Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat je al niet kunt doen met een pensioen

ouwedakduif.jpg Hoopgevende kop hè? U dacht natuurlijk dat u (hardwerkend, man, tussen de 22 en 44 jaar, vette vaste baan) hier kon lezen over een pensioensverhoging. Met van die witte stranden en palmbomen vanaf uw 55ste. En dat dan Chris Zeegers en Ellen ten Damme naakt uit zee de branding komen oprennen en u Huub Stapel bent en dat u dan heerlijk het Zwitserleven-gevoel met ze mag gaan delen in een hangmat terwijl de zon in de zee zakt en de flessen Tia Maria soldaat worden gemaakt. Dat soort dingen. Zijn dus verleden tijd. U krijgt namelijk helemaal geen pensioen. Uw pensioen is FUBAR. Al die euro's die u jarenlang braaf aan een fonds heeft betaald zijn verdampt. *Poef*. And it's gone. Tegen de tijd dat u 65 bent zult u moeten doorwerken tot uw 93'ste. Als u 93 bent bestaan er geen pensioenen meer omdat de Burgerlijke Pensioenfondsen tot 1600 procent onder de dekkingsgraad zijn verdampt. Hard he? Ach, u moet het van de zonnige kant zien. Al die jaren dat u geld heeft ingeleverd zijn er talloze pensioengebruikers in de vut en pré-pensioen gegaan die enorm hebben genoten van uw geld. Mooi toch? Uw geld heeft anderen supergelukkig gemaakt. Dat is ook wat waard. Solidariteit heet dat. En dankzij het semi-dictatoriale Nederlandse CAO-beleid (iedereen even arm zonder onderhandelingsmogelijkheid om meer voor uw talent te krijgen maar met pensioengarantie) hebben de meeste mensen verplicht geld moeten inleveren opdat anderen voor hen minder lang hoefden te werken. Hoe gaaf is dat? Maargoed, nu is het dus opperdepop. Jammer dan, had u maar grootkapitalistisch succesvol ZZP'er moeten worden en verstandig moeten investeren in kunst of vastgoed. Of gewoon sparen (zonder rente want inflatieverdamping). Maar nee, u wilde nominaal loonslaaf worden want dat bood zoveel zekerheid, inclusief gratis geld vanaf MAX-leeftijd. Fail. Muhaa. Succes met de AOW, veilige CAO-Hollanders.

Reaguursels

Inloggen

Citaat aan voorganger verdien hier niets mee. Ben begonnen in 1962 in een meubelzaak werkte 45 jr
kreeg 2tia,s linkszijdig verlamd werd deskundig weggewerkt,moest gelijk nog 20% salaris inleveren,wat ik niet wist is dat je als je minder salaris krijgt ,dat je
haast niet meer kunt afgekeurd worden (is haast niet uit te leggen) maar het is zo. de zaak kwam voor bij de rechter ,ik werd in mijn gelijk gesteld door de rechter,
En doodleuk gingen ze faliliet de dag erna. Geen geld niets.Dan kom je bij de dokter van het u.w.v. weet nog hij hete joost met de voornaam. Zei tegen mij 45 jr is
nog niet genoeg geweest,waar ik op antwoorde wijzend
naar zijn kop koffie(door zijn sercratesse gebracht)
ik heb wel 45 op de werkvloer gewerkt, en niet koffie gedronken. En de koffie zelf moeten betalen.(was misschien een idee voor dit soort van lui.Daar kon meneer niet tegen. ik kon onvericht ter zake vertrekken, En mijn gezin kon sterven .Ook dit is nederland. WEES GEWAARSCHUWD MENEER EEN TIA IS NIET NAWIJSBAAR U HEEFT NIETS.DANK U VOOR AL DEZE JAREN .

frits .v.enckevort86 | 11-08-11 | 09:03

Ik wil mijn geld ook verdienen met stukjes schrijven over de slechte wereld.

ojédiaré | 11-08-11 | 01:36

Zolang ze maar van mijn AOW afblijven ben ik tevreden met die paar honderd euris per maand.

OudRotjeknorrer | 11-08-11 | 01:27

@Ir. Hak
En er van uit gaan dat de huizenprijzen blijven stijgen tot het einde der tijden, toch?

Charles de Batz | 10-08-11 | 22:49

Ben erg blij dat ik niet in een CAO-baan zit en dat ik het weinige pensioengeld dat ik inleg zelf kan beleggen (garantiefonds dus). Helaas betaal ook ik 9% 'kosten' over het ingelegde bedrag... Zelf sparen, huis kopen etc. zal de kern van je pensioen moeten zijn, zorg dat je nooit afhankelijk wordt van derden waar je zelf geen invloed op hebt!

Ir. Hak | 10-08-11 | 22:44

Incompetente dieven zijn het. Van 112% naar onder de 100% in 1,5 maand tijd. Hebben ze dan helemaal niets geleerd van de vorige crisis.

Bij elk bedrijf waren dat soort prutsers al 100x ontslagen.

Maar ach, tegen de tijd dat de huidige generatie 30'ers met pensioen wil zijn die koekenbakkers toch al lang dood en begraven, dus het zal hen de reet roesten.

hearair | 10-08-11 | 20:35

-weggejorist-

vvt349 | 10-08-11 | 20:27

joemiejas | 10-08-11 | 17:14 |
Maar daar gaat men liever aan voorbij. Ze huilen met de wolven mee.

lanexxx | 10-08-11 | 20:00

@captainobvious | 10-08-11 | 14:33
Phoenix veel te heet in de zomer, mensen zelf daar "vluchten" juli en aug naar de kust.

Antisocialist | 10-08-11 | 19:28

@mezelf: leer eens spellon

Allemaal | 10-08-11 | 19:09

Ik ben verplicht mee te doen met een een regeling waarbij jaarlijks 25% op gaat in rook en de resterende 75% tegen bedroevende resultaten wordt belegd. Na 10 jaar 'sparen' heb ik nog 60% van de inleg over. Bij gerenommeerde pensioen toko's. En ik ben verplicht dit te doen.
Zelfs zonder crisis staan we over 20 jaar massaal op het binnenhof. Onthoudt dit maar.

Allemaal | 10-08-11 | 19:09

Al die jaren dat u geld heeft ingeleverd zijn er talloze pensioengebruikers in de vut en pré-pensioen gegaan die enorm hebben genoten van uw geld.

Nee Bert, die mensen hebben zelf voor hun pensioen gewerkt, het geld is weg door slecht gespeculeer.

baca | 10-08-11 | 18:13

Maar we hebben wel een generaal pardon. Trek je daar maar aan op PVDA-, GL & SP-stemmers. Eigen volk laatst :-(

Rest In Privacy | 10-08-11 | 18:02

@JoeDaPlumbert | 10-08-11 | 16:17

Ik heb wellicht last van een ernstige blackout, maar wat is de relevantie van uw plempsel en link precies?

tisallemaalwatzeg | 10-08-11 | 17:43

Moet ook verplicht pensioen doneren aan een groot pensioenfonds. Had liever zelf gespaard voor mijn oude dag, maar dat mag niet. Natuurlijk niet, want dan spaar ik meer bijelkaar dan wat ik later, een paar weken voor mijn dood, van het pensioenfonds krijg. Als ik nog iets krijg. Dat zijn ze nu lekker aan het opgokken. En al krijg ik wat, dan krijg je te maken met armoedeval.

Een kennis ging 3 jaar geleden met pensioen. Vanaf zijn 19de aan het werk, met plezier. Hij zou nu nog meer plezier moeten hebben van zijn verdiende vrije tijd, AOW en pensioen, maar niets is minder waar.

De arme man verdient net €60 teveel, en daardoor krijgt hij geen huurtoeslag en geen kwijtschelding belastingen. Zijn jongere alleenstaande buurvrouw, die overigens een goede kennis van hem is, is hoogzwanger van haar tweede. Ze is nog steeds alleenstaand. Ze krijgt huurtoeslag, kwijtschelding belastingen, alleenstaande oudertoeslag, kindgebonden budget, scholierenvergoeding, pc vergoeding en een sociaal activeringstraject. Eens per jaar krijgt ze ook nog een langdurigheidstoeslag van bijna € 350.
(Snap ook nog steeds niet waarom ze,DWI en de Belastingdienst in dit geval, niet op zoek gaan naar de vaders om een bijdrage te leveren in de opvoeding van het kind, afschaffen al die toeslagen dan worden er een stuk minder kinderen geboren en meer mensen die aan het werk moeten!)

Haar antwoord op de pensioenkwestie is: waarom zou ik gaan werken en betalen voor andermans pensioen? Ik zie toch wat er met jou gebeurd buurman? Eind van de rit krijg ik toch wel een AOWtje en wat ik tekort kom, krijg ik van het rijk.

Dat zette mij ook aan het denken. We betalen allemaal mee aan het AOWtje van de nieuwkomers, uitkeringtrekkers, gedetineerden, mensen die mij niet moeten omdat ik andersdenkend ben, niet tot hun geloof behoor, vrouw ben... maar ik moet wel meestorten voor je pensioen....

Ik ben erg sociaal maar wat er nu toch gaande is.
We zijn de balans kwijt en sociaal doorgeslagen...

reader | 10-08-11 | 17:31

Ach die moedige Pamela, Pim en Theo! Bedankt voor alles. Proost!

frisenfruitig | 10-08-11 | 17:25

Hee Bertje, achterlijke lutser, je vergeet dat de mensen die nu van hun pensioen genieten daarvoor OOK betaald hebben.

joemiejas | 10-08-11 | 17:14

Weet je wat echt lekker is? De Pensionado regeling van Curacao. Via deze regeling kunnen rijke Nederlanders vanaf 50 jaar met veel geld op Curacao wonen waar ze dan nog maar 10% inkomstenbelasting betalen over al hun vermogen, pensioen enz

Hierdoor krijgt Curacao natuurlijk minder belasting binnen. En je mag raden wie het tekort aan belastingontvangsten, wat dus een korting is aan die Pensionado's, mag betalen???? Juist ja, U en ik!!! De normale werkende man/vrouw in Nederland kan zich uit de klote werken zodat de Penionado's maar 10% belasting hoeven te betalen. U betaalt al minimaal 32% aan belasting in Nederland.

chind | 10-08-11 | 16:54

Als ik het goed begrijp ben ik als pensionado dus heel sociaal bezig? Hm.
*restaurant belt en tafel voor vanavond reserveert*

schnauzertje | 10-08-11 | 16:26

Of er is wel één of andere exorbitant rijke vastgoedkloodtzak die een heel (Phillips) pensioenfonds leeg rooft. Waar staat die hoogste boom? Witte boorden, allemaal omhoog a.j.b.

Ienoo666 | 10-08-11 | 16:18

Naar het theater gaan www.youtube.com/watch?v=MdKOrbKzgC8

Uit deze workshops is een nieuwe theatergroep
‘Théâtre Aftab’ ontstaan. Zij hebben het stuk ‘Romeo and Juliet’ geproduceerd,
dat op tournee ging in Afghanistan. Deze activiteit was van hoge kwaliteit in
een gebied dat door het Fonds gezien wordt als een Zone of Silence.
Het Prins Claus Fonds stelde € 38.000,- beschikbaar voor deelname van
theatermakers uit heel Afghanistan aan de workshops en voor de productie
en tournee van theaterproductie ‘Romeo and Juliet’.

JoeDaPlumbert | 10-08-11 | 16:17

De babyboomers zullen de geschiedenis ingaan als de 'Gouden Generatie'. De generatie die het het beste had van alle generaties voor en na hun. Bah!

Charles de Batz | 10-08-11 | 16:00

obligaties

Ven1V1d1V1c1 | 10-08-11 | 15:46

De Jager was een tijdje geleden toch ook al zo positief in het nieuws omdat hij zo'n mooie deal met zo'n lage rente had bedongen?

Wie was nou toch de koper van die oblibaties ook alweer?

Ven1V1d1V1c1 | 10-08-11 | 15:41

Volgens het pensioefonds is het belangrijk om, ook in 'zwaar weer', vast te houden aan de beleggingsstrategie.

Als ze "financiële aardbevingen" in de wereldeconomie vergelijken met 'zwaar weer', ben ik bang dat ze nog wel verder zullen dalen.

En wie bepaalt die strategie eigenlijk?

Ven1V1d1V1c1 | 10-08-11 | 15:31

Plat gezegd rooft de overheid geld van een relatief klein aantal hardwerkende burgers. Maar ook de gemiddelde arbeider kent al een totale belastingdruk van meer dan 60%.

Al die miljarden, plus de gasbaten. Dat geld komt niet terecht bij zijn die echt hulpbehoevend zijn, in de vorm van zorg, onderwijs, veiligheid, een dak boven het hoofd en eten.

Het belandt uiteindelijk in de zakken van mensen die geld onttrekken aan het publieke systeem. Middels middels overbodige subsidie voor cultuur, middels het weggeven van geld aan Griekenland, het weggeven van geld aan Europa, het weggeven van geld aan internationale hulp en bovenal gaat het geld naar overbodige overheads-baantjes, en zakkenvullers die parasiteren op het systeem.

ZDEV | 10-08-11 | 15:02

ecologiste | 10-08-11 | 13:25
Van mij mag de HRA af worden geschaft, maar wel op voorwaarde dat de huursubsidie er ook aan gaat. Anders blijf je zitten met een scheve woningmarkt.

ZDEV | 10-08-11 | 14:56

hfakker | 10-08-11 | 13:38
Met alleen stemmen kom je er niet. De democratie faalt. Geen politieke partij die het lef heeft tienduizenden, honderdduizenden ambtenaren en zakkenvullers op straat te zetten.

Misschien moet het gewoon hard fout gaan.

ZDEV | 10-08-11 | 14:54

Dit soort 'problemen' is de kiem voor de problemen die nu in de UK spelen: gefrustreerde mensen die thuis, tijdens het avondeten en in het bijzijn van hun kinderen, hun stoom afblazen over de hufter van een baas en die klootzak met zijn winkel op de hoek die bakken met geld verdiend aan producten die hij voor weinig uit China haalt (is maar een voorbeeld, maar de strekking is duidelijk denk ik ;-)). En dan als donderklap bij heldere hemel er ook nog eens even voor gezorgd heeft dat ze zelf geen pensioen hebben. Toen ze even geen baan hadden, kregen ze geld, toen ze ziek waren werd er ook door iemand betaald. Maar dat is allemaal logisch: "daar hebben we recht op".

Er is zwaar getornd aan de wet van de sterkste, aan het bewustzijn van mensen dat zou moeten zeggen, dat als je niet werkt of bovenmatig presteert, je ook geen bovenmatig leven kunt leiden. Het duurt al zo lang, dat bijna niemand meer weet wat normaal is en abnormaal is. Verworvenheden zijn rechten geworden en dankbaarheid voor wat we bereikt hebben is omgeslagen in ontevredenheid over wat er niet is.

Ik ben zelf ondernemer en heb aan den lijve meegemaakt hoe kortzichtig en ontzettend dom mensen reageren op de vrijheid die ik zou hebben en wat ik allemaal 'zomaar' kan doen. Wat je er voor moet doen en wat je kost (en gekost heeft) ziet niemand. En dat je in realiteit veel minder vrijheden hebt, realiseert bijna niemand zich. Het is vooral het gevoel van vrijheid wat ondernemen zo geweldig maakt.

Ik vroeg me altijd af waarom de bovenlaag van de middeleeuwse maatschappij altijd in huizen woonde die er uit zagen als forten..... nu begin ik het te begrijpen....

Mensen die niet presteren, of kunnen presteren, willen altijd hebben wat ze zich net niet kunnen veroorloven. Zodra ze zich beginnen te realiseren dat ze het nooit zullen gaan krijgen, komen de gefrustreerden snel bovendrijven: die zetten zich af tegen de mensen die de ballen wel gehad hebben om doelen te stellen en ze te halen.

Ik begin langzaam te vrezen dat een totale ineenstorting misschien wel het beste is: de goeden overleven dan ook wel weer en de minderen kennen hun plaats weer. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel wat moeite heb met afscheid van alles wat ik opgebouwd heb.

tisallemaalwatzeg | 10-08-11 | 14:46

Iedereen die vrijwillig in een pensioenfonds zit, en jonger is dan 60, is werkelijk een enorme hufter.
Je kan en mag eruit stappen, met wat moeite, en kan dan zelf zorgen dat je wel op tijd kan stoppen.
Hollanders zijn echt triest volk, altijd vertrouwen op de staat, in alles, terwijl die er alleen op uit is het volk dom en arm te houden.
Wakker worden loonslaafjes, en laat het pensioenstelsel vallen, je wordt er alleen maar beter van als je IQ tenminste hoger is dan 70 en je tot 10 kan tellen.

En ja, dank U, ik ben inderdaad ruim binnen, pas 45, en "werk" voor mijn lol.Over 5 jaar zit ik met mijn hele zooi in een warm klimaat in een land waar je rijk mag zijn en voor jezelf moet zorgen.
Ik twijfel alleen tussen San Diego, Phoenix of toch Payson.

captainobvious | 10-08-11 | 14:33

Duh. Ik ben zelfstandige. Betaal me dus blauw aan belastingen en premies. Hou misschien 30% over van wat op de factuur staat. En daarvoor in de plaats krijg ik:
Géén recht op enigerlei verzekering voor als ik ziek word of een ongeluk krijg, géén recht op WW, géén recht op wat dan ook. Alleen bijstand nadat ik alles inclusief huis en huisdieren heb moeten afgeven aan de belastingen en instanties. Geen enkele crimineel wordt zo slecht behandeld als een zelfstandige of ondernemer. Dus je moet niet zo zeuren, jij hebt nog op een hoop dingen recht. Zelfs als alles misgaat mag je nog je huis houden.

Patatter | 10-08-11 | 14:32

in tegenstelling tot velen heb ik nooit wat geleend en altijd gespaard. Lekker onbezorgd zou je denken maar dat ben ik inmiddels niet meer. Wat heb je aan een oude sok over 10 jaar? Als ik zo om me heen kijk denk ik niet dat het beter gaat worden hoor. Je kunt de straat niet uit zonder lijer genoemt te worden en dat moet straks mij komen wassen als ik in het bejaardentehuis zit? Wat kost dat eigenlijk over 15 jaar, een bejaardentehuis? Mijn mams mag nu al al d'r spaargeld afgeven. Wat nou oude dag?
Ik ben serieus aan 't denken om gewoon een groot stuk grond in thailand of zo te kopen.

sufkut | 10-08-11 | 14:17

Mijn god, al die minnen voor mijn postings; er zit hier toch een stel klotebabyboomers ongegeneerd tevens de virtuele samenleving te verpesten!

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 14:12

Misschien moeten we maar gewoon naar een stelsel dat mensen zelf kunnen sparen (zoals bv een bankspaarproduct). Nu zijn loonslaven bijna verplicht hun oude dag te laten "beheren" door een paar incompetente babyboomers die niet met hun eigen geld durven beleggen.

Wim-Lex | 10-08-11 | 14:04

Whoehahaha, als wij het voor het zeggen hebben dan melken we de volgende generatie nog harder uit. Problem solved.

luckor | 10-08-11 | 13:57

Als ik straks geen zin meer heb in werken pak ik het geld even ongegeneerd weer af van Borghouts

The Observer | 10-08-11 | 13:54

Ik kan al op mijn 45e stoppen met werken. Hoe? De truc is gewoon sparen en vervolgens naar het buitenland migreren waar je voor een appel en ei kan leven volgens het Zwitserleven gevoel. Mijn huis zal ruim 338 M2 (bouwtekening bijna gereed) zijn met zwembad erbij (en land). Spijtig voor alle GeenStijl reageerders die niks moeten hebben van het buitenland en buitenlanders. Ja, jij zult inderdaad tot je 67e moeten werken (minimaal. Helaas....

chind | 10-08-11 | 13:49

Pensioenen zijn een grote scam, en het is een gotspe dat bedrijven die "adviseurs" toestaan om hun medewerkers tijdens werktijd op te komen lichten. Verder: niemand van de generatie die hier genomed wordt, gaat tot z'n 67e werken laat staan tot z'n 84e. Vanaf +/- 55 jaar zijn we uitgescheten en wacht de ww, gevolgd door bijstand.

John Muts | 10-08-11 | 13:45

@ZDEV | 10-08-11 | 12:19
Hoe keer je een systeem, dat werkt als een obesitas genietende lethargische onderontwikkelde sociale onderlaag?
De 'klasse' is uit het systeem en die ram je niet zomaar terug. Nu ja, met een revolte, dan wel machtsgreep wellicht.

hfakker | 10-08-11 | 13:38

@Superior Bastard | 10-08-11 | 13:30
Denk je echt dat de allerbeste zorg niet zo duur is? Kijkend naar mijn eigen situatie kan ik nu al concluderen dat ik, wij, niet op een erfenis hoeven te rekenen. Mijn schoonouders zijn al overleden, alleen mijn moeder leeft nog. En ze is bestloaded. Maar, zo heeft ze aangegeven, mocht het lichaam gaan tegensputteren, dan schaft ze zich contant een aanleuningwoning aan, alwaar de duurste persoonlijke zorg wordt gegeven. Dat is haar goed recht, ik verwacht dan ook geen cent.

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:37

Het zijn pensioencenten. Gelukkig maar. Dacht even dat het over onze belastingcenten ging.

Alsof je met een pistool tegen de kop gedwongen wordt pensioen op te bouwen.

Teveel opgebouwd pensioen is omgerekend gelijk aan de hoeveelheid dagen die je achteraf te veel hebt gewerkt...


Bakito | 10-08-11 | 13:36

@Superior Bastard | 10-08-11 | 13:31
Juist. Maar bij babyboomers is het tot een tweede natuur verheven, en ze hebben een voorkeur voor de potten met gemeenschapsgelden.

Fijnstoffer | 10-08-11 | 13:35

Ben ik even blij om zelfstandig ondernemer te zijn.
Steeds maar weer die meewarige verwijten: "je bouwt niets op!" Alsof zandkastelen bouwen zo aanbevelenswaardig is.

Gootbalkoning | 10-08-11 | 13:35

Fijnstoffer | 10-08-11 | 13:30
Net gewone mensen zeg maar.

Superior Bastard | 10-08-11 | 13:31

Ik heb ook jarenlang verplicht gedoneerd aan zo'n pensioenfonds, onvoorstelbaar wat je hebt afgedragen en wat je ervan terugziet. Ik mag hopen dat als ik 65 wordt er uberhaupt nog iets van terugzie. De hoop om met 65 met pensioen te gaan, heb ik laten varen. Heb daarom maar ontslag genomen en als zzp-er verder te gaan, eindelijk eigen baas over mijn eigen centjes.

sapjes | 10-08-11 | 13:31

@Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:23
Die zijn er ook velen. Het is echter een gemixed gezelschap, verbonden door één gemeenschappelijk belang: graaien en profiteren zolang er adem wordt gehaald.

Fijnstoffer | 10-08-11 | 13:30

Het wachten is op de eerste kapitaalinjectie uit Griekenland...

Schaamharing | 10-08-11 | 13:30

... niet de ambtenaren...

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:30

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:19
Zo duur kan die zorg niet zijn dat al hun geld er aan op raakt.
*Ouders nog even over bolletje aait en notitie in agenda maakt om schoonouders even te bellen voor een praatje*

Superior Bastard | 10-08-11 | 13:30

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:19
Liefst ergens op een warm eiland waar je geen centrale verwarming nodig hebt en de zee nog niet vervuild en leeggevist is.

ecologiste | 10-08-11 | 13:30

Het doet me goed om hier zoveel ZZP'ers te zien. ZZP en MKB = backbone van de samenleving + de mensen met de grootste kloten (m/v)! Niet de managers en directeuren van grootbedrijven en multinationals en zeker de ambtenaren.

@sapjes | 10-08-11 | 13:25
Dank.

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:29

Freba | 10-08-11 | 13:18

Prijkt net op de finansjiele Televaag dat het ABP weer onder de dekkingsgraad van 100 % zit. Hopen voor jou dat de beurs niet verder daalt.

netniet | 10-08-11 | 13:29

Het is niet alleen het pensioen. Veel oudjes hebben jaren geleden een huis gekocht, om deze rond hun 65e te verkopen en te gaan leven van de opbrengst. Echter: de huizenprijzen zijn aan het zakken en zullen de komende jaren sterk blijven zakken. Dus ook dat valt tegen voor ze.

Oome Gijs | 10-08-11 | 13:28

Daarom doe ik niet mee aan pensioenstelsels, ik spaar wel fijn op mijn eigen rekening.

MasthaX | 10-08-11 | 13:28

ZDEV | 10-08-11 | 12:32

Helemaal waar. En deze vette overhead die onze aderen verstikt leidt tot een hartinfarct van NL.
En wat kun je er tegen doen? Een beetje klagen op GS en verder geen donder.
Die kudtambtenaren lachen je keihard in je gezicht uit.
Absoluut geem medelanders.
En over die andere 'medelanders' zullen we het maar helemaal niet hebben. Zolang we nog aardgas kunnen verkpen kunnen we die nog financieren. Is het aardgas op dan moeten we de AOW gelden aanspreken om toch die 8-10 milhard per jaar te kunnen ophoesten voor de kansloze immigranten; dan nog 11 miljard vor de hypotheekrenteaftrekkers en 3 miljard voor de huurtoeslag en dat allemaal vor de bouwmaffia en de huizenbazen die op papier veel te dure eigendommen hebben.

ecologiste | 10-08-11 | 13:25

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:17 | | Reageer+ |
1
plusje voor jou

sapjes | 10-08-11 | 13:25

Ik ben een kleine zelfstandige en kreeg 14 dagen terug een brief van het bpf ,of ik wel even met terugwerkende kracht vanaf 2009 mijn pensioen wilde voldoen.
Ik heb eeb protest brief gestuurd waain ik uit gelegd heb dat mijn huis mijn pensioen is.
Ik begrijp die inhalige mensen wel hoor ze zitten dik in de stront door de ellende in italie,maar daar betaal ik niet voor.
Ik betaal geen pensioen meer omdat ze nu al zeggen dat er straks geen volledige uitkering kan worden betaald.
En om nu te gaan zorgen dat zij daar op die grote kantoren hun luie baantje kunnen behouden heb ik helemaal geen zin in.
En een pensioen fonds heeft helemaal geen recht om jou financiele positie in te kijken dat recht heet alleeen de belasting dienst ,dat is wettelijk vast gelegd.
Mocht deze jonge verplicht worden om te betalen dan rest mij een ding nog.
Ik laat mij failiet verklaren en werk alleeen nog maar zwart, dan pas ik me aan ,aan al die lui die het al zo lang doen .Ik heb mijn best gedaan om eerlijk alles op te geven ,maar de hoge heren zorgen zelf voor dit soort praktijken

sawwa | 10-08-11 | 13:24

@Fijnstoffer | 10-08-11 | 13:20
'k Dacht dat de babyboomer intellectueel en hooghartig op Joop liep te doen.

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:23

Semolina Pilchard
Ik ben ook een loonslavin hoor. Maar ik kan me echt niet druk maken over wat er over meer dan 30jaar!! gaat gebeuren.
Voorlopig leef ik nu en geniet ik van wat ik heb. Gezondheid en een beetje poen:-)
En me druk maken zorgt er niet voor dat dingen anders worden.

irma zonderboezem | 10-08-11 | 13:23

@strikdewepstroper01 | 10-08-11 | 13:16
De reljeugd in Engeland is juist massaal aan het consumeren. Ik betwijfel ook of het merendeel kan lezen, maar dat terzijde.

blinde kip | 10-08-11 | 13:23

succesvol ZZP'er, check
zelf pensioen geregeld, euhhh
doorwerken tot 80, ***zucht***

Jan Kaas | 10-08-11 | 13:22

Tja, met de kennis van nu...

Maar leuk die prepensioenen en riante VUTregelingen maar je hebt er niks aan als je de hele dag in een bezemhok zonder verpleegster wordt gestopt en je eens in de drie dagen een nieuwe en hopelijk schone luier krijgt.
Wraak is zoet.

blinde kip | 10-08-11 | 13:20

@Semolina Pilchard | 10-08-11
Publiek geheim: er zijn nogal wat babyboomers die GS lezen. Vervelen zich de tyfus en hebben geen fuck te doen. Dus gaan ze trollen als het over ze gaat, en minnen uitdelen. Dat zijn die kloothommels.

Fijnstoffer | 10-08-11 | 13:20

@Superior Bastard | 10-08-11 | 13:18
Fijn voor je; dat geld maken ze dadelijk op aan peperdure particuliere zorg. Ta!

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:19

Ik ben vanaf mijn 16e ambtenaar geweest. En hoop volgend jaar 65 worden. Betaal overigens nog steeds pensioen. Ik heb goede hoop dat het ABP goed op mijn centjes gepast heeft. Immers de heren in Den Haag "vreten" straks ook van het ABP. Voor zichzelf heeft men e.e.a. goed geregeld. Ene F.Halsema heeft dat goed begrepen. Als je 12 jaar in de politiek hebt gezeten, krijg je op je 65e "volle bak". Halsema: 12 jaar en drie maanden. Goh, dat is toch ook toevallig.??!!

Freba | 10-08-11 | 13:18

*Rijke ouders én schoonouders (toevallig ook babyboomers) heeft*

Superior Bastard | 10-08-11 | 13:18

@Kaas de Vies | 10-08-11 | 12:17
Niks aluhoed-achtigs aan hoor. Het is gewoon naïef om met huidige demografische cijfers, omslagstelsel en prutsers bij pensioenfondsen te denken dat er nog wat voor ons inzit tegen de tijd dat wij met pensioen gaan. Voor de meesten hier geldt dat degene die ons pensioen moeten ophoesten nog geboren moeten worden. Beetje eigen verantwoordelijkheid nemen en zelf sparen kan geen kwaad. Persoonlijk heb ik mijn eigen 'pensioen-spaarrekening' en 'pensioen-portefeuilletje' in 2007 zelfs omgewisseld voor zilver en goud :) Kan geen overheid bij drukken, kan niet failliet gaan. En ik heb geen aluhoedje, gewoon common sense.
*
'I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies' Thomas Jefferson (1802)

mygfisbrazilian | 10-08-11 | 13:18

Welke kloothommel geeft me nu een min?! Het is toch zeker zo dat de vadsige babyboomers hun schaapjes momenteel op het droge trekken? Zowel in de politiek als binnen de vakbonden. En na ons de zondvloed.

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:17

Gewoon naar Duitsland emigreren. Weet niet of het daar zoveel beter is gesteld met de AOW, maar daar is in ieder geval wel alles goedkoper. Bovendien is het een land dat er op het wereldtoneel toe doet en niet met politici die alleen maar op binnenlandse nonsens zijn gefocust.

Kopvod | 10-08-11 | 13:16

Lees het boek 'Lof der luiheid' van Tom Hodgkinson eens. Deze schrijver/ anarchist zegt eigenlijk weg met de loze beloften van een carriére en denk niet aan een pensioen. Je leeft nu! Soms is hij een dromer maar het is wel iets om over na te denken. Hij zegt bijvoorbeeld ook; Dood aan supermarkten, Bak brood, Open het dorpshuis, Stop met consumeren, Ga produceren, Terug naar het platteland, Schaf de woeker af, Leve de beitel, Negeer de staat, Anarchie in Engeland (Dat advies zijn de jongeren in de UK afgelopen week gevolgd, Tom) Leve de spade, Wees creatief, Spit de aarde om, Maak compost, Het leven is absurd, Wij zijn vrij, Wees blij.

Tom Hodgkinson speelt ukelele.

www.youtube.com/watch?v=SzVlWxFMNME

strikdewepstroper01 | 10-08-11 | 13:16

@irma zonderboezem | 10-08-11 | 13:04
Je hebt makkelijk praten. Ik ben 38, werk met plezier voor mezelf en heb nooit een cent aan pensioen betaald. Mijn vrouw daarentegen hoest al bijna twintig jaar pensioengelden op; ze werkt al vanaf haar negentiende fulltime. Erg leuk om dan op je 65ste te horen dat het geld pleitheinen is. Waar betaal je dan godverdomme voor? Het is ook niet alsof je een keuze hebt in loondienst.

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:15

Gewoon een fikse babyboomerbelasting invoeren. Een solidariteitsheffing, zeg maar.

Fijnstoffer | 10-08-11 | 13:15

Boontje komt .... Oh nee dit keer niet !! Geen loontjes , rugzakjes en uitkeringkies meer voor nietsnutten.

Jammer dat we daar wel allemaal voor betaald hebben.

Wederom getuige van een zo ZORGZAME OVERHEID.
Zorgen goed voor zichzelf , maar niet voor de burgers , die zijn er om te BELASTEN & te BETUTTELEN :)

Belasten&Betuttelen | 10-08-11 | 13:14

Pfff kan beter stoppen met het betalen aan de AOW en pensioen, scheelt tch weer een boel centjes in de maand ... Tegen het pensioen verkoop ik de keet en ga lekker naar een bountie eiland

FapMaster | 10-08-11 | 13:14

Revolutie komt eraan, rellen bij het binnenhof la la la la la...

potentieel terrorist | 10-08-11 | 13:13

Ja joh, en maar zorgen dat die pestverwende klotegeneratie van een babyboomers maar in het zonnetje kunnen zitten. Dat ze maar over dertig jaar omkomen in hun eigen uitwerpselen.

Semolina Pilchard | 10-08-11 | 13:11

@wilmeister | 10-08-11 | 13:02 : Al meerdere malen...

TM | 10-08-11 | 13:11

@wilmeister | 10-08-11 | 13:02
Dat is hij niet... samen met Van Rossem zijn ze top-aanwinsten voor GS.

saintinel | 10-08-11 | 13:09

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:23
1. Tegen die tijd is het dus de vraag of ze nog gaan zorgen voor mij
2. Ik had het niet alleen over uitkerende pensioenfondsen maar ook over kinderopvang en de flexibiliteit van pensioenen nu bijna niemand meer zijn hele leven op een plek werkt.

Roer | 10-08-11 | 13:08

-weggejorist-

Bolesmales | 10-08-11 | 13:08

Ik ben nu 36 en ga zeker door tot mijn 84ste met werken. Ik ga met plezier iedere keer naar mijn werk.
En of je nou wel of niet spaart/pensioengaten probeert op te vullen of wat dan ook.
Het is toch allemaal op/verdampt/ in zakken van anderen verdwenen tegen de tijd dat je zou mogen stoppen met werken (als je nog mag stoppen dan).
Het geld is nu eigenlijk al op maar dat wil nog niemand toegeven. Leef vandaag, pluk de dag, wie dan leeft wie dan zorgt enz enz. Allemaal waar. Ik ga lekker met mijn vriendinnen vanmiddag naar 020 de kroeg in!Brassen met mijn spaargeld, heel gek, maar anders verdampt het maar op een rekening! cheers mensen en spaar ze!

irma zonderboezem | 10-08-11 | 13:04

-weggejorist en opgerot-

wilmeister | 10-08-11 | 13:02

En als Katja Schuurman nu met haar kale flamouse uit zee komt lopen ... Dan ga ik vandaag met pensioen ... Maar max 20% inkomsten belasting lijkt mij meer dan genoeg, en dan zelf voor alle voorzieningen zorgen...

FapMaster | 10-08-11 | 13:02

dat je van geld meer geld kan maken heb ik nooit geloofd, we werken al jaren met een heeeel groot piramidespel

novocaine | 10-08-11 | 13:01

@De Gooise Matras | 10-08-11 | 12:51
Daar heb ik ook al aan gedacht, dat dood gaan bedoel ik.
Maar dat is dan weer zo definitief hè.

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:58

Beste Nederlanders ... Ik geef 'm jullie nog maar een keertje. Lees dit verhaal eens aandachtig door (kost je een paar minuten). Als je dan nog durft te klagen dan heb je het echt aan jezelf te danken. Veel leesplezier:

www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=9...

James Lastig | 10-08-11 | 12:57

Pensioenen zijn een piramidespel.
De eerste generatie die instapte had gratis geld van generaties 2,3, 4
De tweede kreeg zijn geld van generaties 3, 4
De derde krijg het nog van generatie 4.
En generatie vier mag hopen dat er nog iets voor zichzelf overblijft.

ZDEV | 10-08-11 | 12:55

Che-cuevara 12.32

Ik dacht eigenlijk aan Johan V. die van pret en carnaval zaken.

Bolesmales | 10-08-11 | 12:54

geenstijlsteengeil | 10-08-11 | 12:51
garantiestelsel tot een ton, dus verspreiden over meerdere banken tataaaa

ITEACHYOU | 10-08-11 | 12:53

Spaar je zelf tot je 65e voor je eigen pensioen.
500.000 euro op de bank, niks aan het handje.
Gaat je bank failliet.

geenstijlsteengeil | 10-08-11 | 12:51

@Che_cuevara | 10-08-11 | 12:19
Ja, dat dácht je.

De zeeën zijn qua visbevolking ook verdampt tegen die tijd.

En als je een paar van die Londense schoften tegen het lijf loopt, ben je jouw hut ook kwijt, ofwel aan brand, ofwel aan diefstal.

Beter is het om gewoon zsm dood te gaan. *kijkt uit naar 2012*

De Gooise Matras | 10-08-11 | 12:51

Verplicht elke maand een gedeelte van je salaris inleveren dat vervolgens vakkundig achterover wordt gedrukt en opgaat aan gokken met risicovolle dubieuze investeringen die bedacht worden door overbetaalde excel-nerds.

crk | 10-08-11 | 12:50

Niet van "Altijd al geweten en zie je nou wel", maar toch. Toen ik nog in loondienst was, heb ik ten eerste altijd geweten dat je niet verplicht bent om je aan te sluiten in het pensioenfonds en dat ten tweede ook nimmer gedaan. Want onzinnig en communistisch systeem.
Ik ben er geen cent rijker door, maar het voelt relaxt en heel erg tevreden.

Dr. Know | 10-08-11 | 12:48

Hoop ophef op niets af. Nederland heeft de grootste reserve voor wat betreft de oudedagsvoorziening in Europa. Meer dan 800 miljard. het probleem is dat we steeds ouder worden. Bij de introductie van de AOW werden we gemiddeld 73 of iets dergelijks en nu voor mannen 79 en vrouwen zelfs 81. daar zit het grootste probleem. Daarnaast zijn de rekenregels voor pensioenfondsen gewijzigd waardoor veel fondsen niet meer aan hun dekkingsgraad voldoen, terwijl ze meer geld in kas hebben dan ooit tevoren. Bovendien werkt slechts 15 % van de Nederlandse beroepsbevolking tot de 65 jarige leeftijd.

ITEACHYOU | 10-08-11 | 12:47

En waar gaat dit stukje van die Brussen nou weer over? Dat er een probleem is met de toekomstige uitbetaling van de pensioenen?

Daar is ie dan snel achter. *zucht*

TM | 10-08-11 | 12:47

We zullen gewoon met elkaar af moeten spreken dat over drie generaties niemand meer ouder wordt dan 75 jaar. Zowel voor de overbevolking als voor het één voor één knappen van de financiële bubbels is dat enige, welliswaar ietwat pragmatische, oplossing.

Superior Bastard | 10-08-11 | 12:44

Zolang ze de uitkeringen van de pensioenen blijven koppelen aan de beurs blijft dit wel even zo doorgaan. Misschien tijd om die babyboomers eens te laten voelen dat een variabel pensioen ook een optie is. Misschien dat ze zich dan eens als medeburgers gaan gedragen en niet enkel alle faciliteiten en subsidies souperen...

Tommygunner | 10-08-11 | 12:41

Overgrote deel van de bevolking is te stom (of ongeïnteresseerd) om pensioen te schrijven, laat staan dat ze er iets van begrijpen en zich er op tijd in verdiepen.

ITEACHYOU | 10-08-11 | 12:41

Geen nieuw nieuws hoor, het hele woord pensioen is uit mijn woordenboek verdwenen bij de introductie van het woord 'ontmoedigingsbeleid' door onze leiders. Sjeezus.

je | 10-08-11 | 12:38

zo is het; de Geluksmachine gaat definitief uit.

Frankasd | 10-08-11 | 12:38

Uiteindelijk doen wij het gewoon allemaal zelf.
Wij laten ons belazeren met ons ogen open.

hollandwar | 10-08-11 | 12:38

Ben ik ff gelukkig dat ik mijn pensioen in eigen beheer heb, maar dat wist ik al.
Maar idd iedereen die dat collectief (verplicht) heeft uitbesteed is de sjaak over x-aantal jaar.

Barbarous_Relic | 10-08-11 | 12:37

Landen failliet: pensioenfondsen kapot (keren dan nog 5% of zo uit aan mensen boven de 80, want nieuw instroom van gelden zal er niet meer zijn).

Lang leve Ruding (die de capital export van de grootste oudedagsreserve van de wereld mogelijk maakte en als loon voor verslepen van dit bot naar het wolfenhok een baantje bij Citi kreeg).

Lange leve ook de baasjes in de pensioenwereld: door en door politiek correct, maar te gevoelig voor mooie woorden en mooie etentjes. Ik heb zelden zoveel financieel onbenul gezien als in de pensioenwereld.

Lang leve Carlyle Capital (die door nederlandse pensioenfondsen gedreven even op de AMX was en na ze daar al de subprimes uit de groep hadden geparkeerd de sleutel bij de curator inleverden op kosten van de nederlandse pensioenbetaler).

Lang leve Carlyle again die de pensioensgeldbeheersclub van overgekocht heeft. Das nog een leverage: een beheersclub van pensioengeld overnemen.

www.z24.nl/z24geld/pensioen/artikel_19...

Lang verhaal kort makend: geld is een ruilmiddel, geen long term asset. De financiële industrie is dan ook gebouwd op een foute perceptie. En u betaald de rekening.

Denkt Na | 10-08-11 | 12:37

Dankzij de bonden moet er verplicht collectief gespaard worden. De meeste mensen willen zelf liever op een geblokkeerde rekening bij de bank sparen, maar dat mag niet.Wanneer breekt hierover eens revolutie uit.

bosbaan | 10-08-11 | 12:37

met aow en aanvullend pensioentje emigreren naar thailand en leven als een rijk man..... de tyfus voor de euro

ITEACHYOU | 10-08-11 | 12:37

Nou ja, over die 4 jaar dat ik in vaste dienst heb gewerkt, krijg ik ongeveer 100 euro als pensioen per jaar. Mocht daarop worden gekort, dan zal dat wel niet zo'n weerslag hebben op mijn uitgavepatroon als ik bejaard ben. Gelukkig heb ik als ZZP'er nu zelf de mogelijkheid om mijn pensioen bijeen te sparen en is dat -20.000 euro bij een zeer grote pensioenverzekeraar ook al aardig mislukt. Gelukkig had ik zelf al bedacht om maar tot mijn 70'ste door te werken en daarna een spuitje te vragen. Nederland: life sucks and then your stock drops.

FrankVeer | 10-08-11 | 12:35

@deMeer | 10-08-11 | 12:33
pappa..!? lutser!!

deMeer | 10-08-11 | 12:35

Kan die Arke reklame niet weg? Mijn browser slaat ervan op hol

Sloober | 10-08-11 | 12:34

@ZDEV | 10-08-11 | 12:32
Kop, spijker, raak.

En vooral die overhead is dodelijk.

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:34

Toch jammer he dat de pensioenverzekering geen solidaiteits heffing is. AOW is dat wel. Dus mn prive gespaarde pensioengelden zijn alleen voor mij bestemd. Blijft iedereen vanaf

pleistertje | 10-08-11 | 12:34

@James Lastig | 10-08-11 | 12:21
Inderdaad. DE Nederlander (die overigens niet schijnt te bestaan) moet maar eens leren dat zijn geld niet van hem is maar van de regering.

Eucalyptas | 10-08-11 | 12:34

Van de 17 miljoen Nederlanders werken er maar 7 miljoen.

10 Miljoen worden betaald door 7 miljoen, danwel direct (familie) of via een of andere uitkering via de overheid of pensioen.

Van die 7 miljoen werkenden, werkt bijna 3 miljoen in de publieke sector.

In zowel de private sector als in de publieke sector werken veel te veel mensen niet full-time en zijn ze verwend met allerlei CAO's, toeslagen en extraatjes.

Je kan stellen dat 3 miljoen FTE in de private sector het geld voor alle andere 14 miljoen medelanders mag ophoesten.

Hoog tijd om de belastingkraan dicht te draaien. Mensen moeten gewoon weer aan de bak. In de ECHTE economie, voordat die totaal de nek om wordt gedraaid door de molensteen die verzorgingsstaat heet.

ZDEV | 10-08-11 | 12:34

Pensioen, pensioen? Je kan beter veel kinderen op de wereld schoppen (voornamelijk hopen op jongens), en dan vanaf hun 14e (als ze een krantenwijkje nemen) zet je een spaarpotje op hun kamer.
In dit spaarpotje laat je ze iedere week 10 euro stoppen, voor pappa zijn pensioen.
Als de beste jongen klaar is met studeren en op zich zelf gaat neemt hij het spaarpotje mee en dan laat je hem daar iedere week 100 euro in stoppen.
En elke maand/ twee maanden kom je cashen!
Pensioen gegarandeerd!!
*moeders de vrouw belt om vroeg naar huis te komen voor pensioens opbouw*

deMeer | 10-08-11 | 12:33

Weet je wat nog erger is. Extra geld in je pensioen storten.

PSZ-E | 10-08-11 | 12:33

@Bolesmales | 10-08-11 | 12:31
Leen?

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:32

De verzorgingsstaat. Ons belastinggeld zou moeten gaan naar:

- Opleiding.
Maar het gaat naar de overhead in het onderwijs dat faalt in mensen fatsoenlijk opleiden.

- Zorg.
Maar het geld gaat naar overhead in de zorg. Dure managers, dure artsen en specialisten, dure panden, peperdure medicijnen.

- Mensen die door een ernstige aandoening niet zelfvoorzienend zijn.
Maar het geld gaat naar luie uitvreters en overhead bij sociale diensten en werktrajecten etc.

- Ouderen die te oud en te kapot zijn om te werken.
Maar het geld gaat naar kerngezonde 65+ers die prima nog kunnen bijdragen aan de economie

- Stimulans voor nieuwe cultuur.
Maar het geld gaat naar gezapige cultuurbonzen en een select groepje subsidiegraaiers.

- Stimulans voor innovatie.
Maar het geld gaat vooral naar overhead bij EZ, gemeenten en naar de usual suspects die goed zijn in subsidieland.

ZDEV | 10-08-11 | 12:32

Ik Huub Stapel zijn? Ik val nog liever ter plekke dood neer. Mogen jullie mijn pensioencentjes hebben

hanz71 | 10-08-11 | 12:31

Als ik gvd niks meer krijg, of ik moet door werken tot over mijn 70ste dan ga ik godverdoeme me geld wel halen.. en ik denk niet dat ik er alleen voor zal staan.. GODVERDOEME!

sheller | 10-08-11 | 12:31

Ik voorzie opstand, rellen, anarchie, hyper inflatie, weigeren van belasting te betalen (of tegen de tijd dat het echt speelt, niet meer kunnen betalen) Hoe dan ook het wordt tijd voor een daadkrachtige regering met een sterke man aan de macht.........

Bolesmales | 10-08-11 | 12:31

Het grootste drama komt nog, de (omslagstelsel)AOW die werkenden iedere maand moeten ophoesten is binnen 12 jaar ONBETAALBAAR, ik schat dat er maximaal 30% voor over blijft, uiteraard is indexering al helemaal onmogelijk.Dit was dan in onze kapitalistische zeepbel.

hagelkruis | 10-08-11 | 12:31

@djs | 10-08-11 | 12:29
En wat denk je dat er gebeurt als het ABP echt in de problemen zou komen.
Dan denk ik dat de staat gauw wat zal bij spekken, want, ambtenaren hè.
En die zorgen echt wel goed voor zichzelf.

En ja, op jouw en mijn kosten.

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:31

@Idontgiveafunk | 10-08-11 | 12:26
Inderdaad. En de laatste jaren van je leven is er toch niks meer aan.

vetkleppert | 10-08-11 | 12:31

Dat is het voordeel van zelfstandig ondernemer zijn; ik regel het zelf wel.

Absoluut niet waar | 10-08-11 | 12:30

Pensioen? moahaha... daar reken ik allang niet meer op! (lft. 45) Tegen die tijd is het z'on sjankerzooi dat ik de pil van Drion heb klaarliggen. Exit. Terug naar de kosmos.

horsteknots | 10-08-11 | 12:30

Ohhh AMBTENAREN pensioen. Waar maken wij ons druk om.

djs | 10-08-11 | 12:29

als 44 jarige wordt ik hier toch zo deprie van........ werken gaat

alex.66 | 10-08-11 | 12:27

Chris Zeegers naakt uit zee zien rennen....... Nee dankje, dan werk ik liever tot m'n 93ste.

casino | 10-08-11 | 12:27

De gemiddelde babyboomer heeft het meest gelukkige moment geloot om te leven. De wereld verandert snel maar de stabiliteit van de babyboomer overleeft dit wel. Niet van de jongere loot die staat spoedig rood. De babyboomer had het kunnen weten: beter had hij geen kindren op de wereld gesmeten. De Club van Rome heeft het reeds eind jaren 60 verkondigd maar de conservatieve babyboomerlullos hebben keer op keer gezondigd. Nu zijn we met veel te veel op deze aardkloot maar dat zal de klassieke babyboomer niet deren immers hij kan blijven potverteren.

ecologiste | 10-08-11 | 12:27

Tegen die tijd wordt er vast wel een looterij (ja, dubbel o) georganiseerd, net als nu in Londen.

Jackanders | 10-08-11 | 12:26

Mooi, kan ik dus gewoon door blijven roken en jong sterven.

Idontgiveafunk | 10-08-11 | 12:26

Ambtenarenpensioenfonds ABP? Sorry, maar die beroepsgroep, daar heb ik niet zo'n meelij mee eigenlijk. Die zijn al met pensioen vanaf het moment dat ze beginnen met 'werken', zo rond hun 30ste. En tot die tijd hebben ze ook al op jouw kosten gestudeerd. En met hun (secundaire) arbeidsvoorwaarden het bedrijfsleven zwaar beconcureerd.

Hoe komt het toch, dat het bedrijfsleven zo'n te kort had aan hogeropgeleiden? Duh, voor het dubbele in minder uren wordt je ambtenaar (met uitzondering van de ICT, zou het daarom falen).

ZKH EénOog | 10-08-11 | 12:25

@Bokito ergo sum | 10-08-11 | 12:19
Ik zit eigenlijk te wachten op het in memoriam van "van Dam".

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:25

James Lastig | 10-08-11 | 12:21

Kop. Spijker. Raak!

Alles goed verder in Kortenberg..... ;-)

Fatwabuster | 10-08-11 | 12:25

@vetkleppert | 10-08-11 | 12:19
Als die cultuurverrijkers straks onze billetjes komen wassen mag je blij zijn als ze je ballen niet stelen.

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:24

@Roer | 10-08-11 | 12:18
De pensioenfondsen beginnen pas voor jou te zorgen als je 67 bent.
En dan liefst zo kort mogelijk.

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:23

Wanneer krijgt de Nederlander nu eens door dat je vermogens aan de overheid betaalt en daar helemaal niets voor terug krijgt ... Nou ja ... Je krijgt beroerd onderwijs, de zorg is mensonterend slecht, een politiemacht die je niets doet en nu is ook je pensioen pleite.

Maar wel allemaal belasting blijven betalen .. dan vraag je er zelf om. Kijk eens over de grens en verbaas je over hoe het ook kan. Geniet dan ook even van de goedkopere huizen en auto's, het onderwijs, gezondheidszorg etc.

James Lastig | 10-08-11 | 12:21

The visionair George Carlin said it all:

http://www.youtube.com/watch?v=pHd_jXtp4Rs

netniet | 10-08-11 | 12:21

Ik kan me er niet druk over maken....... morgen komt gewoon de zon weer op... toch?

Fatwabuster | 10-08-11 | 12:21

Lach er maar om...
In de tijd dat ik in loondienst was, heb ik meer dan 10K (verplicht) opgebouwd. Dat is nu al bijna verdampt vanwege de kosten, die de verzekeraar rekent. (lees: diefstal)
 
En dit alles, omdat de overheid het zo goed voor heeft met de mensen.
*proest*

saintinel | 10-08-11 | 12:21

Ach, ik koop een hutje bij de zee, een vis hengel en alles zal goed komen.

Che_cuevara | 10-08-11 | 12:19

Als je 85 jaar oud wordt.
En de eerste 25 jaar niet werkt.
En in je 40 productieve jaren niet al te veel wil werken.

Dan kun je er donder op zeggen dat je de laatste 20 jaar van je leven niet op je gat kan gaan zitten maar keihard zal gaan werken.

Mensen zijn veel te verwend geraakt met deeltijdbaantjes, CAO's, baantjes in de publieke sector. De verzorgingsstaat holt zichzelf uit.

ZDEV | 10-08-11 | 12:19

En toch vind ik het niet erg dat Marcel van Dam met pensioen is

Bokito ergo sum | 10-08-11 | 12:19

Toch lullig dat we iedereen die nu 60+ is een keer zullen moeten gaan mededelen dat ze, geheel onvrijwillig, de pil van Drion in zullen moeten nemen omdat ze onbetaalbaar en tevens onuitstaanbaar zijn geworden.

Art Vandelay Ultor | 10-08-11 | 12:19

Jamaar daar hebben we toch al die cultuurverrijking voor binnengehaald, om straks ons pensioen te betalen en onze billetjes te wassen?

vetkleppert | 10-08-11 | 12:19

Gelukkig hoeven de pensionado's nu nog geen zorgen te maken, dat bedje is gespreid.

gristen | 10-08-11 | 12:18

Geen zorgen, zolang de voorzitter van de raad van bestuur van het pensioenfonds nog elke jaar €4.000.000 onder de kerstboom heeft liggen... *staatslot kopen doet*

Warhoofd | 10-08-11 | 12:18

We moeten gewoon nog meer storten waarschijnlijk. Verplicht. Heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat ze bij de bonden en pensioenfondsen zorgden voor de generatie tot 44 jaar.

Roer | 10-08-11 | 12:18

Ach, dan stellen we over 10 jaar gewoon een pensioen- en AOW-belasting in en verhogen we de BTW op NordicWalkstokken, elektrische dekens en Peugeots naar 35%. Samen komen we er wel uit.

Biff Eagleburger | 10-08-11 | 12:17

LOL wordt ondernemer, dan betaal je lekker niks aan die kuddedieren. Evengoed een prachtig stukkie Bert.

superjan | 10-08-11 | 12:17

Ik betaal mee aan de stelels waarvan ik weet dat ik er niets van terug zal zien, danwel door mismanagement, hyperinflatie of giften richting het zuiden.

Ik ben gewoon nu bezig om apart van deze stelsels mijn pensioen veilig te stellen.

Klinkt misschien beetje aluhoedje achtig, maar de overheid is altijd een onbetrouwbare partner gebleken. Zeker met geld. Beetje bewustwording kan geen kwaad.

Kaas de Vies | 10-08-11 | 12:17

Kan wel wezen, maar ik heb vandaag nog geen enkele arbeid verricht.

sjaakdeslinksesul | 10-08-11 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken