Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Democratie volgens krakers

Gisterenavond. De deelraad Amsterdam Oost houdt een vergadering. Dat is zo'n bijeenkomst waarbij mensen in een kringetje zitten en dan één voor één iets mogen zeggen in de hoop dat er op het einde een soort van overeenstemming bestaat over een bepaald onderwerp, vaak aangaande de toekomst. Voor de gemiddelde kraker is dit een erg ingewikkeld concept. Want: men praat op een normaal niveau en blèrt niet. Men luistert naar elkaar. Men blijft netjes op de bips zitten. Men doet niet aan intimiderende ludieke dingetjes zoals worteltjes aan stokjes. Men bedreigt elkaar niet (2:04), en zo zijn er nog wat van die irritante afspraakjes waar de brave burgertjes zich aan dienen te houden. Maar ja.

Reaguursels

Inloggen

Zoals het er nu naar uit ziet gaan we over een jaar heel wat onvrijwillige krakers er bij krijgen....

petros666 | 29-09-11 | 14:28

Ga werken en zoek een woning.

van Nazareth | 29-09-11 | 13:53

-weggejorist-

Pietje B. | 29-09-11 | 10:59

-weggejorist-

Pietje B. | 29-09-11 | 10:59

Van hun uiterlijk moeten krakers het niet echt hebben...

Theodoros | 29-09-11 | 09:47

Wij willen gratis wonen, en zo niet, maken we er een kankerzooi van. Dat is zo ongeveer de strekking van de boodschap, voor wat ik van dit gebral heb meegekregen. Vraag me af voor hoeveel uitkering er in de raadszaal aanwezig was, buiten de raadsleden. Of hadden de krakers massaal een dagjke vrij kunnen nemen bij de baas? Je weet het niet he? Dit soort parasiteert op de maatschappij, waar ze niks van moeten hebben, behalve een uitkering en natuurlijk een gratis huis. Allemaal oppakken, wie een uitkering heeft krijgt een baan aangeboden en bij weigering wordt de uitkering ingetrokken. En de buitenlanders onder het kraakvolkje (ongeveer de helft) bij de autoriteiten van hun land na laten trekken en dan overdragen als ze nog wat op hun kerfstok hebben. Altijd prijs. Dat de helft van de krakers uit andere EU landen komt, is overigens een fijn gevolg van de regel dat EU-onderdanen zich mogen vestigen in het land naar keuze. Dat wordt lachen als straks Bulgarije en de Roma volledig EU-lid zijn. We weten nu al wat 1 familie Nicolich kost en problemen veroorzaakt, doe dat maar met een faktor 200.000, dan weet iedereen wat we nog te wachten staat.

Jos Schmitz | 29-09-11 | 08:42

Niet te verstaan!!!

Maar is beter ook.

hans6100 | 29-09-11 | 07:56

Wat een vreselijke speech. Bijna onverstaanbaar door die megafoon. Daarnaast slecht opgelezen door een ongewassen nep provo. Wat ik triest vind is dat kraakmeneer begint met een relaas over het feit dat ze meerdere malen getracht hebben om "hier te kunnen inspreken (inspreken?) en moties te presenteren" terwijl ze (krakers) normaliter LAK hebben aan wets- en gewoonte regels/recht. Ze maken er enkel gebruik van als het hen uitkomt. Ga voor een echt goed doel vechten: Hongerende kinderen in Afrika, gelijkheid in Moslimlanden, homo rechten in Libië of Utrecht. Rodt op met je pseudo rechtvaardigheids-, Marxistisch lulkoek verhaal. Okay, kapitalisme is kudt, dat weten we nu wel. Maar eerlijk, je helpt niet echt mee. Je woont in Nederland, ga ergens anders klagen, of anders belasting betalen... Dan mag je je grote bek lostrekken. Werkschuw Tuig...

Jodelahiti | 29-09-11 | 00:57

De grap is ook wel een beetje dat niemand er in wil geloven dat we keihard een oor worden aangenaaid met de huidige kunstmatig opgedreven huizenprijzen. Leeg laten lopen die bubbel.

O2Consumer | 29-09-11 | 00:55

ROFL er zit hier een kraker op -1 te drukken bij iedereen die 'm niet aan staat. Bite me, stinktuigh!

Nietvoordekat | 28-09-11 | 23:44

Squatten. Voor mij is dat de beweging die een hond maakt tijdens het schijten. Mooie beeldspraak: hondenschijt stinkt ook enorm.

Nietvoordekat | 28-09-11 | 23:42

Leuke actie maar blijf tegen kraken, alhoewel huisjesmelkers en huisbazen ZOVEEL harder mogen worden aangepakt. Die lijers parasiteren op de mensen die in aftandse huizen leven, gewoon iet bereikbaar zijn op momenten dat ze juist hun plicht zouden moeten vervullen en doen het alleen om het geld.

Maar de wet tegen kraken lijkt me vrij duidelijk en dat die luitjes dit doen is leuk en aardig maar overbodig.

SouLLeSS | 28-09-11 | 23:11

Moeten ze in de deelraad van Zuidoost proberen, ik trek persoonlijk die megafoon uit z'n handen en vraag de bodes om de zaal te ontruimen.

Boudt | 28-09-11 | 21:52

Holzenbein stond er ook tussen.

Smalhout | 28-09-11 | 21:17

Kom maar op met de mega notenkraker. Hup krakers er in en kraken maar.

Smalhout | 28-09-11 | 21:15

ze lijken er nogal veel moeite mee te hebben dat ze OOK moeten werken, net als ieder ander mens in nederland om in een huis te kunnen wonen.

G15 | 28-09-11 | 21:04

Die wortels in hun gekraakte hol duwen en dan wat aardappels erbij.
De zgn. verworven rechten pureren.

caravaggio | 28-09-11 | 20:10

Laffe "bestuurders". Zo van "ik hoor er niet bij.." Geert, we missen je in dit soort situaties.

Kamervraag | 28-09-11 | 19:29

Loozers... Next!

MeneerJoost | 28-09-11 | 19:21

Ik heb een hekel aan dat krakertuig. Wat gewoon te gierig is om voor woonkosten te betalen. En later als ze op het pluche zitten blazen ze hard van de toren.
Hard aanpakken en naar siberie ermee.

BigBangNeverHappened | 28-09-11 | 19:10

Als ik in die raadzaal had gezeten, dan had ik deo rond gespoten en vervolgens met mijn gehele partij de zaal hebben verlaten en vervolgens de politie gebeld.

zeertegendradig | 28-09-11 | 19:07

@synchronicity | 28-09-11 | 15:11
"Ik ga toch voor veel meer eigen verantwoordelijkheid en vrijwilligheid en niet dat zwaar overrate democratie."
Wat voor taal is dat? Is dat Pools?

KrakerJack | 28-09-11 | 19:03

Maar goed dat de beveiliging dit snel heeft aangepakt..

Get a Goldfish | 28-09-11 | 18:52

Krakertjes stinken ..

Goldway | 28-09-11 | 18:51

Mensen hebben niet het recht op een woning, net als dat mensen geen recht op geluk hebben. Mensen hebben het recht dit na te streven zonder daarbij andere mensen en hun rechten in de weg te staan. Bij kraken maak je inbreuk op iemands eigendomsrecht, dus niet gelegitimeerd. Klaar, uit, punt.

SH- | 28-09-11 | 18:41

pepjunkies

nelis5688 | 28-09-11 | 18:34

Bel aub de reinigingsdienst en wel gescheiden aanbieden. Anders is het slecht voor het millieu ook.

Smalhout | 28-09-11 | 18:01

Als dan al die krakers in het raadshuis staan, waarom halen ze dan niet direct die woningen leeg door de ME? Als er niemand is, bieden ze ook geen weerstand.

Jogert | 28-09-11 | 17:59

viespeuken die stelen, uitroeien aub

eddiekallie | 28-09-11 | 17:14

Krakers zijn crimineel en maken andermans eigendommen stuk.

agneshoefijzer | 28-09-11 | 16:58

En ook nog hun konijnenvoer aan de aanwezigen proberen op te dringen, tsssk.

caspert79 | 28-09-11 | 16:19

Knieschotje?

elgringo | 28-09-11 | 16:01

Ik ruik ze door het scherm heen.

jeanmondo | 28-09-11 | 15:58

vlaam2 | 28-09-11 | 15:14 | + 0 -
Alleen omdat ze geen driedelig pak aan hebben ?

Eurotokkie | 28-09-11 | 15:19

Wat een stinkend groepje is dat toch. Ben blij dat we nog geen geurinternet hebben. En wat is dat toch altijd met zo'n megafoon? het lijkt me dat ze daar een behoorlijk geluidssysteem hebben.

jvlaam2 | 28-09-11 | 15:14

NedPow | 28-09-11 | 14:44 | + 0 -

En de politiek heeft geen verknipt beeld , ugh.

Eurotokkie | 28-09-11 | 15:12

Nee democratie is lekker... Democratie is wanneer 2 vossen en 1 konijn stemmen over wat er vanavond op tafel staat. Een democratie kan al je geld afpakken, je in de gevangenis gooien, je naar de oorlog sturen... als de meerderheid van de gekozen vertegenwoordiging dat wil. Ik ga toch voor veel meer eigen verantwoordelijkheid en vrijwilligheid en niet dat zwaar overrate democratie. Die krakers krijgen in zo'n samenleving uiteraard ook geen kans...

synchronicity | 28-09-11 | 15:11

@Fleggel: da's ludiek aksie voeren voor gevorderden. Zover zijn ze nog niet.

lekkurlinx | 28-09-11 | 15:02

ohgossie! Bestaat dit nog? Wat leuk...

lekkurlinx | 28-09-11 | 14:59

Nou kunnen ze daar weer 2 dagen lang poetsen voordat ze van de stank af zijn...

Koninging Beatricks | 28-09-11 | 14:56

Echt dit soort krakers gasten, ik kots ervan.Weg ermee. Ze zijn triest, kinderlijk, naïef en bovenal gore profiteurs.Ze vinden kapitalisme uit den boze maar ze profiteren er wel van. Juridisch eigendom is volledig zeggenschap hebben over je eigen zaak of goed. Kortom wat niet van jou is blijf je met je poten af. Peloton ME erover om wat levensvreugde eruit te rammen.

JanModaaltje | 28-09-11 | 14:54

@denoorman | 28-09-11 | 14:43
Waarom worden containerwoningen gebouwd als het goed zit?

Itastijl | 28-09-11 | 14:50

Heerlijk filmpje!!

Heb zitten genieten hoor, wat een old-school aksie.
Kunnen ze dat muziekgebouw nmiet kraken, dan gebeurt er wellicht nog iets nuttigs mee.
Ik miste alleen de eindJoel "kraken gaat door"

En waar blijft de graffiti en de pakken yoghurt over de hoofden van de raadsleden?

Fleggel | 28-09-11 | 14:49

Trieste figuren, beetje 'leuk' doen met een wortel. Afpakken en breken die oranje rakker. Dat zal ze leren!

Blote Bertus 2000 | 28-09-11 | 14:44

Die gasten hebben ook zo'n verknipt beeld van de realiteit, met: 'als wij uit ''onze'' panden worden gezet' :') Ga werken en verdien het eens om 'onze' of 'mijn' pand te mogen uitspreken, tuig.

NedPow | 28-09-11 | 14:44

Goh, wat is er toch gebeurd met de leuke idealistische krakers van vroeger? Krakers zijn nu niets meer of minder dan een zooitje profiteurs en bedreigers. Woningnood. Helemaal niet. Er staan genoeg woningen te koop of te huur in nederland. Ze willen gewoon gratis wonen op kosten van de gemeenschap en liefst in het centrum van amsterdam op een leuke lokatie.

denoorman | 28-09-11 | 14:43

Bij de konijnen af. Zijn deze onrendabelen uit hun hok gezet ofzo? Als je wilt wonen is het een goede gewoonte er voor te betalen en dus blijft je met je tengels van de spullen van een ander af.

longblond | 28-09-11 | 14:40

"Doe eens normaal man"?

michelr | 28-09-11 | 14:38

@JJP | 28-09-11 | 14:20
Zelfs een dakloze kan in Nederland een 'daklozen' uitkering krijgen zodra je een adres kan opgeven, levert €500 per maand op.
Als je 'kraakt' vraag ik me af of je van die poen niet een paar tientjes kan missen om je pandje te laten aansluiten op de waterleiding.
Ik ben in heel wat kraakpanden geweest (20 jaar geleden) en sommige krakersverenigingen hadden het prima voor elkaar.
Schone toiletten, en een algemene nette indruk.
Er zijn echter ook mensen die hun geld liever besteden aan drank en softdrugs, en gewoon blijven pissen op een plee die al maanden geen water heeft gezien.
Heb je enig idee hoe dat ruikt?

necrosis | 28-09-11 | 14:34

Krakers misbruiken grondgebied van anderen. Leegstand speculateurs misbruiken NL grondgebied. Weet niet wie beter is van de 2 kwaden.

Itastijl | 28-09-11 | 14:25

hahahahahaha wat een simpel volk is het ook zeg, ga lekker werken joh.

Mike_R | 28-09-11 | 14:24

@Superior Bastard | 28-09-11 | 14:15 *ja knikt* ;-)

vraagstaart | 28-09-11 | 14:22

@Reinaert | 28-09-11 | 14:16 |
Je kan ook zelf advocaat van de duivel spelen natuurlijk.
Zoals, is het niet zo dat dit kabinet eigenlijk verrekte weinig hervormt, zoals Wijffels afgelopen zondag bij Buitenhof verkondigde.

Bart_Bart | 28-09-11 | 14:21

IkSchrijfDusIkBen | 28-09-11 | 14:08 |

Volgens mij is het voor een deel een lijst met adressen in Amsterdam oost, volgens mij hoorde ik hem roepen 'linnaeusstraat'. Maar dat hoort ook een beetje bij de folklore van kraken, zo'n bullhorn gebruiken zodat je punt in ieder geval onverstaanbaar is.

SheriffSharif | 28-09-11 | 14:21

Wat ik me dan altijd afvraag, hoe Nederlands zijn de krakers? De tweede interruptie van de vergadering wordt gepleegd door een Duitser. Nou wil het feit dat de meeste Duitse studenten die ik ken in de categorie krakers, geen hoog cijfer op hun eindlijst op de middelbare school hadden en daarom niet toegelaten worden op de Duitse universiteiten voor de sociale studies (psychologie en bijvoorbeeld koffiedikkijken).

Wij in Nederland laten ze vervolgens wel toe.

Nu weer terug naar de krakers, ik loof initiatieven die zij ondernemen zoals kringloop winkels, hergebruik, permaculturen, energiezuinig leven. Maar in het huidige krakers landschap wordt de spoeling dun. Om enige beweging te krijgen in de vastgeroeste onderhandelingen tussen gemeenten en krakers zouden krakers er goed aan doen om, op z'n mooi Duits "Entzauberung" der krakers te voltrekken.

Misschien worden zij dan wel minder in getale, oprechte ideeën voor een betere samenleving komen beter tot hun recht en ook de media zal beter over jullie berichten.

Bericht naar krakers:

Misschien dat het nog niet tot jullie doorgedrongen is maar een anarchie bestaat niet en is in zijn implicaties de bijl aan de wortel van juist al jullie goede initiatieven. Ja jullie hebben een punt dat de woningmarkt en veel van de sociale instituties in dit land verkankerd zijn. Maar geeft dat jullie het recht om jullie voorstellen op te dwingen door stelselmatige ondermijningen van alle vaste beleidskaders die we in dit vrije land hebben ontwikkeld?

Zo marginaal als jullie misschien een ecologische voetafdruk op deze wereld zetten, zo marginaal is ook het goede dat een veelvoud van zij die zich krakers noemen met zich mee dragen.

Ik neem een paar voorbeelden. Niet geloven in het dragen van schoenen, het niet hebben van een mobieltje, piercings door je hoofd of je haar een meter laten groeien is in de normale grote mensen wereld reden genoeg om jou geen baan te geven.

Met een baan kun je bijdragen aan een betere wereld, ietwat indirect, maar met een beetje inzet kun je jezelf een geloofwaardige entiteit verschaffen. In geen opzicht is het binnenvallen en met eisen gaan zwaaien de juiste benadering in een conflict.

We hebben instituties, die misschien niet goed genoeg werken, maar dienen als noodzakelijk kwaad. Ervaar dat nou eens en pas je dit kleine beetje aan zodat ook jullie bestaan geen fuel of het vuur dat alle mooie initiatieven verbrandt.

Wees zelf ook vrij, leer connecties leggen tussen beleidsmakers en de harde wereld, verbind, verwijder jezelf niet.

Nu klaar voordat ik nog medelijden ga krijgen.

JJP | 28-09-11 | 14:20

@Bleke Dood | 28-09-11 | 14:12
LOL, dit maakt veel duidelijk.

Che_cuevara | 28-09-11 | 14:17

@vraagstaart | 28-09-11 | 14:11

LOL. Bakito deugt, punt, uit. EvdD is een one-trick pony geworden en lijdt aan Pechtolditus Acutus maar dat hoeft nog geen reden voor een ban te zijn. Vind ik.

De linkerflank mag dus best wat steviger verankerd blijven vind ik. Altoos preken voor eigen parochie is nou ook weer niet echt bevredigend. Daar hebben we Jolo.nl tenslotte al voor.

Reinaert | 28-09-11 | 14:16

Ik mag toch hopen dat het biologische worteltjes zijn...

KaiserSoza | 28-09-11 | 14:16

vraagstaart | 28-09-11 | 14:11
Correcte waarneming, straks bestaat het reaguurdersbestand alleen nog maar uit kritiekloze ja-knikkers en veelposters.

Superior Bastard | 28-09-11 | 14:15

Ik wil het toch wel even opnemen voor de krakers en de krakerswereld! Vergeet niet dat de krakerswereld er wel voor gezorgd heeft dat... eh... nou... dat.... eh.

Hoe dan ook, er zijn ook heel veel positieve kanten op te noemen aangaande het kraken. Neem nu het eh..... wacht effe hoor..... dat ze dus eh.....

Door het kraken kunnen we nu in ieder geval.... we kunnen..... eeeh.

Hier kom ik op terug.

Bleke Dood | 28-09-11 | 14:12


De hele raadszaal is grondig ontsmet na dit bezoek. Dit om uitbraken van besmettelijke ziektes onder de raadsleden te voorkomen.

Willianus Wortelus | 28-09-11 | 14:12

@vraagstaart | 28-09-11 | 14:00 |
Ja dat mag.
*scalp van krakertje aan mijn trophy-wall hangt*

Bart_Bart | 28-09-11 | 14:11

@Reinaert | 28-09-11 | 14:06 Eensch, de linkerflank heeft een flinke aderlating ondergaan met de emigratie van Bakito en EvdD naar Banada.

Dat komt de discussie niet ten goede, tenslotte willen wij onze parels van wijsheid toch een beetje kunnen oppoetsen aan de smerige poetslap van hún ideeën.

Of zoiets ;-). Ik ga ook maar eens een mailtje sturen aan joris, waarbij ik de woorden "zuurpruim", "ochtendhumeur" en "lognazi" uiteraard niet zal gebruiken.

vraagstaart | 28-09-11 | 14:11

dr-j | 28-09-11 | 14:06
Juist, en dan te bedenken dat dit volwassen mensen zijn.

Superior Bastard | 28-09-11 | 14:10

@ necrosis | 28-09-11 | 13:47 | + 0 -
Vervelende wetten toch ook altijd...
Ze staan altijd goede oplossingen in de weg!
@ Che_cuevara | 28-09-11 | 13:48 | + 0 -
Sinds wanneer is het de kogel niet waard, wanneer het een uitkering bespaard?

Semper Pecunia | 28-09-11 | 14:09

Het is net of ze een andere taal spreken, heb niks van die schreeuwer begrepen. Iemand???

IkSchrijfDusIkBen | 28-09-11 | 14:08

Ik kan maar een paar seconden hiervan kijken voor ik het weer wegzap uit plaatsvervangende schaamte... als je dit soort zaken doet dan weet je toch al dat je verloren hebt... gewoon zucht. Niks meer.

dr-j | 28-09-11 | 14:06

@vraagstaart | 28-09-11 | 13:57

Standbeeld? Tja, Slot Reinstein is dus gewoon echt te klein om een passend standbeeld te huisvesten. De plafonds hier zijn maximaal acht meter hoog en dat gaat dus níet passen.

Maar ter compensatie heb ik de hut wel vol hangen met spiegels. Kan ik toch nog van al die grootsheid genieten.

En wat dat andere kleinigheidje betreft: ik zal de directie van Artis een mailtje sturen dat de kooi zo ondertussen toch ècht weer open mag. Want waar zouden we zijn zonder linksdraaiende apengein?

Reinaert | 28-09-11 | 14:06

Dat eeuwige hysterische toontje, verontwaardigde houding en ludieke uiterlijk heb ik ook eerder gezien.

Superior Bastard | 28-09-11 | 14:01

@Uw Verzekeringsadvis | 28-09-11 | 13:53
En u regelt de verzekering wel?

Che_cuevara | 28-09-11 | 14:00

@Bart_Bart | 28-09-11 | 13:54 Dank u. Dat is een groot compliment; mag ik deze tegel inlijsten en aan de trophy wall van mijn kantoor hangen?

vraagstaart | 28-09-11 | 14:00

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-09-11 | 13:48
*Gri-hinnik*

necrosis | 28-09-11 | 13:59

@Superior Bastard | 28-09-11 | 13:56 |
Ze zouden natuurlijk ook in een ander land kunnen gaan wonen, als het hier zo slecht is. En zo kapitalistisch.
Bijvoorbeeld China. Of Venezuela.

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:58

Ik ga naar de slijterij.

Alleen al om die krakers te stangen.

Pa Cartwright | 28-09-11 | 13:58

@Reinaert | 28-09-11 | 13:51 Zeker! Echter, van negatief zelfbeeld kun je ons niet beschuldigen *standbeeld van zichzelf in woonkamer nog even afstoft* en de reaguurders die ik IRL ken, werken hard. Tussen het reaguren door. Ook Bakito, om maar eens in de hoek van de Linkschmensch te kijken.

Hoewel hij op dit moment een woning in de ban-lieus aan het kraken is, natuurlijk.

vraagstaart | 28-09-11 | 13:57

briljant shot, dat tegelijkertijd uitspreken van'collectief' en dan de vuist (met daarin een pak papier zodat je je speech kunt onthouden) krachtig de lucht in.

SheriffSharif | 28-09-11 | 13:57

Ik neem aan dat ze vanmiddag van hun bed zijn gelicht door de politie vanwege het verstoren van de openbare orde en bedreiging.
Mislukte anarchisten, profiteren van het systeem dat je bevecht.

Superior Bastard | 28-09-11 | 13:56

@necrosis | 28-09-11 | 13:53 |
Dat zou dan de gemoedelijke sfeer kunnen verklaren in het filmpje.
De linkse vleugel van de PvdA kwam gewoon even langshoppen.

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:56

@vraagstaart | 28-09-11 | 13:47 |
Dat is een pak van mijn hart. Ik was bang dat onschuldige kinderen contaminated konden worden door krakers.
Je bent overigens wel een expert.
Je zou eens de documentaire kunnen zien van een van de voorvechters in de strijd tegen hippies.
Dr. Eric P. Cartman, in een docu genaamd: 'Die Hippie, Die.
Veel van jouw inzichten komen daar in terug.

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:54

Wel schrikken zoveel lieden en zo een grote vergaderzaal om een stukkie 020 te "kuch "besturen.
Deelkantoor opheffen, verbouwen tot woonruimte en aan de krakerts geven, 2 vliegen in 1 klap.

Uw Verzekeringsadvis | 28-09-11 | 13:53

Persoonlijk zou ik de moeite van zo'n actie eerder stoppen in het zoeken van woonruimte of een baan.

Biff Eagleburger | 28-09-11 | 13:53

ik zit hier te zwoegen op kantoor en die krakerts hebben geen baan en stelen woonruimte
en ik betaal me blauw aan mijn woning
laat dat tuig maar eens gaan werken dan verdienen ze centjes kunnen ze een woning huren

cees later6606 | 28-09-11 | 13:53

En, waarom is er iets als Fatima Elatik?
Bart_Bart | 28-09-11 | 13:41

Omdat de PvdA haar kan betalen van onze taxpoet!
In feite zijn PvdA'erTs ook krakers, die 'bezetten' onze portemonnee.

necrosis | 28-09-11 | 13:53

@vraagstaart | 28-09-11 | 13:47

Opzichtig *kucht* :

- doofheid (variant: "Oost-Indisch")
- tunnelvisie
- gebrekkige creativiteit, soms uitmondend in zelfverklaard "reaguurderschap"
- lijdend aan ongeremde en ongefocusde agressie-aanvallen

Lijkt me toch het profiel van de hardcore reaguurder.
Maar goed, dat kan aan mij liggen natuurlijk.

Reinaert | 28-09-11 | 13:51

Nu kunnen we wel afgeven op werkschuwe, stinkende, langharige krakers, maar die lui van de deelraden zijn haar beter. Zijn ook werkschuw, weten de mooiste baantjes onderling te verdelen, graaien met handen en voeten in alle subsibiepotjes die er bestaan, liegen en bedriegen jan en allemaal en krijgen er nog dik voor betaald ook. Wat mij betreft mogen die lui vooraan in de rij voor de guillotine staan, sluiten de krakers maar netjes achteraan.

FrankVeer | 28-09-11 | 13:51

Alleen al het feit dat de perceptie / nieuwsverspreiding aan de kant van de krakers in het Engels wordt gesteld, geeft al aan in hoeverre hun versie van het verhaal wordt gedragen in de rest van de maatschappij.

Seraphin | 28-09-11 | 13:49

@spanarchist | 28-09-11 | 13:41
Dan worden die bedrijven "gekraakt".

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:49

@hansvanvoren | 28-09-11 | 13:31
Omdat ze weten dat haar soort wel raad weet met wortels?
( bit.ly/nwupDr )

Prof. D.A.H. Vintik | 28-09-11 | 13:48

@Semper Pecunia | 28-09-11 | 13:37
Omdat het de kogel niet waard is.

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:48

@Bart_Bart | 28-09-11 | 13:36 Dat kàn, maar daarvoor zijn een aantal risicofactoren bepalend:
- structureel en ernstig gebrek aan persoonlijke hygiëne
- hevige acné
- negatief zelfbeeld
- doofheid (variant: "Oost-Indisch")
- tunnelvisie
- gebrekkige creativiteit, soms uitmondend in zelfverklaard "kunstenaarschap"
- uitkeringsverslaving in combinatie met ongeneeslijke luiheid
- lijdend aan ongeremde en ongefocusde agressie-aanvallen

Als je de meeste van deze eigenschappen niet hebt, is het besmettingsgevaar gering.

vraagstaart | 28-09-11 | 13:47

@Semper Pecunia | 28-09-11 | 13:37
Omdat dat in de wet staat.
Ongedierte mag je tegenwoordig alleen bestrijden met milieuvriendelijke middelen.
*honkbalknuppel met FSC-keurmerk uit vel halen doet*

necrosis | 28-09-11 | 13:47

@kippevlees | 28-09-11 | 13:36
De politie komt niet omdat krakers nooit de snelheidslimiet overschrijden.

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:47

Weet je wie ook speculanten overal de schuld van gaf?

sjaakdeslinksesul | 28-09-11 | 13:46

Het schijnt dat ze dagen nodig hebben om de boel te ontsmetten daar.

Barbatruuk! | 28-09-11 | 13:46

@vraagstaart | 28-09-11 | 13:33
Kortom, altijd dus.

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:46

Waarom stelt Oost niet gewoon dat MuzyQ open voor die daklozen?
Dan heb je A)eindelijk een bestemming voor dat centrum, en B)ze blijven met hun kraakpoten van bestaande woningen af.

Pa Cartwright | 28-09-11 | 13:45

Ik vind dat soort figuren ook altijd maar een beetje wazige wapperts maar ach kraakpanden en vrijplaatsen mogen niet verdwijnen vind ik. Van die kraakpanden waarvan de eigenaar wilt dat ze weggaan ok daar moeten ze gewoon opkazen maar er zijn ook genoeg panden waar niemand naar omkijkt, gekraakt word en er nog wat van gemaakt word.

Van die driftkikkers hier die alleen maar werkschuw tuig en belastingcenten kunnen roepen daar word ik ook niet goed van.

Panden waar alleen maar buitenlandse activisten inzitten daar mogen ze van mij hard tegen optreden want dat soort lui zetten krakers echt in een te slecht daglicht.

Daarnaast is kraken gewoon een fase voor een hoop mensen. Na hun 30e gaan de meeste van dat soort figuren toch nog een studie volgen en worden ze advocaat of iets dergelijks.

Ansjo | 28-09-11 | 13:45

@hansvanvoren | 28-09-11 | 13:31
Één voor voor en één voor achter.

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:44

@hansvanvoren | 28-09-11 | 13:31
Volgens moeten we dat niet willen weten met z'n allen....

necrosis | 28-09-11 | 13:44

-weggejorist-

MurrayRothbard | 28-09-11 | 13:43

En over 10 jaar worden de wortels vervangen door een stekkerdoos. Ludiek blijft ludiek.

spanarchist | 28-09-11 | 13:42

@infamousbastard | 28-09-11 | 13:25
Om Groen Links over te halen.

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:42

@Cum_Fraude | 28-09-11 | 13:39 |
Ja, wat zit daar allemaal?
En, waarom is er iets als Fatima Elatik?

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:41

Maar als de directieleden van Unilever, Heineken en Shell daar protesteren, wie geeft er in de tussentijd dan leiding aan die bedrijven?

spanarchist | 28-09-11 | 13:41

Dat niveautje Engels op hun website... erbarmelijk.

knuffedol | 28-09-11 | 13:40

Laat die gasten een kamertje in een gesticht kraken.

Conan de Rabarber | 28-09-11 | 13:40

na de eerste drie woorden "sinds een aantal" had ik al geen aandacht meer. Vies vies links stinkend tuig, allemaal!

hondow | 28-09-11 | 13:40

Geen probleem, Fatima Elatik kan nog wel wat miljoenen verduisteren voor de krakers.
P.S Zou ze die miljoenen verstoppen onder dat hoofddoekje?

Cum_Fraude | 28-09-11 | 13:39

@doenormaal! | 28-09-11 | 13:18
Die is gewoon 3 jaar niet van zijn kont geweest.

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:39

Bah, linksmensen

Johnny Mieremet | 28-09-11 | 13:37

Gadverdamme man.

Een paard | 28-09-11 | 13:37

Waarom kunnen ze dit soort parasieten niet gewoon doodschieten..?

Semper Pecunia | 28-09-11 | 13:37

Ik kon die vent met zijn roeptoeter nauwelijks verstaan, maar ik meende iets te horen over afspraken tussen de gemeente en een krakerscollectief.
Dat lijkt me sterk aangezien kraken al een tijdje wettelijk illegaal/ strafbaar is.
Dat sommige gemeentes daar niet aan willen meewerken is voor de krakers geen vrijbrief om rechten te ontlenen aan beloftes van 'opstandige' (deel) raadsleden.
Wat mij betreft worden die (deel) raadsleden ook vervolgd wegens het overtreden van de wet.

necrosis | 28-09-11 | 13:36

@vraagstaart | 28-09-11 | 13:33 |
Kan je ook besmet raken?
Kan, kan je een van hen worden!?

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:36

Leer spellen, tuig. Actie is met een 'c'.

Gigano | 28-09-11 | 13:36

Dreigement of niet, ze hebben wel allemaal een snipperdag opgenomen of hun goed lopende bedrijf voor een dag gesloten om te demonstreren.
Dan heb je wel hart voor de zaak!

gescheurdrubber | 28-09-11 | 13:36

Kan dat zomaar in Nederland? Dat een groepje ongeschoren werkschuw tuig een vergadering komt verstoren?
Waarom word er niet ingegrepen?
Waarom lopen die gekozen raadsleden niet de zaal uit?
Waar bleef de politie om dat werkschuwe tuig wat alleen maar gratis wil wonen te verwijderen?
Het moet niet veel gekker worden in Nederland.

kippevlees | 28-09-11 | 13:36

@hansvanvoren | 28-09-11 | 13:31
Omdat ze altijd méér wil natuurlijk.

fluh | 28-09-11 | 13:35

Ik had de wortel gepakt en opgegeten.
Heeft meneer de kraker geen lunch meer.

Herr Knäckebröd | 28-09-11 | 13:34

@hansvanvoren | 28-09-11 | 13:31 |
Ik leefde in de waan dat Fatima eigenlijk niet bestond. Bedankt dat je mij er weer op wijst dat ze wel degelijk bestaat.

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:34

@Biff Eagleburger | 28-09-11 | 13:22 Maar nooit met blote handen aanraken!

Wees extra voorzichtig bij het benaderen van krakers:
• wanneer u lijdt aan suikerziekte.
• wanneer u last van uw darmen hebt of krijgt tijdens het zien van krakers. In geval van ernstige (soms bloederige) diarree moet u onmiddellijk stoppen met de omgang met krakers.
• wanneer u last krijgt van blijvende hoofdpijn, misselijkheid, braken en stoornissen bij het zien moet u onmiddellijk stoppen met de omgang met krakers.
• wanneer u regelmatig alcohol drinkt, omdat de combinatie van alcohol en krakers de kans op agressief gedrag vergroot.
• wanneer u last hebt van droge ogen.
• wanneer u aanleg hebt voor overgevoeligheid.
• wanneer u bloeddonor bent. Tijdens de omgang met krakers en gedurende 1 maand na het stoppen van de omgang mag u geen bloed geven, wegens het risico van overdracht van besmettelijke ziektes.
• wanneer u aanleg hebt voor (ernstige) neerslachtigheid (depressie). Krakers worden in verband gebracht met depressie, verergering van depressie, angst, stemmingswisselingen, psychose (ernstige geestesziekte waarbij de controle over het eigen gedrag en handelen gestoord is) en in zeldzame gevallen met zelfmoordneiging, poging tot zelfmoord en zelfmoord. Vooral als u eerder depressief bent geweest, moet u hiermee rekening houden. Indien u tijdens de de omgang met krakers tekenen van een depressie bemerkt, zoals heel verdrietig voelen zonder reden, huilbuien, concentratieproblemen of wanneer u zich afzondert van vrienden en familie, moet u uw dokter hiervan in kennis stellen, zodat u hiervoor behandeld kunt worden als dat noodzakelijk is.
•wanneer u last krijgt van agressief of gewelddadig gedrag.
•wanneer uw huid of ogen geel verkleuren en/of wanneer uw urine donker verkleurt.
•wanneer u last krijgt van spierpijn en/of gewrichtspijn door te lang doelloos hangen.

vraagstaart | 28-09-11 | 13:33

@superjan | 28-09-11 | 13:30 |
Ik zou mijn alleen-bij-hippies-opwellende agressie niet hebben kunnen beheersen.

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:32

Ik vraag me af waarom die krakers zich zoveel beter voelen dat ze niet als ieder normaal mens via de wachtlijsten kunnen wachten op een woning. Eigenlijk best wel A-sociaal

Bluto Blutarsky | 28-09-11 | 13:32

Ah, leuk, weer een ludieke actie van moreel superieure linksch menschen ? (die niet zelf door iets of iemand gekozen zijn overigens, dat dan weer niet.)

Marcus Porcius Cato | 28-09-11 | 13:31

In de tijd van Leefbaar Bakker & Bakker was dit alleszins minder ordentelijk verlopen.

Dan hadden die krakers binnen no time op het trottoir gelegen. Met een wortel in hun hol. Allemaal.

Pa Cartwright | 28-09-11 | 13:31

oh, wat was ik hier graag bij geweest. Rumble in the deelraad

superjan | 28-09-11 | 13:30

Poolse landdag met op het eind een Poolse kraakhoer die de megafoon pijpt. Wat een vertoning zeg!

René from the Café | 28-09-11 | 13:30

We zijn nu trouwens wel op die krakers af aan het geven maar die deelraad in Amsterdam Oost deugd natuurlijk ook voor geen meter.
is.gd/WczSUZ

irriducibili79 | 28-09-11 | 13:29

"Want: men praat op een normaal niveau en blèrt niet."
.
ow... dan weet ik wel de juiste partij voor ze....

Satria | 28-09-11 | 13:29

WTF, gooi die er toch uit.
En dat mens in deel twee moet eens fatsoenlijker Nederlands leren.
Kansloos tuig, ga werken.

Che_cuevara | 28-09-11 | 13:28

Ik zie tuig wat tuig gaat helpen ten koste van de belastingbetaler.

Megalomaantje | 28-09-11 | 13:28

Elke kraker heeft tegenwoordig toch onderkomen in een celletje van 2 bij 2?

Mikeymand | 28-09-11 | 13:28

@kapotte_stofzuiger | 28-09-11 | 13:22 |
Goed punt.
Maar wel typisch dat een zo'n links clubje blanker dan blank is.
Niet goed voor credibility. Ook niet goed is het gegeven dat hun hippie zijn geen keuze is, maar het het gevolg van de maatschappij niet aankunnen.

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:27

@vraagstaart | 28-09-11 | 13:22

Dan is dat lange haar weer fijn om de drap van je schoenen te vegen.

Biff Eagleburger | 28-09-11 | 13:26

Stinkend langharig werkschuw tuig. De wereld zou naar de klote gaan wanneer iedereen zijn kind zo zou opvoeden. Ik zou me als ouder kapot schamen!

Rikketiktik | 28-09-11 | 13:26

eeuh waarom die wortels?

infamousbastard | 28-09-11 | 13:25

Waarom zie je nooit krakers op een industrieterrein in een pand ? Heel veel leegstaande panden maar ja de krakers willen natuurlijk topnotch een grachtenpand uitwonen anders geen hol aan.. Salonkrakers zeg maar ..
In de jaren 80 kon je nog begrip opbrengen voor krakers nu is het een "lifestyle" ...

vicecity | 28-09-11 | 13:24

Jammer dat sommige mensen nooit het verschil tussen mijn en dijn leren kennen. Ik woon in een mooi huis, maar betaal daar ook goed voor. En werk daar hard voor. Allemaal lutsers die krakers

Beuzelaar | 28-09-11 | 13:24

@rara | 28-09-11 | 13:22
Daar heb je een punt. Het rijmt niet, maar het dicht wel.

Filterzakje | 28-09-11 | 13:24

"Heeft wel weer zin in wat grootschalige krakersrellen, prachtige tv als er weer zo'n luizebol bezwijkt onder de lange lat."

luckor | 28-09-11 | 13:23

Zielig volk! Je kunt er nooit een meningsverschil mee hebben, want er is maar 1 mening. Die van hun.

Schaamharing | 28-09-11 | 13:23

Die raadsleden zijn ook maar een stelletje makke lammetjes. Ga je als toppunt ook nog een foto maken van een bungelende wortel.. 'leuk voor twitter'

zuurkool | 28-09-11 | 13:23

@Bart_Bart | 28-09-11 | 13:21
Omdat je in de drugshandel niet lastig gevallen wilt worden door ontruimende ME-ers.

kapotte_stofzuiger | 28-09-11 | 13:22

V: Waarom heten krakers eigenlijk krakers?

A: Naar het geluid dat je maken als je er op trapt.

Probeer het maar eens.

vraagstaart | 28-09-11 | 13:22

Als hij die megafoon nu eens uitzet dan wil ik misschien wel naar hem luisteren en dan zeg ik nog niks over zijn "gesjellig" accent.

irriducibili79 | 28-09-11 | 13:22

Is dat niet de deelraad waar PVDA crimineel Elatik, het oogappeltje van Cohen, de baas speelt.

krankzinnig | 28-09-11 | 13:22

@Pa Cartwright | 28-09-11 | 13:20
Da's toch een vorm van dichtkunst?

rara | 28-09-11 | 13:22

Waarom zijn er nooit Marokkaanse of Surinaamse hippies? (i.e. krakers).

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:21

Geschift, komt niet meer goed...

Kakelvers | 28-09-11 | 13:21

@irriducibili79 | 28-09-11 | 13:18
LOL!

Armageddon | 28-09-11 | 13:21

Een rashmob.

sjaakdeslinksesul | 28-09-11 | 13:20

"Zag een paar jaar geleden op de TV een gesubsidieerde bijeenkomst(noemde men een performance)en daar stopte een vent in het openbaar een wortel in zijn gat..."

Pa Cartwright | 28-09-11 | 13:20

Dan is zo'n iPad wel handig, ondertussen lekker Angry Birds spelen ("die krakende biggen moeten deaud!")

kapotte_stofzuiger | 28-09-11 | 13:20

Ze spreken in ieder geval Nederlands is voor de meeste krakers in Amsterdam niet mogelijk. Volgens de wet zijn ze schuldig aan een misdrijf dus verdienen ze volgens de wet straf. De wet is iets wat de meerderheid wil en dus zullen ze dat moeten respecteren. En nu opgerot met dat tuig!

webcrew | 28-09-11 | 13:20

Ik heb gehoord dat er nog genoeg woonruimte vrij is in een bos bij Hoofddorp. Waarom gaan die krakers daar niet naar toe?

rara | 28-09-11 | 13:19

Nee! Niet weer die hippies. Als Dr. Eric Cartman burgemeester was geweest was dit nooit gebeurd.

Bart_Bart | 28-09-11 | 13:19

iPadloze deelraadsleden. De arme drommels.

Pa Cartwright | 28-09-11 | 13:19

Heeft ie nou in zijn broek gepiest? Lijkt het wel op.

doenormaal! | 28-09-11 | 13:18

Als je je ogen dicht doet, hoor je een bontkraagje. Maar: krakers zijn tegen bont. Ik ben verward...

Filterzakje | 28-09-11 | 13:18

@Armageddon | 28-09-11 | 13:16
Er zijn ook krakers die werken hoor, ze werken op mijn zenuwen.

irriducibili79 | 28-09-11 | 13:18

Onmiddelijk het pand/ de panden waar ze in zitten ontruimen. Wat een aanfluiting dit soort "aksies"

Herr Pedor | 28-09-11 | 13:18

Ze hebben toch ook meer gelijk dan die raadsleden? Dus mogen ze meer schreeuwen.

Expert Homo | 28-09-11 | 13:17

Krakers zijn tuig! Allemaal!

doenormaal! | 28-09-11 | 13:17

Wow, een historisch correcte re-enactment van de jaren '80. Kan ik nog kaartjes kopen?

rara | 28-09-11 | 13:16

Langharig werkschuw TUIG!

Armageddon | 28-09-11 | 13:16

Krakertjes snappen sowieso niets van de samenleving. Dat blijkt wel uit hun levensstijl.

Requiescat in pace | 28-09-11 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken