de blaren zitten. Veel belangrijker is dat het vanaf nu niet meer gebeurt.

distel | 30-10-11 | 01:03

Hoeveel betalen we eigenlijk voor het legioen advocaten dat Leers tot zijn beschikking heeft? Ze hadden ipv Lubbers beter een telefoontje naar de VN kunnen doen: www.unicef.nl/nieuws/berichten/2011/10...

mokum4all | 30-10-11 | 01:02

@ BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:56

In de bak tot je praat? Da's nieuws voor mij. Noem 's een paar van die "veel landen"?

Traxor | 30-10-11 | 00:58

@distel Ik ben ook voor hardere regels. Ik hoop dat die er ook komen. Maar deze gozert is inmiddels geen minderjarige meer. Er staat niets meer in de weg om hem terug te sturen.
Wij zijn hem verder niets verplicht. Zijn verblijf is vrijwillig geweest. Hij kon en mocht ieder moment terug.

In veel landen worden illegalen gewoon opgesloten in de gevangenis. Net zo lang totdat ze weer weten hoe ze heten en waar ze vandaan komen. Ik vind dat een prima systeem.

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:56

@distel | 30-10-11 | 00:41
Ben ik helemaal met u eens. Je kan die jongen helemaal niets aanrekenen. Er werden fouten gemaakt door Nederland. Ik vind ook dat ie gewoon hier moet blijven.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:51

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:36

Ik weet heus wel dat u humor heeft. Of is dit nu weer humor? Nu ja ik weet het niet. U bent vast een vriendelijk persoon met een serieuze kijk op diverse zaken. Sorry, ik raak in de war.

distel | 30-10-11 | 00:50

@Traxor | 30-10-11 | 00:45
Christenen hebben vroeger al niets tegen de holocaust gedaan (integendeel veel instanties hebben mensen verraden!) dan verwacht ik ook anno 2011 niets beters. Het zijn leugenaars en farizeeërs.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:47

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:34 | + 1 -
"heeft ingestemd". Met een "d".

Rammstein | 30-10-11 | 00:47

En iedere keer als je denkt dat het CDA zichzelf nu toch echt in de nesten heeft gewerkt, weten ze zich er toch weer uit te draaien. Hoe dat CDA Congres te overleven? Nou, door een resolutie op te stellen die je een beetje handig formuleert. Dus niet vragen of de aanwezige CDA leden willen dat Mauro blijft, nee, we gooien een voorstel op om "een humaan beleid te voeren ten aanzien van alleenstaande minderjarige vreemdelingen". (www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/10/...)

Daar is natuurlijk bijna iedereen voor (85%) en dus wordt de resolutie aangenomen. Handig. De pro-Mauro afdeling van het CDA denkt dat ze wat nuttigs hebben gedaan en de anti-Mauro afdeling ziet het zelfs als ondersteuning van het uitzetbeleid.

Briljant. Het is zo dubbel en zo nietszeggend dat je er haast bewondering voor zou krijgen. Hier kan geen spindoctor tegenop. Een knap staaltje van tegelijkertijd kop èn munt gooien. En ieder weldenkend mens gaat er gierend van over de zeik. HOe krijgen ze het uitgedacht.

Traxor | 30-10-11 | 00:45

@Graftak | 30-10-11 | 00:44
Maar je bent toch een graftak.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:44

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:43 | + 0 -
Ik ben te jong om te sterven. Volgens mij ben jij zelfs ouder dan ik.

Graftak | 30-10-11 | 00:44

distel | 30-10-11 | 00:41 | + -1 -
Men stuurt, over het algemeen, geen minderjarige alleenstaande asielzoekerts terug, dat wist Mauro's familie in Angola dondersgoed.

Graftak | 30-10-11 | 00:43

@Graftak | 30-10-11 | 00:42
Moet jij niet gewoon deaud zijn graftak?

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:43

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:39 | + 0 -
Vader, moeder, ooms, tantes, wellicht broers en zussen, neven, nichten, oma, opa... Niet vergeten dat zijn ouders smokkelaars betaalden om hem hierheen te krijgen.. Dat kost vandaag de dag $4000 Dollar en het gemiddelde inkomen is $1 Dollar per dag, dus een gewone Angolees kan dat echt niet betalen laat staan een minderjarige zonder familie.

Graftak | 30-10-11 | 00:42

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:34

Een jongen van 10 jaar kan je niet verantwoordelijk stellen. Wat ik bedoel, is de Nederlandse fout, om hem niet meteen terug te sturen (destijds). Nu zijn we 8 jaar verder. Dat is voor mij een verschil in deze zaak.

distel | 30-10-11 | 00:41

@BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:34
Welke familie heeft ie in Angola? Volgens mij heeft ie toch alleen familie in Oostrum of niet? En ik wed dat ie bijna net zo goed Limburgs praat als ik. De regering heeft gefaald (lees zijn biografie maar eens) en die jongen zou er voor moeten boeten? Kom nou.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:39

@distel | 30-10-11 | 00:32
Pssst, niet verder vertellen hoor maar - hetwaseengrapje -. Pff nu is het er uit.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:36

@distel | 30-10-11 | 00:32
Pssst niet doorvertellen hoor, h e t w a s e e n g r a p j e.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:34

@Distel. Het is niet zijn beslissing geweest. Ook al heeft hij destijds er wellicht mee ingestemt. Toch hebben wij geen verplichting hem nog verder op te vangen. Hij is 18, geen kind meer. Heeft familie waarmee hij nog contact heeft. Laat je hem toe dan zorg je er voor dat meer kinderen opgestuurd worden. Om erger leed te voorkomen moet je hem juist uitzetten.

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:34

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:24

Ach, daar bent u weer. Rotterdam is geen land, draait wel een land. Maar wat bedoelt u met deze opmerking?

distel | 30-10-11 | 00:32

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:29 | + 0 -
Goedgekeurd !

Rammstein | 30-10-11 | 00:31

@Rammstein | 30-10-11 | 00:27
Met hoofdstad Overschie? Hoop ik dan toch wel.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:29

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:17

Ik kan wel met u meegaan, maar hij is op het vliegtuig gezet door zijn ouders toen hij tien jaar was. Je kunt hem niets kwalijk nemen, wel zijn natuurlijke ouders. Dat hij met zielige ogen bij P&W zit, irriteert mij ook, maar wat heeft hij verder verkeerd gedaan?

distel | 30-10-11 | 00:28

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:24 | + 0 -
Dat komt nog wel.

Rammstein | 30-10-11 | 00:27

@Rammstein | 30-10-11 | 00:23
Rotterdam, o nee, dat is geen land.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:24

Rammstein | 30-10-11 | 00:23 Doos Playmobil mee en gaan.

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:24

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:20 | + 0 -
Afghanistan dan ?

Rammstein | 30-10-11 | 00:23

Sjonge jonge wat een stel natte washandjes lopen daar toch rond bij dat CDA, en Verhagen en Leers voorop. Ongelofelijk! Er zijn een paar uitzonderingen maar voor mij mogen ze die farizeeërs-club opheffen.

Hölzenbein | 30-10-11 | 00:23

Rammstein | 30-10-11 | 00:19 Ik ben er uit. Het is InHolland.

Waar taalfouten niet uitmaken indien de boodschap overkomt.

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:22

Rammstein | 30-10-11 | 00:19 Het moet wel een land zijn met een VMBO of een ROC. Anders gaat dat cultuurtechnisch weer niet goed.

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:20

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:18 | + 0 -
Angola ?

Rammstein | 30-10-11 | 00:19

Rammstein | 30-10-11 | 00:17 Maar waar naar toe? Waar ter wereld schrijven ze 'ik wordt' met dt?

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:18

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:09

Kijk, dat vind ik een uitstekende redenering. Echter, het laat onverlet, dat er in eerdere jaren onzorgvuldig is omgesprongen met fouten. Die fouten moet je erkennem en zorgen dat ze niet weer gemaakt worden. Gedane zaken nemen geen keer, vanaf nu gaan we het goed doen.

distel | 30-10-11 | 00:17

@distel De enige tragedie die ik zie is dat een angolese familie kans loopt om een investering van 4000 dollar kwijt te raken. Wie 4000 dollar in angola kan ophoesten voor een reisje is niet echt arm.
Risico van gokken is dat je mis kan gokken. Daarentegen heeft hij wel lekker gratis scholing gehad hier en krijg wellicht nog een zak geld mee van mensen die in zijn sprookjes geloven.

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:17

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:14 | + 0 -
Dan mag BigBangNeverHappened dus ook weg.

Rammstein | 30-10-11 | 00:17

Toch (je verwacht niet dat de mensen zo stom zijn maar helaas), zijn de huilpartijen een zeteltje opgeschoven in de peilingen. Vergeten zijn de eurocrisis en de dure uitverkoop van Nederland aan de EU. Mauro en het Goede Hart zijn het enige wat er nog toe doet.
Ja, en dan begrijp ik inderdaad waarom Rutte geen directe democratie in de vorm van het bindend referendum wil.

peeppeep | 30-10-11 | 00:16

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:09 En om die reden mag Mauro best blijven.

Voortaan bij elke asielaanvraag toetsen of de Nederlandse taal en cultuur bekend is bij de asielzoeker. Indien niet dan meteen vertrekken wegens de 'Mauro-regeling'.

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:14

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:07 | + -1 -
"Maakt in dus geen flikker uit".
In wat ?

distel | 30-10-11 | 00:08 | + 0 -
"Zijn" moet "haar" zijn. En dat was niet het meest bekende nummer.

Rammstein | 30-10-11 | 00:14

Maar goed. Als het argument dat Mauro de taal en de cultuur van Angola niet kent en hij daarom hier moet blijven dan is hetzelfde argument valide om de grens dicht te doen en te houden voor allen die de Nederlandse taal en cultuur niet kennen.

Zouden de diverse linkse kerken zich dat al eens bedacht hebben?

zeg maar jansen | 30-10-11 | 00:09

BigBangNeverHappened | 29-10-11 | 23:57

Foei!! Dat mag u nooit zeggen over Rammstein. Zijn nick verwijst per slot van rekening naar een groep, met als bekendste nummer een roep om zijn moeder. Ziet u die tragedie dan echt niet in?

distel | 30-10-11 | 00:08

@ramzak. Maakt in dus geen flikker uit. Spelling nazies veeg ik mijn reet mee af ;-)

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:07

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:01 |
Het verschil met deze Mauro em al die andere "Mauro's" is dat deze bij een pleeggezin woont en volledig geïntegreerd is terwijl die 5000 anderen in interneringskampen (ook wel Asielzoekerscentra genoemd) zitten,(nog)niet geïntegreerd zijn en nergens recht op hebben en dus, wanneer hun asielverzoek wordt afgewezen, makkelijker uitgezet kunnen worden.

lekkurlinx | 30-10-11 | 00:07

@lekkurlinx | 29-10-11 | 23:42: Ja, dat klopt natuurlijk, van die blauwe

King of the Oneliner | 30-10-11 | 00:05

@Jackanders Dat moet ook. Laat hem daar maar lekker klagen over hoe slecht hij het hier had. Dan damt de stroom van kindersmokkelaars en gelukszoekers vanzelf wel in. Misbruik mag niet lonen. Als hij toegelaten wordt betekent dat zeker een 5000 andere mauros hier ook mogen blijven. Die verschijnen niet in de media.

BigBangNeverHappened | 30-10-11 | 00:01

BigBangNeverHappened | 29-10-11 | 23:57 | + 0 -
Inderdaad.

Rammstein | 30-10-11 | 00:01

Ik vind die Tommy eigenlijk wel knap irritant. Niet zoals Rutger irritant kan zijn, maar echt vervelend irritant. In combinatie met die zurige CDA koppen echt een kudtfilmpje.

Dr.Zeldenrust | 29-10-11 | 23:58

@Rammstein Lekker belangrijk

BigBangNeverHappened | 29-10-11 | 23:57

Cousin Eddie | 29-10-11 | 23:42

Laat uw haar eens knippen in 010. Dan wordt u erna ook overgeleverd aan de vrouwelijke Chinezen. Dat is niet verkeer heur!

distel | 29-10-11 | 23:48

@Cousin Eddie | 29-10-11 | 23:42
Zéér juist. En scherp. Wát een gelul om nix hè?

AntiSoof | 29-10-11 | 23:47

Bovendien ben ik het oeverloze gezwam ook spuugzat.
En niet in de minste plaats omdat de jonge heur himself geen enkele poging ondernomen heeft zich aan het zicht te ontrekken.
Had hij zich als negerzoen uitgedost dan was hem en ons dit geouweneel bespaart gebleven. Een negerzoen eind oktober is in het carnavaleske brabant zeker geen uitzondering.

slakkenzout | 29-10-11 | 23:46

Ik vond de traantjesvraag erg goed, gezien de schaamteloze snotterigheid van het debat. Of de huilerige toon, zoals sommige mensen zouden zeggen.

vetkleppert | 29-10-11 | 23:45

BigBangNeverHappened | 29-10-11 | 23:27 | + -2 -
Het is "ik word". Zonder "t".
Dat weet Mauro zelfs.

Rammstein | 29-10-11 | 23:45

Dit domme oeverloze gelul is de reden dat we binnen no time aan de chinezen zijn overgeleverd

Cousin Eddie | 29-10-11 | 23:42

King of the Oneliner | 29-10-11 | 20:27 |
De bankjes in de oude tweede kamer leken veel meer op kerkbankjes. Nu zitten ze op draaistoelen.

lekkurlinx | 29-10-11 | 23:42

toetanchamon | 29-10-11 | 23:23

Waar het fout ging, is dat procedures eindeloos konden duren en er talloze mogelijkheden waren om na afwijzigingen toch weer in beroep te gaan. Gedurende de procedures bleven de zogenaamnde ama's, maar ook de volwassenen gedoogd in Nederland. Die wetgeving is nu veranderd en verbeterd, echter er is een groot aantal oude gevallen waar, mede onder impuls van de de EU-wetgeving, onze regering zich geen raad mee weet.

distel | 29-10-11 | 23:40

Ik zou donders graag naar de VS gaan en nooit meer terugkomen. Maar binnen 5 maanden wordt ik er daar uitgeknikkerd omdat ik niet aan de vereisten binnen de wetgeving voldoe. En zo gaat dat in de meeste landen. En dat is volkomen begrijpelijk en gezond. Mauro heeft hier geen 5 maanden maar 5 jaar verbleven. Deze CDA 'ers moeten zo nodig hun zieltjes oppoetsen omdat de bijbel ze wijs heeft gemaakt dat ze wereldverbeteraars zijn. Dom en verachterlijk

slakkenzout | 29-10-11 | 23:37

@BigBangNeverHappened | 29-10-11 | 23:27
Als hij snel optieft naar zijn moeder hebben we minstens twintig topics te verwachten over deze zaak, en de gevolgen ervan.
Als hij mag blijven hoor je er over een week of twee helemaal niets meer over.

Jackanders | 29-10-11 | 23:34

Ik wordt een beetje moe van mauro
Hoop dat hij snel op tieft naar zijn moeder.

BigBangNeverHappened | 29-10-11 | 23:27

Alhoewel topic & film behoorlijk griezelig zijn: waar blijft een Halloween topic ?

Rammstein | 29-10-11 | 23:26

@distel | 29-10-11 | 23:10
Dat kan toch niet waar zijn.
Waar of bij wie gaat dit naar uw idee dan fout.

toetanchamon | 29-10-11 | 23:23

@Jackanders | 29-10-11 | 23:14
Lol, plusje voor u

toetanchamon | 29-10-11 | 23:19

distel | 29-10-11 | 23:10 Studievisum. Dat is voor HBO minimaal en hij zit met z'n 18 jaar nog LBO te doen. Hij had er al klaar mee moeten zijn.

Dat gaat 'm dus ook niet worden.

zeg maar jansen | 29-10-11 | 23:16

@Jackanders | 29-10-11 | 23:02
Euh ja!
Hyena's (Hyaenidae) zijn een familie van middelgrote roofdieren die voorkomen in Afrika en Azië. Hoewel hyena's eruit zien als grote honden, vormen ze een aparte biologische familie die waarschijnlijk het meest verwant is aan de andere families van de onderorde Feliformia: katachtigen (Felidae), civetkatachtigen (Viverridae), de pardelroller (Nandiniidae), Madagaskarcivetkatten (Eupleridae) en mangoesten (Herpestidae).
nl.wikipedia.org/wiki/Hyena%27s

AUB, uw zaterdagavond leer momentje ;)

toetanchamon | 29-10-11 | 23:11

zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:51

Jarenlang ben ik voor diverse gemeenten ingehuurd voor de afdelingen sociale zaken. Overal hetzelfde. Asielzoekers die vanwege het gevaar voor eigen leven in hun geboorteland, een asielverzoek toegezezen kregen, vroegen binnen een paar maanden een vakantie aan naar datzelfde land. Ik heb dat niet uit tweede hand, maar zelf de dossiers beoordeeld en er was jurisidisch niets aan te doen. Laat die mensen definitief opdonderen en laat zo'n jongen blijven

distel | 29-10-11 | 23:10

@nicks nuttig | 29-10-11 | 23:05
Nu nog de A van alles verbieden eraf, en alleen de D van dood blijft nog over!

deraderendraaien | 29-10-11 | 23:08

@zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:51
En dát is wat mij toch tegenhoud om alsnog te gaan kijken, wat ik denk te gaan zien is een man, die niet kan interviewen, vragen gaat stellen aan een man, die niet kan regeren. Te bedenken dat die 2 zijn de hele dag *onder* de christenen geweest. Nee niet op mijn zaterdag avond.....

toetanchamon | 29-10-11 | 23:07

@frank buis8612 | 29-10-11 | 22:49
Ja... dat is ons volgende probleem met dank aan de EU!

Criminele oostblokkers.

deraderendraaien | 29-10-11 | 23:05

CDA - C = Dag Aanhang

Een nieuwe gezegde is geboren: Jezus van het kruis halen.

@ DA

Oppassen geblazen, want jullie hebben nog maar twee letters!

nicks nuttig | 29-10-11 | 23:05

toetanchamon | 29-10-11 | 22:32 Best een goed filmpje. Wel jammer van die kudtstem van Tom. Dat dan weer wel.

En aan Verhagen vragen of er weer tranen gaan komen, lichtelijk ongepast. Dat soort vilein had Rutger beter in de vingers.

zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:51

@zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:21
Het is net als in de natuur, bij de vogels zijn het de kraaien, bij de katachtige zijn dat de hyena's, bij de vissen zijn het piranha's.
Bij de homosapien heb je dat nu eenmaal ook.
Ze jagen in groepen op 1 slachtoffer.

toetanchamon | 29-10-11 | 22:47

Filmpje bekeken, uiteraard zónder geluid, want mét is nét even te veel van het 'goede'. Maar wat kijken die lui serieus zeg. En dat voor dát inkomen. De enigen die authentiek overkomen zijn... Aantjes en een beetje Koppejan. Raar hè? Dat je in de pas moet lopen als een tak in een bos.
Een simpel mens voelt de onechtheid al aan zijn water. Een nog simpeler ziel kan ze klootzakken, huichelaars. en Christus loochenaars noemen. De haan kraaide overuren en zijn stembanden zijn aan een operatie toe, of tenminste goede honing.

AntiSoof | 29-10-11 | 22:41

"Ik heb een standpunt. Iedereen heeft een standpunt." Briljante quote, Koppejan. Opinions are like asholes, everybody has one. Inderdaad.

Traxor | 29-10-11 | 22:39

Oh jammer, het onderwerp vind ik zeer interessant maar gezien de reactie over het filmpje begin ik er al niet eens aan, dubbel jammer is dat het wéér die Tom is.

toetanchamon | 29-10-11 | 22:32

-weggejorist-

pius | 29-10-11 | 22:21

netniet | 29-10-11 | 21:33

LOL

pius | 29-10-11 | 22:21

pius | 29-10-11 | 22:11 Letterlijk de meeste Marokkanen zijn inderdaad niet crimineel. Jij gelijk. Maar het is wel zo dat criminelen vaak Marokkanen zijn.

En dat het de Marokkaanse gemeenschap kennelijk niet interessant vindt dat ze zo'n naam krijgen door een minderheid uit hun bevolkingsgroep.

Je zou dus kunnen zeggen dat Marokkanen wat dat betreft een gedoogpartij zijn als het op criminaliteit aankomt.

zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:21

zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:00

Ik reageerde op de bewering dat de meeste marrokanen crimineel zijn en dat is feitelijk onjuist. Voor de rest hoef ik geen opsporing verzocht te kijken om Marokkanen te zien.

Dat zou wat al te makkelijk zijn.

pius | 29-10-11 | 22:11

De Heer Verhagen heeft een vette glasbril, die ze bij Hans Anders niet meer verkopen.
Waar komt die vandaan??

XaaD666 | 29-10-11 | 22:08

@mokum4all | 29-10-11 | 21:55
Ja, maar wat is daar zo bijzonder aan?
U, ik en iedereen kan dat namelijk ook.
Of het zo is, is een ander verhaal, maar zeggen kunnen we het allemaal.

*Popla*

Jackanders | 29-10-11 | 22:03

En elke politieke partij vraagt zich nu af waar ze het beste mee kunnen scoren in de algemene opinie.

Mauro weg of Mauro blijven. Sneu voor die jongen maar hij is speelbal van de politiek geworden.

zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:01

mokum4all | 29-10-11 | 21:55

Juist, want in feite zijn al die zg. christenen nog veel grotere racisten dan de aanhangers van Geertje. Dat hebben ze met de paplepel ingekregen.

Supermatthijs | 29-10-11 | 22:01

pius | 29-10-11 | 21:17 Wordt nou eens wakker beste Pius.

Kijk dinsdagavond eens naar 'Opsporing verzocht'.

Dan zie je waar het idee dat Marokkanen crimineel zijn vandaan komt.

zeg maar jansen | 29-10-11 | 22:00

Verhagen kan gewoon zeggen dat er ieder jaar duizenden Mauro's zijn, omdat het klootjesvolk ook gelooft dat de moslims ons land over willen nemen, de meeste Marokkanen crimineel zijn en de Tros de grootste familie van Nederland is.

mokum4all | 29-10-11 | 21:55

@Supermatthijs
Dus jij zegt, alles was fake? Nou, ik zeg, die jongens van het CDA zijn zo christelijk als de pest. Ontneem ,door het gedogen van de PVV, CDA's sociale gedachtegang "wij zijn zo lief en zorgzaam voor iedereen" en je krijgt dezelfde echte emotionele reacties als de islamiet en/of jood die geen halal of kosjer voer meer mag maken. Dat jij daar niet bij kan, neemt niet weg dat het voor de CDA'ers échte emoties zijn.

Weedy | 29-10-11 | 21:52

pius | 29-10-11 | 21:17

Of ze plegen allemaal zelden een misdrijf ;)

netniet | 29-10-11 | 21:33

@pius | 29-10-11 | 21:17 |

De meeste criminelen zijn juist wel Marrokaan. Dat dan wel weer...

Parel van het Zuiden | 29-10-11 | 21:28

CreativeDestruction | 29-10-11 | 21:16

Ik liet me even gaan, sorry.

Supermatthijs | 29-10-11 | 21:18

Eurotokkie | 29-10-11 | 21:05

De meeste Marokkanen zijn juist niet crimineel. Wel bij de feiten blijven hé.

Ouwe guurdert;)

pius | 29-10-11 | 21:17

@Supermatthijs | 29-10-11 | 21:13
Je bent wel een melodramatisch typje, zeg.

CreativeDestruction | 29-10-11 | 21:16

Terwijl de regering en het parlement debatteren over Mauro, stort meanwhile in Brussel de Euro in. Als dat gebeurt, is het misschien een aardig idee voor het DA om voor het volgende congres de leden te laten kiezen tussen de Gulden of de Mauro als nieuwe munteenheid voor ons land ter vervanging van de Euro.

DSK | 29-10-11 | 21:16

Weedy | 29-10-11 | 21:08

Niks excuses, ik weet het nog heel goed. Dat congres vorig jaar en de overduidelijk valse emotie's van Verhagen en Eurlings die nu eindelijk eens terecht ter sprake komen. Die Staal zou er godverdomme een lintje voor moeten krijgen, voor die vraag, en Maxime de kogel voor zijn reactie.

Supermatthijs | 29-10-11 | 21:13

@Eurotokkie | 29-10-11 | 20:53
Tot nu toe scoren ze beter dan politici over de rug van een asielzoeker.
Ik blijf nog even kijken.

Jackanders | 29-10-11 | 21:12

@Supermatthijs | 29-10-11 | 20:59
Iemand poste eerder een tijdslijn van de gebeurtenissen rond Mauro op basis van het dossier van de rechtbank. Daarin staat dat Mauro na aankomst (via Portugal waar hij dus in ieder geval eerst asiel had moeten aanvragen) een halfjaar bij zijn oudere zus in Rotterdam heeft gewoon. Na een halfjaar zette zijn zus hem af bij het politiebureau en verdween spoorloos. Oftewel, ze verdween weer in de illegaliteit. Als je namelijk legaal in ons land verblijft is het onmogelijk om 'van de wereld te vallen'. www.krapuul.nl/blog/55904/tijdlijn-mau...

CreativeDestruction | 29-10-11 | 21:11

@brutus68 | 29-10-11 | 20:37: Ik weet nog goed dat hij (Aantjes)de kamer moest verlaten vanwege zijn (vermeende) lidmaatschap van de SS ofzo, en toen is hij het boek "Kruistocht in spijkerbroek" gaan schrijven ofzo.
Maar wel een aardige man. Voor een CDA'er that is.
*gooit klepel in hoenderhok, in kristalheldere nacht*

King of the Oneliner | 29-10-11 | 21:11

Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend was de vraag over de traantjes wél mijnheer Staal, maar doe dat alstublieft wel bij de mensen die dat verdienen. In dit geval reageerde de heer Verhagen uitstekend op uw vragen, daarom was deze traantjes vraag volstrekt onnodig. Als journalist bent u er om nieuwswaarde te creëren, desnoods dmv tendentieuze, ongefundeerde en kwetsende vragen, maar uw laatste handelen levert voor de kijker slechts ongewilde plaatsvervangende schaamte op. Daarom mijn suggestie om de excuses zijn kant op te sturen. Verder tot nu toe prima filmpjes mijnheer Staal.

Weedy | 29-10-11 | 21:08

Eurotokkie | 29-10-11 | 20:53
`
Hoezo boerenlulvoetbal? Twente-PSV is behoorlijk de moeite waard heur. Aan het eind van de rit trekken de Brabo's toch aan het langste eind. Als 010-er ben ik onbevooroordeeld. Maar om op het feitelijke ondewerp terug te komen, kunnen die 75 jongens of meisjes niet gewoon blijven? Klopt dat getal nu wel of niet

distel | 29-10-11 | 21:08

Supermatthijs | 29-10-11 | 20:59 | + 1 -

Dat de meeste Marokkanen crimineel zijn is dan weer toeval .

Eurotokkie | 29-10-11 | 21:05

@pius | 29-10-11 | 20:59
Omdat als ze nog in beeld waren ze vast wel geïnterviewd zouden zijn voor de TV. Bovendien was Mauro dan niet naar een pleeggezin gegaan, maar naar zijn directe familieleden die hier al wonen. Het is zeer waarschijnlijk dat hij nog gewoon contact heeft met zijn zus, maar dat zij illegaal is en dus bewust door mensen rond Mauro uit de publiciteit wordt gehouden.

CreativeDestruction | 29-10-11 | 21:04

CreativeDestruction | 29-10-11 | 20:56

Tuurlijk want alle marokkanen zijn crimineel, alle polen kunnen stucen en alle politici zijn altijd eerlijk.

Supermatthijs | 29-10-11 | 20:59

CreativeDestruction | 29-10-11 | 20:56

Waarom dan?

pius | 29-10-11 | 20:59

Weet iemand trouwens waar die zus van Mauro is gebleven? Ik las trouwens dat er meer familieleden van hem hier wonen. Die zitten natuurlijk allemaal in de illegaliteit in ons land.

CreativeDestruction | 29-10-11 | 20:56

Waar is die lange rooie gebleven?

Diepe Vuist | 29-10-11 | 20:55

Het slachtoffer is nog steeds getraumatiseerd, dat is schrijnend.
bit.ly/nfYrbf

drs.Nee | 29-10-11 | 20:55

'U praat niet over mijn krokodillentraantjes'

Indicator | 29-10-11 | 20:53

Jackanders | 29-10-11 | 20:50 | + 0 -

leuk kijken naar boerenvoetbal.

Eurotokkie | 29-10-11 | 20:53

@Supermatthijs | 29-10-11 | 20:48
Volgens mij niet, zo heb ik het fragment niet gezien althans. Ik mag die Verhagen wel, die kan wel tegen een stootje.

Onderbuik | 29-10-11 | 20:52

Zeur toch niet over de tranen van Verhagen. Ik denk dat ze oprecht waren, maar ook al waren ze dat niet, het is onze zaak niet. Er is al genoeg geleuter over de toon van het debat, moeten we het nu ook over de emoties gaan hebben. Stomme vraag van Tom Staal. Nooit meer doen.

lekker wijf | 29-10-11 | 20:52

Ik vind Tom Staal wel okee geworden inmiddels. +0,9

michello | 29-10-11 | 20:52

Het resultaat is een natuurlijk -ON-controleerbare politiek

Merkava | 29-10-11 | 20:50

Zo, nu eerst even Twente-PSV met een lege plaats naast Henk Bleker kijken.

Jackanders | 29-10-11 | 20:50

@Parel van het Zuiden
Ik denk dat het ligt aan het gebrek van kennis bij Kamerleden. Het gezicht en charisma is herkenbaar voor mensen en daar worden dus verkiezingen mee gewonnen. Keerzijde is dat de Kamerleden niet weten wat de waarde van zaken zoals geld, soevereiniteit en de burger is. Je krijgt dan ongecontroleerde uitgaven, vreemde verdragen die rücksichtslos ondertekend worden en minachting voor de kiezer (politici geven openlijk toe te walgen van burgers die voor de PVV hebben gestemd). Het resultaat is een controleerbare politiek die de burger en ook vluchtelingen als speelbal beschouwd. En omdat zij niet begrijpt wat ze aanricht, is ze ook niet te beroerd zichzelf op de borst te kloppen en te belonen.

Merkava | 29-10-11 | 20:49

Onderbuik | 29-10-11 | 20:48

Omdat hij zich betrapt voelde, niet oprecht.

Supermatthijs | 29-10-11 | 20:48

Supermatthijs | 29-10-11 | 20:45 |

En als schoft kun je ver komen in de politiek.

Eurotokkie | 29-10-11 | 20:48

@Supermatthijs | 29-10-11 | 20:45
Hoezo, volgens mij werd hij echt even boos.

Onderbuik | 29-10-11 | 20:48

En zelfs die reactie op zijn ingestudeerde tranen was vals. Verhagen wat ben je toch een schoft.

Supermatthijs | 29-10-11 | 20:45

@reade romke | 29-10-11 | 20:38 |

Of Mauro... Hij komt erg 'media getraind' over en gedijt duidelijk goed in een ongefundeerde, tendentieuze omgeving. Kan meteen beginnen zou ik zeggen. Of is dit een nodeloos kwetsend grapje?

Parel van het Zuiden | 29-10-11 | 20:42

Met heks Ferrier in het parlement is het onbegrijpelijk dat een boerkaverbod wordt voorgesteld. Voor sommige vrouwen zou je een boerka verplicht moeten stellen.

knight03 | 29-10-11 | 20:40

Weer `n filmpje van Tom Staal? Hebben jullie bij GS nu echt geen betere kunnen vinden?
Paulkruger | 29-10-11 | 20:15 | + 3 -

Vroeger hadden ze ook nog een auditie hier op geenstijl. Toen was er die zwarte man die het heel erg goed deed. Waarom nemen ze die niet aan?

reade romke | 29-10-11 | 20:38

@Merkava | 29-10-11 | 20:31 |

Idd! Maar uiteindelijk zijn deze Nationale dwalingen reeds voor spek en bonen. Onze grondrechten zijn al verkwanseld aan de EU.
.
Wat ik me alleen blijf afvragen is waarom onze politici daar toch aan blijven meewerken. Dit kan toch niet alleen door het intellectueel failliet aldaar komen. Volgens mij is hen een 'leenheerschapje' belooft, maar het blijft natuurlijk afwachten.

Parel van het Zuiden | 29-10-11 | 20:37

@King of the Oneliner | 29-10-11 | 20:27

Die man is hoogbejaard...., voor zo'n ouwe doet ie het best nog goed.

brutus68 | 29-10-11 | 20:37

Volgende keer langer inzoemen op de koffiemeisjes en minder op het klappergebit van Windvaantjes.

Geemp | 29-10-11 | 20:35

Boyo | 29-10-11 | 20:28: let op wat je zegt he :)

sufkut | 29-10-11 | 20:35

Debat op ned.2

drs.Nee | 29-10-11 | 20:33

@Parel van het Zuiden
"Overigens blijf ik van mening dat het staatsrecht door deze discussie ernstig geschonden wordt (vrij naar Cato)."
De staat wordt verkracht door deze dwaling van de tweede kamer. Ze zijn volledig zoek wat hun plek is en waar hun taken liggen. Dit was ook al het geval met de eerste kamer en de vervolging van Wilders. Het lijkt er op dat onze democratie steeds harder begin te wankelen.

Merkava | 29-10-11 | 20:31

Ik wil graag even over de emoties van Verhagen praten.

Boyo | 29-10-11 | 20:28

Ik geef Aantjes nog een jaar, geef die man eens een gezonde nederlandse maaltijd.
Dit hele stukje is Brabanders onder elkaar. Straks gaan ze gezellig bieren.
Het CDA offert Mauro wel op voor de macht, want het pluche zit na 50 jaar nog even lekker, en lijkt ook verdomd veel op kerkbankjes...

King of the Oneliner | 29-10-11 | 20:27

wat een zielig mannetje die leers.

Eurotokkie | 29-10-11 | 20:27

Kees van der Staay was best wel helder van de week, van wat ik gezien heb. Ferrier en Koppejan doen totaal niet terzake qua stemming.

netniet | 29-10-11 | 20:27

Het wordt hoog tijd voor NAVO bombardementen op Angola. Dan is het zekers niet veilig daar en kan Mauro blijven. Moet toch te regelen zijn bij de neo-con vrinden van Maxime....

Overigens blijf ik van mening dat het staatsrecht door deze discussie ernstig geschonden wordt (vrij naar Cato).

Parel van het Zuiden | 29-10-11 | 20:23

Ik snap niet dat die Staal nog niet bij de PO werkt. Moeilijke bril, jasje, OV-reizend en geen rijbewijs.
Wat willen ze nog meer?

vetkleppert | 29-10-11 | 20:18

Dankzij een stel kleine mocro straattuigjes zit Gouda met de handen in het haar. En nu is zelfs de *landelijke* politiek in rep en roer door 1 Angolees tienerknulletje. Zouden deze politici zelf niet door hebben dat ze voor schut staan?

Korreltje Zout | 29-10-11 | 20:18

@Paulkruger | 29-10-11 | 20:15

Geef toe, hij is leuk om je aan te ergeren...

brutus68 | 29-10-11 | 20:17

@Parsons | 29-10-11 | 20:09
Het is sowieso te gek voor woorden dat de duurst betaalde ambtenaren van het land over elkaar heen vallen om één enkel geval.
Wat mij betreft wordt die mand vol ambtenaren richting kliko gemikt, tijd voor vers fruit.

Jackanders | 29-10-11 | 20:17

Ach, Farizeeërs zijn het gewend om mensen aan het kruis te nagelen die hun een ongemakkelijk gevoel geven...

King of the Oneliner | 29-10-11 | 20:17

Weer `n filmpje van Tom Staal? Hebben jullie bij GS nu echt geen betere kunnen vinden?

Paulkruger | 29-10-11 | 20:15

Kutpartij, dankzij het CDA krijgen we hier binnen vijf jaar dertig windmolens van 200 meter hoog...

eerstneukendanpraten | 29-10-11 | 20:15

Rattus M. die verstaanbaar Nederlands spreekt? Ben benieuwd...

brutus68 | 29-10-11 | 20:15

@drs.Nee | 29-10-11 | 20:09
Ik hoorde het op #PvdA1_Journaal

En ja ik weet, Nederland is toch ook 2000 keer beter dan Zwitserland?

Oh wacht.

Parsons | 29-10-11 | 20:12

En weer een nieuw woord. INVLIEGNEGERT...

eerstneukendanpraten | 29-10-11 | 20:11

Filmpje komt zo op Dumpert. Geen stress. http://twitter.com/Pritt/statuses/130345077162778624

Parsons | 29-10-11 | 20:10

@Parsons | 29-10-11 | 20:01
Filmpje werkt niet, waarover praten zij...
Koppejan: Ze komen niet allemaal naar Nederland.

Verhagen: Verschil van instroom alleengaande minderjarige asielzoekers in een jaar tijd: 317 kozen voor Zwitserland, 325 voor Zweden met Nederland aan top met 6705.
Dat is ruim 2000 procent meer.

drs.Nee | 29-10-11 | 20:09

@Jackanders | 29-10-11 | 20:03
Aan de ene kant niet, qua gedonder om deze sneuneger wel. Qua gebeurtenissen die er wel toe doen dat is.

Parsons | 29-10-11 | 20:09

@Ferry Smoothie | 29-10-11 | 20:08

Hahaha, idd lekker kort. Begrijp alleen niet wat Eneco met CDA te maken heeft.

Hans Hillen | 29-10-11 | 20:09

-weggejorist-

Ferry Smoothie | 29-10-11 | 20:08

Ferrier is een heks, en ze is te lui om zich goed te vermommen.

Onderbuik | 29-10-11 | 20:06

Kutpartij, dankzij het CDA krijgen we hier binnen vijf jaar dertig windmolens van 200 meter hoog...

eerstneukendanpraten | 29-10-11 | 20:06

Ik ben blij dat ik niet de enige ben hier, die meer dan eens problemen heeft met Geenstijl.tv.. Gewoon op Dumpert gooien maar, me dunkt.

Mea Culpa Gump | 29-10-11 | 20:04

@Parsons | 29-10-11 | 20:01
Ik vind dat geen slecht nieuws, jij?

Jackanders | 29-10-11 | 20:03

Rollatorgerechtigden televee!

vetkleppert | 29-10-11 | 20:03

Over tien jaar heet deze partij het MDA...

eerstneukendanpraten | 29-10-11 | 20:02

Ah het ligt dus niet aan mij dat het filmpje niet wil laden. Voor zo'n moderne partij als Geenstijl die zich richt op de "netwerk generatie" is jullie techniek als het op filmpjes aankomt altijd al kudt geweest..

LTSzwakstroom | 29-10-11 | 20:02

Ik zie zojuist dat Koppejan en Ferrier de gemaakte afspraken blijven frustreren.

Op naar de 0 zetels.

Parsons | 29-10-11 | 20:01

Leuke Eneco reklame

doskabouter | 29-10-11 | 20:01

Heb nu 4 keer die kudtcommercials gezien, maar geen Maxime.

Gezellig! | 29-10-11 | 19:57

Mooi dat het filmpje blijkbaar niet werkt, iedere seconde aandacht voor Ferrier is teveel.

Onderbuik | 29-10-11 | 19:57

Het filmpje laadt niet in mijn google Chrome.

Indicator | 29-10-11 | 19:56

Heb het in 3 browsers geprobeerd maar dat filmpje werkt dus niet.

Groetjos | 29-10-11 | 19:54

Op de voorpagina van de krant een klein bericht over het euroakkoord. De media worden tot ver over de grenzen beheerst door Mauro.

De lat voor studievisum nu per wet verlagen omdat Mauro hbo niet aankan klinkt als InHolland.

drs.Nee | 29-10-11 | 19:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken