Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cursus populisme aan de VU, het kan!

garrethwaldon.jpg De Vrije Universiteit kent u waarschijnlijk niet. Zo ja, dan bent u christen, moslim en/of allochtoon. Aan de VU danken wij alle CDA-kopstukken en natuurlijk de bedenker van het kieskompas, in diverse vormen, André Krouwel. Maar wist u al dat op de VU ook cursussen populisme worden gegeven? In college nummero 5 van de collegereeks Power and society (ongetwijfeld eerstejaar politicologie) kan de kosmopolitische, multiculturele CDA-magnietzeur van de toekomst op aangepaste snelheid leren hoe dat nou precies zit, dat zogenaamde populisme in Nederland. Middels een prachtige Powerpoint-presentatie met veel plaatjes krijgt de eerstejaars een inzicht in het peroxidefenomeen Garreth Waldon. En dat allemaal op het niveau van het huidige Nederlandse academisch onderwijs. Niet te moeilijk, in hapklare brokken, overzichtelijk met pijlen en infographics enzo. Een politieman uit Uruzgan zou het kunnen volgen. Aangezien wij verder nooit (ver)oordelen omdat zulks totaal niet past bij onze journalistieke ethische normen en waarden, laten we het aan u over of deze cursus volstrekt waardenvrij is of dat het geheel misschien ietsjes te satirisch overkomt voor een academische cursus. Onder de lees verder het hoorcollege in beeld, daarna gaarne discussiëren in het verplichte werkcollege. Competentie- en reflectieverslagen morgenochtend uiterlijk inleveren. Wij streven ernaar om bij uw openboektentamen altijd naar een voldoende toe te werken. pop1.jpg pop2.jpg pop3.jpg pop5.jpg pop6.jpg pop7.jpg pop9.jpg pop10.jpg pop12.jpg pop13x.jpg

Reaguursels

Inloggen

De vu probeert te onderwijzen hoe je populisme herkent, kuch kuch.

dedreaugkleaut | 26-10-11 | 15:17

Allereerst: kan de maker van deze presentatie een cursus file-compressie krijgen???

OT: gezien de lijn in de presentatie lijken de Wilders-sheets duidelijk ironisch bedoeld: hij wordt eerst als protypische Amerikaanse conservatief weggezet, om vervolgens op basis van de PVV-standpunten te concluderen dat hij dat zeker niet is. Blijkbaar is dat alle reaguurders die die 87 terabyte niet hebben gedownload, lekker ontgaan. Brussen had een slechte dag.

fhui | 25-10-11 | 22:41

Heb zeer goede herinneringen aan de Vu waar zeer de nadruk op de filosofie lag (welke studie je ook volgde). Mijn andere studie aan een andere Universiteit (technisch enzo) heeft mij doen realiseren dat we de echte Alma Maters waar de universalisten werden opgeleid kwijt zijn.

Terugdenkend kan ik vrijwel elke discussie wel uit zijn context rukkend wel een andere lading geven.

Het denken is niet meer.

Wat we hebben overgehouden zijn oplossingsgerichte studierichtingen waar mensen "kennis" opdoen die ze hoger en/of lager achten dan andere studierichtingen.."Exacte vakken zijn echt wat waard" enzo (want moeilijk, wiskunde weet je wel!). Die softe studies hahaha etc.

Triest dat de gemiddelde reaguurder hier nooit maar dan ook nooit een politicologisch (SOFT!) artikel zal willen lezen.

Laat staan begrijpen.

AliCan | 25-10-11 | 20:54

Wat een idioot artikel Brussen. Hoe werd het in context geplaatst? Als jij, jij ja Bert, mij kan vertellen hoe deze slides werden uitgelegd en het strookt met je artikel, geef ik je graag gelijk en lach ik de VU graag uit. Zo niet, ga dan HBO-instellingen pesten.

DeChinees | 25-10-11 | 14:40

@zoisut | 25-10-11 | 13:36
Wow, leg dat eens uit aan ome Hölzenbein.

Hölzenbein | 25-10-11 | 13:40

Hölzenbein | 25-10-11 | 13:02

Nee, je bent een trol omdat je weet dat je een mening mag hebben in dit land waarop je niet aangesproken kan worden, net als die Bakito. Ik heb nl GEEN mening, daarom

zoisut | 25-10-11 | 13:36

@zoisut | 25-10-11 | 12:55
Je bent al de zoveelste die zegt dat ik door de mand ga en een linkse troll ben. Waar komt die *kuch* wijsheid vandaan? En nu? Word ik gestenigd omdat jij een mening DENKT te hebben? Sjonge jonge wat een held.

Ja populisten als Wilders voeren inderdaad hun eigen sharia in, in een democratisch land als Nederland. Met zulke lui moet je altijd alert zijn.

Hölzenbein | 25-10-11 | 13:02

Hölzenbein | 25-10-11 | 12:08 |

Haa, houtenbeen, nou ga je eindelijk door de mand, je bent een linkse troll. Populisten ontstaan uit een falende elite ( kort gezegd, er zit VEEELL MEER achter) en beperkt zich derhalve tot het roepen, PER definitie van de WAARHEID, omdat de heersende politiek NIET meer weet waar het mee bezig is, behalve de EIGEN belangen veilig stellen, en daarmee hun EIGEN realiteit. Discussieren tussen aanhalingstekens met deze elite is dan ongeschikt. Net als Jezus deed ( ook een populist, het beeld kwam zomaar in me op) moet de koopwaar van de tafel geveegd worden, NIET aan dezelfde tafel gaan zitten....

zoisut | 25-10-11 | 12:55

Hah, ik zat bij dat college. Het was een college over 'Macht' waarbij er op een gegeven moment iemand te hard doorvroeg richting GW en populisme. Toen opende hij deze presentatie ernaast om zijn woorden te verduidelijken.

Hij beweerde dat niemand ooit geheel neutraal kon zijn, dus dat hij dat daarom ook niet poogde te doen. Daardoor zou het des te duidelijker zijn wat zijn mening was, zodat je zelf kon bepalen wat wel en niet aan te nemen.

Hij jaagde trouwens wel altijd de hoofddoekjes de collegezaal uit met zijn meningen over Noord-Afrika en Arabie...

Spiritus77 | 25-10-11 | 12:45

En uiteraard islamisering tussen "..." want da's discutabel maar Wilders is een populist zonder "..." want dat staat ondubbelzinnig vast.

Sliptong | 25-10-11 | 12:25

Je moet zulke volidioten als Wilders niet nog een podium bieden. O nee, wacht Wilders komt sowieso nergens naar toe want dan krijgt ie vervelende vragen en moet daar ook nog antwoord op geven. Wereldvreemd figuur is het.

Hölzenbein | 25-10-11 | 12:08

Onsmakelijk gekleurd. Een universiteit niet waardig.
BTW: populisme is een scheldwoord verwórden, maar is het per definitie niet. Dat Wilders trekjes vertoont van populisme valt te verdedigen met juiste argumenten, maar in ieder geval niet met deze plaatjesreeks.

Da Luke | 25-10-11 | 10:02

Aan de VU geldt het is lbo maar wij noemen het wo.

BroodenSpelen | 25-10-11 | 10:01

zoisut | 25-10-11 | 01:49
Inderdaad, populisme is een term bedoeld om te schelden op die lastige burgers die het lef hebben (tegen de voorschriften van de alwetende intellectuele elite in) zelf na te denken, soms met eenvoudige, maar overzichtelijke standpunten en principes, waaraan, als je je eraan houdt, je ook nog eens een werkbare en prettige samenleving kunt overhouden.
Populisme is ook dat je je eigen overtuiging niet onder het vloerkleed laat intellectualiseren door de zelfbenoemde elite van de huidige politieke macht.
Waarom bijvoorbeeld willen veel populisten niet dat de belastingbetaler duizenden Euro's pp. over maakt naar Griekenland? Omdat het niet werkt en omdat het principieel niet juist is de corrupte dief te blijven voeden, de winstmakende leningverstrekkers altijd op onze kosten uit de wind te houdenen omdat we niet willen dat we zelf aan corruptie ten onder zullen gaan. Als dat (voorbeeld uit velen) populisme heet, dan is het een eer daarvoor uitgescholden te worden.

ZSU-23-4 | 25-10-11 | 09:47

En bij deze genomineerd voor de gouden draadfaalhaas...: PANTHEIST!

eekeek | 25-10-11 | 09:24

VU.
Dat is tog die moedermavo van het geleuf waar studenten met kopvod van de lagere koranschool doorstuderen om vervolgens in boeken over de evolutietheorie pagina's afplakken met koranverzen.

Geheimrat Schultz | 25-10-11 | 08:58

Binnenkort brengt de VU ook een hernieuwde versie van " Judd süss" uit. Waarschijnlijk voorzien van deskundig commentaar van Van Agt en Hirsch Ballin.
Speciaal voor dié student die graag op laarzen loopt en een platte pet draagt! Hoe heet ie ook alweer??

voordeoorlog | 25-10-11 | 08:14

Binnenkort worden ook al deze diplomaas ongeldig gemaakt.

ontlullen | 25-10-11 | 07:44

Gesponsord doos de SP

Graftak | 25-10-11 | 04:38

Art Vandelay Ultor | 24-10-11 | 21:10 |
"Ik stem met mijn volle verstand PVV en ben universitair geschoold."
--------------------------------
Heb er zelfs wat jaartjes ABP-pensioen bijeengeschraapt waardoor ik nu onverdacht en onbekommerd het loflied ter verheerlijking van intuïtie en gezond verstand voor het aanpakken van maatschappelijke problemen, mag aanheffen. (Alhoewel ik dat onbekommerde vooral dank aan lijfrentes met volledige belastingaftrek. Hoho, belasting die ik nu met disconteringsvoordeel alsnog betaal.)

WirMachenMusik | 25-10-11 | 01:54

Altijd grappig om van iemand die z'n universiteit niet heeft afgemaakt een negatieve mening te lezen over de universiteit. Grappig ook dat een populistisch "tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" weblog blijkbaar vindt dat het beestje niet bij de naam genoemd mag worden.

mygfisbrazilian | 25-10-11 | 01:49

Ik weet niet hoe ze daar de studenten aan het hersenspoelen zijn, waarschijnlijk met voorbeelden die dan impliciet het linkse gelijk en dus hun zienswijze verheerlijkt maar wat hebben de PVV, Hitler EN de Pvdarab allemaal gemeen? Juist, populisme. Populisme is de politiek die ontstaat als een elite aan haar einde komt door verkeerde inzichten, politiek, vergeet niet dat de linkse EU nu onze TOTALE economie met die miljardensteun VOLLEDIG aan het vernietigen is, en eocnomie, zie voorgaand. Welke elite gaat geruimd worden? Juist, de linkse, of de socialistische. Grappig, Plaststerk in nova, "wat is vaag?" "Nou, als we ons geld erin storten en het helpt niet, dat is toch niet goed?" We zullen zien of ze nog populisten zijn of toestemmen....

zoisut | 25-10-11 | 01:49

@Reykjavik | 24-10-11 | 23:49.
Die fotosoep komt gewoon uit die presentatie hoor... Pagina 29. Wilders staat trouwens op de helft van de sheets. Het lijkt bijna wel indoctrinatie, waarbij de laatste 2 sheets nog even duidelijk moeten maken dat Wilders alleen maar negatief in 'het nieuws' is. Zegt veel over de media mijns inziens.

Think | 25-10-11 | 01:29

Het probleem hier is dat veel jongelui die wel kunnen leren, maar verder nergens aanleg voor hebben, ook een universitaire studie moeten kunnen volgen. Dan krijg je dus van die ongein zoals politicologie, andragologie en nog meer van die kutzooi.

Het CDA | 25-10-11 | 00:04

VU en VUMC: veel interne ruzies, kijk naar de Intensive Care die helemaal wetenschappelijk leegloopt door een narcist als hoogleraar, tijd voor de IGZ om nu eens echt in te grijpen. Ja dit is de deksel van de beerput die nu eindelijk steeds meer open gaat.

DrBowned | 24-10-11 | 23:58

Voorts ben ik wel van mening dat de opgepoetste avatar van Geert Wilders in Hitler-opsmuk way over the top is. De heer Bertje Brussen houdt wel van een potje optimaal schofferen (daar is-ie in afgestudeerd heb ik de indruk), edoch deze is echt te dol. Je kunt en mag van Geert Wilders van alles pro of contra vinden, hem -met deze fotosjoep impliciet- vergelijken met Adolf Hitler slaat echt geheel nergens op.

Reykjavik | 24-10-11 | 23:49

doe is normaal joh, die foto kan echt niet!

Supergamer | 24-10-11 | 23:43

Bij deze presentatie valt mij bijzonder op: PowerPoint-gebruiker (op zich al een te veroordelen activiteit) heeft totaal geen kaas gegeten van vormgeving, vlakverdeling, verantwoord fonttype-gebruik (op de ene slide een schreefloze, op de andere een geschreefde kopletter), er staan geen slidenummertjes onderaan de slides, qua vormgeving volstrekt onesthetisch gebruik van pijlen in slide 2, volstrekt rommelig beeld in de laatste slide.... en dat standaard Windows blauw asl achtergrond getuigt ook niet van fijne smaak voor vorm. Schande, driewerf schande!

Reykjavik | 24-10-11 | 23:38

@Faust1 | 24-10-11 | 20:05
Populisme = luisteren naar het volk... natuurlijk vindt links dat maar niks.
Hadden ze dat maar gedaan, dan zaten we nu niet vast in het EU moeras.
Om van de euro en de multikul nog maar te zwijgen.

Slipsnifter | 24-10-11 | 23:28

me,myself and IK | 24-10-11 | 21:53
het komt niet bij Jobbermans op dat je dus beter de criminaliteit kunt verlagen door zoveel mogelijk plegers te weren uit de samenleving en aangezien (statistisch gezien) een heel groot deel van de plegers uit islamitische landen komt, lijkt het me dus voor de hand liggend dezen zoveel mogelijk te srimuleren hun roversgeluk in het andere land van herkomst te zoeken en de islam hier buiten de deur te houden.
Overigens, een prima verzameling concrete voorbeelden van de nadelige effecten van islam, Allah en Mohammedaans geprofeteer is de leefsfeer, levensstandaard en vreedzaamheid van moslimgemeenschappen in de moslimlanden onder ogen te nemen. Concreter krijg je het niet.

ZSU-23-4 | 24-10-11 | 23:27

@Oome Gijs | 24-10-11 | 23:09
WAT BEDOEL JE NOU!?!

SvennusMax | 24-10-11 | 23:14

SvennusMax | 24-10-11 | 23:07

De partij voor de Beesten

Oome Gijs | 24-10-11 | 23:09

SvennusMax | 24-10-11 | 23:07

De partij voor het Dierlijke.

Oome Gijs | 24-10-11 | 23:08

@Oome Gijs | 24-10-11 | 23:06
Partij voor de Dieren?

SvennusMax | 24-10-11 | 23:07

Godisvoordedomme | 24-10-11 | 23:01

Gezondheid, daar gaat het u om blijkbaar. Nou, u vist daarmee wel in troebel water. U weet toch zelf ook wel waar die lichaamscultus vandaan komt, neem ik aan? En welke partij er een heus gezondheidsprogramma op na hield?

Oome Gijs | 24-10-11 | 23:06

Ja het klopt Wilders en zijn trawanten zijn eng kortzichtig en niet van deze tijd.

Ze zijn net zo erg als hetgeen ze denken te bestrijden.
Alle religies zijn schadelijk voor de gezondheid.

Godisvoordedomme | 24-10-11 | 23:01

Nu dat hele zooi gelezen te hebben, dit valt niet onder het kopje populisme maar realisme.

The Russian | 24-10-11 | 22:57

Dit moet haast een flauwe grap zijn, zo niet, dan is een Nederlandse diploma net zo veel waard als een rol WC papier.

The Russian | 24-10-11 | 22:50

De analyse van het PVV-electoraat in de pdf is amusant dodelijk over Henk en Ingrid, chapeau!

stegerico2114 | 24-10-11 | 22:37

Al die zogenaamde verlichte democraten vinden wel dat het volk zijn muil moet houden. Absurdum est.

Oome Gijs | 24-10-11 | 22:37

@+31-1 | 24-10-11 | 22:33

Lachen is gezond zullen we maar zeggen.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:37

@vraagstaart | 24-10-11 | 21:45

Was jij nou op Pownews?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:36

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:31 |
Excuus, hoor niet te lachen het topic is triest genoeg, maar waar zouden we zijn zonder humor, nietwaar?

+31-1 | 24-10-11 | 22:33

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:27

Ja, daar is inderdaad nog steeds niets aan verandert. Ik hoorde 15-20 jaar terug van mijn oom (toen nog agent) al, dat 95% van bewoners Marokkaans sprak. En toen mocht je zulke dingen helemáál niet zeggen, laat staan weten.

@SvennusMax | 24-10-11 | 22:27

*neusknijpertje vastklemt en hard naar benee trapt*

ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:31

@+31-1 | 24-10-11 | 22:28

Met dank aan Bassie en Adriaan

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:31

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:22
Mijn dag is weer goed: vreselijk gelachen!!!

+31-1 | 24-10-11 | 22:28

@ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:24

Zonder onze multiculturele vrienden en zonder drugscriminelen zaten er minder dan 10% mensen vast in jail.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:27

@ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:25
Bah. Ik sta liever niet boven stinklul.
Die geur trekt omhoog.

SvennusMax | 24-10-11 | 22:27

@stinklul | 24-10-11 | 22:01

Een paar treden boven jou...

ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:25

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:17

Goed, genuanceerd gezien straf je uiteraard niet iedereen en elk vergrijp even zwaar, waarbij die bunkers waar ik het over had, vooral voor die groep is die jij op 10% schat.

Maar die luxe die er nu heerst is sowieso geen straf. Integendeel, zoals ik al zei, vermoed ik voor een groot aantal ingezetenen zelfs een vooruitgang ten opzichte van thuis. Dus daar mogen ze wat mij betreft in ieder geval het leeuwendeel van schrappen.

ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:24
-weggejorist-
Lagging | 24-10-11 | 22:23

@+31-1 | 24-10-11 | 22:20

India ook. *koeien vereren gaat*

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:22

Nederland wordt steeds slimmer...............

+31-1 | 24-10-11 | 22:20

@SvennusMax | 24-10-11 | 22:14

Beetje zwaar kudt de afgelopen 3 maanden. #kudtzomer

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:18

Geertus Wilderus vox populi Hollandiae est.

Oome Gijs | 24-10-11 | 22:18

@ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:13

Ik ben niet tegen "echte" straffen maar stom straffen om het straffen lijkt me niet veel te helpen. Persoonlijk schat ik de populatie in de gevangenissen van 0031 die echt crimineel is op hooguit 10%. Amerikaanse toestanden wil niemand, neem ik aan.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:17

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:14
Restpartijtje! Handel is nog steeds prima. Jou?

SvennusMax | 24-10-11 | 22:14

@SvennusMax | 24-10-11 | 22:10

De handel was slecht?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:14

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:09

Nee, en ik zal ook niet zeggen dat het beter werkt, maar wel dat het in ieder geval meer op straf lijkt.
En langer straffen werkt misschien op de crimineel niet beter, maar straat en staat zijn langer verschoond van de crimineel.

ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:13

@Jobbermans | 24-10-11 | 20:37
Grappig. Dat jij een enkelvoudige observatie (die van jezelf) als maatstaf neemt voor 1,5 miljoen Nederlanders. Vind je het erg als ik je even niet serieus neem?
Oh ja, de VU is kut trouwens. Is mijn enkelvoudige observatie. Maar dan na bronnenonderzoek.

SvennusMax | 24-10-11 | 22:13

Jobbermans | 24-10-11 | 20:37 | + -5 -
Volgens mij heb je zelf niet opgelet op de universiteit. Net 'iets' te hoog gegrepen.
En dan heb ik het nog niet eens over je taalgebruik. *kuch*

Morkovich | 24-10-11 | 22:10

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:05
Satésaus zat!

SvennusMax | 24-10-11 | 22:10

@ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:07

Beloond niet maar heb je een wetenschappelijk bewijs dat een dergelijke straf beter werkt?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:09

@necrosis | 24-10-11 | 22:06

Oh, zo bedoel je, kort door de bocht. Je vond 2 op één cel nog niet genoeg?

ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:08

Lijkt me in principe niets mis mee. Dat men zich verdiept in het populisme. Het heeft toch een flinke stempel gedrukt op de politiek in het naoorlogse Europa. Dat valt niet te ontkenen.

LiebeMan | 24-10-11 | 22:08

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:59

Mwoch. Vind je? Ik vind dat een moordenaar niet beloond dient te worden met een tv, PS3, gratis sportschool, gratis onderwijs, en noem het hele lijstje luxe maar op. Hij heeft iemand het recht tot leven ontnomen, hij heeft een familie levenslang gegeven, dan mag hij nog blij zijn, dat we humaan zijn en geen doodstraf meer hebben. Evenzo voor kleuterneuqers en andere zware vergrijpen. Dan vind ik mezelf niet kort door de bocht, als zulke figuren in een betonnen cel hun zonde mogen overdenken voor een hele lange tijd..

ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:07

@ZKH EénOog | 24-10-11 | 21:58
In sommige landen flikkeren ze je met 50 man op één cel.
En als je dat overleeft denk je wel 100 keer na voordat je weer de fout ingaat.

necrosis | 24-10-11 | 22:06

@SvennusMax | 24-10-11 | 22:02

Ene Jobbermans, btw, heb je genoeg glijmiddel?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 22:05

Populisme hoort bij de democratie, waarin (in naam althans) het volk (demos) regeert. Democratie is (wederom: in naam) een staatsvorm waarin het volk - populus - regeert. Populisme is gewoon een ander woord voor democratie. Geert is gewoon een democraat.

Oome Gijs | 24-10-11 | 22:04

Jobbermans | 24-10-11 | 21:53
De welvaartstijging sinds de 90ies is in geld weliswaar groot, maar in welvaart (huisje boompje beestje) gemeten is die stijging minimaal en wordt nog kleiner als je meetelt dat veel van die stijging komt door toename tweeverdieners. NL kent fors aantal verborgen (semi) werkelozen, ze heten WAO-ers, Vutters, ZZP-ers met in crisistijd weinig opdrachten(buitenste schil workforce), vrouwen die met man (cq alimentatie) thuis zitten etc.

seven | 24-10-11 | 22:03

De VU is vrij rechts vergeleken met de UvA. Desalniettemin hebben ze ivm de religieuze roots verhoudingsgewijs het grootste aantal allochtone (lees: moslim) studenten van alle universiteiten; 30%. Dit komt met name terug bij (onzin) studies als sociologie, politicologie psychologie etc. Ook Ad Valvas is een extreemlinks propagandablaadje dat wekelijks dweept met het multicul (lees: moslim) gehalte van de VU. Bij de Ad Valvas redactie en bepaalde alfa faculteiten lopen helaas behoorlijk wat extreem linkse idioten rond.

fietskettingslot | 24-10-11 | 22:03

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:53

Die lage werkloosheid is ook een farce. Dat zijn sneue rekenkundige trucjes van de overheid, om zichzelf een goed gevoel te geven.
Maar tel nu het aantal WAO-ers, WAJONG-ers, bijstandstrekkers en anderszins steuntrekkenden van werkgerechtigde leeftijd erbij, en kijk dan nog eens, wat voor werkloosheidscijfers je hebt.

ZKH EénOog | 24-10-11 | 22:02

Wie moet ik een nieuw kontgat reaguren en waarom?

SvennusMax | 24-10-11 | 22:02

@ZKH EénOog

Nog verontwaardigd gaan lopen doen ook. Waar denk je wel niet dat je bent.

stinklul | 24-10-11 | 22:01

@ZKH EénOog | 24-10-11 | 21:58

Je gaat wel erg door de kort door de bocht nu.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:59

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:42

Die kostprijzen van de bajes die jij opnoemt, zijn wel de kostprijzen van bajes bij de huidige luxe, die de gemiddelde bajesbewoner thuis nog niet eens heeft.

Maar reken nou eens voor me uit, wat het zou kosten, als je 2 man in een betonnen bunkercel dondert op water en brood en een uurtje frisse neus per dag.

Want ook zo iets: langer straffen helpt niet? Probeer het dan eens met echte straffen, in plaats van die luxe-oorden die het nu zijn. En onderzoek het dan nog eens...

ZKH EénOog | 24-10-11 | 21:58

@Davidson | 24-10-11 | 21:49
Jij schreef hetgene wat ik wilde schrijven.
+1 dus.

necrosis | 24-10-11 | 21:58

Jobbermans | 24-10-11 | 21:46

De tijd dat Driehuis welingelicht was ligt ver achter ons... Ik ben een bezoeker van die site van zowat het eerste uur, maar het is totaal onherkenbaar geworden omdat ze het maar niet kunnen laten om de mening weg te laten in stukjes van 10 regels lang; de zelfverklaarde goedzak opinie waar onze media van doordrongen is.

Davidson | 24-10-11 | 21:56

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:53

De werkeloosheid is alleen maar historisch laag omdat een heel aantal groepen niet meer meegeteld worden. Lees/leer de feiten.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:56

Jobbermans | 24-10-11 | 21:42
Ik geef alleen maar aan waarom je argument niet deugt en jij antwoordt dat het sowieso niet kan omdat het te duur is. Volgens mij heb je zelf nog niet goed genoeg over alle argumenten nagedacht. Daarnaast kan het allemaal best goedkoper met die gevangenissen, ligt er maar aan hoeveel luxe je ze geeft.

me,myself and IK | 24-10-11 | 21:53

@ZKH EénOog:
Het aantal banen is niet het probleem in Nederland. De werkeloosheid is zelfs historisch laag. Als je nog meer banen 'schept' creëer je juist problemen in het bedrijfsleven omdat je de nu al schaarse werknemers verdeelt over nog meer beschikbare banen. Hierdoor zou de economie juist geschaad worden. Wat echt zou werken is dat mensen meer gaan werken. Maar de levensstandaard in Nederland is van een dermate hoge kwaliteit dat de vraag naar méér een beetje stagneert. Eenvoudige economie, boys...

Jobbermans | 24-10-11 | 21:53

Pagina 40. Sjonge wat een beledigingen voor jullie allemaal hier.
• Male (60 %)
> dus dat 40% vrouw is telt niet?

• Lower/midlevel educa6on (87 % below MBO)
> gelukkig ben ik geen pvv-er, pfoe

• Law and order most important issue (as general popula6on)
> duh

• Lives in smaller ci6es next to major ci6es (‘overloopgebieden’)
• Low tolerance for immigrants
>zie de regel erboven, ze wonen daar waar de allocs nu ook komen

• Low empathy, individualis6c orienta6on and private life
> Daar kun je het dan mee doen, dat hebben ze vast gemeten? Of uit hun heel dikke duim gezogen?

• LiZle interest in other cultures/other parts of the world
> Ook vast gemeten? Wat een onzin.

• Social‐cultural orienta6on towards ‘excitement and thrill‐seeking’, high acceptance of violence and new technology
> jaja, ook vast gemeten wat een kul.

En dat is nog maar 1 pagina. Tís dat ik geen PVV-er ben. Anders...

Rest In Privacy | 24-10-11 | 21:50

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:46

Erg goed ingelicht ben je zeker niet maar ga me aub niet dwingen om je tegeltjes te weerleggen en van commentaar te voorzien.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:50

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:46
Verbaast me niet. Want het is een grote demoniserende eikel.

Fijnstoffer | 24-10-11 | 21:50

Jobbermans | 24-10-11 | 21:16

Voorbeeld 1: U baseert zich op één enkel onderzoek dat tevens nooit inzage kan geven over het gevoel van onveiligheid dat men ervaart. Men voelt zich onveilig op straat, in de eigen buurt en merkt uit eigen ervaring dat er geen politie in de buurt is om dit gevoel van onveiligheid te bestrijden. Denk hierbij niet aan totaal ongefundeerde angsten, maar aan hardwerkende mensen die continu het slachtoffer zijn van beledigingen, dreigementen en vandalisme. Het lezen in de krant van dit soort berichten: www.elsevier.nl/web/10190080/Artikel/L...
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
www.nujij.nl/algemeen/te-lage-straffen...
Draagt bij aan gevoel van onveiligeid en de roep om strenger te straffen.
En dit is een willekeurige greep uit de ontelbare voorbeelden.

Voorbeeld 2: Is een verbod voor imams die hier in Nederland oproepen tot zaken die in een democratische rechtsorde niet thuishoren. Nederlanderschap doet hier niet ter zake en is totaal irrelevant. Dit is geen oproep louter voortkomend uit Moslim-haat of xenofobie maar een stellingname die gebaseerd is op voorbeelden uit de praktijk... Vrijheid geldt niet voor zij die het tegenovergestelde van vrijheid voor ogen hebben in ons land. Tolerantie jegens intoleranten kan een vernietigend efffect op de lange termijn hebben. Een preekverbod voor Imams die openlijk oproepen tot discriminatie van homo's, vrouwen en eigenlijk iedere niet-moslim lijkt mij niet meer dan normaal. Deportatie, mits ze over een dubbele nationaliteit beschikken of zelfs niet eens de Nederlandse nationaliteit beschikken, lijkt mij meer gepast. Voorbeeld 3 volgt later -gezien de lengte, maar ik kan wel zeggen dat het karige observaties van uw kant zijn.

Davidson | 24-10-11 | 21:49

Lijkt me een mooi onderwerp voor Pownews, ook om de jonge kijkertjes wat weerbaarder te maken tegen dit soort indoctrinerende onderwijs.

Onderbuik | 24-10-11 | 21:49

Jobbermans | 24-10-11 | 21:35
Er gaan desondanks miljarden meer naar de zorg & veiligheid. Je kan nml ook meer uitgeven aan zorg door te snoeien op linkse hobby's zoals prutsers bij de VU. ;)

seven | 24-10-11 | 21:47

@vraagstaart | 24-10-11 | 21:37
Komt in Ordnung ;)

Art Vandelay Ultor | 24-10-11 | 21:47

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:42

Zeker minder dan 1 promille maar het gaat niet om de burka maar om het idee dat er vrouwen in NL onderdrukt worden, overigens geldt hetzelfde voor ander religie mafkezen.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:47

Voor ik reageer op bovengenoemde cursus populisme ga ik eerst een inburgeringscursus doen in tent 7 voorbij het achterste bos waar wij altijd illegaal ritueel schapen doen dood vermoorden !

herodus | 24-10-11 | 21:46

Jobbermans is zeker niet de welingelichte Gerard Driehuis. Maar als ik je comment zo lees: ik mag m nu al!

Jobbermans | 24-10-11 | 21:46

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:35

Als je dan ook door had gelezen, had je ook geweten waar die dat geld wel vandaan had willen halen.

Ten eerste komt er al een hele berg geld 'vrij' (lees: anders spendeerbaar), wanneer je die ontwikkelinghulp eens stop zet. Een continent, dat na meer dan een eeuw geld ontvangen haar zooitje nog niet op orde heeft, is meer geld niet waard.

Ten tweede, en dat is een kwestie van logisch nadenken, brengt een lastenverlichting een economie meer op gang, er komen meer banen, en dus komen er meer mensen die geld te besteden hebben. Een lagere belasting, heeft dus netto meer overheidsinkomsten tot gevolg op de langere termijn. Maar aangezien onze regenten tegenwoordig al lang niet meer vooruitzien, gooien ze daarentegen lastenverzwaring op lastenverzwaring, die korte termijn een oplossing lijken te bieden, maar op lange termijn alleen maar werkloosheid en crisis in de hand werkt.

Maar goed: lange termijn denken is in de ogen van de zakkenvullende elites inderdaad niet slim, lijkt het...

ZKH EénOog | 24-10-11 | 21:45

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:35 "Hij – het is vooral een hij – is jong, heeft een goede opleiding, een fulltimebaan en een hoog inkomen. Zie hier de PVV’er." is natuurlijk een generaliserende tekst, maar mogen we samen constateren dat die generalisatie niet helemaal in lijn is met "alle volgers van Wilders zijn dommer dan het achtereind van een varken"?

Deel 2 van je tegel: het is in Nederland een goede gewoonte om de partijprogramma's door het CPB te laten doorrekenen. Dat is ook met het PVV-programma gedaan en geheel tegen de verwachting van sommigen in bleek dat wel te kloppen.

En verder zou ik de stelling dat de gemiddelde PVV-stemmer het programma niet goed gelezen zou hebben, willen flankeren met de opmerking dat dat voor àlle partijen geldt.

vraagstaart | 24-10-11 | 21:45

@Muxje | 24-10-11 | 20:54
Alleen al het feit dat je nadenkt of iets alleen waar is als je het empirisch kunt bewijzen ja of nee... De filosoof Democritus had het over oneindig aantal deeltjes in dingen die zijn. Nu spreken we over atomen. Iemand moet de idee hebben aangedragen en daarop is verder nagedacht.

Het een kan gewoon niet zonder het ander leven binnen de wetenschap. Zonder beredenen, zonder analyseren, zonder waarheidsvinding, zonder de vraag naar waarheidsvinding, zonder het out-of-the-box denken... is er geen wetenschap. En daarom is filosofie de moeder van de wetenschappen en daarmee de moeder van Einsteins prachtige theorieen.

Wat betreft de opleiding: je moet wel een beetje de geschiedenis van het denken door de jaren heen kennen om te weten welke filosofische kwesties er nu spelen. Het engst vind ik als binnen filosofie te zeer wordt ingegaan op 1 filosoof in plaats van 1 kwestie.

Een biografie lezen kan ik thuis.

polt | 24-10-11 | 21:45

Powerpoint geïnstalleerd, bestand gedownload is het een pdf.

CoffeePatch | 24-10-11 | 21:45

@me,myself and IK: Ga jij het betalen? Nee, want de PVV wil belastingverlaging en dus kan je niet elke crimineel langer gaan opsluiten. Een gevangene kost gemiddeld €5900,- per maand. Dat betekent dat wanneer je mensen dus allemaal langer gaat opsluiten in plaats van het voorkomen van misdaden wanneer het nog kan (op jonge leeftijd), er €6000 per maand meer wordt betaald. Preventie is een stuk goedkoper.

Over het boerka argument: het moet inderdaad van twee kanten komen. Als een vrouw gedwongen wordt een boerka te dragen dan kan je zo'n persoon aanmoedigen d'r boerka te laten gaan. We hebben het hier echter over een microprobleem. De consensus over het aantal boerka-dragers in Nederland ligt op 150. 150 boerka-dragers op 17.000.000 burgers. Dat is minder dan een promille. Ik denk dat er belangrijkere problemen zijn die aangepakt kunnen worden. Wederom wordt er iets geroepen waar niet over is nagedacht en blijft m'n argument overeind. Ik kan een lach niet onderdrukken...

Jobbermans | 24-10-11 | 21:42

Jobbermans is de 'welingelichte' Gerard Driehuis?

Fijnstoffer | 24-10-11 | 21:42

Doe eens normaal man!!!!!

Richting de VU natuurlijk.

Mebert | 24-10-11 | 21:42

@vraagstaart | 24-10-11 | 21:35

Goffur, heb je weer uit de pillendoos zitten vreten?

#zen

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:40

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:35

Heb je ook de partij standpunten van, ik roep maar wat, Groenlinks bestudeerd?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:39

@Art Vandelay Ultor | 24-10-11 | 21:31 ... maar dan wèl met een lief briefje in de borst geprikt! Niet vergeten Art.

vraagstaart | 24-10-11 | 21:37

@stinklul | 24-10-11 | 21:33

Huh?

@stinklul | 24-10-11 | 21:35

Eh?

ZKH EénOog | 24-10-11 | 21:37

Wilders met hitler vergelijken is als pan's labyrinth en alice in wonderland op dezelfde lijn trekken.. pff.
Wanneer krijgen mensen dat nu eens door.

OT/
Filmpje voor linkse kudtstudenten en wie wil -
'Pan's Labyrinth' (2006 - english subs)

www.divxstage.eu/video/59ipoedmwvd13
of hier
www.tubeplus.me/player/166641/El_laber...
(movshare divx link)

Oja,min-kudo er maar op los,ik doe dit al een tijdje.

de grote Anti | 24-10-11 | 21:37

Jobbermans | 24-10-11 | 21:25 |
Moslims op zich zijn niet gevaarlijk, zou je mij niet horen vertellen, maar het geloof brengt wel discriminatie van ongelovigen met zich mee. Bijvoorbeeld.
Overigens, als ik je concrete dingen zou noemen, zou je zeggen dat het uitzonderingen zijn of incidenten, zou ik echter de cjifers erbij halen, dan zou je zeggen dat het veel te abstract is en afstandelijk, in de zin van legio voorbeelden etc. Je wilt het gewoon niet inzien, maar ik zou je zeggen, verhuis maar lekker naar kanalen Eiland en ga het zelf een tijdje ondervinden. Gewoon om eens te kijken hoe lang het duurt voor er bij je ingebroken wordt. Bijvoorbeeld.

ZSU-23-4 | 24-10-11 | 21:36

Pantheist | 24-10-11 | 19:40 |
Alsof pantheisme zo een praktische waarde heeft LOL !
In feite nog dommer dan het een of andere geloof of religie systeem, volgens het pantheïsme kan men een god niet persoonlijk indenken.Hou jij jezelf maar lekkr voor de gek met je praktische afwegingen en bedenksels.
Panteisme staat als
1) Wijsgerig stelsel
Gevonden op www.mijnwoordenboek.nl te boek.
Een filosofie,dus nutteloos in uw perspectiefloze optiek.

Ratzing. | 24-10-11 | 21:36

Wilders is volgens de wetenschappelijke definiering nou eenmaal een schoolvoorbeeld van populisme, dat staat volledig los van mening, dat is een feit. Om specifiek te zijn is het een radicaal rechtse populist

De kernzaak van rechts radicaal populisme in wetenschappelijke zin is drieledig:
- Nativisme: Het idee dat staten alleen bewoond zouden moeten worden door leden van ‘de natie’ en dat alles wat buiten de natie valt, zowel personen als ideeën, een bedreiging voor de staat vormen.
- Autoritarianisme: Het geloof in een hiërarchische samenleving waarbij overtredingen tegen de autoriteit stevig moeten worden bestraft.
- Populisme: Het idee dat de maatschappij is opgedeeld in twee homogene en tegenover elkaar staande groepen; de eerste groep is die van het ‘pure volk’ en deze staat tegenover de ‘corrupte elite'. Bij deze tweedeling kiest de populist de zijde van het volk en zet zich af tegen de elite.

Wilders voldoet aan alledrie deze zaken, ergo hij is een rechts radicaal populist. Is dat een probleem? DAT is dan weer wel een mening. Ik ben er in ieder geval geen fan van...

Schweinenfleisch | 24-10-11 | 21:36

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:27 Je hoeft maar naar de kijkcijfers en populariteit van bepaalde Nederlandse tv-programma's te kijken om een volkomen ongefundeerde maar toch niet geheel verkeerde conclusie te trekken over de verdeling van intelligentie over de Nederlandse bevolking.

Maar de stelling ""alle volgers van Wilders zijn dommer dan het achtereind van een varken" zegt meer over degene die die stelling debiteert dan over genoemde volgers.

Maar ach, wat maakt het uit dat iemand ongenuanceerd, tendentieus en nodeloos kwetsend uit de hoek komt? *even helemaal Zen is*

vraagstaart | 24-10-11 | 21:35

@vraagstaart: Mag ik benoemen dat "een goede opleiding" niet gedefinieerd wordt in het door jou aangehaalde artikel. Mijn vooringenomenheid heb ik beargumenteerd op basis van de punten die in het verkiezingspamflet van de PVV staan uitgelegd (zie eerdere comment). Tuurlijk staan er ook goede zaken in als "meer geld voor politie en docenten", "meer geld voor zorg" en "nadruk op veiligheid". Helaas is dat geld niet echt voorhanden, zeker niet met een belastingverlaging die de PVV voorstelt, dus zijn deze plannen relatief onhaalbaar aangezien zorg en onderwijs het leeuwendeel van de overheidsuitgaven zijn. Ik vraag me af hoeveel van de PVV'ers de partij-standpunten hebben doorgelezen en erover hebben nagedacht. Ik heb dit wel gedaan en ben daarom geen voorstander van de PVV. Op basis van wat ik denk als ik de punten lees concludeer ik dat de PVV'er dit doorgaans niet gedaan heeft. Daarom concludeer ik dan ook dan de gemiddelde PVV-stemmer niet bijster slim is.

Jobbermans | 24-10-11 | 21:35

Als jouw moeder destijds een Burqa op had, had jij nooit een moeder gehad. Beter.

stinklul | 24-10-11 | 21:35

@vraagstaart | 24-10-11 | 21:30

Ik ook niet, ik denk, ik roeptoeter maar eens wat.
Btw, hoe is het met je deax chevaux in Stijlloos roze?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:33

Jobbermans | 24-10-11 | 21:16 | + -1 -
Je eerste punt is nogal makkelijk weerlegbaar, in de gevangenis kan je geen bejaarden beroven etc dus hieruit volgt, hoe meer criminelen in de bak zitten, hoe veiliger op straat.
Daarnaast gaat er ook een positieve melding uit van hoge straffen, de boodschap luidt: asociaal gedrag ten opzichte van je medemens wordt niet getolereerd door de maatschappij. Het verhoogt zo de waarde van sociale omgang tussen mensen.

me,myself and IK | 24-10-11 | 21:33

Allemaal lekker op GW blijven kankeren, en ondertussen massaslachtingen aan de andere kant van de wereld blijven steunen. Hypocriet klootjesvolk.

stinklul | 24-10-11 | 21:33

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:25

Als jij denkt, dat uitsluiting van de samenleving niet bijdraagt aan integratie, dan acht ik je ook voorstander van een burqa verbod. Een burqa is namelijk de ultieme uitsluiting van de samenleving voor het vrouwelijk geslacht. Of is dit voorbeeld van integratiebelemmering voor jou ook niet concreet genoeg?

ZKH EénOog | 24-10-11 | 21:33

Jobbermans | 24-10-11 | 21:25
Bijvoorbeeld loverboys, positie van de vrouw, sterk toegenomen criminaliteit in de kansensteden, geweld in uitgaansgebieden, taalproblemen, discriminatie van de eigen bevolking, verdwijnen van de sociale cohesie, groot aantal werklozen, overbevolking, etc, etc... en ga nou niet zeggen dat ik een en ander niet aan den lijve heb ondervonden ook, want ik heb ertussen gewoond en weet precies waar ik over praat.

ZSU-23-4 | 24-10-11 | 21:33

@vraagstaart | 24-10-11 | 21:28
Bovendien heb je mij ingehuurd om Che uit te schakelen met een lang mes.

Art Vandelay Ultor | 24-10-11 | 21:31

Ik mis de plaatjes over het iets te opzichtig in de taxpoet graaien van de pvv(staten en andere)leden.
Voor de rest slaat het nergens op, dat dan weer niet.

Koos Knak | 24-10-11 | 21:30

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:23 Ik trap er niet in. Ik laat mijn goede humeur niet bederven door te denken aan deze walgelijke demagoog, volksmisleider en slinkse graaier Van Dam.

Laat staan iets te schrijven over deze intense rotschoft, deze -zelfjoris-

vraagstaart | 24-10-11 | 21:30

@Jobbermans | 24-10-11 | 21:25

Moslims zijn niet gevaarlijk, religies zijn gevaarlijk en de Islam loopt voorop. Meaugeaulen die achter een opperwezen aan hobbelen en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben zijn ook gevaarlijk. #andersnogwat?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:29

@Bakito | 24-10-11 | 21:20 tussen de + en - hangen is ook nooit grappig.

gentle giant | 24-10-11 | 21:28

@Bakito | 24-10-11 | 21:20 Dat is ontegenzeggelijk een feit. Ik blondeer inmiddels ook mijn haar en ik heb 24/7 beveiliging nodig om me te beschermen tegen onverhoedse aanvallen als deze, van de policor-elite (lees: ongewassen krakers) uit het -kudoklassement.

vraagstaart | 24-10-11 | 21:28

@vraagstaart | 24-10-11 | 21:22

De PVV heeft de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, helaas geen enkele partij al denk ik wel dat de gemiddelde PvdA stemmer een lager IQ heeft dan de gemiddelde PVV stemmer. Al besef ik natuurlijk heel goed dat ook onder de Greet stemmers een portie afval schuilt.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:27

@Stormageddon | 24-10-11 | 21:17
-
Verd.... u bent mij voor.
-
Heb mij nét uitgebreid in het geheel verdiept en wilde nét opmerkingen gaan maken als: 'sinds de jaren '70 niet écht veel veranderd aan de VU'
-
Met daarbij de toevoeging, dat de Pielige Power Point Plaatjes de inhoud nu niet écht ondersteunen. Wie hiermee de aandacht van de dames en heren studenten langer dan 17 seconden wil vasthouden moet over een hele hoop charisma beschikken.

azoturie | 24-10-11 | 21:26

@ZS-23-4: NOEM dan eens wat. Ik hoor altijd dezelfde argumenten: "De problemen zijn legio", "Het zijn altijd die buitenlanders", "Moslims zijn gevaarlijk", etcetera. Maar concrete problemen hoor ik niet. Natuurlijk kan de integratie van immigranten beter dan deze nu is. Maar ik denk niet dat uitsluiting van de samenleving bij gaat dragen aan integratie. Deze problemen zijn complex en kunnen niet in hapklare brokken worden uitgelegd. Dat is misschien wel leuk voor de "ik wil alles snel en ik wil alles nu"-mensen, maar dit werkt vaak niet zo. Je kan een space-shuttle ook niet in één keer lanceren door te oefenen met vuurpijlen.

Jobbermans | 24-10-11 | 21:25

@Bakito | 24-10-11 | 21:21

Nope, dat is een generaliserende uitspraak.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:24

@vraagstaart | 24-10-11 | 21:14

Hij heeft wel een paar boekie's geschreven enzo maar #PimFortuin was een echte #populist, vraag Marcel, #Untermensch, van Dam maar.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:23

@Jobbermans | 24-10-11 | 20:37 "alle volgers van Wilders zijn dommer dan het achtereind van een varken"?
*kuch* www.nrcnext.nl/blog/2010/02/18/de-pvve...

Mag ik je enige vooringenomenheid verwijten, een wetenschapper onwaardig? In onder de IQ 100 taal: je weet niet waar je over praat?

vraagstaart | 24-10-11 | 21:22

Jobbermans | 24-10-11 | 21:16
Strenger straffen werkt idd niet echt om recidive te voorkomen, maar langere straffen verlossen wel de maatschappij voor langere tijd van een crimineel. Kortom je moet er beter en anders (niet alleen effect voor daders, maar samenleving als geheel) over nadenken.
Psst:
'Langere celstraffen verklaren daling criminaliteit'
www.mejudice.nl/artikel/455/langere-ce...

seven | 24-10-11 | 21:22

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:17
Dat alleen linkse politici leugens de wereld in helpen, is weer een populistische uitspraak.

Bakito | 24-10-11 | 21:21

@Jobbermans | 24-10-11 | 20:52

Euh, kudt marokkaantjus die je na sissen en je vrouw en dochter een hoer vinden #openlijk.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:20

Overigens zie je dat het populisme zich ook op andere vlakken manifesteert. Sinds de kudoïsering van Geenstijl, zie je louche types als Vraagstaart de gemiddelde reaguurder naar de mond praten, puur om hoog te eindigen in het kudoklassement.

Mensen die een goed onderbouwde tegel kunnen formuleren, zoals Hölzenbein en ik, worden door dit systeem bestempeld als paria's.

Bakito | 24-10-11 | 21:20

@Jobbermans | 24-10-11 | 20:34

Ben jij nu de uitvinder van het generaliseren?

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:18

Als ik die .pdf goed begrijp dan is met een klein groepje 100 keer voor Voetbal International stemmen voor de Televizierring populisme en met 100 miljoenmiljard mensen kijken naar reclameblokken met één of andere hinderlijke talentenjacht tussendoor is dat niet.

Voorts kun je concluderen dat laagopgeleide en minder verdienenden uit het zuiden het liefst stemmen op een onbegrijpelijke man zonder charisma. In het geval Limburgers die stemmen op Wilders heet het populisme, maar in het geval van Marokkanen (laagopgeleid, minder verdienend, uit het zuiden), die op Cohen stemmen is dat het niet.

Dan moeten we oppassen voor mannen die menigten opzwepen met een nationalistische boodschap dat vreemde elementen uit de samenleving wil verwijderen. Maar ook dat moet je meteen nuanceren want in het geval van een boerka is dat populisme, maar in het geval kernwapens is dat het niet.

Een conducteur die een zwartrijdster met hoofddoek tot betalen maant is een populist, en een hindoestaan die zich er met een grote beledigende bek tegenaan bemoeit is dat niet.

Verder wordt je niet veel wijzer van die presentatie. Het is opgeleukt met diagrammetjes waarin "links" en "rechts" en "progressief" en "conservatief" worden gebruikt. Politicologie anno 1975, toen die terminologie ook al inhouds- en betekenisloos was. Met dergelijke nonsens was de maatschappij toen al niet te duiden en nu nog steeds niet. Als dat nu de uiteindelijke conclusie van deze les is, dan is het zeer geslaagd, maar ik vrees het niet.

Stormageddon | 24-10-11 | 21:17

@Bakito | 24-10-11 | 20:26

Demagogie kunnen we heel goed overlaten aan onze linkse kameraden. #MarcelvanDam cs

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 21:17

Jobbermans | 24-10-11 | 20:37
Jouw drogredenering 'wie het met mij oneens is of anders stemt, is dom' werkt al 10 jaar niet meer in de politiek.

seven | 24-10-11 | 21:17

@Davidson:

Als het een goede politicoloog is, dan bespreekt hij de achterliggende mechanismes. Ik kan me niet voorstellen dat dit de complete powerpoint-presentatie is. Deze zou ik daarom weleens willen zien, inclusief de bijbehorende uitleg. Op basis van vier slides kan je een vak niet afkraken.

Het is geen vaststaand feit aan de VU dat deze stemmers dom zijn, dat is MIJN realiteit op basis van mijn observaties van de afgelopen paar jaar. Zie hieronder ook een aantal voorbeelden waarom ik dit denk:

Een voorbeeld (van het verkiezingspamflet van de PVV):
"Het is nog steeds niet veilig op straat door onvoldoende politie en te lage straffen." --> Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat straffen niet bijdraagt aan meer veiligheid (heinonline.org/HOL/Page?handle=hein.jo...). Punt van dit argument: er wordt niet nagedacht over standpunten, er wordt maar wat geroepen zonder onderbouwing.

Voorbeeld 2 van pamflet:
"Preekverbod buitenlandse imams" --> partij voor de vrijheid, maar alleen als je Nederlander bent? Als je geen Nederlander bent dan moet je je tevredenstellen met een tweederangs leven... Is dit niet het tegenovergestelde van vrijheid?

Voorbeeld 3:
"Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen" --> Vrijheid van onderwijs, maar alleen als je katholiek, Christelijk, joods of atheist bent. Dit is een tegenstelling in één zin...

Jobbermans | 24-10-11 | 21:16

@Art Vandelay Ultor | 24-10-11 | 21:10
Jaja, er waren ook goede Duitsers....

Bakito | 24-10-11 | 21:15

@bosbaan | 24-10-11 | 21:08, helemaal met je eens, maar dan moet hij nu wel in actie komen.

gentle giant | 24-10-11 | 21:15

@neemjemoederindemali | 24-10-11 | 20:20 LOL @ " Pim Fortuin, de man die het populisme heeft uitgevonden"

vraagstaart | 24-10-11 | 21:14

@Bicycle_Repairman | 24-10-11 | 20:31, dat gele aanhangertje, dat zuigt.

gentle giant | 24-10-11 | 21:13

@Jobbermans | 24-10-11 | 20:37
Ik stem met mijn volle verstand PVV en ben universitair geschoold.

Stort je werkelijkheid nu in?

Art Vandelay Ultor | 24-10-11 | 21:10

Hahahahahahahahahah .......

Dat is tegenwoordig 'universitair onderwijs' in Nederland ?
Je schaamt je toch kapot ....

James Lastig | 24-10-11 | 21:08

Stemt allen op Wilders, de enige die ons niet in de afgrond wil duwen.

bosbaan | 24-10-11 | 21:08

Het verschil tussen Burqa Hijab en Niqab kende ik tot nu toe niet, de niqab vind ik het geylst.
Het verschil tussen Hitler en Grote Geert ken ik wel.
Dolf was een visionair terwijl Geert toch meer een doodlopende steeg bewandeld.
Laat ik mezelf alvast een negen, nul, of elf geven.

Ratzing. | 24-10-11 | 21:07

Jobbermans | 24-10-11 | 20:52
Haha... ja, jij bent een grapjas, merk het al.
Welke problemen? Ik loop niet doorgaans tegen dat soort problemen aan, omdat ik niet zo dom ben telkens ergens tegenaan te lopen, maar er omheen te bewegen. Je zou het kunnen vermijden van obstakels min of meer kunnen beschouwen als intelligentie btw.
De keren dat ik evengoed toch over multiculturele problemen ben gestruikeld zijn legio. En dat is het niet alleen, wat je waarneemt aan nadelige neveneffecten voor de leefomgeving liegen er niet om.

ZSU-23-4 | 24-10-11 | 21:06

Jobbermans | 24-10-11 | 20:45 |
Hoe zit het met de gekopieerde mening van de PvdA, D66 aanhangers, deze meningen worden wel onderbouwd?

lanexxx | 24-10-11 | 21:04

De VU lijdt aan dezelfde ziekte als inholland (beiden vallen onder een of andere christelijke stichting en cashen via buitensporig veel extra gesubsidieerde buitenlandse of allochtone studenten), nml veel teveel overhead, managers & bestuurders. Die sturen op korte termijn winst, niet op kwaliteit en duurzaam resultaat.

seven | 24-10-11 | 21:04

Zitten er ook plaatjes bij?

pollito | 24-10-11 | 21:04

tsja wat wil je anders met nederland dat bestaat uit christenen, linksen/dhimmi'ss en moslims.

zoalshetis | 24-10-11 | 21:02

Studenten mogen onder geen enkel beding meer worden onderwezen in dingen die ze niet kunnen.

Dr.Thorvaldt | 24-10-11 | 21:02

Deze slideshow is universitair? In de brugklas zagen de slideshows er al zwaarder uit, zo'n 20 jaar terug.

Het onderwijs zou toch niet zijn gedevalueerd?? #dtv

ZKH EénOog | 24-10-11 | 21:02

Dit is echt bizar, ik kan het bijna niet geloven dat dit op een publiek gefinancierd onderwijsinstituut (laat staan Universiteit) gebeurd.

de_bankier | 24-10-11 | 21:00

Jobbermans | 24-10-11 | 20:45
Als het moet ontwerp ik zelf een dergelijk netwerk van standpunten. Uiteraard zijn de meeste standpunten gekopieerd, op welke planeet leef je als je denkt dat alles wat je verdedigt origineel zou moeten zijn.... wetenschap is 98% copie en misschien 2% eigen inbreng. Vandaar ook die eindeloze reeks aan bronnen onderaan ieder wetenschappelijk artikel.

ZSU-23-4 | 24-10-11 | 21:00

Jobbermans | 24-10-11 | 20:37

Trek het je niet persoonlijk aan... Hulde dat jij in een volle collegezaal de discussie aangaat. Ik weet niet precies wat ik daarbij kan voorstellen aangezien een hoorcollege niet geschikt is voor een tête-à-tête
conversatie met je professor. Van een echte onderbowuing kan dan ook geen sprake zijn. Jouw opmerking dat alle Wilders stemmers dommer zijn dan het achtereind van een varken mag ook wel wat toelichting genieten of is dat een vaststaand feit aan de VU? Deze powerpoint laat weinig aan de verbeelding over... Of denk jij soms dat er nog een aantal academici aan het woord komen over populisme binnen deze presentatie?

Davidson | 24-10-11 | 20:57

@polt 19:57: "Zonder filosofie geen Einsteins"? Filosofie is nuttig maar dat statement is onzin. Daarbij zijn sommige filosofieopleidingen de naam niet meer waard, omdat ze zich meer met de geschiedenis van filosofie bezig houden dan met het fenomeen zelf.

Muxje | 24-10-11 | 20:54

@ZSU-23-4:

Leg dan eens uit waarom. Tegen welke problemen loop je doorgaans aan als je je in de samenleving begeeft? Ik zeg toch: onderbouw het eens...

Jobbermans | 24-10-11 | 20:52

Jobbermans | 24-10-11 | 20:34 |
Oh, ik ben afgestudeerd aan die VU en sta min of meer achter Wilders. En nu?

ZSU-23-4 | 24-10-11 | 20:50

@ ZSU-23-4: Het probleem is dat jij je argument niet hebt onderbouwd. Heb jij dit meegemaakt? Ik ben namelijk op de VU meerdere malen tegen m'n hoogleraren ingegaan (in de collegezaal voor 300-400 man) en je zag dat de hoogleraar het alleen maar mooi vond. Zolang je je mening maar onderbouwen kan. En dat is meestal het probleem met Wilders-aanhangers: ze hebben een gekopieerde mening en kunnen hem derhalve niet onderbouwen...

Jobbermans | 24-10-11 | 20:45

Probleem is waarschijnlijk niet dat je zulk presentaties krijg als onderwijs, probleem is dat je als academisch geschoolde dergelijke crap niet kunt gaan weerleggen, omdat je dan een dikke onvoldoende krijgt van het onderwijspersoneel. Dat is het probleem met dit soort zaken.

ZSU-23-4 | 24-10-11 | 20:40

En nu m'n complete comment: Wat een lomp artikel. a) Jullie horen de uitleg er niet bij van de hoogleraar... en b) bovendien: alle volgers van Wilders zijn dommer dan het achtereind van een varken. Ik ben nog nooit een universitair geschoold iemand tegengekomen die met vol verstand op Wilders en z'n IQ is lager dan 100 partij heeft gestemd. Dat verklaart helaas de reacties van de meeste mensen hier: niet nadenken over wat ze net gelezen hebben, klagen over problemen waar ze bijna nooit mee te maken hebben en zeggen: VU = KUT...

Jobbermans | 24-10-11 | 20:37

Lekker niveau aan de vu. Wordt men daadwerkelijk geacht de inhoud na te bauwen?

natte krant | 24-10-11 | 20:34

Wat een lomp artikel. a) Jullie horen de uitleg er niet bij van de hoogleraar... en b) bovendien: alle volgers van Wilders zijn dommer dan het achtereind van een varken. Ik ben nog nooit een universitair geschoold iemand tegengekomen die met vol verstand op Wilders en z'n IQ<100 partij stemt. De meeste mensen hier behoren helaas tot die categorie en denken niet na nadat ze iets als dit artikel hebben gelezen...

Jobbermans | 24-10-11 | 20:34

Universiteiten zijn altijd linkse bolwerken geweest.

frisenfruitig | 24-10-11 | 20:33

Iemand al de moeite genomen de gehele presentatie te bekijken, ipv de geheel in GS-stijl selectieve selectie?


Iemand??

Bicycle_Repairman | 24-10-11 | 20:31

@Chiant

Ik heb hem even "integraal" bekeken. Ik mis natuurlijk de context van de spreker.

Sommige dingen vielen me wel op:

Nationalist or Global Campaigner? - Is dit een tegenstelling? Het wordt wel zo gepresenteerd.

Het woord opperjodenknecht is wel erg ludiek. Zeker in combinatie met foto's van de opperjodenopruimer. (Om maar even net zo ludiek te zijn).

Daarna staat er bij een beschrijving van het PVV electoraat een beschrijving van de gemiddelde pvv'er. Waaruit blijkt, dat deze nogal afwijkt van de gemiddelde bewoner in Nederland. Waar of niet, dit pleit niet voor de opening, waarin de stroming van de PVV als populisme wordt beschreven.

decadent degeneraat | 24-10-11 | 20:28

Hahahahaha foto 3 geweldig ..... HandBal team met keeper Geert... hhhaahahahaha..... zo ik ben uit gelachen ..!

AlsBoter | 24-10-11 | 20:28

De discussie over het fenomeen populisme is natuurlijk een afleidingsmanoeuvre voor het echte probleem. Het stelselmatig liegen van overheden tegen burgers, oftewel demagogie.

Populisme verhoudt zich tot demagogie, zoals kietelen tot verkrachten.

Bakito | 24-10-11 | 20:26

een multicultureel

Davidson | 24-10-11 | 20:24

dlseth_ | 24-10-11 | 20:20

Nee, de VU is multicultureel paradijs met gebedsruimtes en al...

Davidson | 24-10-11 | 20:24

@Doldwaas | 24-10-11 | 20:15

Wel toepasselijk, populistische sheets bij dit onderwerp.

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 20:21

Ik dacht dat de VU wel meeviel. Misschien een UvA haatzaaiert die per ongeluk in al z'n nijd op de verkeerde uni z'n gal ging spuwen?

dlseth_ | 24-10-11 | 20:20

@vraagstaart | 24-10-11 | 19:52

Je vergeet Pim Fortuin, de man die het populisme heeft uitgevonden. Hij liet zich wel neuqon door jonge, Islamitische Marokkaantjus maar een kniesoor die daarop let. #racist #untermensch etc.

LEVE Marcel van Dam, hiep, hiep hoera. *cynismemodus uit*

neemjemoederindemali | 24-10-11 | 20:20

He.. is dat niet Wilders op al die plaatjes?

Claude Jacque | 24-10-11 | 20:19

Slipsnifter | 24-10-11 | 20:09

Lol! zit helaas wel een kern van waarheid in... Men kiest voor de VU omdat het afspiegeling van de samenleving is. Ik leef liever in een utopische afspiegeling van de samenleving gedurende mijn studietijd.

Davidson | 24-10-11 | 20:16

Lijkt inderdaad wat amateuristisch die sheets, maar als je een college slechts op de sheets gaat beoordelen sla je maar al te vaak de plank mis. Sommige docenten hebben de neiging iets te populaire en kinderachtige sheets te maken en blijken daar vervolgens toch een heel behoorlijk verhaal aan te kunnen hangen. Ik ben dus zeer benieuwd wat het inhoudelijke verhaal is dat is verteld tijdens dit college.

Doldwaas | 24-10-11 | 20:15

Lieve Bert, kom eens een dagje op de VU kijken. Het percentage allochtonen, christenfundi's en haatbaarden ligt ruim onder de 10%. Verder zijn het gewoon blanken en is de Vrije Universiteit een goed aangeschreven uni, en terecht.
Die linkse dwaalbeelden vind je helaas terug op Elke universiteit in Nederland.

henkdekanarie | 24-10-11 | 20:15

@Chiant | 24-10-11 | 20:04
Want een powerpoint-presentatie kan je natuurlijk nooit omzetten naar een pdf. En ja, het college duurde natuurlijk langer dan een paar slidejes.

polt | 24-10-11 | 20:14

Pantheist | 24-10-11 | 19:40
Ja joh. Plaats geschiedenis en filosofie maar even in dat rijtje. Stel je voor, studies waar je leert op een kritische manier na te denken in plaats van simpelweg braaf te produceren en te doen wat je verteld wordt. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Doldwaas | 24-10-11 | 20:12

@Faust1 | 24-10-11 | 20:05
Alle grote politieke partijen zijn ooit als populistische bewegingen ontsproten. Naarmate zij erachter komen dat besturen van een land meer inhoudt dan alleen schreeuwen dat je tegen bent, komen de nuances en zetten ze zich af tegen hun populistische opvolgers en concurrenten.
Strikt genomen zijn alle politieke partijen nog steeds populistisch, aangezien zij zich de vox populi (met name rond verkiezingstijd) zeer sterk zeggen te vertegenwoordigen. Wellicht zijn de kleine, stabiele partijen zoals bijvoorbeeld SGP en PvdD hiervan uitgezonderd: zij blijven ook de minder populaire (waarin ook weer 'populus') standpunten stug handhaven.
Inderdaad is het de Gutmensch gelukt om aan de term 'populisme' een kwalijke, zo u wilt zelfs gevaarlijke lading te geven.

Chiant | 24-10-11 | 20:12

@Pantheist | 24-10-11 | 19:40
Filosofie is de moeder van alle wetenschap. Zonder filosofische analyse en logica zijn alle teksten en formules uit alle beta-wetenschappen, mathematica incluis, geheel betekenisloos alsmede letterlijk en figuurlijk waardeloos.

Stormageddon | 24-10-11 | 20:12

Faust1 | 24-10-11 | 20:05
Datzelfde geldt voor het woord "rechts" Dat heeft dmv de linkse massa-manipulate een slechte naam omdat het niet links is. Tegenwoordig is rechts eerder een aanbeveling. Dat krijg je er nou van, van die linkse hetze.
Handige ezelsbrug: als links iets goed vindt is het heel erg fout. En andersom.

lekker wijf | 24-10-11 | 20:10

nou ja zeg. Minix en ACK komt daar vandaan hoor.

sufkut | 24-10-11 | 20:10

Linkse indoctrinatie.
Zo gaat het al tientallen jaren lang in het nederlands onderwijs.
De docenten kunnen "Ahmedinejad" feilloos spellen en uitspreken en kunnen er ook nog vol bewondering de mooiste verhalen over vertellen, maar wie Fortuyn was weten ze al niet meer.

Slipsnifter | 24-10-11 | 20:09

" Het motto van de universiteit is 'VU is verder kijken' "

Peauper | 24-10-11 | 20:06

Universiteiten zijn sinds de jaren zestig volkomen overbodig. Linkse docenten manipuleren studenten met hun eigen angsten voor andersdenkenden. Zonde van je geld.

lekker wijf | 24-10-11 | 20:06

Populisme is geen slechte stroming. die slechte naam hebben de socialisten eraan gegeven.

Faust1 | 24-10-11 | 20:05

Heeft iemand hierboven eigenlijk de moeite genomen om de ppt (wat een pdf blijkt te zijn) integraal te bekijken? Ik vermoed van niet, gelet op de tegels.
Hoe lang reaguren jullie nu al hier? Je weet tog dat je altijd moet checken wat GS opschrijft!?

Chiant | 24-10-11 | 20:04

Wat mij betreft lekken dit soort dingen continue uit. Van alle onderwijsinstellingen. Dat docenten/professoren en van mogen leren hoe het NIET moet en WEL zou moeten.

Een soort wikiedulek.

polt | 24-10-11 | 20:03

Zal ik dan maar de eerste zijn die het zegt:

Geert Wilders is niet populistischer dan een willekeurige andere partij, hij streeft slechts andere doelen na.

Populisme is een scheldwoord dat zijn kracht al lang verloren heeft. Mensen die het nog gebruiken begrijpen deze tijd niet en zullen steeds minder goed begrepen worden door een steeds groter deel van het electoraat.

Kakelvers | 24-10-11 | 20:03

Aan de ene kant goed dat ze de slide "Against Islamisation" er in hebben gedaan, met die demonstrerende haatbaarden. Maar het zal wel gebracht worden als "dit is de reactie van de ooit zo vredelievende moslims op die gevaarlijke populist Geert Wilders"...

jimbrowski | 24-10-11 | 20:02

Wikipedia: Populisme
"Het is een discours waar het volk centraal staat;(...) Hierbij refereert ze constant aan de economische en sociale status van de "gewone man"."

Ja, Geert is een populist, de PVV is populistisch. Maar is dat een probleem? Nee, tuurlijk niet, zo zijn alle partijen ooit begonnen.

Populisme is het hele idee achter democratie.

Duizendklapper | 24-10-11 | 20:02

Een college over populisme.... dan denk ik eerder aan de etymologie achter het woord populisme. Hoe het begrip tot stand kwam en waarom en waardoor. Of het begrip die betekenis nog steeds heeft. Wanneer men nu iets populistisch kan noemen (en of de studenten misschien voorbeelden kunnen opsommen). Enzovoort.

Je moet je eigen mening niet opdringen aan studenten. Je moet studenten zelf hun mening laten vormen op basis van feiten die jij hen aanreikt.

polt | 24-10-11 | 20:00

Het eerste wat je leert bij je eerste baan als je van school komt is: vergeet alles wat je op school geleerd hebt.

drenkeling69 | 24-10-11 | 19:57

@Pantheist | 24-10-11 | 19:40
Je rijtje is fout. Filosofie is de moeder van alle wetenschappen. Zonder filosofie geen Einsteins. Met filosofie begon het allemaal.
Geschiedenis... daar hoor je van te leren. Onder andere, bovenstaande. Nuttig voor nu opdat gij niet zult vergeten en er lering trekt uit eerder gemaakte fouten.
Politicologie... dat kan interessant gebracht worden, maar blijft meestal hangen in "ik ben belangrijker dan jij" *diepe zucht*. Die vind ik wel in je rijtje passen, eigenlijk.

polt | 24-10-11 | 19:57

Hopelijk kan iedereen op de Universiteit een eigen mening vormen.

geensteelo | 24-10-11 | 19:57

Laat ik mijn schrift zo opstellen, dat eruit voort vloeit, dat bovenstaande, gekleurde, onderwijs methode totaal in strijd is met de wet.
Dit is niet alleen foutief gebruik van materiaal in een bepaalde onderwijsmethode , het klassificeerd zich als ontoelaatbare propaganda.
Het hoort niet huis op een kleuterschool en zeker niet op een Vrije universiteit.

Hierdoorvanwege dient de bedenker, de maker en de goedkeurder van bovenstaand schandelijk werk, terstond tegen de muur te worden gezet, en de onderhavige studenten dienen hulp te krijgen, wegens mishandeling en zware indoctrinatie.

Creaguurder | 24-10-11 | 19:56

Laat ik mijn schrift zo opstellen, dat eruit voort vloeit, dat bovenstaande, gekleurde, onderwijs methode totaal in strijd is met de wet.
Dit is niet alleen foutief gebruik van materiaal in een bepaalde onderwijsmethode , het klassificeerd zich als ontoelaatbare propaganda.
Het hoort niet huis op een kleuterschool en zeker niet op een Vrije universiteit.

Hierdoorvanwege dient de bedenker, de maker en de goedkeurder van bovenstaand schandelijk werk, terstond tegen de muur te worden gezet, en de onderhavige studenten dienen hulp te krijgen, wegens mishandeling en zware indoctrinatie.

Creaguurder | 24-10-11 | 19:56

Duidelijk. Populisme= Geert Wilders en Geert Wilders= populisme.

Dat had natuurlijk ook in één slide gekund maar als wetenschappelijk opleidingsinstituut moet de de boel wel een beetje aankleden, als je de subsidiestroom op gang wil houden.

vraagstaart | 24-10-11 | 19:52

Willem VanDer Decken | 24-10-11 | 19:47

En dan zeker hun uitkering betalen?

Nee, ook uitsluiten van sociale voorzieningen tot hun 50e.

NoMinister | 24-10-11 | 19:51

Heel wetenschappelijk. Echte wetenschap. Daar moet je voor bij de VU zijn.

NoMinister | 24-10-11 | 19:50

Dus iemand die van zijn land houd en wil behoeden voor een eventueel gevaar is een populist? In dat geval zijn geloofsfanaten populisten allemaal!

StijlvolRechts | 24-10-11 | 19:50

Niveautje hoor. Zo stoom je de studenten zeker klaar voor het grote werk.

aardappelninja | 24-10-11 | 19:48

superjan en blikjegrolsch, ophouden met knorren.

JustBerg | 24-10-11 | 19:48

Alle alfa studies door studenten zelf laten bekostigen.

Willem VanDer Decken | 24-10-11 | 19:47

Pantheist | 24-10-11 | 19:40
Ga toch fietsen man... Die arrogantie van die bèta studenten altijd.. Sociaalgestoorde lui....

Dadavido | 24-10-11 | 19:47

Geert Wilders en populisme in een zin?
Hoe durven ze.
Politiek short gaan.
Dat is wat het is!

Einde van de Domheid | 24-10-11 | 19:46

LOL @ knorrenclub. Je zal toch lid zijn van LANX zeg...

blikjegrolsch | 24-10-11 | 19:43

@TM | 24-10-11 | 19:38
Precies! In het tandheelkundegebouw aan de VU doen ze aan tamelijk strenge toegangscontroles.

blinde kip | 24-10-11 | 19:43

Verdomd, Evita Peron was net zo blond als Garreth Waldon.

propagandhi | 24-10-11 | 19:41

Politicologie is ook een van de meest nutteloze opleidingen ooit samen met geschiedenis en filosofie en al dat soort non-opleidingen zonder praktische waarde. Moet zeggen dat we bij de bèta opleidingen toch iets meer tekst en molecuulformules en dergelijke erop hebben staan. Maja de meeste alfa's zijn natuurlijk erg visueel ingesteld.

Pantheist | 24-10-11 | 19:40

Suffe knorrenclub *en* de rijkste universiteit van NL. Geschat vermogen 2 miljard. Maar dat terzijde. Ik moet zeggen dat de diaserie wel in lijn is met de begrippen die je aan 'populisme' kunt hangen.

smoelwerk | 24-10-11 | 19:40

Dat is wel heel tegenstrijdig.
Een slide met 'against Islam' met daaronder allemaal dreigende kreten van Islamfanatici.
En dit moet een objectieve presentatie zijn?

Blijkbaar wordt men daar al geïndoctrineerd om de Islam te accepteren, koste wat het kost. Letterlijk.
Lijkt wel een kweekschool voor *kuch* aanstormend Pvda talent.

Rest In Privacy | 24-10-11 | 19:39

FTR: Ik heb het een keer niet over Brussen he? Ik heb het over die universiteit.

TM | 24-10-11 | 19:39

Tsja, zo stigmatiseer je de universiteit inderdaad flink.

Veel te ver doorgetrokken. Be-la-che-lijk.

TM | 24-10-11 | 19:38

Opgericht door mn aangetrouwde overgrootoom Abraham, Die suffe knorrenclub.

superjan | 24-10-11 | 19:37

Ja, dat het onderwijs in NL 3 maal uitermate k u t was wisten inmiddels wel.

Baarmaak | 24-10-11 | 19:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland