Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mariko Peters volgens rapport best wel integer

mikadoisjapansvoorbelangenverstrengelinkg.jpg Het Mariko-rapport (dóór BuZa, óver BuZa) toont aan dat Mariko niet onprofessioneel heeft geadviseerd. Goed van haar. Dat gegeven wordt selectief omarmd door Mikado & GroenLinks, maar het rapport zegt óók dat Mariko het advies niet volledig zelfstandig had mogen schrijven. Over de inhoud van het advies hebben wij sowieso niet geschreven of gespeculeerd. Het ging om de schijn van belangenverstrengeling, die werd aangewakkerd door eerst de stilte van GroenLinks en Peters, het zouteloze dreigement van juridische stappen en het daar op volgende fopinterview in NRC waarin Mariko loog over haar relatie. Die schijn is niet weggenomen. Sterker nog: het rapport brengt nóg een leugen boven water. Naar eigen zeggen in NRC lichtte Mariko de ambassadeur begin 2006 in over haar relatie met Kluijver, maar in het rapport staat nu dat ze de ambassadeur al in juli 2005 op de hoogte had gesteld van de, in haar eigen woorden, 'affaire'. Daarná krijgt ze nog een subsidieverzoek van Kluijver voor een boekenbeurs en in 2006 zet ze ook nog haar handtekening onder een contract van Kluijver voor een 'korte opdracht' voor de ambassade. Het rapport noemt dit in een understatement 'ongelukkig'. Kluijver beweerde ondertussen eerder op zijn eigen blog (entries zijn inmiddels (onder druk van GL?) offline, maar we hebben uiteraard 1, 2 & 3 screenshots) dat hij Mariko sinds maart 2005 kent, terwijl het rapport zegt dat ze elkaar sinds juli 2004 al kennen. Hij zei ook op zijn blog dat er geen zaken meer gedaan zijn toen ze eenmaal een relatie hadden, maar ook dat is niet waar: de boekensubsidie werd via Mariko aangevraagd in een periode dat Robert al (tegen de regels in) onbegeleid rondsloop op de ambassade om bij Mariko in bed te kruipen. Tenslotte concludeert het rapport dus dat Mariko de gedragscode geschonden heeft: het advies mag dan inhoudelijk wel in orde zijn, ze had het volgens de regels van Buitenlandse Zaken überhaupt nooit mogen schrijven. Ien Dales zei het twintig jaar geleden al: een beetje integer bestaat niet. Het rapport neemt de schijn derhalve niet weg, maar toont vooral nieuwe discrepanties in uitspraken van Mariko en Robert aan én oordeelt dus wel degelijk negatief over Mariko's integriteit. Voor iemand die zo hooghartig op haar moral high horse zit, nota bene zelf een motie indiende voor strenge regelgeving tegen (de schijn van) belangenverstrengeling, die twee jaar terug vond dat er onderzocht moest worden hoe belangenverstrengeld het 'kunstwereldje' precies is (dat wist ze dus donders goed) en wiens vorige partijleider Femke Halsema zei dat in opspraak raken al genoeg reden voor vertrek kan zijn, is dit rapport een te mager excuus om aan te blijven, mede omdat de conclusies wel degelijk kritisch zijn over de integriteit van Mariko. Maar net als in het verleden (zoals even lekker opgerakeld door de Televaag) houdt de partijleiding haar de hand boven het hoofd. Jolande Sap heeft Peters immers nodig voor haar oorlog in Kunduz. Het aanblijven van Mariko Peters, tegen de wil van de meerderheid van de eigen achterban in, vormt echter, om Femke te parafraseren, een serieus probleem voor de geloofwaardigheid van GroenLinks. Ze kunnen nu immers nooit meer wat zeggen over anderen. Bovendien is het morele verval van de voorheen moreelcorrecte partij hiermee ingezet. Het wachten is op de eerste brievenbuspissende GroenLinkser.

Reaguursels

Inloggen

Hey Geenstij, hoe zit het met hoor en wederhoor.... lijkt mij wel zo eerlijk voordat je iemand kapot gaat maken....

Mayhem123 | 15-08-11 | 00:16

She just payed lipservice.
Next.

prikkebeenK | 14-08-11 | 19:19

Laat Marika maar lekker zitten op haar zetel, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is als die weer eens aan het woord komt. Laatste peiling: GL verliest 1 zetel. Ironisch, or what?

@Cornelius Linksom: 1 keertje maar? De GL-kronieken wijzen anders uit, heb daar toch echt meerdere omgekeerde moraalridders keihard op hun bek zien gaan.

newrealist | 14-08-11 | 16:29

Wat heerlijk toch voor al die rechtse fatsoensrakkers, dat ze nu voor één keertje op GroenLinks kunnen schieten. Wat een weelde.....

Cornelius Linksom | 14-08-11 | 16:23

Antisocialist | 13-08-11 | 22:55 |
Je kan niet afgaan op een paar fotoos,je moet haar een paar keer live meegemaakt hebben.Geloof me dit soort vrouwen hebben geen vriendenkring maar een entourage om niet te zeggen een hofhouding.

Billo2 | 14-08-11 | 16:00

rechtse honden ruiken bloed,ook al is t een komkommer.

geenjagergeenneeger | 14-08-11 | 15:23

Een beetje integer, dan is ze dus een politicus.

Dulf | 14-08-11 | 13:52

Nieuw gezegde: Dat is Mariko = Dat kan echt niet.

benjemal | 14-08-11 | 12:37

Die schijn-elite (Sap,c.s.) van Groen Links (alleen de naam al!)houden elkaar toch in het zadel. Ik walg van dit opportunistisch gedrag. Nooit meer naar de stembus om deze en andere opportunisten in het zadel te helpen!!!!!!!~!

hertog1 | 14-08-11 | 12:23

en wat zei ik? niemand gaat weg als marokaanse dubbel spionen niet weg hoeven dan gaan we niet moelijk doen over een beetje foekie foekie he..
geef het op GS- Onze politici zijn vogelvrij.

poli | 14-08-11 | 12:05

als gezegd: lekker laten bungelen in de kamer en als ze de bek opendoet er een schop tegenaan geven

hetluis | 14-08-11 | 11:52

Harry Poster 09:56

Onbeschrijfelijk, .... Ma-ri-ko

koetmeurning | 14-08-11 | 11:43

GroenLinks kamerlid gewipt door de HoerVanKaboel. Zie peiling.

JoeDaPlumbert | 14-08-11 | 11:25

Wat heeft GL gepresteerd in de politiek?
Zij hebben voor veel werk gezorgd, d.w.z. dat 6.000.000.
mensen keihard moeten werken om die overige 10.000.000 aan de vreet te houden
Doek die hele partij maar op!!!

the wanderer | 14-08-11 | 11:12

zoals gewoonlijk voor een ieder duidelijk, behalve voor de direkt betrokkenen. De kaasstolp is weer eens behoorlijk beslagen. Eén voordeel in elk geval, GL hoor je voortaan niet meer.

lekkerpuh | 14-08-11 | 10:50

Yep, zo kennen we GroenSlinks weer: de grootste bek over de gebrekkige moraal bij de tegenstander en vervolgens proberen weg te komen met vergelijkbaar kwaad.

Tsja, wat dat betreft kunnen de oud-krakerTs en boomknuffelaars, rijk geworden met het ophouden van hun klauwen bij de soepsidiekraan, nog een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld de PvdA, het CDA of de VVD. Daar wil nog wel eens iemand opstappen...

Om te kotsen dit.

LJBrinkhorst | 14-08-11 | 10:31

Ongelooflijk, Mariko..

harry poster | 14-08-11 | 09:56

Ik hoef de naam Maliko P. eigenlijk niet meer te horen. Zo is de politiek in Nederland. Sorry zeggen en als het het echt beloofd niet meer te zullen doen, maar je nog wel even blijven. BAH. Maar a.u.b. een nieuwe onderwerp. Ik ben er wel klaar mee.

puntkomma?! | 14-08-11 | 09:28

En ik neem aan dat ze er wel bewust van op de hoogte was dat wanneer je via je eigen positie je liefje aan allerlei voorwaarden gaat helpen en dit niet vermeld je zo duidelijk het openbaren van belangenverstrengeling verzuimt.

Neut | 14-08-11 | 09:09

Man man man, ik ga ook de politiek in.
Je kunt gewoon helemaal niks verkeerd doen en je krijgt er bakken met geld voor.
Je kunt er zelfs voor kiezen om gewoon helemaal niks te doen. De mensen slikken het toch wel.
Wat een land.

Koninging Beatricks | 14-08-11 | 08:51

Hihi. Nu toch wel is aangetoond dat dit vooral een storm in een glas water was, niet netjes, dat wel, maar als met dit soort normen ieder kamerlid beoordeeld wordt blijft er niemand over. Maar dan de reacties, soms hilarisch, bv. Oldfool | 14-08-11 | 07:00 | + 0 - gooit het op een echtbreekster (echt waar), maar de teneur is dan alleen links hiermee weg komt. Hoe komt het dan toch dat as we speak de 2e kamer fractie van de PVV bevolkt wordt door veroordeelde geweldplegers, aanranders en fraudeurs (en dat zijn dan alleen de veroordeelden)?

Valmona | 14-08-11 | 08:46

We kunnen dus stellen dat de ambassade in Kabul in 2005 een soort bordeel was, waar een vrouw, met medeweten van andere ambasademedewerkers "sliep" met een getrouwde man. Dat zegt overigens ook wat over de integriteit van de andere ambasademedewerkers, die dus goed vinden dat een echtbreekster dat doet.

Oldfool | 14-08-11 | 07:00

Ondertussen krijg ik van GS echt een hele slappe lul.
.
Her begon met ontvoering... Maar dat bleek uiteindelijk een echtscheidingsdrama (met zoals altijd de kinderen als inzet) en een gefrustreerde ex.
Dan was er ook nog de vriendjespolitiekkwestie.
.
Nee. Dat mag inderdaad niet.
Maar jullie schrijven er gvd bijna een boek over. Wanneer komen de verzamelde werken uit? Jullie lijken wel de prive/story/weekend.
.
Niet alleen gs, de oude media blijft er ook maar over doorzagen. Komkommertijd waarschijnlijk. Halloooo kreditcrisis, hoorn van afrika.... Dat zijn echte onderwerpen.
Er komt bijna een spruitjelucht uit mijin ipad bij dit zoveelste enorm lange roddelkonterige wijven artikel over Peters. Gatverdamme.

nenny | 14-08-11 | 02:32

@Evocatus | 14-08-11 | 00:00
"Als men op een dergelijke buitenpost, de Nederlandse staat vertegenwoordigende, zit in een dermate gevoelig gebied, dan dient men zeer zeker de privébelangen ondergeschikt te maken aan het werk!
Dit heeft te maken met een zeer belangrijke taak op de juiste manier uit voeren."
.
Gelukkig zullen de millitairen die ons land vertegenwoordigen de gevoelige Afghaanse hartjes niet krenken. Ik denk aan het bombarderen van bruiloftfeestje,begrafenissen, spelende kinderen die voor alqaida worden aangezien enz.enz.
Hoezo hypocriet?
Daarom ook vind ik Groenlinks dus een slappe naieve partij die zich elke keer braaf in de lure laat leggen. Ze worden belazerd waar ze bij staan...
Neemt niet weg dat de hardnekkigheid waarop sommige kranten mevr. Peters nu proberen weg te pesten echt zielig begint te worden. Om maar te zwijgen over de middelen die ze daarvoor hanteren.
.
Is onze MP (en daar bedoel ik niet Mariko mee) ook neit meer integer als hij met iemand naar bed gaat??
Die kans acht trouwens erg klein maar dat is weer een ander verhaal...

geloofjetzelf | 14-08-11 | 01:10

Naar aanleiding van de rapport mag BuZa zelfs een worden doorgelicht op integriteit. Begreep niet de toevoeging van de sharia en het mogen stenigen. Ze was toch in dienst van BuZa, wat heeft ze dan met de sharia te maken, rare toevoeging, snap er niks van.

denoorman | 14-08-11 | 00:29

Wat een gehuil dit... onwijze zwitsals bij GS. Dat ik dat vind is natuurlijk irrelevant, daarom een goed stuk uit rechtse hoek van Holman:

www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HO...

Nick da Prick | 14-08-11 | 00:22

volgens de sharia had men, in Mafganistan , haar mogen stenigen

horsteknots | 14-08-11 | 00:09

Morgen Bassiehof nog even over Mariko en dan is de week vol.

zeg maar jansen | 14-08-11 | 00:06

"Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:55
Ik dacht ook dat het tot aftreden zou leiden, maar als dat dan niet gebeurt, moet je dat gewoon accepteren. Wie nu nog blijft doorzeiken zonder dat er nieuw nieuws is, is een loser die niet tegen zijn verlies kan.
Tirade | 13-08-11 | 21:02 |"

Het gaat niet over winnen of verliezen, maar hier gaat het om de analyse van de feiten en die blijken weer niet te kloppen met de werkelijkheid zoals gepresenteerd door betrokkenen. Daarom dient er op gewezen te worden dat het triomfantelijk gejuich van GroenLinks nogal selectief is.

"Als je een affaire hebt met een getrouwde man die bovendien nog 3 kinderen heeft ook, kan ik met toch wel een hééél klein beetje voorstellen dat je zoiets niet aan de grote klok gaat hangen.In 2005 wisten beide tortelduifjes nog helemaal niet waar het met hun getortel heen zou gaan dus dan ga je geen echtscheiding risceren door officieel te gaan melden met wie je het doet.
Een privé-kwestie dus, die een aantal groenlinks-haters proberen te misbruiken.Want de hardnekkigheid waarmee ze deze mevrouw koste wat kost de laan uit willen sturen doet toch vermoeden dat er andere politieke belangen spelen. Over belangenverstrengeling gesproken...
geloofjetzelf | 13-08-11 | 18:53 |

Als men op een dergelijke buitenpost, de Nederlandse staat vertegenwoordigende, zit in een dermate gevoelig gebied, dan dient men zeer zeker de privébelangen ondergeschikt te maken aan het werk!

Als je wilt rondneuken, van mij mag het, maar dan moet je wel de consequenties daaruit trekken! Dit heeft niets met GroenLinks-haten te maken, maar een zeer belangrijke taak op de juiste manier uit voeren. Verder verwijs ik naar mijn opmerking hierboven over de selectieve reactie van mevrouw Sap c.s., mocht u dat ook onder "haten" rangschikken.
Ave, Evocatus

Evocatus | 14-08-11 | 00:00

@Billo2 | 13-08-11 | 17:49
Pardon, zo'n verlopen jungle-hoofd, u heeft sarcasme mode aan staan zeker?

Antisocialist | 13-08-11 | 22:55

@Bakito | 13-08-11 | 19:05
Maar voor de vrijheid hadden we 'm wel nodig. Een beschaving zonder vrijheid is geen beschaving, vriend....

Antisocialist | 13-08-11 | 22:52

@Bakito | 13-08-11 | 18:28
Nee, zonder legers en wapens zit de beschaving in de gevangenis of anderszins in de onderdrukking.

Wat een fucking onpraktische theoretische academische-wannebee ben jij zeg!

Antisocialist | 13-08-11 | 22:50

Mariko. Ga. Eens. Weg.

superbia | 13-08-11 | 22:50

@idopane | 13-08-11 | 22:11
Aanvraag en toekenning subsidie duurt slechts een paar dagen, net als het onderzoek daarnaar.

drs.Nee | 13-08-11 | 22:26

De geloofwaardigheid van GL. Haha, kom op zeg.

natte krant | 13-08-11 | 22:19

zum kotzen | 13-08-11 | 21:48
Ik kijk naar Nieuwsuur en ik begrijp je gelijk.

idopane | 13-08-11 | 22:11

Goed dan, uw Bixier is zojuist teruggekeerd van een schoon Capri. Al die dolle dingetjes toch gebeurd tijdens zijn absentie. Alle berichten overziend: hoe in hemelsnaam is mogelijk dat Marikootje er nog steeds zit. Bij mij thuis geldt een regel en dat is dat afval wordt weggespoeld door het putje. Voor politiek afval moet dit eens te meer gelden. Oftewel, cut the crap, we zijn hier niet in Belgie, Mariko pak je biezen! Zeau, na drie weken plezier moest dit er even uit. Heerlijk om weer thuis te zijn.

Bixier | 13-08-11 | 22:03

Win win situatie voor de GroenLinks hater. Peters was intern al niet populair, want pro-Kunduz. Daar komt dus gedonder van binnen de partij. En iedereen die toch al de buik vol had van het linkse belerende morele vingertje, heeft weer een bewijs van de schaamteloze manier waarop linkse politici rollen.
Ik zeg: laat die Peters lekker zitten. Dat wordt net zo'n goeie stemmenverjager als Cohen bij de PvdA.

zum kotzen | 13-08-11 | 21:48

Tirade | 13-08-11 | 20:52
GS zou een bezwaarschrift in kunnen dienen, de bevindingen van BUZA zijn niet in overeenstemming met de conclusie.
Een rechter buigt zich dan over de zaak en dat zou een verrassende wending kunnen geven aan het politiek leven van MP.
Het lijkt mij een mooie case voor GS om graaiende, liegende, politieke kopstukken gewoon aan te klagen en voor het hekje te dagen. Nu is het veel te vaak een glas en een plas.

2amazing | 13-08-11 | 21:39

Je moet toegeven, zoveel schijn tegen en zo weinig integriteit en dan nog in je pluche zetel blijven bivakkeren met je platte reet getuigt wel van bijzondere kwaliteiten. Er sneuvelen parlementariërs voor minder....

Dhr. W. Anhoop | 13-08-11 | 21:19

Tirade | 13-08-11 | 21:02 | + -2 -

Jammer dat het GL/Mariko/Psycho Robert scenario niet werkt heh?
Eerst weekje stilte, dan waait het wel over.
Dan een week roepen dat iedereen integer is, dan geloven ze ons wel.
Hé het waait niet over, dan maar eigen vlees keuren door BUZA.
Shit, het waait nog niet over, blijkbaar stinkt dit zaakje meer dan we denken.

JoeDaPlumbert | 13-08-11 | 21:10

@Hufter | 13-08-11 | 21:01 | Maar ze heeft een heel goed hart!

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 21:02

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:55

Ik dacht ook dat het tot aftreden zou leiden, maar als dat dan niet gebeurt, moet je dat gewoon accepteren. Wie nu nog blijft doorzeiken zonder dat er nieuw nieuws is, is een loser die niet tegen zijn verlies kan.

Tirade | 13-08-11 | 21:02

Het meest kwalijke is volgens mij nog niet benoemd:

Zonder make-up is het echt een lellikerd!!

Hufter | 13-08-11 | 21:01

Achy we gaan nog even verder met mariko met haar mariku

miko | 13-08-11 | 20:56

Tirade | 13-08-11 | 20:52 | en neen we roeren net zolang in deze stront totdat iedereen de stank ruikt

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:55

Tirade | 13-08-11 | 20:52 | Weer een GL-er die de feiten ontkent... zucht

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:54

GeenStijl is een slecht verliezer. Gegokt en verloren. Er is ook duidelijk geen nieuws meer. Dan moet je ook ophouden. Mariko heeft de grens opgezocht hoever ze kon gaan. Maar klaarblijkelijk heeft ze die grens niet gepasseerd. Ze was verliefd en ze neuqte met hem, maar ze heeft er geen misbruik van gemaakt. Zaak over en sluiten, uithuilen en weer op zoek naar ander nieuws.

Tirade | 13-08-11 | 20:52

Ons kent ons, ze is links, dus niet integer!

lanexxx | 13-08-11 | 20:51

@TofikDibi
Lid Tweede Kamerfractie GroenLinks
www.groenlinks.nl
Waarom hoor ik Tofik Dibi Niet?
Tofik Dibi heeft toch altijd zo'n grote mond?
Heeft Tofik Dibi soms ook twee paspoorten?
Is Tofik Dibi ook voor NL deelname aan de oorlog in Afghanistan?

Ella | 13-08-11 | 20:50

Jos Tiebent | 13-08-11 | 20:37 | + 0 -
Toch is,in dit geval, de man de hoer.

Rammstein | 13-08-11 | 20:43

@Jos Tiebent | 13-08-11 | 20:37
Ik bedoelde een 11-letterwoord.
10, als je de tussen-n niet meerekent.

necrosis | 13-08-11 | 20:42

@De Regeering | 13-08-11 | 20:32
Jaloers?

necrosis | 13-08-11 | 20:38

@necrosis | 13-08-11 | 20:35 Das ook weer waar, maar grotendeels oud bier. Dit geweten van GL kan op ongenadige manier bij elke gelegenheid in stelling gebracht worden. Die meid kan echt beter een andere carriere beginnen....

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:37

necrosis | 13-08-11 | 20:32 |
Laten we aannemen dat "gigolo" toch een andere status heeft dan het beoogde vierletterwoord in mijn post.

Jos Tiebent | 13-08-11 | 20:37

@Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:31
Nee hoor, dan hebben ze nog jaren last van de erfenis van oa Borghouts, Sap, Dibi, de Vos, Duivendak en noem het maar op.
Dat wordt vechten om die ene zetel tijdens de volgende verkiezingen......
*daar moet op gedronken worden.....*

necrosis | 13-08-11 | 20:35

Effe gemist. Is het een 'geloofjetzelf-topic' geworden?

De Regeering | 13-08-11 | 20:32

@Roberto9722 | 13-08-11 | 20:26
Ze moeten eens durven. Ze zijn moreel failliet, Gerdi moet ze nu iedere keer afkappen als ze als moral high whores te keer willen gaan in de 2e k.

smdyasc | 13-08-11 | 20:32

"Ik snap WERKELIJK niet dat er in 0031 nog geen revolutie uit is gebroken. Blijkbaar zit iedereen fat, dumb en happy, lekker passief op de bank naar de campingzender te kijken.
bokkenrijder | 13-08-11 | 17:41 | + 10 -"
Beste Bokkenrijder, je legende wordt binnen 12 maanden werkelijkheid omdat de Nederlandse werkende plaarzakken dan pas in de gaten krijgen dat ze alles, maar dan ook alles moeten betalen voor de crisis/lees in-actieven en oplichters.
Wij zouden eigenlijk alleen hebben moeten zorgen voor gehandicapten en oude van dagen, de werkelijkheid is dat honderdduizenden importers(er vanmorgen zelf nog 4 betrapt op diefstal bij de Aldi, ja Aldi, lezers die zich hiervoor te laag voelen...)
Het worden barre tijden want de maandelijkse koek is op, dat weet De Jager maar al te goed, aan het fake-kapitalisme komt een abrupt einde met pijn en smart, zo'n beetje wat de mensen in Tottenham voelen.

hagelkruis | 13-08-11 | 20:32

@Jos Tiebent | 13-08-11 | 20:23
Voor mannen die vrouwen neuken die zich daarvoor laten belonen met geld/ goederen hebben ze ook een naam bedacht.
*generaliseren kan je leren*

necrosis | 13-08-11 | 20:32

Persoonlijk snap ik GL dus niet: als ze deze subsidiehoer laten zitten, gaan ze iedere keer nat als ze hun schijnheilige snater opentrekken. Als ze die bijslaap van de cultureel ondernemer laten vallen, laten ze tenminste zien nog iets aan integriteit te hebben

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:31

Als ik het goed begrijp staat ze nog steeds op de loonlijst van het Min. van Buitenlandse Zaken en is ze nu met verlof. Met verlof ?? Verdiende ze meer bij het Ministerie dan de vergoeding als Tweede Kamerlid. En suppleert het Min. het verschil dan. Geef mij ook zo'n baan. Ambtenaar blijven en in de politiek gaan om o.a. de ambtenaren te controleren. Hoe gek kan het in ons land gaan !!

bijtertje | 13-08-11 | 20:31

Laten we we van de nood een deugd maken. Vanaf nu hebben we GL bij de ballen. Ze kunnen alleen nog maar hun mond houden.
GSpot | 13-08-11 | 17:46 | + 0 -

Mee eens... Dat wordt prijsschieten voor de rest,wanneer GL straks weer eens het (schijnheilig) correcte geweten wil gaan uithangen..

Roberto9722 | 13-08-11 | 20:26

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:06 |
Ook Farah Karimi is erg blij met de onze deelname aan de oorlog in Afghanistan en ook Farah Karimi heeft een dubbel paspoort.
Is er een samenhang tussen dubbel paspoort en krijgszuchtig zijn?

Karimi blij met betrokkenheid door missie
UTRECHT za 05 feb 2011
Oud-Tweede Kamerlid Farah Karimi van GroenLinks kan zich vinden in de missie die Nederland naar Noord-Afghanistan stuurt zoals die nu is afgesproken.
Ze zei dat zaterdag op het congres van haar partij in Utrecht. Volgens haar is het goed dat Nederland met deze missie betrokken blijft bij Afghanistan, ook al is die niet makkelijk en niet risicoloos.

www.telegraaf.nl/binnenland/8936878/__...

18 jan 2011 – Ik juich een Nederlandse politiemissie in Afghanistan toe mits die niet onder ... zegt Farah Karimi van de Samenwerkende Hulporganisaties. ...
.
GroenLinks-Kamerlid Farah Karimi kwam in haar geboorteland Iran in problemen op het vliegveld van Teheran.
Zij reisde met haar Iraanse paspoort.

Ella | 13-08-11 | 20:23

Voor vrouwen die zich laten neuken voor geld of goederen is een woord bedacht.

Jos Tiebent | 13-08-11 | 20:23

geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:17
"Ik stem niet op groenlinks gestemd"
Geloofjetzelf?

necrosis | 13-08-11 | 20:22

@Reinaert 20:14
Fuck it;dat varken heeft dus écht geen credits meer,dominee...
"BANZAIIII...!"

R.B.Scott | 13-08-11 | 20:22

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:17 | Welkom in de wereld die internet heet

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:21

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:10
Jij leest andermans comments, dus wat is het verschil?
Nog een tip: ga snel op zoek naar een PVV'er die vreemd gaat/ dronken is/ zijn vrouw slaat, dat leidt de aandacht misschien wel af van Mariko/ GL.

necrosis | 13-08-11 | 20:19

En toch vind ik het knap, als vrouw zijnde je lul achterna lopen.

Jackanders | 13-08-11 | 20:19

Helemaal niet vreemd dat er mail openbaar gemaakt wordt die aantoont dat er een neuq en zakelijke relatie is die in elkaar overgaan. Ze huurt die psycho in, en ondertekent vervolgens zelf de overeenkomst. Dat stinkt erger dan de biopoep van GL.

JoeDaPlumbert | 13-08-11 | 20:18

@ necrosis | 13-08-11 | 20:08
Ik stem niet op groenlinks gestemd. Ik vind het een partij zonder ballen;)
Maar deze ziekelijke pogingen om deze mevrouw te slopen door iemands hele privéleven op internet uit te kotsen vind ik "infaam en abject". (klinkt zo leuk)

geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:17

@necrosis | 13-08-11 | 20:14

En integer. Tot op het bot.

Of dat altijd even leuk is laten we in het midden.

Reinaert | 13-08-11 | 20:16

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:03
Mariko heeft 3 kinderen van hem, een tweeling en een eenling.
Ze hebben dus minimaal 2x geneukt.
En hou eens op met GL te verdedigen, ik heb meer respect voor SGP.
Die zijn tenminste consequent.

necrosis | 13-08-11 | 20:14

Politiek is en blijft een spelletje voor losers die de echte zakenwereld niet halen......

Teazer | 13-08-11 | 20:14

@R.B.Scott | 13-08-11 | 20:11

Niet leuk. Try again. Racisme is hier niet aan de orde.

Reinaert | 13-08-11 | 20:14

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:10

Dat andermans mail in de openbaarheid geraakt is ziek.

Vervolgens vraag je je wel af wáárom dat gebeurd is. Per ongeluk zal het wel niet zijn, toch? En ere wie ere toekomt: die mails zijn natuurlijk wél gewoon geschreven. Daar helpt geen enkele ontkenning aan.

Reinaert | 13-08-11 | 20:12

gelukkig GL heeft geen geloofwaardigheid meer. vingertje opsteken naar andere partijen kan nu niet meer. Integriteit houdt ook in geen schijn van belangenverstrengeling opwekken

Oldfool | 13-08-11 | 20:12

"Één Jap is géén Jap,twee Jap is een halve Jap,en daar laten we het bij.
"Veel plezier met het in bad stoppen van je veredelde gigolo,en wat die groene appeltjes betreft:éérst wassen."

R.B.Scott | 13-08-11 | 20:11

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:10 Wel ja joh geef er maar een andere draai aan en echt: ik zou mijn hond er nog van af trappen.

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:11

@ Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:06
Dat jij geilt op het lezen van andermans mail.Dat vind ik nou ziek.

geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:10

@ geloofjehetzelf ..

Nu probeer je de discussie weer een draai te geven zodat je geen antwoord hoeft te geven over de argumenten die anderen aangeven ..

vicecity | 13-08-11 | 20:09

@necrosis | 13-08-11 | 20:01

Nou ja, dan maar old-skool een pokhouten dildo van milieuverantwoorde bomenomkapperij. Met ECO-keurmerk natuurlijk. En biologies-dinamies glijmiddel.

Hoe ze het doet maakt me niet uit als ze het maar integer doet toch? Als haar geloof Duracell verbiedt dan respecteer ik dat uiteraard. Want zo ben ik dan ook wel weer.

Reinaert | 13-08-11 | 20:09

Hoe kan je nu HoerVanKaboel zijn, en niet neuqen. Dat is als een groen linkser zonder moraal, en dat kan niet (volgens GL)

JoeDaPlumbert | 13-08-11 | 20:09

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:53
Je videokaart doet raar?
GroenLinksers geven echt alles en iedereen de schuld behalve zichzelf!
Tip: stap over van windmolens naar grijze stroom, helaas moet je dan weer een andere zondebok zoeken voor je eigen falen.....
*gnehehehehehe*

necrosis | 13-08-11 | 20:08

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:03 | Als je deze affaire beter gevolgd had, had je kunnen lezen dat een ambassademedewerker schreef dat onze culturele ondernemer een graag geziene gast was in de ambassade en altijd bij Mariko Peters op de kamer overnachtte. In een mail van MP schreef ze dat ze hem maar wat graag in bad stopte.... Over de geile en verliefde taal in de onderlinge mails zwijf ik maar. Neen zeg, die twee zullen vast heel integer NIET geneukt hebben als konijnen....

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 20:06

@necrosis | 13-08-11 | 20:03
Ja dank je ben er wel ff aan toe, proost...

Onderbuik | 13-08-11 | 20:06

@Ella | 13-08-11 | 20:01
Goed zo!

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 20:03

@ Big Swinging Dick | 13-08-11 | 19:57
@ Reinaert | 13-08-11 | 19:57
Waar lezen jullie dat er " geneukt" is???
Tuurlijk was het een "onmogelijke" relatie, maar dat soort dingen houd je niet tegen. Blijkbaar is hier nooit iemand werkelijk verliefd geweest anders zou je het wel begrijpen.

geloofjetzelf | 13-08-11 | 20:03

@Onderbuik | 13-08-11 | 19:58
Wij begrijpen elkaar.
Biertje?

necrosis | 13-08-11 | 20:03

@ geloofjehetzelf

1) idd niemand wist hoe die relatie zou eindigen .. Vandaar dat de exvrouw bezwangerd thuis was en Robert zijn snikkel bij Mariko er in propte tussen de subsidie aanvragen door.
2) idd het is integer om het lekker stiekem te doen .. Dat zijn niet mijn normen en waarden mag dat boeit niet ..
Het feit dat er subsidieaanvragen gedaan en toegekent zijn tussen de neukpartijen en de champagne met kreeft door daar is waar de schoen wringt ..
Dat doe je gewoon niet .. Dat is niet integer !
Ook al waren de subsidie aanvragen op zich correct dat doet er niet toe .
Is het nu duidelijk ?

vicecity | 13-08-11 | 20:02

@Reinaert | 13-08-11 | 19:57
Batterijen (oplaadbaar- of niet) zijn milieuvervuilend aldus GL.
Ze sluit dat energie-vretende monster maar aan op haar zonnecellen.
In Afghanistan hebben ze genoeg zon......(hint).

necrosis | 13-08-11 | 20:01

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:00 |
Toch zou het me niet verbazen als Mariko Peters wel voor de CIA werkt.
Ik ben nog steeds stomverbaasd over het feit dat GroenLinks voor het meedoen aan de oorlog in Afghanistan is.
Ik zal dan ook nooit meer op GroenLinks stemmen, nooit meer.

Ella | 13-08-11 | 20:01

@necrosis | 13-08-11 | 19:46
Ja zo'n type lijkt me wel, zelfbewuste vrouw die principieel staand wil pissen.
En bovendien ze kan rustig in brievenbussen pissen, ze mag het want ze is: in- en integer...

Onderbuik | 13-08-11 | 19:58

@gentle giant | 13-08-11 | 19:50
Mijn eerste gedachte: twee blote meiden op een opblaasschildpad en een miniatuur VW busje is hartstikke not done!
Is Petor een hippie?

necrosis | 13-08-11 | 19:58

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:53

Het is integer om in een dergelijke situatie NIET bij elkaar in bed te kruipen. Alle andere opties zijn per definitie fout.

Duracell roeleert grote tijd, ik zeg het nog maar eens!

Reinaert | 13-08-11 | 19:57

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:53 Dus het is integer om rond te neuken met een getrouwde man?

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 19:57

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:53
Als iemand hele stupide teksten schrijft, is het dan integer om dat tegen die persoon te zeggen of is dat niet integer? Wat vind jij?

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 19:56

1)Het was in 2005 een beginnende relatie waarvan niemand wist hoe dat zou eindigen.
2)Het is in dat stadium juist integer om het níet officieel te melden dan om het wel te melden.Met het oog op de kinderen en de vrouw van Robert Kluiver.
3)Als er al iemand een moreel verwijt treft dan is het toch mr. Kluiver: " toen Robert al (tegen de regels in) onbegeleid rondsloop op de ambassade om bij Mariko in bed te kruipen." Niet andersom dus.
Het "in bed kruipen" is overigens voor de rekening vand de schrijver.
4)sorry voor de vertraging maar m'n videokaart doet raar...

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:53

G-unite is ook gerobotiseerd, i presume?

gentle giant | 13-08-11 | 19:53

@Ko Reander | 13-08-11 | 19:40
Nu gaat het over een 'gevallen' GL politica/ leugenaar, en dat moeten we toch niet willen lezen in de doden bomen van linksche makelij?
Gelukkig is GeenStijl nog altijd GeenStijl!
Want ik wil dit dus WEL lezen!

necrosis | 13-08-11 | 19:51

@kippevlees | 13-08-11 | 19:21
@Ko Reander | 13-08-11 | 19:40
Ja zo is het blijkbaar, we kunnen vaststellen dat linkse politici anders worden behandeld door de zgn objectieve linkse journalisten dan niet linkse politici.
Een moment om te onthouden als er weer eens (linkse) journalisten zijn die zichzelf zo objectief vinden.

Onderbuik | 13-08-11 | 19:49

Dat CIA verhaal kan dus best wel eens iets heel leuks opleveren. Ik heb begrepen, toen ik zelf in Afghanistan was, dat ze de deur van de Inlichtingendiensten in Kaboel zowat platgelopen heeft. En veel van die gesubsidieerde instellingen die rare festiviteiten organiseren in een oorlogsgebied zijn opgezet door Inlichtingendiensten.

Ko Reander | 13-08-11 | 19:44

@gentle giant | 13-08-11 | 19:38
Doe nou nie-hiet!

necrosis | 13-08-11 | 19:41

Onderbuik | 13-08-11 | 19:14 |
Is niet gek. Linkse journalistiek dus. Ik denk dat als er een VVDer of iets ditzelfde gedaan had dan hadden alle Den Haag correspondenten op hun achterste benen gestaan.

Ko Reander | 13-08-11 | 19:40

@Pa Cartwright | 13-08-11 | 19:28
Waar Jack aan- of inschuift zal me worst wezen.
Hij was minister van het CDA.
CDA heeft bepaalde normen en waarden en daar voldeed meneer flapoor niet aan.
Hij stapte zelf op en dat vind ik netjes (politiek gezien dan).
Helaas kan ik van Mariko/ GL niet hetzelfde zeggen, die zijn zó druk op zoek naar de splinter in de PVV, dat ze de balk in eigen ogen niet zien.

necrosis | 13-08-11 | 19:39

-weggejorist-

gentle giant | 13-08-11 | 19:38

En gegeyld op de badjuffrouw, yep.

gentle giant | 13-08-11 | 19:37

Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van een partij in absoluut verval. Je kunt erom juichen, je kunt treist zijn (omdat Sap het eigenlijk niet echt helemaal verdient, Halsema des te meer), maar het is de onontkoombare werkelijkheid. Eigen morele verhevenheid tegenover feiten, geen filament van geloofwaardigheid.

smdyasc | 13-08-11 | 19:32

Groen Links.... keihard afgeserveerd in de Telegraaf, op hun eigen woorden!!

ONS | 13-08-11 | 19:31

Ik ben ook weleens op La Jenny geweest, ik geef het toe.

gentle giant | 13-08-11 | 19:31

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:22 Een wijf dat zich presenteert als de moraliteit zelve, vervolgens openbaar het bed induikt met een getrouwde vent, op verdachte wijze subsidies verstrekt en tegn de klippen opliegt is gewoon hardstikek fout. Als zo'n bitch dan ook nog het gore lef heeft anderen de maat te nemen moet ze (volgens eigen eerder uitgesporken normen) dr biezen pakken en wel nu! Daar gaat dit om. Dit kreng deugt niet en moet gewoon opkrassen. Compris?

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 19:29

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:22
Nu komt de aap uit de mouw, de stok om de PVV mee te slaan wordt gebruikt om GroenLinks te slaan.
En dat MagNie van het Politbureau.
En over Politbureau gesproken: volgens mij voel je jezelf beter thuis op Joop, daar krijg je nog pluskudo's voor je huilie-comments.

necrosis | 13-08-11 | 19:29

@ necrosis | 13-08-11 | 19:23
Maar die schuinsmarcheerder had het dan ook wel héél bont gemaakt. Blijf het nog steeds on-be-grij-pe-lijk vinden dat die De Vries vervolgens vrijwel wekelijks aanschoof bij DWDD. Man man. En ook nog blijven koketteren met de politiek – een eventuele terugkeer ook boven de markt laten hangen. De idioot.

Pa Cartwright | 13-08-11 | 19:28

Waar maken we ons druk om, linksom of rechtsom, integer geld besteden in Afghanistan is een contradictio in terminis.

Pierre Bezuhov | 13-08-11 | 19:28

Lewinsky: Mevrouw Peters, sinds wanneer bent u moreel superieur?
Peters: Dat is al heel lang zo. Het exacte moment zou ik niet meer weten. Ik streef constant naar het respecteren van de mensenrechten. Dat is voor mij leidend.
Lewinsky: Als je moreel superieur bent, mag je dan kinderen ontvoeren?
Peters: Natuurlijk. Zolang je hun mensenrechten maar respecteert.
Lewinsky: U heeft twee paspoorten?
Peters: Dat is een privézaak. Ik zie niet in waarom dat belangrijk zou zijn.
Lewinsky: Werkt u voor de CIA?
Peters: Ik beëindig dit interview.

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 19:27

@ kippevlees | 13-08-11 | 19:21
Clown Joost Eerdmans doet niet anders in zijn wekelijkse Nieuwsuur sessie. Frits Huffnagel – en anderen – eveneens op BNR. Lunch! op Radio1 eveneens, met name bij het Mediaforum schuiven regelmatig uiterst kritische lieden aan.

Pa Cartwright | 13-08-11 | 19:25

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:11
In brievenbussen pissen is niet gebeurd, ondanks dat mensen zoals jij dat moeten geloven. En een getrouwde man aantrekkelijk vinden is iets anders dan daar een relatie daarmee beginnen. Zeker als ze een man uitkiest die z'n vrouw meenam naar Afghanistan,haar daar bezwangerde van zijn derde kind, haar dumpt en met z'n nieuwe relatie gewoon weer uitbreidt met drie kinderen.

drs.Nee | 13-08-11 | 19:25

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:14
Jij wringt je in elke bocht om GL te verdedigen.
Ben je zelfs soms prominent lid van die groene communisten?
Mariko kan beter een voorbeeld nemen aan Jack de Vries en gewoon opstappen.

necrosis | 13-08-11 | 19:23

necrosis | 13-08-11 | 19:13
Ach, nu komt plots de werkelijke reden naar buiten: De pvv-ertjes zijn zóóó erg gepiekeerd over het feit dat ze terecht beschuldigd werden van de meest weerzinwekkende praktijken. Dat het een complete obsessie voor ze is geworden. Maar nu denken ze iets gevonden te hebben wat er eigenlijk helemaal niet is.
Fail!

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:22

Onderbuik weet je het nu dan nog steeds niet?
De TV en de radio zijn allemaal LINKS.
Hoor je wel eens stevige kritiek en persoonlijke aanvallen op linkse politici in b.v. Nieuwsuur of
de Wereld Draait Door of Pauw en Witteman?
Allemaal zo links als links maar zijn kan.
En JOOP lult ook alles wat links krom doet recht!

kippevlees | 13-08-11 | 19:21

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:11
Weet je waarom dombo vraag dat maar eens aan al die vrouwen en kinderen waar hun mannen werden weggehaald door andere wijven die diezelfde opvatting hadden als jij. Een brievenbus plas is met een emmer water op te ruimen. Een getrouwde vent neuken en een gezin naar de kloten helpen heb je met een sponsje en een emmer water niet zo maar opgeveegd daar loop je de grote kans op trauma's, uitkeringen die moeten worden uitbetaald etc.

idopane | 13-08-11 | 19:19

En nu ga ik - tussen de buien door - de hond even uitlaten.

En die gaat niet vreemd. Wat ik je brom! Diplomatieke hond!

Reinaert | 13-08-11 | 19:19

Voor het geval het in Nederland ooit tot een opstand komt hoop ik dat de deelnemers zich niet in de sociale klasse vergissen. Het moet 'top down' worden.

prikkebeenK | 13-08-11 | 19:18

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:14

Het leven kan verdoemd kleurrijk zijn. Maar dan wél op momenten dat het ook daadwerkelijk mag. Op alle andere momenten kan het inderdaad heel erg zwart/wit zijn.

Diplomaten zijn geen 'normale' mensen. Voor hen gelden andere, hogere, normen en waarden. Integriteit is er daar één van. Je niet laten afneuken door een willekeurige subsidiespons een andere.

Wil je dat wel, zoek dan een ander vak. Zo simpel is het.

Reinaert | 13-08-11 | 19:18

@Pa Cartwright | 13-08-11 | 19:11
Laat die Peters nou gewoon zitten, tijdens de eerstvolgende verkiezingen gaan ze loodrecht naar beneden, op dezelfde manier zoals PvdA met Cohen als voorman.
*biertje ploppen doet*

necrosis | 13-08-11 | 19:17

Nee NIET klaar N=1 Dat zou Jolande Sap, Mariko Peters en al die andere Groen Linksers wel willen!!!
Niet klaar dus.

kippevlees | 13-08-11 | 19:16

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:11

Een diplomaat (of wat daar voor door moet gaan) neukt niet buiten de deur. Die neukt desnoods helemaal niet.

Alleen al om zijn/haar integriteit te bewaren. Met andere woorden: ook als diplomaat heeft madame gefaald. En niet zo'n béétje ook. Schandvlek!

Reinaert | 13-08-11 | 19:15

Wat ik wel gek vind is dat je er op TV en radio niets over hoort.
Maar inderdaad als ze blijft zitten dan heeft GL een probleem, maar GL is brutaal genoeg om net te doen of er niks aan de hand is. Man man wat een partij.

Onderbuik | 13-08-11 | 19:14

@Reinaert | 13-08-11 | 19:10
Een ziekelijke obsessie dan. Beter zo?
Net zoals de schrijver van bovestaand stukje. Heeft blijkbaar nooit een relatie met iemand gehad, anders zou je wel beseffen dat het leven niet zwart-wit is.

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:14

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:05
Vervelend hè, als je als persoon of politieke partij tot op de enkels wordt afgefikt.
Iets wat (oa) GroenLinks graag deed met PVV'ers.
Ken je het gezegde: wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet?
Krijg je van mij een betere: boontje komt om zijn loontje.
Wat mij betreft doeken ze GroenLinks op....

necrosis | 13-08-11 | 19:13

@Reinaert | 13-08-11 | 19:07
Allereerst moeten we inderdaad accepteren dat agressie voornamelijk in ons lijf zit en niet rationeel zijn. De oplossing moet dan ook daar worden gezocht, en niet in het hoofd.

Bakito | 13-08-11 | 19:12

Ik begrijp die Sap niet. Trap die Peters er morgenochtend nou gewoon uit.
En vervolgens kan zij, en haar partijgenoten, weer naar hartenlust zaniken over iedere ochtendruft van zo een pvv'er.

Pa Cartwright | 13-08-11 | 19:11

geloofjetzelf | 13-08-11 | 18:53
Zolang je dit zelf gelooft is er niets aan de hand he schatje. Hoe vreemd toch dat een burgemeester van de VVD die haar zoon ongetwijfeld in een proffesioneel advies een opdracht gunt anders als een GL politica die excact het zelfde doet. Wie kan inhemelsnaam bewijzen of zoiets integer dan wel corrupt gebeurt aan gezien wij niet in de kop van zowel de burgemeester als juffrouw Peters kunnen kijken. Daarom hebben wij een gedragscode ontwikkeld waardoor elke twijfel betekent dat iemand opstapt. Alleen bij GL moeten we plotseling het priveleven laten meespelen. Vreemd want dat de Burgemeester een zoon heeft is namenlijk ook een privekwestie.

idopane | 13-08-11 | 19:11

necrosis | 13-08-11 | 19:07
Dat jij door brievenbussen pissen even ernstig vind als het aantrekkelijk vinden van een getrouwde man...

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:11

- EDIT: NEE -

N=1 | 13-08-11 | 19:10

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:09

Teringhekel? Jouw woorden. Kijk eens in de spiegel!

Meer heb ik er niet aan toe te voegen.

Reinaert | 13-08-11 | 19:10

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:09
In Afghanistan staat daar anders de doodstraf op.

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 19:10

Reinaert | 13-08-11 | 19:03
Ik geloof niet dat het verboden is om verliefd te worden op getrouwde mannen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Dat jij zo'n teringhekel aan die vrouw hebt is jouw probleem.

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:09

Mariko Peters maak plaats aub, ophoepelon! Volksverlakkerij!

langstukLND | 13-08-11 | 19:08

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 18:53
Ben je het met me eens als ik zeg dat GL vanaf nu hun groene waffel moet houden als ze proberen een PVV'er aan de schandpaal te nagelen voor iets dat 10 jaar geleden is gebeurd?
Of mag dat nog steeds omdat het Politbureau vindt dat Wilders fout is?
Overigens zijn de meeste PVV'ers die in opspraak zijn geraakt ook aangepakt wegens privézaken.
Kwestie pot/ ketel, of mag dat van jou wel?

necrosis | 13-08-11 | 19:07

@Bakito | 13-08-11 | 19:05

Da's dan ook wel weer waar. Maar desondanks blijkt dat al eeuwen faliekant mis te gaan. Alle goede bedoelingen ten spijt.

Mensen zijn beesten en dat gaat echt niet veranderen. Wen er maar aan, leer er maar mee leven, 't is onze handicap die we nooit kwijt zullen raken.

Reinaert | 13-08-11 | 19:07

Geen Mariko-Gate maar Mariko-Hate...

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:05

@Reinaert | 13-08-11 | 18:49
Klopt. Maar agressie kan ook op andere manieren worden geuit of beheerst. Daarvoor heb je geen atoombom nodig.

Bakito | 13-08-11 | 19:05

@necrosis | 13-08-11 | 18:57

Dat dan weer wel. Mariko als excuustruus voor rechts!

Hoe langer ze blijft zitten hoe meer schoten in eigen voet.

Reinaert | 13-08-11 | 19:05

@2amazing | 13-08-11 | 18:52
Op zijn minst slordig is die Peters. Het kan best dat ze voor de CIA werkt.

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 19:04

@geloofjetzelf | 13-08-11 | 18:53

Als je diplomaat bent (hetgeen gesuggereerd wordt) dan mot je er ook voor zorgen dat je van onbesproken gedrag bent (en blijft). Daar horen dus géén affaires met gehuwde mannen bij, dunkt me. Dan maar wat meer Duracell maar integriteit prevaleert.

En dáár is het dus al mis gegaaan. Niet integer.

Reinaert | 13-08-11 | 19:03

@ Max Stirner | 13-08-11 | 18:57
Ik geloof dat eerste kamer lijsttrekker van de VVD er ongeveer 23 commissariaten er op na hield...
Maar uiteraarde een zéééér integere man...

geloofjetzelf | 13-08-11 | 19:03

wat een gezeik

istawa | 13-08-11 | 19:03

geloofjetzelf | 13-08-11 | 18:53 |
Kom eens met een mooi voorbeeld wanneer je belangenverstrengeling wel aan de grote klok zou willen hangen? Belangenverstrengeling is dus altijd een privékwestie?

Max Stirner | 13-08-11 | 18:57

www.geennieuws.com/2011/08/de-slager-d...
De situatie in Den Haag wordt echt met de dag gekker. Ik zou zowat zeggen hevel alles maar over naar Brussel, veel slechter kan het niet worden.

Niemands Knegt | 13-08-11 | 18:57

@Reinaert | 13-08-11 | 18:48
Het voordeel van het aanblijven van Mariko is natuurlijk het feit dat elke regeringspartij (en ik ga er vanuit dat GL nooit zal regeren) elke kritiek die ze van Sap krijgen, direct onder het tapijt van Mariko zullen vegen.
Ruimte genoeg, zal ik maar zeggen....

necrosis | 13-08-11 | 18:57

Eind mei 2005 begon ze in Kabul een relatie met Kluiver toen zijn echtgenote en kinderen afwezig waren.
Hoewel 86% van de vrouwen en 65% van de mannen in Afghanistan analfabeet is, vraagt Kluijver een paar weken later aan Mariko een Afghaanse boekenbeurs subsidie.
Ook vraagt hij haar in juli op 'zakelijke' wijze of hij bij haar langs kan komen en mailt haar dat hij met een een cd op zak trillend wacht op haar omhelzing.

Een affaire die dateert uit 2005 waarvan nu gezegd wordt 2006 en dat Kluijvers kinderen zijn ondergebracht bij zijn ex-vrouw, die hij beschrijft als een psychopaat, toont aan dat dit niet in de haak is.

drs.Nee | 13-08-11 | 18:56

kben mariko moe...

Satria | 13-08-11 | 18:56

Als je een affaire hebt met een getrouwde man die bovendien nog 3 kinderen heeft ook, kan ik met toch wel een hééél klein beetje voorstellen dat je zoiets niet aan de grote klok gaat hangen.In 2005 wisten beide tortelduifjes nog helemaal niet waar het met hun getortel heen zou gaan dus dan ga je geen echtscheiding risceren door officieel te gaan melden met wie je het doet.
Een privé-kwestie dus, die een aantal groenlinks-haters proberen te misbruiken.Want de hardnekkigheid waarmee ze deze mevrouw koste wat kost de laan uit willen sturen doet toch vermoeden dat er andere politieke belangen spelen. Over belangenverstrengeling gesproken...

geloofjetzelf | 13-08-11 | 18:53

Ik krijg van dit hele verhaal vooral kokshalsneigingen van de geëxporteerde decadente zieligheidsindustrie.
Terwijl onze jongens nog gewoon oorlog aan het voeren zijn is het dus nodig dat daar een diplomaat cultuur zit die weer andere Nederlandse lobbyisten nodig heeft om geld te kunnen strooien. Mijn god, bouw gewoon wat scholen, ziekenhuizen, een werkend gerechtssysteem een overheid, etc. etc. Ook dat is nog zinloos terwijl je aan het vechten bent, maar cultuur?? Echt van het padje die GroenLinks-mentaliteit.

Max Stirner | 13-08-11 | 18:52

GroenLinks, tot op het bot verrot!

Boy Cot | 13-08-11 | 18:52

@Bakito | 13-08-11 | 18:21

Iedere 'beschaving' in de historie van deze aarde heeft bloed aan z'n poten. Helaas, het is niet anders.

Geweld is inherent aan de mens. Wen er maar aan!

Reinaert | 13-08-11 | 18:49

@Nacho_Vidal | 13-08-11 | 18:46

Je bent over tijd. Wat mijn referentiekader betreft althans.

Desalniettemin: *** Plop ***. Op Mariko & de soepsiedies!

Reinaert | 13-08-11 | 18:48

Groenlinks.nl zegt: *Ze woont nu met man en drie kinderen in Den Haag*.
Klopt dit nog wel? Die ontvoerde kinderen zijn toch weer weg?
tweedekamer.groenlinks.nl/marikopeters...

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:47

Het weekend is begonnen!

*plop*!

Nacho_Vidal | 13-08-11 | 18:46

@kippevlees | 13-08-11 | 18:39 |
Niet alle GroenLinks-kamerleden waren voor, Ineke van Gent heeft tegen de missie in Kunduz gestemd.

SamKoeman | 13-08-11 | 18:43

@Merlot | 13-08-11 | 18:35
Jouw definitie van beschaving is een andere dan die van mij.

Of had ik iets geks over Pechtold moeten zeggen?

Bakito | 13-08-11 | 18:41

Belangenverstelling waar of niet waar de 38K is goed besteed.
Romeo & Juliet by Aftaab Theatre in Afghanistan - 2005
www.youtube.com/watch?v=MdKOrbKzgC8

2amazing | 13-08-11 | 18:39

De sleutel waar alles om draait is inderdaad die BELACHELIJKE POLITIE missie in KUNDUZ.
50 Nederlandsepolitiemannen die Afghaanse analfabeten moeten trainen en ruim 500 Nederlandse militairen die die 50 politie agentjes moeten beschermen.
Die "missie" was er NOOIT gekomen zonder de steun van het contigent van 10 Groen Linksers in de Tweede Kamer en bovendien was Mariko Peters de grote animator van een "nieuwe Nederlandse missie in Afghanistan"
Als het Ministerie van Buitenlandse zaken in het rapport over Peters eerlijk was geweest dan had daarin gestaan dat Mariko Peters iets gedaan had wat niet mocht.(Ik zeg het even in gewoon Nederlands)
Dus dan had haar half Nederlands/ half Japans kopje gerold. Dan zou Jolande Sap en haar mede Groen Links Tweede Kamer leden zo boos zijn geworden dat het voor het kabinet van Mark Rutte nog heel moeilijk zou worden om de missie in Kunduz te handhaven.
Beeindiging (voortijdig) van de missie in Kunduz om die reden zou dus het einde van het eerste kabinet Rutte betekenen.
Zie hier het vuile spel wat er in Den Haag gespeeld word.
Maar de koppen (ik hoop het niet om deze reden) gaan alsnog rollen van Jolande Sap en Mariko Peters als de eerst bodybags met vermoorde Nederlandse militairen of politietrainers arriveren op Nederlandse bodum.

kippevlees | 13-08-11 | 18:39

@Merlot | 13-08-11 | 18:33
Zolang er barbaren rondlopen, is de beschaving nog niet af. Sowieso betekent het niet dat je een beschaving hebt, omdat anderen barbaars zijn.

Bakito | 13-08-11 | 18:36

Bakito | 13-08-11 | 18:28
Maar enfin; het was dus van jou kant debatmanipulatie nr.17.
"Begin over een zijsproing en maak het tot hoofdonderwerp."
Uiteraard een teken dat het de manipulator met gewoon debatteren niet meer lukt.
Waarvan maar weer eens akte.

Merlot | 13-08-11 | 18:35

De HoerVanKaboel kwam van links ;)

JoeDaPlumbert | 13-08-11 | 18:34

Bakito | 13-08-11 | 18:28
Helaas wel in legers en materieel... anders wordt het geheel in de kiem gesmoord door allerlei barbaren.
Vooral barbaren met één of ander goddengeloof dat hun bovenkamers sufzoemt.

Merlot | 13-08-11 | 18:33

Zakkenvullende stink communisten zijn het.

--neus-- | 13-08-11 | 18:32

.. in Nederland ben je pas een schurk in de polletiek als de gevestigde media genoeg volk hebben opgehitst om daar "werk" van te maken. Dat gaat dus niet gebeuren met fraudeurs en knoeiers op links.

Jan Passant mk2 | 13-08-11 | 18:31

@zeg maar jansen | 13-08-11 | 18:27
Thanks. Eventjes de eenzijdige beeldvorming een halt toe roepen. Voor zo lang het duurt.

Bakito | 13-08-11 | 18:31

"Wat moet je in godesnaam doen volgens BuZa om als "niet integer" te worden beschouwd?"
Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:30
========================================================

Niet van Groenlinks, PvdA, D66, SP, CDA, VVD, PvdD, SGP, JNZP (Jan Nagel's Zoveelste Partij) of CU zijn.

Ben je geen lid van één van die partijen, dan hoef je zelfs helemaal niet te frauderen om door onze lieve Boven Ons Gestelden als "niet integer" te worden afgeschilderd.

Merlot | 13-08-11 | 18:31

@WeerEenPilsjeOp | 13-08-11 | 18:27
Mwah, is ook zo maar het Groen Linkse naadje is toch echt een beetje aan het inscheuren hier.

Conan de Rabarber | 13-08-11 | 18:30

Mannen houden ambitieuze wijven weg van de liegende top, dat bewijs is weer eens geleverd.Gelukkig heeft ze haar saldo nog van de CIA dat iedere maand op de rekening in Utah bijgeschreven wordt, ondanks dat die "grondtroepen" in Libië (lachen... GL) die ze voorstelde er niet doorgekomen zijn.

hagelkruis | 13-08-11 | 18:30

Een onderzoek van BuZa vriendjes van BuZa vriendinnetje, uitkomst en van stoel vallen van verbazing, niet echt. Hef BuZa op en GroenLinks, we hebben ze allebei niet nodig, er is vast een ministerie die BuZa erbij kan doen en met meer succes.

smdyasc | 13-08-11 | 18:29

@Merlot | 13-08-11 | 18:25
Beschaving zit niet in gebouwen of rijkdom, dat hebben ze jou ooit wijsgemaakt.

Bakito | 13-08-11 | 18:28

Bakito | 13-08-11 | 18:26 Schiedam, burgemeestersaffaire.

zeg maar jansen | 13-08-11 | 18:27

Subsidie voor een Afghaanse boekenbeurs!!!!! Buiten het feit dat 98 % van die mensen daar analfabeet is, moeten we dit soort achterlijke multikul direct verbieden. En wat voor boeken lezen die mensen dan? Of waren het allemaal korans. Ze zouden eens moeten onderzoeken wat voor debiele subsidies we nog meer hebben verstrekt. Ik denk dat we dan even languit moeten, met zijn allen. Die ellende heeft ons allemaal, als belastingbetaler, al genoeg gekost.

Ko Reander | 13-08-11 | 18:27

Ik wil het commentaar van oud-minister Ben Bot nog wel een keer horen.

Pierre de la Cloche | 13-08-11 | 18:27

@conan de rabarder..

Nou VVD en andere partijen zijn ook niets beter. 't Is allemaal naatje.

WeerEenPilsjeOp | 13-08-11 | 18:27

Ze is links dus in- en integer, altijd ook als ze het niet is, zoals nu eigenlijk.
Ben benieuwd hoelang GL die gutmenschen show kan blijven opvoeren.
Tot die tijd is het vertrouwen in de politiek weer een stukje verminderd, dankzij GL.

Onderbuik | 13-08-11 | 18:26

@Merlot | 13-08-11 | 18:23
Zijn er toevallig ook nog VVDers die aan vriendjespolitiek of corruptie doen die we er aan de haren kunnen bijslepen. Of zit je in een geil gesprek?

Bakito | 13-08-11 | 18:26

Pa Cartwright | 13-08-11 | 18:20
Ik denk Suzi Wan-implantaten.

Cuyahoga | 13-08-11 | 18:26

Bakito | 13-08-11 | 18:21
In dat geval heeft de mens nog *geen enkele* beschaving voortgebracht.
Want al die mooie antieke gebouwen die nu door toeristen worden bewonderd, werden voortgebracht door culturen die qua legers en bijbehorend materieel beslist geen water bij de wijn deden.

Merlot | 13-08-11 | 18:25

Ook Breivik heeft in de spiegel gekeken en zich de vraag gesteld of hij integer heeft gehandeld. Het antwoord is ja.
Gelukkig is het onderzoek van de Orde der Tempeliers inmiddels afgerond en komt in dit rapport duidelijk naar voren dat hij op Utoya integer en juist gehandeld heeft en zich niet heeft laten beïnvloeden door wraakgevoelens.

spanarchist | 13-08-11 | 18:24

vicecity | 13-08-11 | 18:18
En gelukkig voor Pechtold heet hij geen Wilders.
Je moet er toch niet aan denken hoe media en collegae tot een slachting waren overgegaan met dat fraudeschandaal in Leiden, waar Pechtold als wethouder bij betrokken was.
www.standejong.nl/2008/12/05/het-duist...

Merlot | 13-08-11 | 18:23

@Reinaert | 13-08-11 | 18:18
Whatever, zolang er nog legers en vuurwapens zijn, mag je eigenlijk niet van beschaving spreken.

Bakito | 13-08-11 | 18:21

Heeft die Mariko nou wangimplantaten?

Pa Cartwright | 13-08-11 | 18:20

Dat groen in Groen Links wordt steeds meer het groen van rot vlees.

Conan de Rabarber | 13-08-11 | 18:20

Prachtige laatste zin in televaagschrijfsel.. Meten met twee maten? Het is maar net hoe je in het leven staat..

El PiS | 13-08-11 | 18:20

@WeerEenPilsjeOp | 13-08-11 | 18:10
Dank je, en dat zal ik zeker doen :-)

Slipsnifter | 13-08-11 | 18:20

In de reguliere media hoor je bijna niks over appeltjesgroenlinks, in vergelijking met de bombarie die over andere kamerleden.

vetkleppert | 13-08-11 | 18:20

@Reinaert | 13-08-11 | 18:16
Ik zou het niet weten. Ik heb geen enkel introspectief vermogen.

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:19

Gelukkig heet Mariko geen Fleur Agema . Je zou er toch niet aan moeten denken hoe Pechtold op dit nieuws was gedoken ..

vicecity | 13-08-11 | 18:18

@Bakito | 13-08-11 | 18:13

Of dat beter is da's ook nog maar de vraag.

Maar als je daarmee je principes gestand doet en je wordt er ook in gesteund zou ik zeggen: waarom niet?

Reinaert | 13-08-11 | 18:18

@Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:12

Ik zeg helemaal niks, ik ben gewoon mezelf. Soms onnozel, soms slim, soms links, soms rechts. En inderdaad soms gevoelig maar op andere momenten ook weer gezegend met Kruppstahl voor m'n kop.

Het kan verkeren. En u?

Reinaert | 13-08-11 | 18:16

@Reinaert | 13-08-11 | 18:10
Nee dan kun je beter vier jaar loopgraven oorlogje spelen. Dat is per saldo veel beter.

Bakito | 13-08-11 | 18:13

WeerEenPilsjeOp | 13-08-11 | 18:10 Neem er nog één.

Stuk sjachrijn.

zeg maar jansen | 13-08-11 | 18:12

Ik voel het in mijn onderbuik: dit is hypocriet!

Hanz Ziezo | 13-08-11 | 18:12

@Reinaert | 13-08-11 | 18:09
Gevoelig tiepje, mag dat wel? Je zegt het maar.

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:12

@Bakito | 13-08-11 | 18:07

Sure. Alleen wanneer er sprake is van een agressor heb je daar vervolgens weer helegaar niets aan. Dan sta je daar pacifistisch te zijn terwijl je land onder de voet wordt gelopen.

Ook niet echt effectief. Toch?

Reinaert | 13-08-11 | 18:10

Hier een leuke foto zonder make-up:
3.bp.blogspot.com...
Slipsnifter | 13-08-11 | 17:34 |

Kijk, dit is het typische voorbeeld van hoe een kind in elkaar zit. Een serieus onderwerp waarvan de reaguurder niet weet hoe te spreken in een discussie neemt een Aphex Twin screenshot en denkt grappig te zijn. Laag IQ en geen enkele discussie-waardigheid. Prima!Ga zo door !

WeerEenPilsjeOp | 13-08-11 | 18:10

BUZA is veel te veel betrokken bij deze #marikogate shit. Onmogelijk dat ze er geen mega probleem van het feit maken, dat Marikogate haar neuqmaatje inhuurt, en de opdracht hiervoor zelf ondertekend.

JoeDaPlumbert | 13-08-11 | 18:10

Maar die appeltjesgroene glooiende velden, dat was in 2005 toch gewoon het bureaublad van windhoos?

zeg maar jansen | 13-08-11 | 18:09

Maar ze deed het allemaal met een goed hart toch? Persoonlijk denk ik dat die "cultureel ondernemer" Kluijver meer interesse had voor de andere vleeswaren van zijn maitresse. Deze feministische dame met haar hoge moraal mag natuurlijk best in het openbaar een getrouwde vent neuken, maakt niet uit. Vervolgens geen belangenvermenging willen zien, liegen over een en ander en geld wegpleuren voor een circus en een boekenbeurs in Afghanistan. Als dit ongestraft door mag gaan dan is de politiek in dit land nog veel rotter dan ik ooit voor mogelijk hield. Dit land is zooooooooooo ziek onderhand..........

Big Swinging Dick | 13-08-11 | 18:09

@Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:06

En het grappige daarbij is: ik lees pas ná het plempen van mijn comment dat madame twee paspoorten heeft.

Dat wist ik dus nog niet eens. Noem me maar onnozel, maar noem me geen aansteller.

Reinaert | 13-08-11 | 18:09

@Cuyahoga | 13-08-11 | 18:06
Is dat een woord?

Bakito | 13-08-11 | 18:08

@Reinaert | 13-08-11 | 17:57
Oorlogszuchtigheid is dus wel te genezen.

Bakito | 13-08-11 | 18:07

@Reinaert | 13-08-11 | 18:00 | + 0 -
Soms is het gewoon overduidelijk, hoef je geen alu-hoedje voor nodig.

Kaas de Vies | 13-08-11 | 18:07

-weggejorist-

Cuyahoga | 13-08-11 | 18:06

@Reinaert | 13-08-11 | 18:00
Aansteller. Marikogate laat weer eens zien dat we in Kamer en regering geen dubbele nationaliteiten moeten hebben.

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:06

@Ella | 13-08-11 | 17:58

M'n radiokies is na lezing van uw plempsel acuut van slag.

*** Rol aluminiumfolie grijpt en doet wat gedaan moet worden ***

Reinaert | 13-08-11 | 18:00

@Ella | 13-08-11 | 17:58
Ze heeft een Amerikaans paspoort. Dat impliceert niet automatisch dat ze voor de CIA werkt. Al kan dat natuurlijk wel.

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 18:00

''Werkt Mariko Peters soms voor de VS?
Is Mariko Peters soms bij GroenLinks binnengeloodst om GroenLinks te winnen voor de oorlog in Afghanistan?
Hoe succesvol is Mariko daarin geweest?
Mariko Peters kreeg het voor elkaar dat GroenLinks de ‘trainingsmissie’ in Kunduz steunt.''

Ella | 13-08-11 | 17:58

@Bakito | 13-08-11 | 17:55

Ná Greet Hofmans wel ja.

Reinaert | 13-08-11 | 17:57

Jelmer | 13-08-11 | 17:48 Vast wel, wanneer ze denken dat iedereen dit vergeten is.

Le histoire cest repete.

zeg maar jansen | 13-08-11 | 17:55

@Reinaert | 13-08-11 | 17:49
Ach zo. Juliana was toch zwaar pacifistisch?

Bakito | 13-08-11 | 17:55

@Blob | 13-08-11 | 17:52

Absoluut. Ik donaneer me een slag in de rondte maar wel uitsluitend voor het goede doel. Giro 555 krijgt dus helemaal niks, noppes, nada. Da's pure kapitaalvernietiging en daar doe ik niet aan mee.

Ik geef nog liever geld aan Milieudefensie dan aan 555. Klootzakken, dat dan weer wel, maar in elk geval wel integer (op hun manier). Zoek de verschillen.

Reinaert | 13-08-11 | 17:55

Jopie2009 | 13-08-11 | 17:52 |
Da's een mond vol om aan te geven dat ze op onze centen zit te teren.

Whisper | 13-08-11 | 17:54

Consequenties zijn er alleen voor anderen .Voor mensen die dromen over appeltjesgroene weide en duizenden gedachte aan Robert hebben geldt dat uiteraard niet ..

Ben benieuwd als haar naam Fleur Agema was wat de conclusie was... en of de PvdA, D66 en SP het dan ook niet "kies" vonden om over een kamerlid van een andere partij te praten. Wat denkt u jezelf ?

vicecity | 13-08-11 | 17:54

Zijn er al mensen die aan Mariko refereren als de Hoer van Kaboel. Op zich best een fijne bijnaam met de 'oe'-binnenrijm. Ik zie uit naar haar verdediging over hoe ze zich per ongeluk vergist heeft in de startdatum van haar relatie. Kan GS niet met Unibet een weddenschap organiseren of Peters Prinsjesdag haalt?

Djep Stem | 13-08-11 | 17:54

wtf?

"Peters is formeel nog verbonden aan het ministerie, maar heeft als Kamerlid een vorm van buitengewoon verlof."

Jopie2009 | 13-08-11 | 17:52

Reinaert | 13-08-11 | 17:37 |
... en daar wil ik desnoods nog wel een paar centen aan donaneren ...
----------
Wat een vondst, onaneren is zaad verspillen, dus donaneren is geld verspillen? :)

Blob | 13-08-11 | 17:52

@Kalaforni | 13-08-11 | 17:51

Tara Singh-Varma-syndroom. Typisch GroenLinks. Besmettelijk dus.

Reinaert | 13-08-11 | 17:52

Wel grappig dat een affaire die de gemiddelde belastingbetalert ongeveer 4 eurocent kost, de bijl aan de wortel van GL lijkt te worden.
Intussen lijkt Rutte weg te komen met een foutje-bedankt van 50 miljard, oftewel meer dan 6000 euro per belastingslaaf.

JanRap | 13-08-11 | 17:51

Het erge is dat ze zelf ook echt vind dat ze niets fout gedaan heeft!

Kalaforni | 13-08-11 | 17:51

Het probleem met Mariko is dat ze er redelijk geil uit ziet en dus is ze gewend dat mannen doen wat zij wil.Drijgt er een probleem zoals nu dan bewerkt ze de betreffende maanen nog wat extra en haar probleem is opgelost.De move met het NRC is hier een voorbeeld van(posterformaat!). Ze snapt nog niet helemaal dat het deze keer niet gaat werken.

Billo2 | 13-08-11 | 17:49

@Bakito | 13-08-11 | 17:46

Neuh, de pasifisties soosjalistiese partij was absoluut nóóit republikeins heur. Ze hebben niet voor niets Prins Bernhard erelid gemaakt, toch?

Reinaert | 13-08-11 | 17:49

Ik neem aan dat Groenlinks nu nooit meer commentaar zal hebben over dubieuze activiteiten van andere politici/regimes.

Jelmer | 13-08-11 | 17:48

@PietGeniet | 13-08-11 | 17:45

"Ïk bedoelde het goed" is hetzelfde als "Ich habe es nicht gewusst". Gediskwalificeerd dus, ga terug naar af, en ontvang géén bonus, wachtgeld of compensatie.

Reinaert | 13-08-11 | 17:48

@PietGeniet | 13-08-11 | 17:45 | + 0 -
Vergeet ook niet dat ze verliefd was, dat schijnt ook in haar voordeel te werken, en gelden er andere regels, ofzo.

Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:47

@drs.Nee |17:42
Inderdaad. Er wordt met 2 maten gemeten.

fuckje | 13-08-11 | 17:47

Laten we we van de nood een deugd maken. Vanaf nu hebben we GL bij de ballen. Ze kunnen alleen nog maar hun mond houden.

GSpot | 13-08-11 | 17:46

Met alle respect... maar zijn dit nu echt de grote issues die ons als politiek geëngageerde burgers bezig zouden moeten houden?

jeanmondo | 13-08-11 | 17:46

@Reinaert | 13-08-11 | 17:43
Ik zie het punt niet helemaal. Was zij ooit anti koningshuis?

Bakito | 13-08-11 | 17:46

Het rapport gelezen. Lijkt me feitelijk en neutraal. De conclusies liegen er niet om: hoewel het advies van mw Peters over de subsidie inhoudelijk niet beïnvloed is, had ze toch tegen haar baas moeten zeggen dat ze een verhouding had met de aanvrager van de subsidie. Ook de ambassadeur zelf krijgt er van langs: hij had mw Peters eerder moeten aanspreken over haar verhouding. Da's diplomatentaal. in gewoon rond Hollands staat er: zowel Mw Peters als de ambassadeur hebben het verkloot.
.
Fijntjes eindigen de conclusies dat het raadzaam is om binnen Buza nog eens extra aandacht te besteden aan het fenomeen belangenverstrengeling. Ook hier weer: in normaal Nederlands staat hier dat er nogal het een en ander schort aan de naleving van deze regels en dat dat dus anders moet.
.
Al met al helemaal geen onaardig rapport. Het is vervolgens aan anderen om daar conclusies aan te verbinden. Om te beginnen door Mw Peters: het is overduidelijk dat ze de schijn van belangenverstrengeling heeft gewekt en dus zal ze daar rekenschap over moeten afleggen. En da's niet "ik bedoelde het goed".

PietGeniet | 13-08-11 | 17:45

@Hans- Joachim | 13-08-11 | 17:44

Die code hebben ze wel, maar tot op heden heeft nog niemand 'm weten te kraken. Vandaar, dus.

Reinaert | 13-08-11 | 17:45

Ja en nu? Er worden geen feiten weerlegd, maar dit WC eend onderzoek vind het "niet zo erg", zoiets als "mevrouw is in de basis toch van goede wil".
Als ambtenaren en politici zich niet aan regels en gedragscodes houden, dan worden burgers .... Engeland.

hotmint | 13-08-11 | 17:45

Gelukkig heeft de PVV geen gedragscode!!

Hans- Joachim | 13-08-11 | 17:44

fop rapport.

john-m | 13-08-11 | 17:43

@bokkenrijder | 13-08-11 | 17:41
Inderdaad. Er zijn om mindere redenen revoluties ontstaan. We zijn gewoon lui.

Bakito | 13-08-11 | 17:43

ik zou alleen maar willen zeggen;"Hé Mariko, ben je daar nu nog?

GSpot | 13-08-11 | 17:43

@fuckje | 13-08-11 | 17:37
Eenzijdige tunnelvisie?
Pechtold was gisteravond bij KvdB anders weer op aardig op dreef om negativiteit te uiten over Wilders.

drs.Nee | 13-08-11 | 17:42

@Reinaert | 13-08-11 | 17:40
Weet ik niet...?

Bakito | 13-08-11 | 17:41

Ach, als ik eens een paar km/h te snel rij, fout parkeer, of een paar Euro te weinig belasting betaal en ik word daarmee gepakt, dan noem ik dat ook "ongelukkig."

Helaas gelden er voor normale domme k*dtburgers andere regels dan voor politici en zware criminelen...

Ik snap WERKELIJK niet dat er in 0031 nog geen revolutie uit is gebroken. Blijkbaar zit iedereen fat, dumb en happy, lekker passief op de bank naar de campingzender te kijken.

bokkenrijder | 13-08-11 | 17:41

Glas, plas, was, Mariko doet dus gewoon een Fatimaatje en heeft verder schijt aan alles.

Slipsnifter | 13-08-11 | 17:41

@Bakito | 13-08-11 | 17:39

En waar hangt Andrée van Es meestentijds uit? Máximale toenadering tot de macht, gewoon omdat het kan!

Reinaert | 13-08-11 | 17:40

Ik vind het hebben van de naam Mariko overigens al reden genoeg om af te treden.

Lijkt me logisch... | 13-08-11 | 17:40

@Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:30
Op de PVV stemmen?

Slipsnifter | 13-08-11 | 17:39

Niet handig allemaal. Het is duidelijk dat GL weinig ervaring heeft met vriendjespolitiek en corruptie. Partijen als VVD, CDA en D'66 zijn op dat gebied een stuk sluwer.

Bakito | 13-08-11 | 17:39

@fleurtje | 13-08-11 | 17:30
Nederland is nu eenmaal een zeer links land, deze "rechtse" regering" ten spijt.
Hierna zullen we wel weer een links pvda kabinet krijgen die de boel nog verder verziekt.

Slipsnifter | 13-08-11 | 17:38

Vanmorgen bij " Kamerbreed ", radio 1. PvdA, D66 en SP vonden het niet " kies " iets over een Kamerlid van een andere partij te zeggen.....

fuckje | 13-08-11 | 17:37

ook leuk: een driehoeksverhouding: een van de zoons van Khaddaffi was enkele jaren geleden aanvoerder van het nationale elftal en voorzitter van de Libische voetbalbond. Hij was geen bondscoach, maar werd altijd opgesteld!

overdrijfnietzo | 13-08-11 | 17:37

Ik vind het trouwens ook niet integer dat Geenstijl mijn makido grap heeft gejat. Sniff.

Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:37

@Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:34

Dat was een neppert. Kun je nagaan wat de échte gaat kosten!

Al zijn we dan vermoedelijk wel in één klap verlost van de monarchie, dat scheelt, en daar wil ik desnoods nog wel een paar centen aan donaneren want daar heb ik het ook helemaal mee gehad.

Reinaert | 13-08-11 | 17:37

"oeps, vergissen is menselijk"
wie zei dat ook al weer?
Oh ja, dat was Tara-ik zeg gewoon dat ik kanker heb-Singh Varma. Het pathologisch liegen begint een probleem te worden binnen die partij. Dat gaat ze nog eens de kop kosten. (Disclaimertje: niet letterlijk, uiteraard, dit is geen dreigement)

JaapStar | 13-08-11 | 17:35

ik was een keer juryvoorzitter, adviseur, subsidieverlener en winnaar van een literaire prijs. Onder mijn leiding kwam er toen een integriteitscomissie die oordeelde dat er van belangenverstrengeling geen sprake was. Dus!

overdrijfnietzo | 13-08-11 | 17:35

@Reinaert | 13-08-11 | 17:33 | + 0 -
Hadden we niet al een video van een dronken koningin, heeft geenstijl 10.000 gekost.

Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:34

@Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:30

Niet integer is de Majesteit in de kondt neuqen en er vervolgens ook nog eens een video van uploaden. Voor de rest is zo ongeveer alles toegestaan.

Zolang het maar wél een beetje 'onder de pet te houden' is natuurlijk. Dus bij voorkeur wel in het geniep en niet in het fietsenhok.

Reinaert | 13-08-11 | 17:33

Links ,mag stelen,liegen en bedriegen,ze komen overal mee weg.

fleurtje | 13-08-11 | 17:30

Ligt het aan mij spreekt het rapport zichzelf tegen

Wat moet je in godesnaam doen volgens BuZa om als "niet integer" te worden beschouwd?

Kaas de Vies | 13-08-11 | 17:30

Moeten we nog woorden vuil maken aan dit WC-eend raport?? Die troela moet gewoon haar zooitje inpakken en wegwezen.

sjipsknip | 13-08-11 | 17:30

Groenlinks en zelfkennis, een ongelukkige combinatie.

Steilloos ten Onder | 13-08-11 | 17:29

BuZa keurt z'n eigen vlees.

Wat moeten we daar nog meer van zeggen? Niet veel, toch?

Reinaert | 13-08-11 | 17:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken