
Terwijl de #OccupyGekkies schreeuwen om de invoering van ruilhandel, begint de spanning voor het grotemensenwerk op de eurotop van komende zondag toe te nemen. Duitsland waarschuwde
maandag al voor te veel optimisme - alsof er op dit moment ook maar íemand in Europa klaar zit met taart & ballonnen om de goede afloop te vieren. In Amerika wel, waar de Dow omhoog schoot toen gisteren
bekend werd dat Duitsland en Frankrijk het noodfonds voor de euro naar 2000 miljard gaan verruimen. Jammer dat daar dus nog 16 andere landen +
NL iets over te zeggen hebben en er nog
geen cent extra in die pot zit. Ondertussen hebben de paniekzaaiers bij Moody's Spanje naar de rand van
de afgrond beoordeeld. Bij de Fransen is
dreigen met een onderzoek naar de kredietwaardigheid al genoeg om de cheese eating surrender
monkeys (
*) in paniek te brengen: Sarkozy en premier Fillon lopen met de handjes in de lucht gillend rondjes terwijl ze dingen roepen als "Europa is in gevaar!" en "ER KOMT WEER
OORLOG!" Goed crisismanagement, kudtframbozen. Maar ondertussen wel
marineschepen uitdelen aan Griekenland. Volgens Mervyn King (die van de Bank of England, niet de darter) is alles al kapot. Die eurotop is pleisters plakken zonder de wond
te ontsmetten. De eurozone is een tikkende tijdbom en de crisis is de politici
boven het hoofd gegroeid. Het gaat mis en binnenkort staan we allemaal ons brood te betalen met een halve geit.
KOERSSTIJGING: Nou ja. Niet bij ons dan. De geldbomen groeien de komende jaren keihard in de
Tweede & Derde Wereld.
BONUS: Next looft
250.000 pond uit voor degene die het beste plan voor ontbinding van de eurozone heeft.
RENTE: Ondertussen zijn de banken zichzelf alvast aan het redden: EU vermoedt kartelvorming en rentemanipulatie door
niet nader genoemde banken.
Reaguursels
InloggenWat zeiken die occupygekkies toch. Door al dat gegraai krijgen ze vanzelf wat ze willen.
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/107536...
Dan weten we meteen waar we het weer terug moeten halen.
-weggejorist-
Die hele pleuro crisis gaat worden opgelost door de ECB te laten functioneren als 'normale' bank. Dan zit er weer wat rek in, totdat ook dat fout gaat.
T einde van het liedje wordt sowieso dat de burger per saldo harder moet werken voor veel minder, en de overheid (Europa) een nieuw en streng regime kan invoeren. Dit is gewoon een nieuwe manier van oorlog voeren.
Er zit natuurlijk een grote kern van waarheid in het verhaal want dat eufemistische "herkapitaliseren" van de enorme internationaal verweven systeem-banken betekent ordinaire diefstal via de fiscus of... het grootscheeps aanzwengelen van de geldpers.Dat laatste eindigt echter in "Duitsland 1923" oftewel herinvoering van de pre-historische ruilhandel,dus zonder geld (uitgevonden in Klein-Azië ver voor Christus).Herkapitalisatie van de banken zal ook enorme sociale consequenties vergelijkbaar met de jaren 30.Het her te besteden geld van de banken zal direct in infra-structurele werken gepompt moeten worden n.a.v. het eerste voorbeeld dat al tijdens de crash van 1929 werd gegeven: De trots van een volk moest worden gestimuleerd door de bouw van het Impire State building waarbij de schatrijke beurs-speculant Raskob de hoofdrol speelde.Misschien is Buffet zijn reïncarnatie ?
just part of the plan die oorlog. de euro enzo ook deel van het plan same met de crisis. je moet toch een manier hebben om de wereld bevolkig terug te brengen naar 500.000.000. 80 % zit met hun kop in het zand omdat ze zo veel kwik in hun kop hebben dat ze de echten wereld niet eens kunnen/willen zien. + dat mensen ZO MAKKELIJK te sturen zijn dat het lach wekkend is . de lucht zit vol met chem trails en nog zitten ze jha dat in condensatie right heb je het verschil gezien er tussen. de meesten hier zijn volgend jaar DOOD en je eigen kut schuld moet je je ogen maar open doen . en je kop gebruiken
en plotseling klinkt een tentje op het beursplein zo gek nog niet
Semper Pecunia | 19-10-11 | 11:54 |
Klopt. Waarschijnlijk bedoelde je dit paper.
www9.georgetown.edu/faculty/canzonem/F...
Nu de gulden gaan drukken en onmiddellijk uitstappen. Beter deflatie (neem je verlies) dan hyperinflatie, want dan ben je écht alles kwijt.
Maar dit kabinet staat als een stel bange konijnen op het zinkende schip en niemand die iets durft te ondernemen. Wat een schande is dit!
ahum steeds meer oorlogstaal "There is a very real possibility of a Eurozone collapse, and a disorderly rout represents the worst possible option which would put at risk savings, banks and the stability of all European nations, said Wolfson.
Oud nieuws zucht, was na 2008 al duidelijk dat banken redden de economie alleen nog maar verder de afgrond in zou helpen.
Al bijna 4 jaar lang paniek politiek en struisvogel gedrag, de bankiers komen nog altijd weg met moord.
We hadden al bijna 4 jaar lang aan een nieuw begin kunnen werken!.
Semper Pecunia | 19-10-11 | 12:00
Eens, maar je moet wel de tijd hebben of krijgen om die winst af te wachten.
This is your wake up call, Neo-liberalismel is failing. System overload. Preparing shut down in 3...2....1..... *Zilvervloot aanleggen doet* m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&am...
Half de wereld keihard naar de klote en de #occupy mensen zijn gekkies. LOL, GS wordt met de dag waanzinniger.
@Daff | 19-10-11 | 12:46
Ze hebben al aangegeven door weerstand te bieden door te blijven te zitten.
Demonsteren alleen is niet genoeg. Er moet een politieke partij komen die de samenleving leidt naar wat de occupy movement wil (tsja wat precies?) waar op het volk vervolgens kan stemmen.
@Maraboe
Helemaal gelijk.
De Amerikanen liggen aan de basis van de hele ellende.
Ze zuigen letterlijk alle Europese kapitaal weg, en als je je erin verdiept wordt je kotsmisselijk.
geenstijl blijft maar redeloos trappen naar de occupy-beweging maar heeft werkelijk niets maar dan ook niets constructiefs toe te voegen aan de wereldwijde financieele malaise... dat puberale gedrag gaat dit rechtse clubje eigenheimers en navelstaarders nog een keer opspelen, als iedereen het trucje begint door te krijgen en moe wordt...
Ben benieuwd hoe die occupy hippies in Den Haag zich staande zouden houden als de pleuris echt uitbreekt. Want dan zul je toch echt de handen uit de mouwen moeten steken wil je overleven.
Neemt u a.u.b. ontslag Van Rossem.
Charles de Batz | 19-10-11 | 12:18 |
Nederland heeft enorme gasvoorraden en een grote bankensector. Daarin zit geen verschil.
Wat wel telt is dat men met name in Noorwegen, maar in zekere zin ook in Engeland, veel beter heeft nagedacht over de negatieve consequenties van een gezamenlijke euro. Namelijk de problemen waar we nu tegenaan lopen.
In Nederland heeft Gerrit Zalm nog gewaarschuwd maar tevergeefs.
Zwitserland is op vele gebieden een neutraal land dus hun opstelling is wel begrijpelijk.
Charles de Batz | 19-10-11 | 12:18 | + 0 -
Kijk, bezit van grondstoffen is geen bewuste keuze, maar je bedrijvigheid richten op bankieren natuurlijk wel.
En volgens mij deed Noorwegen het ook al vrij aardig voor de ontdekking van de olievoorraden als (maritieme) handelsnatie
(zijn koffers zoeken doet en kijkt of er asiel is aan te vragen)
Mijn gelddrukkerij is nog op zoek naar een ervaren offsetdrukker om te helpen bij de produktie van 250 gulden bankbiljetten ("Vuurtoren").
*rij geeltjes te drogen hangt*
Avant | 19-10-11 | 12:10
En waarom zijn ze zo rijk dan? Omdat Noorwegen veel olie heeft en Zwitserland zijn banken, misschien? Niet omdat ze het daar beter voor elkaar hebben als hier.
meneer Q | 19-10-11 | 12:14
Onwikkelingssamenwerking?
meneer Q | 19-10-11 | 12:14
Onwikkelingssamenwerking?
Die geit moet ie overdwars of deur de midden ?
Lekker dan:
www.dailymail.co.uk/debate/article-204...
Belangrijke quote uit dit artikel:
The latest idea is to get the European Central Bank (ECB) to lend up to five times the 440 billion of the bailout fund, taking the total available to more than two trillion euros.
Why would Europes leaders do it this way, rather than demanding higher contributions to a bailout fund from individual countries? Because if this new huge bailout is done through the ECB, they wont have to go back to their national parliaments.
Bezuinigen hoeft helemaal niet... er zijn per jaar gemiddeld 8 miljard te besparen.
En nou wil die achterlijke Hamas schreeuwer van Agt ook nog minister van staat worden! Om de chaos compleet te maken.. zeg maar!
Man Man Man wat een land !
Joost Maghetweten | 19-10-11 | 11:53
Irma komt straks bij je opwarmen!
Greetje Duisenberg | 19-10-11 | 11:27 | + 1 -
There is no crisis, said the ostrich.
@TheOne48 | 19-10-11 | 11:53
Speaking of which:
www.youtube.com/watch?v=vJJ7p5qZIU4&am...
Misschien wel toepasselijker dan ooit!
Wat slim van de rijkste Europese landen, Zwitserland en Noorwegen, om geen lid te zijn van Titanic EU..
Enig verschil is dat deze keer de bankiers en de regering zelf de vijand van het volk zijn. Die oorlog kan dan snel afgehandeld worden. Misschien is het slim als politici niet zo doemdenkerig doen.
Joost Maghetweten | 19-10-11 | 11:53 |
Open haardje aan, rode wijn erbij, lekker kaasje.... HHmmmm, geniet ervan!
En de russen beginnen een vrije handelsmarkt.
Rutte is er even op bezoek daar om te leren wat dat ook al weer in hield? Of zit hij daar op verzoek van Merkozie om toezeggingen te verkrijgen voor het open houden van de gaskraan.
@eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 11:59
Dat is een mooi vooruitzicht! Ik ken ook mensen die zijn al oud, die hebben veel minder om naar vooruit te kijken...
@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 12:02
+1
@Pimp my Voortuin | 19-10-11 | 11:49
uit de oude doos:
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organised by the Swiss.
Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organised by the Italians.
@rara | 19-10-11 | 11:57
Al Gore?
@ NoMinister | 19-10-11 | 11:48 | + 0 -
Bedrijven kunnen failliet gaan, Krugeranden niet.
Dus wat dat betreft zijn commodities een stuk veiliger.
Tijdens de vorige crisis zakten commodities hard, maar ze stijgen ook weer hard als de vraag aantrekt.
Zo stond zilver in de vorige crisis circa 8 dollar, terwijl het anderhalf jaar later alweer 50 stond.
Je kunt verwachten dat de komende decennia de vraag groter zal worden gezien het feit dat de wereldeconomie wel groeit. Dus wat mij betreft zijn commodities juist een betere investering als aandelen.
GOED NIEUWS!
Het graaien gaat gewoon door.
www.limburger.nl/article/20111019/REGI...
bobvdvalk | 19-10-11 | 11:59
Geen probleem, ik vis mijn maaltje wel bij elkaar!
TheOne48 | 19-10-11 | 11:53
Je hebt gelijk, ik word oud!
Terug naar ruilhandel? Willen ze terug naar de middeleeuwen ofzo
@Semper Pecunia | 19-10-11 | 11:54
Daarom ben ik ook voor het oplossen van het probleem door de bron aan te pakken; machtgeile eurofiele bureaucraten.
De fransen hadden ooit een mooie manier om zich van de vorige leiding te ontdoen...
@TheOne48 | 19-10-11 | 11:53
yep.
@Pa Cartwright | 19-10-11 | 11:49
Nu overdrijf je toch wel een klein beetje. Weet je wie ook altijd overdreef?
@NoMinister | 19-10-11 | 11:44
Een politicus is van nature een graaier, een ritselaar. Omdat hij nu toevallig voor een bedrijf werkt, moet je niet verwachten dat hij stopt met de politiek te bedrijven.
Ik zet vast een boekenkast Billy voor mijn kelderbox, dan kan ik daar mooi wat onderduikers verbergen naar goed Amsterdams gebruik, en niemand die die verborgen deur meer ziet.
Ah, eindelijk weer een paniek-artikel. Wanneer gaan we nu weer allemaal dood?
Die kans is zeer zeker aanwezig.
De laatste keer dat de gemiddelde overheidsschuld van ontwikkelde landen zo hoog was leidde dat tot WOII.
Martin Feldstein (Harvard) heeft de EU hier in de jaren '90 en het begin van dit decennium meermalen voor gewaarschuwd.
Toch moest die euro er komen.
Europese politici zijn stuk voor stuk domme, eigenwijze machtswellustelingen.
@irma zonderboezem | 19-10-11 | 11:49
Nou, toevallig miezert het vandaag een beetje. Weer is ineens omgeslagen, maar ik heb goede hoop dat de zomer nog niet helemaal voorbij is.
Gisteren wel voor het eerst weer de open haard aan, elk nadeel heeft z'n voordeel!
eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 11:46
Was dat niet Supertramp?
Geeft niets, de ambtenaren van de europese unie hebben bedacht dat het mogelijk is het noodfonds op te krikken tot 2200 miljard door middel van een hefboom constructie waardoor geen toestemming nodig is van de nationale parlementen. Slimme flessentrekkers daar in Brussel. En die oorlog? Ach, als daarbij de europese unie wordt opgeblazen, dan moet het maar.
@kapotte_stofzuiger | 19-10-11 | 11:45
Ander *kuch* voordeel is dat we voorlopig aan de ontvangende kant van de balans zitten.
Broodje_Dood_Dier | 19-10-11 | 11:38
In welk Walhalla zit je dan nu?
Maar wij zijn toch al een tijdje een 3e wereldland? Waarom stijgt het dan niet?
een duitser in het vaticaan en een italiaan als de hoogste bankdirecteur. Moest dat niet andersom zijn?
@ rara | 19-10-11 | 11:07
What's this? Geen; "Weet je wie er ook dol op Europa was?"
Of iets van dien strekking.
Joost Maghetweten | 19-10-11 | 11:40
Niks eigenlijk... Is het nog lekker weer daar?
kapotte_stofzuiger | 19-10-11 | 11:17
Je moet toch wat met dat geld.
> liquiditeiten stallen bij banken? Dangerous!!!!
> oblies kopen? Dangerous!!!!
> commodities kopen? Dangerous!!!!
> aandelen kopen? Nou, straks een hogere dekkingsgraad bij meer aandelen en je bezit tenminste iets dat zelf na een ineenstorting iets waard is.
Zo gek is het dus niet. En het is 99,999% andermans geld dat er wordt belegd.
Even linkspammen dan maar:
Dylan Ratigan show:
market-ticker.org/akcs-www?post=196146...
en Nassim Taleb is ook weer van de partij:
www.zerohedge.com/news/nassim-taleb-oc...
en nog een op andere geëmotioneerde oorlogsreporter:
maxkeiser.com/2011/10/19/chris-hedges-...
10 CC heeft niet voor niets een LP (ja, LP!) gemaakt met de titel: "Crisis, what crisis?"...
Laten wij de graaiers een biljoen Euro geven om ons te redden(!?)
Te beginnen met de heer Zalm van ABN-AMRO, de man die het zo goed voor heeft met de belastingbetaler.
Gen. Maximus | 19-10-11 | 11:45
Helemaal mee eens.
Eindtijd!!! Vrijdag gaan we er allemaal aan!!!
www.dailymail.co.uk/news/article-20494...
/rossem modus off
Nou kom op dan, laat klappen die handel, kunnen we eindelijk beginnen met opbouwen. Het enige wat we nu doen is een compleet vervallen ongeneeslijk ziek systeem proberen te herstellen met paracetamolletjes terwijl er ofwel een zware chemo nodig is ofwel een wedergeboorte van een nieuw, fris, fijn, gezond systeem..
NoMinister | 19-10-11 | 11:39 | + 0 -
Yup, en nu schermt Sarkozy daar ook al mee. De gedwongen solidariteit tussen lidstaten werkt animositeit en oorlog eerder in de hand dan dat het 't voorkomt. Mislukt experiment, mooi zo lang het duurde, en nu snel opdoeken die handel.
@Joost Maghetweten | 19-10-11 | 11:40
Verstandig, het voordeel van dergelijke 'knoflook'-landen is dat de bevolking niet als een mak schaap elke overheidsbeslissing accepteert.
En de grote Zalm, die vindt het geen goed idee, zelfs een gevaarlijk idee, de banken voor de koersverliezen van de Griekse oblies te laten opdraaien.
Pardon?
Ze draaien gewoon op voor de verliezen op leningen die zijn vertrekt. Op meer worden ze niet aangerekend of afgerekend wat mij betreft.
Je moet toch wel een godverdomde idioot zijn om te zeggen wat Zalm zei.
O ja, hij vertrouwde natuurlijk de EU en politici en de ECB die hem bezwoeren dat EMU-landen niet failliet zouden gaan.
Dan ben je gewoon dom. Net zo dom als dat je geld leent aan gezinnen voor een huis waarvan je weet dat ze het niet kunnen betalen maar waarvan 'iedereen' zegt dat ze dat wel kunnen. Zoals met tweeverdieners, waar menig hypotheek wordt gefinancierd vanuit de WIA/WGA. Als die afgeschaft worden komen de banken zeker weer in gevaar.
Ga eens je werk doen LOOSER! Ik word er echt niet goed van. Politiek correct verrot zonder dat ze het zelf doorhebben.
*snel een cursus Noors downloaden gaat*
Er komt weer OORLOG zit achter een betaalkrant.
Wil je het toch lezen, plak dan deze head in google news, kan je hele artikel gratis lezen:
French warning to euro summit
Oja. En daar komt natuurlijk ook nog de religie van de vrede helpen om de oorlog te vervolmaken.
Ik krijg sterk de indruk dat het helemaal niet zo goed gaat in Europa!
@Broodje_Dood_Dier | 19-10-11 | 11:38
lol!
En maar vuil praten over de occupy beweging. Die mensen zien wel waar we naartoe gaan ;)
Die roep om ruilhandel kan ook een saldo van gewerkte uren zijn, die als betaalmiddel mogen dienen.
Occupy heeft wel degelijk een ideaal:
1. Transparant maken van de onzichtbare macht van de banken -corporatism- over democratisch gekozen volksvertegenwoordigers;
2. Waardevast geld zonder inflatie, uitgegeven door democratisch gekozen regeringen zonder rente;
3. Voorkomen dat we werk-slaven worden door beperking van belasting, rente, inflatie.
Er zijn oorlogen begonnen om minder hoor.
@kapotte_stofzuiger | 19-10-11 | 11:35
Ik zit in Italië. Wat kan mij nou gebeuren?
@maraboe
Je praat onzin; Europese banken hebben een grotere leverage; daarnaast zijn regels in de EU veel minder streng voor bankieren. (de rekeningmethode in de VS is totaal anders) Als Spanje valt zal ING de Nederlandse staat meetrekken.
De VS heeft nog bevolkingsgroei en innovatie, EU is de grote verliezer op dit moment.
Die eventuele oorlog zal wel beginnen met grensincidenten, beschietigen, tussen Griekenland en Turkye. Dan halen in heel Europa de Turken hun wapens uit het vet en hebben we een Europawijd etnische binnenlandse burgeroorlog. Je kan het uittekenen.
Toen de euro kwam, gaven we 10% van ons bezit weg (2,20 deal versus 2,00 echte waarde).
Als we nu weer 10% wegflikkeren, als EU, dan is alles opgelost en splitsen we daarna de zuidelijke landen af.
Kosten: paar honderd miljard.
Nu ja, volgens Brinkhorst en zijn mallotige entourage kregen we anders oorlog. Weet je wel wat dat kost?
Idioten en zo lang die het voor het zeggen hebben, is de uitkomst ongewis.
@kapotte_stofzuiger | 19-10-11 | 11:22
Gek eigenlijk, want alleen al van de opbrengst van de fietsen hadden ze de staatsschuld wel kunnen aflossen, lijkt me zo.
En laat die banken in de vs dan maar omvallen.
-weggejorist-
@Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 11:33
Haha, 11 minuten te laat! Mooi.
Europese banken moeten zo snel mogelijk worden losgekoppeld van Amerikaanse banken. En dan kan Moody's roepen wat ze willen.
Help, we gaan allemaal faillie-hiet....
Het is de vuurkracht van 2000 miljard, met de kosten van 400 miljard. Dit behalen ze door het verzekeren van obligaties die gekocht worden door beleggers.
Alles leidt tot niets als we de bankensector niet regulieren, en een europees ratingbureau (zoals Moody's) beginnen. Griekenland is niet het probleem. Het echte probleem zit in Amerika. Daar hebben de banken, de investeringsbanken, de universiteiten en verzekeringsmaatschappijen een piramidespel opgezet. Dat dreigt nu te bezwijken want aan de onderkant komt er geen nieuw geld mer bij. De Amerikanen profiteren van het noodfonds, en ons (europees) geld komt in de zakken van de CEO's daar.
If you can't beat them, join them.
*migratie naar Duitsland of Frankrijk voorstelt aan reaguurders*
@ZonderNaam | 19-10-11 | 11:28
De RK kerk heeft het ook jaren lang gedaan, nergens over lullen, dan is er ook niets aan de hand. Mooi weer spelen in optima forma. De klap wordt dan wel uitgesteld, maar is dan ook veel harder.
Je kunt wel je kop in het zand steken, maar daarmee jaag je de leeuwen niet weg.
BNP zou volgens de 'ingewijden' en 'kenners' al zo'n 400x failliet zijn nou. Ik kijk liever naar de orderintake in de O&G en we hebben weer een bijzonder goed jaar, met uitstekende forecast. Die graadmeter is heel wat waardevoller dan wat paniekzaaiende 'experts'.
Twitter geneuzel van Dhr. van Rossem.
Aron-G | 19-10-11 | 11:32
Kijk nog eens even goed ?
"Today is a good day to die."
(ancient Klingon proverb)
Joost Maghetweten | 19-10-11 | 11:29
Ome Aad hoefde geen Spaans te spreken.
Dat is het verschil.
@Joost Maghetweten | 19-10-11 | 11:29
En de eerste godwin is binnen..
@A. Bacadabra | 19-10-11 | 11:17
Argentinië. Hitler schijnt er heel oud geworden te zijn, en die sprak ook geen Spaans.
Overigens spreken ze in Brazilië Portugees, en geen Spaans dus al was je een Spaans sprekend witmens geweest, had je nog niets gekund...
Goed onderbouwd stuk, Van Rossem. Dat dan weer wel.
@ Joost Maghetweten | 19-10-11 | 11:26
Negativiteit is negativiteit, of je dat nu verspreidt via het Financieel Dagblad of de Donald Duck
Aex koersen zijn de waan van de dag; en beleggers bij alex kun je niet serieus nemen....
Toch raar dat geenstijl maar blijft afgeven op de Grieken; terwijl Nederland straks bijna 100 Miljard gaat afstaan aan het noodfonds; geld wat we nooit meer terugzien, en dat bovendien linea direct richting Franse en Duitse banken gaat.
Maar dan nog is er geen oplossing; de Euro is veel te sterk voor Zuid-Europese landen; ondertussen maar afgeven op de bevolking van die landen en OWS. Niet gaan klagen straks als NL straks miljarden kwijt is aan de banken. De Ned. overheid doet net zo hard mee; door lenen te promoten(hypotheekrenteaftrek) en sparen te beboeten (met vermogensbelasting). Inmiddels nemen de spaartegoeden af, de woningprijzen dalen en de koopkracht van de middenklasse daalt. Dit noemen ze nou vooruitgang, nog meer geld naar de top.
Ik maak me (nog) allemaal niet zo druk, jaja de beurzen storten in, werkeloosheid slaat toe enzovoort enzovoort. Maar ondertussen loopt wel iedereen met de nieuwste blackberry/iPhone. Elk huishouden heeft gemiddeld een laptop en een vaste computer en iedereen rijd met 2 auto's tegelijk. Ik ga me pas zorgen maken als ik moet vechten om de 2 broden die binnen zijn gekomen bij de C1 (ja die 3 nullen kunnen ze dan dus niet meer betalen)
@ Harreeee | 19-10-11 | 11:11 | + 0 -
Goed dat je het post. Maar op GS is men zich er nog niet van bewust dat ook zijzelf in de tang zitten. De onwetendheid van de stukjes druipt er vanaf.
.
Er is gewoon een coup gepleegd daar in Brussel en de journalistiek heeft zitten slapen. Ook GS dus.
.
Dus wie zijn er nu eigenlijk gekker de occupyers of de kop in het zandstekers?
.
Geen oorlog Van Rossem? Laat je nakijken. Ik adviseer hersentransplantatie.
Get your facts straight van Rossem. Hiermee zaai je zelf paniek. Bovendien is het zo dat vrijwel alle westerse landen enorme belangen hebben in derde wereldlanden.
@ZonderNaam | 19-10-11 | 11:17
Ja, want eenieder weet dat Geenstijl geldt als hét medium voor uw beursanalyse!
kapotte_stofzuiger | 19-10-11 | 11:22
Maar begin jaren '40 kende de provincie Holland een ongekende economische groei.
Daar hadden de beleggers van nu hun vingers bij af kunnen likken.
Dat dan weer wel.
Bailouts werken niet, dat deed het niet in 2008 www.cnbc.com/id/26969555/Bailout_Would... en dus ook niet in 2011 www.realclearmarkets.com/articles/2011... , maar verplaatsen en vergroten de problemen alleen maar voor de spaarzamere landen en belonen de banken voor hun gok die daarna al gokkend vaker op reddingen gaan hopen. blogs.telegraph.co.uk/finance/andrewli...
2.000 miljard betekend uiteindelijk 140 miljard extra staatsschuld voor NL, dan zitten we zelf dicht tegen de gevaarlijk hoge 85% / 90% van het bbp qua schuldratio. 60% was de eu-max.
Waaahaaaarheeeeeen leeeidt de weeeeeeeeeeeeg die wij moeeeeeeeten gaaaaaaan... Niemand weet het.
"if you can't beat them join them" Naar China emiglelen doet.
ECB president Mario Draghi heeft in elk geval ervaring met bankbiljetten met grote getallen.
Allemaal leuk en aardig, maar wanneer komt die klote hyperinflatie nou? Ik wil wel een briedje van 50k euro waar je je net voor kan laten pijpen door Sieneke achter haar woonwagen...
Leeyo zingt er al over in Mr. Banker: www.youtube.com/watch?v=jnj2Hsc4pC8
elevator | 19-10-11 | 11:21
Ik denk dat we zelfs ons eigen graf nog moeten graven.
Als we dat al niet aan het doen zijn..
@Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 11:18
Helaas, die Godwin gaat niet op. Ik heb niet zo snel een wikipedia-achtige bron, maar de staatsschuld in Nazi-Duitsland verdubbelde praktisch ieder jaar (ter voorbereiding op het 'verenigen' van Europa).
Als het echt zo slecht gaat moeten we allemaal door werken tot we 75 zijn .
halllo!!! we leven nu al in de tweede wereld ..
Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 11:18
Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat de persoon aan het einde van zijn Latijn wel andere 'kop'zorgen had.
Tsjongejonge GS. The Guardian had het GERUCHT verspreid dat Merkozy het EFSF verhoogden van 440 miljard naar 2 biljoen. Een gerucht Geenstijl, een gerucht. Maar evenals Wallstreet reageert GeenStijl op geruchten. Kijk ook maar eens wat in US of Asses gebeurd met de Bank of America. Ik zeg dan Bankrun! www.zerohedge.com/contributed/federal-...
@astralvision
Als je extra bijdrukt kun je dat geld ook gewoon aan de overheden geven. Eenmalig. Voldoende om onmiddelijk uit de schulden te zijn. Niets terugbetalen, geen rente. Wel inflatie maar dat lijkt me de misnst slecht oplossing. Anders staat iedereen straks op straat met tonnen schuld.
www.depers.nl/economie/604068/Grieken-... We worden nog jaloers op de grieken. Die hebben nog boerderijtjes in vruchtbare gebieden en veel zon.
+1,41%
Volg het lekker zelf. Bij elke negatief reaguursel stijgt de koers (*inlogt bij Alex*)
www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_ams...
Ik ken iemand uit het verleden die een Eurozone had zonder financiele problemen.
Hmm. En dan? Huis verkopen? Niemand koopt het. Tickets kopen naar Brazilië? Wat ga ik daar doen als niet-Spaans sprekend witmens? Met de auto naar Noord-Zweden dan maar? Beetje koeien melken? Daar word je dan weer depressief van het gebrek aan zonlicht. Zelf groente verbouwen? Op mijn balkon zeker? Vragen, vragen...
AEX +1,14%
Welke crisis?
Ik weet dat het humoristisch bedoelt is, maar met het constante doem geroep helpt geenstijl de economie ook niet echt
Maar wat krijg je voor een hele geit ?
*niet besluit te ruilen en knoflooksaus maken gaat*
Dus dan krijgt die onheils prediker van een paar dagen geleden toch gelijk.
Ik ga nog snel even mijn tuin ombouwen en autarkisch boeren...
Er is wel een simpele oplossing voor de crisis. Doen wat we altijd al deden, onze kop nog verder in het zand steken, en quadriljard eurootjes of dollars virtueel erbij laten 'drukken' vanuit het niets.
Overheden, landen, werelddelen lenen dan hiervan, want we betalen het toch ooit wel weer es terug ooit toch? Letterlijk waarschijnlijk als de aarde het niet meer trekt, maar dat is dan een probleem voor laters.
Crisis opgelost, sjappoo.
Lees en huiver, ESM & EFSF, de nieuwe Europese dictator www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Eu...
,
Op 17 December 2010 besloot de Europese Raad, dat er behoefte was aan een permanent stabiliteits mechanisme, om de taken over te nemen van het huidige European Financial Stabilisation Mechanism (EFSM) en de European Financial Stability Facility (EFSF). Dat zijn twee organisaties, die respectivelijk in mei en juni 2010 door de EU uit de grond gestampt zijn om leningen te verstrekken aan landen met te veel schulden. Voor deze organisaties ontbreekt echter een wettelijke basis. Merk alvast op, dat deze twee illegale organisaties expliciet gericht zijn op financiële interventies, maar dat de verdragswijziging voor het oprichten van de ESM ook de oprichting van organisaties op hele andere terreinen mogelijk maakt.
Vrijdag is vroeg genoeg om put opties te kopen
Arrabinekoeterine | 19-10-11 | 11:08
Die wordt gemeten in euro's, kortom met dezelfde hoeveelheid euro's koop je steeds minder aandelen. /inflatie
Ik ben er klaar voor. Kom maar op. Ff lekker opruimen. Het zou ook wel logisch zijn als je de geschiedenis bekijkt.
De AEX staat momenteel zwaar in de plus.
Het licht gaat dit keer echt uit! JP Balkenende kom er maar in!
Ik snap dan ook niet dat politici en zelfs bankiers en beleggers massaal hun kop in het zand steken. Blijkbaar wenst iedereen de realiteit te ontkennen totdat zelfs dat echt niet meer gaat.
En aan het eind van het liedje hebben die kutfinnen een eiland in de mediterranee.
Paniekzaaierij, van Rossem. Een halve geit is altijd veel meer waard dan een brood.
We ontmoeten elkaar om 20:00 bij boerderij Westhaar.
REAGEER OOK