Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KvK: voorkom overvallen, zeg "hallo"

kvkzietondernemersalsinfantiel.jpgGoedbedoelde veiligheidscampagne van de Kamer van Koophandel. Maar sluit uiteindelijk helemaal nergens op. In een koddig filmpje worden tips gegeven om overvallen te voorkomen. Want roofovervallen, dat is best koddig en de KvK beschouwt de ondernemers van Nederland over het algemeen toch als behoorlijk infantiel. Toppunt: op 0:32 wordt de tip gegeven om iedereen te begroeten die je zaak binnen wandelt. Serieus, KvK? Hallo zeggen voorkomt overvallen en diefstal. In wat voor wereld leven die KvKneuzen? Als zo'n Michael, Antwan, Ahmed of Kees geheel voorbereid met mes of pistool in je zaak staat, dan maakt het niet uit in welke taal je 'hallo' roept. Die overval gaat plaatsvinden. Zeg, KvKudtjes (en politie), weten jullie waarom dit soort preventietips eigenlijk altijd schuren met de werkelijkheid? Omdat het daardoor voor de ondernemer voelt alsof hij (M/V) verantwoordelijk is voor overvallen, diefstallen en criminaliteit. In een land waar de pakkans chronisch lager is dan de zomertemperatuur, cellen leeg staan omdat iedere crimineel een taakstraf krijgt en de politie vooral wordt ingezet om nodeloos te flitsen zijn dit soort preventietips een klap in het gezicht van de ondernemer. Die, als hij zelf initiatieven toont die in de praktijk dus wel werken, wordt teruggefloten door moraalcorrect Nederland. Ondernemers zijn niet verstandelijk beperkt, die weten hoe preventie werkt. Stop de tijd, energie en mankracht liever aan de andere kant en ga eens lobby voeren in Den Haag voor betere juridische bescherming van de ondernemer, prutsKvK. Weet je wat jullie moeten doen? Jezelf eens nuttig maken.

Reaguursels

Inloggen

Kunnen we niet "vaarwel" tegen de kamer van koophandel zeggen?

pfffft! | 28-10-11 | 18:12

Hey eikel is dan net zo effectief als Hallo.

Recalcitrant | 28-10-11 | 12:09

Al jaren betalen ondernemers groot en klein een achterlijke jaarlijkse bijdrage aan deze totaal onodige lutsers waarvoor je dus nada service of dienst krijgt want daar moet je dus apart voor betalen en nog duurt het een paar jaar (..nog effe graaien! ) voordat die verplichting ophoudt.

swebe | 28-10-11 | 11:47

Opheffen die bende.

Vileine | 28-10-11 | 10:05

Maar sluit uiteindelijk helemaal nergens op : I.dd

ja,diedus! | 28-10-11 | 09:52

"Maar sluit uiteindelijk helemaal nergens op" ?
Lees je stukjes nog eens na voordat je ze post Johnny Q

Idontgiveafunk | 28-10-11 | 08:37

herodus | 27-10-11 | 21:35 | + 0 -
Ligt eraan. Mensen die willen pinnen in Griekenland worden beveiligd door soldaten bewapend met... M16's. Het werkt prima. Ik weet dan niet hoe jij je zou voelen, maar ik zou me harstikke veilig voelen.

Tuasoni | 28-10-11 | 08:10

Zou fijn zijn als die KvK eens werd opgedoekt. Kost me ieder jaar weer geld, en ik krijg er geen ene reet voor terug.
.
Suubi Musajja | 28-10-11 | 03:49
Welkom op het internet.

Daff | 28-10-11 | 07:36

Hier sprak de Kamer verKoop handel

dedreaugkleaut | 28-10-11 | 07:09

-weggejorist-

Suubi Musajja | 28-10-11 | 03:49

-weggejorist-

Suubi Musajja | 28-10-11 | 03:49

-weggejorist-

Suubi Musajja | 28-10-11 | 03:47

-weggejorist-

Suubi Musajja | 28-10-11 | 03:45

-weggejorist-

Suubi Musajja | 28-10-11 | 03:44

-weggejorist-

Suubi Musajja | 28-10-11 | 03:43

Traxor | 27-10-11 | 18:39 | + 2 -

Haha! +1 voor jou. :-)

Flounder123 | 28-10-11 | 01:39

Erg flauw Geenstijl. Het gaat hier duidelijk over potentiele winkeldieven. Zoals gezegd in het filmpje; als je ze begroet weten ze dat ze gezien zijn, wat even efectief is als een goed verlichte en zichtbare deur. Daarnaast is het ook een oude en goede methode om andere, wat zwaardere criminelen totaal van hun stuk (lees:plan) te brengen door iets volslagen onverwachts te doen. Wordt je als vrouw gevolgt? draai je om, loop naar je belager toe en vraag hem of hij de tijd of de weg weet. Ja lach maar, het werkt gegarandeerd. Maar ja, het verhaal verdraaien en lekker schoppen is natuurlijk veel makkelijker en leuker. Geenstijl is de laatste tijd een stuk minder leuk geworden door dit soort goedkope topics.

Flounder123 | 28-10-11 | 01:33

Wat een goedkoop verhaaltje. Natuurlijk stop door hallo te zeggen geen overval die gaande is. Maar je stoort de boefjes wel als ze voor die tijd je zaak aan het afleggen zijn. Dan zitten ze helemaal niet op een praatje te wachten. Dat ze je dan aan moeten kijken houden ze ook niet van: voor je het weet staat hun smoel op de camera. In de preventieve sfeer (ook wat diefstal betreft) is het een prima advies om op iedere klant af te stappen en hem te begroeten. Wie kwaad in de zin heeft wil juist onopgemerkt blijven en rustig rondscharrelen.

Anders nog? | 28-10-11 | 01:21

@zwemverbrander
KvK ooit nuttig geweest? Sinds mijn Verplichte inschrijving wordt ik overstelpt met reclame en stelselmatig door marketing-bureaus gebeld. KvK krijgt onzincontributie en verhandelt je gegevens en maakt van mijn geld zoetsappige filmpjes.
-----

Alle ingeschreven ondernemers even een non-maling opdracht aan de K.v.K. geven, gaan ze vanzelf op de fles.
Zie: www.kvk.nl/over-de-kvk/over-het-handel...

Kweethet | 28-10-11 | 00:55

Je hebt draaideur criminelen maar ook draaideur politie, draaideur advocaten, draaideur officieren en draaideur rechters. Die draaideur is gemaakt van goud, en bij ieder rondje komt ligt er geld in een bakje. Het is win-win voor iedereen. Doe dus maar gewoon aardig tegen overvallers want het maakt allemaal niet uit.

Slomo | 28-10-11 | 00:10

KVK afschaffen, dan maar? lijkt me goede optie. kost ook minder voor ondernemers, die toch niks heben aan deze overbodige burocratie.

kiezer | 27-10-11 | 23:09

Kennelijk vinden lichte autisten niet alleen in Eindhoven een goede baan.

dedreaugkleaut | 27-10-11 | 21:58

Tuasoni

Dan zie je geen inbrekers, maar ook geen klanten meer.

herodus | 27-10-11 | 21:35

Beste manier, gewoon 2 gewapende mannen bij de ingang neerzetten. Liefst met een M16 ofzo.

Tuasoni | 27-10-11 | 20:47

necrosis | 27-10-11 | 18:53

Je moet, wettelijk verplicht. Zelfs online winkels moeten het betalen. Sick.

doskabouter | 27-10-11 | 20:41

Johnny Quid! Driewerf HULDE!

Bascii | 27-10-11 | 20:17

Leuk ook, dat seminar "Jatten met Jaap" in Rucphen enzo.
Infantiele zichzelf in stand houdende fossielen daar bij de KvK. De HBD trouwens ook, met dezelfde idiote "doelstellingen" als "sappige citrusweken". Stelletje opvreters !

tiepmiep | 27-10-11 | 19:29

Eén van de betere stukken die ik in tijden hier heb gelezen:)

frbrob | 27-10-11 | 19:25

Wat een gelul weer dit artikel. Natuurlijk helpen preventie tips wel. je kan wel roepen dat je deur open moet kunnen staat, maar wordt wakker,dat kan niet meer! Doet geen stijl niets anders meer als in elke artikel de politie afzeiken?

jebenteenZ | 27-10-11 | 19:18

Als je in je winkel "hallo " zegt tegen een Marok of Antilli dan vragen ze je of je wat moet of zo....

joemiejas | 27-10-11 | 19:15

Alles moet kapot maar wel behoud van salaris

I. Razmuz | 27-10-11 | 18:53

@doskabouter | 27-10-11 | 18:47
Wat als je HBD midden in het gezicht uitlacht en weigert te betalen?
Of zit er nog een addertje onder het gras?
Ik ben geen ondernemer, vergeef me mijn onwetendheid....

necrosis | 27-10-11 | 18:53

@markmark | 27-10-11 | 18:40
Wellicht omdat post zonder adres nogal lastig te versturen is......

necrosis | 27-10-11 | 18:48

necrosis | 27-10-11 | 18:35

HBD is Hoofd Bedrijfschap Detailhandel.

www.hbd.nl/

Elke ondernemer in de detailhandel is verplicht contributie te betalen. Daarvoor verzinnen ze belachlijke campagne's waar jij helemaal niet op zit te wachten. Voor dat geld kun je zelf leuk adverteren. De rest van het geld gaat vermoedelijk op aan salarissen, onkostenvergoedingen en wagenpark.

doskabouter | 27-10-11 | 18:47

en dan nog wat waarom moet mijn woon adres op dat papiertje iedere boere lul ken me dan terug vinden. (ik heb een hoop te verbergen)

markmark | 27-10-11 | 18:40

kvk waardelozde tent snap nog steeds niet waarvoor ik dat nummer heb.
IK krijg geen post meer van de kvk. omdat ik zo boos ben geworden op al die onzin dingen.

markmark | 27-10-11 | 18:39

Ja Hallo Mongeaul
Ga dat maar bij de KvK doen
Iets in die richting?

Tobi | 27-10-11 | 18:39

"Hallo. Je staat op Geen Stijl." Misschien ook een leuke opening.

Traxor | 27-10-11 | 18:39

Het wordt hoog tijd dat die hele KvK wordt opgeheven. Jaarstukken en dat soort dingen lekker bij de Belastingdienst onderbrengen, hebben toch alles al. KvK organiseert dure feestjes en geeft dit soort flutinformatie aan ondernemers. Verder beuren ze ieder jaar opnieuw teveel geld van mij zonder tegenprestatie.

Alph Bolkenstein | 27-10-11 | 18:36

@doskabouter | 27-10-11 | 18:24
HBD?
Ken ik niet!
Aanvullende informatie is welkom.

necrosis | 27-10-11 | 18:35

eindelijk eens een goed artikel. hulde aan Johnny Quid

Killswitch | 27-10-11 | 18:35

Sinds we cameras hebben geinstalleerd hebben we GEEN drugssmokkelaars meer over de vloer gehad. Naast de deurbel hangt zo'n leuke 'Smile we are filming' sticker, en dat is blijkbaar voldoende om ze af te schrikken. Ook de overvaller die 6 maanden geleden nog langs kwam, is schijnbaar bang voor dat stickertje ..

limanees | 27-10-11 | 18:34

Volgens mij bestond er nog geen KvK tijdens de VOC, wie belazert nu eigenlijk wie?

necrosis | 27-10-11 | 18:33

mujer | 27-10-11 | 18:16 |

Maar ja wie gaat nu de KVK overvallen.

Eurotokkie | 27-10-11 | 18:30

Ja, als er zo maar opeens iemand uit het niets hallo zegt dan schrik je toch wel even....

Hobbykip | 27-10-11 | 18:30

Nederland zit vol met overbodige graaiclubjes. KVK is er één van. Net als HBD die is nog erger.

doskabouter | 27-10-11 | 18:24

Ik denk dat wanneer je aanwezigheid wordt erkent en er contact met je wordt gemaakt een labiele overvaller w.s. te nerveus wordt om zn actie uit te voeren oid.
Dat dat kvk's redenering is oid.

quantum | 27-10-11 | 18:23

Wel eens een workshop van de KvK gehad, zelfde niveau. Afschaffen, het register kan de belastingdienst prima overnemen. Gratis welteverstaan, ondernemerschap dient gestimuleerd te worden.

Harry Turtle | 27-10-11 | 18:17

Jaren ingeschreven gestaan bij de KvK maar nooit heeft daar iemand ¨hallo¨tegen mij geroepen.

Ik ga er maar vanuit dat ze het advies goed bedoelen, alle kleine beetjes helpen nietwaar?

mujer | 27-10-11 | 18:16

Ik weet niet in hoeverre 'hallo' een overval voorkomt, maar in amsterdam is een paar jaartjes terug een bekende van me in zijn avondverkoop doodgestoken omdat hij weigerde een stel jochies te matsen bij gebrek aan een paar eurocenten voor een fles cola. (ze besloten hem als straf maar te beroven).

Ik denk dat de theorie hierachter is dat er een statistische kans is dat je minder snel iemand zal beroven die je aardig vindt. Voor die enkeling (de groentjes bijv.) die al gewetensproblemen hebben zal dit het verschil kunnen maken.

club662_new | 27-10-11 | 18:15

Je zou dat krantje van die parasietenclub eens moeten lezen. Niks dan overheidsgeleuter, regelgeving en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Die lui leven in een ambtenaristische parallelwerkelijkheid die met ondernemen niks van doen heeft. En voordat je van dat krantje verlost bent moet je meerdere keren iemand door de telefoon trekken.
Wat veiligheid betreft: camera's, sportschool en nog wat andere dingetjes waarvan ik niet zeker weet of ze de regelgevende goedkeuring kunnen wegdragen.

vetkleppert | 27-10-11 | 18:14

@Hanxie | 27-10-11 | 18:06
Dan prop je iets wat absoluut geen waarde heeft in een antwoordenvelop... De NRC, bijvoorbeeld.

dlseth_ | 27-10-11 | 18:13

mensen zijn toch zo yes yes nederland en occupy zijn hippies maar wel huilen hier over dat het beter kan. omg de wereld is ze verstand kwijt. en weet niet waar hij/zij nu eigenlijk voor staat

gamb25 | 27-10-11 | 18:12

Dat heet in de detailhandel de R.A.A.K. methode.

Eshek | 27-10-11 | 18:10

Haarkopje | 27-10-11 | 18:04 |

Laatst bij de mac werd ik niet begroet ,heb ik meteen maar die toko overvallen.

Eurotokkie | 27-10-11 | 18:08

Nog iets. Alle clubs, bedrijven of verenigingen met heel veel leden of klanten behandelen hun aanhang als een stelletje debielen. Het is heus niet alleen de KvK. Zolang zelfs de grootste mongool lid kan worden, wordt de externe communicatie op zijn of haar intellectueel niveau afgestemd.

Neem de ANWB. Het blaadje "Kampioen", welbekend.
Ideaal om de mobiele achterban op te hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van verkeer en vervoer. Technische tips, recensies van nieuwe auto's (wanneer staat de nederlandse Jeremy Clarkson eens op?), stuff like that. Iets waar ook de zakelijke rijder iets aan heeft.

Wat krijgen we? Fietstochtjes door de Achterhoek. Welk pretpark is het leukste voor de kids? Stedentrips met tips voor de kids. Familie-autos: welke heeft de meeste ruimte voor de kinderzitjes?

Pleur toch op met je infantiele flutblaadje. Ik ben ANWB-lid omdat ik veel zakelijk onderweg ben en in geval van panne professioneel geholpen wil worden. Het boeit me geen ene flikker of de Efteling beter is dan Ponypark Slagharen.

Een en ander heeft ongetwijfeld ook te maken met de steeds verder voortschrijdende femininisering van de maatschappij. Maar laten we het daar een andere keer over hebben.

Gootbalkoning | 27-10-11 | 18:07

Prachtig omschreven, precies zoals het is.

seriousrob | 27-10-11 | 18:06

In dit land hebben we, behalve een volgens veel mensen falend politiesysteem, nog een ander probleem. Dat is het probleem dat split-second beslissingen, of snelle beslissingen in een crisissituatie, afgestraft worden. Bij de overvaller steekt dit probleem de kop op: als de winkelier een snelle beslissing neemt en de dief verwondt, heeft hij een probleem. Behalve hallo zeggen en al dan niet de politie bellen kan hij dus echt niet zo veel.
Waarom begin ik hierover, waarom is dit ontopic? Omdat ik het verschijnsel dat snelle beslissingen afgestraft worden, ook zie als 1 oorzaak van ineffectieve politie. Zoals bij die filefuik. Hoeveel tijd hadden ze om die beslissing te nemen? Niet veel. Ze hebben het wel gedaan. Wordt afgestraft. Hoe kun je dan als politie nog effectief zijn?

Er moet een grote verandering komen in de houding tegenover mensen die in een crisissituatie of gevaarlijke situatie een beslissing hebben durven nemen waarvan ze wisten dat er gevaar was, maar waarvan het doel was om een overvaller te pakken/ mensen te beschermen/ overvaller in te rekenen/ zichzelf en eigen bezit te beschermen.

gruzelement | 27-10-11 | 18:06

dlseth_ | 27-10-11 | 17:57
Weet je wel hoeveel lood tegenwoordig waard is? De KvK haalt de portokosten bij verkoop van al het ontvangen lood er dik uit.

Hanxie | 27-10-11 | 18:06

Ook hier in 0033 kennen we de KvK als Chambre de Commerce. Ook die instelling zuigt, bemoeit zich overal mee en tegen de nodige betalingen natuurlijk.

Graaf van Egmont | 27-10-11 | 18:06

Natuurlijk is dit niet zaligmakend, maar empirisch onderzoek ondersteunt wel de these dat althans kleine criminaliteit aldus enigszins kan voorkomen. Als TIP dus volstrekt legitiem en verstandig, lijkt mij...

pvpb | 27-10-11 | 18:05

Je moet niet hallo zeggen maar Boe! roepen volgens minister Donner.

JoranVanderdood | 27-10-11 | 18:05

+1

Dit artiekel klopt als een bus!

KVK kost geld, ik weet er alles van maar ze doen niks nakkes nada!

kerktoren | 27-10-11 | 18:04

Dom schrijfsel van iemand die duidelijk de ballen verstand heeft van ondernemen op detailisten niveau.
Door persoonlijk contact te maken met een bezoeker kan een winkelier inderdaad veel criminaliteit en overlast voorkomen.
Een geplande overval zul je er niet mee stoppen maar de gelegenheidsdief weet wel dat hij gezien is.

Haarkopje | 27-10-11 | 18:04

Het enige doel van de hieperbureaucratie KvK is goedwillende en hardwerkende ondernemers het leven zo zuur mogelijk te maken en ze liefst volkomen te slopen. Ik zou eigenlijk eerder verwachten dat ze criminelen tips zouden geven hoe je zo gemakkelijk mogelijk middenstanders kunt overvallen.

jan-lul-de-behanger | 27-10-11 | 18:03

Sta liever gezond bij de rechter voor mishandeling, dan gestrekt in m'n eigen toko. KvK we leven in 2011.

Ultraboer | 27-10-11 | 18:01

@vip33 | 27-10-11 | 17:52
123,56 euro zijn in ieder geval een hoop visitekaartjes, een paar maanden telefoonabonnement, of een beschaafde zakenlunch.
Niets, maar dan ook niets heb je aan dat KvK, alle nuttige informatie zoek je online op en voor het schrijven van een goed businessplan of een 'netwerk borrel' kan je ook elders terecht.

kapotte_stofzuiger | 27-10-11 | 17:59

Kvk, kan z n deurtjes dicht doen volgend jaar, beetje door de mand gevallen als overbodige bedrijven uitzuiger met hun verplichte bijdrages.

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-11 | 17:58

@Gootbalkoning | 27-10-11 | 17:52
Even een vraagje, zitten er antwoordenveloppen bij de KvK spam? Dan kan je nog leuke dingen doen met een dunne plaat lood van de lokale metaalboer, want de extra kosten van een zware brief gaan naar de ontvangende partij.. (Toch?)

dlseth_ | 27-10-11 | 17:57

Lastig, maare over dat hallo... Dat is bedoeld om kenbaar te maken aan de consument dat je aanwezig bent. 7 verschillende winkelers heb je onder andere de dief. Die steelt wellicht niks als hij weet dat hij in de gaten word gehouden dus niet lauw doen met je hallo over Kees met zn pistool maar gewoon goed kijken :)

SLD Lion | 27-10-11 | 17:56

Zinloos instituut. Morgen opheffen.

azoturie | 27-10-11 | 17:55

O ja, preventie. Dweilen met de politiek correcte kraan open bedoelen ze.

Dus: dweilen werkt NIET. Dweilen verplaatst het probleem tegen hoge kosten.

Dat de KvK inderdaad niet gaat lobbyen in Den Haag, is een schande. Maar ja, dan moet je wel PVV-achtige standpunten gaan verkondigen. En dat gaat NIET gebeuren met de machthebbers as is binnen de KvK.

Ze verloochenen alles en iedereen om hun door zieke frustratie en maakbaarheidsidealisme verkankerde kijk op de maatschappij niet te hoeven herzien. Ze hebben immers alles en iedereen voor fascist, racist, fout, en wat nog meer uitgemaakt en kunnen niet meer terug.

NoMinister | 27-10-11 | 17:54

@kapotte_stofzuiger
Inderdaad, die betaal ik ook elk jaar... en het erge is... het is nog verplicht ook!
En wat krijg je daarvoor terug?
De KvK zet jouw gegevens door aan commerciële bedrijven die je het leven zuur maken met ongevraagde telefoontjes en post.
Ik kan dat geld wel aan wat beters besteden.

vip33 | 27-10-11 | 17:52

Het is uiteindelijk een soort van over het paard getild theeclubje die hele KvK, alsof ze het beter weten dan de ondernemer. Haha, het is de enige groep die er voor zorgt dat we wat verdienen in NL, ze verdienen respect, allemaal.

pe4444 | 27-10-11 | 17:52

Verlichting is ook een mooie. Was het niet zo dat criminelen juist blij zijn met automatische verlichting? Het is namelijk een indicator dat er recentelijk geen activiteit heeft plaatsgevonden als de verlichting uit is en het is veel makkelijker werken in het licht...

dlseth_ | 27-10-11 | 17:52

@Godsammekraken | 27-10-11 | 17:43

Die eigen bijdrage is per 2012 gelukkig afgeschaft. Je reinste diefstal was het, fijn dat ze daar in Den Haag inmiddels ook achter zijn.

Maar je zit nog steeds met het verplichte lidmaatschap van die club. Waarvoor? Om je privacy te laten verneuqen door god weet aan wie je gegevens allemaal doorverkopen?

Vergelijk het eens met internet. Stel, de overheid zou iedere internetgebruiker verplichten om een account aan te maken bij Google en al zijn/haar persoonlijke gegevens daar achter te laten. Weigering? Dan pleeg je een economisch delict. Wat voor shitstorm zou dan opsteken?

Opheffen, die nutteloze subsidiespons.

Gootbalkoning | 27-10-11 | 17:52

Conan de Rabarber | 27-10-11 | 17:48 |

Daar komt het wel op neer,veiligheidscampagne Eigen schuld, dikke bult',

Eurotokkie | 27-10-11 | 17:51

@ Conan de Rabarber | 27-10-11 | 17:48
Dan hadden ze het er in ieder geval even rustig over kunnen hebben, toch?

Pa Cartwright | 27-10-11 | 17:51

Dat is wetenschappelijk onderzocht. De wetenschap menskunde houdt er rekening mee dat er steeds meer mensen zijn die niet weten waar een huis voor is, laat staan een deur en een sleutel. Na testen op proefpersonen hebben nu de katten de mogelijkheid om een chip aangebracht te krijgen die correspondeert met het kattenluikje.

hawie | 27-10-11 | 17:50

KvK is nooit grappig

Banana-Hollandia | 27-10-11 | 17:48

Dus die juwelier die nu in een rolstoel zit had gewoon hallo moeten zeggen, dan was 't niet gebeurd?

Conan de Rabarber | 27-10-11 | 17:48

Koekje erbij.

Eurotokkie | 27-10-11 | 17:47

Slaat uiteindelijk nergens op...

Wat verwacht men dan van deze overbodige kamer? Nuttig advies zeker...

Davidson | 27-10-11 | 17:46

Mag ik mij als vrijwilliger aanmelden om zo'n KvK maloot even te laten ondergaan hoe een pak op je donder voelt als z'n inteeltproduct je in je toko onverwacht aanvalt?

Hanxie | 27-10-11 | 17:46

123,56 euro betaal je als ondernemer voor die onzin.

kapotte_stofzuiger | 27-10-11 | 17:45

@ NoMinister | 27-10-11 | 17:42
Nog afgezien van de rotzooi. Hemeltergend wat die KvK 020 soms naar ons kantoor durft te sturen. Troep.

Pa Cartwright | 27-10-11 | 17:44

.......

Bokito ergo sum | 27-10-11 | 17:44

Logisch dit! Niet iedereen met een bivakmuts op en een pistool is meteen fout. We moeten nou niet door dat kleine groepje boze overvallers denken dat alle overvallers boos en gevaarlijk zijn. Want ja, als je geen hallo hoort, dan zou ik me ook niet welkom voelen in een winkel. En dan sta je toch niet meer voor jezelf in?

A. Bacadabra | 27-10-11 | 17:43

De KvK. Ieder jaar weer een factuur voor een paar tientjes. Nooit begrepen waarvoor.

Godsammekraken | 27-10-11 | 17:43

Daar gaat je bijdrage voor de Staatscourant dus naar toe. Ga wat nuttigs doen en hef dat badinerend kloteclubje eens op zeg.

Freddie Stobart | 27-10-11 | 17:42

Helemaal eens maar volledig ingekapseld in de policormores.

Het is verraad, maar weten jullie wel wie de macht heeft bij de KvK?

Beter is het wat jullie doen: op de feiten letten. De KvK pleegt verraad aan de ondernemers en deugt niet want volledig de weg kwijt met dit soort insinuerende shit.

Exit KvK, einde bijdragen. Register laten overnemen door private partij, per 5 jaar op in te schrijven. Strikt volgens regels, maar dit kan veeeeeel goedkoper en zonder bijbehorende mogelijkheid tot machtsmisbruik worden geregeld.

NoMinister | 27-10-11 | 17:42

KvK ooit nuttig geweest? Sinds mijn Verplichte inschrijving wordt ik overstelpt met reclame en stelselmatig door marketing-bureaus gebeld. KvK krijgt onzincontributie en verhandelt je gegevens en maakt van mijn geld zoetsappige filmpjes.

zwemverbrander | 27-10-11 | 17:41

Ze vreten daar al jaren gratis Hallo snoepjes #true

Bluebook | 27-10-11 | 17:41

Een goedendag is ook effectief

Ing. eslapen | 27-10-11 | 17:40

Hallo ik haal nu de veiligheidspal eraf.

Dr.Thorvaldt | 27-10-11 | 17:40

Het gaat niet om overvallen, ook om diefstallen. Als je hallo zegt tegen een klant voelt deze zich meer in de gaten gehouden en zal ie dus minder snel een mars in zijn binnenzak steken. Zo moeilijk is het niet Quid..

tdk | 27-10-11 | 17:39

Tja, Kamer van Koophandel, ik dacht dat die geldzuigende, nutteloze club al opgeheven was?
Blijkbaar niet dus.

Ommezwaai | 27-10-11 | 17:39

@Quid Is het niet 'Slaat uiteindelijk nergens op'. Zin 2.

Wat trouwens wel ergens op zou slaan is een keer HD cameras plaatsen zodat we meer kunnen herkennen dan alleen een oog. Of een huidskleur.

Bart_Bart | 27-10-11 | 17:38

Gewoon eens een vrijblijvend onderonsje vooráf aan de overval geeft wél een significant gedetailleerder daderprofiel natuurlijk.

Pa Cartwright | 27-10-11 | 17:38

Inversteer liever in een goed camera systeem. Met camera's die op ooghoogte hangen en niet in een hoekje bij het plafond. En misschien nog wat zelfverdedigende hardware achter de toonbank.

Traxor | 27-10-11 | 17:38

Gewoon zorgen dat de diefstal poortjes ook elektrische pijltjes met 20.000 volt kunnen afvuren wanneer nodig....

Overvallert gegarandeerd knock out en rustig wachten op de politie...

overVecht | 27-10-11 | 17:34

Ze kunnen beter "Salam Aleikum" zeggen.

Bart_Bart | 27-10-11 | 17:34

Hoipiepeloi!

gentle giant | 27-10-11 | 17:33

Sja, als grenzen niet dicht gaan en criminaliteit binnenstroomt waar niets aan wordt gedaan, dan gaan op een gegeven moment gewoon de deuren dicht... Hoeveel juweliers zijn er nu al niet gestopt met hun zaak? Hoeveel schrijnende verhalen kunnen we nu al tellen? En vooral: hoeveel gaan er nog komen???

doenormaal! | 27-10-11 | 17:32

REAGEER OOK