Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Edese 9/11-juichmocro's, 10 jaar later

binladenede.jpg Ede, 10 jaar later: "Ministers, Tweede Kamerleden, burgemeesters, wethouders uit grote steden, onderzoekers, projectleiders: "elke drie weken kregen we wel hoog bezoek van mensen die de wijk wilden bekijken". Er kwam een Marokkaanse politieman om de 'interculturele communicatie' te verbeteren en Justitie in de Buurt, er werd een lik-op-stuk-beleid gevoerd, er kwam een samenscholingsverbod, er werd meerdere malen 'keihard ingegrepen' door de burgemeester, er kwamen gezinsondersteunende projecten, er kwam 100 duizend euro uit het fonds voor Vogelaarwijken, - 'er is heel veel gedaan maar het heeft niets geholpen. Je moet die jongens in de kraag pakken en naar een opleiding slepen, de dingen doen waarin hun ouders falen. Maar wat gebeurt er? Er komt een projectmanager met een werkplan, een deskundige van buiten die de wijk niet kent, die krijgt subsidie voor een open dag, of iets met sport, en die schrijft dan op glanspapier een mooi verslag waarin staat dat hij alles heeft geprobeerd maar dat het niet werkt. Zo gaat het." U las een ONTLUISTEREND verslag over de Edese wijk Veldhuizen A in de krant van wakker Nederland. Na 10 jaar intensief Vogelaaren met twee klontjes suiker is er helemaal niets, noppes, nada, zero, zippo, nul veranderd in die Edese wijk waar Marokkaanse jochies Bin Laden stonden te verheerlijken toen de vliegtuigen de torens in vlogen. Wel heeft het de belastingbetaler tonnen gekost en de rapportschrijvende externe projectmanagers tonnen opgeleverd. Quote to end all quotes: "Wilders is duidelijk, die heeft een mening: ik vind het niet erg als hij tegen me zegt: rot op naar je eigen land. Ik heb meer problemen met het CDA. Dat zijn christenen, maar daar leven ze niet altijd naar. Die zijn onduidelijk, ik begrijp niet wat ze willen."

Reaguursels

Inloggen

wat een overdreven bullshit, ja, er loopt tuig rond in Ede, zowel in Veldhuizen als in de Maandereng als in de Rietkampen, maar de helft is slechts Marokkaan, de andere helft is gewoon blank (welliswaar met een 'stoer' zichzelf aangemeten marokkaans accent, je kent ze wel, scootertje, petje, beetje van zich af tuffend..)

OK, oma voelt zich niet op haar gemak als ze er langs moet lopen, maar een beetje kerel geeft ze een weerwoord en ze vliegen meteen weg die angsthazen.

Ik denk dat iedere stad, dorp of wat daar ook voor door mag gaan een groepje raddraaiers heeft.

Het enige wat hoeft te gebeuren is harder optreden van politie en als die het niet doen, verzamel wat kerels en veeg de straat schoon, blijft het zeker maanden rustig voordat er weer zo'n groepje eikels tevoorschijn komt.

S. Quentin Quale | 13-09-11 | 14:03

gisteren een blond meisje in tegen een stel bontkraagjes: " mo als je zo trots bent dat je zogenaamd marokkaans bent terwijl je er nog nooit bent geweest en hier je jezelf niet normaal kan gedragen. tyft een end op naar marokko en ga bij je opoetje in haar grot je prinsessengedrag uitleven".

Ik stond stil en begon spontaan te applaudiseren

Woehahahaa | 13-09-11 | 07:31

Niks nieuws onder de zon, het weggooien van overheids gelden... toch?

hoffnar | 12-09-11 | 22:45

He, het enige positieve is dat iedere marokkaan een dubbele nationaliteit heeft, want hun enige echte leider Koning Hassan VI zorgt godzijdank nog steeds voor de instandhouding van de dubbele nationaliteit. Goh wat zou nou een mooiere oplossing zijn dan ...... Geert go kick ass and maak de hardwerkende Nederlanders waaronder, turken, chinezen, indo's, molukkers (waar niemad nauwelijks last van ondervindt)blij! Oja het is bijna altijd lekker weer in Marokko. Toedeledokie !

Perry Vogelbekdier | 12-09-11 | 21:04

Ben zoooooooooooo blij nu in een wit dorp te wonen!

Hein73 | 12-09-11 | 19:31

-weggejorist-

pius | 12-09-11 | 16:55

vanhetgoor | 12-09-11 | 11:59

Uit welke riool heb je dit pamflet gevist?

pius | 12-09-11 | 16:55

Jochies krijgen wel degelijk onderwijs.... gratis karate-opleiding!!

Tijs | 12-09-11 | 14:33

Als je nou, bij wijze van tegemoetkoming, voor deze jongens,die het zo moeilijk hebben met ONZE waarden en normen, de wet eens een beetje zou aanpassen.
Dan kunnen we ze tenminste een beetje, zoals in het "thuisland" gebeurd, onder handen nemen!
Misschien voelen ze zich dan wat beter en doen ze weer liev tegen ons.
Gewoon een wet die speciaal voor de dubbelpaspoortmedelanders is gemaakt, dat moet ze toch tevreden stemmen........

lilluke halve hoan | 12-09-11 | 14:25

Elke keer als ik m'n geboorteplaats op moet geven schaam ik me wéér.

Pasta-saus | 12-09-11 | 13:33

Wat een walgelijke jankreactie van de 'vertegenwoordigers' van de lokale mocrogemeenschap. Slechts kleine hintjes en versprekingen geven een scherpe blik in wat deze figuren allemaal in de moskee bespreken: "Een moslim moet zich elke dag verdedigen dat hij moslim is, de rest hoeft dat niet. Nederland steunt Israël. Israël mag alles. Dat zien we, dat groeit met ons mee, daardoor krijgen we steeds het gevoel dat wij er niet bijhoren."

Nederland steunt ISRAËL? Wat heeft dat te maken met Marokkanen die zich nergens in dit land weten te gedragen? Marokkanen hebben uberhaupt helemaal NIETS te maken met Palestijnen. Men komt massaal uit het Rif dat letterlijk duizenden kilometers verderop ligt. Bovendien hebben ze zodra ze de mogelijk kregen hun land de rug toegekeerd.

Typisch hoor, altijd heeft een ander het gedaan. Het liefst de Joden, Amerikanen, maar Nederlanders voldoen ook prima. Het zelfmedelijden het totale gebrek aan zelfreflectie druipen van dit interview af. Misselijkmakend.

CreativeDestruction | 12-09-11 | 13:02

@vanhetgoor | 12-09-11 | 11:59
Bedankt voor deze heldere analyse!

+100

deraderendraaien | 12-09-11 | 12:25

Misschien dat ik ook maar eens een petitie op petitieonline moet gaan neerplempen.
Iets met het inrichten van een Antilliaans eiland als strafkolonie voor niet uit te zetten tuig, compleet met wachttorens, muren en prikkeldraad en Gatling Guns op de torens, en uiteraard een onkreukbare - dus geen native - Gouverneur om alles in goede banen te leiden ( Faaleid en Ella hoeven overigens niet te solliciteren naar deze functie ).

Graaisnaaiert | 12-09-11 | 12:14

Het CDA is de reden dat er niet doorgepakt kan worden.

frisenfruitig | 12-09-11 | 12:13

Alleen jammer dat Wilders geen "oprotten" zegt, maar het alleen heeft over abstracte begrippen zoals "het bestrijden van de islam, maar niet haar volgelingen." Dat "oprotten" is slechts een beeld wat de meeste stemmers van de PVV hebben, maar in de praktijk streven ze daar niet naar en zijn ze net zo gebakken lucht en reli-gefixeerd als de CDA.

Bulloch | 12-09-11 | 12:11

Och God, onze lieve juichmocro's. Ze worden gediscrimineerd, men moet zich verdedigen moslim te zijn, bladiebla.

Ik moet mij véél meer verdedigen anti-islam te zijn. In *mijn* Europa. Zout heen met je anti-westerse ideologie, naar landen waar iedereen net zoals jij moslim is en iedereen in - proest - vrede leeft.

En puh-lease, christenen die zich niet als christenen gedragen, komende van een moslim, hoe absurdistisch wil je het nog hebben?

Slivovic | 12-09-11 | 12:04

vanhetgoor | 12-09-11 | 11:59 |
Toch vind ik het een mooi vakantieland...

jeanmondo | 12-09-11 | 12:04

"Wilders is duidelijk, die heeft een mening: ik vind het niet erg als hij tegen me zegt: rot op naar je eigen land. Ik heb meer problemen met het CDA. Dat zijn christenen, maar daar leven ze niet altijd naar. Die zijn onduidelijk, ik begrijp niet wat ze willen."
Nu ben ik geen Wilders-aanhanger, maar dit begrijp ik wel... Een softe houding geeft mensen het gevoel dat ze alles kunnen maken, en niet dat ze ineens lief gaan doen.
Daar komt nog bij dat Wilders helemaal niet zegt dat de relaxte moslims op moeten rotten. Een simpel plan om recidivisten met een dubbel paspoort(maw ellendelingen die ook de goedwillende allochtonen liever zouden moeten zien vertrekken) uit te zetten wordt echter weggezet met termen als 'discriminerend' en 'tweederangsburgers creëren'.

jeanmondo | 12-09-11 | 12:03

Ik lees uit het stuk in de Volkskrant dat het voornamelijk komt door jaloezie en het feit dat Israel bestaat.

frisenfruitig | 12-09-11 | 12:00

@boeglul | 12-09-11 | 11:15
Alle politici in Den Haag maar ook burgemeesters laten zich op kosten van de staat rondrijden.
Ik ken er slechts één die zich op kosten van de staat rond MOET laten rijden omdat hij al 6 jaar lang dag en nacht moet worden beveiligd tegen Islamitisch tuig dat niet tegen kritiek op hun vredelievende *kuch* ideologie/religie kan. Bedoelde je die?

La Vie En Rose | 12-09-11 | 11:59

Het is makkelijker om een ruit kapot te gooien dan in een glasfabriek een ruit te produceren. Bin Laden is een echte moslim. Hij kan alleen dingen vernielen, dingen maken kan hij niet. De juich-mocro's in Ede zijn van het zelfde kaliber als Bin Laden; namelijk ze kunnen niets! En ze dragen niets bij aan de maatschappij. Hun ouders idem dito. Zelfs de grootste mongool kan kinderen maken, maar alleen liefdevolle zorgzame ouders kunnen kinderen opvoeden tot zelfstandige respectvolle burgers. Het is makkelijker om de maatschappij naar de verdommenis te helpen dan een maatschappij op te bouwen. Het is makkelijker om van een uitkering te genieten dan om zonder dat daar een financiële vergoeding tegenover staat bezig te zijn met sociaal werk. Van Marokkanen hoef je niets te verwachten. Kijk naar Marokko, dat was in de vorige eeuwen de hoerentent van Afrika en sinds die tijd is het alleen maar afgegleden dieper het putje in.

Marokko is een land tot totaal verziekt is. De reden hiervoor is gelegen in het feit dat de officiële staatsgodsdienst de islam is. Dit zorgt voor onmenselijke situaties, onrechtvaardigheid en discriminatie. De islamitische samenleving is een kunstmatige maatschappij waarbij kinderen opzettelijk onmenselijke zaken worden bijgebracht. Met alle gevolgen van dien. Er is bij Marokkanen respect voor de vernielers en uitvreters. Er is geen respect voor menselijke normen en waarden. Daarom staan de jonge Mocro's uit Ede te juichen als er iets kapot valt. Normale mensen hebben eerbied en ontzag voor iemand hij iets gepresteerd heeft, in de wetenschap, voor een sporter of een kunstenaar. Het enige dat Marokko in heel haar bestaan heeft voortgebracht is de geslachtsveranderingsoperatie en Marokkaanse wied. En zelfs de gender operatie is niet echt een Marokkaanse uitvinding, maar kon destijds alleen daar plaatsvinden omdat het in Marokko niet verboden was. En als iemand interesse heeft in de gevolgen van het gebruik van wied in het algemeen dan moet men maar eens kijken naar de toestand van de gebruikers. Het zijn nèt Marokkanen, ze hangen op straat. Doelloos en ongeïnteresseerd. Ze weten niets en ze kunnen niets, ze hebben geen hoop op de toekomst want die is er niet!

Het probleem oplossen van Marokkaanse jongeren die niet willen deugen is niet zo moeilijk. Men moet beginnen met het bijbrengen van respect voor nuttige zaken. Het is toch belachelijk dat de Marokkanen nu geleerd wordt respect te hebben voor een of andere slappe flikker die in een jurk en met lippenstift op zich laat neuken door de paleiswacht. Maar de Marokkaanse koning verdient geen respect. Marokko is een achterlijk zootje, ze houden nog steeds een buurland bezet! En hier en daar hebben Marokkanen en moslims in het algemeen een grote bek dat Judea en Samaria bij Israël horen. En dat Gaza sinds de oorlog in 1968 niet meer bij Egypte hoort. Terwijl Marokko zelf een bezetter is. De enige manier om van Marokkanen betrouwbare mensen te maken is om dat achterlijke geloof met wortel en tak uit te roeien. De Barbaren zijn nooit echt betrouwbare mensen geweest, ze waren zeerovers en slavenhandelaren, verkrachters en dieven. Uit Barbarije is NOOIT iets goeds gekomen, de Berbers meegerekend! De meeste Marokkanen zijn Berbers, de rest van de Marokkanen is het gevolg van achtergebleven slaven en hoeren en de bezetting van het Ottomaanse rijk dat er de islam gebracht heeft. Het is niet hopeloos, maar om de problemen blijvend op te lossen moet er wel aangepakt worden. Ik durf te wedden dat in geen enkel rapport of verslag of enige beleidsnota ook maar de islam genoemd is als de werkelijk oorzaak van de problemen.

vanhetgoor | 12-09-11 | 11:59

Hoe zou zo'n Vogelaar dit alles nou beleven, vraag ik me af. Zou ze nog steeds achter haar beleid staan?

harry pikkel | 12-09-11 | 11:54

"dingen doen waarin de ouders falen"
Wat dacht je van de hele familie aan de haren de grens over slepen?
Altijd maar de problemen op de rest van de maatschappij afschuiven. Tuurlijk papa en mama van Achmed, wij lossen het wel weer even op voor jullie.

Herr Knäckebröd | 12-09-11 | 11:50

Godkanonne, ik wil boeglul gewoon een kudo geven en dan gaat het helegaar niet? Atmos? Parsons? Kap eens met die grapjes!

Hölzenbein | 12-09-11 | 11:46

We kunnen wel lekker de ouders weer de schuld geven maar daar weten we helegaar niets van! Daarbij komt dat je in dit kutland de mogelijkheden je kind tucht bij te brengen wordt ontnomen door wereldvreemde politici.
Het ligt in de eerste plaats aan die kutkinderen, allochtoon of autochtoon, en in de tweede plaats aan de overheid die de kinderen alle ruimte biedt! Wat zijn dit godverdomme voor straffen...
En uiteindelijk heb je als overheid al je respect verspeeld en verloren. Zie dat maar eens terug te krijgen... oh nee... we geven de ouders gewoon de schuld, net als die achterlijke kutEngelsen.
Lutsers.

Hempieman | 12-09-11 | 11:44

Die endquote zegt bijna alles.
Wees gvd eens duidelijk politici!
En niet het een zeggen, en het andere doen.

mothersfinest | 12-09-11 | 11:44

Er valt geen maatregel te bedenken die effectief is.

Alles stuit op de interne tribale solidariteit die Nederlandse bemoeienis afweert. Dan hebben we natuurlijk ook nog de Islam-aanhangers die menen dat je daar alles mee kan op lossen. Ook daar is nu en in het verleden niets meer van gebleken dan mooie verhalen op glanspapier.

We moeten er maar mee leren leven, tenzij we bereid zijn om harde maatregelen als denaturalisatie in te zetten voor dubbele paspoorthouders. Die hebben tenslotte een alternatief.

Islamofiel | 12-09-11 | 11:42

"Maar waarom worden álle moslims met deze rotjongens in verband gebracht?"
Omdat de rokkies bewezen hebben, door hun tolerant gedrag, dat ze hun eigen jeugd niet kunnen opvoeden / manieren leren / in bedwang houden. Als je schorum in je midden accepteert wordt jezelf ook schorum.

JohnDee | 12-09-11 | 11:39

Als Marokanen nu eens hun best zouden doen positief in het nieuws te komen... wat een volk. Iedere dag weer wat in de krant.

WatZalIkErvanZeggen | 12-09-11 | 11:38

Echte quote to end all quotes: Politici zullen stelen, liegen, bedriegen om zo meer stemmen en dus meer invloed te krijgen. Wat hun echte intenties zijn kom je doorgaans pas achter als ze eenmaal zitten.

Lemau | 12-09-11 | 11:34

boeglul | 12-09-11 | 11:22
Zo lang dat er zoveel stemgerechtigden zijn die op hem stemmen. Niet omdat hij behoort tot de gevestigde poltiek. Ook de SP behoort niet tot de gevestigde politiek. In NL zal er alles aan gedaan worden beide partijen erbuiten te houden. Dus Greet en Fuzzy bear mogen niet met Mark cs meedoen.

ecologiste | 12-09-11 | 11:30

ecologiste | 12-09-11 | 11:19 |

Hoe lang zit dat mannetje in de tweede kamer?

boeglul | 12-09-11 | 11:22

Ik denk dat de links ingestelde geesten nog niet rijp zijn voor de waarheid dat deze marokkanen werkelijk solidair waren (en zijn) met de 911 extremisten. Geen onderzoek is ze te duur of te vaak om daar een ontkenning voor te vinden.

Best raar, deze zelfde elitairen wisten onmiddellijk zeker dat de PVV stemmer achter de moorden op Utoya stond (en staat). Terwijl een goedkoop onderzoek zou bewijzen dat dit niet zo is, zo'n onderzoek echter komt er nooit omdat het idee ze wel past.

Jan Passant mk2 | 12-09-11 | 11:21

-weggejorist-

Wasdah? | 12-09-11 | 11:20

Overigens ben ik nog steeds van mening dat de beste oplossing voor Veldhuizen A iets te maken heeft met de luchtmacht..

*oud-Ede*

dlseth_ | 12-09-11 | 11:20

Spreek de moetiksprekenguurders later.

Inshallah.

Aus)

pius | 12-09-11 | 11:19

boeglul | 12-09-11 | 11:15
Moet ik gaan raden?
GW beschouw ik overigens niet als een politicus van de gevestigde orde.

ecologiste | 12-09-11 | 11:19

@pius | 12-09-11 | 11:13
Wie ? Marokkanen
Wat ? Overlast
Waar ? Vlagtwedde

Niet dus !

de gouwe gast | 12-09-11 | 11:19

de gouwe gast | 12-09-11 | 11:17

Ok. excuses dan. Bij deze.

pius | 12-09-11 | 11:19

Mogen we burgemeester Cees van der Knaap (CDA) van Ede nu ook een #faleid noemen, of is dat te kort door de bocht, of ben ik dan te selectief? Meneertje heeft 13 nevenfuncties, dus dan heeft hij te weinig tijd om een paar rotjochies op hun muil te slaan. Schandalig!

Hölzenbein | 12-09-11 | 11:18

@pius | 12-09-11 | 11:00
Hersenloos onderbuikretoriek is het in mijn optiek alleen als je aan de zijlijn maar wat staat te roepen terwijl je niet of nauwelijks met de problemen van de multiflauwekulti te maken hebt .
Ik ervaar dagelijks de ellende van die gasten, geen probleem hoor want ik red me wel, maar er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die eraan onderdoor gaan, daar gaat het om .
De figuren die hoog in hun ivoren toren zitten te bleren terwijl ze slechts zelden met onze medelandertjes te maken hebben zijn op zijn minst even erg als de gasten waar we last van hebben .

de gouwe gast | 12-09-11 | 11:17

Een zeer aanzienlijk deel van, met name, Marokkaanse jongeren stelt zich deviant op. Dat is een hard feit en blijkt uit ondermeer een schrikbarend hoog percentage criminele antecedenten van deze groep. Gelet op de lage pakkans kunnen we er zondermeer van uitgaan dat het werkelijke percentage nog veel hoger ligt. De Marokkanen (en met hen de linkse politiek) vinden dat ze gestigmatiseerd worden, ik vind dat terecht. Als zo'n significant deel van deze groep ten opzichte van de dominante cultuur afwijkend gedrag vertoont is het onvermijdelijk dat dit opvalt en wordt benoemd. De stigmatisatie berust dan op feiten en de betreffende groep zou daarom de hand in eigen boezem moeten steken. En de linkse politiek zou uit hun winterslaap moeten komen…

Alexander de Kleine | 12-09-11 | 11:16

ecologiste | 12-09-11 | 11:04

Ik ken er sowieso één die zich op kosten van de staat laat rondrijden.

boeglul | 12-09-11 | 11:15

Dat Het CDA een bedreiging voor de Nederlandse cultuur is roep ik trouwens al jaren.

Maar niemand luistert.

pius | 12-09-11 | 11:15

die gasten hebben allemaal een dubbel paspoort. Evenals hun ouders. 3x criminele actie is NL paspoort van degene die het feit pleegt en zijn ouders innemen. Dan nog 3x iets uitvreten dan lekker uitzetten. Dat verplicht de ouders ook om hun kinderen op te voeden.

jan2806 | 12-09-11 | 11:15

vraagstaart | 12-09-11 | 11:12

Jij hebt makkelijk praten. Mooiezomerachtig gesproken.

*snik*

pius | 12-09-11 | 11:14

de gouwe gast | 12-09-11 | 11:05

Wie , wat , waar?

pius | 12-09-11 | 11:13

vraagstaart | 12-09-11 | 11:09

Yep, die is Zondag. Super dat je komt. Sowieso leuk je weer te zien. Marrokanen of niet;)

pius | 12-09-11 | 11:13

@Bakito | 12-09-11 | 11:04 Ja, dat heb je met een rechts kabinet: éérst verdienen, dan krijgen.

Een mooie zomer is tenslotte geen uitkering.

vraagstaart | 12-09-11 | 11:12

We kunnen gerust zijn. In Engeland was de islamitische bijdrage aan de grootste rellen in honderd jaar bijna nul. En die van de Engelse Cultuurdragers bijna 75 procent.

Dus ja.

pius | 12-09-11 | 11:11

Dus de CDA-VVD-PVV hebben hun hele *kuch* regeringsperiode ook niets anders gedaan dan gevogelaard Bertje? Typisch.

Hölzenbein | 12-09-11 | 11:10

@ ecologiste | De PVV heeft het laten uitrekenen destijds: 9 miljard om precies te zijn. Maar daar heb je dan ook heel veel antisemieten voor!

dubbert | 12-09-11 | 11:10

@pius | 12-09-11 | 11:02 LOL Ze zijn vooral goed tegen 65+-ers, heb ik begrepen ;-)

En vrijdag ben ik weer in NL, dus op tijd voor je wedstrijd hoop ik?

Vanavond m'n laatste training hier - zonder Marokkanen, dat dan weer wel.

vraagstaart | 12-09-11 | 11:09

Troost J.E. | 12-09-11 | 11:04

Ik vind niks. Ik hou gewoon niet van papegaaien. Kudtvogels zijn dat.

Geef mij maar een Johnny Rook. Die hebben tenminste karakter..

En ik wapper wel met mijn handjes op dit specifieke terrein bij de weg. Itt tot 99 procent van de dradenvullers hier.

Waaronder jij je met zekerheid mag scharen.

Koffie dan maar?

pius | 12-09-11 | 11:09

Ivoren Toren | 12-09-11 | 11:04

Bij werkelijk na te denken over de markt ligt het voor de hand onmiddellijk te stoppen omdat de staat dit experiment met minimaal 7 miljard euro sponsort.
Multiculti is niet zelfvorzienend maar er moet minimaal 7-10 miljard per jaar bij.

ecologiste | 12-09-11 | 11:07

@pius | 12-09-11 | 10:56
Is helemaal niets overdreven aan, maar om heeze/leende hoeft dan ook geen muur gebouwd .
In Vlagtwedde nebben ze er ook geen last van, maar daar gaat het ook al niet om !

de gouwe gast | 12-09-11 | 11:05

Waar blijft de inhoudelijke discussie trouwens?
pius | 12-09-11 | 11:00 |

dus jij vind nog steeds dat we nog niet genoeg gepraat en thee gedronken hebben? Waar blijft de vraag "wanneer gaan ze eens de handjes laten wapperen en aan het werk?"

Troost J.E. | 12-09-11 | 11:04

En geen enkele gevestigde politicus die hier iets effectiefs tegen wil doen omdat hij/zij dan zijn salaris kwijt raakt.

ecologiste | 12-09-11 | 11:04

@Bakito | 12-09-11 | 11:04
Het is eerder andersom.
Het klimaat heeft invloed op het kabinet.

Che_cuevara | 12-09-11 | 11:04

Het marktdenken in de zorg staat een langetermijnvisie in de weg, terwijl je dat wel nodig hebt bij opvoedingsproblemen. In sommige opzichten waren de jaren '50 zo slecht nog niet.

Ivoren Toren | 12-09-11 | 11:04

Ja maar die juichmocro's waren toch stuntmannen? Door Geert ingehuurd om het allemaal nog erger te maken.
9/11 was een inside job, en theo is alive and well and lives in miami

Cousin Eddie | 12-09-11 | 11:04

@vraagstaart | 12-09-11 | 11:01
Mijn kogelvrijvest zit in de was. Hopelijk droogt het een beetje vandaag. Wat een kutzomer hè....? Typisch dat een rechts kabinet zo'n invloed kan hebben op het klimaat.

Bakito | 12-09-11 | 11:04

vraagstaart | 12-09-11 | 10:59

Echt? Wanneer?

Heb trouwens mijn laatste training straks. Met Marrokanen. Geweldige kickboxers die gasten.

Maar daar hoor je niemand over;-)

pius | 12-09-11 | 11:02

@Bakito | 12-09-11 | 10:58 Hoi! Al voedselpakketten, een AK47 en een bunker ingeslagen?

vraagstaart | 12-09-11 | 11:01

Als excuus is er lang geroepen dat de probleemlullo's geen kansen hadden. Je hoort het niet meer omdat ze bij gelijke kansen toch bleken te mislukken. Daarna kwamen de dure en zinloze pappen-en-nathouden projecten; mislukt. Gaan we dan nu eindelijk aanpakken (én benoemen) of komt er weer een ander uitstelexcuus?

Alexander de Kleine | 12-09-11 | 11:01

sammenvattend; het is nog steeds allemaal onze schuld !

Ik ben dat volk en hun eeuwige gegil om aandacht zo ontzettend moe.

Troost J.E. | 12-09-11 | 11:01

Waar blijft de inhoudelijke discussie trouwens?

Tot nu toe heeft hersenloze onderbuikretoriek de overhand. Van figuren als De gouwe gast en Holzenbein.

Dat niveau.

pius | 12-09-11 | 11:00

@pius | 12-09-11 | 10:55 Wel goed, terug op Bali - weer ontkomen aan de zegeningen van de islam op Java. En deze week naar Nederland. Maar niet naar Ede.

vraagstaart | 12-09-11 | 10:59

de gouwe gast | 12-09-11 | 10:52

Die muur is er al maar dan tussen de managers, topambtenaren, bankiers, bouwmaffia, multicultimaffia, etc. en de gewone onderdaan. het is een staat in een samenleving die volledig wordt verwoest door egoïstische belangennetwerken die geen intentie hebben om NL als geheel op een hoger niveau te tillen qua gezelligheid, economie en gezondheid en dit te delen met iedere burger. Kortom men is bezig te graaien in de publieke vleeschpotten slechts voor eigen gewin. Al die organisaties en hun vertegenwoordigers moeten kalt gestellt worden. Vraag is wie gaat dat doen? Juist niemand en daarom gaan we naar de kleaudten.
Met dank aan o.a. de politici, ambtenaren uit Straatsburg
www.oilforimmigration.org/facts/?page_...

ecologiste | 12-09-11 | 10:59

@Satria | 12-09-11 | 10:12
Hoe komen we erachter of dit waar is? Proof, please. Overigens, er wordt gesproken over niet opgeloste problemen de laatste 10 jaar. Er is dus kennelijk wel degelijk iets aan de hand.

God Zelf | 12-09-11 | 10:59

vraagstaart | 12-09-11 | 10:51

De Ginkelse Heide was ook maar een voetnoot in de tweede wereld oorlog.

boeglul | 12-09-11 | 10:58

@vraagstaart | 12-09-11 | 10:51
Hee onheilsprofeetje van me..... ;)

Bakito | 12-09-11 | 10:58

@eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 10:49
Nou ten eerste: mijn half debiele buurmeisje van 140kg is toch ook mooi onder de pannen gekomen bij ahmed uit Egypte, want die gasten nemen genoegen met elke tochtige spleet!
En ten tweede:... ehh ow shit!

deraderendraaien | 12-09-11 | 10:58

ziggyrat | 12-09-11 | 10:55

Salafisten? Dat is inderdaad vervelend. Salafisten zijn helemaal niet leuk namelijk.

Jeweet.

pius | 12-09-11 | 10:58

@Che_cuevara | 12-09-11 | 10:50
Veel gevangenen vinden het ook niet erg om opgesloten te zijn. Vooral voor daklozen is het lonend om de wet te overtreden. Lekker binnen ipv doodvriezen op straat.

Mooi systeem hebben we hè...?

Bakito | 12-09-11 | 10:57

de gouwe gast | 12-09-11 | 10:52

Overdrijven is ook een vak. In heeze/Leende is alles net zo rustig als de snelweg op een autoloze zondag.

Paniekzaaier.

pius | 12-09-11 | 10:56

vraagstaart | 12-09-11 | 10:51

Niets aan de hand maat. Alles onder controle hier. En daar?

pius | 12-09-11 | 10:55

-weggejorist-

ziggyrat | 12-09-11 | 10:55

NL is gekaapt door de managers.

ecologiste | 12-09-11 | 10:53

Als we nu met zijn allen beseffen dat de integratie volkomen is mislukt, stel ik voor geld te stoppen in de segratie, een dikke muur om die wijken waar de "heren" wonen, zodat ze elkaar en zichzelf verder kunnen helpen en wij geen last meer van het volk van hondenzonen hebben !
De multiflauwekulti en integratie is volledig mislukt, alleen als je volslagen debiel bent houdt je aan dat gedachtegoed vast .

de gouwe gast | 12-09-11 | 10:52

Ede is maar een detail in de komende burgeroorlog die o.a. de UBS-bank voor Europa voorspelt.

Donkere tijden breken aan, vrees ik.

vraagstaart | 12-09-11 | 10:51

@Merlot | 12-09-11 | 10:40
Maar dan moet je wel heel extreme maatregelen gaan invoeren, zoals hele familie's uitzetten als persona non grata.
Maar ja... als stelen en straffen niet helpt!

deraderendraaien | 12-09-11 | 10:51

@Bakito | 12-09-11 | 10:48
Dat is inderdaad een straf, voor mij en voor jou. Maar is dat ook voor hun een straf.
Ik denk dat ze zich er nog lekker onder voelen ook.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:50

@Bakito | 12-09-11 | 10:46

Iedereen. De zachte aanpak werkt klaarblijkelijk niet, dus dan moeten we de harde aanpak maar eens een kans geven.

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 10:49

Er is al eens uitgerkend dat de multiculti onze samenleving een slordige 7 miljard Euro per jaar kost, en dat ieder jaar weer. Maar dan heb je ook nix. Iemand die twee zegeningen van de multiculturele samenleving kan opnoemen? En begin me nu niet over de betere verkrijgbaarheid van de kebab en over op straat lopen van blauwe smurfen...

eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 10:49

@Che_cuevara | 12-09-11 | 10:46
Dat snap ik, maar laat je leven niet vergallen door een paar pubers die inmiddels volwassen zijn en 's avonds met hun dikke zeug op de bank shag roken en naar SBS6 kijken.

Genoeg straf dunkt me. ;)

Bakito | 12-09-11 | 10:48

@zeg maar jansen | 12-09-11 | 10:41

Dan passen we die wel aan, toch?

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 10:46

@Bakito | 12-09-11 | 10:43
Ik zeg niet dat ik een emotioneel mens ben, maar nu ben ik het wel.
Meestal ben ik vrij realistisch maar dit soort zaken maken wel emoties los, dat klopt.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:46

@Biff Eagleburger | 12-09-11 | 10:38
Alleen dat tuig of tuig in het algemeen?>

Bakito | 12-09-11 | 10:46

Bij gebrek aan heel veel +jes: Hearhear! @vetkleppert | 12-09-11 | 10:18

Proud2Bstupid | 12-09-11 | 10:44

Acid_Nightmare | 12-09-11 | 10:34

U kent de Ginkelse Heide niet?

boeglul | 12-09-11 | 10:44

@Che_cuevara | 12-09-11 | 10:41
Emotionele mensen roepen vaak dingen die niet of niet helemaal waar zijn.

Bakito | 12-09-11 | 10:43

@Bakito | 12-09-11 | 10:39
" Emotioneel?"

Ja, is daar iets mis mee.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:41

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 10:38 Wetgeving. Dat staat dat soort prima initiatieven vreselijk in de weg.

Ze moeten na aanhouding voorgeleid worden bij een (hulp)officier van justitie. Jammer.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 10:41

Juichen om andermans dood is in en in triest. Dus deze lui zijn niet goed snik.

Maar wat vind men hier van die Killcams van die Yankees op youtube waar men ook zo loopt de juichen en ja ze schieten natuurlijk allemaal pure terroristen dood he. Nooit eens een onschuldig slachtoffer of bystanders ?

Alle Duitser waren Nazies, alle communisten waren Russisch en alle Amerikanen zijn helden. Toch ? Het hypocriete westen en met name het rechtse deel daarvan zou eens in de spiegel moeten kijken. Zeker gezien het feit dat die turken en marrokanen hier dankzij rechts CDA van Agt en VVD boef Wiegel hierheen zijn gehaald.

Bedankt! NOT!

Godisvoordedomme | 12-09-11 | 10:41

Ik denk dat we de wetgeving zó moeten veranderen dat kutmarokkaantjes het wél erg vinden als een politicus zegt "rot op naar je eigen land".

Zoals de wet nu is, kan niets, ook geen (meervoudige) moord of terreuraanslag op racistisch-religieuze gronden, hen het land uitkrijgen.
Dat moet veranderen en snel ook.
Ook in het belang van de immigranten die zich wél goed gedragen, en die hier niet alleen maar zijn om hun klauw op te houden en verder te haten/klagen.

Merlot | 12-09-11 | 10:40

@zeg maar jansen | 12-09-11 | 10:39
Veldhuizen A doet mij meer denken aan het eerste elftal van Veldhuizen.
Maar ik zal het wel mis hebben.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:40

@Che_cuevara | 12-09-11 | 10:37
Nee, hoor. Ik zeg niet dat ALLE projecten gelukt zijn, terwijl jij die overdrijving wel maakt. Typisch dat jij de nuance als vijand ziet. Emotioneel?

Bakito | 12-09-11 | 10:39

En dat terwijl de naam 'Veldhuizen A' doet vermoeden dat het een strafkamp behelst.

Nou ja, dat zal het ook wel zijn. Voor de autochtone Hollander.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 10:39

Wat is er mis met een busje vol stevig gebouwde politieagenten die dat tuig regelmatig de cel in slaat en dan pas de inleidende vragen stelt? Het is even wennen voor die gastjes, maar snel genoeg zijn ze zo geconditioneerd, dat wanneer er geen rottigheid wordt uitgehaald, zij niet de cel worden ingeslagen.

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 10:38

Keer op keer tonen die knuffelaars aan dat je met geloof niet kan functioneren

Bokito ergo sum | 12-09-11 | 10:37

@Bakito | 12-09-11 | 10:33
En jij leest blijkbaar alleen "linkse" media waar men geilt op niet bestaande "gelukte" projecten.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:37

Het is bijna om te lachen hoe naïef sommige mensen blijven. Marrokanen willen niet integreren, punt.

gristen | 12-09-11 | 10:36

Bakito | 12-09-11 | 10:35 Een schrikbewind zou dat worden.

Laten we dat maar niet doen.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 10:36

@Bakito | 12-09-11 | 10:26
Als je er genoeg in propt is er geen ruimte om om te vallen.

Art Vandelay Ultor | 12-09-11 | 10:36

Wie nog steeds het uberachterlijke idee heeft (of heeft gehad) om dergelijke mensen hiernaartoe te laten komen en te zeggen dat dat goed zou zijn voor Nederland is niet goed bij zijn/haar hoofd. Wie riepen er zo hard dat die multiculturele samenleving zo'n ontzettende verrijking zou zijn en/of is?? Ehh... juist ja alle zogenaamde gütmenschen die onder het mom van huichelachtig altruïsme hun immorele hypocriete zakken vullen: PvdA'ers, D66érs en GroenLinksers. Zij hebben belang bij de zieligenindustrie en import van kansarmen. Zij verdienen er hun geld aan ten koste van de leefbaarheid van hele delen/wijken van Nederland. Ten koste van de schatkist en ten koste van de burger die de nadelige gevolgen ervan "mag" ondervinden. Ik wens iedereen die de multiculflauwecul door de strot van burgers heeft geduwd en nog duwt en die hen die durfden en durven te wijzen op de negatieve gevolgen ervan afdeden/doen als xenofoob en rascist toe dat zij komen te wonen in een kansenbuurt. Dat is immers wat zij voorstaan. Wees dan ook een "vent" er ga er middenin wonen! Maar dat doen ze niet.... Vanuit hun veilige woonomgeving hebben ze echter wel het gore lef om iedereen de mond te snoeren die kritiek heeft. Er zijn zelfs mensen, die de mensen die openlijk over de feitelijke gevolgen van immigratie durven te praten, proberen weg te zetten als fascisten en racisten. Deze mensen zijn ziek! Ze zien hoe Nederland zwaar gebukt gaat onder de mislukte integratie en durven het te miskennen en/of ontkennen en/of weigeren het aan te pakken.

doenormaal! | 12-09-11 | 10:36

-weggejorist-

Boerkafappert | 12-09-11 | 10:35

@Bakito | 12-09-11 | 10:33
"mislukt" is een synoniem voor "project".

vetkleppert | 12-09-11 | 10:35

@zeg maar jansen | 12-09-11 | 10:32
Volgens mij zou jij wel een goeie burgervader zijn. Geen ambitie?

Bakito | 12-09-11 | 10:35

Geef die jongens een zandbak. Daar voelen ze zich thuis.

Acid_Nightmare | 12-09-11 | 10:34

@Che_cuevara | 12-09-11 | 10:31
Beetje kort door de bocht niet..? Jij leest zeker alleen rechtse media waar men geilt op mislukte projecten.

Bakito | 12-09-11 | 10:33

De afsluiter van het artikel:

"Het enige dat geholpen heeft in Veldhuizen A, zijn de camera's. Sinds er camera's hangen in de wijk, heeft de hangjeugd een andere plek gezocht. Nu sarren ze in de chiquere, naastgelegen wijk Rietkampen. Een gesprek van de burgemeester met de jongeren (ook Nederlandse, Turkse en Antilliaanse) liep er zo uit de hand dat er vorige maand een samenscholingsverbod werd ingesteld.

'Het circus is weer begonnen', zegt El Bachrioui, 'en het is dezelfde voorstelling.'"

Wat is dat toch met die burgemeesters vandaag de dag? Pak het nou toch eens áán mannen. Laat zien dat je burgemeester bent, met macht.

Gesprekken, zijn ze nou nog niet uitgepraat? Daden! Daar gaat het om.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 10:32

Worden de politici nu echt nooit wakker.
Al die multicul projecten falen stuk voor stuk. Als al het geld dat daar ingestopt is in de schatkist gebleven was hadden we helemaal geen begrotingstekort meer en was het geld voor Griekenland een lachertje geweest.
Hoeveel moet er nog mis gaan voor er echt eens wat gebeurt.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:31

Ik woon nu een jaar in deze prachtwijk en had nooit ergens last van.. Totdat vorige week een vriendin beroofd werd door 10 finnen op de hoek van de straat.. eikels.

muzeak | 12-09-11 | 10:30

We hebben culturele aids. Ziekte krijgt voedingsbodem en groeimogelijkheid krijgt te maken met antistoffen.

vetkleppert | 12-09-11 | 10:29

@lanexxx | 12-09-11 | 10:27
Saai dus.

Bakito | 12-09-11 | 10:28

Kan me helemaal in het CDA-verhaal vinden.

Mokum Kosher | 12-09-11 | 10:28

@zuurkool Welcome.

a small step for men | 12-09-11 | 10:27

Het blijft een zielige bende. Maar wat nog erger is, is dat het bestuurslaag in Nederland, de socio's die het voor het zeggen hebben, Ergo, er gebeurt niks en er gaat ook niks gebeuren.

lanexxx | 12-09-11 | 10:27

@Art Vandelay Ultor | 12-09-11 | 10:23
Wel in verband stapelen, anders krijg je scheve stapels en vallen ze om. Zou jammer zijn als ze beschadigd aankomen, want dan krijg je weer kamervragen.

Bakito | 12-09-11 | 10:26

Dat er geld gestoken wordt in zinloze projecten is erg jammer. Wat jammer is, is de beeldvorming over Ede. Ede = Sodom en Gomorra..? Terwijl het toch een rustig dorp op de Veluwe is met veel natuur in de omgeving enzo...

persona non gratis | 12-09-11 | 10:25

@vraagstaart | 12-09-11 | 10:15
Al had ik een zusje, dan bleven ze daar wel af.
Als ze verstandig zijn tenminste.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:25

In het dorpje Hillegom wordt onder toezicht van gemeenteraad en plaatselijke politie een salafistische regionale moskee gebouwd. Iedereen behalve de hiervoor genoemden is er tegen. Inmiddels is de religie van de vrede begonnen de mensen die tegen de moskee zijn te intimideren en in elkaar te slaan. De politie kijkt de andere kant op want die doen het in hun broek. Dat is Nederland, 10 jaar na 9/11 Zie www.dichtbij.nl/duin-en-bollenstreek/r...

jan-lul-de-behanger | 12-09-11 | 10:24

@Bakito | 12-09-11 | 10:21
Ik vind wel dat we ze moeten stapelen dan, onder in het ruim van het schip.

Deden ze in WIC-tijden ook wanneer men de oceaan over ging. Lekker nostalgisch.

Art Vandelay Ultor | 12-09-11 | 10:23

Bakito | 12-09-11 | 10:21

Bubba zal ze met open armen ontvangen...

eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 10:22

@Einde van de Domheid | 12-09-11 | 10:12
Je moet altijd vervangen door nooit.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:21

Lekker belangrijk, een paar pubertjes die gek gaan doen voor de camera.

Kunnen ze niet verscheept worden naar Guantanamo Bay, om ze eens een paar jaar goed te martelen?

Bakito | 12-09-11 | 10:21

Die laatste quote klopt dan weer wel.

Che_cuevara | 12-09-11 | 10:20

a small step for men | 12-09-11 | 10:15
thx

zuurkool | 12-09-11 | 10:19

De lettertjes van de VK zijn wel heel klein en ENPD durft zijn leesbril nog niet mee te nemen naar het werk...

eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 10:19

Wilders zou ze toch het land uittrappen? Geen zorgen, die WIlders komt zijn beloften wel na.

tembacostyle | 12-09-11 | 10:19

@Stuur ze allemaal naar Amsterdam Nieuw-West!
www.elsevier.nl...
kapotte_stofzuiger | 12-09-11 | 10:09 | + 2 -

Mijn moeder van 70 woont daar.
Die hebben ze de tanden al uit haar mond geslagen tijdens een beroving met 5 man, dus liever niet.

Alle 65+ers een stroomstootwapen !

hollandwar | 12-09-11 | 10:19

Pappen en nat houden werkt dus niet, dus.... dan maar iets waar Joris van gaat stuiteren.

Schaamharing | 12-09-11 | 10:19

Waarom wordt er toch altijd zo veel geld en energie uitgerekend in barbaren gestoken? Het rendement daarvan is inmiddels bekend.
Stel je eens voor wat er had kunnen worden bereikt als al die aandacht naar uitblinkers was gegaan.
Maar nee, we moeten en we zullen allemaal gelijk wezen. En maakbaar.

vetkleppert | 12-09-11 | 10:18

De Marokkaanse ouders van nu, zijn de straatterroristen van 10 jaar geleden.

a small step for men | 12-09-11 | 10:18

@Satria | 12-09-11 | 10:12
Wil jij nu zeggen dat Marokkanen geen kranten kunnen lezen en niet weten hoe internet en tv werken?

Racist.

Art Vandelay Ultor | 12-09-11 | 10:18

Ede, je zou er maar wonen... oh wacht, shit.

Ooit_IgorTheHorrible | 12-09-11 | 10:18

Im Osten nichts Neues.

Superior Bastard | 12-09-11 | 10:17

Als ze een opleiding willen dan zaten ze daar nu al wel. Die gasten hebben daar gewoon geen behoefte aan. Alsof ze rustig in de collegebankjes blijven zitten als je ze daar naartoe sleept. Ik heb nu al medelijden met de docenten.

Wat ze nodig hebben is een knuppel in de nek - dat is vooral het punt waarop die ouders falen. Ik zag dat stadsdeelvoorzitter Achmed Baâdoud van de PvdA (hoe spreek je dat trouwens uit?) pleitte voor een heropvoedingskamp voor ex-gedetineerden in Amsterdam. Dan denk ik, als we toch al zover zijn dat een PvdA'er zulks kan voorstellen zonder dat we gaan zeveren over kampen en WOII, laten we dan meteen spijkers met koppen slaan.

Als we constateren dat die lakse Marokkaanse ouders er werkelijk geen reedt van bakken, laten we dan de opvoeding maar in z'n geheel uit hun handen nemen bij het eerste de beste signaal dat hun prinsjes toch niet zo'n parels voor de maatschappij gaan worden.

Maak van het heropvoedingskampen maar gewoon opvoedingskampen. Drillen, die handel.

Art Vandelay Ultor | 12-09-11 | 10:17

Ik denk dat we niet genoeg doen om die arme jongens het gevoel te geven dat ze erbij horen.

Iemand nog een zusje in de aanbieding om deze jongens een financiële toekomst te geven?

vraagstaart | 12-09-11 | 10:15

Als je dan linkt naar de VK, waar je voor moet betalen zet dan meteen even de bugmenot erbij: bugmenot.com/view/volkskrant.nl

a small step for men | 12-09-11 | 10:15

@kapotte_stofzuiger | 12-09-11 | 10:09

Wat dacht je van de ouders verantwoordelijk houden voor dergelijk gedrag, en bij drievoudig contact met de politie het hele gezin naar Marokko sturen, met inname van alle uitkeringsrechten?

Moet je eens kijken, hoe snel die ouders dat tuigh ineens wel kan opvoeden. En van de hardnekkigen ben je af.

ZKH EénOog | 12-09-11 | 10:14

zo hardnekkig dit misverstand.... die juichmocro's hadden een feestje en wisten niks van het het gebeuren in NY. maar goed, dat willen we niet weten....

Satria | 12-09-11 | 10:12

We hebben meer sympathie voor iemand die een klootzak is en dat toegeeft dan voor iemand die iets probeert en daar niet (altijd) in slaagt.

Einde van de Domheid | 12-09-11 | 10:12

Overigens, laat ze lekker juichen. Beter dat, dan oude vrouwtjes overvallen of op 4 mei met kransen voetballen (als we het dan toch over herdenkingen hebben).

kapotte_stofzuiger | 12-09-11 | 10:11

Off topic:
Voor degene die het gemist hebben of eerder hebben gemerkt dat de Aleid pleite petitie niet werkte.... hij werkt nu wel
vervangwolfsen.petities.nl/
Sorry Joris voor de off topic.....

Limburg vrij!! | 12-09-11 | 10:10

Die juichmongolen hadden gisteren weer een prachtige tv-dag.

Generaal P. | 12-09-11 | 10:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken