
Daar gaat ie. Anders Behring Breivik (vertaald uit Noors:
renovatie) vandaag in Oslo op de
achterbank van een geblindeerde wagen onderweg naar
media + van woedende landgenoten. Hier in het
GROOT. Dat wordt dus even geen
Call of Duty meer spelen voor Meneertje Zo Gek Als Een Tempelier. De voorgeleiding is niet openbaar omdat de Noorse justitie bang is voor
codetaal voor slapende cellen. Ondertussen bereikt de blamegame in ons land een nieuwe dimensie. Zoals
NRC afgelopen zaterdag (nadat op vrijdagavond al bekend was dat het om een Noorse dader ging) aangaf: Breivik had nogal veel bewondering voor de hakbars van Al-Qaida. Hij was in ieder geval net zo getikt: "How can the Ummah, the enemy of our enemy, know they are really dealing with a Justiciar Knight and not a CIA or EU agent? (..) The entity should demand that the alleged Justiciar Knight in question surgically remove his
penis and testicles and/or execute a fixed number of civilian children.". WTF!!?? Rest ons de vraag: Wat heeft Anders in zijn haar geschoren?
Arnoud van Doorn HEERST??
UPDATE: Tenlastelegging: Terrorisme. Breivik gaat acht weken de
cel in waarvan vier weken in totale isolatie totdat zijn proces begint.
FOTO!
Reaguursels
InloggenLijkt natuurlijk wel leuk dat Breivik 'renovatie' betekent, maar dat is gewoon Google translate kul.
Breivik betekent gewoon 'Brede baai'
Gewoon aan den voeten ophangen! ANDERSom dus!!
De moordenaar gebruikt psychologie.
nober | 25-07-11 | 20:39 | + 2
No shit?! Hebben ze dat in het moderne oorlogsrecht nou nog steeds niet verboden? Psychologie. Brrr...
Één ding is duidelijk: Deze moordenaar heeft jouw koppie in ieder geval helemaal op hol gebracht. Er zit geen heldere gedachte meer bij, in jouw betoog.
Hoe meer ik lees over die vent, zijn 'ideologie' en zijn bizarre uitgekiende ideeën en strategieën.. hoe misselijker ik word. Het maakt het extra eng dat die gast waarschijnlijk vrij intelligent is en zeer koelbloedig handelt vanuit een soort 'pure rede' en alles kan legitimeren voor zijn romantische idealen van martelaarschap en revolutie.
Beangstigend!
@Allemaal
Cultuur Relativisme was ook al nooit een ideologie of een politieke agenda (al deed Bolkestein al anders geloven). CR is puur ontstaan vanuit het logisch positivisme waarmee in de Antropologische studies men volkomen onbevangenheid moest betrachten om andere culturen te bestuderen (native point of view). Cultuur relativisme is onderdeel van een onderzoeksmethode waarbij ongebiast emperie wordt betracht.
@nober:
Wat een onzinnig gespeculeer en wat een dwaze generalisaties en conclusies. Ik begrijp je manier van denken, maar 1) het is teveel eer voor die Noor (en je kan niet weten dat hij zo denkt, tenzij je citeert uit zijn manifest o.i.d.) en 2) de links die je maakt kunnen er wel zijn, maar de conclusies die je daardoor op GW-stemmers betrekt zijn natuurlijk niet valide.
@nober | 25-07-11 | 20:39
Ik stem geen GW, uit principe niet. Maar ik wil het toch even opnemen voor de GW stemmers: Die Noor kaapt een ideologie en plakt er een oplossing aan die alle perken te buiten gaat. GW stemmers hebben hier geen invloed op en keuren dit af. Maar jij noemt ze ineens gematigde versies van moordenaars.
-
Nu is het nog wachten op iemand die vleeseters gaat vermoorden. Dan kunnen we weer fijn zeggen dat alle vegetariers eigenlijk gematigde moordenaars zijn. Toch?
@Ja hoor!!! | 25-07-11
Het is geen ideologie, maar een reactie van een mentaal jarenlang getergd en verraden persoon. In onze maatschappij doen we aan mentale repressie door politieke correctheid, maar niet aan fysieke repressie. Als je er mentaal (democratisch) niet doorkomt, dan maar fysiek (geweld). Deels heeft dat er mee te maken dat we een halve oplossing hebben: Je moet mentale EN fysieke repressie doen naar USSR model, of je moet het beiden laten. Ik geef uiteraard de voorkeur aan het laatste.
Zie die mafketel zelfvoldaan in die auto zitten. They see me rollin'..
Ik stel voor dat de Noren hem tot de navel ingraven op 'n plein in Oslo. Daarna alle Noren een kiezelsteen geven en laten gooien.
c0ne | 25-07-11 | 16:59 | + -3 -
Stoeptegels komen harder aan :)
kijk hem lachen in die Auto. En straks in `n 3sterren gevangenis, om over 20 jaar weer vrij man te zijn. Nederland is soft, maar daar in Scandinavie stelt het rechtsstelsel helemaaaaaaaaaaal niks voor...
Er is een duidelijke link tussen Geert Wilders gedachtegoed en deze moordenaar. De moordenaar heeft een gedachtegoed dat de multiculturele samenleving/linkse samenleving zoals in nederland verkeerd is, net als GW. Hij ziet de nederlanders als makke schapen ,die zich niet kunnen verdedigen tegenover de wolfen (moslims). Met deze terreurdaad laat hij inderdaad zien dat dit het geval is. 90 slachtoffers als gevolg van één man. Dus inderdaad de multiculturele samenleving kan zich hier niet tegen verdedigen of tegen toekomstige moslimterroristen. Oftewel impliciet krijgt de moordenaar gelijk.
En het erge is nog wel dat hij expres geen zelfmoord heeft gepleegd om een andere zwakte bloot te leggen van de Noorse samenleving. De lage straffen. 21 jaar max straf. Hij wil dat de straffen verhoogd worden. Alle reaguurders die hier pleiten voor hogere straffen of voor de doodstraf voor deze moordenaar hebben hetzelfde gedachtegoed als de moordenaar en als GW. Ik hoop dat GW stemmers hier zich hier dat realiseren. Jullie zijn min of meer de gematigde versie van de moordenaar.
Een andere reden is om te vertellen dat hij in zijn eentje werkte, zodat de ratio moordenaar/doden hoger uitvalt. Dit zorgt voor xtra impact van zijn daad.
De moordenaar gebruikt psychologie.
@Varese | 25-07-11 | 19:18
Multiculturalisme is wel degelijk een ideologie. Multiculturalisme geeft een antwoord op de vraag hoe je met grote groepen minderheden om gaat en is gebaseerd op cultuurrelativisme. Rechts gaf de voorzet door economische immigratie toe te staan, maar links schopte vervolgens de bal uit het stadion door de burger aan te moedigen af te zien van een eigen identiteit. Dit laatste werd wel degelijk vertaald naar beleid. En de burger voelt zich verraden. Het gevoel is hier veel groter dan het daadwerkelijke probleem. En dan gaan er gekke dingen gebeuren.
Detlev Tarnowitz | 25-07-11 | 19:25
Daar zet hij een andere ideologie tegenover.
.
Templars.
.
Fragment uit zijn manifest:
.
executie van verraders van categorie A, B, of C (multiculturalisten/cultureel marxisten, suïcidale humanisten, kapitalistische globalisten).
De dumdumkogels kwamen van rechts
@Varese | 25-07-11 | 19:18
Kwats. Het was weliswaar eerst een feit, en toen een ideologie, maar het multiculturalisme is wel degelijk geïnstitutionaliseerd. Over de oorzaken, dat ziet Breivik ook zo en dat heeft hij goed gezien.
Varese | 25-07-11 | 19:18
Prima hoor.
.
De reactie klonk als apologeten-taal, om de motieven van een terroristische massamoordenaar verteerbaar te maken.
Ze zijn nog lief met hem, hier krijg je handboeien, voetboeien, auto zonder achterramen met een zak over je hoofd.
@ja hoor:
Multiculturalisme is nooit een ideologie geweest die bewust door beleid doorgevoerd wordt. Het is slechts een gevolg van de globalisering veroorzaakt door de neo-liberale agenda.
(sorry Joris dubbelpost)
@Ella | 25-07-11 | 18:47
Ja en ga nou maar weer terug in je hol, sukkel.
-weggejorist-
De Vijfde Colonne | 25-07-11 | 18:50
Ja vreselijk. Maar eigenlijk vroegen ze erom, toch? Natuurlijk, hebben die schoften van de Noorse socialistische superoverheid deze moordpartij kennelijk dik verdiend. Hadden ze maar zoveel onvrede over de multiculturele samenleving die leeft bij sommige mensen maar moeten oplossen. Hoe haalden ze het ook in hun hoofd: Dit krijg je ervan! Eigen schuld, dikke bult! Nietwaar?
Ok laten we dit nu eens goed vaststellen en daarna verder speculeren:
Anders Breivik =
Geen rechts extremist, maar een extremistische anti-multiculturalist.
Geen Nazi maar een agressief tegenstander van het Marxisme en Frankfurter schule.
Geen Christen fundamentalist maar een conservatieve anti-islamist
Geen Psychopathische Lonewolf ala Tristan maar een weloverwogen doordachte militant
Geen doorgedraaide geniale freak ala Theodore Kaczynski maar een degelijk geschoolde kleinburger.
Ook is hij niet beinvloed door games en of rare Occulte bezweringen.
Ok-speculatiemode on
Ik wens hem een lang en afschuwelijk leven, waarin alle ellende van de wereld hem zal treffen, toe.
@Abelardus | 25-07-11 | 15:00
Je moet hier tegenwoordig [SA], [SC] & [IR] gebruiken ( www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/12/... ), zelfs joris kon de humor er niet van inzien. Jammer, maar helaas.
Deze aanslag moest een keer gebeuren. Ik voel me misselijk. Dit was namelijk precies het voorgevoel dat ik had toen ik mijn nick registreerde. Onder de facade van politiek correcte prietpraat leeft bij sommige mensen zoveel onvrede over de multiculturele samenleving en de socialistische superoverheid, dat dit een keer moest gebeuren. Deze daad is natuurlijk afschuwelijk en verschrikkelijk. De genoemde problemen zijn groot, maar in onze beschaving worden politieke vetes uitgevochten met woorden, niet met geweld of terreur. Walgelijk.
Waarom heeft hij de gordel om, is hij bang voor een bekeuring?
"Toen ik opperde dat het best een blanke Odinist kon zijn net na de eerste aanslag werd ik angstvallig weggemint het kon niet anders dan Islamterreur zijn (wat ik overigens ook dacht). De gedachte dat er Nazi's of Odinisten/Satanisten achter konden zitten was niet mogelijk. *zucht*"
Een roomblanke Christen-gekkie. Als Satanische Odinist (of Odinistisch Satanist, ik ben niet zo kieskeurig) will ik dat wel graag even duidelijk maken.
Overigens krijg ik evenveel kippenvel van blanke Christen-gekkies als van bruine Islam-gekkies, en dat ze allebei even gek/geweldadig kunnen zijn is helaas ook duidelijk...
@ Pa Cartwright | 25-07-11 | 16:52 | + -1 -
Het is niet door mij als legitimatie bedoeld maar volgens veel mensen is het een 'logisch' gevolg lees reactie op een aantal maatschappelijke problemen die veroorzaakt worden door vervreemding, gebrek aan identificatie met de 'oude normen en waarden' en grote onzekerheid voortvloeiende uit de vergaande globalisering zoals die nu plaats vindt.
@ Biff Eagleburger | 25-07-11 | 16:58 | + 1 -
Blijkbaar kunt u niet normaal discusieren en bent u goed met het opplakken van waardeoordelen. U bent dus gewoon een domme roeptoeter en verder kan het erg kwetsend zijn om mensen als mongeaul te bestempelen. Kortom u bent een naar figuur.
Alle slechte dingen hebben maar één oorzaak: islamieten, radicale moslims.
Valmona | 25-07-11 | 18:17
Anders is toevallig wel een kind van welvarende, progressieve ouders, die in een multiculturele omgeving als puber groot gebracht werd. Dus welke denkbeelden zullen hem verpest hebben? Toch zeker die in de eerste dertig jaar van zijn miserabele leven?
Het is gewoon een koelbloedige moordenaar, ze moet hem met 4 paarden uit elkaar trekken.
He enigste waar hij gelijk in heeft is dat de islam niet in het westen thuishoort
Och, geen emotie, volgens mij is het een blik van een voldaan mens...
Breivik is het logische gevolg van denkbeelden binnen de samenleving, die in Noorwegen niet veel anders zijn dan hier. Ook hier had hetzelfde kunnen gebeuren.
Je kunt constateren dat het moslimfundamentalisme en de PVV-ideologie opvallend veel overeenkomsten hebben, zoals een superioriteitsgevoel, een apocalyptisch wereldbeeld, het generaliseren van andere bevolkingsgroepen, het idealiseren van de eigen cultuur en -niet als laatste - een agressieve manier van doen (lees op GS de eindeloze scheldpartijen tegen allochtonen en linksmensen). Uiteraard is Breivik een gestoorde man, tegelijkertijd hebben zijn ideeen kunnen groeien binnen bepaalde groepen in de samenleving. Indien niet geloofd wordt in de rechtsstaat en de bovenliggende emotie haat is, is er altijd wel iemand die acteert en als het helemaal uit de hand loopt kunnen (grote) groepen mensen elkaar naar het leven staan.
Haat voedt haat.
@tinus78 | 25-07-11 | 18:09
Inderdaad. Ziet er zelfs uit alsof hij glimlacht. Wat een creep.
Die kop van die vent... geen enkele emotie.
met dank aan die zelfde arbeiders partij daar in noorwegen, moet iedereen een 2e kans krijgen. dus idd loopt hij waarschijnlijk over een jaartje of 16 daar weer vrolijk in het rond...
... wordt (typo) nooit 1.
Ik blijf het roepen:
GEEF PSYCHOPATEN EN NARCISTEN geen aandacht. Eenzame opsluiting zonder contact met de buitenwereld is de zwaarste straf. Het 'manifesto' is een verzonnen verhaaltje wat deze lul heeft gekopieerd. Hij doet er alles aan om intellectueel over te komen, maar hij een nul. 10 X 0 blijft ook 0 en wort nooit 1.
Verrek daar zit Goering achter in de auto. De schoft!
Die laatste update foto is wel heel erg slecht geshopped. Ander opvallende fenomeen: dit soort randmongolen zijn net als serialkillers bijna zonder uitzondering blank en komen vaak uit middenklasse tot gegoede gezinnen. Zit er bij ons toch ergens iets heel erg mis?
@ Biff Eagleburger | 25-07-11 | 16:39 | + -1 -
Er zijn ontzettend veel mensen die er zo over denken. Kun je ze wel gaan intimideren, maar dat doet meer kwaad dan goed, want dan gaan ze ondergronds, maar ze blijven wel hetzelfde denken.
Over codetaal gesproken: Was die Anders Breivik niet de helft van Abba?
Wat Biff Eagleburger | 25-07-11 | 16:58 zegt.
My tweet: BREAKING: Anders Behring Breivik was on anabolic steroids during Utøya massacre to feel 'insurmountable', writes VG
Steroids are bad Mkay...
Deze gek gaat nog heel wat veroorzaken. Meer controle en meer afluisteren van burgers. Want hij kon wel erg gemakkelijk en langdurig ongestoord zijn gestoorde gang gaan. "We blijven een open samenleving", zei de Noorse premier. Toch zal dat niet meer zo open kunnen zijn als het was. Die gek speelt serieus met de meest weerzinwekkende gedachten, waarin het offeren van onschuldigen en de inzet van WMD's denkbaar zijn.
Ook leidt zijn gekte er toe dat sommige mensen zijn héle gedachtengoed gaan verwerpen, inclusief datgene wat daarin zinnig is (het wijzen op het langetermijn gevaar van de islamisering van Europa). De Francisco van Jole's doen er hun uiterste best voor. Islamisten kunnen ABB daarvoor dankbaar zijn. De linksgekkies zullen hen blijven faciliteren.
Fijnstoffer | 25-07-11 | 15:17 | + 1 -
Couldn't agree more!
Die zelfgenoegzame kop op die tweede foto. Geen greintje medemenselijkheid. Kut-psycho.
@van lith de jeude | 25-07-11 | 17:07
Natuurlijk moet je die serieus nemen. Zo'n seriemoordenaar die prostituees vermoordt omdat ie prostitutie verwerpelijk vindt kan net zo goed deel uitmaken van een netwerk waarin prostitutie verwerpelijk gevonden wordt.
Sommige dingen kan je beter serieus nemen dan domweg afdoen als "waanvoorstellingen". Dat laatste is een grote mogelijkheid, maar het kan erger, enger en dieper gaan dan doet vermoeden.
"Anders Breivik, de man die verdacht wordt van de bomaanslag en schietpartij in Noorwegen, handelde naar eigen zeggen niet alleen. Hij zei vandaag tijdens zijn voorgeleiding tegen de rechter dat hij 'met twee andere cellen' in een organisatie heeft gewerkt."
.
"Breivik wilde naar eigen zeggen de toekomst van de Noorse Arbeiderspartij vernietigen, door jongeren op een partijbijeenkomst dood te schieten. Hij acht de partij verantwoordelijk voor de 'massa-import' van moslims."
.
www.parool.nl/parool/nl/6964/Aanslagen...
ik stoor mij aan de "deskundigen" die even het manifesto van breivic met ons willen doornemen, want deze naive schepsels van geleerden willen ons laten geloven dat wij breivic wel serieus moeten nemen.. misschien moeten ze eerst even een boek over psychopathologie doornemen die ze tijdens hun study blijkbaar nooit gezien hebben wat schandalig is. dit soort studygegedrag van hap snap populisme levert lichtgewichten op met figuren die voor geld en roem domme commentaren de ether in gooien die elke grond missen.
moeten we b.v. de serie moordenaar die hoertjes vermoord ook serieus nemen omdat hoereren niet moreel is, maakt dit hem ook geen idealist met een missie? als ik de redenering van deze figuren die zich commentatoren noemen doortrek wel..
@Pa Cartwright | 25-07-11 | 16:52
Ik dacht dat dat spreekwoord duidde op een oorzaak-gevolg relatie? Niet een waardeoordeel.
*Begrijpt nu waarom sommigen zo heftig reageren op post van 'sjippie'*
Zie die mafketel zelfvoldaan in die auto zitten. They see me rollin'..
Ik stel voor dat de Noren hem tot de navel ingraven op 'n plein in Oslo. Daarna alle Noren een kiezelsteen geven en laten gooien.
@sjipsknip | 25-07-11 | 16:45
"Tja bovendien is het ook een waarschuwing voor de politiek om eens te luisteren naar critische stemmen uit de samenleving"
En wat Pa zegt.
Daarrrr stel jij dat het terecht is. Mongeaul.
Verantwoordelijke jongen, gordel om... ook achterin. Je weet ten slotte maar nooit!
@ sjipsknip | 25-07-11 | 16:45
"je oogst wat je zaait" leest als een impliciete legitimering van die moordpartij.
@ Biff Eagleburger | 25-07-11 | 16:39 | + 0 -
Sterf zelluf zou ik zeggen. Ook u heeft het morele gelijk aan uw zijde waardoor discussie volgens u overbodig is?? Net zo erg als de dader. Waar stel ik dat het terecht is wat de dader heeft uitgevreten. Volgens mij is het juist zeer ter zake doende als we weten waarom dit soort figuren tot zulke daden kunnen komen.
RTL nieuws had beelden van de woning van Breivik.
Onder een afdak van het 'boerenbedrijfje' zag ik zakken kunstmest staan met de opdruk vara...
niet_myn_nick_vriend | 25-07-11 | 16:32 | + 0 -
Idd , ook naar het gedeelte lezen van zijn kopie en plakboek krijg ik het steeds meer het idee dat hij de politiek meer gebruikt om te moorden , net als in een Game een leuk verhaaltje eromheen verzinnen maar uiteindelijk gaat het er toch om hoeveel mensen je kunt doden .
@sjipsknip | 25-07-11 | 16:36
En weer zo'n ik-ben-het-niet-eens-maar-eigenlijk-wel-terecht-mongeaul. Ga.Eens.Deaudt.
@foto, hij kijkt er bij alsof hij een dagje naar het strand gaat
Ze zouden hem die grijns op zijn blik eens kapot moeten slaan. Walgelijk!
@haat | 25-07-11 | 16:23
Deze gast moet juist publiekelijk en in alle openheid berecht worden . Achter gesloten deuren krijg je 'conspiracy' op 'conspiracy' en veel meer wantrouwen onder het publiek. Alles wat hij zou kunnen zeggen kan worden geduid en bestreden. Hij kan zelfs gelijk hebben op punten en toch zal hij daarmee deze daad niet kunnen verantwoorden aan het grote publiek.
Veel mensen hier beweren dat deze kerel stapelgek is maar hij is bijvoorbeeld niet veel gekker dan Bush, Lenin, Castro of Bin-Laden om maar wat mensen te noemen. Hij is overtuigd van zijn gelijk en daar hebben wel meer politici last van. Voor de linkse activist is het ff schrikken natuurlijk nu het besef doordringt dat ook links-bevlogen mensen het slachtoffer van moord kunnen worden en niet alleen de Fortuyns van deze wereld. Tja bovendien is het ook een waarschuwing voor de politiek om eens te luisteren naar critische stemmen uit de samenleving en deze niet altijd als tokkie of fascist weg te zetten zoals dat al 30 jaar lang het geval is. Laat het duidelijk zijn dat ik het helemaal niet eens ben met de dader zijn werkwijze en deze veroordeel maar het is wel een gevalletje van "je oogst wat je zaait".
De Koreaanse Slet | 25-07-11 | 16:27 | + -1 -
Ja dus... LOL
De Koreaanse Slet | 25-07-11 | 16:30
Nope, gezond verstand. Zijn doel is het creëren van een podium voor zichzelf. Gun je hem dat dan is zijn missie geslaagd. Gewoon wegstoppen tot ie sterft.
Moenafiek | 25-07-11 | 16:11
politiek correct geneuzel met gezalft woordengebruik, is voor linkse politici. Ik spreek de taal die iedereen verstaat, nl dat van de burger. U weet wel, degene die voor al de huidige ellende z'n eigen de tering mag werken. maar zo te horen hoor jij daar niet bij.
Parel van het Zuiden | 25-07-11 | 16:27
Sterke observatie.
'We shall meet this with MORE openess, MORE democracy.'
Een mooi voornemen dat we dit weekend van heel veel Noren en Noorse politici hebben gehoord. Ik denk persoonlijk zelfs dat dit het enige middel tegen terrorisme is.
.
Vandaag: Eerste zitting vindt BESLOTEN plaats op verzoek van politie en justitie.
.
Tot zover dat voornemen...
.
Pǻtriǿt -act?
LOL @ minnetjes, loopt er nou een trol rond alle comments een minnetje te geven! Hahaha je zal zo maar je tijd moeten voldoen!
Deze gast moet achter gesloten deuren berecht worden of publiekelijk, maar dan moet hem wel verboden worden om iets te zeggen. Er valt niks meer goed te praten, hij mag luisteren naar wat voor straf ie krijgt. Hoe meer aandacht ze geven aan zijn uitspraken en eerdere berichten op internet, hoe aantrekkelijker het wordt voor soortgelijke idioten om ook op zo'n manier in de picture te komen.
i.v.m. verborgen boodschappen voor slapende cellen..... LOLWTF euh: Jongens, het is gelukt nu jullie? De Noorse media zijn niet erg bekwaam gebleken in het downplayen/verhullen/ontkennen van de gebeurtenissen. Dus de -slapende cellen- moeten wel erg -slapende cellen- zijn, willen ze niet volledig op de hoogte zijn.
@Biff Eagleburger | 25-07-11 | 16:09
Ja dus, excuus.
Was dit al gepost: www.twitlonger.com/show/busr8e
[OT] Maar gelukkig is het neerslagtekort van het afgelopen voorjaar nu langzamerhand wel voorbij...
von sokkenstopfen | 25-07-11 | 15:48 |
En wat versta je onder 'aanpassen'? Hoort bijvoorbeeld beheersing (in spraak en geschrift) van de taal van het nieuwe thuisland daar ook bij? Zo ja, dan is er klaarblijkelijk ook voor de autochtone bevolking nog het nodige werk te verzetten.
irma zonderboezem | 25-07-11 | 15:56
TEpel! Of ben ik nu te grof...
Quotes terrornoor:
www.twitlonger.com/show/busr8e
-weggejorist-
Uit steeds meer gegevens over deze persoon blijkt dat hij gewoon compleet gestoord was; iedereen die nu nog de link probeert te leggen met Geert Wilders om dit vreselijk drama uit te buiten is kennelijk even gestoord als de moordenaar.
Opvallend: Ik zie enkel mooie vrouwen in Noorwegen.
Steunbetuigen aan Noren?
t.co/f5GKmVu via @vgnett
Mr multicolor | 25-07-11 | 15:59
In Utopia werkt dit misschien, maar in de echte wereld willen groepen met homogene kenmerken gewoon over andere groepen heersen.
TEring.
Duidelijk is nu gebleken dat de terreur en onmenselijkheid van islamieten niet minder erg is als de terreur van westerlingen. Misschien kunnen wij daarom juist wel wat meer multiculturele invloeden gebruiken en is de opdeling van de samenleving in allerlei subgroepen juist lavend. Kunnen we in ieder geval nooit meer georganiseerd dergelijke acties uitvoeren, zoals het recente verleden heeft laten zien. Hoe meer de westerse samenlevingen worden geimpregneerd met andere culturele en religieuze invloeden, hoe meer baat de mensheid daarbij heeft. Laat een ander maar eens over ons oordelen, i.p.v. wij over de ander. Mea-culpa.
Geen goede reclame voor Lacoste. Zie pica bij update.
rara | 25-07-11 | 15:55
Misschien wel Arkan, maar die is inmiddels dood
Moet echt sneller zijn zie ik. Sorry
Deze aanslag kwam niet uit rechtse hoek... net als de dood van Fortuyn niets met links te maken had en de dood van Van Gogh niets met jihad te maken had. 100% conspiracy... nl.wikipedia.org/wiki/Valse_vlag
@Lewis | 25-07-11 | 14:34
Maiximale straf volgens het Noorse recht is 21 jaar. Breivik zal niet zo snel vervroegd vrijkomen tenzij hij een Møskovich kan betalen uiteraard. De maximum celstraf in Noorwegen bedraagt 21 jaar, maar dat kan verlengd worden als er sprake is van een gerede kans op herhaling. En reken maar dat die kans er in zit!
TEvreden, TEquila
@polt | 25-07-11 | 15:48
Zou een Crusader in Liberia, Afrika gaan vechten, of zou de Crusader verwijzen naar een 'held' uit de Servische Bevrijdingsoorlog?
Dat laatste, natuurlijk.
De missie in Liberia speelde zich af in 2003. De bijeenkomst in 2002 was om iets nieuws te beginnen. Zou de Crusader direct daarna deelnemen aan een oorlog die niets te maken heeft met zijn persoonlijke strijd?
Nee, hij blijft thuis omdat hij daar nodig is.
Zoek het maar in extreem-rechtse Servische kringen, een strijder die een grote rol heeft gespeeld bij de Servische Bevrijdingsoorlog in de jaren '90. Een handlanger van Mladic of iemand uit zijn gevolg. Als hij al bestaat en geen verzinsel is van Anders.
@von sokkenstopfen | 25-07-11 | 15:48 |
helemaal met je eens: onderschrijf je de Westerse normen en waarden ben je welkom, zo niet, zoekt u dan uw heil elders...
@yokiamy | 25-07-11 | 14:33
zn? Het is zijn of z'n. Tssss.
Kabila de stijlloze | 25-07-11 | 15:49
Hij krijgt nu een 'eerlijk' proces. En Volkert komt toch ook binnenkort weer vrij...
Kunnen we deze man niet gewoon in Oslo loslaten. Tijdstip en plaats bekend maken, klaar.
Ik keur het niet goed wat die mafkees heeft gedaan, maar het geeft wel aan dat de westeuropeaan de multikul meer dan zat is, en de westeuropeese regeringen nu toch echt de deur op slot moet gooien voor leegvreters en ondankbaar kutvolk dat hier wel wil wonen maar zich niet wil aanpassen, en hetgeen dat er hier een potje van maakt, eruit moet gooien.
Doen de westeuropeese regeringen dit niet, dan moeten ze niet opkijken als er meer van dit soort aanslagen gepleegd zullen worden.
Ik zeg niet dat niemand meer binnen moet mogen, maar we moeten wel sellectief kunnen zijn, dus welwillend volk dat wel wil werken en zich aan wil passen erin, en al het andere volk er uit of de toegang weigeren!
De een zal het wel weer discriminatie noemen, ik noem het sellectief zijn. Je neemt immers ook personeel aan om hun kwaliteiten, en niet omdat een kleurtje wel politiek correct staat in je bedrijf.
@rara | 25-07-11 | 15:03
mmm..
Zou die Servische gast hier tussen hebben gezeten of zitten?
"The Serbian Ministry of Defense and Serbian Armed Forces have participated in the United Nations Mission in Liberia (UNMIL) since 10 December 2003 when two military observers were sent to the mission. The number of observers engaged in the mission soon increased from two to three, (on 9 March 2003), then six (on 19 May 2004). The observers rotate after a one-year mandate in the same pace. In addition to MoD members, members of the Serbian Police Forces are currently engaged as well.
Military observers' focus is on performing regular duties such as patrolling, monitoring the security and prevention of illegal trafficking and implementation of peace agreements.
Overview of SAF Military Observers engagement in the UN mission in Liberia
mj Mirko Jovanović team site Zwedru
mj Bojan Spasić team site Voinjama
mj Igor Filipović team site Ganta
cpt Dejan Miloević team site Harper
www.mod.gov.rs/eng/mvs/mirovne_misije/...
El_Saviour | 25-07-11 | 15:43
Tevreden...
Het was wreed en extreem wat deze man heeft gedaan, maar gek was hij niet. Hij was geen loser zoals Karst T. en ook geen schizo zoals Tristan. Hij heeft zijn acties zorgvuldig en intelligent geplant, ik zeg hiermee niet dat ik het goed vind, ik zeg hiermee dat iemand een bepaalde helderheid van geest moet hebben om een operatie van deze omvang te ondernemen. Zijn acties zullen alleen niet de toestroom van moslim-migranten stoppen of de invloed van islam in europa verminderen. Iedere ideologie kan extreme uitwassen voortbrengen. Links zal proberen deze extreme actie te koppelen aan het conservatieve gedachtengoed. Maar voor mij blijft overeind dat de invloed van islam in Europa iets is dat tegen gegaan moet worden.
Volledige isolatie in een bunker diep onder de grond voor de rest van zijn miserabele leven graag. Met slideshows van zijn slachtoffers op de muur geprojecteerd en geen bezoek of internet of contact. Dat we pas weer wat van hem mogen horen als ze hem dood naar buiten dragen.
@Bukoswski | 25-07-11 | 15:33
Ik heb je opmerking gemeld om je te helpen. Hopelijk komen ze je snel uit je lijden verlossen.
@ wakkere_nederlander | 25-07-11 | 14:59
Die prijzen zijn ook om te gieren!
El_Saviour | 25-07-11 | 15:43
TEl_Saviour?
Alles waar te voor staat is slecht voor je, ook terrorisme.
Spaghetti Monster | 25-07-11 | 15:36 | + 0 -
TElraam? TElefoon? TEkening? TEpel? TEkenaar? TElecommunicatiedienstattribuut?
@Pa Cartwright | 25-07-11 | 15:31
Het is ook een soort van TBS, maar dan gewoon in de petoet. Eerst 2 x 5 jaar verlenging van z'n abonnement en daarna gegarandeerd levenslang lid. Lijkt me een uitstekende straf.
Bubba | 25-07-11 | 15:34
Dan wil hij FF-en...
Kan maximaal worden vastgehouden tot eind September. 4 weken in isoleer-cel en 8 weken geen contact met buitenwereld. En daarna?
Gelukkig heeft ie wel netjes zijn gordel om. Daarop kunnen ze hem in ieder geval niet meer pakken...
Hmm, volgens verstaan ze in Noorwegen onder een geblindeerde wagen toch iets anders als ons hier...
Maar dat Knights Templar gebeuren, daar is toch ook de KKK uit ontstaan?
eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 15:30
Marcel van Dam is de uitvinder van het populisme, we moeten hem eigenlijk dankbaar zijn.
*out, socialistische collega´s troosten gaat*
Volgens C.P. Schut is 18 januari 2014 een datum om rekening mee te houden:
www.telegraaf.nl/wuz/profiel/lezersmai...
Nog even;
zie die zelfde zelfingenomen rotkop als in mei 2002.
Bleeeh.
ter info img836.imageshack.us/img836/5402/noorg...
Willen jullie nou gaan beweren dat Breivik niet vanuit zijn cel mag twitteren? Wat is dat voor iets achterlijks daar in Noorwegen?
Alles waar te voor staat is slecht voor je, ook terrorisme.
@ Bubba | 25-07-11 | 15:34
Die isolatiecel is, voor nu, dan wel weer jammer hè?
GerMonster | 25-07-11 | 15:28 |
Dat weten we nog niet.
nos.nl/artikel/259002-anders-breivik-i...
Die zelfvoldane grijns van hem op die update foto.... ongelooflijk.... Verder: bang voor codewoorden? Waarom dan niet in neutraal tenue? Misschien betekent rode trui wel iets...
@Superior Bastard | 25-07-11 | 15:22
Het is een samenzwering!
-weggejorist en opgerot-
@update: In de tweet staat toch dat hij 8 weken in isolatie gaat?
'K ga maar eens even 3 uur lopen om die kutfrustratie kwijt te raken.
* beeld Volkert, hoe hij werd abgeführt, steeds voor ogen ziet*
@ Biff Eagleburger | 25-07-11 | 15:28
Gewoon tbs ná de gevangenisstraf. Lijkt mij in zijn geval ook wel raadzaam
Vond de ophef al wat eigenaardig.
@ GerMonster | 25-07-11 | 15:28
Het gaat erom of hij beinvloed kan zijn door het één of ander.
skinner | 25-07-11 | 15:20
Dank u! Kan het nu eenmaal nooit laten de door mij intens gehate salonsosjalist Marcel van Dam te bashen...
@rara - U hoeft het mij niet uit te leggen. Ik ben meer dan bekend met de vrijmetselarij, waarde vriend ;-)
Het is Wilders !, het zijn games !, Het is chocolade !, hij is ultra rechts !. OMG wat een domheid heerst er toch, deze Noor is gewoon compleet gestoord, verder niets.
Die terrornoor kan dus wel levenslang krijgen:
en.wikipedia.org/wiki/Life_imprisonmen...
1st Male Lesbian | 25-07-11 | 15:25 |
Gewoon extremen mensen die dingen posten dat je goed Christen moet zijn et etc maar die mensen hebben een godshekel aan Moslims. Alle Moslims. De th3J35t3r op twitter is ook zo een Hacktavist for the good zogenaamd.
SleezerBret | 25-07-11 | 15:23
Zelden zo'n ON-TOPIC linkje gezien!
@ tembacostyle | 25-07-11 | 15:24
Vertel?
[alu-hoedje opzet]
Het manifest van Breivik heette 2083.
De maximale lengte van een URL in Internet Explorer is 2083.
Het catechisme van het Catholicisme heeft ook een link naar 2083: www.vatican.va/archive/ccc_css/archive...
maar 2083 kan ook 211 betekenen of 58 of 13. Of Caid of b_hc.
[/alu-hoedje afzet]
1st Male Lesbian | 25-07-11 | 15:21 |
Alleen van haatspuien mijn richting op. Dit soort verhalen gaan al een tijd de ronde op internet.
Ziekelijke pavlovreflex van de islamofoben op de NRC-redactie om meteen maar moslims als schuldige aan te wijzen. Kunnen ze zeker niet hebben dat een kind van linkse, multiculturele ouders een massamoordenaar blijkt te zijn.
21 jaar klopt, maar dan is het lang niet zeker dat hij ook vrij komt. We kennen hier namelijk ook een soort TBS, die telkens voor 5 jaar wordt verlengt. In de praktijk betekend dit voor gevallen als dit ongezien te tiefus en elke 5 jaar wordt er keurig een verlening afgestempeld. Onlangs was dit hier in het nieuws omdat een aantal langgestraften dat onrechtvaardig bleken te vinden :-) Geen zorgen, deze komt echt niet meer vrij. Denk wel dat de discussie over hogere straffen aangeslingert zal worden. Overigens zijn de straffen best fors hier, als je bedenkt dat je met drie keer drank op een mega ongeluk veroorzaakt, zomaar je rijbewijs levenslang kwijt bent.. Gewoon drie keer drank op en jezelf in de greppel rijden heeft onlangs iemand hier in de buurt 6 maanden cel, 12.000kronen boete, en 5 jaar ontzegging opgeleverd...
(beetje) off-topic... Wtf? www.telegraaf.nl/wuz/profiel/lezersmai...
Zeau,
en 'onze' Volkert mocht een bril op.
@ ed.. | 25-07-11 | 15:03
Tsja, zo is het en niet anders. Kan je vertellen dat ik zelf ook nog een beetje beduusd ben van de gebeurtenissen van vrijdag - véél meer dan door andere nare dingen die er in de wereld gebeuren. En ik begrijp niet goed waarom de situatie in Syrië een slachting in Noorwegen minder erg zou maken.
1st Male Lesbian | 25-07-11 | 15:21
Michael Knight?????
Het aantal vrijmetselaars neemt iedere zomer gedurende drie weken enorm toe om daarna evenveel weer af te nemen.
@Graaf van Egmont | 25-07-11 | 15:10
En dankzij de Chinezen weten we nu dat het document nooit na 2011 geschreven kan zijn. Da's ook wel een geruststelling.
@ tembacostyle | 25-07-11 | 15:19
U kent er meer?
Ooit_IgorTheHorrible | 25-07-11 | 15:06
Of de dood van Karl Marx 200 jaar geleden. Las ik ergens.
eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 15:12
Toch genoten van dit draadje, in een open samenleving verveel je je nooit.
@ViagraFalls | 25-07-11 | 15:14
Daar begint het al. De eerste historische vrijmetselaars waren bouwvakkers die de Engelse kathedralen hebben neergezet. Zelf beriepen ze zich zogenaamd op een traditie die terug zou gaan tot aan de bouw van de tempel van Salomon. Oprichter zou ene Hiram zijn, de architect. Er bestaan dus veel verhalen over Hiram en vrijmetselarij.
De verhalen over de vrijmetselaars zijn dus ouder dan de vrijmetselaars zelf...
Je komt ze vaker tegen. Mensen die zich online een Knight noemen en dan vrij extreem blijken te zijn. GOed uitzoeken.
eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 15:0
Goh moest ik je alweer bijplussen. :-)
Deze gek gaat nog heel wat veroorzaken. Meer controle en meer afluisteren van burgers. Want hij kon wel erg gemakkelijk en langdurig ongestoord zijn gestoorde gang gaan. "We blijven een open samenleving", zei de Noorse premier. Toch zal dat niet meer zo open kunnen zijn als het was. Die gek speelt serieus met de meest weerzinwekkende gedachten, waarin het offeren van onschuldigen en de inzet van WMD's denkbaar zijn.
Ook leidt zijn gekte er toe dat sommige mensen zijn héle gedachtengoed gaan verwerpen, inclusief datgene wat daarin zinnig is (het wijzen op het langetermijn gevaar van de islamisering van Europa). De Francisco van Jole's doen er hun uiterste best voor. Islamisten kunnen ABB daarvoor dankbaar zijn. De linksgekkies zullen hen blijven faciliteren.
Superior Bastard | 25-07-11 | 15:15
Hij zal eerst wel in hongerstaking gaan, als aandachtstrekkerij. Met rare eisen er gratis bij.
@Pa Cartwright | 25-07-11 | 15:00
en.wikipedia.org/wiki/Breivik,_Finnmar...
De overeenkomst tussen wat sommige (<1%) van de reaguurders schrijven en wat ABB in zijn manifest schreef is is vaak ernstig groot. Zeg nou zelf ... Er zijn hier die hysterisch non-stop hetzelfde uitkramen en als je een mening hebt die het midden zoekt of er tegenover staat dan wordt je monddood gemaakt met de term links/moslim en is het gesprek uiteraard over. Het is de nieuwe Godwin m.i. hoe wat of waar de discussie ook over gaat het moment dat je het niet eens bent met sommigen ben je een socialist en moet je maar gewoon je bek houden.
irma zonderboezem | 25-07-11 | 15:04
Ze werkt in deeltijd...
Over een jaar of vijf overlijdt hij in gevangenschap. Als de noren verstandig zijn tenminste.
imageshack.us/photo/my-images/535/newb...
Hiero, in de bus, vol op de foto...
Ik zou er geld voor kunnen vragen, maar dat zou hoererij zijn.
rara | 25-07-11 | 15:13
Bedankt voor de info. Was even bang dat het een soort Dan Brown ging worden. Zal er zeker mijn hand op proberen te leggen.
@rara | 25-07-11 | 15:05 - Onzin over de vrijmetselaars bestaat al zolang vrijmetselaars bestaan ;)
@Graaf van Egmont | 25-07-11 | 15:08
De Slinger van Focault is een roman, maar academici hebben al voorgesteld om het op te nemen als encyclopedie (!) omdat het boek ook een vrij volledig overzicht geeft van de diverse geheime groeperingen in Europa door de eeuwen heen. Van Tempeliers tot de Odd Fellows, alles komt voorbij.
Umberto Eco, de schrijver, is hoogleraar semiotiek.
Heeft een of andere linkslul deze daad al een "aanval op de democratie" genoemd????
De Koreaanse Slet | 25-07-11 | 14:55
1. Valt te checken hij zou in 2002 bezoek aan PCCTS meeting in Liberia hebben gebracht. Verder wel veel detail voor een verzonnen clubje maarja wie weet.
2. Volgens manuscript moet volgende aanslag niet te dicht op de eerste plaatsvinden, zo'n 5+ jaar erna.
3. Ziekenhuis, gevangenis wat dan ook maar die hoeven we nooit meer op de straat te zien denk ik zo.
Pa Cartwright | 25-07-11 | 15:02
De overeenkomstigheid tussen wat sommige (<1%) van reaguurders schrijven en wat ABB heeft geschreven ligt soms ernstig dicht bij elkaar vind ik. Vindt je niet? Ik ga geen nicks noemen maar sommige lopen non-stop te schreeuwen over links en islam, werkelijk non-stop zonder enige nuance en als je het gesprek aangaat dan wordt je voor links/moslim versleten en is het gesprek uiteraard bij voorbaat dood. Het is de nieuwe Godwin denk ik.
skinner | 25-07-11 | 15:08
Die zijn nu in Tilburg op de roze maandag...
Het is 'drinken als een Tempelier' en 'zo gek als een deur'.
Lijkt mij een "autobahn" kapsel.
Misschien een statement dat andere "socialisten" dat ook deden bij gevangenen.
rara | 25-07-11 | 15:08
Ik weet het alweer, met dat gekke nummer waarin ze aan het ontbijten zijn of zeau...
@Graaf van Egmont | 25-07-11 | 15:03
Ja, zodra eenlingen een staat kunnen vormen.
Oorlogsrecht is een internationale afspraak tussen staten, vandaar dat eenlingen zich er niet aan kunnen en hoeven te houden.
Dat Breivik knettergek is mag wel blijken uit zijn document 2083. Terwijl iedereen al lang weet dat in 2012 de wereld as we know it, ophoudt te bestaan
rara | 25-07-11 | 15:05
De Slinger is dat wetenschappelijk, populair wetenschappelijk, een roman of nonfictie
@eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 14:56
Het was de eerste Dubbelelpee die ooit uitgebracht werd. Dus niet zomaar een LP.
eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 15:01
De Wildersbashers laten het een beetje afweten, dit was toch een buitenkansje voor ze om de PVV met extreem rechts te vergelijken.
Nou ja, volgende keer beter..
Waarschijnlijk bedoelt Breivik, "the ummah, the friend of our enemy" of hij slaat gewoon wartaal uit in zijn werkstuk.
@cumshaft | 25-07-11 | 15:05
Het manifest is propaganda. Lees het als zodanig.
2083 zal vast slaan op 1683, de overwinning van het Westen op de moslims bij Wenen?
eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 15:03
Je kon wel eens gelijk hebben. Het schoot door mijn hoofd toen ik op de verzendknop klikte. Die pamperaars worden natuurlijk door ons eerlijk gekozen.
@polt | 25-07-11 | 15:00
Lees de Slinger maar eens, prachtig boek. En waarschijnlijk begrijp je dan waar al die onzinverhalen over Tempeliers en Vrijmetselaars vandaan komen.
Ai, geschoren koppie, schizoïde persoonlijkheid, wanen etc.
Knetter.
De Koreaanse Slet | 25-07-11 | 15:03
Dank u, kan helaas zelf geen plusjes uitdelen, iets met de browser of zeau, anders had ik je ook geplust...
@ mezelf, twee maal "bovendien", de tweede moet zijn "tenslotte"
Hebben ze ook snelrecht in Fjordistan?
@rara | 25-07-11 | 14:52
moeten we dat manifest serieus nemen? of is dit een 'grap' van breivik?
eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 15:00
Wat moet che zijn typemiep bij u op kantoor??
@ Graaf van Egmont | 25-07-11 | 15:01
Ja. En dan grijpt men steevast naar de wapens hè. Eigen schuld.
De angst voor codetaal in de rechtszaal lijkt me wat overdreven. Als hij aan het hoofd staat van een terroristische organisatie dan is er nu toch al een "contingency plan" in werking gezet. Bovendien zal het me niks verbazen als in dat manifest van hem ook allerhande instructies tussen de regels door te vinden zijn. Bovendien als er sprake is van een cellenstructuur is het concept "leider" toch al meer symbolisch dan hiërarchisch, ergo lieden met dezelfde bedenkelijke plannen zijn niet afhankelijk van directe aansturing van bovenaf. Belangrijker is denk ik dat hij vooral naar de media toe geen gelegenheid tot spreken krijgt, stilzwijgen dat monster en heel ver weg in een ondergrondse cel stoppen.
Graaf van Egmont | 25-07-11 | 15:01
En dan heb ik ook nog slecht nieuws! Als meer dan 50% van het volk uit die linkse ruif zit te vreten is er ook geen weg terug meer...
@lewis
ach, ach.. het is allemaal heel erg en verschrikkelijk, maar de verontwaardiging, het 'ongeloof', het 'verschrikkelijke verdiet' en al het andere knuffelberen-en-waxinelichtjes-gedweep alhier en op andere plaatsen op het (0031) internet begint nu toch wel een beetje groteske vormen aan te nemen... in noorwegen zelf ala, maar komaan zeg... in syrie worden elke dag tientallen mensen stelselmatig abgeknalt, en niet door een gestoorde mongool, maar door hun eigen staatshoofd en daar hoor je niemand (meer) over... en nu zal de 'wereld nooit meer hetzelfde zijn'.. selectieve verontwaardiging..
rara | 25-07-11 | 15:00
Dan wordt het eens tijd dat eenlingen ook eens onder het oorlogsrecht gaan vallen, vind je niet?
Dat de discussie over games nog niet is losgebarsten nu Anders in zijn manifest zegt dat modern warfare een belangrijk deel van zijn 'training' is geweest.
@polt | 25-07-11 | 14:56
Onderstaand stukje bevat genoeg gegevens voor een onderzoek door geheime diensten.
I had the privilege of meeting one of the greatest living war heroes of Europe at the time, a Serbian crusader and war hero who had killed many Muslims in battle. Due to EU persecution for alleged crimes against Muslims he was living at one point in Liberia. I visited him in Monrovia once, just before the founding session in London, 2002.
eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 14:58
Ik denk het ook, hoe meer je leest hoe meer je inziet dat die vent stapelgek is.
Ik heb je overigens even bijgeplust. Je schijnt geen zinnige opmerkingen te mogen maken of dingen meer te mogen zeggen die mogelijk zijn, of iets wat je denkt, als dat hier bepaalde mensen tegenstaat, dan krijg je meteen een minnetje. Triest is dat. Toen ik opperde dat het best een blanke Odinist kon zijn net na de eerste aanslag werd ik angstvallig weggemint het kon niet anders dan Islamterreur zijn (wat ik overigens ook dacht). De gedachte dat er Nazi's of Odinisten/Satanisten achter konden zitten was niet mogelijk. *zucht*
Breivik is tevreden: www.aftenposten.no/nyheter/iriks/artic...
Abelardus | 25-07-11 | 15:00
Nog een minnetje, als blijk van waardering @ 14:37
:))))
@ De Koreaanse Slet | 25-07-11 | 14:59
Over het schrijven of over het schrijven over de overeenkomst?
skinner | 25-07-11 | 14:58
Daarom heeft Marcel van Dam op zijn voorhoofd geschreven: IK DEUG!
Weer een PVVer voor het gerecht.
Alleen dit keer kan Bram niet helpen.
Eigenlijk is deze gek een uitwas van wat er eigenlijk al meer dan 20 jaar in heel Europa aan de gang is: Het pamperen van de multiculti maatschappij door alles wat socialistisch en sociaal democratisch is. En al 20 jaar niet meer luisteren naar het gemor van het volk op dat gebied.
irma zonderboezem | 25-07-11 | 14:54
Ja, die bril! Dat is het enige wat mij bij haar binnenkomst doet besluiten niet onmiddellijk naar haar borstwelvingen te kijken...
Alvast bedankt voor de lage rating mensen. Fijn stukje ambiguïteit hè, zo op de maandagmiddag.
@rara | 25-07-11 | 14:52
je zou trouwens nog eens gelijk kunnen hebben. Check deze disclaimer dan:
www.pccts.com/
Andre Renovatie?
@Graaf van Egmont | 25-07-11 | 14:55
Breivik is gekker. Hij is een eenling, terwijl de generaal handelt namens een collectief. De generaal doet wat de wereld van hem verlangt, terwijl Anders die wereld wil opblazen. Anders is een sociopaat, dus gek.
Dat er van alles mis kan zijn met de generaal en zijn achterban geef ik grif toe. Maar dat valt niet onder de definitie van 'gek', dat valt onder het oorlogsrecht.
Een van z'n voorbeelden, de UNAbomber, zit nog vast (for life). Correspondeert er wel vrolijk op los, overigens. Anders zal ook wel zo'n postduif worden.
Het tijdperk van de neo-middeleeuwen is aangebroken.
Ben ik overigens de enige die in het schrijven van sommige reaguurders een overeenkomst ziet met het schrijven van ABB?
Ik bedoel verander 'links' voor 'cultural marxist' en je kan een overeenkomst zien of niet?
Ik heb het uiteraard slechts over het schrijven, of gaat dat al te ver?
de betaalautomaat | 25-07-11 | 14:57 | + 0 -
I lolled! :-D
De Koreaanse Slet | 25-07-11 | 14:55
Het zal wel een inrichting worden denk ik...
Pasta-saus | 25-07-11 | 14:52
Socialisten zijn de eenzaamste mensen op aarde, niemand houdt van ze.
Het maakt wel wat los zeg...
@ wakkere_nederlander | 25-07-11 | 14:45
"Alleen de prijs is Anders".
Merlot | 25-07-11 | 14:36
Hopla minnetje erbij. Wat vindt je eigenlijk van die Breivik en wat hij heeft getracht te doen namelijk de 'next generation' aan socialisten uit te roeien?
@irma zonderboezem | 25-07-11 | 14:54
Vreemde visioenen krijgt.
polt | 25-07-11 | 14:52
Ummagumma was een LP (langspeelplaat) van Pink Floyd!
@rara | 25-07-11 | 14:52
Lijkt me na te gaan. In 2002 zou er 1 of andere bijeenkomst hebben plaats gevonden in Londen.
Bang voor codewoorden?
Oh, dat ie naast die 1500 pagina's misschien informatie aan anderen zou doorspelen..?
@eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 14:52
Vertel mij wat.
rara | 25-07-11 | 14:52
Denk 't ook. Heb zelf al eens nagedacht over boeken vol complete onzin te schrijven om simpel geld te verdienen. Hoe vreemder je theorie, hoe meer aanhangers. Onzekere mensen hebben gek genoeg een hang naar nog meer onzekerheid en niet naar rationaliteit en logica.
Zo te zien heeft hij geen uniform, zelfs geen gevangenispakkie, aan.
Ik heb delen van dat manifest al doorgespit.
Wat ik graag wil weten is:
1.) Is het een club van PCCTS, Templar Knights of is die man gewoon geestesziek en heeft hij het allemaal zelf verzonnen en uitgevoerd?
2.) Zo ja, what's next?
3.) Zo nee, blijft hij dan a.u.b. levenslang in een psychiatrisch ziekenhuis?
Dat is het wel. Verder vind ik dat de rechtszaak gewoon openbaar moet zijn. Ik vind dat hij de media-aandacht moet hebben opdat een ieder kan zien hoe gevaarlijk/gek dit is.
Is deze Breivik gekker dan bv een generaal die een aanval plant en daarbij gewoon rekening mag houden met duizenden doden/gewonden aan eigen en vijandelijke zijde? Tis maar een vraag.
Moslims hoeven helemaal niet bang te zijn voor de Breiviks van deze wereld. Moslims zijn niet de nieuwe joden. Hitler wilde het jodendom vernietigen, Breivik wil de islam slechts weg uit Europa. En vijanden hebben elkaar altijd nodig. Wat we hier lezen is een soort Molotov-Von Ribbentrop Pact 2.0
@Slivovic | 25-07-11 | 14:52
Maar ze denken van wel.
Che_cuevara | 25-07-11 | 14:49 |
Brilletjes verbieden.... Het zou toch jammer zijn als je secretaresse niet meer met dat strenge brilletje op haar nues door kantoor liep?
Merlot | 25-07-11 | 14:36
Ah ,daar ben je. Ben echt benieuwd naar jouw mening over deze tragedie.
@Che_cuevara | 25-07-11 | 14:42
Ik zeg: Dan zijn we daar goed mee weg gekomen! Want dat einzelgangertje vroeg zich in z'n manifest al af of 'Nederland de 21ste eeuw zal overleven'.
@wakkere_nederlander | 25-07-11 | 14:44
Doe mij ook even inlichten als het zover is?
*Zeis van Hein afpakken en goed slijpen doet*
@ed.. | 25-07-11 | 14:44 |
Ik kan er niet om lachen, sorry.
"the ummah, the enemy of our enemy".... moet daar dan achter staan: "are our friends"?
En wat ik ook niet begrijp... hij vond de "cultureel marxisten" (whateva) zijn vijand. Zien 'cultureel marxisten' de Ummah als vijand?
irma zonderboezem | 25-07-11 | 14:51
Vrouwen denken niet!
Che_cuevara | 25-07-11 | 14:51
Ja, zo'n bonk vol op je voorhoofd kon behoorlijk hard aankomen...
@skinner | 25-07-11 | 14:46
Heeft DeJoop in ieder geval wel weer bashmateriaal.
21 jaar in isolement. In dat tijdsbestek moet er toch een veel zieker plan te verzinnen zijn om zijn verdraaide visie op de wereld aan mensen op te dringen?
Ik hoop dat hier even een uitzondering op de maximale straf voor gemaakt wordt, maar ik vrees het ergste.
De Slinger van Focault door Umberto Eco, heeft iemand hier dat boek gelezen? Breivik heeft daar een stukje inspiratie vandaan gehaald.
Thema van de Slinger: een verzonnen complot kan waarheid worden als genoeg mensen er in gaan geloven.
In de Slinger wordt ook uitgelegd dat de Tempeliers aantrekkelijk zijn voor gekken omdat er zo veel geheimzinnigheid omheen hangt. Google maar eens op Jaques de Molay.
Ik denk dat dat hele verhaal over de heropgerichte Tempeliersorde niet waar is. Het is een verzinsel van Anders om andere mensen zo ver te krijgen dat ze in de rest van zijn verhaal gaan geloven en er naar gaan handelen.
wakkere_nederlander | 25-07-11 | 14:44
Die wordt onopvallend in een geblindeerde auto nabij een nertsenfokkerij losgelaten net een ijzerzaag in de hand...
Petrus de Rewa | 25-07-11 | 14:47
Zoals? En wil ik het wel weten eigenlijk?
Pa Cartwright | 25-07-11 | 14:38
Ja, want jij bent toch wel de expert op het gebied "wat vrouwen denken".
(geintje pa :-))
@eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 14:49
Van "knikkeren" ook.
Andre Renovatie. Klinkt als een SurinamerT.
Waar in die 1500 pagina's staan de CoD:MW2 cheats?
Petrus de Rewa | 25-07-11 | 14:48
Het ligt anders niet zo heel erg eenvoudig...
nl.wikipedia.org/wiki/Nationalisme
eisenschwein | 25-07-11 | 14:44
*proest*
Heeft hij nu wel of niet de kogels met vloeibare nicotine volgestopt? Dat werd me niet duidelijk na het lezen van die lange samenvatting van zijn geschreven gebrabbel.
irma zonderboezem | 25-07-11 | 14:44
En vroeger werden we agressief van een partijtje sjoelen...
@irma zonderboezem | 25-07-11 | 14:44
Kan ook de schuld zijn van Hans Anders.
Alle brillen verbieden dus.
@eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 14:45
Nationalisme is trouwens een teken van gebrek aan kennis van de nationale identiteit.
De man heeft trouwens bizarre zaken over sex geschreven in z'n verzameld werk. Mag dat dan binnenkort ook niet meer?
Che_cuevara | 25-07-11 | 14:42
De wereld wordt met de dag gecompliceerder voor linkschmenschen.
Bakito | 25-07-11 | 14:40
Dat het communisme nooit zal werken weten we nu langzamerhand wel. Daar plukken ze in Noorkorea nu nog steeds de wrange vruchten van! En een klein beetje nationalisme kan toch geen kwaad?
Ik denk niet dat hij ooit een uitspraak te horen gaat krijgen..
Irma zonderboezem | 25-07-11 | 14:44 | + 0 -
Dat zeg ik!
Hans Anders.
@lewis
komaan, komaan... abelardus maakt een grapje..
heeft Georgina Verbaan al gezegd dat ie mooie ogen heeft ?
Volkert is ook alweer bijna vrij...
*boos kijkt en in handen wrijft*
Fout van Wilders,nu weer de fout van computer spelletjes. what is next? Sprookjes van Hans Christian ANDERSen? Want dat is ook een anders maar dan anders!
LOL@abelardus
Hij wou dus samenwerken met Al-Qaida. Daar zal van Jole niet blij mee zijn.
Zeau zeg die wagen is geblindeerd!
Maar goed dat ik röntgen vision heb want ik zie hem gewoon zitten.
Toch ga ik gewoon door met mijn BF Bad Company 2. Daar valt niks terroristisch te plannen trouwens
The Unjorisable | 25-07-11 | 14:39
Zo heeft Pacman destijds een enorme impuls aan de obesitasgolf gegeven: Ik wil happe, happe, happe.
dat hij mag rotten in de hel
dat gelul over links en rechts.
Hebben mensen die daar over lullen dit soort idioten nodig om hun mening te bekrachtigen... beetje zielig als je zo weinig echte argumenten hebt.
Abelardus | 25-07-11 | 14:37
Ja, het is wat, hè, wat een barbaarse sentimenten. Moet ik concluderen dat jij levenslang zélfs nog te gortig vindt voor het in koelen bloede vermoorden van bijna honderd mensen? Heb jij érgens een grens liggen?
Wat Jan Mulder zegt. Geen doodstraf. Maar 21 jaar (max straf in Noorwegen) solitair zonder boeken, kranten, internet en games) Alleen zelf nadenken.
En dan mag ie van mij wel een beetje onhandig van een betonnen trap struikelen.
Laffe bomaanslagen en willekeurig mensen afknallen, daar hebben de moslimfundi's toch al patent op? Hij zal ook nog wel een proces aan zijn broek krijgen ivm schending van dit intellectuele eigendom...
@yokiamy | 25-07-11 | 14:33
De maximum straf in Noorwegen is 21 jaar.
En weldra zijn de panelen weer zwanger van prematuur JoostEerdmans-gereutel.
@eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 14:35
Als jij de ene verwerpelijke ideologie beter acht dan de andere, moet je dat vooral niet laten.
O ja, Call of Duty. Daar konden we ook weer op wachten. Het is ook altijd Call of Duty he? Nooit een ander spel zoals Medal of Honour ofzo. Het heeft toch wat te weeg gebracht hoor.
Breivik wilde samenwerking met Al-Qaida? Dus toch een vieze moslimterrorist. Ik had niet anders verwacht.
Een Travis kapsel?
@ Dhr. Z. Wijn | 25-07-11 | 14:34
Hetgeen vrouwen zeggen en daadwerkelijk bedoelen, komt maar zelden overeen.
Dus als jouw vrouw zegt dat jij in potentie een terrorist bent, wil ze eigenlijk gewoon een Table-Mate®.
@Uhh | 25-07-11 | 14:34
Hij was ook niet echt afkering van de neo-nazi's, alleen stonden de muziek en klededracht hem niet zo aan.
OK computerspel = evil maar waarom niet bij iedere verkrachting ook even de link met soap series erbij vermelden?
-weggejorist-
Prof. D.A.H. Vintik | 25-07-11 | 14:33 | + 0 -
Hah.
Op zijn 53ste is Breivik vrij.
En daar zijn de linkse tegenstanders van dat rechtspopulistische gedoe over streng straffen natuurlijk héél blij mee.
Toch?
Bakito | 25-07-11 | 14:31
Maar beter een nationalist dan een commumist, toch?
Nu krijgen alle gamers ook op hun kop door meneer mongool. Kan niet wachten tot ik straks te horen krijg van vrouw dat ik door mijn counterstrike verslaving een potentieel terrorist ben. Pfff en bedankt rukhoofd.
Tuurlijk had hij respect voor ze. Hij wilde zelfs met ze samenwerken. Gezellig!
"Under these circumstances, the PCCTS, Knights Templar will for the future consider working with the enemies of the EU/US hegemony such as Iran (South Korea is unlikely), al-Qaeda, al-Shabaab or the rest of the devout fractions of the Islamic Ummah with the intention for deployment of small nuclear, radiological, biological or chemical weapons in Western European capitals and other high priority locations. Justiciar Knights and other European Christian martyrs can avoid the scrutiny normally reserved for individuals of Arab descent and we can ensure successful deployment and detonation in the location of our choice. "
@ Pork & Beans | 25-07-11 | 14:30 |
Ja, láát het 31 jaar zijn, wat ik ook ergens las. Ik ben echt geen haatdragend type, maar deze man mag toch zeker nooit meer op vrije voeten komen. Wat zou dat een verkrachting van het recht zijn.
Download ''2083'' maar eens. Leesvoer. Breivik heeft maandenlang deze aanslag gepland. In het document staat ook hoe hij aan zijn spullen kwam, wat het risico was etc. Best interessant om te zien hoe makkelijk het allemaal ging..
Taalfout aangepast zie ik, heel goed.
Ik hoop dat deze man echt levenslang krijgt, dus tot zn dood in de cel.
Jåck Røby, kom er maar in.
Dat haar? Gewoon Arnoud van Doorn op twitter volgen. Die heeft overal verstand van.
Hopelijk brengt het proces tegen hem de vele nationalististen in Europa tot inkeer. Maar ik vrees het ergste.
zag toch net op j24 een andere auto met blijkbaar breivik erin nogal relaxed tussen het publiek door de rb bereiken
Ik las ergens dat hij bij goed gedrag maar 14 jaar kan krijgen? Watdeneuq?
VertaalT ???
-edit: sorry -
REAGEER OOK