
Potverdikkie, er is toch nog sprake van enige coördinatie in het kamp van Mariko Peters (lees: GroenLinks + NRC Handelsblad). Jolande Sap geeft een verklaring op de
partijsite, Peters een interview in
NRC (Fuck it,
hier de PDF van de spreadpagina + postersize Marikofoto). Sap: "
GroenLinks betreurt blabla... zien geen aanleiding om te twijfelen aan de integriteit ... blabla vooral een privézaak." Ze wilden gewoon even wachten tot de kinderen van Robert weer naar hun rechtmatige eigenaar waren. Kindertelefoonalert: die kinderen zijn dus nu terug naar de vrouw die
volgens Robert Kluijver een dronken, messenzwaaiende psychopate met een evenwichtsstoornis is. En over de schijn van belangenverstrengeling gesproken: de verklaring van GroenLinks stond om 14u11 op de partijsite, maar hij stond ook in de interviewankeiler van NRC die om stipt 14u online kwam. Dat hadden jullie best iets sneakier kunnen coördineren, luitjes. Ook niet handig: Huib Modderkolk als interviewer kiezen, want die
applaudisseert voor GroenLinks tijdens politieke bijeenkomsten. Bonuslol daarbij is dat Peters vanwege de publicaties in HP naar de Raad voor de Journalistiek wil stappen om 'de ethische standaarden van de beroepsgroep' tegen het licht te houden. Om met de woorden van jullie eigen Tofik Dibi te spreken:
Niggas, please. Uiteindelijk maakt het allemaal niets uit. GroenLinks is nog steeds de partij die claimt dat schijn en verdenking al genoeg reden voor vertrek zijn. Handel. Daar. Dan. Ook. Naar. Peters moet
opstappen, of GroenLinks mag nooit meer een verstrengelvinger naar een ander wijzen. Bewaar je propagandaskills maar voor het rechtpraten van de eerste Nederlandse dode in Kunduz. Hopelijk ligt Mariko tegen die tijd niet te ketsen in een Afghaanse tent.
UPDATE: HP/De Tijd
claimt dat het wél wederhoor heeft toegepast, maar gewoon geen inhoudelijke reactie kreeg.
Reaguursels
Inloggen@ Karel7846 | 10-08-11 | 08:19
Yep. Maar (daaraan verbonden en veel belangrijker): Wat doet een bestuurslid van de Atlantische Commissie bij Groen Links naast mol zijn? Hoe kan iemand denken dat deze twee gelijke doelstellingen hebben (Femke......). Het bewijs dat GL te vatbaar is voor wat uiterlijk/stijl/praatjes en niet houdt van onderzoek en huiswerk maken (Femke......). Nou ja, result: Verhagen heeft zijn punten gescoord bij de USA met NL als wisselgeld: de clash of Civilization moet doorgaan (die ontstaat doordat we daar zijn, echt niet andersom: dat we daar zijn dat zou verhelpen/oplossen). Anyway: iemand die niets van Enron weet, niets van geopolitiek snapt, snapt niets van Afghanistan (en dat is helaas het verhaal van GL: goedgelovig en slecht in research/kennis).
Alles goed en wel maar heeft ze nu een amerikaans paspoort of niet?
Dit gaat gewoon over a) onwenselijk bestuurlijk gedrag in de basis (het gebruiken/verweven van publieke functie/middelen voor prive doeleinden) en b) onwenselijk politiek gedrag in de verdediging (eigen belang/behoud boven vertrouwen in de democratie stellen).
www.nu.nl/column-woensdag/2586110/appe...
En dan gaat het echt mis. 'Maar goed, dat neemt niet weg dat de vraag blijft: heb ik zaken te rooskleurig voorgesteld vanwege mijn ontluikende gevoelens voor Robert destijds? Ik heb dezer dagen in de spiegel gekeken en die vraag gesteld. Mijn antwoord is nee: ik heb integer gehandeld.'
Helaas. De verkeerde vraag. Integriteit betekent dat je alleen al de schijn van belangenverstrengeling vermijdt. De vraag voor de spiegel is een vraag die niemand zelf kán beantwoorden, zodra duizend kleine gedachten je beheersen. Zodra het besef van ontluikende gevoelens er is, kan een collega het beter overnemen. Al is er geen cent verduisterd, al was die subsidie er toch wel gekomen de schijn is tegen.
Overigens, slechts voor mijn nieuwsgierigheid, zijn al haar foto's gephotoshopped, of is ze echt zo lelijk ?
zum kotzen | 09-08-11 | 19:57
Ach, het is allemaal wel duidelijk, hoe onze cosmopolitaine -zelfbenoemde- elite van onze belastingcenten leeft en hoe nuttig ze daarmee omgaan.
/* over de groenbollende sperma velden heenkotsend /*
@joseoverflakee Spiderwoman..
SprechenSieDeutsch? | 09-08-11 | 18:46 |
Logisch dat hier aandacht aan besteed wordt, GL krijgt een koekje van eigen deeg.
Graag een spoeddebat aanvragen, mag meneer Dibi het woord voeren.
Mariko-gate roept toch wel andere beelden op dan bijvoorbeeld Water-gate.
Of je moet behoorlijk kinky zijn aangelegd, kan ook nog natuurlijk.
Larmoyant verhaal van Peters in NRC, maar volstrekt onvoldoende.Hou svp emoties, hoe hoogverheven ook buiten een strikt zakelijk te maken afweging. Ik begrijp dat zulks moeilijk is voor sommige mensen.
En nu de konklusie uit al deze strapatsen.
(1)
Mooi stuk in de Groene: www.groene.nl/commentaar/2011-08-09/jo... let ook op de slotzin.
(2)
Als HP/De tijd wederhoor alleen wederhoor vindt als het een antwoord krijgt dat aan zijn eigen criteria voldoet, dan wil het dus niet luisteren.
NRC uitverkoren om de reactie te publiceren van Peters. En wat voor reactie. De tranen staan me in de ogen. Hoe verstandig, hoe wijs, etc. Hoe groen links. Hoef je je niet meer aftevragen hoe groen en links het NRC is. Hoeveel subsidie zouden ze ervoor krijgen? Het bevestig maar weer wat we al dachten. Ze hebben dezelfde kursus "vermanend vingertje opstekén" gevolgd.
Zoiets heet 'komkommerfascinatie'. Komkommers worden lekker groot onder een glazen plafond maar verkommeren als dat beschermende glazen dak aan diggelen gaat. Dan hebben ze alleen hun vingertjes nog over.
Robert Kluijver heeft alle kritische reacties op zijn excuus jankverhaal keihard weggejorist. Lekker makkelijk, je noemt het 'hatemail' en je hoeft er verder niet op in te gaan. Maar zijn verhaal rammelt aan alle kanten en hij liegt als hij beweert dat niemand naar zijn kant van het verhaal heeft gevraagd: hij wilde zelf niet reageren op een verzoek van HP de Tijd.
Uit de hele geschiedenis en Kluijvers reactie blijkt het een uitermate onaangenaam mannetje te zijn. Vreemdgaan, je vrouw slaan, je ex voor alles en nog wat uitmaken maar je kinderen daar zonder problemen stallen, zonder enig betoon van spijt of schuldbesef verontwaardigd reageren op de berichtgeving: Kluijver lijkt me het schoolvoorbeeld van een narcist met psychopatische trekken. Goeie keuze, Mariko. Soort zoekt soort?
Kortom: zalig dat de pers uit het bed van de macht aan het kruipen is. Krijgen we eindelijk weer eens wat streven richting kwaliteit in de democratie.
Duidelijk dat linkse vrouwelijke politici zoveel integerder en moreel/ethisch superieur zijn.
Zij hebben reden om u, eenvoudige, domme stemmer,
eens goed de maat te nemen!
Neem de D66- politica Magda Berndsen; onterechte subsidieontvangster ; Marleen Barth, PvdA-politica
in een kasteel met de huur van een vinex-woninkje;
Eveline Herfkens, (need I say more?), etc. etc.
Meer namen op afroep.
@Schoorsteenveger | 09-08-11 | 19:23
Sap vond Peters kennelijk zo integer dat ze het niet gelijk nodig vond om actie te ondernemen. Die baalt flink nu, als het hele verhaal klopt.
@snap dat dan! | 09-08-11 | 19:24
Als zij overheidsgeld hebben overgemaakt naar vriendjes, wel.
Je kunt op dit soort polici rekenen, althans in de zin dat ze op de burger schijten en daarbij niet eens lijken te beseffen wat ze verkeerd doen, misschien ligt de fout inderdaad toch bij ons.
by the way: als ze opstapt, gaan dan sharpe en lucassen gelijk mee?
blinde kip | 09-08-11 | 18:16
Als dit waar is, dan is het treurig gesteld met GroenLinks. ~En ook Halsema moet nu beseffen dat haar Sap een slap aftreksel is en zeker geen geboren leider.
Laten we wel wezen, 38.000 euro aan belangenverstrengeling is natuurlijk voor een vvd'er (Afke Schaart als KPN-mol) of pvda'er (Eveline Herfkens) een lachertje. Kinderspel.
Laat haar maar lekker zitten. we rekenen bij de komende verkiezingen wel af met GL....
LOL @ update.
"Daarom hebben we bijvoorbeeld ál te genante privé-mailtjes niet gepubliceerd."
Jammerrrrr.
Ja,ja, GS deed z'n best...
maar ik voel 'm keihard aankomen....
Glas Plas Was
@SprechenSieDeutsch? | 09-08-11 | 18:46 | + -1 -
Volgens mij zijn de feiten vrij duidelijk:
- Mariko Peters neuqte een getrouwde man. Dat is natuurlijk een privékwestie, maar alleen dit gegeven maakt haar al volslagen ongeschikt om het morele vingertje te heffen.
- Mariko Peters behandelde een subsidie-aanvraag van haar minnaar. Dat wekte op z'n minst de schijn van belangenverstrengeling. Volgens de richtlijnen die ambtenaren meekrijgen had ze de aanvraag direct moeten doorspelen naar een collega zonder persoonlijke banden met Kluijver.
- Kluijvers verklaring rammelt aan alle kanten. Hij ontkent níet de excuusbriefjes te hebben geschreven. Waarom schrijven 'sorry dat ik je gemept heb' als je je vrouw niet hebt geslagen?
Furthermore, Kluijver probeert uit alle macht zijn ex af te schilderen als gestoorde, rancuneuze psychopate met alcoholproblemen. En daar zou je je kleine kinderen aan toevertrouwen?
Kortom, iedereen die dit probeert te downplayen weigert bewust de feiten in ogenschouw te nemen. Zie joop.nl: de kwestie wordt volledig genegeerd. De linkse hypocrisie ten top. Ik hoop dat binnenkort weer een PVV-er in opspraak komt, kijken hoe het linksvolk dan nog durft te reageren.
SprechenSieDeutsch? | 09-08-11 | 18:46
Altijd mooi van die mensen die hier komen reaguren en niet de moeite nemen de eerdere draadjes met bewijzen van GS te lezen en geen frans en spaans spreken zo te zien. Of doe je aan damage control?
Mw. Peters geeft nog niet op (18:46)maar begrijpt niet half, waarom reaguurders zò reageren. Dat is nu juist de makke.
Ik veracht mensen die hun verantwoordelijkheid voor eigen daden willen ontlopen. Nog erger: Achteraf een positieve draai geven aan eigen falen.
Binnen GL fractie denk ik veel spijt dat ze niet naar Ineke van Gent hebben geluisterd.....
@SprechenSieDeutsch 18:46
"1X was genoeg geweest,Mevrouw Peters."
-weggejorist-
Altijd mooi om te zien dat er hier mensen zijn die niet de moeite nemen om het artikel te lezen maar er wel een mening over hebben.
Ik begrijp het probleem niet zo, en al helemaal niet waarom Geenstijl er zoveel aandacht aan schenkt. Komkommertijd? Linksmensen haat? Gewoon het artikel lezen, even rationeel nadenken en beseffen dat het allemaal zo slecht nog niet is wat mevrouw Peters heeft gedaan.
Bah, bah en driewerf bah! Ik hoop oprecht dat dit onwaardige,politieke gekronkel eens door de TK wordt getorpedeerd.
Politiek-correcte mensjes die vreten uit de subsidieruif, moreel zò ver verheven boven het klootjesvolk,zo veel beter weten dan wij,simpele rechtsdenkertjes: Dit soort mensen verdient het om met de staart tussen de benen weggejaagd te worden uit de politieke arena, met schande overladen, om nooit maar dan ook nooit meer het schijnheilige smoelwerk in de politieke arena te vertonen, op straffe van intrekking van alle rechten op wachtgeld, premies, toelagen enz.
Lekkere vader ben je als je je kinderen naar een psychopaat in een ander land dumpt.
Toegegeven:Je hoeft geen oppas te regelen omdat je een halve Jap wil doorblazen,alhoewel dat toch bèst te doen zou zijn van 38000 gejatte eurie's in je kontzak.
Nooit gedacht dat leedvermaak zó leuk kon zijn.
Bah, bah en driewerf bah! Ik hoop oprecht dat dit onwaardige,politieke gekronkel eens door de TK wordt getorpedeerd.
Politiek-correcte mensjes die vreten uit de subsidieruif, moreel zò ver verheven boven het klootjesvolk,zo veel beter weten dan wij,simpele rechtsdenkertjes: Dit soort mensen verdient het om met de staart tussen de benen weggejaagd te worden uit de politieke arena, met schande overladen, om nooit maar dan ook nooit meer het schijnheilige smoelwerk in de politieke arena te vertonen, op straffe van intrekking van alle rechten op wachtgeld, premies, toelagen enz.
@Arrabinekoeterine | 09-08-11 | 18:14 | + -1 -
Precies zulke opmerkingen werden óók gemaakt over Jack de Vries, die ook buiten de deur in een Afghaanse tent neuqte. Doe niet zo onterecht verontwaardigd.
Opvallend: op joop.nl, waar de kwestie-De Vries smakelijk en uitgebreid aan bod kwam, is het muisstil over Peters-gate.
ik ben in de war. zijn ex heeft evenwichtsproblemen. toch schrijft hij meerdere excusesbriefjes voor het geven van klappen en een doodschop. hij ontkent alles, maar niet dat hij die excusesbriefjes heeft geschreven. lijkt me toch wel een behoorlijke smoking gun. en dan moet ik de rest van zijn verhaal zeker geloven. marika moet aftreden. alleen al vanwege het feit dat ze een vrouwenmishandelaar dekt / zich door hem laat dekken. de feministen bij groen links mogen nu best hun mond open doen.
Mariko gaat echt niet vanzelf weg hoor.
Dat mag ze niet van de Amerikanen: anders stekker uit Kunduz.
Wat een eieren zijn ze toch bij GL.
Als hun ideologische huis leeggestolen wordt merken ze het pas als anderen het tegen ze zeggen.
Nou ja, lang leve de Amerikanen: die kunnen pas plannen.
P.S. Jack de Vries heeft een handje geholpen bij de PR plannen?
www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/08/0...
Hier een verhaal waarom het wel eens zo lang duurde voor er een reactie kwam: www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...
2EmmertjesWaterHalen | 09-08-11 | 18:03 Ligt er wel heel dik op ja. Is jammer het was vroeger een goede krant. Begin steeds meer respect te krijgen de Volkskrant, zijn een stuk eerlijker in waar ze voor staan, en ze zijn niet vies van tegengeluid
"Hopelijk ligt Mariko tegen die tijd niet te ketsen in een Afghaanse tent."
Zou je zo'n gratuite opmerking ook maken over een mannelijke politicus? Waarom schreef je niet, toen Rutte vijftig miljard zoekmaakte, dat 'ie het had uitgegeven op de Wallen?
Bekijk de foto eens in het NRC. Ze maakt overduidelijk een gebaar met haar linkerhand.
Redelijk walgelijk hoe NRC zo extreem de kant van Peters kiest. Een soft interview is één ding maar 'vriendjes politiek' en 'bewijs' tussen aanhalingstekens zetten is wel erg opzichtig. Ik zou geenstijl aanraden een klacht in te dienen bij de RvJ want hoe het 'bewijs' op deze site daar wordt weggezet druist natuurlijk volkomen tegen de beroepsethiek in.
Ik hoor zojuist een verhaal van een ex-vriendin van Mariko (niet de ex-vriendin van Robert dus) die mij vertelde op welke plekejes in en rond de Nederlandse ambassade juffrouw Peters het allemaal 'heeft gedaan' met haar neuqmaatje in Kabul. Ik kan je zeggen dat het smullen was.
Zag vanmorgen al dat op een congres 150% van de aanwezige aanwezigen vond dat het allemaal en totaal integer was verlopen.
Enkel die "toon" had iets zakelijker gekund in de mailtjes als je je eigen minnaar/partner/neukertje voordraagt voor soepsidie en de rest.
Gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.
.
Wel keer wat anders dan terrasveewarmers, tuinhouten schuttingen van zgn "fout hout"
Het oeverloze absurde koolzuurgas geleuter, die eeeeeuwige kudt windmolentjes die enkel bestaan bij de gratie van soepsidieprojectjes (soepsidie van de EU bij voorkeur)
Geen soepsidie, geen kudt windmolentjes.
Ik zeg; Doen !!
.
BTW dus ontslaat E.on dus 10.000 man wereldwijd. www.energiebusiness.nl/2011/08/eon-sch...
www.energiebusiness.nl/2011/04/verhage...
"Op dit moment wordt negen procent van onze energie geleverd door kerncentrales, vijf procent via de centrale in Borssele en de overige vier procent wordt uit Frankrijk geïmporteerd. Hij verwacht in 2015 een besluit te kunnen nemen of er een tweede kerncentrale gebouwd gaat bouwen. Hij sluit niet uit dat er geen centrale wordt gebouwd."
@Bokito ergo sum | 09-08-11 | 17:48 Moet op te vragen zijn. Het fonds doet toch verslag aan de leden of sponsors.
lijn5 | 09-08-11 | 17:11 Dat zou ik ook wel eens willen weten, zeg GS nu jullie toch zo goed bezig zijn..
James St John Smythe | 09-08-11
Ik voel een nieuw topic aankomen. Iets met 3 ton en Eindhoven...
----------------------------------
Dan maar meteen die twee ton voor een promotie-onderzoek op z'n rifs, door een met-de-hakken-over-de-sloot-gesleurde bachelor, vanwege temporele en oorzakelijke samenhang, ook maar meenemen.
Het grappigste is, dat Robert als verdediging aanvoert, dat zijn ex zelfs het blijf-van-mijn-lijf-huis uit gesodemieterd is.
www.youtube.com/watch?v=bhNSvjIGKvA
Dit soort lieden veroorzaken "Londense toestanden".
Je zou maar bij het NRC journalist zijn en jouw boterham/toekomst/doelgroepbinding wordt kapot gemaakt voor wat partij witwas gedoe.
Mariko is veel slimmer dan heel die Robert, ze verdient beter dan zo'n lapswans met losse handjes.
@Ironisch Naakthuisje | 09-08-11 | 17:05
Inderdaad. Kwezelarij pur sang.
Ik vind haar best lekker.
Voor 38.000 euro subsidie zou ik haar ook wel doen.
Zoals ze is afgebeeld bij dit artikel in NRC lijkt het net mevrouw de minister die ons met haar moreel superieure look komt vertellen hoe het echt hoort (in de socialistische heilstaat)...
lol @ verstrengelvinger.
hoe noemen wij dit, ze was met haar kut op de loop en uit geilheid heeft ze gefraudeerd, weg met dit hoere gedrag van dit groen linkse mokkel, ze is corrupt gebleken
@beenthere | 09-08-11 | 16:49
Als je haar e-mails leest, zie je dat ze een alles behalve professionele relatie met de man had toen ze over zijn subsidie moest adviseren. Dat geeft op zijn minst de schijn van belangenverstrengeling.
Ze schreef indertijd dat de hele dag aan hem moest denken. Het enige weerwoord wat ze geeft is dat ze wel integer handelde. Zonder in te gaan op het simpele feit dat ze indertijd wel heel persoonlijk getinte mailtjes aan hem schreef. Dat heeft niets met de ex te maken.
Wat betreft de kinderen weet ze ook heel goed dat ze zich op glad ijs heeft begeven. Simpel feit blijft dat de vader eenzijdig heeft besloten de kinderen bij hem te houden. Overigens heeft peters de mond vol van integriteit, maar naast dat ze een relatie aanknoopte met een getrouwde man. Roepen ze beide hard dat ze de moeder van de kinderen niet willen schaden, maar maken ze haar we uit voor labiele, alcoholiste die haar kinderen niet wil zien. Met name die opmerking dat het onduidelijk was of ze de kinderen wil wilde terugnemen is gewoon laag, en toont aan dat ze leugenaars zijn. Immers hoezo was dat onduidelijk als de terugkeer van de kinderen afgesproken was ? Dus ze zegt het maar, loog ze vandaag of loog ze gisteren.
"Moeten politici, die de mond vol hebben van idealen, niet juist zelf verschoond blijven van iedere schijn van
onoorbaar handelen? <insert ontwijkend antwoord>"
Beste NRC, gaarne ZSM Op-edje waarin "geduid" wordt of er in dit geval sprake was van een dergelijke schijn. Het kritiekloze interview ontbeert een dergelijk oordeel helaas.
BTW Kan iemand mij iets zeggen hoe het met het circusproject van de geile flopper is afgelopen. Wat een groot succes daar in Afganistan voor 38k subsidie? Zijn er pica's? Waren er olifanten bij of clowns met dikke buiken? Bij het Prins Bernhartfonds moeten ze zich toch de ogen uit der hoofd schamen. Kortom graag een circusreportage.
Prima toch dat ze proberen te downplayen? GL heeft zichzelf vanaf nu onmogelijk gemaakt als moreel superieure hoeder der moraal & parlementaire democratie.
Die Afghanen hebben geen brievenbussen, daar komen ze goed weg ...
@CoffeePatch | 09-08-11 | 17:01
Die stad is toch al verloren ;-)
@Hölzenbein | 09-08-11 | 16:56
Je hep weer eens heulemaal gelijk.
Iedereen maakt fouten en als politicus sta je ook nog eens extra in de spotlights, dus mag je van mij ook best meer fouten maken. Niets is meer menselijk.
Wat mij echter stoort is dat de fouten bij GL bewust zijn gemaakt en nog erger, goedgekeurd worden binnen de eigen gelederen. Dit terwijl in gelijkwaardige situaties wel een klaagzang volgt als een ander die fouten maakt.
Accepteer dat je fouten kan maken en dat een ander die ook kan maken en wijs pas naar een ander als je zelf vrij van zonden bent.
@blinde kip | 09-08-11 | 16:43
Ontduiking van algemene regels is een natuurlijke reactie. Het systeem deugt gewoon niet.
Ha dat wordt smullen in het NSB-Journaal vanavond!
integer = je vol laten blaffen door een getrouwde malloot voor 38 mille subsidie
Zoals Pat Condell zegt: Middle Class Left-Wing Pricks
Even terugkomen op de kinders, want daar is ook het balletje beginnen te rollen.
Als ik in Mariko's schoenen stond en ik was 100% zeker dat Ana psychische problemen zou hebben met agressieve neigingen dan zou ik als stiefmoeder alles in het werk stellen om de kinderen bij haar weg te houden. Als ze echt zo overtuigd zou zijn dan zou ze al haar contacten gebruiken om dat te regelen. Dunkt mij. Of heeft ze niks met kinders alleen maar met piemols? Of zou Ana gewoon gelijk hebben?
Paul Smits, bedankt hé!
www.nu.nl/binnenland/2585843/directeur...
Biff Eagleburger | 09-08-11 | 16:57 |
Helaas hebben ze soms wel wat de te zeggen, in Eindhoven bijvoorbeeld, en dat kost de gemeenschap altijd geld.
@ James St John Smythe @ 16:57
En ook daarbij is GroenLinks betrokken. ;)
1 voordeel nou weten we dat ook zij op de loonlijst van de TK staat, nooit geweten.
Ik voel een nieuw topic aankomen. Iets met 3 ton en Eindhoven...
@CoffeePatch | 09-08-11 | 16:52
Wie weet gaat z'n ex helemaal over de rooie en doet eens gek met een kettingzaag. Tot zover is er nog te weinig 'bewijslast' om iets zinnigs over die zaak te zeggen.
En of Peters nou wel of niet in de kamer blijft interesseert me vrij weinig. Ik weet genoeg van GroenLinksers, en dan voornamelijk de chicks, om te weten dat ze principieel niet erg sterk zijn en zolang ze niets te vertellen hebben, vind ik dat wel best.
@Art Vandelay Ultor | 09-08-11 | 16:40
Ja! Toch!? Ik schreef toch al, en citeer mij zelf even: "Dus het is gewoon een priveezaak en heeft niets met belangenverstrengeling of GroenLinks te maken. Daarnaast waren het aantijgingen, dus geen feiten. Dus het journaille heeft weer prima werk gedaan. -zucht-"
Red Leader | 09-08-11 | 16:46
Vooruitlopend nieuws! Met plaatjes in kleur. Verheug me alweer op de nieuwe.
Oftewel: doe mij maar het NRC. Die komt tenminste op een tijdstip waarop ik net wakker ben.
Bloedgeld betaald aan het NRC voor dit artikel?
Wie weet komt Robert bij een volgende subsidie aanvraag een leuke meid tegen en zit Mariko in een blijf van m'n lijf huis.
Dibi : Hoezo niggas?
Heb eff geen tijd, want ikzelf wordt van achteren beketst op een parkeerplaats.
Maar ik blijf erbij dat Wilders zich moet uitspreken over zijn rol in die Breivikzaak.
Want die stinkt.
Stinkt veel erger dan waar ik nu mee bezig ben.
Zo, de kloof tussen Den Haag en de burger weer groter/dieper.
Zoals het hoort. Daar doen we het voor.
Maar even positief: kunnen we concluderen dat de pers uit het bed van de macht is gestapt? Dat zou namelijk een enorme verrijking van de democratie zijn. Politici moeten namelijk bang voor het volk zijn (kenmerk democratie) i.p.v. het volk bang voor politici (kenmerk plutocratie/oligarchie).
Groen Links is voor mij bah bah. Maar alle wederhoor doorgenomen hebbende kom ik tot de conclusie dat Mariko Peters weinig te verwijten valt.
En ze zeer waarschijnlijk te maken heeft met een gestoorde ex.
.
Komt ook nog bij dat het ranzige blaadje HP de tijd erbij betrokken is. Ook bah bah overigens.
gentle giant | 09-08-11 | 16:41
En toch, "honderden duizenden dollars aan hulp gegeven", allemaal uit zijn eigen zak, zonder er ook maar iets voor terug te verwachten.
Kudo´s voor Robert!
funkyd | 09-08-11 | 16:42
Nee hoor, da's best een redelijke krant.
Voor Nederlandse begrippen dan.
Meeste Nderlanders lezen het nieuws uit de Veronica gids.
Volgend jaar in een uitzending van het nieuwe seizoen van het VPRO-programma Zomergutmenschen: Jelle Brandt Corstius (zoon van) bespreekt met Mariko Peters de "rechtse hetze" die in 2011 tegen haar werd gevoerd door GeenStijl en De Telegraaf. Ook vertelt zij waarom zij een baan bij Oxfam Novib afsloeg om bij VluchtelingenWerk te kunnen werken. Het gesprek zal worden "verrijkt" met fragmenten van een hagiografische opera over het leven van Femke Halsema door Joris Ivens Jr. en Viggo Waas. Nu alvast in de agenda noteren!
Altijd goed om te weten waar de grens tussen wat schandelijk of zeer gewaardeerd 'ongeveer' is ligt voor Tofik de Moraaltweeter; ergens verborgen onder de mantel der liefde.
@Bakito | 09-08-11 | 16:28
Als je als politieke partij anderen de maat gaat nemen, kun je het minimaal terug verwachten. En terecht. Onze politici, van links tot rechts, moeten te vertrouwen zijn.
Die Robert Peters lijkt op Pieter Storms, die zich achter de rug van Nina Brink verschuilt. Bij hem hebben 'de media' het ook gedaan.
Alleen is in de relatie tussen Pieter en Nina de machtsverhouding man x vrouw omgedraaid.... (I quote Quote)
NRC= natte wind blaadje.
Liefde maakt blind zei Robert en sloeg vervolgens haar beide ogen dicht.
"Ik heb mij sinds 2003 ingespannen voor vrouwenrechten in Afghanistan en het scheppen van een rechtsstaat, en als zodanig honderden duizenden dollars aan hulp gegeven aan civil society groepen die zich bezig houden met deze themas, bijeenkomsten georganiseerd voor juristen, campagnes voor mensenrechten op been gezet en dergelijke."
Vergeet Regilio!
We hebben Robert!
heh goed bijt en scheurwerk GS
@Hölzenbein | 09-08-11 | 16:39
LOL!
Go Hölzie
@LJBrinkhorst | 09-08-11 | 16:35
Je leuter door iemand anders z'n brievenbus steken kun je geen privékwestie meer noemen, hoor. En als Mariko zegt dat ze integer heeft gehandeld, dan is het zo. Het was ook een erg leuke circusvoorstelling die Peter georganiseerd had.
[/Sapmodus uit]
Ik zei het toch, niks aan de hand.
CoffeePatch | 09-08-11 | 16:36
En daarna doet GS dat waarop een ijzingwekkende stilte volgt:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/08/...
Dus na 1 week nadenken kunnen ze alleen met dit soort onzin aankomen.Onderneem eens actie tegen zulk gespuis dat denk boven de wetten te staan en zich zelf aan het verrijken is.
Op kinderontvoering staat toevallig wel een maximale straf van 9 jaar dus doe is even actie ondernemen.
Nu wij het toch over linkse "kwaliteitsjournaliek" van NSB Handelsblad hebben: www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Elli...
Sinterklazin uithangen met gemeenschapgeld om aan de man te komen is echt geen privezaak hoor.
"Maar hierbij ook een dringend verzoek aan journalisten om met mij contact op te nemen voor de andere kant van het verhaal voordat er nog meer onzin wordt gepubliceerd"
robertk.asia/2011/08/mijn-prive-leven-...
Kreeg die brievenbusplasserT van de PVV ook die fair+balanced behandeling van diplomatenkrant NRC?
Gadverdamme wat doorzichtig weer.
@ Art Vandelay Ultor @ 16:32
Okee, ik vermoedde al sarcasme of iets dergelijks.
@ Art Vandelay Ultor @ 16:27
Dat boek heb ik wel, maar niet bij de hand.
-weggejorist-
@Sir Galahad the Pure | 09-08-11 | 16:29
Excuus, ik ben abuis. Je reageerde eerder op mijn Joop-tegel en bent je dus al bewust van het reilen en zeilen van Rosenmöller. Ik haalde e.e.a. door elkaar.
Het stuk van Joop.nl bestaat uiteraard niet. Ik was weer eens op abjecte wijze spottend bezig ;)
Postersize inderdaad ja zo krijg je het papier wel vol.
Zou een ander middelmatig(of minder) uitziend vrouwlijk kamerlid ook zoiets kado krijgen?
Mariko zuigt, Robert zuigt harder.
robertk.asia/2010/10/the-future-is-wil...
"intolerance of anybody in the Netherlands who does not conform to his strict view of Dutch culture (this is aimed at the Muslims, although the wording of the agreement that forms the basis of the government does not mention them to avoid charges of discrimination)"
"By robertk
October 2, 2010 at 5:41 pm"
ambtenaar, toch?
@ Art Vandelay Ultor @ 16:16
Klopt, Rosenmöller was vol lof over Hoxha. Maar zijn grote idool was Pol Pot. Voor diens moorddadige regime heeft hij zelfs in ons land gecollecteerd! Ook heeft hij en zijn GML-kameraden destijds een bedankbrief van de Rode Khmer ontvangen, omdat hun solidariteit voor de Cambodjaanse massamoordenaars onvoorwaardelijk was. Verhalen over de 'killing fields' in Cambodja waren volgens Rosenmöller en consorten 'laster'.
@idopane | 09-08-11 | 16:25
En ik maar hopen dat mijn reputatie als Rechts Reactionaire Racist inmiddels voor me uit zou lopen.
Goedver.
de dingen die ze zegt over hoe haar partner heeft gehandeld mbt de kinderen begrijp ik wel (en ik neem aan iedereen die met een wraakzuchtige ex te maken heeft), daarbij is er te weinig betrouwbare info om hier een oordeel over te vellen maar wat betreft de werkzaamheden die ze op de ambassade verrichtte: wie a zegt moet ook b zeggen en dan lijkt het mij beter om de eer aan jezelf te houden.
Ook bij Groenlinks gaat er wel eens wat mis, net zoals bij andere partijen. Beetje kort door de bocht om hier weer een politiek issue van te maken. Zo blijven we aan de gang.
@ idopane | 09-08-11 | 16:25
Dat hier Joop-tuig rondhangt is de laatste dagen ook te zien aan de minnetjes die worden uitgedeeld aan anti-GroenLinks plempsels.
@Sir Galahad the Pure | 09-08-11 | 16:24
Heb je het boek van Bosma? Check pagina 280.
Sir Galahad the Pure
Corinne de Ruiter daar is vroeger in de commune bij de partnerruil iets helemaal misgegaan.
"Peters vanwege de publicaties in HP naar de Raad voor de Journalistiek wil stappen om 'de ethische standaarden van de beroepsgroep' tegen het licht te houden." Oh, ik dacht dat ze gewoon een rechtzaak zou beginnen en een schadevergoeding zou eisen plus recitificatie ?!? Maar dat doet ze dus niet ? Waarom eigenlijk niet ? Wat raar. Je zou er haast wat van gaan denken. Waar is "Zeg maar Jansen" trouwens, onze Groen Linksch apologeet ?
Gelukkig hebben we bij NRC Handelsblad (het laatste oud-linkse blaadje van Nederland - lang geleden goed in het hersenspoelen van jonge intellectuelen) te maken met een stervend dagblad, stuiptrekkend en niet begrijpend dat zijn einde onherroepelijk en zelfs nabij is.
Art Vandelay Ultor | 09-08-11 | 16:21
En ik haal opgelucht adem want sinds bij Joop de tellers op nul staat komt dat tuig hier de boel verzieken en heb ik het idee dat ik op de verkeerde site zit.
@ Art Vandelay Ultor @ 16:11
Nee, dat heb ik nog niet gezien. Wel zag ik dat Trouw (dat propagandablaadje van de oud-CPN'er Willem Schoonen) voor de zoveelste keer een Joop.nl-agitprop-stukje had overgenomen. Deze keer van de geflipte psychologe Corinne de Ruiter, die overigens door haar collega's op de Universiteit Maastricht wordt uitgelachen vanwege haar mediageilheid en haar geloof in de waarde van Rorchach-kaarten. Ik ken iemand die de Master forensische psychologie bij haar volgde. Die moest ook niets van die domme gans hebben.
@spanarchist | 09-08-11 | 16:22
Spijker, kop en raak.
Als Mariko Peters een paar miljoen Euro belastingpoet uitgeeft aan een paar doorgesnoven terreurnegerTs uit de binnenlanden van Kenia om haar in alle gaten eens goed door te smeren; de familie van die gasten laat vastzetten in Gitmo en vervolgens opnames van de martelingen aldaar verkoopt op de Zwarte Markt van Beverwijk -
.... dan is dat een privézaak waar wij helemaal niets mee te maken hebben.
Want politieke moralistisch opgestoken vingertjes en persoonlijke integriteit, dat zijn héél verschillende dingen onder de veilige kaasstolp van GroenLinks.
NRC maakt zichzelf hiermee onsterfelijk belachelijk.
Gaan de marketing en sales afdelingen (en de aandeelhouders)
niet blij mee zijn.
He Vandermeersch valt me een beetje tegen van je......
Harry. Borghouts.
Marijke. Vos.
Maarten. Van. Poelgeest.
GL heeft zoooooooooo veel boter op het hoofd dat het niet verwonderlijk is dat ze zo krampachtig doen als de zon op ze schijnt. Het zou pas nieuws zijn als ze in deze omstandigheden een inhoudelijk goede, integere en effectieve boodschap hadden.
Nog maar een keer, dezelfde situatie maar nu met Fleur Agema in de hoofdrol i.p.v. Mariko Peters. Hoe roodgloeiend zouden de twitters van Halsema en Dibi dan staan, hoe zou GL gereageerd hebben, waar zou het NOS-journaal mee openen, wat zou de NRC schrijven?
@ Dibi:
People who annoy you..
fc09.deviantart.net/fs49/f/2009/159/b/...
@idopane | 09-08-11 | 16:19
Ik hoop voor mezelf dat ik die hele tegel cynisch bedoelde.
@Korreltje Zout | 09-08-11 | 16:17
Ach, sommige 'bloggers' hebben daar ook wel een handje van. Als je eenmaal weet met wie je hebt te maken, dan is dat wel aardig te filteren en te beoordelen.
Ach, het is allemaal de schuld van Wilders. Als die nou maar eens ophoudt met islamisten te bashen, dan komt alles weer goed in dit land. En dan krijgen we een Groenlinks- D66- PvdA kabinet onder de inspirerende leiding van de Grote Staatsman Job Cohen, en dan is al het leed geleden en zijn er alleen nog maar leuke dingen voor linkse mensen. En ik smeer hem.
Art Vandelay Ultor | 09-08-11 | 16:11
Ik hoop voor jou dat dat laatste ironisch bedoelt. Dat digitale vod die kompleet de kluts is kwijtgeraakt waar Han van der Horst nog steeds denkt dat de communistische partij van China nog steeds een linkse communistische partij is.
Die VVD kan er ook wat van trouwens
www.nrc.nl/nieuws/2011/08/09/twee-jaar...
@ Sir Galahad the Pure | 09-08-11 | 16:14
Nieuws selectief wel/niet brengen is m.i. bijna net zo fout als onjuiste berichtgeving. Tijd voor een schoon schip in tv-land.
Typisch staaltje linkse incest journalistiek, heeft Femke al gereageerd?
Dagblad Trouw 8/10/10:
Volgens GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters liep ons land eind vorige eeuw misschien voorop wat de openbaarheid van bestuur betreft, "maar inmiddels zijn we een landje geworden met een geheimzinnige bestuurderscultuur."
Mariko weet het nu ook: Life is a bitch.
Conan de Rabarber | 09-08-11 | 15:54 |
Heel integer ketsen met een getrouwde man waarvan de echtgenote in Frankrijk was. Heel integer zin in de toekomst.
@Sir Galahad the Pure | 09-08-11 | 16:14
Is Paultje zelfs niet een keer op stage geweest naar het land van Hoxha, om daar te kijken hoe het communisme het best naar de Nederlandse maatschappij kon worden geëxporteerd?
Fraaie zaken, natuurlijk.
LOl @ Dibitweet "Nigga, please"
Het is toch wel weer een verrassende wending aan het geheel... Een politicus cq partij die de smerige was af doet als "een prive kwestie", de ultieme dooddoener. Je vraagt je trouwens toch af wat de vakantiewerker van GL betaald krijgt gezien het tempo waarin deze non-verklaring naar buiten is gebracht. Ze hebben daar met z'n allen uuuuuuuuuuren gezeten, "wat gaan we zeggen, moet Mariko weg, zijn de kinderen al bij die kindermishandelaarster, wat is er gebeurd..." om tot deze uitspraak te komen die het papier waarop ie staat niet waard is. Die gasten verdienen drie keer modaal met oreren maar dit is het resultaat als het over zichzelf gaat. Mwuahahaha.
@ Art Vandelay Ultor @ 16:04
Daar zeg je zoiets. Aan de Pol Pot-verheerlijking door Paul Rosenmöller is in de media ook nauwelijks aandacht besteed. Ik kan mij alleen twee artikelen in HP/De Tijd herinneren. En daarnaast liep Paultje de salon-socialist ook weg met Stalin, Mao en Enver Hoxha. Maar geen woord daarover in programma's als 'Nieuwsuur', 'Andere Tijden', 'Reporter' en 'Zembla'.
Het koste ruim een week om af te vragen of ze integer gehandeld had. Toevallig heeft ook de hele GL club ook niks te melden. Had ze dat beter destijds niet kunnen doen? Je weet dat je al politicus en zeker al kamerlid uiteindelijk compleet doorgelicht wordt.
GroenLinks en het glibberige glijdend vlak.
Binnenkort:
Financieel expert van de GroenLinks fractie: Handel met voorkennis is een privezaak.
Jurisch expert GroenLinks: Kinderporno gluren is een privezaak.
BuZa expert GroenLinks: mensenrechtenschenndingen in Iran zijn een privezaak.
Komt niet meer goed met de geloofwaardigheid (if any) van GL.
*valt van stoel van verbazing* Okee, genoeg gelogen. Kans benaderde natuurlijk de 100%.
Typische links een tweetje. Toegeven toegeven. "After a leftwing politician admits a mistake he will allways ends his confession with the word 'but' and then he arguse that in fact he didn't." heb ik ooit eens gelezen op een Amerikaanse log terwijl ik 2 verdiepingen lager even een linkse lutser intellectueel heb afgerost omdat hij ons met z'n kromme leugens probeert ons de revolutie in te praten *mijn plastic kogels bewaar om dat linkse tuig af te schieten als zij hun kladderedatsch proberen af te steken*
@Sir Galahad the Pure | 09-08-11 | 16:08
Heb je dat zeer scherpe en erudiete stuk onderzoeksjournalistiek op Joop.nl niet gezien?
Als je dacht dat GS Mariko al de volle laag gaf, man man. Jolo c.s. lieten geen spaan van haar en haar partij heel.
Je moet weten, bij Joop.nl hebben ze evenwichtigheid hoog in het vaandel staan en kaarten ze hypocrisie aan alle kanten van het politieke spectrum even fel aan.
De waarheid; nietsontziend!
@ Crisis hat Crisis @ 15:58
Welke Lux et Libertas bedoel je? NSB Handelsblad toch? LuxetLibertas.com is daarentegen "rabiaat rechts". ;)
Het is ook opvallend hoe stil de (linkse) "kwaliteitsjournalisten" van de publieke omroep zijn. Heeft het NOS Journaal of Nieuwsuur überhaupt enige aandacht aan deze zaak besteed? Nee toch? Dat zou bij een opspraak geraakte PVV'er wel anders zijn!
.
Maar het is niet de eerste keer. GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak werd ook jarenlang door zijn linkse journalistieke vriendjes uit de wind gehouden. De Telegraaf, het Reformatorisch Dagblad en HP/De Tijd hadden al in 2002 en 2003 uitvoerig over diens criminele activiteiten bericht, maar het NOS Journaal en NOVA wilden daarover niets berichten. Zij hadden het veel te druk met het bestrijden van hun politieke tegenstanders (niet voor niets bleek in 2002 uit een schaduwverkiezing op de redactievloer van het NOS Journaal dat 70 procent alleen al op twee linkse partijen stemde: PvdA en GroenLinks).
.
En ook aan andere GroenLinks-schandalen (Sam 'de terrorist' Pormes, Herman 'de pedo' Meijer, Tofik 'de Internationale Socialist' Dibi, enz.) werd niet of nauwelijks aandacht besteed. Dat zegt genoeg over de Nederlandse "kwaliteitsjournalistiek".
@Langehalensnelthuis | 09-08-11 | 16:05 Hand in het verband? Misschien tegen een kast gelopen? Of tegen een deurknop? Is natuurlijk prive.
"Afgelopen zaterdag zijn ze, gelukkig, overgedragen
aan hun moeder, hoewel tot het laatste moment onzeker bleef of die ze in ontvangst wilde nemen.
Toch nog even een fijne trap na aan de moeder. O hoe integer is Mariko toch, in het belang van de kinderen.
En die vervelende vrouw, echtgenote van de man die haar lag te ketsen, haar nog stalken ook.
Lekker op zijn links... glas plas was.... Horen we nooit meer wat over..
Wat een grote pleister heeft Mariko op dur hand in het NRC-stuk.
@Jaap de Paap
Verdomd, goed gezien. Ze ziet er niet uit als Metallica-fan, dus dan zal het Beëlzebub zelf wel zijn, wiens hulp ze aanroept in deze bange tijden. ChristenUnie! Kamervragen!
"Toch heeft de overheid het verzoek van
uw partners ex gehonoreerd om de
kinderen terug naar de moeder te
brengen. Hoe zit het daarmee?
Erwas geregeld dat ze de paasvakantie zoudenkomenendat zehierde zomer zouden doorbrengen. De vraag
was: waar zijn ze in de tussentijd? Robert dacht dat ze bij hun moeder zouden zijn. Alleen: hunmoeder wilde in
de tussentijd niet voor de kinderen
zorgen, ze zouden tijdelijk in een ander land gaan wonen en naar school
gaan. Als vader breng je je kinderen
niet weg als je je afvraagt waar ze eigenlijk naartoe gaan en wie voor ze
gaat zorgen. Als niet de moeder voor
ze zorgt, dan is het logisch dat de vader voor ze zorgt. Daarom zijn ze in
de tussentijd bij ons gebleven. Een
week voordat we de koffers pakten
voor de vakantie, kwam er een verzoek voor teruggeleiding. Afgelopen
zaterdag zijn ze, gelukkig, overgedragen aan hun moeder, hoewel tot
het laatste moment onzeker bleef of
die ze in ontvangst wilde nemen."
Ze heeft het dus echt niet begrepen, dat is wel duidelijk.
Nouja, als je van mening bent dat Pol Pot goed zorgde voor zijn volk, dan kun je dit ook vast wel rechtpraten.
In je hoofd, ten minste.
Jammer dat ze geen twitterwall op het GL-partijkantoor hebben. Tijdens dat congres was dat wel zeer leutig.
Ook bij Statenlid Harpe gaf men aan dat het een prive zaak betreft. Tuurlijk, overdag statenlid en 's nachts inbreker(veroordeeld!!). Werk en prive kun je heel goed gescheiden houden... Hoezo integer?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/...
Gelukkig geldt ook voor haar het Halsema-Vonnis, omdat GL nu gaat tonen hoe betrouwbaar hun woorden zijn, niets loze kreten a la Wilders, maar linkse, zuiverende daadkracht.
Ach, het ergste wat haar kan gebeuren is dat ze uit de kamer moet. En dan wordt ze zo'n dikbetaalde directeur van een hulporganisatie, want dat ze andermans centjes goed kan uitgeven, heeft ze inmiddels wel bewezen.
GroenLinks: "belangenverstrengeling is een privezaak".
Mooi stukje signaaltaal van Mariko, op die foto.
@vraagstaart | 09-08-11 | 15:59
#check ;)
Mooi kritiekloos stuk in de NRC. Vandaar dat GeenStijl en de Televaag geen gehoor kregen. Bang dat ze zichzelf nog dieper in de problemen praten als er een keer wordt doorgevraagd.
Integriteit is sowieso een lachertje in Nederland.
Wat een stampij ende gedoe allemaal.
Toestanden!
@Art Vandelay Ultor | 09-08-11 | 15:58 Ghehe.... GMTA
Wat natuurlijk wel weer erg grappig is: het dreigen met pissen in een brievenbus leidt tot een debat. Het stelen van geld en kinderen niet.
Waaruit maar blijkt dat Links nèt iets meer gelijk is dan hun tegenstanders.
Graag geen opgeheven vingertjes meer, GroenLinksmensen. Jullie zijn af.
Best een evenwichtig stukje hoor en wederhoor, dunkt me,althans, tussen de regels door ergens.
Ik hoop dat Lucassen morele genoegdoening gaat halen door zijn blaas eens goed te legen in het postvakje van de GL-fractie.
Hypocriete boomknuffelaars en groentensloeries.
Die Mariko scoorde al het slechtst bij de IQ test op TV,dus het zat er al aan tekomen.
Lux et Libertas.
En rabiaat links.
We moeten dus maar accepteren dat ze integer is geweest? Tuuuuuurlijk.
En ik heb nog altijd niet mijn bestek terug van mijn toenmalige GroenLinks huisgenootje.
Als dìt de bewakers van integriteit zijn, wie heeft dan nog leugenaars nodig?
Ja, GroenLinks betreurt het dat háár integriteit is beschadigd en *niet* dat er 38k neuqgeld richting die lapzwans is gegaan.
Want dat betreft slechts uw en mijn centjes.
De tiefus kunt u krijgen; van uw eigen geld. Zo rolt het goetmensenvolk in dit land.
En mark my words - ze gaat er nog mee wegkomen ook.
Aha. Het Politbureau van GL verstrengelt haar belangen met de hoofdredactie van de NRC.
Goed om te weten. Qua journalistieke onafhankelijkheid en zo.
@Conan de Rabarber | 09-08-11 | 15:54
Jack?
Een man die vrouwen slaat, bah.
Het is "Nuggers" Dibi, niet "Niggas"
Halsema zag toentertijd ook al "geen aanleiding om te twijfelen aan de integriteit" van Wijnand Duyvendak. En een ieder weet inmiddels wat voor geniepig onderkruipsel dat bleek te zijn.
Wat ook lachen is: 'Mariko Peters in NRC: ik begrijp de ophef'
Wat fijn, Mariko! Echt geweldig. Meer dan waar we op hadden gehoopt.
Weet je wie ook goed kon ketsen in een Afghaanse tent?
Ik las ergens dat GroenLinks het betreurde dat haar privacy was geschaad in deze zaak. Want daar draait het natuurlijk om in deze zaak.
REAGEER OOK