
Hallo smerige kutracisten van GeenStijl. Hier spreekt de grootste deskundoloog op het gebied van het opkomend fascisme in Nederland. Jullie eigenste Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg. U weet wel: dat peperdure
massacultuurfeestje waar alleen maar linkse hipsters welkom zijn. Wat ik even kwijt wil: Bert Brussen is de
grootste klootzak op aarde. Echt waar. Er bestaat geen grote lul in medialand dan Bert Brussen. Ik meen het serieus: Wat een gigantische eikel is Bert Brussen. Zal ik het nog een keer herhalen voor de zekerheid: Bert Brussen is een hufter eerste klas. En een zuivere fascist. Waarom? Omdat Bert Brussen overal (toevallig niet in de
column waar deze rant over gaat, maar dat zijn details) loopt te verkondigen dat Lowlands 60.000 euro subsidie van gemeente Dronten heeft gekregen. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat die subsidie niet bestaat? Dat is een
HOAX mensen! OK, we toucheren inderdaad ieder jaar een bedrag van circa 60K waar zelfs
Groenlinks van af wil. Maar dat noem ik liever een korting. Of sponsoring. Bovendien: we betalen toch BTW? Subsidie is iets waar alleen fascisten steeds over beginnen. Zoals Bert Brussen. En de PVV. En nu we het toch over de PVV hebben: Geert Wilders is uiteraard de allergrootste fascist van Nederland. En hij is een NSB'er. Dat
begrijpt zelfs een kind. En anders vertel ik het iedereen wel. Geert Wilders = NSB en Lowlands is subsidievrij. Knoopt iedereen dat even in zijn oren? Mooi zo. Dan herhaal ik het nogmaals om er zeker van te zijn dat
niemand een afwijkende mening heeft: Geert Wilders = fascist, Rob Riemen = genie, Lowlands = subsidievrij en
Bert Brussen = klootzak. Met vriendelijke dreunende laarzen: Eric van Eerdenburg.
Reaguursels
InloggenIk vond lowlands best leuk dit jaar! (was mijn eerste jaar). En tja ik ga niet naar Lowlands om mijn politieke voorkeur te uiten. En begrijp ook niet waarom Eric van Eerdenburg dat wel verwacht van alle lowlandsgangers.
Zat al te wachten op een dergelijke reactie van GS. Maar zeg nou eerlijk; hij heeft toch gewoon gelijk! E v. E. dringt niemand iets op, pleit ervoor om iedereen een stem te geven (Wilders mag ook zeggen wat hij wil; wie kaatst......) en Lowlands is ook zonder een miezerige 60000 euro aan subsidie een goede inkomstenbron voor de schatkist EN lokale economie!
Dat oeverloze gelul over een "links feestje" raakt helemaal kant noch wal; iedereen baseert dit op slechts enkele feiten; o.a. dat er geen marokkaantjes rondslingeren op LL en dat er naast muziek ook "culturele activiteiten" zijn. Komt dat doordat LL "links" is? Of komt dat doordat mensen op dergelijke festivals gewoon lol willen hebben en er een dusdanig breed publiek is dat er ook mensen tussen zitten die graag naar een theatervoorstelling gaan of aan een politiek debat mee willen doen? Blijkbaar trekt dit mensen met een brede visie op muziek en entertainment. Dus dan is dat voor het rechts-getinte segment meteen een "links feest" ??
Echt te sneu voor woorden. Iedereen moet alles kunnen zeggen, maar hoe rechtser de persoon, hoe kortzichtiger de reactie lijkt te worden.
Persoonlijk heb ik Lowlands altijd als een van de betere festivals ervaren; goeie en brede line-up, extra activiteiten naast "dom zuipen" en feesten, en een geweldige sfeer. Mensen die daar graag naartoe gaan doen dat uit vrije keus; dit staat echt 100% los van politieke visie! En als je het allemaal zo vervelend vindt, blijf je toch gewoon weg!
GeenStijl vindt dat alles altijd maar gezegd moet kunnen worden, maar zodra het niet in hun eigen straatje past wordt het als "links" aangeduid.
Als je zo'n grote jongen bent moet je ook tegen een beetje kritiek kunnen! En nou trekt er eindelijk eens iemand z'n smoel open ...... zijn we ineens weer op onze teentjes getrapt??
Lowlands was weer prima dit jaar, heb me geen seconde druk gemaakt of het nu een links/rechts feestje is.
Nooit gezeik, goede sfeer, prima georganiseerd.
En klopt... de line-up was dit jaar minder, maar daar ga ik niet eens voor.
Een van de weinige festivals die van mij subsidie mogen ontvangen.
Profiteer ik ook eens een keer van subsidie !!
Einde van de Domheid | 31-08-11 | 08:15
Het een is een simpele constatering van een feit, het ander is een verondersteld causaal verband dat wordt gekoppeld aan een waardeoordeel.
Ik was dit jaar op Lowlands, Voor het eerst een leuk feestje zonder marokanen, turken en negers. Dit is toch wat Wilders wil. Dus ik snap zo goed niet wat nu de deal is. Met de alle prijzen die Lowlands vraagt voor kaartjes, eten en drink moet je behoorlijk verdienen om dit te kunnen betalen.
O ja Lowlands het gezellige ... no go area voor allochtonen.. behalve bounties en aanverwanten... O O wat zijn ze links en dom... De adel van de geest.. haha
Fuck lowlands, leve Sziget/Exit. Gewoon alle festivals in Oostblok landen gaan vieren is namelijk veel goedkoper en laat alle internationale artiesten Nederland maar lekker skippen. Denk dat er dan in eens wel weer veel mogelijk is, want het levert de staat gewoon veel geld op via indirecte weg.
Nou nou, van Eerdenburg is er wel vol van, hè, dat-ie een boekie heeft gelezen wat Brussen kennelijk nog niet gelezen heeft ? Zouden er al sportvlekken op de pagina's zitten.
Als Van Eerdenburg's tirade tegen Brussen in de Volkskrant één ding duidelijk maakt is het wel, dat-ie z'n eigen mening kennelijk als religie beschouwt. En alles en iedereen, die er tegenin gaat als een soort heidenen. Daarmee diskwalificeert-ie zichzelf jammerlijk, terwij-ie inhoudelijk zo hier en daar wel een punt heeft.
Wat een enorm hoog struisvogelgehalte hebben die stukjes van Van Eerdenburg. Korting is geen subsidie, de islam is lievv, immigratie is er niet en wie het niet met hem eens is is een fascist. Wat een oogkleppen heeft die man. Ik nomineer hem bij deze voor de Ivoren Toren prijs.
Eric van Eerdenburg is een linkse pauper en Lowlands is voor mensen die er niet uitzien!
Toen ik het boekje van cultuurfilosoof Rob Riemen eindelijk uithad - zo ben ik dan weer wel - dacht ik bedroefd: Stephen Hawking heeft gelijk in het eerste hoofdstuk van zijn laatste boek... Filosofie is dood
De haatpreken van EvE zijn voor mij een reden temeer om LL links te laten liggen. Na Jan Smeets een bedroevend nieuw dieptepunt wat betreft poging tot kansloze linkse indoctrinatie door babyboomende organisatoren...
Als Eric Eerdenburg mag zeggen, Geert Wilders is uiteraard de allergrootste fascist van Nederland. En hij is een NSB'er. Dat begrijpt zelfs een kind!
Mag ik dan even zeggen: Eric van Eerdenburg(soepkip)is een land verkwanselaar zeg landverrader!!
Is het toeval dat: Wilders met de PVV waakt tegen het verraad van Nederland!
@Saaihead | 31-08-11 | 09:15
Wat is zijn punt dan?
Lowlands betaalt belasting en daarom is het geld dat hij krijgt geen subsidie?
Het stikt van de linkse breivikjes in dit land.
Geef je ongelijk nou es toe Brusselmans, van Eerdenburg heeft gewoon een punt met die subsidie. Kinderachtig dat je dat niet toe wil geven. Maarja, dit is Geenstijl he. Dan maakt je er een semi-grappig stukje van en dan is alles weer goed.
Als PVV'ers brievenbussenpissers zijn, dan zijn GL'ers moordende subsidiedonerende leugenaars en alle PvdA'ers pro-pedofiele maniakken.
Zo lust ik er nog wel een paar.
@Smalhout | 31-08-11 | 00:27
Koorballen en boeren zijn volgens jou per definitie rechts. Ja, ik begin je mensenkennis echt te waarderen *proest*. Ik denk dat ik al op festivals zoals Werchter en Pinkpop rondbanjerde toen menig een van jullie nog in een luier scheten, zo ken ik ook Lowlands, maak je maar geen zorgen. Heb daar veel mensen gesproken, maar toch weinig rechts gespuis tegengekomen. Noch kaalkopjes, noch bruine hemden. Lowlands is en blijft een heerlijk links feestje dat kruiwagens BTW in de rechtse staatsruif blijft rijden, en met de verhoging nog meer.
@Hanxie | 31-08-11 | 00:35
Tunnelvisie bestaat alleen bij rechts paupertje.
De linkse zwarthemden zijn vannacht weer aan het minnen geslagen, tja kom je aan subsidie dan kom je aan links.
-weggejorist-
Dus als Jaap Blokker via het Journaal meedeelt dat er meer Marokkaanse dan Nederlandse winkeldieven zijn is dat helemaal flex, OK, toppie, een scherpe analyse, en als iemand zegt dat het leefklimaat dankzij Geert verslechterd mag dat niet? (En nou niet aankomen met NSB/dit/dat, Godwins regenen aan beide zijde!!!)
@ vraagstaart | 31-08-11 | 03:36
Vergeet oud hoofdcommissaris van pliesie van 020 van Riessen niet die in het linkse inquisitieprogramma P&W Wilders wilde mollen en zijn aanhangers het land uit wilde zetten.
Onbegrijpelijk dat nota bene een oud hoofdcommissaris van pliesie deze doodsbedreiging van een democratisch gekozen politicus onbestraft op de nationale tv kan uiten.
Een PVVer die asociale buren dreigt bij hullie in de brievenbus te pissen omdat ze telkens hun hond bij hem voor de deur laten schijten zonder de troep op te ruimen wordt en plein links publiek aan de schandpaal genageld.
Zelfs Noord-Korea zou zich schamen voor dit soort praktijken.
wat is dat mannetje gefustreerd zeg, ... het gaat hem helemaal niet over Lowlands of columns daarover. Het gaat hem over geert. 80% van de tekst gaat daar over.
ik dacht dat alles mijn schuld was altijd ,inclusief economische crisis en 9/11 + wat ze nog meer kunnen bedenken. Na al die jaren aandacht krijg je toch het gevoel dat ze vreemd gaan die boeroepers als je dit leest. Wat is er aan de hand, is de hype aan het uitdoven ?
Ik ben het zeker niet altijd met Brussen eens, maar deze donkerbruine vuilspuiterij van Van Eerdenburg zou nog een blos van schaamte op de kaken van Julius Streicher brengen.
ja Erich, een Godwin. Maar na het "Der Ewige Jude"-gebral van jouw reactie in de VK, nog toegejuicht door een zootje linksfascisten die hun laarzen waarschijnlijk al aan het poetsen zijn voor de overwinningsparade na de moord op Wilders, onvermijdelijk na de glasheldere oproep tot die moord van verbaalSS-er Rob Riemen - na die reactie heb je 'm verdiend.
Om de woorden van Sturmbannführer Marcel van Dam te herhalen: je bent een minderwaardig mens. Weet je dat wel?
Eerdenburg vieze linkse graai kapitalist ,pek en veren voor je .
Ik vraag me nu dus af of er WINST gemaakt wordt door low-lands, dat zie ik in de opsomming niet terug.
Ik vergat natuurlijk in het rijtje PechTrol te noemen, dat mag niet gemist worden aangezien hij een keringspunt in de politiek en maatschappij en societeit vormt, de ultieme MSB waanzin in zijn politieke visie verankerd
Ho, ho, ho, dit moet even rechtgezet worden. Te lang laat dit land zich al regeren door een hele kleine groep ECHTE fascisten waar iedereen onder gebukt gaat omdat ze niet begrijpen hoe ze onder de duim gehouden wordt. Je gaat dan GS oprichten bijv. De linksen zijn niks anders dan de regelrecht doorgezette fascisten via hun Godwin's gelinkt aan de rassenleer van hun 30'er jaren voorgangers, alleen nu zijn alle andere rassen superieur en is eigen land, cultuur, geschiedenis en bezit per definitie hebben wij daar geen recht meer op. Zo wordt u gecontroleerd. Dat dit even, zo niet per definitie gestoord is als voorheen wordt echter nog niet ingezien aangezien alle linkse fascisten, Vogelaar, Wolfsen, Cohen en nog zeer veel te velen gewoon door kunnen gaan in het al lang niet meer bestaande communitaire veld. Nsb'ers bestaan dus niet meer, alleen nog MSB'ers, Moslims Solidariteits Bond, wie er lid van zijn? Miljoenen "nederlanders"...
Eric van Eerdenburg is links, politiek correct en bevlogen, zijn eigen graf aan het graven.
als alle rechtse baasjes nou lekker joechei blijven zingen op de EO jongerendag, dan blijft Lowlands gewoon t gezellige stoffige linkse feestje wat t nu al is... deal?
Hölzenbein | 31-08-11 | 00:18 |Dat komt omdat je een linkse tunnelvisie hebt en geestelijk nog niet aan dit soort volwassen observaties toe bent. T.rusten.
@Hölzenbein | 31-08-11 | 00:18
Ik zou zeggen ga er dan een keer heen. En blijf van de drugs af ;-)
@Smalhout | 31-08-11 | 00:13
Hoe komt het toch dat ik er geen woord van geloof. Wat een kul.
@Hölzenbein | 31-08-11 | 00:03 |
Dat heet mensen kennis.
Er lopen zat koorballen, boeren en andere mensen rond die van goede muziek houden. En je maakt er makkelijk contact met mensen. Dus kom je zo te weten dat ze er toch wel een rechts gedachtegoed op na houden.
Vind het sowieso een beetje vreemd dat veel VVD gezinden hier die belastingverhoging zo geweldig vinden. Mensen betalen zich nu al blauw aan belasting, waar ik zelf niet zoveel moeite mee heb omdat ik gewoonlijk socialistisch stem, maar dan moeten we er wel wat voor terugkrijgen.
@pendajo | 30-08-11 | 22:25
Wat een vreemde redenering. Als je die 160 euro miet uitgeeft aan Lowlands, geeft je het sowieso ergens anders aan uit? Dat is niet zeker, zeker niet in deze tijd. Het is wel zeker dat Lowlands ervoor zorgt dat mensen geld uitgeven en bijna 500k btw werd opgehaald, en in de toekomst 1,5 miljoen.
@Smalhout | 30-08-11 | 23:59
Ow... knap van je om iedereen te vragen naar zijn/haar politieke overtuiging en ook nog een antwoord te krijgen.
@Hölzenbein | 30-08-11 | 23:50
Ik ben er vaak genoeg geweest om te weten wat de links/rechts verhouding is op Lowlands.
@Bakito | 30-08-11 | 23:10
Ik vind die reactie van Lewinsky ook vergezocht.
@Smalhout | 30-08-11 | 23:41
Ja, het zijn er zeker honderd van de vijfenvijftigduizend. Dat zal hem leren!
Bertje, Bertje, daar ga je weer. Onzin verkopen aan een massa idioten en ja het verkoopt nog ook! Ben je nu een tevreden mensch Bertje? Fijn zo. Nu nog even je pilletjes voor de nacht en morgen weer fris inhakken op een willekeurige waarheid of trouwens zo willekeurig zijn ze niet he?
Als volgend jaar de "rechtse" Lowandsbezoeker thuis blijft. Dan zal EvE dat aardig in z'n portomonee voelen.
Dat "massacultuurfeestje" levert heel veel belastingcentjes op, dus zoiets moet je koesteren.
Dat Eerdenburg en vele andere linkschen intellectuelen het opeens zo ophebben met de Islam is enkel en alleen maar omdat hun inkomen op de toch staat. Helaas zijn er een hoop mensen die dat dan weer niet weten te doorgronden. Wellicht het eerste waar de Nederlandse Moslim Partij (mocht ze ooit een zetel krijgen) zich tegen zal uitspreken is wel tegen zulke festivals en dat weet Eerdenburg verdomd goed.
Later boys. Morgen vrij, nu bierrr drinken met blonde vrouwen.
*groet brengt.
Modderfokkert | 30-08-11 | 23:14 |
Goed bezig, dude. Lekker ventileren.
Gatverdamme wat een zure, wrokkige kop en geest heeft die van Eerdenburg. Als niet-politiek geengageerd Lowland-ganger zou ik mij niet willen laten gebruiken door deze spinfoff van van Jole. Lowland is vanaf nu voor altijd beschadigd door dit sujet.
Valmona | 30-08-11 | 22:29
Nee, niet alle moslims zijn terroristen, maar wel 95% van de terroristen zijn moslims...
Ik snap er niets meer van als volgend jaar nog iemand naar LL gaat. LL = LinksLand?
Ik snap die vent ook niet, gewoon mensen buitensluiten? Dat is zo jaren 30...
En de subsidie wordt in twijfel getrokken door GL, nota bene. Waarom haalt die lul dan ineens de PVV erbij?
Sowieso is het ontkennen van problemen de grootste fout van dit land. Doet die EvE aardig aan mee.
En dat gezeur over BTW, belastingen, etc in zijn column, dat betaald iedereen in NL!
Die EvE woont duidelijk in een villawijk, moet ik wel met zo'n omzet. 60.000 mensen * 165 euro = 9.900.000, tel daar die subsidie nog bij op, de inkomsten van de huur van de standhouders en zijn inkomsten zijn ver boven de 10 miljoen. Maar dat neemt hij niet mee in zijn berekening, de lul. Bah, ik kan nog een uur door gaan, met wat ik allemaal niet vind kloppen aan zijn column, maar ga wel even wat anders doen...
Ik heb al een tijdje niet gereageerd (wel alles gelezen), maar zo'n vent als EvE haalt het bloed onder mijn nagels uit!
Lurk | 30-08-11 | 23:02 Ik ben even gaan kijken en ik denk bij het zien van de reaguurselen daar: De eerste wet van Lucas.
@Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 22:34
Beetje vergezocht, maar dat is inherent aan een dwangneurose.
Valmona | 30-08-11 | 22:45 |
dosis een PVV'er? Ik stem helemaal niet meer, sinds je in Nederland op een dooie kon stemmen. Dat was de dag dat de democratie viel, en daar kan Geert Wilders voor mij niets aan veranderen. Ik vind Wilders een verademing tussen de vastgekoekte plucheklevers en partijklimmers, maar hij neemt deel aan het systeem dat voor 'echt' wordt versleten en ik geloof daar niet in. Het zal wel als een cliche klinken, maar ik vind het allemaal (iedere landelijke partij) een stelletje matennaaiers. Als je echt iets wil veranderen, DOE DAT DAN!
'
Sinds de Tweede Wereldoorlog is er (guesstimate) 500 miljard euro door de Nederlandse politiek besteed om het land aan te kleden, op te voeden, naar school te sturen, een baan te bieden, plus een pensioen met een hoog rondkomgehalte, en fatsoenlijk te laten sterven. En, is het gelukt?
Ik denk dat zelfs de heren van Palm Invest een beter resultaat hadden kunnen leveren.
Het lijken wel kakkerlakken die linkse hitsers. Is er 1 ontmaskert kom er weer een nieuwe met dezelfde gebroken plaat over PVV, NSB, Hitler en "iedereen die anders denkt moet dead".
Ach bert, het is alles paar'len voor de zwijnen. Zelfs reacties met critiek op dat onsmakelijke geschreeuw van van Eerdenburg, zijn door toedoen van die oh zo tolerante LL adepten verwijderd. LL adepten die overigens het liefste mensen die niet in de gewenste LL matrix passen, zouden weren van LL. . Laat dat volk toch in hun onwelriekende vet gaar koken.
Je kan zeggen wat je wil, maar onder dat bericht bij Joop zijn me toch een partij epische linkse trolls aan de gang. Ik kan er niks anders van maken dan dat ze geen flauw idee hebben hoe te discussiëren en dus maar random trolololol gaan uitpoepen.
Hölzenbein | 30-08-11 | 22:55 Nou eh, tot volgende week dan maar.
Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 22:54 En ze gingen wandelen zonder hoed.
Of was dat nou Moriaantje?
Wie is Bert Brussen? Ow die arrogante blaaskaak?
@zeg maar jansen | 30-08-11 | 22:45
Idioter nog, zeg maar, ze dronken ook helemaal niks bij daglicht. Geen slokje. De sukkels.
Wat een doorzichtige (linksche) drogredeneringen gebruikt die Eric van Eerdenburg. Staat zich aan het eind van het stuk een beetje op de borst te rammen dat de staat "zoveel verdiend aan de beslasting die geheven wordt". Ja daaaaag, die BTW moet de Albert Heijn bij mij om de hoek ook afstaan. Zo lust ik er nog wel eentje. Iedereen betaalt toch belasting ? Maar niet iedereen krijgt subsidie. DAT is dus het verschil Ericje, gekke kleuter van me. De Bloemist bij mij in de straat draagt ook 19 % af en doet dat al iets langer dan jij (volgend jaar misschien). Maar Subsidie ? Ik dacht niet dat de man het kreeg. Jezelf ineens voor vol aanzien omdat je gewoon net zoals iedereen belasting betaald ?!? Wat is dat voor prut ? Ga jij je wanstaltige, omhooggevallen stukje nog maar eens doorlezen en alle gezwets eruithalen. Wat een farce ben jij. En dan nog eens iets, als de overheid nou zo grof geld aan jouw verdient, zoals jezelf stelt, waar heb je dan die subsidie voor nodig ? Dan verdien je namelijk zelf kennelijk ook erg veel geld. Wat is dan eigenlijk je probleem als we de subsidie afschaffen ? Ik snap dat even niet meer, maar dat zal wel weer komen omdat ik in de onderbuik zit. Over dat N.S.B. 2.0 ga ik het maar niet eens hebben. Dat is van een dergelijk ermbarmelijk Thomas von der Dunk niveau. Voor dat soort platituden trek ik mijn neus voor op. Je toegenegen,
@Valmona | 30-08-11 | 22:45 |
Als ze het suikerfeest hebben gehad wil je niet weten hoe ze zich in de grote steden gedragen. Ik zou zeggen ga maar eens naar de bioscoop in Amsterdam dan kun je lachen. De halve zaal word afgebroken en de politie kijkt er naar.
Het is inderdaad een vredelievend geloof uh... sekte.
De vos zegt tegen de draak Weet je, ik heb een idee.
Wat is dat idee, vos?
Nou, gewoon, ik praat het volk een idee aan dat geld kost.
Goed idee Vos, en dan?
Nou, dan maak ik ze wijs dat dat idee dus heel goed is, (want is is mijn idee) en vraag ze om er voor te betalen om het in stand te houden.
Brillant, Vos, ga door.
Nou, en dan betalen ze en ik geef ze narigheid terug.
Gááf!
Doen.
@dosis | 30-08-11 | 22:36 | + 0 -
Ik merk het al, in stijl en woordkeus een echte PVV-er, heel erg hard schreeuwen en niks zeggen. Want wat staat er in die programma's? De criminelen worden over de grens gezet, er mogen geen hoofddoekjes meer in het gemeentehuis en de radikale godshuizen worden gesloten, tsja en dan? Dan zijn er nog steeds ongeveer 1 miljoen moslims in nederland, die volgens de PVV allemaal aanhangers van een kwaadaardige ideologie zijn.
Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 22:34 Daglicht? De afgelopen maand aten en neukten ze alleen zonder daglicht.
Maar dat is nu weer over.
Valmona | 30-08-11 | 22:29 |
Ja, wat zou hij daar nou mee willen doen?
*laatste drie verkiezingsprogramma's doorleest
Aha, dat dus.
Nou vort, Malvona, inlezen in plaats van hrsenloos blaten!
@Bakito | 30-08-11 | 21:36
Ach, jij hebt de verbale kots van Erich von Eerdenburg niet gelezen. Schaam op jou, kleine Bako! Von Pfeerdenburg noemt de PVV NSB 2.0 omdat ze de islam in een kwaad daglicht stellen, aldus de kampführer van Lowlands in zijn tractaat Mein Kampfestival.
Aber dat doen de moslims vaak zelf, dat van dat daglicht.
Wanneer cultuur gesubsidieerd moet worden dan is die cultuur vast niet zo stevig hè? Zou die 'cultuur' soms een jokkebrokje zijn? Tis vast zo hè?
Als een partij stelt dat alle moslims terroristen zijn en eh.. tsja, wat wil Wilders eigenlijk doen met de 1 miljoen nederlandse moslims? Dit feit alleen zou te denken moeten geven.
@Bulloch | 30-08-11 | 22:17 Dat is toch geen argument? Als je niet naar Lowlands gaat, ga je wel naar een ander concert of geef je het uit aan iets anders, ergo betaal je toch wel btw.
seven | 30-08-11 | 22:16 |
Bert Brussen klinkt totaal niet zoals ik Bert Brussen had verwacht.
Eric van Eerdenburg is zo'n Linkse schreeuwer die je vroeger maar al te vaak tegen kwam in Korsakoff in Amsterdam aan de lijnbaansgracht. Er liepen daar door geschoten idealisten rond die de hele boel bij elkaar schreeuwden om hun gelijk te halen. En maar al te graag het woord fascist gebruikte.
Ze waren daar zo blind dat als je een beetje van alternatieve muziek hield dat je dan maar meteen links moest zijn.
Vraag me opeens af hoe de reacties op Geenstijl zouden zijn als iedereen onder z'n eigen naam zou moeten reageren. Zou wel schelen in de hoeveelheid verbale kots denk ik...
Beetje trieste uitlatingen Eerdenburg, bemoei je liever met het organiseren van Lowland, iets waar je verstand van hebt.
Ook al ontvangen ze 60k subsidie, dan levert Lowlands de staat nog steeds een stuk meer op.
Bert op 3fm, nu
Links conservatisme in discussie met rechts conservatisme levert in dit geval vermakelijke columns op. Ondertussen in de echte wereld boeren we steeds verder achteruit....
Ik ga maar vroeg naar bed. Morgen moet ik op tijd op voor mijn gesubsidieerde reïntegratie project "Tarot kaarten leggen als tweede carrière", bedacht door een handige rechtse kapitalist die zijn zakken vult op kosten van de linkse verzorgingsstaat. Mooie symbiose toch?
Even een quote van de Volkskrantsite als reactie op het verhaaltje van de Lowlands directeur.
"Goorling
Ik denk dat beste Eric tevens behoorlijk het aantal PVV/VVD stemmers onder de lowlanders onderschat. Die preek van Riemers, geschiedvervalsing ten top, was er echt eentje voor eigen kerk.Trouwens waar zijn al die fantastische moslims eigenlijk op lowlands? Ik kom er al 15jr en ben er nooit eentje tegengekomen aldaar. Misschien is de sfeer daarom wel zo relaxed?? In ieder geval druist lowlands op werkelijk alle mogelijke manieren in tegen de dogma's van de islam."
30/08/11 20:42
Scherp.
Bert Brussen is ook niet mijn favoriete bloger-hij is te bekrompen-maar fascist? Nee.
Vooral de posts onder het Joop artikel zijn interessant. Roep om moderatie van (te) rechtse posts. Ook hier worden linkse reaguurders regelmatig afgeplast, maar zo extreem als bij Joop was het op GS zelfs niet rond 'de kogel kwam van rechts' discussie (Breivik & Wilders). #fail.
@stadsknurft | 30-08-11 | 21:37
Alhoewel links vaak pro-arabisch lijkt te zijn, begint in die taal links toch rechts:-).
pendajo | 30-08-11 | 22:01 | + 0 -
Blowen bedoel je.
@pendajo | 30-08-11 | 22:01 | + 0 -
De helft, ja zoiets. Landelijk is het zo'n 30% maar het zal bij die vieze hipstersongetwijfeld hoger liggen. Maar ik lul niets recht, er is namelijk niks kroms te vinden.
Bert Brussen is de aller-aller-aller-grootste klootzak, maar dat wisten we al.
@Santac: Ja en helft op Lowlands rookt, ook inkomen voor de staat in de vorm van accijns? Lul nou niet recht wat krom is.
@Eurotokkie | 30-08-11 | 21:58 | + 0 -
Ik zei ook "o.a.". Het schijnt Nederland een miljard op te leveren. Echter maken ook Unilever en andere Nederlandse bedrijven gebruik van het belastingparadijs, waardoor we per saldo juist geld verliezen dankzij ons eigen beleid.
@pendajo | 30-08-11 | 21:55 | + 0 -
Ik sta ook niet achter die subsidie, omdat ze het niet nodig hebben, en anderen wel. Ik begrijp echter dat de gemeente subsidie geeft aan zo'n groote reclamebord/werkgever voor je gemeente.
Ook al hield de EO een jongerendag in je gemeente, dat ligt trouwens via via wel dik aan het staatsinfuus.
WtF 60k op een budget van 10000k+.
Als die organisatie een beetje fatsoen heeft, laat het die soepsidie lekker zitten.
Santac | 30-08-11 | 21:54 | + 0 -
Niet alleen de Rolling Stones , nog meer artiesten hebben hier bedrijven die allen op papier staan en dan hebben we het idd over miljarden euro's die rond gaan.
-weggejorist-
@Santac: Dus Dronten sponsort de staat?
LOL, the -fight- show goes on notabene in het hol vd leeuw (vpro 3fm).
'Vanavond om ongeveer 22:10 reageert Bert Brussen in 3VOOR12RADIO op de aanval van Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg.'
'In het eerste uur 3VOOR12RADIO zal Bert Brussen reageren op de brief van Van Eerdenburg, waarna jij mag laten weten aan wiens kan je staat!
Dat kan via de gebruikelijke kanalen: sms het naar 3333 of via twitter met #3voor12radio.'
weblogs.vpro.nl/3voor12radio/2011/08/3...
@pendajo | 30-08-11 | 21:55 | + 0 -
"Vennootschapsbelasting van Mojo Concerts en de diverse toeleveranciers.
De inkomsten voor de staat overtreffen hiermee in ruime mate de 50.000 euro die Lowlands tot 2014 van de gemeente Dronten ontvangt."
Uit het stukje dat hij schreef, onderaan. Wel goed lezen he.
LinksLands?
@Santac: Eric zegt geen subsidie te krijgen van de Rijksoverheid (ik heb het stuk wel gelezen) en laat dan even achterwege dat hij van een lokale overheid (Dronten) 60.000 euro krijgt. Lees je laatste 2 regeltjes nog eens terug... Mensen die een festival gebruiken om hun politieke standpunten uit te dragen hoeven van mij geen subsidie te krijgen.
En de 60k korting is werkelijk een schijntje bij wat veel grote bedrijven aan korting krijgen. Nederland is een belastingparadijs. O.a. Ikea, Volkswagen en de Rolling Stones betalen via en dankzij Nederland bijna geen cent belasting. Als iets wel eens aangepakt kan worden dan is het dat.
Dus GeenStijl, schrijf daar eens een leuk stukje over.
@Theodoros | 30-08-11 | 21:44
Maandje nog, dan heb je weer nieuwe. En twee maandjes, dan heeft Jamie Lee Curtis een gastrol.
Bert... we toucheren? We?
Die lowlandslul heeft dus wel gewoon gelijk. Gemeenten geven wel vaker subsidie, zeker wanneer de uiteindelijke som is dat het de gemeente en/of de middenstanders in de gemeente juist geld en werk heeft opgeleverd.
Hoewel ik wel vind dat de subsidie van 60k kan worden afgeschaft, vanwege mijn liberale denkwijze, moet GeenStijl hier toch gewoon eerlijk toegeven dat ze de plank hebben mis geslagen. Kan gebeuren, zand erover.
Maar niet zeggen dat je gelijk hebt en de waarheid gaan verzwijgen. Dat is namelijk wel een onderdeel van het fascisme.
Het woord "fascist" is nog nooit zo'n leeg begrip geweest... Maar goed, lieve medefascisten, ik ga verder NCIS kijken. Met die fascist Gibbs. Een herhaling natuurlijk. Stelletje fascisten daar bij SBS6.
@GSHiveMind | 30-08-11 | 19:21
Het gaat erom dat het onnodige subsidie is en dat Mojo naar eigen zeggen GEEN subsidie zou krijgen...
ZKH EénOog | 30-08-11 | 21:25 | + 0 -
Ja dus.
Lowlands! de naam zegt het al: How LOW can you go!! Weer iemand die TEGEN is en WEER een podium krijgt. Wi heeft die 50.000 lastige Marokkanen ook al weer binnengelaten (waar niemand om gevraagd heeft: het was niet eens een Kolonie!!)..!
.. maar iedereen die daar bezwaren tegen heeft: is een Fascist!!
Dus: iedereen die tegen het binnenhalen van Middeleeuwse Fascisten is..; IS EEN FASCIST!!
We gaan met sprongen vooruit!!
@Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 21:30
Oh, ik dacht dat dit topic over Lowlands ging.
Maar als jij je dwangneurose in de groep wil gooien: be my guest.
Ach dat feest ,daar mogen toch alleen vrouwen met okselhaar naar binnen en mannen met borsthaar.
Ach ja, Dronten. Hebben die niet tijdje terug via een APV geprobeerd dat stukkie naaktstrand te verbieden?
De taliban zouden Van Eerdenburg bijvoorbeeld direct de keel afsnijden. Muziek = haram, immers.
Maar dat heeft Van Eerdenburg helemaal niet in de gaten. Omdat hij helemaal geen ene donder weet van de islam en net de andere kant op keek als er weer mensen vermoord werden door islamitische moordenaars. #sukkel
@Bakito | 30-08-11 | 21:27
Nee, de mohammedaanse moordenaars. De islamieten die moorden in de naam van de islam. In Pakistan bijvoorbeeld, waar je de doodstraf krijgt als je zegt dat Jezus een betere profeet is dan Mohammed.
@Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 21:26
De joden?
Weet je wie ook de islam stelselmatig in een kwaad daglicht stellen?
@pius | 30-08-11 | 20:23
ALLES is mis met subsidie. Geld geven zodat de ontvangers er niet meer voor hoeven te werken, is altijd slecht. Dat belemmerd de drive tot voltallige deelname aan de maatschappij en brengt de maatschappij in totale onbalans.
Subsidie is de nummer 1 oorzaak dat de huizenmarkt verrot is. Huren staan op weerzinwekkend hoge bedragen, en dit heeft enkel kunnen gebeuren DANKZIJ subsidie. En dit, terwijl huur, die onder de noemer sociaal valt, niet meer zou mogen zijn, dan 25-30% van het minimumloon. Nu is het ruim de helft tot drie-kwart.
Massale feestjes en sportclubs dienen niet het overheidsinfuus te liggen. Dit zijn hobby's, die door de hobbyisten zelf bekostigd dienen te worden, en niet door immer de krimpende marktsector-werkzame beroepsbevolking.
Er is een vangnet, voor hen die zonder baan komen te zitten. Deze uitkering, in wezen ook een subsidie, is meer dan genoeg.
Zonder al deze subsidies, kunnen de belastingen drastisch omlaag, houden bedrijven meer ruimte over om personeel aan te nemen, kunnen meer mensen bedrijfjes beginnen, en kan een ieder zelfvoorzienend deelnemen en BIJDRAGEN aan de maatschappij.
De subsidies maken geen welvaartsstaat, ze SLOPEN de welvaartsstaat. Want we zitten in een vicieuze cirkel, waarin er, binnen een jaar of tien, niemand meer overblijft om die subsidies te bekostigen, als ze nu niet allemaal stop gezet worden.
Subsidie is ALTIJD mis.
Ik vind dit ook een dikke -100 voor lowlands, terwijl ik er graag kom. Rot op met die politiek, ik ga om te feesten, niet om geindoctrineerd te worden door een stel kortzichtigen lijdend aan tunnelvisie.
Dat Lowlands stinkend duur is geeft Eerdenburg grif toe. Met zijn berekeningen blijft er nog zo'n 7 miljoen bij de organisatie hangen.
@uwgeldwinkelier | 30-08-11 | 21:20
Welk knopje?
Dus als iemand 'hou je kop' zegt wil hij hem monddood maken? Het is gewoon een andere formulering van 'ga eens deaud' en dat vat ook niemand letterlijk op. Dus.
@Bakito | 30-08-11 | 21:07, heb jij op mijn knopje gedrukt?
Opstelten wil evenementen voor politie-inzet laten betalen. Lowlands-directeur: "Dit past in de popi-fascistische teneur"
Die van Eerdenburg bestempelt kennelijk alles waar hij het niet mee eens is als fascistisch.
3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/4489...
De man heeft ongelijk. Bert Brussen is niet de grootste klootzak hier op aarde. Ik wel 10 mensen opnoemen die nog slechter zijn dan hij.
Subsidie is HET GROTE KWAAD van deze tijd. En zeker voor de Menschen van Lowlands.
165 euro vragen voor een kaartje dan weet je toch al genoeg.
Dhr van Eerdenburg denkt en schrijft zoals hij oordeelt.Hij waant zich een orakel maar is gewoon een debiel die zelfs met leugens zijn gelijk probeert te bewijzen en scheld om indruk te maken. Hij plaats zich op een voetstuk als nep wereld verbeteraar en vult zijn zakken goed met een salaris als organisator van een feest.Zijn feest waar al die feestgangers blij mogen zijn dat ze zijn wijsheden mogen ontvangen maar wel een flink bedrag moeten betalen want dat is goed voor ze. En de verlosser Riemen moet maar doodgezwegen worden of samen met van Eerdenburg eens een les over WO2 op een basisschool gaan volgen. Want ze begrijpen de essentie nog steeds niet.
@ontlullen | 30-08-11 | 21:01
Motherfucker is schelden, dat overschrijdt de grens van meningsuiting.
Dat weet je zelf ook.
Vreemd, ik krijg zin in bitterballen
Ben een paar jaar terug op Lowlands geweest. Inderdaad veel hippiesfeer, maar das wel gezellig. En echt niet iedereen blowde hoor, echt niet. Hooguit de helft.
Er zaten ook wat hakkers (te herkennen aan het gebuikt van xtc etc in plaats van wiet). Maar dat past toch wat minder bij de hippiecultuur daar.
Laat ze toch. Als ze er blij mee zijn? Er zijn al genoeg dancefestijnen.
@uwgeldwinkelier | 30-08-11 | 21:00
Jomanda?
Ik vind het VK stuk bter geschreven en met meer inhoud. Dit is een beetje a la die blonde politicus terugschreeuwen.
Die jankerd van van Eerdenburg moet belasting betalen,' moet ik ook, alleen de lul krijgt daar subsidie voor , ik niet dat is het verschil.
En maar blijven doorjanken over fascisme, heeft die de vernietigskampen zelf meegemaakt of zo ?
Eerlijk is eerlijk, alle hulde aan de Volkskrant die de hele polemiek ruim in de kolommen heeft gegooid. Iets met hoor en wederhoor. En opvallend hoe binnen Joop de redenering van Riemen werd afgeserveerd. Wat die (vermeende) subsidie betreft: Lowlands betaalt zich dus inderdaad blauw aan belastingafdrachten en krijgt via de toeristenbelasting een fractie korting. Net als dat buitenlandse bedrijven in Nederland een belastingkorting krijgen. Iets met storm en glas water dus.
Mijn anti Eric reactie bij de VK is verwijderd, terwijl ik op GS dezelfde tekst heb geplaatst. Deze bleef wel staan. Conclusie van mijn vergelijkend reaguursel onderzoek; GS kent enige vorm van meningvrijheid
VK kent zit net aan de andere kant van de lijn en past censuur toe. En maar roepen/quoten over facisme etccccc...
*RODE KAART*
Weet je wie ook gek was op massabijeenkomsten?
Wat is een Lowlands?
Pfff... zo zinleaus, dit gekonkel..
woefdrammer | 30-08-11 | 20:45 |
Vandaar dat de huis-hystericus van Joop er gisteren maar weer een beschouwing tegenaan heeft gegooid en na wat omzwervingen in Europa tot de conclusie komt: de PVV is een rechts-autoritaire beweging.
Leuke fittie, maar waar is die 60K nou aan uitgegeven? Kan iemand dat achterhalen? (Waar heb je met een miljoenenbegroting eigenlijk 60K voor nodig?) Lowlands zuigt sowieso, maar feiten graag.....
Nog maar een reactie gegeven in de VK. Benieuwd of die niet door toedoen van die LL adepten wordt verwijderd. Of zelfs geplaatst door de VK. GS Slopen die handel want in de VK reactie-colommen wordt elk critisch woord tegen van Eerdenburg overboord gesodemietert. Zou die van Eerdenburg zelf misschien met z'n klamme knuistje aan de rode knop zitten?
ach gossie, 14 volgers op Twitter!! zieligheid
Weet je wie ook geen PVV-stemmers in da house wilde? Ingrid Rep. Die heeft nu een fijn, nieuw bondsbaantje; er wordt goed voor haar gezorgd. Dit soort mensen hoeft zich nooit zorgen te maken dat ze verantwoording voor hun daden moeten afleggen.
Nou ja: uiteindelijk wel natuurlijk - karma is a bitch.
@doskabouter | 30-08-11 | 20:45
Dat weet je zelf inmiddels toch ook al of niet...?
Oke , stopzetten die pretsubsidies !
Maar dan ook ALLE voetbalclubs GEEN subsidie meer geven en hun eigen boontjes laten doppen. !!
OOK geen verkapte subsidies op plaatselijk niveau , in welke vorm dan ook !
@brabant altijd -1 | 30-08-11 | 20:44
Hij is in ieder geval geen kleine klootzak........
Is Hölzenbein als langsgeweest om te zeggen dat Greet Wilders een blonde volidioot is?
LOLZ de reaguurdertjes bij het Rob de Rimmer artikel op joop zijn al die tegenspraak niet gewoon en kappen ermee.... +100 zeg ik !
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/is_...
Bert Brussen is toch ook een klootzak?
@brutus68 | 30-08-11 | 20:37
Consequent. Kan ik als labiele neger nog heel wat van leren....
-weggejorist-
Waar moet mijn Gemeente 60.000 euro vandaan trekken dan als ze amper geld hebben om de Meerpaaldagen te betalen?
Wat vind ik het buitengewoon jammer dat de cultuur sector zich zo enorm inspant om stampij te maken over een lichte vermindering van subsidies terwijl zorg word afgebroken, speciaal onderwijs met twee derde word verminderd en mensen die totaal geen luxe hebben maar wel keihard dit nodig hebben straks in de kou komen te staan.
Dat vind ik veel schrijnender. Ik vind het erg triest dat Geenstijl daar (veel) te weinig aandacht aan besteed. De zorg zou in de spotlights moeten staan. Daar hebben mensen geen keuze. In de cultuursector is het nog altijd luxe en een keuze om er te werken, of wat meer te betalen voor een kaartje.
Alsjeblieft. Geef het kabinet van katoen voor hun dwaze 'ombuigingen' en bijzonder ambitieuze en nauwelijks realistische veranderingen voor de zwaksten in de samenleving en de mensen die zorg het hardste nodig hebben.
Daar word nog steeds gepraat door beleidsmakers met vastgeroeste zorgaanbieders waar geen enkele zorgafnemer ooit mee mag praten. Tijd dat daar iets aangedaan word. Tijd dat dat grootschalig in het nieuws komt. Want voor mensen die van zorg gebruik maken is het geen keuze.
Jaja, ik spot een oude linkse truc. Als je subsidie anders noemt is het geen subsidie meer...
@Bakito | 30-08-11 | 20:36
Ja, ik val graag in herhaling.
Neem de VK reactiecolommen maar niet al te serieus. Veel Eerdenburg-critische reacties zijn door toedoen van die kinderachtige hippies-reaguurders van de VK verwijderd. Zo ook die van mij. Maar goed de VK heeft BB wel weer de ruimte gegeven zoals o.a. ook ik had gevraagd. Intolerante 'linkse' jankers.
@brutus68 | 30-08-11 | 20:35
Dat zei je gister ook al ja.
Rare gozer, die Van Eerdenburg. Maar dat hele LL kan me gestolen worden, 60K of niet. Beetje rondhangen op een zompig terrein ergens in de polder tussen tig duizend ranzigt ruikende jongeren, niet mijn ding.
@vetkleppert | 30-08-11 | 19:13
Omdat je ontzettend veel tijd moet hebben om subsidie aan te vragen. Dus werkeloos zijn helpt enorm.
Wat bas hierboven mij zegt. "Alternatieve" muziek is altijd al een uiterst überblank gebeuren geweest en dan willen de Riemens en Eerdenburgs van deze wereld ook nog eens 55.000 neuzen dezelfde kant op zien wijzen. Ook een soort van jeugdstorm zeg maar...
Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 20:22
Als ik nog zou hebben gerookt..... Maar helaas!
Lol!!!!! Omg wat een epic stuk! Ik kan die grijs niet van m'n bek kruiden!!!!!
Heeeeeeeerlijk!!!!!
Ik weet niet wat die Eric van Eerdenburg gebruikt, maar ik moet het niet..
o ja, en een bijdrage van de gemeente is geen subsidie.. Woehahaha..!
Meneer van Eerdenburg, deze nobody, kan niet tegen zijn verlies en is tegen artikel 1 van de grondwet waarin staat dat ieder zijn politieke gezindheid mag uitdragen en dus naar elk festival moet kunnen gaan.
Zo en nu ga ik zwemmen. Gesubsidieerd vanzelfsprekend want als een ander wil betalen wie ben ik dan om te weigeren.
Dat zou pas onbeschoft zijn.
Wat wil Van Eerdenburg nou?
Directeur festival zijn of toekomstig Lowlands imam?
Kom al tig jaar op LL en heb daar nog nooit een haatdoek gezien. Wat heeft Van Eerdenburg dan zo zeer met islam?
En.... 'De tolerantie verdwijnt uit ons denken. Tolerantie is naast de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van denken de spil van de democratie.'
Dat is toch precies wat islam niet wenst? Tolerantie jegens andersdenkenden en democratie.
Wat is er trouwens mis met subsidie.
Niets. zonder subsidie geen welvaartstaat.
Het gaat om het verkeerd besteden van subsidie en het onder controle houden van de hoeveelheid. Moet ik nou alles voorkauwen.
Stelletje landverraders. Ja jij ook Van Eerdenburg.
Jij ook.
@irma zonderboezem | 30-08-11 | 20:21
Sigaartje?
Eric, dat is low, even for a low life motherfukker like you.
Spastisch om je heen meppende, bang dat je minder verdient, linkslullende, oehoe ik betaal veel belastinggeld roepende rant debiel.
Mijn advies stop gewoon met Lowlads, is niet goed voor je hart.
Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 20:16
Aan je achternaam te zien, zou jij ook niet tegenstemmen..:-)
@webcrew | 30-08-11 | 20:13
Obersturmbannführer Graf Erich von Eerdenburg had gedreigd das ganse Festival nach Deutschland zu deportieren. Dat gaf de doorslag voor de Drontenaren om door te gaan met de subsidie.
de oude nar (5) | 30-08-11 | 20:13 |
U is duidelijk geen fascist en iets zegt mij dat ook u met BB nog een appeltje te beffen hebt.
@zum kotzen | 30-08-11 | 19:14
Het Christelijke geloof was dominant toen linkse hippies opkwamen, daarom werd het afgezeken, de moslims behoren (nu nog) tot de verworpenen der aarde. Verder zijn linkse hippies altijd dol geweest op de meest dwaze geloven. Eigenlijk zijn linkse hippies dol op alles dat zwak is.
Ik vind dat Bert Brussen volgend jaar zomergasten moet presenteren. Hij kan het al heel goed analyseren, dan moet presenteren een koud kunstje zijn. Zou het dan niet koddig zijn als van Eerdenburg als gast komt? Uitstekende journalist versus uitstekend festivaldirecteur. Allebei zo koppig als wat. Heeeerlijk.
Lowlife.
Greetje Duisenberg | 30-08-11 | 20:08
Als iets meer oplevert dan het kost is het voetbal.
@irma zonderboezem | 30-08-11 | 20:12
LOL! Befwet = kutregel.
Wat @Max Stirner zegt. En voor de rest is de mening van een marginaal mannetje dat een feest organiseert niet relevant. En voor de betekenis van fascist verwijs ik naar een behoorlijke encyclopedie.
Dat Eric van Eerdenburg zich laat verleiden tot een weerwoord is al onbegrijpelijk. Je zou toch verwachten dat een festivaldirecteur - vlak na het eindigen van z'n festival- tenminste voor een paar maanden in de anonimiteit gaat rondscharrelen.
Grappig, de politiek in Dronten heeft onlangs besloten om de belasting voor toeristen te verhogen. Dit was tegen het zere been van Lowlands en die wilde weg. Dus de Gemeente Dronten doet het nu in stapjes en Lowlands blijft nog 10 jaar in Dronten.
Daarnaast is de Gemeente Dronten gestopt met subsidie aan het lokale feestje de meerpaaldagen ( 40.000 lokale bezoekers). Maar ze duwen dus wel even 60k eurie richting die linkse toko. Owja, mojo (Lowlands) betaald op zijn buurt weer een paar artiesten op de meerpaaldagen maarja dat doen ze dan weer als compensatie voor de herie en overige overlast van 5 dagen linkse hangjongeren...
Bakito | 30-08-11 | 20:08
Lol (Licking Out Loud)
Hij heeft gewoon gelijk wat betreft Bert Brussen! En GS stop eens met die persoonlijke vete's hier uit te vechten.
@Max Stirner | 30-08-11 | 20:11
Hahaha! Precies!
Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 20:08
Je zou denken in een land als Nederland met al zijn kutregeltjes...(hoe spitsvondig) dat het ook wel in de wet zou staan!
Bakito | 30-08-11 | 20:08 |
Blijf dat maar denken...*proest*
Fascist en racist zijn inmiddels geuzennamen. Je bent fout als je het nog niet bent.
Niemand iets te melden over de gemeente Dronten die zomaar 60000,- over de heg flikkert? Blijkbaar is dat geen punt van discussie. Tja, in Dronten wonen alleen maar sufsukkels.
Omdat jullie het zijn. Popmuziek in de linkse kerk.
www.youtube.com/watch?v=W_Cv9OU0TcU
Sjezus Brusselmans... dat jij nog de kutmoeite neemt om al dat gejank op joop en weet ik veel wat door te nemen... Waar je zin in hebt
Ik vind niet dat Wilders aan het ophitsen is en voor intolerantie is. Wilders is juist tegen intolerante ideologiën en daarom ook dat ie waarschuwt voor de islam. Wilders wordt daarin gesteund door heel veel mensen, ook door islamieten zelf, die ook wel eens in een vrijere samenleving zich willen kunnen uiten. Islam houdt niet van individualiteit. Als rock en roller zou Eerdenburg dat toch moeten inzien?
.
Raar praatje dus, wat niet wegneemt dat hij wel gelijk heeft met z'n rekensommetjes. Cultuur levert meer op dan wat het kost, anders als bij voetbal, dus subsidie en een gunstig btw tarief is verstandiger dan het de nek proberen om te draaien. Hoe gelijk Wilders dus ook moge hebben met zijn kritiek op de islam, van economie heeft ie absoluut geen kaas gegeten.
.
Om Clinton nog maar eens te quoten: 'It's the economy stupid'. Tijd dat Wilders dat gaat begrijpen, en alle kultuurbashers ook. Kultuur=economie. Vraag maar aan ondernemers als Joop van der Ende, en die kan heus goed rekensommetjes maken hoor.
.
Dus dat stokpaardje van Brussen over die subsidies maakt hem eigenlijk een beetje belachelijk, net zoals Eerdenburg beter bij z'n leest kan blijven en niet van die grote woorden zou moeten gebruiken als fascisme.
@irma zonderboezem | 30-08-11 | 20:00
Als je groot geschapen bent, hoef je je niet naar binnen te likken denk ik.
@mezelf
Sorry. Foutje. Correctie: In Afghanistan zijn vrouwen bij wet verplicht zich tweemaal per week te laten neuken door hun echtgenoten.
@irma zonderboezem | 30-08-11 | 20:00
In Afghanistan zijn mannen bij wet verplicht hun vrouwen tweemaal per week te beffen.
"De tolerantie verdwijnt uit ons denken" schrijft Eric van Eerdenburg, alsof het hier om een nieuw verschijnsel gaat. Was het niet juist de door hem zo geroemde 'popcultuur' die zich in zijn denken bijzonder intolerant opstelde tegenover het eveneens o zo intolerante 'establishment'? Waren de hippies van toen niet juist bijzonder trots op die intolerante, dwarse, gelijkhebberige en starre houding van waaruit zij de rest van de wereld op felle wijze veroordeelden? 'The times are changing' werd er gezongen, en 'Time is on my side'. Ach Eric, je kunt er maar niet van loskomen, van die oude romantiek, want opnieuw schuif jej de popcultuur als 'tegengeluid' naar voren, als enig wenselijke tegengeluid, als enig acceptabel tegengeluid. De wereld bestaat uit slechte mensen met 'geluid' en uit goede mensen met 'tegengeluid', zo simpel is de wereld voor jou. Het 'geluid' der slechte mensen is gemakkelijk te herkennen, zo vind je, met name door een 'mascotte van Lowlands' die daar, gewoon omdat hij popartiest is en dus deugt, de juiste antennes voor heeft. Die pikt zoiets meteen op, die voelt aan zijn water dat er 'latent iets aan de hand is'. En als een Rob Riemen daar met zijn boekje ook nog eens een ranzig filosofisch sausje overheen giet, ja, dan vind jij, Eric, dat er verder niet meer nagedacht hoeft te worden, dan is de wereld zoals voorheen netjes en ordelijk ingedeeld in goeden en slechten en is elke politieke discussie terug te voeren op een strijd tussen het goede en het kwade, tussen goede sprekers en kwade sprekers, goede festivalgangers en slechte festivalgangers, goede journalisten en slechte journalisten, enzovoorts enzovoorts. Er is dan nog maar één waarheid, en dat is de waarheid zoals verwoord door de popcultuur, en eenieder dient simpelweg achter die vlag aan te marcheren om onverdacht te zijn. Wie niet achter die vlag aansjokt is intolerant, is een slecht mens en dient verketterd te worden.
Inderdaad, Eric, de tolerantie verdwijnt uit ons denken, en daar werk jij dapper aan mee. Maar het is niet voor de eerste maal dat er stelselmatig pogingen worden gedaan om de tolerantie uit ons denken te laten verdwijnen. Moralisten zijn van alle tijden en gebruiken ook steeds dezelfde technieken, dus we zien ze aankomen, van verre, en kunnen ons ertegen wapenen. Ga vooral zo door, Eric, selecteer aan de poort en verkondig die éne waarheid die jouw ommuurde popparadijs in stand houdt. Zondig niet, dan kom je vast in de pophemel.
@La Vie En Rose | 30-08-11 | 20:01
Haha. Jij kunt ook geen punt maken zonder de naam Pechtold te laten vallen hè.....
@ Vroegâh vonden die linkse hippies het fantastisch om een geloof af te zeiken. Geloof was namelijk conservatief, ouderwets, rechts en dom. Maar nu het islamitische geloof wordt aangevallen, noemen de linkse hippies het fascisme. Wie legt me deze inconsequentie even uit?
zum kotzen | 30-08-11 | 19:14 | + 14 -
Islam een geloof? Nu begin ik te denken dat U nu juist helemaal niet goed hebt opgelet. Laat Geert het niet horen.
Niks aan de hand, gewoon doorlopen mensen, hier in 071 geven we 500.000,= uit om het glazen huis te mogen ontvangen (Leiden op de kaart en nog een goed doel ook, mag best, werd er geredeneerd), dat gezegd hebbende, wil ik toch ook wel kwijt wat een ongelovelijk washandje die Eric Eendelul is.
@Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 19:55
Omhooggevallen marionet van van monopolist Mojo.
irma zonderboezem | 30-08-11 | 20:00
vervelend hé.... ;-)
En hoeveel steekt meneer Van E. jaarlijks in z'n eigen linkerzak?
LL is toch voor kinderen op Tienertour die bij binnenkomst zo'n all-inclusive-bandje krijgen en dan met zijn allen op een ranzige camping door de modder gaan banjeren op weg naar een kutbandje met kapsones? En dat dan drie dagen achter elkaar?
Ik blijf het zeggen: Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van aanhangers van partijen die geen enkel antwoord op Wilders hebben en met dit soort uitspraken en het aanvallen van de boodschappers - nu weer BB - kuilen voor Wilders en de PVV en hun stemmers aan het graven zijn waar zij over niet al te lange tijd zelf in zullen donderen.
Zelfs mensen die niets van Wilders en de PVV moeten hebben zijn de Pegtolds, de Saps, de Cohens, de von der Dunks, de Riemens en de van Eerdenburgs - allen lid van de vingerwijskerk - helemaal zat!
Bakito | 30-08-11 | 19:32
Hij beft dan nog tenminste, donkere mannen beffen niet!!
Joehoeeee.... Fascisme roeleert grote tijd.
Jammer voor hem maar de Indo uit Venlo is echt niet zuiver genoeg om bij de club te mogen, die gaat tijdens de zuiveringen ook gewoon tegen de muur.
Rob Riemen ken ik niet maar zijn naam klinkt wel prima, misschien wil hij solliciteren naar uberhauptmusikmacher in het nieuwe Rijk?
*Gaat laarzen poetsen en arm-oefeningen doen*
Het snobisme zit diep ingebakken bij LL. Maar tegenover Beertje Brussen is zelfs Al Bundy een snob.
@ voldemort | 30-08-11 | 19:44 | + 1 -
+ inkomsten nog, gerekend 5 euro voor een colaatje.
@Bakito | 30-08-11 | 19:32
Vertel jij eens wat je van Eric Eendenlul vindt.
Brusselmans is :
nl.wikipedia.org/wiki/Robespierre
Ik vind zowel Eric van Eerdenburg als Bert Brussen tien keer niks.
Sites als Joop en de Volkskrant roepen altijd dat ze het beestje bij de naam willen noemen en open over zaken willen zijn. Alleen wat hier nou zo raar aan is, is dat je niet vrij kan reageren onder een stuk, over censuur en propaganda gesproken. In een democratie telt iedereen mee. Als je het beestje bij de naam wilt noemen, dan is deze reactie wel erg overtrokken als iemand over je subsidie begint. Blijkbaar ben je dan ergens heel erg bang voor, dat je het kwijt raakt bijvoorbeeld. Maar dat kan ook gewoon op een normale manier gezegd worden hoor.
Lange leve Bertje Brussen. En leve Jantje Smit. Ik dank u!
jongens houteensop. iedereen vergist zich wel s. zelfs bertje. die was in 2009 gewoon met die linkse jongens van bkb bij lowlands. maar toen kreeg ie vast subsidie. eeeh wacht. een boekenbon. hij mocht mee met een van de meisjes van erik van b. en alex k. of eeeh. nuja. ik weet niet wie gelijk heeft. maar ik ga ff verder. trollen bij het vrijevolk.com. en dan met @kajleers discuzeuren over terrassen in de jordaan. Houzee!
Er komt 9.075.000 euro binnen
- 544500 btw
- 126000 toeristenbelasting
- 210000 huur veld
Dan zitten we op 880500 euro aan belastingen
Blijft er nog een dikke 8 miljoen over om wat mee te doen zeikwijf ik betaal 42% over mijn inkomsten.
Lewinsky: Meneer van Eerdenburg, waarom bestempelt u de PVV als NSB 2.0?
Eerdenburg: Omdat Wilders cum suis stelselmatig het islamitisch geloof in een kwaad daglicht stelt.
Lewinsky: Vindt u het islamtisch geloof dan stelselmatig goed?
Eerdenburg: Wat is dat nou voor een vraag. Ik vind helemaal niets van het islamitisch geloof.
Lewinsky: Wat vond u dan bijvoorbeeld van de moord op Theo van Gogh?
Eerdenburg: Wat heeft dat met de islam te maken? Dat was het werk van een krankzinnige eenling.
Lewinsky: De aanslagen op de Twin Towers dan?
Eerdenburg: Zelfde. Dat was ook het werk van een krankzinnige eenling. Nou ja, een aantal krankzinnige eenlingen samen dan.
Lewinsky: Dus u vindt de islam krankzinnig?
Eerdenburg: Lees jij eerst maar eens Riemens boekje De eeuwige terugkeer van het fascisme. Pas dan wil ik weer wat van je horen. Fascist!
Weet je wie ook op grote feestjes enorme massa's publiek stond toe te schreeuwen over denkbeeldige vijanden?
ZKH EénOog | 30-08-11 | 19:42
_O_
Weet je wie ook op grote feestjes enorme massa's publiek stond toe te schreeuwen over denkbeeldige vijanden?
Het Lowland-baasje moet hier maar heen gaan als hij zo veel verstand heeft van fascisme. www.islamkamp.nl/index2.html
@Frdnnd | 30-08-11 | 19:2
Nee maar de organisatoren van het zomerkamp staan wel op de loonlijst van de buren.
Lowlands, 1 keer geweest met 5 jongens die normaal naar Dancefeesten gaan. Dan is het goed te doen. Gewoon je eigen feestje bouwen en niet naar die indoctrinatie lessen gaan. Ook moet je niet praten met mensen die er een statement van maken om "anders" te zijn en tegelijkertijd er hetzelfde uitzien. Alleen dán, met bovenstaande ingrediënten is Lowlands redelijk te doen.
Blijf met je rotpoten van onze rotBert af...
-weggejorist-
Wat Schalehengst | 30-08-11 | 19:24 | zegt, van Eerdenburg. Put your money where your mouth is geef dat bedrag aan een cultuurproject die volgens jou zo belangrijk is en niet zonder kan.
Een sektarische tuinfeestbaas. Dat is ie. De Flevo Smeets.
Liever een schilderij, dan je oma in een verzorgingstehuis 2 dagen laten zitten in de schijterij.
@Lewis Lewinsky | 30-08-11 | 19:26
Jij beft alleen hollandse vrouwen?
Ik betaal ook veel belasting, krijg ik nu ook subsidie?
Klasse weerwoord Bert, laat je niet op je kop schijten door die mee-eter.
Ach ja... beetje jammer geschreven dat stuk van Van Eerdenburg, want hij geeft men PRECIES wat ze willen. Hij is op zijn teentjes getrapt en is duidelijk over de zeik. Missie geslaagd voor Bert, had beter gekund Eric...
Maar dat slappe gezeik over de subsidie... Flikker op man. Je krijgt het! Het staat zwart op wit in de stukken! Dan moet je niet als een lambal gaan schermen met "de staat verdient aan ons", want elke mongool met een calculator weet beter.
Wat me altijd opvalt; is dat dit soort figuren het altijd hebben over de 'verkleutering van de taal', 'de obsessieve afkeer tegen' en 'die vaste falanx van demoniseringsdemagogen in actie'. En dan hebben ze het over beschaafd Nederland dat zich al veel te lang laat intimideren! De enige die hier intimideert door te praten over fascisme, mensen bedreigd als het niet naar hun wens verloopt enz en zich onbeschaafd gedraagd zijn zij zelf! Over oneerlijk gesproken. Het is gewoon hypocriet.
@GSHiveMind | 30-08-11 | 19:21 | + -2 -
Waarom krijg ik dan geen subsidie, ik betaal toch ook BTW, ik draag toch ook 59% af.
Dus omdat ik veel verdien, en dus veel belasting afdraag mag ik ook subsidie?
Dat is nooit het geval geweest in Nederland dus voor de immorele moralisten ook niet.
Waarom zien mensen dit soort dingen niet? Dat het gewoon evident niet klopt, hoe weinig ook.
En dan zetten ze nog een grote bek op ook.
@zum kotzen | 30-08-11 | 19:14
Simpel, het islamitische geloof aanvallen levert geen subsidie op.
Eric van Eerdenburg = islamlikker
@zum kotzen | 30-08-11 | 19:14
Vroegâh was het voor conservatief, ouderwets, rechts... geloof afzeiken ook fout. Tijden veranderen? bv. Bill Maher (lijkt me links) neemt ze toch allemaal in de maling?
Lowlands is inmiddels een feest voor paupers c.q. PVV-stemmers.
Dit weekend ITGWO. De echte popliefhebber gaat naar Vlieland. Niet alleen om te vingeren.
Eric van Eerdenburg, kan u misschien het verschil aangeven tussen sponsoring en subsidie van de gemeente Dronten?
Komt het één uit een ander potje dan het andere?
Al dat rechts links gelul. En meteen weer Wilders erbij halen. Het gaat allemaal nergens over....
55.000 euro naar gewoon vermaak vind ik veel geld. Ik vindt het ook gewoon terecht dat de btw naar 19% gaat. Het gaat helemaal ver om te zeggen dat je al genoeg betaalt en dat het daarom niet erg is dat je 55.000 in je zak stopt.
.
Stop die 55.000 euro dan in "cultuurprojecten die verloren dreigen te gaan" Dan ben je volgens je linksgelul goed bezig. Maar nee, ze stoppen het gewoon in hun eigen zak. Om noooog duuurdere artiesten neer te zetten. Ohwww en hou Wilders er een keer buiten.... Ben geen voorstander van die vent, maar word er echt moe van dat NSB gezeur.
Ach, ook links denkt in termen van: "Wie niet voor ons is, is tegen ons! En wie tegen ons is, die krijgen we nog wel!" Hoe je het ook wendt of keert, Lowlands krijgt gewoon subsidie. Eric heeft blijkbaar de subsidie niet nodig, dus dan kan hij die gewoon teruggeven. Subsidie moet naar projecten en activiteiten waar het nodig is.
Bert Brussen beschuldigen van het niet onderkennen van fascisme en dan zelf schermen met een broddelwerkje van zo'n beetje de grootste fascist (sorry Thomas!) die er momenteel op Nederlands grondgebied rondloopt: Rob Riemen.
Hoe (selectief?) blind kun je zijn?
Eric van Aeerdenburg is een mojo-kontenbonker.
Fanatiek controleren op drugs is pas NSB. Focus eens op de muziek, van Eerdenburg. Je wordt links en rechts ingehaald door andere festivals.
Hi van Eerdenburg, moewhaa... Google is a bitch..
Als het hier om 60.000 subsidie gaat, en je 60.000 mensen over de vloer krijgt... dan houd je toch de eer aan jezelf, en laat iedereen 1 eurotje meer betalen?
Het lijkt me dat het op het bedrag van 160 euro voor je kaartje niet echt uit kan maken.
Maar ik vind toch ook wel dat Eric een punt heeft: De inkomsten die uit zo'n groot festival gehaald worden zijn zeer hoog. Daarnaast lijkt 60.000 een peuleschilletje als ik het vergelijk met de subsidies die worden uitgegeven aan honderden (zichzelf niet bewezen hebbende) stichtingen.
Het lijkt mij toch echt ietsjes handiger om éérst eens naar die wantoestanden te kijken, voordat je een subsidie van een bewezen (en netto winstgevende) event.
Ik heb dit jaar wederom erg genoten van Lowlands maar ik hoor steeds meer negatieve berichten omtrent het management en wijzigingen in de structuur van het festival dat ik er wellicht volgend jaar mee uit schei!
Politiek hoort niet thuis op een pop- rockfestival dus waarom men zich hiermee bemoeit snap ik derhalve niet.
Berichten over het verwijderen van de zaterdag-techno-avond op lowlands omdat dit geen geschikte muziek zou zijn is ook weer een treurig bericht.
Wat ooit eens een topfestival was wat om saamhorigheid, plezier, muziek en culturele input ging lijkt te vervagen. De glans is eraf vermoed ik!
doenormaal! | 30-08-11 | 19:16 |
U staat op het loonstrookje van de firma Zion?
pius | 30-08-11 | 19:19
zwijgen.
Lowlands is van oudsher een stijflinks feestje. En over Bert Brussen word ik geacht respectvol te zijgen.
Waarvan akte.
@doenormaal!
doenormaal!
Eric van Eerdenburg u bent een lul!
-weggejorist-
Maak je nou eens effe druk om je eigen tekortkomingen, oen.
Vroegâh vonden die linkse hippies het fantastisch om een geloof af te zeiken. Geloof was namelijk conservatief, ouderwets, rechts en dom. Maar nu het islamitische geloof wordt aangevallen, noemen de linkse hippies het fascisme. Wie legt me deze inconsequentie even uit?
Ik haat Lowlands. Mensen die daar naartoe gaan, zijn de confettikunstgalerijopeningsborrelbezoekers van de toekomst. Lowlands is niets meer dan een ode aan de intellectuele middenmaat. For the record, ik ben geen fan van de regering, en al helemaal niet van de PVV, maar ik ben het helemaal eens met de bezuinigingen op cultuur. En als dit soort mannetjes, want dat zijn het, daardoor op hun pik getrapt worden, wordt bezuinigen nog grappig ook.
Hoe komt het trouwens dat subsidie altijd bij linksleuteraars terecht komt? Stroomt dat geld vanzelf naar het laagste punt ofzo?
Lekker stront gaan smijten jongens.
Begint wel een beetje sneu te worden, jaloezie misschien?
Ik vind wel dat Ericje een verdomd grote bakkes heeft voor iemand die zich organisator van een muziekfestival noemt, en dan zulk een baggerprogramma samenstelt. Één of twee acts uitgezonderd uiteraard.
Of zou dat komen doordat hij al die pillen die die tentenrovers over het hoofd hebben gezien de afgelopen week naar binnen heeft gewerkt?
Een heel scherm met lettertjes... meneer de linkse fascist zal wel wat uit te leggen en te verbergen hebben.
Heeft mij niet kunnen boeien.
Lullen over slecht geïnformeerde Bert.B en dan zelf een column aanhalen waar in het geheel niet over de betreffende subsidie wordt gesproken.
@Eric.van.E Wie is hier nu de grootste flapdrol.
Verander de naam van het festival maar.
LowLifes.
Als mijn subsidie af zou worden genomen zou ik ook degene verrot schelden die daarvoor verantwoordelijk is en zou ik er alles bij halen wat maar tegen diegene gebruikt kan worden. Wat dat betreft is het wel een logische reactie van de Lowlands brigade. Los van het feit dat het natuurlijk belachelijk is dat Lowlands subsidie krijgt.
Gvd: afblijven van Bert Brussen, PVV en Geert Wilders. Moet deze oenemeloen Eerdenburg zich niet bezighouden met dom low-life-lands muziek ipv de politiek?
.
Lowlands is toch bagger, mag ophouden te bestaan, m.i.
Hij had ook gewoon Bert Brussen = Uit kunnen doen...
Eric van Eerdenburg kan de vinketering krijgen.
Ene Duitse meneer met een snor was er niets bij... Wat een abject figuur deze Eric van Eerdenburg.
De repliek van Brussen is helemaal goed.
En mij zullen ze op dat propagandafeestje nooit meer zien.
Ik ga uit om me te amuseren en bepaald niet om me door linkse droeftoeters te laten bespammen of om het uberhaupt over polletiek te hebben.
Schandalig dat alle cultuur altijd wordt gegijzeld door linksleuteraars.
Flupsie | 30-08-11 | 19:07
Oops foutje, PVV'ers pisten ook nooit door brievenbussen, dus de vergelijking NSB-PVV kan in dit geval wel.
Eric van Eerdenburg is dan god cq allah?
Dat Bert Brussen uit z'n nek lult is natuurlijk ook niets nieuws :P
van Eerdenburg heeft wel 100% gelijk. Uitstekend artikel heeft hij geschreven!
Iedereen in Nederland krijgt blijkbaar subsidie. Verklaart dit misschien waarom ik 100 euro afkets bij de pomp en 90% belastingdruk voel? Zou het?
NSB-ers pisten nooit door brievenbussen dus die vergelijking met de PVV gaat idd volledig mank.
Voer de trol!
Eric van Eerdenburg had beter op het podium kunnen gaan verkondigen hoe hard hij de tentenplunderaars zou aanpakken.
Hier is t feestje! smurfin!
Alsof we naar zoiets uitkijken. Ik ben blij dat ik er nooit ben geweest.
Waar Is Het Feestje?
Doe eens ff iemand uitrekenen hoeveel hij zijn zakken vult als je zijn berekening ziet onderaan het Volkskrant artikel :)
Lalala!! We horen je lekker toch niet! Lalala!!
Hé esse, If you fokkie with Bert Brussen you fokkie with us hé.
Politiek bedrijven doe je maar met je eigen geld.
Oh, en LowLands 2011 had een shitprogramma.
REAGEER OOK