Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grote GS Giro 555 Zaterdagquiz

NLhelpt1.jpg Quizvraagje: bij welke door u medegefinancierde publieke omroep werkt de afzender van dit mailtje? A Vara B Powned C Ikon D WNL Goede antwoorden worden omgezet in klinkende euro's voor het riante salaris van deze omroepmedewerker die in een huis woont met centrale verwarming en elke dag zijn avondmaaltijd uit een luxe supermarkt trekt alvorens zich heel betrokken het leed van Afrika aan te trekken de zakken van corrupte regimes in de Hoorn van Afrika die het geld vervolgens niet verdelen onder creperende hongerbaby's maar er in Nederland gefabriceerde wapens van kopen. En vergeet niet: mensen gaan dood omdat u geen geld stort! Het is UW schuld!

Reaguursels

Inloggen

Wat zei Lao-Tse ook nog maar weer? Iets over een man geen vis geven maar een hengel zodat hij altijd te eten had? Klopt helemaal!

www.sportvisserijnederland.nl/include/...

Generaal Tapioca | 31-07-11 | 17:24

toen ik zojuist inlogde op mijn e-bank pagina van de ABN AMRO bank verscheen boven mijn overzicht de advertentie ( ? ) van de gezamenlijke hulporganisaties met de opdracht "geef op giro 555 " ten behoeve van Somalië ed.
De lobby van de goedverdienende weldoeners à la Karimi
gaat kennelijk zover dat een bank als de ABN AMRO, , mij middels mijn privépagina mij gebiedt, immers, "geef "is gebiedende wijs, geld over te maken naar 555. Ik vraag mij af waar de ABN zich mee bemoeit.

Jan Boule | 31-07-11 | 14:42

Zal wel niet correct zijn, maar scheelt ons wel weer een hoop asielzoekers. *Mompelt iets over piraten die miljoenen bij elkaar gijzelen...* Antwoord op de vraag: zal de communistische staatsomroep VARA wel weer zijn. Luister maar eens een week naar Radio 2 (de heer ontwaakt) en het zuur zit je de hele dag in je bek...

De Zure Citroen | 31-07-11 | 12:29

6,1 kind... Doe daar eens wat aan, in plaats van elke keer op ons gevoel inspelen.

GaatDeGoedeKantOp | 31-07-11 | 11:05

A vara natuurlijk.

Waarom helpen??????
Laat Ze verrekkuhhh. Is toch kanloos volk

@de Bree | 30-07-11 | 13:04 |
Wat is daar mis mee?
Zouden ze hier ook moeten invoeren.
Em dan beginnen bij pedo martijn.

klasseman | 31-07-11 | 10:55

Als wij het geld niet brengen, komen ze het wel halen.

drentie | 31-07-11 | 09:57

Peter Bakker ex-Topman van TNT gaat onze euro's naar Hongerig Afrika brengen.

sites.bnn.nl/page/overbnn/overnachting...

De tegenstellingen worden het duidelijkst bij het geliberaliseerde TNT.
Postbodes wordt daar een loonsverlaging van 15 procent door de strot geduwd.
De ‘loonmatiging’ voor de top daarentegen is zacht gezegd relatief: de bonus voor TNT-baas Peter Bakker bedraagt dit jaar nog altijd 460.000 euro.

Om winstgevend te blijven voert TNT flinke bezuinigingen door.
Daarbij verdwijnen duizenden banen. De bonussen bedragen maximaal honderd procent van het jaarsalaris.

Ella | 31-07-11 | 07:41

KeurMeester | 30-07-11 | 15:00 | + 2
Dank voor de link.
Het aantal Goede Doelen instellingen is van 2005 tot 2011 verminderd.
Hebben ze dit lucratieve bijltje er vrijwillig bij neergegooid?
.
Aantal instellingen
714 881 1.096 1.004 920 203

Ella | 31-07-11 | 07:24

toetanchamon | 30-07-11 | 21:08 |
Want:
Nederland Helpt: het geld van kansarme Autochtonen uit NL, naar corrupte Rijken in Afrika te sturen.
Het is UW schuld! Als dit niet voldoende lukt.

Ella | 31-07-11 | 06:59

Over de willekeurige geplaatse balkjes: We kunnen er niets aan doen dat het balkje bij Rouvoet toevalligerwijs onder zijn neus zit. Echte willekeur, hoor! Wel lol.

Betwetertje | 31-07-11 | 01:05

Ach, de wereld is overbevolkt, wat uitdunning kan geen kwaad. Dat het de meest kwetsbare treft heet natuur.

Ironisch Naakthuisje | 31-07-11 | 00:54

@Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:57
In Somalië moet dat lukken voor 2 knikkers.

Koninging Beatricks | 31-07-11 | 00:36

Giro 555, de publieke omroep en politici, ik zeg leugens ,list en bedrog. Dit heeft niks te maken met een goed doel.

toetanchamon | 30-07-11 | 21:08

Niemand "An aid-institutions paradox? A review essay on aid dependency and state building in sub-Saharan Africa" gelezen? Je kan ze wel vis geven, maar zonder ze te leren vissen hebben ze straks weer een probleem. De landen moeten onafhankelijk van hulp worden. Stuur liever mensen heen om te helpen, dan er nonstop geld heen te pompen.

UwIdioot | 30-07-11 | 21:03

Echt? Ik pleeg dus gewoon genocide op een deel van de bevolking dat niet voor zichzelf kan zorgen (kom er maar in Darwin) en voor overbevolking van de aarde zorgt, ZONDER ook maar een vinger uit te hoeven steken? Ik wist niet dat ik het in me had...

Da was ik nie... | 30-07-11 | 20:46

Ik zeg condooms ipv eten....

*Over pornosex gesproken*

de deurwaarder | 30-07-11 | 19:59

Erfenis van Calvijns gedachtegoed: schuld, we hebben allemaal schuld. Maar het blijft triest, zo'n mager baby'tje met grote ogen. Dan zou ik zo'n moeder wel toe willen schreeuwen: "Zie je wat je gedaan hebt, stomme tut-hola? Voortaan iets slimmer zwanger worden!" Mea culpa? Niks hoor!

Theodoros | 30-07-11 | 19:39

Goede doelen zijn big business. (punt!)

Rikketiktik | 30-07-11 | 19:29

Past alleen WNL in, lijkt me.
Voor 'Vara' en 'Ikon' hoort 'de' te staan en 'Powned' is te lang.

Oxydator | 30-07-11 | 19:08

Was mijn nick maar "Giro555" , Dan had ik jaarlijks ruime belangstelling gehad.

Cor Rupteling | 30-07-11 | 18:51

daarom stem ik ook voor om die 109 miljard aan Afrika te geven in plaats van die gyros vretende grieken

SIRSMOKEALOTT2 | 30-07-11 | 17:59

musiqstore | 30-07-11 | 14:45
Ah, u is een wereldverbeterererd. Hoeveel schuift dat nou in die softe sector? Een ton, twee, drie?

Smarties | 30-07-11 | 17:53

Ik heb wel geld gestort. Niet op 555, maar direct naar de wapenfabrikant.

Smarties | 30-07-11 | 17:46

A.

BarneyBoner | 30-07-11 | 17:41

KeurMeester|30-07-11 15:07
Dank voor deze info. Ik maak er 8 euro van!

S 2 de I 2 de R | 30-07-11 | 17:26

C

benzinebar | 30-07-11 | 17:11

@hanz71 16:11
Stort jíj dan maar een paar meiertjes om daar "gewoon zo'n lekker "wauw"-gevoel bij te krijgen,weet je wel..."
Met haat,wrok en/of zelfmedelijden heeft dit evenveel te maken als Geert Wilders met Noorse Anders.Niets dus.
Van jouw centjes tanken de lokale machthebbers gewoon hun Maybach nog effe vol.
Slaap lekker.

R.B.Scott | 30-07-11 | 16:28

Ach gut, haat, wrok en zelfmedelijden zijn in Nederland tegenwoordig groter dan menselijkheid

hanz71 | 30-07-11 | 16:11

Voor wat nou weer???

Jan Gordelroos | 30-07-11 | 16:05

Volgens de zusterpartij van de PvdAllah in de Hoorn van Afrika is er helemaal geen hongersnood.
Allemaal een verzinsel van ons westerse heidenen.
Dus geen honger... dus geen centjes naar 555.
Probleem weer opgelost.
NEXT!

copywriter | 30-07-11 | 15:59

Tis niet waar ook
die mensen sterven sneller dood als wij iets geven.
per slot van rekening worden daar kogels en wapens van gekocht (volgorde kan ook andersom zijn). Wees lief voor de afrikaanse medemens en stort nix.

Cyaegha | 30-07-11 | 15:55

Het enige wat ze daar en in bijv. India moeten doen is condooms/pil gebruiken. Door de alsmaar verbeterde gezondheidszorg in de laatste decennia gaan er juist te weinig mensen stuk en neemt alle ellende alleen maar toe. Maar er is hoop: in een land als Thailand kregen vrouwen 30 jaar geleden nog gemiddeld iets van 5 of 7 kinderen en dat is nu al minder dan 2. Nu maar hopen dat die hulp organisaties eens helder uitleggen dat ze moeten kappen met baby's werpen.

Drs.. Gelul | 30-07-11 | 15:47

@synchronicity | 30-07-11 | 15:31
Dus wat ga je nu doen, nu je het probleem hebt blootgelegd? Ik bedoel; mensen gaan deaudt doordat jij hun grondstoffen koopt en goedkope arbeid gebruikt!

Joost Maghetweten | 30-07-11 | 15:47

Natuurlijk de VARA want zij zijn verschillig.

Rest In Privacy | 30-07-11 | 15:42

@Zyprexa20mg | 30-07-11 | 15:29 | + 0 -

Heb je ook een betrouwbare bron die je bewering bevestigd?

Santac | 30-07-11 | 15:42

Ik kies voor X

Kamervraag | 30-07-11 | 15:41

Mensen gaan dood omdat wij hun grondstoffen kopen en hun goedkope arbeid misbruiken, niet omdat we niet storten... (meer export en goedkope arbeid = meer geld = meer eten = meer baby's = meer mensen = afhankelijker van import en hulp = niet duurzaam + oorlog en gaat nu dus mis).

synchronicity | 30-07-11 | 15:31

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 15:13

Heer van Zichem | 30-07-11 | 15:05
Tja, het staat er echt!

KeurMeester | 30-07-11 | 15:08

S 2 de I 2 de R | 30-07-11 | 15:00
Het is aftrekbaar van de belasting. De knechten van "de Jager" gaan direct na het bekend worden van het ingezamelde bedrag uitrekenen hoeveel menschen gemiddeld dit doen en hoeveel er dan overblijft voor de overheid die vervolgens het overgebleven geld kan "schenken".

KeurMeester | 30-07-11 | 15:07

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 15:05

Omdat ik ook een hart heb zal ik 100 euro overmaken op 555. Ik haal daar wel al de 93% af die nooit aankomt want anders slaap ik van kwaadheid weer niet de komende nachten...

S 2 de I 2 de R | 30-07-11 | 15:00

Ben lid van A en B. Wat win ik?

Santac | 30-07-11 | 14:53

WatDeNeuk!..... volgens al shabab of hoe die baba's en zijn rovers ook mogen heten is er helemaal geen honger en ja in deze tijden dat we niet meer rechtsom mogen kijken ga ik toch echt af op de woorden van de somalische zusterpartij van de PVDA,dussss.... geen honger geen geld.Hohoho linkse rakkers,niet meteen beginnen te blaten en te jopen,wij rechtse mensen hebben echt een luisterend oor voor jullie!

Knappe snuiter | 30-07-11 | 14:50

Ze zouden natuurlijk ook gewoon een forse lading androcur in het water kunnen doen dat die kant op gaat. Ik weet zeker dat het probleem niet bij de droogte aldaar ligt, maar dat het vooral een probleem is dat ze daar fokken als konijnen.

JaapStar | 30-07-11 | 14:48

@musiqstore | 30-07-11 | 14:45
Daar had je nou niet speciaal een nick voor hoeven aan maken.
De mening van links kennen we al.

Che_cuevara | 30-07-11 | 14:47

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:46

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:36
Als die zoet genoeg is lust ik hem wel.

Che_cuevara | 30-07-11 | 14:45

Dit artikel valt onder vergezocht gezeur. Rechts kan dus ook zeuren.

musiqstore | 30-07-11 | 14:45

necrosis | 30-07-11 | 14:36 |
er wordt ook veel opgepot of doorgesluisd naar zuster- en dochterorganisaties (zodat die het ook weer eerst kunnen afromen)

Helligen Hendrik2 | 30-07-11 | 14:40

Zijn dat niet precies dezelfde filmpjes van vijf jaar geleden?, ik zou er niet raar van opkijken.
We worden toch zo verschrikkelijk in de maling genomen door die uitgekookte welzijns industrie, het is onze schuld, zucht.

lanexxx | 30-07-11 | 14:38

Reken er maar niet op dat ik ook maar 1 rooie rotcent overmaak. Wat hebben die lui in Afrika ooit voor MIJ gedaan?? BAH!

Helligen Hendrik2 | 30-07-11 | 14:38

@KeurMeester | 30-07-11 | 14:30
Er komt doorgaans niet meer dan plm. 10% terecht bij de doelgroep.
Als er 7% blijft hangen bij de "organisaties", vraag ik me af waar de overige 83% blijft.
Of mogen we dat niet weten?
*vraagtekens zet bij die 7%*

necrosis | 30-07-11 | 14:36

Che_cuevara | 30-07-11 | 14:25
Vooruit.
*plop*

Overigens kan Giro555 al bijna een meloen op haar rekening schrijven.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:36

13.000.000 binnen, as we speak. Wat zullen de organisaties achter het gironummer in hun handjes wrijven. Er mag immers 7% bij de organisaties blijven hangen voor apparaatskosten: projectvoorstellen, administratie, evaluatie, controle en rapportages.
Lekker toetsbaar ... kuch.

KeurMeester | 30-07-11 | 14:30

Een reactie uit Haiti, waar behoorlijk wat "goede doelen" Euro's verbrand zijn:

If all the money supposedly was going to Haiti it would be great but most of the money is going to the UN, NGOs, and help groups that are just raking in the dough while they drive around in their $80,000 automobiles vacationing at donators expense.

tum378 | 30-07-11 | 14:30

Hmm, ik heb ook last van hongersnood nu *gaat een boterham met hagelslag maken*

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 14:29

@Parsons | 30-07-11 | 14:24
Het gaat niet over honger, maar over lekkere trek.

Che_cuevara | 30-07-11 | 14:27

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:13
Dan moet je niet storten maar er nog eentje open trekken.

*plop*

Che_cuevara | 30-07-11 | 14:25

@Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:14
Mijn brievenbus bevindt zich op plm. 1,40 meter hoogte.
Dat gaan de meeste mannen niet halen.

necrosis | 30-07-11 | 14:25

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:17 |

Ik woon dan ook in het hoge noorden gelukkig. Een voordeeltje is natuurlijk dat bepaalde Randstadsproblemen zich vanzelf oplossen (lees: remigreren) als de peop de ventilator raakt.

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 14:22

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:14
Ik zal oppassen.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:19

lekker slank om door de schoorsteen te kunnen!

Captain Fishfinger | 30-07-11 | 14:17

en lekker warm voor nabetaandenvoetjes!

Centauri | 30-07-11 | 14:19

Zonder ontwikkelingshulp was er geen honger geweest in Afrika. #FEIT

Parsons | 30-07-11 | 14:18

Gooi het maar weer in de bodemloze put genaamd 'Afrika'... Dat men tegenwoordig denkt dat het gebruik van ''ze gaan dood'' genoeg is, zegt eigenlijk wel genoeg. Zullen we eerst maar eens de voedselbanken oplossen in Nederland!?

Davidson | 30-07-11 | 14:18

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:17

Che_cuevara | 30-07-11 | 14:15

almost.

my stuggetion:

die zwarte onderjurkjes kleden zo af ...

Dusss

Centauri | 30-07-11 | 14:17

Wat een gelul: tegen december krijgen ze allemaal weer een baantje. Zijn ze meteen lekker slank om door de schoorsteen te kunnen!

Captain Fishfinger | 30-07-11 | 14:17

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:16

Centauri | 30-07-11 | 14:09 |

Liever de gulden voor mij, Florijn echter ook acceptabel. Zie ik ook FL voor alle prijzen. Het zullen waarschijnlijk wel goud en zilveren munten moeten worden. Ik ga straks niet met een buideltje lopen, veeeel te gevaarlijk.

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 14:15

Saladin Chamcha | 30-07-11 | 14:13 | + 0 -
Of overdag als je nachtdienst of werknietis hebt..

Rector Reflector | 30-07-11 | 14:15

Als het B is, zeg ik per direct mijn lidmaatschap op. Anno 2011 nog een afdeling "Nieuwe Media" hebben voor je internetgebeuren.. onbestaanbaar!

En wat Afrika betreft, lost de overbevolking daar zichzelf wel op zolang wij ons daar niet mee bemoeien. Post-koloniale wanbestuurders verdwijnen vanzelf als er niets meer te besturen valt. Er is nog genoeg te doen hier in de directe omgeving. Daar investeer ik veel liever in.

Zware Majesteit | 30-07-11 | 14:14

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:14

Die mensen gaan sowieso dood, of ik nou geld stort of niet.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:13

@Saladin Chamcha | 30-07-11 | 14:11
Slapen doe je gebruikelijk iedere nacht.

Saladin Chamcha | 30-07-11 | 14:13

Who cares anyway?

Barbatruuk! | 30-07-11 | 14:12

Centauri | 30-07-11 | 14:11
Da's mooi, volgende keer zal ik het um vragen.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:12

blikjegrolsch | 30-07-11 | 14:07
*ik ben niet thuis door brievenbus schreeuwt*

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:11

Tjongejonge, zelfs dat is teveel gevraagd.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:04

Amice Reineart weer waar je buikdancerinnen kunt halen ...

Centauri | 30-07-11 | 14:11

Wat gaan ze met dat geld doen dan? Voedingsbodem creëren voor een nieuwe hongersnood? Zo lang afrika zo achterlijk is als het nu is, gelden gewoon simpele natuurwetten. Als er ergens een te grote populatie is met te weinig middelen, zal deze populatie gedecimeerd worden zodat de middelen weer toereikend zijn, door ziekte, honger en geweld. Dit is de enige manier om uit een dergelijke situatie te komen zonder structurele aanpassingen in voortplanting en sociale netwerken.
Zonder dit mechanisme zijn de komende generaties gedoemd te blijven leven in een vicieuze cirkel van abjecte armoede, honger en een orgie van geweld in een travestie van de post-moderne samenleving. Zo houdt men een miljardenindustrie van global civil society draaiende, in feite een uiterst geraffineerde neo-kolonalialistische machine van duurzame uitbuiting en afhankelijkheid.
Maar goed, ik wil toch 30% korting op mijn broek van de oude collectie en die tv begint ook wel erg oud te worden, dus ik houd mijn grote waffel mooi dicht en kijk of er wellicht een graantje voor me mee valt te pikken. Een mooi baantje bij oxfam, dat lijkt me wel wat. Een paar ton per jaar wegtikken en dan ook nog met een goed gevoel gaan slapen ieder jaar, want hart voor de goede zaak natuurlijk. Grootmoedig investeer ik 10% van mijn netto inkomen rechtstreeks terug in mijn organisatie. Dat zal dat neo-liberale tuig leren!

Saladin Chamcha | 30-07-11 | 14:11

De mooie gulden *nostalgische zucht*

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 14:05

Ikzelf opteer de Florijn.

De buidel ben ik al aan het breien.

Centauri | 30-07-11 | 14:09

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:06

niet vergeten je bel af te zetten.

Centauri | 30-07-11 | 14:08

@tuinpad
*rinkel rinkel rinkel*

blikjegrolsch | 30-07-11 | 14:07

Héél mooi scrabblewoord, mijn complimenten.

Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:47

Alstublieft!

... ff wachten en ik skreit ernog meer in het vat.

Centauri | 30-07-11 | 14:07

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:03
Da's waar.
Als ze morgen aanbellen, doe ik gewoon alsof ik niet thuis ben.

Werkt altijd.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:06

VictorF | 30-07-11 | 14:03 |
Goh, een GS-redacteur die voor eigen parochie spreekt. Je verwacht het niet.

blikjegrolsch | 30-07-11 | 14:05

Centauri | 30-07-11 | 14:01 |

Ja ok. Dat dan weer wel. De mooie gulden *nostalgische zucht*

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 14:05

Centauri | 30-07-11 | 14:02
Ze schijnen daar zelf goed te kunnen dansen maar zelfs dat zie ik ze niet doen.

Tjongejonge, zelfs dat is teveel gevraagd.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:04

*plop*

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:02

*plop*

Centauri | 30-07-11 | 14:04

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 14:03

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:57 |

Jaaa, maar dat soort ruwe beelden mogen we dus niet zien he! Al de resorts zijn er vakkundig uitgesoept uiteraard.

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 14:03

in mijn tuin sta ik tot mien enkels in de zompigheid en neen ik doe niet aan aardbeien.

Centauri | 30-07-11 | 14:03

Brussen preekt voor eigen parochie: iedereen is niks. Hij zet zich af, dus hij bestaat.

VictorF | 30-07-11 | 14:03

Nou, laat het allemaal maar mijn schuld zijn.
Ze staan morgen toch niet voor mijn deur met z'n allen daar uit Afrika.

Ik neem er nog 1.
*plop*

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 14:02

Pff.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:59

Kunnen we niet een paar goeie regendancers sturen.

Centauri | 30-07-11 | 14:02

eeuwige schuldgevoel.(?)

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 13:59

zij dragen nog wel guldens in de pocket. dat dan weer wel.

Centauri | 30-07-11 | 14:01

Centauri | 30-07-11 | 13:54 |

Hebben onze nieuwe provincies mooi een vreselijke fout gemaakt! Mogen ze naar Nederlands gebruik zich nu ook blauw gaan betalen aan belastingen. Daar hadden ze mooi geen rekening mee gehouden. Waren de andere eilanden toch slimmer uiteindelijk. Mochten die onverhoopt kopje onder gaan helpen we ze toch wel met ons eeuwige schuldgevoel.

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 13:59

Als die negerts nou gewoon even op Youtube keken hoe je water kunt maken.
Pff.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:59

SODEP | 30-07-11 | 13:56

Serieus!

Centauri | 30-07-11 | 13:58

eenKAA | 30-07-11 | 13:53

jahahaaa ...

dat zeiden 'ze ook van 666 en/of 999

Centauri | 30-07-11 | 13:57

Dit was nog zo'n fantastische actie van 555.
nos.nl/artikel/211030-merendeel-geld-n...

Ja hoor, blijf uw geld storten voor de arme directeuren, managers, relatiemanagers, raden van toezicht ... ect... ect.. van de diverse "hulp"stichtingen.

KeurMeester | 30-07-11 | 13:57

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:57

@Centauri | 30-07-11 | 13:33
Echt? Nou, zo zie je maar weer hoe snel dat soort dingen gaan aldaar. Problem solved.

SODEP | 30-07-11 | 13:56

Maar voor de rest is hij nog heel.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:53

U steigdT steeds meer in mijn waardering mijn besste.

Avë.

Centauri | 30-07-11 | 13:56

Minder neuqen, meer werken.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:56

Centauri | 30-07-11 | 13:53
Dat ook.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:55

En ons maar uitlachen! Gaan die schuldbewuste sukkels weer...

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 13:50

*fluistermodus on*

dat doen ze toch op de ned antillen/provincie.

Centauri | 30-07-11 | 13:54

Stuur condooms.

sjaakdeslinksesul | 30-07-11 | 13:54

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:51
Gehad van een gulle gever, dat moet wel.
Zo'n mooi gekapt snorretje.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:53

Angst voor 555 lijkt me onterecht, redelijk transparant allemaal tegenwoordig en anders kun je rechtstreeks het World Food Program ondersteunen... www.wfp.org/donate/

Dat het daar allemaal niet lekker loopt is waar, maar als je mensenlevens kan redden door wat geld weg te geven is dat alleen maar mooi... structurele oplossingen nog mooier natuurlijk.

Reaguren over strijkstokken en wiens schuld het is voegt verder niet zo veel toe... helpen als je dat kan en wil!

eenKAA | 30-07-11 | 13:53

@Centauri | 30-07-11 | 13:50
Euh, die heeft zelf zijn gebit even moeten repareren.

Maar voor de rest is hij nog heel.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:53

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:51

of op/in het tandje/gezicht?

Centauri | 30-07-11 | 13:53

euhhh

ik heb een splinter in mijn oog.

en ik ontken wederom wéér vanalles.

Centauri | 30-07-11 | 13:52

Centauri | 30-07-11 | 13:49
Al het staal voor die beugeltjes smelten ze om naar AK'67.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:51

@Hoefnagel | 30-07-11 | 13:50
En de overige 7% gaat in de achterzak.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:51

not a daaim!

Gijssie | 30-07-11 | 13:51

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:49
Ja hè.
Gekregen, niet gejat.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:51

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:42 |

Ik zie het al helemaal voor me. Al die negertjes in hun standstoel bij het zwembad van hun luxe 5 sterren resort, zippend aan een pina colada. En ons maar uitlachen! Gaan die schuldbewuste sukkels weer...

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 13:50

Ja, het oog wil ook wat.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:48

eh heb je die tandarts wel heel gelaten die laatse keer?

Centauri | 30-07-11 | 13:50

C lijkt me het meest voor de hand liggend, hoewel het zwarte balkje daar net iets te lang voor is.
BTW, volgens Bolk blijft ca. 93% aan de strijkstok hangen.

Hoefnagel | 30-07-11 | 13:50

@ShagzModo | 30-07-11 | 13:47
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:49

Wat een leuk snorretje heeft Andre eigenlijk..

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:49

Met wel heele mooie WITTE tandjes!

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:42

Centauri | 30-07-11 | 13:45

even voor de synopsis:

ik hebt nog geen enkel afrikaantje daar met een beugeltje kunnen bespeuren .

hmnggg ...

Centauri | 30-07-11 | 13:49

@Centauri | 30-07-11 | 13:45
"Met wel heele mooie WITTE tandjes!"

Ja, het oog wil ook wat.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:48

Centauri | 30-07-11 | 13:45
Dat ze gesponsord worden door Prodent vertellen ze er ook niet bij, die negerts.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:47

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:47

@Centauri | 30-07-11 | 13:41
Ook dat nog.
Die man krijgt het nog hard te verduren.

Dus storten maar.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:47

de VRAAG is: komt dat geld aan in AFRIKA?

ShagzModo | 30-07-11 | 13:47

ik mis tegenwoordig wel die heeele kleine luciferdoosjes ....

ach wat rent de tijd toch snel

Centauri | 30-07-11 | 13:47

En weet je wat nog het ergste is ?

Zij zeuren om water terwijl bij ons het water tot aan de lippen staat met al die Europese sorus.

Met wel heele mooie WITTE tandjes!

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:42

Centauri | 30-07-11 | 13:45

van Beauneau kunnen wij allemaal héél veel leren.

Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:38

dat gebeurden toch aan een grachtengordelgrachtenpandgracht te 020 ofseau ...

Centauri | 30-07-11 | 13:42

Centauri | 30-07-11 | 13:36
Psies, daar hoor je die lui ook niet over.

Een beetje zielig voor de camera gaan zitten, wat vliegen erbij en klaar.
'Kassa' denken ze dan.
Al die kinderen die verplicht op toneelles motten omdat hunnie vader te lui is om een put te graven.

En weet je wat nog het ergste is ?

Zij zeuren om water terwijl bij ons het water tot aan de lippen staat met al die Europese sorus.

Egoistisch parasieten, dat zijn het !

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:42

Dat kun je zo'n man toch niet aandoen?

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:37

later zou die goede vent dan op de voedselbank gaan moeten bijwerken om kleine afrikaansje kindje te fourageren.

Centauri | 30-07-11 | 13:41

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:38

@Herr Kaloin | 30-07-11 | 13:21
Je faciliteerd die mensen in Afrika niet door te doneren.
Maar je moet er wel rekening mee houden dat, als je niet doneert, je het wel moeilijk kunt maken voor de directeur van een hulporganisatie,
Het zou zo maar kunnen gebeuren, dat als niemand niet meer doneert, deze beste brave man uit zijn villa moet en in plaats van met een dikke Mercedes met chauffeur, een fiat uno tweedehands moet aanschaffen en zelf rijden.

Dat kun je zo'n man toch niet aandoen?

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:37

Ik heb het zojuist nog even enorm lopen checken en alle publieke omroepen hebben een advertentie van Arke reizen naar Afrikaanse bestemmingen op hun frontpage staan.
Kijk, dat is nou ontwikkelingshulp 3.0: de Afrikanen de handjes laten wapperen en ze daarvoor betalen. Ik weet trouwens niet helemaal zeker of Dubai en Egypte de hoogste prioriteit genieten, maar daar gaan de reizen van Arke volgens de advertentie in ieder geval ook naar toe.

Chiant | 30-07-11 | 13:37

@ mezelf
Dan gaat negerdtje pas volgende week dood i.p.v. deze week!!!

the wanderer | 30-07-11 | 13:36

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:31

Ja obi Teun.

Zo van: " Ach, die arme Europeanen, laten we eens wat inzamelen voor zonnebanken "

cq Griekenland IJsland financial affairs helpen alflossen enseau ...

Centauri | 30-07-11 | 13:36

Als ik daar mee de ellende kan verlengen stoet ik 5,-

the wanderer | 30-07-11 | 13:34

-weggejorist-

de buren | 30-07-11 | 13:34

Sytze_Vliegen | 30-07-11 | 13:23
Ola.

Ja, een beetje wrang om dat merk ijs te noemen terwijl al die kindertjes dorst hebben.

Ik weet het.

*proest*

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:34
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 30-07-11 | 13:34

Die mensen gaan sowieso wel dood heur. Next.

SODEP | 30-07-11 | 12:24

*fluistermodus aan*

heey pssst. Die waren toch al deaud?

Centauri | 30-07-11 | 13:33

Meerkeuzevragen brengen de traumas van mijn opleiding bij InHolland weer boven.

Ik kies antwoord E.

Boyo | 30-07-11 | 13:33

Live Aid 3?

nieuwsflits | 30-07-11 | 13:33

Als wij hier een kudt zomer hebben, hoor je ze daar ook niet.

Zo van: " Ach, die arme Europeanen, laten we eens wat inzamelen voor zonnebanken "

Flikker toch op met die *kuch* zielige mensen, zij kunnen toch niet verwachten dat we MJ uit zijn graf toveren om een liedje op te nemen ?

Hier, hij heeft het al eens eerder gedaan.
www.youtube.com/watch?v=k2W4-0qUdHY&am...

Nog geen generatie geleden en nu alweer in de problemen.

Nee, geef het weer maar de schuld.

Lui volk.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:31

Dat kan alleen maar de IKON zijn.

roba10 | 30-07-11 | 13:31

ehhh ...

ik zet ff m'n vloerverwariming een tikkeltje hoger.

Centauri | 30-07-11 | 13:31

B

Dagobert D. | 30-07-11 | 13:28

Mensen gaan sowieso dood in Afrika. Is het niet door oorlog, honger of aids. Mijn belastingcenten is het enige wat ze krijgen. Daar ga ik dit keer geen enkel extra bijdrage voor doen. De SHO's krijgen steeds grotere panden, auto's en de bestuurders worden ver boven de balkenende norm betaald. Het geld wat ze sturen gaat op aan corrupte tussenpersonen en regeringsmedewerkers. Het eten wat we sturen ligt te verrotten in de havens. En dan de godsdienstwaanzinigge idioten die de weg versperren voor doktoren. Als die geluk hebben komen die de kampen in. Anders worden ze wel weer ontvoerd voor losgeld door een geldhongerige warlord.

Daar kan de 1.5 miljoen van Ben Knapen of Gekke Bertje Koenders wel hard van de toren blazen dat WE moeten geven. Chantage door de BN'ers zijn deze week weer in vorm van hartverscheurende commercials opgenomen.

nieuwsflits | 30-07-11 | 13:26

Bert, Het IS OOK onze schuld. Die hongerende kindertjes bestaan door al die miljarden en miljarden die we al in Afrika gepompt hebben. Ok, het grootste gedeelte is naar andere dikbuiken gegaan maar toch. Nu gaan we ze wederom redden en over een paar jaar mogen we ons dubbel zo schuldig voelen.

Reaguurbuis baby | 30-07-11 | 13:26

Ik ga voor C

Tobi | 30-07-11 | 13:25

@mercy | 30-07-11 | 13:23

O, ja en de prijs mag naar (strijkstok) 555

Rest In Privacy | 30-07-11 | 13:25

In Zimbabwe hebben ze trouwens nog wel graan.

Oh wacht...

SODEP | 30-07-11 | 13:24

Hoi Teun!

Sytze_Vliegen | 30-07-11 | 13:23

@Niek Naam | 30-07-11 | 13:13
Wil je mijn rekeningnummer?

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:22

VARA KEUR?

Sytze_Vliegen | 30-07-11 | 13:22

Ik voel me niet geroepen om de volgende hongersnood te faciliteren door mensen in leven te houden in een omgeving die nooit toereikend zal zijn om te voorzien in de basisbenodigdheden als water en voedsel. Daarnaast stel ik voor de ze daar hun energie steken in zelfredzaamheid in plaats van het op grote schaal in slaan van van elkaars schedel; zoals de afgelopen 20 eeuwen al gebruikelijk was.

Herr Kaloin | 30-07-11 | 13:21

PvdA. Eh ik bedoel Vara.

ZDEV | 30-07-11 | 13:19

de Bree | 30-07-11 | 13:14
Daar zit ik al, met 12 negers te bomen over de droogte en honger in Afrika.
Maar ik moet nu even door, Nelson gaat met de bitterballen rond en vraagt of ik nog een ijskouwe Heineken wil.

Tsja, moeilijker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:19

Sinds wanneer behoort Afrika tot onze maatschappij?

prikkel123 | 30-07-11 | 13:16

De Ikon. Ze moeten die extremistische Moslims in Somalie uitschakelen dan is het opgelost. De VN moet opgeheven worden, die zitten in geldnood als Amerika op 2 augustus failliet gaat, dan kunnen ze bij de VN hun overbetaalde salarissen niet meer ontvangen.

bosbaan | 30-07-11 | 13:16

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:13
Da's beter.
:)

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:15

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:15

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11
Waarom nou altijd dat off topic geleuter. Ga dan in het café zitten.

de Bree | 30-07-11 | 13:14

Waar kan ik storten?

Niek Naam | 30-07-11 | 13:13

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:12
Sorry, PW dan

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:13

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:07
WW ?

Kom nou zeg, ik zit helegaar niet in de WW.

Duh.
;)
Che_cuevara | 30-07-11 | 13:08
Welnee, die had net 3 HappyMeals op.
Kijk maar naar zijn buik.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:12

Graag ook een bijdrage op giro 2178555 tnv. zielige negerpoes. Want er loopt in mijn tuin een hongerige neger poes die heel zielig aan het zwerven is.
Ik garandeer dat max 2 % van de giften ten goede komt van neger poes.

titan01 | 30-07-11 | 13:10

de Bree | 30-07-11 | 13:04
Wat is het verhaal hier achter? Weet je dat toevallig?

Ashtrey | 30-07-11 | 13:10

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 12:59
Heeft die dan een week geen eten gehad?

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:08

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:01
Ik dacht wel even dat jij het ook was.
Dat jij dit bent weet ik natuurlijk tenzij iemand je WW gekraakt heeft.

Che_cuevara | 30-07-11 | 13:07

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 13:06

A = varA Afrika

BOER-uit zwolle | 30-07-11 | 13:06

Ach ja de vrijgevige Nederlander, altijd de portemonnee trekken. Altijd vooraan staan, altijd haantje de voorste willen zijn en het braafste kindje van de klas.

Ik geloof meer in volkeren die in de luwte blijven zoals de Luxemburger en de Zwitser. Liever dan de grote bek Hollander die met alle winden meewaait om bij iedereen aardig gevonden te worden, de Nederland geeft mentaliteit moet je altijd wantrouwen.

strikdewepstroper01 | 30-07-11 | 13:06

gisteren nog een oud-tnt topman (bakker?) bij nieuwsuur gezien, die blijkbaar tegenwoordig ook in de schuldgevoelensindustrie werkt. daar zakt je broek toch van af.

cumshaft | 30-07-11 | 13:05

En waar blijft Regilio Tuur nou???

Karel de 1e | 30-07-11 | 13:03

Ik denk de Ikon, in een mailtje van de extreem linkse en gewetenloze Paul Rosemuller.

Onderbuik | 30-07-11 | 13:02

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:58
Tuin is een fakerd.
Wel een goede, gezien zijn eerste tegel.

Daar gaan we nog veel van horen.

Nee Che, ik ben het, Teun, de echte.

Eerlijk waar.
;)

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 13:01

Omroep Strijkstok gaat voor de 93%.

Dr.Thorvaldt | 30-07-11 | 13:00

Eerst het geld dat in de afgelopen jaren aan die kapers is betaald terug, dan praten we verder...

Ja nee, geen mening | 30-07-11 | 13:00

Toen het kapitalistische Japan getroffen werd met een enorme ramp waren ze niet thuis met een hulpactie en met Afrika ineens wel, dan kan dat alleen de extremistische linkse VARA zijn.

vrijheid-van-spreken | 30-07-11 | 13:00

Het schijnt dat het neefje van Clarence Seedorf gefigureerd heeft in 1 van de spotjes van Giro555.

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 12:59

Linkse beinvloeding van de massa? Mag ik effuh een teiltje??

blaster | 30-07-11 | 12:59

@Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 12:49
Ben jij nu de echte of is dat @TuinvanhetTuinpad

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:58

@vetkleppert | 30-07-11 | 12:49
Directie en personeel niet meegerekend, 0

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:57

@stephan66 | 30-07-11 | 12:45
"die ze vroeger allemaal genaaid hebben."

Vandaar dat het er nu zo veel zijn.

*Plots alles begrijpt*

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:57

*Black Hawk Down kijken doet* en besluit aan het Amerikaanse leger te doneren.

Kapitein Stijlvol | 30-07-11 | 12:56

@de Bree | 30-07-11 | 12:43
Nee hoor, allebei gezellige kletsers.

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:55

Ik heb AdBlockPlus en zie dus geen vervelende ads voor wapenkopende grootmachten in de hoorn van afrika.

Dutchtoxophilite | 30-07-11 | 12:55

@Ashtrey | 30-07-11 | 12:45
Een gedwongen aflaat, dat wel.

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:54

De giro(rekening) bestaat toch niet meer?
Die is toch ter ziele gegaan toen de naam Postbank verdween?

de Bree | 30-07-11 | 12:54

Graaisnaaiert | 30-07-11 | 12:49
Dat zijn rake woorden.

Eens, volmondig !

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 12:54

Antwoord C: IKON maar graag voor de centjes niet 555 gebruiken... ik heb namelijk zelf ook een girorekening en die is behoorlijk hongerig.

Wulfpack | 30-07-11 | 12:51

Jezus, wat een tenenkrommend mailtje zeg. Is dit officieel of op persoonlijke titel?

Volgens mij gaan die mensen in Afrika dood vanwege achterlijk wanbestuur en omdat het gebied die massa mensen die er woont absoluut niet kan voeden.

Ales | 30-07-11 | 12:51

@ pleurtop | 30-07-11 | 12:46

Jij hebt duidelijk nooit in Griekenland gewoont.

Traxor | 30-07-11 | 12:50

Oke, daar zijn we weer.
*glaasje water voor Giro 555 halen gaat*

Teun van het Tuinpad | 30-07-11 | 12:49

@Blikje Grolsch: "De enige manier om echt iets te doen tegen al die dode mensen is heel Afrika innemen en ombouwen tot westerse democratie."
.
Gewoon terug naar het koloniale tijdperk, als we dus echt willen dat de negerTjes een beter leven krijgt daar.
Ik ken geen enkel voorbeeld van een Afrikaans land waar het sinds de "bevrijding van het koloniale juk" beter is gegaan voor Kunta-Kinte-met-de-pet. Een criminele corrupte bovenlaag beheert sedertdien de miljarden, militaire middelen en grondstoffen - met steun van buitenlandse maffiose wapenhandelaren, drugsdealers en shadowy corporations - waardoor het land en de bevolking worden geplunderd, kaalgeplukt en leeggeroofd.
Dus, als je als VN echt structureel wat veranderen wil, smijt de huidige regimes eruit en benoem opnieuw een gouverneur per gebied / stam.
Maar omdat veel te veel plucheklevers, parasieten en naieve GroenLinksers hun dollars en euro's aan de rampspoed in Africa te danken hebben en er totaal geen baat bij hebben de problematiek daadwerkelijk op te lossen ( en men ook niet publiekelijk de conclusie durft te trekken dat de Negert totaal ongeschikt is om succesvol een samenleving geschoeid op Westers Democratische Leest te runnen ) zal er niets veranderen blijven we om de paar jaar zorgvuldig geselecteerd zielig ogend negerTkroost in de media figureren en kunnen we de "oh, wat erg toch, wat zielig, dit moet niet kunnen, 't is toch wat"-uitlaatklep weer laten klapperen.
Bah.

Graaisnaaiert | 30-07-11 | 12:49

Hoe veel leden heeft de IKON eigenlijk?

vetkleppert | 30-07-11 | 12:49

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 12:48

De enige door mij direct gefinancierde omroep is Powned, dus zal het wel B zijn.

Mazzeltov | 30-07-11 | 12:47

-weggejorist-

Heer van Zichem | 30-07-11 | 12:47

@Jos Tiebent | 30-07-11 | 12:42
Fout, er zijn twee dingen die zeker zijn in het leven.
Dat is doodgaan en belasting betalen.

pleurtop | 30-07-11 | 12:46

IKON "de loetsjers" de missionarissen hebben wat goed te maken bij die hongerende afrikaantjes die ze vroeger allemaal genaaid hebben.

stephan66 | 30-07-11 | 12:45

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:38
Een soort van aflaat dus?

Ashtrey | 30-07-11 | 12:45

Aangezien er '... Nieuwe Media' onder staat en Powned en WNL beweren nieuwe media te zijn zou je haast die verwachten. Maar aangezien die rechts zijn zullen die niets om die hongerlijers geven tenzij ze er zelf geld mee kunnen verdienen.

Nyg | 30-07-11 | 12:45

Laat ze lekker die tiefus krijgen daar!

pleurtop | 30-07-11 | 12:45

@Che_cuevara | 30-07-11 | 12:41
Aah en is dat ook zo'n slappe ouwehoer?

de Bree | 30-07-11 | 12:43

prikkel123 | 30-07-11 | 12:39
Als je refreshed werkt het gek genoeg wel, maar standaard werkt het dus niet. (althans: in Opera - firefox werkt nu ineens wel)
Het kan inderdaad aan mijn installatie liggen (plugin tbv het filmpje)

Quacka | 30-07-11 | 12:42

Het enige zekere in je leven is dat je dood gaat. Sommigen eerder dan anderen.

Jos Tiebent | 30-07-11 | 12:42

@de Bree | 30-07-11 | 12:40
Nee, het is Tuin, da's zijn broer.

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:41

Ja, honger in afrika is mijn schuld. Dat hoorde ik al zo vaak dat het mij werkelijk niets meer kan schelen.

Ik vraag mij af hoe de strijd in Mogadishu verloopt. Ik hoorde dat "regeringstroepen" en "rebellen" met elkaar in gevecht waren, ongetwijfeld om het bezit van de aanlandingsplaatsen van de hulpgoederen, iedere partij waarschijnlijk strevend naar een zo eerlijk mogelijke verdeling over de magazijnen van de meest belanghebbende machtspersoon. Opdat niet de tegenstander zijn zakken vult met de opbrengst van de verkoop aan de bevolking.

Jan Passant mk2 | 30-07-11 | 12:40

TuinvanhetTuinpad
*hoopt dat het Teun niet is*

de Bree | 30-07-11 | 12:40

Ik geef uit principe niet want ik vind het discriminatie dat er alleen zwarte mensen op plaatjes/filmpjes staan. En als ze blank waren gaf niemand wat.

gruzelement | 30-07-11 | 12:40

@Quacka | 30-07-11 | 12:37
Ik weet niet wat er met jouw internet is, maar hier werkt het zowel in FF als Chrome en IE.
O ja, in Safari ook.

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:40

Ik doe niets...

sjaakdeslinksesul | 30-07-11 | 12:39

@Quacka | 30-07-11 | 12:37 |
"De IKON-website is zeker voor domme mensen?
In Opera en Firefox werkt de site totaal niet.
Alleen in Explorer werkt het."

Ga eens gauw je Firefox opnieuw installeren of koop een echte computer.

prikkel123 | 30-07-11 | 12:39

@Ashtrey | 30-07-11 | 12:34
Ow ff.
Het is niet mijn schuld.
Ik doneer, zij het onvrijwillig maar toch.

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:38

Als iedereen nu 1 eurocent stort, is giro 555 zo opgeheven

ING wil uiteraard voor iedere overboeking geld zien..

Tim Grimbek | 30-07-11 | 12:37

Correctie, heb even gekeken.
Uiteraard de IKON want die medewerker is trots dat ze het gironummer op hun website hebben staan en wil Geenstijl uitdagen om het gironummer ook op Geenstijl te zetten. Lutsers. Zijn jullie mooi ingetrapt.

prikkel123 | 30-07-11 | 12:35

Ehehehe. Die balkjes, hoe treffend.
Tuurlijk is het mijn schuld, wat zeg ik: het is allemaal onze schuld! Weg met ons, yet again!

Ashtrey | 30-07-11 | 12:34

-weggejorist-

TuinvanhetTuinpad | 30-07-11 | 12:32

Uiteraard de VARA want die medewerker is trots dat ze het gironummer op hun website hebben staan en wil Geenstijl uitdagen om het gironummer ook op Geenstijl te zetten. Lutsers. Zijn jullie mooi ingetrapt.

prikkel123 | 30-07-11 | 12:32

Volgens de beweging al-Shabaab is er helemaal geen sprake van hongersnood in het zuiden van Somalië. Het is er wel droog, maar lokale moslims gaan op verstandige wijze om met de problemen. De berichten over hongersnood vormen een onderdeel van een complot van heidenen tegen moslims in de regio.

krelus | 30-07-11 | 12:32

-weggejorist-

TuinvanhetTuinpad | 30-07-11 | 12:31

C:/

Allahshakkenbar | 30-07-11 | 12:31

Ik denk A

La Bailaora | 30-07-11 | 12:30

Wat een tragische naïviteit: "die mensen gaan dood als wij niks doen". Ja, die mensen gaan dood. Sowieso. Ze sterven bij bosjes, per minuut. Ook als wij "iets" doen. Zelfs als we miljarden per jaar in Afrika pompen gaan die mensen dood. Droogte en water is het probleem niet. Geen regeringen, extreme corruptie, achterlijke culturen, onvermogen en dictaturen is dat wel. De enige manier om echt iets te doen tegen al die dode mensen is heel Afrika innemen en ombouwen tot westerse democratie. Wat dus nooit zal gebeuren laat staan dat het ooit zal werken.
Toch denke deze persoon kennelijk dat "als wij iets doen" de mensen niet dood gaan. Zo naïef was Jezus nog niet eens.

blikjegrolsch | 30-07-11 | 12:30

Zielige, hulpeloze negertjes zijn wel de corebusiness van de IKON. Wat moest die omroep zonder!?

de Bree | 30-07-11 | 12:30

Zijn de opperhaatbaarden eauk al een inzamelingsaktie gestart?

kneuterzak | 30-07-11 | 12:29

Wij geven ons geld natuurlijk liever aan de permanente oplossingen die worden getroffen in Griekenland om aldaar het interne schuldenprobleem op te lossen. Kuch.

Skinkie | 30-07-11 | 12:28

Als gewoon niemand wat geeft ,lost probleem vanzelf op. Ik eet er geen boterham minder van en sterven doen er zoveel wie in een woestijn gaat wonen weet dat hij minder kans heeft het te overleven. Enige wat ze hun moeten geven is vrije casteratie of sterliserren, stel konijnen.

DeepDownUnderGrunn | 30-07-11 | 12:28

Zolang onduidelijk blijft of mijn geld aankomt (en welk percentage*), ben ik klaar met die actie.

*) Als die meisjes en jongens langs de deur komen om me als 'donateur' te werven voor zo'n "goed" doel, gaat er al gemiddeld anderhalf jaar donaties naar het commerciele wervingsbedrijf. Daarna ga je eerst nog betalen voor de directie en andere betaalde medewerkers, het pand, enz, enz.

Pas DAN wordt je geld gebruikt om vrachtauto's te huren, vliegtuigen, smeergeld** om dingen op de plaats van bestemming te krijgen.
En die dingen worden van de laatste paar cent betaald. Welk percentage zou dat gemiddeld zijn? 5%?

**) ow nee, dat heet niet zo. Dat zijn adviesdiensten om het lokale logistieke proces te bevorderen. De ethische regels van die doe-goedclubs verbieden natuurlijk uitdrukkelijk smeergeld.

Echt, dit gaat NIET werken. Het enige dat werkt is lokale teams die helpen een lokale economie op poten te zetten. Ik denk dat een Prinses Maxima in haar eentje op termijn meer klaar krijgt dan eenb gemiddelde goed-doelorganisatie. En ze ziet er nog beter uit ook.

xspalm | 30-07-11 | 12:27

LOL overigens @zwarte balkjes op pica

de Bree | 30-07-11 | 12:27

B

Hemzelf | 30-07-11 | 12:25

"Die mensen in Afrika gaan dood als wij niets doen"

Die mensen gaan sowieso wel dood heur. Next.

SODEP | 30-07-11 | 12:24

lees net ,dat er helemaal geen hongersnood is(en allah kan het weten)...... dus dan maar een extra dikke biefstuk vanavond.....

degelukkigehollander | 30-07-11 | 12:24

ikon

Ko Reander | 30-07-11 | 12:24

De mensen gaan ook wel dood als we geld storten.

Ultrakul | 30-07-11 | 12:23

Lazerstraal op met je 555,lamlullen..!
Er liggen nog ergens tientallen miljoenen te verstoffen na de huilie-huilie oproepen inzake Haïti; begin daar eerst maar eens mee,of is dat zonde van de rente-derving tbv het beheerders-gajes van dat vermogen..?

R.B.Scott | 30-07-11 | 12:23

Als het A of C was er hier geen aandacht aan besteed. Dus D (B zou ook kunnen maar gok op D).

me,myself and IK | 30-07-11 | 12:23

@de Bree | 30-07-11 | 12:18
Ik dank dat van Dam eerder een stukje Afrika naar zijn Versailles heeft gehaald.

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:23

Ik heb gisteren nog gestort op 2445588

de Bree | 30-07-11 | 12:21

werkgroep Internationaal PvdA Groningen?

de echte sinterklaas | 30-07-11 | 12:21

ikon

Sabbey | 30-07-11 | 12:21

Misschien cru om te zeggen, maar ze gaan daar dood òf door de kogel of van de honger. En ik ga die kogels niet mee financieren.
*Opvallen doet dat de bodemloze putten steeds verder van de evenaar af liggen doen*

IkSchrijfDusIkBen | 30-07-11 | 12:20

Het zou me niks verbazen als het van Powned komt.
P.S: wanneer trekt de staat nou eens de vergunning in van die bagger zender?

kersenflap | 30-07-11 | 12:20

Ik had B verwacht,

Weessie lijkt me het type om ook op deze manier te stoken..

Pleestation | 30-07-11 | 12:19

Ik gooi liever geld in een bodemloze put dan dat het naar Afrika gaat.

SuperRogier | 30-07-11 | 12:19

@Raad_maar_raak! | 30-07-11 | 12:18
Fout, tenzij je geen belasting betaalt uiteraard. #15_miljoen_jackpot_verdubbelaar

Sliptong | 30-07-11 | 12:19

Heeft Marcel van Dam al een vleugel van zijn Versailles verkocht en de opbrengst naar Afrika gebracht?

de Bree | 30-07-11 | 12:18

Wat een verschilloge topic zeg. Namens Rutte heb ik omgerekend ook gedoneerd. Iedere belastingbetaler betaalt mee aan de 15 miljoen die MP Mark - ik ken de cijfers! - Rutte stort op 555. Voor de rest geen Euro naar 555.

Sliptong | 30-07-11 | 12:18

Nu hoorde ik zo'n VN diplomatisch geldopsouperend mannetje in Nieuwsuur gisteravond zeggen dat een hoop landbouwgrond door de betreffende regeringen voor een prikkie is verkocht/geleased aan Chinese en Indische investeerders die daar voedsel produceren voor de vrije markt.
Ergens heb ik de indruk dat wij als plukbare burger in het naieve westen massaal belazerd worden.

Graaisnaaiert | 30-07-11 | 12:18

Een sarcastisch mailtje van een Powned-medewerker.

Hoe dan ook, ze krijgen geen stuiver!

Rest In Privacy | 30-07-11 | 12:18

Ik was gebrand om te winnen, dus ff de homepages gechecked. Het is dus C. Ik zit nogal in de financiele problemen na mijn giften aan Haiti, Pakistan en Japan, dus het Prijzengeld kan ik goed gebruien.
Alvast bedankt!

Schaamharing | 30-07-11 | 12:15

Ik kan dat geld hier net zo goed aan de eerste de beste junk geven. Dan weet ik tenminste wat er mee gebeurt.

JaapStar | 30-07-11 | 12:15

Directeuren van Organistaties, wel of niet aangesloten bij SHO giro555 gaan ook dood als u niet geeft!

www.goldminemedia.eu...

Kijkt ook even naar salarissen van directies van andere goede doelen.
Geeft allen met gulle hand!

La Vie En Rose | 30-07-11 | 12:15

Duidelijk A

mantora | 30-07-11 | 12:14

Moet even overgeven!

Verbale diarree | 30-07-11 | 12:14

Tsss, B natuurlijk.

Dömper | 30-07-11 | 12:14

A

funzigert | 30-07-11 | 12:12

Klaag eerst maar eens bij die zogenaamde hulporganisaties waar 95% van het gedoneerde geld blijft hangen bij de bedrijfskosten c.q. salarissen. Als dat gewoon allemaal netjes op de plek was gekomen waar het voor bedoeld was, dan hadden we daar nu geen hongersnood gehad...

Tommygunner | 30-07-11 | 12:12

A
lol@pica

24/pi | 30-07-11 | 12:11

Zal wel C zijn. Al hoop ik A, hoewel ik eigenlijk voor D zou gaan, aangezien B het niet kan zijn.

NoordHollander | 30-07-11 | 12:10

Het zal wel niet B zijn.

Mea Culpa Gump | 30-07-11 | 12:10

"Die mensen in Afrika gaan dood als wij niets doen"

Misschien schokkend voor deze persoon, en enigszins hard, maar die mensen in Afrika gaan ook dood als wij wel iets trachten te doen.

Heau even | 30-07-11 | 12:10

@de honden blaffen... | 30-07-11 | 12:08 | + 0 -

Ik blijf mezelf verwonderen hoe al die ''schurkenstaten'' zichzelf serieus kunnen nemen.

alexander2961 | 30-07-11 | 12:10

Die mensen in Afrika gaan elk jaar weer massaal dood door de overbevolking die Europa veroorzaakt heeft met die idiote voedselhulp.

fietskettingslot | 30-07-11 | 12:09

Het blijft een der betere zenders in het publieke bestel. Powned staat op een mooie tweede plaats. *gniffelt*

Rector Reflector | 30-07-11 | 12:09

Ik gok op Ikon.

Maar of we wel of niet doneren aan giro 555, het probleem lossen we er niet mee op.
Alleen de heersende klasse wordt er beter van.

Che_cuevara | 30-07-11 | 12:08

Gelukkig, ik was al even bang dat het mijn schuld NIET zou zijn, maar dat is weer recht getrokken.
Het is natuurlijk mijn schuld.
En het zal mijn schuld wel blijven want ik geef niks.

chop46 | 30-07-11 | 12:08

C

as-saboer | 30-07-11 | 12:08

"Volgens de radicaalislamitische beweging al-Shabaab is er helemaal geen sprake van hongersnood in het zuiden van Somalië, zoals de Verenigde Naties hebben vastgesteld. Het is erg droog, maar lokale moslims gaan op verstandige wijze om met de problemen, zo meldde een woordvoerder van al-Shabaab vandaag op de eigen radiozender.

Al-Shabaab, dat een aantal regio's in Somalië controleert, beschouwt de berichten over hongersnood als onderdeel van een complot van heidenen tegen moslims in de regio."

de honden blaffen... | 30-07-11 | 12:08

Ik denk ook A

DaveDH | 30-07-11 | 12:08

Kan alleen maar de vara zijn, zo onverschillig als ze zijn. (behalve als het om salarissen gaat)

EllaRouvoet | 30-07-11 | 12:07

PvdAra.

Jackanders | 30-07-11 | 12:07

Ikon, Paul Rosenmöller.

alexander2961 | 30-07-11 | 12:07

Zijn er nog steeds mensen die geloven dat het geld ooit aan zal komen?

sjonkanon | 30-07-11 | 12:06

Ik denk D.

Zwijneveld | 30-07-11 | 12:06

Antwoord A ?

deVissert | 30-07-11 | 12:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland