Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Kudtgriekendebat

jankeesmethambie.jpg Sorry voor het taalgebruik. Maar we zagen die chocoladekop in de Volkskrant en dachten gelijk: WTF betekent talmen eigenlijk? Is dat niet exact hetzelfde wat onze leiders al maandenlang aan het doen zijn? In de Tweede Kamer begint zo dadelijk het Kamerdebat met minister De Jager over de eurocrisis en het Grieks faillissement. U weet wel: Dat is die sympathieke CDA-homo die in 2010 riep dat er 100% zeker geen stuiver taxpoet naar Griekenland zou gaan, vervolgens beweerde dat alle verstrekte leningen + extra rente absoluut zouden worden terugbetaald en die gisteren tegenover Frits Wester schoorvoetend moest erkennen dat een Grieks bankroet onvermijdelijk is. Totaal niet meer serieus te nemen dus. Maar De Jager gaat gewoon weer een poging doen zich er uit te ouwehoeren. Gaat nog een hele klus worden. De TK wil op initiatief van Wilders een brief met daarin ALLE mogelijke scenario's. Welja. Alsof wij Hollanders ook maar iets in die europap te brokkelen hebben. Al vechten ze elkaar daar vanavond in Den Haag de tent uit. JK de Jager heeft natuurlijk al lang en breed met Angela Merkel gebeld over de uit te stippelen route. Zojuist heeft Fraulein Merkel laten weten de Grieken nog eenmaal de triljoenste kans te geven op herstel: "we will do Greece the biggest favor by not speculating much, but instead encouraging Greece to implement the commitments it has made. What we don't need is unrest in the financial markets—the uncertainties are already big enough.” De bailoutfondsen gaan omhoog, de geldpersen aan en dus modderen we gewoon verder. Merkel & De Jager zouden ons een groot plezier doen door gewoon eerlijk uit te leggen hoeveel een default kost, welke soevereiniteit (of wat er nog van over is) we moeten inleveren en wanneer die Champions League voor Noordelijke landen van start gaat. Lijkt ons wat stukje realistischer. Nu iedereen aan tafel bij AVONDETEN24!

Reaguursels

Inloggen

Het is toch een CDA-gewoonte om slechte politiek te bedrijven. Ze hebben vieze-premier die twittert over lopende rechtszaken (waar hij zelf bij betrokken is als wetgever!), een niet-zo-bijster-veldtmuisje dat ideeën wil doordrukken zonder dat er over de ideeën is nagedacht of onderzoek naar is gedaan (middelbare schoolprofielen) en dus deze rokkeJager die werkelijk waar zo hypocriet en leugenachtig is dat hij alleen al daarvoor verbannen moet worden als werkloze naar Griezenland.

En dat is onze regering, te samen met een hypocriete VVD'er aan het roer (roept in Nederland onder druk van de PVV "we moeten kritisch zijn op Europese integratie" en loopt op eurotoppen de Europese polonaise onder luid "Europa Europa Holla-di-la-di-lee Europa Europa Daar moeten we verder mee" geroep. Enge, hypocriete, leugenachtige, a-liberale en a-democratische vent. Hij moet nodig ergens met zijn ...... in.

Joost van Troost | 15-09-11 | 14:01

Hulde aan Henk de Haan (CDA-er) die in 2000 de foute voorstelling van zaken door de Grieken doorzag. Hadden we maar meer zulke slimme mensen in het parlement, of werd er tenminste door minder slimme politici maar naar zulke experts geluisterd. www.depers.nl/economie/596082/Dat-geld...

@idopane | 14-09-11 | 19:19 hoeiboei.blogspot.com/2011/09/deja-vu....

Welk belang was er om maar aan Griekenland te blijven lenen toen al lang duidelijk was dat het nooit terug zou komen? Obama heeft toen in 2008 de banken onderuit lagen de kans niet gegrepen om de bankensector eindelijk goed te reguleren. Hierdoor zullen we het onverantwoord lenen en investeren van ons geld (de bankmedewerkers pikken de korte termijnwinsten in, de burgers draaien op voor de mega verliezen) steeds blijven tegenkomen.

mrska | 15-09-11 | 10:21

Hoe snel gaat 'de politiek' de realiteit aanvaarden?

Moeilijk moeilijk moeilijk!

NoMinister | 15-09-11 | 00:43

De grieken moeten gewoon in de euro blijven.. en NL moet er uit.. dan kunnen we weer lekker GUL doen met de Gulden.

NWO | 14-09-11 | 23:16

@DeGriek | 14-09-11 | 21:49
Jij mag gewoon blijven plempen hoor!
Neem je toch Adonis als nick!

deraderendraaien | 14-09-11 | 22:00

DeGriek| 14-09-11 | 20:27 | + 2 -

ja jezus zeg... alsof ik er iets aan kan doen... maar +1 voor de edit.
Ik voel mijn laatste comments als DeGriek aankomen..
Dan maar door als DeHollander ofziets.... bedankt GU

DeGriek | 14-09-11 | 21:49

@DeGriek | 14-09-11 | 20:27 | + 1 -
Lol @ deGriek & edit

Kaas de Vies | 14-09-11 | 21:23

Faillissementen worden nogal gedemoniseerd. Argentinië ging in 2003 ook over de kop: de peso werd losgekoppeld van de dure dollar en ziet: anno 2011 draait de economie als nooit te voren en is de werkloosheid spectaculair gedaald en gaat het de mensen beter dan ooit. Ik bedoel maar.

Sendis | 14-09-11 | 21:01

Als de top 20 rijkste Grieken 15% van hun vermogen geven aan hun land is dit drama voorbij.
Ware het niet dat Grieken de grootste egoïsten van Europa zijn.
Nog nooit zo'n kortzichtig volk gezien in de tijd dat ik daar woonde.
Ben blij uit dat aankomende 3e wereldland te zijn weggegaan.

@Joris: Is er een mogelijkheid mijn nick te wijzigen?
-edit nee. Griekenland failliet, dan jij een ban..-

DeGriek | 14-09-11 | 20:27

@Brusselmans : Leuk gebracht, dat 'wat betekent talmen eigenlijk?' but I do hope you were joking my friend! ;)

Overigens sluit ik me van harte aan bij de 'genoeg-van-die-kudt-grieken'-clan.

TM | 14-09-11 | 20:27

Nou, België is nóg dichterbij. En de Unie van Utrecht was ook al geen zegen.

AntiSoof | 14-09-11 | 19:38

Overigens hebben we dichter bij huis een ander voorbeeld wat er mis kan gaan bij opgelegde staatsvorming: Na de eerste wereldoorlog werd de staat Joegoslavie door de geallieerden in het leven geroepen. En we weten hoe dat afliep.

Polletje Piekhaar | 14-09-11 | 19:33

@Polletje Piekhaar | 14-09-11 | 19:20
Er zijn vreselijke lieden die wel varen bij oorlogvoeren. Daarom zou je wel eens gelijk kunnen hebben.

AntiSoof | 14-09-11 | 19:26

Pa Cartwright | 14-09-11 | 19:16
Zou je wel willen he lekkere ouwe scheet!!!

idopane | 14-09-11 | 19:21

Het is toch allemaal een doorgestoken kaart! Eerst is er een crisis, die flink wordt opgefokt en dan hoepla, daar is de oplossing : Uitbreiding van de europese financiele zeggenschap middels een nieuwe europese commissaris die dwingende maatregelen kan opleggen. En dus hebben wij geen ene flikker meer te zeggen over onze eigen begroting en de Eudssr is een feit.Mister Prodi heeft dit in 2001 al voorspeld. Maar we stinken er weer in, Alexander Pechtold voorop : De United States of Europe moeten er komen, linksom of rechtsom. Onze broeders in de USA hebben dat ook zo geprobeerd, en het resultaat was een burgeroorlog die meer doden heeft opgeleverd dan WO1, WO2, Korea en Vietnam bij elkaar. Want die burgeroorlog ging helemaal niet over de afschaffing van de slavernij, maar over het recht op secesie. Lincoln zei het heel duidelijk: Preserve the Union. Gaan wij dit ook meemaken?

Polletje Piekhaar | 14-09-11 | 19:20

bakoenin | 14-09-11 | 19:06
Dat gebeurt alleen wanneer Griekenland uit de Euro stapt en inversteerders hebben garanties gekregen van Europa dus wat dat betrefd zijn het slechts enkele hedgefunds en enkele banken en die hebben hun verlies allang ingedekt. Maar die anderen zijn pensioenfondsen en de belastingbetaler en ik hoor jouw niet zeggen over dat jij je al ingedekt hebt. Dus........ we zijn hoe dan ook de sigaar

idopane | 14-09-11 | 19:19

hee speklap, "het volk" heeft honger.
Hoe staan de akkers erbij, wordt er nog voedsel verbouwd?

hallevvezool | 14-09-11 | 19:17

Mooi .. nu gaat het dus echt gebeuren .. de hele zaak gaat in elkaar flikkeren. Het vertrouwen ten aanzien van de spreekbuizen van onze economie is voorgoed
verdwenen. Dwz dat we niet meer geloven in de waarde van onze economie. (Geld uitgeleend is 2x zoveel hebben (kort door de bocht) dus we kunnen nu al 2x zoveel uitgeven. Mits iedereen gelooft dat het geld terugkomt is het goed, dan kan er zelf gewoon het geld bijgemaakt worden als het nodig is.)
Het liegen en bedriegen is voorbij, de "consument" krijgt het door, de econoom heeft het al lang door en blijft roepen dat het goed gaat om maar zoveel mogelijk en zo lang mogelijk mensen te laten "geloven"
dat het allemaal goed gaat/komt.
JKdJ is de nieuwe Wouter B., zijn functie is leugens verkopen. Aan het einde (of mischien nog ervoor) van deze periode gaat hij ook iets "menselijks" doen en komt er een nieuw gezicht. Dat is of een nieuwe leugenaar of een "revolutionair".
Een halfje volkoren ruilen tegen je flatscreen ?

SyntaxError | 14-09-11 | 19:16

@ idopane | 14-09-11 | 19:11
Waar staat mijn canticum aan de huidige beleidsbepalers? Zo ongeveer? Het gegeven dat ik de visie – if any – van die pvv verwerp, impliceert niet dat ik het alternatief nou zozeer omarm.
Dus steek die pek maar in je hol. En die veren eveneens.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 19:16

waarom bepaald een italiaan bij de ECB dat er steeds miljarden van ONS geld wordt besteed aan het opkopen van italiaanse staatsobligaties?

Dulf | 14-09-11 | 19:11

Pa Cartwright | 14-09-11 | 19:03
Dat wist ik al maar de mensen die jij serieus neemt begaan de ene blunder naar de andere en weet je wat het is Pa het geld is op. Als straks niets meer uit de tappepomp komt komen ze bij 'intelligente' mensen zoals jij langs om te vragen waar het geld blijft. *met pek en veren toegerust*

idopane | 14-09-11 | 19:11

weet iemand btw al de oplossing voor "raad de plaat"? zoek me de terung naar elke golf baan in belgie!

megaToby | 14-09-11 | 19:11

Reinaert | 14-09-11 | 19:00

Quawdhaffih zal toch echt iemand tegen de haren in hebben gestreken om dit te veroorzaken. Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit is opgezet om leuk de bevolking te helpen. Zo werkt het niet. En de niewe machthebbers/bevolking moet echt gaan betalen.
Nederland heeft immers ook tot een paar jaar geleden braaf alle 'bevrijdingskosten' afgelost aan de Amerikanen.

zovoklets | 14-09-11 | 19:07

idopane | 14-09-11 | 18:57
Een land gaat niet falliet, er zal een moment bestaan dat ze niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen, en dan moeten alle investeerders accepteren dat ze geknipt worden voor 65-80%.
De volgende dag gaat de zon weer op en gaan Grieken gewoon weer hun ding doen.
De heren Eurofielen stellen het allemaal iets te zwaar voor.
Vergeet niet dat alle steun operaties een bail-out zijn aan banken en hedgefunds.
De Griek op de straat ziet er geen dubbeltje van.
Als ik Griekenland was, dan zou ik morgen al zeggen we kunnen niet terug betalen.
In ieder geval wordt dan de rekening niet neergelegd bij de Griekse en de Europese bevolking.

bakoenin | 14-09-11 | 19:06

@Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 18:56
Als je wat op bepaalde sites neust dan kom je (als je wat intelligenter bent dan gemiddeld), al snel tot de conclusie dat er al eeuwen zo niet milennia spelletjes gespeeld worden waar het gewone volk geen enkele weet heeft.

AntiSoof | 14-09-11 | 19:03

@ idopane | 14-09-11 | 18:57
Mensen die Nederland zo ongeveer willen isoleren van Europa neem ik niet serieus. Jij klaarblijkelijk wel.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 19:03

Bij alle supermarkten komt volgende week de gyros en de shoarma in de aanbieding tot St-Juttemus.

jasser | 14-09-11 | 19:00

@zovoklets | 14-09-11 | 18:55

We krijgen binnenkort niet alleen de (duurbetaalde) grondstoffen maar ook de gelukzoekers, de asielzoekers en allerlei andere fijne cadeaux. Die we niet terug mogen brengen en ook niet mogen ruilen.

Khadafi is/was dan wel een rabiaat geval maar wel een betrouwbaar exemplaar.

Reinaert | 14-09-11 | 19:00

Pa Cartwright | 14-09-11 | 18:42
Wat is het pa schijnt de werkelijkheid te fel in je ogen. Ze hoeven niks te 'construeren' als je al 1,5 jaar gelijk hebt. Dat moeten die andere doen en dat kunnen ze nog niet want de heren willen Griekenland gecontroleerd falliet laten gaan. En gecontroleerd falliet dat was het Oostblok ook na de oorlog. Dat werkt niet.

idopane | 14-09-11 | 18:57

Soms bekruipt me het gevoel dat erop de achtergrond een 'coup' gaande is binnen de EU. Dat de nationale democratische instituten al geknecht zijn.
.
Is dit een debat, WTF!! Dit is toch niet een minister aanspreken op onderwerpen van landsbelang. Onderwerpen die inmiddels tientallen miljarden lijken te gaan kosten.
.
Het lijkt voor de bühne, als op bevel. Alsof het Brusselse decreet al is uitgevaardigd en hen slechts de uitvoering ervan rest.
.
*Dan bedenk ik me weer dat het geen goed idee was het plafond te isoleren met van dat alu-folie + steenwol isolatiemateriaal op een rol*

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 18:56

@Elenin1258 | 14-09-11 | 18:52

In Brussel zit men al tijden lang met de vingers diep in de oren keihard "la-la-la-lááááááá" te blèren. Om achteraf weer aan te komen kakken met het eeuwige "wir haben es nicht gewusst".

Glas, plas en onze portemonnaie wordt leger dan 'ie ooit was.

Reinaert | 14-09-11 | 18:56

Reinaert | 14-09-11 | 18:52 |

Dat krijgen zij terug. Niet Mijn Probleem!

Als wij de grondstoffen maar krijgen.

zovoklets | 14-09-11 | 18:55

-weggejorist-

Al SchietjemeLevend | 14-09-11 | 18:54

Tsja kindertjes, als meerdere generaties politici als lemmingen achter een melagomaan ideaal aangelopen zijn, dan doet het heel veel pijn om je bestuurlijke economische en ideologische ongelijk toe te geven.
Wat dus ook nooit zal gebeuren.
Liever allemaal down, dan er een paar redden.

bakoenin | 14-09-11 | 18:53

@zovoklets | 14-09-11 | 18:47

Het gaat er niet om wat het kost, het gaat er om wat je er voor terug krijgt.

In dit geval: sharia. Priceless!

Reinaert | 14-09-11 | 18:52

-weggejorist-

Elenin1258 | 14-09-11 | 18:52

@ AntiSoof | 14-09-11 | 18:39 | + 1 -
Ik vind het een beetje dwaas. M'n kinderen hoeven het ook niet echt allemaal te horen, al die openhartigheid over persoonlijke dingen die met pies en poep te maken hebben.
.
Maar voor een politicus vind ik het dom. Je moet nooit het achterste van je tong laten zien. Geen open kaart. De mensen moeten bang voor je zijn omdat je onvoorspebaar bent en duistere geheimen hebt, die misschien gevaarlijk zijn. Dat is politiek. Dan durft ook niemand je ooit weg te sturen uit een gesprek.
.
Maar wij hebben ook geen politici, behalve Wilders, het zijn allemaal korrupte loopjongens voor het grootkapitaal.

Greetje Duisenberg | 14-09-11 | 18:51

@AntiSoof | 14-09-11 | 18:39

Gender-exhibitionisme. Klinkt wel leuk moet ik je zeggen!

Synoniem voor "met je lul uit je broek lopen" maar op de één of andere manier komt het toch een stuk smakelijker over. Alhoewel het inderdaad niet erg beschaafd is om te doen, da's dan wel weer waar.

Reinaert | 14-09-11 | 18:51

Aktivist | 14-09-11 | 18:42 |

Nee, dát zeg ik niet. Ik zeg dat ik liever mijn knaken terug van een Griek dan me druk maak of een Libier zijn vrouw niet laat autorijden en zijn godje aanbidt.
-
Nou, roep eens wat. Wat kost de 'bevrijding' van Libie?

zovoklets | 14-09-11 | 18:47

Een problematisch hoofdpunt is dat zowat alle andere partijen het grootste gedeelte van hun mentale energie besteden aan het bestrijden van de PVV. Geen wonder dat ze dan nog nauwelijks iets over hebben voor het behartigen van NL-belangen.

WirMachenMusik | 14-09-11 | 18:46

Die grieken hebben dus 100 miljard gekregen, en neem ik aan dat ze al dat geld dus nog niet hebben uitgegeven, dus kunnen we dan niet alvast het geld terugvorderen dat nog niet uitgegeven is?
Elke euro is er een, toch?

von sokkenstopfen | 14-09-11 | 18:45

zovoklets | 14-09-11 | 18:38
Wat maakt het uit, volgens jou gaan we toch allemaal gigantisch cashen in Libië via onze pensioenfondsen *proest*

Aktivist | 14-09-11 | 18:42

@ idopane | 14-09-11 | 18:38
En dat allemaal met steun van die constructieve boys van jouw pvv. Mooi man.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 18:42

Maar, dat het in de zuidelijke landen 'slecht' ging wist men toch al decennia? Tenminste ik wist dat wel. Zou het niet zo kunnen zijn dat het allemaal opzet is? Het lijkt er wel erg op.

AntiSoof | 14-09-11 | 18:41

Wilders heeft zowaar gelijk. Scenarios maken is heel normaal bij onzekerheid en zorgt ervoor dat je je fatsoenlijk kan voorbereiden. En ja, één van de scenarios zal een berekening zijn wat een faillissement van Griekenland gaat kosten. Ook eentje zal zijn wat er gebeurd als Nederland uit de euro gaat (bijzonder lastig, banken (maar ook de staat) zitten er helemaal in verweven).

j van l | 14-09-11 | 18:40

@Greetje Duisenberg | 14-09-11 | 18:33
Ja, zeer irritant dat gekokketteer met je sexuele geaardheid. Alsof je dan bizonder bent of zo. Ik zeg toch ook niet wat mijn voorkeuren zijn. Ik vind dat gender-exebitionisme eigenlijk gewoon een gebrek aan beschaving.

AntiSoof | 14-09-11 | 18:39

Lachwekkende kamerdebat de rest probeert de PVV te tackelen met amateuristisch geleuter over de scenario's ongelooflijk maar waar. Lachwekkende onzindiscussie die duidelijk laat zien dat de rest van die kneuzekamer zoals altijd achter de feiten aanloopt

idopane | 14-09-11 | 18:38

Aktivist | 14-09-11 | 18:34 |

Nou goed, zuig eens aan je duim en roep een bedrag.

zovoklets | 14-09-11 | 18:38

Wtf is dit nou.
De pvv vraagt om scenario's en de overige partijen willen alleen maar horen dat de pvv Griekenland blijft steunen no matter what.
Ga eens regeren stelletje clowns.

Herr Knäckebröd | 14-09-11 | 18:37

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:50

De Grieken hebben de facto niet meer zo veel te kiezen. Draagvlak of geen draagvlak: een oplossing moet er linksom of rechtsom toch komen. En Europa kan dan wel eventjes de knip trekken, dat blijft niet eindeloos zo, zoals we inmiddels wel weten.

Een oplossing van buitenaf is er niet (meer) vermoed ik, dan rest de Grieken dus één ding en da's hun Augiasstal zelf uit te mesten. Of ze moeten de komende decennia als het malle broertje van Europa door de wereld willen gaan, maar dat kan ik me ook al niet voorstellen.

Reinaert | 14-09-11 | 18:35

zovoklets | 14-09-11 | 18:32
Dat zal best wel, maar ik denk dat het wel wat meer is dan 1 helikopter...

Aktivist | 14-09-11 | 18:34

Het grappige is dat al die steun aan Griekenland dan weer verzekerd is in de VS.
.
Na al het tumult over die kredietcrisis zou je veronderstellen dat Amerikaanse banken wat voorzichtiger zijn met wat ze wel en niet verzekeren.
.
Maar nee hoor !
Dan vraag je er toch ook om.
.
Datzelfde vind ik van dat gaye gekoketteer. Als mensen aanstoot nemen aan je voorkeuren, hou je die gewoon verborgen. Dat ben je aan je positie verplicht.
.
Niet iedereen is even gecharmeerd van poepstampen, en waarom zouden ze dat ook moeten zijn ?

Greetje Duisenberg | 14-09-11 | 18:33

Ruskin | 14-09-11 | 18:27
Wat weer eens bewijst dat we door een stelletje incompetente polit-clowns "vertegenwoordigd" c.q. bestuurd worden.....

Aktivist | 14-09-11 | 18:32

Aktivist | 14-09-11 | 18:30 |

a) Heb ik direct aandelen in olies
b) Heeft iedereen aandelen in olies middels verzekeraars/pensioenfondsen.

Dus die ene helicopter kan er wel af.

zovoklets | 14-09-11 | 18:32

AntiSoof | 14-09-11 | 18:22 | + 0 -
The feeling is (west world) global.
Better sit around the table.
Kopje thee met Obama, Geithaan, JKDJ, GBP, Frau Holle, le petit papa en Demis Roussos is een beter idee.

Einde van de Domheid | 14-09-11 | 18:31

zovoklets | 14-09-11 | 18:23 |
Je praat wel anders als je weet hoeveel die "opstand" daaro ons al heeft gekost. En als je weet wat het nog gaat kosten. Het enige verschil is, dat Royal Dutch Shell & consorten nu weer flink winst kunnen maken met Lybisch gas en olie, terwijl de belastingbetaler de "wederopbouw" mag gaan financieren.

Aktivist | 14-09-11 | 18:30

Wie denkt , dat we met het faillisement van Griekenland uit de problemen zijn is wel erg simpel.
Er staan er nog een aantal in de rij om om te vallen.
Het einde van deze opgelegde ellende is wat mij betreft nog niet in zicht.De ellende die ons voorspeld wordt na de ondergang van Griekenland lijkt mij ver gezocht. Natuurlijk heeft het zijn impact , maar niet zoals ons vooraanstraande Europiers willen doen geloven .

Dappere dildo | 14-09-11 | 18:30

Griekenland komt weer terug let maar op :) net als Dirk Scheringa.

Joffri | 14-09-11 | 18:30

ZDEV | 14-09-11 | 18:27 | +

Eerder dat vijftienduizend potjes olijven één euro kosten.

zovoklets | 14-09-11 | 18:28

Ik begrijp niets van dit huidige gesprek. In plaats van een setje goede vragen te formuleren om de minister van financien het vuur aani de schenen te leggen, rollen de politieke partijen met elkaar over de grond over triviale uitspraken/voorbeelden. Ik dacht dat het de bedoeling was dat de situatie omtrent Griekenland te verduidelijken, niet om elkanders opmerkingen en politieke standpunten af te fakkelen.. Zo komen we natuurlijk nooit uit de beerput. Wat een stel amateurs.

Ruskin | 14-09-11 | 18:27

Straks kost een potje olijven hier vijftienduizend euro.

ZDEV | 14-09-11 | 18:27

@ [[[Mad.doC]]] | 14-09-11 | 18:17

Inmiddels herfst. En nog steeds geilboos. Dat moet niet eenvoudig voor jou zijn, en de omgeving.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 18:24

Aktivist | 14-09-11 | 18:12 | +

Mij boeit het precies helemaal niks of de Libiers hun vrouwen niet willen laten autorijden en drie keer per dag rek en strek oefeningen naar het Oosten doen.

Wél of de Grieken gaan terugbetalen.

zovoklets | 14-09-11 | 18:23

Het wordt tijd dat iemand een proces tegen de staat aanspant. Een goede advocaat weet wel welke gronden er zijn voor zo een rechtsgang.

AntiSoof | 14-09-11 | 18:22

Die Schouten van CU lijkt zo'n suffe doos, maar ze laat die geyle Hans Anders bril elke avond helemaal volblaffen.

[[[Mad.doC]]] | 14-09-11 | 18:17

He de Jager en wat ga je nu doen dikke homo iedereen zag dit toch al van mijlen ver aankomen.
Democratie laat me niet lachen man we leven al lang niet meer in een democratie, verdrag van Lissabon iemand?!
Balkende heeft onze soevereiniteit verkocht aan Brussel terwijl Nederland massaal NEE had gestemd.
Ik zeg laat het volk beslissen over deze kwestie doormiddel van referendum zoals het in een echt democratie betaamt.
Maar Nederland zal wel weer bezwijken onder druk van Duitsland en Frankrijk.
Wij zijn het kleine trillende hondje van de wereld.

BlackCurry | 14-09-11 | 18:15

@brutus68 17:47
Sarkozy is niet alleen electoraal een kat in het nauw, maar heeft Frankrijk ook failliet gemaakt:
"Importantly, France GDP is only 2 trillion and in bank balance sheets are some 400% of that number. The banks are dead men walking with massive leverage to both home country income as well as assets."
www.zerohedge.com/news/jefferies-descr...

tipo | 14-09-11 | 18:13

kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:52
Die Bos wist wel waarom-ie in de kast bleef

Aktivist | 14-09-11 | 18:13

Liever miljarden naar een land vol levensgenieters (luilakken), varkensvlees (gyros) en drank (ouzo) dan naar een zandbak (ghadaffistan) vol haatbaarden (rebellen) die z.s.m. de sharia (rechtsstaat) willen invoeren...

Aktivist | 14-09-11 | 18:12

@ Einde van de Domheid | 14-09-11 | 18:04
Weet die pvv veel.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 18:10

Het getalm is niet van de Grieken.
Het getalm is van de Noordelijke lidstaten.
De hardwerkende Griek is allang kapotbelast en de rijke Griek ontduikt de belasting. (Klinkt dat bekend? Zou het alleen maar in Griekenland zijn?)

Einde van de Domheid | 14-09-11 | 18:06

@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:52

Zolang JK de flappen uit zijn achterzak trekt (ja, ook erg flauw) zul je ze niet horen.

brutus68 | 14-09-11 | 18:04

2 Franse banken cvandaag door Moody's naar beneden geschroefd.
Schnell-geld-Duitsers en en PVV spelen met iets dat erger is dan vuur.

Einde van de Domheid | 14-09-11 | 18:04

Einde van de Domheid | 14-09-11 | 18:01 |

Heb jij ook zo'n last van je onderbuik?

zovoklets | 14-09-11 | 18:03

Komt er nog een duidelijkere clue voor dat vorige topic? 2000KM2 afzoeken met die kutGooleMaps is net effe teveel gevraagd!!!

Gher-Ahnk-Ahmon | 14-09-11 | 18:02

Dubbel schandaal!
Het woordgebruik en het feit dat VK dat overneemt.
VK verhardt het debat, gebruikt taal van de straat, uit zich ondiplomatiek.
Dat moeten wij, fatsoenlijke reaguurders met elkaar niet willen!

Einde van de Domheid | 14-09-11 | 18:01

Van kernreactors tot schulden plafonds, de rampen moeten steeds groter worden, elke week een nieuwe ramp.
En daar hoort natuurlijk het grote toneelstuk "EU" ook bij.
De geheime agenda's staan klaar om er door gejast te worden maar eerst gaan we flink angstzaaien.
Probleem, reactie, oplossing.
Binnenkort komen diegenen die angstzaaien en de probleem gecreeerd hebben met de oplossing.
Smeken zullen we erom want anders!!!! rampspoed!!! whahaha en iedereen blijft er iedere keer weer intrappen. We the sheeple...

buut | 14-09-11 | 18:00

Dat wordt oorlog.
Wanneer Nederland eindelijk de boten van de Walrus-klasse eens laat uitrusten met Tomahawks en die boten bij Piraeus voor de kust legt is Griekenland vanaf lancering binnen één uur bij de les. De overlevenden mogen dan de lening plus de 1,5 miljoen per Tomahawk terug betalen in aardgas. Met rente, uiteraard.
Trouwens, het is niet per sé noodzakelijk dat er Griekse overlevenden zijn, er zijn vast Groningers die daar in de aardgaswinning willen werken.

zovoklets | 14-09-11 | 17:58

Talmen? je weet wel semmelen, druilen, zuimen, teuten, beuzelen, drentelen, lenteren, trakken, marren, neutelen, pezeweven, toeven, tuilen, temen, tarderen, veugelen.

Maar als de VK voortaan met loeigrote letters kut gaat koppen waar moet GeenStijl voortaan haar superlatieven vandaan halen?!

wakkere_nederlander | 14-09-11 | 17:58

Het schuldgevoel van Duitsland en -welliswaar in mindere mate- Frankrijk na WOII vond ik altijd wel aandoenlijk en ik was er ook zelfs vóór als dat die ellende in de toekomst kon voorkomen.
De brede maatschappelijke, economische en politieke onrust die nu heerst veroorzaakt op deze manier juist het tegenovergestelde!
Waarom wordt graties geld uitgegeven aan dat soort landen door een VVD-regering die erop staat dat burgers in staat moeten worden geacht hun éigen verantwoordelijkheid te nemen!

De oude Drees had hier nóóit mee ingestemd!

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 17:57

Ben wildersmoe

Letteke | 14-09-11 | 17:54

@brutus68 | 14-09-11 | 17:50
Ter aanvulling: zelfs in mijn hoogopgeleide, open-minded, Franse werkomgeving is de homoseksuele medemens toch vies bah. Gekke Ollanders met hun gay-parade.
Derhalve vermoed ik dat Jan Kees toch wat minder serieus genomen wordt [ja, erg flauw] dan een zelfs Wouter Bos.

kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:52

@Reinaert | 14-09-11 | 17:45 |

Ben het helemaal met je eens dat dit de enige oplossing is. Echter, voor zulke ingrijpende bezuinigingen bestaat helemaal geen draagvlak in Griekenland zelf. Vandaar ook dat ze dit nooit gaan doen. Het is derhalve een utopie om te denken dat de Grieken hier ooit zelf uit zullen gaan komen.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:50

@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:44

Dat heeft er, om in de sfeer te blijven, geen reet mee te maken. Zolang JK maar braaf luistert en uitvoert wat Parijs en Berlijn hem opdragen.

brutus68 | 14-09-11 | 17:50

@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:45

Klopt ook weer. En zo zijn er nog wel een paar. Of dacht je dat Merkel lekker kan slapen de afgelopen tijd?

Maar nu ga ik echt even Ouzo kopen tegen dumpprijs!

Reinaert | 14-09-11 | 17:48

@tipo | 14-09-11 | 17:43

Sarkozy is een kat in het nauw, zeker met de naderende presidentsverkiezingen in Frankrijk, waar meneer er niet best op staat. En wat doen katten in het nauw...., juist..

brutus68 | 14-09-11 | 17:47

Ik mag hopen dat de hele eurozone uit elkaar knalt met 1 grote vette PLOF.
Het doet ff zeer maar dan heb je ook niets.
Kunnen we rustig weer overnieuw beginnen.

Mask | 14-09-11 | 17:47

Grieken zijn vrijdenkers, allemaal.
En de reedten van Merkel en de Jager zijn vrijdenkersruimtes geworden.

Cuyahoga | 14-09-11 | 17:46

@Reinaert | 14-09-11 | 17:39
Niet alleen Griekenland. Sarkozy heeft ook een dubbele agenda: a) bankenvriendjes blijven c.q. nationalisatie voorkomen, b) verkiezingen 2012

kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:45

Alle gasten die op wat voor manier betrokken waren bij de toetreding van die knoflooklanden kei- en keihard vervolgen. Stelletje megalomane egotrippers. En van ons geld.

Mask | 14-09-11 | 17:45

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:41

Toch is dat de enige oplossing: het gemiddelde salaris bij de Griekse overheid is nog steeds 200% van het gemiddelde salaris in de marktsector.

En dan kun je toch echt niet anders concluderen dat er iets helemaal fout zit in dat land. Het zal pijn gaan doen maar welke andere opties zijn er nog wanneer je geen geld meer hebt en dat ook nergens meer kunt lenen?

Tering, nering. Moeten wij ook.

Reinaert | 14-09-11 | 17:45

Nu weet ik waar de Griekse centjes naar toe zijn. Jan-Kees heeft ze allemaal ingeslikt.

Varkensjuin | 14-09-11 | 17:45

Inderdaad, deze "out of the box"-homo had beter wat eerder uit de kast mogen komen inzake Griekenland. Dit heeft ons al weer teveel geld gekost. Stop met dit tegen beter weten in masseren van je eigen bevolking en neem kordate beslissingen. Iets met "oog meester en varken".

ad melkert | 14-09-11 | 17:44

@brutus68 | 14-09-11 | 17:38
Zijn 'coming out' heeft daarbij, vooral in Zuid-Europa, geen goed gedaan. Daar heeft men liever DSK-types.

kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:44

@mezelf.
Net als Aziaten, VS en iedereen die wél hun gezonde verstand bleven gebruiken!

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 17:44

Het grote probleem heet: Sarkozy.
Die zegt dat de Euro verdwijnt als Griekenland uittreedt.
Die zegt dat Europa verdwijnt als de Euro verdwijnt.
Die zegt dat het dan oorlog wordt.

Barosso, Rehn en Trichet zeiden vandaag ook zoiets.

Complete kolder, maar wel onze gesprekspartners...

tipo | 14-09-11 | 17:43

Ondertussen maak ik nog even mijn dagelijkse ommetje langs de slijter. Volgens mij is de Ouzo vandaag in de aanbieding. *Pauze inlast*

Reinaert | 14-09-11 | 17:42

Als je kijkt naar de rente op Griekse staatsleningen is een ding zeker: dat land gaat never niks af - of terugbetalen. Iedereen snapt dat, behalve die debielen in den haag.

blauweleasebaklul | 14-09-11 | 17:42

Hé Grieken: Pleur nou eens de EU uit joh, jullie beginnen ons te vervelen en jullie kosten ons teveel. Tief op! DUIDELIJK?

eagleye | 14-09-11 | 17:42

Ja nu lekker failliet laten gaan. En ja het is de enige oplossing. Wat een SCHANDE dat de politici, bankiers en geconstitutioneerde belleggers (eigenlijk allemáál ambtenaren!) het de super-rijken weer mogelijk hebben gemaakt om van hun Griekse leningen af te komen, tegen een alleszins redelijke prijs.

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 17:41

@Reinaert | 14-09-11 | 17:39 |

Als je kijkt naar alle fraaie regelingen die er bestaan in de Griekse maatschappij, dan snap je ook wel dat de mensen daar geen afscheid van willen nemen. Er zal marginaal bezuinigd worden, ingrijpende plannen zullen immers leiden tot een volksopstand.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:41

@Reinaert | 14-09-11 | 17:35

Het Wouter Bos? Daar stuur je je grootste vijand nog niet heen, de hel is er niks bij.

brutus68 | 14-09-11 | 17:41

@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:35

Een land als Griekenland zou op dit moment wellicht het beste af zijn wanneer het bestuurd werd door een aantal ouderwetsche boekhouders, accountants en deurwaarders. Dat laatste alleen al om eens belastingen te gaan innen overigens.

Politiek is Griekenland toch al stuurloos want er is werkelijk niemand die dit zinkende schip nog in welke veilige haven dan ook kan manoeuvreren.

Reinaert | 14-09-11 | 17:39

@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:33

Daar heb je een punt. Ik denk niet dat JK de Jager echt zijn snavel durft open te trekken tegen Merkel of de Sark. Dan sturen ze hem als een schooljongen weg. Een figuur als Ruding legt dan inderdaad wat meer gewicht in de schaal.

brutus68 | 14-09-11 | 17:38

Ja nu lekker failliet laten gaan. En ja het is de enige oplossing. Wat een SCHANDE

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 17:37

@Reinaert | 14-09-11 | 17:33
Juist. Niets geen politiek spel (zoals zelfs nu nog in Griekenland, waar er een oude vete tussen minister van financiën en premier wordt uitgevochten), maar nuchter kijken wat het beste is voor het land c.q. EU.

kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:35

@Fonnzie6 | 14-09-11 | 17:33

Bospaddestoelen? Als in Wouter Bos? Die zijn vast giftig.

Niet aan beginnen. Dodelijk en ongetwijfeld nog duur ook.

Reinaert | 14-09-11 | 17:35

Gezellig, we kunnen weer kijken naar een groepje mensen die min of meer door (democratisch) toeval op een bepaalde plekcterecht zijn gekomen en nu net doen alsof ze enerzijds snappen wat hier gaande is en anderzijds ook maar enig invloed kunnen uitoefenen binnen dit proces.

Ruskin | 14-09-11 | 17:34

Grieks eten 2011: bospaddestoelen

Fonnzie6 | 14-09-11 | 17:33

@brutus68 | 14-09-11 | 17:31
CDA (minder), technocraat (perfect): iemand die tegen Merkel of Sarkozy durft te zeggen dat zonder concrete bezuinigingen er daadwerkelijk geen geld naar Griekenland gaat.

kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:33

@brutus68 | 14-09-11 | 17:31

Met technocraten is het in tijden van crisis vaak goed werken. Zolang ze maar niet al te vast aan de één of andere partijlijn gebonden zijn, maar da's dus met échte technocraten niet zo vaak het geval. Dat scheelt.

Reinaert | 14-09-11 | 17:33

´Wat tot voor kort nog als onbestaanbaar gold` geld,geldt nu als compleet KUT .V:K wordt Volks.
Laat maar lekkr lullen dat gezellige financiële dikkerdje,euritikkertje.
Kind met badwater , wat Nederland was met de Euri,
spoelen maar doortrekken .

Ratzing. | 14-09-11 | 17:32

@mrska 17:22
De economie van Duitsland, Finland, Oostenrijk en Nederland samen is natuurlijk groter dan die van Zwitserland en kan zich dus iets onafhenkelijker opstellen. Zwitserland lijkt op onze economie-en en zal hun Frank eerder aan de n-Euro willen koppelen, dan aan de z-Euro.

Het kan zo zijn dat zo een n-Euro op een gegeven moment gedevalueerd moet worden, als de US-Dollar sterk daalt en onze exportpositie in gevaar komt. Maar die keuze hebben we dan zelf in de hand en kunnen we op het meest gunstige moment kiezen.

tipo | 14-09-11 | 17:32

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 17:28 |

We hadden beter Talitha van Zon kunnen sturen, die is namelijk erg begaan met het lot van buitenlanders in nood. Maar nee, we moesten zo nodig weer de portemonnee trekken. We leren het ook nooit.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:32

tipo | 14-09-11 | 17:25
Hey thanks, dit snap ik wel. Of het klopt, weet ik dan weer niet, maar ik neem het graag van u aan.

mokum4all | 14-09-11 | 17:32

mrska | 14-09-11 | 17:22
Nope, Zwitsers probleem is ook te danken aan de Euro.
Vluchten uit de Euro omdat hij toch wel een beetje zwak lijkt is gaan naar de Frank.
Als de Euro sterk zou zijn zou men niet vluchten.

HotPotato | 14-09-11 | 17:31

@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:28

Ruding? Doe me een lol, zo'n enge CDA-technocraat.

brutus68 | 14-09-11 | 17:31

Het is inderdaad een getouwtrek geworden van diverse kanten waardoor de strop alleen maar strakker wordt aangetrokken, maar het was toch goed bedoeld ?!

hawie | 14-09-11 | 17:30

Cous-cous is inderdaad niet te vreten. En dat heeft niks te maken waar het vandaan komt, het is simpelweg gore rotzooi. Maar een lekkere gyros...

brutus68 | 14-09-11 | 17:29

@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:28

Mosterd na de maaltijd, dat helpt nu ook niets meer.

Reinaert | 14-09-11 | 17:29

Aangezien Greet en Toffe Tofi altijd meelezen: in januari 2009 begon al het geouwehoer met die k*tgrieken. Toen kreeg men de eerste verlaagde rating al.
nl.wikipedia.org/wiki/Tijdlijn_van_de_...
Wordt het niet eens tijd voor een echte minister van Financiën; een Lieftinck of Ruding?

kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 17:28

Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:24 Ik heb 18 miljard ingevuld. Even wachten op een offerte.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 17:28

@eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:24

De Oud-Hollandsche keukenklassiekers doen het altijd prima.

Gyros, shoarma, cous-cous en andere meuk brengen nog steeds niks.

Reinaert | 14-09-11 | 17:26

Ik dacht dat er wel al consensus was bereikt over het gegeven dat de Grieken kut zijn.
.
Lijkt me dus een achterhoede discussie

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 17:26

@mokum4all 17:18
Als Griekenland, Portugal, Ierland, Italie en Spanje een eigen munteenheid nemen, kunnen ze voor zichzelf zorgen.

Dan blijft de rente op onze staatsschuld van 400 miljard laag.

Dat scheelt ons 8,0 miljard per jaar.
Dat bedrag is net zo hoog als de aardgasbaten.

tipo | 14-09-11 | 17:25

Reinaert | 14-09-11 | 17:23

Geef mij maar ouderwets draadjesvlees met snijbonen of spruiten...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:24

@eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:22
Ik sabbel graag en ben dól op voorhuid. Jammer voor Mo dan.

plastic zakje | 14-09-11 | 17:24

@brutus68 | 14-09-11 | 17:19

Moet natuurlijk Styx zijn, ik domoor...

brutus68 | 14-09-11 | 17:23

De Volkskrant is vandaag erg sterk over dit onderwerp.
www.volkskrant.nl/
Mag ik het zeggen, ja ik mag het zeggen.

gentle giant | 14-09-11 | 17:23

mrska | 14-09-11 | 17:22

De expert zegt: ja!

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:23

@eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:20

Yup. Liever gewoon het geld (plus rente en kosten) terug dan drie eeuwen Wiedergutmachungsgyros moeten eten. Dat laatste wordt toch niks.

Dat eerste trouwens ook niet maar da's nog geheim.

Reinaert | 14-09-11 | 17:23

plastic zakje | 14-09-11 | 17:13

Mag niet van Mo, die eet liever Saab...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:22

@tipo | 14-09-11 | 17:16

Bedankt, zeer helder verhaal.
Een vraag: Als de noorderlijke landen samen een sterke munt krijgen zal dat dan net zo ellendig uitpakken voor onze export als wat de zwitsers hebben ondervonden? Het feit dat die hun munt aan de euro hebben gekoppeld zegt toch dat de nood voor hen vrij extreem was?

mrska | 14-09-11 | 17:22

Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:20

Griekenland gaat ABSOLUUT terugbetalen! Ik hoor het hem nog zeggen...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:21

Reinaert | 14-09-11 | 17:20

Precies! We want our money back...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:20

Eens even kijken, we bezuinigen 18 miljard, geven vervolgens een zelfde bedrag weg aan Griekenland, waarbij we naar onze centen kunnen fluiten, en aan het einde van de kabinetsperiode geven we links de schuld van het begrotingstekort. Ja, daar ga je je vingers bij aflikken.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 17:20

Verlies nemen, Griekenland uit de EU donderen en verder gaan zonder die opvreters.

Dat lijkt mij het beste.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 17:20

Kaas de Vies | 14-09-11 | 17:05

Daar voetbalt Olympiakos...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:20

@eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:18

Ja maar als we dan toch al in alle standen en houdingen genaaid worden mogen we zelf toch ook nog wel wat in te brengen hebben?

*Twee dozijn Griekse compensatiemaagden opeisen doet*

Reinaert | 14-09-11 | 17:20

En ik moet zeggen dat ik als homosueel op zijn Grieks altijd al geweigerd heb.

plastic zakje | 14-09-11 | 17:20

@Reinaert | 14-09-11 | 17:17 | + 0 -
Serieus, ok weer iets geleerd. Zo zie je naar meer, ook de beste kaas struikelt wel eens.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 17:19

@Reinaert | 14-09-11 | 17:15

Daar kan je op wachten. Hier gaan "we" nog generaties tol voor betalen. Zelfs nadat ik allang de Stax ben overgestoken.

brutus68 | 14-09-11 | 17:19

Maar Jan-Kees keest toch het liefst op zijn "Grieks"?

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:18

tipo | 14-09-11 | 17:16
Ik hoop dat Geert slimmer is dan ik, want ik snap het niet.

mokum4all | 14-09-11 | 17:18

"Vraagt zich serieus af of er nog iemand met gezond verstand is in het Europese parlement."

luckor | 14-09-11 | 17:18

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 17:05

Pyrrhus, Kaas, Pyrrhus. Pireaus is een eilandje.

Niet dat het wat uitmaakt maar gewoon UPH.

Reinaert | 14-09-11 | 17:17

@Geert Wilders
In antwoord op uw vragen aan Jan Kees:

Het behouden van de PIIGS in de EMU kost Nederland op termijn 8,0 miljard/jaar, als dit via Eurobonds gebeurt, omdat de rente op onze staatschuld dan stijgt. Tevens is bekend dat het exportoverschot naar de PIIGS 21 miljard/jaar is. 18% hiervan is te danken aan de interne markt: 3,8 miljard/jaar particuliere omzet. Geschat wordt, dat de EMU de import en export van en naar de PIIGS vergroot wordt met 0 tot 10%: 2,1 miljard/jaar dus. De rest komt uit het opheffen van handelsbarrieres die met de munteenheid niks te maken heeft.

Nederland verliest dus elk jaar 4x tot oneindig zo veel Nederlands belastinggeld om de PIIGS in de EMU te houden, dan dat het aan particuliere omzet (!) middels ons exportoverschot te weeg brengt. En dat voor eeuwig.

Stel dat een Grieks default de Nederlandse overheid eenmalig 10 miljard kost (dan ben ik royaal). Dan is dat binnen 5 kwartalen terugverdient, zonder vervolgkosten als dit een Transferunie voorkomt. Aangezien er nog andere landen zullen volgen, zal Nederland dus de komende 10 jaar moeten investeren in de opslitsing van de Eurozone, zodat de vervolgkosten nihil zijn, omdat enkel zo een Transferunie voorkomen kan worden.

tipo | 14-09-11 | 17:16

@brutus68 | 14-09-11 | 17:13

Weet ik veel..... maak ik er toch gewoon duizend van?

Wat ik wel weet (want dat voel ik aan m'n water) is dat men ook vandaag weer om de hete brei heen zal blijven draaien en we dus nog steeds niet weten wat ons te wachten staat.

Behalve dat "wij" de rekening gepresenteerd krijgen natuurlijk, dát staat al wel vast.

Reinaert | 14-09-11 | 17:15

China heeft al aangegeven nog meer EU-schuldenzooi op te willen kopen en zo de boel draaiende te houden. Die zijn echt wanhopig.

blinde kip | 14-09-11 | 17:15

Ik krijg trek in gyros. [100% varkensvlees]

plastic zakje | 14-09-11 | 17:13

@Reinaert | 14-09-11 | 17:04

Honderd Drachme? Dat is iets van 8 Eurocent of zo?

brutus68 | 14-09-11 | 17:13

Reinaert | 14-09-11 | 17:04

Dan zet ik zondermeer 500 Zimbabweaanse Dollars in!

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:12

Welke lading stront hebben we over ons afgeroepen door die EU? Ik zeg terug naar de EEG, of er nu uitstappen.

henkiedenkiedenkie | 14-09-11 | 17:11

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 17:08
Precies. Wie dit voorstelt mag wat mij betreft gelijk opgepakt worden. Dit is direct een oproep tot roof.

Nederland heeft trouwens ook een groot probleem met de schulden (huizenmarkt). Als wij aan de beurt zijn, is er niemand meer die ons kan of wil helpen.

blinde kip | 14-09-11 | 17:11

Talmen = dralen

Marcus Porcius Cato | 14-09-11 | 17:10

Nu al Plassterk in beeld.... Ik ben weg!

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 17:10

@blinde kip | 14-09-11 | 17:05 | + 0 -
Dat betekent dat er dus een gemiddeld risico komt voor het eurogebied.
3x raden welk land weer eens Netto-betaler wordt?

Juist wij gaan dus effectief dan meer rente betalen voor onze obligaties.

Maar wat zijn wij solidair, het lijkt wel of Nederlandse politici zo geilen op dat solidair zijn dat ze over de hele linie vroegtijdig klaar komen als ze alleen maar aan deze oplossing denken.

Wie is er trouwens solidair met ons? Of is het voor de zoveelste keer een eenzijdige solidairiteit?

Kaas de Vies | 14-09-11 | 17:08

Ondertussen gaat het gerucht dat de Amerikanen de aarde willen ontvluchten. Later vandaag maakt NASA de plannen mogelijk bekend. www.huffingtonpost.com/2011/09/14/nasa...

Ik geef ze geen ongelijk.

blinde kip | 14-09-11 | 17:08

kan ik ook nog ff snel een paar honderd miljard lenen om vervolgens failliet verklaard te worden?

dipswitch | 14-09-11 | 17:06

Uiteraard gaan er geen beslissingen gemaakt worden, maar zal er gewacht worden tot het moment er geen keuzes meer zijn..

En dan maar met de handjes in de zij gaan staan van; "tja, dat had niemand kunnen voorspellen. Hier kan ik niets aan doen."

Absoluut niet waar | 14-09-11 | 17:06

@Reinaert | 14-09-11 | 17:04 | + 0 -
Ik vrees een Pireaus-overwinning.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 17:05

Een bodemloze put dempen, Alexander en Job doen al mee.

CoffeePatch | 14-09-11 | 17:05

Ik lees steeds meer over die euro obligaties (vies woord!) en dat die de boel gaan redden. Wie gelooft die onzin nog? Dit is een grote zet om de eurofederatie op te zetten. Een paar fetavreters en de pensioenen van de noordelijke EU landen worden hiervoor opgeofferd. Gewoon hard defaulten met die zooi. Laat de schuldigen de pijn maar voelen.

blinde kip | 14-09-11 | 17:05

Laat de Grieken toch defaulten, dat is het beste, voor hun en voor ons.
Of heeft iemand nog een blik met 200 miljard liggen? De Fransen bluffen dat ze het hebben.

Misschien kan de vakbond wel even regelen dat wij maar tot ons 74ste hoeven te werken, dat zou ook een oplossing kunnen zijn uiteraard.
Trouwens die erfbelasting kan best naar de 110%, want iemand die sterft kan geen belasting meer betalen, dus dat mag niet.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 17:05

Ik zet honderd Drachme op een patstelling. Wordt vervolgd.

Reinaert | 14-09-11 | 17:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken