Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raket slaat GroenLinks-illusie kapotstuk

kunduzijsje.jpg Niks aan de hand mensen. Gaarne nu doorlopen. Dat was geen raket, dat was een stuk vuurwerk, gegooid door baldadige Afghaanse hangjeugd, jongens met een moeilijke seksuele identiteit, die op deze wijze hun onvrede met het geweld in hun land laten blijken en misschien wel een signaal van boosheid afgeven naar ons toe. Kunduz is veilig. Een vreedzaam gebied dat uitermate geschikt is voor bepaalde opbouwwerkzaamheden en het (vreedzaam!) trainen van Afghaanse agenten. Besteedt u vooral niet al te veel aandacht aan al die tendentieuze hetzemedia die van het veilige, betrokken en verschillige Kunduz een of ander naar en gemeen oorlogsgebied met kwetsende tweespalt veroorzakende tegen elkaar opgezette groepen waar wordt gemarteld willen maken. Bovendien, een afgeweken raket kan overal terecht komen. Kan u in Nederland ook overkomen. Wie zegt dat die raket/vuurwerk voor het Nederlandse kamp was bedoeld? Wij hebben uitsluitend goede relaties met de bevolking van Kunduz en vertrouwen dan ook op de liefde in de Afghaanse mens opdat zij ons ook met wederzijds respect zullen behandelen. Wie liefde geeft, ontvangt liefde. Nogmaals: deze missie is vreedzaam en kan gerust worden voortgezet met vreedzame middelen. Patriots, F16's en soldaten zijn er al lang zijn niet nodig. Maak van uw hart geen moordkuil: vertrouw op het goede in de mens. ♥♥♥♥♥♥ taliban!

Reaguursels

Inloggen

Hoeveel mensenlevens gaat dat groen links weer opofferen aan hun ideale mensdenkbeeld

Vitayalin | 12-09-11 | 18:05

nou zeg, je kan toch ook gewoon twitteren dat je een uitvoering van de vagina monologen niet zo ziet zitten. flauw hoor, meteen zo macho reageren.

minimá-armezusvan.. | 12-09-11 | 09:37

Open brief van Jolande Sap aan de Taliban:

Een raket is neergeslagen in Kunduz, dat kan toch niet zomaar? Hebben die Talibani's dan geen enkel fatsoen meer?

Beste Mullah Mohammed Omar,

Met enige ontsteltenis heb ik kennisgenomen van het feit dat in het Nederlandse kamp van de door mijn partij tot stand gekomen politiemissie te Kunduz, een raket van uw gewapende verzetsgroep neerzeeg.

Ik zou u graag op het hart willen drukken dat ik hier toch wel van geschrokken ben. Ik bedoel: zo gaan we toch niet met elkaar om? Ik heb in het Nederlandse parlement steun verleend aan een missie die volstrekt civiel van aard is. We hebben uit mededogen met de toestand van vrouwen in uw geliefde Afghanistan ingestemd met een politietrainingsmissie.

Wij van GroenLinks zijn namelijk van mening dat uw land wel een handje kan gebruiken op het gebied van vrouwenrechten, kinderrechten en dierenrechten. Ook wordt in uw land nog ritueel geslacht en bestaan er nog een subsidies voor klimaatneutraal ondernemersschap. Dat allemaal willen wij veranderen, omdat wij het beste voorhebben met uw land. Eerlijk waar. Als het aan mij lag, ging morgen de schop in de grond voor de eerste windmolen. Daartoe willen wij u een politiemacht geven, die in staat is dit proces te begeleiden.

Ik vraag u dan ook met de grote, appelgroene ogen om voortaan geen raketten meer af te schieten op ons kamp, want u gooit zachtgezegd ons plan nog al in de war. Als u per sé met wapentuig wilt spelen, kunt u dat dan elders doen waar ze wel gewoon van die nare, rechtse militaire missies organiseren? Ik zou u echt ongelofelijk dankbaar zijn.

Mocht u nu toch doorgaan met uw rakettenspelletje in Kunduz, dan kan ik u melden dat ik dan heel erg teleurgesteld ben. Dan ga ik u vertellen dat u toch wel wat weg hebt van onze eigen Geert Wilders, die ook al van die gewelddadige masculine spelletjes speelt de hele tijd.

Zo ver hoeft het niet te komen. Ik schrijf u dit pleidooi dan ook uit de grond van mijn hart: niet meer vechten alstublieft! Anders noem ik u een PVV'er en laat ik Mariko Peters de Raad voor de Journalistiek op u afsturen. Beide heeft u liever niet!

Ik vertrouw erop dat we hier als twee volwassen mensen uit kunnen komen!

Met liefhebbende groet,

Jolande Sap
Fractievoorzitter van GroenLinks

www.dagelijksestandaard.nl/2011/09/ope...

KoninginWildemina | 11-09-11 | 12:35

Werd al bijna gelukkig door de titel.
Doet me ook weer denken aan die geniale Belgische vuurwerkcampagne. (daar kunnen ze wel leuke filmpjes verzinnen SIRE!)
www.youtube.com/watch?v=e9IeMa96rnE

mothersfinest | 11-09-11 | 10:56

Kan Tofuk Bibi niet eens een tijdje in Afghanistan bivakeren, wellicht kan hij daar fungeren als een soort retejong om de diverse baarden te plezieren en te helpen met hun raketjes...

Onderbuik | 11-09-11 | 10:56

-weggejorist-

Antigoog | 10-09-11 | 22:56

Wat een bengeltjes die afghaanse jeugd.

Antigoog | 10-09-11 | 22:56

@NoMinister | 10-09-11 | 19:27
Precies. Ze worden vanzelf liev wanneer je ze de linkse doctrine bijbrengt dat ze geld en een positie mogen claimen. De rechtse doctrine dat je ook wat moet presteren, maakt ze natuurlijk vijandig.
/sarc

Allemaal | 10-09-11 | 22:25

Met gelijke munt terugbetalen! Gelukkig is dit een politiemissie dus voor elke raket gaat het parkeerteam ze helemaal ziek maken. En voor elke bermbom krijgen ze een maand lang een mobiel filtsteam op hun dak. Dat zal ze leren!

Allemaal | 10-09-11 | 22:21

Natuurlijk zou Bert Brussen altijd anders beslissen over zo'n moeilijke missie. Maar hoe?

Hölzenbein | 10-09-11 | 21:04

Het wordt nooit wat daar en het belangrijkste is dat we zorgen dat ze daar blijven.

Maar de linkschmensch heeft het briljante dogma dat wanneer je agressieve hatende meutes hierheen haalt, dat ze dan lievv worden.

Sure.

Dat raketje liever daar dan hier denk ik maar.

NoMinister | 10-09-11 | 19:27

Vindt ook dat alle politiek correcte multicultiknuffelaars moeten oprotten naar kunduz om daar een raketje te koppen.

RottingChrist | 10-09-11 | 19:18

Hoorde van een collega dat de nederlandse collega's er net aan 5 duizend euro overhouden. De andere collega's uit de andere landen 15 duizend. Nederland heeft namelijk besloten die 10 duizend euro in ontwikkelingshulp om te zetten. Anders zou je wel eens voor het geld kunnen gaan ipv uit je hart. En met die 10 duizend heb je volgens mij je eigen raket betaald. Lief toch?? Rooooot oooooopppppp!!!!

Hermandat | 10-09-11 | 19:08

@Parel van het Zuiden | 10-09-11 | 18:45

FAL is me te onhandig, RPG trouwens ook. Zo'n gesjouw.

Als het dan toch schietgeweren moeten zijn dan maar een karabijn Garand M1A1 en het één of andere simpele revolver of een pistool. Niet zo dreigend en bovendien makkelijk mee te sjouwen.

Alhoewel een guillotine ook wel hoog op m'n verlanglijstje staat, maar da's qua transport dan wel weer een logistiek probleem natuurlijk.

Reinaert | 10-09-11 | 18:52

@Reinaert

Fakkel en hooivork zijn zeau 2010...
.
Ik ben zelf sedert de Libische lente over op een de combinatie FAL en RPG.
.
Het oppoetsen duurt ff wat langer, maar dan heb je ook wat.
.
* Hoopt echt de blits te maken tijdens 'The Tulip Insurrection' *

Parel van het Zuiden | 10-09-11 | 18:45

@Parel van het Zuiden | 10-09-11 | 18:28

Job is "hors concours". Da's een apart geval. Niet te helpen.

Reinaert | 10-09-11 | 18:34

@doenormaal! | 10-09-11 | 18:22

Klopt. We zijn laf. Al hebben we wel een grote bek, dát dan weer wel, lees de comments maar. Alleen zijn we ongeorganiseerd en dat nekt ons dusch.

Maar da's een kwestie van tijd, hoe langer de overheid blijft aanrommelen hoe sterker de oppositie wordt en op enig moment barst de bom toch wel, dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd. Niet dat ik daarmee groot oproer wil voorspellen maar op enig moment voorzie ik toch wel georganiseerd verzet en dito burgerlijke ongehoorzaamheid.

*Fakkel en hooivork nog maar eens oppoetst*

Reinaert | 10-09-11 | 18:29

@Reinaert | 10-09-11 | 18:24 |

Ondanks de eenzijdige focus erop laat de vorm meestal ook behoorlijk wat te wensen over.

*Zwijgt over het meelijwekkende gehakkel van Job*

Parel van het Zuiden | 10-09-11 | 18:28

@lauwebal | 10-09-11 | 18:19

Ik verwijt jou ook niets, ik constateer alleen maar dat "de" politiek geen enkel zelfreinigend vermogen meer blijkt te bezitten. Vandaar ook dat volstrekt incompetente - en criminele - figuren als Elatik, Wolfsen, Peters, Sap en vele anderen ook keurig netjes op hun plekje mogen blijven zitten.

Het gaat uitsluitend om de vorm, niet om de inhoud. Voor de rest mag je als burger gewoon barsten en moet je je bek houden. Want zo werkt dat in onze democratuur.

Reinaert | 10-09-11 | 18:24

Volgens mij denken de mensen daar iets anders over leven en dood dan hier.
Maar misschien moet je daarvoor eerst antropologie studeren.

Ratzing. | 10-09-11 | 18:23

@Reinaert | 10-09-11 | 18:08
Ongetwijfeld maar de gemiddeld Nederlander heeft te weinig karakter om misstanden aan te pakken of ertegen in opstand te komen. We gedragen on gemiddeld als een stelletje softe watjes zonder strijdlust. Daarom tieren al die misstanden hier welig en komen politici, bankmensen, subsidiemisbruikers en frauderende uitkeringstrekkers etc etc etc. overal mee weg. We pakken niets aan, slikken alles en/of doen er zelfs zelf aan mee etc. Het is hier een laf zootje.

doenormaal! | 10-09-11 | 18:22

@necrosis | 10-09-11 | 18:13

Lekker langs de zijlijn met een pilsje en wat knabbels.

PS Als er geen duidelijke winnaar is zetten we alsnog het (restant van) ons leger in.

Parel van het Zuiden | 10-09-11 | 18:21

Kammeraad van mij mag over een paar weken weer heen, hoor wel dat dit de makkelijkste missie ooit is :)

Lekker geld verdienen daar in zandbakistan.

The.Age.Of.Men | 10-09-11 | 18:20

@Reinaert | 10-09-11 | 18:14 : Een open deur misschien, maar zelfs volkspartijen als SP en PVV hebben niet het lef om er over te beginnen.
necrosis | 10-09-11 | 18:16 : Daar zal dan een oplossing voor gevonden moeten worden.

lauwebal | 10-09-11 | 18:19

@lauwebal | 10-09-11 | 18:12
Ik steun je voorstel maar de werkelijkheid is dat die 'speciale afdeling' wordt gevormd door......
Zegt WC-eend je iets?
*tranen van tikplank vegen doet*

necrosis | 10-09-11 | 18:16

@necrosis | 10-09-11 | 18:03 : De PVV had de boel kunnen laten klappen, maar was in de peilingen nog te klein. Dat doen ze wel op een gunstiger moment, al gaat het met de geloofwaardigheid van de PVV ook hard achteruit (hun houding inzake de kwestie Sahar). Ik hoop ook dat de SP flink groeit, en dat SP en PVV hun verschillen even op zij schuiven en samen gaan regeren.

lauwebal | 10-09-11 | 18:15

@lauwebal | 10-09-11 | 18:12

Eensch. Maar wel een open deur natuurlijk.

Die je overigens nóóit in zult mogen trappen. Dáár zorgt de regentenkliek wel voor namelijk: "ons kent ons". Iets met boter op hoofden en bloed aan handen.

Reinaert | 10-09-11 | 18:14

@Parel van het Zuiden | 10-09-11 | 18:08
Dus binnenkort in 031: de snorren tegen de baarden?
En wat als je geen van beiden hebt, zoals ik?
*Prozac*

necrosis | 10-09-11 | 18:13

@bovenstaande reaguurders over bedrog door politici: Wat mij betreft worden ernstige moedwillige leugens en corruptie veel sneller strafbaar. Ook voor zittende politici. Je positie gebruiken om je geliefde subsidie te geven is gewoon strafbaar. Het doet er niet toe of die persoon/instantie werkelijk recht had op die subsidie, belangenverstrengeling mag nooit, en Mariko Peters haar handelen is corrupt. Vervolging had al lang gestart moeten worden, zelfs onder huidige wetgeving. Justitie moet hierin veel actiever worden, ik stel een speciale afdeling voor binnen het OM die opsporing gaat doen naar strafbare feiten door politici en hogere ambtenaren. Dossiers waarmee gestart wordt zijn Fatima Elatik, Mariko Peters en Aleid Wolfsen.

lauwebal | 10-09-11 | 18:12

@swift1.6 | 10-09-11 | 18:03
Het enige wat de Afghanen overnemen zijn de westerse manieren van ruzie maken/ oorlog voeren: moderne wapens.
Kamelen zijn allang ingeruild voor een pickup met een mitrailleur.

necrosis | 10-09-11 | 18:10

Het is een politietraining. Het wordt alleen totaal verkeerd weergegeven in de media.
.
Onze snorren zijn daar niet om te doceren maar om te leren.
.
Opdat zij de opgedane ervaringen in onze prachtwijken kunnen toepassen.
.
Dan is het niet kies om e.e.a. te benoemen als militair.

Parel van het Zuiden | 10-09-11 | 18:08

@doenormaal! | 10-09-11 | 18:02

Deze missie is een politiek misbaksel maar is er ondanks alles tóch gekomen. De mensen die momenteel zijn uitgezonden zijn wellicht voorgelogen maar bezitten zelf waarschijnlijk ook wel voldoende realiteitszin om te beseffen dat ze met iets héél anders bezig zijn dan slechts een simpele opleidingsmissie.

Reinaert | 10-09-11 | 18:08

@mokum4all | 10-09-11 | 17:56
Als het kabinet valt en de PVV bij de volgende verkiezingen 76 zetels haalt, speelt geen enkele andere partij meer mee.
Of dat wenselijk is, blijft natuurlijk de vraag.
Wat mij betreft mag SP flink groeien, ten koste van de regentenkliek.
Overigens was PVV fel tegen de missie, Geert kon het kabinet laten klappen, maar wat dan?

necrosis | 10-09-11 | 18:03

gevallejte "dat doet ie anders nooit hoor". Ook zeer onvoorstelbaar, in een oorlogsgebied. Of hebben de Yanks weer eens hun oorspronklijke doel gemist? Dat kan ook zo maar het geval zijn.
Ofnee, ik snap het al. Niks aan de hand, die afghanen nemen gewoon onze gebruiken over wat betreft slecht omgaan met het gezag. Waarschijnlijk heeft zo'n agent in opleiding gewoon een parkeerboete uitgedeeld voor een geparkeerde kameel zonder kaartje. Die boete was echter onterecht omdat het parkeerkaartje van de bult af was gewaaid maar die parkeerwachter was niet voor rede vatbaar.

swift1.6 | 10-09-11 | 18:03

@Reinaert | 10-09-11 | 17:33
Nee dat mag je inderdaad niet hopen maar als het wel gebeurd dan heb je helemaal gelijk dat de politiek daar verantwoordelijk voor. Het ergste is dat de mensen die zijn uitgezonden zijn voorgelogen en het volk ook. De politiek liegt ons voor en drukt er dingen die het volk niet wil.

@necrosis | 10-09-11 | 17:17
En Ja, ook Rutte en Jan Kees de Jager hebben volledig lak aan het volk en liegen er lustig op los, (Griekenland), financiën) vertellen ons halve en hele onwaarheden of juist helemaal niets... Niets zeggen is ook een vorm van liegen. Het willens en wetens achterhouden van informatie waar het volk recht op heeft.
De politiek naait je waar je bij staat om het maar even plat maar duidelijk te zeggen. Geen enkele achting voor de burger. Het is beroerd gesteld met de mentaliteit in politiek Nederland maar eigenlijk vrees ik dat het een cultureel verschijnsel is dat in alle gelederen van de maatschappij voorkomt. Waar je ook kijkt; banken, scholen er te veel voorbeelden van mensen die misbruik maken van regelingen, subsidies, uitkeringen, frauderen en uit zijn op eigen gewin. Teveel mismanagement, teveel bedrog en gekonkel en teveel mensen die geen niet worden aangepakt maar wel aangepakt zouden moeten worden. Nederland is best behoorlijk ziek op moreel vlak. Het lijkt wel een soort volksaard geworden. Heel treurig. Hopelijk komt er ergens, ooit nog een omkeer.

doenormaal! | 10-09-11 | 18:02

@mokum4all | 10-09-11 | 17:56

Het huidige politieke landschap in dit land is op z'n zachtst gezegd bizar. Ad-hoc coalities, toevallige meerderheden, een vrijwel onzichtbare gedoogpartner.

En ondertussen hobbelen 'we' van incident naar incident. Of je daar vrolijk van moet worden? In mijn opinie in elk geval niet. Maar de tijd zal het leren!

Reinaert | 10-09-11 | 18:01

Raket?, kon nog net vóór de fatwa van Tofik Dibi.

Islamofiel | 10-09-11 | 18:00

Tot zover de zomerdag, 15 minutes of fame vandaag voor de zon vandaag, meer niet.
#zompig

gentle giant | 10-09-11 | 17:59

Over schaamteloos opportunisme gesproken........
Reinaert | 10-09-11 | 17:45 | + 0 -
Dat is de politiek. Daarom liet de PVV deze missie doorgaan en laat hij de coalitie niet klappen. Na een verkiezing mag hij dan niet meer meespelen, al wordt de PVV de grootste.

mokum4all | 10-09-11 | 17:56

@lauwebal | 10-09-11 | 17:50
Uiteraard.
Plus Fatima, Borghouts, Verver, Jorritsma en noem maar op.....
Eigenlijk zijn alle politici schaamtelozen schurken!
*dictatuur uitroepen doet*

necrosis | 10-09-11 | 17:55

Taliban = liefde,of Pvda,of Erdogan.

funkyd | 10-09-11 | 17:51

@necrosis | 10-09-11 | 17:37 : Uiteraard. Wat ook geldt voor Mariko Peters.

lauwebal | 10-09-11 | 17:50

@doenormaal! | 10-09-11 | 17:39
Ooit gehoord van commissie Davids of de Catshuisbrand?

necrosis | 10-09-11 | 17:46

@Heiner | 10-09-11 | 17:38
Nou, ik denk toch dat dit een wraakactie was omdat Marokko Peters geen circusvoorstelling voor ze geregeld had.

Egerius | 10-09-11 | 17:46

@doenormaal! | 10-09-11 | 17:39

Ach, wat PvdA en GL doen is nog niets in vergelijking met hetgeen D'666 doet, die ontkennen gewoon een genocide omdat ze dat electoraal wat beter uit komt.

Over schaamteloos opportunisme gesproken........

Reinaert | 10-09-11 | 17:45

@necrosis | 10-09-11 | 17:17
Hoewel ik daar toch aan toe wil voegen dat PvdA en GroenLinks erin toch echt op schaamteloze wijze in uitblinken om rookgordijnen op te werpen, te liegen en zaken te verdraaien en niet meer over niet-integer gedrag te willen praten (Jolande Sap) en doodleuk blijven zitten ondanks niet-integer handelen en/of totaal wanbestuur (Aleid Wolfsen, Fatima Elatik, Mariko Peters).

doenormaal! | 10-09-11 | 17:39

Afghanen staan nou eenmaal bekend als heel gastvrije mensen. Beschouw dit maar als een cadeautje om de vriendschappelijke banden nog wat nauwer aan te halen.

Heiner | 10-09-11 | 17:38

@lauwebal | 10-09-11 | 17:31
Excuus van Aleid is net zoveel waard als Zimbabwaans geld.
Die vent had gewoon buitengesmeten moeten worden.
Gelukkig woon ik niet in Utrecht....

necrosis | 10-09-11 | 17:37

@necrosis | 10-09-11 | 17:33

Ik vermoed dat je na de eerste ladekast al genoeg materiaal verzameld hebt om GS een jaar lang van munitie te voorzien. Zeker als we het over het GL-hoofdkantoor annex politbureau hebben. Dáár ligt wel wat!

Reinaert | 10-09-11 | 17:35

@doenormaal! | 10-09-11 | 17:30

Dat lijstje wordt op deze manier al snel een lijst.

Want niemand in polletiek Nederland houdt van slecht nieuws. Neus omhoog, kop in de wind, vingers in de oren en achteraf het eeuwige "wir haben es nicht gewusst". Zo rolt de polletiek.

Nu maar hopen dat ze binnenkort struikelen over een paar bodybags (al mag je dat eigenlijk niet hopen natuurlijk, dat moge duidelijk zijn, maar toch).

Reinaert | 10-09-11 | 17:33

@Reinaert | 10-09-11 | 17:24
Als ik een GL partijkantoor zou kraken, zou ik elke ladenkast opentrekken op zoek naar belastend materiaal.
Om dat vervolgens kuchend, en gekleed in een lange regenjas aan de redactie van GeenStijl te overhandigen.

necrosis | 10-09-11 | 17:33

Wat is het probleem? Rutte heeft Sap persoonlijk beloofd dat de missie wordt afgebroken als daar aanleiding voor is. GroenLinks hoeft er niet eens om te vragen! En dat is echt waar! Kan Sap zich ondertussen bezig houden met Mariko Peters, want in tegenstelling tot Aleid Wolfsen heeft zij haar excuses nog niet aangeboden.

lauwebal | 10-09-11 | 17:31

@necrosis | 10-09-11 | 17:17
Bij deze CDA toegevoegd aan lijstje.

doenormaal! | 10-09-11 | 17:30

@Reinaert | 10-09-11 | 17:21

Contingent natuurlijk. Maar dat mag de pret niet drukken. Domoor!

Reinaert | 10-09-11 | 17:26

@necrosis | 10-09-11 | 17:22

Ik heb besloten een GroenLinks-partijkantoor te gaan kraken.

Lekker de hele avond (kinder-)porno kijken. Yes we can!

Reinaert | 10-09-11 | 17:24

@Polletje Piekhaar | 10-09-11 | 17:16,
Sáp's opzetje dreigt nu echter een beetje in het water te vallen,
gevoel voor timing kun je de Taliban niet ontzeggen.

vander F | 10-09-11 | 17:23

Tis natuurlijk ook de schuld van Hillen... Tot vorige week dachten die talies dat het om politie-trainingsmissie ging... Totdat Hillen, met z'n grote bek, ging lopen liegen dat het een militaire missie is... Als ik Jolande zou heten zou ik me ook heel kwaad maken...

Petrus Poortwachter | 10-09-11 | 17:23

@Zware Majesteit | 10-09-11 | 17:18
Geen idee.
Maar uit pure rancune heb ik besloten een windmolen te gaan kraken!

necrosis | 10-09-11 | 17:22

@Polletje Piekhaar | 10-09-11 | 17:16

Het is een trainingsmissie. Da's de afgesproken benaming, Hillen houdt zich daar - met z'n waarschijnlijk dronken kop - weer eens niet aan. Da's niet de bedoeling natuurlijk.

Het is een politie-trainingsmissie. Al bestaat het contigent politietrainers goeddeels uit leden van de Koninklijke Marechaussee: dat mag de pret niet drukken. Het is civiel. Punt. Uit.

Reinaert | 10-09-11 | 17:21

@necrosis | 10-09-11 | 17:03
Is het toeval dat ZaMiBo rijmt op Mariko? *plop*

Zware Majesteit | 10-09-11 | 17:18

@doenormaal! | 10-09-11 | 17:10
Vlak CDA niet uit!
Die willen de waarheid ook niet horen, toch, Balkellende...?

necrosis | 10-09-11 | 17:17

En nu komt er een debat over de blunder van Hillen. Volgens mij en vele anderen is er geen sprake van een blunder maar heeft Hillen alleen maar de bittere waarheid naar voren gebracht. Er is helemaal geen sprake van een civiele missie, en dat wist iedereen allang. Maar nu kan Sap een rookgordijn optrekken om Mariko Peters te beschermen. Wat een faalhaas. Maar prima, wie de goden verderven willen slaan zij met blindheid en dat is hier zeker van toepassing. Laat deze neo communisten alsjeblieft ophoepelen met hun marxistisch geleuter.

Polletje Piekhaar | 10-09-11 | 17:16

Raket, raket.. het was een signaal. Thee, iemand?

Zware Majesteit | 10-09-11 | 17:13

Incidentje zeker? Ach ja bij GroenLinks en PvdA weten ze alles terug te brengen tot incidentjes die bovendien ook nog eens niet bewezen zijn zelfs al de bewijslast overduidelijk is. Die lui zijn onverbeterlijk!

doenormaal! | 10-09-11 | 17:10

Dom, dom, dom, ze zijn de witte Groenlinks vlag vergeten.
Sap moet direct naar Afghanistan om de witte Groenlinks vlag te brengen, die kunnen ze dan hijsen ter bevestiging dat het om een "civiele missie" gaat, dan kan Sap gelijk even de Taliban toesprekenn en ze vriendelijk edoch dringend verzoeken niet te schieten.

krankzinnig | 10-09-11 | 17:06

@Fijnstoffer | 10-09-11 | 16:59
Biertje dan maar?
Voor de ZaMiBo.....

necrosis | 10-09-11 | 17:03

@Docta | 10-09-11 | 16:46
Ik ben niet onpartijdig, geef ik eerlijk toe.
Maar geef zelf toe: valt er momenteel iets positiefs te schrijven over AppeltjesgroenLinks?
Met als laatste 'wapenfeit' misbruik van een minderjarige?

necrosis | 10-09-11 | 17:00

@ necrosis | 10-09-11 | 16:45
Ik ben het gewoon roerend met je eens.

Fijnstoffer | 10-09-11 | 16:59

En dan zeggen ze bij GroenLinks, het is een mooie prachtige civiele missie. Als Mikado maar kan subsidieneuqen komt alles goed

JoeDaPlumbert | 10-09-11 | 16:55

En dan zeggen ze bij GroenLinks, het is een mooie prachtige civiele missie. Als Mikado maar kan subsidieneuqen komt alles goed

JoeDaPlumbert | 10-09-11 | 16:55

En dan zeggen ze bij GroenLinks, het is een mooie prachtige civiele missie. Als Mikado maar kan subsidieneuqen komt alles goed

JoeDaPlumbert | 10-09-11 | 16:55

Heeft Jolande al iets gezegd of is ze nog te verbijsterd?

Larry Cook | 10-09-11 | 16:55

@Docta | 10-09-11 | 16:46
Zou jij hulp van buitenaf weigeren, op het moment dat je ruzie hebt met je buren?
Waar het mij om gaat: die Afghaanse politieagenten willen Taliban/ leden van andere stammen omleggen.
Die burgeroorlog is al eeuwen, wij faciliteren slechts één van de 'stammen'.

necrosis | 10-09-11 | 16:55

@goetvaudt | 10-09-11 | 16:43

Neuh, de Taliban-achterban hier in 0031 maakt die analyses en stuurt de op die manier verkregen gegevens door naar Afghanistan.

Dat GL even niks van zich laat horen is dus gewoon omdat Mariko druk doende is die analyses door te sturen naar haar achter(tali)ban, u snapt?

Reinaert | 10-09-11 | 16:54

Ach, in Taliban-dialect is zo ongeveer alles een raket. Waarschijnlijk gewoon weer een per abuis door Ahmed jr. (6 jaar) afgevuurde RPG7V. Drukte om niets dus, gewoon spelende kinderen, die moeten ook ruimte hebben om zich tot volwaardig haatbaard te ontwikkelen toch?

RPG7V is liefde! Allah weet er van!

en.wikipedia.org/wiki/RPG-7

Reinaert | 10-09-11 | 16:50

Kunduz missie = Mission impossible 5

Eurotokkie | 10-09-11 | 16:49

-weggejorist-

Hetismewat | 10-09-11 | 16:46

@ necrosis | 10-09-11 | 16:37 |
Kunduz missie is 'm.m.v.' dat door jou genoemde wereldvreemde kliekje.

Docta | 10-09-11 | 16:46

Hulde mooi stukje verteld doet.

repu077 | 10-09-11 | 16:46

@Fijnstoffer | 10-09-11 | 16:33
Heel Afghanistan is één grote kansloze missie.
Denk je écht dat het helpt om Afghanen (Nederlandse) politietraining te geven?
Die gasten gebruiken 'onze' politietechnieken om leden van 'die andere clan' onschadelijk te maken.
Stammenoorlog/ krijgsheren zijn daar al eeuwen aan het vechten.

necrosis | 10-09-11 | 16:45

HUMORRrrrr....
Kijkt de taliban nieuws24 of zo?
Volgen ze wat "de toon van het debat" is?
Wedden dat GL nu nix van zich laat horen? Beter voor het imago...
Met "vrienden" zoals GL heeft defensie geen vijanden meer nodig.
Of zullen ze nu ook Hillen de schuld geven?

goetvaudt | 10-09-11 | 16:43

De raket hebben we. Nu moet er nog een haatbaard komen met een magnum.

Generaal Tapioca | 10-09-11 | 16:41

Leuk plaatje erbij. Het ijslolly-gehalte van GL met zijn maakbare multi-culti,kosmopolitsche mensenkinderen-paradijs geeft de linksch-menschen moed.Het zijn net borelingen die terug willen naar de warme moederschoot, wat dus niet niet lukt en dan de boze wereld maar verdringen met hun afgedwongen regeltjes en roepen om politie tot in Afghanistan.

Dolphi | 10-09-11 | 16:39

@Turambar | 10-09-11 | 16:34
Opa?
*griffel*

necrosis | 10-09-11 | 16:38

@Docta | 10-09-11 | 16:29
GroenLinks was de partij die zorgde voor de meerderheid van de stemmen.
Het is dus de schuld van Mariko en Jolande.....

necrosis | 10-09-11 | 16:37

@necrosis | 10-09-11 | 15:58

Ik vind dat andere woord veel te ver gaan. En zo kan ik mijn kleinkinderen bekend maken met het woord 'haard'. Haat zien ze genoeg.

Turambar | 10-09-11 | 16:34

'Kunduz is vooral een militaire missie'.
Was getekend, minister Hans Hillen van Defensie.
www.nu.nl/politiek/2608305/kunduz-voor...
Onze politie-trainers steunen direct en indirect de grote jongens die hakbars uitroeien. Dus nu niet zeuren dat ze een raketje sturen.

Fijnstoffer | 10-09-11 | 16:33

-weggejorist-

Tricephalus | 10-09-11 | 16:33

Een raket op windenergie wordt ook goedgekeurd.

Kamervraag | 10-09-11 | 16:33

verwacht nog maar een paar van die dingen... talibs weten ook wel van het, breed in de pers uitgemeten politieke sfeertje rondom deze missie.... een paar raketten of IED's extra in Kunduz en er zou zo maar een westerse regering kunnen vallen.

Docta | 10-09-11 | 16:29

Ik zou gelijk al die Nederlandse politieagenten daar weg halen en er militairen naar toe sturen... oh wacht

Mikey70 | 10-09-11 | 16:19

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:13 |

Klopt ze steunen het niet maar gedogen het wel

Eurotokkie | 10-09-11 | 16:16

Charles Swietert | 10-09-11 | 16:11 |
De PVV houd zich liever bezig met het uitzetten van asielzoekers .

Eurotokkie | 10-09-11 | 16:14

Maar goed, ik ga de VrijMiZa vieren.

*out*

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:13

@Charles Swietert | 10-09-11 | 16:11
Wat heeft de PVV hier nu weer mee te maken.
Die steunen die missie niet.
Of wil jij suggereren dat de PVV die raket heeft afgevuurd.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:13

Samenvatting van de missie: Een klein deel van de bevolking PTSS in ruil voor internationale betrekkingen. Next.

netniet | 10-09-11 | 16:12

@Graaf van Egmont | 10-09-11 | 16:09
Die Jehovagetuige heeft dan wel op groen links gestemd.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:11

Maar goed, de PVV zit met de pantoffels aan voor de kachel te mokken. Safe, maar laf.

Charles Swietert | 10-09-11 | 16:11

@ChillBill | 10-09-11 | 16:09
Ja hoor van Digi en nog wat.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:10

@necrosis | 10-09-11 | 16:08
Dacht iets van € 1,50.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:10

@Che_cuevara | 10-09-11 | 16:05
Had de raket wel een authentiek certificaat?
#alualert

ChillBill | 10-09-11 | 16:09

@070 | 10-09-11 | 16:07
Kan kloppen.
Mariko heeft er nog soepsidie voor gegeven.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:09

Dit topic straalt de liefde uit. Tot uw voordeur gebracht door een appeltjes groene Jehovagetuige.

Graaf van Egmont | 10-09-11 | 16:09

@Che_cuevara | 10-09-11 | 16:05
Maar niet voor 75 Guldencent, zoals vroegah.
Wat kost het bij jou om de hoek?

necrosis | 10-09-11 | 16:08

Gelukkig doen wij alleen mee aan extreem noodzakelijke opbouwmissies, opleidingsmissies en nooit aan vechtmissies of echte oorlogen, laat staan aan smerige propaganda. Dan zouden er nog eens doden en gewonden kunnen vallen. Oh wacht...

Anyway, groetjes van je geweten alvast (voor als het weer mis gaat)

Canis Spurcus | 10-09-11 | 16:08

@necrosis | 10-09-11 | 16:01
Da's geen raket, da's een proppenschietertje.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:08

Mariko kom er maar in.

john-m | 10-09-11 | 16:07

@woefdrammer | 10-09-11 | 16:03
Is weer eens wat anders als van rechts of links..

Tim Grimbek | 10-09-11 | 16:07

@necrosis | 10-09-11 | 15:54
Nederlandse politie agenten zijn prima getraind.
Die kunnen foto's maken, dat verbeterd geen enkele fotograaf.
Alleen zijn het helaas foto's van uitsluitend kentekens.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:07

Volgens een persbericht van Groen Links was het alleen vuurwerk dat werd afgestoken tijdens een circus in de buurt.

070 | 10-09-11 | 16:07

TaliBAM dus eigenlijk?

uberdude | 10-09-11 | 16:07

Het komt echt alleen maar goed in dat land als de allerlaatste Taliban naar God is geschoten. En DAN pas iets opbouwen, mensen..

uberdude | 10-09-11 | 16:06

@ChillBill | 10-09-11 | 15:45
Nee helaas, in de geiten wei,

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:05

Waar is Mariko Peters en haar neukertje als je haar nodig hebt.
Kan ie een leuk circus project gaan beginnen met Taliban hangjongeren.

Vetinari | 10-09-11 | 16:05

@necrosis | 10-09-11 | 15:44
Hoezo nostalgie?
Die verkopen ze hier om de hoek nog.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:05

Effe Tifik Dibi naar Afghanistan sturen om onze 'politie'missie te ondersteunen met zijn finalfatwa www.finalfatwa.com/

Peter Siebelt | 10-09-11 | 16:04

@ZDEV | 10-09-11 | 15:37
LOL.
Maar om vegetarisch te worden moeten eerst alle kamelen op.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:04

Die raket kwam van....... boven.

woefdrammer | 10-09-11 | 16:03

Gelukkig gaat het hier om een politie opbouw-missie dus deze raket was niet voor de Nederlanders .
Volgens Rutte komen we in vrede dus wie gaat er nu op die Nederlanders schieten niemand toch.

Eurotokkie | 10-09-11 | 16:03

@ZKH EénOog | 10-09-11 | 15:36
Tofik steekt alleen zijn vingertje op en zegt dan "niet meer doen hé".
En dan gaat hij over tot de orde van de dag.
Zo rolt hij wel die Tofik.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:02

@deurknop | 10-09-11 | 15:56
De enige, door Mariko gesubsidieerde raket zit in de broek van Robert Kluivert.

necrosis | 10-09-11 | 16:01

volgens to-fuck bibi zijn het radicale islamcritici die ons proberen op te sluiten in hun dogmatische interpretatie van ons geloof. fuck bibi too!

nu even niet | 10-09-11 | 16:01

@rara | 10-09-11 | 15:35
Bij GL?
Hoe kan dat nou. Die doen toch nooit iets verkeerd.

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:01

"Als jullie naar Kunduz komen doet, Sap moet denken aan carrière" aldus haatbaard.

Kloo te Hommel | 10-09-11 | 16:00

Ze hebben toch wel een kopje thee gehad?

Che_cuevara | 10-09-11 | 16:00

@Turambar | 10-09-11 | 15:54
Haardbaarden?
Doe eens uitleggen.

necrosis | 10-09-11 | 15:58

Ah een door Mariko gesubsidieerde raket.

deurknop | 10-09-11 | 15:56

Wat een mooie reactie ook. Zit je midden tussen Talliban en Haardbaarden en dan is 'een raket niet gebruikelijk'. Allemachtig, hoe idioot kun je zijn.

Turambar | 10-09-11 | 15:54

Waarom politieagenten trainen in Afghanistan?
Kunnen we niet dichter bij huis beginnen, zoals in Nederland, mevr. Sap?

necrosis | 10-09-11 | 15:54

ZDEV | 10-09-11 | 15:37
ROFL
Of snel een toneelstuk van Shakespeare, met alle vrouwenrollen door baarden, opvoeren.
Oh fuck dat hebben ze al een keer echt gedaan.

Cuyahoga | 10-09-11 | 15:52

Kunduz lijkt me de ideale locatie voor GL. Die rust. Die vrede. Klimaatneutraal kwebbelen met de Tali's.

De Regeering | 10-09-11 | 15:47

@kneuterzak | 10-09-11 | 15:39
Nu nog wat roepen over het einde van de wereld en je hoort er bij!

Pasta-saus | 10-09-11 | 15:46

Die fatwa is duidelijk nog niet doorgecommuniceerd door de politie aldaar.

vetkleppert | 10-09-11 | 15:45

Hij (de raket) was vast appeltjes-groen.

Jackanders | 10-09-11 | 15:45

Kwam die regenboograket recht in de appeltjesgroene velden?

ChillBill | 10-09-11 | 15:45

@pica
Pure nostalgie!

necrosis | 10-09-11 | 15:44

rara | 10-09-11 | 15:35
Heel raar dat GL gelijk heeft ingegrepen terwijl de man waarschijnlijk helemaal in de geest van een Afghanistanmissie dacht te handelen.

mokum4all | 10-09-11 | 15:42

Zal ik dan maar thee zetten?

kassa2 | 10-09-11 | 15:39

Een raket in Kunduz, een aardbeving in Nederland, ik ga steeds meer geleuven in het abnormale.

kneuterzak | 10-09-11 | 15:39

@rara | 10-09-11 | 15:35

Die man liep enkel voor op het partijprogramma van GroenLinks, en dan met name de paragraaf waar ze pleiten voor de afschaffing van de ondergrens aan de age-of-consent. Misschien was ie in de waan, dat het in de ruil voor de Afghanistan-missie nu wel mocht...

ZKH EénOog | 10-09-11 | 15:39

ZDEV | 10-09-11 | 15:37
Ik hoop dat mevrouw Sap je nummer heeft, briljant!

mokum4all | 10-09-11 | 15:38

Ik wist niet dat de aanslag van mevrouw Azzouz op mijn TV-scherm zo'n brede inslag had.

MysteryQuest | 10-09-11 | 15:37

Reteketet met Ahmed Raket!

Snel subsidies uitdelen en windmolens neerzetten. Zijn de Afghanen al vegetarisch geworden?

ZDEV | 10-09-11 | 15:37

Gewoon even de Nederlanders verwelkomen. Taliban is gewoon gastvrij en maakt geen onderscheid.

Bubske | 10-09-11 | 15:37

Misschien moet Tofik Luther er even heen, met zijn stelling, zijn laats fatwa, om hem bij zo'n tulliban op zijn deur te spijkeren...

ZKH EénOog | 10-09-11 | 15:36

Kansloze missie. Gaat niks verbeteren, en we komen er godverdomme net vandaan.

Pasta-saus | 10-09-11 | 15:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken