
Tsjongejonge die Volkskrant toch. Sinds de courant een hardline met GS HQ heeft en er redacteuren worden uitgewisseld, is het hek van de dam op de burelen van P. Remarque. Jolo vroeg het al aan @johnwanders (auteur van zeer
goed gelezen PVV-propaganda): "Is het laster te constateren dat opiniepagina bovenmatig veel anti-islam verhalen
telt?" Vandaag doet columniste Aleid Truijens (ex-Elsevier, dus dan weet je het wel) een duit in het zakje met een haatzaaicolumn die een stevige j'accuse bij Job Cohen op zijn bord legt. Inzet: het kansenparadijs Diamantbuurt (
archief), 'als vanouds de thuishaven van jonge criminele Marokkanen' - haar woorden, niet de onze. Truijens omschrijft de buurt als een 'no-go-area' die door 'kindsoldaten in training' wordt geterroriseerd en waarvan ze hoopt dat hij door Van der Laan wordt schoongeveegd. Om vervolgens te schrikken van haar eigen haatgedachten. Maarrrr (en nou komt het), die gedachten zijn dus de schuld van Job Cohen. "
Die zei 'Woorden doen er toe' en dat klopt. Maar toen bewoners van de Diamantbuurt werden mishandeld, afgeperst en uiteindelijk weggepest door jonge Marokkanen, hield burgemeester Cohen het bij woorden. Sussende woorden. Dat valt hem aan te rekenen." Niet alleen op internet wordt de haat gevoed, concludeert Truijens. De sociaal-democratie moet maar eens bewijzen dat het haar burgers tegen tuig kan beschermen. En zo is het maar net. Column is
(nog) niet eindelijk online.
Dus hier de PDF. Want dat mogen wij natuurlijk gewoon van VK.
Reaguursels
InloggenThe eimer | 28-07-11 | 16:44
Aangezien mevr. Truijens geen enkel probleem heeft met de islam, moeten we haar opborrelingen maar zien als kortsluitingen van haar multikul breincircuit. De snel groeiende aanwezigheid van de islam is wel degelijk een probleem en biedt wel degelijk een verklaring voor het criminele gedrag van m.n. Marokkanen. De islam verwerpt nl. het Westen volledig. Maar bij de pvda zullen ze dit nooit willen zien.
Zomerkampementen organiseren veur hullie Jugend en rond de meiboom marcheren daar zijn ze goed in bij de pvda.
Er bestaan gewoon kloodtzakken, ongeacht welk geloof ze aanhangen. Het probleem met deze kloodtzakken is dat als ze op hun (wan)gedrag worden aangesproken, ze zich onmiddellijk op hun vrijheid van godsdienst beroepen. En discriminatie, dat ook.
Het feit dat ze zich boven de wet verheven voelen hebben we te danken aan jarenlang pappen en nathouden. Daar mogen we dus onszelf op aanspreken.
Tijd nu om korte metten te maken met dit soort gekkies, of ze nou willen of niet!
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 13:43
Beter naar gedrag te kijken dan naar labels: als mensen zich als individu gedragen, ze zo beschouwen. Als mensen zich als groepsleden gedragen, ze zo beschouwen.
Het Marokkaanse straatterrorisme lijkt duidelijk groepsgedrag, dus om ze als individuen te beschouwen/benaderen is irreëel c.q. onmogelijk.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 13:17
Mijn eeste voorstel zou zijn: straatcriminelen van Marokkaanse afkomst.
Maar om het wat compacter te maken is het in linkse kring uitgevonden "kutMarokkanen" wellicht handzamer.
Cohen heeft haat gezaaid. Niet met woorden en niet met daden.
Nalaten is ook een kunst.
Cohen is op dat vlak een kampioen.
En als de shit dan tegen de plinten opklotst, Wilders de schuld geven en een stapel tienerlijken schaamteloos inzetten om je eigen rampzaligheid te verbloemen.
De aanval is de beste verdediging. Anders is het deze keer niet.
Beetje vreemd is wel dat columniste meent dat nergens de koran oproept tot diefstal en geweldpleging.
Als er iets juist zeer duidelijk uit de doeken wordt gedaan in deze regelgeving is, hoe van de niet-gelovigen bezit afgenomen moet worden. Hoe de vrouwen van niet-gelovigen verkracht mogen worden cq tot slaaf mogen worden ingelijfd.
Truijens heeft gelijk en volkomen, het eerste verstandige wat ik in 2011 gelezen heb over een probleem wat een kanker gezwel geworden is en nog steeds niet! wordt aangepakt. en een ieder weet wat je er aan kan doen uitroeien met wortel en tak.
Harder optreden, zero-tolerance beleid, aansporen tot educatie, bevorderen van sociale deugden voor de klootzakken.
Maar ook: Nederlanders accepteren dat dit soort volk er is, kijken naar oplossingen, ipv 'muh land uit!'.
Net alsof het vroeger zo geweldig was, in de voorgaande eeuwen waren steden als Amsterdam, Leiden etc. ook vooral een mengelmoes van dronkenlappen, criminelen en hoeren. We moeten niet denken dat Nederland vroeger zo'n heilig Cocagne was. Criminaliteit is er altijd al geweest. Het enige wat daar tegen helpt is met zijn allen laten zien dat we dat niet pikken.
Conflictvermijding, ontkenning, besluiteloosheid, verdraaiing en brutalisering van de werkelijkheid, buitenlandersliefde/koekkoeksjonggedrag,zelfhypnose, autosuggestie, machtswellust, moraliteit. Het zijn de misplaatste PvdA-symptomen/kenmerken die zo langzamerhand door steeds meer socialisten wordt onderkend.Ook binnen de eigen gelederen. Hopen dat deze "ontwaakten"/voorhoede als streptokokken de eigen parij zuiveren en ontdoen van alle zieke ideen en idealismen.
Persoonlijk ben ik eens gedoken in manifest dat mijn haren ten berge deden rijzen.
Niet te geloven, het barste van de doodsbedreigingen tegen alles en iedereen met complete handleidingen hoe men te werk diende te gaan zoveel mogelijk en efficient tegenstanders te killen.
Het schijnt dat dit kwalijke manifest, wat op grote schaal is verspreid en geciteerd worden als , al eeuwenlang leidraad is geweest voor die moordpartijen en die heden tendage nog verergerd en op grote schaal wordt toegepast.
De verspreiders van dit manifest wijzen echter iedere verantwoordelijkheid af als er misdaden plaatsvinden die in dat manifest aanbevolen worden.
Dat manifest is genaamd:koran.
vicecity | 28-07-11 | 15:18
Jep, nouja, in actie komen ze nooit echt. Meestal blijft het bij wijfelend het probleem erkennen, en toch links blijven stemmen.
Zie je wel vaker met linkse mensen .Pas als ze er zelf last van krijgen dan komt men in actie .. Na jaren lang de mensen die er toen van last hadden voor racist te hebben uitgemaakt .
@Parsons | 28-07-11 | 13:22
Niet een wetenschappelijk stuk maar een blog zonder bronvermelding, ik ga het desalniettemin aandachtig doorlezen.
jetzt op radio 1 een mevrouw die heeeel veel met deze jongens praat, steeds meer begrip krijgt voor dat tuig, want zielig, want staan alleen voor
liever daden dan woorden Van Rossum.
wat een gezeik allemaal weer.
Kijkt dan!
www.diamantweek.nl
Aardige kolom die het failliet vh Cohen beleid laat zien, al zie ik het verband met de Islam niet zo. Je moet gewoon de ouders van die jongens financieel aanpakken. Pak je het tuig aan, verdwijnt Wilders als sneeuw voor de zon.
Maarrrrr, come on, dit is toch echt OUD NIEUWS. Pim Fortuijn en Theo van Gogh is al eeuwen geleden. Dat zo'n kolom anno 2011 nog steeds nodig is.
En kan die burgermeester van Utrecht nu eindelijk ophoepelen svp.
Ja, die Cohen! Die dhimmi, die landverrader, onderdeel van de elite waar we tegen in totale oorlog zijn, met zijn Partij voor de Allochtonen die al dat Islamitisch stemvee naar Nederland heeft gehaald, onderdeel uitmakend van het grote linkse complot om van Europa een Eurabie te maken zonder vrijheid. Die Cohen is de schuld van ons ongeluk. Weg met links.
Ps. Als iemand in deze woorden een rechtvaardiging voor geweld ziet, zeg ik alvast dat ik daar niets, maar dan ook niets, mee te maken heb.
Staat dát allemaal in de Volkskrant? Zoveel inzicht en openheid ben ik van die krant niet gewend! Wel vermeende en verzonnen verhalen over mishandelingen door het NL leger, vlak voor verkiezingen. Eens temeer blijkt dat het inzicht bij links wel komt, maar dan wel met een fikse vertraging. Beestjes bij hun namen noemen bijvoorbeeld. Als daarmee niet zo lang was gewacht, had de huidige rechtse regering nooit een voet aan de grond gekregen...
@Ienoo666 | 28-07-11 | 13:47
Als je wat vaker zou lezen zou je merken dat er over de hele linie geroerd wordt waar het stinkt.
Ze heeft gewoon hartstikke gelijk natuurlijk. Lieden met het gedachtegoed van Cohen en Aleid Wolfsen zijn op persoonlijke titel verantwoordelijk voor situaties als in de Diamantbuurt en kansenwijken in Utrecht en alle andere kansenwijken in steden met PvdA burgemeesters. Ze hebben er met al hun kopjes thee met straatterroristen en criminelen als "oplossing" voor de problemen een enorme zieke uit de hand gelopen bende van gemaakt.
Te-ring wat is GS toch ontzettend eenzijdig en saai (geworden?). Waarom niet eens een pittig epistel over de vele fekkin' aso (en blanke) witteboordencriminelen die ons land telt en de schatkist miljarden kost?
@Parsons | 28-07-11 | 12:55
Wat wil je? Ze hebben het theedrinken uitgevonden.
Nu Joop nog overstag en dan zijn we eindelijk met z'n allen wat minder links, want rechts kan je NL nog steeds niet noemen.
Als de mocros in de straten kindsoldaten zijn, kunnen we die dan niet beter naar een gebied brengen waar ze tot hun recht komen, zeg pakweg Liberia ?
Als je je als volwassen vrouw niet prettig voelt in de van Woustraat kun je beter verhuizen naar Hoogezand-Sappemeer.
@Fijnstoffer | 28-07-11 | 12:34
U vergeet de soera's die liefde en begrip voor elkaar prediken.
@Parsons | 28-07-11 | 13:40
Misschien een beetje naïef, maar ik kijk liever naar mensen als individu dan als groep.
@Teun van het Tuinpad | 28-07-11 | 12:32
Sinds de zaken niet zo goed meer gaan in huize Borsato (Casa del Rosso), is Marco niet meer zo kieskeurig als het gaat om optreden. Iedere Euro, zwart of wit, is welkom.
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 13:34
Dat is je goed recht, maar ik vind dat naïef.
Porrello | 28-07-11 | 13:35 | + 0 -
Onze capuchonklootzakjes zijn van een andere planeet!
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:17
Succes!
Oud nieuws maar goed dat het gezegd wordt.
Hypothetisch: Als er nu eens. Over een aantal decennia. Capuchonklootzakjes van een andere planeet voor de deur zouden staan. Of ze wat grondstoffen mogen hebben (want: zielig). Hoe sociaal zijn we dan?
@Superior Bastard | 28-07-11 | 13:27
Dat bedoel ik!
Job Cohen. Ken ik niet.
@Parsons | 28-07-11 | 13:30
En daar verschillen we wat van mening (helemaal prima). Trouwens de gebeurtenissen in het bovenstaande topic zijn wel compleet aan de islam te wijden en moeten met wortel en al verwijderd worden. Maar ik zie islamitisch extremisme en Marokkaans straatterrorisme voorlopig nog als twee aparte fenomenen.
vanhetgoor | 28-07-11 | 13:32 |
Dat bent u altijd vanhetgoor. Niet naar de bekende weg vragen.
@DijenkletserT | 28-07-11 | 13:29
We zitten nog in de bewustwordings-fase, m.n. de linkschmensch is nog lang niet aan actie toe...
Dat vadsige, luie en zich aan elke verantwoordelijkheid onttrekkende gedrag ook van die wijkagent, die wordt genoemd in dat stukje, misschien zou dat eindelijk es moeten veranderen.
.
Tot op zekere hoogte ligt dat beleid op het bordje van de burgemesster, maar Den Haag, en in het bijzonder onze law & order minister Ivo Opstelten zou ook wel eens wakker mogen worden en duidelijke richtlijnen stellen, over hoe de burger beschermd wordt door de politie.
.
Als de politie wat meer zichtbaar aanwezig is, is het probleem voor een groot gedeelte opgelost. Absoluut zeker weten. Dat moeten dan geen laffe bangerikken zijn uiteraard.
Feit.. Moguh!
Godverdegloeiende Tifus! Vuil stuk vreten! Er staat nota bene in die column dat "nergens in de koran wordt aangezet tot diefstal en mishandeling"! Dit is een grove onjuistheid die is kwetsend voor ieder denkend mens. Een pijnlijke vergissing! In de koran wordt wel opgeroepen tot mishandeling en sterker nog. Men wordt opgeroepen om het zwaard te gebruiken. In de koran staat ook heel duidelijk te lezen dat roof en diefstal door de Heilige Profeet en door Allah worden goedgekeurd. Als een gelovige moslim steelt of rooft, afperst of mensen oplicht dan moet hij maar liefst 20 procent van de buit naar de moskee brengen. Dat staat te lezen in het hoofdstuk 8, in soera over de 'Buitgevenden', vers 42 of 43 of daaromtrent (ligt aan de nummering). De koran is er heel duidelijk over dat de ware gelovige moslim van de buit van zijn wetteloze gedrag hij een-vijfde deel naar de moskee moet brengen, naar de profeet, of de andere plaatsvervanger van Allah. Dit soort columns is schadelijk omdat het dingen goedpraat die nooit goedgepraat mogen worden. Zolang men blijft mee heulen met de wolven in het bos en alles maar zoetsappig blijft stilzwijgen komt er nooit een generatie die aan te spreken is op de mensonterende intens slechte kanten van de islam. Ben ik duidelijk?
@Hickup | 28-07-11 | 13:15
Het zou niet verstandig zijn om bij de bestrijding van dit "tuig" (ik vind dat je met die term de kweek van jonge, geharde criminelen inclusief hun netwerk tekort doet, maar goed) de statistische correlatie van hun achtergrond te negeren.
Je zal op precies de juiste knoppen van dit tuig moeten drukken om het gewenste resultaat te bereiken. Onderscheidend bij DIT tuig t.o.v. het "ouderwetse" Nederlandse tuig zijn: een totaal misplaatste vorm van trots, het ontbreken van elk toekomstperspectief buiten de criminaliteit, het ontbreken van enige correctie door vriendinnetje (want wordt gezien als minderwaardig)... vult u rustig aan...
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 13:26
En daarbij mag wat mij betreft wat meer gekeken worden naar de bron van die intolerantie...
Fijt blijft dat die lui nu eenmaal in Nederland (zijn gaan) wonen. Het gevolg is blijkbaar een hoop negativiteit. De bedenker moet dit ook niet gewild hebben.
Is er dan niets wat voor een beetje positiviteit kan zorgen? Of moeten wij dit zien als een soort 'schuldplafond' wat iedere keer omhoog bijgesteld wordt?
Vanaf nu verhuizen er alleen nog maar daders! Naar de gevangenis, of ander land wellicht. Nederland, laat eens zien waar je goed in bent... Regel het!
Parsons | 28-07-11 | 13:17
Zolang er gepraat wordt is er hoop.. :)
@AntonC | 28-07-11 | 13:16
U bent familie van Volkert? Of heeft nog nooit van de Oostenrijkse school of Keynes gehoord? Als u een kabinet met de PvdA(links) CDA(links) als 'rechts' kwalificeert.
Antisocialist | 28-07-11 | 13:09 |
Om het af te kunnen breken, wat natuurlijk het uitgangspunt is, moeten we wel weten wat het precieze mechanisme is. De meningen zijn daar nogal over verdeeld. Mevrouw heeft, diep van binnen, een afkeer van de Islam. Zij onderkent dit maar schrikt vervolgens van haar eigen reactie omdat zij het waarschijnlijk onbewust vereenzelvigde met de problemen die deze jongeren veroorzaken. Zij impliceerde het onnodig met een aversie tegen moslims en dus mensen. Ik denk niet dat de Islam de opdrachtgever is achter deze terreur, maar de leer en samenhangende cultuur van de Islam en 'broederschap' van moslims onderling creëert wel degelijk een diepe minachting tegen onze samenleving en waarden.
@Parsons | 28-07-11 | 13:11
Vrijheid en tolerantie wint het inderdaad zelden van haat en intolerantie. Daarom ben ik ook voor de harde aanpak, intolerant tegen intolerantie (van welke kant het dan ook komt). Maar helaas heeft de nederlandse politiek dat niet door.
De Volkskrant is ook gewoon rechts geworden, terwijl het vroeger evenwichtig beide kanten belichtte.
Turrukje | 28-07-11 | 12:48
Nee, vroeger was de Volkskrant links, nu is het een krant die een stuk evenwichtiger is dan vroeger. Wen er maar aan.
F. von Zeikhoven | 28-07-11 | 13:20 | + 0 -
Die partijkrant van de pvda ... ja die waren onafhankelijk .. ahum ..
@De Koreaanse Slet | 28-07-11 | 13:12
antivenin.blogspot.com/2007/10/het-mos...
@PSZ-E | 28-07-11 | 12:51
Surat Al-'Anfāl 8:12
"When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them."
quran.com/search?q=head+off
@Turrukje | 28-07-11 | 12:48
De Azijnbode is populistisch aan het worden. Lekker meehuilen met de wolven, zelfs BertBrussen kreeg onlangs een raam aangeboden bij die -letterlijk- hoernalistenclub. Onafhankelijke nieuwsredacties zijn er feitelijk al niet meer in 0031 sinds het échte Vrije Volk, nl.wikipedia.org/wiki/Het_Vrije_Volk ophield te verschijnen als zelfstandige krant.
AntonC | 28-07-11 | 13:16 | + -1 -
Oh ja? Weet je nog hoe heel linksch stond te juichen toen ze dat laatste generaal-pardon door de 2de kamer hadden gedrukt? Vergeten zeker ..
@Superior Bastard | 28-07-11 | 13:12
Beter als we het allemaal maar met elkaar eens zijn dan? Nee dan wordt het een gezellige boel hier.
En dat moeten we niet willen met z'n allen.
Leest de spindoctor van Rutte even mee?
"Woorden doen er toe, en dat klopt. Maar Cohen houd het bij woorden. Sussende woorden. Dat valt hem aan te rekenen."
"De sociaal-democratie moet maar eens bewijzen dat het haar burgers tegen tuig kan beschermen."
Aardig stukkie van Truijens.
Antisocialist | 28-07-11 | 13:13
Het is nooit mijn bedoeling geweest om dit probleem te bagatelliseren. Graag ontvang ik uw voorstel voor een andere benaming van deze groep jongeren waarmee ik die indruk voortaan bij u kan wegnemen.
MasthaX | 28-07-11 | 12:32
We hebben al 10 jaar Rechts aan de Macht, en Mensen zijn zich steeds onveiliger gaan voelen.
@AntonC | 28-07-11 | 13:14
www.krapuul.nl/wp-content/uploads/2009...
Overreden, gok je? Laten we hopen van niet zeg!
@Art Vandelay Ultor | 28-07-11 | 13:05
Breedveld, die narcistische haatblogger die wel wat voelt voor de Breivik-methode:
www.dumpert.nl/mediabase/1546971/2d8a1...
Wat een domme column van dat mens. Het probleem is dat er TUIG woont, de afkomst van het tuig is niet relevant (wel statistisch gecorreleerd).
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 13:11
Mee eens, zie: Art Vandelay Ultor | 28-07-11 | 13:01 |
Die Cohen word eerdaags vermoord door een PVV-aanhanger.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:43
Straattuig is altijd een tijdelijke fase van jeugd geweest, tussen school en corrigerend vriendinnetje + baan in.
Hier gaat het om een groeiende groep tuig (kwantitatief) dat uit aan het groeien is tot geharde criminelen (kwalitatief), waarbij de aanwas van de groep systematisch lijkt te gebeuren.
Dit labelen met "straattuig" is een enorme onderschatting van de problematiek. Type struisvogel.
@Parsons | 28-07-11 | 13:11
Waar heb je dat vandaan. Ik wil dat boek graag eens lezen.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 13:03
Dan zijn we het in ieder geval nog ergens over eens ;)
@sjaakdeslinksesul | 28-07-11 | 13:09
Volgens mij ook. Mijn moeder had dat met bouwvakkers altijd. Steen en been klagen dat ze naar haar fluiten en met vunzige opmerkingen gooien. Maar toen ze plots na haar veertigste geen aandacht meer kreeg was ze er uiterst gefrustreerd mee!
Parsons | 28-07-11 | 13:08
Ik voel überhaupt ;) niet de behoefte om daar op te reageren.
Simpelweg omdat we hetzelfde zien, maar onze interpretaties daarvan dusdanig ver uit elkaar liggen dat discussiëren geen enkele zin heeft.
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 13:01
Voor 95% met je eens. Het grootste probleem is dat ze zelf niet weten dat ze een oorlog voeren tegen ongelovigen. Dat is nu juist de kracht van de islam. Wat dat betreft valt niet te ontkennen dat die oorlogsideologie uitstekend in elkaar zit. Zo ook blijkt keer op keer dat onze westerse "vrijheidscultuur" niet opgewassen is tegen deze ideologie.
@Art Vandelay Ultor | 28-07-11 | 12:52
Het klopt zeker dat het wringt tussen de Westerse normen en waarden en de Islam, het enige wat zou helpen is een soort verlichting. Nu zie je al hoogopgeleide moslims vaak een stuk gematigder zijn dan de laagopgeleide klasse (waar ook de meeste problemen mee zijn).
Mijn punt is dat je gewoon tuig moet aanpakken zonder al te veel naar het geloof te kijken. Tuig is tuig en moet keihard aangepakt worden. Alles op de islam schuiven, zorgt voor polarisatie en kan uiteindelijk lelijk uitpakken. Niet dat ik mijn kop in het zand steek, maar mensen moet je beoordelen op gedrag en niet in welk sprookjesboek ze geloven.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 13:08
Ik denk dat ik labiel ben.
Volgende week ga ik weer schelden en doemscenario's schetsen over moordlustige Ottomanen die voor de poorten van Wenen staan.
En niet om een kop suiker te lenen.
@Davidson | 28-07-11 | 12:33
Het punt is m.i. dat er een systematisch mechanisme lijkt te bestaan dat tuig produceert in dit soort wijken.
Of dat systeem nu islam, Marokkaanse cultuur, of weetikwat heet, doet niet zo terzake. Zolang we maar inzien dat het mechanisme actief afgebroken moet worden om tot structurele verbetering te komen.
Het feit dat deze mevrouw begint met het onderkennen van het systeem, maar schrikkend van zichzelf het systematische aspect weer bagatelliseert, is nog steeds een ENORME FAAL.
Dat wijf is gewoon gefrustreerd, omdat die jongens geen psst en daarna hoer riepen toen zij langs kwam fietsen.
Art Vandelay Ultor | 28-07-11 | 13:05
Ach ja Peter Breedveld..
Overigens zie ik steeds meer nuance in je comments. We gaan toch geen "knuffelaar" worden hè?
@Superior Bastard | 28-07-11 | 13:00
Hoe kom je er bij dat ik rücksichtlos (pun intended Godwin van je?) het land uit zou willen trappen? Godzijdank zijn er genoeg naïeve mohammedaantjes die hun eigen haatboek niet begrijpen en er derhalve (nog) niet naar handelen. Het enige dat ik zeg is dat er best wel eens gewezen mag worden op wat islam is, waar het voor staat en wat de gevolgen zijn van het ongebreideld binnenhalen van die haatzaaiende pedofielen aanhangers. Alsof we al niet onze handen vol hebben aan dat achterlijke garristentuig.
www.youtube.com/watch?v=hfXE-_wxsCM
Mooie column!
De stront raakt de ventilator...
@rara | 28-07-11 | 12:20
s/niet altijd/altijd niet/ ?
Verder zou het vooral verstandig zijn wanneer jullie het allemaal grondig met mij oneens zijn. Ik ben namelijk een exponent van het zogenaamde 'domrecht', dus met mij moet je niet geaffilieerd willen worden.
Want wat willen wij bij domrechts?
'Domrechts wil razzias en deportaties van buitenlanders zien. Ze wil het oude Nederland, dat nooit bestaan heeft desnoods met geweld herstellen. Ze wil wraak op degene die hen dit onrecht hebben aangedaan. Ze wil de geschiedenis een duwtje geven. Ze wil een daad stellen. Ze wil moorden.'
Dat wist ik zelf ook niet, dat ik dat wilde. Ik las het net op het uitstekende blog van Peter Breedveld, en schaam mij nu diep voor mijzelf.
Aardappeleter | 28-07-11 | 13:01
Juist.
-is mislukt
Superior Bastard | 28-07-11 | 13:00
Aanvulling naar Parsons:
Dat de multiculturele samenleving is duidelijk en dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken.
Prima column, maar natuurlijk niks nieuws. De haat die onder steeds meer Nederlanders onstaat heeft weinig te doen met islam of racisme, maar met het gedrag van vooral Marokkaanse en Antilliaanse jongens.
Het enige dat werkt is een keiharde en gerichte aanpak van het tuig (iedere buurtbewoner en iedere agent weet exact om wie het gaat). Bij een overtreding direct de meeste rotte appel uit de reeds bedorven mand halen, publiekelijk vernederen (ja zelfs onze goedgeklede PvdA'er Hans Spekman pleitte daar enkele jaren geleden al voor) en steeds langere cumulatieve straffen opleggen net zo lang tot het probleem definitief is opgelost.
De softe aanpak met buurtvaders, bezoekjes met koekjes en thee aan de ouders, buurthuizen en ander faalbeleid kan definitief de prullenmand in.
Is dit racisme of islamhaat? Niks van dat al. De goedwillende Antillianen en Marokkanen hebben er net zoveel belang bij als de autochtonen dat het tuig zo snel mogelijk van de straat verdwijnt. Alleen dan zal onze multiraciale samenleving tot rust kunnen komen.
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 12:29
Moet ik natuurlijk niet vergeten te vermelden dat ik het wel 100% eens ben met de oplossingen die je schetst.
Tsja, het gaat met horten en stoten, maar op een gegeven moment wordt dat tuig zelfs door de grootste macrobiotische sandalenhippie uitgekotst.
@Parsons | 28-07-11 | 12:46
Misschien heb ik wel het voorrecht dat ik een groot aantal gematigde moslims ken die net zoals christenen met de bijbel, de koran niet letterlijk volgen. Dus dat de islam louter dood en verderf predikt geloof ik niet. Het is wel waar dat een groep moslims zich opgeroepen voelt om ongelovigen te doden (gisternacht nog een docu op ned 2 over moslima's die gevangen zaten omdat ze voor de jihad vochten en zelfmoordaanslagen wouden plegen etc.)Dus dat islam liefde is hoor je mij niet zeggen. Maar ik denk echt dat de criminele mocro's misdaden plegen om er zelf beter van te worden (hosselen je weet) en niet om een oorlog te voeren tegen de ongelovigen. But I could be wrong
Parsons | 28-07-11 | 12:55 |
'Dat zijn geen echte moslims', of 'vrijheid van religie is een hoeksteen van onze samenleving'... (kuch kuch)
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 12:29
Dat lijkt mij ook wel wat! Ik wil dan ook graag dat iemand onderzoekt wat de criteria zijn voor denaturalisatie?
Parsons | 28-07-11 | 12:55
Flikker toch op man met je "knuffelaar". Als dat betekent dat ik niet rücksichtlos iedere moslim uit Nederland verwijderd zou willen zien zoals jij, dan idd maar liever een knuffelaar.
Beter dat dan een zwartgallige angsthaas.
Wees gerust waarschijnlijk bent u een God in 't diepst van uw gedachten mevr.Truijens.
Ook wat de opborrelende haat aangaat kunt u gerust zijn, die is wederzijds.
-weggejorist-
Heeft iemand die CDA-staatsboer van Land- en Tuinbouw trouwens al gemeld dat Het Vierde Gewas eindelijk gevonden is? Schijnt makkelijk te telen te zijn middels haatzaaien, doet het naar men op proefboerderijen in het hoge noorden heeft getest vooral goed in optimaal bekunstmestte kleibodems, wortelt wat minder op droge zandgronden...
Turrukje | 28-07-11 | 12:48 |
Haatretoriek is alleen gevaarlijk als het van Rechts komt? ''Fascisten'', ''Bruin hemden'' etc.
dat regelmatig vanuit de zijde van zelfverklaarde moreel superieuren te horen is en haatzaaiende teksten op chronische basis vanuit de Moskee kunnen toch ook als haatretoriek worden gezien?
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:51
En daarom behoor jij met Cohen en haar tot de politiek correcte multicultie knuffelaars die ziende blind en horende doof is.
Hier nog een on topic link voor je: www.dailymail.co.uk/news/article-20195...
Zou JoP meelezen hoe zijn gedachtengoed bij de buren uitpakt?
Om met de woorden van Wouter Bos van de Pvda te spreken.
Wen er maar aan.
En hij trok aan zijn stutten en ging het bedrijfsleven in.
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 12:29
Het is verstandig om er ook bij stil te staan dat 'islam' meer behelst dan alleen een dagelijkse belijdenis van dat geloof - want dat die kudtmarokkaantjes niet (amper) naar de moskee gaan moge duidelijk zijn.
Waar ik op doel is dat de islam naast een alledaagse (nouja...) religie ook een ideologie is met een eigen (im)moreel kader en een vrij specifieke set normen en waarden. De islamitische ideologie werkt al eeuwen lang door op de sociaal-culturele beleving van moslims in allerlei islamitische landen en dient daarvoor als het meest belangrijke fundament. Ja, deze beleving is net zo divers als dat de moslimpopulatie divers is, maar op zeker delen zij bepaalde normen en waarden die vaak rechtstreeks terug te herleiden zijn naar de islamitische ideologie.
Je denkt toch niet dat het toeval is dat zoveel moslims uit alle windstreken van de islamitische wereld hier in West-Europa een hekel hebben aan joden? Of vrouwen als minderwaardig beschouwen? En homoseksuelen?
De islam is niet DE verklarende factor, maar wel degelijk EEN verklarende factor. Uiteraard zal ik niet ontkennen dat ook bijvoorbeeld sociaal-economische factoren een grote rol spelen in de lastige omgang van Marokkanen met de Nederlandse samenleving.
Maar de kern van de islamitische ideologie is een zeer strikt wij/zij-denken; wij de moslims, zij de ongelovigen (maar ook mannen versus vrouwen en hetero's versus homo's). Dit extreem polariserend paradigma zorgt onherroepelijk voor frictie binnen een samenleving als de onze, waar gelijkwaardigheid juist een van de kernwaarden is. De praktijk wijst dat uit.
Typisch trouwens dat er zowat 80 doodvermoorde Noren voor nodig zijn om in 0031 'opiniemakers' in hoogdravendheid over elkaar heen buitelend, ineens hun bek een dauw te horen geven over zie-je-wel-dat-dit-of-dat-welles-nietes-slechter-beterder-is? Terwijl niemand ze de afgelopen zes jaar heeft kunnen betrappen op het vullen van ook maar een één-kolommertje of zelfs stopper met iets dat onsch tot nadenken stemt... Dat soort gedrag heet ook wel journalistiek correct. Zoiets zag je ook in de eerste maanden na WOII, toen ineens iedereen in het verzet had gezeten.
Overigens ben ik wel van mening dat Carthago vernietigd moet worden...
Het Nederland van weleer; geen woorden, maar daden!
Het Nederland anno 2011; woorden, geen daden!
Turrukje | 28-07-11 | 12:48
Want de NRC is objectief en betrouwbaar?
Even aan Fortuyn vragen.
Parsons | 28-07-11 | 12:47
Nee, Truijens ziet het ook niet. Daarom is dit ook een uitstekende column.
En de vergelijking met Cohen gaat aan alle kanten mank. Dat weet je zelf ook wel.
@Polletje Piekhaar | 28-07-11 | 12:28 > Blijkbaar heb je er verstand van. Kun je me een link naar de bron geven aub. Erg interessant.
Daar kan Aleid Wolfsen van de PVDA aan toegevoegd worden. De socialisten hebben 1 groot drama van Nederland gemaakt.
De Volkskrant is ook gewoon rechts geworden, terwijl het vroeger evenwichtig beide kanten belichtte.
De PvdA reflex, het meteen schreeuwen van iets over de PvdA als je merkt dat je haatretoriek enorm gevaarlijk is , is gewoon een symptoom van de rechtse ziekte. ik lees dan ook de NRC.
Ach, die Job, die heeft zijn kop zó ver in het zand dat hij precies weet welke Nieuw-Zeelandse er wel of geen haar op heeft.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:43
Natuurlijk zie jij dat niet in. Dat weet ik al een tijdje. Cohen ziet het ook niet trouwens. Truijens ziet het een beetje.
@BlackDeathMetal | 28-07-11 | 12:29
Ja dat tuig gaat naar de moskee. En ja het is naïef om te denken dat hun criminaliteit los staat van islam. Het komt rechtstreeks voort uit de (culturele) islam namelijk. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.
F. von Zeikhoven | 28-07-11 | 12:35
Dat is niet geheel correct. Je mag op je 17e beginnen met je opleiding, maar je mag pas operationeel ingezet worden na je 18e.
Ben je islamofoob als je gewoon een hekel hebt aan hangjongeren en beroepscriminelen, tuig wat je buurt onveilig maakt? Als zij dit doen uit naam van de Islam wel, maar zij doen het gewoon voor eigen gewin, en niemand die ze tegen houd. Religie heeft hier niets mee te maken, dus ze mag dit zonder schaamte opschrijven.
Parsons | 28-07-11 | 12:36
Ik zie niet in wat zijn column met straattuig heeft te maken.
Geweld vanuit een politieke overtuiging vs. het zijn van een laffe klootzak door middel van het tergen van de welwillende burger.
@und warum Waarom zou Job opstappen? Op deze plek is hij optimaal aan te spreken op een 100% democratische wijze: met het rodepotlood
Zucht... Daar gaan we weer. Islamofobie bestaat niet! Een fobie is een irreële angst. Angst voor de islam is verre van irreëel!
cumshaft | 28-07-11 | 12:36
Deze Joop-adept staat nog net niet te juichen. Tsja, weliswaar een vervelende gebeurtenis daar in Noorwegen, maar ideaal voor de wederopstanding van Cohen dus achteraf toch niet zo erg vervelend.
Walgelijk.
democratie
(Van Grieks: regering door het volk). Een bestuursvorm gebaseerd op zelfbestuur door individuele burgers.
.
Democratie is gegijzeld door ambitieuze gristenfundies
en bestuurlijke sociaal-demo´s. Ieder voor zich.Ben er helemaal klaar mee, voel me door dat vreetgrage huichelachtige machtsbeluste schorem op geen enkele manier vertegenwoordigd.Inmiddels weet ik wel wat links-rechts is, tegenwoordig sta ik in het midden of er buiten.
Politici ? Nergens goed voor.
En Cohen maar excuses eisen. Splinter, balk, oog.
Hier staan de hoerrrrsissers:
maps.google.nl/maps?q=diamantbuurt+zwe...
Wanneer stapt die Job nou eens een keer op? Het is toch niet normaal dat je als Job zijnde gewoon blijft zitten waar je zit.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:31
*De reaguurderszoekmachinetool aanslingert*
'is dit het cohen-moment' www.vn.nl/Standaard-Media-Pagina/Is-di...
lol.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:32
Hoe kom je daar bij? Heb je überhaupt wel geluisterd naar wat hij zegt? En heb je gezien dat "Cohen" wordt genoemd in het topic?
Je mag met je 17e al bij de Marine in 0031. Officieel doet Nederland daarmee volgens één of andere norm van de VN aan kindsoldatendinges...
Goeie column van Truijens. Maar waarom vervalt zij in het obligate policorre leugenachtige "nergens in de koran wordt aangezet tot diefstal en mishandeling"?
De koran is een doorlopend haatpamflet tegen niet-moslims. Oogjes openen mevrouw Truijens.
Wordt er nu eentje wakker? Ze is in in ieder geval andersom vergelijkingen gaan trekken. Woorden doen er toe riep Job, klopt jobke, "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden", dat zijn woorden die er echt toe doen.
Ze maakt op zich ook meteen een denkfout. Ze vind zich zelf een islamofoob terwijl haar gedachten te maken hebben met jongeren die "vervelend" zijn, en heeft dus weinig te maken met de islam an sich.
Superior Bastard | 28-07-11 | 12:15 |
Niet te snel oordelen, bovendien kun je het na Cohen haast niet slechter doen. Ik vind het een warrig stukje vol met open deuren... Als deze ''kindsoldaten'' volgens mevrouw los staan van de islam door wie worden ze dan getraind? Je afzetten tegen een haat-ideologie blijft een heikel punt. Deze jongens zijn tuig net zoals zoveel jongeren in bepaalde delen van Amsterdam. Een lik-op-stuk beleid en een aantal psychiatrische onderzoeken met daaruit resulterende gedwongen opnames lijken me uiterst geschikt voor de soldaatjes.
Nou, morgen staat die slet van een Marco Borsato in die wijk te zingen.
Zo van 'Morgen zal het vrede zijn'.
Arme kindsoldaatjes.
Ik ben helemaal voor de sociale democratie, toch heb ik geen vertrouwen op vlakken als veiligheid in de linkse partijen, daarom stem ik eigenlijk altijd rechts. Ik vind veiligheid belangrijker dan dat beetje poen en privileges wat ik moet missen door bezuinigen van rechtse partijen. Dus wil je de middenrechtse stemmer overhalen DOE VERDOMME EENS WAT AAN DAT TUIG!
Parsons | 28-07-11 | 12:30
Volledig.
-weggejorist-
*overpeinzing off maar toch ook on topic*
als die noorse klootzak al negen jaar geleden zijn massacre heeft ingezet, hoe kan links wilders dan verwijten mede-verantwoordelijk te zijn? negen jaar terug was wilders echt nog niet door de grenzen heen gebroken.
BlackDeathMetal | 28-07-11 | 12:29
Volledig eens. Zie ook mijn posts betreffende dit onderwerp van de laatste jaren.
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:27
Allerminst.
Als ik Job was, stopte ik mijn kop diep, heel diep, heeeeeel veel diep in het zand en verdween ik, met mijn staart tussen de benen. Hoezo, loezerdt?
crocker | 28-07-11 | 12:28
*Facepalm voor inhoud dubbele post*
Dus er bestaan ook vrouwelijke Aleiden?
Persoonlijk zie ik de criminele Marokkanen los van de islam, alsof dat tuig wel naar de moskee gaat, dacht het niet. Keihard aanpakken al het tuig of het nu Marokkaans, Turks, Nederlands of Chinees is. Duidelijke grenzen stellen en keiharde straffen inclusief werkkampen waar discipline en vakkennis bijgebracht worden. Als dat (hopelijk wat mindere) tuig weer op straat komen kunnen ze aan het werk, en opnieuw de fout in, dikke gevangenisstraf en in het geval van dubbel paspoort; Nederlands paspoort afpakken. Duidelijke grenzen stellen, zero tolerance en "heropvoeding" dat lijkt mij wel wat.
Vanwege de opruiende taal in de Volkskrant heb ik die opgezegd. Werd er hartstikke radicaal van.
Cuyahoga | 28-07-11 | 12:24
Lol! En waar. Verblinde en omgekeerde apologeten als Jolo discrimineren onbedoeld dat het een lieve lust is.
Dat blijft vermaekelijck.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Wanneer je de aansporing tot het afhakken van de hoofden der ongelovigen niet als aanzetten tot geweld beschouwt snap je kennelijk niet hoe de wereld der gelovigen in elkaar steekt. Ga nou eerst die koran eens goed lezen voor je dit soort domme dingen zegt.
Parsons | 28-07-11 | 12:20
Off topic.
rara | 28-07-11 | 12:20
Eens. Zij stelt het echter met een vraagteken terwijl de voortekenen meer dan hoopgevend zijn.Ook goed hoe ze zichzelf corrigeert door aan te geven dat het een algemeen jongeren/marokkenenprobleem ipv een islamprobleem is.
-weggejorist-
Onder welke steen heeft de VK geleefd dat ze daar nu pas achter komen?
Auw men.
Zeg
Berkelstraat..
Cohen bedankt.
www.pluspost.nl/erfenis-cohen-600-jong...
Wat Jolo anti-islam noemt, noemen normale mensen gewoon 'actualiteit' of 'nieuws'.
de berg boter op Cohen zijn hoofd is groter dan die van de EU
Hoe dan ook is Truijens een zeer naïef meisje. De zinsnede "nergens in de koran wordt aangezet tot diefstal en mishandeling." bewijst dat.
Overigens mag deze Condell niet ontbreken in dit topic:
www.youtube.com/watch?v=MVbUzbLC5GE&am...
@Superior Bastard | 28-07-11 | 12:15
Het gaat er niet om dat van der Laan nu goed bezig is. Het punt is dat de zachte aanpak niet altijd werkt, en dat dat eindelijk begint door te dringen bij de PvdA. Da's pure winst.
SHARIA NU! Steniging en wel snel een beetje...
Aleid +1.
(Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou typen.)
Wordt links dan eindelijk wakker?
De shit is aan.
-bezig. *Bier valt vroeg vandaag*
Truijens heeft gelijk. Alleen is het een beetje achteraf gelul nu van der Laan goed bezif is.
Ogenblikje, moet even met de AIVD bellen om te vragen wat ik hier moet plempen.
Jolo moet niet zeuren.
De Volkskrant die Cohen afzeikt? Dat moet een soort linkse Al Takiya zijn...
REAGEER OOK