Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geert Wilders komt met internationale bestseller

flaptekst.jpgPrimeur. Geert Wilders komt met een internationale bestseller. Recentelijk heeft de PVV-leider een heus schrijverscontract getekend bij een Amerikaanse uitgever. MARKED FOR DEATH: Islam’s War against the West and Me. Zo luidt de titel van het (Engelstalige) boek van de rechtsblonde neoromancier. In de bestseller beschrijft Wilders hoe hij de afgelopen zeven jaar (!) in safehouses en achter boekenkasten heeft moeten schuilen, constant omringd door gorilla's en veiligheidsmensen (foto). Hoe hij zijn zilvergrijze Audi TT in een Haagse parkeergarage heeft moeten achterlaten (column) om vervolgens in gepantserde BMW's door het leven te gaan en hoe hij stiekem op verkansie moet in een achteraf Adriaties zwembadje zonder lekkere wijven om naar te gluren. Alleen omdat Wilders een beetje kritiek had op de uitwassen van de islam, daar een internetfilmpje over maakte, waarop 1,5 miljoen mensen op hem gingen stemmen en waarop hij vervolgens een leger van GroenLinkse schrijftafelmoordenaars, VARA-beulen en overige doodsbedreigers (foto) achter zich aan kreeg. Het egodocument van de veelgeplaagde en zwaarbeveiligde politicus is nu al de buzz van de Frankfurter Buchmesse (12-16 oktober), de grootste boekenbeurs ter wereld, waar gegadigden grof mogen bieden op de rechten voor Geerts magnum opus. Het is nog niet bekend wie het boek in Nederland gaat uitgeven.

Reaguursels

Inloggen

willes | 15-09-11 | 16:40 |
Nette analyse. Toch twee opmerkingen. Fanatieke moslims zijn niet gevaarlijk. Alleen fanatieke moslims die geweld aanwenden om welke reden dan ook zijn gevaarlijk. Als ze gewoon heel fanatiek moslimdingen doen is dat volgens mij geen probleem.
En in NL wonen helemaal niet veel moslims (maar dat is natuurlijk arbitrair).

Varkensjuin | 16-09-11 | 12:10

Islam is een gekke religie: waar
Moslims zijn per definitie gevaarlijk: niet waar
Fanatieke moslims zijn gevaarlijk: waar
In Nederland wonen veel moslims: beetje waar
Er wordt overlast bezorgd door scootermocro's: waar
Scootermocro's zijn vrome moslims: niet waar
De islam is een religieuze grootmacht met een complot tegen het westen: niet waar (denk ik)
Ik maak me zorgen om de islam in Nederland: niet waar
Ik maak me zorgen om overlastbezorgende scootermocro's: waar

willes | 15-09-11 | 16:40

Dr. Oetlöl | 15-09-11 | 06:33 |
Ik denk van wel.

Varkensjuin | 15-09-11 | 07:48

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 22:12 |
Jij vraagt mij welke leugens ik zie en ik geef wat onwaarheden weer. En als je daar niet verder op in wil gaan, mij best. En natuurlijk kan je gevoel je iets anders zeggen. Maar als gevoel strookt met de cijfers, dan wil dat niet zeggen dat de cijfers niet kloppen. En dat is wat Wilders doet en negeert verder het debat. Daarmee neemt hij geen verantwoordelijkheid. Want op het moment dat hij dat wel gaat/moet doen dan valt hij door de mand.

Varkensjuin | 15-09-11 | 07:45

@Varkensjuin | 14-09-11 | 16:33
je begrijpt precies war ik zeg...

Dr. Oetlöl | 15-09-11 | 06:33

Nah, nu zie je maar weer dat het bij die WIlders ook alleen maar om aandacht te doen is. WTF! hij moet hier zijn werk doen, niet in de USA een boek uitbrengen... zijn bestseller ^^

RaMoNsTeR | 15-09-11 | 03:39

Weerom JOOP-speelkwartier. Wilders kan zich nauwelijks betere propagandisten wensen. Helemaal voor nop. Het aantal hier en elders geplempte JOOP-stompzinnigheden kun je zonder meer als robuuste variabele in een regressiemodel om de stemmengroei van Wilders te verklaren, opnemen.
En de wichten hebben het zelf nog steeds niet in de gaten

WirMachenMusik | 15-09-11 | 02:10

Henk en Ingrid kenne al nauweluks nederlans lesen, laat staan amerikaans.

Captain America | 15-09-11 | 01:45

Wat een domme titel. Pure reclame voor Wilders op Geenstijl.nl?

Nog geen uitgever maar wel al een "internationale bestseller". Straf.

Agn0st | 14-09-11 | 23:51

Geert Wilders is de vleesgeworden aard van de islam.

de tandarts | 14-09-11 | 23:24

Top geert, succes

flaam | 14-09-11 | 22:46

@Varkensjuin | 14-09-11 | 19:47 |

Ik hoop dat je niet verwacht dat ik mijn mening over elk van die onderwerpen. Dit zijn 8 topics op zijn minst. Een rode lijn die ik wil even wil aanraken. Je reduceert alles tot cijfers terwijl sommige onderwerpen die je noemt ook met gevoel. Neem nu de vrij 'nadrukkelijke' aanwezigheid van een zekere religie in de maatschappij. Dat laat zich niet in getallen uitdrukken. Je hoeft het niet eens te zijn met zijn zienswijze, ben ik ook niet. Echter, een afwijkende mening is geen leugen.

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 22:12

Kijk eens aan, wat tegenwicht is wel nodig: positief nieuws na alle ellende van vanochtend ( PVV geduputeerde met twee inkomens in Noordholland, PVV'rs in Limburg die alsnog een dienstauto willen)

propper1000 | 14-09-11 | 21:12

@joris
mijn "niet meer kan lezen" had betrekking op het feit dat hij waarschijnlijk de rest van zijn leven een zwaar (terroristen) regime ondergaat waarbij alle media (op extremisme, ideologie) gecensureerd worden en hij het boek dus hoogstwaarschijlijk niet meer zal kunnen lezen. Niet dat hem iets zou moeten worden aangedaan.
Het was wel sarcastisch bedoeld maar ik heb hier wel erger gelezen.

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 20:37

deraderendraaien | 14-09-11 | 16:14 | + 3 -
geloof je dat nou werkelijk? "Op interwebs " en "betalen" in 1 zin? ja, 1 iemand die het daarna gratis online gooit.

swift1.6 | 14-09-11 | 20:29

Gij zult niet doden, mag niet.

frisenfruitig | 14-09-11 | 20:28

LinksRapalje | 14-09-11 | 17:00 | + -2 -
uitgaande van zijn eerste film, sorry, powerpointpresentatie, zou het wel in de lijn der verwachting liggen.

swift1.6 | 14-09-11 | 20:24

Of Geenstijl is razendsnel of het buitenland is niet zo onder de indruk van het nieuws. Zie namelijk alleen Nederlandse Google-resulaten bij zoeken op [wilders + Islam’s War against the West and Me].

suvois | 14-09-11 | 20:20

en fitna 2 dan?
Face it, lezende mensen zijn er steeds minder. Een youtube-je doet het beter, makkelijker, moderner.

swift1.6 | 14-09-11 | 20:17

Klaarblijkelijk valt het relatief gezien allemaal nog wel mee met die bedreigingen, aangezien Geert nog steeds de meest grove schuttingtaal durft te bezigen in de Tweede Kamer en dit soort boeken durft te schrijven. Niet dat ik vind dat hij zich moet laten inpakken door bedreigingen overigens.

Doldwaas | 14-09-11 | 20:11

@funkyd | 14-09-11 | 19:56 |
De laatste tijd lijkt hij het alleen te exploiteren.

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 20:04

Staan er ook tekeningen van Mohammed en Allah in? Geert is de enige in de hele wereld die dat nog veilig kan doen. (Dankzij al die beveiliging.)
HELD.

funkyd | 14-09-11 | 19:56

Parel van het Zuiden | 14-09-11 |
Nog een kleine aanvulling, de onderwerpen "oude politiek" en "islamisering" zijn rechtstreeks overgenomen van Fortuyn. En die heeft deze twee onderwerpen ook niet bepaald zelf bedacht. Het is allemaal oude wijn in nieuwe zakken.

Varkensjuin | 14-09-11 | 19:47

-weggejorist-

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 19:26

Aandachtshoer!
Al die tijd Nederlandse journalisten en documentairemakers op een afstand houden en dan vervolgens flink internationaal gaan cashen & scoren met een (zelf gedirigeerd) boek.

Wanneer breng je jouw 'nationalisme' nu ook eens zelf in de praktijk, Geert?!

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-11 | 19:24

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 18:12 |
Een onwaarheid, kletspraat of een halve waarheid is niet hetzelfde als een leugen. Dan zou ik eerst moeten bewijzen dat hij het expres doet en dat kan ik niet.
Maar je geeft zelf al het eerst punt aan. Hij zegt inderdaad geen onderdeel te zijn van de geijkte of oude politiek, en dat klopt niet. Hij is zelf jarenlang onderdeel geweest van die "oude" politiek, en is dat nu nog steeds. Hij doet nu zaken met dezelfde mensen uit dezelfde politieke omgeving en maakt (handig, dat wel) gebruik van dezelfde "linkse media". Ontkennen dat hij daar deel van uitmaakt is een onwaarheid.
Volgende punt. Hij zegt dat Europa een bodemloze put is wat betreft geld. Dat is een onwaarheid. Het kost je 250 Euro per jaar en het levert 2000 Euro op (dit zijn natuurlijk gemiddelden). Deze twee getallen zijn de meest ongunstige getallen voor het positieve saldo. Je kunt dit in verschillende (afhankelijke en onafhankelijke) bronnen terugvinden. CPB, Eurostat en vele anderen. Deze bronnen geven zelf onderbouwingen die ik plausibel acht. Kloppen deze niet, dan graag ook een onderbouwing.
We worden geïslamiseerd. Onzin. 5% van de bevolking in Europa is moslim en het is totaal onzinnig om te denken dat die ons de komende jaren gaan dwingen om te bekeren. Met een toestroom van 2000 moslims per jaar als resultaat de vreemdelingenwet van Cohen gaat het niet lukken en het aantal kinderen wat ze krijgen is zo laag dat ze in het meest gunstige geval in 2050 op 9% uitkomen. Als het niet klopt hoor ik dat graag.

Varkensjuin | 14-09-11 | 19:17

Aha, het dagelijkse stukje verheerlijking van de blonde volksmenner met zijn xenophobe aanhang.
Ik zat er al op te wachten..

Rafapaz | 14-09-11 | 19:14

De Arabische versie wordt in de vorm van een stripverhaal
uitgebracht, het merendeel bestaat toch uit analfabeten!

the wanderer | 14-09-11 | 18:34

@Varkensjuin | 14-09-11 | 17:58

Nou ik ben razend benieuwd welke leugens jij ziet. Ik zie er namelijk niet zoveel (behalve de geijkte politiek en het weggeven van punten in gedoog compromissen, echter dat doen ze allemaal). Ik zie wel dat hij onwerkbare voorstellen doet. Ik zie wel dat hij kort door de bocht voorstellen de media inslingert. Leugens echter...

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 18:12

Zal wel net zo dik worden als de Donald Duck of niet? Haatboeken zijn meestal niet dikker.

Hölzenbein | 14-09-11 | 18:09

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 17:17 |
Van mij mag hij doen wat hij wil, en ik ben er ook zeker van dat hij dit nog wel een tijdje volhoud, zonder meer.
Hij is erg goed in de uitvoering van het spel, maar ik denk dat dat op een gegeven moment uitgewerkt is. Dan staat er wel weer een nieuwe op, dat wel. De onderwerpen blijven hetzelfde.

Ik doe niet hetzelfde. Wilders roept en gaat niet in discussie. Ik roep en hoop op discussie, maar er is verder niemand die er op ingaat. Mocht dat wel gebeuren dan zal ik op de inhoud ingaan (als dat uitkomt natuurlijk). Dat vind ik toch een groot verschil.

Varkensjuin | 14-09-11 | 17:58

Geert is goed, Geert doet goed.

Hij geeft zijn vrije leven op om via democratische weg die schijt-islam tegen te houden, die islam, die mensen ongelijk stelt, vrouwen minderwaardig en kinderen geitaal laat verminken.
Die is islam, dat dood en verderf zaait en hele volken wil onderwerpen aan de hand van een idioot schijtboek.
Hij wordt bedreigd tot en met, maar zet door voor het vrije woord.

Dat verdiend lof, en veel meer dan lof!

Creaguurder | 14-09-11 | 17:44

Wild, wilders, wildest. Een beetje "over the top" / "search for interest" van ome Geert.

ad melkert | 14-09-11 | 17:40

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 17:37

@Varkensjuin | 14-09-11 | 16:39 |

Ik vel in mijn plemp geen oordeel over zijn inhoudelijke lijn. Ik constateer slechts dat hij in termen van communicatie een slimme lijn voert.
.
In termen van inhoud vind ik je opstelling naief. In de mediacratie van nu kun je heel wel overleven met goed getimede consistente berichtgeving. Het gaat om beelden oproepen.
.
Je doet het eigenlijk zelf ook. Elke plemp consistent iets roepen over leugens en onwaarheden van Greet. Als je dat lang genoeg volhoudt en net als hem platform weet te verkrijgen zou je het beeld zo kunnen kleuren. Met hetzelfde gebrek aan onderbouwing als in je plemps.

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 17:17

@Pa Cartwright | 14-09-11 | 17:11
Nee, joh.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 17:16

@ Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 17:09
Feli. Maar je gaat nu toch niet iets van werk zoeken toch?

Pa Cartwright | 14-09-11 | 17:11

@Pa Cartwright | 14-09-11 | 17:05
Ja!

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 17:09

@LinksRapalje | 14-09-11 | 17:01
Ten eerste moet je je eigen taal goed leren schrijven, ten tweede wordt een boek niet als een app uitgegeven, maar zal naw als e-book te koop zijn. Dat is iets anders.
Je moet wel weten waar je over schrijft als je de pen opneemt.

borderliner | 14-09-11 | 17:05

@ Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 16:45
Is ie rond?!

Pa Cartwright | 14-09-11 | 17:05

@ LinksRapalje | 14-09-11 | 17:00
Nou, die uhm geert heeft jouw hartje wél gestolen hè. Mooi man.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 17:04

Hadden we maar iets te regeren….och ja , was ik helemaal vergeten, daarom hadden er 1,5 miljoen mensen op gestemd. Hij zit en hij hangt en hij doet verder niets…Behalve inspelen op de angsten van Henk en Ingrid en populistische kreten slaken en boekjes schrijven dan !
Ik had er eerst een goede hoop in, edoch, men kan zich vergissen…
Over 3 jaar maak ik die fout niet meer !!

Jan van Schwaffelaar | 14-09-11 | 17:03

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 17:02

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 17:01

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 17:00

Een boek, dat moet een klap in het gezicht zijn van de GS generatie waarin Nieuwe Media de toon zet. Een boek is oude media!

borderliner | 14-09-11 | 16:59

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 16:59

Waar haalt die man toch de tijd vandaan? Tsja, aan het opkomen voor z'n kiezers besteedt hij natuurlijk niet al te veel tijd en moeite...

Blaas Vaak | 14-09-11 | 16:56

LinksRapalje | 14-09-11 | 16:12
Dan zal zijn eerste boek wel een broddelwerkje zijn.

DataValue | 14-09-11 | 16:52

Goed. Met de opbrengsten kan hij de twee dienstauto’s van z'n lakeien in Limboland betalen.

Moondance | 14-09-11 | 16:49

@Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:43
Je dacht toch niet werkelijk dat ik anderhalf jaar over mijn scriptie heb gedaan? Haha!

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 16:45

@Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:43
Nee, dat was prutswerk.

Ze hebben me aangesteld voor dit koddige anti-islam buukske.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 16:45

Hopelijk komt er tzt wederom een signeersessie bij Paagman op de Haagse Fred;toen wemelde het van (bereden) politie en groepjes listig kijkende griezel-mocro's.

R.B.Scott | 14-09-11 | 16:44

Ahh gut gaat ie zn huiliehuilie in een boek verwerken? Gaat ie in zn boek ook glashard ontkennen dat ie zn haar blondeert... jaja dat ontkent hij idd.

Datzegiktoch | 14-09-11 | 16:43

@ Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 16:39
'Kies voor vrijheid' bedoelde ik. Pikte 'm vorig jaar voor 2,50, gebonden nog wel, op bij De Slegte.

Heb jij die niet geschreven dan?

Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:43

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 16:25 |
Zolang je geen echte verantwoordelijkheid hoeft te dragen kun je zo blijven communiceren. Op het moment dat je niet meer onder je verantwoordelijkheid uit kunt, dan kun je ook geen onwaarheden en kletspraat verkopen. Ook niet internationaal. En ook Wilders heeft een houdbaarheidsdatum, net als elke politicus, populistisch of niet.

Varkensjuin | 14-09-11 | 16:39

@Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:35
Kewl.

Maar je hebt 'm al? *belt uitgever*

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 16:39

Overigens moet Mariko eauk maar eens een boek moet schrijven. Het wordt tijd dat 'Turks Fruit' opvolging krijgt.
.
Afghaanse Fruit - neuqslet in appeltjesgroene weiden
.
*Vraagt zich af Rutger Hauer interesse zou hebben voor een verfilming*

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 16:39

"Ik zit niet zo vaak in achterkamertjes" hoorde ik die geert zojuist zeggen op Radio1. Hij zei het écht.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:37

@ Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 16:33

Hij staat hier vuistdik op de boekenplank. Tussen 'De ontvoering van Alfred Heineken' en 'Zomerslank met Sonja'.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:35

@Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:24
Kudtklus was het. Bovendien krijg ik slecht betaald.

Maar het is voor de ghoede saeck.

Hoop dat jullie het een leuk vinden met z'n allen!

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 16:33

Dr. Oetlöl | 14-09-11 | 16:28 |
Haal je daar nu twee spreekwoorden door elkaar, of mis ik hier iets?

Varkensjuin | 14-09-11 | 16:33

Wat is het toch een held die Greet, belangeloos stelt hij zijn vege lijf beschikbaar zodat wij mede Europeanen bevrijd van alle moslimterreur kunnen leven. -ohnee, olie en vuur verhaal, dát wasset!

Ienoo666 | 14-09-11 | 16:32

@NoMinister | 14-09-11 | 15:53
Dus het wordt toch weer een eigen parochie vossenpreek, beetje zinloze oefening dus.
Gemiste kans.

Dr. Oetlöl | 14-09-11 | 16:28

Als dat boek maar niet dikker wordt dan de Donald Duck

Charles Swietert | 14-09-11 | 16:27

Wat je trouwens ook van zijn inhoudelijke lijn vindt dit is toch wel een slimme zet in termen van communicatie strategie.
.
Stap voor stap creeert hij zich een internationaal platform waardoor hij zijn opponenten in de Nederlandse pers buitenspel zet. Die kunnen hoe langer hoe minder de agenda bepalen doordat zij niet meer alle media momenten in handen hebben.
.
Het is hoogst twijfelachtig aan het worden of de Nederlandse media en politiek grip op hem en zijn PVV krijgen.
.
Grappig dat ze dat zelf niet doorhebben. Met het inzicht van nu hadden hem beter kunnen inkapselen. Nu lukt dat m.i. niet meer.
.
#de Geer is los

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 16:25

@ LinksRapalje | 14-09-11 | 16:12

Het concept van een Ghostwriter is jou vreemd? Doet dan ook ietwat wereldvreemd aan knaap.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:24

Leuk. Toch heb ik liever een onafhankelijk boek dat mij uitlegt waarom wij mee horen te leven met de angsten van links Nederland, vanwege een een moordenaar ergens in Noorwegen, terwijl het gewoon gevonden moet worden (en z'n eigen schuld) dat de Geert hier jarenlang dagelijks en daadwerkelijk bedreigd wordt.
Dat is zo vreemd dat het niet met een paar losse pagina's is uit te leggen.

Jan Passant mk2 | 14-09-11 | 16:23

NoMinister | 14-09-11 | 16:15 |
Het spijt me, maar het meest opvallende, wat mij betreft, is dat Fortuyn het nooit over de inhoud had. Bij voortduring werd in die tijd gerefereerd naar zijn boekje "De puinhopen van paars" als het over de inhoud moest gaan. En ik heb het laatst voor de zekerheid nog maar eens gelezen en het staat vol met zaken die gewoonweg niet juist zijn en nergens op slaan.

Varkensjuin | 14-09-11 | 16:22

unieke-nick | 14-09-11 | 15:25
Hij gaat het natuurlijk niet ZELF schrijven, daar heeft zo'n uitgever personeel voor. Cheert is alleen maar nodig voor het fotootje op de achterkant en de promotietour.

1sokkie | 14-09-11 | 16:17

Varkensjuin | 14-09-11 | 16:12

Zijn manier van communiceren en discussieren was een lust om te ervaren. En mensen die niet gewoon zonder haat kunnen betogen dat de ander onzin uitkraamt, dat is pas irritant. Pim was daar juist een meester in.

Ach, we zullen nooit weten wat hij had teweeg gebracht. De schokgolf had wat mij betreft zijn verdiende hoogtepunt nog lang niet bereikt.

Pim te lang aan het bewind had trouwens ook in mijn ogen niet goed geweest. Maar ik denk dan weer dat hij dat zelf ook wel wist.

NoMinister | 14-09-11 | 16:15

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 16:15

@Gootbalkoning | 14-09-11 | 15:30
Hij kan het boek ook op de interwebs zetten, en laten betalen om het te kunnen lezen. Moet je meemaken hoe Geert nog gaat verdienen aan al die links idioten die het maar wat graag willen lezen!

deraderendraaien | 14-09-11 | 16:14

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 16:12

LinksRapalje | 14-09-11 | 16:07
Zoek eens op debat, argumenten, weerleggen en Wilders..

Superior Bastard | 14-09-11 | 16:12

Het wordt en roman dus. Wel zo veilig.

Iedere overeenkomst met een bestaande maatschappij, bestaand 'geloof' of doctrine berust op louter toeval!

NoMinister | 14-09-11 | 16:12

NoMinister | 14-09-11 | 16:01 |
Het is inderdaad goed om te zeggen wat je vind. Van Dam had ongelijk en is een rare kwast. Fortuyn was van alles, maar geen minderwaardig mens. Het probleem met Fortuyn was dat hij op een enkel punt na volstrekte nonsens verkocht en dat hij nooit op inhoud wilde ingaan. Maar dat maakt hem nog niet minderwaardig.

Varkensjuin | 14-09-11 | 16:12

@ Fourtags | 14-09-11 | 16:08
Zou je daar inhoudelijk nog wat, uhmmm, over willen schrijven?

Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:11

Het eerste boek dat Henk en Ingrid zullen lezen.

Bluebook | 14-09-11 | 16:11

Hij is niet de eerste politicus die een boek publiceert. Interessant mits er persoonlijke belevenissen in staan want die kant is nooit voldoende belicht. De treurige beveiliging is dan alleen glijmiddel.

dubbert | 14-09-11 | 16:11

Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 15:59

Dat eerste is m.i. slechts schijn maar dat tweede helaas keiharde realiteit. Maar niet alleen Greet moet eraan geloven. Wel hilarisch btw, dat dan weer wel...

www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 16:09

Geen Stijl doet zijn naam eer aan. Wat een Pru(i)tt verhaal.

Fourtags | 14-09-11 | 16:08

Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:04 |
De leider van De Tegenpartij! Haha, als die toch eens hadden doorgezet...

Pastor Sippenhaft | 14-09-11 | 16:08

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 16:07

tielenaar | 14-09-11 | 15:55

Ja, dan zijn er opeens hordes Nederlandse Breivikjes die niets met Greet te maken willen hebben. Dat denk ik ook.

Leuke gedachte. Idioot.

NoMinister | 14-09-11 | 16:06

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 16:05

@tielenaar | 14-09-11 | 15:55
Zie hier het comment van een rasechte Jeauleau van Soeterbroek fan. Je haalt ze er meteen uit. zie 4e alinea

www.mobypicture.com/user/bertbrussen/v...

La Vie En Rose | 14-09-11 | 16:04

Zou die wilders dan ook gaan voorlezen 'uit eigen werk'? Kees van Kooten deed dat vroeger altijd zo leuk.

Pa Cartwright | 14-09-11 | 16:04

Shalome | 14-09-11 | 15:58

Sorry, dat is GEEN oplossing, want kans nul.

Heb je nog een plan B? ;-)

NoMinister | 14-09-11 | 16:02

Deus Absurdia | 14-09-11 | 15:47 |
Ah, nu vat ik hem. Ja, die link had ik zelf niet gelegd.
Dat is nu het punt. Hoe kun je als partij of zelfs als persoon uitleggen dat Wilders geen gelijk heeft en regelmatig liegt zonder dat hij direct gaat gillen dat je gek bent of dat je hem demoniseert. Je hoopt natuurlijk op een inhoudelijk debat, maar dat doet hij nooit.

Varkensjuin | 14-09-11 | 16:01

Deus Absurdia | 14-09-11 | 15:50

Ik heb het toen gezien en ik meen zelfs dat Mijnheer Van Dam een hele tirade hield waar zelfs Pim niet meer tussen kwam.

U zeurt derhalve en kunt beter geen onzin insinueren maar gewoon vertellen wat u vindt. Als linksmens is dat moeilijk en maakt u kwetsbaar, maar op een of andere manier heeft u bij mij niet het voordeel van de twijfel. Zachtjes uitgedrukt.

NoMinister | 14-09-11 | 16:01

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:56
Nu vind ik de mannen die dagelijks rond Greet lopen ook niet echt gevaarlijk ogen.

De anderen die hem willen poppen wel.

Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 15:59

tielenaar | 14-09-11 | 15:55

De enige oplossing is dat Marokkanen de ballen ontwikkelen om hun eigen land op te bouwen en ons met rust te laten.

Shalome | 14-09-11 | 15:58

De titel is ook lekker dik aangezet. Net als zijn platte retoriek in de Kamer.
Benieuwd hoe vaak hij zal moeten herschrijven, wederom net als in de kamer.

Superior Bastard | 14-09-11 | 15:58

Eerst een film, vervolgens een boek, en nu is het grote wachten op "Greet de musical". Ik gok op een hoofdrol voor Danny de Munk.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 15:57

"Blonderen voor rookies"

ßø® | 14-09-11 | 15:57

vetkleppert | 14-09-11 | 15:50

Net als Mein Kampf... (is niet wat ik vind, wel wat me te binnen schoot)

Maar exact dat zullen de moreel superieure linksmensen dan wel gaan denken, smoezen en er is wel een linkse cabaretier (LOL, statistisch bijkans een pleonasme) die hier dan een 'leuke' grap over maakt en dan is de toon gezet.

Vandaar geen goede optie. Ook met die haatdragende meute dient Greet rekening te houden. Voor succes moeten die ooit ook 'om' namelijk...

NoMinister | 14-09-11 | 15:56

Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 15:47

Maar eigenlijk deden die jongens nog geen vlieg kwaad...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:56

Bakito | 14-09-11 | 15:22
Alsof Wilders nu geen succes heeft. Je kunt zeggen van Wilders wat je wilt, maar hij heeft binnen no time de op één na grootste partij uit de grond gestampt. Dat zie ik jou niet doen met huichelachtige retoriek.

FreshClash | 14-09-11 | 15:56

tielenaar | 14-09-11 | 15:55 |
Stoer, hoor.
Nuff said.

GeflipteVlaflap | 14-09-11 | 15:56

En het grote probleem is dat er ook nog kanslozen bestaan die die zooi gaan kopen.
Als we deze aandachtsego nou eens wat minder beveiliging geven, dan durft hij vanzelf zijn mond niet meer open te trekken en lost het probleem zichzelf op.

tielenaar | 14-09-11 | 15:55

Che Wilders?

shark666 | 14-09-11 | 15:54

Dr. Oetlöl | 14-09-11 | 15:48

De gewone Arabier zal (het) niet lezen (kunnen) of het boek niet kunnen betalen.

En de leiders zullen het hooguit als humor zien, want hoe dom zijn die Westerlingen als ze de situatie op een presenteerblaadje uitgeanalyseerd krijgen, maar de boodschapper slechts beschimpen?

Als je denkt dat dat Greets doelgroep is, dan heb je het denk ik mis.

NoMinister | 14-09-11 | 15:53

Goed idee van Geert. Alweer.
Die man zit vol goede ideeën.
Ik hoop nog steeds op de dag dat hij ze ook allemaal daadwerkelijk mag uitvoeren.
Succes Geert, en wanneer het te bestellen is, ben ik één van de eersten die het koopt!

GeflipteVlaflap | 14-09-11 | 15:52

Tegenboek van Rechts:
"Hoe 1.2 miljoen PVV stemmers toch nog niets te vertellen kregen"
- subtitel
De ware macht in dit lang ligt bij de rendabelen

Deus Absurdia | 14-09-11 | 15:52

@Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 15:46
Over (foute) kapsels gesproken, de huidige titel kon nog wel eens tot problemen gaan leiden met Steven Seagal: bit.ly/p0c8mp

Prof. D.A.H. Vintik | 14-09-11 | 15:51

Het zou me niet verbazen als het Engels en het in de USA schrijven/uitgeven te maken heeft met de grotere vrijheid van meningsuiting aldaar. Om hier weer een slepende rechtszaak te voorkomen.

vetkleppert | 14-09-11 | 15:50

@Nominister:
Eevn los of Marcel van Dam gelijk had.. Weet je ook nog wat er aan die uitspraak vooraf ging? Of heb je alleen de helft van horen zeggen?
Even ter nagedachtenis: Pim en mMarcel waren beide met modder aan het gooien (ronduit elkaar uitschelden zeg maar) .. alleen Marcel kon dat net even beter.

Deus Absurdia | 14-09-11 | 15:50

@Reinaert | 14-09-11 | 15:45
Asterix en de Romeinen waren mietjes, toverdrank bestaat niet. Hoax uit 1959.

Semtex | 14-09-11 | 15:49

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 15:46
De oorsprong van zijn kapsel moet je zoeken in het feit dat een zwarte baard hem niet staat.

Denk ik.

Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 15:49

-weggejorist-

LinksRapalje | 14-09-11 | 15:49

Illustraties door Kurt Westergaard?

Pastor Sippenhaft | 14-09-11 | 15:49

@Dimitjuh | 14-09-11 | 15:41

Wordt het net zo'n klassieker als de koran, Geert?

overdrijfnietzo | 14-09-11 | 15:49

@La Vie En Rose | 14-09-11 | 15:44

LOL.

Biff Eagleburger | 14-09-11 | 15:48

Engels is flauw. Als je lef hebt breng je als eerste een versie in het Arabisch uit.

Dr. Oetlöl | 14-09-11 | 15:48

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:36
De zware jongens, daar heeft Greet ook iedere dag mee te maken.

Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 15:47

@Varkensjuin | 14-09-11 | 15:40
Nee, maar als je tegen geert bent, dan bedeig je hem ook.. vinden ze hier.. Dat heet dan demoniseren.

Deus Absurdia | 14-09-11 | 15:47

Ik hoop wel dat Greet in zijn boek ingaat op de oorsprong van zijn kapsel. Moet haast wel een mooi verhaal zijn.

Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 15:46

vetkleppert | 14-09-11 | 15:28

Als de VARA/Marcel van Dam je uitmaakt voor minderwaardig mens, dan ben je voor veel VARA-leden een minderwaardig mens. De leider vertelt dat, dus is het zo tot het tegendeel bewezen is. Zelf nadenken is er niet bij. Heerlijk je wentelen in het groepsgevoel en superioriteitsdenken. Waar ze met de mond het tegendeel belijden, maar daar trappen we niet in.

Bij moslims vermoed ik dat dat niet anders zal zijn. En hun leiders zullen zeker, intern denk ik, dat boek bespreken (). Extern hebben ze immers de PvdA, Groenlinks en D66 om het werk op te knappen. En de ChristenUnie trouwens ook. Daar is een miep zelfs staatssecretaris geworden terwijl ze voor vluchtelingenwerk werkte. Nu, dan is het in ieder geval voor mij wel duidelijk.

NoMinister | 14-09-11 | 15:46

@Semtex | 14-09-11 | 15:44

Wakker liggen van een boek? Da's wel heel exceptioneel.

En mij sinds Asterix en de Romeinen niet meer overkomen.

Reinaert | 14-09-11 | 15:45

Beetje bij beetje probeert blondie zn rijk te manifesten buiten de nederlandse grens. Snorretje was destijds ongeduldig, blondy heeft wel tijd. Nu Engels en strakjes Deutsge.

Shinamus | 14-09-11 | 15:45

@Biff Eagleburger | 14-09-11 | 15:29
Chloor in zwembaden is erg slecht voor geblondeerd haar. Daar droogt het van uit. Dat is de schuld van GroenLinks ja. Van Tofik Dibi met name.

La Vie En Rose | 14-09-11 | 15:44

@Reinaert | 14-09-11 | 15:41
daar had hij vast langer over wakker gelegen, of niet natuurlijk.

Semtex | 14-09-11 | 15:44

@yeah-right | 14-09-11 | 15:42

De arbeiderspers, zou je toch denken?

Of zou het tóch het boekenweekgeschenk worden? Wie weet!

Reinaert | 14-09-11 | 15:44

Wat vervelend voor al die Joop.nl lezers. Die volgens mij allemaal geen Engels kunnen lezen. Anders hadden ze weer een dingetje om over te zuren.
Maar waarschijnlijk zal Herr Jole een vertaler inhuren.

Lompe Loel | 14-09-11 | 15:43

Het is nog niet bekend wie in Nederland het boek durft uittegeven

yeah-right | 14-09-11 | 15:42

Zo.. Geert gaat een boek schrijven. Maareh.. wie gaat het lezen?

Deus Absurdia | 14-09-11 | 15:42

Cohen/Pechtold ; '' Verbied dat fascistische boek ! ''

Dimitjuh | 14-09-11 | 15:41

@Dr.Thorvaldt | 14-09-11 | 15:39

Je mot allang blij zijn dat 'ie het niet in het Limburgs uitbrengt. Dat was een ramp geweest voor al z'n criticasters, kereltje P. voorop.

Reinaert | 14-09-11 | 15:41

Oerkoendoe | 14-09-11 | 15:32 |
Dit begrijp ik niet helemaal. Hebben die drie partijen Wilders dan bedreigd?

Varkensjuin | 14-09-11 | 15:40

Helaas zat er al copyright op de titel Mijn strijd.

Flodder | 14-09-11 | 15:40

In het engels waarom niet eerst in het nederlands meneer Wilders ?

Dr.Thorvaldt | 14-09-11 | 15:39

@rara | 14-09-11 | 15:38

LOL. Euhmmm..... neuh. Ik dacht toch echt aan iets héél anders.

Reinaert | 14-09-11 | 15:39

Dus Geert vertelt over Mein Kampf gegen die Islam?

Toontje Larger | 14-09-11 | 15:38

@Reinaert | 14-09-11 | 15:33
Hanz Küchelgarten?

rara | 14-09-11 | 15:38

LOL! G E W E L D I G stukkie @Pritt. D66, m.n. Peggolt hoort natuurlijk ook bij dat leger. Dat die Varabeulen PvdAers zijn, weet iedereen maar ik schrijf het toch nog maar even op, voor de Jopers, that is ~

La Vie En Rose | 14-09-11 | 15:37

@eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:36
Nou nog rappen

Semtex | 14-09-11 | 15:37

Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 15:35

Dagobert is mijn held!

*gek is op geld*

Rijmt ook nog...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:36

bezemkast 1919 | 14-09-11 | 15:27

Nee, was het niet: 'Op 1 april verloor Alva zijn bril' en maken we daar nu nog steeds grapjes over?

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:35

Hier heeft de JOOP! niet van terug.
*verder Donald Duck lezen gaat*

Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 15:35

Het is al heel wat uitgroeien van Wilders' blonde koppie geleden dat hij zich enkel richtte op de uitwassen van de islam.

Flodder | 14-09-11 | 15:33

@rara | 14-09-11 | 15:30

Ach, het blijft behelpen hè. Greet heeft heel lang over de titel na moeten denken want ene Nikolaj Gogol is jaren geleden al met de eigenlijke titel aan de haal gegaan......

Reinaert | 14-09-11 | 15:33

@Gootbalkoning | 14-09-11 | 15:30
Zit allemaal bij de prijs van je belasting inbegrepen

Semtex | 14-09-11 | 15:33

vetkleppert | 14-09-11 | 15:26

Alleen daarom al de moeite waard.

Die zelfvoldane moreel zichzelf superieur achtende meute schuimbekkend te zien creperen bij gebrek aan argumenten.

Heeeerlijk. Ik verheug me er nu al op.

NoMinister | 14-09-11 | 15:32

Te maken hebben met bedreigingen is geen feest. Dankzij PvdA, Groenlinks en D66 krijgt de PVV alle aandacht, alleen maar om kiezers te winnen voor deze 3 partijen. Als Wilders door deze partijen schuld moet bekennen voor haatzaaien, dan is het niet meer dan venzelfsprekend dat deze 3 partijen excuses aan moeten bieden voor de beveiliging van Wilders.
Ik heb zelf een periode te maken gehad met bedreigingen. Diep respect voor Wilders dat hij dit zo lang vol kan houden. Respect van een niet-PVV stemmer die blij is dat een partij als de PVV bestaat.

Oerkoendoe | 14-09-11 | 15:32

Dat wordt nog een duur grapje. Ik fantaseer maar even wat.

- De vertaler van het boek? Beveiligen, 24 uur per dag.
- De uitgever? Een vier meter hoog hek rond het bedrijfspand, dobermans, wachttorens, en full body scan als je naar binnen wilt.
- De winkels waar het in de etalage ligt? Amsterdammertjes voor de deur tegen ramkraken, één op één beveiliging van het personeel door gewapende bodyguards en - jawel - verplichte full body scans als je naar binnen wilt. Na aankoop van het boek (ondoorzichtige kadoverpakking verplicht) loopt er standaard een bodyguard met je mee naar de parkeergarage.

Gootbalkoning | 14-09-11 | 15:30

@Reinaert | 14-09-11 | 15:28
Dit boek heeft inderdaad een enorme historische waarde. Het is wel zielig voor Anne Frank. Haar dagboek zal niet langer het bestverkochte boek aller tijden zijn.

rara | 14-09-11 | 15:30

Het is al een tijdje redelijk stil rond Wilders, goeie actie.
Een boek spreekt altijd meer tot de verbeelding dan een filmpje (indien goed geschreven)

Idontgiveafunk | 14-09-11 | 15:30

Als hij net zoveel kletspraat verkoopt als in zijn andere schrijfsels en mediaoptredens dan kan het onmiddellijk naar de schap fictie.
En toch ben ik wel benieuwd wat het volgende konijn is wat hij uit de hoed gaat toveren. Tenslotte moeten populisten wel regelmatig laten weten dat ze er nog zijn en dat de rest er nog steeds niets van bakt. Het is verdacht stil aan zijn kant. Maar misschien ben ik wel gestopt om naar zijn kletspraat onwaarheden te luisteren.

Varkensjuin | 14-09-11 | 15:30

Succes Geert.

Goldway | 14-09-11 | 15:29

knap dat gs nu al weet dat het een bestseller is.

Live Aid | 14-09-11 | 15:29

Zal wel vlak voor Kerst in de winkel liggen en in februari in de ramsjbak naast Dijkshoorn. Verder vertrouw ik mannen niet die hun haar droog houden tijdens het zwemmen, alhoewel @La Vie en Rose daar ongetwijfeld weer een verklaring voor gaat hebben, waarbij GroenLinks zeker 1x genoemd gaat worden. You go girl.

Biff Eagleburger | 14-09-11 | 15:29

Wilder's eigen manifest...

TheHandyman | 14-09-11 | 15:29

Geertje weet prima hoe hij zijn slachtofferrol moet omzetten in stemmen.

Getson | 14-09-11 | 15:28

@Bloodzone | 14-09-11 | 15:25
Jij vindt het normaal om politici te (laten) vermoorden?

rara | 14-09-11 | 15:28

Bloodzone@
Wat? Theo van Gogh vergeten misschien?

Kalaforni | 14-09-11 | 15:28

Het boek dat alle andere boeken overbodig maakt dus.

Met de Bijbel en de Koran had ik het toch al wel gehad.

Reinaert | 14-09-11 | 15:28

Dikke kans dat het lawaai weer voor 99% uit laflinkse hoek komt en dat het de moslims een worst zal wezen, trouwens.

vetkleppert | 14-09-11 | 15:28

kom werken bij de pvv
dan krijg je een auto met chauffeur mee....

SpvvD | 14-09-11 | 15:28

Interessant.

Hoewel Ad Melkert wel op zijn eigen manier geboeid zal zijn.

NoMinister | 14-09-11 | 15:27

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:25 | + 0 -
Wil je zo graag aangifte doen? Blauwe enveloppen topic was alweer een paar dagen geleden.

bezemkast 1919 | 14-09-11 | 15:27

@ bezemkast 1919 | 14-09-11 | 15:25 | | Reageer+ |
0
Toch zie ik het liever gebeuren

Semtex | 14-09-11 | 15:26

O, heerlijk, een relletje.
Maandenlang hysterische, schuimbekkende linksmensen met een rooie kop en dikke aders in de nek in 3, 2, 1 ....

vetkleppert | 14-09-11 | 15:26

Bakito | 14-09-11 | 15:22

Niet zo negatief over Greet, waarde ex-gebande! Hij stort alles in de partijkas, wat ik je zweer...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:26

Titelsuggestie: The G-files

ole guapa | 14-09-11 | 15:26

Semtex | 14-09-11 | 15:23 | + 0 -
Meestal is het boek beter.

bezemkast 1919 | 14-09-11 | 15:25

Is het al weer 1 april btw...?

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:25

greet wilders in het engels? alstie het net zo schrijft als spreekt dan wordt het een hilarische werkje.

unieke-nick | 14-09-11 | 15:25

-weggejorist-

Bloodzone | 14-09-11 | 15:25

Che_cuevara | 14-09-11 | 15:22

Maar de hamvraag luidt dan: hoe gaat hij dat betalen?
En begin met niet over de maagden in de hemel...

www.google.nl/imgres?q=we+ran+out+of+v...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:24

Een boek over een westerling die dagelijks bloot staat aan levensgevaar!
-
Reken maar dat mexicanen, karen, chinezen, ogoni, palestijnen en wat er nog meer aan bedreigde mensen bestaat de schellen van de ogen zullen vallen.

2emeREP | 14-09-11 | 15:24

Nou nog verfilmen, dat leest makkelijker.

Semtex | 14-09-11 | 15:23

Maar ik ga het boek lezen van Geert, onder heet genot van een malse biefstuk en een biertje.

Laters.

*out*

Che_cuevara | 14-09-11 | 15:23

ga het zeker lezen men kan niet oordelen zonder iets gelezen tehebben

mosknee | 14-09-11 | 15:23

-stijlloze promotie-

?

Den Meester | 14-09-11 | 15:23

Als dat boek net zo dik wordt als De Duivelsversen begin ik er niet eens aan.

Conan de Rabarber | 14-09-11 | 15:22

Ach, wat zielig toch, voorlopig heeft hij dit jaar ook vakantie gevierd op roversnest, volgens PVV, Aruba!

dutchdiva | 14-09-11 | 15:22

Aha, die hypocriete gast die zijn kiezers bedondert gaat voor eigen succes om zijn zakken te vullen....

Je verwacht het ook niet hè...

Bakito | 14-09-11 | 15:22

Lullig voor Henk en Ingrid, alsof die zich door een dik Engelstalig boek gaan heen worstelen.

bezemkast 1919 | 14-09-11 | 15:22

@eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:22
Of hij koopt de rechten.

Che_cuevara | 14-09-11 | 15:22

Liefst met veel foto's van die schrijftafelmoordenaars! Waar kan ik intekenen voor een gesigneerd exemplaar?

lekker wijf | 14-09-11 | 15:22

Allah zal een vliegtuig laten neerstorten op de Frankfurter Buchmesse...

eerstneukendanpraten | 14-09-11 | 15:22

"The story of Henk and Ingrid"

FlesjeFanta | 14-09-11 | 15:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl