Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EXCLUSIEF! Massavernietigingswapens in Iran

wmdiranklein.jpgOngelofelijke scoop van het GS-onderzoeksteam. Na maanden van infiltratie in de Iraanse strijdkrachten en met medewerking van het Pentagon hebben wij bewijzen gevonden van massavernietigingswapens in Iran. Waardoor we kunnen concluderen dat een grootscheepse luchtaanval met kruisraketten en clusterbommen op Iraanse burgerdoelen en een invasie van dit land, deze as van het kwaad, volledig gerechtvaardigd zijn. Wij presenteren u bewijsstuk A, een luchtfoto gemaakt door een U2 spionagevliegtuig van zomaar een stuk woestijn te Iran. Op deze foto ziet u bij (1) duidelijk een voor lancering gereed liggende raket (mogelijk van het type Shahab-6) en de lanceerinstallatie is goed te onderscheiden bij pijl (2). Maar het meest schokkende en in het oog springende zijn natuurlijk de vaten met GX zenuwgas zoals deze zijn te herkennen bij de pijlen (3). Wij vermoeden verder dat Ahmadinejad zijn superdeluxe ultrageheime onderkomen en commandopost heeft in de holle berg (4), met rood omcirkeld, ongetwijfeld zwaar bewaakt door leden van de Iraanse Revolutionaire Garde. Onze speciale eenheden zijn as we speak bezig met het infiltreren van de holle berg maar wij vermoeden dat dit het commandocentrum van Osama Bin Laden in het Tora Bora complex ruim overtreft. Tot zover deze harde bewijzen. Wat ons betreft is er geen VN-veiligheidsraadgoedkeuring meer nodig. Gewoon invallen dat land Obama, de VS hebben toch geld zat. Dit topic werd mede mogelijk gemaakt door Collin Powel en Donald Rumsfeld. Zonder hun kennis van zaken hadden wij nooit met deze scoop kunnen komen.

Reaguursels

Inloggen

Volgens mij wordt het weer tijd voor de aluminiumfolie hoedjes!

wWsMo0nw@lk3r | 13-10-11 | 13:58

GX zenuwgas? Wat is dat?
Nieuwe vorm van VX zenuwgas?

Almeister | 13-10-11 | 02:03

coordinaten doorsturen naar Freedom Fighters Iran. Beetje ondersteuning met 'no fly zone'. Problem solved.

WarIsPeace | 12-10-11 | 23:59

kibambam | 12-10-11 | 14:32 |
Wat heeft Iran jou ooit aangedaan? 2.0..

Neut | 12-10-11 | 21:28

Tja dat krijg je als je geen levende wezens mag tekenen van de islam; het mag nl werkelijk niet.
Dan krijg je dit soort stripverhaaltjes.

dedreaugkleaut | 12-10-11 | 20:48

@ H.Stiglitz | 12-10-11 | 18:08
Daar heb je een punt. Ik ken toevallig twee jonge Iraniërs en die spugen inderdaad op Ahmadinejad.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 20:13

Ik vind de foto niet zo duidelijk.

Samtari | 12-10-11 | 19:21

Hilarisch trouwens te zien hoe reaguurders het sarcasme in de foto en tekst niet herkennen.

Ven1V1d1V1c1 | 12-10-11 | 18:08

Vooruit dan:

Kebab-6 raket

Sjakkie van de Hoek | 12-10-11 | 19:12

Volgens mij wil de VS een nieuwe oorlog beginnen,doet me sterk denken aan Irak destijds.
Chemische en biologische Weapons of mass destruction?
Ik ruik bedrog, en ik mag hopen dat het Amerikaanse en Europese volk dit keer niet zo makkelijk toehapt.
Maar ik zie het somber in op dat punt.

BlackCurry | 12-10-11 | 19:09

Zeer verdachte vlekjes. Dit vraagt om actie.

Jaypelsteeltje | 12-10-11 | 18:44

mmm, Duidelijk:)

nelis49 | 12-10-11 | 18:09

Hilarisch trouwens te zien hoe reaguurders het sarcasme in de foto en tekst niet herkennen.

Ven1V1d1V1c1 | 12-10-11 | 18:08

Het stomste wat je kan doen tegen het Iraanse regime is het land binnenvallen. De jonge moderne bevolking en het gros van de progressieve Perzen moet niets hebben van het regime, maar als het land wordt aangevallen zullen ze zij aan zij vechten tegen de Amerikanen. Als Amerika Iran weer als bondgenoot wil moet het de oppositie daar met alle mogelijke middelen steunen zodat die hopelijk de regering omver kunnen werpen.

Saudi Arabie is trouwens net zo erg zo niet erger dan Iran qua dictatuur, barbaarsheid en middeleeuwse Shariawetten. En ik durf te wedden dat de gemiddelde Saudi een veel grotere hekel aan de VS, Israel en het Westen heeft dan de gemiddelde Pers. Was een groot deel van de 9-11 kapers niet Saudisch?

H.Stiglitz | 12-10-11 | 18:08

gaan we weer dat gezeik krijgen 1 iemand aangehouden en hupsakee oorlog

Smokingpaper | 12-10-11 | 18:03

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:32

Ach, nu gooi je het woord 'complot' er nog even tegenaan. Al wat niet eens is met de mening van de msm of de VS moet worden weggezet met dat woord.
Mijn denkbeeld of visie is hier overigens niet van belang, het gaat erom of een mens alles voor waar moeten aannemen en maar kritiekloos of domweg alles moet geloven,.... einde oefening.

Megalomaantje | 12-10-11 | 17:51

Hard! Mooie scoop. Ik heb genoeg gezien, helemaal kapot bombarderen die handel.

die neger | 12-10-11 | 17:43

Het plaatje in het bericht herken ik verder niet en kom ik ook niet tegen in de andere links (of ik ben blind). En dus concludeer ik dat het wellicht een oud plaatje is van voor de oorlog in Irak(?).

thp | 12-10-11 | 17:40

Die zwarte drie en twee zijn wat mij betreft een duidelijke sneer in het gelaat van de westerse samenleving. Ik bedoel maar dat is natuurlijk een verwijzing naar de lening aan Griekenland...

swaffel-ss | 12-10-11 | 17:38

Moet ik dit bericht nu lezen als bedoelde ironie? Een boodschap aan de reaguurder dat berichten die op cynisch toon Amerika wegzetten als aggressor ook net zo goed gefabriceerd kunnen zijn als de berichten over WMD in Iraq destijds?

thp | 12-10-11 | 17:37

Ligt dat nou aan mij of lijkt het steeds meer alsof die %#$joods/christelijke lobby zo snel mogelijk op een nieuwe wereldoorlog aan te sturen om voor eens en voor altijd van die akelige %#$arabieren te worden bevrijdt.

En dat allemaal voor zo'n %#$moskee/-synagoge op zo'n %#$berg.

Ven1V1d1V1c1 | 12-10-11 | 17:34

Wat ik denk dat hier achter zit...
De sjiitische bevolking komt steeds meer in opstand in de Golf(Bahrein,Koeweit,Oost Saudi-Arabië),deze demonstranten worden constant Iraanse infiltranten genoemd door de Saudi's en ander Golf koningen.
Door de VS bevolking bang te maken voor de Iraniërs krijgen de Saudi's straks indien nodig een carte-blanche om op te treden tegen deze demonstranten(eigen bevolking) zonder dat de Amerikaanse bevolking/politiek begint over mensenrechten of democratie.

driz | 12-10-11 | 17:10

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 17:03

Balkenende is al lang naar huis gestuurd, jammer dus, niemand die er in trapt.

Angelica | 12-10-11 | 16:47

Dit ziet er een stuk degelijker uit dan de bewijsstukken die Powell destijds gebruikte om de inval in Irak te rechtvaardigen.

EndymionIII | 12-10-11 | 16:41

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 16:34

Ik houd de BBC in de gaten. Kijken wanneer de oorlog losbarst. Ik houd mijn hart vast.. Ik denk trouwens dat ALS dit gebeurt, ze het over een andere boeg zullen gooien, bijvoorbeeld het op een 'plot' gooien. Dat plot geloofde ik niet, net zoals dat ik mijn vriend niet geloof als hij zegt dat hij me gered heeft, dat hij iemand uit de keuken weggejaagd heeft die een bom wilde neerleggen.

gruzelement | 12-10-11 | 16:33

ik heb dit verhaal eerder gehoord. maar toen ging het over irak. en ze vonden er niks. en als iran echt die wapons heeft zullen ze echt niet aanvallen uit angst voor een tegen aanval

gamb25 | 12-10-11 | 16:32

Je ziet wel eens foto's van islamitische heilstaten waar nog wat groeien wil. Maar niet vaak.

Jan Passant mk2 | 12-10-11 | 16:32

Ongeveer 60 jaar vrede is ook niet alles. Als we nu eens wat heen en weer gaan schieten, dan kunnen we weer een Marshall-plan inzetten etc. Dat stimuleert de economieën weer.

ElMatadero | 12-10-11 | 16:28

Vovochka | 12-10-11 | 16:22
de gravin en ik kwamen vanmorgen - al voor het plaatsen van dit topic - tot die conclusie. Nu zijn wij beiden al op leeftijd en hebben in het verloop van ons leven diverse zogenaamde- of uitgelokte incidenten meegemaakt die tot een oorlog of uitbreiding van een oorlog leidden. Voor ons dus niets nieuws. De geesten worden weer rijp gemaakt.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:27

Hoewel de foto errug "legit" lijkt ben ik toch bang dat dit opnieuw een begin van een false flag operation is. Met andere woorden, ja, we gaan dood.

ROGL | 12-10-11 | 16:24

@ klimhoer
Laat mijn voorvaderen het maar niet horen. Die schatten u nu al in als een vroegtijdige schoolverlater.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:22

De geesten worden wederom klaargestoomd voor een illegale agressieoorlog. Er zij erg veel gelijkenissen met de aanloop naar de oorlogen tegen Irak en Afghanistan. Die landen kwamen ineens ook erg vaak in het nieuws.

Vovochka | 12-10-11 | 16:22

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 16:21

Goldway | 12-10-11 | 16:16
Lezen Goldway, lezen....... Ik ben nergens begonnen over waar twee vechten hebben er twee schuld. Dat is een drogreden voor iedereen om er niks aan te hoeven doen.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:19

vraagstaart | 12-10-11 | 16:16
Van mij mag die dienstplicht onmiddellijk worden ingevoerd. Kijken of die bontkraagjes ook zo nederlands zijn of willen worden. En je antwoord is vrees ik correct.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:17

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 16:16

@ Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:00

Helaas in de meeste gevallen weet je niet eens uit welke hoek een crimineel vandaan komt, je wordt zomaar aangevallen, wat moet je dan?! huilie huilie doen?! of zichzelf verdedigen? als het aan links ligt, laat de crimineel zijn gang gaan, ja hoor, typisch links gelul.

Helaas, je genoemde voorbeeld heeft ook weinig met de realiteit te maken, tegenwoordig word je zomaar op straat(zelfs als je thuis bent, aan het werk bent) door een gek voor niets aangevallen.

Dus, hou toch a.u.b. op met dat linkse gelul dat waar twee vechters zijn, zijn er 2 schuldigen, dit is te goedkoop gelul. Dan ben je dus en slachtoffer, en ook nog schuldig, dit is te belachelijk voor woorden.

Goldway | 12-10-11 | 16:16

@Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:12 Nou bèn ik een warm voorstander van de dienstplicht :-) . Maar een antwoord op je vraag heb ik niet. Euhm.... geen een?

vraagstaart | 12-10-11 | 16:16

Als die Iranezen rooie pijlen in de woestijn moeten zetten om hun rommel terug te vinden hoeven we ons niet zo druk te maken....
Gewoon ff die pijlen verstoppen en klaar!

lilluke halve hoan | 12-10-11 | 16:15

pfffft! | 12-10-11 | 16:08
Ben je bekend met het historisch materialisme van Marx?

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:14

Goldway | 12-10-11 | 16:04 |
Tja van onze huidige regering hoeven wij geen handelen te verwachten, die gaan er vuist diep in bij Amerika.
En straks sturen we weer soldaten om een oorlog gebaseerd op leugens en bedrog en is onze overheid er weer ingestonken.

praatjepoepofzo | 12-10-11 | 16:13

vraagstaart | 12-10-11 | 16:07
Ik denk dat in elk land de economische situatie meewerkt aan het feit dat het leger een rioolputje van de maatschappij wordt. Erger wordt het natuurlijk wanneer het beroepsleger niet meer voldoende aangevuld wordt en de dienstplicht weer wordt ingevoerd. Welke tegelzetter of stratenmaker zou dan dispensatie krijgen denk je?

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:12

@OeGoer Kiln | 12-10-11 | 16:06
Ja klopt. Maar er zijn dus nog lieden die dat niet zien.

Bart_Bart | 12-10-11 | 16:12

@La Bailaora | 12-10-11 | 15:52 Precies. Wij waren daar nog veel eerder mee, de VOC was tenslotte een Nederlandse onderneming ;-)

vraagstaart | 12-10-11 | 16:09

De VS doen er alles aan om een 3e WO te ontketenen. Gezien hun totale bankroet wordt die druk alsmaar hoger, dat zijn de feiten.

pfffft! | 12-10-11 | 16:08

@Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:51 O, zeker. Oorlog maakt nou niet bepaald het beste in mensen los en daarnaast zijn het veelal niet "de beste mensen" die de oorlog worden ingestuurd. "Je maakt geen spijkers van het beste ijzer" en zo.

Het wervingsdepot van het KNIL in Harderwijk heette destijds ook "het riool van Europa" en dat was niet voor niets.

Dus dat is niet specifiek voor Amerikanen, denk ik. De Nederlanders in Indië konden er ook wel wat van, bijvoorbeeld - terwijl ze nota bene net waren bevrijd.

vraagstaart | 12-10-11 | 16:07

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 16:06

@Hoer Kitty
Dan ga maar eens gauw aan de slag. Tenzij je een Fentener van Vlissingen of een Brennikmeijer bent natuurlijk.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:04

@ praatjepoepofzo | 12-10-11 | 15:29

Als je goede en duidelijke afspraken maakt, dan krijgt Nederland ook alle gemaakte kosten terug, + winst.

Maar, dan moet je in dit land politici hebben die beetje slim zijn, onze politici zijn helaas zoals de grote meerderheid van het volk, naïef.

Dus, het is weer heel simpel en typisch Nederlands, om de schuld bij Amerika te schuiven, leer eerst goed hoe je onderhandelt en internationaal zaken doet, dan kun je als land heel veel geld mee verdienen.

En, thuis blijven, roepen dat de USA(of andere landen) niet goed is/zijn, grenzen dicht, bang zijn van alles wat buitenlands is, nee helaas, dat lost echt niets op. Dan zeg ik, pak eens de spiegel en kijk naar je zelf, waarom je vroeger niet goed heeft onderhandelt, en verbeter je onderhandelingstechnieken.

Dus, grenzen dicht, en als een laffe mietje thuis blijven is helaas geen oplossing, daar word je juist dom en arm van, je verdient er geen brood mee. Je moet juist durven, slim zijn, open zijn, en aanpakken, doen.

Dus, de schuld ligt eigenlijk eerder bij onze politici die geen talent hebben om internationaal goede afspraken te maken.

Goldway | 12-10-11 | 16:04

@neussnot | 12-10-11 | 15:52
Dat klopt, maar ik zeg je dus dat China en (later) India in de TOEKOMST de superpowers zullen worden. Omdat ze goed bezig zijn.

Bart_Bart | 12-10-11 | 16:03

Gelukkig zie ik hier dat onderscheid gemaakt kan worden tussen de oprukkende islam alhier en die aldaar.
Hier islamisering bestrijden en ze dat daar zelf laten doen. Voorzover ze dat tenminste willen. Waarbij ik niet eens uitsluit dat de islam dáár gezien volksaard en omstandigheden, een veel beter waarden-supersysteem is dan dat wat wij hier hebben.
Eerste prioriteit dus: onze eigen supersysteem beschermen tegen islamisering. Ons bemoeien met wat ze binnen hun eigen territorium doen is verspilling van alles en nog wat. En dan heb ik het niet eens over de leugens waarmee zulke bemoeienis verkocht wordt.

WirMachenMusik | 12-10-11 | 16:02

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 16:02

neussnot | 12-10-11 | 15:56
Komt bij u de snot uit het rechter neusgat?

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:01

Goldway | 12-10-11 | 15:51
Om je eigen voorbeeld te gebruiken: stel je weet dat twee straten verder een crimineel met een vuurwapen woont. Nou ga je aannemen dat die crimineel het op jou voorzien heeft, omdat hij je vriend drie straten ver ook al eens heeft overvallen. Ga je dan met lomp geweld bij die crimineel naar binnen onder het motto: "Ik moet nu iets doen anders ben ik binnenkort ook de sjaak"? Zo redeneert nl. de Amerikaanse overheid.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 16:00

Bewijsstuk A is gewoon een foto van tand-erosie !

herodus | 12-10-11 | 15:59

Ratzing. | 12-10-11 | 15:57 |
Met sponsering van de USA, want die hebben belangen!

praatjepoepofzo | 12-10-11 | 15:59

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:30 |
Zo is dat en dan te bedenken dat de Israëlisch achter hun betonnen getto muur al een arsenaal kernwapens hebben liggen.
Dat het daar mis gaat is wel zeker.

Ratzing. | 12-10-11 | 15:57

-weggejorist-

neussnot | 12-10-11 | 15:56

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:50
Juist. Een Duitser was onderdeel van een oorlogsmachine. En moest daardoor goed gevoed zijn. Waarbij je niet moet denken dat ik het ontstaan van de hongerwinter goedkeur hè?

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:55

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:50
Dat bedoel ik. Je zou in Amerka kunnen gaan wonen. Hopelijk heb je een baan?

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:52

@ Goldway | 12-10-11 | 15:51
Het verwarren van objectiviteit en neutraliteit is een veelvoorkomende fout bij links.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:52

vraagstaart | 12-10-11 | 15:41
Dat zijn wij dus ook, en maar wijzen naar USA. Hier gebeurt exact hetzelfde, kijk maar naar Balkie en zijn steun aan de oorlog in Iraq. De Shell heeft daar geen windeieren gekregen.

La Bailaora | 12-10-11 | 15:52

-weggejorist-

neussnot | 12-10-11 | 15:52

vraagstaart | 12-10-11 | 15:41
Zo kun je het ook zien. Zelf ben ik nog uit de tijd van de Vietnamoorlog en weet wat een kwaad volk ook in Amerika vermag. Dus waarom nu niet met Irak en Afghanistan?

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:51

@ rvg | 12-10-11 | 15:42

Wat u zegt is ontzettend belachelijk.

Stel, je wordt aangevallen door een crimineel, dan ga je zichzelf verdedigen, ben je dan ook schuldig? dit vond ik altijd zeer simpel en makkelijk bedacht, dat je beide vechters de schuld geeft, dit is zo goedkoop gelul, dus volgens jou ben je dan en slachtoffer(omdat je door een crimineel wordt aangevallen), en ook nog schuldig(omdat je zichzelf tegen een crimineel verdedigt)!!!

Dit is typisch een slappe linkse Nederlandse redenering, dus als 2 tegen elkaar vechten dan zijn ze beide schuldig?!!! dit is zo ongelofelijk, belachelijk en simpel bedacht.

Goldway | 12-10-11 | 15:51

@ Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:44
Flauwekul. De Duitsers haalden alle voedsel en medicijnen uit Nederland om hun eigen bevolking en leger te kunnen voeden. Mijn opa had destijds een tuiderij. De Duitsers kwamen de oogst gewoon ophalen. At gunpoint.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:50

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:50

Even serieus vraagje, tegenwoordig kunnen ze toch met de satelliet zien wat er op je T-shirt geschreven staat. Waarom valt er dan niks zinnigs uit deze prachtige foto met wat puntjes te halen

praatjepoepofzo | 12-10-11 | 15:49

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:37
Dan is je tekst voor tweëerlei uitleg vatbaar. Sorry

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:48

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:46

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:38
Jij bent pas echt een grapjas. Hup, de geschiedenisboekjes in.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:46

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:36
Dat je grootouders blij waren dat begrijp ik. Dat waren trouwens Canadezen. En de hongerwinter had al helemaal niet hoeven plaatsvinden als Wilhelmina niet via Radio Oranje had opgeroepen tot een spoorwegstaking. De bezetters wilden geen treinen meer inzetten anders dan voor oorlogsdoeleinden.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:44

necrosis | 12-10-11 | 15:18 |
Die liep toen nog aan Femke,s leiband
met heur stekkerdoosje te spelen.

Ratzing. | 12-10-11 | 15:44

-weggejorist-

rvg | 12-10-11 | 15:42

waar 2 landen vechten hebben er 2 schuld. vechten er 10 zijn er 8 meelopers.

rvg | 12-10-11 | 15:42

@Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:33 Amerikanen zou ik hoogstens als "naïef" betitelen (als ik even mag generaliseren). Het zijn voor mij de mensen achter hun (èn onze) leiders die uitgekookt en smerig zijn.

vraagstaart | 12-10-11 | 15:41

@ Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:29

Juist, als ik Bush was, had ik dat gedaan, Bush begon prima met de oorlog, maar financieringsbeleid was verkeerd, het Iraakse volk wilde ook bevrijd worden, en de hele wereld roept all dat de Amerikanen daar voor olie zijn, oké dan, maak het dan een feit, ga voor olie, en bevrijd het volk tegelijkertijd, niets mis mee, win/win situatie.

En de VS investeert enorm veel in oorlogsmachines, als je als bedrijf ergens investeert, dan is de bedoeling dat je dan later winst wilt maken, de VS investeert veel in oorlogsmachines, zonder winst, en zo kan het niet lang goed blijven doorgaan, daarom zitten ze nu dik in de schulden, dus oorlog moet ook winstgevend zijn, en de vrijheid mag ook wat kosten, dus het bevrijde volk zou dit ook prima vinden, niets mis mee, en geld moet ergens vandaan komen, wie vrijheid wilt, mag ook ervoor wat betalen.

Goldway | 12-10-11 | 15:40

Ze kijken maar wat ze doen , ver van mn bed show.

oranjewinegumisvies | 12-10-11 | 15:40

@necrosis | 12-10-11 | 15:18
Dat hopen ze iig bij vvd en cda.

Itastijl | 12-10-11 | 15:39

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:38

Ik vraag me eerder af waar de USA het geld vandaag gaat halen om die oorlog te gaan doen, overheid heeft enkel nog pluche in de knip *****zou mijn vermoeden dan toch .... nee toch... hij denkt toch niet aan europa als financier****

praatjepoepofzo | 12-10-11 | 15:38

@ Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:35
Dat zeg ik dus niet. Lees het nog maar eens goed...

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:37

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:36

@ Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:33
Ze zijn er als enige beter van geworden? Mijn grootouders waren na de hongerwinter anders maar wat blij dat de Duitsers verdreven werden.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:36

In Amerika en Engeland hebben ze de buik wel vol van "massa-vernietiging-wapens".Irak had ze maar ze waren onvindbaar in de laatste oorlog.En wat zijn dat nou nog voor wapens.Er was dus geen aanleiding voor die oorlog,zeker niet wat betreft 9-11.Als je een zeecontainer vol met kunstmest,dieselolie en een ontsteker uit een commercieel vliegtuig gooit op bv. een gevuld stadion of luchthaven heb je ook dat effect hoor,nog erger dan de 20 ton-trotyl-bommen die de B47 begin 50-er jaren kon afwerpen.

Dolphi | 12-10-11 | 15:35

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:32
Dus het ( terecht)voor lul staan door de Amerikanen is jou wel een inval waard? Ga je hersens spoelen.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:35

Sinds de bevrijding van Europa in 1945 heb ik het trouwens al helemaal gehad met die Amerikanen. Ze zijn er als enige beter van geworden. Uitgekookt smerig volkje, dat bereid is zijn werkelozen als kanonnenvoer te gebruiken.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:33

@ Megalomaantje | 12-10-11 | 15:20
Een complot zoeken achter elk nieuwsbericht dat niet in je wereldbeeld past is ander minstens zo gemakzuchtig.

Zoals ik al zei, 100% zeker weten doen we het niet maar het past goed in het algemene patroon. Zo steunt Iran bijvoorbeeld ook Hezbollah, de Taliban en Hamas. Ze hebben er alles voor over om de VS tegenover zijn vrienden voor lul te zetten.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:32

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:32

Wat zou ik moeten zien op die foto ? Lijkt meer op een kei die ze onder en vergrootglas hebben gelegd.

Titan T. Fox | 12-10-11 | 15:32

Goldway | 12-10-11 | 15:26
Gek dat dat dan niet in Irak is gebeurd. Wat de bevolking toen wilde was electriciteit, water en veiligheid.

Graaf van Egmont | 12-10-11 | 15:29

Goldway | 12-10-11 | 15:26 |
Joepie en wie mag weer scherven ruimen en meehelpen, juist ja Nederland en denk maar niet dat de USA ook maar enige poet zal verdelen, welnee dan in ene is het eigen economie eerst (*history repeats*) No-go dus lekker die oorlog zelf laten uitvoeren en verre van blijven!

praatjepoepofzo | 12-10-11 | 15:29

@Bart_Bart | 12-10-11 | 15:16 Ik ben daar wat cynischer in. Ze hebben Nederland uit Nieuw Guinea gejaagd (Luns vs. Kennedy) met dat verhaal, met als resultaat dat de hearts, minds en bodies van de papua's nu door Indonesië worden onderdrukt en vermoord.

En de grondstoffen van dat schat- en schatrijke eiland gaan naar...... bedrijven uit de VS.

De VS als de grote democratie-brenger is een staaltje propaganda van ongehoorde brutaliteit en je hoeft maar naar Libië te kijken waar het toe leidt: de vervanging van een 'menselijke' dictatuur door een systeem van religieuze terreur. Maar de olie- en gasvoorziening is gegarandeerd, dat dan weer wel.

vraagstaart | 12-10-11 | 15:29

-weggejorist-

Goer Kiln | 12-10-11 | 15:28

Oorlog kan soms goed voor de economie zijn, vooral als je een land geregeerd door fascistische haatbaarden aanvalt, dan is het win/win situatie, want je zult dan ook het onderdrukte Iraanse volk van deze fascistische islamitische dictatuur bevrijden.

Maar, dan moeten de Amerikanen deze keer slim en goed aanpakken, aanstaande oorlog tegen Iran moeten ze door de inkomsten van de Iraanse Olie financieren, en daar hebben de Amerikanen dan absoluut recht op, en met winst ook, want het Iraanse volk zal je bevrijden, het Iraanse volk krijgt tot nu toe niets terug van al die Olie inkomsten, integendeel zelfs, door al die olie inkomsten wordt het volk onderdrukt en afgeslacht door hen fascistische leiders, dus het Iaarnse volk zal de Amerikanen zeer dankbaar zijn, en betalen ze dan heel graag alle kosten om bevrijd te worden.

Conclusie:
1- Iran aanvallen
2- Haatbaarden enkeltje naar allah
3- Het volk van Iran is bevrijd
4- Alle gemaakte kosten + 20% winst afrekenen door de inkomsten van de Iraanse Olie

Succes USA !

Goldway | 12-10-11 | 15:26

@La Bailaora | 12-10-11 | 15:14 Dat klopt en de inval in Irak ipv in Iran wordt sindsdien ook als een mega-fail gezien. De VS had de olievoorraden van Irak als veel groter dan die van Iran ingeschat, maar het tegendeel bleek naderhand.

De Chinezen hebben vervolgens hun kans schoon gezien om de banden met iran aan te halen en daar een fors deel van hun oliebehoefte mee in te vullen.

En ik heb sterk de indruk dat de VS deze fout wil gaan herstellen, vandaar. Ik heb nog een uitgebreid verhaal ergens over de evaluatie van die misser, maar die kon ik zo 1-2-3 niet vinden.

vraagstaart | 12-10-11 | 15:24

die 3e wereld oorlog moet en zal er komen

Nangpa | 12-10-11 | 15:24

Ja, laten we een oorlog in Iran beginnen. Lijdt ook zo lekker af van de binnenlandse problemen en ..... CNN wordt weer leuk. Liefst nog voor de presidentiële verkiezingen in 2012 want een US president in oorlogstijd is altijd een held dus dat levert een hoop stemmen op. Om over 5 jaar te concluderen dat dat er in heel Iran hooguit een handjevol lawinepijlen voorhanden zijn geweest en de wereld weer 4 biljoen armer en een land in puin, rijker zijn geworden. Make your choice .... and let de game begin

longblond | 12-10-11 | 15:23

vraagstaart | 12-10-11 | 15:16 |
Ja, je verwacht het niet!
*kuch*

irma zonderboezem | 12-10-11 | 15:21

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:13

Je weet het niet he?

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 15:20

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:04

Voor zover WE weten? Wie is WE? Ik ben niet WE, want ik weet niks over de waarheid van de voorgekauwde kost, het enige wat ik weet is dat de msm en Washington ons iets WIL/MOET laten geloven. Dat er mensen zijn die zuinig zijn op hun drie hersencellen begrijp, inspanning kan leiden tot complete deformatie..... Niet nadenken en alles geloven wat de gek je wijs maakt dat is het begin en de staat van afbraak en totale ondergang!... Laat men vooral zo doorgaan, tot ziens aan the other side!

Megalomaantje | 12-10-11 | 15:20

@ vraagstaart | 12-10-11 | 15:16
Ja, maar was het nou waar of niet?

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:20

@Che_cuevara | 12-10-11 | 15:12
Ja, dat dan weer wel. Erger is nog dat ze de uitvinder zijn van slechte humor, zoals op TV een taart in iemand zijn gezicht gooien en keihard gaan lachen.

Bart_Bart | 12-10-11 | 15:20

Verdomme, bestaat er nou echt geen mogelijkheid om een zware financieel-economische crisis aan te pakken zonder oorlog?

WirMachenMusik | 12-10-11 | 15:18

@Ratzing. | 12-10-11 | 15:14
Zou Jolande Sap wederom de doorslag geven voor deelname?

necrosis | 12-10-11 | 15:18

@070 | 12-10-11 | 15:12 Spijker. Kop. Raak.

Ongeveer net zo geloofwaardig als het verhaal destijds dat de Iraki's couveuses stalen uit Koeweit en de zuigelingen die er in lagen op de grond smeten en lieten sterven.

Verteld door een huilende verpleegster, ooggetuige ook nog.

't Bleek toen het te laat was alleen geen verpleegster te zijn, maar lid van de koninklijke familie en de dochter van de ambassadeur van Koeweit in de VS, waar ze op dat moment ook woonde.

vraagstaart | 12-10-11 | 15:16

@vraagstaart | 12-10-11 | 15:06
Dat zou inderdaad zo maar de toekomst van het soldaatje spelen kunnen worden.

Ik ben overigens nooit echt overtuigd geweest van dat 'VS wil olie' argument. Ook in Irak is het volgens mij niet zo dat de VS alle olie krijgt. De VS wil liever de 'hearts and minds' winnen.

Het gaat ze ook meer om stabiliteit en democratie in de regio, maar ze hebben nu wel geleerd dat dit van binnenuit moet komen, en niet door de VS te forceren is.

Dus, de trick is eigenlijk gewoon, je zo min mogelijk bemoeien (met Arabische landen) want dat backfires alleen maar.

Bart_Bart | 12-10-11 | 15:16

Wat doet Regilio daar ?

boasatlas | 12-10-11 | 15:16

psycho_3 | 12-10-11 | 15:07
Ja lul je er maar uit. Druiloor.

FreshClash | 12-10-11 | 15:16

@070 | 12-10-11 | 15:12
Aha, onze eerste complot theorie is ook weer gemaakt.

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:15

En Bahlekkende en de Hoop S. wederom voor hielenlikkende sluwigheden om ´onze´deelname de internationaliteit in te rommelen.

Ratzing. | 12-10-11 | 15:14

vraagstaart | 12-10-11 | 14:27
Waarom praat men in dat artikel over een inval in Iran voor kerstmis 2005? Beetje oud artikel niet? En die inval is dus helemaal nooit gebeurd.

La Bailaora | 12-10-11 | 15:14

@eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 15:12
Het zal toch niet?

* twijfelt nu aan de menselijke eerlijkheid*

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:13

@Bart_Bart | 12-10-11 | 15:05
Maar ze zijn wel de uitvinders van het buskruit.

Da's toch de voorloper van alle raketten.

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:12

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:10

Ik denk dat die pijltjes later zijn gefotosoept zijn, denk je ook niet?

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 15:12

toetanchamon | 12-10-11 | 15:06
U brengt hem zo leuk:-)

irma zonderboezem | 12-10-11 | 15:12

De aandelen van en opdrachten aan de grote wapenjongens zoals Boeing, Raithenon, Lockheed Martin, moeten weer even een boost krijgen.
Heel doorzichtig allemaal.
Dat complot is ook standaard FBI / CIA ; een armzalige Mexicaanse bandiet wordt veel geld geboden om een aanslag te plegen, die helemaal wordt voorgelepeld door de geheime dienst. Daarna wordt hij zogenaamd gepakt... Zeer dubieuze aanpak.

070 | 12-10-11 | 15:12

@necrosis | 12-10-11 | 15:07
Heb gekeken bij van Dale onder de "P" het is inderdaad penetreren. komt geen "I" in voor.

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:11

@eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 15:04
Nee, behalve een hoop kiezels en rode pijltjes.
Of zouden die pijltjes niet echt zijn?

*twijfelen gaat*

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:10

Net als de WMDs in Irak!!!!!11!!!1! This time for sure!!!

AendeM | 12-10-11 | 15:09

Hau ween sop met dat geauwehoer!!

grote haas | 12-10-11 | 15:09

@da wizard | 12-10-11 | 14:53
Ja, daar hebben ze om gedobbeld.

Che_cuevara | 12-10-11 | 15:08

@vraagstaart | 12-10-11 | 15:01 Niemand? 1 op 80.000

Stel je 80.000 Warren Buffets voor. Zouden die de wereldregeringen in hun macht kunnen hebben, puur door de hoeveelheid geld die ze vertegenwoordigen?

vraagstaart | 12-10-11 | 15:08

@psycho_3 | 12-10-11 | 14:55
Volgens mij is het 'penetreren', zonder 'i'.....

necrosis | 12-10-11 | 15:07

Volgens mij is het een foto van een maaskei

Vanilla | 12-10-11 | 15:07

FreshClash | 12-10-11 | 14:59
Lutser. Zie hoe iemand jullie gewoonweg op het verkeerde been zet. Zie ook dit verhaal. Gewoonweg alles overnemen wat iemand neerplempt en gewoonweg klakkeloos overnemen. Toont aan hoe hoog het IQ-gehalte is.......

psycho_3 | 12-10-11 | 15:07

Zij proberen ons oorlogklaar te maken. 'Gewoon' een stukje propaganda mensen.

Schepvogel | 12-10-11 | 15:06

@Bart_Bart | 12-10-11 | 15:00 In termen van het model "natie" en "mensen" heb je helemaal gelijk.

Maar stel nou eens dat het model "kapitaal" en "militaire macht" is? Met andere woorden: het probleem van de VS kan worden opgelost door nóg meer geld te lenen en daarmee onbemande krijgsmiddelen te ontwikkelen? Drones, bijvoorbeeld? Een slagveld dat geen stervende Amerikanen kent, maar vervangbare kapotte techniek?

Stervende Arabieren, en Amerikanen die vechten vanuit een bunker in Nevada en daarna naar huis gaan. Dat is nu al realiteit. Allemaal gesponsord door een vriendelijk oom die wèl zijn geld terug wil, maar dat komt wel. Dankzij de olie uit Iran.

vraagstaart | 12-10-11 | 15:06

Bart_Bart | 12-10-11 | 15:05

En je weet het: Kung Fu is in principe een verdedigingssport...

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 15:06

@neussnot | 12-10-11 | 15:00
Klaar met lachen? heb ik wat te lezen voor u.
http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&source=hp&biw=1176&bih=555&q=guanaloabay&btnG=Google+zoeken#sclient=psy-ab&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&channel=s&source=hp&q=china+geld+usa&pbx=1&oq=china+geld+usa&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2044l13602l2l13758l14l11l3l0l0l3l1404l7988l0.2.4-2.0.2.4l13l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=2bf0361bf304f1e8&biw=1176&bih=577

toetanchamon | 12-10-11 | 15:06

Op Google Earth zie je scherpere foto's, heb hier geen enkel vertrouwen in!

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 15:05

@neussnot | 12-10-11 | 15:00
Er wonen simpelweg 4 keer zoveel mensen. Dus ja, China zal de grootste superpower worden. Daarna India.

Maar wees niet bang, Chinezen zijn een stuk vredelievender dan de meeste andere volkeren. Dan bedoel ik Chinese burgers. Ze hebben daar namelijk het Confucianisme.

Bart_Bart | 12-10-11 | 15:05

@ Megalomaantje | 12-10-11 | 15:00
Voor zover we nu weten is het het Iraanse regime dat aanslagen wil plegen in Amerika, niet andersom. En wat wij daarmee te maken hebben? Niks, tot nog toe. Ik hoop dat dat zo blijft.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 15:04

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:59

Je ziet toch eigenlijk geen ene malle moer Che?

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 15:04

Mooi zo'n close-up van een kiezelsteen of een rotswand...

Dude heb je eten | 12-10-11 | 15:03

Mooi zo'n close-up van een kiezelsteen of een rotswand...

Dude heb je eten | 12-10-11 | 15:03

Amerika kan juist alleen maar overleven door oorlog, anders niet! Er is voor dat Sjonnie land geen andere optie meer.

Megalomaantje | 12-10-11 | 15:02

Quizvraag: Warren Buffet wordt beschouwd als de rijkste man ter wereld, met een vermogen van 52.000.000.000 dollar.

Hoe verhoudt zich dat tot een vermogen van 430.000.000.000.000 dollar?

vraagstaart | 12-10-11 | 15:01

@psycho_3 | 12-10-11 | 14:55
Dan is eerstneukendanpraten al een stuk verder dan u.

toetanchamon | 12-10-11 | 15:01

-weggejorist-

neussnot | 12-10-11 | 15:00

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:50

Knuppel in een dood bos, wat hebben wij er meer te maken dat de Amerikanen zo nodig den totalen Krieg wollen!?? Los van wat de Iraniërs of Amerikanen willen. Dit is geen gezonde situatie, onderschat nooit de vijand, hij kan ook een vriend zijn die je een mes in de rug drijft.

Megalomaantje | 12-10-11 | 15:00

@vraagstaart | 12-10-11 | 14:53
Ik geef toe dat de almachtige wapenindustrie natuurlijk veel verdient aan oorlogen. Maar dat kan ook komen omdat ik teveel '24' heb gekeken.

De VS zal altijd wel in een oorlogje moeten zijn, om die machtige wapenindustrie te kunnen voeden. Echter, ze zitten nu al meer dan 10 jaar militair 'in het rood'. Twee oorlogen is teveel, en al wordt het er 1, het leger zal alsnog een aantal jaar moeten recupereren.

Als het militaire apparaat weer fris en fruitig is verwacht ik eerder dat ze hun pijlen zullen richten op The Third War, oftewel Mexico en haar lievve drugsmensen.

Bart_Bart | 12-10-11 | 15:00

@eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 14:46
Die foto is echt, alleen die pijltjes kan ik nog niet plaatsen.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:59

@ Megalomaantje | 12-10-11 | 14:55
100% zeker weten doen we het niet, maar dit Iraanse aanslagplan lijkt me wel aannemelijk, ja. Het past in ieder geval goed in het beeld dat het Iraanse regime ook bij andere gelegenheden van zichzelf heeft neergezet. Of dat ook een goede reden is voor een inval is iets anders. Het zal wel bij veel herrie en nog een paar extra sancties blijven. De VS heeft al een heleboel hooi op zijn vork.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:59

psycho_3 | 12-10-11 | 14:55
Penitreren...? Je bedoelt waarschijnlijk penEtreren, faalhaas.

FreshClash | 12-10-11 | 14:59

psycho_3 | 12-10-11 | 14:55

Moeilijk he, dat Nederlands...

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 14:58

@Bart_Bart | 12-10-11 | 14:37
U vergeet, de atoombom, Guantanamo Bay, het uitroeien van de originele bevolking van de US. wereldwijde CIA verhoor kelders enz enz. Nee gaat u maar lekker met hun vlag zwaaien.

toetanchamon | 12-10-11 | 14:57

Laat die geweldige spierballen nog eens zien USA, nu het opkomende Azie jullie wereldmacht langzaam over aan het nemen is.

Kookviool | 12-10-11 | 14:56

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 14:51
Determineren? Ik dacht dat jouw vocabulaire niet verder kwam dan penitreren?

psycho_3 | 12-10-11 | 14:55

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:50

En jij gelooft alles wat de msm je voorschotelt? Om mensen op deze manier te overtuigen dat het helemaal raak is maakt duidelijk welk niveau de doorsnee burger heeft... Welkom in de kudde!!

Megalomaantje | 12-10-11 | 14:55

Om die Mexicanen in te huren was het ook echt nodig om een stel spionnen te stationeren in de States zelf... No fakking way. Nu Griekenland die 200 tanks niet meer hoeft proberen die Amerikanen ze gewoon aan de Saudisch kwijt te raken.

XelaGBS | 12-10-11 | 14:54

Dus Turkije mag de oorlog beginnen van de USA.
*hoopt dat het waar is*...

da wizard | 12-10-11 | 14:53

@Bart_Bart | 12-10-11 | 14:47 Helaas. Oorlog is de ultieme vorm van kapitalisme. Er wordt gi-gan-tisch veel aan oorlogen verdiend, met name door bankiers. Want landen die oorlog voeren maken schulden.

En welke groep moet op dit moment geld verdienen omdat ze het moeilijk hebben?

Ik klink misschien cynisch, maar die economie en de persoonlijke ellende van Jan (en Ali) met de pet is al eeuwen ondergeschikt aan geld verdienen door diegenen die de macht hebben om oorlog te veroorzaken.

vraagstaart | 12-10-11 | 14:53

@ redactie.

Mag ik even de coordinaten van deze plek? Ga zelf wel even desbetreffend determineren!

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 14:51

@psycho_3 | 12-10-11 | 14:43
Precies psycho 3. Saudi Arabië bijvoorbeeld, die zijn nu wel een beetje boos #complotvandeVSomtestokentussenbuurlanden

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:51

@ Megalomaantje | 12-10-11 | 14:45
Dat had de Iraanse regering dan maar moeten bedenken voordat ze aanslagen in de VS organiseerden.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:50

funkyd | 12-10-11 | 14:48
Jurken? Geil! En welke straten doel jij op?

gozahtje | 12-10-11 | 14:50

Davidson | 12-10-11 | 14:41

Het zal binnenkort wel duidelijk worden wie wat bezit, alleen moet men niet jammeren als ook hier in Europa veel bloed gaat vloeien.

Amerika is failliet en moet alle zeilen bijzetten, wij gaan financieel en fysiek bloeden voor HUN! De Yanks and red necks trappen ons net zo makkelijk naar de hel als de Iraniërs. Het land wil overleven en zal dat ten koste van alles en iedereen doen, maak je borst maar nat!!

Megalomaantje | 12-10-11 | 14:50

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:22

A dirty mind is a joy forever!

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 14:48

Lach maar, totdat de jurken door de straten marcheren.

funkyd | 12-10-11 | 14:48

Het is tevens zo gevaarlijk omdat ondanks de Soennieten-Sjiieten vete, voor de Arabische landen de VS en Israel toch uiteindelijk de grote boemannen zijn. SA ziet Iran als een lastpost en 'gebruikt' USA als nuttig object om Iran wat minder 'machtig' te krijgen. Maar als het puntje bij paaltje komt moet SA niets van de USA hebben.

Het is zo'n wespennest dat je er niet zomaar in moet storten. Iraq en Libie waren al grote NATO fouten, maar het lijkt alsof ze nooit leren.

Luister nou eens naar Ron Paul zou ik zeggen. Met oorlog los je niet iets op, zeker niet door hem zelf te beginnen.

La Bailaora | 12-10-11 | 14:47

-weggejorist-

neussnot | 12-10-11 | 14:47

@-=lol=- | 12-10-11 | 14:30
Ja, nog 2 1/2 maand.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:47

@vraagstaart | 12-10-11 | 14:40
Ik begrijp het. Ik vraag me wel af of militaire macht nou zoveel (economische) voordelen heeft. Het geeft je misschien politieke macht. Echter, de laatste decennia hebben toch wel uitgewezen dat militaire optreden imgao-technisch zelden lekker werken, vooral niet bij de VS.

Heden ten dage is een oorlog (tussen grote landen) toch wel uitgesloten. Er zijn simpelweg teveel economische belangen en dwarsverbanden. De grote massa wil rust en welvaart, en dus geen oorlog. Aangezien een oorlog nog destructiever voor je economie is dan 4 linkse kabinetten op rij.

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:47

Gary Powers maakte al beter foto's voordat hij door de Russen uit zijn U2 werd geschoten! HOAX en/of FAIL, vul maar in...

eerstneukendanpraten | 12-10-11 | 14:46

@Piet Bakker | 12-10-11 | 14:30
Dat moest wel anders konden die Iraniërs hun spulletjes niet terug vinden.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:46

@maraboe | 12-10-11 | 14:30
Ja, en Pietje Bel ook.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:46

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:40

Man het is één grote farce, als de Amerikanen Iran willen aanvallen dan is Iran's lot allang bezegeld, daar hoeven niet nog meer leugens voor worden bedacht.

Dat land gaat worden aangevallen, maar kijk niet raar op dat hiermee dan de WOIII een feit is. Iran zal hoe dan ook niet terugslaan zoals Irak dat heeft gedaan.

Megalomaantje | 12-10-11 | 14:45

Kom op Uri Rosenthal, waar blijft nou dat persbericht waarin je zegt dat Nederland als 1 blok achter een eventuele invasie van de vrije wereld, geleid door de almachtige VS, staat om de veiligheid en soevereiniteit van de democratische staat Israël te garanderen en het kwaad van het stinkende moslimextremisme te keren?

Buck Futter | 12-10-11 | 14:45

Wilhelm Tell | 12-10-11 | 14:36

Totaal onvergelijkbaar. De Ayatollah is de baas in Iran. De Revolutionaire Garde zijn de soldaten van deze doctrine. Deze Ayatollah heeft een missie die veel verder gaat dan nationaal. Ze verwachten de mahdi, en anders willen ze zijn komst wel even bespoedigen.

Davidson | 12-10-11 | 14:45

Fuck, weer mijn ironie detector doorgeslagen. Bedankt, Bert. Verder wel een leuk artikel.

Dikr | 12-10-11 | 14:44

@vraagstaart | 12-10-11 | 14:40
Een haarscherpe analyse.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:44

@Wilhelm Tell | 12-10-11 | 14:36 Dat is in ieder geval het beeld dat *wij* krijgen voorgeschoteld. Dat het leven voor Iraniërs veel liberaler is dan voor Saudi's, dat de vrouwen het daar veel beter hebben, dat blijft bij voorkeur onderbelicht.

Want die olie van SA, die is belangrijk.

Ook een aardig detail: naast Noord-Korea is Iran nog het enige land met een Centrale Bank die *niet* onder controle staat van Rothschild. Er was er nog eentje: Khadafi's Libië. Maar zoals wij weten is dat land "bevrijd" en was de allereerste daad van de opstandelingen...... het laten oprichten van een Centrale Bank. Door Rothschild.

vraagstaart | 12-10-11 | 14:43

He lutsers, Amerika gaat never and te never Iran aanvallen, dat varkentje laten ze opknappen door de buurlanden. Let maar op!

psycho_3 | 12-10-11 | 14:43

@vetkleppert | 12-10-11 | 14:25
Die kutsmoesjes zijn voor Jolande en consorten.
Dan kunnen die hun geweten een beetje sussen.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:42

Oke, welke grondstoffen zijn er in Iran te vinden, Amerika heeft kennelijk weer geld en grondstoffen nodig!

gozahtje | 12-10-11 | 14:42

De kernwapens van Iran blijft natuurlijk een heikel punt. Het argument dat andere landen zoals Israel daar ook over beschikken is flauwekul. De landen die er namelijk over beschikken preken geen apocalyptische voorspellingen of dreigen niet met het van de kaart vegen van een complete natie. Iranium is wat dat betreft een aanrader.

thepiratebay.org/torrent/6160579/Irani...

Mocht het zover komen zal er toch opgetreden moeten worden.

Davidson | 12-10-11 | 14:41

@ZKH EénOog | 12-10-11 | 14:30
Ze vertellen alleen wat hen zo uitkomt.
En of ze de waarheid dan wat geweld moeten aandoen boeit hun niet zo.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:41

Even kijken hoor, ja, zo kan die wel......."Echt waar, diep respect dat de Amerikanen met Hollywood en heel het neppe land dit keer geen torens zijn binnengevlogen."

Megalomaantje | 12-10-11 | 14:40

Er is een kans dat China gaat zeggen:
-"Niet doen, anders willen wij ons geld terug, nu!"
En die kans is redelijk aanwezig.

Biff Eagleburger | 12-10-11 | 14:40

@Bart_Bart | 12-10-11 | 14:34 Nee. Maar dat niets doen zou leiden tot de situatie dat zowel de economie in zou zakken als de militaire kracht ondergeschikt zou zijn aan die van andere landen.

Zie het maar als het sterkste jongetje van het schoolplein, dat geld schuldig is aan een paar andere kleinere jongetjes (terwijl hij blut is) en de kans heeft om het minst populaire mannetje te beroven onder het mom van "ja, maar hij wil mij aanvallen". Terwijl hij weet dat zijn schuldeisertjes over een half jaar sterker zijn dan hij.

Wat doet-ie? Beroven, de anderen laten zien dat hij de sterkste is èn geld heeft.

Je ziet 't in vele prachtwijken dagelijks ;-)

vraagstaart | 12-10-11 | 14:40

Mensen, mensen waar gaat dit naar toe? en SA?:
www.telegraaf.nl/buitenland/10712537/_...

Wordt dit ingegeven door een Sjiieten-Soennieten oorlog en denkt USA dat daardoor aan te kunnen gaan (kiest kant van de Soennieten, net als overigens in Libie en Syrie (Assad is vriend van Iran (Aloewieten behoren tot de 'lichte' tak der Sjiieten))?

Levensgevaarlijk en kan een opmaak zijn naar WOIII. Gewoon afblijven van Iran, ook al zitten daar een stelletje idioten aan het hoofd.

La Bailaora | 12-10-11 | 14:39

Alweer WOMD? *gaat alvast in kelder zitten*

Hölzenbein | 12-10-11 | 14:39

Doe ik even over.... Echt waar, diep respect dat de Amerikanen met Hollywood en heel het neppe land dit keer geen torens zijn binnen gevlogen.

Megalomaantje | 12-10-11 | 14:39

Macro opname van een kiezelsteentje met wat vilstift puntjes.

kneuterzak | 12-10-11 | 14:38

Echt waar, diep respect de Amerikanen met Hollywood en heel dat neppe land, dat ze dit keer geen torens zijn binnen gevlogen.

Megalomaantje | 12-10-11 | 14:37

Zoals voorspelt in de bijbel. Iran zal compleet weg gevaagd worden.

1st Male Lesbian | 12-10-11 | 14:37

Tegenwoordig kan ook iedere bananenrepubliek een compleet arsenaal regelen als er genoeg betaalt wordt.
Misschien is het wijzer heel het Midden-Oosten en alle andere "onstabiele" regionen preventief te bomtapijten met alles wat we hebben aan wapentuig.
Das meteen op z'n Grieks een boost voor de economie omdat de wapenindustrie dan opleeft als nooit eerder.

Beëlzebul | 12-10-11 | 14:37

@toetanchamon | 12-10-11 | 14:34
Ze kunnen inderdaad weinig goeds voortbrengen. Behalve dan een paar dingetjes op wetenschappelijk, economisch en cultureel gebied.
#Apple #NASA #Hollywood @Harvard @Ford

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:37

@ toetanchamon | 12-10-11 | 14:34
Nee, dat is Iran.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:37

Tijd voor de Chinezen en Russen om de States op haar plek te zetten. De Amerikaanse overheid is een gevaar voor haar eigen bevolking. Moeten er weer duizenden Amerikaanse soldaten sneuvelen om de dictator van een zandvlakte ten val te brengen?

XelaGBS | 12-10-11 | 14:37

close is close up natuurlijk....

Clichémannetje | 12-10-11 | 14:36

@Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:30 |
Ahmadinejad is gewoon de Wilders van de regio: veel geschreeuw, weinig wol. Niks gevaarlijks aan.
Ongeveer alle andere landen in de regio; dat zijn levensgevaarlijke boeven, inclusief track record.

Wilhelm Tell | 12-10-11 | 14:36

Das is hugodver best leip, dien raket bij pijl 1 ken zo van den berg afrollen. Dat is een soort zelf-selffulfilling-boobytrap (niet als in tetten)-device-ding.... Of de Yeti's uit Iran hebben ff flink last van een constipatie gehad en hebben dit stukje berg (eigenlijk een klei modelwerk van joris getiteld: "close van Acne nummer 3) volgescheten...

Clichémannetje | 12-10-11 | 14:36

Een inval lijkt mij niet realistisch en onnodig, maar dat daar iets moet veranderen lijkt mij duidelijk. Sancties werken niet want Rusland en China zijn de grootste handelspartners, dus men moet alle energie stoppen in het steunen van de Groene revolutie en andere tegenstanders van het Ayatollah regime. De Iraanse bevolking heeft de sleutel uiteindelijk zelf in handen. Het is een ontwikkeld volk die helaas ook in de ban is geraakt van de 'religie van de vrede'.

Davidson | 12-10-11 | 14:35

We voelen ons zwaar aangevallen, wel oké overigen dat de Amerikanen dit keer geen vliegtuigen in eigen gebouwen vliegen. Dit simpele toneelstuk doet het ook.

Megalomaantje | 12-10-11 | 14:35

Daar gaan we weer.

keEschkkKachel | 12-10-11 | 14:35

Amerika is toch dat land dat andere verteld hoe het moet en nooit kijkt naar haar eigen shit en ellende.
Een land dat alleen leugens verkoopt kan nooit iets goed voortbrengen.

toetanchamon | 12-10-11 | 14:34

Meh, Rusland en China stemmen tóch weer tegen.

Pa Cartwright | 12-10-11 | 14:34

@vraagstaart | 12-10-11 | 14:30
Wat bedoel je precies? Dat niets doen 'zonde' van de huidige investeringen in het militaire apparaat zou zijn?

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:34

vraagstaart | 12-10-11 | 14:30
Vergeet niet de rol van een niet nader te noemen landje dat op één of andere manier de VS bij de ballen heeft.

Superior Bastard | 12-10-11 | 14:33

@ Superior Bastard | 12-10-11 | 14:31
Probleem is alleen dat allerlei D66-rechters daar dan weer een reden in zien om ze allemaal een Nederlands paspoort cadeau te doen, want ach zielug. Onderling uitvechten prima, maar dan wel graag met een hek eromheen.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:33

Iran gaat eraan.

kibambam | 12-10-11 | 14:32

Mieren en een duizendpoot, meer kan ik er niet van maken.

Koud flesje Alfa | 12-10-11 | 14:32

the handyman | 12-10-11 | 14:27
Precies, al die achthaalde religies die elkaar de zandbak uitvechten kunnen mij ook geen ruk schelen.

Superior Bastard | 12-10-11 | 14:31

Leuk hoor, dat sarcasme over massavernietigingswapens. Maar Ahmadinejad c.s. blijven natuurlijk een stelletje levensgevaarlijke boeven.

Ivoren Toren | 12-10-11 | 14:30

is er al een linkie met het strategisch plan?

maraboe | 12-10-11 | 14:30

2012 komt zo wel erg snel dichterbij

-=lol=- | 12-10-11 | 14:30

@Bart_Bart | 12-10-11 | 14:27 Trek de parallel met Duitsland in 1939 maar.

Niets doen zou de economische ondergang betekenen dankzij de enorme staatsschuld en de investeringen in het militaire apparaat, wat resteerde was de vlucht naar voren vóórdat de tegenstanders te sterk waren.

vraagstaart | 12-10-11 | 14:30

@Che_cuevara | 12-10-11 | 14:24

Nee, niet zo. Dit was gewoon simpel wat ik las, uit die ongeloofwaardige reeks betrokkenen bij de VERIJDELDE aanslag. Je moet dat allemaal maar aannemen, van de hoge heren die het je komen vertellen, maar de daders (zij die dus kennelijk nog niets in werkelijkheid gedaan hebben) laten ze er nooit over aan het woord. Valt me zo weleens op. En dat terwijl dergelijke verhoren toch meestal wel opgenomen worden....

ZKH EénOog | 12-10-11 | 14:30

Damn, en de rode pijltjes zijn ook duidelijk te onderscheiden.

Piet Bakker | 12-10-11 | 14:30

Had nostradamus dit niet voorspeld? Black king, wo3...

maraboe | 12-10-11 | 14:30

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:25 | + 0 -
exact want dan houdt de atzeken kalender er mee op

maraboe | 12-10-11 | 14:29

@vetkleppert | 12-10-11 | 14:25
Eensch. Maar goed, laat Egypte, Turkije en Saudi Arabië het maar oplossen. Die hebben ook een gruwelijke hekel aan Iran, en zijn een klein beetje meer legitieme. #wijzijnookarabiertjes

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:29

Mooi, kan de staatsschuld van derdewereldland USA nog voor het eind van volgend jaar de 20.000 miljard doorbreken.

Superior Bastard | 12-10-11 | 14:28

Misschien kunnen die Grieken alvast een tankdivisie vooruit sturen.

Schaamharing | 12-10-11 | 14:28

pff zo vermoeiend dat oorlog voeren daar ik zeg hekken erom en laten ze elkaar daar maar uitmoorden das goed voor de overbevolking
laten wij ons maar bemoeien met problemen hier in nederland das al erg genoeg

the handyman | 12-10-11 | 14:27

De VS zal voorlopig echt geen grootschalige aanvallen doen. Het militaire apparaat kraakt nu al onder zijn voegen. Nog los van het gegeven dat ze geen cash hebben.

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:27

een paar weken geleden toen het geld op was, was opeens Iran niet meer gevaarlijk.. Nu het economisch wat aantrekt begint de propaganda molen weer flink te lopen.. Gewoon doorlopen mensen, en vooral niet denken aan een complot...

Crematorium-de-Asbak | 12-10-11 | 14:26

Ik vind een grote islamitische muil, nucleair speelgoed in handen van relioten en olie prima redenen voor oorlog.
Daar heb ik verder geen kutsmoesjes bij nodig.

vetkleppert | 12-10-11 | 14:25

@maraboe | 12-10-11 | 14:23
Het moet in elk geval voor december 2012.
Anders heeft het geen zin meer.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:25

Lijkt mij meer op een XTC lab. zo. Duidelijk te zien dat het geen Gx zenuwgas vaten zijn.

Waaromnouniet | 12-10-11 | 14:25

Dat Irak project is bijna afgerond, dus ze zoeken weer iets nieuws om hun eigen ellende mee te maskeren.

Wim-Lex | 12-10-11 | 14:25

@ZKH EénOog | 12-10-11 | 14:22
Scenario schrijver voor Holywood, iets voor jou? :)

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:24

Maakt bono tegenwoordig ook foto's?

Rest In Privacy | 12-10-11 | 14:24

Ik riep het vanochtend al.. de timing klopt ook. De inval staat op de planning januari februari 2012. Anders wordt het daarna te warm in Iran

maraboe | 12-10-11 | 14:23

Dit is natuurlijk wel weer een ideale manier voor Iran om de aandacht af te leiden van de interne onrust. #fittiemetdeVS

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:23

Maar ik zie dan weer geen flitspalen.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:23

Net als de "legitieme reden" om Irak aan te vallen zeker?

USA == TERREURSTAAT

Sas | 12-10-11 | 14:23

Wim Kortenoeven zou het klakkeloos aannemen.

Pa Cartwright | 12-10-11 | 14:23

Vette pech jongens. Inderdaad heeft Iran meer olie dan Irak en had de VS beter dáár -de olievelden veroverd- het kwaad bestreden, maar nu zit Iran veilig in de invloedssfeer van China.

Te laat, heet dat.

vraagstaart | 12-10-11 | 14:22

Nou bommen erop dan!
Het is voor minder gedaan.

ZDEV | 12-10-11 | 14:22

Ja, die hebben de Amerikanen ook al gevonden. Maar om de Turken (NAVO) niet tegen ons in het harnas te jagen, spelen ze de Saudi's uit tegen Iran, middels een verijdelde aanslag op de Saudische ambassadeur van de US, die door Mexicaanse drugskartel-huurlingen in opdracht van iemand uit de Iraanse Revolutionaire Garde gepleegd had moeten worden. Dus zullen de Saudi's die weapons of massdestruction weleens ff oprollen. Die moeten die Iraniërs toch niet zo.

* aluhoedje lekker vinden zitten doet *

ZKH EénOog | 12-10-11 | 14:22

@Bart_Bart | 12-10-11 | 14:19
Jij bent een viespeuk.

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:22

Ik mis nog een stukje metaal uit een oude wasmachine welk zogenaamd een onderdeeltje uit nucleaire lanceer installatie moet voorstellen.

XelaGBS | 12-10-11 | 14:22

@Acid_Nightmare | 12-10-11 | 14:19
Hoezo?
Dit is toch de ultieme waarschuwing, zie jij die raket en die vaten dan niet liggen.
Lijkt mij overduidelijk.
En trouwens als Collin Powel en Donald Rumsfeld het zeggen zal het wel waar zijn. Toch?

Che_cuevara | 12-10-11 | 14:21

Dit stuk klei ligt thans bij ons in de bouwput.

Van Druten | 12-10-11 | 14:20

@An die ARBEIT | 12-10-11 | 14:14
LOL, u heeft echt teveel vrije tijd.

kapotte_stofzuiger | 12-10-11 | 14:20

Van mij mag Iran naar de tyfus, maar bewijs zou ik dit niet noemen.
Maar de VS heeft dat niet nodig, ze zijn de VS.

Hankert | 12-10-11 | 14:20

En ik maar denken dat dit een close-up van huishoudbacterieen was.

Traxor | 12-10-11 | 14:19

zou wat zijn als obama iran aanvalt, dan loopt als hij winnaar van de nobelprijs voor de vrede oorlog te voeren in zes landen.

cumshaft | 12-10-11 | 14:19

Ik zie er meer het vrouwelijke geslachtsdeel in, maar dat zal wel weer aan mij liggen. En daar blijven jullie van af Amerikanen!

Bart_Bart | 12-10-11 | 14:19

De kwaliteit van de stukjes gaat de laatste tijd wel een beetje achteruit geenstijl

Acid_Nightmare | 12-10-11 | 14:19

Leren ze het dan nooit daar in de VS? Wat een prachtig land(schap) hebben ze daar. Maar waarom zijn er van die idioten aan de macht?

the-X! | 12-10-11 | 14:18

Welk een onheilspellend dreigende situatie. En dat allemaal dankzij de stukjes van Theo van Gogh.

Man man.

Art Vandelay Ultor | 12-10-11 | 14:18

De foto lijkt wel een close-up van een olifant....

Epibrateur | 12-10-11 | 14:17

Nou, dit is in ieder geval al meer dan wat ze hadden voor Irak..

Wilhelm Tell | 12-10-11 | 14:17

kom op.... inderdaad de trukendoos van Collin Powel. We weten hoe dat de vorige keer gelopen is.

Pimp my Voortuin | 12-10-11 | 14:17

Daar zitten de bunkers van de new world order coalitie.

Itastijl | 12-10-11 | 14:17

Oorlog! Oor.. oh laat ook maar.

blinde kip | 12-10-11 | 14:16

Exhibit A, is dat niet die rapper die auto's opknapt?

An die ARBEIT | 12-10-11 | 14:14

-weggejorist-

Hero_of_Time | 12-10-11 | 14:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken