Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oh nee! Occulte internetgevaren!

jantjezegtnamensgodpasop.jpg Hallo jongeren van Nederland. Ik ben Jantje Baaijens (109) erkend gristengekkie en al jaren de favoriete jongerenvoorlichter van God, Jezus en de heilige kerk. Wat ik nu weer heb ontdekt, lieve kindertjes. Je zou er spontaan iets door willen gaan verbieden. Er schijnt namelijk zoiets goddeloos te bestaan als internet. Dit is een soort gratis rockconcert waar iedereen zomaar bloot wordt gesteld aan heidense internetteksten. Zonder dat ouders dit kunnen controleren. Nou, ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen wat voor mystieke smerigheden daar van komen he? Het is alsof Satan zelf boven een Italiaans hurktoilet eventjes veertien seculiere pizza's met artisjokkenhartjes naar buiten perst. Zo ken ik een jongen die - nadat internet hem had verleid - helemaal bezeten werd door gewelddadige games die ik niet kan noemen omdat ze Call of Duty 4 Modern Warfare en Battlefield 3 heten. Nou die jongen moest dus echt zijn ballen uit zijn broek bidden om niet spontaan de hele wereld dood te schieten. Dat heb ik - met mijn makker God - dus mooi voorkomen. Hetzelfde geldt voor die meid die nadat ze op zogeheten Pro-Ana websites zwaar aan de anorexia verslaafd is geraakt. Overal op internet probeerde ze aan dat spul te komen. Met alle problemen van dien. Nou, ook daar heb ik dus uitgebreide bid-sessies mee moeten doen voordat die internetvloek eindelijk eens een keertje kon worden verdreven. U begrijpt: dergelijke demonische machten kunnen we maar beter bestrijden. Ik roep alle slapende cellen van reformatorische huize te ontwaken en zo dat occulte internetgevaar definitief kapot te bidden. Tot in de hemel!

Reaguursels

Inloggen

@SvennusMax | 30-08-11 | 01:48
Nee, geen wetenschappelijke artikelen. Daarvan heb ik er veel minder gelezen. Ik had het over wetenschap-gerelateerde artikelen. Ik wilde het verschil toch even benadrukken.
-
1. Dat is exact waarom jij mijn punt niet begrijpt. Als ik zeg dat geinstitutionaliseerd atheisme bloedbaden heeft aangericht, dan is dit een droge vaststelling, waarmee ik niets zeg over causaliteit of motivatie. Een uitspraak zoals 'uit naam van ongeloof' zegt wel iets over causaliteit en motivatie. Als jij mij de laatste uitspraak aanwrijft omdat ik een droog feit vaststel, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je feit en emotie aan het mixen bent.
2. Het atheisme is geen ideologie en daarom deed ik BEWUST de toevoeging 'geinstitutionaliseerd'. Wanneer een groep atheisten er naar streeft om de bevolking atheistisch te maken (in wet en uitvoering), dan valt dit wel degelijk onder de noemer van een ideologie. nl.wikipedia.org/wiki/Ideologie
De lijst met christelijke misdaden is nooit goed te praten, maar jij overdrijft: De Inquisitie was verschrikkelijk, maar de bodycount wordt met elk wetenschappelijk onderzoek minder. Zet die 100 jaar oude broodje aap verhalen met miljoenen slachtoffers maar aan de kant. Condooms in Afrika verbieden? Dat is slechts het halve verhaal, want men verbied ook vrij sex. Je mag de effectiviteit betwisten, maar feit is dat er in de katholieke Afrikaanse landen juist het minste aids is. Vergezocht om hier nog moord van te maken. De Hutu's en Tutsi's had weinig te maken met religie: "the Hutu-Tutsi strife stems from class warfare". worldnews.about.com/od/africa/f/tutsih...
3. Dat linkje van je was niet relevant, want het christendom bestond nog niet. Waarom moet ik je 2x wijzen op zoiets onbenulligs?
4. Dit is een droog statistisch feit, wat wederom onderbouwd dat je niet kunt zeggen dat de Islam het beter doet dan het Christendom. Dit heeft niets te maken met motieven. Je mixt feiten en emotie.
5. Staatsatheisme bestaat niet en is een verzinsel van mij?? Het vroegere Albanie en het huidige Vietnam, Noord-Korea en Laos. Ow jah...
6. Prachtig hoe atheisten altijd reageren op elke toespeling met moraliteit. Helemaal een giller is het wanneer je kritiek op je beroerde stijl probeert in te dekken. Volgens jou zijn we nu in de situatie beland waarin ik geen kritiek kan geven op een ad-hominem welke algemeen wordt beschouwd als een pejoratieve stijl, zonder mijn verlies toe te geven. Bedankt voor het lachen.

Allemaal | 30-08-11 | 21:47


@tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:40
Men beweerde in die tijd niet dat de aarde plat was. Het was al 1000 jaar bekend dat de aarde rond was. De tegenstand hier tegen kwam in die tijd overigens uit wetenschappelijke hoek (al verstaan we nu wat anders onder wetenschap dan toen). En er is al helemaal niemand op de brandstapel gekomen door de beweren dat de aarde rond was. Sterker nog, er is GEEN EEN wetenschapper op de brandstapel gekomen om zijn wetenschappelijke standpunten. Er zijn twee wetenschappers op de brandstapel gekomen, maar dit had niets te maken met hun werk. Uiteraard wat het monsterlijk en idioot, maar met de tegenstelling tussen religie en wetenschap heeft dit niets te maken.
En als het wel met de tegenstelling tussen religie en wetenschap heeft te maken, wat moet ik dan denken van de duizenden wetenschappers die overtuigd atheisten als Pol Pot hebben omgebracht, om het zuivere feit dat ze wetenschapper waren? Dit zijn er heel wat meer die twee wetenschappers die ongehoorzaam waren aan het tirannieke gezag van de toenmalige kerk.
Anyway, het is tijd om dat 100 jaar oude broodje aap verhaal vaarwel te zeggen. Wetenschappelijk geschiedkundig onderzoek van de laatste vijftig jaar laat namelijk een heel ander beeld zien. Zoek het gewoon maar na.

Allemaal | 30-08-11 | 21:02

De bakermat voor de moderne wetenschap (vooral wiskunde) is de Islam.
tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:36
-
Dit is een rare bokkensprong om te voorkomen dat je het christendom credits moet geven. Van alles wat begint met 'al' mag je aannemen dat de oorsprong in het Midden Oosten ligt, zoals algebra. Maar ik had het over de moderne wetenschap. De Islam heeft hierbij geen enkele rol gespeeld. en.wikipedia.org/wiki/History_of_scien...
Wel christenen (of tenminste deisten) zoals Copernicus, Bacon, Kepler, Galilei, Descartes, Newton, Newton, Boyle, Faraday, Mendel, Kelvin, en Planck. Welk rijtje namen je ook maakt, in de wetenschappelijke revolutie vanaf Newton komt geen Islamiet voor. Behalve de anti-reli-fundi's, die beweren anders. Al heb ik ze nog nooit -en dat is veelzeggend- een lijstje zien produceren om hun beweringen te staven.

Allemaal | 30-08-11 | 20:41

Mooi woord wel... ; "voorkompastoraat".

Voor de rest : dat artikel is schitterend. Nog maar weinig zo gelachen deze week!

TM | 30-08-11 | 17:39

"Your mother sucks cocks in hell, Baaijens, you faithless slime." bit.ly/hKIeTf

Prof. D.A.H. Vintik | 30-08-11 | 15:27

als een automobilist iemand doodrijdt, kun je dit dan alle automobilisten aanrekenen??

mooiisnietlelijk | 30-08-11 | 11:48

't Koddige met figuren als Baaijens is, dat ze zeggen te handelen uit altruïsme. En ze hebben dat zichzelf inmiddels zo vaak wijsgemaakt, dat ze het zelf nog geloven ook. Feitelijk is het Leitmotiv echter de (doods)angst in de hel te belanden als ze niet te pas en te onpas hun sprookjesfiguur aan de man proberen te brengen. Hun "altruïsme" dient voornamelijk om een zo goed mogelijke plaats in het hiernamaals veilig te stellen. Hoe "altruïstischer" ze in het tijdelijke zijn geweest, hoe dichter ze in het eeuwige bij hun god denken te zullen zitten. Aandoenlijke figuren.

baba4oog | 30-08-11 | 10:44

De anorexia verslaafde is na een intense en uitgebreide bid-sessies aardig genezen.
We zijn nu een paar maanden later en haar buik wordt al dikker en dikker.

Zuitschuip | 30-08-11 | 10:04

Schitterend verhaal via de link!
En de reacties die er dan op komen. Lach vierkant de ballen uit m'n broek!

Glazius_G | 30-08-11 | 09:53

Zelfs na 109 jaar wil Godt hem nog niet in Den Hemel zien. Zegt genoeg...

Chicka | 30-08-11 | 08:55

Wat die flippo bedoelt is natuurlijk dat alles en iedereen door de duivel bezeten is.

krankzinnig | 30-08-11 | 07:44

@miko | 30-08-11 | 04:02

Mooi gezegd

tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 05:58

@You-On-A-Gin | 30-08-11 | 03:22

je hebt gelijk, wat die bakermat betreft. Ik gebruikte die term alleen maar omdat ik reageerde op het bakermat statement van meneer of mevrouw Allemaal.

Bedankt voor je compliment, ik doe m'n best ;-)

tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 05:57

@tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:40
wetenschap ondanks, niet dankzij de gristelijke invloed.

miko | 30-08-11 | 04:02

Oeps, ik dacht dat die Internal Server Error bug alleen op SpitsNieuws was.

You-On-A-Gin | 30-08-11 | 03:25

@ tisallemaalwatzeg:
Voor zover ik weet is het absoluut geen onzin wat je allemaal zegt, eerder het absolute tegenovergestelde, doch vind ik 'bakermat' misschien een wat (te) krachtige term. Vlak daarnaast de Babyloniërs, Perzen en Indiërs vooral niet uit. Want die noem ik toch liever geen oude Arabieren. In ieder geval, sowieso heel erg gave comments, die van jou.

Oh ja, van Boten Ana kreeg ik direct al wat. Moordneigingen, vooral. :)

You-On-A-Gin | 30-08-11 | 03:25

@ tisallemaalwatzeg:
Voor zover ik weet is het absoluut geen onzin wat je allemaal zegt, eerder het absolute tegenovergestelde, doch vind ik 'bakermat' misschien een wat (te) krachtige term. Vlak daarnaast de Babyloniërs, Perzen en Indiërs vooral niet uit. Want die noem ik toch liever geen oude Arabieren. In ieder geval, sowieso heel erg gave comments, die van jou.

Oh ja, van Boten Ana kreeg ik direct al wat. Moordneigingen, vooral. :)

You-On-A-Gin | 30-08-11 | 03:22

Ik denk dat Boten Ana ook niet mag, God mag weten wat je daar allemaal van kunt krijgen

tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:42

@Allemaal | 30-08-11 | 00:20

En dan nog wat: Christelijke landen de bakermat voor de moderne wetenschap noemen, is redelijk kortzichtig. Er werden mensen verbrand omdat ze riepen dat de aarde rond was, grote wetenschappers werden vervolgd en enkel en alleen in leven gelaten omdat ze zaken ontdekten die niet tegen de Christelijk doctrine indruisten.

tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:40

@tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:36

Sorry voor de dubbele post.

En nog even een correctie: de bakermat voor de moderne wiskunde is niet de Islam, maar de oud-Arabische cultuur.... subtiel verschil

tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:37

@Allemaal | 30-08-11 | 00:20

@Allemaal | 30-08-11 | 00:20

De bakermat voor de moderne wetenschap (vooral wiskunde) is de Islam. Daarvoor waren het de Grieken en daarvoor de Soemeriers. Christenen zijn geinfiltreerd in bestaande culturen en hebben die langzaamaan overgenomen, zoals in het Romeinse rijk is gebeurd 70 na Chr.

In Nicea (je weet wel, dat stadje waar je geloofsbelijdenis is geschreven) is ooit een vergadering opgezet met als doel de verdeeldheid in het Romeinse rijk te beeindigen. Daar is als eerste over de 3-eenheid gesproken. Daar zijn ook de Koptische kerken ontstaan, die zich niet met de 3-eenheid paradox konden verenigen.

Ik heb het vermoeden dat wij allebei uit hetzelfde nest komen, met als enige verschil dat ik er niet meer inzit. Niet omdat ik het haat, maar omdat ik door een niet gekleurde bril zaken ben gaan onderzoeken en lezen.

Zou je ook eens moeten doen, om een eerlijk beeld te vormen. Wat je zegt is allemaal deels waar en over alles wat je beweert, zit het sausje van de 'christelijk uitleg'.

tisallemaalwatzeg | 30-08-11 | 02:36

@Allemaal | 30-08-11 | 00:05
Nou, daar gaan we weer dan. Ik sta toch altijd verbaasd over hoe selectief jouw geheugen is, met al je duizenden gelezen *proest* wetenschappelijke artikelen....
1. "Ik zeg nergens dat men vermoord is uit naam van ongeloof. " versus "De echte bloedbaden op deze wereld zijn veroorzaakt door Islam en geinstitutionaliseerd atheisme (beiden meer dan 100 miljoen)." (Beiden jouw uitspraak in deze thread)
2. Het feit dat er ideologieën zijn (dus je noemt ten zoveelste malen het atheïsme een ideologie... je WIL het gewoon niet snappen..) die meer doden op hun geweten zouden hebben dan het gristendom, zou dus een argument zijn vóór het gristendom? Denk nou toch eens na man! Het gristendom heeft honderden miljoenen de klink over gejaagd; inquisitie, weerstand tegen de medische wetenschap (bidden geneest!), het verbieden van condoomgebruik in Afrika waardoor tientallen miljoenen daar aan AIDS kapotgaan, kruistochten, massale slachtingen in middeleeuws Europa omdat "normale" mensen het in hun hoofd haalden om een bijbel in huis te hebben, religieuze oorlogsvoering in Afrika (Hutu/Tutsi's is één van de meest schrijnende voorbeelden... van de letterlijk honderden) en ik kan nog wel een pagina vullen. Je weet de helft nog niet eens, terwijl je pretendeert o zo geïnformeerd te zijn. Je valt ten zoveelste male door de mand.
3. Die "subjectieve" linkjes van me zijn keiharde feiten. Door ze "subjectief" te noemen, neem je daar nog niet de waarheid mee weg. Je stapelt bedrog op leugen.
4. "En werkelijk altijd moet jij het betrekken op motivatie (atheisten, nazi's). Ik doe dat niet (omdat ik het niet relevant vindt), maar jij veroordeelt mij er wel om." versus "Statistisch gezien is er op deze wereld maar 1 conditie voor een vreedzame democratie: Het Christendom."(Beiden jouw eigen comments in deze thread).
5. Zowel "geïnstitutionaliseerd atheïsme" als "staatsatheïsme" BESTAAN helemaal niet! Voor iemand die claimt duizenden wetenschappelijke documenten te lezen, verzin jij zelf wel heel veel onzin! Er is toch ook geen "geïnstitutionaliseerd ongeloof in Piki Wokki, de moerasgod die mensen na hun dood belooft dat ze zoveel kokosnoten kunnen krijgen als dat ze kunnen dragen" of "Staatsontkenning van Donald Duck"? Man o man....
6. Janken over ad-hom's en ridiculisering geeft het failliet van jouw argumentatie simpelweg een prettig randje. Ik geniet er elke keer weer van als een relimalloot eindelijk begint te huilen over de vorm, omdat de inhoud niet meer te redden valt in ogenschouw van overweldigende logica. Het kersje op de slagroom is je toespeling "Atheïsten en moraliteit, anyone?" met de dubbele bodem dat atheïsten geen moraal kunnen hebben, want jouw godje heeft ze niet verteld wat ze wel en niet mogen doen. De stompzinnigheid van zo'n insinuatie is zo enorm, dat ik er niet eens op inga. Wij atheïsten zijn namelijk veel te druk bezig met het in het geheim plannen van aanslagen op religieuze bouwwerken, het binnenvliegen van vliegtuigen in gebouwen, onszelf op te blazen in het naam van het niets, natuurrampen als straf van het niets te betitelen, kinderen te molesteren omdat we toch niet geloven et cetera et cetera... et cetera.... et cetera...

SvennusMax | 30-08-11 | 01:48

M'n broek zakt letterlijk af van de reaguursels van "Allemaal". *mompelt iets over relidioten en hun gebrek aan een realistisch wereldbeeld"

DoctorandusAtheïstus | 30-08-11 | 01:32

Of ben ik nou zo slim?
Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:06
-
Nee, je bent gewoon onkundig. En ik lees dagelijks minstens 5 artikelen die met wetenschap te maken hebben. Ik ben een prototype atheistisch kloodtzakje. Maar het valt me veel makkelijk om de bijbel te geloven dat die shit die jij voor waar moet aannemen. En dat heeft alles te maken met die duizenden wetenschaps-gerelateerde artikelen die ik heb gelezen.
Zodra je gaat veronderstellen dat de ander dom of geestesziek is, ga er dan maar van uit dat je onkundig bent over het onderwerp.

Allemaal | 30-08-11 | 00:26

@Schweinsteig Xpress | 29-08-11 | 20:00
Er zijn zo'n 50 (ex-)christelijke democratien. Er zijn zo'n 50 islamitische dictaturen. Er zijn geen democratien met atheistische leiders. De bakermat voor de moderne wetenschap waren de christelijke landen. Allerhande ideologien hebben mensen vermoord, waaronder de kerk en misvattingen van gelovigen. Maar het christendom is hierbij niet de meest bloedige ideologie. Zit ik er ergens naast? Corrigeer me maar waar ik het fout heb.

Allemaal | 30-08-11 | 00:20

@Nacho_Vidal | 29-08-11 | 19:54
Hoe kom je achter de waarheid door bij voorbaat een deel uit te sluiten? Ik houd er zelf wel degelijk rekening mee dat ik in iets geloof wat een grote flop is. Maar tot nu toe is het de beste verklaring die ik kan vinden. Omgekeerd lijk jij dit niet te doen en heb je je stevig ingegraven.
Zou het jou vertrouwen geven in mijn zoektocht naar de waarheid wanneer ik materialisme (in filosofische zin) zou betitelen als 'bullshit'? Dat jij denkt dat jij dit wel mag doen, geeft alleen maar aan dat je denkt dat je (een deel van) de waarheid in pacht denkt te hebben.
En als je kijkt wat het geloof nu voor ons doet, dan moet je realistisch zijn en inzien dat het negatieve zaken, maar ook positieve zaken brengt.

Allemaal | 30-08-11 | 00:11

SvennusMax | 29-08-11 | 19:55
In werkelijk elke plemp van je leg je mij woorden in de mond. Ik zeg nergens dat men vermoord is uit naam van ongeloof. Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat zou moeten werken. Dus laat mij zien waar ik dat beweer. Quote uit mijn plemps. Dat kan je niet, omdat je een grote bedrieger bent die veel lawaai om een punt maakt, in de hoop dat het punt niet besproken hoeft te worden. En ik ben bang dat je zelf niet eens door hebt dat je het punt mist.
-
Ik zeg dat er ideologien zijn die het veel slechter doen dat het Christendom. Dat is een feit wat jou niet welgezind is, dus het moet bestreden worden. Feit wordt slachtoffer van jou blinde haat. Maar je kan toch niet serieus volhouden dat het Christendom meer slachtoffers heeft gemaakt dan de Islam? Want daar reageerde ik op.
Maar je komt aan met subjectieve linkjes die duidelijk een agenda hebben en die het christendom moeten veroordelen nog voordat het christendom bestond. Puhlease, dit is gewoon zielig. Doe normaal, beperkt je tot zaken waarvan jij serieus denkt dat het feiten zijn. Waarom kan je niet gewoon een evenwichtig linkje posten? Liggen de feiten je zo zwaar op de maag? En werkelijk altijd moet jij het betrekken op motivatie (atheisten, nazi's). Ik doe dat niet (omdat ik het niet relevant vindt), maar jij veroordeelt mij er wel om. Kan je ook een keer reageren op wat ik WEL zeg?
-
En waar ik mijn cijfers vandaan haal weet jij helemaal niet, want ik heb nog geen bron genoemd. Die hele term 'geïnstitutionaliseerd atheïsme' kwam ter plekke bij mij op en ik dacht aan staatsatheisme. Dat is atheisme opgenomen in een formele ordening, nl regeringsbeleid - wat is er nu zo moeilijk om hier een discussie over te voeren? Maar het gaat je niet om de discussie. Jij wilt slechts uiting geven aan je haat. Dus jij legt mij weer eens wat in de mond en meneer de haat-atheist moet weer schelden, ridiculiseren en vervallen in ad-hominem. Atheisten en moraliteit, anyone?

Allemaal | 30-08-11 | 00:05

dan-b | 29-08-11 | 19:50 | + 0 -
right.... bij mij in de provincie bestaat internet slechts 20 jaar....

Limburg vrij!! | 29-08-11 | 23:31

Doe eens spontaan doodsterven middeleeuwse randdebiel

Limburg vrij!! | 29-08-11 | 23:24

Battlefield 3 is nog niet uit, noobs!

prodigy | 29-08-11 | 23:21

Tsja, in de jaren 50 vonden dit soort lieden dat mensen geen stripverhalen mochten lezen WANT: dat is een medium van de niemand minder dan de Duivel !

Perry Vogelbekdier | 29-08-11 | 23:01

Wacht maar op wat er loskomt wanneer Jantje Baaijens internet achteruit gaat afspelen.

Flapdas | 29-08-11 | 22:27

Lewis | 29-08-11 | 21:40

Bedankt! :-)

relatief | 29-08-11 | 22:14

@ relatief | 29-08-11 | 21:00
Die ga ik inlijsten, had het zelf nooit zo mooi kunnen zeggen.

Lewis | 29-08-11 | 21:40

Zoo, "pastorale jongerenwerker" die heeft vast meer tienerjongens gepijpt dan ik!

Boudt | 29-08-11 | 21:38

Jan de Doper durft waarschijnlijk ook niet zonder begeleiding zo'n occulte Harry Potter film te kijken.

Conan de Rabarber | 29-08-11 | 21:24

"... gemakkelijk in aanraking komen met pornografie of occulte dingen. Daar moeten we onze ogen niet voor sluiten."
ik zeg: Hear Hear Jantje!

Proud2Bstupid | 29-08-11 | 21:05

Internet afwijzen vanwege de extremen die er te vinden zijn is even erg als religie om dezelfde wijze ridiculiseren.

relatief | 29-08-11 | 21:00

"The internet is for porn, the..." genoeg?

SanderLeopard | 29-08-11 | 20:51

@Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:25
AVGN + veeel :D

SyntaxError | 29-08-11 | 20:41

Het leuke aan de christenen is toch wel dat ze de schuld altijd verschuiven naar iets/iemand anders.

Ik citeer een bezoeker van zo'n refowebsite:
'Het is beter om als ongetrouwd stel niet met z'n tweeën bij elkaar te zijn, want de duivel slaapt nooit'.

Sorry? Als je aan je vriendin gaat frummelen doe je dat vooral zelf.

Polonius | 29-08-11 | 20:35

@ Paul5000000 | 29-08-11 | 20:27 | + -2 -
Ik lees er overheen, ja. Maar leg me nou eens uit welk doel het dient om daar op te wijzen?
Om hier te trollen? Of iemand te pakken en te kunnen zeiken?
Wat doet het er überhaupt toe als er pro anna of pro ana staat, terwijl je de strekking wel snapt?
Zeg het maar hoor, er zijn al teveel types zoals jij hier in de panelen waar GS niks beter van wordt. U bent NSB'er? Taalnazi misschien?

BeunDeHaas | 29-08-11 | 20:34

Hoelang blijft Hemelpiloot Baaijens nog ontkennen dat hij de allochtone schoonmaakster van de parochie iedere dinsdagmiddag beft omdat ze zijn pluisbaard zo geil vindt?
"Porno op internet?Waar dan?"

R.B.Scott | 29-08-11 | 20:32

Volgens mij nemen Jan en consorten wraak door iedereen te minnen.

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:32

" Jongeren bekijken ook vaak dingen die alleen voor volwassenen geschikt zijn." Aha. Hoe weet GristenJantje dat? Stiekem wel zelf genieten van alle verdorvenheden des internets? O, wat zeg je, dat doet-ie zodat-ie zich beter kan inleven in de satanische bedreigingen van de digitale hedendaagse maatschappij? Ah...

Reykjavik | 29-08-11 | 20:28

Beun, je hebt niet goed gelezen. Onnauwkeurigheid is de basis van misverstand. Jammer dat je niet gewoon toegeeft maar er omheen l*lt. PvdA?

Hethoogsthaalbare | 29-08-11 | 20:27

"Na gebed werd deze jongen van zijn haat bevrijd en verwijderde hij zijn gewelddadige games."

Ja, nu gaat hij alles verkroppen tot er een dag komt dat hij in naam van satan werkelijk iemand iets aandoet. Bedankt kerk!

WeerEenPilsjeOp | 29-08-11 | 20:26

SyntaxError | 29-08-11 |
Ietsjes verder, met die leeuw en die eekhoorn en die eikel.

Tranen over mijn wangen

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:25

@Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:14
Have you ever tried to lift a horse ?
Hahaha

SyntaxError | 29-08-11 | 20:24

Ze hebben wel een kekke webwinkel, met o,a gristelijke overwanten enzo www.cipwinkel.nl/

Jan Marijnissen | 29-08-11 | 20:24

hé die debielen komen nog van het eiland Tholen ook.
ik ga geen vis meer kopen van firma schot !
oh en de heer mag omhoog schijten ,of omlaag, op Tholen ofzo ,kutd cristenfundies

feboburger | 29-08-11 | 20:22

@Korreltje Zout | 29-08-11 | 20:03

In hun geval hoop ik soms zo, dat er een hemel is. Maar wel een, waar god of de goden vrouwen zijn, en de vrouwen als blonde blauwogige amazones de zweep in handen hebben.

Ach, een mens mag toch wel eens dromen. Toch?

ZKH EénOog | 29-08-11 | 20:13

Een niet nader te noemen onzedelijke website zet mij al jaren op vrijmi aan tot hoeren, snoeren, en bachanalen.

Laten we daar 'ns wat aan doen

cucaracha | 29-08-11 | 20:12

@ Bakito | 29-08-11 | 20:08 | + 0 -
Nee, de hele dag internet is ook niet goed. Maar wil jij, heersend voorbeeld op de apenrots, hier en nu gaan beweren dat het alleen het internet is?
Ik twijfel nu aan mijn groten apenvoorbeeld...

BeunDeHaas | 29-08-11 | 20:11

Zijn er ook games waar je jehova's eerst je huis moet inlokken om ze vervolgens uit te wonen?

Bakito | 29-08-11 | 20:10

@ Paul5000000 | 29-08-11 | 20:08 | + 0 -
Wat voegt het foutief schrijven van Jan nou toe aan de discussie? Moeten we dan gaan mierenneuken over Anna, dus eerst even zijn taalvaardigheid duiden?
Ik duid zijn zienswijze, en zijn wereldbeeld. En of hij daar nou Anna, Ana, Ananas, Annannas of Kees neerzet is niet relevant voor de discussie.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 20:10

Bakito | 29-08-11 | 20:09
En daar tussen in had je de Webber.

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:10

@Nacho_Vidal | 29-08-11 | 19:58
:) nice

SyntaxError | 29-08-11 | 20:10

@Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:07
Vroeger was het de pastoor, nu Bert Brussen. Er is lichtelijk vooruitgang geboekt. Eerlijk is eerlijk.

Bakito | 29-08-11 | 20:09

Beun. L e z e n. Je bent even onnauwkeurig als onze beste Jan.

Hethoogsthaalbare | 29-08-11 | 20:08

aardt | 29-08-11 | 20:06 |
Koop een ps3 en koop dan gelijk een andere game

n00b

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:08

@BeunDeHaas | 29-08-11 | 20:06
De hele dag op internet zitten is niet goed voor de mens Beun.

Laat je niet verwarren door het feit dat ik als jouw grote voorbeeld dat wél doe.

Bakito | 29-08-11 | 20:08

Bakito | 29-08-11 | 20:04 |
Ah spuit 11 ;) Nee grapje hoor. Lieve Bokito.

Ja en nee? Zou het door de media komen, door de films, door de maatschappij? Door de games die ze spelen?

Of heeft opvoeding tegenwoordig een plek gevonden op de 2e plaats?

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:07

U kunt niet meer reageren .. alle "negatieve" reacties zijn verdwenen.
Moeilijk he jongens, anders denkenden ?
Ga maar weer lekker met die bijbel voor je kop zitten en berustje in de gedachte dat jij het goede doet en de rest van de wereld niet bestaat.
Welteruste Jan.

SyntaxError | 29-08-11 | 20:06

@ Bakito | 29-08-11 | 20:04 | + 0 -
Die man heeft duidelijk geen enkel punt. Hij staaft zijn beweringen op geloof. Niet op onderzoek.
Het is ook niet eenduidig te zeggen dat het internet an sich, en games het probleem is. Het is een samenraapsel van zoveel factoren... je zou terug naar de middeleeuwen moeten om de prikkels weg te halen. Maarja, dan gaan we weer kruistochten houden...

BeunDeHaas | 29-08-11 | 20:06

Black ops draait slecht op mijn pc. God, welke videokaart die niet belachelijk duur is ondersteund bij dit spel mijn resolutie van 1920x1080 wel?

aardt | 29-08-11 | 20:06

Ben ooit begonnen in de bijbel. Viel van de ene verbazing in de andere. Heb me de ballen uit de broek gelachen bij het verhaal van Lot.

Daarna was ik het zat. Nu is het zo dat het Oude Tesament eigenlijk alleen maar dood en verderf is. Maar goed ik was het zat.

Vraag me af of lieden zoals deze man en reaguurder Allemaal ook wel eens iets wetenschappelijks lezen of iets met betrekking tot.

Je hoeft maar een of twee boeken te lezen om je geloof te laten schudden op zijn grondvesten.

Of ben ik nou zo slim?

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 20:06

Die man heeft een punt.

Al die psychische en sociale problemen bij jongeren komen niet uit de lucht vallen.


Oh wacht, het is natuurlijk allemaal de schuld van Pechtold en Cohen...!!

Bakito | 29-08-11 | 20:04

Heb een abo op die grizten-nieuwsbrief genomen. Dagelijks janken! of van de pret of van ongeloof, meestal beide.

Daaromdus | 29-08-11 | 20:02

@SvennusMax | 29-08-11 | 19:55
Trekt van leer en terecht. Alleen er zijn er heel veel vermoord uit naam van het geloof.

dan-b | 29-08-11 | 20:02

Hij ziet er uit als al die kerels die in hun koekblikjes met een visje achterop met 60 de snelweg op rijden, met 110 op de linkerbaan plakken en hun knipperlichten vergeten.

Des duivels word ik daarvan.

ZDEV | 29-08-11 | 20:02

@Allemaal | 29-08-11 | 19:49 |
Jij was er al die 2011 jaar bij? Ik vind dit soort mannen altijd maar een gevaar voor de samenleving. Dat vind ik sowieso al van de kerk. Het houdt miljoenen mensen in hun greep, zodat ze zelf niet meer vrij kunnen denken. Dat vind ik een aardig beangstigde gedachte.

Schweinsteig Xpress | 29-08-11 | 20:00

Doe is effe een mirror

Vetinari | 29-08-11 | 19:59

@Allemaal | 29-08-11 | 19:54
Plank. Mis. Compleet.
Het gaat je óf gewoon boven de pet, óf je bent echt te dom om voor jezelf na te denken, óf je wil gewoon niet toegeven dat je default positie verkeerd is. Ik gok eerlijk gezegd op allemaal. Omdat je zo heet.

SvennusMax | 29-08-11 | 19:58

@Nacho_Vidal | 29-08-11 | 19:54
"En ik besefte me: We zweven nu allemaal op een bol door de ruimte. Hoe vet is dat?"
Thanx .. ben weer wat rustiger nu :)

SyntaxError | 29-08-11 | 19:56

@Allemaal | 29-08-11 | 19:49
Wederom dezelfde uitgekauwde leugens die ik je al eerder weerlegt heb. Wederom sla je de plank mis; zie mijn eerdere posts. Er is helemaal NIEMAND vermoord "uit naam van het niet geloven in god". Je wordt steeds leugenachtiger en draait langzaam richting radicalisme, zoals ik je al had voorspeld een jaar terug.
* Moorden in de Bijbel door god en door zijn opdracht;
dwindlinginunbelief.blogspot.com/2007/...
* Nazi's zijn religieus gebonden, gezien de eed die ze aflegden; en.wikipedia.org/wiki/Hitler_oath
* Geïnstitutionaliseerd atheïsme bestaat niet , de term is zelfs compleet verzonnen door Reli-Tokkies! (Ik weet nu eindelijk wat je bronnen zijn, dank daarvoor.)
* Die 20 miljoen trek je uit je reet. Als je Pol Pot of Stalin er bij wil halen, dan kan ik je op beiden nógmaals de oren wassen zoals hierboven. Kom maar op, huichelaar.

SvennusMax | 29-08-11 | 19:55

Allemaal | 29-08-11 | 19:49 |
Hmm.

Laten we even de geschiedenis laten voor wat hij is en kijken naar wat geloof nu met ons doet.

Ten eerste ervan uitgaan dat het gewoon complete onzin is. Het is bullshit. Het zijn leugens en het is allemaal verzonnen.

En daar wil ik niet bij horen. Sterker nog, ik wil niet naar iemand luisteren die gelooft in iets wat niet bestaat.

Laatst keek ik naar de lucht toen ik lekker voor de grap een stukje aan het autorijden was. Het zag er prachtig uit. En ik besefte me: We zweven nu allemaal op een bol door de ruimte. Hoe vet is dat?

Wat wil ik daarmee zeggen? Dat de waarheid, hoe het echt zit. Veel leuker en interessanter is dan de bullshit die jij en alle andere mafketels uitkramen.

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 19:54

SvennusMax | 29-08-11 | 19:44
Ik ben het niet met deze man eens en ik heb geen invloed op hem. Er bestaat geen enkele redelijke grond waarom ik verantwoordelijk gehouden kan worden voor uitspraken van deze man. Als jij dit soort zaken niet snapt, ben je niet geschikt om deel te nemen aan bijv. ons rechtsysteem.

Allemaal | 29-08-11 | 19:54

@brutus68 | 29-08-11 | 19:19
Kudos voor je openheid. Sterkte gewenst. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 29-08-11 | 19:53

@ Paul5000000 | 29-08-11 | 19:51 | + 0 -
Als je het hele concept pro-ana niet kent, kun je beter in een hoekje zitten... dus sssstttt.
Hij kent het ook niet, en dient ook gewoon zijn waffel te houden.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 19:52

Tja, mensen die al in sprookjes geloven, geloven natuurlijk ook makkelijker in het occulte.

Buutendieker | 29-08-11 | 19:52

www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id...

"Het Amerikaanse bisdom Boston heeft een lijst gepresenteerd met daarop de namen van 159 geestelijken die zijn beschuldigd van seksueel misbruik. De aartsbisschop heeft er voor gekozen om 91 namen niet bekend te maken."

Dat is gvd maar een bisdom .. 91 niet bekend maken ook nog eens ?
Dus 250 in totaal !! En hoezo is het een keuze van de aarsbischop om deze namen achter te houden ??
De kerk staat nog steeds boven de wet ofzo ?
Dutroux was de groorste demoon op aarde en de kerk vind dat sorry zeggen genoeg is ofzo en lijkt daar keer op keer mee weg te komen ??
*Rustig blijven jonge .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 -
1.000.000.000*
*Fok ben nogsteeds laaiend*

SyntaxError | 29-08-11 | 19:52

Eindelijk.. Redding voor mijn gekrankte ziel.

Hanxie | 29-08-11 | 19:52

Beun. Lees z'n oorspronkelijke tekst. Anna ipv Ana. Close reading, en anders niet meedoen met de grote jongens!

Hethoogsthaalbare | 29-08-11 | 19:51

16 euro 25

roosvrij | 29-08-11 | 19:51

Ach menschen, doe niet zo onwetenlijk, dit bestaat al 100-en jaren en zal altijd zo blijven.

dan-b | 29-08-11 | 19:50

Prijst den Heer.

roosvrij | 29-08-11 | 19:50

Internet is slechts een tool dat bedacht is door de mensen voor de mensen. Stel je voor dat ieder mens een tomtom code krijgt, die kan worden vrijgegeven als ´straf´ door een autoriteit aan de tegenpartij, die vervolgens als een groep psychopaten in het ´wild´ mogen gaan jagen ! (om.... zeg maar, de criminaliteit een beetje te legaliseren).
Joh!! Idioter kan toch niet !! (dit is geen challenge)

hawie | 29-08-11 | 19:50

Hij ziet er zelf ook pro anna uit, die Jan A. Baaijens.

Hij zit vast stiekem te internetten. Zogenaamd om anderen te *kuch* helpen.

Lewis Lewinsky | 29-08-11 | 19:50

Voorlopig zijn er meer mensen uit naam van het christelijk geloof vermoordt dan uit naam van dat Midden Oosten sprookje.
kutjeknal | 29-08-11 | 19:26
-
Onzin. Het Christendom heeft in enkele millenia nog minder slachtoffers gemaakt dan de Nazi's in enkele jaren (beiden nog geen 20 miljoen). De echte bloedbaden op deze wereld zijn veroorzaakt door Islam en geinstitutionaliseerd atheisme (beiden meer dan 100 miljoen). Vergeleken met Islam en geinstitutionaliseerd atheisme waren de Nazi's lieverdjes. En dan is nog niet eens rekening gehouden met het feit dat het Christendom veruit het langst bestaat.
Statistisch gezien is er op deze wereld maar 1 conditie voor een vreedzame democratie: Het Christendom.

Allemaal | 29-08-11 | 19:49

Ik kan niet wachten tot dit soort idioten opgesloten worden.
.
Deze kneuzen zijn gevaarlijker dan de moslimextremist, deze gevaarlijke gekken herken je niet aan tulband of haatbaard en kunnen dus gewoon naast je wonen.

weedo | 29-08-11 | 19:49

Deze URL kan niet worden verwerkt. Als je een nieuwsbericht zoekt dan is dit mogelijk verwijderd of verplaatst. Wanneer het is verplaatst, kun je het vinden in het archief.

Onze excuses voor het ongemak.

Apoc666 | 29-08-11 | 19:47

@mezelf
Alljezus wat een woord,- en spelfouten. Batterijtje van het toetsenbord is dus op. God straft onmiddelijk. Dit is daar weer een duidelijk voorbeeld van!

SvennusMax | 29-08-11 | 19:46

God site is dood? Nietzsche in de praktijk

Rest In Privacy | 29-08-11 | 19:45

En weg was het artikel..

X/antippe | 29-08-11 | 19:45

@Allemaal | 29-08-11 | 19:29
Nee. Dat is het dus niet.
Deze gristen heeft een gemeenschappelijke deler met jou en alle andere gristenen. Jullie handelen allemaal in de veronderstelling dat jullie ruimtepapa bestaat. Door deze veronderstelling worden gristen bewogen tot dit soort zaken, en jou stelling dat dit "die ene gek" tussen alle religieuzen is, is van zo'n gigantisch mongeaule stompzinnigheid dat je je ogen uit je kop moet gaan schamen.

Seculieren hebben géén gemeenschappelijke deler. Immers, het niet geloven in god is net zo vanzelfsprekend als het niet geloven in eenhoorns, een theepot die om Mars cirkelt of geloven in blauwe wortels. Seculieren hebben dus geen gemeenschappelijke motivatie tot handelen uit al deze zaken. Dringt het nu een jaar na onze eerste aanvaring eindelijk eens tot je door? Kaal zijn is geen haarkleur, géén postzegels verzamelen is géén hobby en niet in god geloven is géén levensovertuiging.

SvennusMax | 29-08-11 | 19:44

@ Paul5000000 | 29-08-11 | 19:32 | + 0 -
Nee. Ana. Niet Anna. Anna is een vrouwen naam, pro-ana staat voor pro anorexia.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 19:39

"Zo kan ik je meer verhalen vertellen, zoals over een meisje wat zich zelf te dik vond. Via internet kwam ze op de 'pro anna' website. Deze site moedigt mensen aan steeds minder te eten. Geestelijke machten gebruiken zulke websites. Het meisje geloofde in de site en raakte occult belast. Ze kreeg anorexia. Na een tijd ontmoette ze christenen die voor haar baden. Pas toen iemand spontaan aan 'pro anna' moest denken en daarvoor bad werd de vloek in haar leven verbroken. Zo vond ze genezing."

HAHAHAHA! Oh mijn god! Schrijft hij dat echt? Zeg me dat het een HOAX is... alsjeblieft. Als je als volidioot pur sang, jongerenwerker en meer van die stierenpeop, zegt dat pro-ana de anorexia veroorzaakt, dan vraag ik me af waarom die kerel spreekt over "ogen sluiten". Het is Jan zelf die zijn ogen sluit voor de ingewikkelde materie die psyche heet. En hij mag gewoon zijn gang gaan...

BeunDeHaas | 29-08-11 | 19:39

Oef, net op tijd kunnen reaguren daarzo. Vond het wel even nodig om Hans Teeuwen te quoten.

j0shua | 29-08-11 | 19:38

@SuperDaniel | 29-08-11 | 19:33

Ja, ik zag het ook te laat. Excuus XD

ZKH EénOog | 29-08-11 | 19:38

Religie dient te worden beschouwd als een besmettelijke ziekte, die veel bijwerkingen heeft (ook voor de omgeving) en waarvan je nauwelijks genezen kunt worden. De ziekte kent ernstige (soms dodelijke) en minder ernstige varianten, maar is altijd schadelijk voor het denkvermogen. Laat kinderen er niet aan bloodgesteld worden, en stimuleer mensen om af te kicken.

Korreltje Zout | 29-08-11 | 19:38

Schrijft deze man ook nog in spijkerschrift? Vroeg het me zomaar even af.

doenormaal! | 29-08-11 | 19:38

Ik zit al jaren snoeiharde internetpr0n te kijken, maar ik heb toch nog nooit... oh, wacht.

Gier | 29-08-11 | 19:37

Hé Johnny Quid! Aan het ghostwriten voor Brusselmans? Kudo's, heur!

SvennusMax | 29-08-11 | 19:37

@Eurotokkie | 29-08-11 | 19:28
Maar! Wat doet gij hier dan?

doenormaal! | 29-08-11 | 19:36

"Het meisje geloofde in de site en raakte occult belast."

Ehh. Wat mij betreft ben je dat als je in onzichtbare vriendjes gelooft.

Ik weet het beter | 29-08-11 | 19:36

@Eurotokkie | 29-08-11 | 19:28
Maar! Wat doet gij hier dan?

doenormaal! | 29-08-11 | 19:35

'Als Satan op een min of meer verborgen wijze aanwezig is in het programma op je computerscherm, heeft hij jou in het vizier; je bent dan in zijn gezichtsveld.'
Jan A. Baaijens ( www.pastoralehulpverleningjongeren.nl/... )

Hé Jan, moet je hier eens klikken: bit.ly/4S8erS

Prof. D.A.H. Vintik | 29-08-11 | 19:35

Een nobel streven, de religieus gemankeerde psychoot gaat de "occult belaste" medemens helpen. Zouden ze er aan het einde van de rit ook achter komen dat ze beide dezelfde medicatie nodig hebben tegen de stemmetjes in hun hoofd?

Conan de Rabarber | 29-08-11 | 19:34

Komen we nu weer terug bij Bleivik?

dan-b | 29-08-11 | 19:34

ZKH EénOog | 29-08-11 | 19:32
Had het daarna verbeterd, zag ook in dat die zin niet helemaal liep :P

SuperDaniel | 29-08-11 | 19:33

Beste Beun: 'anna' in plaats van 'ana'.

Hethoogsthaalbare | 29-08-11 | 19:32

Tijd om BF BC2 te gaan spelen

Graaf van Egmont | 29-08-11 | 19:32

@SuperDaniel | 29-08-11 | 19:05

Geen van jullie heeft nog nooit iemand vermoord?

Ben je lid van een psycho club, of zo?

ZKH EénOog | 29-08-11 | 19:32

@ zichzelf
*rijmt; Gij woordblinde

Tobi | 29-08-11 | 19:31

lol @ poll
Jemig, het ruimt ook nog

Tobi | 29-08-11 | 19:30

World Wide Sodom and Gomorra. Nuff said.

ZKH EénOog | 29-08-11 | 19:30

@ Paul5000000 | 29-08-11 | 19:29 | + 0 -
Jep, want je kiest tenslotte voor anorexia. En dat internet... daar stikt het van de sites die anorexia verheerlijken, en het als geloof zien.

Hihi, als geloof zien? Gekke Beun!

*weemoedig hoofd schut*

BeunDeHaas | 29-08-11 | 19:30

Kent iemand hier iemand, slachtoffer of dader, die bij de kruistochten of inquisitie na 10 seconden is gerespawnd? Nou dan, hoe gevaarlijk kunnen games dan zijn.

Graaf van Egmont | 29-08-11 | 19:29

Ik zie een 'mail Jan' linkje.
Ik vrees dat er sujetten zijn die de mailbox van Jan nu laten roken...

BeunDeHaas | 29-08-11 | 19:29

Secularisten denken dat alle christenen verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor die ene gek in hun midden waar niemand het mee eens is. De beste man erkent dit eigenlijk zelf al in zijn artikel.
Net zo debiel is het om een seculiere gek op te voeren om ongelovigen belachelijk te maken.

Allemaal | 29-08-11 | 19:29

De arme ziel heeft het consequent over ' pro Anna'...

Hethoogsthaalbare | 29-08-11 | 19:29

doenormaal! | 29-08-11 | 19:23 | + 0 -
Op een primitieve manier met elkaar communiceren dat is Internet daar is niets goddelijks aan.

Eurotokkie | 29-08-11 | 19:28

Tof dat hulp op de website te vinden is. Die website.... op het intern... laat eigenlijk ook maar.

Kiezel | 29-08-11 | 19:27

Pasta-saus | 29-08-11 | 19:25
Ik zou hem in ieder geval niet op mijn neefje en nichtje laten passen.

Volgens mij krijg je ze dan niet in de staat terug waarin je ze hebt achtergelaten.

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 19:27

@uberdude: Voorlopig zijn er meer mensen uit naam van het christelijk geloof vermoordt dan uit naam van dat Midden Oosten sprookje. Het christelijke geloof is net zo verrot als de islam.

kutjeknal | 29-08-11 | 19:26

Hij heeft al een verkeerde kop. Daar begint het al.

Pasta-saus | 29-08-11 | 19:25

"Hetzelfde geldt voor die meid die nadat ze op zogeheten Pro-Ana websites zwaar aan de anorexia verslaafd is geraakt. Overal op internet probeerde ze aan dat spul te komen."

Het wordt eng zodra Gristengekkies zich bezig gaan houden met ernstige ziekten, en dat willen duiden als een straf van God (wat zijn we barmhartig!) of Satan (geef de ander de schuld!).
Ik zou spontaan geloof willen verbieden. Geloven doe je zelf, en dat dring je niet op. Dat wil ik niet hebben van moslims, van Joden, van Boedhisten en weet ik veel wat, zelfs dat spaghetti-monster geloel wil ik niet aan mijn deur hebben. Dus óók die Gristengekkies mogen mijn huisje stilletjes voorbij gaan. En wel heel rap.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 19:25

Alleen dat saaie, arrogante betweterige smoel van die vent; driewerf bah

Graaf van Egmont | 29-08-11 | 19:24

Ik raad deze man de internet psycholoog aan. www.intherapie-online.nl/online-behand...
Oh nee, wacht...
Jammer hoor dat zo iemand de positieve mogelijkheden van het internet niet ziet en het alleen negatief benadert. Internet is goddelijk :)

doenormaal! | 29-08-11 | 19:23

Hey Jantje Baaijens, gaas deaud en meet your Maker

Graaf van Egmont | 29-08-11 | 19:22

SuperDaniel | 29-08-11 | 19:05
En voor sommige boeken zijn meer mensen gestorven dan voor andere. Ik ken er wel een paar. Beroemde oude schrijvers uit het midden-oosten.

uberdude | 29-08-11 | 19:22


Enge buur...

Speitoptantje | 29-08-11 | 19:21

Mooi stukje Brusselmans!

WaitingLine | 29-08-11 | 19:20

Je zou zeggen dat een toegankelijke communicatie zelfs voor hen te gebruiken zou moeten zijn. Je ziet echter het tegenovergestelde. De meeste godsdiensten bloeien op wanneer open informatie af word geknepen en zijn op hun top in een omgeving met maar 1 bron: de geestelijk leider. Dat zou toch iets moeten betekenen.

uberdude | 29-08-11 | 19:20

@Prof. D.A.H. Vintik | 29-08-11 | 19:16

Ik zou als christelijk psychiatrisch patient in ieder geval niet graag in handen willen vallen van deze psychopaat.

brutus68 | 29-08-11 | 19:19

Internet? Shooters? Bestaat dat? Stelletje mafkezen.

dan-b | 29-08-11 | 19:18

Internet is het werk van de Duivel ,echt.

Eurotokkie | 29-08-11 | 19:17

Nou.

De Ukrainse Bazooka heeft mijn leven anders wel verrijkt.

Nacho_Vidal | 29-08-11 | 19:17

Rot op met je CIP nieuwsbrief.

Henry | 29-08-11 | 19:17

'Emotioneel beschadigde mensen komen nogal eens terecht in de niet-christelijke psychiatrische hulpverlening. Zeker voor christenen kan dit verkeerd uitpakken. Het christelijk geloof kan worden aangevallen door antichristelijke hulpverleners. Dit kan tot een ernstige geestelijke crisis leiden.'
www.pastoralehulpverleningjongeren.nl/...

Het moge duidelijk zijn dat de heer Baaijens een ernstige geestelijke crisis doormaakt. Q.E.D.

Prof. D.A.H. Vintik | 29-08-11 | 19:16

Als god niet wil dat er technologie en internet is dan was het er ook niet.
Als god een persoon is dan ben ik de duivel.

Beëlzebul | 29-08-11 | 19:15

"Herstelpastoraat", mooi woord...

brutus68 | 29-08-11 | 19:12

Hallo Jongeren van Nederland. Welkom in de wereld die Aarde heet.. Welkom op internet, op internet is alles te vinden wat er echt toe doet en wat "echt" is. De tijd van Sprookjes en geloof is voorbij.. Neem gerust de tijd jezelf te ontwikkelen en laat je niet meer hersen spoelen door Sekte leiders etc.. Veel plezier en Nogmaals welkom..

Crematorium-de-Asbak | 29-08-11 | 19:12

G-unite | 29-08-11 | 19:03

Moest die poll uit je tenen komen? ..... ;-)

Fatwabuster | 29-08-11 | 19:11

Hihi, ik heb GeenStijl opgegeven voor de CIP nieuwsbrief.

Sheik Yerbouti | 29-08-11 | 19:11

@Brusselmans
.. Hetzelfde geldt voor die meid die nadat ze op zogeheten Pro-Ana websites zwaar aan de anorexia verslaafd is geraakt. Overal op internet probeerde ze aan dat spul te komen. ...
---------

Hilarisch. LOL

Blob | 29-08-11 | 19:11

Tja, dat krijg met een 'vrij' internet.... iedereen kan daar zijn onzin spuien... zelfs ik

Fatwabuster | 29-08-11 | 19:10

"geen van hen en ik ook niet hebben nog nooit iemand vermoord:

Moet natuurlijk zijn:
geen van hen heeft ooit iemand vermoord

SuperDaniel | 29-08-11 | 19:10

Indoctrineren en hersenspoelen gaat ook moeilijk als de informatie voor het oprapen ligt.... Ach... over 20 jaar lachen we om zo'n gekkie...

Epibrateur | 29-08-11 | 19:09

Ik zeg: 'in de separeer met eem bomgordel!'

Hethoogsthaalbare | 29-08-11 | 19:09

Wat zijn die gristenen toch ook een stelletje blinde kringrukkers. Geen probleem? Dan creëren ze er wel één en dat alles om vooral zichzelf de hemel in te prijzen.

Biff Eagleburger | 29-08-11 | 19:07

knetter gek

Indo213 | 29-08-11 | 19:05

Ik heb erg veel vrienden die shooters spelen, geen van hen en ik ook niet hebben nog nooit iemand vermoord. Daarentegen ken ik van de geschiedenislessen dat er veel mensen zijn vermoord door andere mensen die een boek hadden gelezen. Hoor hem daar niet over klagen.

SuperDaniel | 29-08-11 | 19:05

Heeft God het net nog niet vernietigd dan? Als alwetend en almachtig moet dat toch een makkie zijn voor die gozer..

WittgensteinsNeffe | 29-08-11 | 19:05

He... een poll.

G-unite | 29-08-11 | 19:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl