
Het was een tijdje kogelvrij op de Nederlandse rijkswegen, maar zojuist heeft de
snelwegschutter weer een rijdend doelwit in zijn/haar crosshairs genomen. Mail: "
Een collega is vanochtend rond acht uur beschoten door de snelwegschutter op de A12 richting Den Haag, 2 km voor Hellevliet. Hij staat nu nog met politie voor een sporenonderzoek etc. Ze zijn op zoek naar getuigen. Wellicht kunnen jullie een oproep doen?" Bij dezen. Misschien is het wel gewoon een ordinaire Seat Leon-hater. Dat kunnen we ons dan ook wel weer voorstellen.
Reaguursels
InloggenCounter-sniper team inzetten...
Niet alle posts gelezen, dus kan een herhaling van zetten zijn:
Vanmorgen op radio538, Evers Staat op, werd er toevallig aan gerefereerd dat we al een tijdje niets meer van de snelwegschutter hadden gehoord.
Was hij het vergeten?
Tja die vang je niet met een lasergun.
tja, dat we nog steeds aan een schutter denken is toch ook wel bizar.
www.newton.dep.anl.gov/askasci/chem00/...
www.google.nl/search?aq=f&gcx=w&am...
Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n ruit te onderzoeken op metaalsporen van een kogel?
Sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. Ik hou me in en maak er geen flauwe doeeensnormaalman grappen over.
Wat onzin nieuws weer.
Zal wel niet vanwege zijruiten.
Ik dacht aan een mogelijke gun onder de motor kap/ in de grill.
Totaal van de pot gerukt degene wat zoiets doet, hoop dat ze de dader snel te pakken krijgen en dat hij/zij lang mag brommen.
wanneer komt de knokploeg nou?
zou die pipo met kogels van stikstof schieten? Lijkt me wel plausibel. Men vind niets. High tech automobilistje pesten.
@mezelf | 28-09-11 | 16:09
Kloothommel omdat ik het verkeerde topic post op dit comment.. eh
Met excuses dus.
*zich doet schamen*
Yep, deze komt in aanmerking voor de GGGSA:
"Grote Graaiers GeenStijl Award"
het ligt vlak bij linschoten
Steenslag van tegenliggers
Er is geen enkele keer een restant van een kogeltje aangetroffen. De snelwegschutter bestaat niet.
Een leon is dan ook niet mooi natuurlijk.
Katapult en ijsblokje - hoe moeilijk kan het zijn?
Er blijven dus 2 opties over:
1. De ruiten springen spontaan,
2. Het is de schuld van Job, hij reed op de verkeerde baan.
Creaguurder | 28-09-11 | 11:34
Zie mijn vorig plempsel....
Reinaert | 28-09-11 | 11:36
Klopt, ongeveer....
Ik heb hier een Crossman G-1 Extreme (whats in a name)
en die heeft een aanvangssnelheid van meer dan 350 mtr/sec.
Enkele testjes op een autoruit wezen uit dat ik in 5 schoten maar 1 (geheel vervormd)kogeltje terugvond.
De anderen braken het glas maar ketsten er daarna vanaf.
@ashtrey 11:45: vergeet ook niet de poema die Nederland wekenlang onveilig heeft gemaakt.
@fail
Nee, inderdaad beter de eeuwig bejaard gestylede VW golf. Die is veeeeeeeeeeeel leuker dan de Leon. Die golfjes zijn ook zo weinig van te vinden op de nederlandse snelwegen. Vooral golfjes in de kleur onderbroek blauw omdat paupers de metallic lak optie teveel vonden, niet... te... vinden..
@ Euf | 28-09-11 | 13:16 |
Een katapult (vanaf een viaduct oid) acht ik waarschijnlijker dat een of andere luchtbuks (en zeker niet vanuit de bumper, dan heb je wel meer nodig). Een beetje katapult schiet behoorlijk rap en zuiver.
seat leon heeft er een handje van om achterruiten te laten spingen. we hebben leon op het werk als lease auto's gehad en van de 140 die er rondreden hebben er 30 een klappende achterruit gehad.
Aanvulling op mezelf: linkje!
www.nationaalautoforum.nl/216-spontaan...
Volgens mij is het geen steenslag en geen schutter.
Kan zo snel de link niet vinden, maar er zijn wel meer Leon bezitters die de afgelopen jaren een spontaan imploderende achterruit hebben gehad. Zelf hebben we het ook meegemaakt, 's avonds auto geparkeerd in de garage, 's ochtends achterruit aan diggelen. Navraag leerde dat de achterruiten onder enorme spanning kunnen staan en soms spontaan inklappen door temperatuurverschil of door zoiets simpels als een hobbel in de weg.
Katapult kan niet tenzij de auto niet harder gaat dan 40km/h snelheid+kracht steen=34#8 op 132(&*)x4.
Dus kan het niet.....
Ik zei nog, pas op Leon, de kogel komt van achteren.
Is er eigenlijk ergens een lijst te vinden van de MERKEN auto's waarvan de achterruit springt?
Is er een lijst van type, leeftijd, plaats, kleur etc van de auto's en plekken des onheils?
Beetje autist moet daar wel een verband in vinden, toch?
GS, misschien even een statistiekje, matrix posten en dan hop... suggesties van de dames en heren autistische correluurders.
@fail | 28-09-11 | 11:18
Als je vanuit een even hard rijdende auto schiet, is die snelheid geen probleem.
Tja, ook al is je ruit in puin geschoten, kijk iig even om je heen of je autos in de omtrek ziet/kan beschrijven.
@Muxje | 28-09-11 | 12:33
Dat zijn stukjes porcelijn van een bougie. Een oud truukje onder autoradiodieven in de tachtiger, begin negentiger jaren in Amsterdam. Je gooit een bougie aan gruzelementen en schiet met een elastiekje een porcelein-scherfje tegen een zijruitje van een auto. 9 van de 10 keer springt de ruit in duizenden stukjes.
Jos Tiebent | 28-09-11 | 12:37 | + 0 -
Wat een vergezochte nonsens. Het is gewoon iemand (of meerdere personen) die vanaf een viaduct, langs de weg of vanuit een rijdende auto projectielen schiet met een luchtbuks dan wel katapult op achter- en zijruiten. Die ruiten zijn van veiligheidsglas dus versplinteren bij een dergelijke impact direct. Dat er geen kogeltjes worden gevonden is logisch te verklaren omdat die wegketsen van het raam.
@Jos Tiebent
Dan zal die gek ook zijn banden met schuim gevuld hebben, want hij moet dan elke keer door een stapel gesprongen glas heen rijden
Ok, laatste optie. Er rijdt ergens een gek rond in een geprepareerde auto, met een gerichte buks in zijn grill dus. Die kan van binnenuit bediend worden. Dit in combinatie met een afstandsensor tot de auto voor hem. Die laat de buks afgaan als de auto exact op een bepaalde afstand voor hem rijdt. Dat verklaart de exacte inslag op de achterruit en het nooit terugvinden van de kogel (die zal naar de lucht afketsen). De auto zal dan nooit een kofferbak mogen hebben, anders klopt de afstand niet. En de kogel heeft genoeg snelheid.
zwemverbrander | 28-09-11 | 12:21
Omdat de gefrustreerde politie schiet op omstanders en psychiatrisch patiënten en niet met een luchtbuks?
een bekend probleem bij seat is dat de achterruit kan springen.Door een kapote achterruit verwarming.
geen schutter doorrijden allemaaal :)
En om je een idee te geven hoe gemakkelijk achter- en zijruiten van een auto breken: www.youtube.com/watch?v=Vyw60MMC6DY&am...
Ik geloof geen hol van het idee steenslag. Dan zouden er meer voorruiten dan achterruiten sneuvelen. Vaak schiet steenslag opzij of naar achter, bijna nooit vooruit bij je voorganger door zijn achterruit heen.
Dat kogeltje is zo moeilijk terug te vinden ...
Volgens mij zijn ze bij CERN een doosje neutrino's kwijt. Als die dingen sneller dan het licht kunnen, is het mogelijk dat ze eerst rond Rotterdam op de snelweg lopen zieken, om daarna lachend naar Italie te vertrekken
@tisallemaalwatzeg 12:13: www.youtube.com/watch?v=FAt4whrUV70
@wakkere_nederlander 12:08: Dat was een reactie op Jos Tiebent (11:59). Al die zaken die het gebruik van een luchtdrukwapen door de snelwegschutter in twijfel trekken, zijn gemakkelijk te verklaren. Conclusie: het is niet bewezen maar wel plausibel dat hier een luchtdrukwapen gebruikt is. Waarschijnlijker dan een katapult, of steenslag.
...... Tip voor de politie: wie heeft afgelopen 2 weken vakantie gehad in die regio.
(of juist werk natuurlijk)
knight03 | 28-09-11 | 11:13 | + -5 -
Van mij een dikke plus ( niet alle minners hebben blijkbaar een gezond verstand)
Want misschien zeg wel : wie van het politie-korps is onlangs op vakantie geweest?
De schutter kan redelijk goed met buksje omgaan, want iedere keer is er niet in de carrosserie geschoten, maar exact in het glas. (Nog geen duidelijke afdrukken gevonden)
Het zal niet de eerste keer zijn dat een brandweerman een brand heeft gesticht. (onlangs nog in Bedum)
......... Brandweerman Erik H.(26) bekent autobranden Bedum.....
Waarom zou een politieagent niet gefrustreerd kunnen zijn?
Nah, voorruit dan maar. Eentje dan nog. Om u te beschermen tegen de snelwegschutter kunt u bij Carglass een steenslaghoedje kopen.
Ik zeg het zijn werknemers van Carglass.
Seat? Daar rijden alleen sjonnies in, die pauper zal zijn radio wel weer te hard aan hadden staan waardoor de achterruit brak.
Ook de bovenste foto laat zien dat het wel een heel erg groot gat is voor een kogel. Ik geloof geen barst van een schutter.
Het zijn niet de Polen die het gedaan hebben want die jatten alleen Seats
Denk dat de auto waaruit wordt geschoten op de één of andere manier is geprepareerd zodat niemand het kan zien als er wordt aangelegd. Vind de Fords-Transits met gordijntjes nog steeds erg verdacht btw...
Zullen we eens ouderwets eerst bewijsmateriaal verzamelen voordat we een snelwegschutter-hype creëren??
Tot nog toe nog niet 1 foto van een kogeltje gezien!!
Dit is geen komkommernieuws, dit is EHEC-komkommernieuws: dodelijk voor de geloofwaardigheid!
@Muxje | 28-09-11 | 12:05
Dat ben ik niet met je eens, er was een tijdje geleden een 'luchtbuksscherpschutter' op de tiffeliesie. Deze man (corpulent, ringbaardje, zegelring, te grote bril... kortom: gewichtig uiterlijk) heeft in opdracht van een van de tiffeliesie omroepen geprobeerd zo'n achterruit kapot te schieten, met een luchtbuks.
Dat ging dus verschrikkelijk moeilijk, alleen na meerdere schoten en deze ruit stond nog stil.
Het lijkt mij eerder een katapult, vanuit een voorbijrijdende auto wellicht. Of misschien wel de opwarming van de aarde, de PVV of misschien Greet persoonlijk wel. (dat was aluhoedje, ik geeft 't toe)
@vraagstaart | 28-09-11 | 12:04
Maar wat heeft de gemeente Gouda te maken met vergunningen in Ghana?
Dat van die dienstreizen riekt zeker naar fraude.
Als je vanaf de kant schiet is dat dus altijd onder een hoek ten opzichte van de harde, gladde achterruit. Het zou zelfs nog moeite kosten om er onder die omstandigheden een geweerkogel doorheen te schieten. Alles ketst door die hoek immers af. Ergo: Er moet recht voorruit geschoten worden uit een auto die er achter rijdt. Dan gaat de kogel wel recht door de achterruit en ligt daarna dus tussen de stoelen of op het dashboard van de beschoten auto voor het oprapen. Er is nog nooit een kogel gevonden... Er is dus geen sprake van een schutter. Quot erat demonstrandum.
Persoonlijk denk ik dat met al deze media aandacht er zo langzamerhand inderdaad wel een "snelwegschutter" zal zijn.
Waarschijnlijk zijn het er zelfs meerdere geworden.
@wakkere_nederlander | 28-09-11 | 12:07 |
Dat Carglass heeft toch stomme die HPX2-92KlK HARS van de reclame.
Ik heb gehoord dat daar een soort remote detonation mechanism inzit..
Het is een groot complot.
Was het Ella Fitzgerald of Memorex?
youtu.be/Bkt8Dwzl6Sg
Muxje | 28-09-11 | 12:05 | | Reageer+ |
Dus? Conclusie?
@wakkere_nederlander | 28-09-11 | 12:07
Een auto-mutilist. Geen automutilist natuurlijk.
Hier zit een autotaalidioot achter!
In tegenstelling tot de vooruit zijn achterruiten en zijruitjes bijzonder gemakkelijk te breken. Daarom moet je ook voor een zijruit gaan met je Lifehammer, mocht je auto te water raken. Zo'n ruitje breken lukt je wel met een luchtdrukwapen, zeker als dat wordt afgevuurd vanuit een auto die achter het doelwit aanrijdt. Het kogeltje zal gewoon afketsen, vandaar dat het niet wordt teruggevonden in de auto. Wie heeft er een luchtdrukwapen en is bereid even naar een sloper te rijden om daar een amateur-Mythbusters op te nemen?
Wat lakschade betreft, het lijkt me dat een gewoon luchtdrukwapen slechts een klein deukje veroorzaakt. Hoe vaak loop jij om je auto heen? Zo'n deukje zal je niet meteen opvallen, in tegenstelling tot een achterruit die er opeens niet meer is.
@vraagstaart | 28-09-11 | 12:04
Dat wordt ongetwijfeld het lunchtopic.
AfGhanastan.
ik word zojuist door EEN VROUW erop geattendeerd: huh, maar hoe kan je ACHTERRUIT door STEENSLAG op de SNELWEG stuk gaan? (ze heeft een milde vorm van Gille de la Tourette, en het werkt aanstekelijk)
@Che_cuevara | 28-09-11 | 12:02
Dan gaat niet de zwakste ruit eraan, maar de ruit waarvan de eigenfrequentie overeen komt met een noot die gezongen wordt. Die gaat dan resoneren. In theorie dan hè.
*nerdmodus off*
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-09-11 | 12:01
Waarschijnlijk gaat het hier om een psychodinges, die jongens hebben genoeg aan één hobby. Helaas. Tot het moment dat ze uit het verkeer getrokken worden en ze Bubba's nieuwe hobby worden.
Ende hoe toepasselijk.
Even iets heel anders: ik ben benieuwd naar de reacties van die "boze PvdA-ers" uit het vorige topic op de laatste stunt van regent Wim Cornelis. je weet wel, die Goudse burgemeester die de lokale bontkraagjes beschermt bij hun terreurdaden en Goudse brandweerauto's weggeeft aan Ghanezen, omdat hij in Ghana gaat wonen:
www.telegraaf.nl/binnenland/10634561/_...
zag ineens geen reclames meer van carglass op tv
Doe eens normaal man!
Zou het een geprepareerde auto zijn? Als iemand gewoon zijn arm uit het raam steekt om te schieten zou iemand dat toch gezien moeten hebben na al die keren.
Die schutter zit weer lekker te fappen op al die media aandacht!
Zou het niet zo kunnen zijn dat de radio te hard stond en dat Maria Callas net aan het zingen was?
En ja, dan gaat de zwakste ruit er aan hé
@Superior Bastard | 28-09-11 | 11:56
De man, de mythe, de legende.
Obscure weblogjes? dereaguurder.nl?
@Reinaert | 28-09-11 | 11:53
Daar lijkt het inderdaad op. Laten we hopen dat na een tijdje de lol er voor de schutter af is en hij een nieuwe hobby vindt.
Ik vind het nog steeds niet logisch dat er nooit beschadiging aan lak is gerapporteerd door "gemiste achterruit-auto´s".
Ook te bedenken dat die kogel een snelheid moet hebben van de auto, de luchtweerstand over de afstand, en dan nog de kracht hebben om een gebolde ruit nog te breken. Ik ga voor de professor Zonnebloem theorie met geluidsgolven.
Che_cuevara | 28-09-11 | 11:56
Die krijgt ook altijd een zangverbod als ze bij een groot aquarium in de buurt loopt...
Zijn er al voorruiten stuk of beschadigd? Naast gevaarlijker gaan die niet zo snel stuk.
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-09-11 | 11:40
Da's dan ook weer waar.
Maar alle beetjes helpen hé.
@deboerenlul | 28-09-11 | 11:47 |
Een complot. Je zegt dat nu wel semi-serieus, maar..
Toch opvallend dat er niemand gewond is geraakt..
Ik denk dat Carglass EN de Chinezen er achter zitten.
Ik zou zeggen: bukskogeltje or it didn't happen!
@jochumor | 28-09-11 | 11:32
Maar wel van autotaalglas.
Het is altijd al zo geweest dat er elke week wel eens een autoruit stukgaat aan steenslag. Natuurlijk werd daar nooit melding over gedaan. Maar nu 'de snelwegschutter' door de media in het leven geroepen is wordt er bij elke kapotte autoruit melding van gemaakt.
Het is steenslag, wat ik je brom!
@eerstneukendanpraten | 28-09-11 | 11:49
Dat geloof ik nou meteen.
Ashtrey | 28-09-11 | 11:49
Wim Heitinga heeft een haat liefde verhouding met fuckje. Dat heeft geresulteerd in nog slechts een sporadisch optreden in de gastenboeken van obscure weblogjes en in de klanttevredenheidsonderzoeken van enkele grote postorderbedrijven.
@irriducibili79 | 28-09-11 | 11:43
Dan hoef ik jou niet meer te raken.
Jij raakt dan vanzelf de vangrail wel.
@Superior Bastard | 28-09-11 | 11:48
@Ashtrey | 28-09-11 | 11:49
Zonder Wim Heitinga zouden de interwebs nooit zo groot geworden zijn. En dat kan Jolo in z'n zak steken!
@Reinaert | 28-09-11 | 11:45
Toch jammer ik zag het al helemaal voor me, alweer een illusie armer...
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-09-11 | 11:49
Waarschijnlijk is het een dader die per dag één gericht schot afgeeft en meer niet. Niemand die dát ziet aankomen en daar kun je je dus ook niet op voorbereiden.
Zou het mij overkomen dan zou ik waarschijnlijk ook heel blij zijn er zonder verdere ongelukken vanaf te komen.
Geheel OT hoor, maarre: wat is er met de update (of liever: het ontbreken ervan) van Pownews gebeurd, rechts in de kolommen?
Che_cuevara | 28-09-11 | 11:47
Karin Bloemen kan het ook!
@Reinaert | 28-09-11 | 11:46
Volgens sommige is de broer van Henk de Vries dan ook Wim Heitinga. Onze eigen klompenfolklore.
@Reinaert | 28-09-11 | 11:43
Is waar. Het verstandigste lijkt mij gas geven en van baan wisselen. Hoe dan ook lijkt het me doodeng om 's ochtends nietsvermoedend op weg naar het werk beschoten te worden. Ik word niet snel van de wijs gebracht, maar kan me goed voorstellen dat ik in een dergelijke situatie even mijn cool zou verliezen (ofwel doodsbang zou zijn).
Reinaert | 28-09-11 | 11:46
Ja, wat ís er mis met Wim Heitinga?
@Reinaert | 28-09-11 | 11:29
De dader is bekent.
op 6"40.
www.youtube.com/watch?v=mhoz8U0sFNQ&am...
Het is gewoon een grote reclame stunt voor Carglass.
Prachtige auto'tjes die Seat Leons.
De MO is hier in de panelen overigens al gegeven denk ik, kogels van ijs.
Reinaert | 28-09-11 | 11:32
Maar alle 200 zijn waarschijnlijk ook het werk van 1 man/vrouw daar in de BRD. En vroegah was alles altijd beter en groter in de BRD idd...
@Ashtrey | 28-09-11 | 11:45
Wat is er mis met Wim Heitinga? Oftewel: wie is Henk de V.?
Jezus, waarom tuint iedereen toch in die vette viral van Carglass!
@meneer Q | 28-09-11 | 11:17
steenslag dat een achterruit cq zijruit beschadigd. Lijkt me nogal een sterk verhaal.
@irriducibili79 | 28-09-11 | 11:43
Dat lukt wel hoor. Zeker omdat je met die snelheid niet echt kunt slingeren zonder je auto op z'n zijkant te zetten waarmee je slingerbeweging dus redelijk voorspelbaar is.
Nog even afgezien van de felicitatie van het CJIB die je ongetwijfeld in de bus krijgt want snelwegschutters of niet, de laserguns staan overal!
Binnenkort staat 'de snelwegschutter' in het het illustere rijtje: Lochness Monster, Yeti, Chupacabra en natuurlijk de broer van Henk de Vries.
Weer een steenslagtoffer...
@très cool | 28-09-11 | 11:22
Juist, en die verdampen niet voor ze de ruit raken.
Sterk spul dat ijs.
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-09-11 | 11:39
Klopt. Maar of dat lukt heeft ook te maken met de kwaliteiten van de schutter. Zeker wanneer 'ie op een (rijdend) voertuig schiet is het voor een ervaren schutter niet zo moeilijk om ook op grote afstand raak te schieten. Ook niet met een wapen met een relatief geringe mondingssnelheid; kwestie van "voorhouden" in goed Nederlands.
@Reinaert | 28-09-11 | 11:36
Probeer mij maar eens te raken als met 180 slingerend over de snelweg ga.
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-09-11 | 11:35
Gelijk heb je.
Hou nou toch op met die hoax.
Het was gewoon een opspattend steentje.
Bumperkleven bij een Leon, dan krijg je dat.
@rara | 28-09-11 | 11:25
Dan moeten ze maar eens bij Carglass gaan rondneuzen.
@vraagstaart | 28-09-11 | 11:14
Of de peper-spray is te sterk.
@Che_cuevara | 28-09-11 | 11:38
Daar hebben ze tot nu toe nooit een excuus voor nodig gehad.
@Pliesie Agent | 28-09-11 | 11:11
Die kapotte ruit lijkt mij toch wel echt.
@Reinaert | 28-09-11 | 11:36
Hoe groter de afstand tussen schutter en doelwit, des te groter de kans dat de schutter mist. Altijd wegwezen dus, al ben je te voet.
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat dit vooropgezet spel is om een excuus te vinden om nog meer camera's te plaatsen.
Als de ruit breekt door ingeslagen hagelstenen, heet dat dan hagelslag?
@irriducibili79 | 28-09-11 | 11:31
De mondingssnelheid van een luchtgeweer is zo'n 300m/s. Dat trekt de modale leasebak niet hoor.
@irriducibili79 | 28-09-11 | 11:31
Als ik beschoten word ga ik me echt niet meer aan de snelheidslimiet houden.
Oh, wacht, dat doe ik als ik niet beschoten word ook niet.
Het kan natuurlijk ook een complot van Groen Links zijn. We knallen alle achterruiten eruit. Tot dat Nederland autovrij is...
Maar, is er dan echt nog nooit een kogeltje of kogel gevonden ander sporen van kogelinslag op carroserie ofzo?
@Acid_ | 28-09-11 | 11:25
een beetje spin op het projectiel en hij kets zo af lijkt me?
@eerstneukendanpraten | 28-09-11 | 11:29
Duitsland is dan ook veel groter dan Nederland. Dan is het geen kunst om 200 aanslagen te plegen natuurlijk hè.
Trouwens, wist je dat Duitsland vroegâh nóg groter was? Toen gingen er trouwens nóg meer autoruiten kapodt. Echt!
Wel toevallig dat we de laatste weken geen Carglass reclames meer zien
Als we nou iets harder mochten rijden dan kon je makkelijk aan de snelwegschutter ontkomen.
In Duitsland heeft iemand meer dan 200 aanslagen gepleegd, die hebben ze nog niet...
Die achterruit is niet gelaagd maar wel gehard en schuin en bol dus snel heel erg stuk en de kogel springt weg. Dat wordt nog lang zoeken... Als het al een kogel is, want ieder hard voorwerp dat met voldoende snelheid op de achterruit ketst zou dit veroorzaken.
Wat een gelazer.
Ik snap er werkelijk niets van hoe het kan dat de tien honderd quadriljoen camera's langs de snelweg nog nooit wat geregistreerd hebben. En geen kogeltjes gevonden.
Uitvinding van professor Zonnebloem?
@Acid_ | 28-09-11 | 11:25
Aha. De reïncarnatie van Maria Callas staat langs de autobaan en zingt willekeurige autoruiten kapodtstuk, da's een heel logische verklaring inderdaad.
Kan natuurlijk ook iedere willekeurige bekende Nederlandse zangeres (m/v) zijn want die zingen inderdaad ook zo vals als een kraai maar wel hard.
Zou de aandacht die de media eraan schenkt averechts werken? Kopieergedrag? Ik denk het wel..
@seven | 28-09-11 | 11:18
Daarom; katapult met een steentje.
Staat er niet ergens een lasergun van de KLPD verkeerd afgesteld?
Acid_ | 28-09-11 | 11:25 | + 0 -
Gekkie.
Is deze rage niet begonnen na het sluiten van het kermisseizoen? Misschien is het een uitbater van een schiettent die protesteert tegen de hoge staangelden die gemeenten vragen aan kermisexploitanten?
@vraagstaart | 28-09-11 | 11:15
Die werkt bij Carglass, hoezo?
Call me crazy, maar volgens mij wordt hier gebruik gemaakt van geluidsgolven of het 'schieten' van een bepaalde frequentie.
Autoruitje zegt zo krak bij een bombardement van de juiste trilling.
Boem = ho
Hij schiet met kogels van ijs.
Sick fuck.
Maar wel één die z'n vak verstaat. Geen projectiel dus niets te vinden. Opgevoerde lasergun? Katapult? Wie het weet mag het zeggen.
Doorboort een luchtdrukkogeltje de carrosserie? lijkt mij niet. Ik hoorde trouwens dat de kogeltjes mogelijk van het raam wegspringen bij impact. Dan is het heel logisch dat er geen kogeltjes zijn gevonden.
Steenslag op de achterruit is een zeldzaamheid.
seven | 28-09-11 | 11:18
Misschien wel met ultrasonisch golven :)
De blik van Daphne Deckers brengt meer schade toe.
Een rond kogeltje zonder koper omhulsel kan makkelijk afkaatsen op een raam, ik snap niet dat de politie dit niet verklapt. Steenslag is mogelijk maar dit kunnen we door de omstandigheden (hoeveelheid ramen, verschillende soorten asfalt etc.) vrijwel uitsluiten.
Ik snap überhaupt niet wat de lol is om op auto's te schieten. Ga lekker belletje lellen.
Steenslag op een achterruit ?
Youtube vid please.
Moet een bijzonder luchtdruk wapen zijn;
Rijdende auto op de achterruit raken vergt toch wel wat snelheid. Zeker als je het van een afstand wil doen.
Dat er vervolgens geen projectiel in de auto wordt gevonden is nog vreemder.
Altijd raak, opvallend. Dat er nog geen auto's zijn gevonden die wel zijn beschoten, maar waar de carrosserie is doorboord ipv de ruit is geraakt. Dat zou echt kogelgaten achterlaten en alle twijfel over de oorzaak wegnemen.
Slechte wegen met veel steenslag.
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het iemand met een stevige katapult is. Vooral door het gebrek aan ammunitie.
Ah, mag ik mijn kogel weer terug?
Die Wijnand Duyvendak, wat doet die kerel eigenlijk tegenwoordig?
Steenslag is inderdaad erg hinderlijk...
Waar is het kogeltje dan??
Of is het weer een trucje om nu ook luchtdrukwapens te verbieden.
O sterker nog, als je een luchtwapen in je bezit hebt moet je een vergunning hebben GO Donner GO.
En toch vraag ik me af, ze zeggen dat het ook steen slag kan zijn. Hoe kan dat dan?
Misschien is het opgelost als de politie het voltage van hun laserguns wat terugdraait?
Tip voor de politie: wie heeft afgelopen 2 weken vakantie gehad in die regio.
(of juist werk natuurlijk)
Ga eens deaudt! Ga op een schutting ofzo schieten. Desnoods in je eigen poot!
Seat Leon schutters, daar kunnen we er niet genoeg van hebben.
Maar het was toch allemaal nep, hoax, etc?
REAGEER OOK