Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kinderkidnappende VVD-minister trad wél af

vroomkijkenmaarondertussen.jpg [Polygoonstem] GeenStijl Geschiedenisles. We schrijven 1959. Fidel Castro is de baas van Cuba geworden, maar de creatie van de lustopwekkende Barbiepop door Mattel zorgt voor grotere verontwaardiging in menig keurig gezinnetje. Met Nederland gaat het goed. De eerste DAF personenauto rolt van de band en een half miljoen huishoudens hebben een televisie. Het eerste socialistenvrije kabinet van na de oorlog wordt in mei geïnstalleerd en gaat onder godvrezende leiding van KVP-MP Jan de Quay fatsoenlijk-voortvarend aan de slag. VVD'er Sidney van den Bergh is minister van Defensie. Maar voorwaar! Van den Bergh, een notoire rokkenjager die tijdens zijn leven liefst vijf keer trouwt, is verwikkeld in een relatie met een getrouwde vrouw, Helga Lek-Bendix. Zij worstelt een juridische strijd om voogdijschap over de kinderen. Van den Bergh helpt haar en wordt door haar man beschuldigd van kinderontvoering. Voor VVD-leider Pieter Oud (een vrijmetselaar nota bene!) zijn deze overschrijdingen van de goede zeden hem te veel. Van den Bergh moet opstappen. Uiteindelijk is er allemaal niet zo veel aan de hand en een jaar later zal hij mevrouw Bendix tot zijn vierde echtegenote maken. De schijn van onzedelijkheid, machtsmisbruik en wetsovertreding waren echter al gewekt en in het belang van de integere moraal en goede zeden die den Nederlandschen politiek toentertijd blijkbaar nog wel keurig in het vaandel voerde, verdween Van den Bergh zonder tegenstribbelen van het toneel. Hij wel. [/Polygoonstem]

Reaguursels

Inloggen

Ik ben blij dat die '[/Polygoonstem]' er stond, anders had ik de hele dag met die stem in m'n hoofd gezeten..

b-ry | 16-08-11 | 14:27

Gewoon lef van deze meneer, opstappen als je niet meer geloofwaardig bent.
Kan links(groen) wat van leren.

Deflappentapper | 16-08-11 | 11:28

Ja. Dit bericht was alleen relevant bevonden geworden door weldenkender mensen dan hier op GS, indien deze meneer ook was blijven zitten (met zijn VVD hoofd).
Nu telt dit niet mee. Foei.

Jan Passant mk2 | 16-08-11 | 11:24

Welke gelijkenis heeft Mariko Peeters dan met deze pief? Zijn er al bewijzen over haar dan?

Hölzenbein | 16-08-11 | 10:18

Prima kerel Sidney James van den Bergh

darmflora | 16-08-11 | 09:40

gabor gaf zijn hongaarse nationaliteit op toen hij staatssecretaris werd omdat hij een dubbele nationaliteit niet verenigbaar vond met een openbaar ambt. moet je tegenwoordig om komen.

minimá-armezusvan.. | 16-08-11 | 09:23

En zo verneemt u op het olijke weblog Geen Stijl dat, waar het mores van politici vermag,in de jaren vijftig altijd beter was gesteld dan heden ten dage. /Phillip Bloemendaal modus uit/

De Treinende Rechter | 16-08-11 | 09:17

Met een originele Polygoon-camera in Afghanistan de straf vastleggen die daar op overspel staat... dan duurt het lekker lang.

R.B.Scott | 16-08-11 | 09:16

"... Uiteindelijk is er allemaal niet zo veel aan de hand...."
Ok GS: bezig met je verlies te nemen? Begint een beetje een genante vertoning te worden, een heksenjacht bijna.
(oh!, nu maak ik mevrouw Peters nog uit voor heks ook!)

Dr@@kT | 16-08-11 | 09:14

@kneuterzak | 16-08-11 | 08:36
Hier volle ontvangst, maar er staat ineens Hi ipv KPN in m'n display.

Koud flesje Alfa | 16-08-11 | 08:43

Kinderkidnapping is taalkundig een zeer interessante uitdrukking.

Koud flesje Alfa | 16-08-11 | 08:41

BeunDeHaas | 15-08-11 | 22:29

Voor u als haas moet dit toch dé partij bij uitstek zijn..

de betaalautomaat | 16-08-11 | 08:37

Even een mededeling, het mobiele netwerk van Koninklijke Prutsers Nederland ligt al een uurtje of wat op zijn gat, in Z-O nederland.

kneuterzak | 16-08-11 | 08:36

zeg maar jansen | 16-08-11 | 08:18
Mogge,
Denk zelf dat op termijn eruit gaat komen dat Het Polit Bureau van de EUSSR te Brussel meer bevoegdheden gaat krijgen om de crisis te bestrijden( Euro bonds).
Gemakshalve wordt er maar vergeten dat we van Rompuy niet gekozen hebben, geen enkele Europese burger, een echte democratie dus.

Sjeng de helle | 16-08-11 | 08:26

Sjeng de helle | 16-08-11 | 08:02 En niet alleen over de verspreking van Markje, ook het creatief rekenen van Jan Kees gaat aan de orde komen.

En dan is er nog het afronden, van 58,4 miljard wat gemakshalve maar 59 miljard genoemd wordt.

Alsof 600 miljoen niks is.

zeg maar jansen | 16-08-11 | 08:18

Vanmiddag krijgen we een debat over de verspreking van Markje, jammer genoeg kan ik het niet volgen k moet namelijk vandaag nog en morgen de halve dag voor Jan Kees aan de slag.
Mariko Gate zal wel naar de achtergrond verdwijnen.

Sjeng de helle | 16-08-11 | 08:02

Che_cuevara | 16-08-11 | 07:48
Mogge Che,
het is inderdaad een maffe bedoening(understatement) en Den Volke snurkt vrolijk verder( een deel daarvan dan).

Sjeng de helle | 16-08-11 | 07:52

@Sjeng de helle | 16-08-11 | 07:38
Mogge Sjeng,

Net jouw link gelezen, mijn kin viel op mijn toetsenbord.
Dit geloof je toch niet.
En ons maar blijven wijsmaken dat het allemaal goed komt.
Gangsters zijn het in den Haag, allemaal.

Che_cuevara | 16-08-11 | 07:48

Mogguh @ All,
Die de Quay had een goed kabinet, de gulden werd toen nog gedekt door goud.
Nu hebben we een Groen Linkserd gedekt door.... och laat ook maar!

Sjeng de helle | 16-08-11 | 07:16

En, en, en? Is ze al weg?

Biff Eagleburger | 16-08-11 | 07:02

Mogge @all,

Sidney van den Bergh is wel van de VVD, die doen dat.
Maar voor Groenlinks telt dat niet, die staan daar gewoon boven.

En wij, het volk, begrijpen daar toch niets van.

Che_cuevara | 16-08-11 | 06:12

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:08
Niet waar.

atm0s | 16-08-11 | 03:36

necrosis | 16-08-11 | 03:14 | + 0 -

Ga jij NU werken?
Dat zuigt pas echt!
Maar dit zuigt echt hard:

www.google.nl/imgres?q=zwart+gat&u...
#zwartgat :-)

wakkere_nederlander | 16-08-11 | 03:23

*licht uitdoet en werken gaat*

necrosis | 16-08-11 | 03:14

Ik hoop dat GS om het anderste topic over Mariko Peters blijft schrijven tot ze opstapt. Desnoods tot 2018. Om het anderste topic!!! #shameonyou

wakkere_nederlander | 16-08-11 | 03:13

Reineart,

Uw punt is gemaakt... Als u terug leest, zelfs meerdere malen. Trusten.

boeglul | 16-08-11 | 03:07

Een politicus dient van onbesproken gedrag te zijn. Kssst weg Mariko!

wakkere_nederlander | 16-08-11 | 03:03

@boeglul | 16-08-11 | 02:47
Had jij liever GroenLinks in het kabinet gehad?
*facepalm*

necrosis | 16-08-11 | 02:56

@boeglul | 16-08-11 | 02:47

Ach, dat gedogen gaat toch prima?

Wil je een oorlogje dan bel je gewoon GroenLinks even, die regelen dat voor je. De pasifisties soosjalistiese partij is er gewoon goed voor. Uw partner in dood en verderf!

Reinaert | 16-08-11 | 02:53

Blijkt toch lastig te zijn, zo' n gedoog kontructie met de oppositie als gedoogpartner in de regering. Voor de gemiddelde reaguurder is het de dood in de pot.

boeglul | 16-08-11 | 02:47

Boeien.

Affengeiler Schwanz | 16-08-11 | 02:41

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:42 | + -1 -
Dat klopt inderdaad. Ik geef veel lukrake plus en minkuddos tijdens het scrollen.
Dat zuigt!

wakkere_nederlander | 16-08-11 | 02:20

@necrosis | 16-08-11 | 02:06

Uiteraard zwijgen ze. Kongsi.

En Kereltje een duidelijk statement maken? Dat zou dan wel de eerste keer zijn. Die zwamneus heeft sowieso al tijdenlang afgedaan. One-trick pony, geobsedeerd door Blonde Greet en vergeet de rest.

Reinaert | 16-08-11 | 02:17

@Arrabinekoeterine | 16-08-11 | 01:53
Jij bent wél vermakelijk omdat....?
Enne... veNdetta!

necrosis | 16-08-11 | 02:10

@Reinaert | 16-08-11 | 01:53
Het gaat me niet eens zozeer om de PVV, het gaat meer om het feit dat als een PVV'er iets gedaan heeft, GroenLinks, PvdA en D'66 bloed ruiken.
Nu is er een GL beerput opengetrokken maar de rest van de oppositie zwijgt in alle toonaarden.
Ik zou graag willen dat Kereltje eens een duidelijk statement zou maken in dezen.

necrosis | 16-08-11 | 02:06

We moeten wachten op een reaktie van Geert. Mariko zou slachtvee zijn als de PVV schone handen had!

boeglul | 16-08-11 | 02:06

@necrosis | 16-08-11 | 01:48

Ik heb het diepdonkerbruine vermoeden dat er bij de PVV niet zo veel lijken meer in de kast zitten, Jan en allemaal heeft al die kasten namelijk al lang nagevlooid en that's it.

Of Hero Drinkman moet toevallig weer eens losse handjes hebben, dat zou kunnen, of er moet weer eens door een brievenbus gepist worden, zou ook kunnen, maar 'oud zeer' zal daar wel niet meer zo veel zitten.

En zit het er nog wél dan heeft het journaille zitten slapen :-)

Reinaert | 16-08-11 | 01:53

Spaar ons je persoonlijke vedetta's, Van Rossem. Ze zijn niet ter zake en vooral: ze zijn ongelooflijk niet grappig. Als GS niet vermakelijk is, heeft het geen bestaansrecht.

Arrabinekoeterine | 16-08-11 | 01:53

@Reinaert | 16-08-11 | 01:41
Haar zwijgen is toch een duidelijk statement?
Mariko en GroenLinks wachten totdat er weer een PVV'er in opspraak komt, zodat de GL-Beerput een doofpot is geworden.
*GL hief het glas, nadat ze een PVV'er betrapte op een plas en alles werd weer zoals het was*

necrosis | 16-08-11 | 01:48

@ zeg maar jansen; Van horen zeggen ging i.i.g. over Haïti. Ik weet in ieder geval zeker dat J.P. en z'n broer heel graag naar Afghanistan wouden om te weder oliepijp bouwen enzo. Kwam zelfs bij de NOS onder het mom van contracten.

Neut | 16-08-11 | 01:47

We schrijven 1959, toen homoseksualiteit nog een ziekte was maar meneer de pastoor van knapenliefde geen taboe maakte. Toen mensen gewoon nog een huis huurden in plaats van het te kopen en studeren een tijdverdrijf voor rijkeluis kinderen was.
Wat is nu je punt Van Rossem? Of heb je dat niet?

De Veerboot | 16-08-11 | 01:45

DOORGAAN GEENSTIJL! De aanhouder wint.
Een LANGE ADEM in deze is belangrijk!

kippevlees | 16-08-11 | 01:44

.... verdween Van den Bergh zonder tegenstribbelen van het toneel.
@Van Rossem
Eh... na zijn aftreden zat hij in de Eerste Kamer, Provinciale staten van Zuid-Holland én wethouder in Wassenaar:
www.historici.nl/Onderzoek/Projecten/B...

necrosis | 16-08-11 | 01:41

@boeglul | 16-08-11 | 01:33

Wat Blonde Greet in dit geval te melden heeft interesseert me eerlijk gezegd niet. Al was het maar omdat 'ie (voor de afwisseling) geen partij is.

Ik wil een statement van Peters, dát is wat telt. En dan wel een duidelijk statement, geen ontwijkend gebrabbel. En ik ben niet de enige die daar al een tijdje op wacht - vermoed ik althans.

Reinaert | 16-08-11 | 01:41

reinaert,

Ze heeft de afgelopen weken vaker gereageerd dan Wilders. Hij twitterde iets over haatpaleizen om vervolgens met een tandenstoker in zijn linker oor te peuteren.

boeglul | 16-08-11 | 01:33

We hebben tegenwoordig kleurenleven dus je kan het niet met de situatie van toen vergelijken. Leven in zwart wit lijkt me behoorlijk shit, geen wonder dat je dan gekke dingen gaat verzinnen om je zwartwitte leven een beetje sjeu te geven.

JoranVanderdood | 16-08-11 | 01:16

@necrosis | 16-08-11 | 00:56

Desnoods rijden we drie keer, toch? Het doel heiligt de middelen.

Zul je zien dat er intern bij GL nog een conflict uitbreekt over wie er op de eerste kar 'mag' zitten. Want zo zijn ze dan ook wel weer. Zes dagen vergaderen over wie er het eerst het schavot op mag.

Reinaert | 16-08-11 | 01:00

@Reinaert | 16-08-11 | 00:49
Dan heb je wel een grote strontkar nodig, GL heeft aardig wat mensen op de loonlijst.

necrosis | 16-08-11 | 00:56

AntiSoof | 16-08-11 | 00:33
T'is een oudje, ik geloof iets uit '78. Denk niet dat de meesten onder ons dat zullen kennen :-). Maar niet alles wat oud is is ook slecht, denk aan Plato.

La Bailaora | 16-08-11 | 00:51

@necrosis | 16-08-11 | 00:40

Ja, ik had 'm wel door hoor. Moest alleen m'n diarree toch nog even lozen. Ik ben gewoon pissed-off omdat er geen woord uit dit mens komt. He-le-maal niets. Dat ze geen 'sorry' gaat roepen snap ik ook wel, daar ken ik 'r ondertussen - helaas - goed genoeg voor.

Maar dat akelige regenteske en minachtende zwijgen vind ik waarlijk ongepast. Madame heeft overduidelijk schijt aan het volk en straalt dat ook uit.

Op de strontkar met dit soort volk. Demasqué. Exit.

Reinaert | 16-08-11 | 00:49

@bug322 | 16-08-11 | 00:43
... te weinig over Mariko zelf?
Léés jij de topics wel?

necrosis | 16-08-11 | 00:47

-weggejorist-

bug322 | 16-08-11 | 00:43

Ja wat willen we nu Geen Stijl?
Terug naar de bekrompenheid van de jaren 60.
Uiteraard het doel Mariko onderuit halen heiligt alle middelen.

Toch zelfs als VVD stemmende vind ik het een beetje riool journalistiek te veel over de partner te weinig over Mariko zelf.

Ik vind juist dat rechts het goede voorbeeld moet nemen en moet toeslaan wanneer het wel relevant is.

bug322 | 16-08-11 | 00:43

@Reinaert | 16-08-11 | 00:36
Sarcasme, maat.
Of had ik dan [/Opzij modus] moeten typen?

necrosis | 16-08-11 | 00:40

@necrosis | 16-08-11 | 00:29

Maar wel zó vrijgevochten dat ze nu al een hele tijd lang haar lippen stijf op elkaar houdt: er komt geen woord uit! Wat dat betreft kan ze zó achter een SGP-aanrecht.

Vrijgevochten? Ammehoela! Vals, dát dan weer wel ja.

Reinaert | 16-08-11 | 00:36

@La Bailaora | 16-08-11 | 00:27
Nou, de reviews liegen er iig niet om ;)

AntiSoof | 16-08-11 | 00:33

@Oerkoendoe | 16-08-11 | 00:13
Van den Bergh deed het met de vrouw van een ander, Mariko Peters deed het met de man van een ander.
Ergo: van den Bergh deed overspel en is een viespeuk, Mariko is een vrijgevochten vrouw in een door mannen gedomineerde wereld!
[/GL modus]

necrosis | 16-08-11 | 00:29

AntiSoof | 15-08-11 | 23:51
Over of je, naast het oordelen over jezelf, wel mag (of zelfs moet) oordelen over 'anderen', zijn hele boekenkasten vol geschreven. Deze had er naar mijn bescheiden mening wel een goede visie op:
www.amazon.com/Road-Less-Travelled-Bey...

La Bailaora | 16-08-11 | 00:27

Als een VVD'er en een Groenlinkse dezelfde fout maken, dan toch is de VVD'er meer fout. Heel veel meer fout. Want bij een VVD'er zit het in de aard van het beestje. Bij een Groenlinkse is het uiteraard een ongelukje.

Oerkoendoe | 16-08-11 | 00:13

hallowaa zo waait het nooit over. Straks moeten ze bij groenlinksch nog conclusies gaan trekken !
Zwitsal ;-)

Troost J.E. | 15-08-11 | 23:56

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:45
Ach, wat 'ze' willen interesseert mij niet zo veel. Misschien zou negeren wel het beste zijn. Dat soort zou wel willen dat we meegaan in hun (infantiele) gedachtegang. Buddha doorzag in ieder geval de idiotie van de persoonlijke mening van geconditioneerde typjes. Eigenlijk stond Buddha boven de waan van de dag. Hij zou, net als Jezus of Plato of Osho wel beter weten. Gelul van debielen is nix.

AntiSoof | 15-08-11 | 23:51

Breaking News: Rutte doet het met "Ingrid de Caluwé" en heeft haar zodoende vorige week aan een kamerzetel geholpen. De zééér integere Rutte zal vast niet van vriendjespolitiek of belangenverstrengeling worden beschuldigd. Maar ben stiekem toch wel benieuwd naar de privémails van beide tortelduifjes.....
www.hpdetijd.nl/2011-02-03/is-ingrid-d...

geloofjetzelf | 15-08-11 | 23:47

@Reinaert 23.42

Don't feed the trolls! ;-) Cheers.

/Off Topic nu dan ook echt OFF

nicks nuttig | 15-08-11 | 23:47

AntiSoof | 15-08-11 | 23:43 "Pay no attention".

Yeah, right. Dat zouden ze wel willen.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:45

Tsja Jansen,
Buddha bedoelde dit dan ook niet als algemeenheid om in deze wereld te kunnen leven, het was meer een aanwijzing om de verlichting te kunnen bereiken. Het was dus meer een vingerwijzing om met het 'zelf' om te gaan als ware je je meester over jezelf ipv je te laten meeslepen door de waan van de dag. Tenminste, zo interpreteer ik hem.

AntiSoof | 15-08-11 | 23:43

wakkere_nederlander | 15-08-11 | 23:40 Het schijnt dat die verrekte iPhone de oorzaak is van veel minkudo's.

#scrollen

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:42

@nicks nuttig | 15-08-11 | 23:39

Gefeliciteerd dan maar. Neem een biertje of ranja naar keuze van me.

*** Zelf ook even de standen checkt en een biertje inschenkt. ***

Reinaert | 15-08-11 | 23:42

De werkelijke reden van het vertrek van deze zééér integere VVD-minister was het feit dat meneer bij het betreden van Amerikaanse bodem direct zou worden gearresteerd.Hij kon dus geen relaties meer onderhouden met de VS. Een zéér grote handicap voor een minister van defensie.Zeker voor die tijd!
Maar zoals we van de VVD gewend zijn draaien ze om de hete brei heen en gooiden ze het op een " integriteitsprobleem ".. Whahaha! Ze zijn nog niets veranderd.
Zo ook met het "excuus" van Rutte dat eigenlijk helemaal geen excuus blijkt te zijn.
Meneer Rutte excuseert zich niet voor zijn eigen fouten maar voor de "verwarring"die is ontstaan... en houdt de burger dus bewust! voor de gek.

geloofjetzelf | 15-08-11 | 23:41

OffTopic/OnPoll: Whaaat??? De iPhone4 de stomste smartphone?!?
You have to be f*cking kidding me!
#GetALifeGetAniPhone

wakkere_nederlander | 15-08-11 | 23:40

-weggejorist-

nicks nuttig | 15-08-11 | 23:39

Volgens Budha:

~Pay no attention to the faults of others, things done or left undone by others.

Consider only what by oneself is done or left undone.~

Dat is wel een mooie van die Budha, maar als je niet in het geweer komt wordt je aan alle kanten genaaid.

Dan lopen ze over je heen.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:38

@mokum4all | 15-08-11 | 23:29

Ze is nog steeds ambtenaar hoor. Met dien verstande dat zij "verlof" heeft om haar politieke *kuch* carrière na te gaan. Een soort grote verkansie dus. Tot het moment dat ze politiek definitief uitgekakt is. Dan kan ze zonder meer terug naar haar oude werkplek en op de oude vertrouwde voet verder gaan.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. En Rosenthal kan er niets aan doen want madame heeft haar handen op dit moment vrij.

Reinaert | 15-08-11 | 23:38

Als allerlaatste reaguurder kreeg ik vanavond pas door waar het wringt: Rosenthal gaf in Nieuwsuur toe dat de enige reden dat er geen sanctie tegen Peters komt, is omdat ze nu politicus is en geen ambtenaar. En als ze terugkeer als ambtenaar, speelt het niet meer. Bizar, was ze nog ambtenaar geweest, dan had het een aantekening in haar dossier opgeleverd.

mokum4all | 15-08-11 | 23:29

Wat is nou het punt van van Rossum? Dat we gewend zijn aan zakkenvullende misdadigers? Dat een lekker bekkie belangrijker is dan inhoud en een liefdevolle drive? Of is de politiek al sinds eeuwen ondergeschikt aan misdadigers die bijvoorbeeld eigenbelang, slaven- en opiumhandel wel aardig vinden? Nou, dit land is al eeuwen in de klauwen van de brullende leeuw, of die heertjes nu wel of niet bekakt spreken, het blijven in wezen een soort stupide schoffies. Het is toch zonneklaar dat er de meest verschrikkelijke onzin verkocht wordt, verpakt in kloppende zinnen, maar waar medemenselijkheid verworden is tot calculerende hebzucht. Zo is het ego nu eenmaal.

AntiSoof | 15-08-11 | 23:28

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:21

Ik heb waarlijk geen idee. Vraag het Robert, die weet er vast wel van, die heeft tenslotte al een ex met drie kinderen laten barsten. En ik hoop dat 'ie er flink voor mag betalen, dat moge duidelijk zijn.

Reinaert | 15-08-11 | 23:23

Reinaert | 15-08-11 | 23:19 Het begon om geld. En nou heeft ze hem in de tang. Ook om geld.

Wat denk je dat de alimentatie is voor drie kinderen?

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:21

@ isdawa 23.12

Ik ben slecht in rekenen. Wat bedoel je precies?

nicks nuttig | 15-08-11 | 23:19

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:15

Ach so. Het ging dus alleen maar om het geld? Dat maakt Robert dus een hoeâh en mooier kunnen en willen we het dan ook niet meer maken.

Al vermoed ik dat er in den lande heel wat seksjuwele diensten verleend worden in ruil voor soepsidie en dergelijke. Dat wel.

Reinaert | 15-08-11 | 23:19

Reinaert | 15-08-11 | 23:14 Robert is wel zo begonnen. Heel stil omdat ie nog subsidie nodig had.

Ja, dan roep je dat niet van de daken.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:15

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:12

Wat mot je nou in Godsnaam met een stille minnaar? Minnaars heb je toch niet voor de rust en de stilte maar voor de pure passie?

Het behang van de muren, en omstreken. Jeweetwel.

Reinaert | 15-08-11 | 23:14

istawa | 15-08-11 | 23:12 Maar die heeft dan ook een plaat voor de kop waar menig pre-fab bouwondernemer af en toe jaloers naar kijkt.

Als ze weer eens een zijmuur voor een flatgebouw nodig hebben of zo.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:13

Reinaert | 15-08-11 | 23:10 Het is Robert, de stille minnaar. Sluipt 's nachts naar binnen en zo.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:12

Rita Verdonk trad ook niet af

istawa | 15-08-11 | 23:12

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:08
Aah, ok.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:11

Minkudominkukels zijn tuigh. Allemaal.

Elkaar anoniem de maat nemen. O gruwel!

Reinaert | 15-08-11 | 23:10

@Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:07
Klopt. Zonder plugin heb je die ranzigheid ook.
Grote voordeel van de plugin is dat je de weggejoriste teksten kunt blijven zien.

Chiant | 15-08-11 | 23:09

istawa | 15-08-11 | 23:08 Vouw jij je beeldscherm maar eens op en leg 'm maar in de kattenbak.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:09

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:07 Heel even zat het in de plug-in en toen liet gs weten zelf met zoiets te komen en toen was het er weer uit.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:08

en dat noemt zich hier de nieuwe media

istawa | 15-08-11 | 23:08

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:06
Nee, volgens mij van GS zelf.

Staat los van de plug in. Als ik het goed heb.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:07

Art Vandelay Ultor 23.04

'Haha, ze happen ook al zo gemakkelijk. Mooi blijft dit.'

/fixed

nicks nuttig | 15-08-11 | 23:07

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:05 Een bedenksel van Atm0s en Parsons.

Bedankt jongens.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:06

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:01
Ze azen erop. Ook dat vind ik wel een prettige gedachte.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:05

Neut | 15-08-11 | 23:04 Linkje? Bron?

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:04

Haha, ze happen ook al zo gemakkelijk. Mooi blijft dat.

Pokon voor de ego.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:04

Kennen jullie deze al??? Giro 555 heeft nog tering veel geld staan 110 miljoen ofzo wat pas uitgekeerd wordt als J.P. zijn commisarissen baantje binnen heeft. Kan je je dat voorstellen?

Neut | 15-08-11 | 23:04

Dat zelfs binnen de V.V.D. mensen heel soms zelfs minder corrupt zijn.

Neut | 15-08-11 | 23:02

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:00 Tjees, die was rap.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 23:01

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:52
Ach, van de Nederlandse taal hebben ze blijkbaar ook al geen kaas gegeten.

Weg met kudo's.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 23:00

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:52
Let er niet op man.
Leest slechts den inhoud ende tussen den reegels. Minkudoklikkers zijn slechts lui met een mening maar niet weten waarom. Althans te laf of te lui zijn om in de panelen de discussie aan te gaan. Pluskudoklikkers trouwens ook, maar die klikken niet zo snel.
Wat mij betreft stoppen ze al die kudeaux waar geen licht schijnt en het enorm riekt.

Chiant | 15-08-11 | 22:58

zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:52
Vakantietijd. Wij professionele GS-reaguurders moeten maar even door de zure appel heen bijten.

spanarchist | 15-08-11 | 22:57

Niet: hij wel, maar: toen wel.

Petrus de Rewa | 15-08-11 | 22:55

Reinaert | 15-08-11 | 22:51
Een doorsnee GL-kamerlid dus.
Hoi Marijke, hoi Femke, hoi Liesbeth, hoi Tara.

spanarchist | 15-08-11 | 22:54

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:52

Jean-Paul Sartire? Da's toch zo'n Franse moeilijkschrijver?

Neuh. Die ken ik niet. *** In stripboek duikt ***.

Reinaert | 15-08-11 | 22:54

smdyasc | 15-08-11 | 22:51 Ik denk dat we dat gewoon het Mariko-uurtje kunnen blijven noemen. Als voorbeeld en om niet te vergeten.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:54

zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:37 Aan de VMBO-ertjes die meteen op de min klikken: Satire, kent u dat woord?

zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:52

@spanarchist | 15-08-11 | 22:48

Daar zou ik op kunnen reageren maar dat laat ik maar achterwegen wegens te ranzig. Mariko is overigens wel het soort vrouw waarvan ik aan de drank zou raken, dát dan weer wel.

IJskoude berekenende bitch met het empathisch vermogen van een aasgier.

Reinaert | 15-08-11 | 22:51

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:37
Het uurtje waarheid, dat links niet wil zien, hoe gaan we dat noemen? Femke's leugenachtig momentje, voor een krantenbaantje, of Paul's elitaire schijt op de proleet momentje, of Mariko's afrekening met de waarheid, daar staan we als GroenLinks met rood/groene militaristische overtuiging ver boven de gewone burger, die vierkant in de stront mag zakken.

smdyasc | 15-08-11 | 22:51

Reinaert | 15-08-11 | 22:45
Om met Mariko in vijf minuten klaar te zijn moet er toch wel een drinkgelag van enige uren aan vooraf gegaan zijn.

spanarchist | 15-08-11 | 22:48

Daar doe ik het trouwens niet voor. Ik heb wél principes.

Dat laatste zinnetje mag dus in de vergetelheid geraken.

Reinaert | 15-08-11 | 22:47

@spanarchist | 15-08-11 | 22:42

Zes kinderen verwekken is niet zo'n beproeving heur!

Eigenlijk in dit geval maar vijf natuurlijk, wegens tweeling, maar goed. Enig rekenwerk levert mij dus vijf bevruchtingssessies op die elk toch in een minuut of vijf wel te doen zijn (voor een echte vent, that is) dus al met al nog geen half uur werk.

Nou vooruit, tellen we er nog een goed voorspel bij op en de peuk na afloop, komen we op anderhalf uur.

In totaal. Ruim €25.000 soepsidie per uur. Daar doe ik het ook voor.

Reinaert | 15-08-11 | 22:45

Reinaert | 15-08-11 | 22:41 |
Die gaat nergens heen hoor. Ze vindt zichzelf integer en de rest vd lapzwanzenpartij ook. Helaas!

irma zonderboezem | 15-08-11 | 22:44

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:37
Kijk je wel eens op de Joop? Het is een prijzenswaardige prestatie hoe ze daar weer dagelijks meerdere Geerttopics weten te genereren.

Chiant | 15-08-11 | 22:42

Zes kinderen bij twee vrouwen in 10 jaar tijd.
Niet alleen de Afrikaanse hongerlijders moet het gebruik van condooms uitgelegd worden.

spanarchist | 15-08-11 | 22:42

@zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:37

Eerlijk gezegd weet ik niet of ik dát ga trekken. De Marikomoeheid slaat bij mij ondertussen toch wel toe. Het beste wat madame kan doen is dan ook subiet opsodemieteren, dan hebben we nog één juichtopic te gaan en zijn we haar volgende week vergeten.

Heeft zij ook weer rust en kan ze zich op haar core-business richten: getrouwde mannen afwerken. Zij blij, wij blij, groene appeltjes blij, win-win.

Reinaert | 15-08-11 | 22:41

sko | 15-08-11 | 21:19 Zie jij ook dat ie dezelfde naam heeft? Pa's kruiwagen was goed voor zo'n carrière.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:39

La Bailaora | 15-08-11 | 22:35 Over twee maanden, geen enkel medium heeft het nog over GL en Mariko Peters is er nog steeds elke dag een Marikotopic.

We zouden er een vaste tijd voor kunnen nemen, het Mariko-uurtje.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:37

GS gaat postuum klokken luiden + 1

SickSense | 15-08-11 | 22:36

Dit is het verschil:
Kabul-embassy-Peters-illegale wapenleveranties-begeleiding Taliban leiders-infiltration missions
BUZA zal Peters nooit kunnen aanpakken.

JoeDaPlumbert | 15-08-11 | 22:35

Goed bezig dat Geenstijl. Groen Links denkt dat 'het wel over waait' en denkt er zo mee weg te komen. Blijven 'sjorren' en zorgen dat de burger weet wat er gaande is.

La Bailaora | 15-08-11 | 22:35

Zullen we even lijst maken wie er de afgelopen eeuw niet in de kamer had moeten komen zodat we nu geen doorgerot land hadden gehad?
vrijheid-van-spreken | 15-08-11 | 21:55
Spreek-voor-jezelf.
Zo doorgerot vind ik dit land helemaal niet.

Charles Swietert | 15-08-11 | 22:34

@CoffeePatch | 15-08-11 | 22:30

Die GroensLinkse schandknaap is nog steeds te druk met z'n coming-out. Verder dus gewoon geen aandacht aan besteden. Zonde van de tijd.

Reinaert | 15-08-11 | 22:33

Chiant | 15-08-11 | 22:25 Jouw bloquesnoj begint op een suikerspinkraam te lijken.

zeg maar jansen | 15-08-11 | 22:33

@ Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 22:26 | + 0 -
Ze zijn het al. Het was niks, het is niks, het zal niks worden.
In Nederland moeten we écht eens af van die kleine partijen. minimaal 10 zetels, anders kras je op. Dan sluit je je maar aan bij een groter geheel.
Wat heb ik als burger nou aan Partij voor de Dieren? Sinds wanneer kan mijn bunzing stemmen?
Wat heb ik aan klimaatneukers? Of aan een partij die pretendeert het onderwijs te willen vernieuwen?
En dan ga ik nog op de inhoud. Als ik het moet hebben aan uitglijders als dit....

BeunDeHaas | 15-08-11 | 22:29

@BeunDeHaas | 15-08-11 | 22:24
Laat ze maar roepen.

Ze zullen het lachertje van het Binnenhof worden - voor zover ze dat al niet zijn.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 22:26

Ik mis de bloquesnoj op de pica.

Chiant | 15-08-11 | 22:25

@ Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 22:22 | + 0 -
Ach, ze blijven toch wel roepen. Wacht maar tot Wilders er weer eentje heeft.
10 tegen 1 dat Sap niet weet waar jij het over hebt, maar het wel heel erg belangrijk vindt dat Wilders opruiming houdt. Als het om het bashen van de rechter kant gaat, is tegenwoordig alles geoorloofd.

De politiek begin ik zat te worden.

BeunDeHaas | 15-08-11 | 22:24

Andere tijden andere regels, anders zou het lijstje momenteel wel heeeeeeel lang worden. Ik denk dat ik daarom ook bij de volgende verkiezingen blanco ga stemmen, gewoon, omdat het kan en omdat ik zo'n beetje alle partijen gewoon kuDt vindt.

dutchdj | 15-08-11 | 22:23

@BeunDeHaas | 15-08-11 | 22:19
Het is duidelijk dat GroenLinks haar eigen moral high horse naar de slager heeft gebracht; heerlijk biologisch rookvlees.

Op geen enkele manier kan die partij in de toekomst nog commentaar leveren op de integriteit van politici van andere partijen. Persoonlijk vind ik dat een mooie ontwikkeling.

Door eigen handelen hebben ze zichzelf op dit gebied monddood gemaakt. En ik was het moralistisch gezever van die groentenmuilen toch al lang beu.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 22:22

Joris D. | 15-08-11 | 22:00

Linkse luitjes die meedogenloos al vingerwapperend graag een ieder ander de maat nemen mogen soms best herhaaldelijk een spiegel voorkrijgen ook al is het slechts ter vermaak van rechtse reutels hier.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-08-11 | 22:20

@doenormaal! | 15-08-11 | 21:39
Mee eens.

En daarom zou Lucassen ook op moeten stappen.
Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 21:46 | + -1 -

Dat is precies wat GL riep: voor kamerleden gelden andere regels. Veroordeling of niet, het vermoeden is al genoeg.
Helaas is het bijzonder stil in huize Sap.
En Halsema bemoeit zich niet meer met de zaak. Ik vraag me af... zou ze het schip verlaten hebben omdat ze meer wist, of was ze er echt klaar mee?

BeunDeHaas | 15-08-11 | 22:19

Ik weet het beter | 15-08-11 | 22:08 | + 0 -
Huh?

mokum4all | 15-08-11 | 22:19

Jolande Sap schijnt vreemd te gaan met een lijkenzakkenfabrikant, maar daar hoor je weer niemand over.

Biff Eagleburger | 15-08-11 | 22:12

Laat ik het anders zeggen. Er was er NOG een minister van defensie die in dit geval een afghaans jongetje ontvoerd heeft.

Ik weet het beter | 15-08-11 | 22:08

Wil de vormalig minister van defensie die eind jaren 70, begin jaren 80 ook zoiets gedaan heeft nu opstaan?

Ik weet het beter | 15-08-11 | 22:06

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 21:46
ook, ondanks dat hij geen belangenverstrengelingsmotie heeft ingediend

hetluis | 15-08-11 | 22:04

@vrijheid-van-spreken | 15-08-11 | 21:55

Er zijn er genoeg die nooit in de kamer hadden mogen of moeten komen, da's waar. Maar meestal lost dat probleem zich na één periode in de kamer wel op.

Nou ja, meestal dan. Er zijn ook een aantal hardnekkige types die inderdaad ondanks alles lang meegaan.

Reinaert | 15-08-11 | 22:01

Svp stoppen met deze hetze. Geenstijl onwaardig. Mariko P. is een slecht mens, maar zo blijven doordrammen houdt geen pas. Ze loopt nog wel een keer tegen de lamp over een tijdje.

Joris D. | 15-08-11 | 22:00

@Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 21:52

Klopt. Incompetentie roeleert grote tijd in de vaderlandsche politiek. Maar dat is ook inherent aan het politieke stelsel: echte denkers zijn niet welkom want goedkoop opportunisme viert hoogtij en alleen met een grote bek en gepantserde ellebogen werk je je nog omhoog in dat circuit.

Gooi daar een sausje van nepotisme, cliëntelisme en ordinaire machtspolitiek over heen en je hebt beeld.

Geen helder beeld overigens, want hoe waziger hoe beter.

Reinaert | 15-08-11 | 21:58

Reinaert | 15-08-11 | 21:50 |
------------------
Zullen we even lijst maken wie er de afgelopen eeuw niet in de kamer had moeten komen zodat we nu geen doorgerot land hadden gehad? Kijk dat kunnen we de PVV in elk geval (nog) niet verwijten.

vrijheid-van-spreken | 15-08-11 | 21:55

De nu-nog-wel man van Mariko Peters is flink op weg een navolger van genoemde Van den Bergh te worden. Hij staat inmiddels op 2 vrouwen en 6 kinderen. Bij de volgende vrouw kunnen ze hem ook Sidney noemen.

Flapdas | 15-08-11 | 21:55

@Reinaert | 15-08-11 | 21:50
Klopt.

Al heb ik dat met minstens 125 van die figuren.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 21:52

@Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 21:46

Lucassen had natuurlijk helegaar niet in de kamer terecht mogen komen.

Dáár is het al fout gegaan.

Reinaert | 15-08-11 | 21:50

Reinaert | 15-08-11 | 21:44 |
Dat is ook zo, zal ze wel hebben opgestoken bij De Brauw Blackstone Westbroek

CoffeePatch | 15-08-11 | 21:49

het noord koreaanse model zeg maar?

snap dat dan! | 15-08-11 | 21:49

@doenormaal! | 15-08-11 | 21:39
Mee eens.

En daarom zou Lucassen ook op moeten stappen.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 21:46

A we krijgen hier ook geschiedenis les

Fading Dragon | 15-08-11 | 21:46

@CoffeePatch | 15-08-11 | 21:42

Waarschijnlijk is ze alleen op het ambassadeterrein vreemd gegaan. Da's juridisch gesproken Nederlands grondgebied. En dan mag het dus, zal ze wel gedacht hebben.

Reinaert | 15-08-11 | 21:44

Maar toen was er nog geen Groenlinks en Groenlinks zijn de neo-gutmenschen en dan mag dat.

vrijheid-van-spreken | 15-08-11 | 21:43

@Sub zero ice cold

Kijk goedverredoemme eerst eens naar je eigen gemekker..... mislukte taalnazi....

overVecht | 15-08-11 | 21:43

Reinaert | 15-08-11 | 21:39 |
Kortom, in Afghanistan mag het niet. Dus Peters heeft de BZ-gedragscode ook op dit punt geschonden.

CoffeePatch | 15-08-11 | 21:42

@hfakker | 15-08-11 | 21:16

Stier, hengst, wrattenzwijn, whatever. Zolang honderduizenden Nederlanders dagelijks vreemd gaan, zal het mij, eerlijk gezegd, een harde gekookte worst zijn, wie het met wie doet in de polletiek.

Biff Eagleburger | 15-08-11 | 21:40

Het verbaast mij hoe luchtig BuZa een en ander opneemt, alsof het allemaal de gewoonste zaak van de wereld is. En als je goed leest vindt BuZa het ook de gewoonste zaak van de wereld dat die Kluijver bij die ambassade kind aan huis was. Dat geeft te denken, zeker als je doorkrijgt welk een rol de goede man zichzelf had toebedeeld. Kluijver is degene die in 2007 War on Error organiseerde, een project waarin twee uit Irak afkomstige door een bomaanslag 'vormgegeven' autowrakken werden tentoongesteld.
In een interview met Sylvie Lin licht hij een en ander uitgebreid toe:
sylvielin.wordpress.com/2010/10/04/art...
sylvielin.wordpress.com/2010/10/04/art...
sylvielin.wordpress.com/2010/10/04/art...
"First we should ask : Why art ? Does art have any political value ? Does the contemporary art world has any influence on, let’s say, the course of global politics ? Or is it just like a kind of side alley, a kind of representation of contemporary geopolitics, without any reverse influence on the actual global situation?"
Hier snappen we wél meteen waarom, zoals de ambassadeur wist te melden, de 'persoonlijkheid van de heer Kluijver 'zo'n diepe indruk op mevrouw Peters maakte, want hier sprak iemand met politieke visie, iemand die de kunst wil bevrijden uit de klauwen van het establishment.
"In this regard, I found the Dutch artist Jonas Staal’s practice to be very illuminating. He has written a political pamphlet called ‘Post Propaganda’ in which he demonstrates, with almost mathematical precision, that art is propaganda. We live in a political system which calls itself democracy. In Japanese you say minshushugi, which means ‘democratism’ instead of ‘democracy’. This makes it an ideology, like other political systems ending in ‘ism’."
Aha, meneer Kluijver ziet democratie als democracisme, als ideologie welke de kunst gebruikt, nee misbruikt om zijn macht te behouden.
En hoe beweeg je je in zo'n wereld? Dan vraag je aan mevrouw Peters, officieel vertegenwoordiger van dat vermaledijde democracistische systeem of ze mee wil helpen om dat systeem geld af te troggelen voor het een of andere kunstproject. En mevrouw Peters doet natuurlijk mee, want dat past precies in haar straatje.
Gaan we te rade bij de grote kunstenaar Jonas Staal, dan vinden wij eenzelfde dubbele houding jegens het democracisme (pdf alert):
In zijn 'Pleidooi voor nieuwe vormen van activisme' keert hij zich af van de 'redelijk geëngageerde sociaaldemocratie' en roept hij op tot een 'nieuw engagement' dat zich los moet scheuren van de propagandakunst der 'kapitalistische democratieën'.
En dan sluit de kring zich. Wij citeren:
' "Jeder mensch ist ein Künstler" zei kunstenaar, politicus en medeoprichter van de partij Die Grünen Joseph Beuys. Onlangs sprak ik met GroenLinks-Kamerlid voor kunst en cultuur Mariko Peters en die herformuleerde Beuys' woorden ter plekke: "Jeder mMensch ist ein Politiker!"
Politiek en kunst moeten weer samengebracht worde, aldus Staal.
Welnu, dankzij de vrijwillige medewerking van de Ambassade in Kaboel en het Prins Claus Fonds zijn kunst en politiek in eenzelfde bed beland. De foekiefoekie van Mariko en Robert dient een hoger doel, een doel dat door GroenLinks wordt toegejuicht: kunst in dienst van de revolutie.

Schoorsteenveger | 15-08-11 | 21:40

Goed om nog eens onder aandacht te brengen dat die Mariko 'de Kluijver-kluiver' Peters na nog geen seconde bedenktijd en zonder enige scrupule door Groen-Links uit de partij gekikkerd had moeten worden. Als overtuigd linksmensch doet het mij pijn om zulke hypocritie te zien wat (terecht) weer koren op de molen zal zijn van rechts.

Muhahabarak | 15-08-11 | 21:40

Dat Mariko niet aftreedt heet politiek moreel verval. Ofwel: verloedering. De politiek gaat in dat opzicht blijkbaar gelijk op met de verloedering van de samenleving. Politici zouden het goede voorbeeld moeten geven een er een hoogstaande moraal op na moeten houden. Dat betekent ook dat andere politici incorrect handelen van deze politica niet mogen tolereren en niet zwijgzaam mogen toezien.

doenormaal! | 15-08-11 | 21:39

@CoffeePatch | 15-08-11 | 21:37

Dan krijg je een hagelbui te verwerken.

Stenen zo groot als kinderkopjes. Omdat het kan.

Reinaert | 15-08-11 | 21:39

@ applaus voor de paus | 15-08-11 | 20:42
Maar toch. Volgens mij moet ze gewoon eens goed uitgewoond worden. Dan blaf je dat groenlinks er zo uit.

Korporaal Banaal | 15-08-11 | 21:38

@sub zero ice cold | 15-08-11 | 21:35
Nee.

Wanneer een woord moet worden benadrukt gebruik je altijd de accent aigu.

Art Vandelay Ultor | 15-08-11 | 21:38

Maar toen was er nog geen Groen Links.
Wel communisten, pacifisten en nog wat gespuis.

Boomschade | 15-08-11 | 21:38

De BZ-gedragscode:
"Respect voor de wet: U dient de wetten en gebruiken van het gastland te respecteren, hoewel naleving niet altijd kan worden afgedwongen. Dit brengt voor u als uitgezonden ambtenaar een dubbele plicht met zich mee omdat u zich namelijk ook aan de Nederlandse wetten en regels moet houden". Bron:
www.minbuza.nl/dsresource?objectid=buz...
.
Weet iemand wat de wetten en gebruiken van Afghanistan zijn voor overspel?

CoffeePatch | 15-08-11 | 21:37

1959..... toen kuilen nog hobbels waren en woorden als integriteit, moraal, saamhorigheid en schaamte nog begrepen werden én betekenis hadden. Nu zouden we die kuilen graag weer opvullen met vrijheid, vrijheid van meningsuiting en vrij vrijen, maar daar krijg je zo'n gat niet meer mee vol. We hebben ons mooi vrijgevochten.... toch?.... of niet?

Spaanse vatenmaker | 15-08-11 | 21:36

Notoire rokkenjager? Mwah.

Dé rokkenjager van de vijftiger (en veertiger, zestiger en zeventiger) jaren was toch wel een zekere Victor Baarn.

Die z'n bastaardkinderen overigens uitsluitend verwekte doch niet kidnapte.

Reinaert | 15-08-11 | 21:36

even voor de koppenmaker van geenstijl..

het is:

Kinderkidnappende VVD-minister trad wèl af

anders zeg je letterlijk weel opv de nadruk te leggen op.

^^ en nu niet op nu.nl gaan lijken he met die typfout

sub zero ice cold | 15-08-11 | 21:35

Waar hebben we het tegenwoordig in godsnaam nog over.

De wereld draait door.

Plukkiehaar | 15-08-11 | 21:28

Charles Swietert | 15-08-11 | 21:21

laat die sukkelaar toch, hij is alleen maar blij dat hij ook ergens bijhoort...

snap dat dan! | 15-08-11 | 21:25

@ Charles Swietert | 15-08-11 | 21:21
Ik heb het niet over criminelen ik heb het over GroenLinksers. Maar het is een goede aanvulling. Politici zijn criminelen, allemaal.

Willem VanDer Decken | 15-08-11 | 21:23

@Charles Swietert | 15-08-11 | 21:18, een beetje dat Asterix gevoel?

gentle giant | 15-08-11 | 21:21

GroenLinksers zijn immers crimineel, allemaal.

Willem VanDer Decken | 15-08-11 | 21:19

Gaap .... Criminelen hebben geen dominante politieke kleur. Peters moet zéker weg, maar Lucassen ook.

Charles Swietert | 15-08-11 | 21:21

1959??? Wat had die man een geluk dat hij niet is geradbraakt en gevierendeeld op de brandstapel terecht is gekomen, gezien de mores die toen heersten.

Superior Bastard | 15-08-11 | 21:20

offtopic: Sidney v.d. Bergh's loopbaan:
- eerst stage bij "Van den Bergh's Margarinefabriek" (onder meer proever in de monsterkamer)

en op 22-jarige leeftijd: belast met de leiding van "Van den Bergh's zeepfabriek" te Zwijndrecht

deed ie goed :)

sko | 15-08-11 | 21:19

Bij GroenLinks mag je ook hartstochtelijk aanhanger van Pol Pot zijn. Dan stap je niet om zo'n niemendalletje. GroenLinksers zijn immers crimineel, allemaal.

Willem VanDer Decken | 15-08-11 | 21:19

Bendix ? Ik wordt spontaan hard van zo'n achternaam.

Charles Swietert | 15-08-11 | 21:18

Zal blij zijn als de pruimentijd weer voorbij is. Wat een armoede.

Super Vaagstra | 15-08-11 | 21:17

@Dhr. Z. Wijn | 15-08-11 | 21:15
-

Dierenbeul!

azoturie | 15-08-11 | 21:17

@Biff Eagleburger | 15-08-11 | 20:56
Het is 'De Stier' van Kralingen en de 'Haagse Hengst' maar bewijzen zijn hier niet van.
Het meest plausiebel is nog uitspraken van een zee volks, bits en platvloers nichtje, wat ik zelf aanhoorde.
Voorts ontkracht door buren die jarenlang in eenzelfde pand woonden.

Rook -vuur, stuurlui-wal, holle vaten, 1 zwaluw-geen zomer

hfakker | 15-08-11 | 21:16

Als GroenLinks niet zo zat te zaniken over principes en niet al-tijd anderen de maat had genomen, dan hadden ze nu niet dit geloofwaardigheidsprobleem (3x woordwaarde) gehad. Hup, uit dat pluche, trut.

Korreltje Zout | 15-08-11 | 21:16

-weggejorist-

Dhr. Z. Wijn | 15-08-11 | 21:15

Mariko mag op mijn varken rijden.

Dhr. Z. Wijn | 15-08-11 | 21:15

Alsof het vrijetijdsliberalenclubje dat zich nu #vvd noemt ook maar half zoveel karakter heeft als de vvd van toen. Voor #gl geldt overigens hetzelfde.

two ball cane | 15-08-11 | 21:15

Hulde voor GS dat ze niet loslaten. Daarvoor is deze zaak te principieel.

_Fly66_ | 15-08-11 | 21:12

Toen de politici nog in het landsbelang handelden.
Mariko, ROT EEN SOP!
(excuses voor de capslock voor de hoofdlettergevoeligen, al kan de gevoeligheid van een ander mij niets meer schelen)

mothersfinest | 15-08-11 | 21:11

Ik kan me best voorstellen dat als er nog veel van dit soort topics volgen, er één of meerdere reaguurders zijn die Mariko Peters met pek en veren de Kamer uitschoppen, al was het maar om van het gezanik af te zijn.

Teiltjes Tekort | 15-08-11 | 21:10

Aanvulling op mezelf @ 20:49
Uit de beginselverklaring van het Grootoosten der Nederlanden:
-
"Vrijmetselarij is de uit innerlijke drang geboren geestesrichting, welke zich openbaart in een voortdurend streven naar ontwikkeling van al die eigenschappen van geest en gemoed, die de mens en de mensheid kunnen opvoeren naar een hoger geestelijk en zedelijk peil."

Schaffelaar | 15-08-11 | 21:07

*inkoppertje weggeven doet*

@Gootbalkoning | 15-08-11 | 20:43
Stel je niet aan, als je echt oud was, zou je weten dat de man Bloemendal heette.

Prof. D.A.H. Vintik | 15-08-11 | 21:03

Zo kennen we GroenLinks toch?
Voelen zich verheven boven het normale volk en weten het beter.
Mariko vertrekt niet, omdat het niet hoeft volgens het Linksche gedachtengoed.

Rest In Privacy | 15-08-11 | 21:02

Tja, en weer een ander,ook uit die tijd en prominent lid van de PVDA trad NIET af voor iets veel en veel ernstiger.

grappert | 15-08-11 | 21:00

Slechte vergelijking. In het geval van Peters gaat het erom, dat ze blijkbaar prive en werk niet kan scheiden. Wegjorissen dus die muts.

Anarchus_Rex | 15-08-11 | 20:59

De wereld van GroenLinks is de wereld van GroenLinks en daar past geen zelfkritiek, of zelfs maar zelfreflectie in. Maar toch, wie zich een hele grote mond denkt te kunnen aanmeten, gaat toch straks ook heel veel moeten slikken.

smdyasc | 15-08-11 | 20:57

Ruud - De Hengst van Kralingen - Lubbers, ook zo'n integere man.

Biff Eagleburger | 15-08-11 | 20:56

Ach, met Sydney van den Bergh hoefde je geen medelijden te hebben. Hij was nadien nog jarenlang actief voorde VVD,onder meer als senator.
-
Hij kon het zich ruimschoots veroorloven om op te stappen zonder afspraken over verdere baantjes en hij hoefde ook niet te wachten 'tot er iets anders leuks voorbij kwam' (daarbij: Almere bestond toen nog niet...)

azoturie | 15-08-11 | 20:54

Schaffelaar | 15-08-11 | 20:49 | + 0 -

ik geloof eerder dat hij het begrip verkeerd interpreteert

snap dat dan! | 15-08-11 | 20:53

@Biff Eagleburger | 15-08-11 | 20:50

Mocht Mariko willen dat ze Surinaams was. Die zien er meestal wat apetijtelijker uit.

applaus voor de paus | 15-08-11 | 20:52

Wat dat buiten de deur neuqen betreft, hebben we veel meer Surinamers nodig in de kamer.

Biff Eagleburger | 15-08-11 | 20:50

Het feit dat Pieter Oud een vrijmetselaar was maakt de beslissing heel begrijpelijk. Vrijmetselaars hebben en hadden de goede zeden hoog in het vaandel staan. De Nederlandse vrijmetselarij stond onder andere aan de wieg van de Maatschappij tot Nut van 't Algemeen.

Van Rossem lijkt hier het tegendeel te insinueren, of lees ik het nu verkeerd?

Schaffelaar | 15-08-11 | 20:49

precies. hebben jullie dat ook gelezen: peters, sharpe, lucassen?

snap dat dan! | 15-08-11 | 20:46

Wat applaus voor de paus @ 20:42 zegt
Ga je diep schamen, nu direct!

Tobi | 15-08-11 | 20:45

Heb de topic twee keer gelezen, eerste keer normaal, tweede keer in de stem van Phil Bloemendaal. Feels good, man.

Las op Wikipedia dat tot 1986 zijn stem in bioscoopjournaals te horen was. Ik moet dat zelf dus nog diverse keren hebben meegemaakt. Voel me weer eens een ouwe zak. Bedankt, GS.

Gootbalkoning | 15-08-11 | 20:43

Dankzij Peters blijft GroenLinks nu heel lang een terecht politieke schietschijf. Zal nog interessante situaties opleveren.

blinde kip | 15-08-11 | 20:42

@Korporaal Banaal | 15-08-11 | 20:40

Viesbah. Okselhaar! Okselhaar! Dat kind is van GroenLinks!

applaus voor de paus | 15-08-11 | 20:42

En de Hedwigepolder mag niet onder water

knight03 | 15-08-11 | 20:40

@ applaus voor de paus | 15-08-11 | 20:36
Ja

Korporaal Banaal | 15-08-11 | 20:40

Dat was toen. De tijd van normen en waarden die ook de heer Balkenende van z'n ouders meegekregen heeft.

En ons wilde opleggen, alsof de tijd had stilgestaan in het Zeeuwse land.

Ook [/polygoonstem]

zeg maar jansen | 15-08-11 | 20:39

Maar nu de hamvraag over Mariko: Zou je haar doen?

Zo nee, dan is er geen sprake van machtsmisbruik maar van "een zetje in de rug"

applaus voor de paus | 15-08-11 | 20:36

En terecht: politici, en ministers in het bijzonder, dienen geen gedrag te vertonen waar ze door te chanteren zijn, ten behoeve van een solide en veilig landsbestuur.

ZKH EénOog | 15-08-11 | 20:35

Dat is het betere werk
NB lol @ pica tag

Tobi | 15-08-11 | 20:34

Niet helemaal vergelijkbaar toch? Als ik het goed lees was destijds de voornaamste reden voor het opstappen de relatie die de beste man onderhield met een nog getrouwde vrouw. Dat was onzedelijke schande en viesbah.

Pavlova | 15-08-11 | 20:34

Fatimaneus.

Bar_Type | 15-08-11 | 20:34

Sidney van den Bergh +1
Mariko Peters -∞

Korporaal Banaal | 15-08-11 | 20:33

en dan nu gaarne de reden van deze pots?

Dhr. de Wit | 15-08-11 | 20:33

-weggejorist-

darkkid | 15-08-11 | 20:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland