Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindhoven rouwt om zinloos geweld

afgeslacht.jpg Eindhoven. Bekend van de Raadselachtige Rundvleesdief. In deze "beste binnenstad van Nederland" (met het hoogste aantal autisten van Nederland) herdacht men gisteravond de zoveelste zinloze dood van een onschuldige burger. Jack van Gerwen (27, afkomstig uit Bergeijk) werd afgelopen vrijdagnacht voor de deur van discotheek Club Seven bruut afgeslacht. Met een stuk glas werd zijn slagader doorgesneden. De aan de Technische Universiteit studerende Van Gerwen bloedde als ordinair slachtvee dood op de koude Eindhovense grond. Reden: het slachtoffer had zomaar met een meisje staan praten. En dat mocht dus niet van de moordenaar, een man afkomstig uit Luik (wat een van de goorste steden van Europa is maar dat terzijde). Dan moet je dus dood. Ook in Eindhoven. In Libië gaan mensen dood omdat ze een dictator proberen te verdrijven. In Afghanistan gaan soldaten dood in een onwinbare oorlog tegen alles hatende extremisten. In Eindhoven gaan jonge mensen dood omdat ze in een disco met meisjes praten. Terecht roepen de nabestaanden nu op tot meer actie tegen zinloos geweld. "Er moet echt iets worden gedaan tegen zinloos geweld!". Zoals meer taakstraffen? Milder straffen als daders uit een schaamtecultuur komen? Niet straffen omdat "de media al genoeg heeft gestraft"?. Rechtvaardigheid is ook het slachtoffer bij zinloos geweld. Elk keer weer, bij elke bijeenkomst vol verdriet en rouw omdat wéér iemand slachtoffer is geworden van de bloeddorst die bij sommige mannen vooral tijdens het "stappen" psychopatische vormen aanneemt, is de roep om "iets" te doen tegen zinloos geweld tegelijk een bevestiging van de ziekte waaraan ook dit land lijdt. En die ziekte is ongeneeslijk. Er is niets tegen te doen.

Reaguursels

Inloggen

@treser.info Deze is door personeel en omstanders gepakt en "netjes" overgedragen aan politie.

foto-geniek | 26-10-11 | 15:30

@ Suubi Musajja | 26-10-11 | 11:06 | + 0 -

Ja ik vind het niet gek dat als je iemand zomaar neersteekt dat je dit dan met je leven moet bekopen. Je kan iemand wel levenslang opsluiten maar daar heeft niemand wat aan. Het kost alleen maar geld. Wat acht jij dan als goeie straf? 2 uur werkstraf om vervolgens lekker de samenleving weer in te gaan zodat hij weer iemand kan dood steken?

Daarbij heb ik heb nooit geclaimd dat de gevangenissen duur zijn omdat gevangenen beschikken over een tv. Ik geef alleen maar aan dat gevangenen in Nederland verwend worden waar ze eigenlijk gestraft dienen te worden.

Daarbij heb je als cultuur verrijker wel lef dat je commentaar hebt over mijn taalgebruik.

izno | 26-10-11 | 11:25

izno | 26-10-11 | 10:08 | + 0 -
De kogel hiervoor? Je bent niet wijs. En dat blijkt niet alleen uit je Nederlands, maar ook uit het feit dat je denkt dat Nederlandse gevangenissen duur zijn omdat we de gevangenen een TV geven...

Suubi Musajja | 26-10-11 | 11:06

Er moet veel harder gestraft worden!!! Weg met het thee drinken in de gevangenis.
Erin met behandeling en her-opvoeding.

Dit criminele klimaat is volledig en alleen de schuld van de politiek.

Zolang we serieuze criminelen een cursus vaardigheden geven en een taakstraf zullen er meer criminelen bij komen.

Raazaba | 26-10-11 | 10:51

@ blinde kip | 26-10-11 | 10:23 | + 2 -

jajaja net of jij op de handrem zou trappen als iemand met 150 KM per uur aant jagen is! Daarbij weet je het / zijn verhaal niet dus kun je daar totaal niet over oordelen!

izno | 26-10-11 | 10:28

@ Suubi Musajja | 26-10-11 | 06:27 | + -1 -

Lul niet zo dom. Straffen hoeven helemaal niet duur te zijn. Ze kunnen zelfs lucratief zijn en zoiezo veel goedkoper dan de vertroetel straffen die nu gehanteerd worden. Een kogel is niet zo duur, iemand op water en brood opsluiten hoeft ook niet al te veel te kosten. Mja als je gevangen tv's ed gaat geven tja dan roep je het op jezelf af. Tevens kunnen gevangen gewoon aan het werk gezet worden voor 1 cent per uur dus dat kan zelfs nog erg lucratief zijn.....

izno | 26-10-11 | 10:08

pleurtop | 25-10-11 | 22:22 | + 0 -

Wat sta je dom te brabbelen / ijlen man!! Al was het een kk jong is nog steeds geen reden om hem neer te steken. Blijft even erg. Opknopen aan de hoogste boom die tieves mongool die meende dat hij iemand met een stuk glas in zijn nek moest steken!

izno | 26-10-11 | 10:04

Er is niet tegen te doen: jawel alcohol verbeiden. Maarja dan mogen de heeren en dames van het blauwe pluche ook geen champagne meer drinken.

sparxx | 26-10-11 | 09:49

@DataValue | 26-10-11 | 09:17 "Woensel-West is nog nooit zo netjes en rustig geweest als vandaag de dag."

Ja, dat zegt heel wat. Als je ziet waar het vandaan komt. Dat er niet zoveel hoeren op straat lopen in de Edisonstraat, klopt. Maar als het gaat om veiligheid zoals de bewoners dat ervaren scoort de buurt nog steeds een 1 op een schaal van 1 tot 5, net als in 2003. Daar doet het opschilderen van huizen in leuke kleurtjes niets aan, helaas.

En ja, ik ken Eindhoven heel goed. Ben er zelf ook neergestoken maar eerlijk is eerlijk: dat waren gasten uit De Tempel.

vraagstaart | 26-10-11 | 09:33

vraagstaart | 25-10-11 | 19:11
Woon je zelf in eindhoven? Of heb je dit verhaaltje ergens gelezen?
Want je kraamt namelijk best wel grote onzin uit. Woensel-West is nog nooit zo netjes en rustig geweest als vandaag de dag.

DataValue | 26-10-11 | 09:17

Bugsy Malone | 26-10-11 | 07:55 | + 0 -
Jouw tint? NSB geel-rood-zwart?

Suubi Musajja | 26-10-11 | 09:01

Vermoord vanwege praten met een meisje, dader uit Luik, denk dat de dader een andere tint heeft dan ik.

Bugsy Malone | 26-10-11 | 07:55

Hou eens op met om zwaardere straffen vragen. Het werkt niet, zal nooit werken en is alleen maar ellendig en duur. Dit soort gebeurtenissen zijn afschuwelijk, maar laat de landsgrenzen en strafmaat erbuiten.

Suubi Musajja | 26-10-11 | 06:27

Dat Belgishe varken moet ook gewoon geslacht worden.

JohnDee | 26-10-11 | 00:55

ff een beichtje vanuit mexico city , waarvoor iedereen gewarschuwd wordt .. maar waar je vaak voor onveilgheid gewaarschuwd wordt maar waar je als rechtgeaarde nedrlnder eigenlijk kapotschaamt voor de situ<atie in je eigen land .
in vergeijking met dit geval , hier word je juist aangemoedigd om me hun chicas om te gaan ..

sparrow | 26-10-11 | 00:43

Luik (wat een van de goorste steden van Europa is maar dat terzijde)
-
Dat is absoluut geen understatement, ondergetekende was er precies 20 jaar geleden in 1991 en deze wilt ook niet weten hoe het er nu bij staat daar. Even een tip! laat meteen je longen nakijken als daar 30 minuten hebt rondgelopen.
In elk geval dat wilde ik zeggen: RIP Jack van Gerwen je bent het zoveelste bewijs dat de grenzen weer dicht moeten.

vrijheid-van-spreken | 26-10-11 | 00:34

om de 15 min een spotje op de radio of de tv tegen zinloosgeweld zal zekers heel goed werken...

en doodstraf invoeren als afschrikmiddel lijkt me ook niet te werken, hoogstens als maatregels om herhaling te voorkomen.

nieuwisanders | 26-10-11 | 00:16

Mega geitenwollensokken mega kneuzen hebben de rechtspraak gekaapt en die scheppen er een intens genoegen in geweld uit te lokken door mega geitenwollen straffen te vonnissen.
De dader hoeft alleen maar het verhaaltje op te hangen dat het nooit de bedoeling was dat het slachtoffer gewond zou raken, en zo'n rechtbank ezel vindt dat een zeer zeer zeer aannemelijk verhaal en dan loopt de man binnen de korste keren weer op straat.
Daarom is er de afgelopen 150 jaar ook maar 10 keer de maximum straf gevonnist.
Het zou dan ook een zegen voor het land zijn als er eens wat die ezels slachtoffer werden, misschien dat ze dan wakker worden.

krankzinnig | 25-10-11 | 23:38

Er is wel degelijk iets aan te doen. We zouden bijvoorbeeld voor dit soort figuren de doodstraf kunnen invoeren, zodat zij het niet nog een keer kunnen doen, en als afschrikking voor eventuele toekomstige daders. Serieus, ik stem voor de doodstraf voor dit soort zieke gasten.

jimbrowski | 25-10-11 | 23:24

De dader, alweer een man.(haantje)Vraag mij af wat voor wezens
zijn dit? Veredelde dieren.
Begin toch langzaam aan de herinvoering van de doodstraf
te denken.Zeker als het bewijs onomstotelijk is.

frits .v.enckevort86 | 25-10-11 | 23:22

??

strikdewepstroper01 | 25-10-11 | 23:16

@Piet_Snot

Nederland was in de jaren 60, 70 ook een soort Zwitserland. Redelijk mono cultuur, de touwtjes nog stevig in handen. Geen massa's import tuig, minder druk.... kortom alles wat de sfeer vandaag de dag verpest, dat was er niet.

Ik had overigens deze week een leuk vraaggesprek met een Zwitserse collega. Ik heb even zijn mening gevraagd. Hij vroeg zich af of ze achterlijk zijn in Nederland. De agressieve mentaliteit, de 'ik' cultuur en de vraag welke cultuur het hier eigenlijk nog voor het zeggen heeft, de Nederlandse of die 139 andere.......

strikdewepstroper01 | 25-10-11 | 23:06

:'(

Sigtyr | 25-10-11 | 23:00

Mooi kut voor Gerwen, jong leven is niet meer.. familie en vrienden achterlatend.. gestorven, vermoord voor ... voor niets!
Maarja, wat doen we er aan?! He-le-ma-al NIETS!!
Er zijn te veel domme simpele idiote aggressieve mensen op de wereld die hun kinderen ook opvoeden als domme aggressieve mensen zonder moraal. Het houd zich zelf in stand..

Als je eens af en toe mensen wat meer kan bijbrengen, wat empathie, een idee van wat het leven kán inhouden, dat is al grote winst op zichzelf.

Maar al met al blijft de mens een beest met een dun laagje beschaving. En zelfs dat laagje hebben veel mensen al niet meer...

Voor mij mag de dader gewoon voor het peleton.. ik ben er wel klaar mee, dit soort types leiden een waardeloos leven en verkloten het voor anderen die wél een waardevol bestaan hebben!

iustus | 25-10-11 | 22:40

Gelukkig draaien ze in de tent waar ik doorgaans heenga rock, industrial, metal, gothic, wave, ska en punk, allemaal muzieksoorten waar allochtonen een schurfthekel aan hebben. Er zijn daarom echt nooit problemen en de sfeer is er altijd heel gemoedelijk.

Borakh | 25-10-11 | 22:34

Dat dit is gebeurd is zeer droevig. Maar om nu weer te roeptoeteren over strenger straffen is overdreven. Dit is gebeurd bij een van de meest louche tenten van Eindhoven die helaas dit soort types ook aantrekken. Volgende keer plastic bekers of veiligheidsglas gebruiken.

Eindhoven is vrij rustig. En de sfeer is stukken beter dan in de randstad.

nicolac | 25-10-11 | 22:33

Weer zinloos geweld met dodelijke afloop, vreselijk. Ik denk ook aan het zinloze overlijden van de man op de A2. Oh shit nu op nieuwsuur.

Mindy | 25-10-11 | 22:24

Stel he jongens, stel:
.
Die gozer was dronken en liep al de hele tijd met z'n dronken harses geile opmerkingen te maken daar dat meisje waar de vriend naast stond.
Stel, het slachtoffer was een vervelend kutjoch dat daar maar niet mee ophield en beledigde ook nog eens het vriendenclubje om het meisje heen.
Stel he, dat die gozer met z'n dronken kop pratend met consumptie maar wankel op z'n poten stond en maar vervelend bleef doen omdat 'dronken zijn nu eenmaal betekent dat alles kan en mag'
Stel, dat die gozer uiteindelijk wegging na de zoveelste waarschuwing maar dat hij nog wel even het laatste woord moest hebben.
Stel, hij was eindelijk weg maar moest toch nog 'zogenaamd' z'n excuses aanbieden (met idee toch weer even irritant te wezen)
.
Stel, bovenstaande verhaal is waar (is uit de context namelijk niet op te maken), dan zou je zomaar kunnen denken dat het slachtoffer een klootzak was die het verdiende om geen kinderen meer te kunnen krijgen.
.
Stel, het bovenstaande is niet waar, dan is het allemaal maar mooi klote, en moet de dader ook de doodstraf krijgen.

pleurtop | 25-10-11 | 22:22

En Parsons heeft wel degelijk gelijk, in Zwitserland is het wapenbezit bijna 90% (er geldt zelfs een wapenPLICHT! Zware boete als je bij controle je wapen niet kunt tonen). Criminaliteit in geweldsvorm is daar bijna onbekend. Need I say more..

Piet_Snot | 25-10-11 | 22:14

Trouwens, er wordt geconcentreerd op de US of A, maar in Tsjechië mogen burgers ook gewoon een (vuur)wapen bij zich dragen. En ik hoor nou niet dat het daar zo bruut gewelddadig is (ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten...).

FromClithuania | 25-10-11 | 22:14

"... afkomstig uit Luik (wat een van de goorste steden van Europa is maar dat terzijde)".
Blijkbaar is het Bert Brussen niet bekend, dat deze stad de afgelopen 20 jaar keihard heeft gewerkt aan dit imago en dat Luik inmiddels een zeer aantrekkelijk centrum heeft gekregen.

Bytemaster | 25-10-11 | 22:09

Daarom dus, ALTIJD een wapen bij je dragen. Ons recht op noodweer kan gewoon niet diep genoeg ingewreven worden.

Piet_Snot | 25-10-11 | 21:52

Ik roep het nog maar een keer, elke maand een charter richting de Goelag, hoeft niet duur te zijn.

Dr.Thorvaldt | 25-10-11 | 21:51

ZKH EénOog | 25-10-11 | 21:29 : héhé dat duurde lang, voordat er iemand eens begrijpend begon te lezen.

[G]eenstijl | 25-10-11 | 21:43

Waarom worden er geen lijfstraffen meer uitgevoerd?
Alle raddraaiers die worden opgepakt vanwege een zinloze actie met dood als gevolg en in de richting van verkrachting / pedofilie of iets anders wat totaal niet door de beugel kan. Die daders op zondagmiddag aan de schandpaal op de markt zetten. Laat het volk zich maar uitleven. En als de persoon in kwestie het overleefd, heeft hij/zij geluk. Zet er bijv. een Gaston bij met de microfoon om het volk te vertellen wat de persoon heeft uitgevreten maak er een quiz van en John de Mol verkoopt de rechten wel door aan het buitenland..

*iets met brood en spelen mompelt*

TP 1984 | 25-10-11 | 21:35

De laatste twee discoslachtoffers die ik mij kan herinneren: die jongen die ook een klap met een glas kreeg maar *geluk* had dat alleen zijn oor er aan hing (hij had de website daderbedankt.nl opgericht) en die andere jongen (ook militair) die buiten op straat zijn keel werd doorgesneden. Beide daders waren blank dacht ik.

Anyways, het is en blijft een bizar en triest verhaal. Wat kun je er tegen doen? Ik vrees dat ik vrij grof ga worden (tendentieus?) en ga zeggen dat we het nooit zo ver mogen laten komen dat we paupers/iq-lozen in zulke grote getale moeten laten voorkomen. Geen oorlogen om ze in te malen, verplicht castreren is natuurlijk ook niet meer van deze tijd, ergens op een eiland dumpen of ze in een bodemloze put duwen... Het moet allemaal maar humaan en de gevolgen zijn desastreus. Uiteindelijk komt het er op neer dat het we het allemaal maar moeten pikken. En de overheid doet alles maar mengen zodat de mentaal minder bedeelde wat kan leren van degene die ze wel allemaal op een rijtje heeft. En nu zit de stront overal. Sad but true.

FromClithuania | 25-10-11 | 21:33

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:31

Je noemt Parsons een sufgerukte knuppel, waarna je hem sommeert naar de cijfers in Amerika te kijken. Terwijl hij die cijfers aan jou op een presenteerblaadje schonk.
Wat maakt die domme reactie jou dan?


@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:42

Nou ben je helemaal niet te volgen. Wilders stemmers overtuig je niet met cijfers en statistieken. Parsons heeft jou die cijfers gegeven. En jij bent niet overtuigd. Ergo....?

ZKH EénOog | 25-10-11 | 21:29

@Chiant | 25-10-11 | 20:47

welingelichtekringen.nl/10686-amerika-...

"Logisch dat van alle geïndustrialiseerde landen Amerika de meeste slachtoffers van moord telt, 3,5 per 100.000 inwoners." Dan is er zelfs nog de helft van het land waar je niet eens een wapen mag hebben.

Nederland vallen er ongeveer 170 +/- op 18 miljoen. fluctueer nogal de cijfers. moet ik me nog nader verklaren of gaat u akkoord met mijn zeer korte spreekbeurt. Maar de discussie die jullie jegens mij oprakelen waar het totaal niet om draait, doet niets aan de ernst van het leed voor de nabestaande, mijn reactie ook niet.

De persoon die met cijfertjes kwam dat een wapen het veiliger maakt had net even iets verder moeten zoeken dan zijn eerste hit op Google en net even verder dan zijn eigen standpunt. Ofwel Wilders politiek wat mij hem tot zijn hokje doet benoemen.

Denk even verder na voor je wat roept, zeker in een onderwerp als dit. Ik vind het nogal een erg dom standpunt dat opgerakeld word, een vuurwapen dat het veilig maakt. Maar dat zal dan wel mijn bekrompenheid zijn.

Je gevoel wat je nu zelf oproept jegens mij, doet me sterk denken aan de persoon die iets over wapens riep. maar verklaar je nader.

[G]eenstijl | 25-10-11 | 21:18

@Parsons | 25-10-11 | 20:57
Ik noemde de Mexicaanse drugkartels héél bewust, omdat ik deze opmerking verwachtte.
* Italiaanse maffia, Somalische piraten, Afghaanse en Pakistaanse Taliban, IRA, ETA en vele andere voorbeelden toevoegen kan als middenklasse der wapenwedloop *
Waarom zou het anders zijn op straat. (gangs indachtig)

Chiant | 25-10-11 | 21:16

Iedereen wapens, dan denk je wel 2 tot 10 keer na, voordat je gaat schieten, steken of wat je nog meer denkt te kunnen doen.
Ik wil zo'n crimineel, zoals afgelopen week in België bij die man van 84, dwars door de voordeur kunnen schieten, wanneer zo'n schoft bij mij hetzelfde uit probeert te halen.

Zo schiet probeer mij maar eens lek te schieten...

Meri59 | 25-10-11 | 21:13

@LibertasSimplex | 25-10-11 | 20:00
Wow; fijn je te zien, man. Nu kom ik ook wat vaker langs.

Jaap de Paap | 25-10-11 | 21:11

Tsja, tragisch weer. Verdachte midden 30, uit Luik. Plaatselijke kampert -hoe noemt met dat volk op z'n Balgisch; voyageurTs, bokkenrijderts?- of toch een oudere kansenjongere?

Lepo | 25-10-11 | 21:09

Luik?
Daar sneeuwt het, volgens Jaques Brel.
Logisch dat lieden uit dat gat eerder naar het gebroken glas grijpen...

Kapitein Sjaak Mus | 25-10-11 | 21:05

konijnvandeburen | 25-10-11 | 20:51
Je hebt helaas een triest verhaal. Maar je hebt je wel door de politie laten omlullen. Natuurlijk is de dader strafbaar, ook al was het glas niet voor jou bedoeld. Dat heet juridich gewoon voorwaardelijk opzet. Maar tegenwoordig mag je van een politieagent kennelijk geen al te grote juridische basis verwachten.

Graaf van Egmont | 25-10-11 | 21:02

@konijnvandeburen | 25-10-11 | 20:51
Kun je geen klacht indienen tegen de politie voor het niet opnemen van de aangifte? Want met een aangifte kun je in ieder geval nog een schadevergoeding van de dader eisen, lijkt me (als leek).

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:57

@Chiant | 25-10-11 | 20:29
Landen onderling vergelijken met burgers? Hmm.

Parsons | 25-10-11 | 20:57

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:31
Of je leest eerst even wat ik hierboven zei.

Nog te dom om op linkjes in de draad te klikken.

Zo gaat dat hier tegenwoordig.

Parsons | 25-10-11 | 20:56

Ik ben voor publiekelijk ophangen van dit soort beesten.

KeurMeester | 25-10-11 | 20:52

Verschrikkelijk wat hier is gebeurd, ik woon om de hoek van deze happening. 's Avonds laat merk ik wel eens wat voor figuren daar rondlopen in het uitgaansleven; veel luidruchtige bontkraagjes en pikzwarte drugsdealers. Waar is de politie op zo'n moment?
.
Afschuwelijk, en zonde van zo'n slimme knappe vent!
.
Het uitgaansleven zelf is al lang niet meer veilig, ik heb eens een bierglas in mijn gezicht geduwd gekregen. Gebloed als een rund, ik dacht ook dat het mijn laatste minuten waren. Ik stond toevallig naast een ruzie en loop nu met een litteken langs mijn hele rechterkant van mijn gezicht. Achteraf kwam de politie en die zei: "Ja, sorry daar doen wij niets aan, het bierglas was niet voor jou bedoeld. Dus aangifte doen is nutteloos". Na 3 jaar ben ik er nog steeds kapot van, als meisje zijnde valt dit ook absoluut niet meer te verbergen!

konijnvandeburen | 25-10-11 | 20:51

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:42
Jou neem ik vanaf nu totaal niet meer serieus. Je begint vanuit het niets te schelden en te tieren. Enkele reaguurders, waaronder ik, wijzen je erop en je komt met de ultieme Godwin 2.2: het ligt aan Wilders, althans zijn aanhang. Mijn hemel: wat een collectieve en flagrante belediging van de intelligentie van het reaguurderscollectief!
Verder wat @Joost Maghetweten @20:36 zegt.

Chiant | 25-10-11 | 20:47

Goed geschreven, Bert. Het is triest gesteld. En over een tijdje zien we de moordenaar zijn boekje presenteren als op zijn minst semi-held, amicaal binnengehaald bij Pauw en Witteman. Zodat ten bate van hun kijkcijfers en bankrekeningen de nabestaanden en vrienden van Jack nog eens extra kunnen lijden.

Fijnstoffer | 25-10-11 | 20:45

Gewoon niet meer stappen.

Artwido | 25-10-11 | 20:45

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:42
Kom dan eens met die cijfers en statistieken? Parsons heeft cijfers en statistieken gelinkt om zijn bewering te staven. Gij nog niet, dus: Put up or shut up.

Stormageddon | 25-10-11 | 20:45

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:31 Mooie inhoudelijke reactie. Heb je, naast de kleurrijke ad hominems, ook nog wat feiten die je standpunt onderbouwen?

Anders zou het misschien interessant zijn om die achterlijke Parsons te vragen waarop hij zijn verwerpelijke tegel baseert. Wie weet, steken we daar nog wat van op. Bijvoorbeeld dat hij inderdaad peop praat of een invalshoek heeft die wij nog niet hebben bedacht.

*nog eens verhaaltje over these - antithese - synthese lez0n gaat*

vraagstaart | 25-10-11 | 20:43

@treser.info | 25-10-11 | 20:41
Moordenaar? slachtoffer van de maatschappij!

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:43

Doe eens niet meteen schelden. Daarmee verlies je je geloofwaardigheid in deze discussie. Inhoudelijke argumenten met linkjes doen mij meer en sneller overtuigon.
Chiant | 25-10-11 | 20:33 | + 0 -

Wilders stemmers overtuig je niet met cijfertjes en statistieken. Die noemen al die algebra een complot. Dus die kan je beter de meteen de mond snoeren.

[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:42

@foto-geniek | 25-10-11 | 19:18 wat is er na afloop gebeurt met die Luikenaar?
Is er iemand bovenop gesprongen, hebben ze hem met meerdere omstanders tegen de grond gewerkt en aan de pliesie overgedragen? Of heeft iedereen zich omgedraaid en zit die gast inmiddels alweer in Luik?
Veel vragen, heel veel vragen over wat er nu is gebeurd met de moordenaar.

treser.info | 25-10-11 | 20:41

@Superior Bastard | 25-10-11 | 20:33 |

Daar sluit ik me volledig bij aan. Het ging mij in mijn betoog ook nooit om de strafmaat en de begane misdaad, maar om het artikel, zoals reeds gezegd.

Sander V | 25-10-11 | 20:39

hmm nvm

zeauzeg | 25-10-11 | 20:39

Hierover is nergens iets terug te vinden in de Belgische media, rarara... Luik, tjah... Diepste medeleven voor familie en vrienden.

zeauzeg | 25-10-11 | 20:37

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:31
Iemand een suf gerukte knuppel noemen maakt je verhaal echt niet sterker, misschien zelfs het omgekeerde.

Ashtrey | 25-10-11 | 20:36

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:31
Kan je stoppen met quoten? als je de naam tijd plaatst weten we ook waarover het gaat.

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:36

@Sander V | 25-10-11 | 20:19
Je hebt gelijk hoor. Maar aangezien een levenslange gevanhenisstraf hiervoor niet gegeven gaat worden, want doodslag, hoop ik dat hij na zijn gevangenisstraf TBS krijgt die eindigt op de long stay.
Zo beter?

Superior Bastard | 25-10-11 | 20:33

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:31
Doe eens niet meteen schelden. Daarmee verlies je je geloofwaardigheid in deze discussie. Inhoudelijke argumenten met linkjes doen mij meer en sneller overtuigon.

Chiant | 25-10-11 | 20:33

@necrosis | 25-10-11 | 20:25 |

Daar heb je gelijk in, en ik heb ook nooit gesteld dat deze persoon vrij moet komen. Ik heb kritiek geuit op de opbouw, toon en inhoud van dit artikel en geprobeerd dat op een gestructureerde manier te doen, in tegenstelling tot hoe anderen hier beargumenteren.

En het spijt me voor mijn nick, ik kan er niks aan doen dat mijn naam nu eenmaal qua voornaam en beginletter van m'n achternaam hetzelfde zijn als die agent.

Sander V | 25-10-11 | 20:33

@Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:27
Ach soms krijg ik een boggel en een wrat op mijn neus en mag ik graag even de trollll uithangen.En ja, hoe dik je het er ook bovenop legt er is er altijd wel eentje die hapt.

miko | 25-10-11 | 20:33

Tsja, ontken de feiten maar. Doen er wel meer.
Parsons | 25-10-11 | 20:27 | + -1 -

Ook al had iedereen een pistool, denk je dat daar de problemen mee opgelost zijn, Neen kijk eens naar Amerika suf gerukte knuppel neem wat fris zuurstof en kom over een uurtje of zo terug.

[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:31

@Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:27
Vroeg of laat wordt er altijd gebeten, altijd.

Ashtrey | 25-10-11 | 20:30

@Parsons | 25-10-11 | 20:27
Ronald Reagan kende de feiten: wapenwedloop flink opvoeren, dat kon de Sovjet-economie immers toch nooit verdragen.
Hij had gelijk. En heeft gewonnen.

Chiant | 25-10-11 | 20:29

vraagstaart | 25-10-11 | 19:36

En ik altijd maar denken dat Australiërs relaxte mensen zijn.
.
OT: Ontzettend kudt en natuurlijk sterkte voor de nabestaanden. Als het inderdaad een steekgrage mafketel is dan heeft de knul in kwestie onwaarschijnlijk veel pech gehad. En was ie die vent niet tegen gekomen dan was iemand anders wel het haasje. Met dat soort mensen (lees: psychopaatjes die op knappen staan) is het helaas vroeg of laat toch wel raak. Wel apart (wederom: als het waar is) dat ie 5 jaar voor doodslag heeft gekregen, zouden ze in België een Nederlandse rechter te leen hebben gehad?

Prof.Drs.Ing.B | 25-10-11 | 20:28

@[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:21
Tsja, ontken de feiten maar. Doen er wel meer.

Parsons | 25-10-11 | 20:27

@miko | 25-10-11 | 20:25
Ik zat er op te wachten, maar dacht dat gaat hem niet lukken. Het ligt er té dik boven op. Ik had het mis.

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:27

@NoMinister | 25-10-11 | 20:13
Wapenbezit werkt inderdaad. Zolang jij meer of betere wapens hebt dan je potentiële tegenstandert. En dat kun je volhouden zolang je het kunt betalen.
Zo werkt de hele wereld. Waarom is de VS een supermacht? Waarom wordt China een supermacht? Waarom hebben de Mexicaanse drugkartels zoveel macht?
Kort en goed: wapens schrikken af zolang je opponent minder of inferieure wapens heeft. Dat werkt een wedloop in de hand.

Chiant | 25-10-11 | 20:26

@NoMinister | 25-10-11 | 20:13
Klopt, zo gaat dat hier tegenwoordig. Waarom denk je dat ik zo weinig guur lately.

Parsons | 25-10-11 | 20:26

@Sander V | 25-10-11 | 20:19
Sommige mensen hebben hun recht om terug te keren in de maatschappij definitief verspeelt, ben je dat met me eens?
En dan heb ik het niet eens over je nick!

necrosis | 25-10-11 | 20:25

@Fatwabuster | 25-10-11 | 20:17
Haakje uit fatwa buster zijn mond trekt en terug gooit in de reaguurders put.

miko | 25-10-11 | 20:25

@Superior Bastard | 25-10-11 | 20:02
Als je niet van feiten houdt wel ja.

Parsons | 25-10-11 | 20:25

Zinloos geweld is bijzonder irritant omdat het altijd gevolgd wordt door zinloze demonstraties tegen en zinloze discussies over zinloos geweld.
Je kan dan maar beter slachtoffer zijn, dan krijg je er maar een keer mee te maken. De nabestaanden zitten met drie keer het gezeik.

Johanvb | 25-10-11 | 20:24

Het werkelijke nieuws is natuurlijk dat er nog mensen zijn die:
a) In Eindhoven uitgaan, en
b) naar een discotheek gaan.
Beide gevallen is vragen om moeilijkheden.

Stormageddon | 25-10-11 | 20:22

@Sander V | 25-10-11 | 20:19
Juist! Daarbij lees ik net dat de dader al eerder is veroordeeld wegens doodslag, dus als dat zo is: 2x = levenslang. Geen TBS, kans gehad dus sleutel weggooien.

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:22

Ook dit is wederom een pleidooi voor vrij wapenbezit. Als de dader zou weten dat alle omstanders vuurwapens bij zich hadden was dit niet gebeurt.
Parsons | 25-10-11 | 19:07 | + -12 -

Dan waren er nu 5 doden 11 gewonden en jij nog altijd dezelfde Imbeciel.

[G]eenstijl | 25-10-11 | 20:21

@Parsons | 25-10-11 | 19:26
Die heb ik bekeken. Niet begrepen. Verder wat @rara @19:36 zegt.

Chiant | 25-10-11 | 20:20

@Superior Bastard | 25-10-11 | 19:55 |

TBS is bedoeld om mensen weer terug in de samenleving te krijgen. Het is dus een beetje vreemd om te roepen dat hij levenslang moet worden opgesloten, maar wel behandeld moet worden om terug in de maatschappij te kunnen keren. Dit geldt overigens voor alle anderen die een opmerking van deze strekking maakten.

Sander V | 25-10-11 | 20:19

@necrosis | 25-10-11 | 20:16
LOL

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:19

Ik zal je nooit vergeten Jack...

Goddamnhippies | 25-10-11 | 20:18

@Ashtrey | 25-10-11 | 20:16
My guess exactly.

Detlev Tarnowitz | 25-10-11 | 20:17

miko | 25-10-11 | 20:11

ga eensch deaud droeftoetert

Fatwabuster | 25-10-11 | 20:17

@Detlev Tarnowitz | 25-10-11 | 20:12
Je zou haast gaan denken dat alleen boze blanke daders beter zouden moeten weten. Alsof de hoop voor ieder ander allang vervlogen is.

Ashtrey | 25-10-11 | 20:16

@Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:10
Tipje is altijd welkom, de sluier mag je houden.

necrosis | 25-10-11 | 20:16

Ik lees elders dat het een Vietnamees was die in Belgie woonde. Doorgaans delen Nederlanders wat klappen uit bij zo'n meningsverschil maar iemand ritueel slachten omdat je even met zijn vriendin praat gaat toch wat verder als bij een normaal mens zou opkomen.

doskabouter | 25-10-11 | 20:13

Parsons | 25-10-11 | 19:07

Iets zinnigs zeggen over wapenbezit wordt alhier beloond met -10.

Logisch nadenken is blijkbaar ook ten prooi gevallen aan iets klaarblijkelijk ongeneeslijks.

NoMinister | 25-10-11 | 20:13

@doenormaal! | 25-10-11 | 19:17
Ik neem aan dat de dader blank is, want elke keer als de term 'zinloos geweld' van stal gehaald wordt, gaat het om blanke daders. Waarom dat zo is? Goeie vraag.

Detlev Tarnowitz | 25-10-11 | 20:12

Rafapaz | 25-10-11 | 19:40

Ik heb helaas slecht nieuws voor je obv wat inside information. Het betreft hier inderdaad een cultuurverrijker van de overkant van de Middelandse zee. Ook heeft deze persoon al eerder wegens doodslag 5 jaar vastgezeten.
Mensen met PVV-fantasieen zitten er dus niet altijd naast.

Pierrepoint | 25-10-11 | 20:11

@datisookwat | 25-10-11 | 20:06
Nee hoor. Gewoon een Belg met een dubbel paspoort.

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:11

Geef hem groot gelijk.Heb ook een teringhekel aan die gasten die te pas en te onpas tegen mijn vriendin aanrijden

miko | 25-10-11 | 20:11

@necrosis | 25-10-11 | 20:03
Tipje + sluier?

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:10

-weggejorist-

Kathodebuis | 25-10-11 | 20:08

Parsons | 25-10-11 | 20:04 |
Dank. Zal binnenkort de twit weer eens een slinger geven.

LibertasSimplex | 25-10-11 | 20:07

Oh... het was een Marrokaan?

datisookwat | 25-10-11 | 20:06

@Fatwabuster | 25-10-11 | 20:05
Misschien is ie juist wel jaloers op je vriendin... ;-)

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:06

@strikdewepstroper01 | 25-10-11 | 19:57 Welnee. "Fout" is in de zin van inderdaad niet "middle class", omdat daar (vind ik dan) nooit veel te beleven is en vooral: daar staat nooit een pooltafel en als je wilt biljarten is dat een must.

Zolang je zelf niet nadrukkelijk ruzie zoekt en belangrijk: even met je biertje naar buiten loopt op het moment dat het duwen en trekken begint, is er niks aan de hand. Af en toe even bukken als er iemand overvliegt ;-).

Waarbij de eerlijkheid me gebiedt te zeggen dat de frequentie misschien eens per maand is, dus alleszins te doen. Niet te vergelijken met de ècht foute gelegenheden waar jij het over hebt, daar blijf ik ook wel weg - bij ons (Bali) heb je ze niet eens.

vraagstaart | 25-10-11 | 20:06

necrosis | 25-10-11 | 19:52

Sorry... ik wilde u niet ontrieven, ik hoop dat u desalniettemin tevreden bent met uw partner...!

Fatwabuster | 25-10-11 | 20:05

-weggejorist-

Kathodebuis | 25-10-11 | 20:05

@LibertasSimplex | 25-10-11 | 20:00
Fijn te vernemen dat je nog onder ons bent!

Parsons | 25-10-11 | 20:04

Mad world...

Kingeef1975 | 25-10-11 | 20:03

@Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:00
Je moest eens weten wat ik allemaal heb meegemaakt....

necrosis | 25-10-11 | 20:03

@Rebrabar | 25-10-11 | 19:59
Luik is zó mooi, dat ze in Eindhoven op stap gingen...

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:02

@Parsons | 25-10-11 | 19:07
Dit wel met afstand het meest stupide comment van vandaag, wat van de hele maand oktober.

Superior Bastard | 25-10-11 | 20:02

@de deurwaarder | 25-10-11 | 19:55
Dat koude pilsje op afstand vind ik bruut geniaal.
Stemt allen op de deurwaarder.

necrosis | 25-10-11 | 20:01

Parsons | 25-10-11 | 19:53 |
Hey olifant. Stukje ellende meegemaakt. Niet geheel ok zogezegd. Maar leef nog en ben ok. Eerste keer dat ik reaguur sinds tijden man. Sociaal mediadood geweest. Zinloos verbaal geweldloos.

LibertasSimplex | 25-10-11 | 20:00

@necrosis | 25-10-11 | 19:56
Ja, het is niet de prijsverhoging van een biertje dat mensen weg houdt, maar de devaluatie van een mensenleven!

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 20:00

Luik is een prachtige stad,randstadsukkel-bertbrussen.
Daar ben jij namelijk nog nooit geweest.
De autoweg die je neemt als je naar het zuiden rijdt heeft niks met de stad te maken, om je maar even voor te zijn.

Rebrabar | 25-10-11 | 19:59

@vraagstaart

Waarom kies je ervoor om bewust naar foute tenten te gaan? Je loopt dan toch zelf alleen maar risico?
Ik bezoek alleen de tenten waar normaal middle class publiek komt, en weet dat je bepaalde gelegenheden moet mijden. Ik had toch nooit voor mijn plezier een tent bezocht zoals 'de Schele indiaan' in de Haagse binnenstad (Overigens al jaren gesloten.)

strikdewepstroper01 | 25-10-11 | 19:57

En even volledig ontopic: wanneer staat er een politicus op die een afschrikwekkend voorbeeld durft te stellen?
Sterven op je 27ste in een discotheek?
En men vraagt zich af of het bezoek terugloopt vanwege de 19% BTW......

necrosis | 25-10-11 | 19:56

Helaas is uitgaansgeweld, met af en toe een dodelijk slachtoffer, van alle tijden.
Wel goed dat de verontwaardiging geen plaats maakt voor gelatenheid.
Dader mag van mij levenslange TBS krijgen.

Superior Bastard | 25-10-11 | 19:55

Het is godgeklaagd....

Dit soort mongolen moeten gewoon kneitershard gestraft worden en de rest van hun leven herinnerd worden aan het feit wat ze gepleegd hebben.

Ofwel, levenslange gevangenisstraf. Lost niets op hoor ik alweer op me af komen... nee??? Ik denk dat het de werkeloosheid voor een deel oplost.
Als al dit soort volk achter slot en grendel gezet worden, kunnen we wat gevangenissen bijbouwen en wat bewakers in dienst gaan nemen.

Trouwens wel zonder tv en computers etc en een koud pilsje op een afstand zodat ze er net niet bij kunnen.....

Optieften met de hufters!

de deurwaarder | 25-10-11 | 19:55

@King of the Oneliner | 25-10-11 | 19:51

De Belgische bajes schijnt geen feest te zijn...

brutus68 | 25-10-11 | 19:54

@LibertasSimplex | 25-10-11 | 19:52
Onder welke rots heb jij gelegen? Reageerde niet meer op mail en shizzle? Alles ok met je?

Parsons | 25-10-11 | 19:53

@Fatwabuster | 25-10-11 | 19:43
*jaloers is*

necrosis | 25-10-11 | 19:52

K.E. Ingeloel | 25-10-11 | 19:47
Ja hoor als de ME straks dat tentenkamp van die linkse parasieten gaat ontruimen :-)) zeer zinvol geweld... verder is er natuurlijk zelf verdediging en verdediging van je huis en familie/vrienden

DaveDH | 25-10-11 | 19:52

Als alle weldenkende mensen in een stille tocht uit Eindhoven vertrekken ben je ook een heel eind. Kwa zingeving.

LibertasSimplex | 25-10-11 | 19:52

Volgens nederlands recht natuurlijk, want het is in nederland gebeurd.
Eventueel uitzitten van de straf kan geloof ik wel in eigen land na verzoek daartoe, als er een uitleveringsverdrag is en wegens bepaalde humanitaire gronden geloof ik (familie dichtbij).

King of the Oneliner | 25-10-11 | 19:51

Dat is het risico van het uitgaansleven(veelal in de grote steden) dat je, letterlijk, de verkeerde tegen het lijf loopt. Houdt het zelf meestal bij stamkroegen en af en toe een (commercieel) festival. Alhoewel je die types daar ook hebt lopen, maar omdat er nog 25.000 mensen lopen, heb je een kleine kans die tokkies tegen te komen.

wo ist der bahnhof | 25-10-11 | 19:50

@K.E. Ingeloel | 25-10-11 | 19:47
S.M. porno zit vol zinvol geweld.

rara | 25-10-11 | 19:49

@K.E. Ingeloel | 25-10-11 | 19:47

Zeker, geweld uit zelfverdediging is behoorlijk zinvol.

Hans Hillen | 25-10-11 | 19:49

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/foto_de_schutter_van_alphen.html

Lees de tegels van cojones en koerbagh in die draad maar even.

Parsons | 25-10-11 | 19:48

@King of the Oneliner | 25-10-11 | 19:44

Jezus, is het daar al zo erg? Straks kunnen autochtonen - niet zijnde Tokkies - alleen nog maar stappen bij hun eigen (sport)vereniging. Bij de hockey- of roeiclub zie je die griezels nog niet.

Hans Hillen | 25-10-11 | 19:48

Iemand wel eens zinvol geweld gezien?

K.E. Ingeloel | 25-10-11 | 19:47

@Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:41
Je hebt volkomen gelijk!
*op eigen [!] drukken doet uit schaamte*

necrosis | 25-10-11 | 19:47

De Koreaanse Slet | 25-10-11 | 19:42
Er is wel wat tegen te doen, namelijk keihard straffen, minimaal levenslang de gevangenis in... maar als ik het voor het kiezen zou hebben dan de doodstraf... eens kijken hoeveel zinloze doden er dan nog vallen.

DaveDH | 25-10-11 | 19:47

@Rafapaz | 25-10-11 | 19:40

Ach man, ga toch heen met je gezeur over respect. De kans het de dader een cultuurverrijker is, is natuurlijk heel groot. En of hij berecht wordt volgens Nederlands of Belgisch recht? Nederlands, want het misdrijf heeft hier plaats gevonden.

Hans Hillen | 25-10-11 | 19:45

@Ashtrey | 25-10-11 | 19:43

Heb je poeziealbum paraat?

brutus68 | 25-10-11 | 19:44

@Gier, met zo'n opmerking lever je geen enkele serieuze bijdragen. Ik hoop niet dat je uit bent op een discussie met alleen maar mensen die het eens zijn met dit artikel.

@Rafapaz, hij zal volgens het Nederlands recht veroordeeld worden.

Sander V | 25-10-11 | 19:44

Rafapaz | 25-10-11 | 19:40
Hoe weet jij dat hij PVV stemt... mijn vriendin zei namelijk exact het zelfde als doenormaal toen zij het verhaal hoorde en zij stemt geen PVV maar aartsrivaal D66... heb weer last van je vooroordelen?

DaveDH | 25-10-11 | 19:44

@Hans Hillen | 25-10-11 | 19:23 Amsterdam...

King of the Oneliner | 25-10-11 | 19:44

Druppels vallen op de koude grond,
daar waar ooit een leven stond.
Gestolen door een dwaas,
ik schaam me dat ik me er nog amper over verbaas.

*zucht*

Ashtrey | 25-10-11 | 19:43

necrosis | 25-10-11 | 19:39

Absoluut!!
*vlaamse vriendin een aai over de bol geeft*

Fatwabuster | 25-10-11 | 19:43

@Rafapaz | 25-10-11 | 19:40
Vraag maar aan Joran.

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:42

Rechtvaardigheid is ook het slachtoffer bij zinloos geweld. Elk keer weer, bij elke bijeenkomst vol verdriet en rouw omdat wéér iemand slachtoffer is geworden van de bloeddorst die bij sommige mannen vooral tijdens het "stappen" psychopatische vormen aanneemt, is de roep om "iets" te doen tegen zinloos geweld tegelijk een bevestiging van de ziekte waaraan ook dit land lijdt. En die ziekte is ongeneeslijk. Er is niets tegen te doen.

--- ja, precies. Er is niets tegen te doen. Nou ja, we zouden natuurlijk wat liever tegen elkaar kunnen zijn, dat zou helemaal niet erg zijn. Misschien zelfs wat we zouden moeten doen.

De Koreaanse Slet | 25-10-11 | 19:42

@necrosis | 25-10-11 | 19:39
Vlamingen zijn liev. Walen of Waloniërs zijn lomp. Ook de meisjes.

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:41

doenormaal! | 25-10-11 | 19:26
Domme PVV'er, toon eens respect in plaats van het uiten van al je wilde, xenophobe fantasieën.. Heeft niemand behoefte aan..

Voor de kenners; wordt de dader nu berecht via Belgisch of Nederlands recht (NL grondgebied, Belgische identiteit), is er een keuze, wie bepaalt deze?

Rafapaz | 25-10-11 | 19:40

@joemiejas | 25-10-11 | 19:36
En het OM die besluit sommige zaken niet vervolgen omdat 'de dader al genoeg is gestraft'.

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:40

@Sander V
Tyf jij eens op naar viva.nl, kloteklappert.

Gier | 25-10-11 | 19:39

@Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:32
Belgen zijn toch lief?
(met name de vrouwelijke soort)

necrosis | 25-10-11 | 19:39

@vraagstaart | 25-10-11 | 19:36 "iK denk" en "glaZen". Sorry voor de typo's. Het is niet mijn dag vandaag.

vraagstaart | 25-10-11 | 19:38

We moeten maar eens beginnen met die kudt-rechters op het matje te roepen na weer zo`n flut strafje.

joemiejas | 25-10-11 | 19:36

@Artula | 25-10-11 | 19:29
Het probleem is dat dat zo het verweer van de dader zou kunnen zijn: "hij liep tegen me aan en wou geen excuses aanbieden. Ik werd gedissed en moest iets doen. De politie doet er niets mee dus heb ik het recht zelf maar in eigen hand genomen..."

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:36

@Parsons | 25-10-11 | 19:23
Dat zijn absolute getallen. Heb je ook de relatieve getallen zodat ze wel bruikbaar zijn voor vergelijkingen?

rara | 25-10-11 | 19:36

Ik ga veel op stap en dan ook in hele foute tenten: gasten met een IQ kleiner dan de omvang van hun biceps en dat bedoel ik letterlijk. De meesten met meer tatoeages als de gemiddelde Hells Angel en dan maak ik tot nu toe nog geen onderscheid tussen mannen en vrouwen.

Na 12 uur hebben de meesten er wel hun 20 flesjes bier in zitten en dan wordt het gezellig, meestal omdat er ruzie ontstaat over een dame van al of niet onderhandelbare affectie - want daarvan zitten er ook genoeg binnen.

De knokpartijen zijn meestal een minuut of 10 en het aardige is dat iedereen mag meedoen. Net een polonaise: jij blijft op je stoel zitten maar ze komen je toch halen.
Daarna is het stelpen van bloedneuzen en het zoeken naar hier en daar weggevlogen tanden en opnieuw bier zuipen.

Ik heb nog nooit iemand met een glas, fles of biljartkeu zien slaan en in denk dat degene die dat probeert ook eindigt als een bloederige vlek in het asfalt voor de kroeg.

Want je kan veel van Australiërs (dat zijn het) zeggen, ze zijn lomp en met drank op behoorlijk agressief: het zijn wèl kerels. En het soort volk dat met messen, glasen en vuurwapens meent rond te moeten lopen tijdens een avond uit, is dat niet. Dat zijn ratten en ratten verspreiden de pest.

Uitroeien.

vraagstaart | 25-10-11 | 19:36

Ik denk dat we het vrijwel allemaal eens zijn met de essentie van het verhaal: zinloos geweld moet stoppen. Ik vind het echter ronduit slecht hoe in dit bericht dit tot uiting wordt gebracht.

Ten eerste is er de overbodige informatie die er totaal niet aan doet, denkend aan feiten als "(met het hoogste aantal autisten van Nederland)" en "(wat een van de goorste steden van Europa is maar dat terzijde)". Hiermee wordt de aandacht voor een serieus probleem afgeleid naar iets zinloos.

Ten tweede wordt hier verwezen naar mensen die sterven in Libië en Afghanistan. Er is geen enkele reden om een vergelijking te maken tussen hun dood en het overlijden van de persoon in deze situatie. Als dit gebruikt wordt om aan te voeren dat het schandalig is dat er mensen dood gaan aan zinloos geweld, vraag ik me af waarom er niets wordt gezegd over mensen die sterven door bijvoorbeeld honger en dorst, iets wat met een beetje inzet al verholpen kan worden.

Ten derde blijkt uit de stelling die genomen wordt met betrekking tot het straffen van wetsovertreders dat de auteur geen enkel verstand van strafsystemen heeft. Behalve het feit dat we in Nederland al relatief hoog straffen, moet ook gekeken worden naar het doel van straffen. Behalve vergelding houdt dit dus in dat men een wetsovertreder ook weer binnen de maatschappij moet kunnen laten functioneren. Straffen is hierbij één van de slechtste methodes die gehandhaafd kan worden. Het is vele malen wijzer om wetsovertreders te begeleiden en men van jongs af aan op hun fouten te wijzen en te straffen, maar vervolgens ook de goede weg op te helpen.

Ten slotte vind ik de laatste regel "Er is niets tegen te doen." het meest kenmerkende gedeelte van deze tekst: schreeuwen zonder mee te denken. Er wordt van alles geroepen en gezegd, vanuit een naar mijn idee niet onredelijke gedachte, maar er wordt geen enkel serieus idee geopperd. Wat wil je met dit verhaal bereiken? Dat mensen zinloos geweld schandalig vinden? Dat lijkt me overbodig, gezien vrijwel geheel Nederland zinloos geweld al schandalig vindt. Een andere boodschap kan ik echter helaas niet uit dit verhaal halen.

Sander V | 25-10-11 | 19:36

@Bart_Bart | 25-10-11 | 19:21
Hé! Een beetje meer respect voor de dader graag! Hij heeft een moeilijke jeugd gehad (vast).

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:33

En dit is ook weer een voorbeeld waarom we de doodstraf weer in moeten voeren, mensen die andere dood maken gewoon omdat het kan, hebben wat mij betreft al hun rechten op leven verspeelt en verdienen dus ook de dood....

DaveDH | 25-10-11 | 19:33

@doenormaal! | 25-10-11 | 19:26
Zie ook mijn plempsel van 19:17. Maar aangezien Belgen ook buitenlanders zijn leek het me wel leuk...

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:32

Kom maar weer op met die stille tocht, witte ballonnen, waxinelichtjes die na twee tellen uitwaaien, bloemen in folie die ergens tegen een muur liggen en verregende 'waarom?' papiertjes ernaast.
Hart van Nederland doet er vast en zeker verslag van.

leo de pejo | 25-10-11 | 19:31

@Parsons | 25-10-11 | 19:20
Ik heb even wat opgezocht, en voor elk rapport dat jouw gelijk aantoont is er een rapport dat precies het tegenovergestelde beweert. Misschien is de USA een verkeerd voorbeeld, want die onderzoeken lijken me politiek gekleurd te zijn.

rara | 25-10-11 | 19:31

Heerlijk, een morele kruistocht. Eerst het onderzoek maar eens afwachten. Meindert Tjoelker bleek achteraf ook niet zo onschuldig als de media deed geloven.

Melchett | 25-10-11 | 19:31

vraagstaart | 25-10-11 | 19:16 | + 1 -

Maakt niet uit als het maar in Limburg is. Kneus.

rzer0 | 25-10-11 | 19:29

Er is niets tegen te doen? Oh jawel hoor, gewoon het recht in eigen hand nemen en de incompetente machthebbers laten voelen dat ze wel degelijk iets te verliezen hebben wanneer ze hun verantwoordelijkheden verzaken.

Artula | 25-10-11 | 19:29

het zal goedverdoemme weer eens niet zo zijn. Fokking achterlijke middeleeuwse praktijken ook altijd om niets.

SouLLeSS | 25-10-11 | 19:27

@Chiant | 25-10-11 | 19:21
Onzin. Zie mijn vorige link.

Parsons | 25-10-11 | 19:26

@Hans Hillen | 25-10-11 | 19:23
"Ik woon in een behoorlijk witte stad. Dus ik ken [die problemen met uitgaan] niet."

Dat is een behoorlijk treffende constatering.

*Iets over oorzaak en gevolg mijmerend*

Bart_Bart | 25-10-11 | 19:26

@Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:19
Het zou niet onwaarschijnlijk zijn dat het een Belg met een getinte huidskleur betreft wel? Gezien het grote aantal immigranten in België en gezien de manier waarop dit slachtoffer aan zijn einde is gekomen. Mocht het niet zo zijn dan is dat eerder onwaarschijnlijk dan waarschijnlijk.

doenormaal! | 25-10-11 | 19:26

King of the Oneliner | 25-10-11 | 19:15 | + 2 -
-
Voor mij al jarenlang de reden om het reguliere uitgaanscircuit te mijden als de builenpest. Als de kutmuziek, de dure drank, de opgefokte sfeer - of juist de algehele sfeerloosheid - en het gemiddeld vrij lage IQ van de clientèle nog niet genoeg redenen zijn, dan wil ik daar graag nog aan toevoegen dat de kans dat je met allerlei agressief volk van doen krijgt zo hoog is dat ik er slechts zeer zelden voor te porren ben.

CYFAWS | 25-10-11 | 19:25

@Bart_Bart | 25-10-11 | 19:22
Dat moet dan toch TBS for life zijn, want anders voeg je met die medicijnen alleen nog maar meer elementen toe aan de reactie.

Iemand hierboven zei "opvoeding". Geen garantie tot succes, maar dat is het woord.

TisNieZoMoeilijk | 25-10-11 | 19:24

Afkomst van de dader doet er niet toe, het is sowieso een gewetenloos stuk tuig dat voor langere tijd opgesloten moet worden. Het klinkt wat cynisch in deze context, maar dit soort beesten komen over het algemeen zelf ook vroegtijdig aan hun einde.

brutus68 | 25-10-11 | 19:24

Wat zijn we al ver gekomen hè, sinds we met de knuppel uit de grot zijn komen hollen..

Jackanders | 25-10-11 | 19:24

@King of the Oneliner | 25-10-11 | 19:15

Daar schrik ik wel van. Ik woon in een behoorlijk witte stad, dus ik ken dat niet. Waar ga jij uit dan? Dat zijn blijkbaar plekken om te vermijden.

Hans Hillen | 25-10-11 | 19:23

@Rickert | 25-10-11 | 19:12
Ja, lees maar na: https://twitter.com/#!/OlifaNT/statuses/57500053702582272

Parsons | 25-10-11 | 19:23

@TisNieZoMoeilijk | 25-10-11 | 19:20
De enige manier is die mensen volstoppen met medicijnen.

Via gedwongen TBS.

Bart_Bart | 25-10-11 | 19:22

Er zijn overigens maar bar weinig steden waar je nog een beetje normaal kan uitgaan.....
Ik kom zelf vrij veel in Leuven en daar is de sfeer over het algemeen vrij aangenaam, hoewel dat de laatste tijd ook steeds minder aan het worden is....
De oorzaak laat zich raden, dus daar hoef ik me verder niet over uit te wijden, een goed verstaander heeft een half woord nodig!

Fatwabuster | 25-10-11 | 19:22

@Parsons | 25-10-11 | 19:07
Dat zal best zo wezen, maar als ik weet dat iedereen met een pistool op zak loopt, dus ook dit soort mongeaulen uit onderhavig topic, dan ga ik mij bewapenen met mitrailleur en handgranaten. Dat weten zij dan natuurlijk ook weer van mij en dan gaan die totaalmalloten zich vervolgens bewapenen met bazooka's en vlammenwerpers.
Voordat je het weet staat dan het hoofdwegennet in de spits vast met Leopard tanks.

Chiant | 25-10-11 | 19:21

@bbrussen | 25-10-11 | 19:20
Hij had waarschijnlijk 'meer respect moeten tonen'.

God, de deaudt aan alle mensen die vinden dat ze meer respect moeten krijgen.

Bart_Bart | 25-10-11 | 19:21

@rara | 25-10-11 | 19:12
In staten waar wapenbezit vrij is significant minder ja.

Parsons | 25-10-11 | 19:20

Je hebt gelijk Bert Brussen, er is ook helemaal niets aan te doen. Chemische reacties in een pannetje zijn nu eenmaal niet altijd te controleren. Helaas...

TisNieZoMoeilijk | 25-10-11 | 19:20

"Jack maakte niet direct excuses, waarop volgend een stuk glas in zijn nek werd gestoken."
Tsja...

bbrussen | 25-10-11 | 19:20

@doenormaal! | 25-10-11 | 19:17
Belg?

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:19

De stad Luik heeft een van de hoogste percentages mensen met allochtone roots in België, 47%.
www.lavigerie.be/spip.php?article594&a...

Aan de andere kant komen allochtonen vaak de discotheek niet in.

Kortom, meer informatie over de dader is welkom. Feit is dat de dader een crimineel groot ego heeft, en daardoor nooit meer in de maatschappij losgelaten zou moeten worden.

Bart_Bart | 25-10-11 | 19:19

vraagstaart | 25-10-11 | 19:16

Ik wil helemaal niet gevonden worden.... ;-)

Fatwabuster | 25-10-11 | 19:18

Ik ben inwoner van Bergeijk, daar waar Jack van Gerwen ook vandaan kwam. Hij had wat onenigheid (eigenlijk niks bijzonders) met een Luikenaar, het ging om een botsing. Jack maakte niet direct excuses, waarop volgend een stuk glas in zijn nek werd gestoken. Hij rende naar buiten, daar hebben zijn vrienden nog eerste hulp willen verlenen. Echter, dat mocht niet meer baten. Jack, 27 jaar, harde werker, leuke gast, goede student, ex-militair. Bloemenzee was indrukwekkend, en bijzonder. bergeijkonline.nl/2011/10/indrukwekken... Na een indrukwekkende stilte, een oorverdovend applaus.

foto-geniek | 25-10-11 | 19:18

Mogen we ook nog even de afkomst van deze dader weten? Of mogen we er tegenwoordig vanuit gaan dat wanneer deze niet wordt vermeld (gecensureerd) het een landverrijker betreft? Het doorsnijden van iemands keel klinkt namelijk niet zo Hollands zeg maar... In welke culturen dat dan wel voorkomt laat ik aan de verbeeldingskracht over van reaguurders i.v.m. Joris.

doenormaal! | 25-10-11 | 19:17

Het komt mij toch wat vreemd over; praten met een meisje en dan meteen steken. Daar moet meer in het spel zijn: Drugs of religie. Wat zal het zijn?

Joost Maghetweten | 25-10-11 | 19:17

Bijtende pitbulls worden afgemaakt.
Agressieve psychopaten worden gepamperd en snel weer vrijgelaten. Hopend dat het dit keer wel goed gaat.
Ik snap dat verschil niet.

vetkleppert | 25-10-11 | 19:16

@rzer0 | 25-10-11 | 19:13 Noem eens een plaats waar jij wel dood gevonden wilt worden?

vraagstaart | 25-10-11 | 19:16

Mooi stuk trouwens. Het onderwerp is kloten natuurlijk, maar goed geschreven.

vraagstaart | 25-10-11 | 19:15

Tegenwoordig is de uitgaans-scene het domein van ongure types, zoals vechtsporters, bodybuilders met tattoo, turken met wapens op zak en vriendenkliek, drugdealers, veeeel buitenlandse types.
Zij kunnen het betalen, zij hoeven de volgende dag niet te werken of studeren.
En allemaal op zoek naar sletterige blonde meiden. En als ze dan wel samen met een meisje komen, en daar praat je dan onwetend mee, dan wordt je dus op zo'n manier te pakken genomen.

King of the Oneliner | 25-10-11 | 19:15

Gelukkig zien we de dader over 2 jaar weer in de krant hetzelfde doen, want hij zou toch maar moeten stoppen met zijn 'ingrepen'? Dat zou toch verscrhikkelijk zijn voor zo'n met haat gevulde man?. LOL @ soft NL

Sodeju! | 25-10-11 | 19:14

Dood... Gewoon een vrolijke avond met een biertje en dan nooit meer thuis komen. Om niets!
Ik word hier echt heel verdrietig van. Praten met een meisje.. Waar gaat dit in Godsnaam over?

Pubertje | 25-10-11 | 19:14

beetje "buma"-nivo van redeneren brussen.

DikBen(het)Zat | 25-10-11 | 19:13

In Eindhoven wil je nog niet dood gevonden worden.

En over Luik dat klopt.

rzer0 | 25-10-11 | 19:13

@Parsons
Ja, dat zal het oplossen... Elkaar lekker afknallen!
-
OT: Het begint thuis, bij de opvoeding. Mochten deze lui dan alsnog dergelijke daden plegen; uit de maatschappij halen.

Rickert | 25-10-11 | 19:12

Er moet niet meer worden gekeken naar de "zielige" dader maar naar de slachtoffers van misdrijven. genoegdoening, rechtvaardigheid, dat is wat mensen willen! maar wat doet de rechterlijke macht?? Alsof slachtoffers niet al levenslang onder de gevolgen lijden, krijgen zij van de "recht"spraak nog eens een mes in hun rug geduwd. Schrijnend en onacceptabel! De Nederlandse rechtspraak heeft niets meer met rechtvaardigheid te maken en is volledig doorgeslagen richting een ernstig verwrongen focus op de dader. Dat moet maar eens afgelopen zijn, Kijken naar genoegdoening voor de slachtoffers moet de bepalende factor zijn voor het opleggen van de strafmaat!

doenormaal! | 25-10-11 | 19:12

@Parsons | 25-10-11 | 19:07
Dus in de USA komt zinloos geweld niet voor. Fijn om te weten.

rara | 25-10-11 | 19:12

Eindhoven is net zoals de meeste grote steden in Nederland met een noodgang aan het verloederen. In wijken als Woensel-West, Vaartbroek, de Tempel en nog zo wat wijken worden mensen om niets bedreigd en aangevallen.

De politie adviseert vooral geen aangifte te doen omdat ze niet in kunnen staan voor de veiligheid van de aangever.

Dan gebeuren dit soort dingen.

vraagstaart | 25-10-11 | 19:11

Tsja, een paar jaar, een glas en een plas.

Kirth Gersen | 25-10-11 | 19:09

Mooie conclusie

Bluebook | 25-10-11 | 19:09

Had ik vandaag overigens al eens gezegd dat ik vind dat de doodstraf ook in Nederland weer ingevoerd moet worden ? Had ik dat al gedaan ?

Marcus Porcius Cato | 25-10-11 | 19:09

onderwijs en opvoeding, Brussen, dat is er tegen te doen.

horsteknots | 25-10-11 | 19:08

Ook dit is wederom een pleidooi voor vrij wapenbezit. Als de dader zou weten dat alle omstanders vuurwapens bij zich hadden was dit niet gebeurt.

Parsons | 25-10-11 | 19:07

tis gewoon kudT maar blijkbaar een geaccepteerd fenomeen inmiddels....

Fatwabuster | 25-10-11 | 19:07

Rust in vrede.. Sterkte aan de nabestaande!

Crematorium-de-Asbak | 25-10-11 | 19:07

In dit land loont het om dader te zijn. Daders worden in dit land beter beschermd dan wie dan ook! Met dank aan alle volidioten van rechters die altijd maar medelijden hebben met de dader want die is immers altijd bij voorbaat al genoeg gestraft ofzo. ONZIN! De enige die hier levenslang hebben zijn de naasten van een jongen die door een zeer ernstig gevaarlijke dader in koele bloede is vermoord. Voor deze koelbloedige moord op een onschuldig slachtoffer, wiens kans op een veelbelovend leven is ontnomen door een beest, is maar één passende oplossing: levenslang opsluiten en dan bedoel ik ook echt levenslang!

doenormaal! | 25-10-11 | 19:06

Zou er alcohol in het spel zijn?

Een paard | 25-10-11 | 19:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken