Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Integriteitsrapport Wilma Verver 'VERNIETIGEND'

wilmaververcorrupteVVDtroela.jpg Oh heerlijk. Onze favoriete corrupte VVD-parelketting Wilma Verver wordt vandaag kordaat geknipt & geschoren. Vanmiddag (om precies te zijn om 14:00) wordt namelijk het integriteitsrapport gepubliceerd waarin duidelijk staat hoe Verver de gemeentepolitiek in Schiedam regeerde als een lokale maffiabaas. Het AD - dankzij wiens gewob de hele zaak aan het rollen kwam - heeft alvast een kijkje genomen en spreekt over VERNIETIGENDE conclusies. Mogen wij daar nog even ONTLUISTEREND, SCHANDALIG en OMFG WAT EEN CROOK IS DIE VERVER aan toevoegen? Ongeveer alle aantijgingen tegen La Verver berusten namelijk op waarheid. Onder het toeziend oog van alle wethouders en topambtenaren misbruikte Verver haar macht als burgemeester keer op keer om bedrijven waar ze oorlog mee had te op alle mogelijke manieren te slopen. Verver regelde geldstromen voor vrienden en familie. Wie binnen de gemeente klaagde over deze praktijken kreeg meteen ontslag waardoor niemand zijn mond nog open durfde te trekken. Ook wat betreft het declaratiegedrag gaat Verver gigantisch over de knie. Privérekeningen werden niet betaald, daar was tenslotte de gemeentelijke taxpoet voor bedoeld. Ook regelde mevrouw niet bestaande baantjes voor kinderen van vriendinnen. Misschien begrijpt u nog niet helemaal welk maffiavlees we hier in de kuip hebben. Maar Verver ontsloeg dus een ambtenaar omdat deze het vertikte om het tasje van de VVD-freule te dragen. Wat de neuk? In welke parallelle wereld leven die feodale VVD-oplichters? Geen wonder dat ze heeft geprobeerd dat rapport te censureren. Welnu, omkoopbaar Dixieland-caviaatje. Je dagen als capo in Casal di Principe aan de Maas zijn definitief voorbij. Veel plezier met die *kuch* welverdiende wachtgeldregeling na het *hoest* terecht verleende eervolle ontslag. Nu de rest van die corrupte kliek in Schiedam nog. UPDATE: Rapport HIERRRR te lezen.

Reaguursels

Inloggen

Schuld van links?

Roer | 29-08-11 | 10:37

@tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 16:25
.
Ik zou tegen linksmensen liever nog heel wat onaangenamer zijn, maar dat mag niet van de leiding hier...
Daar hebben ze het alleenrecht op.

NO MORE TEA FOR ME! | 27-08-11 | 22:46

Doet denken aan het boek: Hoe wordt ik een rat? van Joep Schrijvers. Dit is echt de creme-de-la-creme van de uitvoering. Ik zeg het nogmaals (and thanks NEEderland1): Lees dit verslag van a-tot-z. Dan weet je hoe het er in depolitiek aan toegaat.

koffiekannetje | 27-08-11 | 11:47

Wat koffiekannetje | 27-08-11 zegt; een even leesbaar als ontluisterend BING-rapport. Het is toch een kudtzomer, dus downloaden die hap en lezen hoe ook rechts-VVD'ers 'Machtsmisbruik' als middle name hebben!

NEEderland1 | 27-08-11 | 11:06

Nu dit debacle van de VVD, nu alle PvdA burgemeesters ontslaan van gemeenten waar men problemen heeft met irritante marocfamilies. Keer op keer is bewezen dat deze burgemeesters het gewoon hebben laten gebeuren dat die bevolkingsgroep mensen uit hun huis jagen, wegtreiteren en al wat niet meer, simpel om het feit dat zij homo of lesbisch zijn.Dan de vraag, van welke partij moet de burgemeester dan komen. De burgemeester moet in mijn beleving partijloos zijn en gekozen worden door de burger van die betreffende gemeente of stad en moge de beste kandidaat dan winnen. Maar wel iemand die opkomt en er is voor alle burgers en niet zoals met name de PvdA doet, alleen maar opkomt voor hun allochtone kiezer.

sporting | 27-08-11 | 08:29

Mensen, het rapport al gelezen? 't is bijna een spannend boek.

koffiekannetje | 27-08-11 | 05:03

@Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 13:29 |
Het kan allemaal wel zijn dat je overal corruptie bent tegen gekomen. maar als ik op Schiphol, bij een OV-bedrijf of iedere ander openbare functie wil gaan vervullen, dan word ik aan een diepgaand, soms vernederend, integriteitsonderzoek onderworpen. Dat vooropgesteld, onderteken ik vervolgens een arbeidsovereenkomst met daarin opgenomen allerlei ontbindende bepalingen en andere sancties aangaande gedragingen. En heb ik ooit een scheet dwars gelaten, dan word ik daar onmiddelijk op afgerekend. Dat schijnt hier helemaal niet aan de orde.
Voorts vind ik het een duidelijk verschil tussen corrupt gedrag bij een bedrijf of de overheid. Liegen en stelen is nooit goed te praten en douceurtjes kennen we allemaal wel, maar in publieke functie als vertegenwoordiger van de overheid is het natuurlijk helemaal kwalijk. Als voorbeeld voor de burger moet je smetteloos zijn, anders kun je met goed fatsoen ook nooit meer een belastingontduiker terecht wijzen,,,

K. Metjes | 26-08-11 | 22:26

Wat wachtgeldregeling? Dit soort witteboorden maffiosi ook KEIHARD aanpakken en onderwerpen aan de pluk-ze-wetgeving. Want je kunt niet ontkennen dat ze zelf aan het hoofd hebben gestaan van een door hen gecreëerde criminele organisatie, moge dat duidelijk zijn...

K. Metjes | 26-08-11 | 21:53

@mezelf,
- heeft en + of...

basweetutwel | 26-08-11 | 21:02

Is die Verver nu echt zo onnozel heeft heeft ze zich laten naaien door de linkse kliek van ambtenaren om haar heen?

Het zal wel een combinatie zijn geweest.

basweetutwel | 26-08-11 | 21:02

jvy_007 | 26-08-11 | 18:45

Nee mevrouw heeft eervol ontslag gekregen en zal nog jaren lang een mille of 9 per maand incasseren. Als er voor vannacht 0.00 uur unaniem bewzaar komt van de politieke partijen tegen dit eervol ontslag en het oneervol wordt, dan is er een kans dat ze wat in moet leveren.

caravaggio | 26-08-11 | 20:31

Casal di Principe, Napolitaanse graaigedrag... "Gomorra".. Mooi boek van Roberto Saviano, nietwaar, Brusselmans?

Directeur zeikzaken | 26-08-11 | 18:55

En Wilma trekt nu steun van de bijstand?

jvy_007 | 26-08-11 | 18:45

Hierbij een een welgemeend bedankt aan GS voor het opstuwen van de pageviews van Schiedamstad.nl
Het was even wachten op BING. Maar het oordeel was als verwacht vernietigend.
Nu zitten we met haar vriendin als interim.
Capabele vrouwen zijn ook net kerels. De capabele mannen in de raad hebben zich laten domineren door deze bitch."Het totaal gehad heeft met het VVD gefeest".

caravaggio | 26-08-11 | 18:38

Goh, heb ik dan iets verkeerd gedaan?

Rapport is toch opgesteld door een stelletje klungels die al een oordeel hadden voordat ze er aan begonnen.

Wie graait, die blijft..............

ECS | 26-08-11 | 18:25

Het rapport is gestuurd naar mevr. Leemhuis Stout als waarnemend burgemeester.
Maar mevr.leemhuis is com. van de koningin geweest. Maar moest OPSTAPPEN omdat ze nogal optimistisch heel veel belastinggeld heeft laten verdampen met die fijne Lansbanki.
Mevr. Leemhuis is (uiteraard) ok VVD.
Tuthola Verver is weg....... loopt dus met een sisser af. Of te wel er gaat niks gebeuren. En over één jaar duikelt deze arrogante kwalie weer ergens op als voorzitter van.......
Het graaien gaat dus gewoon door

Gemeen Mosje | 26-08-11 | 17:41

En gewoon wachtgeld toucheren. Waar blijft die wetswijziging die pek en veren (weer) als strafmaat voor dit soort zaken invoert?

Cor Rupteling | 26-08-11 | 17:41

@ tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 13:55 |
skjoesmie voor de trage reactie, maar alsnog: geen Zuiver Authentieke Leider, maar gewoon transparantie doet de truuk. Bijvoorbeeld bij politici op internet vermelden hoe vaak ze zijn komen opdagen bij stemmingen (wordt leuk bij het Europarlement!) en wat ze daar gestemd hebben. Zien we ook eens waar de provincies in godsnaam over beslissen want dat is mij al decennia een raadsel. Van tijd tot tijd zet een journalist het stemgedrag naast de verkiezingsbeloftes en voila: je hebt een functionerende democratie.

Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 17:15

Er was vast een nieuwe liefde in het spel. En de Koningin wist van de appeltjesgroene weiden.

Oerkoendoe | 26-08-11 | 17:10

Duidelijk bewijs hoe lang je kan door "Demminken" met bejegening van ambtenaren gebaseerd op machtsdenken en intimidatie,en daarmee een angstcultuur creërend

youngtrillseeker | 26-08-11 | 16:51

@superlenig | 26-08-11 | 16:25
Een goed advies, al had ik in dezen (en eigenlijk nooit bij dergelijke zaken) geen hoge verwachtingen. Het lijkt mij echter voor de VVD niet onverstandig om over een royement serieus na te denken, zeker gezien de ontwikkelingen rond Mariko en het gemor bij diverse GL-leden en achterban.

Wolveshead | 26-08-11 | 16:30

@NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 16:00

Je hebt gelijk, maar kan me ook wel vinden in de kritiek van meneer Gray op uw discussiestijl. Het getuigt van weinig tact en komt vrij dominant over.

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 16:25

@wolveshead Verwachtingen omlaag bijstellen voorkomt teleurstellingen. Wat dacht je? Partij gaat het bagatelliseren, en alles doen om dit epistel snel van de agenda te halen. Verver gaat de integriteit van de integriteitskommissie betwijfelen. Want: als de dag komt dat partijgenoten Verver en Leemhuis afvallen, dan dondert het hele kaartenhuis in elkaar. En gaat over tot orde van de dag.

superlenig | 26-08-11 | 16:25

In China is dit een nekschot in het stadion met vrije toegang.

Links om | 26-08-11 | 16:18

Blijft nog wel even de vraag (zoals vraagstaart ook al aangaf) in hoeverre Leemhuis in deze zaak integer is. Ben ook benieuwd hoe de VVD als partij hier op gaat reageren. Een royement lijkt mij niet ongepast.

Wolveshead | 26-08-11 | 16:13

@Dorian Gray | 26-08-11 | 15:47
.
Arrogant meneertje nr2.......
Zelfs al weten mensen niet exact van de hoed en de rand, dan zullen ze moeten leven met de keuzes die ze maakten in een referendum.
Daar leer je dan van.
Maar blijf maar lekker onzin uitkramen door de bevolking van dit land van onderbuikgevoelens, domheid etc. te betichten.
Dat toont mij het totale disrespect aan jegens je medeburgers.
Waarom denk je dat Zwitserland zou vooruitstrevend is en het 1 miljoen keer beter doet als land dan NL?
Juist, omdat de bevolking daar feeling heeft met hun land en ze ook echt iets mogen beslissen over hun eigen lot.
Nederland moet echt snel een kopie van dat CH land worden en niet meer de fascistische linkse corrupte staat die het nu is.

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 16:00

Wat nou wachtgeld? Kan ik dat bij haar terugdeclareren?

Lemau | 26-08-11 | 16:00

Het zoontje van nieuwe waarnemend burgemeester Leemhuis heeft nu toch een baantje bij de gemeente Schiedam? Zo mooi voor haar geregeld door haar vriendin Verver?

Dan kan ik me wel voorstellen dat betrokkenen hun verklaringen terugtrekken. Alsof je je beklag mag doen over Heydrich bij Kaltenbrunner, om er maar eens een fijne Godwin in te keilen.

Ik vraag me af welke

☐ randdebiel
☐ corrupte hond
☐ beide

die aanstelling van Leemhuis heeft geregeld. Misschien moest daar ook maar eens een onderzoek naar plaatsvinden.

vraagstaart | 26-08-11 | 15:53

@JoranVanderdood | 26-08-11 | 15:45
Strafzaak wegens machtsmisbruik doel ik natuurlijk op. Natuurlijk zijn diverse politici ter rechterzijde aangeklaagd wegens "haatzaaien". Maar nooit met vanwege een greep in de kas doen, vriendjes helpen met overheidsopdrachten of andere corruptiezaken. Daar kunnen alleen u en ik voor aangeklaagd worden niet de bovenonsgestelden.

JoranVanderdood | 26-08-11 | 15:51

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 |
Iemand die het niet met u eens is gelijk uitmaken voor arrogant en onderdeel van een criminele bende vind ik nogal ver gezocht en vrij kansloos.
@Corwin02 heeft in mijn beleving een punt zonder dat hij/zij zegt dat mensen dom zijn.
Een hele hoop mensen verdiepen zich niet in politiek en sluiten zich gewoon aan bij wat de media die zij beluisteren of bekijken brult.
Onderbuikgevoelens is in deze een goed woord denk ik.
Dat heeft niks met domheid te maken.

Dorian Gray | 26-08-11 | 15:47

Het wachten is nu op een verklaring van de fractievoorzitter van de VVD, waarin gesproken zal worden van 'onhandig' declaratiegedrag, 'mogelijke' schijn van belangenverstrengeling en dat het eigenlijk allemaal niet 'ernstig' genoeg is. Vanavond wellicht, bij Knevel en Poephoofd.

Schoorsteenveger | 26-08-11 | 15:45

@Nestorix | 26-08-11 | 15:37
De laatste keer dat politici strafrechtelijk ter verantwoording werden geroepen was toen de NSB top gefusileerd werdt na WO.2.

Sindsdien nooit is er nooit meer een strafzaak tegen een politicus geweest. Wangedrag wordt hier te lande "bestraft" met aftreden, schijnheilig een mea culpa prevelen of als men daar geen trek in heeft de beschuldingen glashard ontkennen en de integriteit van de onderzoekers in twijfel trekken om vervolgens een duurbetaalde functie in het openbaar bestuur te accepteren.

JoranVanderdood | 26-08-11 | 15:45

@ tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 12:48
Zo is er een gemaal naar mevrouw Leemhuis vernoemd. Ze weet dus wat 'pompen of verzuipen' inhoudt.

baba4oog | 26-08-11 | 15:40

Geen zorgen, het rapport rammelt aan alle kanten:
www.brabantsdagblad.nl/algemeen/bdbinn...
Klopt dus niks van mensuh!
Verver zal binnenkort wel burgemeester worden van een andere gemeente en daar lekker doorgaan op dezelfde voet. Of ze krijgt een duurbetaalde baan bij een of andere semi-overheidsinstantie.

JoranVanderdood | 26-08-11 | 15:40

@NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:24
Het wachten is op een WOB verbod, omdat dit "onnodig veel rompslomp" met zich meebrengt en instanties onnodig op kosten jaagt. Zeker in deze bittere economische tijden is dat niet wenselijk.

SyntaxError | 26-08-11 | 15:39

Waar blijft dat aanhoudingsbevel ? Zelfs in het Midden-Oosten worden corrupte bestuurders opgepakt en berecht. Het blijft hier echter oorverdovend stil in justitieland. Kaalplukken en opsluiten.

Nestorix | 26-08-11 | 15:37

@NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:31
Of is dat een te links boek voor je. Mwoehaahaa.

Hölzenbein | 26-08-11 | 15:36

@NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:31
Was dat niet de uitkomst van de computer die zich het schompes gerekend had in "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy".

Hölzenbein | 26-08-11 | 15:35

En ook zelfstandig ondernemert als u zegt te zijn.

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:31

Hölzenbein | 26-08-11 | 15:30 |
.
42

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:31

@NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:27
Aah, de tee is weer heerlijk aan het pruttelen. Dank. Hoe oud ben je nou echt? Belofte maakt schuld nietwaar.

Hölzenbein | 26-08-11 | 15:30

@Ach ja, de VVD.
Je verwacht het niet.
Hölzenbein | 26-08-11 | 15:16
.
Ik doe het niet graag, maar ik heb +1 gedrukt.
Sorry.

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:27

@Corwin02 | 26-08-11 | 15:12
.
Ik begin nu wel heel ernstig te twijfelen aan uw verstandelijke vermogens...
Vergeet je de bouwfraude niet? hoeveel miljard aan taxpoet is daarbij gejat?
We leven naar mijn idee in een van de crimineelste roversholen van de wereld.
Enige dat hier perfect geregeld is is de afdekking van de fraude.
Van hoog tot laag dekt alles elkaar.
Een grote corrupte bende is het.
(tenzij je er deel van uit maakt en daar wel bij vaart, dan zie je dit dus anders.)
U lijkt me deel uit te maken van die criminele bende!

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:24

@ Ivoren Toren | 26-08-11 | 15:14
Die verklaring hadden ze ongetwijfeld al opgesteld nog voor het onderzoek gepubliceerd werd. Sterker nog, het zou me niets verbazen als ze 'm al klaar hadden voordat het onderzoek voltooid was.

baba4oog | 26-08-11 | 15:21

Opsluiten dat gore wijf

ground control | 26-08-11 | 15:20

@Corwin02 | 26-08-11 | 15:09 |
.
Kletspraatjes.
Mensen weten heel goed of ze:
.
De euro willen houden.
In of uit de EU willen.
Of dat vermaledijde koningshuis opgedoekt moet worden.
Of we oorlogen in Afghanistan moeten gaan voeren.
Of jsf's gekocht moeten worden.
Of straffen omhoog moeten of niet.
Of de massaimmigratie gestopt moet worden.
Of er nog moskeeën gebouwd moeten worden.
Of een EPD er moet komen.
Of de HRA weg moet.
Enz enz.
Waarom bestempel jij mensen als achterlijk en niet capabel zelf te bepalen wat ze willen???
Uw antwoord druipt van de arrogantie, zo erg dat ik er misselijk van word.

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:20

Ach ja, de VVD.
Je verwacht het niet.

Hölzenbein | 26-08-11 | 15:16

In een samen met haar advocaat opgestelde verklaring stelt Verver vrijdag, dat zij niet anders kan concluderen dan dat er sprake is "van een zeer onprofessioneel, eenzijdig onderzoek". www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/binnen...

Ivoren Toren | 26-08-11 | 15:14

In elk bestuur komt corruptie voor, van de kleinste voetbal club tot de regering van een land, persoonlijk denk ik dat het door de bank genomen in Nederland nog al meevalt met de corruptie in vergelijking met bijvoorbeeld onze zuider buren, (en dan heb ik het nog even niet over het hele voormalige oostblok)

Corwin02 | 26-08-11 | 15:12

@NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:01
Wat een nonsense vooral de oproep voor een referendum voor elk besluit , duidelijk een voorbeeld hoe het niet moet.

Ik zie het al voor mij , hele stad pollen om te zien of meneer Jansen zijn huis met een meter mag verlengen.

Verder zijn referenda in 99 van de 100 gevallen een waardeloze manier om een stemming te doen omdat een groot deel van de mensen met emotie stemt (onderbuik gevoel etc,) zonder enige kennis van zaken.

Corwin02 | 26-08-11 | 15:09

Zowel Verver, maar ook figuren als Leemhuis, zitten er puur voor zichzelf. Hopelijk worden de kosten van dit dure BING onderzoek op deze lieden verhaald. En wordt nog eens goed gekeken wat er nog meer op de kerfstok staat. Schandalig dat Verver weigert mee te werken, en (de brutaliteit) ook nog een kort geding aanspant. Dat ze uberhaupt in Schiedam nog over straat durft.

superlenig | 26-08-11 | 15:08

En wanneer moet ze voorkomen?

Doc Damage | 26-08-11 | 15:06

Nou poepoe, 0,1 promille is aan het licht.
Verder zit heel Nederland, van Groningen tot Vaals, nog steeds vol met exact dezelfde dictatoriale machtsmisbruikers.
Nog 300 jaar wobben en doorspitten te gaan dus.
Beter komt er een keiharde revolutie waarbij met dit gespuis op passende wijze wordt afgerekend. (bedoel natuurlijk alles terugbetalen en een strafblad)
Vanaf nu alleen nog maar gekozen burgemeesters.
En regelmatige controles vanuit Denhaag.
Maar ook Denhaag onder controle van het volk.
Geen besluit meer zonder een referendum.

NO MORE TEA FOR ME! | 26-08-11 | 15:01

"Enkele melders die zich gemeld hebben
na vertrek van de burgemeester hebben hun melding willen terugtrekken toen bekend werd wie de interim
burgemeester werd. Er bestaat bij hen vrees voor repercussies als gevolg van vermeende banden tussen
de voormalige burgemeester en de huidige waarnemend burgemeester. "

Mijn god...

Merkava | 26-08-11 | 14:43

Zo, kan de burgemeester nu weer verder met de dagelijkse zaken.

HJdeT | 26-08-11 | 14:43

Wordt het dan een paardenkop (van een paard) op het hoofdkussen van Wilma ??
To be continued.

said_fred | 26-08-11 | 14:42

@ECS | 26-08-11 | 14:39, wachtgeld, dat zal haar leren!

uwgeldwinkelier | 26-08-11 | 14:42

Tja, en nu?

ECS | 26-08-11 | 14:39

Quote:
"De burgemeester als primus inter pares op het terrein van integriteit is naar onze mening op de thema’s
cultuur en integriteit ernstig tekort geschoten."

gentle giant | 26-08-11 | 14:21

onder het toeziend oog van.... hmmm
*The Prodigy, smack that bitch up even
wat harder zetten*

persona non gratis | 26-08-11 | 14:04

"Ga maar alvast smeken voor geen celstraf + een redelijke betalingsregeling."

Geloof jij in sprookjes Brusselmans? Die tuthola heeft nu gewoon de wachtgeldregeling gekregen na eervol ontslag, blijft haar pensioen houden, hoeft geen rooie cent terug te betalen en wordt niet strafrechtelijk vervolgd. Oh ja, ze krijgt ook weer een nieuw bestuursbaantje via de politieke baantjescarousel. Daar maakt namelijk niet alleen de PvdA dankbaar gebruik van.

Toontje Larger | 26-08-11 | 14:03

Ik zeg shopreeks op Dumpert van Wilma Verver.

de kudtkrantenjongen | 26-08-11 | 13:57

@Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 13:29

+1. Dat ben ik geheel met je eens. Het probleem is echter, dat als we er van uit moeten gaan dat gros der mensheid op graaien en roven uit is, hoe kiezen we dan de personen die het onafhankelijke toetsingsorgaan gaan vormen? En wie kiest ze uit?

Een Zuiver Authentieke Leider (ZAL) soms?

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 13:55

@Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 13:29
"Als we er nou eens gewoon vanuit gaan dat het gros der mensheid op graaien & machtswellust is ingesteld "
+100

SyntaxError | 26-08-11 | 13:46

@ tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 13:07
I dare to disagree. Als we er nou eens gewoon vanuit gaan dat het gros der mensheid op graaien & machtswellust is ingesteld, dan gaan we - in plaats van een Zuivere, Authentieke Leider te zoeken - gewoon werken aan adequate controlemechanismen. Lijkt me heel wat realistischer.
Ik heb zowel bij bedrijven als bij lagere overheden gewerkt en het graaien was bij de beursgenoteerde bedrijven vele malen erger dan bij de overheid. Daar was het dan weer meer falen, hoewel het bedrijfsleven daar toch ook wat van kon. Het grote verschil is echter dat de bedrijven waar het graaien/falen het ergste was, nu niet meer bestaan. In tegenstelling tot de meeste overheden.
Overigens ken ik natuurlijk ook genoeg topmensen die wel het hart op de goede plaats hebben zitten en dan ook nog kunnen leiden. Zo kansloos is het ook weer niet. Maar dat zijn dan ook degenen die het minste moeite hebben met stevige controles door echt onafhankelijke instanties.

Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 13:29

Ik zeg; Wilma 'Nucky' Verver...

moe... | 26-08-11 | 13:25

Om zo'n burgemeester vrouwtje kan ik dan wel weer lachen.
dai.ly/p8S134
*aan vinger ruikt*

kneuterzak | 26-08-11 | 13:24

Wanneer wordt ze uit de VVD gedonderd? lijkt me dat na zo'n rapport een royement onontkoombaar is. Zet 'm op Mark.

Charles Swietert | 26-08-11 | 13:11

@Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 12:58

Het zijn er zoveel, dat je er gewoon misselijk van wordt. Het gevaar is echter ook groot dat, als ontdekt wordt dat er aan al die bestuurders iets kleeft, het een 'wij tegen zij' verhaal begint te worden.

Nu veroordelen moralistiche graaierts andere graaierts, vooral om de aandacht af te leiden en zelf uit de wind te blijven. Maar wat als iedereen een graaiert blijkt te zijn? Dan weten ze het van elkaar en helpen elkaar om het onder de pet te houden.

Al vrees ik dat het op heel veel plekken reeds zo ver gekomen is....

Als je dit wilt oplossen, kan dat alleen met een sterke leider/leidster met de juiste inborst, onaantastbaarheid en die bergen schijt heeft aan heilige huisjes. Zo iemand noem je ook wel een dictator.

Vrees ik...

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 13:07

Met hart en ziel een links wijf. Het voorbeeld van een salonsocialist...

BarneyBoner | 26-08-11 | 13:06

Zitten er nog in de politiek die niet corrupt zijn? Hier is alvast mijn lijstje:

Rest In Privacy | 26-08-11 | 12:59

Een echte vvd'er dus.... daar lik ik mijn vingers bij af

buut | 26-08-11 | 12:59

Ach Wilma, kom maar naar Limburg, daar is dat de normale gang van zaken....

Aktivist | 26-08-11 | 12:58

Overigens is de mega-faal met Chemie Pack op het conto te schrijven van nog zo'n weggepromoveerde faalhaas, Nico van Mourik, die gemeentesecretaris was in Breda tot daar een anoniem briefje opdook. Toen bleek bij een beetje navraag dat hij niet bepaald geliefd was in zijn functie. Niet besluitvaardig, alles was enerzijds-anderzijds, creeerde met een directieraad een soort bestuurlijk waterhoofd, stuurde alle ambtenaren 6 x per jaar een moraliserende email over integriteit en noemde dat "leiderschap".
En voila het eindresultaat: een megafail die leidt tot 71 miljoen euro schade (door u en mij op te hoesten) en waarbij hulpverleners onnodig in levensgevaar zijn gebracht.
*
Oh ja, hij zit er nog steeds hoor, als directeur van de Veiligheidsregio. Klaar voor de volgende ramp. Pluche kleeft zo, he.

Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 12:58

@Stroopdoos | 26-08-11 | 11:31
Daarom zitten er ook zoveel criminelen in de politiek .. duh. :D

SyntaxError | 26-08-11 | 12:57

Zo rollen psychopaten.

o)+ | 26-08-11 | 12:54

Weet je wie ook dol op vernietigen was ?

Gier | 26-08-11 | 12:54

Ik zeg: Meer vrouwen op hoge functies !!
Machtsgeil kudtwijf .. jammer he dat de enesbee niet meer bestaat he, daar zouden ze nog wel een baantje voor u hebben.

SyntaxError | 26-08-11 | 12:51

Verver beschikt over precies de juiste competenties om bestuurder te zijn ergens in een provicie of gemeente te Nederland. We zien mevrouw Verver vast nog ergens terug.

henkojenko | 26-08-11 | 12:48

Weer die freule. Dat is de benaming voor een ongetrouwd adellijk meisje, heer Brusselmans. Mevrouw Verver valt op geen enkele manier in die categorie.

Jan Zand | 26-08-11 | 12:48

Hoe corrupt en kleverig het bestuurlijke wereldje wel niet is, blijkt wel uit het feit dat de opvolgster, Joan Leemhuis-Stout is aangesteld als waarnemend burgermeester.

Deze dame was in 1999 betrokken bij de Ceteco affaire, waar ze toendertijd als Commissaris van de Koningin politiek verantwoordelijk voor was. Ze is afgetreden, belandt vervolgens weer in het bijbaantjes circuit en wordt zelfs in 2003 geridderd tot Officier in de Orde van Oranje-Naussa!

Dus geen zorgen: ook deze Nina Brink kloon duikt gewoon weer op en blijft gewoon haar zakken vullen!

Bronvermelding: nl.wikipedia.org/wiki/Joan_Leemhuis-St...

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 12:48

Wat een heerlijk stukje leesvoer. Ik kan niet wachten tot het 2 uur is.

Terpetijnzeikert | 26-08-11 | 12:45

pek

schiedammertje | 26-08-11 | 12:42

Schiedam -1!
Pak en veren +1!

schiedammertje | 26-08-11 | 12:42

GeenStijl, blijf deze dame aub volgen, want zodra de storm geluwd is, begint de baantjesmachine te ronken.
* spitst oren *
Volgens mij wordt ie in de verte al opgestart.

Wilhelmina Kuttje | 26-08-11 | 12:40

Heb vroeger zaken gedaan met bouwbedrijf Van der Tempel.
Was altijd correct en dienstverlenend. Dat zij nu door de grond worden geboord door deze VVD trut en haar corrupte ambtenaren is onterecht.

Boomschade | 26-08-11 | 12:37

@Klokkie | 26-08-11 | 12:29
Zo gauw de PVV moet gaan besturen, zul je zien dat corruptie niet partijgebonden is.

Politiek is slechts een plaatsje dicht bij de provisiekast.

Bakito | 26-08-11 | 12:32

Klokkie | 26-08-11 | 12:29 Declareer jij ook dubbel?

zeg maar jansen | 26-08-11 | 12:31

De bak in met dat monster.
Wordt tijd dat Geert zich eens uitspreekt over dit soort gedrag (rechtse hobby) en niet alleen de linkse hobbies aanpakt!

Klokkie | 26-08-11 | 12:29

De bak in met dat monster.
Wordt tijd dat Geert zich eens uitspreekt over dit soort gedrag (rechtse hobby) en niet alleen de linkse hobbies aanpakt!

Klokkie | 26-08-11 | 12:29

Huh? VVD?


Verwarrend...

Bakito | 26-08-11 | 12:29

@Muxje | 26-08-11 | 12:07
Goed opgemerkt. Ze is totaal van de pot gerukt.

Fijnstoffer | 26-08-11 | 12:28

mental K | 26-08-11 | 12:12 Ingeruild voor meer ellende. Google maar eens op Leemhuis-Stout.

zeg maar jansen | 26-08-11 | 12:27

Zeg, nu we het toch over corrupte VVD-ers hebben. nl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Hulman
Ik zie dat de goede man inmiddels, sinds 1 juli 2011, directeur van 9292 | REISinformatiegroep is ? Dus toch weer een leuk overheidsbaantje gekregen ? Overigens ga ik er in mijn onschuld vanuit dat mevr. Verver op het eerst volgende VVD congres publiekelijk geroyeerd wordt om te laten zien dat de VVD een partij is die genoeg zelfreinigend vermogen heeft.

Marcus Porcius Cato | 26-08-11 | 12:27

@vraagstaart | 26-08-11 | 12:20

Het wordt best lastig, om waar dan ook, vis te kopen, zonder dat er een luchtje aan zit.

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 12:25

@vraagstaart | 26-08-11 | 12:20
Hij leest te rap, dan sla je zinnen over.

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:21

Ze heeft haar naam niet mee : 2 x zo ver heen.

Dolphi | 26-08-11 | 12:20

@JanRap | 26-08-11 | 11:52 Inderdaad. Als haar zoon visboer was geweest, had ze DE GEMEENTE nooit opdracht mogen geven om daar vis te kopen. Omdat daar dan een luchtje aan zit.

Wat snap je daar niet aan?

vraagstaart | 26-08-11 | 12:20

En als "straf" wordt ze op non-actief gesteld incl. wachtgeld en op naar het volgende door mede-babyboomers toegeschoven baantje. Ik zou zeggen 5 jaar cel en 1 miljoen boete maar dat zal er met deze overheid wel niet van komen).

The Evil One | 26-08-11 | 12:18

@JanRap | 26-08-11 | 12:11

Dus je bedoelt eigenlijk dat het allemaal best wel te begrijpen is wat ze gedaan heeft? Dat je zonder corruptie en afpersing een grijze muis bent?

Ik hou het er maar op dat je je niet echt bewust bent van hetgeen dit spook uitgevreten heeft.

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 12:16

Een parelketting ? LOL! (of bedoelen jullie echt een parelketting)

Dirrek | 26-08-11 | 12:14

hey, ze is nu tenminste opgestapt.. dat zouden er meeerrrrr moeten doen!!

mental K | 26-08-11 | 12:12

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 |
"Doe eens goed inlezen, meneer Rap."
Tuurlijk joh, deze burgemeester was geen grijze muis zoals verwacht wordt.

JanRap | 26-08-11 | 12:11

Brusselmans +1

ecologiste | 26-08-11 | 12:10

een paar jaar geleden werden er REKENKAMERS geintroduceerd op gemeentelijk nivo-zgn om dit soort praktiojken te voorkomen. Iedereen wist dat het een lachertje was maar ja weer een bende ambtenaren onder de pannen, die nooit ontslagen kunnen worden.In NL is het simpel als burger moet je alsmaar meer betalen aan belasting en voor de rest je bek houden.

frenchy | 26-08-11 | 12:09

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:07 Visa's zijn voor toerisme en business maar ik ging net iets te ver voor business. Mijn baas is erop aangesproken en zal moeten betalen voor zijn opzet.

Stroopdoos | 26-08-11 | 12:08

@Biff Eagleburger | 26-08-11 | 12:06
Opstappen?

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:08

@Fijnstoffer 11:46: Zie ook haar reactie in het AD: ze stapt op omdat ze de pers beu is en "in deze hetzeachtige sfeer niet kan functioneren". Gekker moet/kan het niet worden...

Muxje | 26-08-11 | 12:07

@nober | 26-08-11 | 12:05
Man in regenjas.
Ken je die dan niet?

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:07

Goed zo, Ellen van Gaalen van het AD!

Prze***walski | 26-08-11 | 12:07

@Stroopdoos | 26-08-11 | 12:05
Da's niet erg slim.
In Nederland was je er nog wel mee weg gekomen, maar daar, tja.

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:07

Op naar het volgende lucratieve baantje !!!
Zo iemand zou (in theorie) NOOIT meer voor de overheid aan de bak mogen komen... in pure wanhoop en frustratie schreeuwen doet

Meersche Wes | 26-08-11 | 12:06

Wat heeft Wilma eigenlijk wel goed gedaan? Ik kan zo snel niets vinden.

Biff Eagleburger | 26-08-11 | 12:06

@dlseth_ | 26-08-11 | 12:04

Bij de zoon van mevrouw Verver?

brutus68 | 26-08-11 | 12:06

Maar Verver ontsloeg dus een ambtenaar omdat deze het vertikte om het tasje van de VVD-freule te dragen.

Geenstijl wat een broodje aap. Als dit echt was gebeurd was dit wel in het nieuws gekomen. Zeker gehoord van een geheime informant?

nober | 26-08-11 | 12:05

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:59
Visa violation. Werken op toeristen visa. Afgelopen weekend 3 dagen in jail in geel pakkie. Pas ingenomen en opdracht gekregen het land asap te verlaten. Anders had ik er tot midden september rondgereden.

Stroopdoos | 26-08-11 | 12:05

*hijskraan bestelt voor volledige lokale overheid van Schiedam*

dlseth_ | 26-08-11 | 12:04

@baba4oog | 26-08-11 | 12:03
Goed idee.

*Subsidie aanvraag de deur uit doet.*

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:03

Ja, u bent over de scheef gegaan en ja, ook wij, het voltallige college, hebben zitten slapen alsook de gemeenteraad alsook godmagwetenwie die controle had moeten voeren over die vrouwelijke Capone. Dus ja, kudt, geld weg en jij moet ook weg maar met wachtgeldregeling anders lapt ze ons er allemaal bij. En zo geschiedde het lieve kijkbuiskindertjes dat ook in Schiedamski fraude en corruptie onder het verdoezeltapijt werd geschoven. Opgeruimd staat netjes.

Sliptong | 26-08-11 | 12:03

Tijd voor een eenmalig "Pek & Veren Festival" in het pittoreske Schiedam.

baba4oog | 26-08-11 | 12:03

@kneuterzak | 26-08-11 | 11:57
Dat is nu net het probleem. Dat weten ze niet, of ze willen het niet weten.

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:02

@JanRap | 26-08-11 | 11:52
Toch is het beter dat je eerst even alles leest.

Voorkomt dat je een hoop onzin uitkraamt.

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:01

@Dagobert D. | 26-08-11 | 11:46
Alleen de slechte.

Helaas zijn er weinig goede.

Che_cuevara | 26-08-11 | 12:00

Kortom Wilma is een crimineel, en criminelen horen in de petoet.

Dr.Thorvaldt | 26-08-11 | 11:59

@JanRap | 26-08-11 | 11:52

Doe eens goed inlezen, meneer Rap.

tisallemaalwatzeg | 26-08-11 | 11:59

@Stroopdoos | 26-08-11 | 11:54
Wat had je dan gedaan? Een papiertje op de grond gegooid of zo.

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:59

@Merkava | 26-08-11 | 11:46
Sjoerd Swane VVD fractievoorzitter Maarssen,
Voor corruptie, valsheid in geschrifte en belastingfraude

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:58

@Merkava | 26-08-11 | 11:54: Hij is ook veroordeeld wegens ambtelijke corruptie.

Melchior C Balthasar | 26-08-11 | 11:57

Wat heeft dat wijf toch een ontiechelijke plaat veur heur kop.
Je weet dat dit soort zaken vroeg of laat uitkomen.

kneuterzak | 26-08-11 | 11:57

@JanRap | 26-08-11 | 11:52 |
Wie zegt dat?

Dorst | 26-08-11 | 11:56

@Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:48
Ook ik vind het niet erg als bestuurders af en toe geld van de gemeenschap in eigen zak steken, ze hebben er hard voor moeten knokken met de ellebogen om op zulke posities terecht te komen.
Che_cuevara | 26-08-11 | 11:52 | + 0 -

hihi?

Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:55

Ik durft te wedden dat ze geen celstraf krijgt (wat in een land met fatsoenlijke rechtspraak wel zou volgen) maar over een half jaar wel een paar leuke baantjes als commissaris in een RvB heeft.

sitzkrieg | 26-08-11 | 11:55

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:50
Oeff! Ik vond 3 dagen Amerikaanse cel al een eeuwigheid.

Stroopdoos | 26-08-11 | 11:54

@Melchior C Balthasar
Ja duh! Volgens artikel: belastingfraude. Das een van de zwaarste overtredingen die je kan maken in NL. Je kan beter je schoonmoeder omver knallen.

Merkava | 26-08-11 | 11:54

Mariko Peters gelijk ook arresteren en in afwachting van haar proces vasthouden. Deze criminaliteit moet een hoge prioriteit hebben. Integriteit wordt duur betaald maar dan moet het er ook zijn.

Stroopdoos | 26-08-11 | 11:53

Vrije wereld hee, die burgemeester mag dus geen zaken doen bij familie. Als d'r zoon een visboer was geweest had ze daar nóóit vis mogen kopen dus.
Verder: ze heeft ruzie met een aannemer. Man, daar zijn hele tv programma's over!
Iedereen mag ruzie hebben met z'n aannemer, maar niet als je burgemeester bent, wat is dat nou voor rare wereld?

JanRap | 26-08-11 | 11:52

@Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:48
Ik zou het niet weten, maar het is overduidelijk en niet bedoeld om die iemand ergens van te beschuldigen.
Je zou het als een soort van satire kunnen zien.
En zo zie ik het ook, vind het wel leuk.

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:52

@Heau even
In ieder geval geeft de VS in dat geval nog de schijn dat het corruptie aanpakt. In Nederland zijn we ondertussen zo laf geworden dat de straf op corruptie een korte publieke vernedering is om vervolgens weer doodleuk ergens anders door te gaan met graaien en zieken. Geef mij dan maar de VS, waar af en toe nog rechtvaardigheid te vinden is.

Merkava | 26-08-11 | 11:52

en daarna dan..... na openbaring van her rapport..... vvd, pvda, cda... er zijn zoveel misbruikers en incapabelen.

Iwmac | 26-08-11 | 11:52

@Stroopdoos | 26-08-11 | 11:48
Als ze hiervoor in de Verenigde Staten "maar" 10 jaar zou krijgen mag ze zich nog gelukkig prijzen.

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:50

Ik werk bij een Ministerie, maar hier wordt alles gecontroleerd door boekhouders, en verkeerd declareren valt altijd op, want iemand anders moet het uitkeren.
Altijd heel erg vreemd hoe ze dit kunnen doen zonder dat ze op de vingers getikt worden.

tis_wat | 26-08-11 | 11:50

Merkava | 26-08-11 | 11:46
We hadden het over de VS, niet over NL. Hoe het er in NL aan toe gaat is belachelijk, maar durven beweren dat in de VS corruptie altijd keihard wordt aangepakt is minstens net zo belachelijk. Dat systeem leeft van corruptie.

Heau even | 26-08-11 | 11:50

@ Langehalensnelthuis 11:43. Verklaar U nader. Heeft dit met het onderwerp te maken? Welke kant wilt u op? Wat wilt u zeggen? Heldere taal graag.

bbbachstra | 26-08-11 | 11:49

Ze had beter bij GL kunnen zitten dan hoor je er niets over.

Bluto Blutarsky | 26-08-11 | 11:48

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:39
Thank you! Hier zouden de Amerikanen dus korte metten mee maken. Aanklagen, veroordelen en vanwege machtsmisbruik + creëren angst-cultuur gelijk 10 jaar vastzetten. Terug naar start enzo.

Stroopdoos | 26-08-11 | 11:48

@Che_cuevara | 26-08-11 | 11:45 | + 0 -
Is dat niet strafbaar wat hij doet?
Uitgeven voor iemand en dan een pakkende quote het internet op knallen?

Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:48

zijn ze niet allemaal zo?

Dagobert D. | 26-08-11 | 11:46

Ik ben benieuwd waar dit dom blondje weer boven komt drijven.

Bataaf | 26-08-11 | 11:46

@Heau even
Heb jij uberhaupt een voorbeeld van een curruptie politicus in NL die berecht was? Al was het er maar 1 dan was het nog oneindig veel meer dan het nu daadwerkelijk is.

Merkava | 26-08-11 | 11:46

Dit Verver-mens is totaal corrupt, maar ook ziek of defect in haar kop. De ethiek-module is helemaal aan gruzelementen. Zij moet onverwijld worden opgenomen met een intensieve behandeling en begeleiding. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de kliek die alles zag maar zweeg.

Fijnstoffer | 26-08-11 | 11:46

Langehalensnelthuis | 26-08-11 | 11:43
GS is links noch rechts, en stelt zaken aan de kaak daar waar nodig. Dat er over het algemeen vaker aan de linkerzijde van het spectrum dingen aan de kaak gesteld moeten worden, kunnen zij ook niks aan doen.
Maar als het dan een keer raak is aan de rechterkant, is het alleen maar goed dat er een site als GS bestaat.

Heau even | 26-08-11 | 11:46

@Herr Knäckebröd | 26-08-11 | 11:38
Grapje neem ik aan?

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:45

@zeg maar jansen | 26-08-11 | 11:38
Widtvoet is druk bezig het accountje te regelen.
Even geduld zou ik zeggen

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:45

Merkava | 26-08-11 | 11:40
Elk voorbeeld van u heeft een tegenvoorbeeld waarin er niks gebeurt. Degenen die gestraft worden, hadden domweg niet de juiste vriendjes om ermee weg te komen.

Heau even | 26-08-11 | 11:44

@Kaas de Vies
Ik weet wel dat ik hier het einde niet van ga meemaken in NL. Als ik dan toch in een bananen republiek woon, dan liever een met mooi weer en lekkere wijven.

Merkava | 26-08-11 | 11:44

@ministerofsillywalks | 26-08-11 | 11:38
Dat was al in juni.

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:43

Neemt GS nu ook een ruk naar links, zoals kabinet Rutte nu doet? (speelt voor Robin Hood). Allemans vriendjes daar bij GS. Nu al nivellering terwijl verzuiling was vereist. Ergo, geen bestaansrecht.

Langehalensnelthuis | 26-08-11 | 11:43

frenchy | 26-08-11 | 11:38
Het ligt niet aan een gebrek aan controle. Het zou ook niet goed zijn als Den Haag de absolute controle over alles zou hebben. Zo werkt een bedrijf ook niet. 'De baas' mag dan eindverantwoordelijke zijn, hij is niet letterlijk verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt binnen een bedrijf. En dat is maar goed ook.

Nee, het is een schokkend gebrek aan zelfreflectie van een persoon als Verver, tezamen met een schokkende overvloed aan zelfkastijding van direct betrokkenen, welke leidt tot dergelijke onbegrijpelijke excessen.
Want dat is het, onbegrijpelijk.

Heau even | 26-08-11 | 11:43

Vanavond in alle nieuwsrubrieken!

Dr. Mabuse | 26-08-11 | 11:43

@Merkava | 26-08-11 | 11:35 | + 0 -
Ik begrijp het ook niet.

Normale burgers krijgen om de meest pietlutigge dingen politie en OM achter zich aan.

Het is dat ik geen haar meer heb, anders zat ik het er nu uit te trekken.

Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:41

@Heau even
Lees dit maar eens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rod_Blagojevich

Een Senator die mogelijk voor 300 jaar de bak in gaat.

En zo zijn er nog vele andere voorbeelden waar corruptie keihard gestraft is/wordt.

Merkava | 26-08-11 | 11:40

Het enige positieve aan dit debacle is

"Maar Verver ontsloeg dus een ambtenaar omdat deze het vertikte om het tasje van de VVD-freule te dragen"

Ambtenaren kunnen dus blijkbaar wel gewoon ontslagen worden. Wist ik niet, namelijk nog nooit gezien/gehoord of gelezen.

Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:40

Er zijn landen waar je met dergelijk corrupt gedrag achter de tralies kan belanden, of erger nog voor een vuurpeleton. In deze casus zal wel weer een "regeling" getroffen worden.

brutus68 | 26-08-11 | 11:40

Integriteit en dienstbaarheid zijn verruild voor rosé en status. Op een dag is het volk het spuugzat. Let maar op!

Pastor Sippenhaft | 26-08-11 | 11:40

@Stroopdoos | 26-08-11 | 11:31
Welcome in the Netherlands.

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:39

Semolina Pilchard | 26-08-11 | 11:38
Het is 'beyond reason'. In die zin tenminste.

Heau even | 26-08-11 | 11:39

Doe eens terugbetalen dan!

Herr Knäckebröd | 26-08-11 | 11:38

@keauning | 26-08-11 | 11:28
Hopelijk in een klein "kamertje"

Che_cuevara | 26-08-11 | 11:38

de VVD blijkt net zo veel corrupte bestuurders te hebben als de PVDA.
allemaal gebrek aan CONTROLE door die mafkezen in den haag.

frenchy | 26-08-11 | 11:38

Wat zou ze er zelf over twitteren? Even bij @widtvoet kijken zo.

#tweet

zeg maar jansen | 26-08-11 | 11:38

Glas-Plas-Was

joemiejas | 26-08-11 | 11:38

Dit maakt me werkelijk witheet, beyond reasonable.

Semolina Pilchard | 26-08-11 | 11:38

Merkava | 26-08-11 | 11:35
In Amerika zou er ook niks zijn gebeurd. Sterker nog, daar is het tot het allerhoogste niveau heel normaal allemaal. Mensen als Bush en Cheney lopen ook nog vrij rond.

Heau even | 26-08-11 | 11:37

Het erge hieraan is dat het dus geaccepteerd/gedoogd wordt door:

De Ambtenaren
De Wethouders
Talloze integriteitscommissies in Schiedem
Het OM
maar bovenal de kiezers/ingezetenen

Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:37

-weggejorist en opgerot-

Semolina Pilchard | 26-08-11 | 11:37

En de loonslaven in NL steeds verder uitwringen , tijd dat al die graaiers die al decennia lang bezig zijn eens berecht worden en een extra gaatje krijgen !! Om te KOTSEN en nu worden enkele zaken bekend en dat vinden ze niet leuk dusssss hoppa we gaan naar de E.U. in Brussel want daar is geen enkele controle op die corrupte bende!

klasos | 26-08-11 | 11:37

Laten we vanaf vandaag elke euro die via de (r)overheid vloeit "zwart geld" noemen.
En het geld dat in de echte economie omgaat noemen we wit geld.

Deze mevrouw doet dus aan zwartwassen.

Vanaf heden doet Z de V BV alleen nog zaken buiten de Nederlandse staat om.
Belastingdienst incluis. Geheel wit!

ZDEV | 26-08-11 | 11:35

Wilma is een overmatig vleeseter ?

kalasjniknal | 26-08-11 | 11:35

@Kaas de Vies
Ik zeg eht nogmaals. Wij zijn ondertussen niet beter dan een gemiddeld Zuid Amerikaans land qua corruptie. In de VS zou dit mens voor tig jaar de bak in zijn gegaan, maar hier houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en ondertussen lachen ze zich de ballen uit hun broek, want het gewone "volk" doet er niks aan. Feodale klotezooi hier.

Merkava | 26-08-11 | 11:35

Hahaha de 1e 10 comments, allemaal rond dezelfde tijd geschreven, ongeveer allemaal dezelfde inhoud.

Eigenlijk heel erg treurig, voor ons dan.

Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:34

En dit is dus precies wat er bedoeld werd 16-08 jl in het NRC vraagt iemand zich echt nog af waardoor rellen op de straat ontstaan?

grappert | 26-08-11 | 11:34

@pica: Wilma Bever!

necrosis | 26-08-11 | 11:34

Dit is parelkettingen voor de zwijnen werpen.

Normpje | 26-08-11 | 11:34

Vernietigend zegt u?

Mijn ervaring als belaztingbetaler is dat zij binnenkort weer ergens anders aan de bak kan met de volgende kenmerken
Macht, dik betaald, falen, gouden handdruk.

Kaas de Vies | 26-08-11 | 11:32

Knippen en scheren,
Gevolgd door pek ende veren,
Afvoeren op een strontkar en nooit meer wederkeren....

necrosis | 26-08-11 | 11:32

Griekenland is er niks bij.

niet voor de hond | 26-08-11 | 11:32

Ach, ze kan altijd nog in Kunduz gaan werken voor GroenLinks.

Fopspeen | 26-08-11 | 11:32

Ik heb gehoord dat het OM haar strafrechtelijk gaat vervolgen! Oh nee, dat was maar een droom...

Merkava | 26-08-11 | 11:31

En na dit vernietigende rapport krijgt mevrouw natuurlijk een gouden handdruk, riant wachtgeld en een baan als Statenlid?

Geenstijlfiguur | 26-08-11 | 11:31

Worden criminelen hier niet vervolgd en opgesloten voor misdaden? Politici lijken de enigen die er helaas mee wegkomen.

Stroopdoos | 26-08-11 | 11:31

Veel politici zijn wereldvreemd, maar deze mevrouw blijft mij verbazen...

Requiescat in pace | 26-08-11 | 11:30

Volgend jaar heeft ze haar eerste commissariaatje binnen. Want zo werkt dat, incompetentie wordt zo hard mogelijk beloond.

Heau even | 26-08-11 | 11:30

Een stad krijgt de bestuurders die het verdient.

sjaakdeslinksesul | 26-08-11 | 11:30

Ben ik op Politiek24.nl beland ofzeau...

-edit: geduld, nu eerst de ernst, straks komt de luim -

und warum? | 26-08-11 | 11:28

Ach, die zit in 2015 in de Eerste Kamer.

keauning | 26-08-11 | 11:28

prima - nu nog mariko
dit land kan zo veel beter

acac | 26-08-11 | 11:28

Kak kak kak
steek dat geld in mijn zak

ZDEV | 26-08-11 | 11:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl