Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FOUT! Mariko Peters bezorgde vriendje veel geld

mikadoei.jpeg Wat kwam ze goed weg hè, onze Mikado, toen het rapport van BuZa stelde dat ze het advies voor de subsidie aan haar vriendje eigenlijk niet had mogen schrijven, maar dat het inhoudelijk geen aanleiding gaf om te twijfelen aan haar integriteit. Maarrr! In dat rapport stond ook dat Mariko als plaatsvervangend ambassadeur op 21 mei 2006 haar krabbel zette onder een freelance cultuuropdracht voor haar vriendje Robert Kluyver aan de ambassade. 'Ongelukkig', noemde het rapport dat. 'Totaalfaal', schrijft de Televaag vanmorgen. De krant heeft wat documenten gewobt en wat blijkt: die opdracht rammelt aan alle kanten. Mariko was op 7 mei al gewaarschuwd om zich als diplomate NIET te bemoeien met de inhuur van Robert, maar twee weken later zette ze tóch haar krabbel. Ook blijkt dat Robert al in april was begonnen aan de klus, slechts twee dagen nadat hij zijn voorstel had ingediend, terwijl dat dertien weken van tevoren al moet. Ook ving hij ZEVENDUIZEND DOLLAR voor een 'consultancy in culturele ontwikkelingszaken' met een looptijd van een lullige DRIE WEKEN. Chef Geld van de ambassade noemde de kosten 'erg vrijblijvend' en 'aan de hoge kant'. Dan kun je nog zulke gelikte adviesjes schrijven, als je gewaarschuwd bent om in het vervolg zakelijk bij je vriendje uit de buurt te blijven maar je zet TOCH je krabbel onder een opdracht die niet volgens de regels is opgestart en die inhoudelijk aan alle kanten rammelt, ben je fout. Het is tijd voor duizend kleine excuses aan het volk, en een appeltjesgroen afscheid. Daaaag, mevrouw de machtsmisbruiker!

Reaguursels

Inloggen

7000 dollar voor een freelancert voor 3 weken is best goedkoop (uitgaande van een 40-urige werkweek), even afgerond dat is €60/uur.

Fireblade1971versie2 | 25-08-11 | 05:21

Hoezee!! Dat zij dit soort uitschot is het eindelijk gebeurt met GL. Lazer op Peters met je poffertjesporem!!

hans6100 | 24-08-11 | 19:30

Snerpe Schede | 24-08-11 | 15:19
Niet dat het bedrag relevant is ofzo, maar je weet niet eens hoeveel uren meneer hiervoor heeft moeten "werken". Ja, werken tussen aanhalingstekens, want hij heeft ook nog eens 38.000 euro verdiend met een Romeo en Juliet voorstelling, in datzelfde Afghanistan. Dat is niet werken, dat is uitvreten.

Fryske Pugilist | 24-08-11 | 18:44

M-Bozz | 24-08-11 | 14:54 | + -1 -

-1? :) Mariko hier aanwezig?

M-Bozz | 24-08-11 | 17:05

Bergverzet | 24-08-11 | 12:07 | + 1 -
Er is wel een heel belangrijk verschil tussen je verrijken in de private of collectieve sector. Bij de eerste ben je zwaar de sigaar als je wordt gepakt en bij de tweede krijg je in het allerergste geval een andere, betere, baan. En daarbij meestal nog een vette gouden handdruk. Zie bijvoorbeeld diplomafraude HBO (veel geld binnenharken) versus fraude met fakturen, de bouwfraude of fraude met certificaten in de private sector (ook veel geld binneharken). Geert Dales, Mikado, en consorten zijn er weer goed vanaf gekomen.

Milton Friedman | 24-08-11 | 15:57

Laat Mariko, samen met Job, het karwei afmaken. Laat ze zitten om de implosie van Links verder vorm te geven en definitief te maken.

henkojenko | 24-08-11 | 15:31

Wat een engnek, gladjanus, glibberig sujet is die Robert.
Dit is het absolute prototype uit-de-ruif-vreter.Als er een de weg weet in subsidieland is hij 't. Ik ga Robert vragen mij te helpen subsidie te krijgen voor het opzetten van mijn bromtollenfabriek.(natuurlijk in Afghanistan)

jarretelli | 24-08-11 | 15:30

Was Jhim or Mariko nu veroordeelt? Hmm, wie moet dan als eerste vertrekken?

doehetlichtuit | 24-08-11 | 15:23

7000 dollar is een kleine 5000 euro voor drie weken, niet echt veel voor een freelance klus. beetje trappen tegen een dood paard dit.

Snerpe Schede | 24-08-11 | 15:19

Haha, het heerlijke van GS: het ontmaskeren van nepotisten, corrupten en graaiers! +veel

M-Bozz | 24-08-11 | 14:54

Ik heb medelijden met "mevrouw"Peters, ze heeft zoveel beton voor haar kop dat ze niet ziet, dat ze GL hiermee beschadigt, voor zover dat nog kan.

Oldfool | 24-08-11 | 14:45

Burgemeester Verver van Schiedam, Mariko van GL enz.enz. Politiek is rot en stinkt! Vertrouwen=0

Ma Flodder | 24-08-11 | 14:44

Ik zet vanaf nu iedere avond mijn thermostaat op 30 graden en de schuifpui wagenwijd open, net zo lang tot Mariko Peters weg is. Eigen schuld boomknuffelaars.

JoeDaPlumbert | 24-08-11 | 14:43

En weer een doddse stilte van GL kant.

Radicalimero | 24-08-11 | 14:38

hagelkruis | 24-08-11 | 13:35
Klopt helemaal.

ecologiste | 24-08-11 | 14:26

Mariko ik vergeef het je meteen, maar doe iedere belasting betaler dan wel effe een éénmalige gift van 7 duizend. Wel zo eerlijk. Bezuinig maar op dat onzinnige links gedoe, dan kan je mijn uitermate interssant voorstel van financieren.

Fokjeop | 24-08-11 | 14:20

Stink communisten.

--neus-- | 24-08-11 | 14:20

Ik kijk uit naar de volgende beschuldiging en zwartmakerij van GL naar een politicus van een andere partij.
GL schijnt daar patent op te hebben....

Henk-Baggeraar | 24-08-11 | 14:19

Wel een aardige dame om te zien, kan altijd nog achter het raam mocht Sap een keer wakker worden en de stekker er uit trekken. Wel eerst goede afspraak maken voor je naar binnen gaat anders wordt je genaaid.

Kerejaan | 24-08-11 | 14:00

Het gaat er natuurljk helemaal niet om of 7000 veel of weinig gevonden wordt: het gaat erom dat een ambtenaar tegen instructies van de baas in doorgaat met een karweitje waar belangenverstrengeling op de loer ligt, en vervolgens een paar jaar later thuis gaat zitten nadenken of zij wel integer is geweest, dan tot de conclusie komt dat dat het geval is geweest, zonder dit voorval te melden. En na al dat gezeik op GS zal NRC zich hopelijk niet een tweede keer voor de kar laten spannen voor een spinactie van GL. En BuZa haar eigen vlees laten keuren bij een gerezen twijfel is blijkbaar ook niet zo zinvol. Niet meer doen dus. Dat zet alleen maar kwalijke precedenten bij andere diplomaten.

SheriffSharif | 24-08-11 | 13:51

@Nylund | 24-08-11 | 13:29
En toch heb je moeite om mijn tegels goed te lezen (en te begrijpen). Ach ja, ook gegroet verder.

Hölzenbein | 24-08-11 | 13:48

Let op dat wijf blijft zitten en GL is ineens vergeten dat ze iedereen met een dikke vinger aanwijzen die verdacht wordt van afwijkend gedrag. Maar ja dit is geen brievenbus pissen bij een irritante buurvrouw, maar geld weggeven van ons allemaal om er zelf via een omweg beter van te worden.
Dat is gewenst linksch gedrag dus je hoort ze er niet over.

funkyd | 24-08-11 | 13:47

@Xel | 24-08-11 | 13:41
voor mensen die dat niet doen dan...

Xel | 24-08-11 | 13:41

@Hölzenbein | 24-08-11 | 10:50
Yep, ik heb een hele dikke vinger die niet "practise as they preach", om het in goed Nederlands te houden.

Xel | 24-08-11 | 13:41

In dit fake-land is 2% lid van een politieke partij, en 01% baantjesjager via die partijen, met dat uitschot moeten we het doen, excessen als hoer Peters zijn het TOPJE van de ijsberg, ze chanteren elkaar allemaal met hun geflikflooi en daarom komt er zo weinig naar buiten.
Dit land doet of het niveau heeft maar het omgekeerde is waar.

hagelkruis | 24-08-11 | 13:35

Zeg, Mariko, Ik krijg langzamerhand het gevoel dat je een beetje ongeloofwaardig begint te worden. Of heb ik het mis?

Plurkmans | 24-08-11 | 13:32

JohnDee | 24-08-11 | 13:27 | + 0 -
Waarom is Mikado nog in functie? Omdat ze het topje van de ijsberg is bij de subsidieslurpende collectieve sector in dit land.

Milton Friedman | 24-08-11 | 13:31

@Schoorsteenveger | 24-08-11 | 13:20

op het moment van tekenen was de ambassadeur niet aanwezig,het was Mariko de plaatsvervangend ambassadeur die tekende. Dat is zelfs nog zieker dat je wacht tot de ambassadeur weg is om je oplicht praktijken uit te voeren.

Wenna | 24-08-11 | 13:30

Hölzenbein | 24-08-11 | 10:22
Ik had me voorgenomen niet meer op jouw propaganda te reageren maar abjecte onwaarheden irriteren me mateloos, vandaar..
Wederom weer een staaltje van je ongeínformeerdheid. Bernhard heeft toen al zijn publieke functies moeten)opgegeven.
Gegroet verder.

Nylund | 24-08-11 | 13:29

Waarom is dit mens nog steeds in haar functie ?
Ze moet wel iets bijzonders doen voor haar partijgenoten, én daar erg goed in zijn.....

JohnDee | 24-08-11 | 13:27

Jean Kloot | 24-08-11 | 11:35

+1
Dat dus.

Seraphin | 24-08-11 | 13:27

Fryske Pugilist | 24-08-11 | 13:06
Ah ja, dat was het; daar was die 38k euro van de Prins Claus stichting toch voor? Ben vooral benieuwd naar het totaal plaatje: 38k euro + 7k USD + [...]?

Hier en daar een paar miljoen wordt vroeg of laat écht geld.

Seraphin | 24-08-11 | 13:24

Wenna | 24-08-11 | 12:38
Ook om de rest van het ambassadepersoneel, met name meneer de ambassadeur zelf, de hand boven het hoofd te houden. Mariko Peters heeft geopereerd binnen een regime dat sowieso niet deugde. Als ze Peters aan de schanpaal gaan nagelen moeten ze de rest van dat zootje óók aan de schandpaal nagelen.

Schoorsteenveger | 24-08-11 | 13:20

@kippevlees | 24-08-11 | 12:41
Ben even op die joop.nl gaan zoeken, want ik geloof niet zo maar wat iedere haarbal schrijft. Er zijn wel drie artikels die over haar gaan, maar misschien zijn ze je niet 'vingerwijzend' genoeg, of niet naar je zin? Wat wil je horen? Dus jij gelooft ook gewoon klakkeloos in wat krantjes schrijven? Heb nergens een aanklacht van een rechtbank kunnen lezen, jij wel? En die maken toch per slot van rekening uit of iemand fout is of niet, niet de krantjes...

Hölzenbein | 24-08-11 | 13:12

Wat moet er gebeuren voordat GL eens zelf ingrijpt?

Henk-Baggeraar | 24-08-11 | 13:11

Seraphin | 24-08-11 | 09:23
Romeo en Juliet. Dat is wat Kluyver heeft gedaan. Nee echt, serieus. Romeo en Juliet, voor grof geld, in Afghanistan. Omdat men daar niets beters te doen heeft.

Fryske Pugilist | 24-08-11 | 13:06

Mariko moet oprutten en mijn advies om de partijnaam te veranderen naar EliteLinks ipv GroenLinks.

John Doorzon | 24-08-11 | 12:53

OP dat Ultra Linkse VARA siteje JOOP.nl wordt met geen woord gerept over de affaire Peters.
Laat staan dat JOOP een link legt tussen het zeer hoge percentage Groen Linksers dat i.v.m. geblunder,
gesjoemel, criminele activiteiten en/of leugens gedwongen de politiek moest verlaten.
Er schrijft daar bij JOOP de een of andere historicus,
Han van der Horst, en dat Ultra Linkse professortje heeft werkelijk overal verstand van en een mening over.
Of het nu gaat over Geert Wilders/ PVV of over een nier afstaan voor geld, Han van der Horst heeft er een mening over.
Maar over deze Groen Links ziekte van liegen en bedriegen en dan uiteindelijk de concequenties niet aanvaarden daar hoor je de JOOP professor niet over.

kippevlees | 24-08-11 | 12:41

Buza heeft dat rapport geschreven om de Groen-Links binnen boord te houden voor de missie in afghanistan. Een andere reden kan ik niet bedenken om z'n rapport te schrijven terwijl ze al gewaarschuwd was.

Wenna | 24-08-11 | 12:38

Hoe lang gaat dit nog door? Kan die Mikadoos niet gewoon weg? Ga eens weg.

Gomer Pyle | 24-08-11 | 12:26

Bertus Betonsloper | 24-08-11 | 12:11
Fijn om te horen dat jij nooit illegaal software download, parkeert zonder te betalen, een rolletje plakband mee naar huis neemt of post-it plakkertjes jat. Gefeliciteerd.

Bergverzet | 24-08-11 | 12:16

Bergverzet | 24-08-11 | 12:07
.
Behoorlijk verziekte geest heb je om te denken dat 'iedereen' zich onterecht zou verrijken. Bij mij kom jij iig niet door de sollicitatieprocedure. Next.

Bertus Betonsloper | 24-08-11 | 12:11

De constant tegenover andere opgeheven in erectie verkerende wijsvinger is bij GL veranderd in een slap ongewassen aanhangsel.

Links om | 24-08-11 | 12:08

Wat overigens allemaal maar weer aangeeft dat niets menselijks ons allen vreemd is. Als je vakkenvuller bij Piekema bent dan vul je je zakken in natura, als je een leasebakfunctie hebt declareer je privé kosten bij de baas en de fiscus, als je bouwfraudeondernemer bent factureer je multinational en overheid voor niet uitgevoerde werkzaamheden en als je ambtenaar of politicus bent help je je vriendjes aan een baan of klus zodat zij later jou in je tweede cariere ook weer aan fijne schnabbels helpen. Vinger opsteken wie nooit zichzelve onterecht verrijkt.

Bergverzet | 24-08-11 | 12:07

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 11:43
Uiteraard maar dat hoeft de opdrachtgever niet te weten.

Bergverzet | 24-08-11 | 11:59

Met Graai Links in de zandbak komen we er wel daar!

Portemonnee van de A | 24-08-11 | 11:58

@2amazing | 24-08-11 | 11:49
"aangezien er hier met belastinggeld wordt gestrooid is het noodzakelijk om deze Sinterklaas strikt te volgen."

Met vage filmpjes die jij op internet zet? Ja dat werkt wel ja.

Ik vertrouw toch meer in BuZa als in krantjes als Televaag of andere senstatiebladen en jou vertrouw ik al helemaal niet.

Hölzenbein | 24-08-11 | 11:53

Hölzenbein | 24-08-11 | 11:43
Ja, als MP haar bek open doet.
Robert heeft een baantje bij BuZa en aangezien er hier met belastinggeld wordt gestrooid is het noodzakelijk om deze Sinterklaas strikt te volgen.

2amazing | 24-08-11 | 11:49

ach.. ontwikkelingswerkers.. De meeste zitten er voor henzelf. Beetje goed doen, hoop van de wereld zien en als held onthaald worden overal. Valt in Nederland ook genoeg te helpen. Zet bijv. eens een bejaarde onder douche, mag die 2 x ipv 1x per week. Loop eens een rondje met ze, komen ze ook nog eens buiten.

jebenteenZ | 24-08-11 | 11:44

@2amazing | 24-08-11 | 11:36
Weet je ook al hoe laat hij gaat poepen?

Hölzenbein | 24-08-11 | 11:43

@Bergverzet | 24-08-11 | 11:16

Jij snapt het echt niet he?! Een beetje consultant betaalt toch zijn eigen lunchkosten niet??!!

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 11:43

Die Kluyver was kind aan huis bij die ambassade, kon vrij in en uit lopen en zich gedragen als een diplomaat. Hoorde bij de familie daar. Dus het was niet alleen Mariko, het was die hele club, inclusief de ambassadeur, die al te amicaal met meneertje omging. De foekie foekie loopt daar nog eens dwars doorheen natuurlijk. Het ging waarschijnlijk zo van 'Mariko, pas nou een beetje op, anders krijgen we daar achteraf allemáál nog eens gelazer mee'.
Ik vind dat eigenlijk nog veel bedenkelijker, dat Mariko 'Integriteit' Peters volledig en zonder bedenkingen is meegegaan in die sfeer.

Schoorsteenveger | 24-08-11 | 11:42

Die Kluijver is als 'cultureel ontwikkelingssamenwerker' de beste ambassadeur voor Wilders: GEEN CENT SUBSIDIE meer naar cultuur en ontwikkelingssamenwerking.

Milton Friedman | 24-08-11 | 11:38

Als ik haar zie praten en doen op bepaalde you-tube filmpjes,dan is het een heel bewust sex-beest.Om daarna de fout te maken verliefd te worden.Die jappen invloed in en op haar zijn niet voor niks dat zij zo doet.Half zieke gedachtenkronkels maar het dan best wel fijn vinden om zo te zijn.Een link persoon die als die haar zin niet krijgt gevaarlijke spelletjes met je gaat spelen.Dit soort vrouw kiest vaak voor een zwak mnl geslacht want die kunnen ze de baas.Zij wil domineren en niet gedomineerd worden.

gerardlenorman | 24-08-11 | 11:37

Die hele Mariko P. en haar clubje zijn eigenlijk totaal irrelevant. Als je op die mensen wilt stemmen is dat ieders goed recht.
Wat me gek maakt is hoe ons geld eigenlijk besteed wordt in Afghanistan en elders. Circusact, Culturele ontwikkelingszaken? Hallo Tweede Kamer,controleer 'ns wat!

Jean Kloot | 24-08-11 | 11:35

*Pinokkia Peters ongezien de tyfus toewenst*
Zwaai maar dag met je handje en hou die appeltjesgroene integere lulkoek voortaan maar binnensmonds. Daaaag!

Bertus Betonsloper | 24-08-11 | 11:34

Avant | 24-08-11 | 11:21
Groen is ook de kleur van de Islam.

2amazing | 24-08-11 | 11:31

Welnee, die gaat niet weg. Mensen van die partij vinden zichzelf en hun partijgenoten erg goed. Dus die kunnen niet fout zijn en al helemaal niet eruit gezet worden.

Politiek is het gunstig voor de andere partijen want die gaan zeker een hoop GL stemmen krijgen.

Patatter | 24-08-11 | 11:28

Tja.. als je het goed beschouwt is het toh allemaal van de zotte...

Welke idioot verzint het in godsnaam om in een land waarin vrouwen gestenigd worden, weggestopt worden in boerka's, het hele land zowat analfabeet is, moord en doodslag 24 uur aan de orde van de dag is etc. etc. een circusact te organiseren??

Onvoorstelbaar dat , nog los van Mariko's rol in dit hele verhaal, ons belastinggeld hier in dit soort absolute flauwekul moet gaan zitten.......

Zo'n Kluiver heeft toch jarenlang met een dikke p*k van opwinding rondgelopen daar in Afghanistan. Op onze kosten!! Het is werkelijk niet te geloven allemaal!

vangodlos | 24-08-11 | 11:26

De dollar is en blijft groen.
*snapt nu waar het "groen" in GroenLinks voor staat*

Avant | 24-08-11 | 11:21

Shit. Iedereen moet fouten kunnen maken, zonder meteen afgestraft te worden. Ook al blaas je zelf hoog van de toren. Dus ik vond het eigenlijk wel prima dat Mariko aanbleef en GroenLinks niet zwicht voor druk uit media (zoals de Telegraaf en GS). Helaas voor Mariko en GL: er zijn nu te veel fouten en is te veel schijn van belangenverstrengeling. Als GL Mariko nu niet uit de fractie zet, neem ik ze minder serieus.

Willem4246 | 24-08-11 | 11:21

De cultureel ondernemer zorgt er voor dat de Afghanen naar een groep 8 musical kunnen kijken.75 % of meer is analfabeet.Dankzij cultuurbrenger Robert komt dit helemaal goed.En daar zit een prijskaartje aan.
Allemaal heel eerlijk en transparant.
Robert tegen Mariko: van een pruimenboom,zo vol en zwaar gevuld,daar mist men een,twee pruimpjes niet

jarretelli | 24-08-11 | 11:18

Opzouten,dat mens.

Bataaf | 24-08-11 | 11:17

Toevallig ben ik ook consultant en voor 7K kunt u mij misschien 1 week huren. Mits u natuurlijk recht heeft op een flinke korting want mijn standaard tarief is hoger. Uiteraard financier ik met dat tarief ook mijn leaseaudi, thuiswerkplek, lunchkosten, kekke laptop, smartphone met abo zonder datalimiet etc etc. Kosten voor overnachtingen, en businessclass vliegen etc. bij buitenlandse opdrachten zijn niet inbegrepen.

Bergverzet | 24-08-11 | 11:16

Volgens mij hebben zowel Femke Halsema als Jolande Sap hun twitter accounts opgeheven.

Kayleighb | 24-08-11 | 11:12

Maribo macht Kinder froh (und ihr Freundchen ebenso....)

ole guapa | 24-08-11 | 11:07

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:40
Jeuk!!

ZDEV | 24-08-11 | 11:07

@doenormaal! | 24-08-11 | 11:01
Dat protocol is er dus nog niet, althans niet voor politici (in de TK).

Misschien tijd voor de TK om er één op te stellen.

Art Vandelay Ultor | 24-08-11 | 11:06

@doenormaal! | 24-08-11 | 11:01
Dat hoort inderdaad zo. Maar meestal laten die lui zich niet verjagen van het pluche.

Hölzenbein | 24-08-11 | 11:06

@Art Vandelay Ultor | 24-08-11 | 10:15
Het is een buitengewoon vreemde gang van zaken dat politici die corrupt zijn niet uit de politiek worden verwijderd. Het is nochtans zó simpel en duidelijk. Er is een integriteits-protocol, overtreed je dat dan zou je automatisch uit je functie moeten worden ontheven.

doenormaal! | 24-08-11 | 11:01

@Dagelijkse Dosis | 24-08-11 | 10:53
Dat heb je mooi gezegd *snif*

Hölzenbein | 24-08-11 | 10:58

@Hölzenbein | 24-08-11 | 10:51
Mooi hè, verwachtingspatronen?

Art Vandelay Ultor | 24-08-11 | 10:58

@Aron-G | 24-08-11 | 09:57
Inderdaad en daarom functioneert dit land ook voor geen meter. Referenda invoeren zou de oplossing zijn. Dat is ware democratie. Alleen dan heeft het volk inspraak en bepaalt wat er gebeurt. Nu is het slechts een verkiezingsstrijd louter en alleen om stemmen te krijgen waarbij de een de ander zwart maakt en zodra de stemmen binnen zijn doet men precies waar men zelf zin in heeft, het volk daarbij schaamteloos negerend.

doenormaal! | 24-08-11 | 10:57

Al dartelt de leugen over appelgroene weitjes en al is ie nóg zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel...

Dagelijkse Dosis | 24-08-11 | 10:53

@Art Vandelay Ultor | 24-08-11 | 10:30
Zelden zo'n onzin gehoord, maar goed ik ben al wat gewend van je.

Hölzenbein | 24-08-11 | 10:51

Is er achter te komen welke output deze heer Kluiver voor al dat geld geleverd heeft. Meestal is het in dit soort corruptie gevallen zo dat het geld ook nog eens in eigen zak gestoken wordt. Het zou best zo kunnen zijn dat ie een appeltjesgroene ligweide met Jacuzzi heeft aangelegd om vervolgens zijn eigen lellebel in nature te bedanken voor het verlenen van medewerking aan diefstal van de Nederlandse burger, dit uiteraard onder het genot van een flesje (www.champagnebezorgen.net/exclusievech....
Die twee hebben zich zeker weten bescheten van het lachen omdat het zo gemakkelijk is de staat (en dus ons) te bestelen. Hey stelletje hypocriete graaies.. doe is effe snel opsodemieteren!

spotabibrozalo | 24-08-11 | 10:50

@Xel | 24-08-11 | 10:26
Nou ik kan hier toch niet anders bekennen dan dat vele vingertjes richting Groenlinks verheven zijn inclusief jouw vingertje.

Hölzenbein | 24-08-11 | 10:50

Maar voor die 7000 dollar mocht ze wel gratis met hem naar bed

Koonkluk Huis | 24-08-11 | 10:48

Wat zei Femke ook al weer over politici en integriteit ? Weet iemand dat nog ?
Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:05 | + 10 -

Was het niet Femke die haar kiezers bedroog??! Zodat ze op haar 48ste met pensioen zou kunnen omdat ze 12,5 jaar in de tweede kamer heeft gezeten ?!

LePanier | 24-08-11 | 10:48

Oh, ja: nog vergeten: Mariko oprotten dus.

Vileine | 24-08-11 | 10:46

Je kunt GS wel verwijten 10 topics te wijden aan deze GroenLinks "legende", maar als er op JOOP.nl geen woord aan besteed wordt weet je dat het én waar is én hout snijdt.

Vileine | 24-08-11 | 10:45

7000 dollar voor drie weken werk is geen absurd hoog bedrag. Moet er natuurlijk wel even zo'n 60 tot 80 uur aan zijn gewerkt door die loverboy van Peters.

Gezellig! | 24-08-11 | 10:40

Ze redeneerden natuurlijk zo: een gewaarschuwd mens telt voor 2. Dus Robert kon Mikado 2x ...... juist dat ja.

Terpetijnzeikert | 24-08-11 | 10:33

Het is toch te idioot voor woorden waar al dat subsidie geld aan weggesmeten wordt.
Ze, de Petertjes en Kluivertjes verdienen er een dik belegde boterham en spelen mooi weer onder de paraplu van ontwikkelingshulp.
Ja Tofik, waar blijf je nu met commentaar?

lanexxx | 24-08-11 | 10:31

Hölzenbein | 24-08-11 | 10:22

Je hebt geluk, het aantal topics over VVD Majesteit Verver uit Schiedam is nog counting.

von Schwaffelhofen | 24-08-11 | 10:31

@Hölzenbein | 24-08-11 | 10:22
De VVD plaatst zichzelf niet in een dergelijke mate als GL op het moral high horse. Is niet eens vergelijkbaar zelfs.

GS houdt van het boemerangeffect.

Art Vandelay Ultor | 24-08-11 | 10:30

7000 dollar voor 3 weekjes werk? Mevr. Verver lacht, want heeft dat in een paar uurtjes bijelkaar gedeclareerd. Amateur!

Geenstijlfiguur | 24-08-11 | 10:29

Grappig, in televaag zegt Peters dat zij tekende vanwege tijdsdruk, terwijl baas afwezig was. Tijdsdruk, waarschijnlijk omdat baas volgende dag weer terugkwam.

louis6227 | 24-08-11 | 10:27

Kan iemand mij uitleggen wat in vredesnaam -consultancy op cultureel ontwikkelingsgebied- betekent?

Fred Janssen | 24-08-11 | 09:30

Nou Fred, ik ben hier ook zéér benieuwd naar. Het antwoord hierop blijft al een krap uurtje uit en zal ook wel uitblijven. En dan begint het wat mij betreft erop te lijken dat die 7000 USD een stuk beter besteed had kunnen worden... Oorlogsmoeders om maar een voorbeeld te noemen ;o)

von Schwaffelhofen | 24-08-11 | 10:27

@Hölzenbein | 24-08-11 | 10:22
Misschien heeft dat ermee te maken dat GroenSlinks zich boven de partijen verheven heeft en zelf altijd klaar staat om met het vingertje te wijzen?

Xel | 24-08-11 | 10:26

Zelfs voor GroenSlinks moet dit toch te ver gaan, of niet toch?

Xel | 24-08-11 | 10:26

Dit figuur is ook niet teruggetreden,

nl.wikipedia.org/wiki/Lockheed-affaire...

en vergeleken met wat Mariko Peters gedaan heeft (volgens de Telegraaf) is dat peanuts.

Vermoed dus dat Peters gewoon blijft zitten. En dat die Kluijver al begonnen was met die klus, ach ja, je vertelt wel eens wat tussen de lakens als je verliefd bent, toch?
Al bij al toch een stuk goedkoper dan de rechtse JSF hobby, die kost ons allen miljarden. Nogmaals: peanuts.

Overigens wel raar dat geenstijl alleen al in deze maand 10 topics besteedt heeft aan Mariko Peeters. Dat kom je niet tegen als het over iemand van de VVD of andere partijen gaat... en daar zitten net zo veel boefjes.

Hölzenbein | 24-08-11 | 10:22

meneer Q | 24-08-11 | 10:18
Ook via dubieuze goede doelen zoals de postcode loterij, novib etc. wordt er vrolijk geld weggegooid.

2amazing | 24-08-11 | 10:21

Touwens een gedegen onderzoek van Buza

JoeDaPlumbert | 24-08-11 | 10:21

Ze zou een goede Commissaris van de Koningin kunnen worden!

Wel fijn dat ze zo belangrijk werk met haar vriend in Afganistan heeft verricht. Goed dat ze daar waren! Hoe zou het anders met Afganistan afgelopen zijn?

Overigens is het helemaal fijn om te zien hoe goed Nederland met de andere bezettingsmachten in Afganistan samenwerkt. Zware job, maar die democratie gaat er wel komen. We zien het dan wel niet, maar die mensen daar smachten erom.

Goed werk Nederland en Mariko daar in Afganistan, ons belastinggeld wordt zoals gebruikelijk optimaal door jullie uitgegeven. Kost wel wat, maar kijk eens wat we er al voor terug hebben gekregen!

Portemonnee van de A | 24-08-11 | 10:21

De HoerVanKaboel krijgt haar final wipbeurt, en Sap mag mee doen

JoeDaPlumbert | 24-08-11 | 10:19

Het is toch niet te geloven de manieren waarop mensen het voor elkaar krijgen in de subsidie-pot te grabbelen.
Bij de komende bezuinigingen dienen al die "potjes" afgeschaft te worden... scheelt al gauw enkele miljarden.

meneer Q | 24-08-11 | 10:18

Met pek en veren met 100km/h over een grindweg sleuren graag, die madame....

Hufter | 24-08-11 | 10:16

Wat een soap, heerlijk! 'Integriteit GL style', stay tuned for the next episode. Hoe langer deze trut blijft zitten, hoe meer reputatieschade voor GL. Wat wil je nog meer? Soort zelfverdelgend onkruid.

@doenormaal! | 24-08-11 | 09:55
Alleen zo'n orgaan zal nooit onafhankelijk zijn. Onafhankelijkheid is hier een illusie - zeker als de politiek erbij betrokken raakt.

Of het orgaan moet bestaan uit me, myself and I.

Art Vandelay Ultor | 24-08-11 | 10:15

McPhart | 24-08-11 | 10:05 | + 0 -
Jij weet dan niet hoe dat subsidiecircus in dit land werkt. Je vraagt aan voor 3 weken, maar besteed maar een paar uurtjes aan die 7k. In die paar uurtjes schrijf je de declaratie met wat verzonnen 'activiteiten'. Zo kan je in 3 weken tijd talloze malen keer 7k aan subsidie binnenslurpen.

Milton Friedman | 24-08-11 | 10:14

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:57
Hij zou hem niet hebben misstaan om een kapper of mode ontwerper te zijn. :)
Hier nog een leuk filmpje van Mariko www.youtube.com/watch?v=Dj-iTH3JZVg ze is helemaal verliefd op Robert.

2amazing | 24-08-11 | 10:08

7K voor 3 weken is voor een échte consultant niet veel.
Hier ging het echter om een lulhannes die een circus-act ging opzetten. Dat is toch andere koek.

McPhart | 24-08-11 | 10:05

Schijnbaar gewoon bij de linkse plucheduikers.

repu077 | 24-08-11 | 10:04

@Gier | 24-08-11 | 09:58
Ze heeft er 3.
Haar vriendje heeft er 6 (waarvan die 3 van MiKaDoEi)

necrosis | 24-08-11 | 10:03

het is van vlees en ruikt naar vis........................

nacht"vorst" | 24-08-11 | 10:01

Of ze nou 'links'of 'rechts' zijn,wie aantoonbaar over de scheef gaat als volksvertegenwoordiger oid moet onmiddelijk opflikkeren en dat zonder wachtgeld.
wordt dat Hollandse rebellen in opstand komen.

Bert Okkeul | 24-08-11 | 09:58

Zes kinderen heeft ze toch ? Dus haar artiesten-ingang lijkt zowat op de tweede Coentunnel.

Gier | 24-08-11 | 09:58

ecologiste | 24-08-11 | 09:53
Zo is het. Mensen die in een positie met macht & (andermans) geld zitten, hebben regels opgelegd gekregen om de rest van ons te behoeden voor hun menselijke zwakheden, zoals machtswellust en gratis geld graaien. Dat Mariko Peters juist dat niet snapt, maakt haar ongeschikt.

mokum4all | 24-08-11 | 09:58

@2amazing | 24-08-11 | 09:49

Als ik dit heerschap zie en hoor praten, krijg ik sterk het gevoel dat hij heaumeau heeft.

Het zal toch niet zo zijn dat hij de culturele hetero speelt om zo dicht mogelijk bij de honingpot te zitten???!!??

Zo slecht kan iemand niet zijn....

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:57

@doenormaal! | 24-08-11 | 09:55 |

Is heel makkelijk. Wij hebben na de verkiezingen NIKS meer te zeggen.

Aron-G | 24-08-11 | 09:57

Tofik, Tofik, wat moeten wij hier nu van vinden?

Flapdas | 24-08-11 | 09:56

Hoezo moeten we wachten tot politici zelf opstappen!? Zijn die lui onschendbaar of zo? Ze lijkt goddomme wel een soort Khadaffi of die Syrische president Bashir al-Assad. iedereen wil dat ze oprotten vanwege de misstanden die ze begaan maar ze blijven gewoon zitten.
Kunnen die lui niet gewoon ontslagen worden??? En als GroenLinks zo'n vuile partij is dat ze haar eigen corrupte mensen niet ontslaat dan moet er een onafhankelijk orgaan komen dat politici die corrupt zijn direct de laan uitstuurt. Dit is ons geld mensen! Dit kan dus écht niet!

doenormaal! | 24-08-11 | 09:55

weer mooi plaatje plus tag...+1

All | 24-08-11 | 09:54

@lauwebal | 24-08-11 | 09:43

Een vuurwerkverbod zou inderdaad verschrikkelijk gevaarlijk zijn voor ons land!!!1!

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:54

GL druk met wiki wars, zelfs berichten uit het FD (die als eerste het door Peters getekende consultancycontract noemde: nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Mariko_P... zijn 'vage achteklap!

seven | 24-08-11 | 09:54

Ja, was het maar daaaag. De realiteit is dat ze kleefde, kleeft en zal kleven. Echt hart voor haar cluppie heeft ze ook niet, want ze trekt GL mee de afgrond in. Eigenlijk kan ik haar maar op 1 loyaliteit betrappen en dat is aan haar mepmannetje.

Wilhelmina Kuttje | 24-08-11 | 09:54

Nederland moet alle subsidies afschaffen, dan hoeven we niet meer te bezuinigen.

bosbaan | 24-08-11 | 09:53

*gumt -T- weg en plaatst een -D-

Woehahahaa | 24-08-11 | 09:53

Ook nog even belangrijk: Ze heeft dat geld - even snel - voor haar vriendje geregeld toen de ambassadeur weg was en zij plaatsvervanger was....

Hanz Ziezo | 24-08-11 | 09:53

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:47

Ik vrees dat het in de genen van alle partijen zit, zelfs in de SP.
Het gaat er alleen om dat die genen gedomineerd en geblokkeerd worden door andere genen die meer op hebben met waarachtigheid waardoor 'eerlijk duurt het langst' duurzame dialogen met de kiezers gevoerd worden om de optimale oplossingen voor de inwoners van NL tot stand worden gebracht.

ecologiste | 24-08-11 | 09:53

@Reinaert, (09:08)
Hé Da's mij stokpaartje Vriend!

Woehahahaa | 24-08-11 | 09:52

Fred Janssen | 24-08-11 | 09:30
Dat is heel belangrijk, omdat niemand kan/wil controleren waar het geld naar toe gaat.

2amazing | 24-08-11 | 09:52

Het geld is toch al binnen. Sorry zeggen en verder lopen. Morgen weer hetzelfde liedje.

gyan007 | 24-08-11 | 09:52

@harry poster | 24-08-11 | 09:46

De wijzende vingertjes van GroenLinks hangen er de komende jaren waarschijnlijk dor en verlept bij dus dat zal voorlopig niet gaan gebeuren.

Reinaert | 24-08-11 | 09:52

@kippevlees | 24-08-11 | 09:49
Er zit wat in.
Ben het wel met je eens.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:51

Sorry!
Lees voor: RECHTS PLEPS van de Telegraaf en Groen Links, de Telegraaf en GeenStijl!

kippevlees | 24-08-11 | 09:51

@vetkleppert | 24-08-11 | 09:33

Ik nog niet eens als het gratis zou zijn....

oh wacht...

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:50

@Jos Tiebent | 24-08-11 | 09:18
Kijk eens naar het plaatje linksboven!
LOL

necrosis | 24-08-11 | 09:49

BLIJF, BLIJF, BLIJF Mariko!
Dat is veruit het beste en levert het meeste rendement op voor RECHTS, Geert Wilders (PVV) en Rutte1.
Nu moet je echt niet meer opstappen want als je nu opstapt zou dat onder zware druk zijn van de media en met name van dat RECHTSE PLEPS van de Telegraaf en GroenLinks.
Gewoon blijven zitten en je terugtrekken in je Haagse stulpje met de gordijnen dicht.
Begin september dient de klacht bij de raad van de journalistiek die jij hebt ingediend Mariko.
En ook hiervoor geld: Gewoon blijven zitten in de Tweede Kamer ook als die klacht ongegrond word verklaard.
Het is echt veruit het beste voor de huidige RECHTSE politiek stroming dat jij blijft zitten.
Horen we tenminste ook minder van die Groen Links schreeuwlelijkjes, Sap, Dibi en van Gent.
Ik ben eigenlijk wel blij met de huidige ontwikkelingen.

kippevlees | 24-08-11 | 09:49

@God Zelf | 24-08-11 | 09:38

Het is gewoon van de zotten, ik ga aan GS voorstellen om een politieke partij op te richten die op geheel Steylleauze wijze Nederland eens goed wakker schudt.

Het is inmiddels zo krom geworden in Nederland dat heerlijk democratisch met elkaar babbelen op een weblog al niet meer opvalt.

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:49

@harry poster | 24-08-11 | 09:46
Dat privilege zijn ze voorlopig even kwijt.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:49

Eens kijken hoe deze rokende stronthoop ontweken gaat worden.

Buell S1 | 24-08-11 | 09:49

Hoe lang duurt deze poppenkast nog, en wanneer tieft dat wijf nou gewoon op.

a small step for men | 24-08-11 | 09:47

@ecologiste | 24-08-11 | 09:45
Zou het dan toch in de (GL) genen zitten?

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:47

Dekt dit volgens GL nu wel de lading van 'schijn'? Daaaaag Mariko. Dit is voor een partij als GL niet meer recht te praten. Zelfs Hemke Falsema zou hier de grootste moeite mee hebben...

Kan overigens niet wachten tot GL weer met het vingertje naar andere partijen gaat wijzen. Even kijken hoe de kamer daar op gaat reageren haha

harry poster | 24-08-11 | 09:46

@necrosis | 24-08-11 | 09:41
Klopt.
Met een stoel weet je precies wat die kost.
Een corrupte politica kost oneindig veel en je weet nooit waar het eindigt.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:46

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:38

Dat zou je wel verwachten ja. Wie kan er anders nog zitte met onkreukbare autoriteit als het dit soort zaken betredt, of had Femke niet ook iets met haar man enzo?
www.bbrussen.nl/2008/12/19/partner-fem...

ecologiste | 24-08-11 | 09:45

Prima dat ze blijft zitten. Dan daalt GL flink in de peilingen, en hopelijk ook bij de volgende verkiezingen. GL vind ik een van de gevaarlijkste partijen voor dit land, als die regeringsverantwoordelijkheid krijgen is het hek van de dam (open grenzen, alle Afrikaantjes welkom, brandstof 3 Euro/liter, vuurwerkverbod, etc..)

lauwebal | 24-08-11 | 09:43

@Milton Friedman | 24-08-11 | 09:38 Ik las gisteren 'toevallig' weer eens een nrc (na 6 mei 2002 opgezegd) en heb het ook gelezen. Een heel lang stuk over Duitsland voor WO-II, en op het eind kwam daar Wilders boven water zonder te zeggen dat Hitler=Wilders, maar ondertussen. Walgelijk, een hele lange Godwin.

lijn5 | 24-08-11 | 09:42

Mariko is "goed" in buitenlandse politiek!
Ik zou zeggen: vertrekken naar Belgie en snel de nieuwe burgemeester van Aalst (BE) worden! De huidige burgemeester daar heeft nog wel wat nuttige instructies voor haar (en liefje Robert) !

vangodlos | 24-08-11 | 09:42

Dat dat wijf fouter dan fout was ,wisten we al.
Nu blijkt echter dat die kwallen van BuZ gezelie mee hebben gedaan aan die cover up van die heks .
Wie is nog wel te vertrouwen in de door de linkse mafia verziekte overheid.
Wordt tijd dat de NAVO hier eens een ondersteunend bombardement op DenHaag komt uitvoeren.

K.Zwellever | 24-08-11 | 09:42

@Che_cuevara | 24-08-11 | 09:33

Hij zit te trollen joh! Niemand is zo dom om dit soort opmerkingen serieus op GS te plaatsen....

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:41

Reinaert | 24-08-11 | 09:30

dat is een draaiboek waar ik net even niet aan gedacht had. Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Dan zal femke ook op haar bezem blijven vliegen, après la femke le déluge. Voor de goedwillenden onder de GL-ers hier een goede raad: Cherchez la Femke!

ecologiste | 24-08-11 | 09:41

@Prof. Dr von Fotze | 24-08-11 | 09:28
Dan zet je Mariko met stoel en al bij het grofvuil.
Een nieuwe stoel is goedkoper dan een corrupte politica.

necrosis | 24-08-11 | 09:41

deministerpresident | 24-08-11 | 09:22
als zij in Libië gezeten had, was er een zoon van Khadaffi van het balkon gevallen.

Uppie2010 | 24-08-11 | 09:40

Naar mijn idee hebben ze in Afghanistan koeltoer genoeg. Daar hoeven wij niets meer aan bij te dragen. Hobbyisten.

Nogood Boyo | 24-08-11 | 09:40

ZDEV | 24-08-11 | 09:39 De pinda's die een allergische reactie oproepen.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:40

Ik vond Femke een begenadigd actrice. Vooral verontwaardiging wist zij met verve te vertolken.

vetkleppert | 24-08-11 | 09:40

De ethiek van een pinda.

Maar wel een biologische pinda.

ZDEV | 24-08-11 | 09:39

Groen Links? Dat zijn de boven ons verheven Goedmensen, dus het kan nooit fout zitten met Mikado. Elsbeth Etty is deze fascistische Hetze tegen GL ook meer dan zat. Gisteren waarschuwde ze in het NRC nog dat het het vijf voor 12 is. Het is nu 1931, Wilders is Hitler, Bosma is Goebbels en als die twee over twee jaar aan de macht zijn, dan komen alle tegenstanders aan een gruwelijk einde in een concentratiekamp.

Milton Friedman | 24-08-11 | 09:38

Duurzaam de boel bedonderen

ZDEV | 24-08-11 | 09:38

@tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:30
Zal niet veel zijn, heb niet zo'n hoge pet op van consultants, laat staan voor een 'consultancy in culturele ontwikkelingszaken' in Kabul. En op kosten van de belastingbetaler. Need I say more?

God Zelf | 24-08-11 | 09:38

Oerkoendoe | 24-08-11 | 09:37 Hoi Fem!

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:38

@ecologiste | 24-08-11 | 09:36
Eerlijk gezegd denk ik dat Femke al bezig is om haar gal te spuwen binnen de partij.
Alleen zal dat niet zo snel naar buiten komen.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:38

Maar gelukkig is het milieu er veel beter op geworden.
Dat is toch waar het bij GroenLinks om draait?

ZDEV | 24-08-11 | 09:38

En toch staat GL ethisch veel hoger dan de VVD.

Oerkoendoe | 24-08-11 | 09:37

@brunz | 24-08-11 | 09:34
Ik denk dat Mariko daar alles van weet.
Ze deden het samen.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:37

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:30

Inkoppertje? Het viel me wel tegen dat femke precies op het moment dat haar financiën veilig gesteld waren ineens de 2e kamer de rug toedraaide. Als ze nu aleen nog maar blijft vliegen met die wonderbezem en er niet de partij mee schoonveegt dan is ze van mij voorgoed van haar voetstuk gevallen. ben beniuwd. Ik gok toch op een flinke kaakslag die ze gaat uitdelen. Je kunt toch geen jarenlange peakperformance in het parlement zo ineens laten devalueren?

ecologiste | 24-08-11 | 09:36

"Hé Mariko,hoeveel derrie moet er nog bovenkomen borrelen om jou op te laten rotten?
Ik adviseer je om de áflopende kant van dat glooiende groene heuveltje te nemen want dat loopt wat sneller."

R.B.Scott | 24-08-11 | 09:34

@Plaagje | 24-08-11 | 09:12
Er staan slechts TWEE linkjes in dit topic. Is het nou zo moeilijk om even op allebei te klikken?

fluh | 24-08-11 | 09:34

Zou mooi zijn om te achterhalen wat die Kluijver in die drie weken voor elkaar heeft gebokst. Heeft ie een rapportje geschreven misschien? Of dewatte?

brunz | 24-08-11 | 09:34

@de betaalautomaat | 24-08-11 | 09:25
Maar die is niet door belangenverstrengeling tot stand gekomen.

Dat is bittere noodzaak.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:33

@tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:26
Zeg dat wel. En dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen van een appeltjesgroenlinks dieet voor de lichaamsgeur.
Ik zou het voor 7K geen drie weken in dezelfde ruimte als zo'n vrouw volhouden.

vetkleppert | 24-08-11 | 09:33

krankzinnig | 24-08-11 | 09:29

Hoeren en snoeren in de 2e, 3e kamer en veel achterslaap, papen, pappen en nathouderskamertjes. kruisbestuiving tussen de gevestigde partijen is zooo sexy.

ecologiste | 24-08-11 | 09:32

Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:30 Dan heb ik een tip voor je. Niet meer doen. Dat denken.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:31

De bedragen zijn niet hoog en mensen maken fouten, en dat is precies waar men in de beoordeling fout gaat. Als je in het subsidiecircuit zit, vergeet je dat dit publieke gelden zijn, dat het meer is dan de meeste mensen in hun portemonnee hebben, en dat het er niet toe doet of jij zelf vindt dat het kan, maar of je de regels/afspraken toepast.

mokum4all | 24-08-11 | 09:31

De bedragen zijn niet hoog en mensen maken fouten, en dat is precies waar men in de beoordeling fout gaat. Als je in het subsidiecircuit zit, vergeet je dat dit publieke gelden zijn, dat het meer is dan de meeste mensen in hun portemonnee hebben, en dat het er niet toe doet of jij zelf vindt dat het kan, maar of je de regels/afspraken toepast.

mokum4all | 24-08-11 | 09:31

@ zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:28
Ik dacht dat jij altijd de Groen Linksch apologeet uithing ? Is dat niet meer ?

Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:30

Kan iemand mij uitleggen wat in vredesnaam -consultancy op cultureel ontwikkelingsgebied- betekent? En hoe dit relevant is in een tribaal oorlogsgebied als Afghanistan?

Fred Janssen | 24-08-11 | 09:30

krankzinnig | 24-08-11 | 09:29 Rosenthal is daar tijdelijk. Het is de Secretaris Generaal die de baas is op een ministerie.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:30

@ecologiste | 24-08-11 | 09:28
Die bezem van Femke is niet om te vegen, die is om mee te vliegen.

En dat Mariko zuigt daar weet Robert Kluyver alles van.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:30

@God Zelf | 24-08-11 | 09:19

Het is inderdaad niet veel, maar de vraag is natuurlijk wel hoeveel er voor gedaan is.

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:30

@Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:26

Dat was in 2010. Het is inmiddels 2011, Femke is exit, er gelden nu andere regels. Sap (en GroenLinks) faciliteert de oorlog in Afghanistan, Peters blijkt door en door corrupt, Dibi heeft z'n tong ingeslikt en ga zo maar door.

GroenLinks heeft de strop al om de nek, nu nog iemand die het krukje er onderuit trapt. Waarschijnlijk zal dat de één of andere Judas uit eigen kringen zijn, daar hebben ze er genoeg van.

Reinaert | 24-08-11 | 09:30

Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:26

Hear hear.

ecologiste | 24-08-11 | 09:30

Honderd tegen een dat deze corrupte GL sjoemelaar veel zaken weet die het daglicht niet kunnen verdragen van die Rosenthal (VVD) handel, anders is het niet te verklaren dat ze haar nog met open armen terug willen hebben ook, en de Tweede Kamer staat erbij en kijkt ernaar, over integriteit gesproken.

krankzinnig | 24-08-11 | 09:29

@Seraphin | 24-08-11 | 09:23
Ja, klopt.
Een beetje consultant verdient wel het dubbele maar Robert Kluyver is niet een beetje consultant, dat is een zakkenwasser.
En dan is 7000 dollar best veel geld.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:29

Maar die zit toch echt met montagekit aan die stoel gelijmd hoor. Die krijg je er niet vanaf.

Prof. Dr von Fotze | 24-08-11 | 09:28

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:26

Heb jij Femke al zien vegen?
Mariko zuigt.

ecologiste | 24-08-11 | 09:28

Pol Pot Rosenmöller en integriteitsonderzoek. Muhahaha. De man kon niet eens de minifraude van Singh Varma en haar Grenada Comité aanpakken.

Moos Lambiek | 24-08-11 | 09:28

Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:26 Yeah right. En toen regelde Halsema een minimale boekenprijs en ging ze daarna bij een uitgeverij werken.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:28

eh.. misschien kan ze in kunduz opbouwwerk gaan doen ??

basberger | 24-08-11 | 09:27

Is mevrouw Sap nog steeds op vakantie of zo?

Eucalyptas | 24-08-11 | 09:27

Sjeng de helle | 24-08-11 | 09:19

Laten we het inderdaad maar bij Scaramanga houden. maar ik kreeg even de associatie vanwege The man with the golden gun".

"er weer van tussen gaat om iets moois te realiseren"

ecologiste | 24-08-11 | 09:27

@vetkleppert | 24-08-11 | 09:13

Je moet er toch gewoon niet aan denken?!!? Zo'n zevenkruinige Groen Links marmot, die je in je melis geduwd krijg.

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 09:26

FrankVeer | 24-08-11 | 09:25 Het was nachtwerk, dubbel tarief. En met fysieke inspanning, dat ook nog.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:26

@ecologiste | 24-08-11 | 09:23
Dat moet een knap goeie heks zijn wil ze de bezem van Femke jatten.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:26

@thefonz | 24-08-11 | 09:15

Voor 7k$ ga ik nog geen week werken in 'the stan'.

Biff Eagleburger | 24-08-11 | 09:26

@ Reinaert | 24-08-11 | 09:08
@ zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:07
"Tijdens het spoeddebat van dinsdagavond 16 november 2010 heeft Femke Halsema de lat voor politieke integriteit bijzonder hoog gelegd. Ze stelde dat Kamerleden die in opspraak raken, het goed functioneren van het parlement in de weg zitten. Van strafrechtelijke tussenkomst hoeft geen sprake te zijn, omdat zij van mening is dat aan Kamerleden hogere eisen mogen worden gesteld. De norm die zij tijdens het debat stelde, beargumenteerde ze onder andere door aan te geven hoe GroenLinks in het verleden is omgegaan met eigen Eerste en Tweede Kamerleden die in opspraak zijn geraakt. Deze zijn al dan niet vrijwillig vertrokken gaf Halsema aan."
adirayubi.com/weblog/politiek/134

Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:26

7000 USD mag dan wel niet veel geld zijn, je weet ook niet wat ie er voor gedaan heeft. 3 weken is relatief, zijn dat 15 werkdagen of werkte hij maar een paar uurtjes per week. Ik heb het idee dat je dat bedrag in Afghanistan nog eens met een factor 10 kan verhogen, gezien de omstandigheden daar. En 7000 USD is zo'n luttel bedrag voor een ambassade dat het gemakkelijk goedgekeurd wordt, zonder al te veel gedoe.

FrankVeer | 24-08-11 | 09:25

Pek en veren!

Bolesmales | 24-08-11 | 09:25

En wat denken jullie dat die beveiliging van Wilders wel niet kost! *zelf beveiliging regelen vanwege toekomstige reacties gaat*

de betaalautomaat | 24-08-11 | 09:25

-weggejorist-

Surferdude | 24-08-11 | 09:25

Seraphin | 24-08-11 | 09:23 En mee eten en het bed warm houden. Dan ben je toch 24 uur per dag werkzaam hoor.

7000 dollar is dan eigenlijk niks.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:24

En toch gaat ze niet. Nu niet en morgen niet.

Want ze zit voor de Goede Zaak in de Kamer, dus foutjes mogen. Morele superioriteit verschaft je nu eenmaal wat privileges.

Maar wij vergeten niet, GroenLinks.

Art Vandelay Ultor | 24-08-11 | 09:24

@zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:22
En zo blijven steeds dezelfde graaiers in het circuit.

Komt niemand tussen.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:24

Het is toch van de zotte dat dit soort Kleauthommels in de Tweede Kamer mag zitten en van daaruit ook nog kan meebepalen hoe wij kunnen leven.

Sjeng de helle | 24-08-11 | 09:24

laat me raden.... ze wordt bij gestaan in haar rechten door... Tom Schalken..?

NoObmetPeeCee | 24-08-11 | 09:23

Deze griet zou geen baan via de overheid meer mogen krijgen.

jvlaam2 | 24-08-11 | 09:23

USD 7000 voor 3 weken werk is inderdaad niet veel. Een beetje consultant kost minstens het dubbele.

Ik wil zélfs nog geloven dat mevr. Peters de aanvraag niet inhoudelijk heeft behandeld, en er alleen een handtekening onder heeft gezet omdat er nou eenmaal een krabbel van de (plaatsvervangend) ambassadeur nodig was.

Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk wel beschamend voor Groen"zelfs-de-schijn-mag-niet-worden-gewekt"Links.

Buiten deze hele discussie om vraag ik me vooral wat voor werkzaamheden die Kluyver nou precies heeft verricht in zijn zandbaktijd; de indruk die ik heb gekregen betreft vooral veel cultureel geloel (toneelstukjes WTF?). Dát zou in mijn ogen het echte schandaal zijn.

Seraphin | 24-08-11 | 09:23

ecologiste | 24-08-11 | 09:21

Herakles, dezelfde die de Augiasstal moets schoonvegen in 1 dag. Femke haal de bezem! Of is er een heks mee vandoor???

ecologiste | 24-08-11 | 09:23

Bij de Telegraaf denken ze duidelijk niet aan hun carrière.

Ivoren Toren | 24-08-11 | 09:22

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:20 En dat met een mooi rapport over haar integriteit. Uitgegeven door haar werkgever zelf.

Die krijgen ze nooit meer ontslagen.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:22

Gezeien de conclusies in het rapport van BZ zijn dit soort praktijken volstrekt normaal bij 'onze' diplomaten. Ik heb gehoord dat Hare Majesteit zeer verbolgen is over de diplomatieke dienst in Kabul. Terwijl onze jongens daar aan het vechten zijn legt de vice ambassadeur het in de ambassade aan met een getrouwde man. De expat gemeenschap spreekt er schande van.

Milton Friedman | 24-08-11 | 09:22

Stoepranden!

dlseth_ | 24-08-11 | 09:22

Mooi moment om weggepromoveerd te worden naar Libië om te heulen met de vijand. Als pion van de US zal ze het daar prima naar haar zin hebben.

deministerpresident | 24-08-11 | 09:22

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:15

Met twee grote vrachtwagens met opleggers veurheurveurdeur gestort. Green Apples for Eve: de twistappels voor GL, met de groeten van Herakles.

ecologiste | 24-08-11 | 09:21

@zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:15
en wil je bij Buitenlandse Zaken ontslagen worden, dan moet je volgens mij eerst een paar mensen omleggen oid. Ik herinner me nog iets van die boekhouder in Thailand die een paar ton had verduisterd.

Jopie2009 | 24-08-11 | 09:21

@thefonz | 24-08-11 | 09:15

Voor Afghaanse begrippen is 7000 Dollar een aardige bak geld heur. De uitkeringen daar zijn niet hoog, heb ik me althans laten wijsmaken.

Reinaert | 24-08-11 | 09:20

En dan verwijt men GS het ethisch besef van een pinda . . .

baba4oog | 24-08-11 | 09:20

@Dr. Mabuse | 24-08-11 | 09:19
Het jammere is dat als ze opstapt ze zo weer bij het ministerie zit.

Mooi hé die terugkeer regeling.

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:20

@Prof.Drs.Ing.B | 24-08-11 | 09:18
Een man blijft een man zolang hij neuken kan.

vetkleppert | 24-08-11 | 09:20

$7.000 voor 3 weken klinkt als veel maar dat valt echt wel mee eerlijk gezegd. Bij een fulltime werkweek is dat nog geen $60 per uur, oftewel zo'n €40...
Maar zondermeer belangenverstrengeling, ons kent ons.

God Zelf | 24-08-11 | 09:19

ecologiste | 24-08-11 | 09:17
Best mogelijk zo'n derde tepel, misschien zelfs een derde teelbal en als een hazewindhond achter elkaar liggend, moet haast wel. Maar eerlijk gezegd wil ik het niet weten.

Sjeng de helle | 24-08-11 | 09:19

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:11
Kan.. om uit te blazen van alle spanningen. Maar ik dacht meer aan een nieuwe uitdaging in de boeiende wereld van het advieswerk.

Dr. Mabuse | 24-08-11 | 09:19

Mariko Peters is vast een *anagram* voor Mata Hari, maar dan met amerikaans paspoort, als ik zo naar haar hobbies kijk. O_0 /aluhoedje mode off

Slurfje | 24-08-11 | 09:18

Tja, integriteit en moraal zijn ver te zoeken bij dat soort tuig als Mariko Pieters. En op een gegeven moment komt dat soort zaken toch uit en ben je de lul. In mijn werk kan ik ook heel veel van dat soort dealtjes sluiten, maar houd me er altijd verre van, als het ook maar naar belangenverstrengeling riekt. Maar goed, ben zo onderhand wel een eenling, geloof ik.

Jopie2009 | 24-08-11 | 09:18

Doe dat plaatje linksboven eens editen en zet in het lege vlakje "EI"

Jos Tiebent | 24-08-11 | 09:18

Mariko heeft binnenkort tijd zat om over de appeltjesgroene glooiende velden te huppelen.

Wim-Lex | 24-08-11 | 09:18

vetkleppert | 24-08-11 | 09:13

Daar komen dan vast wel 'bonusbeflapjes' voor me dunkt. Dat oude en lelijke moet men als man maar mee leren leven. Doen omgekeerd veel vrouwen ook niet moeilijk over.

Prof.Drs.Ing.B | 24-08-11 | 09:18

Sjeng de helle | 24-08-11 | 09:14

Zou hij een derde tepel hebben?

ecologiste | 24-08-11 | 09:17

Ze gaat toch niet weg, echt niet. Een bord voor hun kop bij GL, en sinds de enige acceptabele GL-er weg is bij de partij en gekozen heeft voor het grote geld, is dit partijtje ten dode opgeschreven.

mental K | 24-08-11 | 09:17

Een flinke bezem door dit soort zakkenvullers zou de geloofwaardigheid van de politiek geen kwaad doen!!!!!!

Ronick | 24-08-11 | 09:16

Een nogal onverklaarbare uiterlijke aantrekkelijkheid die ik ooit wel zag, daar ben ik ook goed van genezen. Blij dat GS geen foto meer gebruikt, want ik kan die tronie niet meer zien.

dopinie | 24-08-11 | 09:16

Verrassend weer...

Slipsnifter | 24-08-11 | 09:15

USD 7000 voor 3 weken consultancy is geen hoog bedrag.

thefonz | 24-08-11 | 09:15

Krijgt ze haar wachtgeld straks uitbetaald in groene appeltjes?

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:15

tot op de laatste cent alles terug betalen!
en wachtgeld kan ze vergeten gewoon de bijstand in!

bubbabuks | 24-08-11 | 09:15

De mooie gepriviligeerden met hun fijne zaakjes en hun aardige inkomen en hun stichtelijke woorden en grootse idealen en hun gulheid met geld van anderen. Leuk als je bij die club hoort.... en dan maar elkaar de handen boven het hoofd houden terwijl de rest in de sront zakt en alles probeert tot aan een Wilders toe om de rotzooi op tafel te leggen waar de hoge heren en hoge dames eten en dan de blonde slecht nieuwsbrenger verketteren. keeping up appearances flower power van Mariko cs, nietwaar met jullie f*cking subsidised priviliged jobs. Solidariteit, NU!!
Everybody must get stoned.

ecologiste | 24-08-11 | 09:15

JoranVanderdood | 24-08-11 | 09:13 Die heeft ze al. Ze is nog steeds in dienst van het ministerie van buitenlandse zaken.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:15

$ 7000,- Lijkt wel een persiflage op "The man with the Golden Gun" "The man with the Golden Klabanus"

Sjeng de helle | 24-08-11 | 09:14

Dat wordt wachtgeld + wachtgeld = übergroenlinks.

dandaan | 24-08-11 | 09:14

@Reinaert | 24-08-11 | 09:11

Dan wil ik ook wel een bijdrage leveren. Kan ze het zien als een afscheids cadeautje van GS!

Aron-G | 24-08-11 | 09:13

Ik zie toch nog een lichtpuntje aan deze hele onsmakelijke affaire: je kunt in ons gruwelijk gefeminiseerde landje tegenwoordig als man ook je zin krijgen d.m.v. je bedprestaties. (dat noemt men ook wel bonusbeffen.)
Het is alleen jammer dat de meeste vrouwen die boven hun glazen plafonnière zijn gekokmen zo enorm oud, lelijk en zuur zijn.

vetkleppert | 24-08-11 | 09:13

Ze blijft gewoon in de kamer zitten totdat ze een goedbetaalde functie elders krijgt. Glas, plas, was.

JoranVanderdood | 24-08-11 | 09:13

Ahum.. nog niet wakker....

Plaagje | 24-08-11 | 09:13

Groen Links is een club vol..

- Terroristen (Duyvendak)
- Leugenaars en oplichters (Singh Varma)
- Milieuvervuilers (Marijke Vos)
- Machtsmisbruikers (Mariko Peters)

Zie hier, de nieuwe PvdA is geboren. Walgelijke partij, dat GL.

Sheik Yerbouti | 24-08-11 | 09:12

Kan die pagina 3 van de Televaag ook even gelinkt worden? :-D

Toedels... Mikado

Plaagje | 24-08-11 | 09:12

@double punch | 24-08-11 | 09:09 |

Dat niet, maar als ze door GL is weggerjorrist heeft ze wel recht op een uitkering, dat wel..

Aron-G | 24-08-11 | 09:11

@necrosis | 24-08-11 | 09:09

Jawel hoor. Die bestaan. Alleen appeltjesgroen is er niet bij, wel standgroen, dat Staphorster kleurtje zeg maar. Maar speciaal voor Mariko wil ik wel één van m'n strontkarren appeltjesgroen schilderen hoor.

Je moet wat voor je principes over hebben tenslotte.

Reinaert | 24-08-11 | 09:11

@Dr. Mabuse | 24-08-11 | 09:06
Op vakantie?

Che_cuevara | 24-08-11 | 09:11

Pol Pot Rosenmöller kan er nog wel een integriteitsonderzoekje bij doen.

Moos Lambiek | 24-08-11 | 09:11

necrosis | 24-08-11 | 09:09 Biologisch verantwoord wel.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:11

En hiermee komt ze weer weg. Mark my words.

Ridocar | 24-08-11 | 09:10

Uiteindelijk denk ik dat ze er toch weer mee weg komt. Het is toch een grooooooote kliek van graaiers en zakkenvullers.
Wie volgt?

jasser | 24-08-11 | 09:10

Mariko mag fout zijn, corrupt zijn, maar toch...

Goed te doen!

Generaal Tapioca | 24-08-11 | 09:10

small_town_dude | 24-08-11 | 09:08 *kuch* Dollars. *kuch*

Moehahahaha, die waren toen al niks waard.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:10

Mariko Peters is een troll in de Nederlandse samenleving. Succes bij het uitzendbureau!

Aron-G | 24-08-11 | 09:10

Ze hoeft geen achterlijk hoedje te kopen voor Prinsjesdag. Scheelt weer geld op haar huishoudbudget. Of kun je daar ook subsidie op krijgen?

double punch | 24-08-11 | 09:09

@fuckje | 24-08-11 | 09:08

Tofik is nog steeds niet uit de kast. Even geduld nog!

Reinaert | 24-08-11 | 09:09

sorry 7000 $ (Dollar) USD

small_town_dude | 24-08-11 | 09:09

Appeltjesgroen afscheid?
Nooit geweten dat er groene strontkarren bestonden...

necrosis | 24-08-11 | 09:09

7000 euro voor 3 weken consultancy is echt niet veel. Dat noemen wij hier loodgieterstarieven...

small_town_dude | 24-08-11 | 09:08

@Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:05

"Links lullen en rechts vullen"? Of was dat iemand anders?

Reinaert | 24-08-11 | 09:08

Wanneer laat Tofik van zich horen, of mag hij niet van zijn oma?

fuckje | 24-08-11 | 09:08

Is die mevrouw nou nog niet opgerot? Hoeveel misstappen moeten er nog gewobt worden voordat ze eindelijk aan haar stutten trekt? MariGo!

Reykjavik | 24-08-11 | 09:08

Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:05 Wie?

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:07

Machtsmisbruikers binnen GL. Oei, oei, oei. Hoe nu verder Sap?

ecologiste | 24-08-11 | 09:06

Over een maand is ze weg.

Dr. Mabuse | 24-08-11 | 09:06

Wat zei Femke ook al weer over politici en integriteit ? Weet iemand dat nog ?

Marcus Porcius Cato | 24-08-11 | 09:05

En toch gaat ze niet weg en dat geld is al op.

zeg maar jansen | 24-08-11 | 09:05

Integriteit kent geen tijd. Doei Mariko!

Reinaert | 24-08-11 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken