Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAM! "Worldwide Banking Meltdown within 3 Weeks"

Ja, dat was lachen vorige week, met die guitige handelsknakker met roze das die riep dat u binnen een jaar AL uw spaarcentjes kwijtraakt. Iedereen lollen. Jajaja, die Alessio Rastani was een trader, een beurshandelaar, een aandelenjunkie, een gladde geldpipo die handelt in angst en die stiekem long zit terwijl hij roept dat hij short zit. Iemand die je nooit moet geloven. Zoals je geen enkele beurshandelaar ooit moet geloven. Maar nu hebben we een nieuwe prediker des doods ende hel ende verdoemenis qua financieelgeld naar de mensen toe. Dr. Robert Shapiro, adviseurmeneer van het IMF. Mensen, de groeten en vaarwel. Wij zijn pinnen, en bonen in blik aan het halen.

Reaguursels

Inloggen

de man werkt zeker bij #xandernieuws ? die #reli-relnichten..?

one-ten | 08-10-11 | 10:35

Het Europese klootjesvolk is door een handvol van god losse zakkenvullers besodemieterd tot op het bot. Dit vraagt om passende maatregelen.

Asjemenâh | 08-10-11 | 07:32

Sorry Jeremy, maar als je je gasten tot 4x toe "those idiots in Brussels" laat roepen, die dan vervolgens (terecht) beledigd de studio verlaten (vanwege een of andere leeghoofd van de Telegraph die niet anders kon uitroepen "zie je nu wel, maar goed dat we niet mee zijn gegaan met die Euro") om dit dan verontwaardigd aan de veroorzaker mede te delen... Dan ben je heel erg ver als moderator/host gezonken. Dit is gewoon weer een copy/paste. Je ben niet meer zo scherp als vroeger. Je moet eens weten hoe klote de UK er nu voor staat... Ga maar door met de Euro te bashen om zo de aandacht van de interne issues af te leiden.

hader | 07-10-11 | 20:04

Tenzij Glass-Steagall direct wordt heringevoerd, zal de O.T.C.
(over the counter derivatives) het hele zooitje naar de bodem trekken. O.T.C.: het ultieme casino: ongereguleerd, niet-transparant, geen clearinghouse, en van een galactische omvang. Eigenlijk ben je gek als je nu nog geld op de bank hebt.
De O.T.C. zorgt voor de financiële mega-crash.
Peak Oil dwarsboomt iedere kans op economisch herstel voor tenminste de komende 2 à 3 decennia.

Oome Gijs | 07-10-11 | 18:11

Mij best. maar ik wil wel een stapel gedroogde bankiers om op te kunnen stoken als het koud wordt

Samtari | 07-10-11 | 17:56

Als laatste redmiddel om het repressieve en intolerante karakter van overheden te legitimeren worden burgers door deze overheid als een afwijking gezien. Anders wordt het zo´n smeerboel. Ik hoorde net mevrouw Ficq ( heet ze zo ?! ) op de radio, vandaar. Wat kan die leuk babbelen, zeg ! Poehpoeh!

hawie | 07-10-11 | 16:22

@dilic,
Je bent warm, maar je vergeet m.i. iets. Het denken kan nooit vrij zijn als niet eerst het denken zich bevrijd heeft van... zichzelf. Het denken kan pas dán werkelijk vrij zijn wanneer het zijn eigen beperking heeft ingezien. Dwz wanneer de méns zijn beperkingen heeft leren inzien. Dit wat ik nu beschrijf is geen kennis die je kunt aannemen en er mee handelen. Deze kennis vereist een groeiproces. Deze kennis zal moeten groeien. Het is als met zaad. Je kunt het planten in goede grond, dan water en licht en lucht geven. Wanneer de plant volgroeid is, dán pas kan de kennis worden toegepast. Een volgroeide noemt men een verlichte. Denk aan een Boeddha, Jezus e.a. grote voorbeelden. Een volwassen mens herken je aan zijn grote zelfstandigheid en authenticiteit. Maar nu wijdt ik wat uit.
Wat het probleem is, is dat dit verhaaltje van mij vaak in het belachelijke wordt getrokken, of men verwardt het met een soort 'godsdienst. Natuurlijk zijn er ook krachten die eea expres belachelijk maken.

AntiSoof | 07-10-11 | 15:45

el Grande | 07-10-11 | 15:06

Helemaal niks. Ik doe niet aan drugs. Hoezo denk je dat? Vond je mn verhaal zo slecht dan? Als je dat vindt graag wel goed vertellen waarom, anders hebben we er natuurlijk niks aan.

dilic | 07-10-11 | 15:10

Vervolgens houden we veel geld(?) over omdat er geen dure wegen gebouwd gaan worden.

meneer Q | 07-10-11 | 15:08

Er breekt een volksopstand uit als er binnenkort niet meer in autooootjes gereden kan worden.

meneer Q | 07-10-11 | 15:06

dilic, wat heb jij gebruikt vandaag?

el Grande | 07-10-11 | 15:06

Ik ga NU naar de bank runnen om daar mijn 57 Euro en 96 cent eraf te halen.
Laat die meltdown maar komen:
*grote bijl -check
*groot breekijzer -check
*veel jerrycans voor -check
water en benzine -check
*bonen etc. in blik -check
*batterijen -check
*fiets en auto nagekeken-check
*kruisboog (nu nog legaal-check
wapen waar men mee kan jagen)-check
*kapmes/machete/survivalmes-check
*hengel -check
*nuttige adressenboek ;) -check
*zakje krugerrands
Ja, hoor, ben er klaar voor
*tevreden achteroverleunt*

Bisschop Gijsen | 07-10-11 | 14:34

Alle Heilige boeken en de Mayakalender spreken over het kritische jaar 2012. Dus het zou mij niet verbazen. Kan ik nog twee keer op vakantie en neem uit voorzorg zo'n zelfmoordpil mee terug uit België.

Freba | 07-10-11 | 14:24

Europa heeft nooit haar problemen kunnen oplossen zonder wereldoorlog. Ook nu stevenen we er in komeetvaart op af, hoewel we toch links zijn geworden, dus antimilitair en pro handhaving/regeltjes. Waarom praten ZELFS de handelaren als Rastini over een oplossing die MOET komen, omdat we met een kankergezwel te maken hebben die we wel kunnen ontkennen, dmv een noodfondsverhoging, maar dit het alleen maar erger maakt totdat.. boem. En waarom hebben onze leiders geen idee wat dat moet zijn, waardoor je 1+1=0 (default of oorlog) gaat krijgen? Waar we mee te maken hebben is het feitelijke failliet van ons politiek systeem van op gelijkheidsbeginsel gebaseerde socialistische rechtsstaat. Dit in haar huidige gedaante zonder discrminatie en aangepaste juridictie, dit zal voorlopig niet mogelijk zijn, noopt de economien zicfhzelf op te blazen en nu bereikt dat het 16 nullen nivo om de onbeperkte onderhoud van heel de wereld in onze wereld te kunnen blijven bekostigen. We moeten terug naar wat even simpel als logisch als in ons politiek wenselijk systeem als totaal onwenselijk wordt gezien. Wie dat durft te benoemen heeft de oplossing in handen, echter, zal dit intrinsiek NOOIT uitvoerbaar zijn. Happy New Year...

zoisut | 07-10-11 | 14:21

Zo dus de redactie kan nog pinnen,kan ik al lang niet meer , wel zo fijn geen zorgen voor de dag van morgen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-10-11 | 13:57

dilic | 07-10-11 | 13:46 |
Sorry maar die mening deel ik niet, dieren kunnen wel degelijk nadenken, dieren hebben ook emoties en een geheugen net als mensen. Enkel is de communicatie op een ander niveau en daar snappen wij mensen geen zak van.

Maar los van dat alles klopt het wel dat NADENKEN een stap in de goede richting is. Mensen hebben te veel meningen maar handelen er niet naar of draaien met alle winden mee. Een mening is als een erectie je hebt hem en zie deze maar is staande te houden.

praatjepoepofzo | 07-10-11 | 13:53

Strict genomen zijn we idd nog dieren ja. Maar wij kunnen iets wat dieren niet kunnen, en dat is NADENKEN. Als er genoeg mensen zijn die echt NADENKEN, zijn we al heel ver.

dilic | 07-10-11 | 13:46

dilic | 07-10-11 | 13:25 |
Vergeet niet dat wij de mensheid nog steeds dieren zijn en zoals in het dierenrijk is er altijd 1 de baas die heerst over de rest van de kudde. Dat is bij de apen ook zo en eens in de zoveel tijd staat er een aap op en die bijt de strot van de koning door en is daarmee direct de koning van het apenrijk. Wet van de sterkste, maar blijkt deze aap ook een tiran voor zijn onderdanen te zijn duurt het nooit lang voordat hij te grazen genomen word. Helaas is het bij de mensheid een beetje anders gesteld, de strijdlust is veranderd in angst en dus zijn we met zijn allen bang om aktie te ondernemen tegen die ene leider van de kudde.

praatjepoepofzo | 07-10-11 | 13:38

praatjepoepofzo | 07-10-11 | 13:19

Je zei: "Wie gelooft het nieuws nu?"... Maar waarom kijken er dan dagelijk 1.5 miljoen mensen (of is t meer?) naar het NOS journaal. Het "nieuws" dat daar uitgezonden wordt is werkelijk ongelofelijk! Totaal neit serieus te nemen en totaal geen objectiviteit. en toch schijnt niemand zich erover te verbazen of het in twijfel te trekken.

Volgens mij wordt het nu eens tijd ECHT objectief nieuws te waarderen, en g$dverd(*&% eens kritisch na te denken.

dilic | 07-10-11 | 13:29

Heb touw en lantaren paal klaarstaan, sommige lessen moeten nou eenmaal hard zijn.

poli | 07-10-11 | 13:26

Pierre Bezuhov | 07-10-11 | 13:17

Wat bedoel je precies met wereldcomplot? Iets als de illuminatie?... Zo zou ik het niet willen noemen, maar het lijkt me wel duidelijk dat er iemand heel erg de baas is. En wie zullen dat zijn denk je? "Gee.. dat is moeilijk *sarcasm*... Zouden het misschien de lui zijn met het meeste geld? Zoo... dat klinkt helemaal niet verkeerd!"

Dit zijn in wezen toch hele simepele dingen? Maar toch laten we onszelf verleiden tot "old habits" zoals nationalisme en fundamentalisme, om een manier te vinden om om te gaan met de onrecht on ontevredenheid in de wereld.

dilic | 07-10-11 | 13:25

Mooi, kom maar op ik heb er zin an!
-
Popcorn inslaan doet

Badderbeest! | 07-10-11 | 13:23

martijn6421 | 07-10-11 | 13:00 |
Ook zo iets, wie gelooft het nieuws nu?
In de tijden van Irak, keek ik CNN alles was daar rooskleurig en gaf men de indruk dat de Amerikanen altijd met 1-0 voorstonden, als je dan voor de grap is door schakelde naar al jazeera dan zag je daar precies het tegenovergestelde!!!!
Men wordt gewoon een (propaganda)praatje voorgeschoteld in het nieuws en neem dat alstublieft niet gelijk aan voor waar! Alles is gecensureerd en gemanipuleerd en aan het einde van het liedje blijft de waarheid van een bepaald item veelal onduidelijk.
Over nieuws gesproken, valt het mensen ook niet op dat je tegenwoordig wel erg vaak met de mening van de verslaggever te maken krijgt. Ik dacht altijd dat nieuws objectief gebracht moest worden, dat dat een stelregel op de opleiding was....

praatjepoepofzo | 07-10-11 | 13:19

@dilic
Tjonge je laat me wel schrikken. Een wereldcomplot nog wel. Wie had dat gedacht.

Pierre Bezuhov | 07-10-11 | 13:17

@dilic
Ik zal er eens gaan kijken.
Overiges is het iid heel raar (of toevallig) dat het nieuws over Tahir toestanden op Wall street uit het nieuws blijven.

martijn6421 | 07-10-11 | 13:00

Er is maar één vijand die we allemaal delen. Zijn t de islamieten zoals wilders zegt? Nee, te simpel, hoewel ze niet de meest "revolutionaire" ideeën er op na houden. Maar dat is natuurlijk niet hun schuld, dat is nou eenmaal hun cultuur.
Zijn t dan misschien de nationalisten? Nope, ook niet. Nationalisten zijn simpelweg ontevreden mensen die hun frustratie uiten op een manier dat "as old as empire" is. Nationalistische gevoelens bij de mensen opwekken is een hele efficiënte manier om het ontevreden volk te verdelen, om vervolgens eenvoudig de macht te grijpen. Dat is gebeurt in het voormalige Joegoslavie, dat is waar ik vandaan kom dus ik weet waar ik het over heb. Maar t is ook gebeurt in nazi duitsland tijdens de grote depressie. Nu lijkt t erop dat hier in t westen er opnieuw een grote depressie lijkt te komen, en we zien dat weer de zelfde tactieken worden gebruikt om het volk te verdelen, met behulp van de opkomst van de PVV. Want wie financiert die partij denken jullie? Grote kans de israëliers en angli-amerikaanse elite.

Wie is dan wel de "vijand" vraag je je wellicht af? Nou het is heel simpel. De mensen who are pulling the strings! Rich bitch motherfuckers! Multi multi miljardairs die de grootste banken en multinationals bezitten. Maar met name de anglo-fascistische-aristocratische banking families zoals de rothschilds en morgans. Deze mensen bezitten alle mainstream media. En geloof t of niet, indirect ook GS. We worden allemaal voorgelogen, en indien we deze keer weer niet zien wie de echte enemy is, zal geschiedenis zich blijven herhalen. Waarom kunnen we niet met zn alle toegeven dat alle mensen op deze aarde meer gemeen hebben met elkaar dan dat we eigenlijk verschillen. Ok, sommigen aanbidden misschien een iets andere God dan jij of ik, maar is dat een reden om elkaar te haten en elkaars hersens in te willen slaan? Zou t niet veel beter zijn te onderkennen dat alle mensen voor 99% t zelfde zijn. We hebben bijvoorbeeld allemaal eten nodig, we hebben allemaal een behoefte om ergens bij te horen. Dat is ook niet zo gek als je weet dat de mens van oorsprong een kuddedier is. Als we eens voor de verandering elkaar vanuit dit oogpunt zien, zullen alle vooroordelen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Als we elkaar vanuit dit oogpunt zien, zullen jonge marokkaanse hangjongeren de buurt niet meer terroriseren. Want wat is dan nog de point? Waarom zou iemand zijn medemens nog pijn willen doen als het duidelijk is voor iedereen wie de echte vijand is. Maar om zo ver te komen is goede opvoeding van enorm belang. Om dit te bereiken ligt denk ik de sleutel bij de huidige internet generatie die op moet staan en het goede voorbeeld geven. Alleen dan zal er verandering komen in de huidige trend.

Zie bijvoorbeeld op WWW.democracynow.org hoe de "occupy wall street protesten" verlopen. Het is heel indrukwekkend om de interviews met de demonstranten te horen. Als je de newsreport op democracynow ziet, zul je je meteen afvragen: "waarom heb ik hier in godsnaam niks over gehoord op de nederlandse mainstream media?!" Toen ik gisteren de newsreport zag (dus die van thursday 6 oktober), begon 5 minuten later het RTL nieuws op tv. Het verschil in nieuws dat wordt uitgezonden is niet te bevatten. Ze hebben geen woord gesproken over de protesten op wall street en juist heel uitvoerig over de dood van steven jobs. Wat een belediging! Ik wil jullie allen dan ook met klem adviseren je informatie van meer betrouwbare nieuwsbronnen te halen zoals bijvoorbeeld www.democracynow.org en www.therealnews.com. Want zelfs na enkele keren GS getipt te hebben over de huidige gebeurtenissen op Wall Street, bleef het genegeerd.

dilic | 07-10-11 | 12:53

breakingnews | 07-10-11 | 11:56 |
Daar heeft u een goed punt, mensen willen te veel en zijn zelden tevreden met hetgeen ze al hebben. MEER en GROTER lijken sleutelwoorden die ingegraveerd staan in het menselijk brein.

Los daarvan vindt ik het betreurenswaardig dat een overheid die ons toch graag van regels voorziet, zelf de grootste moeite heeft met het goede voorbeeld geven.

praatjepoepofzo | 07-10-11 | 12:50

De teneur van deze adviseur is dus dat de banken op globale schaal verweven zijn zoals Griekenland op kleinere schaal in de EU.Vandaar ook de banken nu niets meer aan elkaar lenen en alle geld bij de ECB stallen. Door de globale verwevenheid heeft echter de ECB nu ook invloed op de Amerikaanse en Britse economie.De grote "smeltkroes",misschien een ideaal van de Bilderbergers, is dus een feit.Staten en banken noemen het "herkapitaliseren",daar bedoelen ze dus plundering van de burger via de fiscus mee,want de geldpers zou de inflatie alleen maar aanjagen.Wat koop je tenslotte voor ontwaard geld,denkend aan Duitsland 1923.Een andere IMF'er durft het nog te hebben over meer groei door minder bezuinigingen,vooral van de rijkere landen.Die wordt dus in feite tegengesproken binnen het zelfde IMF.Over smeltkroes gesproken.

Dolphi | 07-10-11 | 12:49

zo even een extra doosje wijn ingekocht...
omdat het kan..

Tokkelboer | 07-10-11 | 12:44

sorry my bad

reeetje | 07-10-11 | 12:42

Knakworsten, jonge! En GS laad echt voor geen Qut!

Neut | 07-10-11 | 12:42

Ik hoop dat het helemaal in elkaar klapt, dat zou de beaste oplossing zijn, soms moet je iets helemaal afbreken voordat je het weer kunt opbouwen

DaveDH | 07-10-11 | 12:38

Ben ik blij dat ik op mijn boerderijtje woon,eigen windmolen,groententuin,regentonnetje, hometrainer met accupack, pop-0-matic-mens-erger-je-niet, toch zo gek nog niet die kleinschaligheid.Als de Grieken hier mee mogen doen met een aanbesteding voor het openbaar vervoer, arbeiders uit zuid limboland naar Groningen komen om een dakkapelletje te plaatsen, enfin, cést le fin du monde.

zwemverbrander | 07-10-11 | 12:37

Och mensen, het is maar geld ! Je gaat nog steeds niet dood als je je bezittingen verliest hoor !
Eindelijk gerechtigheid ! Al die paupers met hun suffe beleggingen en grote bekken over hoe goed ze weten hoe alles financieel werkt en met hun nooit kloppende voorspellingen en verwachtingen....
Na 20 jaar gegraai, gepot, risico's, financieringen en andere domheid komt nu hopelijk de Grote Opruiming.

Ik lach me een kriek ! Gelukkig heb ik me altijd verzet tegen beleggen en financiele avonturen. Ik heb genoeg inkomen, beetje spaargeld in den ouden sok, lekker een huurhuisje en geen gezeik met welke financiele instelling dan ook !

paul1965 | 07-10-11 | 12:29

Megalomaantje | 07-10-11 | 12:16 |
Hey, bedankt voor je waardevolle bijdrage aan deze discussie. Vooral de inhoud raakt me, ik ga dit mee het weekend innemen om het nog eens goed op me in te laten werken.
So long!

breakingnews | 07-10-11 | 12:23

Misschien zijn het die globale machtsverhoudigen dat mensen ontvankelijk maakt voor het aansluiten bij ´prive´ milities. Machiavelliaans collectivisme dat wil frustreren en trachten hun waarheden naar hun hand te zetten. Dat zijn eigenlijk ´gewone´mensen´ die door dat hogere collectivisme op de een of andere manier worden overruled door ´hogere doelsgedachten´. ´Jullie maken mijn leven kapot.´ En het antwoord van een mens met het ´hogere doel collectivisme´ was: ´Ach wat, het was toch al kapot.´

hawie | 07-10-11 | 12:21

Met de komst van de EU en de euro zou toch alles beter worden?? KISS MY DOGS ASS, YOU BRUXELLES MORONS!

Megalomaantje | 07-10-11 | 12:21

-weggejorist-

Megalomaantje | 07-10-11 | 12:16

Vraag begint met: "Let's suppose....". 'Nough said.

Earl Hickey | 07-10-11 | 12:16

Of iedereen die roept dat binnen drie weken het hele systeem al dan niet in elkaar klapt, volledig integer is en geen bijbedoelingen heeft, is de vraag niet helemaal.

Het punt is dat we met z'n allen wel op dat randje staan. Voor het wegwuiven van de hele problematiek zoals hier in de comments veelvuldig gebeurt, bedacht Rob Reiner al eens een prachtige zin, die ook hier toepasbaar is, en die hij uit liet spreken door Jack Nicholson: You can't handle the truth.

breakingnews | 07-10-11 | 12:14

de vorige crises heb ik aan mee betaald. wie betaald nu een keer mee en inderdaad laten wij stoppen met dat doemdenken. net mijn sportcontributie overgemaakt dus ik wil het komend jaar nog wel kunnen sporten.

dolffie | 07-10-11 | 12:14

@ Bigi Bana Boy 11:43 :

En als je zonder smekkers komt te zitten kan je altijd nog meedoen aan de wereldkampioen pepers eten.
Wel een maagpomp en kotszak meenemen:
www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/det...

The eimer | 07-10-11 | 12:09

Alle banken hebben met ons spaargeld gegokt en allemaal hebben ze alles verloren. Superslim idee was dat om van alle banken gokpaleizen te maken en managers aan de top te plaatsen die met geld gokken om een zo hoog mogelijke bonus te kunnen pakken.

me,myself and IK | 07-10-11 | 12:08

Goud kopen maar weer?

Appleflap | 07-10-11 | 12:07

Het niveau van Geenstijl daalt harder dan de Euro. Wat een quasi grappige topics zijn dit toch. Elke week het einde der wereld voorspellen. Als het systeem ooit in elkaar stort, dan had jij (als een van de weinige die week) toch maar mooi gelijk! Zet 'm op Pritt, je bent je 2,7x modaal + LeaseAudi meer dan waard!

cop-forrester | 07-10-11 | 12:06

praatjepoepofzo | 07-10-11 | 11:50 | + 0 -
Zit wat in. Maar jouw idee over de opvoeding geldt misschien voor jou, maar helaas voor het overgrote deel toch echt niet. Niet alleen het overgrote deel van de politiek en het bankwezen, waarop nu de schuld makkelijk is af te schuiven, maar het overgrote deel van de mensen heeft deze opvoeding toch echt niet gehad. Of in de wind geslagen natuurlijk.

breakingnews | 07-10-11 | 11:56

Bankencrisis 2008: We gaan er alles aan doen om dit nooit meer te laten gebeuren.
Regering 2011: We vullen het ene gat met het andere, staan garant voor 98mld, iets wat een nog grotere bubble is dan de internetbubble.

wtfgebeurdhierdan | 07-10-11 | 11:55

ben het met de meeste reaguurders eens .. zoveelste doemscenario van Pritt, als hij gelijk had gehad was de wereld al tig keer vergaan, waren we allemaal failliet, praatten we Chinees, etc etc etc. Pritt, kijk eens naar de film "Chicken Little'. Is op jouw niveau en je kan er wat van leren betr 'boy who cried wolf'

1nfidel | 07-10-11 | 11:54

vraagstaart | 07-10-11 | 11:11
Wij delen dezelfde gezonde argwaan tegen *kuch* bepaalde mensen. Daar ben ik al eerder achtergekomen in een discussie omtrent het MO.

Superior Bastard | 07-10-11 | 11:53

Weer het zoveelste doemstukje van Pritt *gaap*

Elmer Fudd | 07-10-11 | 11:51

lillendvleesch | 07-10-11 | 11:41 | + 0 -
Tja, da's een lastige. Regeringen wereldwijd houden hem verantwoordelijk, of op zijn minst mede-verantwoordelijk voor de huidige crisis. Toen hij zijn "comeback" maakte is het langzaam bergafwaarts gegaan.
Er is een onderzoek gestart van de AFM en volgens mij bemoeit ook de federale onderzoekseenheid van de VS zich ermee, om te kijken of hij short is gegaan, dan wel massaal futures heeft gekocht om zijn positie in te dekken.
Grappig dat jij het verband ook opmerkt.

breakingnews | 07-10-11 | 11:50

los van ellende en wat er nog te wachten staat zit er ook een humoristisch aspect aan het verhaal.

WANT volgens mij hebben wij allen de volgende basis opvoeding toch wel gehad van vader en moeder: "geef geen geld uit wat je niet hebt" of "hou wat apart als appeltje voor de dorst" en zo kennen we allemaal vast nog wel wat van dat soort kreten.

Heeft men in de politiek en het bankenwezen dan mensen zitten die kennelijk weinig tot niks hebben meegekregen tijdens de opvoeding of nog erger hebben die überhaupt wel een opvoeding gehad?

Ach en de zelfbenoemde experts moeten ook het mondje maar is houden, ik hoor alleen maar gissen en geen oplossingen. stop met paniek zaaien en ga er eerst is goed voor zitten, kom met een oplossing en dan kan men interviews geven zoveel als men wil. Niks dommers als blijven roepen dat het nog veel slechter gaat worden!

Ook zo een wijze les gemist: "Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan gewoon niks"

praatjepoepofzo | 07-10-11 | 11:50

nap2012 | 07-10-11 | 11:13
Omdat je dan een te dure munt krijgt en je uit de markt prijst?

gozahtje | 07-10-11 | 11:49

Maar verder is het liberalisme natuurlijk gewoon een heel goed werkend idee ...... right.

Bigi Bana Boy | 07-10-11 | 11:48

@vraagstaart
Toch zijn ze ook wel een beetje geweest hoor. Als ze daadwerkelijk zoveel controle hebben als links en rechts nog verondersteld, zijn ze ook te groot geworden en moeten ze kapot gaan aan hun eigen succes.
Neem winsten van koersschommelingen ed. Als ik bijna alle centrale banken controleer, en weet dat die zo nauw met elkaar verweven zijn, kan daar haast geen voordeel meer uit te halen zijn. Immers, als zo'n euro keldert heb je daar ook last van en de vraag is of dat met zo'n dominantie overal goed te maken is door het voordeel dat je dan uit een betere dollar ofzo zou halen.

Ik moet nu gaan trouwens, er komt hier een fax binnen met "Urgent advice needed", van een of andere Vanderbilt. Ga maar eens kijken wat er aan de hand is.

breakingnews | 07-10-11 | 11:46

Ik kan stropen, jagen, villen en schoonmaken, vissen en peuren. Ik kan ook houthakken en kloven. Niemand die mij wat maakt als het echt mis gaat.

Bigi Bana Boy | 07-10-11 | 11:43

Laat het zaakje toch lekker imploderen! Ron Paul zei het al goed: 'Elke recessie heeft een zuiverende werking'. Ook hij riep toendertijd om de banken gewoon te laten omvallen. Laat het maar lekker het domino-effect hebben. Des te sneller krijgen we een reset van dit gigantische Ponzi-systeem (pyramidespel, artikeltje is te vinden op welingelichtekringen.nl).
Pijlijk? Ja, ook voor mij! Alleen ik ben ook bereid de pijn voor lief te nemen, opdat er genezing kan volgen.

Het_leuke_zuiden | 07-10-11 | 11:41

Het is al een keer gevraagd meen ik, maar hoe ZIT het nou eigenlijk echt met Ron selling in dit verband?

lillendvleesch | 07-10-11 | 11:41

Ik zal niet pretenderen alle details te weten, maar ik heb me voldoende verdiept in economie en de huidige situatie om een aantal zaken met zekerheid te kunnen stellen:

- De problemen zijn echt, het is geen paniekzaaierij.

- De problemen zijn het resultaat van een gebrek aan inzicht, visie, en verantwoordelijkheid. Er zit geen regisseur achter de schermen, het economisch systeem dat we met zn allen hebben opgericht is zo complex en onoverzichtelijk dat we de controle zijn verloren, en de 'verantwoordelijken' zijn talrijk, anoniem en ongeorganiseerd.

- Een totale crash lijkt onafwendbaar, het systeem is zo broken dat het waarschijnlijk niet meer te repareren is, zeker niet zonder sterk, coherent en visionair leiderschap.

In hoeverre dit het dagelijks leven zoals we gewend zijn gaat beïnvloeden valt niet te voorspellen, maar ik vermoed dat de impact behoorlijk groot gaat zijn. Ach, het werd tijd dat alles eens goed overhoop geschopt werd, kunnen we weer wat nieuws opbouwen met zn allen, toch?

Phoq | 07-10-11 | 11:41

Niemand weet hoe het lopen zal. De mensen die uiteindelijk de beslissingen nemen weten het nog het misschien nog wel het minst!

gozahtje | 07-10-11 | 11:37

Eerst neemt de overheid maatregelen zodat niemand meer een hypotheek kan nemen met als doel de prijzen de komende jaren met 50 % in elkaar te laten zaken.
Dan zeggen ze verbaast tegen jip hoe kan dat toch.

ziende blind | 07-10-11 | 11:37

@scootah rijdert | 07-10-11 | 11:30 Jazeker!

vraagstaart | 07-10-11 | 11:36

vraagstaart | 07-10-11 | 10:59

Heb je het nu over de familie Rothschild?

scootah rijdert | 07-10-11 | 11:30

Ik vraag me langzaam af hoe vaak Pritt al naar de bank gehold is om geld op te halen dat ie niet heeft.

milky bar | 07-10-11 | 11:29

@breakingnews | 07-10-11 | 11:22 LOL en +1 voor je tegel van 11:16 trouwens.

vraagstaart | 07-10-11 | 11:28

Is ook vrij naïef om te denken dat de dollar zijn positie in de wereld zonder slag of stoot opgeeft voor een ,,nooitmeeroorlog euro,, tog?

william7055 | 07-10-11 | 11:27

@Hoofdletsel | 07-10-11 | 11:20 Lez0n! "BINNEN 20 jaar", dus waarschijnlijk eerder maar in ieder geval niet langer, gij snoodaard! ;-)

vraagstaart | 07-10-11 | 11:25

stom ook dat de media de paniek blijft veroorzaken, hou toch op

msgambler | 07-10-11 | 11:25

vraagstaart | 07-10-11 | 11:13 | + 0 -
Symboliek hou je wel van hè :-)
Maar, tussentijds excuus, ik had me vergist en een ander aangezien voor het guitige kopje dat daar op de foto stond. Maar nu ik doorheb wie het is, geen zorgen.
Die belt me regelmatig voor advies. Als het misgaat, kunnen we er terecht. Voor jou zal ik ook een ticket regelen.

breakingnews | 07-10-11 | 11:22

@vraagstaart | 07-10-11 | 11:18
Gaan we het nog 20 jaar volhouden voordat de pleuris uitbreekt? Jij bent goedgemutst vandaag.

Hoofdletsel | 07-10-11 | 11:20

Quearo | 07-10-11 | 11:15

Tsja ik weet het niet. Die gozer met dat botje in zijn neus die ergens door de Jungle struint en al die tijd beschimpt werd omdat hij geen 3 televisies en een lap-top heeft, die zal zichzelf straks makkelijk overeind houden. Hij wel in tegenstelling tot ongeveer 7 miljard anderen.

Zijn we dan weer terug waar we begonnen zijn en hebben we in 50.000 jaar gewoon niks geleerd ?

netniet | 07-10-11 | 11:19

@hawie | 07-10-11 | 11:15 Spijker. Kop. Raak. En die crisis komt voor hun als door god gezonden. Romano Prodi voorspelde het al.

En dat Europa met een gecentraliseerde macht stevent af op een burgeroorlog binnen twee decennia, waar heel veel geld aan verdiend gaat worden.

vraagstaart | 07-10-11 | 11:18

@Ratzing. | 07-10-11 | 11:09 | + 0 - en vele anderen

Tja, dat is prachtig. Maar laten we hier vooral niet vergeten, dat juist omdat Ratzing en bijna iedereen hier, "gelukkig geleefd en niet gespaard" heeft, deze hele crisis in eerste aanleg is ontstaan.

Het wrange eraan is, dat iedereen nu bang gemaakt is, en (kijk naar de spaardeposito's en de hoogte daarvan, kijk naar het stallen van miljarden bij de ECB door banken) aan het sparen is geslagen. Nu wordt er wel enorm gespaard, en het effect daarvan is, dat het er alleen maar erger van wordt. Overheden lossen dit probleem niet op, maar verschuiven het tijdelijk. Ze kunnen trouwens ook niet anders. Waarom wordt het verschoven en uitgesteld? Zodat iedereen denkt dat het weer goed gaat, z'n spaarcentjes weer gaat ophalen en in de economie pompen, waarna er pas daadwerkelijk wat aan het probleem gedaan kan worden.

Maar ja, dat duurt effe iets langer met elk negatief bericht dat door een veelal zelfbenoemd expert de wereld ingeslingerd wordt.

breakingnews | 07-10-11 | 11:16

Globaal is er geen optie, slechts gekakel. Er is een weg ingezet voor een europa met een gecentraliseerde macht. Dat neo feodalistische systeem zal uiteraard in de loop der jaren meer macht naar zich toe weten te trekken. Dan kan je wel met je vuistjes op tafel timmeren maar daar valt de tafel niet van om.

hawie | 07-10-11 | 11:15

netniet | 07-10-11 | 11:12
"Democracy is the worst form of government except all others that have been tried''.
- Winston Churchill

Quearo | 07-10-11 | 11:15

hfakker | 07-10-11 | 11:11
Ik weet niet of je het meegemaakt, maar in zulke situaties wordt er een zondebok gezocht en ongetwijfeld gevonden in politici en bestuurders. Die zouden wel eens kunnen gaan rennen voor hun leven. (JK lol)

Quearo | 07-10-11 | 11:13

@breakingnews | 07-10-11 | 11:09 Zie mijn linkje van 11:11 (oh, symboliek ;-) ).

Wacht, ik zoek de eerdere drie delen ook ff op, die zijn lastig te vinden. Ze volgen zo.

vraagstaart | 07-10-11 | 11:13

Stel wij in de EU lossen onze huidige problemen op door de Grieken, de Portugesen, de Italianen, de Ieren, de Belgen veel (heel veel) geld te geven. Volgend jaar stort vervolgens de USA zich in een ongekend diepe recessie en zijn we weer helemaal terug bij af. (Waarom de Grieken nu met ons geld 400 tanks van de USA kunnen kopen is mij een raadsel ... Geld aan Griekenland geven lijkt zo inderdaad goed geld naar slecht geld gooien....)

Waarom zouden de sterke landen van noord-Europa zich niet verenigen in een Noorderlijke Unie om zich beter tegen economische rampspoed te wapenen? Direkt alle probleem-systeem-banken nationaliseren en onder een centraal bestuur in Berlijn brengen?

De andere EU landen mogen dan in de EU blijven. Zarkozy, Berlusconi en Papandreou doen hun best maar.
Brussel is helemaal voor hun.

nap2012 | 07-10-11 | 11:13

Quearo | 07-10-11 | 11:05

De bedoelingen van politici zijn onecht zo lang er democratie is, denk ik. En zolang er hordes volksstammen zijn die liever niet voor zichzelf denken en denken dat ze vrijheid ontlenen aan democratie, blijven dit soort klanten in het zadel.

netniet | 07-10-11 | 11:12

Het lullige van dit alles dat Economie zich afficieert als wetenschap, terwijl het niets meer is dan massapsychose. Op deze manier worden dit soort uitspraken self fulfilling profecies.
(Ik ga nu echt mijn aluhoed vouwen)

Ars Vivendi | 07-10-11 | 11:11

@Quearo | 07-10-11 | 11:05
Gewoon nuchter blijven, zitten als je geschoren wordt, neem het als het komt.
Moreel leiderschap en dus niets overhaast

Persoonlijk motto: paniek is een keuze, net als griep, haar, succes en het weer.

'De gedachte is de vader van de wens'

Ga naar de film, drink boer, doe boodschappen; 'be a society'

hfakker | 07-10-11 | 11:11

Gelukkig heb ik geleefd en niet gespaard.
Daar heb je geen godt voor nodig .

Ratzing. | 07-10-11 | 11:09

vraagstaart | 07-10-11 | 11:02 | + 0 -

Interessant. Maar hoe controleert deze man (of in elk geval zijn erfenis, als hij niet is gereincarneerd) het IMF en de ECB. Dat moeten we toch niet willen met z'n allen?

breakingnews | 07-10-11 | 11:09

Goh wat erg. Is dit de nieuwe zure regen? Of een nieuw broeikaseffect? Gaten in de ozon misschien?

Alexander de Kleine | 07-10-11 | 11:08

Quearo | 07-10-11 | 11:05
Gewoon met scherp schieten, zijn we ook mooi van idioten af.

Hoofdletsel | 07-10-11 | 11:08

@Superior Bastard | 07-10-11 | 11:06 Daar twijfelde ik bij jou ook geen moment aan. We leven in een cynische wereld, Bastard.

vraagstaart | 07-10-11 | 11:07

vraagstaart | 07-10-11 | 10:59
Ik begrijp wat je bedoelt.

Superior Bastard | 07-10-11 | 11:06

@hfakker | 07-10-11 | 11:04
Basten = bashen

hfakker | 07-10-11 | 11:05

netniet | 07-10-11 | 11:01
Daar gaat het juist om. Op welk punt worden de bedoelingen van mensen onoprecht. Neem die Berlusconi bijvoorbeeld, laat drie van z'n medewerkers voor zijn feestjes opdraaien. Zijn land gaat naar de klote, maar hij doet er niks.
Als onze economie echt naar de haaien gaat, dan zou ik er niet raar van opkijken als we rellen van het formaat Londen krijgen.

Quearo | 07-10-11 | 11:05

@eerstneukendanpraten | 07-10-11 | 10:59
Da's waar ook, het is allemaal de schuld van het grootkapitaal......

necrosis | 07-10-11 | 11:04

GS jullie dragen met het constante 'vertrouwen' Basten en 'doomsday' verkondigen bij aan zo'n teneur.
Het uiten van zulke voorspellingen van 'People in such position' is ALTIJD met een 'bedoeling'.
Er is NOOIT een 1:1 'mensen pas toch op je held' waarschuwing.
Zou er puur zo een crisis boven ons hoofd hangen, zou niemand het durven noemen; nobody wants to be doctor Evil.

Mijn mening: iedere speler op het effecten speelbord is een 'player' en moet je dús niets klakkeloos van aannemen.

hfakker | 07-10-11 | 11:04

@Quearo | 07-10-11 | 11:01 Zo is het. Dansen op de vulkaan. En dood gaan we toch een keer.

vraagstaart | 07-10-11 | 11:04

vraagstaart | 07-10-11 | 10:59
Maar aan de andere kant, er zijn nog vrouwen, er staat nog bier in de koelkast, het is bijna weekend en je doet er toch geen klote aan.

Quearo | 07-10-11 | 11:01

Quearo | 07-10-11 | 10:58

Politici en bankiers mag je wat mij betreft allemaal scharen onder het volk dat inderdaad geen moer geeft om u of mij, uw baan, vrouw, kinderen, huis etc.

Wat het ergste is, is dat deze mensen voortkomen uit de maatschappij en dat de maatschappij ervoor verantwoordelijk is dat deze mensen in het zadel zitten.

netniet | 07-10-11 | 11:01

*comments leest en aluhoedje neigt op te zetten*
Lachen hoe druk we (lees: jullie) ons hier, terecht, om maken, terwijl we NUL invloed hebben vanachter onze schermpjes.

Überbottehork | 07-10-11 | 11:01

@netniet | 07-10-11 | 10:52 Exact. Het verhaal van de mus die door een kat gered werd uit een stronthoop.

vraagstaart | 07-10-11 | 11:00

Het leuke is dat de banken er straks nog mee weg komen ook. Zie Griekeland...

grouverr | 07-10-11 | 11:00

@Superior Bastard | 07-10-11 | 10:51 Macht. Dit gaat niet om geld, dit gaat om macht.

BTW Wat we nu zien gebeuren, mensen uit angst uit de Euro laten vluchten, maakt diezelfde Euro heel goedkoop voor het IMF. En raad eens wie die Euro's goedkoop aanschaft en zich straks te barsten lacht als de dollar crasht?

Precies. Diezelfde mensen die met exact dezelfde methode de Britse economie in hun macht kregen twee eeuwen geleden.

Denk ik dan maar ik ben dan ook paranoïde.

vraagstaart | 07-10-11 | 10:59

Überbottehork | 07-10-11 | 10:47
Haha prachtig. Ik doe met u mee.

Superior Bastard | 07-10-11 | 10:59

necrosis | 07-10-11 | 10:58

Zijn de Joop-erts weer wakker, banken zijn natuurlijk wel een exponent van rechts...

eerstneukendanpraten | 07-10-11 | 10:59

Typische "Lakeman reactie".
@breakingnews | 07-10-11 | 10:56 | + 0 -
Bill Gates?

Kobus Kloothamer | 07-10-11 | 10:59

netniet | 07-10-11 | 10:55
JK=Jan Kees de Jager=politicus=ja

Quearo | 07-10-11 | 10:58

@Joris-de-Almachtige
Zou je de muis van Ali-Min-Quckel even willen afpakken?
Hij wordt vervelend!

necrosis | 07-10-11 | 10:58

vraagstaart | 07-10-11 | 10:49 | + 0 -

En wie is volgens jou die grootste geldschieter ter wereld die zowel het IMF controleert, als ook de ECB?

breakingnews | 07-10-11 | 10:56

Quearo | 07-10-11 | 10:53

Een politicus is geen bestuurder volgens u ?

netniet | 07-10-11 | 10:55

vraagstaart | 07-10-11 | 10:49
Het gaat allang niet meer om geld, maar om moraal. Hoe veel bestuurders die er toe doen geven werkelijk om Jan Modaal en minder om hun eigen salaris? Op dat punt krijgt JK alle credits van mij bij de weg.

Quearo | 07-10-11 | 10:53

vraagstaart | 07-10-11 | 10:49

Wat ook niet vermeld wordt is dat je als land het IMF niet over de vloer wilt hebben. Deze club is namelijk bijzonder goed in het stellen van wel de juiste garanties.

Daar zit het belang van het IMF.

netniet | 07-10-11 | 10:52

Kap er nou eens mee Pritt. We weten het nu wel.

Dop | 07-10-11 | 10:52

vraagstaart | 07-10-11 | 10:49
Geld? Of een paar getallen?

Superior Bastard | 07-10-11 | 10:51

Deze IMF kutmongool is gewoon short gegaan en is nu lulkoek aan het verspreiden.

Ik zeg oppakken deze ouwe lul (lees: babyboomer) voor frontrunning.

ontlullen | 07-10-11 | 10:51

Deze IMF kutmongool is gewoon short gegaan en is nu lulkoek aan het verspreiden.

Ik zeg oppakken deze ouwe lul (lees: babyboomer) voor frontrunning.

ontlullen | 07-10-11 | 10:51

Nog een tip van het IMF, als je nu schulden hebt, maar ook een paar stuivers over doe het volgende. Wissel voor iedere ton schuld die je hebt, 1000 euro om in Braziliaanse Reals. Dat moet volstaan. Wacht tot even een poosje na die "meltdown". Mocht de bank/instantie waar je je schuld hebt nog bestaan, wissel die Braziliaanse Reals terug in euros. Duizend euro nu zal dan honderdduizend zijn. Mocht de bank inmiddels niet meer bestaan, koop er dan maar lekker een paar blikjes cola van. Die kosten dan evenveel, en zijn in dergelijke tijden altijd goed, want suiker en dus nieuwe energie!

Doe er mee wat je wilt. Ik ben naar een GWK.

breakingnews | 07-10-11 | 10:51

Ashtrey | 07-10-11 | 10:07 | + 0 -
Die laatste zin, wordt zo oud. Was al niet leuk, de eerste keer dat ik 'm hoorde.

Benderistic | 07-10-11 | 10:24 | + 0 -
Een "kennis" gaat jouw gat niet redden hoor.

Rammstein | 07-10-11 | 10:50

Kleine terzijde wellicht: het IMF wordt bestuurd/gecontroleerd door de grootste geldschieter ter wereld. Het zou interessant zijn om te zien wat voor die partij het voordeel is van een Europese meltdown, want zij zijn degenen die dat bepalen.

Niet hier genoemd, maar gisteren wèl aangekondigd: de Europese banken kunnen ongelimiteerd geld krijgen van de ECB, niet toevallig gecontroleerd door dezelfde geldschieter. Dat zou kunnen betekenen dat zij die meltdown willen voorkomen en dat dus gaan doen.

Uiteraard voor een prijs. Die wij gaan betalen en ook wìllen betalen als de paniek maar groot genoeg is.

vraagstaart | 07-10-11 | 10:49

@ N=1 | 07-10-11 | 10:02 | + 5 -
Defensie is altijd al een megakostenpost geweest in Griekenland. Komt omdat ze bang zijn voor hun buren, Turkije.

Verder: Joden en geldzaken. Niet alle vooroordelen zijn perse onwaar.

caspert79 | 07-10-11 | 10:49

Het enige wat ik uit dit filmpje kan opmaken is totale angst zaaien en dat het politiek opgelost kan worden. Tussen de regels door hoor ik dan: "superstaat EU".
Angst zaaien en superstaat EU erdoor drukken is precies zoals de BeaBilderbergers het willen. All part of the plan.

BedrijfsTijgerT | 07-10-11 | 10:49

Allemaal gejank van neuroten die hun graai impuls niet willen of kunnen onderdrukken en nu hun kaarten huisje zien omvallen. Graaien gebaseerd op vertrouwen is per definitie geen basis voor een gezond financieel systeem. Het wordt tijd dat de boel inklapt.

Mike Oxlong | 07-10-11 | 10:48

ganzo | 07-10-11 | 10:44
Je hebt weinig keuze, dus dat is niet relevant.
Of je moet van al je spaargeld inderdaad blikvoer, kippen en een boerderij kopen.

Quearo | 07-10-11 | 10:47

De vraag is alleen wanneer het allemaal ECHT klapt. Ik kan niet wachten, luid brullend van plezier, tegen de voordeur van een of meer van die snel-geld-fantasten te pissen. Beurs. Weet je wat beurs is? Je nek na een klap met een knuppel. Zo nu weet u waarom ze het de beurs noemen.

Überbottehork | 07-10-11 | 10:47

Heeft meneer de onheilsprofeet ook tips wat de gewone mensch met zijn/haar centjes kan doen? In een sok proppen wellicht? of onder het matras? Investeren in onroerend goed *proest* of in goud (overpriced)? Nee? OK, dan zuipen we het op en wachten op de volgende doemdenker die zich meldt...

Aktivist | 07-10-11 | 10:47

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:42

Uit je plemps is op te merken dat ook jij mentaal goed voorbereid bent. Vergeet geen biertje te drinken vandaag, hoogst vermakelijke tijden zijn onderweg.

netniet | 07-10-11 | 10:46

als de banken elkaar niet vertrouwen en geld uitlenen waarom zou ik dan de banken moeten vertrouwen?

ganzo | 07-10-11 | 10:44

GS, zorg dat je ´het script´ in handen krijgt, dan loop je nooit achter op de feiten, dan kan je het nieuws voorspellen en waarhden MAKEN. En als je het nieuws kan voorspellen en maken, kan je er ook zo af en toe een beetje mee rommelen, je weet dan toch wel dat jij de regisseur van de toekomst bent en gewoon de rest in de waan kan laten dat ze nog iets zelf bepalen. Hoe lijkt je dat ?!

hawie | 07-10-11 | 10:43

Tlijkt hier Xandernieuws.punt.nl wel... sjongjonge wat 'n aluhoedjes mentaliteit hier.

Hempieman | 07-10-11 | 10:43

@Superior Bastard | 07-10-11 | 10:39
veni, vidi, vici

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:42

Wanneer ga we eens stoppen met geld lenen? Eerst geld verdienen, dan pas opmaken.

Oerkoendoe | 07-10-11 | 10:42

Het is allemaal de schuld van Wouter Bos en zijn onvoorwaardelijke blanco cheques uit 2008.

très cool | 07-10-11 | 10:41

@spanarchist | 07-10-11 | 10:33
Dan was het al voorbij en liepen we nu weer in dierenhuiden.

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:41

Charles de Batz | 07-10-11 | 10:37

Dat is toch ook de crux van het hele probleem. Hele bevolkingsgroepen zijn aangemoedigd om zoveel mogelijk geld, dat ze niet hebben, te spenderen aan spullen die ze niet nodig hebben.

Alles op krediet en de spons is nu leeg geknepen en met wat voor oplossing komt de ECB ? Ongelimiteerd krediet voor banken en daarmee straks weer voor ons allemaal.

Hoe stom kun je zijn.

netniet | 07-10-11 | 10:41

Belangrijke mededeling: beurshandelaren niet geloven? Juist de doorgewinterde traders, die voor eigen rekening handelen, weten juist wel wat er gebeurt!
En geloof me, die gasten moeten op de pot van al die leugens van politici en bankmensen en stresstests. Wil je de echte achtergronden, check juist die traders.

Simpele Boerenlul | 07-10-11 | 10:39

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:34
Vir viri, voce vocem.

Superior Bastard | 07-10-11 | 10:39

Ik denk dat God ons de oplossing aanreikt. Geef elkaar de hand, we bidden samen, je overgeven aan de genade van onze Heer. Amen.
Als JKdJ dit gaat zeggen, pas dan ga ik me zorgen maken!

Oerkoendoe | 07-10-11 | 10:38

Misschien moeten we eens ophouden met druk te maken over geld, en druk gaan maken over de essentie van het probleem. DAT kost namelijk geen ene cent.

Oh, you get it now! Unfortunately, chances are you don't get it (now), or any time sooner for that matter.

@ me

That will leave a mark! :/

nicks nuttig | 07-10-11 | 10:38

In het ergste geval kan Nederland best zelf de broek ophouden maar dan zullen alle werklozen en andere uitkeringsmensen moet meehelpen. Nederland heeft landbouwgrond genoeg. Fabrieken om machines te maken en te repareren. Vissersvloot is groot genoeg. Genoegen moeten nemen om voorlopig voor het land te werken ipv. jezelf en even genoegen moeten nemen met een lagere standaard. Dan maar even geen 2 auto's, wintersport en de nieuwste iPad en de laatste herfstmode. Gewoon het land opnieuw opbouwen zoals het net na de oorlog is gebeurd. Maar dan voor een duurzame samenleving waar welvaart niet gebaseerd op groei. Maar met alle verwende mensen in dit land zie ik dit niet gebeuren. Die menen dat groei altijd maar kan doorgaan en beseffen niet dat het eindig is.

Charles de Batz | 07-10-11 | 10:37

@ganzo | 07-10-11 | 10:17
Ik heb net al mijn geld op de bank gezet.
Alleen vragen we ons nu af waar we moeten gaan zitten.

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:37

Golaio | 07-10-11 | 10:34

Je bedoelt een soort van samensmelting van alle politieke systemen: tijdperk van het a-socialisme ?

netniet | 07-10-11 | 10:36

@kapotte_stofzuiger | 07-10-11 | 10:13
Ach, dan ligt de ALDI nog vol.

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:36

@spanarchist ja! En het is allemaal de schuld van Pim Fortuyn.

djs | 07-10-11 | 10:35

Het grote probleem is dat het zo uit de hand is gelopen dat echt helemaal niemand meer weet hoe het echt zit. Men strooit met honderden miljarden in de hoop dat dat het publiek boven de pet gaat en men vervalt in lethargie om zo uiteindelijk Jan Modaal de rekening te kunnen presenteren om er zelf met een schone reedt vanaf te komen.

Superior Bastard | 07-10-11 | 10:35

Wat een goede analyse van deze man. We gaan allemaal dood en we overleven het niet. Alleen wat is het probleem als de hele wereld instort? Niets toch? Zijn we allemaal nog net zo arm en net zo rijk

Golaio | 07-10-11 | 10:34

@Ashtrey | 07-10-11 | 10:13
*morituri te salutant*

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:34

Waarom dan niet wat vuurwerk gebruiken? Dat maakt de meltdown ook visueel interessant. Witteboorden die zich uit het raam storten is natuurlijk ook goed.
Everything is gonna be fine.
www.youtube.com/watch?v=vVof0qj7SOw

Detlev Tarnowitz | 07-10-11 | 10:34

Eagle_Eye | 07-10-11 | 10:25

Elk brief-geld heeft de waarde van een rol schijt-papier + de inkt -/- de kosten van de velletjes aan elkaar maken.

netniet | 07-10-11 | 10:34

We gaan er allemaal aan! Net als vorige week. En de week daarvoor. En volgende week.

jimbrowski | 07-10-11 | 10:33

Was Job Cohen maar minister-president, dan was het nooit zo ver gekomen.

spanarchist | 07-10-11 | 10:33

@Limburg vrij!! | 07-10-11 | 10:07
Je geld ook, wees maar niet bezorgt.

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:32

Trust me, ik ken deze knakker, en net zoals veel andere "experts" is het een lutser die ook maar wat roept.

sitzkrieg | 07-10-11 | 10:31

Wat een geyl verhaal dit zeg. Totale paniek, anarchie, rellen, rassenstrijd, moord, brand, honger en een hoognodige correctie op de menselijke populatie.

We mogen ons gelukkig prijzen dat we in een tijd leven waarin er wat gebeurt, ook al hebben we totaal geen invloed op de uitkomst.

Nu maar hopen dat de stroom en internet overeind blijven anders moeten we alle beelden missen.

netniet | 07-10-11 | 10:31

@Eagle_Eye | 07-10-11 | 10:25

Integendeel, de Europese crisis is voor Obama zeer welkom, want zo kan hij de aandacht afleiden van fundamentele problemen met de crisis in z'n eigen land. Zodra de crisis in Europa voorbij is, zal die in de VS beginnen. De wereldwijde economische crisis zal dan ook nog wel even voortduren.

Requiescat in pace | 07-10-11 | 10:30

Kijk naar de geschiedenis en laat ons inzien dat wij mensen goed in staat zijn om de zaken in het honderd te laten lopen om op de puinhopen weelderig te groeien. Alles ziet er al een tijdje naar uit, maar of deze keer de klap komt of dat we nog een tijdje kunnen lappen. Tja, wat is dan nog belangrijk?

Heisessie | 07-10-11 | 10:30

Eagle_Eye | 07-10-11 | 10:25

16.000.000.000.000 staatsschuld, dat is niet meer te bevatten, laat staan te betalen.

Superior Bastard | 07-10-11 | 10:30

dit is een geen voorspelling maar een waarschuwing van IMF
 
doe wat wij willen (geef ons die macht die wel willen) of jullie krijgen een meltdown over je heen
 
wat een klootzak deze man :r

arikanari | 07-10-11 | 10:29

de jager en weekers hebben alleen maar adviseurs om zich heen die een baan bij het imf de ecb of een of ander grote bank nastreven. ik weet wel welke kant het op gaat.

ganzo | 07-10-11 | 10:28

@milky bar | 07-10-11 | 10:23<br />
Heb ik ook gelezen. Denk dat ik die kant maar op ga, mooie bijkomstigheid is dat ik billenman ben en dat Braziliaanse vrouwen hele mooi hebben :P

Eagle_Eye | 07-10-11 | 10:28

Ah, de banken klappen alweer. Vorige week toch ook al? Of was dat nou de week ervoor?

Biff Eagleburger | 07-10-11 | 10:28

Eagle_Eye | 07-10-11 | 10:25 |
Nee joh, de VS zijn ook failliet, alleen: daar weten ze het zelf nog niet...

Ars Vivendi | 07-10-11 | 10:26

@kapotte_stofzuiger | 07-10-11 | 10:13 |

Zelfs in een crisis zijn er mensen die "rijk" zijn en niks tekort komen....

Benderistic | 07-10-11 | 10:26

Hetzelfde volk dat de problemen grotendeels veroorzaakt heeft of er in ieder geval niets aan gedaan heeft om het tegen te houden, wordt nu verondersteld het op te lossen.

spanarchist | 07-10-11 | 10:25

Uiteraard wil de USA dat Europa afzinkt naar de financiële afgrond. Dan is de druk van de dollar af, het stukje katoen dat meer en meer de waarde krijgt van een rol schijtpapier. Als Europa valt, zal de dollar een deflatie meemaken en de euro een niet te stoppen inflatie. Uw euro is straks nog geen halve cent waard, de dollar zo'n 100 euro. Het is oorlog in de financiële wereld, dat blijkt wel!

Eagle_Eye | 07-10-11 | 10:25

Met de vriendelijke groeten van Sarkozy en Merkel.
kapotte_stofzuiger | 07-10-11 | 10:01 |
-
En Jan Kees??

swaffelkaffer | 07-10-11 | 10:24

Gelukkig heb ik nog een kennis in Marokko die een boerderij heeft..... *doet schoffel pakken

Benderistic | 07-10-11 | 10:24

Heb gehoord dat alleen Brazilie de crisis gaat overleven en er als sterkste economische macht gaat uitkomen. Is het interessant om te volgen of er al grote private geldstromen die kant opgaan?

milky bar | 07-10-11 | 10:23

Oké. Ik wil weten wie hiervoor verantwoordelijk zijn en ik wil hun hoofden zien rollen. Ik geloof er geen reedt van dat dit vanzelf gebeurt en dat niemand dit aan heeft zien komen.

Nietvoordekat | 07-10-11 | 10:22

Gisteren bij Nieuwsuur, Dolf van den Brink, ex-raad van bestuur ABN-AMRO, die zei dat hij verwacht dat de huizenmarkt de komende jaren in elkaar stort zoals in de jaren 70 (denk aan -20% tot -30%). En dat de hypotheekrenteaftrek op de schop gaat.

vip33 | 07-10-11 | 10:22

Er is altijd nog de bankkluis , het zit lekker veilig en het kan niet spoorloos verdwijnen

likmegaties | 07-10-11 | 10:21

ach,laten we nog wat geld naar europa schuiven,is toch niets waard

ziende blind | 07-10-11 | 10:21

milky bar | 07-10-11 | 10:19 |
... en Griekenland, Portugal, Ierland, België niet te vergeten

Ars Vivendi | 07-10-11 | 10:20

Pluk de dag want het kan zomaar de laatste zijn. Mensen hebben zo veel zorgen dat ze niet meer in staat zijn te genieten. We gaan allemaal dood dat is het enige dat we zeker weten. Houdt je hoofd koel en je voeten warm.

frisenfruitig | 07-10-11 | 10:20

N=1 | 07-10-11 | 10:02
En wij hebben geen tanks meer, hahaha!

Charles de Batz | 07-10-11 | 10:20

@Che_cuevara | 07-10-11 | 10:03

Vergeet Ierland niet. Stat er nog slechter voor dan Spanje, Portugal en Italie.

neworder | 07-10-11 | 10:19

Niks aan de hand, begrijp ik, zo lang we maar van Spanje en Italie afkomen (laatste seconde)

milky bar | 07-10-11 | 10:19

@ganzo | 07-10-11 | 10:17
En dan? Voorlopig geen toiletpapier nodig.

kapotte_stofzuiger | 07-10-11 | 10:18

ook al heb je maar weinig geld op de bank - haal het er af! het kan maanden duren voordat je het terug krijgt.

ganzo | 07-10-11 | 10:17

Credit default swaps, Swap dit, swap dat, verzekering hier, verzekering daar. Verplichting hier, garantie daar. Versnipperde portefeuilles met onduidelijke schuldenaars en hun betrouwbaarheid.

Noem het, en ze (banken & toezichthouder), weten het niet.

In deze situatie moet ik aan de kerncentrale in Japan denken. Ook geen idee wat er precies mis is.

Er zal dus massaal met water worden gestrooid, het Europese noodfonds. Met alle bijwerkingen van dien, meer geld van Noord naar Zuid en meer macht voor de EU.

Maarrrrrr, wordt er dan eindelijk eens gezorgd dat banken en verzekeraars elkaar niet zo in de tang houden en dat voortaan permanent bekend is in welke mate ze elkaar wel in de tang houden? En worden verplichtingen gematched en wordt het banken verboden geld van derden te lenen aan instanties waar ze geen onderpand hebben en geen juridische mogelijkheden het te vorderen? Dat doen ze maar met hun eigen geld en dat doen ze maar voor particulieren en bedrijven en dergelijke die daar zelf expliciet toestemming voor geven.

GEEN VAN DEZE FUNDAMENTELE PROBLEMEN WORDT OPGELOST!

Per saldo: meer geld van Noord naar Zuid, meer macht voor de EU en de problematiek blijft precies zoals die is.

Als je het over horrorscenario's hebt, dan heb ik het over het totaal gebrek aan visie en bereidheid en focus om de zaken structureel goed op te lossen. Je moet 'structureel' niet verwarren met 'spectaculair'. Deze spectaculaire verhoging van de Nederlandse garanties met 50.000.000.000 euro levert namelijk vooralsnog geen enkele structurele oplossing op.

Ik beschouw het geld dan ook grotendeels als verloren. Lijkt me niet meer dan een logische gevolgtrekking.

NoMinister | 07-10-11 | 10:16

Ik heb nog een fles Dom Perignon staan, ik denk dat ik die maar eens soldaat ga maken, gewoon omdat het kan.

hotbrasil | 07-10-11 | 10:16

@koud flesje alfa
Op 11 november vergaat de aarde weer, hè, dat is nog eens af te tellen, 21-12-2012 is gelijk zo ver weg.
Met al die crises wordt het gewoon nog spannend of we überhaupt nog het einde der tijden gaan halen!

Wilhelmina Kuttje | 07-10-11 | 10:15

@koud flesje alfa
Op 11 november vergaat de aarde weer, hè, dat is nog eens af te tellen, 21-12-2012 is gelijk zo ver weg.
Met al die crises wordt het gewoon nog spannend of we überhaupt nog het einde der tijden gaan halen!

Wilhelmina Kuttje | 07-10-11 | 10:15

En ondertussen consumeren we gewoon door, worden dit jaar met Sinterklaas, oud en nieuw en de wintersport weer alle records gebroken, en zo hoort het ook. Nu nog een volledig binnenlandse besteding van het belastinggeld en Nederland rolt er moeiteloos doorheen terwijl de zwakke broeders omdonderen. Na deze verschuiving moeten de rijke en gezonde landen maar een nieuwe financiële alliantie gaan vormen en schijt hebben aan de rest.

Superior Bastard | 07-10-11 | 10:15

*geen grapjes meer maakt over hamsterende aluhoedjes en biologisch-dynamische moestuinhouders*
Als straks de schappen van de Albert Heijn leeg zijn, moeten we de meest primaire levensbehoefte toch elders vandaan halen.
Wonen in de grachtengordel is dan niet meer zo leuk.

kapotte_stofzuiger | 07-10-11 | 10:13

Laten we er van uitgaan dat dit net zo afloopt als al die andere onweerswaarschuwingen van Pritt...

alfa_libertas | 07-10-11 | 10:13

@Koud Flesje Alfa

Als je goed zou lezen zou je weten dat dat reeds allang gebeurt, tekstgewijs.
Daar hebben we hier natuurlijk geen onheilsprofeet veur nodig.

Gaat heen en sterf in vrede.

Ashtrey | 07-10-11 | 10:13

Volgens Shapiro hoeven de VS zich niet zo'n zorgen te maken omdat ze weinig exposure hebben in Europa. Let op: de VS hebben al jaren geleden hun rotzooi derivaten over de hele wereld gedumpt. En dat was dus het begin van de financiele crisis. Nogal zuur niet?

Ars Vivendi | 07-10-11 | 10:11

Heb ik het goed gehoord dat alle us banken al sinds een jaar hun euro's en investeringen in de euro dumpen? Dat klinkt alsof we zeg maar Zimbabwe zijn en mugabe net is aangetreden. Niet allen wij - volk aan deze zijde - maar ook alle deskundigen aan de andere kant van de plas geloven er dus niet meer in.

Wilhelmina Kuttje | 07-10-11 | 10:11

Al die kutbanken moeten DOOOOD.

très cool | 07-10-11 | 10:11

Feesten dus maar dit weekend!

*champagne halen gaat*

vraagstaart | 07-10-11 | 10:09

Gaan jullie dadelijk ook telkens een nieuw topic openen wanneer een angstmajoor roept dat de wereld zal vergaan?

Koud flesje Alfa | 07-10-11 | 10:08

´Let her blow, let her blow
Long and loud and hard and happy
Let her blow No regrets, all my debts will be paid
When I get laid Let her blow, let her blow, let her blow´
Toen hadden we nog Cash.

gentle giant | 07-10-11 | 10:08

wel fraai, er wordt gezegd dat de britse overheid de banken heeft gedwongen iets aan de kapitalisatie te doen. nog geen 24 uur na dit interview beukt moody's er op los.

ganzo | 07-10-11 | 10:08

Ik ga even een plaszak halen om mijn gepinde geld in te bewaren...... of wacht... die breken vanzelf af...

Limburg vrij!! | 07-10-11 | 10:07

Ja fijn had het interview al gezien, de waarheid komt steeds vaker naar boven lijkt het.

Kets22 | 07-10-11 | 10:07

Geld stinkt.

Geld deaudt

Geld redt.

Geld vernietigt.

Lalala.... geld!?

Ashtrey | 07-10-11 | 10:07

Bekijk dan ook even de documentaire Inside Job. Met een prachtige intro hoe IJsland in de reedt is genomen.

tisseenschande | 07-10-11 | 10:05

Kom op, hij werkt op het IMF, de enige vereiste om daar te mogen werken is je heel geyl bent.

Hoofdletsel | 07-10-11 | 10:05

@kapotte_stofzuiger | 07-10-11 | 10:01
Die zullen hun zaakjes wel voor mekaar hebben.

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:04

Lang leve mijn total-loss persoonlijk financieel plan! Gewoon elke maand alles opmaken, heb je ook geen spaargeld om je zorgen over te maken.

supah | 07-10-11 | 10:03

psttt redactie, (het filmpje past niet op de site het is te groot...)schoonheids foutje..

Crematorium-de-Asbak | 07-10-11 | 10:03

Adviesadviseur van het IMF.
Tja die weet natuurlijk hoe Griekenland en de rest van die zuiderlingen er echt voorstaan.
Zou hem maar geloven.

Che_cuevara | 07-10-11 | 10:03

Ik begin m'n geduld zo onderhand anders wel te verliezen. De beleggers weigeren nog steeds finaal de hoop op te geven, Griekenland is nog steeds niet officieel failliet, en behalve het Belgisch-Franse Dexia is er nog steeds geen bank over de kop. Schiet nou eens op, dan kunnen we beginnen met het herbouwen...

Requiescat in pace | 07-10-11 | 10:03

Ja, als je het maar lang en hard genoeg roept gebeurt het wel. Stelletje rukkers ook.

Teruggejorist | 07-10-11 | 10:03

zal wel loslopen allemaal..

Jos Brinkie | 07-10-11 | 10:02

Waarom denk je dat Griekenland 400 tanks koopt? Wordt nog lachen.

N=1 | 07-10-11 | 10:02

Daarom spaar ik dus ook niet....

E.duardo | 07-10-11 | 10:01

Met de vriendelijke groeten van Sarkozy en Merkel.

kapotte_stofzuiger | 07-10-11 | 10:01

Blablabla we gaan allemaal dood, next

Idontgiveafunk | 07-10-11 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken