Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe abonnementsvorm Vodafone: LalaGeld

vodafoneduiveltje.jpgTypisch weer. Drie dagen nadat KPN haar nieuwe abonnementsvorm SuperDuur heeft geïntroduceerd komt nu ook, zoals wij voorspelden, Vodafone over de brug met een splinternieuw pakket om mobiel internet naar een hoger plan te tillen. Qua facturen dan. Zo kunnen smartphonebezitters bij het nieuwe Vodafone abo 'LalaGeld' rekenen op: (1) Verlaagde datalimieten. Mag u nu nog 250MB aan moving gifs opslurpen, dit wordt 100MB per maand. Meer? Dan betalen. (2) U gebruikt Skype en/of WhatsApp op uw mobiel? Dat gaat Vodafone blokkeren. Want ouwehoeren en/of berichtjes sturen mag nou eenmaal niet van Vodafone. Voor 15 tot 22 euro per maand gaan de sluizen weer open. Inderdaad, dit is in strijd met de netneutraliteit maar daar heeft Vodafone SKIJT aan. (3) Dan is er ook nog goed nieuws. Als u ontevreden bent mag u uw LalaGeld-abonnement zomaar switchen naar zo'n ander top pakket van Vodafone. Tot zover het economische nieuws. Het wachten is op T-Mobile die geheel volgens afspraak als derde een nieuw anti-smartphone abonnement zal afkondigen. Maar verder zijn telco's heel eerlijk en betrouwbaar hoor!

Reaguursels

Inloggen

@Switchboy | 22-07-11 | 15:41
Ja zeg, ga jij die Telco's nog een handje helpen ook! Quote uit de petitie:

"Het wordt tijd voor voor een wettelijk vastgesteld maximum tarief wat maar 2,5% boven het West-Europees gemiddelde mag liggen."

Met andere woorden: Als alle Telco's 2,5% boven het op dat moment geldende (?) gemiddelde gaan zitten, dan gaat het gemiddelde vanzelf weer omhoog. En daar mogen de Telco's dan weer 2,5% bovenop gooien.

Mocht je de petitie al getekend hebben: je wordt bedankt (NOT). Dat je de SG aan gratis digitaal schijtpapier helpt, is wel weer een aardige geste.

Rideo Ergo Sum | 22-07-11 | 23:29

Klusje voor mvr. Kroes

Cian | 22-07-11 | 22:56

Ik ruik cartel vorming!!!

Cian | 22-07-11 | 22:53

@eerstneukendanpraten | 22-07-11 | 10:06 |
Boeie! heb ik ook? Ik maak geen misbruik van mijn werkgever. Aan jou is dan de arbeids-ethos blijkbaar niet besteed; Werk=werk, Privé=privé. Verdien genoeg om dat gescheiden te houden. Wacht op moment dat je werkgever je confronteert met je bel/internet gedrag. *dan sta je wel met je broek op je enkels*

hader | 22-07-11 | 20:29

Terpetijnzeikert | 22-07-11 | 15:21 | + 0 -
IPhoneclub? :')

Harris Pilton | 22-07-11 | 16:08

Tijd voor de SmartFON. Kijken hoe snel ze (het kartel) weer met aanbiedingen komen.

ad melkert | 22-07-11 | 15:55

Marktwerking anno 2011 'concurreren met de prijzen naar boven'.

vrijheid-van-spreken | 22-07-11 | 15:31

De ellende is dat we inmiddels gewend zijn aan onbeperkt internet op onze smartphone en we vinden het niet leuk als onze vrijheid daarin beperkt wordt. Telco's gokken er dus op dat we gewoon blijven en dus meer betalen. Want wees eens eerlijk, wil je bijvoorbeeld terug naar Windows Millenium nu je 7 hebt? Op de site van de iphoneclub staan al wat tips vermeld hoe je het beste kan omgaan met datalimieten.

Terpetijnzeikert | 22-07-11 | 15:21

't zijn allemaal hypocriete huichelaars. Data verkeer kost geen drol tis geen 1995 meer.

sufkut | 22-07-11 | 15:02

Prachtig, T-Mobile won al en KPN en Vodafone verloren al en nu gaan die laatste twee nog eens vrolijk het al eerder genoemde effect versterken.

Fum4n | 22-07-11 | 15:01

*Zucht*
Voorlopig nog maar even de voorwaarden van m'n vodafone bellen+sms+web vasthouden, zodat ik in ieder geval nog voor 30 euro m'n 1 GB per maand heb...

Helaas, het toekomstig toestel zal dan wel uit eigen zak betaald moeten worden.. :( Maargoed, wat heb je aan een nieuw toestel, wanneer je na 1x je apps update al aan bijna de limiet zit?

Weet iemand overigens hoeveel KB whatsapp gebruikt?

Match85 | 22-07-11 | 14:59

Gratis WIFI van de overheid!! Net als in Estonia. Nekslag voor die telecomkruideniers!!

Burgerlul | 22-07-11 | 14:51

Dit is allemaal puur toeval en zijn echt geen illegale prijsafspraken hoor. Echt, echt waar.

Lang leve de bonus!

Patatter | 22-07-11 | 14:07

Stem met je euro's. Makkelijker kan niet.

Liberty 5-3000 | 22-07-11 | 14:04

Ach, volgens mij gebruiken de meesten WIFI verbindingen. Ik in ieder geval wel, ik raad mensen die dit nog niet doen ook te doen. Overal waar je binnenkomt en een WIFI verbinding is, aanmelden en hopla. Extragraties. De keren dat ik op het trage 3G netwerk zit is max 20% van de totale online tijd op mijn eyephoney.
Ze gaan waarschijnlijk ook op extragraties WIFI wel iets verzinnen. Samenwerkingsverbanden met modemverstrekkers, routerverstrekkers, etc.
Time will tell.

Harris Pilton | 22-07-11 | 14:00

Maar goed, het zal wel van Bilderberg moeten,
want hoe meer inkomsten, hoe meer belasting, inkomstenbelasting en Btw belasting er binnen gaat komen.
Zo gaat dat ook met Betrix's Shell, waar zij miljarden aan aandelen inheeft, iedere keer wordt benzine duurder, zomaar, en Gas en electriciteit koppelen de NUon's en de Eneco's ook maar wat graag aan de olieprijs gewoon om te kunnen verhogen met 20 tot 30 procent.
Wie dat ooit verzonnen heeft dat -koppelen- aan de olieprijs mogen ze uitroeien inc. familie.
Dan hebben we snel een republiek denk ik.

Oh ja, KLM zijn we straks ook volledig kwijt. Maar in dfeite alle grote NL -bedrijven zijn weg he.

UIteindelijk , geld , belasting, btw.... geld ... UItvreters en gelukszoekers en PVDA-ers moeten toch ergens van betaald worden. En islamisering is ook niet gratis.

Creaguurder | 22-07-11 | 13:56

Je zou zeggen dat ruikt naar prijsafspraken als je concurrent meegaat in verhogen van prijzen.

Wenna | 22-07-11 | 13:53

Normaal gesproken ga je altijd minder betalen naarmate je meer gebruikt, niet in Nederland.. Normaal gesproken willen bedrijven meer klanten, niet in Nederland.. etc etc.

Doomsday | 22-07-11 | 13:48

Tja, de provider die hier niet aan mee gaat doen, wordt gewoon de grootste van Europa.

Ik was al jarenlang weg bij KPN, nu ga ik ook weg bij VodaFone. Heel simpel!

Daaag, Vodafone en KPN, ga maar alvast een paar duizend mensen ontslaan.

Creaguurder | 22-07-11 | 13:45

@GormSuil | 22-07-11 | 13:29
Accu uit je telefoon halen, droog bewaren en ieder half jaar opladen, dan blijven ze redelijk goed
lang in je telefoon laten zitten is funest, trekt hem helemaal leeg en is het einde oefening

Tim Grimbek | 22-07-11 | 13:37

@Batiatus | 22-07-11 | 13:13
Kom eens wat vaker buiten dan zou je weten dat nooit de "klantenservice" van een bedrijf moet geloven, helemaal die van vodafone die verkopen enkel wat bullshit zodat jij gauw weer ophangt met een tevreden gevoel..

Tim Grimbek | 22-07-11 | 13:33

Ik ga mn Nokia 6200 maar eens uit de la trekken en af en toe op de lader gooien. Dan kan ie over een jaar of zo weer mee. Of blijven dat jullie weten die LiOn accu's wel OK als je ze niet gebruikt?

GormSuil | 22-07-11 | 13:29

lol @ neanderthalers die internet op je mobiel overdreven vinden. Voor de rest snap ik die aanbieders echt niet. Ze verliezen hun markt aan nieuwe aanbieders die zonder bagage wel aan de vraag van de consument kunnen voldoen, mee kunnen met nieuwe ontwikkelingen en er nog flinke winsten mee behalen ook.

Daff | 22-07-11 | 13:29

@ opgepleurd | 22-07-11 | 13:18
Ja dus? Dus jij betaalt liever nu al twee jaar veel te veel? Gewoon nu nieuw afsluiten en over 2 jaar zien we wel weer. Dan is de euro toch geen fuck meer waard en zitten we allemaal op een houtje te bijten.

Toontje Larger | 22-07-11 | 13:28

Haha die link. Twitter is uit, Google+ kom er maar in.

Alles is relatief | 22-07-11 | 13:27

Ach zo bijzonder is het niet en is toch gewoon te verwachten. In de beginnen moest niemand internet hebben op zijn mobiel en toen konden ze dit leveren voor bodemprijzen. Nu wil iedereen internet en willen ze hiermee ook het bellen en sms vervangen. Nogal logisch dat ze dan prijzen gaan aanpassen. Wellicht hadden ze het iets voorzichtiger mogen mogen brengen dan dat ze nu doen met hun prijzen.

Benzodine | 22-07-11 | 13:25

nukkastil | 22-07-11 | 11:58 | + 1 -
Dat is toch ook wat je wil? Als je niet verlengt maar je abonnement door laat lopen behoud je de goede voorwaarden en kun je elke maand opzeggen.

deja | 22-07-11 | 13:24

Idioten, net als branders op de markt brengen en dan gaan klagen dat mensen kopieeren..

Doomsday | 22-07-11 | 13:22

Flikker toch op met dat internet op je mobiel

Hans Otjens | 22-07-11 | 13:21

Batiatus | 22-07-11 | 13:13

Jij bent duidelijk zwitsal waardig.
Na max 2 jaar moet je toch opnieuw een abonnement afsluiten ... daap.

opgepleurd | 22-07-11 | 13:18

Het wordt tijd voor een dynamische peer based ssl service. Waar alle apps gebruik van kunnen maken. Zodat DPI niet meer werkt en data gewoon weer data is.

Kom we beginnen een mobiele data operator. Geen Voice! Geen SMS. Gewoon data, tegen normale tarieven.

ZDEV | 22-07-11 | 13:18

Net een vriendelijke meneer aan de telefoon gehad van de Vodafone. Niks van waar. Alle abonnementen die al lopen of voor 1 augustus worden afgesloten gelden volgens de oude voorwaarden en prijzen. Daarna zijn inderdaad de beperkte datalimieten van kracht. Whats app en dergelijke worden niet verwijderd.

In eerste instantie redelijk boos gereageerd op vodafone, maar alles is me nu duidelijk.

Het lijkt reclame, maar sluit snel een goed abonnement af voor 1 augustus.

Batiatus | 22-07-11 | 13:13

@Dokus | 22-07-11 | 12:32
Uiteraard niet, de providers gaan uiteraard ook de tarieven verhogen voor het gebruik van hun netwerk

Enkel upc/ziggo zouden hier iets tegen kunnen doen, maar die denken ook alleen hoe vullen wij onze zakken zo snel mogelijk
Niet bijster slim van ze, binnen een paar jaar zouden ze de drie providers helemaal kunnen slopen, dat tenslotte nog meer geld oplevert met diensten waar klanten wel op zitten te wachten..

Tim Grimbek | 22-07-11 | 13:11

Ik heb nog een leuke scoop voor jullie!
Vodafone gebruikt naast DPI ook dit product:
www.bytemobile.com/products-applicatio...
Ze degraderen de kwaliteit van video's op internet on the fly.
En dat mag dus niet. Is illegaal.
Internet providers moeten met hun zendmastpootjes van de content van een ander afblijven.

ZDEV | 22-07-11 | 13:11

Al meer dan 12 jaar ben ik op de hoogte dat Vodafone geen enkel benul heeft hoe klanten juist te behandelen

Maar dat het er zo erg is, schrik ik zelfs nog van..

Tim Grimbek | 22-07-11 | 13:07

Ziet er naar uit dat over 1,5 jaar de smartphone de afvalbak in gaat.

Ik ga weer nokia 3210 stijl, telecomprofiders slopen de smartphone markt op deze manier, dit gaat nog een staartje krijgen voor deze fucking geldratten.

opgepleurd | 22-07-11 | 12:58

Als T-Mobile mee zou doen aan deze kul maken ze zich echt belachelijk. Laat ze er eerst maar eens voor zorgen dat het telefoneren overal werkt en bijvoorbeeld ook midden in 020.... waar het blijkbaar nog steeds moeilijk is om over voldoende zendmasten/capcteit te beschikken.

crk | 22-07-11 | 12:57

Hollandsnieuwe heeft deze onzin niet, lekker overstappen naar hun dus.

bartjeb1989 | 22-07-11 | 12:48

Er staat echt wel een of onder alleenmobielinternet bedrijfje op.

Dokus | 22-07-11 | 12:32

T-mobile lacht zich kapot. Als ze niet verhogen hebben ze volgend jaar 70% marktaandeel...

Michael | 22-07-11 | 12:27

JaapStar | 22-07-11 | 11:43

Geeft niet dat je wat achterloopt hoor, wel zo goedkoop!

KabbelendKontwater | 22-07-11 | 12:13

ensen die zeggen ik verleng het contract niet: zeg het op want anders heb je ook na 2 jaar stilzwijgende verlenging per maand.
nukkastil | 22-07-11 | 11:58 | + 0 -

dat is het hele idee. ze kunnen op die manier de contractvoorwaarden niet aanpassen dus je blijft op je oude voorwaarden zitten die inderdaad stilzwijgend met 1 maand worden verlengd

]Kasper | 22-07-11 | 12:06

Volgende week komt t-mobile en dan kunnen we helemaal janken met het hele teringbende, die zich nu suf lachen als ze dit lezen allemaal.

Want hoe meer we ook janken hier, betalen zullen we toch wel voor straks, ook al word het duur let maar op. Mensen die roepen te duur, ik zeg het op zullen vroeg of laat toch wel weer een nemen en met tegenzin veel dokken..

VEDRO | 22-07-11 | 12:02

@Fietsenpomp | 22-07-11 | 11:56
Je moet niet iedereen serieus nemen.
Mobiel internet is absoluut geen luxe meer.
Er zijn nog tientallen andere redenen op te noemen waar je je i'net abbo voor gebruikt.

Haragha | 22-07-11 | 12:01

Mensen die zeggen ik verleng het contract niet: zeg het op want anders heb je ook na 2 jaar stilzwijgende verlenging per maand.

nukkastil | 22-07-11 | 11:58

Veel reacties hier dat mobiel internet een luxe is. Is het uiteraard. Vind niets anders dan fijn om ff te checken of er file's zijn, of het weer, of om iets op te zoeken op internet. Helaas ga ik hoe het er nu naar uit ziet mijn abbonement of aanpassen of niet meer verlengen. Gelukkig heb ik nu nog 1,5 jaar te gaan.

Fietsenpomp | 22-07-11 | 11:56

handige tip voor iedereen:
-
Ik heb even de voorwaarden opgezocht. Hieruit haal ik dus dat; als ik niet expliciet aangeef over te stappen of te veranderen... de geldende voorwaarden blijven staan.

Toelichting: De looptijd van je contract is de looptijd van je nieuwe contract plus de eventuele resterende looptijd van je oude contract op het moment van verlengen. Wanneer de looptijd van je contract is verlopen, kun je gewoon blijven bellen. Je abonnement wordt dan maandelijks met één maand verlengd. Je kunt vervolgens per maand beslissen wat je wilt.
-

]Kasper | 22-07-11 | 11:54

Het is begonnen met KPN en dat bedrijf moet gewoon kapot. Out of business, voor altijd. TUIG

Bor2601 | 22-07-11 | 11:52

In tegenstelling tot een overheid kun je een contract van vodafone prima termineren. Geen enkele dwang of intieren van geweld komt hier aan te pas.
Om juist die mensen die zich overheid noemen, en dus alles door je strot duwen met een pistool op je kop gericht,te vragen om vodafone aan te pakken is de wereld op zijn kop.. maar geheel verwacht van sheeple.

Liberty 5-3000 | 22-07-11 | 11:50

Typisch weer die telco's. Eerst iedereen binnen lokken met betaalbare abo's, en dan de kraan dicht draaien tenzij je fors meer betaalt. Schandalig. Neelie, doe eens aan de rem trekken?

Reykjavik | 22-07-11 | 11:48

Ben ik toch ff blij dat ik gewoon een simpel prepaid telefoontje heb... maar dan wel met Iphone want je wilt er toch wel een beetje bij horen :)

DaveDH | 22-07-11 | 11:44

Ik snap die hele smartphoneheisa sowieso niet. Ik heb een telefoon en daarmee uit. Mensen kunnen mij een mail sturen als ik er niet ben en verder krijgen ze de typhus maar met hun ping, whatsapp, skype of whatever.

JaapStar | 22-07-11 | 11:43

UPC/Ziggo , kom er maar in !

Fum4n | 22-07-11 | 11:41

Eagle_Eye | 22-07-11 | 11:20
Ze hoeven dat niet eens af te spreken. Als KPN haar prijzen verhoogt zoals nu zullen er een hoop klanten zijn die weg willen. Vodafone zal geen zin hebben om haar netwerk daarmee te overbelasten en denkt tegelijkertijd "jullie meer geld, wij meer geld" en gooit dus haar prijzen omhoog. T-Mobile moet vervolgens wel mee doen, want door naar verhouding veel goedkoper te blijven zouden ze veel teveel nieuwe klanten krijgen en dat trekt hun netwerk niet. Dat is het mooie aan een markt met effectief maar drie aanbieders, er hoeft er maar 1 een idiote prijsverhoging in te zetten en de rest volgt vanzelf wel.

Rob Fielding | 22-07-11 | 11:34

Installeer Viber op je smartphone,
gratis bellen en berichten sturen door middel van een internet abo/ Wi-Fi.

oh wacht... fuk!

FreddyXL | 22-07-11 | 11:34

Wat ben ik blij nooit een abo genomen te hebben. En het mooie is, ik mis niks.

Fukjoe | 22-07-11 | 11:28

Oprotten met die dure/trage/afgeknepen 3G shit. Ga naar www.fon.com en werk mee aan een public wereldwijd Wifi netwerk! Laten we die privacy schendende telecom hufters buitenspel zetten!

Kortenbout | 22-07-11 | 11:26

Om beschuldigingen omtrent kartelvorming te ontlopen hebben de grote aanbieders gewoon afgesproken dat als één schaap de prijzen verhoogt, de rest blind volgt. T-Mobile komt ook met deze absurde prijzen. Gek genoeg maken de aanbieders gewoon miljoenenwinsten en zie ik deze verhoging een vergeldingsactie jegens de neutraliteitswet.

Eagle_Eye | 22-07-11 | 11:20

Haha, die telecomboeren kennen het truukje, eerst met lage tarieven de junks afhankelijk maken en daarna leegplukken.

kneuterzak | 22-07-11 | 11:20

Het is gewoon weer net als vroeger de bedoeling dat je flink buiten je bundel belt / smst dan wel data verbruikt en daar betaal je dan meteen de hoofdprijs voor! Zo stellen ze hun winsten veilig wederom ten koste van de consument.
Service is deaudt!

Chris666 | 22-07-11 | 11:19

@seven 10:50: Klopt voor een deel. Het probleem is dat bij netneutraliteit elke MB hetzelfde moet kosten, terwijl de waarde van een MB nogal verschilt per dienst. Voor een SMSje vinden we het gewoon om €700/MB te betalen. Voor een Youtube-filmpje zou je misschien €0.05 willen betalen, ca. €0.20/MB. Iets opzoeken op Google voor €0.01? Dat is €1/MB. Op zich jammer.

Het probleem van het loslaten van netneutraliteit is dat a) veel providers meer zijn dan alleen een pijp, en b) dat providers dan ook aan de aanbodkant kunnen gaan verdienen. Zonder netneutraliteit ga je zien dat bijvoorbeeld KPN allerlei videodiensten gaat afknijpen omdat ze er zelf ook TV over IP aanbieden. En zelfs de aanbieders van vast internet keken tot voor kort al verlekkerd naar de hoge winsten van Google en Youtube, en wilden daar maar wat graag een beetje van afsnoepen. Dat is hun natte droom: een rekening kunnen sturen aan zowel de aanbieders als de afnemers.

Het is jammer dat dataintensieve diensten relatief duur worden, maar op een netwerk met beperkte capaciteit is dat precies de bedoeling. En het is het mij wel waard om het internet neutraal te houden.

Muxje | 22-07-11 | 11:19

Jaaaaa goed idee ! Laten we met zijn allen de technologische vooruitgang blokkeren !

BunnyKiller | 22-07-11 | 11:19

@vanhetgoor | 22-07-11 | 11:12

Strak plan :)

yamahaha | 22-07-11 | 11:18

¿Ya tu Sabes? | 22-07-11 | 11:10 |

Dus gewoon mijn huidige abbo door laten lopen en een nieuwe simlock vrije foon kopen.(wil wel eens een ander toetsel)
En daar dus mijn sim kaart in stoppen.

Eshek | 22-07-11 | 11:16

platina it is

BlackDeathMetal | 22-07-11 | 11:13

In het vorige "laten-we-de-smartphone-bezitters-een-poot-uitdraaien-topic" zei ik nog iets over de prijs van 1GB en de prijs van 1 gr goud. Maar ik geloof dat de prijs van 1GB bij vodafone ver boven de prijs van 1 gr platinum ligt. *huilt*

BlackDeathMetal | 22-07-11 | 11:13

Er was eens in een land hier ver vandaan een boze telecom aanbieder, hij melkte al zijn klanten uit, maar toen kwam er een mooie toverfee en die maakte een kleine APP die alle poortadressen van Skype en WhatsApp veranderde zodat de boze telecom aanbieder niet langer kon zien welke verbindingen er werden gemaakt. Toen kon iedereen weer gelukkig met zijn telefoontje bellen. En toen kwam er een olifant en die blies het verhaaltje uit. Eind goed, al goed!
Even voor de technisch geïnteresseerden, bepaalde internet providers en telecom aanbieders die knijpen internet-verbindingen om dat deze te veel dataverkeer vragen. Als men een programma niet meer gebruik laat maken van de gebruikelijke poortadressen, dan kan de ISP of Telecoom niet meer zien waar de data voor is, en zij mogen uit privacy overwegingen niet over gaan tot deep packet inspection. Dan kan men als gebruiker weer gewoon alles doen, maar de boze telecom heeft er geen weet van. Overigens als men betaalt voor internet hoort daar ook Skype bij. Hoe halen ze het in hun hoofd om te gaan bepalen wat ik mag doen en wat niet! Of zullen wij eens allemaal en-bloc overgaan tot het gebruik manen van Wifi en dan daarom alle ISP's en Telcoms totaal overbodig maken?

vanhetgoor | 22-07-11 | 11:12

Kartel-vorm werkt prima. Met elkaar-voor elkaar.
En nu eens zijn of er een aanbieder is die zich er geen ene reedt van aantrekt en zelfs de prijs wil verlagen.
Die mag van mij een landelijke steun krijgen, gewoon "omdat het kan". Trouwens, zijn hun beloningen ook aangepast ?

Kamervraag | 22-07-11 | 11:11

Eshek | 22-07-11 | 11:02
Helegaar niets. Als je je abbo niet verlengt blijven de oude voorwaarden gelden (=stilzwijgend verlengen). Je hebt dan wel geen nieuwe telefoon, maar zolang je oude werkt boeit dat toch niet.

Sowieso kun je beter een nieuw toestel kopen en een sim only nemen ipv een "gratis" toestel bij een abbo.

¿Ya tu Sabes? | 22-07-11 | 11:10

@Miss Daad | 22-07-11 | 11:05
Tele2 moet je absoluut niet nemen. Google maar waarom niet, te veel om op te noemen.

@Eshek | 22-07-11 | 11:02
Gewoon Telfort, is het beste van de grote 3.

Haragha | 22-07-11 | 11:07

@Eshek 11:02: Als je €13,95 betaalt voor onbeperkte data en je eigenlijk nauwelijks belt (of wellicht veel via Skype belt), dan betaal je gewoon te weinig.

Muxje | 22-07-11 | 11:06

NL kartel land

gesubsidieerd_vet | 22-07-11 | 11:05

Bellen en internetten is mij niet meer dan 10 euro in de maand waard. De bedrijven moeten mij dus nog een aardig eind tegemoet komen

Epibrateur | 22-07-11 | 11:05

Weet iemand of Tele2 wat is voor mobiel bellen? Die zou als enige nog buiten de grote drie moeten staan..

Miss Daad | 22-07-11 | 11:05

@Zuigdiert 10:48: Klopt, dank zij de overheid heeft de ontwikkeling van het telefoonnetwerk jarenlang stil gelegen. En het is nog veel erger dan dat alleen: het aandeel KPN nam na die financiële aderlating een duikvlucht, en raad eens wie er grootaandeelhouder van KPN is? De staat heeft uiteindelijk aan die veiling maar weinig overgehouden.

Muxje | 22-07-11 | 11:03

Mobiele netneutraliteit komt met DPI en lalageld abootjes. Prijs omhoog en gewoon blijven DPI-en. Strak plan.

lichtpunt | 22-07-11 | 11:03

@McSnor | 22-07-11 | 10:55
Waar denk je dat ik mee bezig ben???

Haragha | 22-07-11 | 11:03

Hmm, wat moet ik doen? Hi abbo van 13,95 per maand loopt eind november af.Heb nu onbeperkt internet. #durftevragen

Eshek | 22-07-11 | 11:02

En eigenlijk vind ik die prijzen van Vodafone niet eens heel onredelijk, dit in tegenstelling tot de prijzen van KPN. Mijn iPhone logt toch automatisch in op Wifi-netwerken.

WDWK | 22-07-11 | 11:01

WhatsApp is geen dienst van Vodafone. Het is ronduit crimineel dat zij geld gaan heffen voor andermans diensten. Principieel zal ik hiermee nooit of te nimmer akkoord gaan. Goedkoop of duur. Maakt niet uit. Dit is een hellend vlak. Straks gaat Vodafone besluiten dat als je GS wilt bezoeken dat je dan 10 euro per maand extra mag gaan betalen. Nooit mee akkoord gaan. Iedereen kan kosteloos opzeggen wanneer Vodafone de algemene leveringsvoorwaaden wijzigt. Laat je dus niet bang maken en zeg die handel op.

Wedstrijdkrokodil | 22-07-11 | 11:01

@seven | 22-07-11 | 10:50
Nee, Netneutraliteit staat niet gelijk aan socialisme. Internet is een vrij medium. Dat http-verkeer minder verbruikt dan streaming-verkeer is geen reden om streaming-verkeer te knijpen.

Providers hebben gewoon het verkeerde businessmodel gebruikt en de klanten zijn daar nu het dupe van.
Maar wegenbelasting staat volgens jou ook gelijk aan socialisme 101?

Haragha | 22-07-11 | 11:01

@De Epibreerder | 22-07-11 | 10:58
Ehm, nee. De databundel moet je ook gewoon betalen als je zelf een toestel koopt. Dat is nu al zo.

Symmachus | 22-07-11 | 11:01

Mijn abo loopt ergens begin volgend jaar af. Dan is het terug naar de ouderwetse GSM-handy en mag die stoeptegel met 24 uur batterij-tijd naar het museum. Als de telco's enig verstand van economie zouden hebben, zouden ze weten dat dit het einde van mobiel internet als potentieel winstgevende bedrijfstak betekent. Maar ja, we hebben het hier over de mensen die ons Greenpoints en WAP brachten...

Symmachus | 22-07-11 | 10:59

Laat ze de tering krijgen. Ik neem ga wel naar een andere provider. En als ze allemaal volgen laat ik de data bundel achterwege. WhatsApp werkt ook prima op het werk en thuis over wifi. Eerst roepen ze hoe geweldig de ervaring is op het web met een smartphone en vervolgens gaan ze lopen piepen dat we teveel gebruik maken van een netwerk dat sowieso tig keer sneller kan zijn.
Wat ze me schuldig zijn is een hoop geld van bullshit abonnementen begin 2000. Toen mocht je flink aftikken voor een data netwerk dat niet vooruit te branden was. Het aanbod in content was treurig en Vodafone live leek eerder een holle schil dan een rijke ervaring op het mobiele web. Met terugwerkende kracht verwacht ik eerder de komende vijf jaar extra korting om zo de gebakken lucht te compenseren die ze me eerder verkocht hebben.

Rikketiktik | 22-07-11 | 10:59

Waar blijven de boycott Vodafone pica's op Dumpert?
Was bij KPN toch ook zo?

Henk003 | 22-07-11 | 10:58

Gewoon je contract niet verlengen en los een toestelletje koppen. Dan blijf je mooi op je onbeperkt internet voor een lage prijs zitten ;)

De Epibreerder | 22-07-11 | 10:58

Jongeren hebben een bijbaantje of steken zich zelfs in de schulden voor hun mobieltje met Internet. Sgolieren troeven elkaar af met de hoogste telecom rekening. En hele volksstammen menen dat 100% bereikbaar zijn met voice en data het hoogste levensdoel is.

In een dergelijk klimaat baseren telecomboeren hun tarieven op "what the market will bear" en niet op het werkelijke kostenplaatje. Een zuiver kapitalistische handelwijze waarvoor je juist op GS begrip zou verwachten.

Dus zit er niets anders op dan geduld te oefenen tot de volgende economische wet zich aandient: als de prijzen blijven stijgen krijg je uitval van de vraag. Met als gevolg uiteindelijk dalende prijzen. Maar nu nog even niet, dus.

* oude T65 weer van zolder halen doet *

Magnum Force | 22-07-11 | 10:57

Tja, ze moeten natuurlijk wel die verschrikkelijk hoge beloningen én bonussen betalen aan hun top management.
Want zonder zo'n top management doe je niet mee in de 'grote wereld'. En daar gaan alle lullige sukkels voor betalen.

borderliner | 22-07-11 | 10:56

Is toch een bekend gegeven, eerst maken ze de boel in meer of minder mate afhankelijk en daar na worden langzamerhand de prijzen opgeschroefd. Dat hier afspraken over zijn gemaakt is wel duidelijk, het zijn gewoon geldkoppers en zakkenvullers. Er moet maar eens een echt onafhankelijke telefoonboer opstaan en flink onder de prijs gaan zitten, kijken wat er gebeurt.
De grote jongens van nu maken gewoon prijsafspraken!! OPTA wakker worden!!!!

dwar | 22-07-11 | 10:56

@haragha
Ga je eigen taal verzieken, lutser!

McSnor | 22-07-11 | 10:55

Absolute oplichting; je betaalt dus niet voor de kosten voor het gebruik van internet maar voor de kosten die ze mis zouden kunnen lopen doordat oude diensten minder worden gebruikt. Alsof de pakketpost duurder wordt omdat er geen telegram meer wordt verstuurd. De werkelijke kosten voor mobiel internet liggen zelfs bij een provider als xs4all veel lager; www.xs4all.nl/consument/mobiel/.

stom schaap | 22-07-11 | 10:55

Lees ik dat nu goed? Ben ik blij met mijn iPhone.

WDWK | 22-07-11 | 10:53

De prijsverhogingen zijn een direct (en verwacht) gevolg van de netneutraliteitswet. Netneutraliteit=socialisme 101, gematigde gebruikers betalen mee voor mega-users omdat zware toepassingen (die extra netcapaciteit opslurpen) niet geknepen kunnen worden bij een normaal abbo.

seven | 22-07-11 | 10:50

@de Bree | 22-07-11 | 10:17
Zou ik niet te hard roepen.
Voor je het weet zitten de mobiele telefoonkosten in de uitkering.

Che_cuevara | 22-07-11 | 10:50

TelCo's passen zich aan de mentaliteit van de politiek.

Om een voorbeeld te noemen:
UTMS licenties zijn in Nederland verloot onder de TelCo's (om oa Fatima Elatiek's zakken goed te kunnen vullen.. eer ik bedoel de schatkist). Hierdoor heeft de KPN (hoogste bieder) veel geld eraan moeten uitgeven.
Dit geld moet uiteraard wel terugverdient worden.
Maar hoe ? "eerm, we verzinnen wel iets"..

Kijk naar bijv. een scandinavisch land.
Hier zijn de licenties door de overheid WEGGEGEVEN aan de telCo's op basis van marktaandeel, met de eis dat ze een gedeelte van de opbrengst investeren in R&D ten behoeve van innovatie en de klant.
Daar is het dan ook een walhalla voor telefonische innovatie en internet toegang.

Dat Nederlandse politici HELEMAAL NERGENS verstand van hebben, behalve zelfverrijking... Zou ondertussen bij iedereen bekend moeten zijn.

Zuigdiert | 22-07-11 | 10:48

WhatsApp blokkeren... stumpers! Who's next? Ziggo die de kosten voor telefonie flink omhoog schroeft omdat men teveel op facetime/skype zit.

Dat noemt men nu innovatie... en skijt aan KPN en Vodafone. Dit hoort in je langetermijn strategie te zitten. Wat zijn de bedreigingen en hoe blijven we die een stap voor? Dit is achteraf huiliehuilie doen en de klanten laten bloeden.

harry poster | 22-07-11 | 10:48

@vraagstaart | 22-07-11 | 10:16
Goed dat je het even zegt, ik begon namelijk toch een beetje te twijfelen.

*weer helemaal gerust gesteld is*

Che_cuevara | 22-07-11 | 10:48

Toch jammer.. KPN was altijd al duur en T-Mobile is nooit geen optie geweest met hun 'prettig' netwerk.
Dat wordt overal checken voor gratis wifi..

Reagoorder | 22-07-11 | 10:47

KPN moet als eerste kapot. Uitzuigers. Welke hufters werken er eigenlijk voor die bedrijven? Laatst op verjaardagsfeestje een kerel die toegaf voor telecoms te werken, 'maar wil er echt snel weg hoor'. Tuurlijk, kun je je niet mee in het openbaar vertonen. TUIG

Bor2601 | 22-07-11 | 10:47

Na de autobezitter is nu ook de mobiele telefoon bezitter een melkkoe geworden.

Che_cuevara | 22-07-11 | 10:46

Lijkt me dan niet zo moeilijk. Degene die straks nog een normaal data abbonement aanbiedt is telecom-winnaar van het jaar.
Wim-Lex | 22-07-11 | 10:23
Klopt. Maar weet je ook hoeveel aanbieders er zijn in Nederland? 3! Alle andere merken zitten op de netwerken van die 3 en hebben dus geen vrijheid om te concurreren. Dus helaas, de grote 3 hebben alles met elkaar afgesproken en zo zijn wij de dupe...

lsimon | 22-07-11 | 10:44

* Sony W800 oppoetst *

yamahaha | 22-07-11 | 10:44

Als iedereen in nederland nou eens mee doet met FON... dan deelt iedereen zijn internet op een veilige manier (gesplitst van zijn eigen netwerk)

corp.fon.com/en/ probleem opgelost lijkt me :)

Dutch_com_freak | 22-07-11 | 10:44

Ze doen hun best maar, ik heb nog steeds mijn voodoofone-abbo uit het jaar kruik met de 9.95€ internet blox onbeperkt. Ze zeuren wel dat ik mijn contract kan verlengen met een gratis phone, die steken ze maar in hun reet.
Zolangs ze mij schriftelijk geen ander contract aanbieden blijf ik lekker zitten. Ongezien de t*fus voor ze.

Bluto Blutarsky | 22-07-11 | 10:43

@eerstneukendanpraten | 22-07-11 | 10:06
Ik van mezelf.

Che_cuevara | 22-07-11 | 10:43

zit nu bij tmobile. en als jullie meelezen en de smart phone duur maken: dan is dit mijn opzegbriefje.

dzzl1969 | 22-07-11 | 10:42

Fuck Vodafone!
Gelukkig dat me Vodafone abbo afloopt over 2 weken.
Wat moet ik doen, naar het debiele broertje van KPN, Telfort of toch naar het dramatisch slechte netwerk van T-Mobile???
Ik kan je in ieder geval vertellen dat Vodafone heel veel klanten ziet verdwijnen.

Sim-Only Telfort:
500 min + 1,5GB @ 3.6mbps voor 30,90 euro. (Actie €27,90)
Sim-Only T-Mobile:
500 min + geen limiet @ 3.6mbps voor 35,90 euro. (Actie €30,95)
Sim-Only Vodafone:
500 min + 600MB @ 3.6mpbs voor 39,95 euro.

Haragha | 22-07-11 | 10:42

Gelukkig heb ik net mijn nieuwe simpele Nokia binnen. Geen apps, alleen nog maar bellen, sms'en en wifi.

Miss Daad | 22-07-11 | 10:41

Dan neem ik wel weer prepaid en dan ga ik lekker thuis of op m'n werk internetten zoals vroeger. Vuile parasieten van Vodafone.

dlseth_ | 22-07-11 | 10:40

@Kaas de Vies | 22-07-11 | 10:27
Ik volg Wikipedia.
nl.wikipedia.org/wiki/Diner
Wijn is geen kenmerk van een diner, wel van het Avondmaal.

Fijnstoffer | 22-07-11 | 10:38

@Vaus,

Dat zouden we dus allemaal moeten doen ipv van te gaan lopen mekkeren want ik volg. Het zijn gewoon absurde bedragen wat ze voor die abonnementen durven vragen en in sommige gevallen komt er gewoon 100% bovenop. Opzeggen Massaal! Nederland doe eens wat dan alleen zeiken en niks doen!

buniru | 22-07-11 | 10:37

JoeMeister | 22-07-11 | 10:21

Whatsapp blijft toegestaan ja, maar je moet er wel flink extra voor dokken dus straks..

Anitaaa | 22-07-11 | 10:36

Overigens (en in tegenstelling tot mijn eerdere opmerking) zie ik dat Vodafone wel degelijk een abo heeft voor mensen die veel data gebruiken en maar weinig bellen: het Smart-pakket. Dat ziet er nog zo gek niet uit: goede datalimieten, tethering toegestaan, dataroaming voor nop in 42 landen, en gratis SMSjes. Een paar leuke extraatjes voor ongeveer hetzelfde bedrag dat ik nu maandelijks kwijt ben.

Muxje | 22-07-11 | 10:34

Nu is de snelheid van Vodafone 3G toch 3x kut met peren zonder slagroom, dus het wordt nog een opgave om boven die 100MB uit te komen.

Biff Eagleburger | 22-07-11 | 10:34

@de Bree | 22-07-11 | 10:30
Stel dat 1/5 geinteresseerd is (~36.000 klanten), dan valt echt wel te onderhandelen met een telco.

kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:33

Jaja mobiel internet verslaafden... Die onzin berichtjes gaan pegels kosten! "Veeg net m'n reedt af." #reedt. De godganse dag met je vette vingertjes op dat scherm zitten te tikken. Elke 5 minuten moet er gekeken worden of één van je facebook "vrienden" heeft gereageerd op je post. Bwhahaa

Eduardo1735 | 22-07-11 | 10:32

Iedereen naar T-Mobile? Gebruik het nu een jaar en imo zijn zij toch wel de betere aanbieder. Ik heb iig overal bereik, ze zijn niet duur en hebben vaak leuke aanbiedingen, ook voor hun al lopende abbo's.

Bitage | 22-07-11 | 10:32

@de Bree | 22-07-11 | 10:30
*kuch*
Naast de files, daar hoef ik nooit te kijken...

kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:31

Als ik het tabelletje trouwens goed bekijk zou ik met mijn huidige abonnement straks uitkomen op 300MB. Voor mij nog wel te doen, maar ik ken genoeg mensen die net zo'm abonnement hebben als ik en de huidige 1GB toch wel aantikken. Voor 1GB zouden die dus een euro of 15 meer gaan betalen, en dan leveren ze 50 belminuten in. Minder voor meer. En dat noemen ze dan een 'smart' abonnement, schoften.

Kraat | 22-07-11 | 10:31

@kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:28
Dat tellertje staat er nog steeds.

de Bree | 22-07-11 | 10:30

Melchior C Balthasar | 22-07-11 | 10:23
Juist.
Toen het nog leuk was. Geen Twittereigenheimers die om de tien seconden even op hun gedrocht van een telefoon moeten kijken of er nog iemand een scheet heeft gelaten.

Superior Bastard | 22-07-11 | 10:29

Ik heb KPN en ik zeg vandaag mijn abonnement op. Ik zal NOOIT meer iets afnemen van KPN, Vodaphone of T-Mobile. Al moet ik sms'en per postduif.

Vaus | 22-07-11 | 10:29

Vroeger stond er zo'n tellertje hoeveel reaguurders/stijllozen er nu precies zijn, maar genoeg kandidaten voor Koninklijke Geenstijl, of Reaguurders Telecom.
Succes!

kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:28

@Fijnstoffer | 22-07-11 | 10:26 | + 0 -
Diner? Was er wijn op tafel? Anders mag u het geen diner noemen.

Kaas de Vies | 22-07-11 | 10:27

KPN (Eelco Blok) zou deze uitknijp-abo's nooit hebben geïntroduceerd als er geen afspraken waren met de andere telco's. Het is allang besloten; op de golfbaan of tijdens een of ander diner.

Fijnstoffer | 22-07-11 | 10:26

T-mobile heeft z'n I-xxx abos al aangepast. Voorheen kreeg je voor het I-150 abo:
150 minuten
150 smsjes
onbeperkt internet.

Nu krijg je:
150 minuten/smsjes
Limiet op je internet, als je hier overheen gaat wordt je snelheid gereduceerd.

Dibs | 22-07-11 | 10:26

Al die bedrijven maken nu al miljarden winst in alleen Nederland, dus oplopende kosten is onzin. Waar is de marktwerking? Waarom willen de bedrijven elkaar niet onderbieden om klanten te werven?

lsimon | 22-07-11 | 10:25

@eerstneukendanpraten | 22-07-11 | 10:23 | + 0 -
Ik bespreek altijd mijn soa's met mijn behandelend arts. Het fijne van internet op de mobiel is dat je ook direct aan iedereen in de bus de foto's kan laten zien.

Kaas de Vies | 22-07-11 | 10:24

Melchior C Balthasar | 22-07-11 | 10:23

Ik ben net weer met rooksignalen begonnen...

eerstneukendanpraten | 22-07-11 | 10:24

En dan spreekt men over de vrije markt. Moeha! Keer op keer blijkt de 'markt' in Nederland uit een oligipolie te bestaan. Wat heb je hier nu aan als consument? Ook bij de concurrent word je genaaid. Dat geld voor telefonie, financiële sector, OV, energie en zorg. Alleen de supermarkten willen wel eens een prijzenslag aangaan.

Treurig.

Semolina Pilchard | 22-07-11 | 10:24

de Bree | 22-07-11 | 10:17

Dat is een groot voordeel idd. Vooral in openbare gelegenheden is dit iets waar ik mij behoorlijk aan kan ergeren. En dan met luide stem verkondigen waar ze zijn en waarom. Tokkies...

eerstneukendanpraten | 22-07-11 | 10:23

@Superior Bastard | 22-07-11 | 10:19: Een telefoon om alleen mee te bellen is zo twintigste eeuw.

Melchior C Balthasar | 22-07-11 | 10:23

Providers zijn net als tandartsen en autoverkopers onbetrouwbaar tuig die je linksom of rechtsom een poot uitdraaien!! Helaas kan je zonder dit soort mensen/bedrijven....

Geerdt Wilders | 22-07-11 | 10:23

Lijkt me dan niet zo moeilijk. Degene die straks nog een normaal data abbonement aanbiedt is telecom-winnaar van het jaar.

Wim-Lex | 22-07-11 | 10:23

@Superior Bastard 10:19: Wat, kan je ook bellen met die dingen?!

Muxje | 22-07-11 | 10:22

@Superior Bastard | 22-07-11 | 10:19
Hulde!
Van die reaguurders die met trots over hun Audi-leaserT vertellen, terwijl ze ondertussen staand op het balkon, tweede klasse, op hun gratis eiFoon zitten te tikken.

kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:22

Vodafone zal ook zijn geld willen verdienen, maar KPN is gewoon crimineel. Klantenservice van die gasten is gewoon een club oplichters. KPN = TUIG

Bor2601 | 22-07-11 | 10:20

KPN voorop hebben de telco's SCHIJT aan iedereen met uitzondering van hun aandeelhouders.
(heb 'n gsm vd zaak)

Anjin Mohammed | 22-07-11 | 10:19

Is een telefoon niet gewoon bedoeld om mee te bellen en te sms'en. Zie tegenwoordig steeds meer van die apathische met hun telefoon vergroeide figuren.

Superior Bastard | 22-07-11 | 10:19

bokkenrijder | 22-07-11 | 10:18 | | Reageer+ |
0
Inderdaad. Een Simpel is een dochter van T-Mobile.
Gangsters dat zijn het!

wakkere_nederlander | 22-07-11 | 10:19

@Keos | 22-07-11 | 10:15
Denk eerder dat het aantal berovingen toe zal nemen dan dat het aantal scherm-gluurdertjes af. Den jeugd hedentendage kan/wil nu eenmaal niet zonder BB.

Hollander01 | 22-07-11 | 10:19

@vraagstaart | 22-07-11 | 10:16
Ik maar denken dat alleen banken en verzekeringsmaatschappijen mee moeten betalen; elke betaalde MB dataverkeer in Nederland is eentje gratis voor Griekenland.

kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:19

Pak het telecom bedrijf 'Simpel' ook maar eens aan.
Die schermen met een abonnement van 5€ per maand en gaan vervolgens hun klanten chanteren met afsluiting en woekerfacturen. Echt niet normaal!
www.google.com/#hl=nl&sugexp=esqb,...

wakkere_nederlander | 22-07-11 | 10:18

T-Mobile = T-Maffia!

Al die telecombedrijven zijn een pot nat! Waar zijn Nelie Kroes en de OPTA, want dit zijn duidelijk prijsafspraken?

bokkenrijder | 22-07-11 | 10:18

Mobiel wordt weer voor de welgestelden.
Eigenlijk best een goed idee. Geen bellende tokkies meer.

de Bree | 22-07-11 | 10:17

Een vrijwillig cartel kan niet want dat wordt altijd gebroken, kan alleen heel kort. Valt heel gauw uit elkaar. Voor de rest zijn de prijzen zoals ze zijn daar kunnen de telecoms niks aan doen daar gaat zeiken niks aan doen en daar gaat de nma of whatever ook niks aan doen. Ja ze kunnen er wel wat aan doen maar dan krijg je tekorten of ander gezeik.

JensDensen | 22-07-11 | 10:17

@Tommygunner | 22-07-11 | 10:15
Goh..., het zijn net supermarkten, oliemaatschappijen, tabaksfabrikanten of bouwbedrijven.
Die NMa is er maar druk mee.

kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:17

Gelukkig is in Nederland het volk de baas: we hebben een democratie! Geen sprake van, dat deze grote marktpartijen deel zouden uitmaken van een oligarchie die met een kleine "elite" samenspant om het volk uit te persen.

*hoestbui*

vraagstaart | 22-07-11 | 10:16

Te koop: iPhone.
Gezocht: Nokia 1100.

Te bevragen via redactie.

rara | 22-07-11 | 10:15

Klote Vodaphone! Sterf met dit k*t gedrag! Abonnementen vanaf 30 euro aanbieden en dan lopen zaniken dat je niet genoeg inkomsten hebt om een netwerkje omhoog te houden, meer hoeven die knuppels niet te doen namelijk. T-mobile heeft altijd onbeperkt internet gehad, ook na de vorige aankondiging van KPN dat ze de abonnementen gingen aanpassen. Als T- Mobile een beetje voet bij stuk houd, gaan ze heel groot worden.

frankmeister | 22-07-11 | 10:15

Ach, dan hebben we in ieder geval geen last meer van BlackBerry jeugd omdat het internet niet meer te betalen is?

Keos | 22-07-11 | 10:15

Ik zeg "kartel".

Tommygunner | 22-07-11 | 10:15

*Duimen doet in de hoop dat T-Mobile de tarieven niet verandert*

Aron-G | 22-07-11 | 10:14

Jarenlang de gebruiker oplichten met achterlijke dure SMS tarieven en als dan de consument een achterdeurtje vindt stort ineens het verdienmodel in. Tja dan moet je iets nieuws zoeken als melkkoe.

Miss Diction | 22-07-11 | 10:13

Ik heb zo'n voorgevoel dat ik straks, net als met de goedkooptste benzinepomp, ook precies ga weten waar open wifi in de lucht hangt..

In Engeland is sms trouwens meestal gratis.

Mesmer | 22-07-11 | 10:13

Nu is het wachten op ASCII text-based GS, gewoon alleen topics, zonder meuk. Die deeplinks links en rechts en ads boeien me toch niet.

adhnee | 22-07-11 | 10:12

@Haragha | 22-07-11 | 10:10 | + 0 -
KPN

Die persen niet, die zuigen het uit je.

Kaas de Vies | 22-07-11 | 10:11

Een onderling afgestemde gedraging heet zoiets. En dat is keihard VERBOTEN. Europese Commissie, NMa: doe iets!

Melchior C Balthasar | 22-07-11 | 10:10

Dus geen HD-films meer downloaden met mijn Nokia E-65.

Het kan verkeren.

Kaas de Vies | 22-07-11 | 10:10

Holy fuck, als ik mijn contract zou verlengen bij vodafone betaal ik geen 42,50 p/m meer maar 85,- p/m.
Die gasten hebben die shit gewoon verdubbeld.

Weet er iemand een provider die me niet als een citroen uitperst?

Haragha | 22-07-11 | 10:10

Tja, het is jammer dat ze kennelijk wéér met tegenzin met de tijd mee moeten en eerst nog wild om zich heen slaand de tarieven verhogen. Ik zal de komende 2 jaar dus géén mobiel internet gebruiken totdat er een normaal DATA-abonnement wordt aangeboden.

Zoopje | 22-07-11 | 10:09

"Vodafone laat weten dat in de contracten met kleinere datalimieten het gebruik van de gratis chatdienst WhatsApp mogelijk blijft."

Afwachten maar. Maar er wordt flink geknepen.

Kraat | 22-07-11 | 10:08

uberhaupt een overbodige luxe internetten op je mobiel

istawa | 22-07-11 | 10:08

"Vodafone laat weten dat in de contracten met kleinere datalimieten het gebruik van de gratis chatdients WhatsApp mogelijk blijft."

Afwachten maar. Maar er wordt flink geknepen.

Kraat | 22-07-11 | 10:07

Ik heb een telefoon "van de zaak"...

eerstneukendanpraten | 22-07-11 | 10:06

Voor zover ik weet heeft T-Mobile al een regeling die de hardcore datagebruikers aanpakt: 7x zo snel internet voor de 'normale' user, en als je binnen een maand boven de 1GB komt val je terug naar het laagste van het laagste. *gebruikt maar 50 MB per maand ofzo* Maargoed, we zullen zien....

Kialna | 22-07-11 | 10:03

Vooral boos worden op KPN; reaguurders zijn net Greenpeace-activisten (alleen Nike of Shell 'aanpakken', terwijl andere bedrijven precies hetzelfde opereren).

kapotte_stofzuiger | 22-07-11 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken