
We're fucked piepels. 13:30 EDT is de tijd. Dan kruipt potus Obama achter zijn teleprompter om zich rechtstreeks tot het Amerikaanse volk te wenden. En daar is alle reden toe. Het land is zo goed als failliet. Triple A kredietwaardigheid afgepakt door Standard &
Poeppraten. Alle beurzen gaan down. Een recessie staat voor de deur. Taliban
popt 25 Navy Seals. De yanks staan internationaal voor lul en worden
gedisst door China. Eigenlijk zou Obama gewoon moeten toegeven dat onder zijn bewind het land nog steeds een economische trainwreck is, live op TV een gang-sign moeten maken en vervolgens met een joint in zijn mondhoek het land achterlaten aan die gestoorde Tea-party gekkies. Maar de verkiezingen zijn volgend jaar dus dat zal wel geen optie zijn. De tijd waarin driekwart van de wereldbevolking een licht orgasme kreeg wanneer Obama live te horen/zien was ligt inmiddels ver achter ons. Om een herverkiezing te bewerkstelligen moet The Prez een heel leger conservatieve opponenten verslaan die weak pussy ass democrats als ontbijt opvreten. Om te scoren zal The Obamanator moeten vlammen. Voor degene die 2008 missen en weer even net willen doen alsof er hoop is:
HIER en
HIER de fotopics. Fuck Berry, doe weer eens even episch speechen. Iets met leiderschap enzo. We're
going down down down.
LIVESTREAM!
UPDATE: Obligaat en weinig verheffend
babbeltje. Obama ziet er moe en verslagen uit. Wall Street verder
omlaag.
UPDATE: LOL-grafiek van Dow Jones met
tijdlijn.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Het westen is moreel en financieel failliet, vandaag lijkt een begin van financial reckoning day, maar het zal nog wel even duren voor de prutsers uitgeprutst zijn.
Portemonnee van de A | 08-08-11 | 20:42
Moreel niet, er is altijd nog Pechthold.
Niet dat ik het eens ben met Thatcher op ieder gebied, maar ze kon dingen wel krachtig zeggen: There is no such thing as public money:
www.youtube.com/watch?v=xvz8tg4MVpA&am...
@Kopvod | 09-08-11 | 00:11 | + 1 -
Alleen halveren zet niet echt zoden aan de dijk, zelfs bij een bevolkingsgroei van 1% per jaar zit je dan binnen één generatie (na 70 jaar) alweer aan het huidige niveau. Structurele geboortebeperking is eveneens noodzakelijk.
Een aardige documentaire die hier een aantal maanden terug door iemand al eens is gelinkt legt het probleem in een notedop uit: www.youtube.com/watch?v=F-QA2rkpBSY
Heng seng Kospi 7,8 % down
Obama: de schuldigen zijn de anderen. 't Congres, de prijs van 'n vat olie, n vernederende rating, de logische chaos van fysica...
Maar wij, zegt Obama, wij hebben de ideeën. En beent weg. No further comment.
De knechten die na hem spreken spelen eenzelfde verongelijkte deun. De schuldigen, dat zijn de anderen. Ons - de regering, de president - treft geen blaam. Wij hebben immers de ideeën, precies de goede zelfs. De anderen willen echter almaar niet luisteren.
Een journalist stelt eindelijk de vraag die ondraaglijk lang in de lucht hangt: heeft de president wel voldoende leiderschap getoond?
Een impertinente vraag. Zo was de persconferentie niet bedoeld. De voorlichter vindt het welletjes. Briefing voltooid. Testbeeld.
Hoe über teabagger Sarah Palin een AAA Credit Rating voor Alaska kreeg: t.co/JvpvwUJ door de belasting te verhogen!?
Kopvod | 09-08-11 | 00:11
Ik weet niet of jij kan rekenen...
(reken er maar niet op)
Oorzaak van dit probleem: Teveel mensen op deze wereld.
Vrijwel elk groot mondiaal probleem heeft dat als onderliggende oorzaak. Denk aan: voedsel, vervuiling, immigratie.
Zou goed zijn als bijvoorbeeld een oorlog, maar liever een kill0r Virus, onze soort zou halveren.
Then we can start all over again. En dan hopen dat we WEL van onze fouten leren..
Mijn windows 3.11 wordt niet meer ondersteund en mijn 386DX40 trekt het niet meer. Is dat mijn schuld?
doskabouter | 08-08-11 | 21:26 |
Hoezo trekt het niet meer, je kunt toch gewoon braaf warcraft en doom spelen.
Duke nukem 3d werkte ook nog net op een DX !
All part of the plan, als de US valt gaat de EU er achteraan... ;)
Zat er trouwens allang aan te komen, wat ik tijdens die studie ook al door had. Wou alleen even weten of het internationaal nou ook zo zat, en het stond er nog erger voor qua ethiek dus, houdoe.
Ik geef Deep Mahangi de schuld.. die zei al dat ik Chinees moest gaan leren, maar ging ook bij de PVDA en lulde keiheard uit z'n nek. Wou me nog een cursus snel lezen aansmeren ook.. Kon ik al als de beste maarja. Had ik hem maar een cursus begrijpend lezen ernaast aangesmeerd.. Vond dat ik te vroeg met buddha wezen bezig was.. LOL
Rechts leent meer uit dan links, links heeft het niet. Rechts verdient meer aan schulden dan links.
De Treinende Rechter | 08-08-11 | 23:00
Wat heb ik medelijden met u. U zult het in de toekomst nog moeilijk krijgen want het is rechts die voornamenlijk het geld verdient wat links uitgeeft en uitleent aan lutsers die geen inkomen hebben.
Geld uitgeven en lenen is voornamelijk een rechtse hobby. Kijk maar naar het beleid van deze regering, regelingen om te sparen worden opgeheven en afgebouwd. Regelingen om het lenen te stimuleren (HRA) worden gehandhaafd. Met het verlagen van de Overdrachtsbelasting geeft dit kabinet aan dat ze op de amerikaanse weg is...
kersenflap | 08-08-11 | 21:59
Ach, je kan er net zo goed mee lachen, toch?
Wonderboy zou het ff regelen. Gezondheidsverzekeringen voor iedereen. Populisme kost geld. Geen belastingverhogingen. Populisme kost geld. Hij WIST dat hij de erfenis van bush en 9/11 meekreeg. Populisme kost geld. Schuldenplafond weer flink omhoog. Dit is de prijs van socialisme en populisme. Geweldig voorbeeld hoe socialisme en populisme niet werken. Stem links. Het kost een paar centen maar dan heb je ook werkelijk niets.
socialisme = populisme KOST geld. Echt waar. Geschokt ? Het kost knaken. Heb je principes, BETAAL er dan voor ! Dan zijn ze niet thuis = driewerf bah !
Mag ik trouwens opmerken dat ik het ietwat merkwaardig (lees: nogal luguber) vind dat Brusselmans het kennelijk erg grappig vindt dat we de komende jaren weer een tijd van schraalheid en troosteloosheid tegemoet gaan. Of snap ik het niet helemaal en is dat juist vet lache man!
@doskabouter | 08-08-11 | 21:26
Opvoeden van de consument heeft betrekking op de 'flatscreen-cultuur'. Geen cent om aan hun reet te krabben, eten halen bij de voedselbank, maar dan toch een thuisbioscoop in de Wehkamp-kamer (op de pof gekocht). Als je het niet hebt, moet je het niet willen uitgeven.
La Bailaora | 08-08-11 | 21:06
U spreekt uzelve tegen.
Zowel in de VS alsook in de EU bestaat vrije markt niet.
Kan ook niet, is utopisme.
Wat we wel hebben is corporatisme, markt stuurt staat aan en staat markt, belangen vloeien over.
Corporatisme, is jawel het fundament van fascisme, en staatskapitalisme (lees Marxisme).
Dus welk naampje u er ook aan wilt plakken, de markt is nu net zo vrij als onder een Lenin of Franco.
Het is toch wel heel frappant dat een "communistisch" land (lees staats kapitalisme) China, de dienst uit gaat maken.
@doskabouter | 08-08-11 | 21:28
Euh, maar ook ik vind dat we minder zorg krijgen.
Als ik Oebama zie, moet ik meteen aan hem denken : www.youtube.com/watch?v=IMqU8vE65g8
@La Bailaora | 08-08-11 | 21:11
Concurrentie in de zorg is sowieso lastig. Thuiszorg lukt nog wel, verpleging en verzorging wordt al lastiger, maar bij GGZ, ziekenhuis- en gehandicaptenzorg ben je toch echt aan een locatie gebonden. En dan willen die idiote verzekeraars bepalen naar welk ziekenhuis hun klanten gaan..
Mijn plempsel was gericht aan Semolina Pilchard | 08-08-11 Excuses
*rode hoofd verbergt*
@La Bailaora | 08-08-11 | 21:08
Dat is natuurlijk waar. Maar ook het gebrek aan woningen is debet aan de hoge huizenprijzen. Woningnood... volgens mij is het nooit anders geweest dan dat er te weinig betaalbare huizen zijn. Gemeentes woekeren met de beperkte ruimte, projectontwikkelaars willen veel geld verdienen met vinexmeuk in jaren dertig-look en Natura 2000 zorgt ervoor dat allerlei groene postzegels 'open' moeten blijven.
La Bailaora | 08-08-11 | 20:27
U bent wel van het vergoeilijken en het pappen en nathouden he?
We krijgen juist veel minder zorg. De zorg wordt steeds verder uitgekleed. De kosten stijgen wel ja, maar dat komt door de overhead die bestaat uit de lonen van de managers, de vaste kosten en vergeet niet de kosten die de zorgburo's zichzelf toebedienen. Misbruik van PGB's sluit ik ook niet uit.
Het weren van buitenlandse arbeiders hoeft niet. Als deze mensen netjes volgens de cao werken zijn ze net zo duur en kan een bedrijf niet meer kiezen uit een goedkope of dure medewerker. Het probleem is dan vanzelf uit de wereld. Nu zijn er constructies die de grote uitzendburo's rijker maken ten koste van de werkeloosheid in nederland. Vandaag nog een onderzoek wat uitwees dat de werkeloosheid onder de mannen explosief stijgt. 1+1=2
Opvoeden van de consument, nog zoiets. Ik kan niet meer bellen met mijn ATF2, kan niet meer behoorlijk TV kijken met mijn analoge 4:3 TV en mijn 15 jaar oude auto slurpt kennelijk teveel benzine waardoor ik het volle pond aan bijtelling krijg. Mijn windows 3.11 wordt niet meer ondersteund en mijn 386DX40 trekt het niet meer. Is dat mijn schuld?
Allemaal | 08-08-11 | 20:10
Ik zei roven in het Belang van het volk. Kleine nuance.
Obama .Man van vloeiende woorden, zeeën van hoop en emmers vol verwachtingen. Daar is niet zo heel veel van terecht gekomen. Change ligt ergens in een diepe kelder en lijkt het meest op een afgekeurd skelet dat niet bleef hangen aan het ijzerdaad van de werkelijkheid. De VS zitten nog steeds in een politieke,economische en sociale crisis, reageren halfslachtig op ontwikkelingen en zijn nogal de weg kwijt. Dat ligt niet alleen aan Obama. Maar hij heeft bitter weinig laten zien in de 3 jaar dat hij nu president is. En eigenlijk ook nauwelijks iets bereikt. Een te dure en nauwelijks uitvoerbare zorgverzekeringswet en heel veel geld in de economie gepompt met erg weinig resultaten als het gaat om banengroei zijn het meest opvallend. De centrale overheid heeft onder Obama een nog slechter imago gekregen in eigen land en het wijfelend optreden in het buitenland heeft het ontzag voor de VS weinig goed gedaan. Osama is uitgeschakeld onder zijn presidentschap. Misschien het hoogtepunt? Of waren het toch zijn speeches ? Obama blijft een sterk merk. Hij kreeg een erfenis
waar niemand om te benijden is maar heeft in 3 jaar niet laten zien de leider en president te zijn die iets kon bewegen of neer te zetten dat een herverkiezing rechtvaardigt.Obama aanhangers en fans moeten zich eens afvragen wat nog 4 jaar Obama voor verbetering zou kunnen brengen t.o.v de afgelopen jaren.
Het gaat allemaal goedkomen. De gouverneur van Texas, Rick Perry heeft laatst een massale bidorgie gehouden voor hulp bij de crisis en hij gaat zaterdag tijdens een speech bekend maken dat hij zich beschikbaar stelt voor het presidentschap van de USA.
Maak je geen zorgen meer. Deze man gaat alles met bidorgies redden.
Ook de christelijke homo-genezeres Michele Bachmann doet mee voor 2012. De bidorgies wil ze nog even over nadenken.
Gewoon nog even doorbijten dus en alles komt goed.
Er gaan wel hier en daar hardnekkige geruchten rond dat alles voor 21 december geregeld moet zijn want anders hoeft het niet meer.
@bakoenin | 08-08-11 | 20:37
'Geen bedrijf kan bestaan zonder de positie in de waarde keten van andere bedrijven.'
Daar is niets mis mee zolang een onderneming de keuze heeft om aan anderen te leveren. Exclusiviteit doorbreekt het model van de vrije markt (for lack of a better word).
'k Geloof aan een ondernemende maatschappij, een samenleving waarin mensen hun talenten zoveel mogelijk op eigen kracht benutten. Ergens in de recente geschiedenis zijn we van de rails gelopen. Is de beurs, de handel in lucht, dan toch de root of all evil?
Een hoop managers, da's al.
Semolina Pilchard | 08-08-11 | 21:04
Dat ben ik met je eens, en die zogenaamde privatisering is dan ook, hoe het in Nederland is gegaan, totaal verkeerd. Dan is het beter dat bij de overheid te houden. Er is simpelweg geen marktwerking in de zorg, en zolang dat er niet is moet je niet doen alsof het een markt is. Dat is vragen om nepotisme etc, zoals je hierboven zelf schrijft. Want kon een patient wel gemakkelijk van concurrerende zorg gebruik maken? Ik denk van niet.
Semolina Pilchard | 08-08-11 | 21:04
Als mensen geen geld voor hypotheken kunnen krijgen kunnen de prijzen niet zo stijgen: immers het geld is er dan niet voor om het ervoor uit te geven. Vroeger was de limit max 3-4 keer je jaarinkomen, dat lag midden 2000 op 7x. Dat is niet goed. Dat drijft de prijzen, en nog wel kunstmatig op.
bakoenin | 08-08-11 | 20:37
Het enige alternatief voor de vrije markt is de niet vrije markt, en dat is altijd erger. Compleet vrije markt bestaat idd. niet, maar het willen plannen van je economie is altijd slechter. Dat zien we in alle mislukte pogingen daartoe: of het nou socialisme, nazisme, communisme of ander isme was.
Juist de laatste 70 jaar heeft de mensheid heel veel voortgebracht en ook al zijn het consumentengoederen, ook zijn er langlevende nieuwe zaken door ontwikkeld, we noemen maar onze electriciteits infrastructuur, telefonie, internet, enz...
Dat we nu weer een crisis ingaan is trouwens redelijk normaal, omdat vrije markten idd niet perfect werken. Met een geplande economie vervallen we tot een permanente armoede staat, en dat is nog veel erger.
@La Bailaora | 08-08-11 | 20:27
Ben er niet zo zeker van dat huisvesting duur is geworden omdat ze voor iedereen bereikbaar werd gemaakt. De huizenprijzen liggen al pakweg vijftien jaar veel te hoog. Projectontwikkelaars en gemeenten willen allemaal een flink stuk van de (grond-)taart. Daarnaast zijn speculanten momenteel een sta-in-de-weg. Waarom is er zoveel leegstand van kantoorruimtes die prachtig als studentenhuisvesting kunnen dienen? Omdat de beleggers het verdommen er studenten in te laten. Dat levert te weinig op, vinden ze.
De zorgkosten rijzen de pan uit omdat de overheid niet op de vergrijzing wilde anticiperen. Pluche plakt lekker en na ons de zondvloed. Men wist al in de jaren vijftig dat we vanaf 2011 met een aanslag op de zorg te maken zouden krijgen, waarom dan niet de premies in samenspraak met zorgverzekeraars -nog een branche die zich kenmerkt door een gebrek aan concurrentie- geleidelijk aan verhoogd? Daarnaast heeft de zogenaamde privatisering in de zorg niets opgeleverd. Een hoop managers, da's al.
Innovatie moet vanuit een bedrijf zelf komen. De wil om steeds betere spullen te produceren -let's make things better- moet continu aanwezig zijn, niet de wens op steeds weer lauwe kots op te warmen en deze voor de hoofdprijs op de markt te brengen.
Misschien heeft het ook wel met opvoeding van de consument te maken. Nee, je hebt niet elk jaar een nieuwe smartpenis nodig!
Standard & Poor's erkent dat zij een fout van 2000 miljard dollar maakte toen zij de kredietrating van de VS verlaagde naar AA+. S&P vond de fout niet significant. De misrekening lag hem in de toekomstige verhouding van de Amerikaanse schulden ten opzichte van het bruto nationaal product. S&P schatte die veel hoger in dan andere experts.
.
Om deze kostbare fout voor de VS te rechtvaardigen motiveert S&P nu op politieke in plaats van economische gronden. Namelijk, de moeizame procedure tot een compromis tussen Democraten en Republikeinen op een besparing. Bovendien handhaaft S&P ook het 'negatief perspectief' voor het land, waardoor een nieuwe verlaging tot de mogelijkheden hoort.
.
De beurzen lijken een hysterische orgie van halve waarheden en geruchten. S&P hun orakel. Waarom is bijvoorbeeld een succesvol bedrijf als Apple nu in waarde gedaald, terwijl het vele miljarden aan cash op haar bankrekening heeft staan? Compleet losgezongen van de werkelijkheid.
Het westen is moreel en financieel failliet, vandaag lijkt een begin van financial reckoning day, maar het zal nog wel even duren voor de prutsers uitgeprutst zijn.
Om te scoren zal The Obamanator moeten vlammen.
----------------------------------------------
Dat kan alleen als hij zijn teleprompter bij de hand heeft ; en zelfs dan het het tegenwoordig moeilijk.
.
www.youtube.com/watch?v=omHUsRTYFAU
Semolina Pilchard
Ik zou hier niet meer reageren, maar nu kan ik het niet laten.
Nee, gemiddeld is niemand er op vooruit gegaan sinds 1950.
Ja, we kunnen meer consumeren, wat inhoud, aanschaf consumenten artikelen die een kortlopende waarde vertegenwoordigen.
Dit alles wel tegen een enorm oplopend staatsschuld, en persoonlijke schuld.
Dus, voor producten die een zeer kortlopende waarde vertegenwoordigen, hebben we lang durende schulden moeten aangaan.
Bezit van kapitaalgoederen is sinds 1950 in bezit gekomen van een steeds kleiner deel van de wereld bevolking.
Zie hier ook het mank gaan van de redenatie van de Oosterijkse school, en Hayek.
We kunnen niet meer vluchten in kapitaal goederen.
De zegeningen... gezondheidszorg, we kunnen nu veel meer genezen dan vroeger.
Dat is waar, maar dat is slechts een technologische ontwikkeling.
We hebben geen honger, nee in het westen niet, maar is dat de verdienste van het economische systeem?
De rest van de wereld is een tering zooi, en dat heeft onze schulden bubble niet kunnen verhinderen.
En nu? Morgen komt de zon weer op, gaan mensen hun ding doen, want ze moeten eten enzo. En weten we dat er geen systeem werkt, omdat de wereld niet maakbaar is.
Voor de dye hards... vrije markt bestaat niet, heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan. Iedere afspraak tussen mensen onderling die niet gebaseerd is op de ratio van vraag en aanbod haalt de vrije markt onder uit.
Geef maar eens zonder winst oogmerk een kind een ijsje of zo. Geen bedrijf kan bestaan zonder de positie in de waarde keten van andere bedrijven. Vrije markt is een sprookje voor mensen die heel simpel denken.
gewoon alle banken/schulden etc afschaffen, diegen die het overleeft, heeft dan wel bewezen darwin waardig te zijn.
Wat een treurnis allemaal. Iets opbeurends dan maar!
www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/det...
@Betweetert | 08-08-11
Kijk, wij kunnen praten! Nu ja, grotendeels.
Het is kwestie van tijd voordat de internetbelasting, buiten alle reeds bestaande belastingen, wordt geheven. Of de e-mailpostzegel.
Ik zou geen water aanschaffen, maar m'n geld gewoon lekker opmaken. Zoals u zegt, de overheid owned vroeg of laat toch wel je aars.
Plukkiehaar | 08-08-11 | 20:27 |
*Proest*
Semolina Pilchard | 08-08-11 | 20:13
Sta buiten de discussie, maar hulde voor de laatste twee alinea's van uw comment, ware woorden.
Semolina Pilchard | 08-08-11 | 20:13
Al die problemen die er zijn in de zorg, woningen, enz... komen door heel andere oorzaken. De zorg rijst de pan uit omdat we ook steeds meer zorg willen en omdat we steeds meer kunnen en we steeds ouder worden (vooral door die verbeterde zorg). En natuurlijk heeft de overheid een aantal zaken goed en een aantal zaken fout gedaan.
Er zijn een aantal zaken die we (misschien) niet aan de vrije markt overlaten (bv politie, leger, onderwijs, enz...), simpelweg omdat daar concurrentie niet mogelijk is (of niet wenselijk (bij volwassen onderwijs zou het denk ik wel kunnen)). Dan moet je dat ook niet willen. Op monopolische markten kan je het beter door de overheid laten doen, omdat je dan via de democratie er nog invloed op kan uitoefenen, in een bedrijf niet.
We zagen dat bv. op het spoor. In dat geval, houdt het dan gewoon bij de overheid. Dat de woningen zo duur zijn geworden had simpelweg te maken met het verruimen van de kredieten (zelfs mensen waarvan men wist dat ze nooit hun hypotheek meer konden betalen kregen een hypotheek), waar we nou juist nu zoveel problemen door hebben (huizenbubbel: in Spanje zijn er families met hypotheken van 70 jaar, dat is totaal van de pot gerukt natuurlijk, want zolang werk je nooit in je leven). Dat zien we in heel west Europa overigens. Ik zie niet in hoe het kon dat huizen zo veel sneller in waarde stegen dan dat wij produceerden aan echte meerwaarde in de economie.
Over goedkope lonenlanden. Dat houd je gewoon niet tegen. Je kunt mensen niet iets gaan verbieden in een ander land, en je land sluiten voor import doet een economie nooit goed. Het enige verstandige is zorgen voor innovatie zodat je op hoogwaardige producten blijft verdienen. Dat lukt in een aantal gevallen heel aardig, andere gevallen niet.
Het is de schuld van Wilders!!
Presindentruil, Obama voor Kim Jung Il, waarschijnlijk winwin voor beide landen.
@Reaguurders
CNN meldt net dat Obama een doe-het-zelf-zaak heeft verlaten met 2 meter touw in z'n boodschappenmandje.
www.youtube.com/watch?v=lJU81OBkFPk
Passend muziekje op zet.
Obama valt niet zoveel kwalijk te nemen. Hij heeft deze zooi geërfd van Bush en die kreeg het weer van Clinton.
Clinton is diegene geweest die de toezicht op Wallstreet verminderde en die Glass Seagall Act afschafte. En vlak Allen Greenspan ook niet uit.
Obama is een nietsnut maar deze zooi is niet zijn schuld.
♪ Zak eens lekker door, zak eens lekker door ♪♪
Hoe minder het geld waard wordt, des te rijker ik mij voel. *plop*
?HUH? Ik heb in ene een Chinese google?
Consumeren is dus weer het toverwoord. Ofwel meer geld blijven uitgeven en de problemen nog groter maken dan ze al zijn. Een groeiende economie en toch bankrupt gaan, hoe kan dat? Omdat er teveel afgeroomd wordt door aandeelhouders en overheden. Iedereen moet zijn geld blijven uitgeven totdat ze platzak zijn! Dan kan je namelijk doen als overheid wat je wil, want dan komt het aan op primaire levensbehoeften. De rek is er allang uit. Het enige nut dat dit dient is dat de bevolking steeds meer afhankelijk wordt van de overheid en deze kan doen wat zij wil onder het mom van "wat goed is voor de burger". Accepteer het volgende; de overheid is er niet meer voor u, u bent er voor de overheid". Sterkte ermee. Een samenleving zoals we dat ooit zagen in Rusland. De overheid bepaalt feitelijk alles. Als burger mag je werken en verder je mond houden. En maar dingen roepen over de toekomst van je kinderen en je flexibel opstellen en saamhorigheid. Ok, je mag nog roeptoeeren op je Blackberry, pc en op je Iphone, dat dan weer wel :-) Nog wel, want internet gaat ook nog ooit op slot, want saamhorigheid tegen een regering komt niet goed uit. Wie komen hier mee weg; de rijken !. Bilderberg in vol ornaat. En kom nu niet met alu hoedjes aanzetten, die staat al op. Je ziet het toch voor je neus voltrekken? Hier werd al jaren voor gewaarschuwd ! Happening right now. Investeren in goud? Schaf liever een watertank aan. Die gaat het nieuwe goud worden !
hoevenpe | 08-08-11 | 20:17 |
Kennelijk niet dus. Viel me wel op dat hij wat losliet over het beeld dat er bestaat over de besluitvorming in de V.S. En dat 'de wereld' zich afvraagt of dat wel in orde komt. Om vervolgens aan te geven dat hij 'op termijn / de komende weken' de voorstellen nader zal toelichten. Gebakken lucht dus. Behalve dan over de payroll-tax; daar liet ie zich vrij concreet over uit; dat moet volgend jaar effectief zijn. In de hoop dat het geld dan weer gaat rollen. Maar die verhalen kennen we; aanjagen van de economie noemen ze dat hier.
Het klopt dat Obama zijn beloftes nog niet is nagekomen.
Maar hoe komt dat!!!
De republiekeinen houden alle goede ideeen tegen zodat
Obama maar geen politiek gewin krijgt.
En ik moet zeggen het lukt ze aardig.
Maar ondertussen maken ze hun eigen land kapot en dat
alleen maar om Obama tegen te werken.
Of je nou links of rechts bent het gaat er toch om wat
is het beste voor je land.
Check de beurs : 10989,98 -454,63 (-3,97%)
daar gaat me geld
tijd voor een oude sok!
Whisper | 08-08-11 | 20:11 |
Had hij echt nog geen konijn uit de hoge hoed kunnen toveren? QE3 tm QE8 in de komende weken, extra bezuinigingen per direkt, terugtrekking troepen per direkt, hypotheekrenteaftrek? Iets dan maar, op deze manier staan we zo op 200 met de AEX...
Gister in Margraten geweest (had het nog nooit gezien )
En ik bedacht toen "jongens, jullie kleinzonen gaan nu naar Afghanistan"
Als je nu diezelfde wereld inkijkt die zij verdedigden toen ,dan lijkt het bijna voor niks geweest dat zij zijn gevallen, zoals nu hun kleinkinderen vallen.
Met het verschil dat de wereld er nu financieel een stuk beroerder uitziet dan toen.
@La Bailaora | 08-08-11 | 19:57
'Dat komt omdat nou juist omdat werknemers naar het bedrijf met de meest aantrekkelijke voorwaarden willen bijvoorbeeld.'
We hebben het over het neerleggen van de productie in zeer-lage-lonenlanden, toch? Dan snap ik uw reactie niet. Ben het met je eens dat kartelvorming en monopolies moet worden tegengegaan -al twijfel ik over het spoor; zie de chaos in de UK- maar er moet een onafhankelijke autoriteit zijn die daarop toeziet.
Laat ik u een andere vraag stellen: vindt u dat we de laaste decennia flink zijn vooruitgegaan? Ik vind namelijk van niet. Producten zijn slechter van kwaliteit geworden, de medische stand is niet heel veel verbeterd, zorg is duur, woningen zijn onbetaalbaar en de voedselprijzen stijgen allengs. Internet, smartphones, LCD-schermen, that's it.
Met betrekking tor de overheid, ik ben absoluut geen socialist, maar men moet ze toch enige credits geven voor het opzetten van decente huisvestings- en zorgprogramma's in de eerste decennia van de vorige eeuw. Zonder overheidsbemoeienis woonden de mensen in kleine, slechte gebouwde krotjes van huisjesmelkers. Verrek...
Eurotokkie | 08-08-11 | 20:04
Een president wordt aangenomen vanwege zijn liegvermogen, dus dat zal geen probleem zijn voor hem. Het is zielig dat de hele wereld naar zijn leugens opkijkt...
7 Lies In Under 2 Minutes www.youtube.com/watch?v=UErR7i2onW0
hoevenpe | 08-08-11 | 20:10 |
Bedoeling was om aan te geven dat na 't zuur nu 't bitter er aankomt.
Wat was de bedoeling nu? Ik hoorde niets wat de beurs zou gaan oppeppen... Zwak verhaaltje, een bevestiging van S&P: het komt door de republikeinen, als zij om gaan komt het allemaal goed... yeah right, alsof de tea party dat nu opeens wel wil...
@pius | 08-08-11 | 19:00
Die hoge schulden onder republiekeinen ligt aan hun 'starve the beast' politiek. Republiekeinen verlagen de belasting om de overheid te doen krimpen. In plaats daarvan gaat de overheid schulden maken om aan de macht te kunnen blijven. Werkt dus voor geen meter. Maar aLs je dit 'roven van het volk' noemt, dan vergeet je dat hier meestal belastingverlagingen tegenover stonden.
Mijn god... dat gaat hem niet worden... hij ziet er al totaal verslagen uit hahahahahahaha.... die kop van Obama spreekt boekdelen... ook de eerstkomende 4 jaar niet meer.... totale desperatie... verslagen.... been there, seen it, done it, fucked it..... hij vertrekt met stille trom,geloof me... zijn land in ellende achterlatend.... wat een teleurstelling voor al die GutMenschen van 4 jaar geleden hahahahaha...... triest dit... ik zie ze nog huilen van blijdschap... nog steeds het geloof hebbende dat een president(=puppet) het verschil kan maken..... maar ja... wij hadden Wim Kok... wij wisten binnen een jaar al genoeg... gelukkig kostte het ons maar een kwartje.....:-)
@ probatio | 08-08-11 | 20:06 | + 0 -
Procentueel blijft het nihil.
Tijdelijke opleving, de realiteit hakt er zo weer in.
Morgen dus voor de AEX weer gekut.
Azië opent straks met verlies, en zal 3% verliezen. Dit gaat nog even duren.
Dit krijg je er nou van als je andere landen dag in dag uit bombardeert met bommen van 800.000 dollar per stuk. Daarnaast moet je de lonen van die mensen ook nog betalen. Belastinggeld wordt daar primair voor dit soort dingen gebruikt, jaar in jaar uit.
En dan te bedenken dat men hier zo blij was met hem....
Voor het NOS was het een gehele gangbang, daar, tijdens de verkiezingen.
Met Eva in de hoofdrol.
BeunDeHaas | 08-08-11 | 20:05 | + 0 -
Op dit moment gelijk/paar punten hoger. Maar groot effect heeft het inderdaad niet gehad
U S A U S A U S A
and may god be with us.
't Ging al niet goed toen ik in The White house kwam,
downplayen S&P, Tax reforms (:)) en eindigen met verhaaltje over geldverslindend Afghanistan.
End.
Mensen, flikker toch eens op met 'blaming Bush'!!! Akkoord dat hij genoeg gefaald heeft, maar hij is niet de causale oorzaak van de ellende die er nu is. De ellende die er nu is, is een gevolg van accumerend overheidsbeleid sinds de jaren 30. Loskoppelen van de geldwaarde van de goudvoorraad, etcetera.
Niet netjes om zomaar weg te lopen bij een vraag uit de zaal...
In het kort; meer geld weg trekken bij de rijken, geven aan de armen en dan maar hopen dat het geld wel meer gaat rollen.
Go socialist!
Naaaah was dat het? Ik durfde erop te wedden dat hij zou aankondigen dat er om de VS te redden nog maar 1 ding opzit: Regilio Tuur bellen
blij dat ik niet in zijn schoenen sta.
Obama speecht, en de boers blijft zakken.
Ik denk niet dat dit erg veel heeft geholpen.
Had gehoopt op wat meer inhoud.
fraai stukje patriotisme en .... no comment :D Daar kunnen we het dan weer even mee doen. Voelt goed nu toch ?! :p
de gouden gulden | 08-08-11 | 20:03
Gast, ik heb ook wat edelmetaal, maar ik zou ook eens wat te bikken halen!:)
Wow dat was slecht! Als het kon zou 'ie die deur uit sprinten om voor de camera weg te komen.. We zijn geschroefd.
Toch zielig voor die man , hij moet liegen anders breekt er paniek uit.
#winning
Altijd die volksreligie en American Exceptionalism... Zo´n gezeik.
en weg issie
Die heeft dus gewoon niets gezegd.
nu medelijden aan het opwekken. nu heeft hij het over de dode soldaten. Hallo? Best erg wat gebeurd is, maar dit is niet het probleem waar we het nu over hebben. Hij probeert hier heel zielig nu zieltjes te winnen.
FAIL !
*meer goud kopen gaat*
Klaar!
payrolltaxcutextension = belastingverlaging
Afghanistan, hahaha
Ow nee, da's geen woordgrapje
lol hij gebruikt die crash om zijn boodschap kracht bij te dragen... ziek
Stomme yanken, en maar brassen met centen die ze niet hebben, lekker oorlogje voeren hier en daar. Het kan niet op..... ohh wacht ff, het kan wel op!
Juist, belasting verhogen, en toch minder belasting over je 'payroll' en 'jobless insurances' vanuit de overheid, zodat er 'money in the pockets' zit. Wat heb ik gemist?
-weggejorist-
Wellicht bush bedanken en niet Obama. Lekker makkelijk allemaal van u. Tnx 2 bush al die oorlog. We zien het wel, dit spel duurt al tijd langer dan Obama zijn beurt. Vraag is nu met welke oplossing hij komt.
"willing to share the burdens together, as one nation"
hmm
Volgens mij denkt de man op de straat daar heeeeeel anders over!
Waterige oogjes Obama...
"No matter what some agencies say, we'll always be a triple A country..". Probleem opgelost.
Krijgen we dat "wij zijn de goeiste" verhaal weer. Zo niet dan toch.
SkyNEWS now.
Split screen.
And never the twain shall meet.
Vrienden, het einde naakt.
Hij ziet niet helemaal kip lekker uit.. Ook lult hij teveel erom heen. Volgens mij weet hij heel goed dat het einde in zicht is.
Barbarous_Relic | 08-08-11 | 19:56 | + 0 -
warren buffet heeft ook een a verloren met z'n berkshire fonds
We've always been and always be a triple A country.
.
Het eerste klopt, dat tweede is grootspraak.
Hahaha, we have been, and always be, a triple A-country
jaja ze zijn natuurlijk weer the best
@kapotte_stofzuiger | 08-08-11 | 19:57 |
Zo heej dat gaat lekker met Bank Of Amerika -17%
Whoo hoo !
Obama gaat met uitkeringen strooien.
*met uitkeringen kan je pas strooien als je ze ergens anders gejat hebt
The return of the master.
@verhaard | 08-08-11 | 19:58 |
Witte retoriek in een bruin jasje. Het is net een Oreo :P
@ kapotte_stofzuiger | 08-08-11 | 19:57 | + 0 -
WhoopWHoop! Het helpt al, die speech!
Dus hij zegt: werkelozen krijgen geld, want die geld kunnen ze spenderen in bedrijven, die dan winst maken en dat is goed voor de economie?
TeeJee | 08-08-11 | 19:57
Misschien moeten de PvdA spinners naar USA verhuizen, daar werkt hun retoriek wel verfrissend
Nuthin' on the hand homies, walk on normally
Eindelijk belasting heffen!?
@ Barbarous_Relic | 08-08-11 | 19:56 | + 0 -
*gaap* en verder? Komt er nog wat nuttigs uit?
Semolina Pilchard | 08-08-11 | 19:45
Dat gebeurt ook helemaal niet. Dat komt omdat nou juist omdat werknemers naar het bedrijf met de meest aantrekkelijke voorwaarden willen bijvoorbeeld. De beste mensen zijn in een bedrijf nodig om de winst te verhogen. Dus ook op andere gebieden zorgt nou juist concurrentie ervoor dat de kwaliteit omhoog gaat.
Het enige wat moet gebeuren is zorgen voor zo veel mogelijk concurrentie en moet de overheid het dus makkelijk maken voor nieuwkomers op de markt en oligopolies, kartels, monopolies etc tegengaan. Ik heb liever 3 kleine bakkertjes in mijn straat dan 1 grote. Dan ga ik lekker naar diegene die de beste prijs/kwaliteitsverhouding levert.
Op iedere andere manier 'ingrijpen' in de markt, het dwingen van bedrijven en voorschrijven wat ze moeten doen, zal een verslechtering inhouden. Juist het willen 'plannen' van je economie zorgt voor veel ellende en een soort van socialistische staat. En dat heeft nog nooit ergens gewerkt.
w00t!!!
www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_new...
@verhaard | 08-08-11 | 19:55 |
Hij gebruikte zelfs een PvdA argument! Sterkste schouders en zo :P
Echt, de nieuwe Super Carriers zijn echt vet.
Doorlopen mensen,
Warren Buffet zou de USA een quadruple A rating geven als het zou bestaan.
Dus niks aan de hand.
dow en nyse gaan alleen maar lager...
Nice! Toch nog op belastingverhogingen aandringen. Goeie spin
Wat gaat ie doen, staat van beleg afkondigen?
Makkelijk om Oboema de schuld te geven van een situatie die is gecreëerd door de Amerikaanse politiek na 1990. Winst, winst, winst!
wtf, hij praat als een socialist. Net Chavez!
Quadruple A-rating. Droom verder.
haha ! Meteen over Buffet beginnen !
Coorperatisme ten top.
Obama zit in de binnenzak van de financiele elite, hoeveel bewijs is er nog nodig ?
*luistert even*
Ah, het is een verkiezingspraatje en even uit halen naar de andere partij :P
Hier gaat toch niet een fantastische Multi-Culti samenleving omvallen?
Een voorbeeld voor velen?
(die samenleving dan)
Amerika is op zijn teentjes getrapt door 1 van zijn eigen wapens.
OMG, meneertje gaat huilen over een rating agency. Dan ben je wel erg ver afgegleden.
haha hij probeert te redden wat er te redden valt.
aah financieel gezwans
rating agency's zijn fout slecht evil de nw banken
boehoehoehoehoe
Raad_maar_raak! | 08-08-11 | 19:53
spuit 11
Ieder voor zich en God voor ons allen , en weg is die.
Speech begint...
We have a visual.
ah, daar is barackje
Wat een duur ingericht pers kamertje voor een land dat tot in het oneindige in de schulden verkeerd!
De schoorsteen is uitgerookt?
Sensation White house?
@semolina: dat is wat ik bedoel. Wat me opvalt is dat de teloorgang van alles en gebrek aan kwaliteit van allerlei dingen om ons heen zo makkelijk geaccepteert wordt.
Waar staan de teleprompters?!
*paniekerig wordt*
Ik zou me ook schamen...
Oké, welke idioot zit mij te minnen? Kom maar op! Ik lust je rauw! Ik ben helemaal klaar met dat Amerika.
"My fellow Americans. I give up. Michelle will take over until we have found a suitable replacement. Eat your peas, and shut up. Farewell"
2 minute warning.
OT: wat een hondslelijk tapijt is het toch.
Nog 2minuten eindelijk !
*QE3 announcement voorspelt*
Print baby Print !
N0Styler | 08-08-11 | 19:46
Gaat dat ook op voor Griekenland, Malta, Portugal, Spanje, Ierland en misschien Italie?
Mooi plaatje hoor!
Let goed op die schoorsteen
het gaat beginnen
SSSST het begint
@de gouden gulden | 08-08-11 | 19:36 |
Ron Paul, een ware libertarier die de overheid wel weet te neutraliseren. Betwijfel alleen als de Amerikaan zijn voorstel gaat accepteren, namelijk de komende 20jaar op de blaren zitten.
Denk eerder dat de volgende president een president zal zijn die het meeste fictieve geld belooft te produceren, waardoor er weer 4jaar uitstel van executie gaat komen.
@ Shalome
Je mening was vroeger meer gewaardeerd op GS. Waar zijn je oude strijdbroeders gebleven?
Beeld!
Het Roze Leger F5ed .gov kapot. CIA vermoed hacker aanval, prez naar bunker.
stil, het begint..
en we zijn on air
Hé, een spreekgestoelte!
Aaaah we gaan beginnen!
Begonnen!
-weggejorist-
aha
Zit Obama nog te schijten ofzeau?
Ik wacht op dat baken van licht tweedekamer.groenlinks.nl/node/19069
@dutch driver | 08-08-11 | 19:43
Yep, goedkoop. goedkoper, goedkoopst. Bel eens een groot bedrijf, negen van de tien keer vertelt degene aan de andere kant van de lijn je dat het 'systeem vandaag erg traag is'. Of: 'we zijn bezig met een update, sorry, ik kan uw gegevens er niet bij halen'.
Waar is de vooruitgang? Waar is de kwaliteit?
Ik durf hier wel te stellen dat Obama fucked is. Hij moet trekken aan een dood paard, terwijl de republikeinen partijpolitiek boven landsbelang stellen. Ze willen de rijken rijk houden. Daar mag niet iets meer geld weg. Laat de arbeider het maar ophoesten. En laten we dan ook maar de verzekeringen afschaffen. Want man man man, het is veel goedkoper als mensen niet verzekerd zijn, of achteraf een rekening krijgen wegens: 'helaas, u bent door uw budget heen, betalen!'
Hier lult Obama zich niet uit. En de volgende president, waarschijnlijk republikein, zal Amerika definitief het laatste zetje geven.
Is dit wat ze bedoelen met 'fashionably late?'
Nogmaals
http://www.youtube.com/watch?v=Ah9W24oMIRc
Kom er maar in upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
Die lul is te laat !
YOURE FIRED !
+1000000000 voor mensen die nog steeds denken dat een president, Obama in dit geval, boven de centrale bankiers staat...
'Bush heeft het Obama ook niet makkelijk gemaakt' LOL
Als je president bent van een failiete corporatie en die corporatie vraagt al honderd jaar uitstel voor afbetaling aan een private bank die hierdoor steeds meer op niets gebaseerde rente introduceert in het systeem waardoor de corporatie het geld nooit meer terug kan betalen... Denk je dat die president dan nog enige macht heeft?
Sjesus, hoe lang moet het nog duren? #manmanman
dutch driver | 08-08-11 | 19:43 | + 0 -
Ja 80% draait XP .
dutch driver | 08-08-11 | 19:44 |
ik zit short. en op goud.
Was ironisch.
@La Bailaora | 08-08-11 | 19:38
Toch geloof ik niet dat uitsluitend streven naar winst vooruitgang oplevert. Kijk maar naar de trend om alles goedkoop en nog goedkoper te willen produceren. Op een gegeven moment is de Chinese rommel alweer te duur, verkast men India. En daarna?
Aardig gek:
Losers (% price change)
MGIC Investment Corp. MTG 2.25 -0.93 (-29.25%) 452.58M
Centerline Holding Co. CLNH 2.55 -0.70 (-21.54%) 130.30M
Radian Group Inc. RDN 2.26 -0.50 (-18.12%) 300.84M
Bank of America Corp. BAC 6.74 -1.43 (-17.50%) 68.30B
Helios High Yield Fund HHY 22.91 -4.77 (-17.23%) 156.37M
@whisper... not too fast boy; ik denk dat je morgen nog met gemak short kunt gaan...
En de centrale bank maar miljarden uitgeven aan staatsdocumenten van Italië en Spanje. Waar blijft dat onderpand in de vorm van land, vastgoed, industrie en jonge levenslustige rondborstige vrouwen?
Is het iemand al opgevallen dat er niks meer werkt in deze wereld? dat alle systemen mankeren en geen enkele afspraak nagekomen wordt? alles gaat op 80% en iedereen accepteert het...
Ze horen eigenlijk in de schuldsanering maar het besef is er nog niet
@ZDEV | 08-08-11 | 19:40
Yep.
Mooi moment om morgen long te gaan. :)
Raar moment om een speech te geven zo op het midden van de dag. Dat belooft wat, of juist niet.
Hebben ze bij het witte huis een achterstalige betaling op het internetabbonement ofzo?
BoA zelfs al -17,38%. Zie je ineens 1/5 van je waarde van je bedrijf verdampen. Hoewel, 1/5 van weinig is natuurlijk niet zo veel aan de andere kant
@MartinR | 08-08-11 | 19:39
Dat willen ze niet...
www.youtube.com/watch?v=4XuItt6iuMc
Beurs ondertussen lekker doorschieten omlaag. Als hij na de speech omlaag blijft gaan is dat de eerste keer in de historie.
@Sliptong | 08-08-11 | 19:38
Dat heb je met een latere tegel alweer goedgemaakt.
plastic zakje | 08-08-11 | 19:27
Nederland doet niet onder voor Syrië wat dat betreft.
Storing met de teleprompter
@ Cspan : www.cspan.org/Events/President-to-Addr...
Zo te horen loopt de pers net binnen, gaat zo beginnen.
.. of hij heeft -nog even ter ontspanning- geyle neuqseks met Michelle. Dan kan het nog wel even duren..
En ik dacht nog wel dat RTL een deal had met Obama :(
@Sliptong | 08-08-11 | 19:37
En zijn credit card was maxed-out. Geen enkele beveiliger die wat kleingeld op zak heeft.
-weggejorist-
@plastic zakje | 08-08-11 | 19:37
Hoeveel kudo's heb ik verdampt?
Typisch barack zit gewoon aan een J te hijsen,http://www.youtube.com/watch?v=Ah9W24oMIRc
Heeft iemand al de sleutel van de kooi gevonden ?
Innovatie verdwijnt naar de achtergrond. Zie het eens zo trotse KPN/TNT/PTT.
Semolina Pilchard | 08-08-11 | 19:27
Wanneer innovatie naar de achtergrond verdwijnt, gaat op de langere termijn ook de winst omlaag, en dat is slecht voor aandeelhouders. Vergeet niet dat aandelen 'investeringen' zijn voor toekomstige winsten. Aandeelhouders kijken dan wel naar heel korte termijn winsten wanneer ze innovatie uitknijpen. Gebeurt wel eens, maar meestal toch gewoon niet.
Enne, PTT was natuurlijk geen trots bedrijf, nooit geweest, want was simpelweg van de staat. Ook de opvolger KPN niet, omdat het voortkwam uit een vermaledijde monopolie. Vandaar ook dat het zoveel problemen had en heeft met innovatie.
PTT/KPN had een zeer eenvoudige 'ride', het zijn simpelweg bedrijven die door de staat miljoenen 'gratis' klanten hadden door het ouderwetse niet-concurrerende systeem van telefonie. Toen ik jong was, was een telefoontje plegen dan een zeer dure zaak (dat krijg je met monopolies). Daar kwam een einde aan toen er concurrentie werd geintroduceerd, de prijzen van telefonie zijn sindsdien ongelooflijk gekelderd. Maar PTT een trots bedrijf noemen, nee, dat was het niet.
gaat goed met de financials zo te zien: banc of america - 16 procent; citygroup - 10 procent; royal banc of scotland - 10 procent. meer: www.google.com/finance?q=bac#
de crisis raakt weer de banken, wat is er toch aan de hand? gaat de 11de weer een bank omvallen?
@Semolina Pilchard | 08-08-11 | 19:37
Ghehe.
@Sliptong | 08-08-11 | 19:36
Te vroeg gegokt. ;)
@verhaard | 08-08-11 | 19:36
Ze hadden de rekening niet betaald. Alweer niet.
@Sliptong | 08-08-11 | 19:27
My hollow Americans.
@kapotte_stofzuiger | 08-08-11 | 19:34
Ik kop hem even in: hij zit nog bij de KFC?
zou nu wel een mooi moment zijn als hij buitenaards leven bevestigd dan heeft niemand het meer over een geldcrisis...
Ah.... De Grote Ellende is begonnen: Amerika heeft geen internet meer
pius | 08-08-11 | 19:25 |
ja *zucht*
En echte oplossing voor NL zie ik niet.
Voor Amerika heb ik echter goede hoop op Ron Paul.
Veel meer kandidaten zou ik internationaal gezien ook echt niet weten, maar ik spreek dan ook niet alle talen.
Er zullen vast her en der nog wel wat pientere mannen rondlopen. Maar schaars zijn ze zeker, en massaal genegeerd door de media des te meer...
De mensen zullen het toch echt zelf moeten ontdekken... iets dat waarschijnlijk nog wel even gaat duren, if ever...
Eurotokkie | 08-08-11 | 19:31
Ja, en dat is allemaal Wilders zijn schuld.
waar blijftie nou
altijd hetzelfde liedje met die negers
altijd te laat
Geen dollars meer om de upload te betalen?
@plastic zakje | 08-08-11 | 19:31
Ik dacht even een primeur te hebben.
Wanneer begint 'ie nou ?
Obama, kom is van die plee af!!
Waar blijft ie?
Wel weer vooroordelen bevestigend bezig zijn; de eerste zwarte president die ook steeds te laat is.
Staat de helikopter voor Obama al klaar want die verlaat als eerste het land.
jezus kan weer niet connecten....
de gouden gulden | 08-08-11 | 19:20
Hear, hear, compleet eens met uw comment de VVD en het CDA zijn de grootste socialisten.
Dit schiet niet echt op zo.
@Sliptong | 08-08-11 | 19:29
Ik zie alleen nog maar de aankondiging.
Red Leader | 08-08-11 | 19:24 | + 0 -
Obama is toch even president geweest van een failliet land en zo zal hij de geschiedenisboekjes ingaan.
Beginnuhhh bitte.
Alweer te laat.
We are live.
Mark Rutte hoeft als braafste jongetje nooit zo'n speech te geven.
"My fellow Americans. We need your change. Please."
@La Bailaora | 08-08-11 | 19:21
Winst komt vanzelf als een bedrijf zich onderscheidt. Zodra aandeelhouders echter eisen dat er jaarlijks meer hun kant opkomt, wringt een bedrijf zich in allerlei bochten om het doel van haar broodheren te behalen. Men kapt in zogenaamde onkosten, kleedt het product uit, belazert de klant om maar aan de maximale winst te geraken. Innovatie verdwijnt naar de achtergrond. Zie het eens zo trotse KPN/TNT/PTT.
Ik ben dan ook voor felle concurrentie, maar dan tussen bedrijven van gelijke omvang op een echte vrije markt. Een krachtige mededingingsautoriteit zou daarop toe kunnen zien.
@ZDEV | 08-08-11 | 19:23
O ja, en dan nog die waxinelichtjeshouderwerper die al bijna een jaar in voorlopige hechtenis zit, ZONDER PROCES!
Balkeneinde | 08-08-11 | 19:18
Die speech van Thatcher +1
ZDEV | 08-08-11 | 19:23 | + 0
Dus kunnen we de volgende keer gewoon weer op de PVDA stemmen.
Altijd hetzelfde liedje als een domme Republikein je voor is gegaan.
en.wikipedia.org/wiki/National_debt_by...
En die teabaggers moeten zeker het land gaan redden.
@ZDEV | 08-08-11 | 19:23
We hebben zelfs een democratie met een ongekozen staatshoofd die de wetten moet ondertekenen, willen ze geldig zijn. Ik heb het met je eens.
de gouden gulden | 08-08-11 | 19:20
Mooi en orgineel denkframe. Zit wat in ook. Ware het niet dat de vrije markt uberhaupt niet bestaat nooit bestaan heeft en nooit zal bestaan.
Al is de SP wel voor het laten oplopen van de eigen(nederlandse) staatsschuld en het begrotingsoverschot.
En dan gaat het adagium 'de wereld van de SP zouden we allemaal wel willen maar wie gaat dat in godsnaam betalen' weer op.
Je kent het wel waarschijnlijk.
Die Obama maakt er nog een grotere puinhoop van dan Bush ,knap werk .
Eurotokkie | 08-08-11 | 19:19
Wat had je dan verwacht? Het feit dat hij de eerste zwarte president is, is als een molensteen aan het been. Hij durft niets, juist daarom. Om geen schertsfiguur als eerste zwarte te slaan.
Overigens, is ie redelijk grijs geworden in een paar jaar. Heb het met hem te doen.
plastic zakje | 08-08-11 | 19:15
Beter lezen: ik ben een groot fan van democratie maar niet de schijndemocratie zoals we kennen waarbij het geen klap uitmaakt voor welke partij je kiest: de overheid dijt toch verder uit...
Doc Damage | 08-08-11 | 19:19 |
Heb je 'm door?
De roverheid creerd monopolies voor bedrijven dmv overbodige regelgeving en vergunningen, zodat nieuwkomers op de markt geen kans maken.
Een vrije markt is zo slecht nog niet, hoewel de markt nog nooit echt vrij is geweest ...
We kunnen de Euro met de Franse slag redden, als we de Publieke Omroep en onwikkelingshulp opheffen.
Uitgangspunt is dat er 7,2 miljoen Nederlandse belastingbetalers zijn en de rente op de Nederlandse Staatsschuld 2,7% is en blijft.
Om de rentes in Italie en Spanje ongeveer 1,2% lager te houden mbv de ECB, levert een risico voor de Nederlandse belastingbetaler op van: 14,8 miljard. Dat is 2050,- a 6700,- per Nederlandse belastingbetaler aan aansprakelijkheid. www.bloomberg.com/apps/news?pid=syndme...
Om Griekenland voor nog een jaar te redden kostte: 5,7% van 209 miljard = 11,9 miljard Euro aan Nederlandse aansprakelijkheid. Dat is 1650,- Euro per Nederlandse belastingbetaler.
Om het huidige ESFS (het tijdelijke crisisfonds van 440 miljard) op te tuigen kostte ons: 25,1 miljard Euro aan aansprakelijkheid. Dat is 3480,- Euro per belastingbetaler.
De aansprakelijkheid voor de Nederlandse belastingbetaler door de Eurocrisis ligt nu totaal dus op 7180,- Euro. Voor heel Nederland is dat 51,8 miljard. Incidenteel komen daar nog de kosten van kwijtscheldingen bovenop. Dat is een nader te bepalen percentage van 51,8 miljard.
Er moet rente (2,7%) over deze 7180,- aan garanties betaald worden door de Nederlandse belastingbetaler naar Nederlands tarief. Dat begint met 195,- Euro per jaar aan rentelasten per belastingbetaler.
De Jaarlijkse rentelasten van onze Staatsschuld door de Eurocrisis en Transferunie stijgt dus met: 1,4 miljard/ jaar en groeit door tot 2,0 miljard/jaar over tien jaar.
@MartinR | 08-08-11 | 19:18
Goed bezig. Ik moet er ook niet aan denken om morgen wakker te worden in de brandende puinhopen van steden die ooit deel uit maakten van de Randstad.
Doc Damage | 08-08-11 | 19:14
Wat een onzin. De invloed van de publieke sector is veel groter op de overheid, die zijn twee handen op één buik. De Nederlandse overheid zou juist meer moeten doen voor Nederlandse ondernemers in plaats van ze alleen maar hun geld afpakken.
Als er een scheiding moet komen dan is die er tussen politieke partijen en het maatschappelijk middenkader. Geen PvdA die vuistdiep in sociaal-welzijnwerk zit. Geen GroenLinks in allerlei vage milieufundamentalistische subsidieclubjes en geen CDA dat vuistdiep in stichtelijke kerkmissiewerken zit.
Semolina Pilchard | 08-08-11 | 19:17
dan moet je niet de winst aanpakken, maar de mono en oligopolies. Meer concurrentie dus, het niet bestaan van concurrentie is het probleem, niet de winst. Winst kan wel degelijk een doel zijn, omdat dat een zeer belangrijke menselijke factor is om van zijn stoel af te komen om wat te doen. Ook arbeiders gaan vooral werken om 'winst' te maken (salaris), om te kunnen 'consumeren'.
Deliberate Economic Collapse www.youtube.com/watch?v=N2CfBiV79lw
ZDEV | 08-08-11 | 19:11 |
Coorperatisme via de overheid via de Centrale Bank.
Weldegenlijk een vorm van socialisme.
'rechts' als in vrije markt of kapitalisme bestaat overigens niet meer.
Alles en iedere partij is links en socialistisch, de 1 is wat meer en direct socialistisch als de ander. Maar allemaal vallen ze onder de definitie van socialisme. Zelf de VVD. (eigenlijk met name)
Het klinkt raar, maar de SP is nog de minst socialistische partij.
Alleen sommige punten van deze partij zijn dan wel extreem en direct socialistisch te noemen.
Maar in financiele termen is de SP het minst socialistisch, en wellicht vallen het CDA en de VVD in financiele termen onder de grootste socialisten.
Ik noem bijvoorbeeld een Griekenland, Steunfondsen, en ga zo maar door.
Allemaal punten waar de SP tegen was.
Niet dat ik van de SP ben, ik minacht ze allemaal, maar feitelijk kom ik tot deze conclusie.
ZDEV | 08-08-11 | 19:18
De partijen zijn de overheid;)
Zijn bloeddiamanten trouwens een beetje een goede investering in deze tijden?
Sliptong | 08-08-11 | 19:16 |
Ja bang er bang voor. Het is een sluw systeem die overheid. Zij stelen ons geld en proppen dit dan weer in kansloze projecten waaraan de betrokken bedrijven gruwelijk verdienen. Na een actieve loopbaan als politicus ga jezelf aan de slag bij zo'n geld slurpende partij.
@kapotte_stofzuiger | 08-08-11 | 19:17
Is zeer prettig ja. Het is alleen de kunst je hoofd er nèt op tijd weer uit te halen. Of de zak van het hoofd halen, kan ook. Dat is een persoonlijke keuze.
Heeft ie geen fuck gedaan, krijgt ie alsnog de zwarte piet.
Nou ja, Osama (1 letter verschil) is deaud.
Die Obama maakt er nog een grotere puinhoop van dan Bush ,knap werk .
Doc Damage | 08-08-11 | 19:09
Rogier dat.
Sliptong | 08-08-11 | 19:13
Nee, dat is helaas de politiek. Geen partij die het lef heeft de overheid aan te pakken.
SODEP | 08-08-11 | 19:12 | + 0 -
Dan ga ik over op de borrel, heb ik een paar flessen van staan in de kelder.
Bedankt voor je bezorgdheid, maar met de lijn zit het goed, en ik heb me reeds landelijk terug getrokken, dus die hordes zullen wel mee vallen.
In een echte democratie heb je keuze om een falende overheid te vervangen door een andere.
ZDEV | 08-08-11 | 19:11 |
Zonder staat, geen staatsschuld, geen democratie maar een vrije markt vol keus.
Er bestaat niets zoals "gemeenschappelijk geld".
Een staat zou dus geen schulden kunnen maken, zonder dat geld elders van burgers te stelen.
www.vrijspreker.nl/wp/2011/08/thatcher...
@ZDEV | 08-08-11 | 19:11
Wat het overheidsgedeelte betreft ben ik het me je eens. Kapitalisme is echter niets meer waard zodra belangrijke markten bestaan uit enkele spelers -oligopolies- en aandeelhouders de (non-)kwaliteit van producten en diensten bepalen. Winstmaximalisatie zuigt. Die ratrace moet stoppen. Een bedrijf dat een goed product levert, maakt winst, maar winst kan geen doel an sich zijn.
@plastic zakje | 08-08-11 | 19:15
In een plastic zak te steken. Schijnt ook heel prettig te zijn.
pius | 08-08-11 | 19:12
LOL
dear country man where bankrupt, we have been for years , we cant borrow anymore. lets do less politieks to get a vote but lets fix our country
of zoiets .....
nja in kort van de dollar af met z'n allen en we hebben er een 3e wereld land bij
@Doc Damage | 08-08-11 | 19:14
En wat gaat die uitgerangeerde politicus dan doen na zijn politieke loopbaan? Het zal altijd zo blijven gaan.
@ZDEV | 08-08-11 | 19:11
Nou, doe mij het Noord-Koreaanse systeem maar, hoef ik zelf tenminste niet na te denken en kan ik mijn hoofd gebruiken voor... Ja, voor wat eigenlijk?
ZDEV | 08-08-11 | 19:11 |
De overheid is het bedrijfsleven. Daar gaat het fout. Moet een scheiding zijn van kerk en staat en ook van bedrijfsleven en staat.
@ZDEV | 08-08-11 | 19:11
Zuivere democratie is nergens voor handen. Het uitgangspunt is "hoe kan ik zoveel mogelijk stemmen scoren" i.p.v. "welke beslissingen kan ik nemen om het land er zo goed mogelijk voor te krijgen ook al kost mij dat misschien stemmen". Ach, is het ooit anders geweest?
De theepartij is hier oververtegenwoordigd trouwens.
*bakkie koffie zetten gaat*
Red Leader | 08-08-11 | 19:11
Ik maak zelf wel uit wat ik doe rooie. En het antwoord op je vraag is nee.
Maar dat spreekt voor zich.
@MartinR | 08-08-11 | 19:05
Pas maar op dat je straks na de Apocalyps niet zonder komt te zitten. En, erger nog, te dik bent om de kannibalistische horde voor te blijven. Morgen is het ieder voor zich!
@novocaine | 08-08-11 | 19:07
Iedereen weet dat er een grote basis van buitenaardsen op the dark side of the moon zit. Mars, pfff.
Sjonge wat ineens een hoop SP-ers hier.
Kapitalisme is het minst slechte systeem.
Een overheid die de hand niet op de knip kan houden heeft niets met kapitalisme of socialisme of welke andere stroming dan ook te maken, maar met mismanagement.
Het probleem is niet het falen van het kapitalisme maar van democratie. In een echte democratie heb je keuze om een falende overheid te vervangen door een andere. Alleen maakt een keuze niet uit. In de USA niet en in Nederland niet.
De overheid is geen bestuurslaag met kerntaken meer, maar een woekerend monster dat door alle politieke partijen -links en rechts- wordt gevoed. Een monster dat een gat in de hand heeft en structureel meer uitgeeft dan het binnen kan slurpen.
pius | 08-08-11 | 19:06
Zitten ze toch altijd?
Niet mauwen.
@Kets22 | 08-08-11 | 19:07
En ik zei nog wel zo dat we daar geen dictator voor nodig hadden...
Ik zag Obama zojuist in een flits deur de gang lopen met een handdoek en een ring, het zou toch niet.........
Shalome | 08-08-11 | 19:07
Ik dacht dat carter de reinvestment-act invoerde, dat was de start.
En kijk is naar de datum op de wet, werd Clinton niet de zoveelste republikeinse president genoemd. Of weet je dat niet meer.
Ik noem dat rationeel turnen.
pius | 08-08-11 | 19:06 |
Daarom vroeg ik al of een ander het beter had gedaan? De troep van Bush opruimen, net nadat de reaganomics een beetje waren weggewerkt, zou voer iedere kleur president bijna onmogelijk zijn geweest. Hiervoor werd al bij Obama's aantreden en zelfs voor zijn aantreden gewaarschuwd. Amerika is fucked sowieso.
Gaat Obama nou 30 minuten op de wc zitten?
@kapotte_stofzuiger | 08-08-11 | 19:05
Dat zou een leuke afleiding zijn. Misschien hebben ze een nog slechtere boodschap.
Maarruh, ik ga lekker zwemmen. En niet in geld nee, gewoon in water.
Later.
*bezit
Sliptong | 08-08-11 | 18:56
Is dat wel genoeg Lebensraum ?
NASA heeft leven op Mars ondekt??
lijkt me de enige reden om live te gaan
Crisis is begonnen onder Clinton, you morons. Hij deed de Glass Seagall Act uit de jaren 30 teniet (na '29 opgericht zodat beursbengels niet meer met spaarcentjes van het gepuepl mocht spelen) en wilde bovendien dat elke Amerikaan een huis kon kopen al hadden ze er het geld niet voor. Daarna kwam het domino-effect.
Domdidom.
Hij is aan het schijten.
Red Leader | 08-08-11 | 19:02
Bush de schuld geven is als zeggen dat chinezen chinees spreken. Obama zat in een very fucking bad or very fucking bad dilemma.
A nochoicescenario.
Sliptong | 08-08-11 | 19:04 |
Niet in kopen in zin van 'Ik heb toch al' mag ik hopen ?
Als je geen goud of zilver zit neem je erg veel risico.
Better spread your wealth my young grasshopper...
*genoeg extra tijd om verse popcorn te bakken*
Thee drinken in de VS heeft een totaal andere betekenis.
*popcorn weer even in zak doet*
@Life_Of_Slice | 08-08-11 | 19:03
Ik denk dat Obama dat bewust heeft gedaan vóór het RTL nieuws. Hij schijnt dikke mik met Rick Nieman te zijn.
SODEP | 08-08-11 | 19:00 | + 0 -
*bier en chips in de kast laat staan*
Hmm, ik grijp elke gelegenheid aan om bier en chips te pakken.
*bier en chips pakken doet*
De informatie is belangrijk genoeg om een half uur langer de zaak voor te bepraten.
Zouden de aliens dan toch geland zijn?
Ralph Nader maar eens een kansje geven?
@de gouden gulden | 08-08-11 | 19:03
Gewoon niet kopen. Niets aan de hand. ;)
Nu ineens 19.30??
Nah en voor iedereen die op Obama zit te zeiken: had een andere president (lees stroman) het beter gedaan?
Misschien dan meteen op RTL Nieuws? Ben benieuwd.
Niet alleen op tijd betalen lijkt een probleem...
Mmm zo te zien moet ie nog even een plasje doen.
Het_leuke_zuiden | 08-08-11 | 18:56
Duidelijk, maar dat is aan denkend rechts niet besteed. Je zou er toch bijna links van worden.
Half uur later dus. Mooi, want de pizza is nog niet bezorgd.
WTF... half uur verzet...
19:30 komt het online >.<
Is het nou met 30 min. verplaatst?
Ai, het wordt 1.30 ET, wanneer dat ook mag zijn...
oooohhh,
het wordt toch half 2 kek,
half 8 nl tijd
Goudprijs 66.6 USD omhoog *alu hoedje opzet*
Wordt half uurtje later mensen.
Het word een half uur later!
Dit onderwerp vermoeit me. Is veel groter dan Obama en zijn VS, want het gevolg van meer dan twintig jaar lamballen en roulette spelen in the West. Laat maar instorten. Tijd voor kleinschaligheid. Weg met het uberkapitalisme.
Slipsnifter | 08-08-11 | 18:55
Ik weet niet of zij juist gekwalificeerd zijn voor zulk een oordeel.
canis lupus | 08-08-11 | 19:00
Ja, je kan altijd nog Bush of Washington de schuld geven in dit geval.
Of de slavenhandel.....
For all, two years have passed. For me, it's the next day. My feelings haven't changed... That's a nice tree. - Thanks. May I do something for you, fellow Americans? Mr. Vice President, Mr. Secretary, the missiles are flying. Hallelujah!
Neem nou maar aan dat dit een speech wordt in de trant van: "Lieve mensen maakt u zich geen zorgen etc etc."
Globalisering is stom...
Als alle wereldleiders nou de handen ineen slaan en drastische hervormingen en bezuinigingen aankondigen... dan is die crisis binnenkort opgelost.
Het wordt tijd dat iedereen de mouwen op strookt en zonder gezeur die bezuinigingen slikt. Gewoon weer even back to basic. Binnenkort komt er wel weer een betere tijd.
Zolang de grote bedrijven belastingtechnisch net zo worden voorgetrokken als kampers hier...
Als hij ballen heeft verklaart hij den totalen krieg aan China. Maar dat zal wel weer niet...
*bier en chips in de kast laat staan*
Wat Dombo Bush allemaal overhoop heeft gehaald, brei je niet in een paar jaar weer recht. Onmogelijke taak en dan word je ook nog dwars gezeten door die nationaal-socialistische theemutsen van de Tea Party ( Hee, wat zie ik daar, onaneer jij? Dat mag nie hè?!)
Zou reaguurder "Herman286" hem nog steeds een baas vinden?
Met een teleprompter en de pers in de zak kun je wel president worden en een Nobelprijs scoren, maar het land echt besturen en crises oplossen, daarvoor is meer voor nodig.
ZDEV | 08-08-11 | 18:50
Wat denk je dat de Amerikaanse overheid geroofd heeft voor het Volk? Terugbetaling is slechts een logisch en welverdiend loon.
Het Amerikaanse volk heeft lang genoeg geparasiteerd op moeder aarde en zijn bewoners. Het is onze schuld maar jullie geld zei een voormalig president ooit. Een republikein was dat geloof ik.
Hopelijk stort het land trouwens definitief in onder een conservatieve president. dat zou moreel gezien het enige juiste zijn.
Want die zijn schuldentechnisch zowel qua percenatage als qua hoeveelheid verhogingen van het schuldenplafond veruit koploper. Terwijl dat normaal helemaal geen rechts trekje schijnt te zijn heb ik vernomen.
Rare jongens die Amerikanen. Wat jullie.
Hahaha, Obama, hahaha.
Precies wat ik van hem verwachte.
FAIL!
Sorry links Nederland....
Het zij zo.
2014 komt de next generation Super Carrier in dienst, als het mee zit.
Beter en groter dan de laatste Nimitz class.
(btw, dus)
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."
@pius
Bush kreeg ook niet bepaald een topatleet in zijn schoot geworden. Patientje was toen al chronisch ziek, al waren de symptomen nog niet altijd zichtbaar.
En voor ons geldt: een groot, sterk Germaans rijk oprichten met Germanica als hoofdstad (Berlijn red.) en een nadcer te bepalen munt als wettig betaalmiddel. Van Vlaanderen tot aan Oostenrijk inclusief Denemarken, Zweden en, onder voorwaarden, Noorwegen er bij. Wij passen veel beter bij elkaar dan die aartsluie Zeuro's en die halve gare theedrinkers op dat verloren eiland. Van de VS hoeven we niets meer te verwachten en dus zullen we een sterke natie moeten oprichten die de concurrentie met Azië aankan. En nee, er hoeft geen dictator aan te pas te komen. Grenzen op slot, tuigh er uit en vol gas. Ik heb er zin an.
Obama staat nu in de gang te checken of 'ie alle loze beloften wel uit z'n hoofd kent.
Ik zeg: Goatse.
The American Dream, and then you wake up.
In ander nieuws. "Zwarte Maandag valt mee".
@pius | 08-08-11 | 18:53
"en is geen God"
Nou... volgens de NOS en de vara scheelde het niet veel hoor.
Ja maar wat wil je nu, in 2008 konden de Amerikanen kiezen tussen 1 of 2 off-budget oorlogen, dan krijg je dit....
@spaceman236
Zoek eens op: Community Reinvestment Act
Doel: Alle ubertokkies aan een hypotheek helpen.
Middelen: Banken krijgen ubergaranties van overheid, of als ze niet meewerken een uberboete.
Uitkomst: Lange tijd grof geld verdiend, bankiers happy, beleggers happy en overheid happy.
En toen: Poef zei de bubbel en nu, bankiers fucked up, beleggers fucked up, overheid fucked up.
Mijn mening: Banken valt niets kwalijk te nemen. Als de overheid ervoor zorgt dat je voor elke kilogram stront 50 dollarcent krijgt, dan ga je alle mogelijke manieren verzinnen om zoveel mogelijk poep te produceren. Net zoals de hypotheken voor de inrendabelen.
Obama kreeg een klinisch dode patient van Bush en is geen God.
Dat is het wel zo'n beetje.
Ik vermoed dat het niet lang duurt voordat de V.S. onder curatele van China komen te staan.
Whisper | 07-08-11 | 21:43 |
Ik val in herhaling.... *Sorry aanbieden doet.*
Beginning Shortly: "President Obama Speaks to the Press"
*popcorn pakt
Zelfs in de USA heeft de overheid te veel macht en een te grote greep op de economie om deze om zeep te kunnen helpen door meer uit te geven dan dat ze van de bevolking kunnen roven.
The land of opportunity.
Nu met extragratis staatsschuld.
Obama: "Dear people, you are fucked! Gna, gna gna.."
Yes, we cannot!
Je kan klagen wat je wilt maar het is niet niks wat die vent allemaal op moet zien te lossen.
Na de bende die veelsteveel termijnen Bush hebben aangebracht mag hij er van mij wel langer over doen dan 1 termijntje om dat land uit de hele diepe kuil te halen waar het nu in zit.
Speechen, speechen... blijft meer oplezen. Moet je voor de gein eens zoeken op 'teleprompter' bij google afbeeldingen.
Nou spannond, ik neem aan dat het om 19u loos gaat?
Alsof die clown nog maar iets te vertellen heeft, half Amerika is eigendom van de Chinezen...
Weer een voorleesbeurt van zijn teleprompter? Kijk ik nog liever naar de verzamelde werken van Joop den Uyl.
QE3 kom er maar in !
REAGEER OOK