Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arabische lente nu al pure liefde en vrede

muslimmob.jpgDie Arabische revolutie, die ging echt alleen maar om mensenrechten, democratie en de behoefte aan een magnetron of plasma. Christenen en moslims, gebroederlijk demonstreerden zij voor de liefde en vrede in hun land. Alleen nare rechtse cynische populisten zien een gevaar in een kalifaat of moslimonderdrukking. Heus, de islam is nooit een bedreiging in dit soort machtsvacuüms. Laat staan de supergematigde moslimbroederschap. Die zijn enorm tolerant, ook naar andere religies toe. Vandaar dat we kunnen concluderen: in Egypte is het vredige en liefdevolle utopia werkelijkheid geworden.

Reaguursels

Inloggen

Die brave CDA-ers verketteren Wilders omdat hij stelt dat de islam niet vreedzaam is. De moordaanslagen op de Kopten bewijzen echter zijn gelijk. Maar de CDA-ers bagateliseren de toestanden in Egypte om hun ongelijk niet te hoeven bekennen en Wilders zwart te kunnen blijven maken. Hun haat tegen Wilders ie groter dan hun solidariteit met hun mede-christenen.
Voor het CDA blijft de islam een vreedzaam geloof.

haidewietska | 11-10-11 | 12:59

Arabische lente????
Kijk en huiver hun de Kopten in Egypte worden behandeld?
Is dit nu de Arabische lente van links en waarom blijft dit uit de toonaangevende media?

www.joost-niemoller.nl/2011/10/gruweli...

stormtijd | 11-10-11 | 12:38

Ja geef die radicale moslims een vinger... Ze hakken hem er af of pakken de hele hand.

Doc Damage | 11-10-11 | 08:53

@ Hölzenbein | 10-10-11 | 22:09
Jaaa, dat waren atheïsten of protestanten in dat pantservoertuig die al die Kopten omver reden.

Geheimrat Schultz | 11-10-11 | 07:14

La Vie En Rose | 10-10-11 | 12:15
Heb die beelden wel al drie keer gezien. Leger schijnt probleem te zijn van alles, nog niet eens de mensen.

Hölzenbein | 10-10-11 | 22:09

Wat is dit nou weer? Religieuze malloten die elkaar afslachten? Het moet niet gekker worden. Wat moeten de goden hier wel niet van denken?

BassieNietAdriaan | 10-10-11 | 20:47

strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 15:27
Ben benieuwd naar die niuewe trabbi ;)

Hölzenbein | 10-10-11 | 20:26

-weggejorist-

turncoat | 10-10-11 | 19:55

-weggejorist-

turncoat | 10-10-11 | 19:55

Het blijft nog steeds stil bij de anti-joodse/christelijke partijen d666, groenlinks en sp....

P. Pantoffel | 10-10-11 | 18:35

-weggejorist-

Jos Schmitz | 10-10-11 | 18:21

@Bart_Bart | 10-10-11 | 17:32 Spijker. Kop. Raak. Stroming 2 zie je in Arabië, waar een stel onderontwikkelde woestijnbewoners op een enorme hoop olie en dus geld zitten. Die hoeven niets te kunnen, want wat ze willen kunnen ze gewoon kopen.

En in de rurale gebieden van bijvoorbeeld Indonesië, Pakistsn, Afghanistan etc.

Maar daar waar men toegang heeft tot informatie, kennis.... daar wordt het anders.

De invloed van bijvoorbeeld Facebook via mobieltjes in het dorp van mijn vriendin.... ongelofelijk.

En dan kom je in 1) terecht. Zoals dat ook het geval was in Irak, in Syrië, in Tunesië. In het laatste land was islam-onderwijs keihard verboden, kinderen die koran-les wilden moesten dat maar in hun vakantie doen. Dé manier in mijn ogen, ik kwam er graag - maar ik vrees dat aan die situatie nu een eind is gekomen.

De islam voert oorlog tegen vooruitgang, het is de laatste kans. Als scenario 1) wint, is het met de islam gedaan.

vraagstaart | 10-10-11 | 17:42

@vraagstaart | 10-10-11 | 17:33: LOL.. :-)

Mokum Kosher | 10-10-11 | 17:35

@Mokum Kosher | 10-10-11 | 17:28 LOL Don't shoot te messenger. Ik heb het niet bedacht!

... en stiekum doe ik het natuurlijk toch, door suggestieve vragen te stellen ;-)

vraagstaart | 10-10-11 | 17:33

@vraagstaart | 10-10-11 | 17:15
Precies. Er is overigens ook nog een andere richting mogelijk. Dat de (invloed van de) Islam steeds heftiger wordt.

Via het simpele principe van cognitieve dissonantie. Namelijk, enerzijds worden veel moslims geïndoctrineerd op school dat moslims, en het eigen volk, superieur zijn (aan andere volkeren).
Anderzijds zien veel van die moslims (via internet) dat niet-moslims, in andere landen het vaak veel beter hebben.

'Ja shit hee', denk je dan als moslim. 'Hoe kan dat nou? Wij moslims zijn toch een superieur volk?'.

Dat kan je dus twee dingen doen.
1) Het logische, namelijk bedenken dat die andere landen blijkbaar heel veel zaken beter regelen. En zelfkritiek dus op zijn plaats is. Maar dat is klote voor je (volks)ego.

2) Je ego in standhouden en (tegen jezelf) zeggen, 'Ja, die westerlingen zijn ongelovige honden. Alleen geloof is belangrijk. De rest niet. Dus zo lang ik een goede moslim ben, ben ik superieur. Want ik vergelijk alleen mensen op basis van geloof'.
Dan houd je dus wel je ego in stand, maar ben je dwing je jezelf streng gelovig te zijn.

Bart_Bart | 10-10-11 | 17:32

@strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 17:20 Ik ben te gast in hùn land. Dus ik doe mijn best de taal te spreken, ik houd me aan hun gewoontes en gebruiken en ik trek vooral geen grote mond open.

Als ik Nederlandse / Europese dingen wil doen, doe ik dat thuis. Maar ik ga als man niet met blote knieën over straat. Ik geef of pak geen dingen met mijn linkerhand aan. Ik wijs niet met mijn wijsvinger, ik verhef mijn stem niet en ik kijk nooit boos. Dingen die in Nederland geaccepteerd worden, maar niet in Indonesië.

Kortom: als ik wil dat zekere buitenlandse groepen zich wat meer aanpassen aan de Nederlandse cultuur, zal ik dat ook moeten doen aan de Indonesische, toch?

vraagstaart | 10-10-11 | 17:31

@@vraagstaart: Dus als niet moslim mag ik niets over de koran zeggen? Maar de halve koran gaat toch over niet moslims? Nou dan! Dan mogen zij er ook iets over zeggen en vinden. Hadden ze maar een boek moeten bedenken dat alleen over moslims ging.

Mokum Kosher | 10-10-11 | 17:28

@vraagstaart

(want als niet-moslim wordt ik geacht niets over de koran te zeggen.)

Ben jij te gast in je eigen land dan? Dat is net zoals Finnen die roepen; "In mijn cultuur jij moet."

strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 17:20

@Bart_Bart | 10-10-11 | 16:52 Dat is precies wat er gebeurt. Welvaart en economische vooruitgang zijn dodelijk voor de islam, en de islam is dodelijk voor economische vooruitgang. Het is de religie van achterlijkheid en armoede.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedere moslim arm en achterlijk is, integendeel. Maar wel, dat moslims die vooruit willen, de islam niet als enig Leitmotiv kunnen hanteren c.q. die liberaler interpreteren dan de boer die echt gelooft dat Mohamed op zijn paard naar de hemel is gereden. Want zo staat het letterlijk geschreven en dus is het waar.

En die spagaat zie ik bij mijn vrienden: moslims, universitair geschoold en toch proberen om een goede moslim te zijn en de koran letterlijk te volgen. Geen interpretaties. Een onmogelijke combinatie, maar het is niet aan mij om ze dat te vertellen - want als niet-moslim wordt ik geacht niets over de koran te zeggen.

Als de verwachting: binnen twee decennia behoort Indonesië tot de 10 grootste economieën ter wereld, uit komt, krijgt de islam het daar heel zwaar. Tenzij er een "Verlichting" komt, hoe onwaarschijnlijk dat ook is.

Ik denk de enige manier voor de islam om te overleven, naast het terugdwingen naar de middeleeuwen van de rest van de mensheid.

vraagstaart | 10-10-11 | 17:15

Ik zeg het wel graag (...)maar Geert heeft weer gelijk!

funkyd | 10-10-11 | 17:11

Bart_Bart | 10-10-11 | 16:33 |
Die meerderheid is vandaag mak en tam, volgzaam en lijdzaam, maar kan morgen opstaan en ten strijde trekken. Waarom? Omdat de menners aloude technieken op die meerderheid loslaten. En al die technieken zijn gebouwd op het zaaien van angst, diepe angst, niet voor ziekte, ellende en dood, nee angst voor De Verhevene.
Als er maar de juiste druk gezet wordt, dan zijn ze even volgzaam als voorheen, maar worden ze minder mak en tam, minder lijdzaam, minder 'gematigd', dan horen ze de stem van God en krimpen ze ineen.

Schoorsteenveger | 10-10-11 | 17:07

@Schoorsteenveger | 10-10-11 | 16:52 Ja, dat is waar. Het is de continue combinatie van (schijn-) redelijkheid, verongelijkt zijn / eisen stellen en agressie die kenmerkend is voor de verspreiders van islam. En dat is lastig te bestrijden.

vraagstaart | 10-10-11 | 17:05

@vraagstaart | 10-10-11 | 16:45
Dat is wel vrij heftig. Maar ik kan me goed voorstellen dat je beschrijving misschien wel eens heel goed kan kloppen. Het is natuurlijk ook zo dat de meeste Aziatische culturen wat meer volgzaam zijn. Wellicht dat als de Islam (op de lange termijn) verdere economische groei tegenhoudt, de grote massa meer in opstand zal komen.

Ik denk persoonlijk dat moslimburgers economische welvaart op den duur belangrijker gaan vinden dan religie (e.g. Islam). En ik denk ook dat (de invloed van de) Islam op een gegeven moment verdere economische groei tegenhoudt. Want afschrikwekkend voor investeerders. Dan gaan bedrijven wel naar Zuid-Amerika. Hopelijk zal dit ook voor Indonesië gaan gelden.

Bart_Bart | 10-10-11 | 16:52

vraagstaart | 10-10-11 | 15:51 |
Ik her er een zwaar hoofd in dat fundamentalistische tendenzen afdoende bestreden kunnen worden door dergelijke eenheden. Wellicht haal je er op tijd een terroristje tussenuit, en dat is uiteraard mooi meegenomen, maar het ettert ondertussen verder. Ik ben eerlijk gezegd meer beducht voor figuren als Tariq Ramadan die in het kielzog van de haatbaarden hun slopende werk uitvoeren.

Schoorsteenveger | 10-10-11 | 16:52

@Bart_Bart | 10-10-11 | 16:33 Dat maakt het zo beangstigend. Die meerderheid vind het inderdaad wel best, want die willen enkel met rust gelaten worden en dat worden ze ook als ze zich maar netjes gedragen: dagelijks een paar keer naar de moskee, hoofddoekje om enzovoort.

Kleine moeite, geen ellende. En dìe kudde houdt eventuele "dissidenten" wel in toom: in een dergelijke gemeenschap het buitenbeentje zijn, maakt je leven tot een hel.

De mate van vrijheid die wij kennen, waarin je zomaar een andere mening kunt hebben, is er niet. Immers, een andere mening is niet zó maar een andere mening, maar twijfel aan de waarheid van de koran zoals die "fanatieken" die verkondigen.

Ketterij, zouden wij vroeger zeggen. Want in Nederland was het ooit niet veel anders.

Dus men volgt, braaf. En internaliseert datgene wat verteld wordt als "de waarheid". En als de imam zegt: "dood aan de christenhonden want ze hebben de koran besmeurd", dan moet een christenhond lopen voor zijn leven.

Ik heb dat dorp moeten ontvluchten, 's nachts. Voor aardige mensen, die me naar het leven stonden.

vraagstaart | 10-10-11 | 16:45

@vraagstaart | 10-10-11 | 16:27
Hoe kan het dat een paar (e.g. 3) mensen er zo duizend onder de duim houden? Dat kan volgens mij alleen als de meerderheid het wel prima vindt. Anders zou je toch ook andere fanatiekelingen moeten krijgen, die tegenwicht bieden.

Bart_Bart | 10-10-11 | 16:33

@lanexxx | 10-10-11 | 16:17 Thanx - is het weer zover met Al Qudo? Ik kan 't niet zien, op één of andere manier werkt 't tooltje niet goed meer op m'n Apple.

vraagstaart | 10-10-11 | 16:29

@TM | 10-10-11 | 16:15 Dat klopt, er wonen er enorm veel - 200 mijoen of daaromtrent. Maar slechts een deel is/was ultrafanatiek, een groot deel is/was wel moslim maar "rekkelijk".

Voorbeeld: mijn vriendin komt uit Sunda, een van oudsher fanatieke moslim-regio. In haar dorp is ze ook van top tot teen bedekt, alleen handen en gezicht zichtbaar. Want dat moet!

Moet van wie? Van haar moeder? Tantes? Vader? Neven? Ooms?

Nee hoor. Die spreken haar er wel op aan, maar dat komt omdat die op hun beurt weer worden aangesproken door de "helpers" van de twee à drie echte fanatieken die daar in de moskee de dienst uitmaken.

Sociale controle: drie mensen houden er zo duizend onder de islamitische duim.

En mijn 100% orthodox-islamitische vriendin draagt jeans en een strak topje, rookt en drinkt, bidt nooit en houdt zich niet aan Ramadan als ze bij mij is - op hindoeïstisch Bali.

Dàt bedoel ik.

vraagstaart | 10-10-11 | 16:27

Ach we hebben zo rond 1568 tot 1648 al eens een geloofsoorlog gewonnen dus we hebben er als Nederland al een dikke 80 jaar ervaring in op gedaan. Dit kunstje kunnen we heus nog wel een keer herhalen.

We beginnen met de Zeeuwse steden die in opstand komen en dan de rest van Nederland er achteraan. :):)

Raazaba | 10-10-11 | 16:21

vraagstaart | 10-10-11 | 15:51 |+5 vraagstaart.
Ik denk dat de minnetjes maffia bezig is.

lanexxx | 10-10-11 | 16:17

Dit is enigszins off-topic maar wel gerelateerd; het eerste goede stuk over Israel dat ik in tijden heb gelezen. Van een van de zoons van wijlen Sharon.

www.thedailybeast.com/articles/2011/10...


@Vraagstaart :
"En wat ik zo ijzingwekkend vind: het zijn er niet eens zoveel, maar ze hebben een enorme invloed omdat ze zich kunnen beroepen op de koran: zíj zijn de echte moslims en spreken anderen daarop aan."


I sympathize, maar volgens mijn laatste informatie is Indonesie de grootste Islamitische staat ter wereld. Als in; er wonen in Indonesie meer moslims dan in welk land dan ook ter wereld.

Of lopen mijn statistieken achter?

TM | 10-10-11 | 16:15

Dit was te verwachten.
Je mocht het destijds niet zeggen (PVV-angst-figuur) maar Mubarak was de enige die kon voorkomen dat moslims/christenen/niet gelovigen elkaar gingen afslachten.

meneer Q | 10-10-11 | 16:08

een vriend van me ,had een poster ,daar stond op,

REMIGRATIE
afrikanen terug naar afrika
amerika alleen voor de oorspronkelijke indianen
pinguins terug naar antarctica
enz

iedereen mag 1 keer kiezen wat die wil en past zich gewoon aan aan cultuur, en iedereen dopt zijn eigen boontjes ... dus niet gaan lenen bij buren

dan stem ik voor......

iam&u2=jawehgodallah | 10-10-11 | 16:07

"specifiek" moet dat zijn natuurlijk. Typo, sorry.

vraagstaart | 10-10-11 | 15:55

@Schoorsteenveger | 10-10-11 | 15:32 Het speelt zoals ik hierboven schreef ook in Indonesië. Daar heerst godsdienstvrijheid: je móet in een god geloven, mar welke dat is zoek je zelf maar uit (Ketuhanan Yang Maha Esa). Iedere erkende religie (islam, katholicisme, protestantisme, buddhisme, hinduisme en confucianisme) is gelijk.

Maar uiteraard is er één religie waarvan de fundi's vinden dat zij beter zijn dan de rest. De islam. En wat ik zo ijzingwekkend vind: het zijn er niet eens zoveel, maar ze hebben een enorme invloed omdat ze zich kunnen beroepen op de koran: zíj zijn de echte moslims en spreken anderen daarop aan.
"Een goede moslima draagt een hoofddoek"
"Een goede moslim drinkt geen alcohol"
"Een goede moslim sluit geen vriendschap met ongelovigen"
"Een goede moslim zit 5 keer per dag in de moskee".

enzovoort. En je ziet mensen zich braaf schikken, stukje bij beetje. En zo wordt het steeds extremer en gewelddadiger. Mensen die drie jaar geleden nooit in een moskee kwamen, slaan nu iemand dood omdat-ie een andere vorm van islam aanhangt. Scary. Duitsland in de jaren '30.

Echter.

Waar in Nederland moord ne brand geschreeuwd wordt over Wilders, heeft Indonesië een aanpak die veel en veel verder gaat dan wat Wilders ooit zou durven voorstellen als het gaat om de bestrijding van de terreur die onlosmakelijk verbonden is met de fundamentalistische islam.

Er is een speciefieke inlichtingen-organisatie en anti-terreureenheid opgericht na het bloedbad op Bali; Densus88. Deze eenheid maakt genadeloos jacht op terroristen en hanteert daarbij methodes die niets met mensenrechten te maken hebben maar buitengewoon effectief zijn. Omdat ze weten, dat Gutmensch-strategieën zoals het drinken van een kopje thee, niets uithalen. Een fundamentalistische moslim luistert maar naar één taal: geweld.

Kunnen ze wat van leren, in Nederland.

vraagstaart | 10-10-11 | 15:51

vraagstaart | 10-10-11 | 14:37 |
Het kan niet geboeg benadrukt worden. De multiculturalistische Gutmensch onderschat ten zeerste de kracht van het geloof, met name de enorme krachten die kunnen worden losgemaakt door dat soort volksmenners. Die Gutmensh staart zich liever blind op de als fascistische en racistische populisten gebrandmerkte volksmennertjes die hier in het westen staan te schreeuwen en zien het kwaad enkel van die kant aankomen. Het seculiere westen is nu nog sterk genoeg om de aanvallen van figuren als Ramadan te pareren, maar het lijkt alsof we steeds meer verlamd raken en niet meer weten te reageren, laat staan te ageren, bang als we zijn om gelovigen een beetje pijn te doen. Godsdienstvrijheid is een groot goed en dient gehandhaafd te blijven, maar enkel als die godsdienst vrijheid wordt begrepen en geaccepteerd als godsdienstvrijheid náást de godsdienstvrijheid van de ander, en náást andere vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting. Zo lang die door de gelovige wordt begrepen als enkel en alleen vrijheid bóven de vrijheden van een ander, als absolute door God gegeven vrijheid blijft het modderen.

Schoorsteenveger | 10-10-11 | 15:32

@Hölzenbein

Ik ben een jaren '70 freak. Aan beide kanten van de muur in Oost als West zag je ook die netheid in kleding. Toen was er wel smaak kwa mode. Bij de weg,
er gaan geruchten dat de Trabant weer gemaakt gaat worden, overigens wel een modernere versie.

strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 15:27

Het is de zwarte draaikolk des doods die islam heet en die iedereen in zich meezuigt die in de omgeving is.

peeppeep | 10-10-11 | 15:25

@vraagstaart | 10-10-11 | 15:19
Inderdaad jammer. Klote fundamentalisten!

Hölzenbein | 10-10-11 | 15:24

@strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 15:18
Prachtig filmpje! De MZ ja. Mwoehaahaa. Rijdt nog steeds rond en volgens velen moet het een fantastische motorfiets zijn.

Hölzenbein | 10-10-11 | 15:22

@Hölzenbein | 10-10-11 | 15:02 Ja, zoiets. Maar er spelen nog wel een paar dingen. Indonesië heeft van oudsher een vrij "eigen" wijze van godsdienstbeleving gehad. Of je nou een moslim of een christen nam: als je even aan de oppervlakte krabde, kwam er toch weer de hindu / animist tevoorschijn.

Nog steeds zie je dat wel bij bijvoorbeeld moslim huwelijksceremonies: daar worden animistische vruchtbaarheidsrituelen uitgevoerd waar Mohamed nooit van gehoord heeft.

Door de grotere vrijheid na de val van Suharto hebben de meer fundamentalistische stromingen de kans gehad om meer invloed uit te oefenen; zij krijgen ook miljarden per jaar steun uit Saudi Arabië en de Golfstaten om moskeeën en gratis koranscholen te bouwen. Uiteraard met fanatieke, in Arabië opgeleide imams erin.

Dat, gekoppeld aan haatzaaiende volksmenners als Abu Bakr Bashir (die onder Suharto al lang tegen de muur zou zijn gezet) zorgt voor een sterker "arabisch islamitisch" klimaat waarin terroristen zich goed kunnen bewegen. Vrijwel wekelijks hebben we nu te maken met religieuze moorden op christenen, chinezen, Ahmadiyya, enzovoort.

En de "indonesische islam", relaxed en tolerant, zie je langzaam aan de horizon verdwijnen. Jammer, vind ik.


vraagstaart | 10-10-11 | 15:19

@strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 15:10
Vooral de "kinderhorten" waren goed volgens de oostduitsers. Maar over het algemeen was het gewoon zwaar stierenstront daar.

Hölzenbein | 10-10-11 | 15:16

@Hölzenbein

Vroeger in de DDR was er zekerheid op het gebied van werk, onderwijs en medische zorg. Het was niet allemaal rozengeur en maneschijn in de DDR, maar er werd wel een zekere levensstandaard gegarandeerd.
Sinds de opkomst van het kapitalisme in 1989 mogen de Oost Duitsers het helemaal zelf uitzoeken.

'Früher war alles besser', in zekere zin wel.

strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 15:10

@vraagstaart | 10-10-11 | 15:01
Dat fenomeen heb je deels ook in de voormalige DDR. Früher war alles besser. Ja toen ze 20 jaren op een Trabby moesten wachten. Ach ja.

Hölzenbein | 10-10-11 | 15:02

@vraagstaart | 10-10-11 | 14:59
In ieder geval toch opmerkelijk voor het grootste Moslim-land ter wereld.

Hölzenbein | 10-10-11 | 15:01

@Hölzenbein | 10-10-11 | 14:54 En ik had 't nooit gedacht, maar er zijn er nogal wat die naar de tijd van Suharto terugverlangen vanwege de stabiliteit. Misschien zoals sommige Russen aan Stalin terugdenken.

Zijn zoon Tommy wordt gehaat overigens, nog steeds.

vraagstaart | 10-10-11 | 15:01

@Hölzenbein | 10-10-11 | 14:50 Maar "gaat het goed" is maar net hoe je 't bekijkt. Voor niet-moslims en moslims die het niet zo nauw nemen met de letter van de koran en de hadith is het er de laatste 20 jaar niet beter op geworden nee.

Daarnaast heeft ook de corruptie nog eens een enorme vlucht genomen.

De huidige president (SBY) belooft weliswaar beterschap en op sommige punten lukt het hem ook wel, maar hem wordt behoorlijke besluiteloosheid verweten. Ook omdat hij afhankelijk is van de gedoogsteun (jaja, ook daar) van fundamentalistische moslimpartijen loopt hij op eieren.

Gelukkig gaat het economisch best goed, waardoor de fundi's nu wat tegenwind beginnen te krijgen - want de islam gedijt vooral goed bij armen en kanslozen. Maar het blijft spannend.

vraagstaart | 10-10-11 | 14:59

@vraagstaart | 10-10-11 | 14:52
Sorry was een beetje flauw, ik bedoelde natuurlijk Suharto.

Hölzenbein | 10-10-11 | 14:54

@Hölzenbein | 10-10-11 | 14:50 O, sorry. Ik zat er zelf naast. ogenblikje.

vraagstaart | 10-10-11 | 14:53

@Hölzenbein | 10-10-11 | 14:50 Zit je bij het goede topic?

vraagstaart | 10-10-11 | 14:52

@vraagstaart | 10-10-11 | 14:37
Maar in Indonesië gaat het toch goed zonder de führer of niet?

Hölzenbein | 10-10-11 | 14:50

@lanexxx | 10-10-11 | 14:37
En ondertussen doen ze hun uiterste best om hier ook zo`n "lente" te krijgen.

Slipsnifter | 10-10-11 | 14:40

Arabische lente wordt zo verschrikkelijk graag genoemd door het linkse blok, de gretigheid van deze monopolisten op tv is stuitend om te zien.
De werkelijkheid is voor deze mensen te hard, ze zien liever alles door een roze of diffuse bril.

lanexxx | 10-10-11 | 14:37

@Schoorsteenveger | 10-10-11 | 14:27 Helemaal. Taqiyya all the way.

Beschuldig je tegenstander precies van datgene wat je zelf aan het doen bent, zo druk je ze in de verdediging terwijl je zelf verder kunt gaan met moorden. Want wat er in Egypte gebeurt, is vanaf het begin gepland. Er iets niets spontaans bij, we wìsten vanaf het allereerste begin dat de Kopten de sigaar zouden zijn.

In Indonesië verlangen gematigde moslims en niet-moslims terug naar de dictatuur van Suharto. Als ik ze vraag waarom? is het antwoord: je wist waar je aan toe was en de moslim-extremisten kregen geen kans.

Maar uiteraard weten onze Gutmenschen zonder enige ervaring met de werkelijke islam het weer beter. Net zoals in de jaren '30 van de vorige eeuw, toen de dreiging van die àndere totalitaire ideologie zich aandiende. Was ook niet waar, moesten we maar niet teveel aan denken, als we ontwapenen dan laten ze ons wel met rust etc. etc.

Niets geleerd.

vraagstaart | 10-10-11 | 14:37

Binnenkort in een theater bij u in de buurt. Dit evenement is mede mogelijk gemaakt door PVDA, GL, D66, CDA, Ammesty International, Vluchtelingen werk en andere organisaties

aurevoir | 10-10-11 | 14:33

vraagstaart | 10-10-11 | 13:44 |
En wie krijgen daar straks de schuld van? De westerlingen. En wie zullen die schuld met graagte en getigheid op hun shouders laden? De westerse multiculturalisten. En wie zullen er alles aan doen om dat proces verder te faciliteren? De islamisten, met name degenen die al langere tijd in het geheim, incognito of gewoon openlijk ons ringeloren en ons steeds maar weer inpeperen dat we niet deugen. En wie zijn daar vatbaar voor? De Meulenbeltjes, de Jeauleau's, de Riemens, de von der Dunks van deze wereld, kortom de multikul-intelligentsia.
De posities worden inmiddels reeds betrokken door de bekende figuren:
www.tariqramadan.com/Neither-an-Arab-S...
Geen woord over de religieuze agressie, maar wel verwijten richting het westers secularisme en de westerse politiek. Enige tijd geleden wist deze meneer ons in te peperen hoe geweldig mooi die arabische lente toch was, dat die moslims en christenen en ongelovigen zo eensgezind op het plein stonden te schreeuwen en de wereld lieten zien dat ze hélémaal klaar waren voor de democratie. Nu, omdat het niet opschiet en het geweld tussen de godsdienstige groeperingen toeneemt slaat hij een geheel andere toon aan en begint alvast met het beschuldigen van het westen.
"Polarization between secular and Islamist trends prevents any serious discussion about the main social and economic challenges facing the respective countries."
"The West, China and Russia are worried about the Syrian Islamists, proving once again that nothing has changed. The Great Powers care nothing for democracy ; they will remain silent while civilians are massacred as long as their interests are protected."
"It is not easy to share and respect the hopes and the optimism of the populations as we assess the cynical calculations of governments and politicians."

Schoorsteenveger | 10-10-11 | 14:27

Hölzenbein | 10-10-11 | 13:36
Stop eens met dat minnen misbaksels!

Hölzenbein | 10-10-11 | 14:24

Wordt gewoon een theocratie, meer specifiek een islamocratie zoals Iran. Arabische lente? Christelijke winter zullen de media bedoelen. :-(

jojo1956 | 10-10-11 | 14:03

@Smalhout | 10-10-11 | 13:47
En daarnaast... cavia's en poezen hebben nou eenmaal meer prioriteit bij Graus dan scooterklootzakjes. Toch?

Hölzenbein | 10-10-11 | 13:58

@Smalhout | 10-10-11 | 13:47
Welnee, je moet de caviapolitie bellen. Die zijn geloof ik net klaar met hun *kuch* opleiding. Heeft Graus al zo veel moeite gedaan wil je nog diegene bellen die dat eigenlijk al jaren doen.

Hölzenbein | 10-10-11 | 13:52

@Ben Adam | 10-10-11 |
Niks mis met een Davidster.

Smalhout | 10-10-11 | 13:50

Je mag moslims niet koppelen aan islam van de naievelingen. Joden daarentegen mogen wel aan Israël gekoppeld worden. Zo vertelde een Turk mij laatst dat mijn Turkse vrouw en ik beiden vergast moesten worden. Zij omdat zij blijkbaar een verraadster is en ik omdat ik jood ben. Toen ik meldde dat ik misschien niets met Israël te maken had, zei hij dat dat helemaal niets uitmaakte. Gevolgd door een HH. Nee er is slechts islam en moslims die islam niet correct naleven. De boodschap en de kern van islam is gewoon verrot.

Mokum Kosher | 10-10-11 | 13:49

Dit is wat er kan gebeuren met de hier en daar incidentele ontluikende lentegevoelens die werkelijk een nieuwe tijd zouden kunnen inluiden:

frontpagemag.com/2011/09/27/sharia-vig...

Het (snoei) mes erin.

Religie van De Onderdrukking, dmv het zaaien van angst, angst en nog eens angst.

Ben Adam | 10-10-11 | 13:47

@Hölzenbein | 10-10-11 | 13:42 |
Ik geloof dat het tegenwoordig mode is om hamsters kaal te scheren.
Ik zal de dierenbescherming eens bellen.

Smalhout | 10-10-11 | 13:47

@pius | 10-10-11 | 13:30 In mijn beleving zou gematigde Gutmenscherei ertoe moeten leiden dat dergelijke landen worden gevrijwaard van democratie tot er een situatie is ontstaan dat een voldoende opgeleide bevolking met toegang tot informatie die democratie daadwerkelijk invulling kan geven.

En ik denk inderdaad dat er erg veel geoorloofd is om fascistoïde ideologieën tegen te gaan en daar schaar ik de islam ook onder. NIET alle moslims overigens, maar WEL de islam.

Aan de hand van de islam is telkens een kleine factie van fundamentalisten met het beroep op koran en hadith in staat om een grote groep mensen (moslims) die net als iedereen enkel een vredig leven willen leiden, te islamiseren.

Zoals een kleine groep fanatieke nazi's dat in het verleden etc. etc.

Democratie in landen als Egypte of voor mijn part China: levensgevaarlijk.

En verder denk ik dat de christenen in Egypte allemaal gaan worden vermoord, net zoals dat al is gebeurd in Irak en gaat gebeuren in Syrië. Door een meute opgehitste moslims die niet meer kunnen worden beteugeld omdat het apparaat daarvoor is ontmanteld en vervangen door de aanhangers Moslim Broederschap. Dat roep ik hier overigens al ruim een half jaar.

vraagstaart | 10-10-11 | 13:44

@Smalhout | 10-10-11 | 13:38
Prachtig. Nou ik ben hamstertemmert bij circus Sarrasani. Vroeger nog veel gewerkt met Bakito. Ja die good ol' times.

Hölzenbein | 10-10-11 | 13:42

rooie vogel | 10-10-11 | 13:30

Werk jij in een clichefabriek?

pius | 10-10-11 | 13:39

@Hölzenbein | 10-10-11 | 13:36 |
Ja nou. Lekker hoor, lekker spinnen en een keer mauwen en dan word m'n bakje weer met brokjes gevuld.

Smalhout | 10-10-11 | 13:38

@Smalhout | 10-10-11 | 13:26
Mooi. Moet een heerlijk leven zijn. En heb je iemand die af en toe over je buikje kietelt? En dan zeg jij natuurlijk ron ron ron.

Hölzenbein | 10-10-11 | 13:36

In ieder geval zal die hele 'Arabische Lente' tot gevolg hebben dat de ogen van de hele wereld definitief geopend worden.
"We wilden het zo graag geloven maar dit was echt de allerlaatste keer" zullen velen denken.
Moslims zouden wat aan hun public relations moeten gaan werken.

menzo | 10-10-11 | 13:33

La Bailaora | 10-10-11 | 13:24

Hoe lang kun je aubergines ook al weer bewaren?

pius | 10-10-11 | 13:31

vraagstaart | 10-10-11 | 13:21

Een bloedig einde van de bloedige onderdrukkers ( de alewieten). Dat vergeet je te vermelden.

Jij snapt toch ook wel dat jou tegel bewijst dat de ' westerse' zienswijze net zo onethisch is als die van de wahabietn om maar een steeg te noemen. Alles is geoorloofd zolang het de islam maar tegengaat.

Het word tijd dat de moraal buiten deze discussie word geplaatst, die moraal die er door de islamwatchers altijd aan de oren bijgesleept word.

Dit soort tegels bewijzen dat gematigde gutmenserij de enige juiste en ethisch geloofwaardige religie is.

Waarvoor dank.

Ik bel je zo even;)

pius | 10-10-11 | 13:30

Ik heb zelfs gehoord dat de moslim te weinig op de publieke omroep is.
Daarop hebben ze besloten Opsporing verzocht 2 keer per week uit te zenden.

Smalhout | 10-10-11 | 13:30

Lijkt me een geschikt moment voor P & W om dat meisje weer uitgelaten op hun tafel te laten dansen om de Egyptische lente te vieren. En vraagt dan ook even ons aller naïeve Bertus Hendriks (duur betaalde politiek correcte commentator) om een mening.
"Doet als vast thee zetten met natuurlijk een koekje"

rooie vogel | 10-10-11 | 13:30

@La Bailaora | 10-10-11 | 13:24

"Je denkt als een westerling"

Gek, hè? Daar wonen we namelijk ook.

KaiserSoza | 10-10-11 | 13:28

deraderendraaien | 10-10-11 | 11:49
Nee, maar Bert moet niet net doen alsof alleen populistisch rechts het inherente gevaar van de Arabische revoluties heeft zien aankomen. Dat is aperte en aantoonbare onzin en ik vind die "ze zijn allemaal tegen ons" houding nogal infantiel.

Bigi Bana Boy | 10-10-11 | 13:27

@Hölzenbein | 10-10-11 | 13:16 |
Ik ben geen van beide ik ben een kat die heel de dag lekker op de bank ligt.

Smalhout | 10-10-11 | 13:26

pius | 10-10-11 | 13:21
Ik dacht dat je niet meer zou discussieren?

Je denkt als een westerling. Binnen islam is het absoluut. Zo staat het in het 'boek'. Zolang daar genoeg volgers voor zijn, is het dus simpelweg een voldongen feit.

La Bailaora | 10-10-11 | 13:24

La Bailaora | 10-10-11 | 13:19

Ik wil wel discussieren. Alleen daar heeft wat jij doet niets mee te maken.

Jij bent net zo dogmatisch als Mullah Omar.

Fijne dag verder.

pius | 10-10-11 | 13:23

pius | 10-10-11 | 13:19
Ik ook, en heb moslims in de familie. Blonde moslima-zus bijvoorbeeld, en Egyptische familie.

Dat je niet meer wilt discussieren, prima.

La Bailaora | 10-10-11 | 13:22

Maar goed. Wie nu nòg denkt dat "democratie' de ideale staatsvorm is voor een ongeletterde meute met een achterlijke religie, is ziende blind en horende doof.

Bij de weg: deze zelfde ellende begint ook al in "bevrijd" Tunesië, Libië en omdat wij Assad wegjagen ook in Syrië.

En dat betekent een bloederig einde van de Alawieten daar.

Maar hey, wèl democratie hoor! *kots*

vraagstaart | 10-10-11 | 13:21

La Bailaora | 10-10-11 | 13:19

Volgers zijn allesbepalend. En de absolutie van een boek in nimmer absoluut.

Simpel.

pius | 10-10-11 | 13:21

pius | 10-10-11 | 13:16
Ik zie dat je nog steeds islam en zijn volgers door de war haalt. Wanneer ik het over islam heb, maak ik geen onderscheid. Islam = islam = koran+hadiths. Volgers zijn een ander verhaal.

La Bailaora | 10-10-11 | 13:19

Mokum Kosher | 10-10-11 | 13:13
Nou, er zijn een heleboel geleerde mensen die zeggen dat de islamitische verlichting een kwestie van tijd is.
Gewoon 400 jaar wachten totdat de Koran zodanig wordt geïnterpreteerd dat kufar en joden op de koffie worden gevraagd.Als die kufars en joden dan nog bestaan natuurlijk.

menzo | 10-10-11 | 13:19

La Bailaora | 10-10-11 | 13:08

Ik ben daar geweest. Jij ook?

Maakt niet uit trouwens. Ik verspil geen tijd meer aan jou.

Basta.

pius | 10-10-11 | 13:19

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:48 |
Ik maak me wat dat betreft geen illusies. Als we hier in de westerse wereld onze verworven vrijheden verkwanselen, dan zal ook hier het geloof in al zijn pracht maatr ook in al zijn kracht, constructief en destructief, opbloeien. Niet alleen de Islam, maar ook het Christendom. Gelovigen zijn en blijven gelovigen, de menselijke geest is in een paar honderd jaar niet wezenlijk veranderd, en de mechanismen via welke de priesters, dominees, rabbijnen en imams vat krijgen op de geloofsgemeenschappen zijn dezelfde gebleven. Het gaat erom of die lui goedschiks dan wel kwaadschiks hun invloed willen laten gelden maar vooral hoeveel ruimte we hen binnen de grenzen der godsdienstvrijheid en binnen de grenzen der vrijheid van meningsuiting willen geven. Zij achten hun waarheden van een hogere orde dan onze relativistische waarheden die hen beschermen en die hen hun vrijheid waarborgen. Zij menen een bovenaards en absuluut recht te hebben op die vrijheden, wij kunnen nooit verder gaan dan relatieve aardse wetten en regels.

Schoorsteenveger | 10-10-11 | 13:18

Specy | 10-10-11 | 13:14
Dat wordt door moslims zeer vaak aangehaald als 'bewijs' voor de superioriteit van islam.

La Bailaora | 10-10-11 | 13:18

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van"Midden-Oosten deskundige" Bertus Hendriks.

U weet wel, die man die alleen maar liegt als zijn lippen bewegen.

vraagstaart | 10-10-11 | 13:16

La Bailaora | 10-10-11 | 13:01

Onderscheid tussen een haatbaard en een niet haatbaard, het bewijs dat er sprake is van interpretatie en er verschillen zijn in de praktische uitvoering.

pius | 10-10-11 | 13:16

Mokum Kosher | 10-10-11 | 13:13
Daar moet je eigenlijk 'interpreteren' dat je ze een 'kusje' moet geven. Snap dat dan.

La Bailaora | 10-10-11 | 13:16

@Smalhout | 10-10-11 | 13:14
O dat wil ik best wel. Wie van de twee ben jij?

Hölzenbein | 10-10-11 | 13:16

Hoe krijgen we ze weg uit Nederland?
We nemen allemaal een hond en varken als huisdier.

Smalhout | 10-10-11 | 13:14

Op zich vind ik het trouwens ook nog wel logisch dat je zo strak in de leer zou moeten zijn. Christenen die alles beschouwen als 'ja, dat staat er wel, maar dat is achterhaald' snap ik eigenlijk ook niet goed. Je gelooft in iets of je gelooft er niet in. Shoppen en de helft wel aannemen en de andere helft niet is ook raar.

Specy | 10-10-11 | 13:14

Mensen, jullie interpreteren de Koran verkeerd. Als daar staat dat de kufar en vooral joden vermoord moeten worden dan lezen jullie dat verkeerd.

Mokum Kosher | 10-10-11 | 13:13

@Art Vandelay Ultor | 10-10-11 | 13:02
Ow... zeg dat dan meteen.

Hölzenbein | 10-10-11 | 13:12

Met ons samen leven is moeilijk.

Smalhout | 10-10-11 | 13:12

Ontkennen dat interpretatie mogelijk is, is trouwens wel heel wahabitisch. Je bent toch geen Bin Laden?

Dat het extreem lastig om op macroschaal toe te passen is een ander verhaal

Art Vandelay Ultor | 10-10-11 | 13:11

Althans voor zover ik er kennis van heb.

Specy | 10-10-11 | 13:10

pius | 10-10-11 | 13:01
nee, ik snap niet wat je bedoelt. Simpelweg omdat in de koran / hadiths zelf staat wat de sanctie is op 'interpretatie'. De haatbaarden die de daad bij het woord voegen (zoals in mijn voorbeeld), zijn dus volgens islam 'goede' moslims. De imam die probeerde evolutie in te brengen was in onze ogen wel een verlichte moslim, maar volgens islam een 'slechte' moslim.

Kortom, er zijn dus wel 'goede' moslims volgens onze visie, maar dat is ondanks en niet dankzij islam. Op interpretatie staat in islam gewoon de zwaarste straf.

Maar, nogmaals, probeer het eens in een moskee. Veel succes!

La Bailaora | 10-10-11 | 13:08

Het enge aan de Islam is idd. - en dat lijkt vrijwel niemand in te zien - dat Mohammed zelf een hele enge vent was. Dat maakt argumenten als 'iedereen wil het liefste in vrede level' e.d. een stuk minder geldig.

Hier gaan mensen de kerk uit als kerken rare dingen doen (bijv. als pastoors aan kinderen zitten, condooms worden verboden in Afrika enz.). Wie Moslim blijft, stemt in feite in met wat Mohammed gedaan heeft.

En waar bijv. Katholieken nog kunnen zeggen dat ze het wel niet helemaal met de kerk/paus e.d. eens zijn ligt dat toch wat moeilijker bij de oprichter van een religie.

Specy | 10-10-11 | 13:08

Ongewassen Camelus bactrianus ferus copuleerders zijn het!

Smalhout | 10-10-11 | 13:08

@Reinaert | 10-10-11 | 12:47
Ik lach er ook maar wat mee. Ik maak graag theorieën van allen *kuch* feitjes die je zo dagelijks op het net tegenkomt. Zolang ik er zelf maar niet in geloof mag dat van mezelf. ;-)

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 13:05

@Hölzenbein | 10-10-11 | 12:53
Heb je weer eens moeite met begrijpend lezen, Hölzie? Ben je nu alweer bezopen? Ok, het is natuurlijk ook al 1 uur.

Parsons had gelijk bij het voorspellen van het resultaat van de Arabische Lente. Meer zeg ik niet.

Art Vandelay Ultor | 10-10-11 | 13:02

La Bailaora | 10-10-11 | 12:56

Ik snap wel wat jij bedoelt en erken een deel van wat jij beweert. Jij snapt echter, of wil niet snappen, wat ik bedoel en beweer en daarom blijf je onvolledig.

Dat is een beetje het onderliggende probleem wat onze herhaling van zetten betreft.

pius | 10-10-11 | 13:01

pius | 10-10-11 | 12:59
Welk onderscheid?

La Bailaora | 10-10-11 | 13:01

La Bailaora | 10-10-11 | 12:47
Klopt.De meest gruwelijke islamitische regimes doen niets wat Mo niet persoonlijk gedaan heeft of anderen heeft laten doen.

menzo | 10-10-11 | 12:59

La Bailaora | 10-10-11 | 12:50

Zie je nou wel. Hier maak jezelf onderscheid.

Dat bedoel ik dus.

pius | 10-10-11 | 12:59

La Bailaora | 10-10-11 | 12:56

Een bomkoffer... voor de duidelijkheid.

de melkboer | 10-10-11 | 12:57

Het is opvallend dat nadat dictators van het toneel verdwijnen, 'bepaalde' groeperingen binnen een land eerst een slachtpartij beginnen in het vacuum wat is ontstaan. Eerder gezien in o.a. Irak.
t Is wel logisch waarom dictators nooit christelijke gemeenschappen te lijf gaan: daar hebben ze geen dreiging van hun positie van te verwachten.

je postbode | 10-10-11 | 12:57

pius | 10-10-11 | 12:46
Een fundamenteel verschil tussen de Bijbel en de Koran is dat de Bijbel niet het letterlijke Woord van God is.
Maar sowieso gaat de Bijbel (in tegenstelling tot de Koran) niet voor de helft over 'de anderen'.
Toen het Oude Testament werd geschreven waren er nog geen christenen/moslims.
Toen het Nieuwe Testament werd geschreven waren er ook nog geen moslims, er staan alleen een paar zorgwekkende dingen in over 'de Joden'.
Mo was de laatste profeet en had zich tot taak gesteld alle voorgaande religies (en hun aanhangers) met de grond gelijk te maken.

menzo | 10-10-11 | 12:56

pius | 10-10-11 | 12:54
Islam is een koffer: koran en hadiths.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:56

Goldway | 10-10-11 | 12:44
Klopt, dan is er geen weg meer terug.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:55

La Bailaora | 10-10-11 | 12:50

Jij propt alles in 1 koffer. En dat lardeer je met dit soort voorbeelden. En dan moet ik daarop reageren.

Wat denk je zelf.

pius | 10-10-11 | 12:54

pius | 10-10-11 | 12:50
Leg dat eens uit aan een haatbaard.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:53

@Art Vandelay Ultor | 10-10-11 | 12:41
Meestal als je gelijk hebt klopt iets. Dus jij likt Parsons en denkt dat ie altijd gelijk heeft? Goed te weten.

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:53

en dat is alleen maar een positieve ontwikkeling.
Reinaert | 10-10-11 | 12:43
Wishful thinking. Idd zullen de type oorlogen door globalisering veranderen. Ik denk dat oorlogen met land tegen land en leger tegen leger minder zal worden, maar gevechten met moordpartijen door mobs in vooral steden hand in hand zal toenemen, een soort van burgeroorlog.

Zoiets als dit dus:
www.youtube.com/watch?v=IXYgzHRYRxQ&am...

La Bailaora | 10-10-11 | 12:53

dat zijn de christenen die we hier xenofoob noemen. Maak je maar geen zorgen dat ze hierheen komen want inmiddels worden ze hier net zo bedreigd als daar. Maar daar mag je niks van zeggen.

sufkut | 10-10-11 | 12:52

pius | 10-10-11 | 12:50

Weet je zeker dat de Koran niet geschreven is door een stel kortzichtige hitsige bavianen?

de melkboer | 10-10-11 | 12:52

La Bailaora | 10-10-11 | 12:47

Wat jij zegt is onmogelijk. Wat door de mens gemaakt is (de Koran) is nimmer absoluut.

pius | 10-10-11 | 12:50

pius | 10-10-11 | 12:44
zijn je argumenten op? Het dan maar afdoen dat bewijs niet deugt? Ik had je sterker ingeschat.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:50

Reinaert | 10-10-11 | 12:47

Misschien komt Mitt Rommney dan. Dat word pas lachen;)

pius | 10-10-11 | 12:48

de Islam is daar (kennelijk) nog niet aan toe.
Reinaert | 10-10-11 | 12:38
Lees nog een keer mijn uitleg: in islam onmogelijk.

Ja, er zijn ook trieste christen orthodoxen. Maar die zijn veel gemakkelijker 'aan te pakken'. Je hebt in het christendom altijd ook nog eens het 'wapen': zou Jezus dat ook gedaan hebben? Dat heb je niet bij moslims. Want het wapen 'zou Mo dat ook gedaan hebben' leidt tot heel andere uitkomsten.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:47

pius | 10-10-11 | 12:44

w omhoog blaast en afhaakt.

Neverending story.

Out

pius | 10-10-11 | 12:47

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:43

Obama is voor mij ook niet te peilen maar ik zet er m'n aluhoedje dan ook niet speciaal voor op. Mede omdat ik het diepdonkerbruine vermoeden heb dat 'ie toch niet herkozen gaat worden wegens te onzichtbaar op belangrijke momenten.

Reinaert | 10-10-11 | 12:47

En dan te bedenken dat god niet bestaat en dat religies niets meer zijn dan fabeltjes uit een ver verleden.

Jippie | 10-10-11 | 12:46

menzo | 10-10-11 | 12:42

Hoe hebben de christenen dat gedaan?

pius | 10-10-11 | 12:46

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:43
Geen bier meer voor u!

irma zonderboezem | 10-10-11 | 12:45

Deze knakkers demonstreerde vorige week in Den Haag tegen het burkaverbod. Totaal niet voor rede vatbaar.
Het vreemde is dat zulke lieden een onbekend verschijnsel waren in Nederland en de ons omringende landen tot in de jaren '90. Dat zulke lieden hier voet aan de grond hebben gekregen is omdat wij te lang verder hebben geslapen in een naïeve tolerante droom.

www.zie.nl/video/algemeen/Protest-tege...

strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 12:45

En weer een reden om de fascistische islam te verbieden, vooral in Europa, anders zou hele Europa naar de knoppen gaan, als de islam niet gauw verboden wordt, dan is het slechts kwestie van tijd, dat Europa de afgrond bereikt, en dan is het afgelopen. Want verwacht dan niet dat je ooit Europa van de islam nog kunt bevrijden, kijk naar al die door de islam bezette landen, bijvoorbeeld Egypte is sinds ongeveer 1400 jaar geleden door de islam bezet, en sindsdien gaat daar alleen maar bergafwaarts.

Ideologie van de islam is net een ziekte, het is namelijk ideologische kanker, dat merk je overal, waar de islam begint te vestigen, begint dan ook weer het ellende, en hoe langer het duurt, hoe erger het wordt, of dat nou met een mens gebeurt, of met een land, zodra de islam zich ergens binnendringt, dan is het levensgevaarlijk als er niet vroeg ingegrepen wordt.

Maar onze politici liggen nog steeds te slapen, en dus Europa is op weg naar de afgrond, het is slechts kwestie van tijd, heel jammer, onze mooie Europa, is ziek geworden, en erger nog, onze machthebbers willen dit feit nog steeds niet erkennen, ze steken liever hen kop in het zand, ik hoop dat ze z.s.m. wakker worden, want hoe langer het duurt, hoe erger het wordt, dus Europeaan, word eens wakker a.u.b.

Goldway | 10-10-11 | 12:44

La Bailaora | 10-10-11 | 12:38

En dit is jou bewijs?

*proest*

Je zal echt met iets beters moeten komen.

pius | 10-10-11 | 12:44

@Reinaert | 10-10-11 | 12:27
Dat is een beetje kortzichtig. Wat u klaarblijkelijk nog niet weet is dat Obama eigenlijk net als zijn vader dat was, Moslim is.
Hij gebruikt de taqiyya om ons allemaal te foppen. Hij is in het witte huis geplaatst door het Moslim broederschap dat daar jarenlang voor geiijverd heeft. Maar nu worden alle grote plannen in werking gezet om de wereld dominatie een feit te maken. Sarkozy en Cameron zijn gewoon marjonetten die niets in de gaten hebben.

Ik weet het: Eyeopener, niet?

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:43

@Hölzenbein | 10-10-11 | 12:36

Oorlog is anno tegenwoordig geen middel meer.

Vroegâh wel, maar dan hebben we het over kleinschalige oorlogen en ordinair landjepik. Tegenwoordig zijn we - of het nu willen of niet - toch tot elkaar veroordeeld. De voortschrijdende globalisering maakt het machtsmiddel oorlog steeds minder actueel, en dat is alleen maar een positieve ontwikkeling.

Jammer dat er op lokaal niveau (zoals nu in Noord-Afrika en het Midden-Oosten) nog wel in termen van oorlog of burgeroorlog gedacht wordt.

Reinaert | 10-10-11 | 12:43

tja de muslim wordt geknuffeld door linksch, mohammed van Bommel en fatima gretta Nieuwenhuizen kunnen het wel even uitleggen of Job en zijn partij van arabieriers, maar na lente komt er herfst

Slurfje | 10-10-11 | 12:42

pius | 10-10-11 | 12:33
Als er staat dat een afvallige moet sterven, als joden met varkens en apen worden vergeleken, als er staat dat je geen vrienden onder christenen mag hebben en als je er bij dit alles van uitgaat dat dit alles het letterlijke Woord van God is... hoe ga je dat op een zodanige manier interpreteren dat moslims in vrede met anderen kunnen samenleven en anderen als gelijkwaardig zien als zij in de meerderheid zijn?
Hopeloos.

menzo | 10-10-11 | 12:42

@Hölzenbein | 10-10-11 | 11:47
Hij hoeft zo'n spreuk helemaal niet te doen.

Parsons hoeft alleen maar te vertellen dat hij gelijk had, en dat klopt.

Art Vandelay Ultor | 10-10-11 | 12:41

Reinaert | 10-10-11 | 12:38

Wishful thinking..

de melkboer | 10-10-11 | 12:41

@La Bailaora | 10-10-11 | 12:31

Islam is rechtlijnig, maar vergis je niet: orthodox Christendom is dat net zo. Wat dat betreft zijn er eigenlijk helemaal niet zo veel verschillen, behalve dat het Christendom evolueert en emancipeert, de Islam is daar (kennelijk) nog niet aan toe.

Maar het wordt wel de hoogste tijd dunkt me.

Reinaert | 10-10-11 | 12:38

pius | 10-10-11 | 12:33
LOL. Het wordt alleen 'geinterpreteerd' door imam-wetenschappers. Iedereen die iets 'interpreteerd' dat niet in het straatje past of niet zoals het in de koran/hadith staat, staat wat te wachten.

Kijk maar, de gevolgen zijn niet van gevaar ontbloot:
www.guardian.co.uk/world/2011/mar/06/u...

Dus ik zou zeggen: probeer het eens. Succes!

La Bailaora | 10-10-11 | 12:38

@Reinaert | 10-10-11 | 12:26
Oorlog heeft nog nooit een oplossing gebracht.

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:36

@menzo | 10-10-11 | 12:30

Kijk maar in het door mij al aangehaalde Jordanië: daar gaat het (nog) wel goed. Het is niet overal en alleen maar ellende, het kán dus wel. Jammer genoeg kan het inderdaad op steeds minder plaatsen.

En hou in het achterhoofd dat de meeste oproerkraaiers halve analfabeten zijn die de Koran niet eens fatsoenlijk kunnen lezen, laat staat dat ze dat ding kunnen duiden. Degenen die wel 'duiden' zijn over het algemeen de aanstichters van al deze ellende.

En ook degenen die er uiteindelijk beter van worden.

Reinaert | 10-10-11 | 12:34

La Bailaora | 10-10-11 | 12:31

De islam word dagelijks geinterpreteerd. Zelfs door de scherpslijpers. Dat is de enige waarheid. En een poort die is gesloten kan ook weer open.

Eens zal dat gebeuren zelfs.

pius | 10-10-11 | 12:33

Verder dienen dit soort processen op de lange termijn te worden beschouwd.

Robbespierre kaapte de Franse revolutie ook en het duurde nog tweehonderd jaar voor de verlichting zijn werkelijke zelf werd.

Hoe treurig de huidige omstandigehden ook zijn, geef het tijd.

pius | 10-10-11 | 12:31

@Reinaert | 10-10-11 | 12:27
LOL

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:31

Reinaert | 10-10-11 | 12:23
In islam mag je niet interpreteren, de 'waarom' vraag is uitgesloten. Vandaar dat 'verlichting' in islam niet mogelijk is. Het enige wat mogelijk is, is het verlichten van moslims, maar daarvoor moeten ze eigenlijk afstand doen van islam.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:31

Reinaert | 10-10-11 | 12:23
De Koran wordt gezien als het letterlijke Woord van God, voor eens en voor altijd.
Hoe zou het 'niet meer actueel' kunnen zijn?
Kijk maar in de gehele islamitische wereld hoe actueel het is.
Praten over 'historisch perspectief' is verspilde moeite.

menzo | 10-10-11 | 12:30

Van mij mag de islam door de vlakspoeler en de hele
moslim bende er achteraan.

eye | 10-10-11 | 12:30

Het leger is de grote winaar van de revolutie. Niet meer en niet minder.

De revolutie is mislukt dus.

pius | 10-10-11 | 12:29

Dat ze in Egypte democratie willen, is een volkomen verkeerde linkse opvatting, ze willen daar helemaan geen democratie, ze spugen op dat, in hun ogen, westerse wanproduct.
Maar uiteraard zal geen socialist in dit land dat ooit erkennen, die blijven gewoon roeptoeteren dat het allemaal mensuh zoals wij zijn, allemal wereldbrugers van planeet Aarde, die allemaal hetzelfde willen'; democratie.
Beetje onlogisch in combi met de islam, maar logica is niet van belang, nee.. lieve-mensuh-emoties, die tellen in dit lulverhaal.

Causa Sui | 10-10-11 | 12:28

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:24

Obama, Sarkozy, Cameron en nog een paar meelopers.

Ga terug naar af, u ontvangt géén 72 maagden.

Reinaert | 10-10-11 | 12:27

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:24
Nee voor deur.

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:26

@Hölzenbein | 10-10-11 | 12:19

Egypte kent (binnenkort: kende) heul veul Christenen. En da's tot kort geleden ook altijd goed gegaan, of althans zonder al te veel problemen.

Er wordt momenteel meer kapodt gemaakt dan er goed gedaan wordt en daar gaan we met een beetje 'geluk' nog jarenlang de wrange vruchten van plukken.

Wederom: helaas. Want per saldo wordt niemand er beter van.

Reinaert | 10-10-11 | 12:26

@Reinaert | 10-10-11 | 12:19
Allah en Mo?

Ga ik nu door voor de koelkast?

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:24

@La Bailaora | 10-10-11 | 12:18

Je hebt een punt, maar wat ik wilde zeggen is dat de Koran al lang niet actueel meer is doch wel als zodanig gelezen wordt. Alle smeerlapperij en Hadith incluis.

Punt is dat het hele zaakje niet in een historisch perspectief gezien maar voor zoete koek aangenomen wordt. Daar wringt de Islamitische schoen.

Reinaert | 10-10-11 | 12:23

Einde van de Domheid | 10-10-11 | 12:17 |

Die denkt: GEIL maar zal dat nooit zeggen omdat daar ongeveer de doodstraf op staat. Kennis van mij ging met vriendinnen naar Egypte net na de val van Mubarak (lang geleden geboekt, ik snap ook niet wat je er moet maar ok). Tijdens de eerste taxi rit werd het al duidelijk wat de mannen daar vinden van de vrouwen uit het westen: hij begon zich al rijdend af te trekken. Zo gefrustreerd zijn ze daar.

Hussar1683 | 10-10-11 | 12:21

Snap ik nog steeds niet...

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 12:21

@Reinaert | 10-10-11 | 12:13
Heeft Egypte niet ook een christelijke traditie? Wat je zegt, inderdaad: helaas...

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:19

Einde van de Domheid | 10-10-11 | 12:17 |

Dus deze tweet is het enige bewijs van geweld van moslims tegen kopten in Egypte?

Nuff said.

Davidson | 10-10-11 | 12:19

@Davidson | 10-10-11 | 12:16

Sinds een zekere Barack bin al Obama een mes in de rug van Hosni Mubarak prikte - als dank voor dertig jaar trouwe dienst - mag en kan in Egypte alles.

Want laten we ook niet vergeten wie de aanstichters van al deze Scheisse zijn.

Reinaert | 10-10-11 | 12:19

FrissePrins | 10-10-11 | 12:14
10? Ik zie legerpantservoertuigen massaal over Kopten in demo rijden. Kortom, dit is staatsterreur. (check seven | 10-10-11 | 11:2)

seven | 10-10-11 | 12:19

@seven | 10-10-11 | 12:05
Blijft nu natuurlijk de vraag: waarom die protesterende jeugd dit pikt ,en niet opnieuw in opstand komt als dit niet hun bedoeling van was!
Een klein beetje takya richting het westen dat zij de moderniteit willen omarmen,en toch de broederschap de dienst uit laten maken?
Sorry dat gaat er bij mij niet in.

deraderendraaien | 10-10-11 | 12:18

Het zit 'm niet zozeer in de Koran zelf maar in de Hadith.
Reinaert | 10-10-11 | 12:10
Ook de koran. De Hadith is niet meer dan het 'verlengde' van de koran (leven van Mo). Of vind je het zo mooi dat in de koran staat dat de Joden door Allah verdoemd zijn? In de Hadith staat dat Mo naar Allah luisterde en 100-en joden de kop afhakte. Dat is dus gewoon met elkaar in overeenstemming.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:18

Davidson | 10-10-11 | 12:13 | | Reageer+ |
0
Nog een poging dan:
Stel je voor dat een Arabisch blog deze tweet publiceert: 'In Amsterdam organiseert ex-pornstar een nieuwjaarsfeest in de Panama.'
Wat denkt dan de gemiddelde Moslim over Nederland?

Einde van de Domheid | 10-10-11 | 12:17

Totaal onverwacht. NOT.

Heeft niks met de islam te maken, ook andere godsdiensten hebben hun fanaten en minderheden zijn vrijwel per definitie de klos.

xspalm | 10-10-11 | 12:17

FrissePrins | 10-10-11 | 12:14 |

Niet héél Egypte, maar wel een van de leidende partijen. Wat nog meer zou moeten verontrusten is dat de politie en het leger de eigen burgers niet wensen te beschermen.

Davidson | 10-10-11 | 12:16

@eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 12:11
Ow ja? En dacht je dat een stukje geschreven door ene Mohamed Abdelfattah van een PVV-er is of van een moslim? Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je een 8 kreeg?

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:15

@FrissePrins | 10-10-11 | 12:14
"10 mensen gaan de straat op met messen"
De rest kijkt weg of juicht ze toe.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:15

@FrissePrins | 10-10-11 | 12:14

Gretta? Ben jij het? Hoi!

Reinaert | 10-10-11 | 12:15

Tja. en wat doet het Egyptische leger als ze een Kopt te pakken hebben? Heb deze schokkende beelden ook nog niet op het staatsjournaal voorbij zien komen.

www.youtube.com/watch?v=IXYgzHRYRxQ&am...

La Vie En Rose | 10-10-11 | 12:15

10 mensen gaan de straat op met messen

heel egypte is intolerant tegen het christendom

stay classy geentijl, stay classy

FrissePrins | 10-10-11 | 12:14

@Hölzenbein | 10-10-11 | 12:08

In Amman kan ik op zondag gewoon rustig naar de kerk. Kerken genoeg namelijk, en géén van allen bedreigd. Couleur locale? Het ene land is het andere niet en dat blijkt maar weer eens overduidelijk. Helaas, in dit geval.

Reinaert | 10-10-11 | 12:13

Einde van de Domheid | 10-10-11 | 12:09 |

Nee hoor, die is me aardig duidelijk. Maak jij je nou maar druk om je eigen vermogen tot het maken van een punt.

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:09 |

Meer dan genoeg... Daar in Egypte gaat het dus niet om slechts een paar tokkies; het is sektarisch geweld. Zoals de Islam het voorstaat.

Davidson | 10-10-11 | 12:13

@NoMinister:
Zo zal het dus inderdaad wel weer gaan. Triest maar keiharde realiteit in ons land.

pako1000 | 10-10-11 | 12:12

Zie je nu wel, niets om ongerust over te maken.
Stelletje onderbuikxenofoben.

Slipsnifter | 10-10-11 | 12:12

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:03

Ik had een 8 op lezen op de lagere school hoor!

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 12:11

Democratie = macht van de meerderheid en dat zien ze daar helemaal zitten. Dat is het misverstand, democratie alleen is geen verlichting, maar vooral de mensenrechten die het individu beschermt tegen de macht vd staat/meerderheid.

seven | 10-10-11 | 12:11

@Hölzenbein | 10-10-11 | 12:00
Zelfs mijn lieve buurvrouw op de hoek!

deraderendraaien | 10-10-11 | 12:11

Dat dit gebeurt is niet gek maar was volkomen voorspelbaar. Wat wel gek is dat Nederlandse vliegtuigen helpen in Lybië om dit mogelijk te maken.

jan-lul-de-behanger | 10-10-11 | 12:10

@seven | 10-10-11 | 12:05
Ook dat was te voorspellen. Maar 'men' laat het gewoon gebeuren. Als goede wereldburgers dienen we te juichen als de boze dictator wordt verdreven, maar een ieder met een weinig hersens wist dat de geweldige Lente het einde betekende van een periode van relatieve rust in Noord-Afrika. De weg ligt nu open voor de horde der kromzwaarden.

Semolina Pilchard | 10-10-11 | 12:10

Charles Bukowski | 10-10-11 | 12:03
Er waren voor en in de oorlog ook een heleboel gewone en aardige Duitsers. Toch is het afschuwelijk fout gegaan. Dat gebeurt vaak wanneer de 'goeden' wegkijken.

Probleem met islam is, is dat er geen zelf-kritiek is. Daar staat immers nogal een zware sanctie op, en dat weten de 'goede' moslims. Die zwijgen dus, met als gevolg dat de 'radicalen' vrij spel hebben. Vandaar dat islam zo hardnekkig is. Het onder een noemer brengen van islam en moslims is dus niet alleen niet juist, maar zelfs gevaarlijk. En juist dat doen de islam-knuffelaars, niet het overgrote deel van de kritikasters. Niet moslims zullen moeten 'op staan' en ze van kritiek dienen, dat dat soort praktijken niet kunnen. Pas dan kunnen ook islamieten 'groeien'. Zonder kritiek geen 'groei'. Afgezien nog van het feit dat je met je houding de kopten aan hun lot overlaat.

La Bailaora | 10-10-11 | 12:10

En het blijft stil aan de kant van GroenLinks en SP. Tofik Dibi, Harry van Bommel wat is jullie standpunt in dezen?

P. Pantoffel | 10-10-11 | 12:10

@Moi2 | 10-10-11 | 12:05

Het zit 'm niet zozeer in de Koran zelf maar in de Hadith. En in het feit dat 'men' denkt dat de Koran in 2011 nog steeds actueel is in plaats van een slordige dertienhonderd jaar oud.

De Bijbel staat ook vol met walgelijke teksten alleen die weten we vervolgens wél in perspectief te plaatsen. Wij wel. Moslims hebben daar kennelijk toch wat meer moeite mee. Ook omdat het vaak politiek wel interessant is om dat zo te doen.

Reinaert | 10-10-11 | 12:10

Overigens zijn dit geen "crazy" moslims maar hele normale gelovige moslims.
Zoals wij ook zullen gaan meemaken is de Islam een zeer agressief en oorlogszuchtig geloof.

Moi2 | 10-10-11 | 12:10

@Davidson | 10-10-11 | 12:06
Wil je zeggen dat Nederland geen tokkies heeft dan?

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:09

Davidson | 10-10-11 | 12:06 | | Reageer+ |
0
Lastig he.
Het punt van een post ontdekken.

Einde van de Domheid | 10-10-11 | 12:09

Charles Bukowski | 10-10-11 | 12:03
Kan me niet heugen dat wij destijds bewust hadden gekozen voor een radicaal nazistich bewind. Iets wat de Palestijnen wel hebben gedaan met radicaal islamitische Hamas en daarvoor de PLO (stonden ook bekend om iets met kapingen, vliegtuigen en bommen)

de melkboer | 10-10-11 | 12:09

Wat verwacht je anders van een bevolking waarvan
84% vindt dat op afvalligheid de doodstraf moet staan?
En waarvan 82% vindt dat iemand gestenigd moet worden voor overspel?

vladtepesblog.com/?p=30037

"Moslims willen ook alleen maar een goed leven", ja, maar welke ingrediënten maken het leven 'goed' voor een moslim?

menzo | 10-10-11 | 12:09

@Handige Harrie | 10-10-11 | 11:18

Als we dan de moslims retour sturen heb ik er geen moeite mee.

neemjemoederindemali | 10-10-11 | 12:08

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 12:03
De NSB was geen gekozen regering, dat is Hamas wel.
En in Nederland was er verzet tegen de Duitsers en de NSB. Ik moet nog horen over het eerste Palestijnse verzet tegen Hamas.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:08

-weggejorist-

Herr-Flick 2.0 | 10-10-11 | 12:08

Tja,
Ik zal niet zeggen " zie je wel " maar hallo Hippies van de Linksche kerk Zie je wel !!

Herr-Flick 2.0 | 10-10-11 | 12:08

@Reinaert | 10-10-11 | 12:05
Natuurlijk zijn er veel die de weg volledig kwijt zijn. En je zegt het juist, het heeft vaak niet eens met Islam te maken. En als het er wel mee te maken heeft maakt het de zaak ook niet eenvoudiger of moeilijker want ze zijn de weg al kwijt.

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:08

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:57
Ik denk als het er op aankomt loopt idd elke moslim met messen en stokken, en zo ook de Christenen als zij in het nauw zitten. Ikzelf als Agnost zou het ook doen uit lijfsbehoud. Daarbij heeft een maatschappij altijd drie soorten mensen: denkers ,doeners en dwalers.
jij hebt het over die laatste groep. En die worden ook door hun eigen mensen gezien als groep die er niet toe doet.

deraderendraaien | 10-10-11 | 12:08

Che_cuevara | 10-10-11 | 11:43
Pfff, en over wat voor ellende daar uit voort gekomen is zullen we het maar niet hebben.

Zzzzooooffff | 10-10-11 | 12:07

Einde van de Domheid | 10-10-11 | 12:04 |

Een paar tokkies? De situatie is totaal onvergelijkbaar... Solliciteer jij naar een fuctie als 'deskundige' bij de Publieke Omroep?

Davidson | 10-10-11 | 12:06

Deze intolerantie naar andere geloven is volkomen normaal voor de Islam. Het staat gewoon open en bloot in de Koran.
Met dank aan zichzelf zo intelligent noemende multiculturalisten hebben we deze achterlijke religie ook naar Nederland gehaald.

Moi2 | 10-10-11 | 12:05

Gelukkig kunnen we dagelijks buitenlandse kranten lezen, de berichtgeving is objectiever dan de Nederlandse. Nederlandse journalisten hebben vaak een inHolland diploma en zijn links georienteerd.

bosbaan | 10-10-11 | 12:05

Vooral de moslimbroederschap (=zijn niet alle moslims, mb is type Tariq Ramadan ea) ziet na jaren supressie nu z'n kans schoon. Ondergronds goed georganiseerd en springt in het machtsvacuum dat de jeugd dankzij hun protesten heeft achtergelaten. De jeugd in Egypte wordt bestolen van hun revolutie. Dader: de moslimbroeders.

seven | 10-10-11 | 12:05

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:58
En alle Israeliërs zijn zionisten. Rot toch op met je relativisme man. Een zwaluw maakt geen zomer, en één goede Marokkaan beëindigd niet alle overvallen in de Bijlmer. Maar in de winter zie je geen zwaluwen en de overvallen in de Bijlmer worden wel altijd gedaan door 'jongens met een Noord-Afrikaans uiterlijk'.

De palestijnen zijn guerillastrijders geworden die er niet voor schuwen om daar hun eigen kinderen voor in te zetten, BEHALVE dan de rest van de palestijnen die er niet aan meedoen maar stilzwijgend thuis zitten en het (dus) goedkeuren/toelaten. Zo goed?

Whatever.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 12:05

@Hölzenbein | 10-10-11 | 11:54

En gelijk heb je. Niet alle moslims zijn geschift, al zijn er (helaas) wel verdoemd veel die volledig de weg kwijt zijn. En dat heeft meestal niets met Islam te maken maar is ingegeven door puur winstbejag, het gaat tenslotte om geld en macht, meer niet.

Wat dat betreft zijn het nét mensen, die moslims.

Reinaert | 10-10-11 | 12:05

Sommige volkeren kunnen de vrijheden van een democratie niet aan. Of het nu onontwikkelde negers zijn in afrika of ongeschoolde moslims in midden oosten, dat gaat gewoonniet goed.
Die blijven het beste af met een militaire dictatuur, kunnen ze geen herrie schoppen en dan loopt het nog een klein beetje.

Buell S1 | 10-10-11 | 12:04

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:00

Als ze 'on gun point' moeten kiezen en ze in aantallen in de meerderheid zijn? Instant ja. Zelfs die lieve halal slager bij jou op de hoek.

Hussar1683 | 10-10-11 | 12:04

Ook Egypte heeft (net als NL) grotere problemen dan een paar tokkies die elkaar het leven zuurmaken. Dat land heeft 80m mensen te voeden en is over 6 maanden failliet.

Einde van de Domheid | 10-10-11 | 12:04

@eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:55
Lees jij dat dan anders dan ik?

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:03

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:53
De islam hitst de moslims op. Gewoon de koran en hadiths lezen...

La Bailaora | 10-10-11 | 12:03

de melkboer | 10-10-11 | 11:58
Oh, dus een bevolking is in zijn geheel schuldig aan de misdaden van één groep? Dus alle Nederlanders waren 65 jaar geleden medeplichtig aan NSB-praktijken? Aparte redenering.

Charles Bukowski | 10-10-11 | 12:03

Zucht.. iedere dag spreekt men over incidenten.
Maar 365 dagen incidenten maakt toch samen een heel groot probleem.
Kunnen moslims niet proberen een dagje niet in het nieuws te zijn met moord, vechten en geweld ?

070 | 10-10-11 | 12:03

Shalome | 10-10-11 | 11:48

Ja, het is en was ook zo duidelijk. Bizar dat we dan zo worden 'voorgelicht' of moet ik zeggen 'voorgelogen'?

Journalisten in Nederland zijn de enigen die massaal toegang tot ons hebben en 'feiten' verspreiden, meningen als waarheden laten uitkristalliseren en meer invloed op de maatschappij uitoefenen dan wat ook.

Helaas zijn de journalisten een beetje dom, slecht opgeleid en erg links.

En op een of andere manier vinden de mensen het heerlijk om te slikken. Rechtse () TV, bijvoorbeeld uit de VS, wordt simpelweg belachelijk gemaakt.

Voordat je in een Arabische lente gaat geloven moet je echter wel totaal verknipt, knettergek, van enig inschattingsvermogen gespeend alsmede bijkomend totaal de weg kwijt zijn.

Dat zijn er dus nog steeds velen. 'Gekkenhuis' is soms wel op zijn plaats...

NoMinister | 10-10-11 | 12:02

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:58
Niet overdrijven hè. Er zitten er vast wel een paar tussen die dat niet doen. Je moet niet alle Pallestijnen over één kling jagen.

Cuyahoga | 10-10-11 | 12:02

De berichtgeving is om te huilen... Ze wekken de indruk of dat het gevechten zijn tussen twee kampen, terwijl er maar één agressor is. Wat denkt men hiermee te bereiken? Wie liever feitelijk nieuws tot zich neemt, weet al dat men de eigen Nederlandse media beter kan negeren. Ik ben benieuwd wanneer Bertus Hendriks de zaak weer even komt nuancerenn.

Davidson | 10-10-11 | 12:01

@La Bailaora | 10-10-11 | 11:51
Ja, de woede is gegroeid, omdat er meer bekend is en de overgangsraad ondanks alle beloften niets méér doet.
Ik heb ook contacten met Kopten in Egypte en weet van hen dat onder Mubarak er ook vaak zulke razzia's waren, maar die kwamen niet naar buiten. Nu is de perscontrole minder, en daarmee de woede groter. Feit is dat christenen in Egypte het al eeuwen lang moeilijk hebben.

niet voor de hond | 10-10-11 | 12:01

@deraderendraaien | 10-10-11 | 11:54
Ook de moslims die in mijn stad wonen?

Hölzenbein | 10-10-11 | 12:00

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:53
Dezelfde stigmatisering hebben de christenen overgehouden aan de kruistochten, dus wat is het verschil?
Is stigmatisering voor moslims erger dan?

deraderendraaien | 10-10-11 | 11:59

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:53 |

als een paar Zionisten weer eens onschuldige Palestijnen over de kling jagen.

Sterk argument, maaaaar.... Waar zijn je bronnen, de aantallen, wat is er gebeurt en was er sprake van het uitblijven van vervolging van de mensen die dat hebben gedaan?

Moslims krijgen geen stigma, die creëren ze zelf met hun haatdragende, opgefokte middeleeuwse gedachtegoed en de ten toon spreiding daarvan in de vorm van moorden, verkrachten, aanvallen op christenen en de haat tegen joden, de vernedering en achterstelling van de vrouw, het gebrek aan respect voor leven, het gebrek aan respect voor gastlanden en de drang naar overheersing die we dagelijks in elk deel van de wereld zien.

Hussar1683 | 10-10-11 | 11:59

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:53

Onschuldige Palestijnen...? Je bedoelt die lui die met regelmaat raketten afvuren, spijkerbommen plaatsen en andere aanslagen plegen...?
Met zo'n radicale regeringspartij als Hamas ben je nooit onschuldig.

de melkboer | 10-10-11 | 11:58

@John Doorzon | 10-10-11 | 11:55
Nou ja, alles beter dan de chaos van nu toch? ;-)

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:58

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:57 |
Ja Joost. Palestijnen zijn zelfmoordterroristen & offeren hun eigen kroost op. Allemaal.

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:58

Moslims die op 'christenjacht' gaan?
Je kan het je niet voorstellen hè.
Daar is toch in de geschiedenis nooit eerder sprake van geweest.. toch?

Posselmetzuremossel | 10-10-11 | 11:58

Dit weekend zijn er 24 Koptische Christenen vermoord in Egypte door de extremistische Moslimbroederschap. Ook gepropageerd door de PVDA.

bosbaan | 10-10-11 | 11:58

deraderendraaien | 10-10-11 | 11:52 |
Naar een volledig losgeslagen volk dat 30 jaar in een totalitaire dictatuur heeft geleefd & nu in anarchie verkeerd. En ja, die landen worden doorgaans bevolkt door Moslims waar varkens het voor het zeggen hebben/hadden. Maar de doorsnee Achmed&Fatima heeft daar geen fuck mee van doen. Of dacht je dat 80.000.000 Egyptenaren met messen en stokken lopen op zoek naar een handjevol Christenen?

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:57

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:53
De Palestijnen zijn al heel lang geleden opgehouden met onschuldig zijn. Zo ongeveer toen ze hun eigen kinderen gingen gebruiken als lopende bommetjes. Dat kan je met geen enkel argument meer goed praten. Nooit.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:57

@Reinaert:
Ik dacht het; jij zegt het!

pako1000 | 10-10-11 | 11:56

Hölzenbein | 10-10-11 | 11:54

Over een grote open deur intrappen gesproken...

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:55

Inderdaad lekkere berichtgeving gisteren op het staatsjournaal. "Kopten raakten slaags met andere groeperingen". Welke andere groeperingen? Hindoes, Boedhisten en atheisten? Zat met verbazing te luisteren. Wel fijn om te zien dat na het wegvallen van Mubharak het eeuwige pesten en molesteren van de Kopten eindelijk naar een hoger plan kan worden getild. Barbaren zijn het. Jammer dat we het niet hebben zien aankomen.

Snikkeldrift | 10-10-11 | 11:55

van de regen in de drup, vanuit het leger komt ook in egypte op korte termijn vast wel een kolonel die over 40 jaar a la Khadaffi blijkt te zijn. De geschiedenis herhaalt zich steeds opnieuw....

John Doorzon | 10-10-11 | 11:55

@Hölzenbein | 10-10-11 | 11:47
He Hölzen die es even duiden: moslims killen Christenen !

deraderendraaien | 10-10-11 | 11:54

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:47

Nee hoor, het heeft echt NIETS met die fijne Islam te maken dat de Christenen in Egypte worden gedecimeerd. Welterusten vriend, slaap zacht!

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:54

Nou Raoul Heertje, eat your hart out.
Benieuwd hoe je dit volgende week bij 'Dit was het nieuws' weer gaat downplayen.

Cuyahoga | 10-10-11 | 11:54

Een moslim die het over crazy muslim mobs heeft is het bewijs dat we niet alle moslims over een kam mogen scheren.

Hölzenbein | 10-10-11 | 11:54

Che_cuevara | 10-10-11 | 11:50 |
Ja, het waren Moslims & ja die zijn er in Egypte Che. Maar vind het belachelijk dat de Islam/Moslims in 't algemeen zo'n stigma krijgen. Zou je eens moeten doen met het Joodse geloof, als een paar Zionisten weer eens onschuldige Palestijnen over de kling jagen.

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:53

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:47
Toch even nieuwsgierig nu... waar moeten we dit dan naar toe schuiven volgens jou?

deraderendraaien | 10-10-11 | 11:52

@deraderendraaien | 10-10-11 | 11:49
Maakt voor hem niet uit: hij zit toch de hele dag binnen achter zijn scherm ;-)

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:52

Net met bertus hendriks gebeld en die wist van niks, was net terug van een lang weekend berlijn, dus zal het allemaal wel meevallen.

sjaakdeslinksesul | 10-10-11 | 11:51

pako1000 | 10-10-11 | 11:25

Witteman: "Waarom heeft u haar vermoord?
Anoniem lafbekje: "Ze stribbelde tegen! Dat ben ik niet gewend, het was respectloos!"
Witteman: "Logisch als u haar probeerde te vermoorden, toch?" (kijkt naar Jeroen)
ALB: "Ze werd alleen maar verkracht, en dat mag, ze is een hoer en wij hadden er zin an. Zo handelen is onze vrijheid en conform onze overtuiging!"
Witteman: "Daar denken een aantal mensen hier anders over, maar dit is bij u dus niet strafbaar?"
ALB: "Nee, dit is zelfs aanbevolen en ieder van ons dient dit uit te voeren! Dat dat in uw land niet door allen wordt gezien, maakt uw land tot gidsland. Jullie hebben een gids nodig!"
Witteman: "We zijn ook een gidsland hoor, echt waar, haha, alleen rechtse mensen vinden dat koddig, wij niet. Anywaytjes, 's lands wijs, 's lands eer, ik dank u voor dit gesprek en sorry dat ik u onterecht leek te betichten van moord, het was duidelijk respectloos. Ehhh, van wie dan ook, dat laat ik even misschien in het midden, want het kan niemands intentie zijn geweest. Ik zal voortaan in ieder geval beter en vooral eerst naar u luisteren en niet te snel conclusies trekken."
ALB: "Respect, heb respect, dan zal je misschien de weg gewezen worden."
Witteman: "Dankuwel voor dit advies!" (glimlacht superieur, type "ik sta hierboven")

NoMinister | 10-10-11 | 11:51

niet voor de hond | 10-10-11 | 11:41
Nope. Mubarak hield wel degelijk de massa in toom. Er is een ware uittocht van kopten gaande.

Nog een bericht voor je:
"De woede van de kopten is sinds de val van president Hosni Mubarak in februari gegroeid. Volgens de christenen treedt de regerende militaire raad onvoldoende op tegen moslims die kopten en hun kerken aanvallen."
www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/articl...

Mijn bronnen zitten ook in Egypte zelf (familie). Het geweld tegen Kopten is zeer en zeer fel toegenomen sinds dit voorjaar.

La Bailaora | 10-10-11 | 11:51

@Che_cuevara | 10-10-11 | 11:43
Pas als ze zelf het boek schrijven. Nu gebruiken ze het alleen nog maar als stratenboek...

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:51

Tja, Bert, nare rechtse cynische populisten. Ik zeg het je. Het zal niet meevallen vandaag de dag als je dat bent.

Hölzenbein | 10-10-11 | 11:50

Als er een minimale kans bestaat dat moslims het voor het zeggen krijgen, dan graag dictatuur.

Blafkonijn | 10-10-11 | 11:50

@Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:47
Het waren dus geen moslims, zijn die er dan niet in Egypte, of wel?

Che_cuevara | 10-10-11 | 11:50

gisteren kwam ik in een soortgelijke topic nog op voor de islam in het algemeen. vandaag moet ik al mijn uitspraken nuanceren. De Islam is inderdaad een verderfelijke religie die wij kosten wat het kost hier weg moeten houden. Dat is de reden waarom wij Griekenland niet moeten laten vallen want dat land is de grens tussen de beschaving en de haat.

Faust1 | 10-10-11 | 11:49

@Bigi Bana Boy | 10-10-11 | 11:30
Had jij nu Christen willen zijn in hartje Caïro?

deraderendraaien | 10-10-11 | 11:49

@Reinaert | 10-10-11 | 11:31
Dat is natuurlijk altijd als zo geweest: do as I say, don't do as I do.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:49

Schoorsteenveger | 10-10-11 | 11:43

Ja, je zou toch verwachten dat net als in het westen het geloof minder dominant zou worden. Maar als de haatbaarden het voor het zeggen krijgen dan kun je nog wat beleven. Ook hier in Europa!

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:48

@niet voor de hond | 10-10-11 | 11:44
Nee, dat blijkt nu dus wel.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:48

NoMinister | 10-10-11 | 11:31


Dit bericht is natuurlijk geen nieuwe aankondiging :-) Alsof we via de NL media doorkrijgen wat de status-quo is.
De barbaarsheden in de islamitische woestijnlanden zijn onverminderd (of vermeerderd) doorgegaan. Martelingen - en niet alleen in gevangenissen -, verkrachtingen, massale slachtpartijen, vervolgingen van anders- en niet-gelovigen.

Dat mensen überhaupt de term Arabische Lente in hun bek hebben durven nemen. Wat een gotspe.

Ten tijde van de opstand zat ik al met skepsis naar de treurbuis te kijken, naar schreeuwhanen die menen met het krijsen van 'democratie' ook meteen hun keukenkastjes vullen en een LCD-tv kunnen kopen.

Dwazen. Democratie is samenwerken (sowieso 'werken', om mee te beginnen), elkaar het licht in de ogen gunnen, minderheden respecteren, elkaar de ogen niet uitsteken.

Wie ooit heeft verzonnen dat in die door en door verrotte landen, waar mensen elkaar al zo lang als beesten behandelen, een zoete lentegeur kon ontstaan, is van Lotje getikt. De Arabische woestijnvolkeren zijn veel te belligerent, territoriaalzuchtig, heetgebakerd, gefrustreerd en intolerant om ook maar iets van kalmte in hun land tevoorschijn kunnen roepen.

Shalome | 10-10-11 | 11:48

Nou, laten we hopen dat alles uiteindelijk weer tot rust komt daar. Internationale druk lijkt me zeer hard nodig hiervoor. Mocht het tot rust komen, en er daar iets van vrijheid ontstaan, dan is dat winst - voor de hele wereld. Als er meer islam-geneuzel komt dan wordt het echter een grote oei.

Specy | 10-10-11 | 11:47

Muhaha @ zij die dit schuiven op de Islam. Vooral blijven geloven in die doctrine & je mening delen met populisten & Fascisten. Kortzichtige sukkels.

Charles Bukowski | 10-10-11 | 11:47

@IWAB | 10-10-11 | 11:43
Kunnen die lezen dan?

Che_cuevara | 10-10-11 | 11:47

Ah... ik wacht al op Parsons met zijn anti-moslim-spreuk van de dag..

Hölzenbein | 10-10-11 | 11:47

@ cumshaft | 10-10-11 | 11:26

Commercieele Sharia TV trekt geen kijkers. Vandaar.

Traxor | 10-10-11 | 11:46

En ahmandinejad lacht in z'n vuistje!
De führer van het oosten gaat gestaag op zijn doel af!

En Benedictus zag dat het goed was.

deraderendraaien | 10-10-11 | 11:46

Maar dit nieuws staat niet op Joop.nl, dus het zal wel niet waar zijn ...

wielmoer | 10-10-11 | 11:46

@kapotte_stofzuiger | 10-10-11 | 11:29
Ik verdedig die rellen niet. Ik plaats het geheel alleen in een (imho) juister perspectief.

niet voor de hond | 10-10-11 | 11:46

D'66 en Groen Links staan juichend langs de kant.

BroodenSpelen | 10-10-11 | 11:46

Goh..... wat een schok, dit had ik nou helemaal niet verwacht/voorspeld.

Iseeyou | 10-10-11 | 11:45

Ik ben Jood.
Derhalve ga ik nu Egypte wonen.
Uiteraard

vliegende knorrepot | 10-10-11 | 11:45

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:25
'Ze'? Dat land heeft 83 miljoen inwoners van wie 90% moslim. Dat er daarvan enkelen zij aan zij met christenen liepen tijdens de revolutie zegt niets.

niet voor de hond | 10-10-11 | 11:44

Als dit de Arabische lente is wil ik de zomer niet eens meemaken.

Che_cuevara | 10-10-11 | 11:44

"Arabische Lente" is een uitvinding van multicul-dombo's. De zuivere islam erkent geen Lente, anders dan als tijdelijk middel tot het hoogste doel: iedereen als slaaf van Allah onder een totalitaire godsdienst, lees: van geestelijke gestoorden (imam's, moefti's, en Schriftgeleerde-miereneukers).

Fijnstoffer | 10-10-11 | 11:44

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:38
:)
Maar niet origineel. En dat originele boek waar het uitkomt heeft ook al heel wat ellende op zijn geweten.

Zzzzooooffff | 10-10-11 | 11:44

@Zzzzooooffff | 10-10-11 | 11:28
Deden ze dat een paar 1000 jaar geleden ook al niet?
Al was dat een andere groep.
Zouden die kopten nu van plagiaat kunnen beticht worden?

Che_cuevara | 10-10-11 | 11:43

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:39 |
het ligt allemaal wel iets genuanceerder. Het is niet de Islam als zodanig, het zijn radicale stromingen die met name vanuit Saudi Arabië overal de boel lopen te verzoeken. Zie je bijvoorbeeld ook in Indonesië. Daar hebben de religies tijdenlang min of meer vreedzaam naast elkaar kunnen bestaan, maar het fundamentalisme wortelt daar nu ook en doet zijn ontwrichtende werk.

Schoorsteenveger | 10-10-11 | 11:43

Die moslims zullen ook wel GS lezen en denken dat het zo hoort!

IWAB | 10-10-11 | 11:43

De Islam is een gevaar voor alles wat vrijheid is, dit is weer een stukje bewijs op de grote berg bewijs die al bestaat... alleen domme linkse PvdA/GL/D66 debielen willen het maar niet inzien dat de islam de ondergang van de vrijheid die wij kennen kan inluiden (want die wordt nu al beperkt) het wordt hoog tijd dat we de islam in Europa iig een halt to roepen...

DaveDH | 10-10-11 | 11:43

Altijd goed voor het toerisme dit soort berichten.

Je moet wel een ongelooflijke debiel zijn als je nu nog je vakantie boekt naar een moslim land.

aliallaaahf | 10-10-11 | 11:43

Kopt kopt pantserwagen.

sjaakdeslinksesul | 10-10-11 | 11:43

Je hebt ook een dictator nodig om dat zooitje ongeregeld in toom te houden..

de melkboer | 10-10-11 | 11:42

@pako1000 | 10-10-11 | 11:25
Er zal waarschijnlijk een moslim komen vertellen dat die christenen aan het provoceren waren en het allemaal zelf hebben uitgelokt.

Che_cuevara | 10-10-11 | 11:41

@Hussar1683 | 10-10-11 | 11:38
Ja, grappig eigenlijk dat Kopten bij naam noemen kennelijk dan weer wél mag.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:41

@La Bailaora | 10-10-11 | 11:27
Je bedoelt: tijdens het regime van Mubarak kwam er minder over naar buiten, omdat hij de pers beter onder controle had. Je hebt je lekker in de luren laten leggen.
Kopten konden alleen op bescherming rekenen als Mubarak het nodig vond de radicale moslims in een kwaad daglicht te stellen.

niet voor de hond | 10-10-11 | 11:41

I told you so. De Bertus Hendriksen van deze wereld, met hun glimoogjes, waren een paar maanden geleden al lachwekkend -'een spannende tijd'- nu dienen ze zich publiekelijk te verontschuldigen. Fuck off met je Lente. Die dictators zaten er GODVERDOMME niet voor niets; ze werden door ons getolereerd en in het zadel gehouden opdat we die islamitische hellholes konden controleren.

Semolina Pilchard | 10-10-11 | 11:40

@eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:36
lol @ Harry Hamas Primagaz

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:40

In India zie je dit ook. Moslims gaan zich ergens vestigen in een oorspronkelijk Hindoe-gebied. Ze fokken als gekken, laten de hele familie overkomen uit het moslim-gebied en binnen een jaar of 20 zijn de Hindoes het zo zat dat zij dit het kunnen zullen vertrekken.

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:39

@seven | 10-10-11 | 11:29
De moslims die op deze betogers inrijden zijn nog minder geciviliseerd dan een stel apen. Diep triest om te zien hoe ongelofelijk gestoord de mens zich kan gedragen.

doenormaal! | 10-10-11 | 11:39

seven

Schandalig was het inderdaad weer. Kopten tegen 'andere groeperingen' werd er gezegd. Waarom is iedereen zo bang om het beestje bij het naampje te noemen? Soms lijkt het alsof er een soort van globale cover up gaande is. *alu hoedje afzetten doet*

Hussar1683 | 10-10-11 | 11:38

@NoMinister | 10-10-11 | 11:31

Dra de debielen de macht grijpen krijg je traditioneel dit soort toestanden. Da's niet alleen in de islamitische wereld zo, da's overal zo. Er worden oude sentimenten opgerakeld, rekeningen vereffend en als altijd zijn minderheden de Sjaak.

En een Wiedergutmachungsschnitzel zit er ook al niet aan want die is haram. Ook al weer zo'n nadeeltje van de islamitische 'cultuur'.

Reinaert | 10-10-11 | 11:38

T is altijd lente in de ogen van de Taliban assistente.

Uw Verzekeringsadvis | 10-10-11 | 11:38

Nooit verwacht. Daar gaat mijn wereldbeeld.

spanarchist | 10-10-11 | 11:38

@Zzzzooooffff | 10-10-11 | 11:28
Even denken: Egypte, bevolkingsgroep op de vlucht door de woestijn, nu alleen nog een wondertje van een zich splijtende rivier en ik voel een goed boek aankomen!

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:38

Dit was vanaf dag 1 van de Arabische lente voorspelbaar. Overal waar de islam een vinger in de pap krijgt, gaat het vreselijk fout, op gebied van de economie, vrijheid, mensenrechten, welvaart en minderheden.
Ik snap niet dat er westerlingen zijn die écht geloven dat het verjagen van de Arabische dictators als Mubarak een zegen kan zijn ! Voor ons waren deze dictators juist de garantie op verdeeldheid en tamheid van de islamitische wereld !
Juist nu de politieke islam de kans krijgt op macht moeten we ons enorme zorgen gaan maken. De Moslimbroederschap is in al zijn verschijningsvormen (oa Hamas !) internationaal, grenzeloos en daardoor erg gevaarlijk. Een groot en sterk moslimregime is geen onmogelijkheid meer en we zullen nog van harte wensen dat Khadaffi en Mubarak nog aan de macht waren !

paul1965 | 10-10-11 | 11:36

Dat stelletje apen kan gewoon niet omgaan met de nieuw verworven 'vrijheid' ... dictatuur werkt toch het beste daar kennelijk

Schaapskleren | 10-10-11 | 11:36

Wat zijn Harry Hamas Primagaz en Gretta oorverdovend stil...

eerstneukendanpraten | 10-10-11 | 11:36

@cumshaft | 10-10-11 | 11:26
Zonder propaganda geen staat. Maakt niet uit of het een democratie is of niet; je denkt toch niet echt dat de PvdA zo groot *kuch* was geworden zonder een middel om het volk de verhaaltjes te doen geloven?

Dat heet: 'the illusion of free will'.

Ga trouwens maar eens na hoeveel propaganda televisie er is voor links, en hoeveel voor rechts. En vraag jezelf dan af waarom links zoveel propaganda nodig heeft om evenveel stemmen te halen als rechts zonder die propaganda? Zou het zijn omdat rechts genoeg heeft aan gezond verstand?

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:34

In alle moslimlanden gebeurt hetzelfde met anders denkende (gelovende) minderheden als de dictatoriale macht wegvalt of verslapt, dan zien de ratten hun kans. De multiculturele samanleving is een utopie helaas, zeker in moslimlanden...

Gies van Agt | 10-10-11 | 11:34

seven | 10-10-11 | 11:29
Dat noemen ze nou de 'Arabische lente'

La Bailaora | 10-10-11 | 11:34

Syrie=Libie natuurlijk. Alhoewel Syrie, Algerije enz. enz. ook een goed voorbeeld zijn.

Roger Kaputnik | 10-10-11 | 11:32

JP zou zeggen: " So go we not with eachother om ! "

Fratello | 10-10-11 | 11:32

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:27

Allah is gezegend met een (weliswaar besneden) snikkel. Dat heeft zo z'n voordelen, onder andere dat je niet onder een tent hoeft te leven en je ranzige gang mag gaan.

Reinaert | 10-10-11 | 11:31

Was iemand hier nou echt verbaasd over ? Gaat straks ook gebeuren in Syrie. In dit soort landen moeten gewoon dictators aan de macht worden gehouden door en voor het westen.

Roger Kaputnik | 10-10-11 | 11:31

Reinaert | 10-10-11 | 11:24

Gelukkig maar. Ik dacht even dat het hier die burgerlijke, truttige, democratische, rechtstaterige humanitairistische zooi zou blijven die het nu is. Mensen die werken, elkaar respecteren en in behoorlijk veel vrijheid leven in redelijke welvaart.

Het geeft hoop dat we eindelijk van al dat soort duivelse invloeden en zaken verlost worden. Als we dan ook nog een lekker potje kunnen moorden en verkrachten, dan zie ik alleen maar leuke en goede dingen in het verschiet liggen.

* lekker kopje Turkse koffie gaat maken *

NoMinister | 10-10-11 | 11:31

Bert, zit niet zo jankerig te doen mat je "Alleen nare rechtse cynische populisten zien een gevaar ...", Calimero.

Bigi Bana Boy | 10-10-11 | 11:30

@pako1000 | 10-10-11 | 11:25

Pauw & Witteman en de NOS doen al tijdenlang alleen nog maar wat hen door hun Arabische Meesters uit Ryad, Mekka en Dubai opgedragen wordt. Verwacht daar dus voorlopig maar niet al te veel van.

Reinaert | 10-10-11 | 11:29

@niet voor de hond | 10-10-11 | 11:23
Is de verbetering van de mensenrechtensituatie dan niet HET argument om met elkaar in vrede te leven? Raar....

kapotte_stofzuiger | 10-10-11 | 11:29

@NoMinister | 10-10-11 | 11:24
Ik ben niet bang: Mijn God van het atheïsme zal mij beschermen!

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:28

Religie.. maakt meer kapot dan je lief is.

Artwido | 10-10-11 | 11:28

Het schijnt dat ruim 80.000 Kopten Egypte al hebben ontvlucht sinds die revolutie daar en volgens sommigen ligt het aantal op 200.000.

Zzzzooooffff | 10-10-11 | 11:28

De Arabische lente is gestart met maar één doel voor ogen, een totale overheersing. Kontjes omhoog richting Mekka, nu kan het nog vrijwillig.

Bluto Blutarsky | 10-10-11 | 11:28

niet voor de hond | 10-10-11 | 11:23
Ze zijn nu veel ernstiger. De 'bescherming' die de kopten onder Mubarak genoten is nu weg.

La Bailaora | 10-10-11 | 11:27

@Reinaert | 10-10-11 | 11:24
Allah ziet niet zoveel met die burka voor zijn neus.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:27

waarom heeft egypte nog steeds staatstelevisie? dat is toch wel het eerste wat ze na de revolutie hadden moeten afschaffen.

cumshaft | 10-10-11 | 11:26

Ben benieuwd of ze vandaag ook bij het NOS journaal hier een item aan gaan spenderen en of Pauw en Witteman een christen uit Egypte aan hun rode tafel uitnodigen om zijn of haar verhaal te vertellen. Ik ben bang dat we hier bar weinig over gaan horen in onze zgn onafhankelijke media. Helaas heeft ieder normaal denkend mens dit al lang en breed zien aankomen.

pako1000 | 10-10-11 | 11:25

En in Libie is het ook al zo gezellig.

Koud flesje Alfa | 10-10-11 | 11:25

@niet voor de hond | 10-10-11 | 11:23
Tijdens de protesten tegen Mubarak liepen ze anders zij aan zij gebroederlijk gearmd. De beloofde eenheid is snel vergeten.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:25

@NoMinister | 10-10-11 | 11:20

Er gaan binnen afzienbare tijd nog heel wat mensen hemelen, vooral afvalligen, intellectuelen, vrouwen en Gristenhonden. Ritueel kapodtgesneden, gestenigd of traditioneel bungelend aan de Liebherr-kraan.

Groot-Iran komt er aan. En Allah zag dat het goed was.

Reinaert | 10-10-11 | 11:24

Ojee, al die Christenen komen binnenkort natuurlijk hun geluk zoeken in Europa!
Handige Harrie | 10-10-11 | 11:18 | + -1 -
Maak je niet ongerust. Christenen krijgen geen asiel hier. Alleen Islamofascistische fanatici die nu met hun ideologische enlösung bezig zijn, zijn hier van harte welkom.

Ales | 10-10-11 | 11:24

En maar blairen dat de welvaart oneerlijk verdeeld is. HJdeT | 10-10-11 | 11:21
Tony Blairen?

La Bailaora | 10-10-11 | 11:24

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:22

Dat klinkt een beetje blasfemistisch, Joost.

* stenen gaat verzamelen voor gepaste straf *

NoMinister | 10-10-11 | 11:24

Totalitair kwaadaardig gezwel die Islam. Dwang dmv angst voor vergelding geeft die "religie" eigenlijk het bestaansrecht.

Stroopdoos | 10-10-11 | 11:23

Heeft weinig met de Arabische lente te maken, BertBrussen. Deze razzia's op christenen waren er ten tijde van Mubarak ook al in Egypte.
Wat het niet minder ernstig maakt overigens.

niet voor de hond | 10-10-11 | 11:23

Die malle gristenen ook, om zomaar te gaan demonstreren. Wat denken ze wel niet?

Ja nee, geen mening | 10-10-11 | 11:22

Ach het is daar lente, dan raken ze wellicht wat opgewonden en gaan ze op zoek naar gratis hoeren. Nou, ze weten wel waar die wonen!

NoMinister | 10-10-11 | 11:22

@NoMinister | 10-10-11 | 11:20
Het klopt wel, maar het hangt van je definitie van paradijs af.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:22

een multiculturele samenleven kan niet zonder een sterk leider, kijk maar naar Nederland daar heeft de PvdA het jaar naar jaar verpest!

D-AAP | 10-10-11 | 11:22

Met een middeleeuwse ideologie ga je het redden in de 21e eeuw. En maar blairen dat de welvaart oneerlijk verdeeld is. Poeh hé, tijd voor wat zelfreflectie.

HJdeT | 10-10-11 | 11:21

Raar, in andere landen waar veel moslims wonen gaat het eigenlijk altijd goed.
Dit had echt niemand kunnen verwachten. Zeg maar "een incidentje"

Zo.

Koninging Beatricks | 10-10-11 | 11:21

Ja, daar gaan we. Volgende week de eerste berichten over gestenigde 'westerse' vrouwen die eerst verkracht zijn en daarna gedood omdat ze té uitdagend gekleed gaan.

Over twee weken hetzelfde maar dan uit Libië.
Gelukkig hebben wij deze movement gesteund! Wat zullen ze lachen daar...

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 11:21

Reinaert | 10-10-11 | 11:18

Zo lijkt het net alsof we terug in de tijd gaan, lente-winter.

Maar Islam is de enige weg naar het Paradijs!!!!

* zich vertwijfeld afvraagt wat er niet klopt *

NoMinister | 10-10-11 | 11:20

Je verwacht het niet hè? Althans, als je een naïeve sukkel, a.k.a. gutmensch, bent.

Mokum Kosher | 10-10-11 | 11:19

Ik denk dat de Regering onder druk van het CDA excuses gaat aanbieden voor de provocerende aanwezigheid van Christenen aldaar.

En aanbiedt de begrafeniskosten te betalen.

NoMinister | 10-10-11 | 11:19

Dezelfde tolerantie kunnen we in Libië gaan verwachten. De religie van de vrede uit zich in volle ornaat, of anders gezegd, is lam.

Meri59 | 10-10-11 | 11:18

Islam is vrede. Waarvan akte.

De "Arabische lente" wordt gevolgd door een ijskoude en dodelijke Shariawinter.

Reinaert | 10-10-11 | 11:18

Islam is wreedheid.

Haarkopje | 10-10-11 | 11:18

Maar islam is vrede. Er zijn nog steeds mensen die dat zeggen althans... Blinden duidelijk.

doenormaal! | 10-10-11 | 11:18

Met werkelijk schandalig politiek correcte berichtgeving op RTL Nieuws hedenochtend.

Fred Janssen | 10-10-11 | 11:18

Ojee, al die Christenen komen binnenkort natuurlijk hun geluk zoeken in Europa!

Handige Harrie | 10-10-11 | 11:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken