Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ZWAARGEWONDE DOOR EXPLOSIEF AAN FLITSPAAL

plaatjevaneenflitspaal.jpgBrekend. Flitspaalterroristen hebben vanochtend in Voorschoten een medewerker van de EOD opgeblazen. De man is zwaargewond geraakt tijdens het verwijderen van het device dat aan een flitspaal aan de Voorschoterweg was bevestigd. Een technisch rechercheur der politie en een andere EOD-er raakten eveneens gewond. Later meer. Update: Voorschoten heeft 4 flitspalen aldus de politie. Update: Medewerker van de EOD had reeds zijn pak uitgetrokken toen het explosief ("een metaalbom") alsnog ontplofte. Update: Foto van EOD-operatie vanochtend bij Leids Dagblad. Update: Meer aftermath footage bij 112RegioLeiden. Update: Mannen in witte pakken op Plaats Delict. Update: Blow-up van de bewuste Flitspaal-IED. Update: Meer fotos + filmpje HIERRR.

Reaguursels

Inloggen

Deus Absurdia | 23-10-11 | 09:34
Stuk steigerpijp met 2 eindkappen vullen met Zilverkruit(het lichtgrijze poeder uit een strijker).
Lont of electrische ontsteking erin en klaar!
Wat er nu gemaakt is heeft niets meer met vuurwerk te maken maar is een dodelijk explosief!
Vervolgens maak je de fout niet na te denken over de kracht van dat ding met bovenstaand artikel als resultaat!

lilluke halve hoan | 24-10-11 | 14:51

Het is wel duidelijk dat de dader geen doel had om mensen te verwonden, had ie er wel een claymore ofzo opgehangen.
Als ik mijn auto fout parkeer, en de parkeerwachtkneus breekt zijn nek tijden het uitschrijven van mijn boete over een bananenschil, is dat ook niet mijn schuld.
Hoe sneu ook voor de EOD medewerkers, ze hebben zelf een fout begaan. (zie de fimpjes waarbij ze uitgebreid dat ding bekijken, fotograferen en hierna aan gaan rommelen nadat ze hun pak uitgetrokken hadden)

N3uk33nd | 24-10-11 | 05:59

Wat een amateurs zeg van de EOD. Nog nooit een lawinepijl gezien of wat ? En een paar dagen geleden werd er al gewaarschuwd voor levensgevaarlijke extra zware lawinepijlen (zo krachtig als dynamiet). De slogan "Je bent een rund al je met vuurwerk stunt" hebben ze zeker ook nog nooit gehoord.
Wat een knoeiwerk, stelletje prutsers.

RugOp81 | 24-10-11 | 03:25

Ik kijk zelf altijd wat voor een weg het is. Er zijn 50 KM-wegen waar je prima 70 kunt rijden en 80 KM-wegen waar 100 passender is.

Het probleem is dat de wetgever zelf niet de hele dag onderweg is en gesubsidieerde commissies laat bepalen hoe hard je op een bepaalde weg kunt rijden. Laat de automobilist (die iedere dag honderden kilometers onderweg is-) meedenken in dergelijke beslissingen.

Hier in de stad hebben ze verschillende voorrangswegen veranderd van 50 naar 30. Compleet doorgeslagen. Blijf daar dus ook gewoon 50 rijden want 30 KM/h is een slakkengang en totaal zinloos. Als je juist 30 gaat rijden gaan mensen bumperkleven en gevaarlijke inhaalmanoeuvres uithalen. Snelheidsbeperkingen hebben enkel zin als 100% van de automobilisten zich hier aan houden en dat gaat nooit gebeuren. Door al dat betuttel krijg je juist een averechts effect en zullen er juist meer ongelukken gebeuren omdat veel mensen eenmaal "geen tijd" hebben voor dit soort geneuzel, ook al weet je verrekte goed dat hard rijden in het verkeer amper tijdswinst oplevert.

Titan T. Fox | 24-10-11 | 01:00

pleurtop | 24-10-11 | 00:17 |: Als er 60 op je snelheidsmeter staat, zit je dichter bij de 50 KM/h dan 60 KM/h.

Er zit sowieso een afwijking bij iedere auto; 60 op je teller betekend 54 - 56 échte kilometers. Daar gaat nog een wettelijke correctie af dus blijven er 52 KM/h over.

Titan T. Fox | 24-10-11 | 00:55

Op gezet, natuurlijk. We gaan geen rechercheurs opzetten. (Jezus, Traxor, let effe op.)

Traxor | 24-10-11 | 00:39

Regels zijn er voor om te handhaven, zo ook een snelheidsbeperking van bijvoorbeeld 80 km/uur.
Als je dat niet handhaaft, dan rijdt iedereen er binnen de korste keren 100 km/uur of harder.
Aangezien politie boeven moet vangen kan er dus beter een paal staan die flitst vanaf 80 + correctie.

pleurtop | 24-10-11 | 00:36

@Oerkoendoe | 23-10-11 | 13:11 | + 1 -
Als jij er al 3 binnen hebt, en geen idee hebt dat je te hard rijdt, dan ben je een oetlul die z'n rijbewijs moet inleveren.
Ik heb 8 jaar mijn rijbewijs, rij 15.000 km in een jaar en heb 1 keer een snelheidsbekeuring gehad in oostenrijk in een tunnel.
Je moet gewoon op de weg letten, en niet denken: oh, een rond bord met 50 er op, dan kan 60 ook wel.
Nee 50 is 50 en 60 is 60. Zo ook 30 30 is.
Heb hier in mijn dorp wel vaker van die mongolen achter me te drukken die vinden dat 30 eigenlijk 50 betekent, en dan rij ik zelf al 35.

pleurtop | 24-10-11 | 00:17

schaapindewei | 23-10-11 | 17:50 |: Wie zegt dat het geen medewerker van het Justitieel Incasso Bureau was of een medewerker van verkeershandhaving ?

Je maakt gewoon een slachtoffer onder je eigen mensen om sympathie te wekken voor flitspalen. Proberen de aandacht af te leiden van het feit dat flitspalen in 95% van de gevallen niks met verkeersveiligheid te maken hebben en dat het gewoon een excuus is om automobilisten uit te melken.

Ik geef nadat ik een flitspaal ben gepasseerd gewoon extra gas; gewoon uit principe tegen de betutteling van Nederland. Heb op de laatste 350.000 km 3 bekeuringen gehad; 1x 4 KM/h te snel op de snelweg, 1x 17 KM/h te snel op de snelweg (tijdelijk bordje 100 KM/h over het hoofd gezien) en 1x 3 KM/h te snel op de snelweg. Alles bij elkaar een € 125 aan bekeuringen. Allemaal niet zo spannend dus; parkeer 2x fout en je bent hetzelfde bedrag kwijt.

Als ik onderweg ben en tijd over heb pak ik meestal 80 KM-wegen. Dan ben je lekker van de snelweg af en zie je nog eens wat van de omgeving. Zijn zat mooie plekjes in ons Nederland en geeft ook wat rust. Lekker met zonnebril op en muziekje aan. In de zomer het raampje open om de plattelandslucht op te snuiven. Het beetje extra tijd dat je dan onderweg bent is te verwaarlozen; vaak maar 5 - 10 minuten over een afstand van 100 KM, maar dan wel minder stressvol. Gewoon op tijd (of wat te vroeg-) vertrekken maakt een hoop verschil uit.

Titan T. Fox | 23-10-11 | 23:25

vuurend_nl | 23-10-11 | 17:45 |: Dat is dus helemaal naïef; geloven dat een nuchtere Nederlander met een haat jegens flitspalen op hetzelfde lage intelligentieniveau zit als zo'n zandstuiver in Uruzgan. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Blijkt wel weer.

Natuurlijk is het klote voor die EOD-er, maar hij is willens en wetens het beroep in gegaan. Dat er dan eens wat gebeurd "hoort" er bij. Daar is het salaris ook naar.

In het nieuws werd aangegeven dat hij zijn pak niet meer aan had toen het explosief af ging. Dus ...

Titan T. Fox | 23-10-11 | 23:15

Koos steek die maar in je aars.

[G]eenstijl | 23-10-11 | 21:16

-weggejorist-

skrie | 23-10-11 | 21:11

wie is nou de grootste idioot de gene die die palen er neer zet of de gene die ze opblaast.
dit bewijst maar weer dat er meer gekken los lopen dan dat er vast zitten.

dutchghost | 23-10-11 | 20:44

De politie moet eens nagaan wie 's nachts die melding heeft gedaan. Die zal er waarschijnlijk meer van weten. Zeg maar degene die vooraan staat bij brandjes.

Keuz | 23-10-11 | 19:35

Ik haat flitspalen maar zoiets crimineels doe je niet!

jojo1956 | 23-10-11 | 19:11

Dan heeft die vent van EOD zijn werk niet goed gedaan.

Semolina Pilchard | 23-10-11 | 19:04

Dit heeft niets met Flitspalen opblazen te maken. Dit is gericht tegen medewerkers van verkeershandhaving, anders was dat explosief al lang ontploft.
Het feit dat het achteraf nog ontflopt betekent waarschijnlijk dat er ook een ontsteker in zat. Iets wat een normale flitspaalsloper niet maakt. Die stopt wat kruit in een buis met een lontje en blaast de zooi gelijk op.

schaapindewei | 23-10-11 | 17:50

@ Titan T. Fox:
Die jongens van de EOD hebben in Uruzgan 5 jaar lang geruimd zonder een slachtoffer te krijgen (zoek de bronnen er op na). Grote kans is dat de beste man de pech heeft gehad dat na analyse het geval er ongevaarlijk uit zag, terwijl de chemische samenstelling toch achteraf instabiel was (verhaal met koe in de kont kijken, dat kunnen we allemaal als de beste!)Je kan niet horen/ruiken/zien/voelen waaruit een explosief bestaat. Denk na voordat je zo'n persoon dom of niet goed opgeleid noemt.

vuurend_nl | 23-10-11 | 17:45

@Titan T. Fox:
hoezo pak uit... leer ff kijken voor je dom uit de hoek wil komen (dit is je goed gelukt)!

D-Six | 23-10-11 | 16:30

zomerregen | 23-10-11 | 15:09 |: Sinds wanneer blazen Hamas flitspalen op ? Deden ze dat maar. Ik geef enkel +1000 aan mensen die FLITSPALEN opblazen.

watsinneneem | 23-10-11 | 15:15 |: Je mening wordt genoteerd. Vele malen dank namens de feestcommissie.

novocaine | 23-10-11 | 15:37 |: Mja, Defensie heeft nou niet bepaald de roep om gevaar te erkennen terwijl er duidelijke aanwijzingen voor zijn. Dit flitspaal-explosief bewijst dat wederom. Onder het mom van "Een pijpbom aan een flitspaal ? Ah joh, valt wel mee. Zal zo'n vaart niet lopen".

Ze hadden bij die EOD-opleiding beter CSI Miami kunnen kijken(Seizoen 1, aflevering 2 "Losing Face"). Hadden ze meer van geleerd dan die hele opleiding van ze. Sommige bommen hebben nou eenmaal "boobytraps". Ironisch gezien blies de EOD-expert zich in die aflevering op omdat hij het explosief onderschatte.

Titan T. Fox | 23-10-11 | 16:10

@ pennestront detail dat je mischien over het hoofd ziet:

de EOD is geen politie organisatie maar een defensie organisatie

en de EOD heeft in dit soort gevallen altijd de leiding over een operatie wat de platte pet ook zegt.

novocaine | 23-10-11 | 15:37

Politie en automatisering was al nix.
Politie en verkeer dus ook niet: Een file en een dode veroorzaken, graaipaal ontploft terwijl de pliesie DACHT dat het veilig was.
Politie en verkrachte, vermoorde, verdwenen meisjes is ook al kansloos. Politie en zelf de regels netjes volgen is ook al utopisch.
In Amsterdam overweegt de pliesie al te gaan fuseren met Pantar, omdat ze hopen dat daardoor het gemiddelde IQ van de nieuw te vormen organisatie stukken hoger zal liggen.
Waar hebben we die domme lui nou nog voor?
Het enige wat ze kunnen is flitsen, schrijven, zeuren en bokken schieten. Lezen kunnen ze blijkbaar niet eens.
In de gemiddelde frikandel zitten meer hersens.

pennestront | 23-10-11 | 15:29

Diep triest dat er van deze EOD'er geëist werd om de bom te verwijderen in plaats van het gebruikelijke ter plekke onschadelijk maken van het explosief.
Alleen maar omdat die krengen van palen zo duur zijn.
Nog vreemder is het dat deze man zich veilig achtte op het moment dat de bom afging, getuigt niet van veel professionaliteit.
Burgers zouden dit niet eens in hun hoofd halen wanneer de camera's op plekken zouden worden neergezet waar ze ècht zin hebben, zoals bij een basisschool bijvoorbeeld.
Veruit de meeste camera's worden echter op plaatsen neergezet waar je niet eens hoeft te twijfelen over veiligheid.
Brede rechtdoorgaande overzichtelijke weg waar geen fietsers terecht kunnen komen?
Flitspaal!
Vrij recent is zonder enige aanleiding nog een weg bij mij in de buurt in snelheid naar beneden bijgesteld.
Voorheen mocht je altijd 80... nu hebben ze achter een paar bosjes een bord 70 neergezet, niemand die het bord ziet en elke dag daar ineens staan flitsen, vanwege de veiligheid?
Neen, driewerf neen!
Door de uitwassen van de regering krijg je tegen-acties van de burgers, zo simpel is dat.
Ik hoop dat beide partijen tot inkeer komen.
Tevens zeer veel sterkte gewenst aan de betrokken EOD'er!

nsr | 23-10-11 | 15:16

@Titan T. Fox | 23-10-11 | 14:57
sukkel

watsinneneem | 23-10-11 | 15:15

@Titan T. Fox | 23-10-11 | 14:57
'+1000' voor bommenleggers? Fan van Hamas zeker.

zomerregen | 23-10-11 | 15:09

Maar is die flitspaal nu kapot of niet?!

opgejorist-weggerot | 23-10-11 | 15:08

wat ik eigenlijk niet snap is waarom er een explosief op zit die niet is afgegaan

Nangpa | 23-10-11 | 15:02

Fappo de clown | 23-10-11 | 14:33 | :

Je niet aan de wet houden omdat de wetgever totaal is doorgeschoten en automobilisten als melkkoe gebruikt : +1,000.000

Explosieven gebruiken om je "punt" kracht bij te zetten: +1000 (voor benodigde creativiteit om explosieven te vinden in een land waar praktisch alles verboden is)

Dat er achteraf een niet zo'n snuggere EOD-medewerker gewond raakt omdat deze voortijdig zijn pak uittrok terwijl er nog geen bevestiging was omtrent de stabiliteit van het explosief : +1 Darwin Award 2011.

Zoals gezegd risico van het vak. 99 van de 100 gevallen gaat het goed, die ene keer gaat het mis. Daar krijgen ze ook risicogeld voor. Had hij maar op moeten letten bij z'n opleiding.

Titan T. Fox | 23-10-11 | 14:57

Sorry, maar echt snugger was deze EOD-medewerker niet. Je houdt je pak aan totdat er 100% zekerheid is dat het explosief onschadelijk gemaakt is.

Als kind leren ze je al dat je vuurwerk wat niet is afgegaan na het afsteken moet laten liggen.

Sneu voor deze man maar dat is de risico van het vak. Wat mij betreft mogen ze alle flitspalen en traject-controle camera's in de fik steken.

www.youtube.com/watch?v=5-xwtJO-lLQ

Heerlijke video's dit. Puur genieten.

Titan T. Fox | 23-10-11 | 14:51

Als ik een grote davidster plaats in mijn voortuin en moslims blazen dat ding op krijg ik de schuld wegens uitlokking. Dus... Verder wel oppakken en opsluiten natuurlijk, zo'n gek.

Komdan | 23-10-11 | 14:34

Duss.... Eerste flitspaalterrorismedode binnenkort?
Doet me denken aan "eerste flitspaaldode" tijdje terug.
Staan ze nou quitte?
Je niet aan de wet houden: -1
Denken dat de wet niet van toepassing is op jou en je vriendjes: -100
Explosieven gebruiken om je "punt" kracht bij te zetten: -1000 --> neqschot

Fappo de clown | 23-10-11 | 14:33

Die palen zijn natuurlijk ook gewoon kudt..

MeneerJoost | 23-10-11 | 14:29

Ik lees net dat hij gewond is geraakt tijdens het onschadelijk maken van het explosief. Zal een goede les voor hem geweest zijn, om een explosief zonder pak onschadelijk te maken...

maar_waarom_dan | 23-10-11 | 14:22

Beterschap voor de EOD-er. Neemt niet weg dat flitspalen een vorm van staatsterreur zijn, weg ermee.

Flashheart | 23-10-11 | 14:21

Ik werd vannochten rond 5uur/6uur al tegengehouden door een agent die zei dat we niet in de buurt mochten komen.

Dat vonden we al vreemd.... nu weten we waarom

Nyte | 23-10-11 | 13:53

Om te beginnen naar voor die EOD-man.
Maar nu de oorzaak, althans de mogelijke.
Mensen raken zoo verschrikkelijk gefrustreerd door dat eeuwige en zich steeds verder uitbreidende schtaatschgecontroleer dat dit soort gebeurtenissen nu nog incidenten zijn, maar voor je het weet zich herhalende gebeurtenissen.
Een gefrustreerde boeteling, verslechterende maatschappelijke omstandigheden, steeds onveiliger woon- en werkomgeving, oplopende belastingdruk, onbegrip en negeren vanuit de overheid; ja dan kun je dit krijgen. Weer een boete van EUR 46 voor 8 km te hard terwijl je al drie jaar zonder enig resultaat klaagt over je overlastveroorzakende buren? Dan KAN dit gebeuren.
Ik ken een verhaal van iemand die uit pure politiefrustratie en de zoveelste onzinboete een paar liter remvloeistof over wat politievoertuigen heeft gegooid.
Dus beste overheid: zie dit gebeuren in een ruimere context.
En sterkte voor die EOD-er.

pennestront | 23-10-11 | 13:43

'Ik heb ook weleens een kutdag op mijn werk'. Had je een ander vak moeten leren dan EOD-er welke kennelijk niet helemaal een topper bleek te zijn. Mensen kom op zeg, die man werkt met BOMMEN, als hij een foutje maakt, zoals vandaag is het over en uit. Dan had hij moeten zeggen, ik snap de bom niet en klaar. Wat er gisteren is gebeurd met diezelfde politie en het falen omtrent een bedrag van € 80,-- aan benzine vergeten? Alles in perspectief blijven zien.

Rest In Privacy | 23-10-11 | 13:27

Net op radio 1: [...] en de politie weet inmiddels dat het gaat om een zelfgemaakte bom.
I just faced my palm... Altijd gedacht dat je die dingen gewoon bij Tandy kon kopen.

threewing | 23-10-11 | 13:25

Device... Is dat Nederlands GS?

conservo | 23-10-11 | 13:22

Het draagvlak voor snelheidscontroles, met als doel de verkeersveiligheid te verhogen is laag. En dit heeft de politie aan zichzelf te danken. Flitspalen staan er niet op de persoon die 30km te hard rijd te bekeuren, die palen staan er om honderden overtredingen te registreren en inkomsten voor de overheid te registreren. Het is een xtra belasting in feite. Ik heb er zelf een 3-tal binnen dit jaar. Geen idee dat ik te hard reed. Maar wel lekker belasting innen natuurlijk, zonder dat er een afschikwekkende werking vanuit gaat.
Misschien heeft deze flitbommer wel genoeg van de erg hoge belastingdruk in Nederland. En heeft het niets te maken met snelheidscontroles.

Oerkoendoe | 23-10-11 | 13:11

Wat een geleuter hier allemaal over dat flitspalen alleen goed zijn voor geldgeneratie, vergeet niet elke photo die die krengen maken er een is van iemand die denkt dat de verkeersregels niet voor hem gelden want ik zie zelden palen die flitsen als je er te langzaam langsheen rijdt. Dus elke paal die flitst heeft zin of het zinvol is is een tweede en die discussie ga ik niet aan, maar ze moeten degene die flitspalen mollen ook aan het verstand brengen dat dit ook weggegooid geld is en die paal op "onze "kosten toch wordt hesteld, en dat is net als geld naar griekenland sneu geld.

Umberto die trotzoni | 23-10-11 | 12:47

Letterlijk levensgevaarlijke actie = terrorisme.
Wel de gehele Dam uitlachen, en dit "begrijpen" = hypocriet.

Denk na: als het gehele land zich één week (of langer) aan álle verkeersregels houdt ...... geen snelheidsovertreding, geen rood licht, papieren bij je, gordel om, auto in orde .... dan bereik je wellicht iets.
Meer dan met een kansloze en (bijna ?) dodelijk actie.

Rammstein | 23-10-11 | 12:35

Die paal staat pal voor www.kamsteeg.nl Me dunkt dat de bewakingscamera's daar wat interessant bewijsmateriaal hebben.

Mark van Dam | 23-10-11 | 12:33

Toch maar afschaffen die flitspalen. Levensgevaarlijk die dingen.

simpel_vruchtje | 23-10-11 | 12:23

Aan de plaatser van de bom: "Hmmm , als je je aan de snelheid houdt is er niets aan de hand! En dan had dit niet gehoeven! looser!!"

DerWaarheid4 | 23-10-11 | 12:19

Zo, dat ranten tegen flitspalen is explosief. Er zijn altijd reaguurdertjes met een hersenbeperking die het wel geenstijl vinden om zo'n ding op te blazen inclusief handhavers.
In een flits begrijp wat geenstijl betekent; wat je niet bevalt blaas je op.

eus | 23-10-11 | 12:16

@Cor Respondentie | 23-10-11 | 12:01 |
.
Ja hoor, de meeste flitspalen moeten nog steeds geladen worden met een nieuw rolletje.
Gaan dan dacht ik 300 of meer foto's op.

NO MORE TEA FOR ME! | 23-10-11 | 12:09

Flixy | 23-10-11 | 11:20 Aan een flitspaal?

Stroopdoos | 23-10-11 | 12:03

NO MORE TEA FOR ME! | 23-10-11

Rolletje???

Cor Respondentie | 23-10-11 | 12:01

Ik woon zelf in Leiden en heb die knal ook gehoord, ik dacht in eerste instantie dat het een gasleiding was of iets dergelijks. De laatste tijd hoor ik hier vaak zwaar illegaal vuurwerk maar dit was wel even een heel stuk harder dan dat. Hij galmde ook nog heel lang na.. Dit was zeker geen vuurwerkbommetje!

bezet | 23-10-11 | 11:56

Hoe haalt iemand het in godsnaam in z'n bolle kop om EXPLOSIEVEN in een WOONWIJK achter te laten?! Of het nou aan een flitspaal hangt, een brievenbus of een glasbak, dat boeit me niet eens. Explosieven, een bom dus, in een woonwijk plaatsen. Van de lul die dat gedaan heeft mag echt een voorbeeld worden gemaakt. Vind die eikel en ros 'm de bak in. Voor lang, graag. Dit heeft niks meer met vandalisme of "Hee, het is maar een flitspaal" te maken. Dit gaat veel te ver en die zak moet gepakt.

Beterschap voor de EOD man, mag-ie nou de rest van z'n leven zonder handen verder vanwege dit 'geintje'? Ik hoop dat hij er niks blijvends aan overhoud.

Traxor | 23-10-11 | 11:55

-weggejorist-

_Libertariër | 23-10-11 | 11:44

I er geen (flits)foto van de dader(s)?

_Libertariër | 23-10-11 | 11:44

-weggejorist-

R. Skickr | 23-10-11 | 11:43

mijzelf
erg

Fukjoe | 23-10-11 | 11:41

NO MORE TEA FOR ME! | 23-10-11 | 11:38
LOL Alleen al het werk en inzet van mensen maakt die paal dan al er duur.

Fukjoe | 23-10-11 | 11:41

Zou het verboden zijn om lege boterhamdozen met montagekit op flitskasten te plakken?
Kijken of ze dan nog rolletjes durven wisselen...

NO MORE TEA FOR ME! | 23-10-11 | 11:38


Dit is echt te gek, dit is de druppel!
Ik eis het afstaan van vingerafdrukken & afstaan DNA-materiaal tbv een wereldwijde DNA-databank!
Méér camera-toezicht & preventieve fouileer-akties.
We gaan te onder aan deze terroristen! Moeders houdt uw kinderen binnen! Code rood!

Gash | 23-10-11 | 11:36

Op de site tuftufclub.nl pronkten foto's van dergelijke akties op een speciale fotogallerij. Dat er nu iemand gewond is geraakt is zeer te betreuren. De gene die zich hier nog aan waagt heeft echt een probleem..

whatsnext | 23-10-11 | 11:36

Flitspalen zijn kut maar drempels zijn nog kutterder.

Het probleem is ook dat de locale roverheid wegen waar je vroeger 80 mocht en ook fietsers reden, voorzien hebben van een rijwielpad en de weg zelf gedegradeerd hebben naar 60km/u.

Hier staan flitspalen vooral op de autoweg waar iedereen 100 reed maar nadat een dronken bestuurder zich met 160 om een boom vouwde opeens 80 wel genoeg is voor de rest die wel normaal doet.

voldemort | 23-10-11 | 11:32

Flitspalen dragen niet bij aan de veiligheid, alleen aan de staatskas.
Maar het gaat te ver om ze op te blazen!!
Trek ze dan omver met een trekker.

ZDEV | 23-10-11 | 11:31

Mark Levinson | 23-10-11 | 11:27 |
We blijven allemaal hopen, maar we worden steeds meer en meer gecontroleerd en financieel uitgekleed.

Fukjoe | 23-10-11 | 11:29

O ja, "geen niet willen", sjips sorry.

Mark Levinson | 23-10-11 | 11:28

Ashtrey | 23-10-11 | 11:23
Bedankt voor het tellen hè. Klinkt een beetje kift door jongedame.

Fukjoe | 23-10-11 | 11:28

@Fukjoe 11:24
Toegegeven, ik ben niet erg politiek betrokken.
Maar als de liberalen al geen vrijheid niet willen, wie wil het dan nog wel?

Mark Levinson | 23-10-11 | 11:27

Wereldwijd wordt Nederland geprezen vanwege haar buitengewoon succesvolle aanpak van verkeerscriminaliteit. Maar als je mensen dwingt met 100 km/u over een kaarsrechte xxx-baans snelwegen te kruipen dan moet je niet denken dat iedereen zich even rustig kan houden... Koos Spee is de bedenker van dit alles, verdedigt het beleid tot zijn dood met verve, en is degene die de gewonde EODer minimaal een bloemetje moet sturen.

Mijnbescheidenmening | 23-10-11 | 11:25

Mark Levinson | 23-10-11 | 11:22
Had je nu werkelijk wat verwacht van de liberalen? Meen je dat nou?

Fukjoe | 23-10-11 | 11:24

Ik snap best dat je de schurft hebt aan flitspalen. Daarom is het ook zo fijn dat sommige navigatiesystemen ervoor waarschuwen. Met explosieven echter plaats je je buiten de maatschappij, en verdien je een paar jaar brommen (10 of zo) (en dan bedoel ik niet met 2 wielen).
Foute actie, sukkel!

sjonnie | 23-10-11 | 11:23

@Fukjoe | 23-10-11 | 11:14
Je bent grappig. Bijna 600 tegels gebakken en dan denken dat je meedoet.

Ashtrey | 23-10-11 | 11:23

RL | 23-10-11 | 09:27
Wat ben jij een ontzettende klapmongool. Niet te geloven.

DataValue | 23-10-11 | 11:23

@Schout-bij-nacht 11:16
"Wat niet wegneemt..."
Nu blijkt dat ook onze zogenaamde liberale politici volop het idee blijven steunen om via flitsboetes mensen geld uit de zakken te blijven kloppen moeten we, vrees ik, vanuit de politiek weinig meer verwachten.

Mark Levinson | 23-10-11 | 11:22

@Che_cuevara | 23-10-11 | 11:04
U maakt een denkfout. Uiteindelijk draait u, de brave burger zelve, voor de kosten op. "De gemeente" is slechts een administratieve tussenschakel.

PietGeniet | 23-10-11 | 11:21

Mijnbescheidenmening | 23-10-11 | 11:18
Diezelfde mensen zijn nu voorstander van een oorlog in Kunduz.

Fukjoe | 23-10-11 | 11:20

Beterschap voor de arme kerel. Dit verwacht je niet.
Stroopdoos | 23-10-11 | 08:36 | + 18 -
Je werkt bij EOD, dan verwacht je nauwelijks bommen ja...

Flixy | 23-10-11 | 11:20

Je zal er in de afgelopen dagen maar een keer geflitst zijn. Alle auto-eigenaren die door die bewuste flitspaal geregistreerd zijn, krijgen recherche bezoek. En de lummels die het gedaan hebben, blijven waarschijnlijk mooi buiten schot.

hotnot | 23-10-11 | 11:19

Debiel om zoiets te doen ,Gewoon een heledomme aktie .Gewonden en ook nog de gemeenschap op kosten jagen .Die flitspaal komt er weer te staanen wij kunnen die gewoon weer betalen, De boete,s worden weer duurder

sawwa | 23-10-11 | 11:19

Aan de ene kant heb je staatsterreur dat op allerlei verschillende manieren een graai uit je zak wil doen om eigen (bewuste) onkunde te financieren(zodat andere belanghebbenden zomaar voordeel uit kunnen slepen).
Aan de andere kant heb je verzet wat versplinterd is. Zoals verzet tegen de struikrovers van Koos. Verzet tegen mileubeleid, verzet tegen ontmoedigen van allochtonen om langer bij te dragen aan de welwaart hier, verzet tegen zorgkosten dat tot exorbitante hoogten grooit... etc,etc,etc...
Flitspalen neerzetten en en dat proberen op te blazen zijn twee uitersten. Zowel vanuit het oogpunt van staatsterreur als het verzet ertegen.

Kaan78 | 23-10-11 | 11:19

Hoe ontzettend nobel het doel ook mag zijn, als een idioot het uitvoert is het resultaat verkeerd.

Schout-bij-nacht | 23-10-11 | 11:19

Het begint langzaam maar zeker een beetje op Kunduz te lijken kompleet met ontploffingen en achtervolgingen.
.
Wen er maar aan.
.
Wel hoop ik dat onze mannen in Kunduz niet zo dom zijn hun pak uit te trekken voor de job geklaard is. Met alle respect voor de gewonden, maar wordt wakker jongens!

Greetje Duisenberg | 23-10-11 | 11:19

Dit is weer het bewijs wat een zieke geesten er rond lopen in deze maatschappij.

strikdewepstroper01 | 23-10-11 | 11:17

Veel sterkte voor de EOD-er.
Die gewoon zijn werk deed op zondagochtend om 7 uur.

En hoe ontzettend terecht de kritiek op snelheidscontroles ook is, en hoe sympathiek het ook mag zijn dat er mensen zijn die hiertegen actie ondernemen, deze actie is natuurlijk volstrekt onacceptabel.

Je kunt hiervoor geen mensen in gevaar brengen. Dan bega je dezelfde fout als de snelheidscontroleurs die je bestrijdt. Deze idiote actie moet dan ook zwaar bestraft worden.

Wat niet wegneemt dat ook hard ingegrepen moet worden in de neurotische snelheidscontroles in NL maar - hoewel hiermee actueel - is dat wel een andere discussie.

Schout-bij-nacht | 23-10-11 | 11:16

Schollekopkadaver | 23-10-11 | 11:14
In het verleden had je agenten die daar rekening meehielden. Daarvoor staan die palen er nu.

Fukjoe | 23-10-11 | 11:16

Wij knopen meestal gewoon een ketting tussen de flitspaal en een 4WD, en dan paaltje gewoon omtrekken. Das stuk goedkoper voor de belastingbetaler en minder schadelijk voor EODpersoneel.

Linke.Loetje | 23-10-11 | 11:15

uhm... Ik reed 89 daar waar je 80 mag jah, na een hele lange dag keihard werken. Ik wou graag naar huis zodat ik nog heel even in mijn bed kon liggen omdat de werkdag ook weer heel vroeg begon. En er zijn daar geen omwonende het is een weg door eindeloze polders met niets. Of heb je daar soms plotseling overstekende bloemkolen en liggen de kinderkooltjes snacht wakker van het geluid van langsrazend verkeer?

Schollekopkadaver | 23-10-11 | 11:14

Ashtrey | 23-10-11 | 11:12 |
Ja haha ha haha haaa haha. Meisjes die mee willen doen maken me altijdt zo aan het lachen.

Fukjoe | 23-10-11 | 11:14

Ik vermoedt dat er ergens een protocolletje niet strikt is nageleefd. Bizarre actie, overigens!

KeurMeester | 23-10-11 | 11:12

@Fukjoe | 23-10-11 | 11:09
Gossie, het zit je toch dwars he?
Laat je niet zo kennen joh.

Ashtrey | 23-10-11 | 11:12

@neemjemoederindemali 11:03
Zie je wel, ik zei het al: onderbuikgevoelens en alles wat er mee samenhangt. ;)

Mark Levinson | 23-10-11 | 11:10

Ashtrey | 23-10-11 | 11:05
LOL Zal wel pijn gedaan hebben.

Fukjoe | 23-10-11 | 11:09

Wat een smerige kudtstreken heeft het hedendaagse tuig toch.

Conan de Rabarber | 23-10-11 | 11:08

Ik krijg een rauwe uier van die haatpalen. Jammer dat zo'n EOD'er gewond raakt, dat zijn over het algemeen wel mensen die eerlijk werk verrichten.

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 11:08

@Einde van de Domheid | 23-10-11 | 11:01
Moet ineens aan buurman & buurman denken.

A je to!

Ashtrey | 23-10-11 | 11:05

Flitspalen -1
Terroristen -1000

wakkere_nederlander | 23-10-11 | 11:04

@Blaas Vaak | 23-10-11 | 10:48
Toch kan het wel eens helpen.
Op de weg van Tilburg naar Reusel stonden ongeverr 10 flitspalen.
Die werden regelmatig vernield en nu is het zo dat de gemeenten waar die palen staan opdraait voor de kosten van reparatie maar niets van de opbrengsten krijgt.
Na verschillende keren vernield te zijn geweest weigerden de betrokken gemeenten nog voor de kosten op te draaien.
Ben er vorige week nog langs gereden op weg naar mijn schoonmoeder.

Geen flitspaal meer te zien.

Che_cuevara | 23-10-11 | 11:04

@Mark Levinson | 23-10-11 | 10:54

Moehahaha, je werkt op mijn kringspier. #ffschijtenis

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:03

Er hangt een bom Piet!
'Pak ik toch even een ladder Jan!'

Einde van de Domheid | 23-10-11 | 11:01

De daders kunnen beter zichzelf aangeven, voordat de collegae van de EOD de dader(s) vindt.

Lompe Tinus | 23-10-11 | 10:58

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 10:26
Ouder dan 25? dat zijn er nogal wat.
En mijn opa van 93 zie ik toch niet meer in zo'n paal klimmen.

Che_cuevara | 23-10-11 | 10:58

Ah, de revolutie is begonnen. Lekker bakkie koffie erbij...

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 10:57

Jammer dat die eod meneer nu schade heeft.
Flitspalen vernietigen daar bewijs je de gemeenschap immers een grote dienst mee.

Beëlzebul | 23-10-11 | 10:57

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:19
Da's wel een beetje kort door de bocht.
Ik heb nog nooit een situatie meegemaakt waar ik niet wist welke snelheid ik maximaal mocht rijden.
Dat is in Nederland toch vrij duidelijk aangegeven.

Che_cuevara | 23-10-11 | 10:56

neemjemoederindemali 10:39
Wauw, strawman en argumentum ad populum in één zin.
Gebruikte je expres het woord "luiden" om je eigen geblaat te illustreren?

Mark Levinson | 23-10-11 | 10:54

Verschrikkelijk voor die man persoonlijk leed voor de familie. Maar het almaar verhogen van verkeersboetes, op een 10 baans A2 controleren op een maximumsnelheid van maar 100km/u werkt dit soort excessen in de hand. Bedankt he, Koos.

Mijnbescheidenmening | 23-10-11 | 10:53

Ashtrey | 23-10-11 | 10:50
Hou maar op met huilen hoor.

Fukjoe | 23-10-11 | 10:53

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 10:01
Maar goed dat je voor die F geen B hebt gebruikt.

Che_cuevara | 23-10-11 | 10:50

@Fukjoe | 23-10-11 | 10:48
Simpleton met je grote waffel.

Ashtrey | 23-10-11 | 10:50

Als onze ziekelijk doorgedraaide overheid in dit land vuile spelletjes wil spelen met zijn burgers dan zijn er zeker doorgedraaide burgers te vinden die die vuile spelletjes mee willen spelen.
Zie hierboven.
(ik weet 99,99% zeker dat het niet bommenleggers bedoeling was iemand te verwonden, hij wilde alleen die paal opblazen. waarschijnlijk betrof het een blindganger die hij zelf niet meer durfde te benaderen en maar heeft laten hangen)

NO MORE TEA FOR ME! | 23-10-11 | 10:49

@[x] Ongeschikt | 23-10-11 | 10:00
Jij hebt ongeschikte gedachten.

Che_cuevara | 23-10-11 | 10:49

Ashtrey | 23-10-11 | 10:45 |
Ja haha ha haha haaa haha.

Fukjoe | 23-10-11 | 10:48

Vaag dat veel mensen het dan wel acceptabel zouden vinden als de paal op een andere manier gemold zou worden. Wat denk je dat zo'n paal kost? En wie gaat dat betalen dan? Wij toch met z'n allen! Ik zeg blijf met je fikken af van wat niet van jou is!!! Als iedereen nou gewoon de zelfdiscipline had om gewoon niet te hard te rijden dan zouden ze ook niet nodig zijn. In Noorwegen kan dat bijvoorbeeld wel... En verder gewoon niet zeiken.

Blaas Vaak | 23-10-11 | 10:48

@Fukjoe | 23-10-11 | 10:39
Jij taalfouten verbeteren? En zelf 'werdt' schrijven?
Lachen.

Ashtrey | 23-10-11 | 10:45

-weggejorist-

vvt349 | 23-10-11 | 10:44

@Ad Fundum | 23-10-11 | 10:39

Dat die dingen vaak, niet altijd, op de verkeerde plaatsen staan ben ik met je eens. Maar je hebt er maar met je poten van af te blijven, zo Calvinistisch ben ik dan ook wel weer.

En niet alleen op zondag overigens ;-)

Reinaert | 23-10-11 | 10:44

@2emeREP | 23-10-11 | 10:42

Ga eens deaud

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:43

Triest voor de EOD-er.
En verder is het wat je ervan krijgt als je je burger tot op het bot betuttelt en blut flitst.
Eigenlijk vind ik het verbazingwekkend dat die mobiele flitsteams hun werk nog zo ongestoord kunnen doen zonder door boze mobs lastig gevallen te worden. Als ik zo naar het tijdsbeeld kijk, dan vraag ik me af hoe lang men het nog gaat pikken om vanuit de struiken beroofd te worden door vadertje staat.

number one | 23-10-11 | 10:43

Terrorisme wetgeving op loslaten please.
Huizoekingen, ebi.
En dan ben ik serieus.
De mensen die menen dat regeltjes slechts voor anderen gelden en dat ze zelf wel kunnen bepalen hoe hard ze ergens rijden vind ik het ergst.
-
Los daar van, flitspalen zijn een perfect middel om de boel onder controle te houden daar waar het nodig is.
Zonder die dingen vallen er vele doden meer per jaar.

2emeREP | 23-10-11 | 10:42

Fukjoe | 23-10-11 | 10:39 | + -1 -
LOL

Fukjoe | 23-10-11 | 10:41

Flitspalen zijn ook geplaatst door terroristen ;)
Beetje dom ook van die EOD gast om zijn pak uit te doen voordat de bom onschadelijk is.

Koos-Stijlloos | 23-10-11 | 10:39

@Mark Levinson | 23-10-11 | 10:35

Fijn dat je je eigen tegel fantastisch vindt, het schijnt dat sommige luiden daar anders over denken. Overigens vind ik dat hele kuddo gedoe grote onzin maar dat terzijde.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:39

@Reinaert | 23-10-11 | 10:19
Je staat in dit land, waar je je als automobilist scheel betaalt aan belastingen, al meer stil dan je rijdt. Op die plaatsen waar je wel - normaal - door kunt rijden staan doorgaans die kassa's opgesteld. Dat dat een bron van irritatie teweeg brengt vind ik vrij logisch.
Dat er dan anencephalen zijn die die palen onklaar maken is daar een gevolg van en ja, ik kan daar wel om lachen.

Ad Fundum | 23-10-11 | 10:39

Mark Levinson | 23-10-11 | 10:35
Ik krijg al min kudo's als ik een taalvaut verbeter.
Koud flesje alfa krijgt een heleboel min kudo's met een reactie op zichzelf. Dus niet treuren.

Fukjoe | 23-10-11 | 10:39

Dit is wat ze moeten doen: Voorschoten hermetisch afgrendelen en uitkammen tot dat terroristische broeinest gevonden en naar Guantanamo is afgevoerd...

Ik weet het beter | 23-10-11 | 10:37

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 10:26
En om het kringetje wat te verkleinen, misschien eens even bij wat 'nieuwsgierige' omstanders langs.
Als die bommenhanger in de buurt woont en de klap heeft gehoord, is hij natuurlijk zo snel mogelijk gaan kijken wat de schade was.
Ik hoop dat die lul zichzelf aangeeft, of anders nooit meer goed slaapt.

Jackanders | 23-10-11 | 10:37

Wel mooi dat ik op een prima rationele onderbouwing gewoon min-kudo's krijg. Dat zijn nog eens onderbuikgevoelens...

Mark Levinson | 23-10-11 | 10:35


EOD-er is een beetje dom geweest....

Gash | 23-10-11 | 10:33

@Mark Levinson | 23-10-11 | 10:29
Gelukkig zijn we het dan eens, :-) een mens is geen machine.

Onderbuik | 23-10-11 | 10:32

Mark Levinson | 23-10-11 | 10:23
In het verleden hadden we wel agenten die rekening hielden met het tijdstip en de omstandigheden, maar aangezien het tegenwoordig alleen nog maar kassiers zijn is dat ook over.

Fukjoe | 23-10-11 | 10:32

@Donderman | 23-10-11 | 10:24

Met nog meer privacy beperkende maatregelen.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:31

Wat een stel huilbaby's wordt men weer als het om flitspalen gaat. Politie dit, politie dat. Wehweh, boehboeh.
Houd je gewoon aan de snelheid! Is echt niet zó moeilijk. De v-max geldt voor iedereen. Ook voor jou kutfiguur met je kutbom!

datzegik69 | 23-10-11 | 10:31

@[x] Ongeschikt | 23-10-11 | 10:24

Geen idee, maar ik kan nergens uit het verhaal opmaken dat er een op afstand bestuurde detonator is gebruikt.
Mocht dat zo zijn dan is het een poging tot moord. #simpel

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:31

@Onderbuik.
Klopt hoor wat je zegt, de meest grillige variabele is de mens zelf.

Mark Levinson | 23-10-11 | 10:29

Hoe onvolwassen gedrag (kom laten we een flitspaal opblazen omdat we dat op onze verjaardag kunnen vertellen en we dan tof zijn) kan uitmonden in een bijzonder zwaar misdrijf. Opdat de bouwers en plaatsers van het explosief zeer langdurig uit de maatschappij mogen worden genomen.

Herr Kaloin | 23-10-11 | 10:29

@Mark Levinson | 23-10-11 | 10:23
Ja klopt tot zover de theorie.

Onderbuik | 23-10-11 | 10:28

Domme commentaren weer. De experts van geenStijl weten weer hoe het allemaal zit haha.

Bubske | 23-10-11 | 10:27

Wel dom van die EOD-er om zijn pak uit te trekken terwijl hij een bom bestudeerd.

porcodio | 23-10-11 | 10:27

Ik denk trouwens dat we de dader(s) moeten zoeken in de leeftijds-categorie van >25.

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 10:26

Dit zijn natuurlijk idiote en niet te accepteren acties van burgers. Aan de andere kant zie je dat de overheid de burger steeds meer afknijpt in de vrijheid van doen en laten. Dit lokt kennelijk idiote acties uit van individuele burgers. Tja, hoe gaat de overheid zich daar tegen wapenen vraag je je dan af.

Donderman | 23-10-11 | 10:24

@[x] Ongeschikt | 23-10-11 | 10:00
Dat is inderdaad maar een gedachte.
neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:05 | + 0 - : kunt u mij dan misschien even uitleggen hoe dat ding dan wel tot ontploffing is gekomen? Zomaar?

[x] Ongeschikt | 23-10-11 | 10:24

Wat een hoop brave adviezen mbt snelheid. Waarschijnlijk lieden die altijd precies zo hard rijden als de NS het voor ze doet.

vetkleppert | 23-10-11 | 10:23

KabbelendKontwater | 23-10-11 | 10:19
Moet je dan niet je condoom afdoen voor je klaarkomt?

Fukjoe | 23-10-11 | 10:23

@Onderbuik: Dat is wel een interessante stelling.
Omdat ik in ploegendienst werk, weet ik in elk geval dat veiligheidsvoorschriften 24 uur per dag gelden en niet variëren al naar gelang het tijdstip van de dag.

Mark Levinson | 23-10-11 | 10:23

Maar doed die flitspaal het nog?

Kopvot | 23-10-11 | 10:23

@Mark Levinson | 23-10-11 | 10:09
Misschien had het tijdstip: vroeg in de ochtend er ook mee te maken, wel erg vervelend voor die man.

Onderbuik | 23-10-11 | 10:20

@Turambar | 23-10-11 | 10:18

Dan moet je wel weten aan welke snelheid je moet houden, daar mankeert het nogal eens aan.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:19

@Ad Fundum | 23-10-11 | 10:14

Lieden die dit soort palen - al staan ze nog zo commercieel interessant geplaatst - menen te moeten vernielen mogen wat mij betreft aan diezelfde paal worden opgeknoopt.

Er zijn grenzen inderdaad.

Reinaert | 23-10-11 | 10:19

Het zal je baan maar zijn om je leven te moeten wagen voor een flitspaal. En dan ook je pak uittrekken voordat de bom 100% onschadelijk is.. Dat is zoiets als naar de hoeren gaan en vlak voor je hoogtepunt snel je condoom uittrekken. Dat is niet alleen dom, maar ook onprofessioneel. Hoop uiteraard dat het goed komt met de beste man, maar dit had allemaal niet hoeven gebeuren.

KabbelendKontwater | 23-10-11 | 10:19

Als je dan zo'n hekel hebt aan die flitspalen, houd je dan gewoon aan de snelheid. Probleem opgelost en geen mensen in levensgevaar gebracht, achterlijke mongool.

Turambar | 23-10-11 | 10:18

De spruitjeslucht is hier niet te harden. Straks even de haartjes kammen en dan naar de kerk jongens.

Driekwart van die palen zijn kassa's op palen die staan op plaatsen waar het helemaal niets bijdraagt aan verhoging v/d verkeersveiligheid. Het doet me daarom dan ook altijd veel plezier als ik langs een zwartgeblakerde paal rijd.

Het monteren van bommen is van een heel andere orde.

Ad Fundum | 23-10-11 | 10:14

@Bakito | 23-10-11 | 10:03
Je oordeelt nu over de moraal van de burgers. Ik bedoel dat iedere burger in staat is om zelf afwegingen te maken en daar de verantwoordelijkheid voor te nemen.

Dat niet iedereen het doet is een ander verhaal.

rara | 23-10-11 | 10:12

@Bakito | 23-10-11 | 10:07

Je trekt niets door, je trekt een vergelijking tussen de welbekende appel en dito peer.

Reinaert | 23-10-11 | 10:12

@SoepKip | 23-10-11 | 10:08

Het is idd een idiote EOD'er die zijn pak uittrekt terwijl de bom niet onschadelijk is, sneu voor de man maar ongelooflijk dom.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:10

@Fukjoe | 23-10-11 | 10:05

Ze staan inderdaad vaak daar waar veel 'omzet' te verwachten is. Da's best een beetje sneu inderdaad. Hier in het dorp - waar vrijwel alles 30km/u is - zie je ze nooit. Vooral niet op de wegen waar velen 60km/u of harder menen te moeten rijden.

Het verkeersaanbod zal wel te gering zijn, dus geen omzet. Alhoewel de overtredingen stuk voor stuk fors zijn, maar dat maakt dan kennelijk niet uit.

Reinaert | 23-10-11 | 10:10

Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en ik hoop dat de gewonden volledig herstellen en dat de daders streng worden gestraft... Maar waarom moet je nou als professional de veiligheidsvoorschriften aan je laars lappen. Nothing is over until it's over.

Mark Levinson | 23-10-11 | 10:09

Ondertussen bij CSI Veurschooten:
*Lijst met verbalisanten paart aan opleidinngen bij leger/ links anarchistische, rechts militante database -alibi...*

Einde van de Domheid | 23-10-11 | 10:09

Bakito | 23-10-11 | 10:07 |
Dat heet stelen. Da's wat anders.

Fukjoe | 23-10-11 | 10:08

.. en zo groeit het aantal idioten in Nederland gestaag

SoepKip | 23-10-11 | 10:08

Flits palen verbieden meteen.
Het is ook dom om je leven te wagen voor een flitspaal.

Braakbal | 23-10-11 | 10:07

@ Statler en Waldorf | 23-10-11 | 10:06
-
...en zo is het...

Air van Boven Dorens | 23-10-11 | 10:07

@necrosis | 23-10-11 | 10:05

Beide lampen van zijn fiets zijn stuk, heb ik zelf vorige week zaterdag gezien. #Utrecht

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:07

@Reinaert
Slechts drie euro jatten uit een handtas van een oud omaatje, in een situatie die daar voor uitnodigt, zou dan ook niet bestraft hoeven worden. Tenminste, als ik jouw logica doortrek.


*nu echt out*

Bakito | 23-10-11 | 10:07

@Che_cuevara | 23-10-11 | 09:42
Ja de politiek maakt dit beleid inderdaad, die is ook verantwoordelijk daarin heb je gelijk. Verder is de politie verantwoordelijk voor het uitvoeren van dit verkeerde beleid.
De politie moet stoppen met het burgertje pesten mbv flitspalen en laserguns, en moet weer de burger dienen en beschermen tegen het echte tuig.

Onderbuik | 23-10-11 | 10:07


Waarom zat dat pakket niet in een gepantserde doos?
(Alvorens pak uittrekken.)

Einde van de Domheid | 23-10-11 | 10:06

Maar nu komt het. Zou de dader, waarvan ik uit ga dat deze slechts een flitspaal wilde vernielen, nu hij leest wat zijn actie teweeg heeft gebracht, het morele besef hebben zich, vrijwillig en uit gevoel van schuld, te melden bij de politie?

Het is m.i. het verschil maken tussen een goed mens die een vreselijke fout heeft begaan, of een slecht mens die geen verantwoordelijkheid wil dragen voor zijn fouten.

Statler en Waldorf | 23-10-11 | 10:06

@[x] Ongeschikt | 23-10-11 | 10:00

Dat is inderdaad maar een gedachte.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:05

Reinaert | 23-10-11 | 10:03
De staat ontneemt mensen hun verantwoording zo. De pliessie gaat altijd daar staan waar de omstandigheden sneller rijden mogelijk maakt. Ze zullen nooit bij een school gaan staan waar jouw kind op zit.

Fukjoe | 23-10-11 | 10:05

Denk je een geintje uit te halen door een flitspaal op te blazen, heb je zomaar ineens bijna een leven op je geweten. Dan slaap je slecht, denk ik...

Air van Boven Dorens | 23-10-11 | 10:05

@Ashtrey | 23-10-11 | 10:00

Shit, Rob, ik word hier niet vrolijk van, zou ik bijna vergeten, bijna dan, dat is.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:05

@Bakito | 23-10-11 | 09:55
Prima, zolang je niet gaat zeuren als je een prent krijgt wegens een defect lampje op je fiets.

necrosis | 23-10-11 | 10:05

@Bakito | 23-10-11 | 10:00

Vergeet niet je fiets op slot te zetten.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 10:04

@rara
Je hebt gelijk, mijn minachting is ongepast. De Nederlandse burger is 100% bewust van de waarheid, is integer en volkomen in staat eigen afwegingen te maken.

Excuses.

Bakito | 23-10-11 | 10:03

Hardrijders zorgen ervoor dat ik minder belasting betaal. Alle boetes mogen van mij dus gewoon nog een keer verdubbelen. Verder is het heel simpel: iedereen die bommen legt moet levenslang krijgen. En de EOD een lintje. Want die beste man heeft zijn leven gewaagd/gegeven voor een hardrijder. Dat moet leuk staan op je graf...

uberdude | 23-10-11 | 10:03

@Bakito | 23-10-11 | 09:59

Neuh. Moeilijk is het niet maar 3km/u te hard rijden op een weg die daartoe uitnodigt en er vervolgens een boete voor krijgen vind ik dan toch ook wel weer een béétje teveel van het goede.

En wandel ze. Dat ook. Niet door rood licht lopen hè!

Reinaert | 23-10-11 | 10:03

het is oorlog en dan vallen er onschuldige mensen.....
das heel vervelend maar gister slachtte de politie voor een tank benzine een burger af ...

dus ...

SinEstilio | 23-10-11 | 10:01

RL | 23-10-11 | 09:50 | + -1 -
Ach,wat zijn Oorlogsmisdadigers?
Je vindt ze alleen maar bij de kant die verloren heeft.
Bij de kant die de oorlog gewonnen heeft heten ze Oorlogshelden.

Moi | 23-10-11 | 10:01

Het is gewoon een Flitskrieg...

Zo, die hebben we ook weer gehad.

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 10:01

@Ashtrey | 23-10-11 | 10:00
eauk een. Stop de tijd.

Ashtrey | 23-10-11 | 10:01

@RL | 23-10-11 | 09:54 sterker nog, dat hebben ze dus gedaan, ze hebben deze boetes geautomatiseerd en zie wat er van komt.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 10:00

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 09:58
Ik blijf toch denken dat het de bedoeling was om die paal te beschadigen. En niet om mensen op te blazen.

Fukjoe | 23-10-11 | 10:00

Is het misschien al in iemand opgekomen, dat het goed mogelijk kan zijn dat deze bom op een afstand gedetoneerd is?
Dader staat verderop, aanschouwt alles, en in zijn zieke geest wachtte hij tot de EOD'er zijn beschermpak uitdeed, en dan op de knop drukken.
Het is maar een gedachte.

[x] Ongeschikt | 23-10-11 | 10:00

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:57
Laten we Rob Geus nou niet uitvlakken. Zeker een eauk kanshebber.

Ashtrey | 23-10-11 | 10:00

*wandelen gaat*

Bakito | 23-10-11 | 10:00

@Bakito | 23-10-11 | 09:55
Dat ben ik met je eens. Maar wat heeft dat te maken met jouw minachting voor het volk?

rara | 23-10-11 | 10:00

@Schollekopkadaver | 23-10-11 | 09:01
Door mensen zoals jij gaat Nederland kapot, kale lutser.

Gier | 23-10-11 | 09:59

@Reinaert
Het illustreert ook een hoop domheid. Zo moeilijk is het niet om je aan de verkeersregels te houden.

Bakito | 23-10-11 | 09:59

@Bakito | 23-10-11 | 09:58

Een aanslag op een flitspaal? dat kreng heeft zelf duizenden aanslagen gepleegd.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:59

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:57
Vergeet John Willllliams niet.

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:59

@Reinaert | 23-10-11 | 09:57 dat ben ik ook met je eens, maar dit is dus een gevalletje zinvolle flitspaal.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 09:59

@RL | 23-10-11 | 09:54
Politieke verandering afdwingen met bommen = terrorisme.

Ik geloof in verandering via de stembus, niet in Afghaanse methodes.

rara | 23-10-11 | 09:58

Deus Absurdia | 23-10-11 | 09:48
Van welke inkomsten wordt 90 procent behaald met boetes?

Mark Levinson | 23-10-11 | 09:58

Die derde gewonde is ook zwaargewond. Er zijn dus twee zwaargewonden en een lichtgewonde gevallen, omdat iemand a la schollekopkadaver vindt dat er langs een racecircuit geen roodlicht/snelheid flitspalen mogen staan, die er voor zorgen dat aanwonenden ook een leven hebben.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 09:58

@neemjemoederindemali
Andre van der Toorn en de rechtse media verhouden zich tot deze aanslag zoals haatimams en de koran tot moslimterrorisme.

Bakito | 23-10-11 | 09:58

@Bakito | 23-10-11 | 09:55

Maar je zult 't met me eens zijn dat véél van die verkeersboetes een stevige portie Oud-Hollandsche kneuterigheid en vooral inhaligheid uitstralen. Het CJIB als melkmachine en de burger als melkkoe.

Reinaert | 23-10-11 | 09:57

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:56

Ghehe, het meest trieste persoon van NL, op Alberto Stegeman na natuurlijk.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:57

@RL | 23-10-11 | 09:54

de pliesie is niet aangesteld om dieven op te sporen maar om zelf uit stelen te gaan.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:56

@rara
Voor types die altijd de mond vol hebben van zero-tolerance, behalve als ze een verkeersboete krijgen, heb ik maar een woord: hypocriet.

Bakito | 23-10-11 | 09:55

rara | 23-10-11 | 09:44
Lijkt me dus niet erg nodig. Maar de overheid zou wel de prioriteiten elders kunnen leggen. Bijvoorbeeld meer de nadruk leggen op benzinedieven of roofovervallers op een normale manier vangen in plaats van een miljoen (!) verkeersboetes per maand uitdelen die voor 95% over 3 tot 6 km/u te hard gaan.

RL | 23-10-11 | 09:54

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:52
LOL, nou die van mij niet. Ik moet hem steeds opnieuw instellen. En da's kudt.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:54

@Bakito | 23-10-11 | 09:49

Dus eigenlijk is Andre van der Toorn de dader?

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:53

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:43
Ik denk dat die man meer heeft aan een goede arts.
Ashtrey | 23-10-11 | 09:47
Mogge Ash.
Gelukkig ben jij er om de mede-tegelaars terecht te wijzen.
;)
Fukjoe | 23-10-11 | 09:47
Inderdaad, een dag voor de heren.
Che_cuevara | 23-10-11 | 09:43
Mogge Che.
Wat jij denkt.
;)

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:52

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:50
Tja, vroegah hè!

Fukjoe | 23-10-11 | 09:52

@Bakito | 23-10-11 | 09:49
Je gaat er van uit dat de burger niet zelfstandig denkt. Ik vind dat een vorm van minachting voor het volk.

rara | 23-10-11 | 09:52

flitspaalterrorist (m/v) de, iemand die zich schuldig maakt aanflitspaalterrorisme;

flitspaalterrorisme (o) het, het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van flitspaalterreur;

flitspaalterreur (v) de, georganiseerd politiek geweld met flitspalen;

Ah kijk. Uiteindelijk komen we er wel: de daders willen dus onze regering of de inwoners van Voorschoten onder druk zetten door gewelddadige acties met flitspalen uit te voeren en dat ook nog eens in georganiseerd verband. Dat moet de recherche toch al behoorlijk wat richting geven, dunkt mij.

Chiant | 23-10-11 | 09:52

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:50
Met een echte auto rem je dan automatisch af.
Zitten namelijk sensoren in die je snelheid terugnemen.

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:52

Je gaat toch geen mensenleven riskeren om zo'n smerige kassapaal te redden?
Mogen EOD-ers eigenlijk zelf bepalen waarvoor ze hun leven op het spel zetten?

Moi | 23-10-11 | 09:51

@Biff Eagleburger | 23-10-11 | 09:50
Ik heb geen last van flitspalen, even afremmen en weer het gas erop :)

Caturman | 23-10-11 | 09:51

@likmegaties | 23-10-11 | 09:49
Voor die middelvinger krijg je ook een bekeuring.
Niet naar de flitspaal maar wel naar de plisie.

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:50

likmegaties | 23-10-11 | 09:49
Ja, maar dan moet er niet iemand voor je zitten die een paar kilometer langzamer rijdt dan jij.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:50

Dit is niet de eerste paal die doelwit is geweest. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het een beetje zat beginnen te worden. Laat justitie haar prioriteiten en ons geld maar gaan gebruiken om zaken aan pakken waar wij wel echt last van hebben.

Biff Eagleburger | 23-10-11 | 09:50

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:42
Dat klopt, de politiek maakt die keuzes en niet de politie. Maar je weet waar die logica eindigt. Dan is ook vrijwel elke oorlogsmisdadiger onschuldig, die volgde tenslotte ook alleen maar bevelen op. Maar bij Geenstijl is er gelukkig nog duidelijk een meerderheid te vinden voor veel controles en boetes. Dat zal De Jager zeer verheugen want dan kan er na de verhoging in 2009, 2010, 2011 en 2012 ook in 2013 wel weer 20% bij. Blij dat ik niet in Nederland woon.

RL | 23-10-11 | 09:50

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:45

Dat waren nog eens pliesie auto's.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:50

@Eagle_Eye | 23-10-11 | 09:47
Wat doe jij voor werk dan dat je tot deze inzichten komt ?

Caturman | 23-10-11 | 09:49

Waarschijnlijk het werk van een automobilist die vond dat zijn verkeersboete belachelijk was. Hij betaalt immers al belasting en werkt van 9 tot 5.

Rechts-extremisme, dat krijg je ervan als je burgers ophitst tegen personen als Koos Spee.

Bakito | 23-10-11 | 09:49

Cruise control , moeilijk héé . Knopje indrukken en dikke middelvinger naar de flitspaal en de politie

likmegaties | 23-10-11 | 09:49

@zaklamp
Nou, het is niet enkel voor het spekken van de staatskas, maar wel is het zo dat 90% van de inkomsten wordt behaald met boetes < 5% overschrijding maximum snelheid. Als het argument dan is dat dat ook 'zeer belangrijk' is voor de verkeersveiligheid dan gelooft natuurlijk niemand dat. Dat argument is ook gewoon onzin. Als dat waar zou zijn dan zou die weg met de toegestane maximum snelheid nl. al veel te gevaarlijk zijn. Die hele spekken, staatskas discussie kan overigens voorkomen worden door echte overtreders veel zwaarder te beboeten en lichte overtreders veel lichter.. Zoals in Duitsland.

Deus Absurdia | 23-10-11 | 09:48

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:41
Ken je Teun niet? Schande! Eigenlijk mag je dan hier niet eens komen. 50 Teungegroetjes direct!

Amen Teun.

Ashtrey | 23-10-11 | 09:47

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:43
LOL! En dat op de dag des heren.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:47

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:43

Mocht hij bestaan, wat ik zeer betwijfel, dan moet het wel een valse nicht zijn die zo'n paal in de aars zeker kan waarderen. #godt

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:47

Als je dan EOD medewerker bent en je pak uittrekt terwijl de bom niet onschadelijk is gemaakt, dan ben je gewoon een domme lutser!

Eagle_Eye | 23-10-11 | 09:47

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:45
werdt ... seriously ??

Caturman | 23-10-11 | 09:46

Caturman | 23-10-11 | 09:41
Vroeger werdt je gewoon gecontroleerd door een politieauto. Maar toen ze doorkregen dat je een hoop geld binnen kon halen werden overal flitspalen neergezet.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:45

@RL | 23-10-11 | 09:27
Ik had het inderdaad over excuses aan de bommengooiers vanwege alle overlast die de overheid veroorzaakt met het controleren op naleving van de wet.

rara | 23-10-11 | 09:44

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:40
Zo Teun, ben je bekeert?
Geloof er niks van maar dit is inderdaad wel te ver gegaan.

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:43

Domme actie, hier in het dorp leggen ze gewoon een brandende autoband onder dat ding, werkt ook goed.

Strange Glue | 23-10-11 | 09:43

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:40

David Maasbach richt zich tot het opperwezen om je wens uit te voeren, ben bang dat die EOD'er er geen moer mee opschiet maar soit.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:43

Fukjoe | 23-10-11 | 09:41
Wat mij betreft kan godt die paal in zijn hol steken.
Verdomme.

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:43

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:40
Amen

Caturman | 23-10-11 | 09:43

aktie-reactie. altijd zo geweest. Bommen plaatsen? kansloze gek.

wim kokring | 23-10-11 | 09:42

@Onderbuik | 23-10-11 | 09:38
Dan geef je de verkeerden een slechte naam.
De politiek is verantwoordelijk voor die flitspalen en de hoogte van de boete's.

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:42

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:40 |
Jouw god kan de flitspaal in.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:41

@Onderbuik | 23-10-11 | 09:38

Lol, dus de pliesie krijgt een slechte naam door de flitspalen?

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:41

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:40
Moet je het nog steeds kunnen controleren, wil je op elke provinciale weg een surveillant neer zetten ?

Caturman | 23-10-11 | 09:41

Nu word ik zelf ook altijd nerveus en uitgelaten als ik een flitspaal zie maar dit kan je dus niet maken.
Zeker op de dag des Heren niet.
Veel sterkte voor de gewonde meneer en dat God hem veel kracht mag geven.

Amen.

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 09:40

@Deus Absurdia | 23-10-11 | 09:37
Snap ik, maar wat heeft dat met die flitspaal te maken?

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:40

Caturman | 23-10-11 | 09:37
Puntenrijbewijs invoeren. Of ga je nu zeggen voor welke overtredingen?

Fukjoe | 23-10-11 | 09:40

@Turrukje | 23-10-11 | 09:36

Dat doe jij toch al? Btw, als het je hier niet bevalt, je bent vrij om op te rotten.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:40

Flitspalen weg = probleem weg

Blafkonijn | 23-10-11 | 09:39

... politie

Onderbuik | 23-10-11 | 09:39

flitspalen is geen oplossing. De goeden moeten onder de kwaden lijden, als de politie echt wat wil moeten ze de echte wegpiraten opsporen en hard en lang straffen.
Nu is het een verkapte belasting maatregel, die zorgt voor een slechte naam van de

Onderbuik | 23-10-11 | 09:38

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:33
Allemaal mee eens, snap alleen niet wat het met flitspalen te maken heeft. Als je als een mongool rijdt wordt je rijbewijs al ingenomen (in sommige gevallen). Maar ga jij nu bepalen wat als "een mongool" rijden is, lijkt me namelijk nogal lastig te meten en controleren.

Caturman | 23-10-11 | 09:37

@drenkeling69
Roep ik al jaaaren. Je hebt werk of anders: Iedereen die niet ten minste vmbo heeft en accentloos nederlands spreekt mag max 3 maanden van een uitkering genieten. Daarna volgt automatisch denaturalisatie.

Deus Absurdia | 23-10-11 | 09:37

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:33

Wat heerlijk kort en dom door de bocht.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:37

@Che_cuevara | 23-10-11 | 09:33

Ik mag het hopen, net als dat ik hoop dat de wereldbevolking er eindelijk achter komt dat het monetaire oplichtingsstelsel van de Rotschilds de veroorzaker is van crisissen en oorlogen.

En dan te bedenken dat een ieder hier zich druk maakt om een flitspaaltje, de echte wereldproblemen maakt blijkbaar niemand zich druk om.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:36

IED's in Nederland , het moet toch niet gekker worden.

Herr-Flick 2.0 | 23-10-11 | 09:36

mothersfinest | 23-10-11 | 09:05 |
Wat een triest persoon ben jij en wat triest dat je medeusers je niet tot orde roepen. Extremisme tiert hier welig.

Turrukje | 23-10-11 | 09:36

@drenkeling69 | 23-10-11 | 09:33
Wat hebben die er nu weer mee te maken?

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:35

Wtf moet een 'metaalbom' zijn?

Deus Absurdia | 23-10-11 | 09:34

@Roer | 23-10-11 | 09:30
DIt is geen Godwin, maar een Moswin!

Caturman | 23-10-11 | 09:34

Caturman | 23-10-11 | 09:27
Als iemand aantoond niet verantwoordelijk te kunnen rijden z'n rijbewijs innemen. Verder zou het goed zijn moordenaars, dieven, rovers, bankiers, politici en tbs'ers langer op te sluiten en niet na een kwart van hun straf los te laten op de maatschappij, omdat dat geld kost en niet opbrengt zoals bekeuringen.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:33

Tja, de herbenoeming naar Burgemeester Ververweg had blijkbaar toch een te explosieve lading.

taxhond | 23-10-11 | 09:33

Het wordt tijd dat we autochtonen uit gaan zetten...

drenkeling69 | 23-10-11 | 09:33

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:31
Zou die opgeblazen flitspaal misschien een repetitie zijn?

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:33

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:25 |
Wat lul jij nou!!! geloof me, ik spreek uit eigen ervaring dat boetes toch echt wel helpen met het opvoeden van bestuurders.
Lieden die roepen dat het enkel voor het spekken van de staatskas zijn gewoon de asotjes van de snelweg die vinden dat ze boven de wet staan.

zaklamp | 23-10-11 | 09:32

@Che_cuevara | 23-10-11 | 09:29

Het lijkt me meer dat de tijd os aangebroken om het monetaire oplichtingsstelsel van de Rothschilds eens grondig op te blazen, inclusief een ieder die vrijwillig met deze mega oplichters in zee is gegaan.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:31

@Henk de Vries5236 | 23-10-11 | 09:23
Rij jij met 109 voorbij die flitspaal, ontploft die en ga jij met 350 voorbij de volgende flitspaal, of niet meer natuurlijk.
Dit is gewoon een terroristische aanslag.

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:31

@Schollekopkadaver | 23-10-11 | 09:01
Als jij hier straks met een eigen topic staat omdat je jezelf en/of iemand anders hebt doodgereden zal ik in elk geval niet gniffelen. Hoop dat dat ook een antwoord op je vraag is.

zomerregen | 23-10-11 | 09:31

Iedereen die zegt dat dit de schuld van de flitspalen en bekeuringen is, zuigt.
Net zoiets als moslimterrorisme goedpraten omdat je hun profeet niet mag beledigen.

Roer | 23-10-11 | 09:30

@Che_cuevara | 23-10-11 | 09:27

vanzelfsprekend om EOD'ers uit te leggen dat ze hun pakje pas moeten uittrekken als de bom onschadelijk is gemaakt en niet voor die tijd.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:30

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:26
Wat zou je denken van die arme Grieken NIET helpen?

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:29

Ik zit altijd hardop te juichen als ik een gesloopte filtspaal zie. Dan wil ik de dader een goeie fles aanbieden.
Maar dit is diep droevig.

vetkleppert | 23-10-11 | 09:29

Is de mysterieuze achterruit-schietert soms een nieuwe fase ingegaan ?

netniet | 23-10-11 | 09:28

De blaadjes vallen weer van de bomen, de eerste nachtvorst, rondhangen is niet echt een optie, dan word je maar creatief iets met explosieven of zo.

Dr.Thorvaldt | 23-10-11 | 09:27

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:23
Die weten niks van flitspalen.
Wel van bommen dan weer.

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:27

Iedereen die zich hier kapot had gelachen als alleen de flitspaal in 1000 stukken lag (mental chack on yourself) moet zich dus eigenlijk KAPOT schamen.
Doe ik

Da Buschauffeur | 23-10-11 | 09:27

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:25
Wat stel jij voor dan, iedereen lekker zijn gang laten gaan ? Of celstraffen in plaats van geldboetes ??

Caturman | 23-10-11 | 09:27

rara | 23-10-11 | 09:18
Je bedoelt zo ongeveer als dat de politie zijn excuses zou kunnen aanbieden aan de nabestaanden van die automobilist die gisteren vermoord werd in een kunstmatig veroorzaakte file op de A2 om twee benzinedieven te pakken? Want ook daar kan je in 2 richtingen wijzen... de dieven waar het mee begon of de politie die voor 60 eypo mensenlevens op het spel heeft gezet.
In deze kwestie zijn er geen winnaars. En er blijft natuurlijk ook het feit dat de EOD'er zelf onvoorzichtig is geweest.

RL | 23-10-11 | 09:27

@Fukjoe | 23-10-11 | 09:25

Hoe moeten we anders die arme Grieken helpen?

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:26

@Henk de Vries5236 | 23-10-11 | 09:23
Ja, dat zou lachen zijn. Dan was jij misschien wel zwaar gewond.

Caturman | 23-10-11 | 09:25

Dauntlessxl | 23-10-11 | 09:21
Dom geleuter. Die palen staan er alleen maar om geld te genereren. Bekeuringen zijn ingevoerd om mensen op te voeden zoals de politiek dat beweerde. Een bekeuring heeft nog nooit iemand opgevoed en zal dat nooit doen. Dus zouden ze afgeschaft moeten worden, maar dat doen ze niet want dat geld wordt per jaar ingeboekt en uitgegeven.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:25

Ik vermoed dat die 'bom' simpelweg wat strijkers zijn die bij elkaar zijn gebonden. Het seizoen is immers weer begonnen. Ook heel vreemd vind ik het dat die EODer zijn pak uitdeed terwijl dat ding nog niet onschadelijk was gemaakt.

Claude Jacque | 23-10-11 | 09:25

@Dauntlessxl | 23-10-11 | 09:21
Inderdaad en dat is nog los van het feit dat je er helemaal niets mee opschiet om 5 tot 10 kilometer harder te rijden. Dan ben je in Nederland ongeveer 30 seconden eerder thuis.

Caturman | 23-10-11 | 09:24

Misschien kunnen Afghaanse militairen onze pliesie's en EOD'ers trainen.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 09:23

Jammer dat die boem veul, veul te laat afging. Misschien hield iedereen zich keurig netjes aan de snelheid? Ik zou wel hard in mijn vuist lachen als ik ~109 langs die paal zou rijden waarop dat ding finaal aan gruzelementen ontploft.

Henk de Vries5236 | 23-10-11 | 09:23

@Schollekopkadaver; iedereen die de openbare weg weet te vergelijken met een racecircuit heeft een steekje los zitten. Het zijn personen zoals jij waarom die verdomde flitspalen er in de eerste plaats staan. Omdat er net wat teveel mensen zijn die een steekje los hebben zitten en al veel te snel denken dat ze op een racecircuit zitten en dus in het in hun ogen rustig (en ogenschijnlijk dus veilig) is de onweerstaanbare drang hebben het gas in te drukken tot, tja hoever eigenlijk?

Dauntlessxl | 23-10-11 | 09:21

mijzelf
deaud.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:20

FlesjeFanta | 23-10-11 | 09:19
Ja, en kadaffi is ook dead.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:20

... het gebeurde in een flits. Zoiets?

Ashtrey | 23-10-11 | 09:19

Het is wel het weekend van de bizarre ongelukken.

FlesjeFanta | 23-10-11 | 09:19

@Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 09:14 probeer eens een reactie te formuleren in plaats van op -1 te drukken @schollekop.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 09:18

@RL | 23-10-11 | 09:07
De daders treft geen blaam, en gaan vrijuit? Dan moet je ze ook even een kopje thee aanbieden, voor de schrik. En excuses, natuurlijk.

rara | 23-10-11 | 09:18

Schollekopkadaver | 23-10-11 | 09:01 |

Je zegt het zelf al, je bent een ezel. En daarnaast ben je ook nog een ongelooflijke klootviool dat je hierom kunt gniffelen. Of heb je het zelf gedaan ?

Roger Kaputnik | 23-10-11 | 09:17

Hmmm, flitspaal... flits-BOEMpaal?

John Dough | 23-10-11 | 09:15

Revenge of the flitspaal.

Che_cuevara | 23-10-11 | 09:15

@BroncO | 23-10-11 | 09:06, ik herken hem nu ook. Zelfs ik weet dat die daar staat en waarom die daar staat.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 09:15

En dan zijn er nog mongolen die het prima vinden dat flitspalen opgeblazen, in de fik gestoken, etc. mogen worden. Hopelijk pakken ze de dader snel.

Roger Kaputnik | 23-10-11 | 09:14

@Schollekopkadaver | 23-10-11 | 09:01
Inderdaad, hoe dom kun je zijn.

Caturman | 23-10-11 | 09:14

Moeite van het doodschoppen niet waard.

Kingeef1975 | 23-10-11 | 09:14

@Schollekopkadaver | 23-10-11 | 09:01 Het gaat er niet om dat die weg er uit ziet als een circuit, maar dat de bewoners 's-nachts niet hoeven dromen dat ze een F1-race aan het kijken zijn, als ze hun slaap al kunnen vatten. Het zijn dombo's zoals jij die dit soort palen mede mogelijk maken.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 09:14

Een bermbom op poten dus. Hopen dat de EOD-er volledig hersteld.

Charles Bukowski | 23-10-11 | 09:12

En bedankt gore klootzak.

Kingeef1975 | 23-10-11 | 09:11

Misschien dat het jullie niet opgevallen is, maar overal wordt weer geflitst. Dus de wens van de PVV is al weer vergeten.

Fukjoe | 23-10-11 | 09:11

@Schollekopkadaver | 23-10-11 | 09:01
Eens, hopelijk gaat de politiek nu eens voelen na een onschuldig slachtoffer om die flitspalen en flitscontroles is te vervangen door preventieve surveillance met boetes van minimaal 400+ euro. Wedden dat het asociaal gedrag in het verkeer minimaal halveert!

bestgeil | 23-10-11 | 09:07

t al drie jaar op rij. Al die palen mogen opgeblazen worden wat mij betreft. En dat er een EOD'er onvoorzichtig is geweest is zeker klote. Maar de oorzaak blijft het roofbeleid van de overheid wat mij betreft.

RL | 23-10-11 | 09:07

@ Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 08:55 | + 0 -
Combi roodlicht en 50 aan het begin van Voorschoten, die je al van ver ziet aankomen. Idioot als je je daardoor laat flitsen.

BroncO | 23-10-11 | 09:06

kipfilét | 23-10-11 | 08:44
Niet zeiken, als we allemaal netter rijden dan gaan de boetes met 20% omhoog omdat ze wel het vooropgestelde bedrag aan inkomsten moeten halen (die ze al hebben ingeboekt en uitgegeven). En zo gaat da

RL | 23-10-11 | 09:06

Wel beterschap voor de politieman, dit gun ik hem zeker niet.
De volgende keer a.u.b. een Groenlinks of PvdA politicus dat ding laten ontmantelen.

mothersfinest | 23-10-11 | 09:05

snap de frustratie met die palen wel maar zoiets los je niet met geweld op.

BigBangNeverHappened | 23-10-11 | 09:04

@mothersfinest | 23-10-11 | 09:01
Dus het is weer de schuld van de Overheid, niet van de dader. Grappig.

rara | 23-10-11 | 09:03

Voorschoten zit ook echt VOL met ziek tokkie tuig in bepaalde delen, wacht maar op oud en nieuw, gegarandeerd staan die paar ME bussen daar niet alleen te wachten. Hopelijk pakken ze het schorem dat dit gedaan heeft...

Wat ik dan weer niet snap is dat hij zijn pak uitgetrokken had al? Hoe beschermend zijn die pakken eigenlijk, en hoe zwaar zou dat explosief zijn? Hopelijk komt de beste man er weer 100% bovenop en mag hij eventjes alleen in een TBS kliniekcel babbelen met de dader c.q. daders!

Ommie de HaatMoker | 23-10-11 | 09:03

Tsja.. Waar gehakt word vallen spaanders.

ren-forrest-ren-e | 23-10-11 | 09:02

Veel beterschap voor die EOD medewerker.
.
Wie dit gedaan heeft behoort een zware straf te krijgen.

pimpernel. | 23-10-11 | 09:02

Krabatsch | 23-10-11 | 08:34
De politieman bracht zichzelf en zijn collega's in gevaar door de situatie als veilig in te schatten, dus je opmerking is nogal dom.
Desalniettemin hoort een bom niet op een flitspaal natuurlijk, maar dit soort situaties was al wel te voorzien.
De (r)overheid gaat te ver in het uitmelken van de bevolking, dat die vanzelf in opstand gaan komen, en het word alleen maar erger.

mothersfinest | 23-10-11 | 09:01

-weggejorist-

Schollekopkadaver | 23-10-11 | 09:01

Hang er dan een met benzine gevulde autoband omheen, stuk effectiever en veiliger. Flitspalen zijn kudt maar dit is kudter.

gristen | 23-10-11 | 09:01

ziek!

william7055 | 23-10-11 | 08:58

Dus die paal staat er nog?

Fukjoe | 23-10-11 | 08:58

Nu zit ik gezien het Griekenland debacle ook wel over mijn betalingsmoraal na te denken, maar dit gaat ook wel weer erg ver.

gentle giant | 23-10-11 | 08:58

Kut voor de m/v, maar waarom zijn pak al uitgetrokken?
Beetje dom, dat wel.

Vetinari | 23-10-11 | 08:57

@umoja | 23-10-11 | 08:44
Baldadigheid is belletje trekken, portemonnee aan een touwtje, dat soort dingen. Zodra er zwaargewonden en traumaheli's aan te pas komen is het echt geen baldadigheid meer maar poging tot doodslag of moord.

PietGeniet | 23-10-11 | 08:56

Op de foto zie ik volgens mij dat het om een roodlicht paal gaat, of hoe moet je zoiets noemen. Daar kunnen er wat mij betreft dan eigenlijk weer niet genoeg van staan als ik eerlijk ben.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 08:55

Wat ik nu ook niet snap, als je een bom om dat ding hangt, hoezo laat je dat dan niet ontploffen? Ik heb toch het idee dat het idee dat het je daarom om gaat, zien hoe je zo'n ding opblaast?

Schalehengst | 23-10-11 | 08:54

Ik neem aan dat de dader wel op de foto staat. dinsdag in opsporing verzocht

mister xxx | 23-10-11 | 08:52

Ziek, hoop dat deze personen worden gepakt. Een grapje is leuk maar dit gaat heel erg te ver, net zoals een steen van een viaduct gooien! Ik kan er gewoon niet bij hoe je dit nu kan doen...
- Maar ik vraag me wel af hoezo de eod'er zijn pak heeft uitgetrokken.

Schalehengst | 23-10-11 | 08:51

dus ik begrijp dat de minister per direct alle flitspalen gaat verbieden.

141535979 | 23-10-11 | 08:50

Als je dan een paal wilt slopen, kroon dan de koning
met een autoband / benzine / diesel mixje..

Blaas je niet gasten op die hun werk doen.

Respect voor de EOD, die gasten hebben standaard een aanhanger bij zich om hun stalen ballen te verplaatsen

Nietweerhe | 23-10-11 | 08:47

Als je bij de EOD gaat dan verwacht je in Afghanistan bermbommen en gevaar. Niet in Nederland. Hoop dat de man het overleeft.

PietGeniet | 23-10-11 | 08:45

Als het een bom betrof die door de dader niet tot ontploffing kon gebracht worden, dan hij tenminste het fatsoen kunnen hebben om de politie voor het gevaar te waarschuwen, desnoods anoniem.
Nu had de politie geen andere keuze dan de bom te proberen verwijderen. Stel je voor dat ze de flitspaal preventief hadden doen ontploffen, dan hing er morgen aan iedere paal een nep-bom. Hopelijk gaat de lafaard zichzelf snel aangeven.

Nonkel Frituur | 23-10-11 | 08:45

Wat een stel idioten, wanneer je als man of vrouw te snel rijd, accepteer dan ook als man of vrouw de boete. Wanneer je volwassen genoeg bent om te hard te rijden, moet je ook volwassen genoeg zijn om de boete te accepteren.
Hopelijk komt deze man er weer gezond bovenop.

kipfilét | 23-10-11 | 08:44

@rara | 23-10-11 | 08:37 | + 0 -
Ik wel: baldadigheid. Blijft even verschrikkelijk voor de arme man (m/v), maar bij terrorisme is het de bedoeling zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Dan doe jet het niet op zondagochtend vroeg in moddafokkin Voorschoten. Dan op zaterdagmiddag in de Kalverstraat.

umoja | 23-10-11 | 08:44

Nederland is echt van de ratten besnuffeld.

Plukkiehaar | 23-10-11 | 08:43

Wat een acterlijke gladiolen.

Ondertussen | 23-10-11 | 08:38

Dit is terrorisme. Iets anders kan ik er niet van maken.

rara | 23-10-11 | 08:37

Hoe Fucked Up moet je zijn om de moeite te nemen om ergens bommen te plaatsen.Laffe mensen zijn dat.
Hoe is het met de flitspaal?

vlo | 23-10-11 | 08:37

Mensen... Denk nou toch eens na wat er óók zou kunnen gebeuren als je denkt ludiek of baldadug te doen...

Da Buschauffeur | 23-10-11 | 08:36

Een boete was ze niet genoeg, ze gaan voor TBS. Hufters. Hoop dat dat uitschot heel snel opgespoord kan worden.

the artful dodger | 23-10-11 | 08:36

Beterschap voor de arme kerel. Dit verwacht je niet.

Stroopdoos | 23-10-11 | 08:36

Oh wacht medewerker van de EOD, er zit nog zand in mijn ogen. Die had dus beter die flitspaal op afstand laten ontploffen.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 08:35

Hmmm, ze mogen die palen van mij best opblazen, maar inclusief medewerkers vind ik veel te ver gaan.

Koud flesje Alfa | 23-10-11 | 08:34

Heb het altijd al gezegd: Er komt niets goeds van die flitspalen.

Linke.Loetje | 23-10-11 | 08:34

Jemig! Terroristen, van welke aard dan ook altijd -1 stompzinnige idioten die anderen in gevaar helpen.

Krabatsch | 23-10-11 | 08:34

Pliesie-heli cirkelde al rond vanochtend, that explains..

BroncO | 23-10-11 | 08:34

Die flitspalen zijn levensgevaarlijk op velerlei wijzen. Afschaffen nu!

Stroopdoos | 23-10-11 | 08:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken