Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Foppolitici gaan in fopdebat

heyeenzinkendschip.jpgPlenair debat! Iedereen mag zijn stoere zegje doen met maximale exposure (want live op Nederland 1) en met minimaal daadwerkelijk politiek effect. Wekenlang hield men zich vooral bezig met de toon van het debat over Breivik en Wilders, maar nu Rutte sorry zegt voor zijn rekenfoutje blaast de oppositie ineens van de hoogste toren. De rekenfout van Rutte was van 21 juli, maar toen was de vakantie nog belangrijker. Zie ook Wierenga, Peter. Bottomline: het is hogere financiële wiskunde en niemand begrijpt ene jota van de rekendiarree. Mark + Jan Kees scheppen daarmee handig verwarring bij de oppositie, die dezelfde uitleg nu dus nogmaals eisen. Na de uitleg van gisteren en de brief (PDF) van vandaag. Kern van het verhaal: we weten precies hoeveel van uw miljarden we er in pompen, maar we hebben geen flauw idee wat het effect is op de Griekse schuldsituatie. Of op de Nederlandse begroting, op dit moment. Ach ja, boeiend, binnenkort zijn we officieel een provincie van Europa. Bovendien is het niet dat we nu wel heel veel te vertellen hebben. Portemonnee trekken en verder braaf in het hoekje blijven zitten terwijl de grote jongens bepalen wat er gebeurt met ons geld. Opnieuw Peter Wierenga mag op briljante wijze uitleggen hoe dom onze oppositie is. Jup, dit is politiek showworstelen om spek en bonen. Uw spek en bonen. Nieuwe wallpaper! Het fopdebat is live te volgen op Nederland 1 en bij Smoesjes24 en ExcuusTruusTV.

Reaguursels

Inloggen

@La Vie En Rose | 18-08-11 | 16:52
Ik zal e.e.a. toch nog even toelichten:
In de eerste alinea zeg je tegen mij wat eigenlijk op jezelf van toepassing is.
Je reactie getuigt van een triest niveau. Ik had je hoger ingeschat in het begin maar moet daar helaas enorm op terug komen.
1- Je draait zaken om
2- Je verdraait mijn reguursels door ze te kleuren met je eigen emotionele interpretatie.
3- Je legt me woorden in de mond.
4- Je behoort duidelijk tot de categorie mensen die niet tegen kritiek kan en i.p.v. aan zelfreflectie te gaan doen anderen gaat bashen.
Er is een reaguurder wiens naam ik niet zal noemen maar beginnend met de letter H. die ik nu ineens veel beter begrijp in zijn kritiek naar jou toe. Je bent niet veel beter en past dezelfde tactiek toe. Jullie hebben meer gemeen dan je denkt.

doenormaal! | 18-08-11 | 17:36

@La Vie En Rose | 18-08-11 | 16:52
Emotioneel geraaskal is het, je haalt er van alles bij en het de achtergrond van je emoties hebben niets met mij te maken. Get a grip!

doenormaal! | 18-08-11 | 17:19

@La Vie En Rose | 18-08-11 | 16:52
Daaraan toegevoegd je bent behoorlijk door de mand gevallen en laat jezelf behoorlijk kennen. Loslaten valt niet mee he?

doenormaal! | 18-08-11 | 17:02

@La Vie En Rose | 18-08-11 | 16:52
Ik ben na de eerste regels van je reactie gestopt met lezen. Ik heb om te beginnen geen tijd en ook geen zin om je reactie te lezen.
Het spijt me voor je dat je niet in staat bent om over jezelf heen te stappen.

doenormaal! | 18-08-11 | 17:00

@doenormaal! | 18-08-11 | 15:25
Het spijt me, je bent niet alleen rancuneus, het ontbreekt je aan zelfreflectie, het toegeven van fouten, en het denken dat als je op een bepaald gebied medestanders bent, dat je dan geen kritiek meer mag leveren als een van je medestanders de plank misslaat.

Wat een raar soort van loyaliteitsgevoel heb jij.
GS slaat vandaag de plank volkomen mis met dat topic : "PVV: Journalisten zijn terroristen" en dan mag je volgens jouw redenatie daarop geen kritiek leveren omdat GS meestal jouw mening verwoordt maar nu even niet.


Jij krijgt een ban en begint dan vervolgens ter mekkeren dat je niet begrijpt dat GS dat doet bij zo'n trouwe en loyale reguurder als jij, terwijl er duizenden, veel trouwere en betere reaguurders als jij en ik, (GS bestaat al wat langer voor jij ging reaguren) ook geband zijn en worden. Soms terecht maar soms ook niet.


Jouw plemp sloeg gewoon als een tang op een varken. Niet dat ik die banwaardig vond, -een weggejorist- was voldoende geweest. Mahja, dat vind ik wel vaker, edoch Joris heeft er gewoon schijt aan wat ik vind. Terecht!


Overigens voor de laatste keer, Ik viel je niet aan. Ik maakte jou tot 2 x toe attent op een enorme miskleun die je maakte. Jouw plemps waren over de top en heel dom geformuleerd. Dus niet uit het niets, zoals je nu weer beweert.
Maar mevrouw voelde zich aangevallen i.p.v. te kijken, na te denken en gewoon toe te geven dat ik gelijk had.


Ik geef nu toch ook toe dat ik wat kort door de bocht was. Dat kun jij niet. Jij wil alleen je eigen gelijk halen.

Een goed voorbeeld hiervan is je plemp van 15:09, waarin wederom geen enkele zelfreflectie aanwezig is, je de schuld bij mij legt en in je volgende plemp meldt dat je niet rancuneus bent en bij deze de vredespijp aanreikt.

Noem jij dat een vredespijp aanreiken? Dat zou alleen maar een oprecht gebaar zijn geweest als je werkelijk je fouten had toegegeven. Gewoon had gezegd, Ja, dat was niet zo'n handige formulering, zonder al dat blabla en de schuld bij een ander neer te leggen. Iets wat je nu weer doet.

Dus nee, dank je. Ik negeer je verder gewoon. Dat lijkt me beter.



La Vie En Rose | 18-08-11 | 16:52

@La Vie En Rose | 18-08-11 | 13:48
Overigens ben ik niet rancuneus en reik je bij deze de vredespijp aan.

doenormaal! | 18-08-11 | 15:25

@La Vie En Rose | 18-08-11 | 13:48
Lieve Vie.
Graag wil ik je erop wijzen dat jij in het verleden uit het niets een aanval op mij hebt geopend. Uit het niets omdat ik jou persoonlijk geen enkele aanleiding heb gegeven een belerende en behoorlijk betweterige toon tegen mij aan te slaan. Integendeel.
Jouw aanval was scheef en over de top. Je valt je medestanders aan. Iets wat ik niet begrijp. Dat je je blijkbaar graag verheven voelt is mij toen echter wel duidelijk geworden. In Boeddhistische kringen wordt dergelijk gedrag niet bepaald als verlicht aangemerkt.
Ik hoef jouw frontale, over de top en daarmee onredelijke en niet objectieve aanval(en) en belerende toontje niet over mijn kant te laten gaan. En ik heb alle recht mij tegen misstanden te verdedigen. Kort samengevat kan ik alleen zeggen: wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. Overigens kan ik je melden, dat moge duidelijk zijn, dat jij je bij mij al eerder had gediskwalificeerd. Echter vond jij het wederom nodig een onredelijke en niet objectieve, want niet vrij van persoonlijke rancune, reactie op een medestander te geven. Om te illustreren dat je fout zat mogen hier best Tweets neergezet worden. Ik ben zo discreet geweest je Twitternaam erbuiten te houden. Boos worden om je eigen handelen is prima maar reageer het niet op mij af. En houdt ook je frustraties bij je svp.

doenormaal! | 18-08-11 | 15:09

@doenormaal! | 17-08-11 | 18:00
Dit schreef ik:

"Is niet typisch links. Als Cohen of een andere lynxe politicus zo'n enorme fout had gemaakt, hadden de andere partijen hetzelfde gedaan. Dat het vervelend is, ben ik met je eens"

Ik had erbij moeten schrijven: in dit geval niet typisch links omdat ook ik vond dat Rutte dan wel zijn excuses had aangeboden, maar er toch nog behoorlijk wat onduidelijkheden in zijn verhaal zaten.

Als Cohen, Pechtold, Sap of Roemer MP waren geweest en bewust of onbewust zo'n blunder hadden gemaakt, zouden de rechtse partijen zich ook hierin hebben vastgebeten.

Wat wel typisch links is dat Peggolt, Job, Sap (in dit geval van Gent)in elk debat, uit rancune, de rol van de PVV als gedoogpartner erbij slepen. Toch snap ik dat wel, zeker in dit geval, want het stemmen tégen dit enorm ver gaande kabinetsvoorstel en wat er nog komt, zal de PVV nog meer stemmen op gaan leveren.
(de SP, ook een linkse partij doet hier overigens niet mee aan het PVV bashen, heeft het toch meer over de inhoud)

Het is alleen een domme strategie, want ook dat gezeik begint iedereen zat te worden en maakt de PVV alleen maar groter.

Dus ik was wat kort door de bocht.

Dat neemt niet weg dat die plemp van jou natuurlijk ver over de top is, in die zin dat je meent een tweet van mijn hand alhier te moeten plempen.

Dat zijn rancuneuze streken waar linkse lieden zich van bedienen en waar ik een godsgruwelijke hekel aan heb.

Je hebt je hierdoor voor mij volkomen gediskwalificeerd en ik zal je vanaf nu verder negeren.

W.b. dat belerende toontje: kijk eens wat meer in de spiegel.

La Vie En Rose | 18-08-11 | 13:48

En hier is alvast een voorproefje van de toekomst voor als je de EU waanzin niet meer ziet zitten:

seasteading.org/

Alleen voor als je het kunt betalen uiteraard.

prikkebeenK | 18-08-11 | 02:32

Willem Hollander | 17-08-11 | 20:13

Dank. Het genoegen is geheel wederzijds!

Oome Gijs | 17-08-11 | 20:17

Ga nou maar demissionair, doet België ook niet veel kwaad toch.

Neut | 17-08-11 | 20:14

Oome Gijs | 17-08-11 | 20:06 |
Dank, de gehele materie is betrekkelijk nieuw voor me.
Had altijd al een veel interesse in geschiedenis, dus toen Wouter B. in 2009 de staatsschuld drastisch in één klap drastisch ophoogde, begon ik me wat zaken af te vragen. Geh, veranderde mijn wereldbeeld even de maanden daarop zeg.
Om even een veer in uw aarsch te prikken, vind je bijdragen altijd erg lezenswaardig.

Willem Hollander | 17-08-11 | 20:13

Willem Hollander | 17-08-11 | 19:54

Een systeem van vaste wisselkoersen is goed voor de wereldeconomie. Het maakt zaken meer voorspelbaar en berekenbaar en faciliteert daarmee grote, lange termijn investeringen. Het faciliteert internationale samenwerking in
grote infrastrcutruele werken, zoals transcontinentale hoge snelheidslijnen. Deze zijn bevorderlijk voor de welvaart van de bevolking in grote delen van de wereld.

Oome Gijs | 17-08-11 | 20:06

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:50
Ah, duidelijk, ik denk dat ik je daar wel in kan vinden.
Denk wel dat dat in eerste instantie weer behoorlijk wat moeizame onderhandelingen zal vergen. Maar het is inderdaad winst t.o.v. de huidige situatie, zoals je dat daar schetst. Overigens bedoelde ik hierboven natuurlijk wereldreservemunt, waar ik wereldmunt tikte.

Willem Hollander | 17-08-11 | 19:54

Willem Hollander | 17-08-11 | 19:44

Dat zal zeker tot onenigheid leiden, maar deze kan d.m.v. onderhandelingen worden bijgelegd. In principe. UIteraard kan dat ook fout gaan. Maar in het huidige systeem gaat het zeker fout, want er is sprake van een chaotische onderlinge devaluatie. Gevaarlijke situatie in mijn ogen.
Dekking d.m.v. goud of zilver: weet niet of dat mogelijk is vandaag de dag. Wel gaat - en dat is nu al bezig - goud en mogelijk ook zilver internationaal weer een rol vervullen als geld. En daar heb je dan al een parallel systeem van vaste wisselkoersen, naast het huidige chaotische systeem van wederzijdse devaluatie - èn financiële speculatie op wisselkoersen en het manipuleren daarvan door louche partijen met veel geld.
Het huidige systeem van vrije wisselkoersen is onhoudbaar, leidt zeker tot oorlog. Het alternatief zou ook tot oorlog kunnen leiden, maar is niet een wet van meden en perzen - dat is het verschil, dat is de winst.

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:50

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:37
Er zal toch een soort wereldmunt(wellicht zelfs goud), nodig zijn voor het internationaal handelsverkeer?
Zo niet dan zouden landen in elkanders onderlinge valuta positie moeten bepalen, lijkt mij dat dat tot onenigheid zal leiden? Verklaar je graag wat nader, het was namelijk een oprechte vraag.

Willem Hollander | 17-08-11 | 19:44

Willem Hollander | 17-08-11 | 19:36

Waarom zou dat zo zijn?

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:37

Haha ik is suidafrikaan, dubbele ontkenning.

Willem Hollander | 17-08-11 | 19:36

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:34
Intrigerend idee, maar denk je niet dat de positiebepaling van vaste koersen ook niet tot oorlog zal leiden?

Willem Hollander | 17-08-11 | 19:36

Daarom is het tijd dat de politiek ingrijpt en het internationele systeem van vrij zwevende valuta-koersen afschaft. De valuta-oorlog van nu leidt uiteindelijk tot een echte oorlog in de toekomst. De wereld moet overgaan op vaste wisselkoersen. Daarna kan de euro worden opgeheven.

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:34

Een belangrijke reden waarom men reddingspakketten opstelt voor zwakke landen is dat de wereld gevangen zit in race om devaluatie van munten. De VS probeert dmv. dollar-devaluatie de eigen export-positie op te krikken. Europa reageert en doet hetzelfde. China idem dito. Dat verklaart ook de alpinistische stijging van goud en zilver. Maar het is niet goed voor de bevolking, want die ziet alles duurder worden.
En de inkomensverschillen in de wereld worden onhoudbaar groot. We zitten al in een valuta-oorlog.

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:28

Natuurlijk, door de relatief lage koers van de euro gaat het goed met de Duitse export en met de overslag in rotterdam.
Fijn. Maar dat is korte termijn denken. Want R'dam mag dan weer zoveel containers meer hebben overgeslagen, maar de mensen in het land hebben daar bitter weinig aan. Want ondertussen verdwijnt hun baan naar het buitenland, wordt hun WW gehalveerd, is er nergens meer een agent te bekennen op straat, is de school van hun kinderen gedebiliseerd met slecht Nederlands pratende onderwijs-assistenten.

Oome Gijs | 17-08-11 | 19:03

Maar voordat de euro van het toneel verdwijnt, zal het Noorden een flinke aderlating hebben ondergaan, ten koste van
de bevolking. De rijken kunnen zich hieraan met een beetje geluk en slimheid aan onttrekken. Maar de gewone man en vrouw staat deze mogelijkheid niet open. Die wordt geconfronteerd met hogere belastingen, geldontwaarding, afbouw van sociale voorzieningen: minder leraren, minder politieagenten, minder artsen, etc. etc.

Oome Gijs | 17-08-11 | 18:51

... en dat om de euro te redden. BIG FAIL!!!
De euro gaat het niet redden, welke trucs, noodmaatregelen,
steunfondsen, euro-obligaties, euro-regering er ook komt.
Het is allemaal gedoemd te mislukken. En wie een beetje nadenkt weet dat ook wel. Noord en Zuid Europa verschillen teveel van elkaar. Wat men nu doet is harder rijden op een doodlopend spoor.
Het is een treurige vertoning. Men is bang verantwoordelijkheid te nemen en ingrijpende veranderingen door te voeren.
Echter, de dag van de waarheid nadert met rasse schreden.

Oome Gijs | 17-08-11 | 18:41

Maar het kan ook nog allemaal heel anders verlopen. Wie weet krijgen we wel een Europese 'lente' binnenkort.

Greetje Duisenberg | 17-08-11 | 18:32

@ ecologiste | 17-08-11 | 16:40 | + 1 -
Moesten ze toch nog maar even Faust herlezen. Dat opgegeten worden kan nog best een zware dobber worden. De 'top dogs' van de machtspyramide 'take no prisoners'. Zonder vervelende getuigen kan de geschiedenis namelijk wat makkelijker vervalst worden. Er bestaat geen enkele loyaliteit in die kringen. Daarom draait het uiteindelijk altijd op een bloedbad uit. Iemand als Poetin of Berlusconi zie ik hun draai daar nog wel in vinden. In zo'n machtsspel. Maar ik geef Nederlandse politici weinig kans. Wouter Bos misschien. Ad Melkert?
.
'Dancing with mister D', zij liever dan ik.

Greetje Duisenberg | 17-08-11 | 18:28

@mezelf
BepaalD met een D natuurlijk.

doenormaal! | 17-08-11 | 18:08

@La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:33
Dus jij beweert dat er in de manier van doen geen verschil zit tussen links en rechts? Opvallende reactie van iemand die bepaalt geen fan is van D66 en links. Of zou het door je vooringenomen irritatie komen dit belerende toontje?
Want ik zou toch denken dat iemand die over Pechtold zegt: "Pechtold is een rancuneuze populistische braller met one-issue: De PVV. Intussen zou hij zijn eigen moeder nog aan de EU verkopen#lapzwans" dezelfde mening deelt. Sorry voor de spiegel maar irriteer je dan ook niet zo en neem niet weer dat belerende toontje aan. Je kan mijn tegels ook gewoon overslaan.

doenormaal! | 17-08-11 | 18:00

@seven | 17-08-11 | 15:24
Thnx! :-)
W.b. Graus: Dat heb ik ook nooit begrepen. Is loyaal en ongetwijfeld heel aardig, maar niet geschikt om een debat te voeren zowel in de tweede kamer als bij de PO. Martin Bosma, heel slim, goede spreker zou een veel grotere rol moeten krijgen. Maar wellicht opereert hij liever op de achtergrond. Heb zijn boek, maar moet het nog lezen. Ga ik snel doen!

La Vie En Rose | 17-08-11 | 17:51

EdjeGrolsch | 17-08-11 | 17:30

Nee en dat is ook de reden dat hij elk jaar weer faalt bij de verkiezingen. Deze man is een balletjesafwachter. Dartend rond Geert Wilders totdat hij weer makkelijk kan scoren.

Het valt met op dat de liefde tuseen GroenLinks en D66 weer opgebloeid is. Ze proberen beiden een bom onder het kabinet te leggen door de PVV te kleineren. Nee dat is landsbelang zeg!

doskabouter | 17-08-11 | 17:47

Zelfs dierenpoes snapt er meer van dan het kabinet..

Willem Hollander | 17-08-11 | 17:35

Inderdaad Edje. Het valt wel op.

starbuck280 | 17-08-11 | 17:32

Is het voor Peggolt ook mogelijk om gewoon zijn eigen ideeën naar voren te laten komen? Zonder daar in bijna elke zin Greet bij te betrekken. Het lijkt er op dat het enige bestaansrecht van de D66 tegenwoordig bestaat uit het bashen van Greet.
Nee, ik ben geen Greet adept, maar uitgaan van eigen kracht is de D66 wel vreemd.

EdjeGrolsch | 17-08-11 | 17:30

18konijn | 17-08-11 | 15:58
Kortom, de euro crasht, en Europa is armer de euro daalt (tov bijna alles ) inflatie neemt toe en met de euro kan men zich steeds minder veroorloven uit bv buurlanden. Hoe kan zo'n senario (een zwakke munt) nou een pleit vd euro zijn. Als de Zwitsers willen kunen ze hun munt ook laten dalen, maar wie nadenkt wil dat niet echt.

seven | 17-08-11 | 17:06

Ik begrijp het niet, en als ik het niet begrijp, klopt het meestal niet.

gentle giant | 17-08-11 | 16:47

Greetje Duisenberg | 17-08-11 | 15:32

Je hebt het helemaal door. La vérité is aangekleed als een stukje varieté van Rutte cs in opdracht van de gepriviligeerden die graag willen opschalen.
Uiteindelijk worden ook Rutte cs opgegeten als ze hun werk gedaan hebben. maar toch hebben ze een mooi leventje, weliswaar zonder zielsgeweten. Maar waarschijnlijk zijn ze juist blij dat ze die niet hebben. Lekker zonder wroegingen.

ecologiste | 17-08-11 | 16:40

J J J Job Cohen die discussieert over de economie.
Gewoon zeggen dat het subsidie voor de armen en Griekse prachtwijken is ter bevordering van de integratie, Jan Kees, dan begrijpt Cohen het direkt.

spanarchist | 17-08-11 | 16:38

Griekse PINautomaat. Hoe dieprood je ook staat: hij blijft geld geven.

henkojenko | 17-08-11 | 16:29

En hopelijk ook een dalende Wodka en Ak prijs..(humor)

starbuck280 | 17-08-11 | 16:24

Als Putin dan nu even toetreed dan hebben we er wat aan!
Geld zat daar in Rusland en zo dragen we de lasten wat beter met zijn allen

praatjepoepofzo | 17-08-11 | 16:22

Het is echt niet te filmen hoe sommigen in de kamer blijven doorzeiken over een cijferinterpretatie.
Men geeft de MP geen helder mandaat, kennelijk omdat men inderdaad geen idee heeft waar het nu echt over gaat.
Straks zit de MP dus weer met een halfbakken mandaat in Brussel en kan dus geen 'vuist' maken.

Tsja, en dan komt hij weer in de kamer en begint het gezeur weer opnieuw .....
Wat een wietkokers!

voordeoorlog | 17-08-11 | 16:20

18konijn | 17-08-11 | 15:58

Ja ik zag laatst documentaire waarin Fransen die in Lausanne werkten maar in Genève of elders woonden nu ineens 30% meer salaris hebben. Voor die kan het niet meer stuk.

ecologiste | 17-08-11 | 16:18

bode zag er wel doenbaar uit....

starbuck280 | 17-08-11 | 16:16

Hehe, inderdaad.
Ik zit me werkelijk op te vreten over zoveel lulkoek en onkunde...

Graaisnaaiert | 17-08-11 | 15:58

@seven | 17-08-11 | 14:31
Het is je toch zeker niet ontgaan dat sinds de cijfers die jij oplepelt de Zwitserse frank met 35% in waarde is gestegen tegenover de euro en dat dat niet zonder gevolgen blijft voor de Zwitserse economie?

18konijn | 17-08-11 | 15:58

Graaisnaaiert | 17-08-11 | 15:54 |
mooi he politiek, moet je eens tegen een agent zeggen ik beloof beterschap dus krijg ik nu geen sanctie dan ;-)

praatjepoepofzo | 17-08-11 | 15:58

Maar Pechtold heeft hier wel een punt, wat voor druiloor het ook is.

Graaisnaaiert | 17-08-11 | 15:55

Lichaamstaal: De manier waarop die pedante Pechtold ook wegloopt, om te kotsen.

--neus-- | 17-08-11 | 15:54

Even kijken, ons tekort loopt tijdens deze regeringsperiode op tot 10% boven de EU norm.
Nu pleit Rutte voor een automatische strafmaatregel voor alle landen, maar voor NL zal dat niet gaan gebeuren om Brussel kan zien dat we goed bezig zijn?
WTF?????????

Graaisnaaiert | 17-08-11 | 15:54

Gezeik over automatisch en semi-automatisch.
Lijkt verdomme wel een basisschool.
Ga het land eens besturen paupers!

Herr Knäckebröd | 17-08-11 | 15:45

-weggejorist-

MurrayRothbard | 17-08-11 | 15:45

@donjon | 17-08-11 | 15:40 |
Kennelijk is men wat te snel van stapel gelopen en heeft men landen met wat knip en plak werk in de boekhouding toegelaten tot de EU en de euromunt. Het is net het zaken leven loop je te hard van stapel en groei je snel is de kans ook groot dat je diepen dalen tegen komt, immers zit in het thema snelgroei ook een verhoogd risico!

praatjepoepofzo | 17-08-11 | 15:43

Prof. Dr. Wilhelm Hankel over het euroschandaal.
Twee citaten uit onderstaande video:
.
Lenin zei 90 jaar geleden 'n vreslijke zin, die jammer genoeg waar is: 'Wie de maatschappij wil vernietigen, de burgelijke maatschappij, kan het beste met het geldwezen beginnen"
.
“Griekenland stond al gedrukt op het eurobiljet, 3 jaar voor griekenland bij de eu kwam.”
.
www.youtube.com/watch?feature=player_e...
.

donjon | 17-08-11 | 15:40

@Graaisnaaiert | 17-08-11 | 15:27

GL en D66 zijn de enige partijen die zich er openlijk over uitlaten in hun betoog dat het een mogelijkheid is om eventueel alle bevoegdheden over te geven aan Europa. Voor de rest ben ik het wel met je eens.

Wenna | 17-08-11 | 15:38

Samenvatting Pechtold: PVV helpt Henk en Ingrid naar de klote, wij kunnen dat beter.

gentle giant | 17-08-11 | 15:36

@ sjipsknip | 17-08-11 | 13:59 | + 7 -
Ik vrees dat je gelijk hebt sjipsknip. De Nederlander is niet meer bereid om z'n comfortzone te verlaten en ergens voor te vechten. Zo krijgen de hyena's een makkelijke prooi. Sufgedronken, sufgesnoven en god weet wat nog meer worden ze op een zeker moment wakker in een hele andere wereld, waarin ze de slavenrol mogen vervullen. De politici zijn ook maar loopjongens, dat zie je aan hun hele lichaamstaal. Vooral van Frank de Grave en Balkende zijn wel wat onthullende foto's gemaakt. Dus die worden er zelf wel beter van en verkopen desnoods nog hun eigen moeder, laat staan hoe laag ze onze belangen in hun vaandel hebben staan.
.
Dit proces is niet meer omkeerbaar. Het moment van no return was al zo'n 10 jaar geleden. We leven in interessante tijden en zitten op de eerste rang van de rise and fall of the eussr. En op GS mogen wij allemaal onze frustraties uiten als brave, geweldloze toeschouwers.

Greetje Duisenberg | 17-08-11 | 15:32

henkojenko | 17-08-11 | 15:17
Als Rutte links beleid voortzet (een opmaat richting een transferunie) is het zeer logisch dat links applaudisseert. Het is eerder vreemd dat de VVD de mythe van de succesvolle EU en Euro in stand houdt. De west-Europese landen in de euro ontwikkelen zich helemaal niet beter dat de west-Europese landen erbuiten en het succes vd zuidelijke landen is ook absent en een gesubsidieerd luchtkasteel wat nu omvalt.

seven | 17-08-11 | 15:30

een hardere bel? , dat weerspiegelt nu exact wat hier het probleem is !

feboburger | 17-08-11 | 15:29

@EdjeGrolsch | 17-08-11 | 15:28 |
Mensen die te laat komen vinden het kennelijk niet belangrijk genoeg

praatjepoepofzo | 17-08-11 | 15:29

Hehe, misschien hebben ze een hardere bel nodig.

BenBinnen | 17-08-11 | 15:29

Lastig hè. Op tijd komen.

EdjeGrolsch | 17-08-11 | 15:28

Europa is als domino, als er 1 steen valt vallen ze uiteindelijk allemaal.

praatjepoepofzo | 17-08-11 | 15:27

Linksom, rechtsom, uiteindelijk krijgt Marx toch gelijk helaas. Het kapitalisme is dead. Lang leve het kapitalisme!

deministerpresident | 17-08-11 | 15:27

@Wenna: "GL en D66 geven Nederland zo weg".
.
Vergeet u het CDA en de PVDA niet, en ook de VVD staat volgens mij niet onwelwillend tegenover Corporate Europe.
Nog niet zo lang geleden werden lieden die wilden tornen aan de soevereinitiet van een land beschuldigd van land- c.q. hoogverraad en dienovereenkomstig gestraft, be it de guillotine, parate executie of verbanning naar een strafkolonie.
De wereld is knettergek geworden...

Graaisnaaiert | 17-08-11 | 15:27

Wenna | 17-08-11 | 15:21 |
Hun = zij

appelmoespotje | 17-08-11 | 15:24

La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:56
Gelezen, ik waardeer jouw bijdragen ook zeer en een kritische benadering, ook op mijn eigen plemp,kan ik waarderen. Mijn plemp over GW was idd ietwat out of character en een reactie had ik ook wel verwacht. Gaat mij bv om het feit hoe Wilders bv zijn grootste fan bij L1 Graus (die ooit een docu over Geert maakte) een plek op de lijst gaf en hoe de toch zeer kundige Bosma zich wat te onderdanig opstelt richting (heilige) GW in z'n boek.

seven | 17-08-11 | 15:24

GL en D66 geven Nederland zo weg aan die malloot uit Frankrijk en die dikke trol uit Duitsland om dat hun tenminste wel wat doen.Weet je wat ze doen ze besluiten met zijn 2en om Europa over te nemen en andere landen in Europa er buiten te houden. Lekkere democratie hebben we in Europa eerst hadden we stemrecht met referendums maar dat werd snel afgeschaft toen er mensen tegen gingen stemmen. En nu zijn er zelfs politieke partijen die onze Nederlandse nationaliteit willen afpakken door in te gaan stemmen om de Verenigde Staten van Europa te worden.

Wenna | 17-08-11 | 15:21

Hoewel ik het er niet mee eens ben vind ik het knap dat Rutte hier, ondanks het ontbreken van steun van PVV, de oppositie achter dit plan krijgt. Jammer dat we nu een enorme lading geld naar dat land van niksnutten, fraudeurs en corrupten gaan brengen. Zuid Europa maakt er een enorme puinhoop van en wij lossen het voor ze op. Europa: hoe geld stroomt van goede naar slechte landen. Slecht gedrag wordt beloond. Heel triest en uitzichtloos. Italie heeft een tekort van 1900 Miljard. Dat is EUR 1.900.000.000.000,00 Pfffff....

henkojenko | 17-08-11 | 15:17

Ineke heeft wel gelijk, Sarko en Angie doen wel iets.
Hun eigen belang veilig stellen.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 15:12

Zozo, mevrouw van Gent heeft ook verstand van teletextpagina 818.

FlesjeFanta | 17-08-11 | 15:10

voetbal en politiek gaan dus wel goed samen !!

feboburger | 17-08-11 | 15:10

Ineke leest alles keurig af van haar papiertje en raffelt haar verhaal af.

schnauzertje | 17-08-11 | 15:09

Ja mevrouw, twee koffie en twee appelgebakjes graag.

oranjerood | 17-08-11 | 15:08

Geld uitlenen kost geld.
Raar eigenlijk ....

gentle giant | 17-08-11 | 15:08

Wel een doos die nu aan het woord is. Geld lenen kost geld. Heeft niets te maken met het geld uitlenen wat door europa aan griekeland gedaan wordt...

JustPwnT | 17-08-11 | 15:06

@Moondance | 17-08-11 | 14:27
Jij begrijp echt niets van politiek hè? Lees nog even mijn comment van La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:23 en dan m.n. het gedeelte van Art vanderlay Ultor. Wellicht dat dan het kwartje bij u valt.

Ow nee, dat bestaat niet meer, dat kwartje. Nou ja, alles wat valt is meegenomen, dat dan weer wel.

La Vie En Rose | 17-08-11 | 15:05

Ik zou bijna SGP gaan stemmen door die humor en relativeringsvermogen van v.d. Staaij. Hulde.

FlesjeFanta | 17-08-11 | 14:59

LOL @ die SGP gast, het voelt raar om er om te lachen, maar toch...

tisallemaalwatzeg | 17-08-11 | 14:58

Saxytoni is geen partij. Handpop van Geert. Heeft niets in te brengen en ontbeert elke macro-economische kennis en onderbouwing.

Tikkie Terug | 17-08-11 | 14:57

Typisch Peggold. De hele tijd weer over Wilders zeiken.
Wat is het toch een gigantische kleuter.

Koninging Beatricks | 17-08-11 | 14:57

@minimá-armezusvan.. | 17-08-11 | 14:50
Idd verantwoordelijkheid door iedereen te dragen, wil je het niet als kamer dan moet je het als kamer afkeuren .
Niet proberen de PVV voor dat karretje te spannen met als leuke bijkomstigheid dat dit kabinet zal klappen op dit onderwerp.

deraderendraaien | 17-08-11 | 14:55

Jawel Ineke het was eerst Mariko Gate en nu wordt het al Sap centrifuge.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:51

Toch een sneertje van Ineke naar haar partij ....

gentle giant | 17-08-11 | 14:51

Die van Dijck gaat in zijn eigen lulverhaal geloven. Triest.

FlesjeFanta | 17-08-11 | 14:50

pvv is wel duidelijk. slim van greet. de verantwoordelijkheid wordt door daar neergelegd waar de beslissing ook wordt genomen. cda, vvd, pvda, d66 en GL. en dan niet gaan zeuren dat ze defensief zijn.

minimá-armezusvan.. | 17-08-11 | 14:50

Ineke kletst uit haar nek, leuk geprobeerd meid, leller afschuiven waar GL zelf aan mee doet.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:49

Als je Ineke in die put gooit, is ie niet meer bodemloos heur.

Pa Cartwright | 17-08-11 | 14:47

@MurrayRothbard | 17-08-11 | 13:54
De gemiddelde mens weet überhaupt niet welke partij goed voor hem/haar persoonlijk is of voor het land.
Afgelopen verkiezingen wist ik gewoon niet waarop ik moest stemmen, ook niet na de verkiezingsprogramma's gelezen te hebben. Dan heb ik nog de stempel 'hoogopgeleid', moet je nagaan hoe het voor de gemiddelde fabrieksarbeider of bouwvakker is (overigens niks ten nadele van fabrieksarbeiders of bouwvakkers).

Ik pleit voor een regering van intellectuele mannen/vrouwen en/of Nobelprijswinnaars die gewoon voor iedereen besluiten hoe we het gaan doen, punt. Aristocratie zonder het regentesk tintje (dus vooropgesteld dat er geen persoonlijk gewin meespeelt).

_ranz | 17-08-11 | 14:43

Roemer heeft helaas weer gelijk.

Moondance | 17-08-11 | 14:43

Peggold neemt anders de verantwoordelijkheid dat het geld ook niet terug komt...

starbuck280 | 17-08-11 | 14:40

Kill ´m Teun.

gentle giant | 17-08-11 | 14:40

Nee Kereltje jij en je D66 PvdA en GL maken dit nmogelijk.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:40

Dan heeft Peggold toch proppen in zijn oren gehad.
De PVV heeft bij herhaling aangegeven dat de PVV de stekker eruit zou trekken als de leningen niet zouden worden terugbetaald.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:38

peggold legt nu even uit hoe het echt in elkaar zit. het geld komt niet terug.

minimá-armezusvan.. | 17-08-11 | 14:35

-weggejorist-

MurrayRothbard | 17-08-11 | 14:35

@doenormaal! | 17-08-11 | 14:12
Is niet typisch links. Als Cohen of een andere lynxe politicus zo'n enorme fout had gemaakt, hadden de andere partijen hetzelfde gedaan. Dat het vervelend is, ben ik met je eens.

La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:33

ecologiste | 17-08-11 | 14:30
heulemaal mee eensch.
Het is dat u niet berijkbaar bent anders kreeg je me toch een dikke zoen, een virtuele dan maar bij deze.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:32

18konijn | 17-08-11 | 13:58
Onzin, de export van Zwitserland www.indexmundi.com/nl/zwitserland/expo... is pp (7,2miljoen inwoners) zelfs flink hoger dan die van NL (bijna 17miljoen inw. ) en stijgt post resessie'08/'09 flink sneller. www.indexmundi.com/nl/nederland/export... en die harde munt is eerder een luxeprobleem. (Daarbij verzwakken is altijd easy en het blijkt dat met een harde munt er op lange termijn er geen export nadeel is. Dwingt immers tot innovatie&voorkomt achterover leunen industrie, verder kan je eea opvangen met loonmatigingen en dat is een uit te leggen uitruil, normaal loon in harde munt is veel beter dan 'hoog' loon in softe valuta.

seven | 17-08-11 | 14:31

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:23

Ook dat is wiskunde, mijn waarde Sjeng.
NL-ers zijn meestal beter in rekenen dan contempleren.maar beide zij onderdelen van de Logika.
Af en toe kun je zien hoe de leugen regeert. Nu hebben zo'n situatie. Maar de NOS zal dit vakkundig desinformatiseren en optisch (ver)draaien. Rekenkundige staatstvmeesters in de schijnwerkelijkheid.

ecologiste | 17-08-11 | 14:30

Roemer zegt zinvolle dingen over de EU.

doenormaal! | 17-08-11 | 14:29

Emiel geeft het aardig weer, val bijna van mijn geloof af.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:29

Goddomme dat idee heeft die SP leip van mij gestolen, Credit Default Swaps afsluiten op Eurobonds die weer gegearandeerd worden door de EU regeringen.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-11 | 14:29

La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:26
Denk je dat Rutte hier echt mee doorgaat als de PVV zijn Kabinet laat klappen? Ik denk dat Markie zijn plannen dan wel zou herzien.

Moondance | 17-08-11 | 14:27

@Moondance | 17-08-11 | 14:07
Als de meerderheid van de kamer voor de kabinetsplannen is gaan die gewoon door, mét of zonder Wilders.

De PVV, SP en de CU stemmen tegen, de rest is voor, snappie? Zelfs als Wilders de stekker eruit trekt, gaan deze onzalige plannen gewoon door!

La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:26

Eng, Thieme klonk me een beetje te zinvol in de oren....

starbuck280 | 17-08-11 | 14:25

@pascallo | 17-08-11 | 14:15 | + 0 -

Vvd/cda willen het belang downsizen, vandaar nietszeggende woordvoerders. Mochten zij struikelen dan zijn de leiders iig buiten schot. De oppositie weet uiteraard het belang van een liegend kabinet ontmaskeren en aan de bevolking duidelijk maken dat ze belazerd worden. Dat u niet doorheeft dat u belazerd wordt of dat wel weet, maar niet erg vindt doet aan deze feiten niks af.

Mislich | 17-08-11 | 14:23

ecologiste | 17-08-11 | 14:21
Voor de voorstanders een natte droom, voor mij een nachtmerrie.
All matters a point of view.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:23

@Eurotokkie | 17-08-11 | 14:08
Ja, idem het CDA. Paars+ zoals er na de laatste verkiezingen werd geopperd: VVD, PvdA, D66 en GL, hoewel die bij huidige stand van zaken niet voldoende zetels zouden halen voor een meerderheid.

Verder w.b. stekker eruit trekken: lees even het volgende comment van Art vanderlay Ultor en het door hem geschetste scenario:

"Het enige voordeel dat de PVV uit het opblazen van het kabinet-Rutte kan halen is nieuwe verkiezingen. Die zouden ze zonder twijfel met veel zetelwinst afsluiten.


Echter, ik voorzie dat Paars-plus gewoon geformatteerd gaat worden zonder het uitschrijven van nieuwe verkiezingen - dat is namelijk helemaal geen vereiste (zie kabinet-Cals).

Wanneer Wilders de stekker eruit trekt denk ik dat op basis van de uitslag van 2010 een Paars-plus-kabinet (extreem pro-EU!!!) zal worden samengesteld. Het argument hiervoor zal zijn dat de nood hoog is en het landsbelang niet is gediend bij een lange demissionaire periode, gevolgd door verkiezingen en formatieperiode.

Ze zullen het door onze strot duwen met de euro-crisis als bijzondere aanleiding tot zogenaamd "daadkrachtig handelen".

En dan staat Wilders met lege handen en wrijven Pechtold en Sap in hun etnocidale handjes.

Cohen als vice-premier, welk een zegen voor dit land! Misschien kan-ie de EMU ook wel binden!"
Art Vandelay Ultor | 16-08-11 | 22:35

La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:23

Ik zou haar doen..

Hufter | 17-08-11 | 14:22

@CoffeePatch | 17-08-11 | 14:17

Mee eens! Nederland is een dienstverlenend land en net zoals in het bedrijfsleven kan een dienstverlener maar beter onafhankelijk blijven. Dat HAD beter geweest, maar we zitten inmiddels aardig in de stront dankzij onze regenten die de waarde Nederland stelselmatig te laag hebben ingeschat en onze positie niet slim genoeg hebben uitgespeeld.

tisallemaalwatzeg | 17-08-11 | 14:22

Integraal foprekenen met de bijective in het dominante domein. Volgens mij heben we hier te maken met een nieuwe wet van Archimedes, de hierbij gedoopte écoloarchimède comparison, namelijk de opwaartse kracht van de EU-politici is gelijk aan de hoeveelheid verplaatste waardepapieren.
Zolang u nog liquide genoeg bent om te fourneren zullen de politici en aanverwante netwerken (topambtanarij, rechters, bankiers) boven blijven drijven en zich nog meer kunnen opblazen totdat de vreschelijke bel klapt. De ultieme natte droom of nachtmerrie?

ecologiste | 17-08-11 | 14:21

Ja het voordeel van de EU is dat we dezelfde munt hebben. Dat die straks niks meer waard is, dat is dan wel gedeelde smart.

funkyd | 17-08-11 | 14:21

Eurotokkie | 17-08-11 | 14:10
Ze kunnen dreigen met een Kabinetscrisis. Parlementaire steun weghalen. Er staat namelijk immers in het regeer/gedoogakkoord dat er geen extra soevereiniteit naar Brussel zou gaan. Belofte gebroken.
.
Als Wilders hiermee het Kabinet laat vallen, en er nieuwe verkiezingen komen, wint hij gewoon. Rutte zal nooit een verkiezing winnen met een slogan: "VVD: Zoveel miljarden naar Griekenland, we hebben de tel gewoon verloren.".

Moondance | 17-08-11 | 14:19

Slob gelooft echt in sprookjes, hij wil de Frambozen en Germanen de maat nemen.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:19

seven | 17-08-11 | 13:52 |
Het niet mee hebben gedaan aan de euro is een andere situatie dan in het zinkende schip zitten en er van af willen. www.z24.nl/analyse/artikel_233333.z24/...

CoffeePatch | 17-08-11 | 14:17

Krijgt die ook een Glossy?

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:17

Kijk dit kabinet maakt een foutje dit kan gebeuren , de belastingbetaler maakt een foutje bij het invullen van een aangifte
en meteen een boete, kijk zo doen we dit in Nederland

Eurotokkie | 17-08-11 | 14:17

@schnauzertje | 17-08-11 | 14:16

Hij zal wel uitgeschoten zijn met de zonnebrandcreme

tisallemaalwatzeg | 17-08-11 | 14:16

Slob heeft een "Gerda-kuifje".

schnauzertje | 17-08-11 | 14:16

Mooi dat de coalitie gewoon wel met hun financieelwoordvoerder komen, terwijl de oppositie met de verstandsloze fractievoorzitters komen, die niks over het onderwerp weten. Wat een vertrouwen hebben ze daar in hun woordvoerders.

pascallo | 17-08-11 | 14:15

War staan die gasten nu te ouwehoeren?
Die afspraken waren er al lang, die Grieken hadden er lak aan en de Duitsers en Fransen hebben zich daar ook niets van aangetrokken.
Bovendien hebben de Fransen geen keus, de Franse banken zitten met € 850 miljard in de knoflook landen, logisch dat die het risico willen verdelen.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:15

De vraag is welke partijen hier de oppositie zijn. Die EUSSR-adepten van PvdA/D66/GL of de SP en PVV?

John Toroflex | 17-08-11 | 14:15

cda brabantse boerentrien zegt ook haar lesje op. heeft geen idee waar ze het over heeft. ineke van gent heeft tegenwoordig wel een leuke hairdo. nu nog een fatsoenlijke bh kopen. gargamel met boerentrien in samenspraak over afspraken maken en lullen er lekker omheen.

minimá-armezusvan.. | 17-08-11 | 14:12

Wat nou weer typisch links is dat er de in de kamer vooral weer veel en overbodig gezeik te horen is vandaag. Gisteren zijn excuses aangeboden en is helderheid verschaft. Daaraan viel niets toe te voegen. Desondanks willen Pechtold en PvdA toch nog even door zeuren. Gaat nergens meer over alleen maar zeuren. He bah.

doenormaal! | 17-08-11 | 14:12

@seven | 17-08-11 | 13:52

Uiteraard is export mogelijk, dat was het vroeger ook. Echter: 25% van onze export van 300 mld gaat naar Duitsland. Mochten Duitsland en Frankrijk dit voorgesteld pact ten uitvoer brengen en wij (Nederland) daar niet aan mee willen doen (dus uit de Euro stappen), dan krijgen wisselkoersen grote invloed op onze economie. Aangezien Duitsland er bij gebaat is een lage prijs voor de "Nieuwe Florijn", kun je niet uitsluiten dat de koers onder druk zal komen te staan. Lijkt mij, denk ik, veronderstel ik... ;-)

tisallemaalwatzeg | 17-08-11 | 14:12

La Vie En Rose 14:06
Het is wel duidelijker als Job Cohen de baas van Nederland is. Nu lijkt het net alsof we een rechts kabinet hebben.

tipo | 17-08-11 | 14:10

Moondance | 17-08-11 | 14:07 |

Je weet de PVV staan aan wal en zien het schip zinken maar kunnen verder niet veel doen.

Eurotokkie | 17-08-11 | 14:10

La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:06 |
En de VVD is niet pro-EU ?

Eurotokkie | 17-08-11 | 14:08

Het Nederlandse exportoverschot naar de PIIGS is 21 miljard jaar. Hoogstens 10% daarvan, 2,1 miljard per jaar, is toe te schrijven aan het hebben van 1 munt.

Toch zeggen al die kwezels in de Kamer dat we dankzij de Euro honderden miljarden verdienen.

tipo | 17-08-11 | 14:07

Pfff... Wanneer komt de PVV. Ik hoop dat ze nu even ECHT Markie-boy en JK onder druk gaan zetten om dit hele Europese fiasco nog tot halt te brengen.
.
Gelieve geen goedkope buhnepraat (b.v. Kunduz en Libië) en nu echt daden, graag. Dit zou wel eens het meest gewichtige besluit zijn dat tijdens deze kabinetsperiode genomen word

Moondance | 17-08-11 | 14:07

@Eurotokkie | 17-08-11 | 13:51
Nou, dan laten we dan maar hopen dat Wilders de stekker eruit trekt. Dan krijgen we Paars+ met daarin alle pro-EU partijen die onze soevereiniteit aan de EU hebben verkwanseld, akkoord gaan met miljardensteun, met nog meer immigratie en nog meer Islam - met als kers op de taart Job Cohen als premier. Dat lijkt me een goed plan. *kuch*

La Vie En Rose | 17-08-11 | 14:06

Het CDA is weer eens geweldig.
Hoe moet je dan een begroting gaan maken als je niet weet wat op de balans staat en op de verlies en winst rekening?
Het zijn me een paar lekkere.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 14:03

Wim-Lex | 17-08-11 | 13:57 |

30.000 voor een callgirl dit is een goede investering .

Eurotokkie | 17-08-11 | 14:02

jappertje | 17-08-11 | 13:56
Ja natuurlijk!..... Anders zouden we dat toch nooit doen!

*verslikt zich in de chablis*

irma zonderboezem | 17-08-11 | 14:01

@jappertje | 17-08-11 | 13:56
Wel als wij voortaan alles over jou en je leven mogen bepalen, en je braaf doet wat wij zeggen en verder je bek houd!
En ow ja! jou geld is ook van ons.

deraderendraaien | 17-08-11 | 14:00

MurrayRothbard | 17-08-11
U geeft aan dat volgens u bij een democratie de winnaar mag bepalen wat de verliezers moeten doen. Dat geldt dan niet in 0031 alwaar de roeptoeterende, betwetende en moraliserende minderheden meestentijds de windrichting bepalen.

de directeur | 17-08-11 | 14:00

@seven 13:52
`In hoeverre specifiek de euro heeft bijgedragen aan de Nederlandse uitvoer is nooit onderzocht. Wel is uitvoerig gekeken naar het effect van één munt op de omvang van de handel (de som van in- en uitvoer) in de eurozone. Schattingen variëren van een verwaarloosbaar effect op het handelsvolume tot een stimulans van 10 procent, hoewel de meest recente studies van onder meer de Europese Centrale Bank aan de onderkant van de bandbreedte zitten. `
www.depers.nl/economie/527807/Nederlan...

tipo | 17-08-11 | 13:59

De oplossing voor deze poppenkast is zo simpel alleen vergt het wat 'civil courage' van een groot aantal mensen. Alle tegoeden van de bank halen, rente krijg je toch niet. Vervolgens salaris gestort meteen naar de bank. Alles cash gaan betalen geen pinpas meer. Alle automatische betalingen stoppen alles weer zelf regelen wanneer het je uitkomt. Belasting aanslag aanvechten en weigeren te betalen vanwege idealistische redenen, als heel veel mensen dit doen gaat het systeem piepen en kraken en misschien dat de regenten zich dan realiseren dat ze voor ons werken en niet omgekeerd. Helaas is de Nederlander te schijterig hiervoor en zal hij dus overboden worden door de schreeuwende rellende Griek. Er gaat niets veranderen en wij worden ingelijfd in de EUSSR zonder enig verzet van ons wij zijn te lui, zelfingenomen, makkelijk, bang en in slaap gesust.

sjipsknip | 17-08-11 | 13:59

@seven | 17-08-11 | 13:52
De Zwitsers hebben er inmiddels vreselijke spijt van dat ze de frank niet aan de euro hebben vastgehangen. De export ligt momenteel geheel op zijn gat.

18konijn | 17-08-11 | 13:58

Gaan we nou nog schenken aan griekenland en zo ja hoeveel dat wil ik weten.

pajans | 17-08-11 | 13:57

Nog effe en Richard de Mos rolt Ineke zó de Kamer uit.

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:57

Stel ik heb 356.000.000.000 euro schuld ("onze" staatsschuld nu). Ben ik dan kredietwaardig om überhaupt geld uit te lenen?

jappertje | 17-08-11 | 13:56

Daar komen de eerste Gristenen

DaveDH | 17-08-11 | 13:56

Ommezwaai | 17-08-11 | 13:52 | + 0 -
Een rechts kabinet met linkse trekjes , ik denk dat Groen-Links zich helemaal thuis voelt.

Eurotokkie | 17-08-11 | 13:56

@seven | 17-08-11 | 13:47
Idd! en dan nog die denegrerende opmerking over volk achter de dijken dat geen kennis van zaken heeft en het dus over moeten laten aan politici met kennis van zaken. oid.

Jaja, je verzint het niet!

Heb nog even gereageerd op je comment van gisteravond. Gezien? Ik was iets te kort door de bocht!
Heb veel waardering voor je kennis van zaken!


La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:56

Die Nepperus heeft geen lippen!

Generaal Tapioca | 17-08-11 | 13:56

Quichegerechtigde | 17-08-11 | 13:51
Ze willen niet bijten vandaag?

SheriffSharif | 17-08-11 | 13:55

Kan iemand die van Gent niet voor een gat in de dijk rollen of zo?

pascallo | 17-08-11 | 13:55

@Superior Bastard | 17-08-11 | 13:51
@Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:53

En een cadeautje voor Art!

Biff Eagleburger | 17-08-11 | 13:54

-weggejorist-

MurrayRothbard | 17-08-11 | 13:54

@ irma zonderboezem | 17-08-11 | 13:52
Bij de boterham kaas. Oh nee wacht, bij de lunzzz natuurlijk.

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:54

Superior Bastard | 17-08-11 | 13:51
Nou, fijne vakantie dan maar..
Waar gaan we heen?

Ommezwaai | 17-08-11 | 13:53

*geeft Pa maar gelijk*

Period.

René40181216 | 17-08-11 | 13:53

@ Superior Bastard | 17-08-11 | 13:51
Vergeet je die erfhond niet?

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:53

"Rechtpraten wat krom is, dat moeten we niet doen bij zo'n ernstige zaak"
Hihihihi, en dat uit de mond van een Groen-Slinkse.

Ommezwaai | 17-08-11 | 13:52

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:40 |
Is het al chablistijd?? Lekker vroeg vandaag:-)

irma zonderboezem | 17-08-11 | 13:52

Nep Tus had het over googhelen ljkt me nog te kunnen met een mokkel van 80Kg.+, maar jongleren wordt wel erg moeilijk.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:52

tipo | 17-08-11 | 13:46
Daarnaast is het een gotspe om te veronderstellen alsof de export naar Europa niet zou kunnen als NL niet in de Euro (of EU) zit. Denemarken, Zweden, Zwitserland en ook Noorwegen exporteren massaal naar EU landen, de WTO regelt immers al open grenzen.

seven | 17-08-11 | 13:52

Is dit de Mariëtte hamer van de VVD?
Nog uit de tijd van Louis?

deraderendraaien | 17-08-11 | 13:52

@ René40181216 | 17-08-11 | 13:47
Nee René, formeel is de betreffende wethouder verantwoordelijk. Period.

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:51

*Voorraad Rosé-bier bekijkt en op vakantie gaat*
Mazzel allemaal en tot over 3 weken.

Superior Bastard | 17-08-11 | 13:51

D'66 is een democratische partij. Zij willen dat de burger kan kiezen. Dat er vertegenwoordigers in de diverse bestuursorganen zitten die door het volk gekozen zijn. Maar daarna moet het volk ook vertrouwen hebben dat hun gekozen vertegenwoordigers hun werk goed gaan doen. Of het nu in de gemeente is of in Europa. Dat is democratie. Dat is een democratisch Europa.
En laten we wel wezen, Nederland is een kleine provincie in het grote europa. En het gedrag en de opvattingen van de populisten en hun aanhangers zijn ook als die van een stel provincialen!

Quichegerechtigde | 17-08-11 | 13:51

La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:49 |

klopt net als deze regering .

Eurotokkie | 17-08-11 | 13:51

Ma Flodder met een bakakte spraak. Gek zeg!

doskabouter | 17-08-11 | 13:50

allegaartje | 17-08-11 | 13:48
Welk fossiel is dit?
Grote memmen, dat wel....

Ommezwaai | 17-08-11 | 13:49

Neprus heeft er wel een paar hangen zeg, als ik haar was zou ik die tafel iets hoger zetten, gewoon ter ondersteuning

DaveDH | 17-08-11 | 13:49

Snap niet dat deze vrouw een volksvertegenwoordiger is
Wat een malloot waar is der dwangbuis?

benzat | 17-08-11 | 13:49

@Eurotokkie | 17-08-11 | 13:45
Ow, je riep maar gewoon iets. Dat is dan weer geen nieuwtje voor mij.

La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:49

Tering wat is die vrouw vermoeiend om naar te luisteren... dan luister ik nog liever naar pechtold

allegaartje | 17-08-11 | 13:48

@Pa Cartwright

Nee Pa, het college spreekt, net als de regering, met één mond.

René40181216 | 17-08-11 | 13:47

La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:41
Demasqué van D66 en Pechtold als 100% ondemocratische eurofascisten.

seven | 17-08-11 | 13:47

Pechtold is niet meer dan een landverrader.

benzat | 17-08-11 | 13:47

Den_Deze | 17-08-11 | 13:45
Mevrouw NepRus VVD.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:47

doskabouter | 17-08-11 | 13:45
heb je geen TV op je werk dan? :)

DaveDH | 17-08-11 | 13:46

Pechtold was vergeten te vertellen dat Eurobonds ons aan extra rentelasten meer kosten dan het Eurovoordeel van onze export naar de PIIGS. Eurobonds kosten de NL-se belastingbetaler 8,0 miljard/jaar extra, terwijl het Eurovoordeel van export naar de PIIGS slechts 2,1 miljard/jaar is.

tipo | 17-08-11 | 13:46

Ja, het is ingewikkelder dan alleen maar over de grens lopen en overal met hetzelfde geld betalen, maar uiteindelijk is dit wel het meest tastbare van Europa. Iets waar veel burgers blij mee zijn. Maar dit alles is alleen mogelijk dankzij de Europese Unie.
Maar het heeft soms wel de indruk van wel de lusten, niet de lasten. En dat is natuurlijk krom en dom.

Wel is er duidelijkheid vereist, iets wat de regering nu nog verzuimt.

Quichegerechtigde | 17-08-11 | 13:46

Heeft Stef Blok iets beters te doen of zo?

Moondance | 17-08-11 | 13:46

@ René40181216 | 17-08-11 | 13:43
De wethouder belast met de Noord-Zuidlijn is primair verantwoordelijk René.

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:45

La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:44 |

eerst vakantie

Eurotokkie | 17-08-11 | 13:45

Wie is dit bloemetjesgordijn?

Den_Deze | 17-08-11 | 13:45

stream is maar 1fps, zeker druk

doskabouter | 17-08-11 | 13:45

Zoals de Amerikanen zeggen: If you can't beat them with brilliance, baffle them with bullshit. Maar onder de streep is het eigenlijk heel simpel. Ons land en onze economie en pensieonfondsen worden opgeofferd ten behoeve van een onbereikbare megalomane Europese utopie. De EEG was een goed idee, maar daarna is het hopeloos uit de klauwen gelopen. En wij mogen ervoor bloeden. Een paar eurootjes meer of minder verandert daar niets aan.

Ivoren Toren | 17-08-11 | 13:45

Gargamel zet zijn zwarte ketel al op het vuur om in zijn eigen sop(Slob) gaar te koken.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:45

@Eurotokkie | 17-08-11 | 13:43
En dan?

La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:44

stekker eruit.

Eurotokkie | 17-08-11 | 13:43

@Pa Cartwright

als voorzitter van B&W natuurlijk wel Pa.

René40181216 | 17-08-11 | 13:43

Pechtold (D66) is alleen voor referenda als de uitkomst vooraf vaststaat. Met z'n 'Europa Ja!' Nepdemocraat.

seven | 17-08-11 | 13:42

Alvast hulde voor Roemer en Thiemen die haarfijn blootlegden wat een nepdemocraat die Peggolt is.

La Vie En Rose | 17-08-11 | 13:41

@ René40181216 | 17-08-11 | 13:39
Was Cohen verantwoordelijk voor de calculatie en berichtgeving mbt de Noord-Zuid lijn?

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:41

*Gaap* Waar is de afstandsbediening?

NvHoaxberghen | 17-08-11 | 13:41

Ik moet altijd geeuwen als Job aan het woord is

DaveDH | 17-08-11 | 13:40

Zei die gast nou "pathetischer"?! Manmanman, Chablistijd!

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:40

Job verwijt de regering dat ze hetzelfde doen als hijzelf met de noord-zuidlijn.

Geweldig.

René40181216 | 17-08-11 | 13:39

@Quichegerechtigde | 17-08-11 | 13:36
Hij zegt alleen maar"Nederlandse burger wees eens blij dat je zomaar de grens over kan lopen en dat je geen geld hoeft om te wisselen. hij praat peop deze zogenaamde democraat!

deraderendraaien | 17-08-11 | 13:39

@Quichegerechtigde | 17-08-11 | 13:36
Hij zegt alleen maar"Nederlandse burger wees eens blij dat je zomaar de grens over kan lopen en dat je geen geld hoeft om te wisselen. hij praat peop deze zogenaamde democraat!

deraderendraaien | 17-08-11 | 13:39

O god, god is aan het woord (in zijn eigen ogen dan he).

En er is niemand, NIEMAND, die de werkelijke oorzaak noemt:

Fractional/no reserve banking.

Balsaq | 17-08-11 | 13:38

Maar we hoeven nooit meer geld te wisselen als we op vakantie gaan. Mag wat kosten, toch?

blinde kip | 17-08-11 | 13:38

Jobke aan het woord. Tel het aantal euhs.

Generaal Tapioca | 17-08-11 | 13:37

Kost een paar centen maar dan heb je wel .......... schoon drinkwater.

pajans | 17-08-11 | 13:37

@Superior Bastard | 17-08-11 | 13:09
Daar hebben ze allemaal de ballen niet voor, het spoeddebat zal wel weer geld opleveren daarom zitten ze allemaal braaf te doen alsof het allemaal echt is.
Maar je zult zien alles blijft zoals het is.

Implant | 17-08-11 | 13:37

Ach nee, gaan die probleem landen nu pas hervormen?
Wat hebben die dan met die miljarden gedaan die ze al die jaren gekregen hebben, behalve prestige projecten en de Amigo's gespekt?

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:37

Het kereltje zei "pathetischer"!

Iemand hier is nu aan het glunderen.

Art Vandelay Ultor | 17-08-11 | 13:36

Peggolt zei net dus letterlijk, dat wij ons muil moeten houden. Dus GS volgend toppic.

EdjeGrolsch | 17-08-11 | 13:36

"Waterschappen", ooit een goed plan, nu ook megalomaan uit de hand gelopen.

gentle giant | 17-08-11 | 13:36

Pechtold heeft gelijk. Europa brengt heel wat voordelen. Maar er zijn ook nadelen ja. Moeten we ook mee dealen.

Quichegerechtigde | 17-08-11 | 13:36

Hallo pechkop! in Spanje kan je nog steeds niet uit de kraan drinken hoor!

deraderendraaien | 17-08-11 | 13:36

en dierenpoes maakt het ff af! kef kef kef, doet het kereltje.

minimá-armezusvan.. | 17-08-11 | 13:35

Kereltje heeft me toch een beroerd geheugen 70% inkomen?
Dat was er met de EGKS en de EEG ook al.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:33

Kereltje Pechtold staat mooi voor joker ..3x gevraagd referendum of niet 3 x geen antwoord en dat voor een democraat

vicecity | 17-08-11 | 13:33

Kereltje Pechtold staat mooi voor joker ..3x gevraagd referendum of niet 3 x geen antwoord en dat voor een democraat

vicecity | 17-08-11 | 13:33

beertje collargol maakt ff gehakt van peggold. wat een blaataap is dat kereltje. wat kletskous. doet ook nog een godwinnetje erover heen.

minimá-armezusvan.. | 17-08-11 | 13:33

@hetluis 12:57: OT, maar leuk om te horen dat het verhaal van Witteman (de journaliste van Marikogate) over de intimidatie door GL-politici is opgepakt door o.a. Elsevier en VN. Ze was net ook even op Radio 1 te horen. Hopelijk wordt dit later nog even breed uitgemeten en uitgemolken: "Wij van GL nemen graag naderen de maat over moraliteit, maar als er over iemand uit eigen kring geschreven wordt, dan bedreigen we journalisten om het verhaal uit de pers te houden". Fijn volk.

Muxje | 17-08-11 | 13:29

Kereltje Peggy trapt ook weer een paar deuren in die wagenwijd geopend zijn..
Godsamme, wat een slappe OH.

Ommezwaai | 17-08-11 | 13:28

Democratische acreditatie? Hoe dan? geen verkiezingen nog refenrendum.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:28

@Superior Bastard | 17-08-11 | 13:09
Alsof die miljarden dan niet naar de EU gaan.

Art Vandelay Ultor | 17-08-11 | 13:27

Net de EU, nog niet begonnen of het ligt al op z'n gat.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:22

Allemaal stereotypisch.
Je hoort de voorzitster zeggen dat 'de mensen thuis geen geluid (hoor benul) hebben'.
Pfff, kan lang duren zo.

HotPotato | 17-08-11 | 13:22

"Bananenunie" poneert.

gentle giant | 17-08-11 | 13:22

Wie wil pechthold nu aanhoren?

DaveDH | 17-08-11 | 13:22

Geschorst omdat ik geen geluid zou hebben. Kan alles prima volgen hoor Gerdi. Wat is dit voor censuur.

pascallo | 17-08-11 | 13:21

Daar kom kereltje Pechthold...

DaveDH | 17-08-11 | 13:20

Zien kunnen de mensen het wel maar volgen al lang niet meer Gerti.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:19

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:17
Dat komt vanzelf wel, voorlopig doen we het maar met Den Haag.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:18

Ze hebben meer oplichters nodig om tegen de lamp te lopen volgens mij.

funkalicious | 17-08-11 | 13:18

@kapotte_stofzuiger | 17-08-11 | 13:16

Dat geheim ga ik hier nu natuurlijk niet openbaren maar ik wil wel vertellen dat het géén Euro's zijn.

Reinaert | 17-08-11 | 13:18

De Kamer tast in het duister, typisch.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:17

@ Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:16
In heel Europa?

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:17

'Tekorten EU landen lopen op'
Verlichting nu al op halve kracht ?

HotPotato | 17-08-11 | 13:17

Het licht is ook al uitgegaan.

Sjeng de helle | 17-08-11 | 13:16

De enige stem van het volk die werkelijk telt is de stem van de euro.
Gewoon geen geld meer geven aan deze poppenkast.
Belastingen zijn zo 2010!

ZDEV | 17-08-11 | 13:16

Gerdi heeft de rekening voor het licht niet betaald. Of komt dit door het steunpakket dat we hier ook al op moeten bezuinigen.

pascallo | 17-08-11 | 13:16

@Reinaert | 17-08-11 | 13:10
Gevuld met Boliviano's mag ik hopen.

kapotte_stofzuiger | 17-08-11 | 13:16

*Sjongesjonge, staat die Superior Bastard alwéér in het Aldi foldertje. Beetje Rosé bier aan te prijzen*

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:15

Waar is de fopjournalist?

VictorF | 17-08-11 | 13:13

dooie rakker | 17-08-11 | 13:05 |
welk deeg dan?

benerzoeentje | 17-08-11 | 13:13

Niet luisteren niet kijken gewoon aandelen kopen, nu het nog kan.

irriducibili79 | 17-08-11 | 13:13

@dooie rakker | 17-08-11 | 13:05
Oppositielijer?
Wat is dat?

necrosis | 17-08-11 | 13:12

Poppenkast!
Meer woorden wil ik er niet aan vuil

ZDEV | 17-08-11 | 13:12

Laat ze liever praten over de honderden miljarden die we in het Noodfonds moeten stoppen, de Transferunie en Eurobonds.De hangmatlanden gaan ons voor altijd misbruiken. Die 50 miljard is nog maar een schijntje.

bosbaan | 17-08-11 | 13:11

van de oppositie ook geen woord over een mogelijke oplossing. Dat maakt dit gekibbel nog kinderachtiger: een gigantisch probleem waar duidelijk niemand iets van snapt, laat staan een uitweg ziet en dus ga je maar inhakken op een verspreking, een kudtdetail dat verder de oplossing voor meter dichterbij brengt.

benerzoeentje | 17-08-11 | 13:11

@ necrosis | 17-08-11 | 13:05
"Samenwerking EU vooral economisch". Maar verder wil die pvv geen klap met Europa te maken hebben. Tja.

Pa Cartwright | 17-08-11 | 13:11

Als de oppositie dan toch al aan het rekenen slaat laat ze dan meteen de toekomstige afdracht - die ons dus nog te wachten staat - even meenemen in de berekening.

Of begeven de rekenmachines het dan spontaan? "De 50 miljard van Rutte" zijn peanuts, het echt grote werk moet nog beginnen, Griekenland is slechts een voorproefje.

*** Spaarvarken aai over bolletje geeft ***

Reinaert | 17-08-11 | 13:10

necrosis | 17-08-11 | 13:05
Dan zal hij het kabinet wel laten vallen, of niet?

Superior Bastard | 17-08-11 | 13:09

Ja daar kunnen we natuurlijk wel heel luchtig over doen, maar de kamer heeft accoord gegeven voor een financieel steunpakket van iets als 90 miljard en Rutte heeft met dat accoord gegoocheld en een toezegging gedaan aan Europa die veel groter is dan 90 miljard euro, vervolgens gedaan alsof de toezegging niet heel veel groter was dan 90 miljoen euro om later te moeten toegeven dat het eigenlijk om nog veel meer geld gaat dan hij dacht te hadden toegezegd wat weer veel meer was dan hij zei dat hij had toegezegd. Of zoiets.

Four Eyes | 17-08-11 | 13:07

De media heeft de bevolking weer goed weten af te leiden.
Breivik, Wilders, het foutje van Rutte.
Iedereen hield zich de laatste weken bezig met futiliteiten en nu zitten we zomaar ineens met een daadwerkelijke Europese regering opgescheept die onze soevereiniteit nog verder dient af te breken.

Semper Pecunia | 17-08-11 | 13:07

Indeed zinloos gezever mijlen achter de feiten aan.

wolfje23 | 17-08-11 | 13:07

Ik hoop ook een foutje gemaakt bij mijn belastingaangifte.
Ik krijg nu ongeveer 50 miljard terug in het kader van de hypotheekaftrek.

Oepsie.

Kaas de Vies | 17-08-11 | 13:06

Ach, Mark krijgt een koekje van eigen deeg toen hij nog oppositielijer was. Leuk toch!?

dooie rakker | 17-08-11 | 13:05

terminis...

All | 17-08-11 | 13:03

Ik loop me al een tijd te ergeren aan dat toneelstuk wat de PvdA & D66 aan het opvoeren zijn onder het mom van we doen het voor de volk... laat links eens iets nuttig doen, oh das waar ook, contradictio in termis...

All | 17-08-11 | 13:03

Afstemmen op TF1 of ARD, weet wie de echte baas is.

kapotte_stofzuiger | 17-08-11 | 13:02

Glas, plas en alles blijft zoals het was.

FlesjeFanta | 17-08-11 | 13:02

Kunnen we het niet een keertje hebben over die volstrekt onbelangrijke k*t van een Mariko Peters? Dat is toch veelsens belangrijkerder dan die BAKKEN VOL MET GELD (van ons ja) die naar die oplichters, fraudeurs, niksnutten en corrupte Zuid Europeanen gaan?

henkojenko | 17-08-11 | 13:01

Wat is het *kuch*standpunt*kuch* van de PVV eigenlijk in deze kwestie?

Superior Bastard | 17-08-11 | 13:00

krijg ik even een tip als marikido het woord neemt?

hetluis | 17-08-11 | 12:57

*Abacus klaarzet*

Binx | 17-08-11 | 12:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken