Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwaar korfbalgeweld is onderschat probleem

Nu de herfst zomer het einde nadert en de burgerwerkmans weer op kantoor zit, zijn ook de sportseizoenen van start gegaan. En u weet wat dat betekent: geweld. Veel zwaar geweld. Met name op de korfbalvelden in den lande zal er ook dit jaar weer veel onnodig bloed vloeien. Gisteren bijvoorbeeld was het alweer raak bij het altijd lastige derde klasse Duko vs. Keizer Karel (uit), een beruchte risicowedstrijd. Voorzitter van de internationaal als "barbaars" aangeschreven korfbalclub Keizer Karel/Het Mandje Ted Vrijhoef, tevens onbetwist koning van het zesjes draaien, kon de snoeiharde verdediging van Duko's afstoppers niet meer aan en besloot er op los te slaan. Hetgeen weliswaar eindigde in een terecht ROOD voor Tedje "het beest van Nijmegen derde klasse zondag" Vrijhoef, maar tevens de vraag oproept of wij in Nederland wel genoeg doen tegen het alsmaar zwaarder wordende korfbal-, snooker- en schaakgeweld. Terwijl bij het zondagvoetbal de pelotons ME per gezinsverpakking worden aangevoerd, staat de sportminnende korfballer altijd weer alleen op een slagveld als de hordes korfbalhooligans op elkaar los gaan. En wie beschermt de vrouwen uit het gemengde korfbalteam tegen notoire relspitsen die het zesjesdraaien als intiem onderonsje zien? Waarom is er nooit ME aanwezig bij regionale classificatie schaakwedstrijden en torendiplomeringen, waar toch vaak sprake is van kwetsende spreekkoren? Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen omdat weer een snookerspeler zijn keu heeft gebruikt voor het kraken van iemands schedelbasis? Het is te hopen dat de PVV snel Kamervragen stelt over deze situatie. Want het zesjesdraaien en gemengd afdouchen is, net als de paardensprong en het keu-krijten, een van die sportieve tradities waar men in Nederland van moet blijven kunnen genieten zonder een dwarslaesie of verbrijzelde oogkas op te lopen.

Reaguursels

Inloggen

Het was maar een opstootje? Een uppercut dus.
Dat kon je verwachten. Korfbal is per definitie uppercut.

Gavrilo | 06-09-11 | 17:13

Ik vind korfbal ook kudt, maar waarom zo denigrerend over dit geweld? Of het nu incidenteel is of niet elk geweld (op de sportvelden) is verwerpelijk.

Brussen moet misschien zelf maar eens op een sportveld gaan staan en kijken of hij het dan nog zo minderwaardig vindt als hij een keer geconfronteerd wordt met geweld.

Dr.Guus | 05-09-11 | 15:07

@ Blikje Grolsch...
je hebt wel de klok horen luiden, maar weet kennelijk niet waar de kerk staat:

AW/DTV = Allen Weerbaar (DTV is sponser),
het is AW.DTV en een fusieclub van DTV met Allen Weerbaar.

Kruimelz | 05-09-11 | 14:49

Weer wat geleerd: Totaal-korfbal kan niet vanwege de vakverdeling.

SheriffSharif | 05-09-11 | 14:47

Ik denk dat Sidney het niet beter kan uitleggen. Korfbal mag je geen sport noemen, het doet me altijd al een beetje denken aan apenkooien.

12 inch Cock | 05-09-11 | 14:33

valt allemaal wel mee met dat korfbal, ik doe aan full contact patience! nou eh dan weet je het wel.

Cor Respondentie | 05-09-11 | 14:31

The Unjorisable | 05-09-11 | 14:13 Enge buren, linkje ergens bovenin.

zeg maar jansen | 05-09-11 | 14:30

Hebben de Vliegende Panters daar niet al eens een liedje over gezongen: Korfbal Hooligans?

The Unjorisable | 05-09-11 | 14:13

Korfbal Rules!!!

Winterbandje | 05-09-11 | 14:06

@ Che_cuevara | 05-09-11 | 13:55
Nee, was het maar waar. Het is de sufste sport ooit:
nl.wikipedia.org/wiki/Curling

NickV2.0 | 05-09-11 | 13:58

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:55 |

Ja.... ook met het schoonvegen voor de curling uit zeg maar....

irma zonderboezem | 05-09-11 | 13:57

@NickV2.0 | 05-09-11 | 13:51
Curling?
Is dat een variant van cunnilingus

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:55

Ha, nu denken jullie dat Korfbal geweldadig is. Weleens iets gelezen over de slachtpartijen die rond Curling wedstrijden plaatsvinden? Nee, dacht ik al niet.

NickV2.0 | 05-09-11 | 13:51

Creaguurder | 05-09-11 | 13:41

Het sissen naar vrouwen en roepen van HOEERRR is anders ook geen teken van respect...

eerstneukendanpraten | 05-09-11 | 13:47

Als ik aan het korfbalmandvlechten ben krijg ik inderdaad wel eens kriebels om even lekker te rellen.

Wenna | 05-09-11 | 13:44

Het PVDA gaf een paar jaar terug al aan, dat we dat gemengd sporten niet meer met z'n allen moeten willen, het was namelijk 'respectloos tegenover andere groepen in de samenleving.'

Creaguurder | 05-09-11 | 13:41

Dat is toch een refo spelletje met als doel de vrouwtjes in hun korf te ballen.

Ja als je niet in een 2e hands korf wil scoren dan zul je er vroeg bij moeten zijn.

irriducibili79 | 05-09-11 | 13:41

@Creaguurder | 05-09-11 | 13:37

Tuurlijk.... staat er toch duidelijk? "Fatima bleef na een backwardsflipdunk met haar burka aan de mand hangen. Daardoor werd haar zevenkruinige marmot zichtbaar voor de tegenstander. De scheidsrechter weigerde een gele kaart te geven voor ontoelaatbaar kijkgedrag".

Wel lezen he!? ;-)

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 13:40

OH Wacht even, het gaat dus in dit topic om islamisering !!!
Gemengd douchen en sporten mag natuurlijk niet meer in NL.

-edit- Ja, juist.

Creaguurder | 05-09-11 | 13:37

Interessante sport. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe dat met de kleedkamers gaat. Meestal heb je als team maar één kleedkamer tot beschikking.

La Jolie Blonde | 05-09-11 | 13:37

@Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:28

Moet het trouwens niet zijn: Job, well done? ;-)

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 13:36

Wat een topic, hier valt toch werkelijk niks zinnigs over te zeggen!

irma zonderboezem | 05-09-11 | 13:36

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:31
Met mijn ballen over de sloot, zeg maar.
;)

Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:34

@Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:30
Da's dan net geslaagd.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:31

@Kwelhaas | 05-09-11 | 13:29
En de ME deed er niks aan?

Schande.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:30

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:28
Ach, ik heb me in ieder geval een voldoende gezest.

Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:30

@Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:28
Aha, een professional.

:)

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:29

@Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:28

Dit bruggetje is welhaast geniaal Teun! Het lijkt wel bridge...

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 13:29

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:21
Inderdaad. Als kleinkind wilde ik regelmatig meedoen, maar ik had té vaak bingo volgens de oudjes. Toen pikten ze het niet meer, en werd ik de koffiekamer uitgezet.

Kwelhaas | 05-09-11 | 13:29

@Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:22
Moet je ook niet zelf doen.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:28

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:26
Dat is nu precies de bedoeling van Pim Pam Keppel... er naast zitten.

Job well done !
;

Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:28

@tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 13:26
Ja, zie het nu. Keppel.
Klinkt meer Joods.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:27

@sjaakdeslinksesul | 05-09-11 | 13:00
Mijn vrouw vind drie zesjes draaien te weinig voor het "schieten".

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:27

@Che_cuevara | 05-09-11 | 13:26

Volgens mij bedoel jij Pim Pam Greppel

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 13:26

@tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 13:22
Da's volgens mij uit de polder.
Maar ik kan er naast zitten.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:26

Triviant met de hoer van Tripoli spelen schijnt ook vaak te eindigen in een valpartij..

Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:26

@Puz Pin | 05-09-11 | 12:51
Is meer iets voor korfballers.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:25

@Che_cuevara | 05-09-11 | 13:20

En Pim Pam Keppel?

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 13:22

Dan hebben we het nog niet eens gehad over de ongeregeldheden bij teckelwerpen.

blinde kip | 05-09-11 | 13:22

Ik zit hier al een kwartier zesjes te draaien met mijn ballen maar op 1 of andere manier maakt het me niet opgewonden.

Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 13:22

En hoe zit het met de bejaarden bingo. Kan ook behoorlijk agressief zijn hoorde ik.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:21

Verwachtingsvol kijk ik uit naar het moment dat er eindelijk wat ondernomen wordt tegen het beruchte knietje (tegen het schaakbord zelf) en het pootje haken (van het tafeltje met daarop het schaakbord).

Causa Sui | 05-09-11 | 13:21

@tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:28
Het komt inderdaad uit de "arabische" wereld.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:20

@deraderendraaien | 05-09-11 | 12:50

Hangt er vanaf of je het hebt opgelopen op je bureau of op je keukenblad...

ZKH EénOog | 05-09-11 | 13:20

@zeg maar jansen | 05-09-11 | 12:12
Maar het gemengd douchen achteraf is dan weer leuk.

Che_cuevara | 05-09-11 | 13:18

@tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:31

Dan kan je altijd nog opteren, dat een werkgever dit vrijwillig betaald voor de werknemers. Want er zijn zat bedrijven, waar dusdanig zwaar lichamelijke arbeid wordt verricht, dat vooral rust, en niet sport, een goede remedie is. Evengoed als dat er bedrijven zijn, waar werknemers vooral alleen het zitvlees trainen, waar sport dan weer een goede remedie tegen kan zijn.

ZKH EénOog | 05-09-11 | 13:18

Korfbal is dat dan ook een sport????

Koning-Kluts | 05-09-11 | 13:14

@BeunDeHaas | 05-09-11 | 12:27

Aha! Hier komt wat jarenlange frustratie van een korfballer voorbij. Vervelend he, om je altijd te moeten verdedigen als korfballer? Terecht, dat wel, korfbal is en blijft basketbal voor mietjes.

schmenzo | 05-09-11 | 13:13

@Conan de Rabarber | 05-09-11 | 12:40 | + 0 -
Binnenkort in dit theater.....?!
* kijken gaat *

Kobus Kloothamer | 05-09-11 | 13:07

@Beun Wat dacht je van Maggiederin?

Ruben Koene | 05-09-11 | 13:06

Korfbal?! Dat is toch geen sport? Wie gaat er nu kijken naar een stelletje verwijfde mannen die een bal in een rieten korfje gooien? Huisvrouwen hooligans?

Lompe Loel | 05-09-11 | 13:06

@BeunDeHaas | 05-09-11 | 12:27

Ach so. Ik zie korfballers per definitie als zwaar -gestoord- gristelijk.

Biff Eagleburger | 05-09-11 | 13:03

Die matpartij moet op zaterdag geweest zijn want op zondag mogen ze het niet doen van godt ...

Ruben Koene | 05-09-11 | 13:02

SOA '68 wordt dit jaar kampioen
Hoe dan ook, ik vind drie zesjes draaien voordat je uberhaupt mag schieten verdacht.

sjaakdeslinksesul | 05-09-11 | 13:00

Gemengd afdouchen? Srsly?

Dikr | 05-09-11 | 12:59

Korfbal is inderdaad een echte PVV-sport....

brutus68 | 05-09-11 | 12:55

Afgelopen zondag weer verloren van DVO-Het mandje @BeunDeHaas?

blikjegrolsch | 05-09-11 | 12:53

Nee, Rummikub.
Da's een geweldloos spelletje.
Duh.

Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 12:53

@ blikjegrolsch | 05-09-11 | 12:43
Zo ken ik er nog wel een paar. Komen ze:
SIOS = Scorens is ons Streven
AW/DTV = Allen Weerbaar (DTV is sponser).
DKOD = De Korf Ons Doel
WION = Wij Is Onze Naam
DKB = De Kanaries Best
SDO = Sterk Door Oefening
WIK = Willen Is Kunnen

En zo zijn er meer. Om maar te zwijgen over verenigingen met illustere namen als:
DeBalDerIn
Paal Centraal
En meer....

BeunDeHaas | 05-09-11 | 12:52

@deraderendraaien | 05-09-11 | 12:50

SOA's zijn altijd prive, tenzij je een internationaal opererend bedrijf hebt.

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:52

Korfballen is voor meiden en nichten. Klaar.

Puz Pin | 05-09-11 | 12:51

@ZKH EénOog | 05-09-11 | 12:26
Goed plan!
Maar waar ga je dan opgelopen SOA's en aanverwanten kwalen onderbrengen?

deraderendraaien | 05-09-11 | 12:50

hou m'n hart vast nu bridgecompetitie weer begint

hetluis | 05-09-11 | 12:46

@blikjegrolsch | 05-09-11 | 12:43
Bij normale mannen gaat hij toch omhoog door... ow haha!
Ja daar ging ik bijna door het mandje he?

deraderendraaien | 05-09-11 | 12:46

@blikjegrolsch | 05-09-11 | 12:43

Geweldig zeg, dat douchen

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:45

@Conan de Rabarber | 05-09-11 | 12:40
Idd al die kort op-springende rokjes!

Tofik ga es vragen stellen!.. Arie helpt je wel!

deraderendraaien | 05-09-11 | 12:44

DVO Bennekom.
Jullie beseffen dat DVO voor "Door Vriendschap Omhoog" staat?
Echt waar!

blikjegrolsch | 05-09-11 | 12:43

Best wel een haram spelletje dat korfballen.

Conan de Rabarber | 05-09-11 | 12:40

@ FreshClash | 05-09-11 | 12:33
Hahaha! Die meesterlijke schwalbe, die opgefokte trainer, het publiek dat roept: SCHEIDSRECHTER, let nou toch eens op wat er gebeurd man!

Weinig promotie voor de edele korfbalsport.

BeunDeHaas | 05-09-11 | 12:39

"ik zal 'm eens een flink zesje op z'n kinnebak mikken. En daarna doe ik m'n rok weer netjes recht"

conan BRBRN | 05-09-11 | 12:39

Wauw... dat ik het oneens ben met die gast van tobsport.

Even alle punten debunken:
1. Verdedigd worden is voor losers. Moet je maar meer bewegen, schijnbewegingen maken, en sneller zijn. Die dikke lompe boer speelt sowieso in de laagste klasse ergens in de provincie.
2. Korfbal komt neer op snelheid, kracht, balans en meer. Vrouwen krijgen steeds meer de taak om geniepig weg te stappen, of vrije ballen te nemen. Niet zeiken dus.
3. Totaalkorfbal is heus mogelijk, INDIEN je zowel vreselijk goed kunt verdedigen, als VRESELIJK goed aan kan vallen. Je moet het allebei kunnen. Anders eindig je naast die dikke lompe boer.
4. Gemengd douchen een farce. Dus de schrijver dacht écht dat er gemengd werd gedoucht? HAHAHAH!
5. Alleen de titel gelezen: zesjes draaien is alleen voor kleine jeugd. Om het spel te leren. Zodra je als volwassene een zesje wil draaien, dan kan je al niet meer schieten.
6. Ontwikkeling een halt toe roepen? Weet je wát we een halt toe moeten roepen? Inderdaad... xtc als exportproduct. Alle landen die nu leren korfballen: jep, dat doen wij. Want wij kunnen het, en de rest is gewoon zwaar bagger.
7. Nederland - België is altijd de finale, maar als ik het zo moet geloven gaat het daar hard tegen hard. Door je tegenstander willen springen, provoceren, schwalbes... net voetbal...
8. 100K beoefenaars and counting... gelukkig is dammen wel groot, of doen we internationaal mee met basketbal, toch?

Wel Sidney, dan pas je hoor en wederhoor toe, maar ieder argument kan men zo weerleggen.
Je bent geen journalist, en als je dat wel mocht zijn, dan ben je een schande voor het vak.
Lul met oren.

Tot zover.

BeunDeHaas | 05-09-11 | 12:37

Kom dat even goed uit! Ik ben net gestopt met korfbal (slepende kniebelssure) en wellicht kan ik van de gelegenheid gebruik maken om wat van mijn oude korfbalspullen hier aan te bieden: sport.marktplaats.nl/korfbal/480516562...

sjaakdeslinksesul | 05-09-11 | 12:36

Mijn zwager en schoonzus hebben elkaar gevonden bij netje-bal.

Dat is nog steeds te merken hoor, wat die elkaar allemaal toegooien!

deraderendraaien | 05-09-11 | 12:35

@tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:28
Net als mens erger je niet?

deraderendraaien | 05-09-11 | 12:32

@ZKH EénOog | 05-09-11 | 12:26

Dat weet ik nog niet zo.... ik ben eigen ondernemer, met personeel en ik ben bang dat als sporten op eigen risico moet gaan gebeuren, het minder gaat plaatsvinden. Niet sporten werkt depressies (zie vorig topic) in de hand, vadsige lijven en nog meer klachten...

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:31

Ashtrey | 05-09-11 | 12:29
-vaak. Correctione

Ashtrey | 05-09-11 | 12:30

Tedje staat bekend als een notoire rukker onder de douche, de reden waarom hij na dit potje direct naar huis moest.

Dat is de reden van zijn ongelukkige gedrag.

Teun van het Tuinpad | 05-09-11 | 12:29

Overigens spreekt de spelstrategie met een aanvallend en verdedigend vak vaak mij erg aan.
Mensen in hokjes proppen maakt het leven soms zo lekker overzichtelijk.

Ashtrey | 05-09-11 | 12:29

@FreshClash | 05-09-11 | 12:27

Het zal toch niet zo zijn dat het een moslimspel is?

*bruggetje geslagen heeft*

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:28

CoffeePatch | 05-09-11 | 12:22 |
Je mag niet alleen slaan, het MOET...

FreshClash | 05-09-11 | 12:27

@ Biff Eagleburger | 05-09-11 | 12:25
Nu zijn Nijmegen en Duiven niet bepaald gristelijk.
Als je het over DVO (Bennekom) en SKF (Veenendaal) hebt, dan heb je gelijk.

BeunDeHaas | 05-09-11 | 12:27

En het allerergste: de opgelopen schade kan je thuis laten genezen op kosten van de baas. Eén van de elementen, waar het bedrijfsleven aan kapot gaat: het "gezonde" sporten.

Ik pleit voor een gescheiden verzekering: een zakelijke, voor opgelopen schade op de werkvloer, en privé voor je eigen gebroken korfbalkaak of skipoot.

ZKH EénOog | 05-09-11 | 12:26

Zo, meneertje van tobsport:
"Misschien valt ieder korfbal-dingetje me extra op. Ben ik extra gevoelig voor korfbalprikkels… Gestoken wordt ik..."

Zoek zoek! De fout!

BeunDeHaas | 05-09-11 | 12:25

Je leest de laatste tijd wel vaker dat die fundigristi's ook doorkrijgen dat je met agressie flink kan scoren.

Biff Eagleburger | 05-09-11 | 12:25

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:23 Daar is ook de invloed van de koning al redelijk beperkt. Een vakje links, rechts, naar voren of naar achteren. Meer hoeft dat ook niet te zijn.

zeg maar jansen | 05-09-11 | 12:25

@CoffeePatch | 05-09-11 | 12:22

Ja en ik heb gehoord dat ze bij schaken zelfs dames slaan...

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:23

meubelstuk | 05-09-11 | 12:18 Zijn coach riep altijd: "Zó gaan we niet met elkaar om!".

Weten we ook waar die one-liner vandaan komt.

zeg maar jansen | 05-09-11 | 12:22

Bij dammen mag je gewoon slaan, nooit gezeur daar over.

CoffeePatch | 05-09-11 | 12:22

Wim Jansen moet zich ook gewoon met voetbal bezig houden. oh.. wacht!

deraderendraaien | 05-09-11 | 12:22

Onzin! Korfbal is hartstikke leuk, tenminste hier in Grunn!

fuckje | 05-09-11 | 12:20

Limburg vrij!! | 05-09-11 | 12:14
En dat 'in elkaar schijten' is een korfbalterm, hmmm?

Ashtrey | 05-09-11 | 12:19

Was Balkenende geen echte korfbalspeler? Wat is zijn rol bij deze ernstige delicten?

meubelstuk | 05-09-11 | 12:18

Limburg vrij!! | 05-09-11 | 12:14 Als je maar door het mandje schijt dan is er niets aan de hand.

zeg maar jansen | 05-09-11 | 12:18

Deelderesque stukje Berdt.
*duim omhoog steek*

Biff Eagleburger | 05-09-11 | 12:18

'Gemengd afdouchen'...

bello | 05-09-11 | 12:18

Het komt doordat het een gemengde sport is en die meisjes in een sportrokje lopen.

Dan krijgen die jongetjes last van hun testosteron.

zeg maar jansen | 05-09-11 | 12:17

Koning, keizer of admiraal: korfbal maakt ze gek, allemaal!

tisallemaalwatzeg | 05-09-11 | 12:16

Ik heb zin om iemand helemaal in elkaar te schijten!
Valt dat ook onder korfbalgeweld? Of is dit off-topic?

Limburg vrij!! | 05-09-11 | 12:14

Ja, dat krijg je er van als je gemengd gaat sporten!

Parsons | 05-09-11 | 12:13

En de strekking van dit erudiie plempsel is?
Korfbal moet weg?

hfakker | 05-09-11 | 12:13

Sport is levensgevaarlijk. Vooral korfbal.

zeg maar jansen | 05-09-11 | 12:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken