Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U wilt hier parkeren. Mag dat?

flitsautoparkeerverbod534.jpgNee, dat mag niet. Daar staat namelijk een bord (grootfoto's). Hetgeen betekent: verboden te parkeren. Maar goed, de belasting voor doorrijders moet ook geïnd worden. Ook in Blaricum. En dus gelden de plebs-wetten niet voor taxcops. Flitsen > verkeersregels = geld om naar Griekenland te sturen.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 01-10-11 | 11:27

Deze ambtenaar zal wel vrijgesteld zijn van de regels in het RVV als hij controle op snelheid moet doen. Als een agent even wat eten mag, zal hij z'n auto wel dichtbij willen hebben voor als hij een melding krijgt dat je moeder verkracht wordt, of zo. Buiten dat alles is de politie een afspiegeling van de maatschappij, dus als 30% onbewuste ego's zijn en 30% nette mensen en 30% zeikerds en 10% bewust onbeschofte hufters(ettes), zullen die bij de politie ook wel lopen.

BarryBogus | 30-09-11 | 19:22

@gezeikmetkutnickname | 30-09-11 | 13:23
Moeilijk hè, dat reaguren...

Hölzenbein | 30-09-11 | 13:24

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 30-09-11 | 13:23

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 30-09-11 | 13:22

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 30-09-11 | 13:22

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 30-09-11 | 13:22

Pliesies mogen dat. Vinden we niet leuk, maar ze hebben mogen nu eenmaal voor het goed uitvoeren van hun taak, afwijken van de geldende verkeersregels. De politie staat niet geparkeerd maar voert een taak uit en dus mag het.

Four Eyes | 30-09-11 | 11:49

Daar mag ie gewoon staan. Het verbod geldt voor de rijbaan en niet voor de berm.

Truttig_hoor! | 30-09-11 | 11:26

Alle Nederlanders zouden zich eens allemaal 1 week aan de snelheid moeten houden! Daarmee pak je ze pas terug! Maar ja, wie wil dat he?

DerWaarheid4 | 30-09-11 | 11:18

Daarom staat hij ook in de berm! Daar mag je namelijk wel parkeren! je mag daar niet op de weg parkeren!

DerWaarheid4 | 30-09-11 | 11:17

-weggejorist-

klaretaalzeewolde | 30-09-11 | 11:01

-weggejorist-

demacky | 30-09-11 | 10:31

Aangezien een gewoon iemand daar niet mag en niet zal staan is het wel direct duidelijk dat dit een flitsauto van de politie is.

Jippie | 30-09-11 | 10:27

Hij mag er gewoon staan. Is pliesie.

Hölzenbein | 30-09-11 | 10:23

Toch hartverwarmend, die steun aan Griekenland.

GiovanniDanilo | 30-09-11 | 10:20

De kwestie is of je dat lelijke ding een auto kan noemen.Nou ja,de RDW is arbitrair en het ding heeft een nummerbord.Verder: Hij mag wel stoppen maar niet parkeren,dus moet hij de motor laten draaien en mag niet uit de auto komen.NB. Bermen behoren juridisch tot de weg,dus is het bord van toepassing.

Dolphi | 30-09-11 | 10:19

Zal degene die in dit auto'tje zit zich nou lullig voelen (nu extra) of zal ie er genoegdoening in hebben? Ik vind het zielig voor degene, je hoeft er ook werkelijk niks voor te kunnen

msgambler | 30-09-11 | 10:12

Blablabla geenstijl is weer kinderachtig bezig...

Politie mag dit.

PUNT

Jaloers?

Mutaahh | 30-09-11 | 10:09

@Appeltje: laat nou maar, dat willen ze helemaal niet weten joh...

Suffie | 30-09-11 | 09:49

hij mag er staan, maar alleen met de motor aan en de uitlaat omgeleid naar binnen.

wim kokring | 30-09-11 | 09:40

Speciaal voor de Calimero's in dit topic en bij de redactie, uitprinten en boven je hoogslaper hangen:

Waarom mag de politie te hard rijden?

Aan de politie is vrijstelling verleend voor de bepalingen van het verkeersregels (RVV 1990). De politie mag o.a. legaal op de vluchtstrook rijden, door rood licht rijden en de maximum snelheid overschrijden. Dit is wel aan twee voorwaarden verbonden: de verkeersveiligheid mag niet in gevaar worden gebracht en het gebruik van deze vrijstelling moet noodzakelijk zijn voor de opgedragen taak.

Politievoertuigen die gebruik maken van deze vrijstelling zijn niet verplicht daarbij optische- en geluidssignalen te voeren.

appeltje | 30-09-11 | 09:34

@necrosis | 30-09-11 | 01:32 | + 1 -
Best lastig om een kudde schapen van het gras te houden.

Peilstok | 30-09-11 | 09:28

Geenstijl vindt zichzelf uit...: andere foto, zelfde onzin.

Suffie | 30-09-11 | 09:20

Gewoon niet te hard rijden, dan heb je nergens last van.

Hölzenbein | 30-09-11 | 09:19

Wat casagrande | 30-09-11 | 03:12 , en Roer | 30-09-11 | 08:09 zeggen.
Gezemel over flitsertjes. Als je geen bonnetjes kan betalen moet je geen auto rijden.

Fred Janssen | 30-09-11 | 08:52

Je kan ook te veel zeiken en stemming maken. Al is dat laatste nog eerder te veel.
Geenstijl verzuurt. Dit is niet eens grappig.

Roer | 30-09-11 | 08:09

er staat verboden te parkeren. dit geldt voor de verharding. bovendien draait de motor nog waarschijnlijk en staan ze dus stil en niet geparkeerd.

en ja politie mag dit idd. gaan we nou weer zo'n reeks met onzin krijgen ? wees dan een vent en spreek de politie erop aan.

dezeookalbezet | 30-09-11 | 08:04

Als we nou eens allemaal ons netjes een weekje of 2 a 3 aan de snelheid houden en echt minitieus alle verkeersregels goed volgen. Dan zitten die gasten erg snel met een groot probleem wegens gebrek aan inkomsten. Worden ze anders ingezet en hoef je de weken daarna niet meer nonstop met je ogen op de teller ipv de weg te rijden.

Sacha_A | 30-09-11 | 07:50

-weggejorist-

Hammer-Time | 30-09-11 | 07:41

Een agent in functie kan niet fout parkeren. Iets met vrijstelling en zo. Verder maakt het niet uit of de agent in een herkenbare politieauto zit of niet. De vrijstelling slaat op de agent, niet op het voertuig wat gebruikt wordt.

Rideo Ergo Sum | 30-09-11 | 06:40

Parkeerverbod geldt niet voor een berm maar voor de zijde van de rijbaan. De auto mag daar dus wel staan.
Verder staat er een hoop onzin: in je auto blijven zitten zegt niets over parkeren/het mag niet alleen met zwaailamp en sirene/het mag niet alleen voor spoedeisende zaken. Politie heeft vrijstelling (dus geen ontheffing) van het RVV. De meeste politievoertuigen hebben bovendien een parkeerontheffing. Parkeren is langer stilstaan dan stilstaan voor het direkt laten in- of uitstappen van passagiers.

casagrande | 30-09-11 | 03:12

Die afwerkplaatsen zijn ook niet meer wat het geweest is.

kale nel | 30-09-11 | 02:01

Waar staat het bord 'verboden te reaguren'?

necrosis | 30-09-11 | 01:47

@Charles de Batz | 30-09-11 | 01:04
Volgens de definitie is een berm een onverharde strook grond naast de weg, evenwijdig lopend aan de as van de weg en bestemd ten dienste van uitwijkende voetgangers of geparkeerd wordende voertuigen.
En parkeren mag hier niet vanwege de definitie van verbodsbord E1.

necrosis | 30-09-11 | 01:32

@VictorF | 30-09-11 | 00:58
Het hangt er maar vanaf wat je onder 'werken' verstaat?
Automobilisten pesten noem ik geen werk....

necrosis | 30-09-11 | 01:06

necrosis | 30-09-11 | 00:42 | + 0 -
Plek waar die auto staat is niet meer een berm te noemen.

Charles de Batz | 30-09-11 | 01:04

Is dit een agent bezig met zijn taak, dan:
1. mag hij daar zijn werk doen
2. moet je niet te hard voorbij rijden.

VictorF | 30-09-11 | 00:58

Bart_Bart | 30-09-11 | 00:32 | + 0 -
Geez, nu hoef ik weer niet bang te zijn ..... you're pretty full of yourself, aren't you ?

Ik ga mijn wagen in de berm parkeren. Laterz.

Rammstein | 30-09-11 | 00:48

@ Sowieso_21 | 29-09-11 | 23:24

Inderrrdaad. Ik stel voor om vanaf nu "Mariko Peters" met 6 r's te spellen.

Traxor | 30-09-11 | 00:44

@Rammstein | 30-09-11 | 00:21 |
Dat was een grapje.
Je hoeft niet bang te zijn overigens dat ik echt denk iets te kunnen concluderen over iemand op basis van wat schrijfseltjes op GS.
Het is namelijk allemaal anoniem. Ik zou bij wijze van spreken een vrouw kunnen zijn. Of een Mohamed.
Soms heeft het gewoon discussie-opwekkende voordelen. Die snelle aannames. Om iemand uit de tent lokken.

Bart_Bart | 30-09-11 | 00:32

Bart_Bart | 30-09-11 | 00:18 | + 0 -
En wederom een onterechte aanname. Laat uw vooroordelen eens los.

Rammstein | 30-09-11 | 00:21

@Rammstein | 30-09-11 | 00:07 |
Okee (kort lontje). Oeps.
Ik laat het nu los.

Bart_Bart | 30-09-11 | 00:18

Bart_Bart | 30-09-11 | 00:00 | + 0 -
Laat mij maar gewoon lekker los, ik houd niet van hokjes(geest).

Rammstein | 30-09-11 | 00:07

@Rammstein | 29-09-11 | 23:51 |
Omdat het een leuk hokje is. Een mens heeft trouwens heel veel hokjes. Sommige kan je wel in 20 hokjes tegelijk plaatsen.
Zo plaats ik flitsagenten in het hokje 'prima mensen', waar anderen het hokje 'landverraders' gebruiken. Daar plaats ik dan weer Aleid Wolfsen in.

Bart_Bart | 30-09-11 | 00:00

@ linkgrafzooi | 29-09-11 | 23:42

"Politie spreekt mensen aan opdat zij iets fout doen"? Dat kan nog leuk worden.

Traxor | 30-09-11 | 00:00

Ik word hier zo moe van.

grote haas | 29-09-11 | 23:59

De Berlijnse muur is niet geheel verloren gegaan. Mevrouw Peters heeft een stuk ervan voor haar hoofd geplaatst.

Rammstein | 29-09-11 | 23:52

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:47 | + 0 -
Waarom is het voordelig voor mij om door u in een hokje geplaatst te worden ?

Rammstein | 29-09-11 | 23:51

Op het gras?

Amsterdam Hustler | 29-09-11 | 23:49

Ik hoor net bij PenW dat je die agenten gewoon kunt WOBben. Daar had Mariko Peters toch een verhaaltje dat precies in het straatje van GS past.

biermagnaat | 29-09-11 | 23:47

@Rammstein | 29-09-11 | 23:38 |
Nou heb ik toevallig Duitse mensen enorm hoog in aanzien staan. Dus in dit geval zou het een voordelig zijn om in een hokje geplaatst te worden.

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:47

Wat zeuren jullie nauw allemaal. Wat jullie
flitsagentjes noemen zijn niets anders dan belastingambtenaren maar dan verkeerd ingedeeld. Hier zijn ze in de tweede kamer alleen nog niet achter.
Dus die auto mag daar niet staan, het is dus geen politie. Politie vangt boeven en spreekt mensen aan opdat zij iets fout doen of gedaan hebben.
Kijk dat is een agent. Maar in die flitauto zit een belastingambtenaar geld bij elkaar te flitsen.
Net als parkeerwachters dat is ook een belasting aanslag.

linkgrafzooi | 29-09-11 | 23:42

@brutus68 | 29-09-11 | 23:31 |
Wat een potpourri van gekkies is dat NaïefLinks toch. Mariko Peters. Tofu Dibi. Liesbeth van Tongeren.

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:38

@brutus68 | 29-09-11 | 23:31
Is dat Japans? Dacht dat 't mongeaulen-trekjes waren...

Markies de Schade | 29-09-11 | 23:38

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:34 | + 0 -
Klopt. Misschien kunt u uw mening/aannames/vooroordelen jegens mij een beetje bijstellen.
Of niet, natuurlijk. Uw keuze. Wellicht is het voor u moeilijk(er)wanneer u iemand niet meteen in een voor u comfortabel hokje kan stoppen.

Rammstein | 29-09-11 | 23:38

Niet zo anaal geenstijl

troctolite | 29-09-11 | 23:35

@Rammstein | 29-09-11 | 23:30 |
U heeft gelijk. Ik las tussen de regels 'U niet, zij (die stomme politie) wel.
Maar het was dus gewoon een boute vaststelling uwer zijde. Zonder cynisme of ironie.

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:34

OT. Zelden hebben iemand zo eigen-karaktermoord zien plegen als Mariko P. Zal d'r Japanse achtergrond wel zijn. Vreselijk mens. #P&W

brutus68 | 29-09-11 | 23:31

het is een bevoegde ambtenaar van de politie, als het de verkeersveiligheid niet belemmert mag hij dat.
valt onder dezelfde regel als harder rijden dan toegestaan zonder optische of geluidsignalen.
ben alleen even de term ervoor kwijt.

sitostick-de2e | 29-09-11 | 23:31

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:23 | + 0 -
Nee, Duitse.

Ik heb geen negatieve kijk op de politie, hoe komt u daar nou toch bij ? De vraag is "U wilt hier parkeren. Mag dat ? ". En dat was mijn antwoord.
Wat is daar negatief aan ?

Rammstein | 29-09-11 | 23:30

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:27 |
En haar hoofd.
Jackanders | 29-09-11 | 23:28 |
Ik wil wel weten wat ze te vertellen heeft. Vervelend.

Sowieso_21 | 29-09-11 | 23:29

@Sowieso_21 | 29-09-11 | 23:24
Dan kijk en luister je toch niet?

Jackanders | 29-09-11 | 23:28

@Sowieso_21 | 29-09-11 | 23:24 |
Ja! En dan hebben we het nog geeneens over haar lach.

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:27

Op de Bossevainweg/Prins Hendriklaan wordt bijna dagelijks gecontroleerd. De weg is ingericht als een 80 km/u weg, maar je mag er slechts 60 of 50.
Of dat uitlokking is of niet laat ik in het midden....

kommabijmebinnen | 29-09-11 | 23:26

Niet echt handig, zo'n grote gele pijl op de voorruit.
Dat zie je toch van mijlenver?

Jackanders | 29-09-11 | 23:25

Schandalig.

Even offtopic: vindt u allen ook dat Mariko Peters bij P&W afschuwelijk vervelend praat? Haar r en g, ik kan bijna niet naar haar luisteren.

Sowieso_21 | 29-09-11 | 23:24

@Rammstein | 29-09-11 | 23:15 |
Dus toch met een redelijk negatieve kijk op de politie. Al is het alleen deze case.
Ik heb inderdaad de neiging snel tot conclusies te komen. Snel beoordelend/veroordelend te zijn. Dus dan zit je ook weleens fout. Ik een halve waarheid ook nog een waarheid.
Zoals waarom u, altijd mensen met u aanspreekt. Terwijl de meeste anderen gewoon 'je' zeggen.
Belgische roots?

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:23

Pius snijdt toch weer een goed puntje aan. Want werkt het of werkt het niet? En zijn wij zonder die Polizei nu beter af dan mét die galbakken in dienst van de poen en de leugenaars? Dát is de vraag. Tenminste, vanuit de minor bekeken, want het perspectief is doorslaggevend, en dat weet ook een ieder. Tóch? Het is maar nét hoe je het bekijkt.

AntiSoof | 29-09-11 | 23:23

of ie er nou mag staan of niet: eeuwige aarsmaden voor hem en zijn nazaten! laagste soort. respecteer tasjesrovers nog meer dan flitsboa's.

wim kokring | 29-09-11 | 23:22

Zit je met je MAVO diploma in een Opel.
De Regeering | 29-09-11 | 22:06 | + 4 -
Daar zit je toch wel met je mavo diploma ;)

swift1.6 | 29-09-11 | 23:20

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:12

Dat is een goeie vraag inderdaad;)

pius | 29-09-11 | 23:17

Bord is voor de weg.. Niet voor de berm. -1 dan dus ook maar. Stelletje mbo opgeleiden die dit uitgezocht hebben. Zucht!

flamingforce | 29-09-11 | 23:17

swift1.6 | 29-09-11 | 23:10

Blanke jeugd is inderdaad vaak enorm vervelend. En dan spreek ik uit ervaring helaas.

Geef mij maar een groep Marrokanen. Daar kun je afspraken mee maken.

Noprob.

pius | 29-09-11 | 23:16

@Corrado R32 | 29-09-11 | 22:26
Nee die leuke figuren die je met 150 voorbij komen zodat je jezelf de tyfus schrikt en aan je stuur rukt.

miko | 29-09-11 | 23:15

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:09 | + 0 -
Daar bedoel ik mee dat "de burger/U" het niet mag, en "zij/de politie" wel. Het leek mij vrij duidelijk.

U heeft een bepaald beeld van mij, wat vaak (totaal) niet klopt. Hoe komt dat ?

Rammstein | 29-09-11 | 23:15

Staat niet op de rijbaan dus OK.
Johnny Q. kun vanavond geen zinvol onderwerp vinden.

BroodenSpelen | 29-09-11 | 23:15

Tjonge, tjonge Johnny. Bord geld voor de weg en niet voor de berm.

Charles de Batz | 29-09-11 | 23:14

@pius | 29-09-11 | 23:08 |
Goed gezegd pius. Al mogen flitsagenten wat mij betreft ook weer andere taken uitvoeren. Maar iek niet weet hoe het zit met opleiding enzo.
Of ze in theorie alles kunnen. Zoals aangiftes oppakken.

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:12

Waren ze maar niet nodig, maar zolang er eikels zijn die de regels aan de laars lappen en daarmee andere weggebruikers in gevaar brengen zal de politie moeten blijven handhaven. Dus +1 voor deze veldwachter en -1 voor al die zeikerds hier.

Blaas Vaak | 29-09-11 | 23:11

pius | 29-09-11 | 23:08 | + 0 -
flitsertjes zijn nou niet direct de personen die zorgen dat je veilig de straat op kan. Sowieso is de politie daar niet zo van. Ja, 12 jarige aanspreken dat ze niet met z'n alleen in het park bij elkaar mogen zitten lukt wel als de 12 jarige blank zijn en een schooltas bij zich hebben.

swift1.6 | 29-09-11 | 23:10

@Rammstein | 29-09-11 | 23:00 |
Conclusie kwam uit 'U niet. Zij wel'. Maar ik had ook kunnen zeggen. 'Wat bedoel je daar in hemelsnaam mee?'. Dus bij deze.

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:09

Bigi Bana Boy | 29-09-11 | 23:07 Maar ze reden toch niet te hard door Blaricum?

zeg maar jansen | 29-09-11 | 23:08

Leve de politie. Zonder wie 80 procent van de reaguurders niet eens meer de straat op zou durven.

Wees blij dat ze er zijn dus. Of ga anders lekker in Afghanistan zitten voor een maandje.

Salonneuzelaars.

pius | 29-09-11 | 23:08

Joh lekker belangrijk dit. Fijn dat GS zich met urgente zaken bezighoudt. Want de dubbele loyaliteit van meneer Rosenthal (en dat zonder dubbel paspoort Geert !) die ons internationaal even fijn voor gek heeft gezet én zich bovendien niet aan het regeerakkoord houdt is uiteraard niet zo interessant, noch wat "onze" Geert van deze loyaliteitskwestie vindt.

Bigi Bana Boy | 29-09-11 | 23:07

@N=1 | 29-09-11 | 22:13
Als ze vol in de ankers moeten omdat ze anders een prent krijgen rijden ze veel te hard.Maar goed wat maakt het jouw uit.Je hebt zeker nog nooit je kind twee weken in het ziekenhuis gehad omdat zo een lulhannes te laat was voor zijn werk en het nodig vond om 65 kilometer per uur te rijden in een woonwijk.

miko | 29-09-11 | 23:07

Vorig jaar rond deze tijd werden flitspopo's nog virtueel gevierendeeld hier. Wat is er hier gebeurd?

zeg maar jansen | 29-09-11 | 23:06

@zeg maar jansen | 29-09-11 | 23:02 |
Busted. Was het zo opvallend?

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:06

Mooie plaats.aanpakken die doodrijders.+ kudos voor de politie

miko | 29-09-11 | 23:04

Johnny, echt leuk dat je terug bent, maar de meest artikelen van jouw hand zijn sterker dan deze. Dit had BB ook op een - voor zijn doen - heel goede dag kunnen schrijven.

(Het enige dat dan nog ontbreekt is de zin "Dat wil je niet hè? " )

relatief | 29-09-11 | 23:03

Kan die minklikkert even gauw jeuk krijgen op een plekje waar ie niet bij kan.

zeg maar jansen | 29-09-11 | 23:03

..... heeft net z'n comment gebackspaced. Schelden is niet netjes.

Mesjoggah | 29-09-11 | 23:02

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:01 Jij was het hè?

zeg maar jansen | 29-09-11 | 23:02

@zeg maar jansen | 29-09-11 | 23:00 |
Ze brengen geld binnen en promoten de verkeersveiligheid. Zo erg is dat toch niet. Vooral als je ziet dat de politie al (te) weinig geld heeft.

Bart_Bart | 29-09-11 | 23:01

two ball cane | 29-09-11 | 22:15 | + 1 -
zie swift1.6 | 29-09-11 | 23:00 | + 0 -

swift1.6 | 29-09-11 | 23:01

Bart_Bart | 29-09-11 | 22:49 | + 0 -
Nee.
Hoe komt u tot die vraag/conclusie ?

Rammstein | 29-09-11 | 23:00

Bart_Bart | 29-09-11 | 22:57 Het excuus zal wel iets zijn als: "Ik wordt ook maar gestuurd, ik bedenk dat niet zelf.".

zeg maar jansen | 29-09-11 | 23:00

Karretjes voorzien van een Grieks kenteken. Is transparant communiceren.

Jerry Nick | 29-09-11 | 23:00

roodbaard1971 | 29-09-11 | 22:11 | + -2 -
dat dacht jij.
"parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;"
bron: wetten.overheid.nl/BWBR0004825/volledi...

swift1.6 | 29-09-11 | 23:00

Zeker vlakbij restaurant Tafelberg?? Als je daar een auto ziet staan ga dan maar rustig 60 rijden...

Kapitein Pannekoek | 29-09-11 | 22:59

@jeedee | 29-09-11 | 22:55
Vandaar die peuters die in de zomer in de auto omkomen. Dat is omdat de ouders het parkeerkaartje niet willen betalen.

Koud flesje Alfa | 29-09-11 | 22:59

Flits! En dan stoppen en vragen hoeveel Eypo´s het is.

zeg maar jansen | 29-09-11 | 22:58

@zeg maar jansen | 29-09-11 | 22:55
'Ik parkeer op de meest vreemde plaatsen waar het niet is toegestaan en ga dan een krantje lezen.' En dan uiteraard ook serieus denken dat niemand je doorheeft. Dan weet je het, je wordt flitsagent!

Koud flesje Alfa | 29-09-11 | 22:58

@zeg maar jansen | 29-09-11 | 22:55 |
Regels handhaven. Erg zeg. Echt het ergste soort. Mensen die de wet handhaven. O nee.

Bart_Bart | 29-09-11 | 22:57

Wat exile79 zegt, parkeren is de auto onbewaakt achterlaten, en ook al heeft monsieur le policier wrs. slechts een puddingbuks in de pocket, echt onbewaakt zou ik het niet willen noemen…

jeedee | 29-09-11 | 22:55

Zo, vertel dat maar eens op een feestje. Wanneer je gevraagd wordt wat je voor de kost doet.

zeg maar jansen | 29-09-11 | 22:55

Ze kunnen er overigens beter een alcoholcontrole houden, maar dat geheel terzijde.

Koud flesje Alfa | 29-09-11 | 22:52

@Quid
Linkje dateert van 5 september.
Inmiddels is het hele idee alweer van de baan hier in Zaan...
Gewoon doorflitsen dus!

Ommezwaai | 29-09-11 | 22:52

Bovenstaande was @ Pastor Sippenhaft | 29-09-11 | 22:27 |

Treurig varken | 29-09-11 | 22:51

De gemiddelde makelaar daar kan zich momenteel geen boetes meer veroorloven. Een hoop hypotheek bezitters aldaar ook niet meer.

Treurig varken | 29-09-11 | 22:51

't is flauw, maar het mag gewoon. Hebben ze een ontheffing voor. Naarlingen.

von H | 29-09-11 | 22:50

Mwah, daar kun je beter niet over klagen, zo blijven ze tenminste opvallen.

Koud flesje Alfa | 29-09-11 | 22:49

@Rammstein | 29-09-11 | 22:39 |
Jij bent ook zo'n anti-politie type?

Bart_Bart | 29-09-11 | 22:49

Je mag er niet parkeren, wel stilstaan. En als je in de auto blijft zitten sta je formeel stil en parkeer je niet.

exile79 | 29-09-11 | 22:44

Staat mij daar best.
Heb toch nooit haast..... ga gewoon op tijd weg.

Schietmijmaarlek | 29-09-11 | 22:44

Hoe veel te hard heb je hier eigenlijk gereden als je hiervoor stopt en er foto's van gaat staan maken?

Treurig varken | 29-09-11 | 22:43

Ja hoor, we gaan weer ranten op de pliesie.

Bart_Bart | 29-09-11 | 22:43

doe niet zo zielig

istawa | 29-09-11 | 22:42

-weggejorist-

Pietje B. | 29-09-11 | 22:42

U niet. Zij wel.

Rammstein | 29-09-11 | 22:39

Goh. Weer lekker belangrijk.
Nederland wordt overspoeld door koppelbazen die oostblok-types hiernaartoe halen, prive-banken worden gespekt met publiek geld, (klootzakken) en meer van dat gedoe. Ze willen nu ook al Eurobonds gaan uitgeven. En wij zeiken over parkeertrutjes? Gaat toch heen. Pennywise and poundfoolish zegt men in Engeland.

AntiSoof | 29-09-11 | 22:37

Ik liep vanmiddag op straat waar ik een politieauto geparkeerd zag staan op de stoep. De agenten in kwestie waren even wat aan het eten in een restaurant. Dat vind ik persoonlijk niet kunnen. Ik had er eigenlijk foto's van moeten maken, maar tegenwoordig word je al opgepakt voor een paar kiekjes maken op de openbare weg. Dus dat heb ik maar niet gedaan. Ik vind dit voorbeeld waar de politie zijn "taak uitvoert" een ander verhaal.

c.onjo | 29-09-11 | 22:36

dan vragen ze zich af waarom er geen repsect is voor de polisie tegenwoordig. 't zijn boeven met de witte handschoenen

relmotta | 29-09-11 | 22:34


Had dan op zn minst over die wagen gezeken.

Ad Telenooie | 29-09-11 | 22:33

@ Johnny Quid

Waar maak je je druk over!! Jij houdt je zelf natuurlijk altijd aan de wet....

Eric1968 | 29-09-11 | 22:32

Het zal Gooi & Vechtstreek eens niet zijn zeg.

Zo staan ze hier ook achter ons huis te flitsen, op het grasdriehoekje op de stoep (bovenmaatweg bushokje zij de zij weg)

Werd dat wijf nog kwaad dat ik voor de camera liep met mijn dochter. Was in overtreding. Iets met obstructie. Haar even uitgelegd dat zij ervoor kiest daar te gaan staan, en dat ik graag een boete krijg.
Dan zouden we even naar de rechter gaan, tsja raam dicht en negeren maar weer.

Wie in de buurt komt, G&V is overal voorin wat geld op kan leveren. En ze gaan ver. Niets moet je hier meer fout doen, de echte criminelen lopen dan ook vrolijk rond. Dat weten ze niets eens, terwijl die gasten met naam en toenaam bekend zijn.

Nee, dat korps is echt rot van binnen een een uitgewoonde slet van buiten.
Best jammer, maar oh zo waar.

beware_reageert | 29-09-11 | 22:31

Je mag inderdaad gewoon in de berm parkeren. Dit gaat dus nergens over. Voor het overige ben ik het eens, als je niet te snel gaat heb je niks te vrezen.

wiza | 29-09-11 | 22:31

Een wet overtredende wetsdienaar, je verwacht het niet.

Cor Rupteling | 29-09-11 | 22:31

nokkenaskettingklem | 29-09-11 | 22:22 | + 0 -
Onbedoeld maak je wel een punt: mag je het wel bekeuren als het geen mens is?

Peilstok | 29-09-11 | 22:29

Overheidsdienaars zijn als groep een afspiegeling van de samenleving.Al blijft de samenleving natuurlijk superieur aan een dergelijke ambtelijke minderheid. Het is slechts een kwestie van gedogen.
In het geval van deze individuele flitser een afspiegeling van de categorie "onnozel aanhangsel".
Mocht iemand vinden dat ik dit soort uitspraken niet mag doen. Ik gedoog de man ondanks het feit dat hij dagelijks ver onder de maat presteert en het vak van ambtenaar volstrekt belachelijk maakt door bijvoorbeeld in het zicht van zijn broodheren een dergelijke stupiditeit te begaan. Ik ben zijn financier. De man staat bij mij op de payrol en ik draag zelf geregeld werk voor hem aan. Ik ben de belastingbetaler, ik ben de koning en bepaal zelf op wiens onnozel zeer ambtenarenhoofd ik mijn vinger leg.

slakkenzout | 29-09-11 | 22:28

Echt niemand in Blaricum ligt wakker van een boete. Niemand.

Pastor Sippenhaft | 29-09-11 | 22:27

Dat kut-flitsen kan ik me zo op kapot ergeren zeg!

Straks ook weer, van Rotterdam naar Weert gereden, hele tijd file, en bij Breda staan ze vrolijk te flitsen, terwijl de matrixborden al een hele tijd 50 aangeven omdat het langzaamrijdende file is. Flitser voorbij, file verdwenen.
Ik snap niet dat ze levens op het spel zetten door een flitser neer te zetten die na een korte tijd al geen zin meer heeft wegens filevorming. Vrachtwagen achterop en een hoop dooien!

Corrado R32 | 29-09-11 | 22:26

Wie zegt dat het politie is?! Ik zie nergens een camera.
Ik zie wel een Opel. Gewoon een boeren-bermtoerist op de Tafelbergheide.

Treurig varken | 29-09-11 | 22:26

Struikrovers hoeven zich toch niet aan de wet te houden?

Dat is nou net het kenmerkende van de job.

vraagstaart | 29-09-11 | 22:23

#two ball cane dikke fail voor je. Het beoogde doel is voor lange tijd flitsen, het is dus parkeren om te flitsen en niet stilstaan om te flitsen en door te rijden.
Er is dus wel degelijk sprake van parkeren. De persoon heeft een dusdanig karakter (plisie verklikker) dat hij niet eens kan doorgaan voor mens.

nokkenaskettingklem | 29-09-11 | 22:22

@NederlandseNickert | 29-09-11 | 22:13

*facepalm*

ZKH EénOog | 29-09-11 | 22:16

@umlock1001 | 29-09-11 | 22:06 | + 0 -

Nope: de straat is van tuinhek tot tuinhek, dwz de berm hoort bij de weg en dus geldt het parkeerverbod weldegelijk.

Peilstok | 29-09-11 | 22:15

Op een dag weet je het, je wordt flitspipo, dan hebben zelfs je vrienden een hekel aan je.

luckor | 29-09-11 | 22:15

als er iemand in zit is het geen parkeren maar stil staan.

two ball cane | 29-09-11 | 22:15

(Erg he, alles? Trouwens.)

N=1 | 29-09-11 | 22:14

Nog 1x. Als niemand te hard rijd, hoeven ze ook niet te controleren.

jan2806 | 29-09-11 | 22:14

@Traxor | 29-09-11 | 22:07

Nee, in geval van ambulances (of andere hulpverleners), mogen ze dat enkel bij het voeren van optische en sonische signalen in (levensbedreigende) nood. Nood breekt immers wet. In geval van politie is het toegestaan onder enkel optische signalen, ivm met bijvoorbeeld stil alarm.

Hier is geen enkele nood aan de man. Dit is enkel struikroverij, gelegaliseerde diefstal, of om het even hoe je het noemt. Hier is geen enkele reden aanwezig die een dergelijke actie goedkeurt.

ZKH EénOog | 29-09-11 | 22:13

betekent?

NederlandseNickert | 29-09-11 | 22:13

en iedereen vol in de ankers natuurlijk bij zo'n pipo. Levensgevaarlijk.

N=1 | 29-09-11 | 22:13

Aangezien de agent nog in de auto zit mag de auto er staan. Het bord geeft een parkeerverbod aan, maar als een persoon er nog in zit staat deze tijdelijk stil

roodbaard1971 | 29-09-11 | 22:11

God je zal toch maar de hele dag in zo'n kutautootje moeten zitten voor je 1600 foepies per maand. Kun je niet eens op je gemak een scheet laten.

très cool | 29-09-11 | 22:11

Schrok wel, was op deze mooie dag aan het blazen met mn zx9 langs blaricum, maar gelukkig niet die weg.
Volgens mij moet de politie ook alle regels naleven zolang het niet om levenszakende situaties gaat. Anders moeten ze hun zwaailicht/sirene aanzetten, dat zie ik hier niet op de foto, dus de pliesie is weer heel erg fout.
Opstelten kom er maar in, is dit de plisie die de burger moet vertrouwen als ze zelf de wet aan hun laars lappen?
Politie=Disrespect.

nokkenaskettingklem | 29-09-11 | 22:11

Da's toch legaal? Net zoiets als ambulances die door rood licht mogen rijden? Ik vind het ook niet leuk om geflitst te worden maar wat is hier nou het probleem?

Traxor | 29-09-11 | 22:07

Is water nat?

Parsons | 29-09-11 | 22:07

Zit je met je MAVO diploma in een Opel.

De Regeering | 29-09-11 | 22:06

Parkeren in de berm mag wel, verbod geldt voor de weg.

numlock1001 | 29-09-11 | 22:06

Voor straf alle bij elkaar geflitste bonnen laten betalen vind ik toch wel gepast. Mede omdat die prenten nooit uitgeschreven hadden kunnen worden, als deze lieden zich ook gewoon aan de regels hadden gehouden.

Het zijn geen Olympiërs, al wanen ze zich het wel...

ZKH EénOog | 29-09-11 | 22:05

ik zie wel een witte boord...

Causa Sui | 29-09-11 | 22:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino