Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Televaag: "PvdA wil ook guurrechts zijn"

cohenwilders.jpgInterne stukken die anoniem gelekt worden, altijd leuk. Zeker als ze van de burelen komen van een politieke partij. Eens even kijken wat we hier aan papieren hebben. Ah, de PvdA, onze sociaal-democratische theezuipers. Een interne mail over het nieuwe beleidsplan gelekt aan alle rechtse media. Toevallig hoor. Goed, what's new? Er gaat dus zogenaamd een dikke rode streep door het allochtonenknuffelen heen. Want hoe elitair regentesk de partij ook is, ze zijn nooit te beroerd om pragmatisch populistisch beleid in te voeren wat wel stemmen oplevert. Dankzij jong strategisch talent Pieter Paul Slikker is de tijd van knuffelen voorbij. Televaagspin: Die PP is niet dom, hij ziet dat dit kabinet werkt. Er is respect voor het veiligheidsbeleid en zelfs begrip voor de bezuinigingen. Het gebrul van naïeflinks dat het speelkwartier van nieuw-rechts voorbij is en Wilders de Satan wordt in het verdomhoekje geschopt. De PvdA smacht er naar ook de guurrechtse kant op te gaan. (zie ook dit een-tweetje tussen Televaag en Greet) Fuck de achterban, er zijn stemmen nodig. Laten we eens zes campagneteams en drie focusgroepen iets aparts bedenken. Cohen zei het al op een conferentie in Noorwegen (!!!), nu is het dus officieel beleid: de PvdA gaat niet terug naar de tijd van multiculti theedrinken. De PvdA is niet langer de bontkraag die de scooterklootzakjes warm houdt. Ontspoorde allochtonen worden voortaan keihard aangepakt. Aldus het zorgvuldig door de Televaag geselecteerde stuk uit het artikel. Dit is het perfecte moment voor Cohen om de macht te grijpen. Zoals Vrij Nederland al stelde: "Of Cohen enige politieke winst uit de Noorse verschrikkingen zal halen, is een ongepaste vraag. [...] Maar deze omstandigheden – hoe droevig ook – zouden ideaal kunnen zijn voor een wederopstanding van het cohenisme." Die zit. De nieuwe slogan 'samen werkt beter' er aan plakken en klaar is de éclatante verkiezingsoverwinning. Dat kan geloofwaardiger!

Reaguursels

Inloggen

wel vreemd dat ze afkijken van de PVV hoe het moet het tuig aanpakken. alleen ca 40 jaar de ander kant opkijken poets je niet even weg. en waarom zou je op de pvda stemmen als de PVV DAT VEEL BETER KAN! het wordt tijd dat de pvda gewoon verdwijnt en dat is niet denkbeeldig.

Don82863974 | 30-07-11 | 11:17

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Tjilp | 30-07-11 | 09:12

idopane | 29-07-11 | 14:26

Goed stuk. Wat je schrijft over polarisatie was voor mij een zgn. eye-opener. Niet eerder zo bezien maar als ik het zo overdenk heb je daar wel een heel belangrijk punt.

Toch grappig hoe je zelf een probleem kunt scheppen, voeden en in stand houden om er vervolgens bestaansrecht aan te ontlenen het te willen bestrijden.

Hoe goed en belangrijk voelden linkse mensen, en vooral journalisten, zich niet om Janmaat kapot te maken. Bij de verkiezingen dat de CD/CP86 (zoiets, ik weet het niet meer) geen zetel meer haalde meende een journalist van de PO nog achter Janmaat aan te moeten om deze triomf van het journaille in zijn gezicht te wrijven en hem publiekelijk belachelijk te maken.

Links is altijd bezig een door haarzelf benoemde onrechtvaardigheid of vijand te bestrijden en zelden met intrinsiek goed beleid dat ons allen verder helpt. Van de klassenstrijd tot de vermeende racist, haat en geweld preekt de socialist.

NoMinister | 30-07-11 | 06:12

Lachen hoor om veel reacties.

frisenfruitig | 30-07-11 | 00:45

Ze veranderen de koers dus niet omdat ze denken dat een nieuwe koers nodig is voor de toekomst van ons land... Wat je wel zou verwachten van mensen in de politiek(kuch kuch). Nee, in plaats daarvan gaat het puur om de macht. Quelle surprise!

Davidson | 29-07-11 | 19:14

Een droevige vertoning, dat is het. Een laatste stuiptrekking van die multicultidwepers?

natte krant | 29-07-11 | 18:17

Het grote gelijk van Wilders en de PVV!!

ONS | 29-07-11 | 17:39

idopane | 29-07-11 | 14:26

Maar de leiders hebben nog het gouden kalf, hun volgers (of althans zij die er in geloofden)staan met lege handen en een gefrustreerd gevoel van verkrachting door de loverboys van het rode ideaal.
PvdA = colporteurs van de rode leugens verpakt in mooie wollige feelgoodtermen.

ecologiste | 29-07-11 | 17:37

Beter laat dan nooit.

Aristo | 29-07-11 | 17:28

Hier, dit was het Cohenmoment:
"Naar aanleiding van de negatieve ontwikkelingen rond Milli Görüş trokken oppositiepartijen CDA en VVD hun steun voor de Westermoskee inmiddels in. Zeer tegen de zin van deze partijen alsmede de Partij voor de Vrijheid ondernam Job Cohen in februari 2007 een nieuwe poging om het vertrouwen tussen Milli Görüş, De Baarsjes en Het Oosten te herstellen. Wanneer blijkt dat Milli Görüş banden onderhoudt met de Moslim Broederschap ziet Cohen zich zelfs genoodzaakt te verklaren dat dit 'geen gevaarlijke organisatie' is."
Daar had hij zich kunnen distiancieren van deze gevaarlijke ideologie die wereldheerschappij nastreeft.
Het beste wat hij nu kan doen is zich terugtrekken, en onder het genot van een kopje Pickwick zijn memoires gaan schrijven.

de honden blaffen... | 29-07-11 | 16:59

Aaaah, toe, mag die pica van Job met blonde pruik alsjeblieft in grootformaat op het web? Hij is erg grappig namelijk! :-)

giechelmeisje | 29-07-11 | 14:57

Dus vanaf nu: Job slaat erop!! PvdA Keihard de beste.

Roel-2008 | 29-07-11 | 14:26

Het allemaal te laat zoals alles bij links altijd te laat komt. Het voorschrijdend inzicht is een voortdurend achter de feiten aanlopen. Daarbij komt nog dat de linkse politici en media de geheugenspanne van het volk behoorlijk onderschatten. Die herinneren zich nog altijd de jaren 70 en weten maar al te goed hoe destijds onze linkse intellectuele elite met hun arrogante zogenaamd revolutionaire roeptoeter ideologie alles wat een andere mening had vakkundig het podium ontzegden. 40 jaar hebben ze erover gedaan om de kennis te verwerven die destijds al aanwezig was, waar al gewaarschuwd werd voor de problemen van de multiculturele samenleving (DS70). Als ik het bovenstaande moet geloven staat dat dus diametraal tegenover hun destijds zo fel gepropageerde sociaal democratische welvaartstaat die geen tegenspraak duldde. Het feit dat je daardoor niet ontkomt om bijvoorbeeld Janmaat als een vooruitstrevend ziener te moeten kwalificeren zegt al genoeg over de kwaliteiten en inzichten van deze linkse elite op hun achterlijke zwerftocht door de realiteit. Maar het is te laat. Het grote probleem van links is links zelf.
Uitgeven veel geld uitgeven aan allemaal projecten die uiteindelijk allemaal faliekant mislukten, zoals het meeste wat links de afgelopen honderd jaar heeft aangeraakt en geschapen uiteindelijk mislukte. Wil je het probleem polarisatie oplossen. Laat links zich zelf ‘oplossen en de polarisatie is als bij donderslag verdwenen. Het 2e probleem is de economie stupid en dat probleem kan links al helemaal niet aan. En als die eenmaal instort dan is er voor links geen redden meer aan. Want een volk luistert niet na leiders die 40 jaar als idioten door de woestijn hebben gebanjerd omdat ze te arrogant waren en niet wilden luisteren naar de werkelijkheid en maar dromen van en schetteren over het beloofde land en ons uiteindelijk hebben geleid naar een beroofd en berooid land. En die proef staat hun nog te wachten.

idopane | 29-07-11 | 14:26

Bewijst maar weer eens wat een schaamteloze opportunisten die sociaal-democraten zijn, zonder meer bereid hun principes overboord te zetten als dat ze electoraal gewin kan opleveren. Alles voor de macht, om te kotsen.

Borakh | 29-07-11 | 14:16

Over populisme gesproken ...
Deze nieuwe koers van de PvdA geloof ik pas als ze daadwerkelijk wetsvoorstellen van VVD/CDA/PVV in de kamer goedkeuren die in lijn zijn met hun 'nieuwe koers'. Boter bij de vis. En dan nog, mijn stem krijgen hebben ze nooit gekregen en dat blijft zo. Onbetrouwbare honden, dat zijn het en dat blijven ze.

Repelsteel | 29-07-11 | 14:11

Hou toch op man!!!11

daab | 29-07-11 | 13:54

Hou toch op man!!!11

daab | 29-07-11 | 13:54

Ook een nieuwe tactiek: Synovate zet de pvda op 27 zetels in de peilingen.
De Hond heeft niet meer voor ze de pet dan 17 lousie gammele strandstoelen.
Kortom, niks aan de hand en dat advies van PP is helemaal niet nodig, want " daar waren we allang mee bezig".
We geloven het allemaal, echt.

The eimer | 29-07-11 | 13:39

Greetje Duisenberg | 29-07-11 | 13:23

Ja!

Centauri | 29-07-11 | 13:25

Het tij is aan het keren. De omslag komt naderbij. Ze moeten ook wel, want bijvoorbeeld in die schattige lage huisjes in de diamantbuurt in Amsterdam, wonen ook pvda raadslui en degelijke, en de kids van die lui krijgen op school ook te horen dat hun moeder een hoer is.
.
Nu Pechtold nog, maar dat zal nog wel even duren, want veel d66 mensen wonen in zo'n volledig blanke doorzonwijk waar nooit wat gebeurt.
.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
.
Wel tragisch dat er zo'n enorm nare gebeurtenis moet plaatsvinden voor het tot de botte hersenen doordringt. En dat Wilders nog steeds lijfwachten nodig heeft en gedemoniseerd wordt, is ook best sneu.

Greetje Duisenberg | 29-07-11 | 13:23

@ kimbambam 12:16:

Nog sterker, hij zoop niet alleen sloten thee met islamboeven, hij had als ultime straf de kreet bedacht:
we pakken die "boefjes" hun gymschoenen af, dat werkt.
En dat moet straks meestemmen om dat tuigh echt te bestraffen en darna de grens over te zetten.
Dat gelooft dus geen hond en zal ook niet gebeuren.
PP is bij gebrek aan een manifest een ordinaire populist die lijd aan geheugenverlies.

The eimer | 29-07-11 | 13:10

@Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:06
Een fopneus is het (Job Cohen)

doenormaal! | 29-07-11 | 13:01

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:36
Met middenklasse bedoel ik in feite ook zo'n beetje iedereen die werkt. De nieuwe middenklasse zeg maar, waar meestal 2 inkomens zijn. Echte arrebeiers zijn er nauwelijks meer en voorzover ze wel bestaan zijn de inkomensverschillen met een gemiddelde kantoortijger niet groot. De onderklasse wordt tegenwoordig gevormd door uitkeringstrekkers dus gezinnen met 1 (officieel) inkomen.

Vindefin | 29-07-11 | 12:50

en ik ben klaar met theedrinken!

*fles 'goldstrike open schroeft*

Centauri | 29-07-11 | 12:41

na dertig jaar kreeg hij geld (het gebaar) voor geboden diensten en kon hiervoor een kijkje thuis nemen.

De man had dertig jaar zijn gepakte koffer onder het bed: voor het geval dat ....

die beslissing kwam al hij dankjewelvoorhetgebaar had gezegd.

en nu is hij dood en ligt hier begraven. Hij had graag onder een mooie bananenboom gelegen nu ligt in het bananenrepubliek.

hij was een mooie legende ....

Centauri | 29-07-11 | 12:39

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:46

En een vergooide kans van de staat om echt in contact te blijven met de onderdanen die dan in de wereld die u schetst virtueel individueler dan individueel zullen worden en wat dat dan weer aanricht in de werkelijke wereld... ik hou mijn hart vast
'daarbij denkt aan een zekere Noor die opeens zeer veel aandacht kreeg in de media'

ecologiste | 29-07-11 | 12:26

blaster | 29-07-11 | 11:48
+1
Beter had ik het niet kunnen formuleren!

ecologiste | 29-07-11 | 12:23

Cohen die als burgemeester tegen een man zei; "Jij hoeft een vrouw geen hand te geven", die geld over de balk flikkerde voor de bouw van een moskee en het belangrijker vond om thee te drinken met daders terwijl de slachtoffers van 'een bepaalde groep' werden deporteerd. Deze man heeft (kuch) het licht gezien... (gebaar met 1 vinger)

kibambam | 29-07-11 | 12:16

@KoninginWildemina | 29-07-11 | 11:47
Nee. Vreedzaam oprukken van islam vindt ik niet erg. Net als het vreedzaam oprukken van de joden/christendom. De extremistische uitingen zijn erg. De AIVD en co. zullen nu door de rechts georienteerde coallitie de genegeerde extremisten in de gaten houden. Is dat genoeg of moeten al de moslims het land uit gestuurd worden?

Itastijl | 29-07-11 | 12:15

Telegraaf ´the news of the world´ van Nederland

istawa | 29-07-11 | 12:00

Al drinkt Job nog zoveel thee, met alle winden waait hij mee.

Schaapskleren | 29-07-11 | 11:57

Wat zou er in Slikker zijn thee gezeten hebben?

nu even niet | 29-07-11 | 11:53

Dat doen ze wel nadat de oud PvdAers de kans hebben gehad allerlei subsidie slurpende organisaties op te zetten ten behoefte van kansen wijken en integratie van kansen mensen. Hé mevrouw Vogelaar?

DaveDH | 29-07-11 | 11:49

Petey Morris | 29-07-11 | 11:09
Jij denkt dat een kabinet economische voorspoed brengt? LOL. Politiek herverdeelt alleen maar en als je mazzel hebt remt men de groei niet al te veel af.

harry pikkel | 29-07-11 | 11:48

Petey Morris | 29-07-11 | 10:59 | + -8 -
Je bent iets vergeten. De oude Drees en zijn generatie zou zich in zijn graf omdraaien, als zij zagen hoe sedert een decennium of vier de PvdA onherkenbaar is veranderd. Hadden Drees en generatie nog idealen, deze zijn ingeruild tegen waandenkbeelden over 'maakbaarheid van de samenleving' (voorbeeld: slaapsteden als Bijlmer, Lelystad, Vinexwijken en meer van die tekentafeldromen), macht (opkomst politieke kastes die elkaar aan baantjes helpt en waarbij competenties niet meer belangrijk zijn)
en verraad aan alles, wat ook maar even herinnert aan 'gezond verstand' en 'luisteren naar de kiezer, de baas van de polticus".
Dus, vandaar dat echte soosjalisten de Partij van de Afbraak allang verlaten hebben en 'arbeiders' binnen de PvdA net zo zeldzaam geworden zijn als luizen in de pels van een zeehond.. Met niet minstens een drs titel (lieftst in de boterzachte sector) kom je niet eens meer in een stadsdeelraad voor de PvdA (maar ook niet voor de rest van 'links')
De salonsoosjalisten wonen bij voorkeur in de grachtengordel, in leuke arbeidersparadijsjes als Wassenaar, Voorschoten, Bussum, Soest of andere 'prachtwijken'... Deze verschijnselen hangen samen met de opkomst van de wereldvreemde 'kastes van politici', die alleen maar belang hebben bij zo veel mogelijk rode vakjes bij de stemrondes, om het eigen gedrag, wereldvreemdheid en overige (vaak financiele)voordelen te kunnen continueren. Totdat met een levenslang wachtgeld overhoudt, een postje als burgemeester in een leuk plaatsje of 'promotie' maakt naar Brussel, waar belastingvrij mag worden gekocht, gewoond en naar de hoeren mag worden gegaan.
DAT is nu de partij en de politieke stroming, die JIJ nu loopt te verdedigen. Los van de werkelijkheid, los van de kiezer en net zo corrupt en mondain als in het Oude Rome voor de val. Die hier bij continuering van deze politiek ook niet veraf meer kan zijn, overigens.

blaster | 29-07-11 | 11:48

@Itastijl | 29-07-11 | 11:32
De vreedzaam oprukkende islamisering van onze samenleving schaar jij gelijk aan extremisme/terrorisme, begrijp ik dat goed?
Of waar héb je het toch steeds over? De stilzwijgend verlopen islamisering van complete wijken in Nederland en Europa is allang een feit. Daar kwam geen extremist aan te pas.
Daar praten we over.

KoninginWildemina | 29-07-11 | 11:47

@ecologiste | 29-07-11 | 11:29
Precies. Terwijl je op de Internets echt veul leukere TV voorgekabeld kan krijgen. Maar tis nog slechts een kwestie van tijd dat het over is met tv-signaal via de satelliet en digitennehoaxers. Over max vijf jaar kijken die zapjunks alleen nog maar via de InternetmediatunerT naar wat ze zelf leuk vinden, met desnoods realtime GoogleSubtitles meelopend onder in beeld. En een illegale Adkiller om die irritante StenenTijdPerkcommercials te blocken. Paarse Broeken zijn dan alleen nog bij het Cyberleger des Heil!s zu bekommen, de PC en Koopgoot huizen nog slechts DataTrafficProppers voor MaoSoft, MicroApple en WikiLeaksDigiCorp, Het DigitalThreesome dat roeleert over de Internets...

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:46

Quote: "en zelfs begrip voor de bezuinigingen"
Geeft dit "sloop-kabinet" nog anderhalf jaar en ik weet zeker dat dan het zogenaamde begrip voor die bezuiningen compleet weg is.

Lenco | 29-07-11 | 11:43

"Straffe" en "Bak" worden de nieuwe toverwoorden bij de PvdA.
Straffe bak. Koffie. Theetijd is voorbij. Dat zal ze leren.

Zoetwaterpanharing | 29-07-11 | 11:39

@Vindefin | 29-07-11 | 11:27
De werkende middenklasse stemde al nooit Den Uyl Cs. Die stemden CDA of VVD. De werkende onderklasse waren de Rooien... Ken uw klassiekers!

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:36

Wat moet dat een mooi moment zijn: het eind der tijden. Al het gelul zal verstommen.

Montgomery Burns | 29-07-11 | 11:35

Verder zal Bram 'Heeft u daar een bon van'* Peper zich als Geest uit de Fles manifesteren om samen met voormalig SS-postbode Wim Aantjes (CDA Recht Door HauZee) en Piet Paulusma voor eens en altijd te duiden uit welke hoek de wind over de blanke top der Dietse Duynen waait de komende afgelopen 70 jaar...
*) "Luistert u naar de Dick Voor MekaarShow..."

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:34

@KoninginWildemina | 29-07-11 | 11:22
extremisten in de gaten houden (links/rechts/atheist/religieus)? en verder werken aan de maat-schapij? samen-werken waar het kan? normaal debat zonder jij heb Noor geindoctrineerd en jij de moordenaar van Pim Fortuyn...

Itastijl | 29-07-11 | 11:32

Deze foto van Cohen is geweldig, mijn dag is goed begonnen!

lanexxx | 29-07-11 | 11:29

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:23
Emotietv is voor de ziellozen en daarvan zijn er helaas teveel in NL. De overheid wil dat ook bewust zo houden, kunnen ze ons blijven 'voorlichten'. Leve de emotietv van de staatstv en hun desinformatietechnieken. Kost slechts 1,5 miljard per jaar maar dan heb je ook miljoenen Dik Troms in de omhelzing.

ecologiste | 29-07-11 | 11:29

Ongetwijfeld gaat de achterban deze mega-draai zien als ergerlijk verraad.
Wellicht nuttig om met z'n allen bijvoorbeeld een weekendje Pampus te doen om rustig e.e.a. op een rijtje te zetten en dit rechtse tij uit eigen gelederen te keren.

R.B.Scott | 29-07-11 | 11:27

Fatale fout weer van de PvdA. De werkende middenklasse zal toch nooit meer op deze partij stemmen, simpelweg omdat ze hun niets te bieden heeft en steeds meer mensen zo goed geïnformeerd zijn dat ze niet meer uit gewoonte op een partij stemmen.
Verder heb je grote kans dat nu de moslims hard weglopen naar D'66 en GL. Op naar slechts de stemmen van de elite en een paar hersenlozen.

Vindefin | 29-07-11 | 11:27

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:24
Ik kreeg niet eens een bedankje of een bloemetje of een flesje wijn van de belastingdienst. Gemiste kans.

ZDEV | 29-07-11 | 11:27

Petey Morris | 29-07-11 | 11:19

Voorwaar ik zeg u: wanneer de capuchonkleaudtzakjes de pensioensgerechtigde leeftijd bereikt hebben de aantallen klanten woonachtig in het buitenland zal zijn gestegen tot over de 2 miljoen.
Zij gaan slechts dan terug. Dan kun je meteen zien waarom ze hier zijn: hand ophouden en een groot aantal van hen procentueel velen male meer dan autochtonen stelen als de raven of steken of verkrachten. Gezellie!

ecologiste | 29-07-11 | 11:26

De PvdA nieuwe ledenwerffolder zit binnen twee maanden meegesealed bij de Neckerman-Najaarsgids, de Pabo-catalogus (of is dat nou inmiddels die Duitse gleuforderstituee Beatrix Uhse) en je BKR-registratieoverzicht voor je WSNP-aanvraag....

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:26

Tja, dat krijg je ervan als de Arbeidersklasse anno 2011 kotst op de Vara en de godgansche avond naar de Campingzender zit te staren en denkt dat Hart van Nederland de beste nieuwsfeed heeft. Maar verder ist een diep en dieptrieste braindrain, die popjopielikkerij. Oh wat zullen ze er over een paar jaar op terugkomen als ze van Nederland van het slimste jongetje van Europa de RevivalWorldwide van Dik Trom hebben gemaakt. En 0031 boven aan de Inhoudslooste Nee-7 staat....

F. von Zeikhoven | 29-07-11 | 11:23

@ ecologiste,

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat dat links-rechts denken dat Wilders en de Telegraaf-horden in stand proberen te houden contraproductief werkt.

Petey Morris | 29-07-11 | 11:22

@Itastijl | 29-07-11 | 11:14 |
Extreem rechts fundamentalisme is niet gelijk te stellen aan de gestaag oprukkende islamisering van de Nederlandse en Europese samenlevingen.

KoninginWildemina | 29-07-11 | 11:22

@ ecologiste | 29-07-11 | 11:11

'In totaal zijn er ruim 400.000 klanten van SVB, UWV en Belastingdienst (inclusief dubbeltellingen) woonachtig in het buitenland'.

Ja, en ik zie uit diezelfde cijfers dat een aanzienlijk deel daarvan niet in Marokko of Turkijke woont, maar in Spanje of andere EU-landen.

Petey Morris | 29-07-11 | 11:19

keffer | 29-07-11 | 10:19

Klinkklare onzin. Als de geschiedenis ons íéts heeft geleerd, is het wel hoe funest het uitpakt als je achterlijke onderontwikkelde volkeren op het grondgebied van beschaafder volkeren toelaat.

Shalome | 29-07-11 | 10:25
Rond het begin van de jaartelling waren wij ( Kanninefaten en Germanen) de achterlijken en kwamen de Romeinen ons beschaven met minder slimme soldaten maar ze brachten beschaving. In de 16e eeuw kwamen Hugenoten, Joden en anderen naar onze landen. Niet de slimsten, die wisten zich in Spanje en Frankrijk wel te redden, maar net de iets lager opgeleide bevolkingsgroepen. Toch kregen wij een Gouden Eeuw. Dankzij het feit dat wij ze geen intelligente banen gunden, maar wel hun kunsten afkeken. Trots?
In de 60ér jaren moesten onze vuile klusjes gedaan worden. Weer buitenlanders gehaald. Toen die zich emancipeerden voelden de luie Nederlanders zich bedreigd. Wie is hier nu achterlijk? Inmiddels is het percentage studerende turken en marokanen nog steeds stijgende. Zelfs boven de percentages die op grond van demografische gegevens verwacht mogen worden. Neemt de autochtone inteligentie af of die van de allochtonen toe? In dit blog neig ik naar eerste.

keffer | 29-07-11 | 11:17

Petey Morris | 29-07-11 | 11:09

We moeten nu zo snel mogelijk af van links-rechts denken en practische oplossingen zoeken. Maar die worden altijd tegengehouden door fote topambtenaren die behoren tot de netwerken van de gevestigde partijen of dat nu het CDA is, de PvA, VVD GL of welke andere gevestigde partij.
Dat het zo goed ging onder paars komt mede door de opgeblazen economie (ca. tussen 1989-2005). Nu echter loopt de zeepbel leeg en beginnen de klappen te komen. Toch zullen de zwaarste klappen pas gaan vallen na 2015, mark my words.

ecologiste | 29-07-11 | 11:16

@KoninginWildemina | 29-07-11 | 11:08
Sinds 2011 is extreem rechtse fundamentalisme (remember blonde noor) ook op de kaart komen staan. En natuurlijk de komkommercrisis van 2 maanden geleden.

Itastijl | 29-07-11 | 11:14

@ Petey Morris.

Geert: zeg, PvdA, moeten we niet eens gaan samenwerken?
Job: Om de dooie dood niet!
G: Precies, en nu er aan alle kanten wél dooien aan het vallen zijn, en we in principe hetzelfde doen, samen zijn we de grootste partij.
J: kopje koffie?
G: thee graag, ... ik bedoel: beide maken we retorisch klinkende programma's maar onze beide uitvoerende partijbonsen versjteren het iedere keer weer. waar het om gaat: jij wil in het zadel en ik ook. waarom niet tandem-en.
J: Je hebt wel gelijk: wij lullen links en graaien rechts, Jullie claimen vrijheid en zaaien haat. beiden zijn we zo hypocriet en incapabel als de neten.
G: Hoor ik daar een -Ja- ?
J: Inderdaad. Maar vraag me dat morgen nog eens te bevestigen, ik ben helaas niet zo standvastig in mijn stellingen als jullie.
G: hoe gaan we onze samenwerking noemen:
J: de "A.I.T."? Anarchistische Ivoren Toren?
G: ow, krijgen we daar geen last mee? onszelf zo eerlijk benamen?
G & J : "........."
Beiden: Who cares! hahahahaaaaa!

Woehahahaa | 29-07-11 | 11:13

@ecologiste | 29-07-11 | 11:04
PVV is net zo Haags als de PVDA. Het zijn alleen VVDers met een multiculti issue. (VVD heeft JARENLANG de multiculti maatschapij gesponsord)

Itastijl | 29-07-11 | 11:11

Petey Morris | 29-07-11 | 11:02

De PvdA heeft alle onderzoek tegen gehouden. Dan moet je het niet raar vinden dat de PVV een opdracht geeft tot onderzoek.
Gewoon even wat andere cijfers, bijv. alleen al mensen die in het buitenland verblijven en naar wie uitkeringen geëxporteerd worden (dus ik heb het niet over die miljoen of zo die in NL de hand ophouden):
'In totaal zijn er ruim 400.000 klanten van SVB, UWV en Belastingdienst (inclusief dubbeltellingen) woonachtig in het buitenland'.
SVB rapport Cijfers bij migratie en sociale zekerheid:
www.svb.nl/Images/Cijfers%20bij%20migr...

ecologiste | 29-07-11 | 11:11

De naam 'Pieter Paul Slikker' doet overigens niet vermoeden dat er iemand achter schuil gaat die eens flink met de vuist op tafel slaat.

Heeft hij een leuk zusje eigenlijk, die Slikker?

Jackanders | 29-07-11 | 11:11

De definitieve doodsklap voor een kat in het nauw. Wég belangrijk deel linkse multiculti achterban--> richting Groenlinks. Wég groot deel van de Islamitische achterban. Cohen in de spaggaat met zijn eigen idealen en de nieuwe koers. En tot slot de rechtse kiezer die de PvdA never nooit meer zal weten te vinden/vergeven.

kersenflap | 29-07-11 | 11:10

@ ecologiste | 29-07-11 | 11:04

Persoonlijk denk ik dat het CDA meer verneukt heeft dan de PvdA in Nederland, als je alleen maar kijkt naar de lange geschiedenis van meeregeren, veel meer dan de PvdA. Vooral CDA in combinatie met VVD is schadelijk. Het eerste kabinet in decennia dat die gristenhonden eruit wist te houden, Paars, deed het zo slecht nog niet, door dat zowel de VVD als de PvdA iets moesten inleveren naar elkaar, met D66 erbij als middenweg. De economische voorspoed die dat kabinet bracht, en de stop op migratie o.l.v. Cohen waren ook goed voor Nederland. Maar met terugwerkende kracht probeert 'rechts' die nu onderuit te halen, al sinds Fortuyn.

Petey Morris | 29-07-11 | 11:09

Een partij die nu de anti-islamisering niet hoog op de agenda zet, is een verloren partij.
Allochtoon tuig 'keihard' aanpakken is een gepasseerd station. Had Cohen eerder mee kunnen scoren.
Dit is 2011. We zijn alweer verder.
Anti-islamisering. That is.

KoninginWildemina | 29-07-11 | 11:08

De "achterba" gaat nu een eigen partij oprichten of gaan ze nu op de SGP stemmen?

Itastijl | 29-07-11 | 11:08

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:53 |

Voor dat eerste heb je meer lef nodig dan voor het tweede. Zou er nog niet met een stokje in willen roeren.

Tjemig | 29-07-11 | 11:04

Petey Morris | 29-07-11 | 10:59

Ik vrees dat je nog een lange weg van bewustwording moet ondergaan voordat je beseft dat je altijd door de PvdA genaaid bent. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je er toch snel uitkomt. Overigens heeft niemand pasklare oplossingen ook al beweren ze dat wel. NL is een slangenkuil, indeed.

ecologiste | 29-07-11 | 11:04

De PvdA vos kan wel zijn haren verliezen,maar nooit zijn streken.

Bataaf | 29-07-11 | 11:04

@ ecologiste

Overigens is de PvdA mijn partij ook niet, en je hebt helemaal gelijk over Drees.

Petey Morris | 29-07-11 | 11:04

De PvdA loopt weer eens hopeloos achter de feiten aan.
Ontspoorde allochtonen 'keihard' aanpakken is zo 2003.
Tegenwoordig hoort anti-islamisering op de agenda te staan!

KoninginWildemina | 29-07-11 | 11:03

@ ecologiste | 29-07-11 | 10:52

Ik zie nergens bronvermeldingen in dat artikel voor de cijfers die worden genoemd. Alleen dat dit allemaal zou blijken 'uit wetenschappelijk onderzoek' uitvoerd in opdracht van de PVV. Dat snijdt zo natuurlijk geen hout.

Petey Morris | 29-07-11 | 11:02

Cohen voelt de frisse Amsterdamse adem van Eberhard in zijn nek 'und scheisst die Tena voll'. Hij probeert het rooie pluche onder zijn reet te houden door nog één keer zijn nek verder uit te steken. Haast niemand overleeft dat trouwens: je nek uit steken en dan 180 graden te draaien.

Tjemig | 29-07-11 | 11:02

Reinaert | 29-07-11 | 11:00
Ajeto !

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 11:02

@chop46 | 29-07-11 | 11:00

Da's de SOA van Jolo. Niet doorvertellen hè!

*** Het park lonkt nog steeds..... Wederom toedels! ***

Reinaert | 29-07-11 | 11:01

@Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:57

Maak daar maar ketter van. En Maleier.

*** Het park lonkt..... Toedels! ***

Reinaert | 29-07-11 | 11:00

Overigens, Nod 32 meldt bij "joop.nl" een virus.
Maar ik wist al dat die site niet helemaal koosjer is.

chop46 | 29-07-11 | 11:00

Onder de laffe Wilderspruik zou een geinig snorretje Cohen ook wel opleuken,waar mogelijk vreten ze twee wallen leeg de Socio-Demo´s.Een slang die zijn eigen staart opeet.Flink doorhappen Job,joop.
Zijn ze dertig jaar te laat mee, rooie huichelaars.
Nog even en de Politieke Partij Slikkers laat Janmaat postuum heilig verklaren.

Ratzing. | 29-07-11 | 10:59

@ Woehahahaa | 29-07-11 | 10:50

PVV: "meer veiligheid minder immigratie"
Arie: Wat verstaan jullie onder 'veiligheid?'
P: Dat is dat je gewoon veilig over straat kan.
A: Oh, dus zonder dat PVV-kamerleden je kopstoten verkopen?
P: Haha, nee, ik bedoel, dat gewone buurten van gewone Nederlanders weer veilig worden.
A: Tuurlijk, begrijp ik, je bedoelt dat er niet meer in je brievenbus wordt gepist door een PVV'er.
P: Nou, ik bedoel, het gaat meer over dat die 'Mediterrane types' niet met wapens lopen te zwaaien enzo.
A: Je bedoelt de gebruinde Gidi Markuszower die met een pistool liep te zwaaien, dat soort veiligheid?
P: Dat 'veiligheid' gaat niet werken.
A: Dat is een goede situatie. Hee, ik moet weer aan het werk. Iemand moet tenslotte de belastingcenten verdienen waar die PVV'ers zwaar bovenmodaal van kunnen wachtgelden zonder ooit iets zinnigs aan de gemeente- of provincieraden of kamerdebatten bij te hebben gedragen.

Petey Morris | 29-07-11 | 10:59

Petey Morris | 29-07-11 | 10:47

De oude Drees heeft daarvoor al gewaarschuwd begin jaren '70 en ook zijn zoon met DS '70. Maar het mocht niet baten.
De partij is uitgehold door zgn linkse idealisten die echter in werkelijkheid valsche profeten waren die slechts hun eigen zakken hebben gevuld en nu vanuit hun ivoren torens in Zuid-Frankrijk, Curação of Aerdenhout morele waardeoordelen vellen over SP-ers en PVV-ers.

Uiterrard geldt dat wanneer je een grote aanbod van werknemers hebt de salarissen laag kunnen blijven en daarmee is de wergever gediend. Maar dat is logisch. De PvdA had gewoon ook het marktdenken moeten begrijpen en deze economisch moeten duiden i.p.v. deze theorie toe te passen op idealistische buiten de reéle economie existerende waanwerelden endeze te infecteren in de gewone werkelijkheid waardoor nu miljoenen NL-ers volledig de kluts kwijt zijn en afhankelijk zijn gemaakt van de verheid: het land met percentueel veruit de meeste huurders in Europa. deze worden genaaid door de woningcorporatiedireucteuren en = managers, dag in dag uit.

ecologiste | 29-07-11 | 10:59

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:15

Moest nog harder lachen dan om de gemiddelde vrijmibo!

Jos Tiebent | 29-07-11 | 10:58

Reinaert | 29-07-11 | 10:55
Alle respect voor u.

U bent een echte Vaderlander.

Ik zou bijna het woord Tempelier in mijn mond nemen.

;

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:57

Dat gezegd hebbende ga ik maar weer eens een tijdje aan het werk.

Want als de PvdA plannen heeft dan kost dat toch op z'n minst excessief veel geld, zo niet meer. En daar motten we vast een jaar of wat voor sparen!

*** Bezem ter hand neemt en het park intrekt ***

Reinaert | 29-07-11 | 10:57

Lachen. De enigen die nog PvdA stemden waren de waggelende jurken, theedrinkende maatkostuums en scootah-breezah-jeugd van 18+ die dachten dat het de Partij van duh Autkering was. Raak die strohalmen ook nog kwijt en dan worden het 0 zetels.

Jos Tiebent | 29-07-11 | 10:55

@Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:53

Hé, dat verkrachten dat zou ik al doen heur. Dat uitzetten zien we daarna wel weer. Misschien hou ik heur wel. Ruimte zat hier in de kelder.

Reinaert | 29-07-11 | 10:55

Ik geloof Jopperdepop pas als hij Elatik verkracht en al het land uitzet.

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:53

@eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:37

Zó veel heb ik dus over voor het Vaderland!

*** Medailles en Nobelprijzen hedenmiddag in ontvangst neemt ***

Reinaert | 29-07-11 | 10:53

LOL "Dat kan geloofwaardiger" "Job heeft het Manifest van Breivik eindelijk doorgenomen". Benieuwd hoe de allochtonen hier op gaan reageren..

Meri59 | 29-07-11 | 10:53

Geen weldenkend mens zal ooit geloven dat het werkelijk hand in hand gaat, Joden en Moslims ? Hoewel.. de stadsdeelvoorzitter van Nieuw West, Achmed Baadoud noemde Job cohen zijn allerbeste vriend en hij tegen enkel geloof is plus het feit dat homoseksualiteit voor hem volledig acceptabel is. Uiteraard gelooft Cohen hem op zijn bruine ogen. Naar mijn stellige overtuiging doen en zeggen mensen rare dingen om hun zakken te kunnen vullen

grappert | 29-07-11 | 10:51

In deze barre tijden is de PvdA van essentieel belang omdat er nu eenmaal óók wel eens gelachen moet worden.
Daarom is het maar goed dat de ruggegraat-loze meelopers met de Ziekte van Draai ìets zijn gestegen in de peilingen zodat Job Ceylon zich belachelijk kan blíjven maken.

R.B.Scott | 29-07-11 | 10:51

Had ons land veel ellende bespaard als die linksige sufferds hier 35 jaar geleden achter waren gekomen..

Niek Naam | 29-07-11 | 10:51

De nieuwe slogan voor de partij van de allochtonen: "Yes You Can Gohen!".

linksmoe | 29-07-11 | 10:50

Ik ben benieuwd welk nieuw immigrantenvolk deze keiharde maatregelen van de PvdA gaat uitvoeren.

Beef Bus | 29-07-11 | 10:50

Pvd: "samen werkt beter"
Ahmed: What ies 'werkt'?
P: dat is hetzelfde als Arbeid je weet wel van de -A- uit de PvdA
A: O? Iek dach: -A- ies van Ahmed
P: haha, nee want Mohammed en Omar zijn ook welkom bij de PvdA.
A: 'tüürlijk, Iek begrijp. Beter is zeggen -A- sjtaat voor 'Allah' (zijn naam groot zijn, mohammed zijn profeet)
P: nou, we zijn niet echt confesioneel als partij,
A: ies niet goed sitüwasie! Maar, ... ik ook kan democratisch zijn, zeggen wij voortaan maarr: -A- sjtaat voor 'Allochtoon'.
P: Die -A- gaat niet werken.
A: Dat ies goed sitüwasie! OK. Iek niet hoef werken, maar jij nog sjteeds wel voor voor onsj. Waar blijft geld? iek naar theehuis moeten. Iek heb daar maar drück mee.

Woehahahaa | 29-07-11 | 10:50

Heeft Tofik Dibi al afstand genomen een aangedrongen op een spoeddebat

nance | 29-07-11 | 10:50

wat is de eerste stap? Morgen Elatik geroyeerd?

nance | 29-07-11 | 10:49

Maar ja, rechtse partijen doen wel vaker een Jolo (lekker hypocriet zelf doen waar je de ander van beschuldigt).

Petey Morris | 29-07-11 | 10:48

@Petey Morris - Amen, helaas aan dovemansoren gericht.

XelaGBS | 29-07-11 | 10:48

Ashtrey | 29-07-11 | 10:34
Zekers. *Alufolie in oren propt.*

Superior Bastard | 29-07-11 | 10:48

@ perdido | 29-07-11 | 10:44

Feit blijft dat het vuige rechtse leugens zijn dat 'de linksuh' de poorten wagenwijd open hebben gezet voor immigranten, en dat rechts daar 'eindelijk wat aan doet.' CDA en VVD hebben meer immigranten binnengehaald dan de PvdA met de wet Cohen uit 2000 kon tegenhouden. En zoals ecologiste al opmerkte trekt de SP al vanaf de vroege jaren '80 aan de alarmbel over de arbeidsmigranten.

Petey Morris | 29-07-11 | 10:47

EUgenio | 29-07-11 | 10:32 |
Tja de echte problemen zijn te lastig....

Datzegiktoch | 29-07-11 | 10:45

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:38

Open einde oplossingen, de zwarte gaten van het PvdA-universum, aangestuurd vanuit de gouden scrutinizerheaven die van daaruit het rode netwerk bedient.

ecologiste | 29-07-11 | 10:44

@Petey Morris | 29-07-11 | 10:27

Ies beetje domme redenatie: dan zaten we nu met 100 duizen miljoen 80 Polen, Roemenen, Bulgaren, Letten, Esten enz. extra opgescheept. Is dat wat u wilt? Ze integreren trouwens wel razendsnel, vooral op alcoholgebied, dat weer wel.

perdido | 29-07-11 | 10:44

Godzijdank! Kan ik EIN-DE-LIJK weer PvdA stemmen!

SvennusMax | 29-07-11 | 10:43

Hele sterke thee met keiharde suikerklonten.
koekjes zo hard als steen. zie hier de nieuwe PvdA-aanpak.

louis6227 | 29-07-11 | 10:42

Zo mijn dag kan niet meer kapot, wat heb ik gelachen.
De PVDA gaat scooter-klootzakjes straffen ??????
Dan moeten ze echt wel wat ergs gedaan hebben.
Niet alleen stelen, roven,mishandelen, treiteren, zuigen en overlast geven... en dan na 3 dagen weer vrij.
Maar misschien zelfs wel met waxinelichtjes gooien!!!!!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/07/...

hansvanvoren | 29-07-11 | 10:42

@ ecologiste | 29-07-11 | 10:37

Kun je ook even aangeven waar je die cijfers vandaan haalt? Een half miljoen kanslozen? Really? *gaap*

Petey Morris | 29-07-11 | 10:42

Che_cuevara | 29-07-11 | 10:38
Staat hem ook nog eens zwaar kudt maar ik denk dat een Rastakapsel hem nog minder staat.

Mogge!

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:41

@ecologiste
50K zei je?!?! Een gedetineerde kost in NL 200K per jaar en dan hebben we het nog niet over EBIs.....

Godsammekraken | 29-07-11 | 10:41

Zou Job in Oslo met Anders hebben gesproken?

prikkel123 | 29-07-11 | 10:40

Che_cuevara | 29-07-11 | 10:39

Ga je mond spoelen met zeep en snel een beetje!

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:40

Shalome | 29-07-11 | 10:22
Opdat wij maar vooral zij niet vergeten.
Ashtrey | 29-07-11 | 10:28
Uiteraard.
eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:23
Weer wat geleerd.
Ik dacht dat het een of andere allergie was..

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:40

@ vetkleppert | 29-07-11 | 10:29

De PvdA wilde arbeidsmigratie beperken tot 2 (twee!) jaar. D.w.z. na twee jaar werken terug naar Marokko of Turkije. Maar de rampenkapitalisten van de VVD en het CDA in het kabinet Van Agt-Wiegel hield dit tegen, en zette zo de poort open vopr gezinshereniging. Wel bij de feiten blijven he.

Petey Morris | 29-07-11 | 10:40

Mwoehahaahaaaaa

Rest In Privacy | 29-07-11 | 10:40

Che_cuevara | 29-07-11 | 10:38

Maar het staat hem wel schattig, zal het op de botenparade voor poten en potten vast heel goed doen!

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:39

NoMinister | 29-07-11 | 10:32

Naaien daar zijn ze goed in, net als elke andere gevestigde partij. 'Politics is like screwing a cat in the ass'(Charles Bukowsky).

ecologiste | 29-07-11 | 10:39

@eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:37
Om er zelf overheen te gaan? :)

Che_cuevara | 29-07-11 | 10:39

-weggejorist-

repu077 | 29-07-11 | 10:39

Eerst heeft de PvdA hun traditionele achterban verraden door met belastinggeld stemvee te kopen en "de Arbeider" op te zadelen met de gevolgen van dit beleid. Nu blijkt dat het totaal aantal van iedereen die rechtstreeks eigenbelang heeft bij de PvdA banencarrousel danwel ander gratis geld beleid niet genoeg is voor een rol in de macht. Kennelijk reden om nu deze groep te verraden vanuit het diepste punt van de slangenkuil.

Godsammekraken | 29-07-11 | 10:39

ecologiste | 29-07-11 | 10:37

Ach ja, het kost wel wat, maar dan heb je ook niks...

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:38

@Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:07
Gejat van Geert

Mogge

Che_cuevara | 29-07-11 | 10:38

@Wim-Lex | 29-07-11 | 10:04 | + 6 -
Rotterdamse havenwerkers die op de pvda stemmen? De pvda heeft de hele wereld voor de arbeiders verneukt.

Indo213 | 29-07-11 | 10:38

Reinaert | 29-07-11 | 10:05

Oef, jij durft! Fatima Elastiek, daar zou ik de hond van de buren nog aftrappen...

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:37

Fatima Elatik zit nog steeds op de plek waar ze helemaal niet hoort te zitten, dus het zal wel meevallen met die harde aanpak.

colonnecinco | 29-07-11 | 10:37

Petey Morris | 29-07-11 | 10:27

Wie noemden de SP facistisch toen deze in 1983 het immigratieprobleem wilden aanpakken door de gastarbeiders en hun aanhang een premie mee te geven als ze terugkeerden naar huis?
Als dat toen gebeurd was zaten we nu met wellicht een half miljoen kanslozen minder en waren de totale kosten nooit opgelopen tot over de 300 miljard euro.

ecologiste | 29-07-11 | 10:37

Superior Bastard | 29-07-11 | 10:32

Ik zie dit meer als een verlate 1 April grap.

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:36

Marcus Porcius Cato | 29-07-11 | 10:30

Keihard aanpakken betekent: geen Rooibos meer, maar van die vieze Chinese groene thee. Dat zal ze leren!!!

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:35

Superior Bastard | 29-07-11 | 10:32
Complottheorie?

Ashtrey | 29-07-11 | 10:34

Maar dat doet die bikkels van de PvdA toch al jaren, dat keihard aanpakken.

louis6227 | 29-07-11 | 10:33

@ Reinaert. 10;28
Nee, dit is niet serieus te nemen. Marrokkanen lachen het hardst. Die menen oprecht en vertellen dat het een groot spel is en zij binnen niet al te lange tijd de dienst volledig uit gaan maken binnen de PVDA.

grappert | 29-07-11 | 10:33

Als ze denken het probleem aan te pakken met gevangenisstraffen lopen de kosten nog verder op. 50.000 euro per gevangene per jaar is de prijs. Dan kun je ze nog beter in de bijstand laten zitten.
Nee, PP gewoon NL-paspoort afpakken, land uitzetten als ongewenste vreemdeling en straf laten uitzitten in land van herkomst, en persona non-grata verklaren zodat deze nooit meer 1 stap onze bodem kan zetten. Kijk dat is pas bezuinigen. Ervan uitgaande dat als zo iemand zijn leven lang op onze bodem blijft de NL-staat zeker 1 miljoen kost.
Dus voor elke 1000 criminelen besparen we zo 1 miljard. Tel uit je besparing.
Bovendien kun je er dan vanuitgaan dat de allochtonen die je op straat ziet gewoon aardige mensen zijn die in NL met de autochtonen willen samenleven. Wordt het toch nog gezellig, of niet soms? Dus. kijk en dat had ik altijd al gehoopt als voorstander van open grenzen met daarbij bepaalde regels want zonder goede regels zijn open grenzen vergelijkbaar met een huis zonder deuren waar iedereen binnenloopt en kan meenemen wat-ie wil. Ja kijk wie wil er zo samenleven?

ecologiste | 29-07-11 | 10:32

Dit is onderdeel van een masterplan waar ze al jaren mee bezig zijn. Eerst de boel verkloten en vervolgens via de omgekeerde weg proberen de schade te beperken onder het mom van oplossingen bieden.
PVDA -1.

Superior Bastard | 29-07-11 | 10:32

zovoklets | 29-07-11 | 10:26

Jij deugt!

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:32

Shalome | 29-07-11 | 10:02

De PvdA does not wake up at all!

Dit is pure propaganda van het niveau loverboy-cadeautje.

Als we daar intrappen verdienen we het om nog decennia door ze genaaid te worden!

NoMinister | 29-07-11 | 10:32

Ik kan me niet voorstellen dat de PvdA gaat meedoen aan die tendentieuze onzin. De criminaliteit daalt al jaren. Laten politici zich eens drukmaken om echte problemen zoals de staatsschuld, klimaatverandering en de armoede in de wereld. Waarom trekt die amateur Wilders zo veel aandacht met zijn veiligheid?

EUgenio | 29-07-11 | 10:32

-weggejorist-

Gijs ButPlug | 29-07-11 | 10:31

Dus ze zagen eigenlijk wel wat in dat noorse manifest

zeefert | 29-07-11 | 10:30

Kan dat begrip "keihard aanpakken" eens wat nader toegelicht worden ? Wat is Keihard aanpakken binnen de PvdA ? Ik geloof namelijk niet dat men bij die partij veel ervaring heeft met iets "Keihard aanpakken", op welk terrein dan ook. Wat is het ? Gevangenisstraf ? lijfstraffen ? Deportatie ? Ik wil wel wat namen van beleidsinstrumenten horen die men denkt te gaan gebruiken. Dit land kan zoveel harder. Komop PP doe nog eens een tweetje met wat meer informatie.

Marcus Porcius Cato | 29-07-11 | 10:30

@Petey Morris | 29-07-11 | 10:27
Als de gastarbeiders waren teruggekeerd na verrichte arbeid in plaats van door links te worden uitgenodigd hun hele dorp hierheen te halen was er niks aan de hand geweest.

vetkleppert | 29-07-11 | 10:29

Er zullen veel PvdA'ers zijn die zich de komende dagen in een schitterend spagaat gaan wringen teneinde de eventuele schade te beperken.

Dit luchtballonnetje is per ongeluk ontsnapt en wordt nu waarschijnlijk zo spoedig mogelijk door gansch de PvdA neergeschoten.

Of is er hier iemand in de zaal die dit serieus neemt?

Reinaert | 29-07-11 | 10:28

GAD, gadverdamme wat zijn het ook een stelletje [S] linkse rakkers. De schijnheilighheid ten top. Ervan uitgaande dat er aan deze club niks meer te genezen valt kan het tekort aan psychiaters weer worden bijgesteld.

grappert | 29-07-11 | 10:28

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:15
Mooi verhaal Teun, inmiddels dus al iets gedaan aan je kapseltje model bloempot?

Ashtrey | 29-07-11 | 10:28

Nou laat ik positief denken. Zet um op Job. Laten ze de handen ineenslaan om een goed beleid neer te zetten waar iedereen wat aan heeft. Zie je het al voor je Wilders en Cohen grappend en grollend door de gangen in de Haagse veste onderwijl ze snode plannetjes uitwerken om de haatbaarden en bontkraagjes in dit land snoeihard aan te pakken. BTW tijd voor de haatbaarden en bontkraagjes om de biezen te pakken als PvdA de daad bij het woord voegt want ik zie geen andere partij die voor ze op de bune stapt.

Datzegiktoch | 29-07-11 | 10:28

En wie kwam in 2000 ook al weer met een wet om de massa-immigratie stop te zetten? Oh ja, Cohen. En welke partij was er uberhaupt ook al weer tegen arbeidsmigratie, omdat dat banen van Nederlandse werknemers af zou nemen? Oh ja, de PvdA. Maar de rampenkapitalisten van de VVD en het CDA moesten zo nodig goedkope arbeid hebben, en hebben dus de deuren wagenwijd opengezet voor immigranten. Hoe graag Pruikje Peroxide het ook wil doen voorkomen alsof het andersom was.

Petey Morris | 29-07-11 | 10:27

Ik stem toch al PvdA.
Gewoon omdat het voor alle PvdA-leden zielug is wanneer ze opeens een baantje in de commerciele sector moeten zoeken.

zovoklets | 29-07-11 | 10:26

Die lui zijn echt alle schaamte voorbij. In plaats van er voor de vorm nog een ideologisch sausje overheen te gooien, geven ze gewoon toe een stel populisten te zijn. Wordt wel lachen met al die oude partijapparatsjik die zich de komende dagen gaan roeren.

harry pikkel | 29-07-11 | 10:26

keffer | 29-07-11 | 10:19


Klinkklare onzin. Als de geschiedenis ons íéts heeft geleerd, is het wel hoe funest het uitpakt als je achterlijke onderontwikkelde volkeren op het grondgebied van beschaafder volkeren toelaat.

Shalome | 29-07-11 | 10:25

Waarmee de PvdA dus eigenlijk toegeeft dat Geert Wilders wel degelijk gelijk heeft en dus de PVV gaat na-apen om wat stemmen te winnen.
.
Maar de meeste mensen zullen deze opportunistische handelswijze van de PvdA wel doorzien.

pimpernel. | 29-07-11 | 10:24

En nu niet alleen bij woorden laten.. Wie binnen de PvdA en de overige linkse kerk zijn verantwoordelijk voor:
- allochtonen criminaliteit
- prachtwijken, waar je als autochtoon beter maar niet meer 's avonds kan vertonen en overdag niet met een gsm aan je oor
- de onleefbaarheid van de samenleving in het algemeen door doorgeslagen linkse regelzucht, opgelegde tolerantie en verkettering van politieke tegenstander
- de onleefbaarheid ten gevolge van de waanideeen van PvdA bestuurders over 'maakbaarheid ten koste van alles' van steden, wijken, (gebrek aan) voorzieningen voor politiek-incorrecte zaken als klein autootje, iets anders willen dan 'standaard toegestaan'

Nou, wanneer mogen we 'bijltjesdag' tegemoet zien, de bezem door de politieke samenleving en politieke kastes in NL, die los leven van de rest van de samenleving?
Ik vrees zomaar dat Cohen's woorden net zo loos en gebakken lucht blijken als de hele linkse politiek van de afgelopen decennia...!!

blaster | 29-07-11 | 10:24

ZDEV | 29-07-11 | 10:22

Dan is het maar goed dat jij zoveel belasting betaalt...

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:24

@ZDEV | 29-07-11 | 10:20

Maar als de useful idiots massaal de PvdA den rug toekeren komt ook de baantjesmachine tot stilstand. Dan is het einde nepotisme, einde graaien, einde netwerk.

Zover zullen de grote denkers het echt niet laten komen. Eigenbelang eerst in plaats van eigen volk eerst.

Reinaert | 29-07-11 | 10:23

Job Cohen heeft na de samenkomst met de JobJugend in Noorwegen de Noren boos gemaakt.

bosbaan | 29-07-11 | 10:23

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:19

Een soort metafoor...

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:23

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:15


Het is te hopen dat Wouter Bos' campagne destijds niet wordt vergeten. Voor de verkiezingen passeerde hij de PVV qua beloftes, om direct daarna het Generaal Pardon erdoorheen te drammen, ons doodleuk te informeren dat het 5 miljard per jaar aan uitkeringen en huisvesting gata kosten (bleek nog hoger uit te pakken) en door te gaan op oude voet.

Shalome | 29-07-11 | 10:22

ZDEV | 29-07-11 | 10:20 |
En niet te vergeten de naïeve goedmens die afhankelijk is van een baantje in de publieke sector. Cultuur, zorg, onderwijs. Die zal altijd met de Portemonnee van de Ander blijven stemmen.

ZDEV | 29-07-11 | 10:22

Heeft Jolo al geopperd dat pvda-stemmers extra gecheckt moeten worden op een wapenvergunning?

spanarchist | 29-07-11 | 10:22

Gaan de linkse media nu ook de PvdA beschuldigen van haat zaaien?

pimpernel. | 29-07-11 | 10:21

Dus eerst vervreemde de PvdA de arbeiders van zich.
Toen vervreemde de PvdA de verlichte linksmens van zich.
En nu vervreemdt de PvdA de allochtoon van zich.

Blijft alleen de elitaire PvdA baantjesgraaier over.

ZDEV | 29-07-11 | 10:20

Terwijl die thee nog hun meest goedkope dwaling was.
Misschien moeten ze eens denken over al die subsidies t.b.v. het stimuleren van achterlijkheid en de baantjesmachine.

vetkleppert | 29-07-11 | 10:20

Beter laat dan nooit, helaas kan je Cohen & Co. nooit geloven.

Xel | 29-07-11 | 10:20

Niets nieuws onder de zon. Bos wilde reeds de ontspoorde allochtonen net zo behandelen als ontspoorde autochtonen. Was toen te harde taal. Ouwerkerk had het reeds over de aanpak van "onze" rot-Marokkanen. Paul Scheffer ( toevallig ook PvdA) beschreef de ontspoorde kanten van de Multi-culturele samenleving.
Kortom, ontsporende allochtonen moeten worden aangepakt en goedwillende inburgerende allochtonen mogen thee blijven drinken bij het bespreken van verbeteringen in het beleid die nodig zijn vanwege het ondoordachte importeren van goedkope arbeidskrachten door CDA ( CHU, ARP en KVP) en VVD in het verleden.
Niets te zien, gewoon doorlopen.
Overigens blijf ik voorstander van een multi-culturele samenleving zolang alle stromingen elkaar respecteren. Hebben we vanaf het begin van de jaartelling (Bataven, Germanen, Kanninefaten en Romeinen) toch altijd voordeel aan gehad.

keffer | 29-07-11 | 10:19

pimpernel. | 29-07-11 | 10:17

Maar dit komt er bij de gemiddelde PvdA-ert toch niet in? Is toch facistisch, we hebben toch geen problemen met allochtonen, zijn allemaal op zichzelf staande incidenten, die mensen hebben gewoon moeite zich aan onze koeltoer aan te passen... Toch? Iemand nog een vat met zuur over, de getrouwde buurman zat naar mijn dochter te knipogen? Dat zal haar leren niet zo uitdagend te doen!

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:19

Je kan als partij wel roepen een andere koers op te gaan, maar als het gros van de PVDA bestuurders en kamerleden nog steeds in een kramp schiet als ze "allochtoon" of "Marokkaan" horen komt er toch niet veel van terecht.

cornetto | 29-07-11 | 10:19

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:17
Wat is een allegorie ?
;)

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:19

mij benieuwd hoe joop jole.nl daar op reageerd want die worden per dag gekker daar

tjokdee | 29-07-11 | 10:18

'Want hoe elitair regentesk de partij ook is, ze zijn nooit te beroerd om pragmatisch populistisch beleid in te voeren wat wel stemmen oplevert'.

Wat mij betreft de beste formulering van de dag.
Geldt trouwens voor elke gevestigde politieke partij.

ecologiste | 29-07-11 | 10:17

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:15

Wat ben jij scherp vanmorgen! Mooie allegorie btw...

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:17

Cohen wil af van het theedrink-imago. En er is braakliggend terrein waar de regeringspartijen + gedoger geen ene k*t aan doen. Simpel. Ik snap dat wel.

goedverstaander | 29-07-11 | 10:17

Wat een hypocrieten; eerst Wilders beschuldigen van haat zaaien en politiek gewin proberen te halen uit een vreselijke moordpartij en nu , om stemmen te winnen, Geert Wilders na apen.
.
Politiek opportunisme ten top.

pimpernel. | 29-07-11 | 10:17

Ben ik cynisch als het mij opvalt dat deze uitspraak van de pvda "uitlekt" op het moment dat de bontkraagjes met familie op vakantie zijn in de zandbak? Zou de pvda volgens mij niet durven tussen september en juni.......

Baron vHier tGinder | 29-07-11 | 10:16

Idontgiveafunk | 29-07-11 | 10:13

Op de partij waar zij gezien hun afkomst en koeltoer het dichtst bijstaan: Partij voor de Dieren...

*diep bukt voor Joris*

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:16

Je draagt sinds jaar en dag een bruine Ribbroek en op een dag zie je dat een Spijkerbroek blijkbaar meer vrouwen aantrekt.

Whalla, de volgende dag trek je zo een broek aan van het Zeeman-huismerk en je gaat op vrouwenjacht.

Knipogend loop je door de stad, je kijkt in een etalageruit naar je broek en ziet tegelijkertijd dat 2 vrouwen naar je bloempotkapsel wijzen.

Bottom line:

Ookal trek je een aap een pakkie an, het is en blijft een aap.

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:15

Je moet wel verstard Van Jolig zijn om niet te zien wat 'talent' Pieter Paul Slikker verwoordt. Maar het gaat niet werken voor de PvdA-secte. Er is ook altijd nog een (steeds meer door mastodonten, kanslozen, islamisten en dubbelpaspoortigen beheerst) star partij-apparaat dat koerswijzigingen zal afschieten. En de allochtone kiezers hebben de PvdA in principe niet meer nodig. Groen Links en D66 zijn net zo bezopen multikul/policor en vormen dus een goed alternatief.

Fijnstoffer | 29-07-11 | 10:15

En om het helemaal af te maken, Wolfsen partijleider maken.

spanarchist | 29-07-11 | 10:15

Wat een gefaal zeg.. Hoe duidelijk wil je hebben dat er geen sprake is van beleid? Voor een paar extra stemmen worden nu ook de belangrijkste `kernwaarden` overboord gesmeten. Prima zet, ga zo door Job, het werk (en het bestaan van de PvdA ) zit er bijna op!

Absoluut niet waar | 29-07-11 | 10:15

Ik hoor Dibi (nog) niet. Moet die geen kamerdebat aanvragen? He, Partij voor de Arabieren, wat ga je nu doen?

Pierre de la Cloche | 29-07-11 | 10:14

-weggejorist-

Gijs ButPlug | 29-07-11 | 10:14

Maar op wie gaan al die allochtonen nu stemmen?

Idontgiveafunk | 29-07-11 | 10:13

@spanarchist | 29-07-11 | 10:11

"Volkomen ongeloofwaardig. Wie stemt er toch op zo´n partij?"

Allochtonen. Nóg wel.

Reinaert | 29-07-11 | 10:12

Dit gaat niet gebeuren want dan zijn ze alle stemmen kwijt. Veel geschreeuw en weinig wol. Ze zien nu pas het probleem omdat andere partijen ze erop hebben gewezen. Wat een visie. Toch maar niet op stemmen, dat is zeker.

Therapietje | 29-07-11 | 10:12

Tientallen jaren een ieder die iets negatiefs over allochtonen durfde te zeggen afbranden, en nu niet alleen erkennen dat er een probleem is maar ook nog pretenderen dat ze er de oplossing voor hebben.
Volkomen ongeloofwaardig. Wie stemt er toch op zo´n partij?

spanarchist | 29-07-11 | 10:11

Na dertig jaar stimuleren, subsidieren en positief discrimineren van alles waar we last van hebben, komt er nu zogenaamd aandacht voor probleemallochtonen.
Ook dat is onzin. Criminelen en asocialen hebben aandacht van justitie nodig, ongeacht waar hun vader en moeder vandaan komen.
Na al dat huilen over populisme is dit wel het toppunt van hypocrisie.

vetkleppert | 29-07-11 | 10:11

Ik ben om. Echt waar. Nu maar hopen dat er mensen zijn die het geloven.

Troost J.E. | 29-07-11 | 10:11

flauwekul, Rita Verdonk heeft destijds gewoon het Aars Kosto beleid overgenomen !
De PVDA was toen al ultrarechts !

dierenpartij | 29-07-11 | 10:11

@Schaamharing | 29-07-11 | 10:08

Blauw op straat dat zie je genoeg anno tegenwoordig.

Dronken Polen.

Waarschijnlijk ook precies de 'criminele allochtonen' die de PvdA aan wil gaan pakken. Want van hun eigen lieverdjes blijven ze echt wel af vermoed ik.

Reinaert | 29-07-11 | 10:10

Toch droevig dat de PvdA er pas zó laat achter komt dat het pamperen en nathouden van chocoladekleurig crimineel gespuis niet werkt, maar nu de regeringspartijen major awesome points scoren met het tegenovergestelde is dit ineens een nieuw beleid. De kiezer trapt er waarschijnlijk weer in.

Biff Eagleburger | 29-07-11 | 10:10

Schaamharing | 29-07-11 | 10:08
Meer Indo's op straat, daar ben ik voor !

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:10

Oh, er komen weer verkiezingen aan? "Meer blauw op straat" doet het ook altijd goed.

Schaamharing | 29-07-11 | 10:08

Pffff, wannabees. Bah.

doenormaal! | 29-07-11 | 10:08

Nieuwe lijsttrekker voor de PvdA?

Geert Cohen?

Che_cuevara | 29-07-11 | 10:07

Wat heeft Jopperdepop trouwens met zijn haar gedaan ?

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:07

No tea for you!
/soupnazi

Tobi | 29-07-11 | 10:07

*aandelen Sara Lee verkoopt*

Kas | 29-07-11 | 10:06

Morgen in de televaag: Job met een bloksnor?

und warum? | 29-07-11 | 10:06

Jaja, allemaal praatjes.
En die vullen doorgaans geen gaatjes.

Als het stemvee (puntje) bij het hokje (paaltje) moet komen, hoor je Jopperdepop hier niet meer over.

Populistische Neus.

Teun van het Tuinpad | 29-07-11 | 10:06

"De PvdA is niet langer de bontkraag die de scooterklootzakjes warm houdt".
Goed gevonden, Johnny Quid +1!

Jimi H. | 29-07-11 | 10:06

Als Job & co daadwerkelijk de criminele allochtonen aan gaan pakken dan vraag ik Fatima Elastiek ten huwelijk.

Dan maar martelaar. Dat heb ik er wel voor over!

Reinaert | 29-07-11 | 10:05

Ik hoor de rode troepen al de straten door marcheren.

spanarchist | 29-07-11 | 10:05

Vrij Nederland probeert ook elke strohalm aan te klampen. Een Noor pleegt een verschrikkelijke misdaad en opeens zouden wij in NL weer lekker thee willen gaan drinken en de problemen negeren? Zielig naïef!

Hanz Ziezo | 29-07-11 | 10:04

Ik stem niet op een partij die steeds weer van andere partijen moet leren hoe het wel moet.

Het CDA | 29-07-11 | 10:04

Nou daar gaat de achterban. Nu zullen er alleen wat Rotterdamse havenarbeiders op de PvdA blijven stemmen. Op naar de 1 zetel Job!

Wim-Lex | 29-07-11 | 10:04

Toen ik het vanmorgen las kon ik niets anders doen dan hardop lachen...

De Heilige Fappert | 29-07-11 | 10:03

Morgen in de Televaag: Job Cohen blijkt inspiratiebron Anders Breivik.

niet voor de hond | 29-07-11 | 10:03

Rechts-om roeren in de thee !!

woefdrammer | 29-07-11 | 10:03

Komt er toch niet door! Ies nie koeltoer...

eerstneukendanpraten | 29-07-11 | 10:02

bij de komende verkiezingen zakt de pvda naar 5 zetels.

Boutelander | 29-07-11 | 10:02

Aandelen Pickwick en Lipton dumpen maarrrrrrrrrrrrr!

Job gaat op Ram(bo)-koers!

Reinaert | 29-07-11 | 10:02

PvdA wakes up and smells the coffee.

Shalome | 29-07-11 | 10:02

Hebben ze opeens het licht gezien? Too little, 30 years too late!

Jens Jeremies | 29-07-11 | 10:02

Als het kalf verdronken is...

of

Als de vos de passie preekt...

Welk spreekwoord is hier van toepassing?

rara | 29-07-11 | 10:01

Gaan ze hun eigen achterban aanpakken?

Eduardo1735 | 29-07-11 | 10:01

Vanaf nu thee zonder suiker!

Jackanders | 29-07-11 | 10:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken