Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

030: Welkom in de waanzin van Wolfsen

bassiehof1001x.jpegVolgens de Geenstijl Allochtoon-0-Meter (powered bij het CBS, mind you) wonen er in de Utrechtse wijk van uw columnist 605 niet-westerse allochtonen. Eén keer per jaar schiet dat gemiddelde omhoog vanwege de Piekenkermis. Een ‘laagdrempelig’ festival dat overdag voornamelijk wordt bezocht door ouderen en jonge tweeverdieners met kinderen. Elke attractie kost een euro, vroeger een gulden, hence de naam. ’s Avonds verandert het publiek echter. Het Marokkaans scootertuig, ongetwijfeld vermoeid na een dag hard werken, komt dan ook vertier zoeken. De wijk is dus voor 93,7 procent blank en verdient minimaal driedubbel modaal. Dan is het best even schrikken, opeens staan ze ook bij jou op de straathoek. Een gevoel wat uw (over)grootouders in de jaren twintig ook gehad moeten hebben: die plotsklaps pinda’s verkopende neger op de hoek, het olijke aapje dansend op zijn schouder. We kunnen drie lessen trekken. Les 1: organiseer een kermis in een voor 93,7 procent blanke wijk en het Marokkaans scootertuig komt naar je toe. Kermis dus. Je ziet die jongelui van Noord-Afrikaanse komaf gek genoeg niet in een attractie zitten of een suikerspin voor hun vriendin bestellen. Dat kan ook niet, want ze hebben geen meisjes bij zich. Wel hun joint, die ze krampachtig vasthouden, onderwijl de situatie in ogenschouw nemend vanonder hun diep over de ogen getrokken petjes. Les 2: organiseer een kunstzinnig evenement, zet er een hek met beveiliging omheen en vraag zeven euro entree. Het Marokkaans scootertuig is in geen velden of wegen te bekennen. Hemelsbreed twee kilometer verderop wordt De Parade gehouden. Dat is postcode 3511, meer dan tien procent van de bevolking bestaat daar uit niet-westerse allochtonen. Op dat festivalterrein ontmoet ik jaarlijks misschien wel 100 mensen van verschillende nationaliteiten dan wel afkomst. Maar geen Marokkaans scootertuig gek genoeg. Verleggen we de focus naar de Utrechtse homoseksuele inwoner. Utrecht, prachtige stad in het midden van het land. Met je lollige en overzichtelijke binnenstad, de Dom daar machtig bovenuit torenend. Wie vervolgens bovenop deze tussen 1321 en 1381 gebouwde toren gaat staan en in westelijke richting kijkt, ziet in de verte Leidsche Rijn liggen. Hans en Ton woonden daar tot voor kort. Twee h-o-m-o-s-e-k-s-u-e-l-e-n. “Bah, viespeuken.” dacht het Marokkaans scootertuig. Gevolg is dat ze zijn weggepest en niet zo’n klein beetje ook. Schelden, bedreigen, banden leksteken. Vervolgens heeft de politie onder leiding van Wolfsen steken laten vallen. Maar niet alleen de PvdA heeft schuld. Ook coalitiepartijen D66 en GroenLinks. Ze zitten niet voor niets in het college. Ook zij zijn akkoord met de opmerking van burgemeester Aleid Wolfsen dat hij pas op dinsdag 30 augustus de Gemeenteraad te woord zal staan. De Tweede Kamer is voor minder teruggeroepen. Sure, de overheid kan niet garant staan voor totale veiligheid maar wél verantwoordelijkheid tonen. Of op zijn minst mededogen uitstralen. De D66-wethouder die over de communicatie van de burgemeester gaat is vanmorgen vertrokken naar het Indonesische Sulawesi. "Fuck de burger, als ik maar vakantie heb!" Zo rolt D66, laat die homo's maar stikken. Neem ik u even heel snel mee naar Amsterdam. Dat is ook een rooie stad. Eberhard van der Laan, de PvdA-burgemeester, kondigde daar deze week verder onderzoek aan naar een topambtenaar. Eén dag na een publicatie in de lokale krant Het Parool. Eén dag. “Dat is nog eens daadkracht!”, roept iemand hier in de straat. Aleid Wolfsen toont geen daadkracht. Aleid Wolfsen toont vluchtgedrag. Aleid Wolfsen laat de angst voor het Marokkaans scootertuig zegevieren. Les 3: vraag om betere PvdA’ers De PvdA heeft het laten gebeuren. De Domstad is inmiddels het afvoerputje van sociaal-democratisch bestuurlijk Nederland. Homo’s, journalisten en andere burgers zijn het slachtoffer, het Marokkaans straattuig maakt de dienst uit op de Domstedelijke straten en grachten. Utrecht blijft sowieso rood, daar doe je niets aan. Maar doe de Utrechters dan een Van der Laan. Of een Asscher. Of een Spekman. “Those who foolishly sought power by riding the back of the tiger ended up inside” zei iemand ooit. Pas maar op Aleid, er komt een moment dat jij wordt verzwolgen. Het moet anders.

Reaguursels

Inloggen

@ 2emeREP | 17-07-11 | 18:36 |
Je hebt wel een punt, Bas Paternote maakt altijd een opsomming van meningen en trekt dan een conclusie. Eigenlijk te slecht voor GeenStijl, maarja, gelukkig hebben we de reaguurders nog, die maken het nog leuk.

me,myself and IK | 18-07-11 | 20:49

Ja, overal waar de PvdA komt ben je veel geld kwijt maar blijf je zitten met de ellende.
Ik moet als Amsterdammer wel zeggen dat Van der Laan inderdaad iets van ballen lijkt te bezitten. Ik heb weleens medelijden met hem, gezien de linkse baggerbestuurders waarmee hij moet samenwerken en de linkse baggerjankerts in de stad die janken om de verkeerde dingen en huilen om soepsidies en achterlijke milieuregels willen instellen en dat soort bespottelijke zooi.

lekker wijf | 18-07-11 | 13:42

@Feynman | 17-07-11 | 10:49

En zo wordt deze post toch nog interessant. Dank u hiervoor.

Lemau | 18-07-11 | 08:35

@Parel van het Zuiden | 17-07-11 | 12:40
Zoals gewoonlijk weer goed verhaal Parel! kudos!

Antisocialist | 18-07-11 | 00:15

@Scheepskameel | 17-07-11 | 11:33
De geschiedenis heeft uw dorpsgenoten gelijk gegeven, had heel toenmalig NL maar zoveel hersens!

Antisocialist | 18-07-11 | 00:10

@Amara | 17-07-11 | 14:24
Ze bevuilen hun eigen nest ook niet... de kans dat pappie dan geinformeerd wordt is te groot.

Antisocialist | 18-07-11 | 00:04

LOL @ Conan

King of controversy | 17-07-11 | 21:34

Wat ben je toch een mispunt Paternotte, dat olijke aapje was een van z'n kids.

Conan de Rabarber | 17-07-11 | 20:02

Binnenstad van Utrecht is geweldig! Buitenwijken zijn bijna allemaal triest en treurig.

frisenfruitig | 17-07-11 | 19:47

wat een kulstuk met prive-meningen weer.
een krant moet duiden, je mening houdt je lekker voor jezelf.
gs, doe er wat aan. die paternotte weg, of anders ga ik.
-edit we zullen je missen -

2emeREP | 17-07-11 | 18:36

@Loesie
Niks verkrampt in Friesland. Blijf vooral weg daar.

henkojenko | 17-07-11 | 17:26

Ik ben het zo spuugzat deze stad. Wil hier dolgraag weg. Helaas: 'word spreads around' dus mooi dat ons huis niet wordt verkocht. Nog n paar jaar en we trekken massaal naar Friesland. Liever een verkrampt milieu dan n vervuilde.

Loesie | 17-07-11 | 17:12

-weggejorist-

Smalhout | 17-07-11 | 16:43

@Dafman | 17-07-11 | 16:33
Nee, het stukje is zo slecht:
De drek uit de Utrechtse grachten las het, en vond het stinken.
Dries Roelvink las het en denkt nu dat hij de opvolger van Shakespeare is.
Het stuk is zo godvergeten slecht, dat ze een museum voor de slachtoffers willen openen in Israël. (jaja, godwin)
En de inhoud? die begrijpt iedere derderangs kermisklant met een gemuteerd hoofd.

King of controversy | 17-07-11 | 16:42

@Greed=Good | 17-07-11 | 16:28
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik bedoel dat we problemen verzinnen... :-S
Maar het is een feit dat de meeste Nederlanders niet de held uit hangen en van zich af slaan. Het gaat je gewoon te veel kosten om geweld om met geweld te beantwoorden. Want je wordt gearresteerd, krijgt een strafblad, je kunt je baan verliezen etc. Maar als je geen baan hebt en je hebt niet zoveel te verliezen dan maakt dat allemaal niet zoveel uit. Begrijp je dat?

slackrjack | 17-07-11 | 16:41

Mordax | 17-07-11 | 10:25
Voor zolang als het duurt. Gezien de huidige ontwikkelingen zetten die hun studie snel voort in een andere stad.

Mubbenschonster | 17-07-11 | 16:34

Goed stukje! Zo te lezen helaas inhoudelijk te moeilijk voor de meesten...

Dafman | 17-07-11 | 16:33

slackrjack | 17-07-11 | 15:44

We have a winner, de allerslechtste comment ooit. OOIT.

Het gaat te goed in Nederland... en daarom verzinnen we problemen.

Ga je diep, diep schamen.

Greed=Good | 17-07-11 | 16:28

wat een nietszeggend epistel. Wat is nou de boodschap?
Alleen maar mooi dat de mocro's hierdoor in Wittevrouwen-Buiten komen. Dan wordt de hogeropgeleide, moreel superieure en o zo genuanceerde incrowd aldaar ook 's aan ze blootgesteld! Wie weet valt er een kwartje.

Gen. Maximus | 17-07-11 | 16:12

Erg goed stuk van Bas. Complimenten!

hans23011090 | 17-07-11 | 15:58

Beetje een kutstukje, Bas.

@King of controversy | 17-07-11 | 15:06
LOL.

Jaap de Paap | 17-07-11 | 15:48

Het gaat te goed hier in Nederland en zo lang het te goed gaat zullen de meeste Nederlanders te veel hebben om te verliezen om de held uit te hangen tegen Marokkaans tuig. Voor een echt lekker potje rassenrellen moet de economische situatie eerst echt heel slecht worden. In zo'n situatie hebben ook de "gewone" Nederlanders minder of niks meer te verliezen, want die hebben dan geen baan of carriere meer om zich druk over te maken. Geweld lijkt in zo'n situatie een optie die veel dichterbij komt. Tja en als je in zo'n situatie nog steeds niet van je af slaat dan verdien je het gewoon om gedomineerd te worden door die zandnegers...

slackrjack | 17-07-11 | 15:44

@ Dropke | 17-07-11 | 10:35
.
"Vink eens allochtonen bij de vierdaagse in Nijmegen af,een memoblaadje is dan ook groot genoeg".
Dropke | 17-07-11 | 10:35

Nee Dropke, er lopen heel veel allochtonen mee met de vierdaagse. Je bedoelt dat er geen Turken en Marokkanen meelopen. Ik heb jaren geleden al grappen gemaakt tegen linkschmensen of er ook geen quota in het leven moesten worden geroepen m.b.t. de deelname van turken en marokkanen aan de Vierdaagse. Zure glimlachjes waren mijn deel.

Jarre Tell | 17-07-11 | 15:19

Dus je kan gewoon een stukkie op Geenstijl zetten zonder dat een redactie zegt "zou ik niet doen".

henkojenko | 17-07-11 | 15:13

@Tommygunner | 17-07-11 | 15:00: Hoezo dat? Zijn hier alleen reacties van het genre "vind ik ook" en "bravo" toegestaan dan? Zo ken ik GeenStijl toch niet. Als ik iets ok vind, dan zeg ik dat. Als ik iets - bij herhaling - niet boeiend vind, zeg ik dat ook. GeenStijl is niet voor sissies; ook zakelijk geformulerde kritiek is hier toegestaan, dacht ik. Mocht ik daarin onverhoopt toch te ver gaan in de ogen van de redactie dan is mijn mailadres aldaar ten burele bekend.

PietGeniet | 17-07-11 | 15:06

Les 4
De oplossing van Paternotte voor de problematiek in de grote steden is een groot hek om homostellen zetten en 7 euro entree vragen.

King of controversy | 17-07-11 | 15:06

@PietGeniet | 17-07-11 | 14:52
Of je gaat naar een andere website...

Tommygunner | 17-07-11 | 15:00

Paternotte trapt hier met verve een aantal al jaren openstaande deuren in. Scootertuig en PvdA-bestuurders die daar niets aan doen bashen is makkelijk scoren op een regenachtige zondagmiddag. Wanneer komt u eens met wat nieuws? Na dat onzinnige complot-stuk over De Roy van Zuydewijn van vorige week ("Edwin de Roy van Zuydewijn verdient beter" www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/07/... ) en nu dit verhaal graag volgende week een verhaal dat de komkommertijd-toets wel kan doorstaan, anders svp een alternatieve tijdsbesteding zoeken ipv ons vervelen. Dank.

PietGeniet | 17-07-11 | 14:52

Goed stuk, Bas! Dit soort lange epistels zijn van tijd tot tijd ook wel leuk om op GeenStijl te lezen.

Belachelijk dat die Wolfsen nog steeds macht heeft. Z'n incompetentie is al meer dan genoeg bewezen.

Nietvoordekat | 17-07-11 | 14:48

-weggejorist-

yamahaha | 17-07-11 | 14:46

@Amara | 17-07-11 | 14:29

:)

yamahaha | 17-07-11 | 14:46

La Vie en Rose\13.48
In alle grote steden zal de PvdA een van de grootste partijen blijven omdat al meer dan 50% van de inwoners allochtoon is, waarvan veruit het merendeel op de Partij voor de Allochtonen stemt. In stadsbesturen zitten inmiddels ook veel allochtonen en die zorgen er weer voor, dat er mooie regelingen worden bedacht voor de achterban. Denk aan die fijne Elatik in Amsterdam Oost. Dit soort mensen is er samen met een elite van linksmensen uit de grachtengordel verantwoordelijk voor, dat de politiek in de grote steden tot in lengte van jaren geen verbetering zal laten zien.

echt niemand | 17-07-11 | 14:41

Waar ik vandaan kom ging er na de kermis altijd steevast een pand in het dorp in de fik, traditie weetjewel. Daar was geen mocro voor nodig.
Maar goed, meneer paternotte, doen ze ook wat? Die mocros op die piekenkermis op de maliebaan? (Los van eng zijn voor u en blowen) Iemand in elkaar trappen ofzo. Anders heeft u stukje geen nieuwswaarde.
Misschien af en toe even een rondje fietsen op kanaaleiland om een beetje te wennen aan lichtbruine mensen? Dat het niet zo eng is de volgende keer?
Of kom anders maar naar de braderie op de amsterdamsestraatweg, turken/tokkies/mocros/somaliers/yuppen, veel gezelliger dan de Maliebaan.

ueberpussy | 17-07-11 | 14:38

Kundera | 17-07-11 | 13:03

Zijn ze met meer dan twee kun je beter doorlopen...
Zijn ze alleen of met z'n tweeen moet je de meest stoere van de twee een flinke klap op zijn neus of kin geven. Zij vluchten, en jij voelt je goed omdat je voor je vriendin bent opgekomen.

OT:

En iedere week valt het weer tegen. Het is hetzelfde riedeltje maar nu met een verborgen lofzang op van der Laan. Daadkracht omdat hij malversaties van een top-ambtenaar, die zijn net iets meer dan gewone ambtenaren en mensen, gaat onderzoeken! Is dat niet normaal dan?

Davidson | 17-07-11 | 14:31

yamahaha | 17-07-11 | 14:27

Ja op van die hele zeldzame momenten komt er nog wel eens wat nuttigs uit...

Amara | 17-07-11 | 14:29

Kunnen ze geen kloon van Juliani in Utrecht plaatsen, dan wordt het pas anders!

lanexxx | 17-07-11 | 14:28

@Amara | 17-07-11 | 14:24

Da's echt een goeie oplossing van het probleem. Mooie redenering ook. Zal ik onthouden, een pareltje.

yamahaha | 17-07-11 | 14:27

Anti links/rechts | 17-07-11 | 10:46
Ik woon ook in Ondiep en heb eigenlijk ook weinig last met de marrokaanse jongeren hier in de buurt.

Wat meestal op de kermis wel anders is. Maarja de oplossing is simpel.
Ik ga gewoon niet naar de kermis en/of De Parade ( waar ik toch niet eens 15 euro aan wil besteden)

Amara | 17-07-11 | 14:24

het was een jaguar en niet een tijger Bas, maar veder goed stuk!

poli | 17-07-11 | 14:22

Vrede is geen fraai ideaal maar een geweldsbalans. Leer deze zin uit het hoofd en geef het door aan de volgende generatie. Voor als het er op aankomt.

I. Razmuz | 17-07-11 | 14:21

Waarom zou de publieke omroep (je weet wel die van eidereen) zoals "Uitgesproken"of P&W of Nieuwsuur Knevel hier geen aandacht aan besteden?

Dulf | 17-07-11 | 14:00

Als bewonder van 3512 ben ik het zo ontzettend eens met deze column!

Domtoren | 17-07-11 | 13:49

Op zaterdagavond raak ik altijd een beetje opgewonden van het idee dat ik op zondag weer een pennenvrucht van Bassie mag lezen.

En wéér zo'n uitstekend, verbluffend samenhangend en goed opgebouwd geschreven stuk, dat leest als een trein naar Utrecht, zeg maar....

Dit gezegd hebbende:

In 2010 waren er gemeenteraadsverkiezingen. Waren er toen in Utrecht geen probleemwijken? Ja, die waren er wel, al jááááren. Gedroegen jongeren van Marokkaanse afkomst zich toen voorbeeldig? Nee, dat deden ze niet, al jáááááren niet.

Werden homo's voor die tijd niet lastig gevallen?
Natuurlijk wel. Hans en Ton bv, deden in 2009 al aangifte.

Was Aleid Wolfsen voor die tijd een geweldige doortastende burgervader van onbesproken gedrag? Nééééééééééé!!!

Dan zou je denken dat het Utrechtse volk hun ongenoegen over Aleid en het toenmalige gemeentebestuur wel tot uiting zou laten komen in hun stemgedrag. Dat hebben ze gedaan. De 3 grootste partijen:

Groen Links 10 zetels,
PvdA 9 zetels
D66 9 zetels

Dus Hans en Ton: Dat jullie hebben moeten vluchten, en met jullie vele anderen, hebben jullie niet alleen aan Faalhaas Wolfsen en de PvdA te danken, maar ook aan die faalhazen van GroenLinks,(de grootste partij) en D66, én aan het volk dat op deze partijen heeft gestemd.

Ben benieuwd op welke partij Bas Paternotte en friends gestemd hebben, maar dit terzijde.


La Vie En Rose | 17-07-11 | 13:48

Grappig hoe weer de kritiek voornamelijk op de PvdA wordt gericht. Mag ik de zeer geëerde reaguurders er op wijzen dat we al bijna een jaar lang een rechts kabinet hebben? Zou dit kabinet niet korte metten maken met het Marokkaanse straattuig? In het kader van de bezuinigingen wordt de hele verzorgingsstaat afgebroken, en zowel linkse- als rechtse fundamenten ontmanteld. Aan de werkelijke problemen wordt niks gedaan, met als gevolg dat het door blijft etteren in deze maatschappij. Kennelijk is er geen enkele politieke stroming die ingrijpende maatregelen durft te nemen.

Borrelende Boris | 17-07-11 | 13:46

"Utrecht blijft sowieso rood, daar doe je niets aan."

Dan moet Utrecht verder niet zeiken en leven met de keuzes die ze gemaakt hebben. Politici als Wolfsen zijn eerder regel dan uitzondering binnen de PvdA

ZonderNaam | 17-07-11 | 13:43

Stukje generatiekloof, denk ik. In het Utrecht waar ik vaak in het weekend kom(geboren, getogen, sociaal leven onderhouden enz) is helemaal niemand ''de baas'' op straat. Natuurlijk gebeurt er weleens wat in de vierde stad, of beter gezegd het eerste dorp, van nl, maar gek genoeg heb ik dan niet de neiging om mensen van een stam de schuld te geven, of ze uberhaupt in stammen in te delen.

Het is natuurlijk makkelijk om een tribaal tintje te geven aan dingen die je neit zinnen, omdat je dan mensen van je eigen stam meekrijgt, maar of het nodig is... Met die redenering is jouw zoon tuig, als jij in Marokko geboren was.

Greed=Good | 17-07-11 | 13:41

Vraag om betere PVDA'ers?
Een goede PVDA'er, is dat niet net zoiets als een welriekende drol?

caspert79 | 17-07-11 | 13:33

Het gaat mij niet om de Marokkanen, Nagemaakte Gek. Het gaat mij om het Marokkaans scootertuig. Dat is een essentieel verschil.

En om die kermis kan ik letterlijk niet heen want de gehele Maliebaan is namelijk afgezet.

Ene Bert Brussel ken ik niet.

Bas Paternotte | 17-07-11 | 13:32

Woon, als roomblanke medelander, midden in Zuilen. De enige die hier loopt te schreeuwen, kankeren en klootzakken is Bert Brussen.

Voor alle mensen die bang zijn voor Marokkanen: het zijn ook maar mensen, met iets andere gebruiken en gedragingen. Praat er eens mee. Steek een snaak op en deel 'm rond. Of ga gewoon niet naar kermissen, altijd kutvolk daar. Wat dacht je van kermisexploitanten: groter tuig bestaat er niet.

Nagemaakte Gek | 17-07-11 | 13:27

*zich reliseerde dat uitvreters niet weten wat volatiliteit betekent*

yamahaha | 17-07-11 | 13:24

Aan de algemene kudovolatiliteit te zien, zijn de socialisten ook eens uit bed gerold en hebben ze een kater van die zure wijn van daarvoor.

yamahaha | 17-07-11 | 13:20

Kundera | 17-07-11 | 13:03
Tip: niet op ingaan.

La Bailaora | 17-07-11 | 13:18

3581. Ook mijn buurtje.

tjapp | 17-07-11 | 13:16

Wat Kingrichard zegt.

En dat aapje zat op een draaiorgel. My mistake.

Bas Paternotte | 17-07-11 | 13:13

Is dit echt de definitieve versie van Paternottes column? Is er echt niet iets fout gegaan met het plaatsen? Wat een onsamenhangende stuk bagger. Geef Quid een column, die kan tenminste schrijven.

Flodder | 17-07-11 | 13:12

Aleida is bekleed met teflon, dat is oud nieuws. Over burgemeesters gesproken, De Graaf in Nijmegen kan in hetzelfde rijtje. Kijktip www.hollandsezaken.tv, de juwelier met dwarslaesie met ook een Marokkaanse "dame" die een heel grove godwin doet.

Mindy | 17-07-11 | 13:12

@Kundera | 17-07-11 | 13:03

Koop een witte HEMA slip en een zwarte Maglight (zie post yamahaha | 17-07-11 | 11:57 |)

yamahihi | 17-07-11 | 13:07

De pindaverkopers in de jaren 1920 waren Chinezen.

kingrichard | 17-07-11 | 13:06

Het doet me al deugd om te lezen dat ik 's middags wel gewoon met mijn vriendin even op de kermis kan kijken. Het is tokkievermaak maar misschien schuilt er diep in mij wel een tokkie, want we vinden het toch leuk om even te kijken. Maar ik had eigenlijk al verwacht dat ze er 's middags zouden staan om mijn vriendin, e.a Nederlandse meisjes, na te schreeuwen, te fluiten en te bestempelen als "hoer". Ik woon nu anderhalf jaar in Utrecht en weet nog steeds niet hoe daar mee om te gaan. Het meest wijze is om je mond te houden en door te lopen, maar toch wil je het ook opnemen voor je vriendin. Iemand tips?

Kundera | 17-07-11 | 13:03

@Muxje | 17-07-11 | 12:55
Als open verkiezingen nooit gaan gebeuren dan moeten we op zoek naar methodes om toch weer invloed te hebben op de politiek. En dan lijkt het geen gek idee om burgemeesters weg te kunnen stemmen.

Om wissewasjesstemmingen te voorkomen kun je dezelfde regels hanteren als bij referenda. Pas wanneer er genoeg voorstanders van een stemming zijn wordt-ie gehouden.

rara | 17-07-11 | 13:01

Tsja, echt gezellig wordt het er niet op daar in 030....

Hans Teeuwen | 17-07-11 | 13:00

De anekdote over de 'Parade' toont haarscherp aan wat het belang van cultuur kan zijn: het verbindt de mensen.
.
Dat kunnen de philistijnen onder ons even in hun zak steken!
.
Er zijn geen cultuurhooligans. En daarom kunnen we ook gerust eens tegen het licht houden waarom er een sport moet worden gepromote en gesubsidieerd, die niet het beste in de mensen wakker roept, maar slechts agressie en naargeestigheid. Raar genoeg zijn er bij rugbywedstrijden nooit problemen, maar wordt er na afloop met z'n allen een gezellige toast uitgebracht en een vrolijk lied gezongen. Met supporters van beide partijen.

Greetje Duisenberg | 17-07-11 | 12:59

quote: die plotsklaps pinda’s verkopende neger op de hoek, het olijke aapje dansend op zijn schouder. We kunnen drie lessen trekken.

Wat een vergelijking weer. Tgaat natuurlijk he-le-maal nergens over, Ja ik woon in Utrecht

G.I. Jones | 17-07-11 | 12:58

@premier geert | 17-07-11 | 12:50
Even iets rechtzetten: het is niet de bedoeling om de USA als de oorzaak van alle kwaad af te schilderen. Ook al insinueer je van alles, het gaat mij om een eerlijke beoordeling. Dat de Iraakse bevolking niet echt meewerkt, en dat religieuzen proberen om de boel op te blazen hoef je niet te benoemen. Dat weet iedereen.

Ik kom terug op mijn eerdere suggestie: verdiep je eens in de denazificatie, en vergelijk dat met de botte bijlmethodes die in Irak zijn gehanteerd.

rara | 17-07-11 | 12:56

@rara 12:45: Het gevaar is dat voor elk wissewasje het stemvee weer moet opdraven en de burgemeester wellicht kan vertrekken. Liever verkiezingen. En dan wel verkiezingen met een open kandidatuur. Maar dat gaat nooit gebeuren: de politici scheten al zeven kleuren stront bij het idee dat ze na hun politieke carriere nog steeds dat kutvolk moeten behagen als ze voor een burgemeestersverkiezing zouden worden voorgedragen. Met een open kandidatuur zouden ze dan ook nog eens moeten concurreren met kandidaten die het volk wèl wil. Zo komen ze nooit meer aan die leuke baantjes.

En dus is de gekozen burgemeester om zeep geholpen, omdat "het volk dat niet wil". Ik verbaas me trouwens over het uitblijven van verontwaardiging en woede bij die twee burgemeestersverkiezingen die we destijds gehad hebben. Bewust ontworpen om mensen geen keus te bieden zodat ze massaal weg zouden blijven. PvdA A of PvdA B. Wat een diepe, diepe minachting heb je dan voor het volk dat je geacht wordt te dienen. Maar ja, die instelling hebben ze al lang niet meer in Den Haag.

Muxje | 17-07-11 | 12:55

Gelukkig woon ik in Gouda.
Daar heb je dat soort toestanden niet :-)

MyCatIsDoingThis | 17-07-11 | 12:55

@Che_cuevara | 17-07-11 | 12:47
En: de burgervader zal echt zijn best moeten doen, anders wordt-ie snel weggestemd.

Wolfsen zou allang weggejaagd zijn als de wet die mogelijkheid bood.

rara | 17-07-11 | 12:51

@rara | 17-07-11 | 12:39

Als die religieuze groeperingen niet constant elkaar en de infrastructuur opbliezen en afslachten (om maar niet te spreken van de racistische haat tegen westerlingen), had men al lang goed werkende elektriciteit, water, goede politie, etc. Maar ja de USA treft uiteraard ook blaam wegens wanprestaties en macht- en olielust, maar het wijdverbreide idee dat de USA de grote schuldige is, ben ik het niet mee eens.

premier geert | 17-07-11 | 12:50

Dop | 17-07-11 | 12:48
Klopt helemaal.

Ashtrey | 17-07-11 | 12:50

betere PvdA’ers: contradictio in terminis

p3xxx | 17-07-11 | 12:49

Petjes diep over de ogen getrokken? Blijkbaar geen Finnen want die petjes liggen los op hun kop.

Dop | 17-07-11 | 12:48

inderdaad een Geenstijl onwaardig schrijfsel! Weg met die Baspaternote.

Mijnbescheidenmening | 17-07-11 | 12:47

@rara | 17-07-11 | 12:45
Dat zou ook een optie kunnen zijn.
En dan maakt het niet uit of die burgemeester in eerste instantie is aangesteld.

Che_cuevara | 17-07-11 | 12:47

@Che_cuevara | 17-07-11 | 12:37
Als burgers een burgemeester kunnen wegstemmen dan maakt het al weinig meer uit hoe hij benoemd is.

Het gaat dus niet om een benoemde versus gekozen burgemeester, wij moeten de mogelijkheid krijgen om bestaande burgemeesters weg te stemmen op het moment dat wij dat nodig vinden.

rara | 17-07-11 | 12:45

@Het CDA | 17-07-11 | 12:12 |

De Nederlandse man moet de economie in standhouden want vrouwen en allochtonen springen niet in.
.
De Nederlandse man moet actief in het huishouden en gezin bezig zijn want gelijkheid.
.
De Nederlandse man moet de traditionele klussen doen want vrouwen doen die niet en de import die daarvoor bedoeld was ook niet.
.
De Nederlandse man moet nu ook de orde op de straten gaan handhaven???

Mooi die Nederlandse vrouwen en allochtonen emancipatie.... Mag ik eens informeren, als de Nederlandse man alles moet opknappen... Waarom moeten wij dan nog inspraak van vrouwen en allochtonen dulden?

Het zou dus mooi zijn als allochtonen en vrouwen ons gewoon een handje helpen bij bovenstaande!

Parel van het Zuiden | 17-07-11 | 12:40

"Het moet anders." 'Het moet eerlijker.' Het beleid van Faleid W. is een teken aan de wand. De Linksche partijen kunnen zo nog eeuwen doorgaan met het reanimeren van hun geliefde 'multiculti'-samenleving. Zolang er met 2 maten gemeten wordt, en de gangbare straffen voor een overtreding alleen toegepast en uitgedeeld worden aan 'normale' burgers, en dat de uitwassen bij wangedrag buiten schot blijven is het hetzelfde als trekken aan een dood paard. Kansloos, en geen enkel uitzicht op verbetering of acceptatie.

Hollander01 | 17-07-11 | 12:40

Sinds wanneer mogen marokkaanse scooterbestuurders geen joint meer roken op een kermis?

Dat heb ik zelfs Sam van Rooy nog nooit horen beweren.

Parsons | 17-07-11 | 12:40

Wordt tijd de pvda zelf is wat doet die burgemeester hier in Utrecht !
Is nou bepaalt goede reclame voor je partij !

@Dagelijkse Dosis | 17-07-11 | 12:06
Vermoedelijk zou er dan een stuk daadkrachtiger zijn opgetreden dan nu het geval is/was .

boerenvla | 17-07-11 | 12:39

@premier geert | 17-07-11 | 12:31
Als jij het over schuld wilt hebben: okee.

Het is de schuld van de USA dat de Iraakse staat volledig is uitgekleed, en tot op de dag van vandaag niet hersteld is. Ze is niet verantwoordelijk voor misdaden van individuen of groeperingen.

Elke Irakees is zelf verantwoordelijk voor zijn (mis)daden. Maar nu er geen goed functionerende staat is om de orde te bewaken draagt de USA daar wel een verantwoordelijkheid in. Ze is een van de hoofdoorzaken voor het gebrek aan middelen om de misdadigers aan te pakken.

rara | 17-07-11 | 12:39

@rara | 17-07-11 | 12:33
Da's ook een optie.
Maar die gekozen burgemeester kan na 4 jaar wel door de burgers weggestemd worden.
En als die het echt te bont zou maken heeft die wel een probleem in "zijn" woonplaats.

Che_cuevara | 17-07-11 | 12:37

@rara | 17-07-11 | 12:33

De commissarissen van de koningin dan meteen ook maar? Die hebben toch niet veel te doen volgens Hans Wiegel: "Het is een baan waar je veel naast kunt doen."

yamahihi | 17-07-11 | 12:36

Voor iemand als Aleid W, die is gerijpt bij de rechterlijke macht, is een uitspraak op 30 augustus weerzinwekkend snel. Ik denk dat hij nu al dun peopt daarvan.

Guido | 17-07-11 | 12:34

@Che_cuevara | 17-07-11 | 12:11
De gekozen burgemeester kent de ins en outs, kent de mensen, is er mee opgegroeid, dus heeft hij er ook belangen in. Veel meer dan bij een benoemde burgemeester, die heeft juist meer belangen bij partijpolitiek gekonkel.

Bah. Kunnen we die burgemeesters niet gewoon afschaffen?

rara | 17-07-11 | 12:33

@yamahihi | 17-07-11 | 12:31

Politie Alphen aan den Rijn, 'nuff said.

yamahaha | 17-07-11 | 12:32

@yamahaha | 17-07-11 | 12:29

En de pliesie moet natuurlijk niet willen komen (omdat het anders wel eens uit de hand zou kunnen lopen).

yamahihi | 17-07-11 | 12:31

@rara | 17-07-11 | 12:26
Dat klopt, maar om vervolgens de USA de schuld te geven van al het geweld daar is vergelijkbaar met een vrouw de schuld geven van haar verkrachting omdat ze een kort rokje droeg :) De hoofdschuldige aan de verkrachting is natuurlijk de verkrachter en zijn zieke denkbeelden.

premier geert | 17-07-11 | 12:31

Ik ben een beetje Wolfsen-moe.

Een paard | 17-07-11 | 12:31

@zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:25

Ik heb je maar alvast preventief een onverdoofd halal plusje gegeven.

yamahaha | 17-07-11 | 12:30

@rara | 17-07-11 | 12:21

Als je voldoende gemotiveerd bent om voornoemde sex te willen bedrijven, dien je voorafgaand eerst een paar tuighmocro's weg te jagen, eenvoudiger kan ik het niet stellen.

Je moet natuurlijk wel het "geluk" hebben dat er toevallig een paar van die imbicielen je nachtrust (en die van 20 andere gezinnen, waar NIEMAND van die zogenaamde "kerels" (zie comment Het CDA) een poot (pun intended) uitsteekt) komen verstoren, zodat je 's ochtens hondsmoe weer de weg op moet om de uitkering van de ouders van dat krapuul te betalen.

Dat dan weer wel.

yamahaha | 17-07-11 | 12:29

OT
Holy shit, volgens een politicoloog is de oplossing voor de crisis dat landen hun veto-recht opgeven.
www.telegraaf.nl/dft/10211280/___Gedra...
Blij dat dit soort volk les mag geven aan de universiteit.

spanarchist | 17-07-11 | 12:28

Denkt met terug aan de tijd dat hij nog in R'dam woonde en Opstelten na Bram Peper de burgervader werd met LR in college...

Woont nu in Utrecht. Zucht...

Bubba | 17-07-11 | 12:27

@Dropke | 17-07-11 | 10:35
zeg maar jansen | 17-07-11 | 11:23
Persoonlijk heb ik tijdens de zomerfeesten geen last van scootertuig. Sterker nog, ik zie ze nauwelijks. De zomerfeesten zijn gratis, maar dat wil nog niet zeggen dat het massaal toestroomt, zoals bij Bassies kermis. Enkel bij de Matrixx, een plek voor jong volk wat houdt van house, zie je de scooterjeugd. En daarbij de problemen.

Zeeschuimer | 17-07-11 | 12:26

@premier geert | 17-07-11 | 12:18
Ja, en? Dat neemt niet weg dat de Iraakse staatsstructuur snel en vakkundig gesloopt is door de USA, terwijl ze in destijds Duitsland heel voorzichtig te werk zijn gegaan. Daar was geen sprake van ontslag van alle rechters, of het op grote schaal vrijlaten van gevangenen zonder beoordeling van hun dossier etcetera. Verdiep je daar maar eens in, voordat je je blind gaat staren op simpele cijfertjes.

rara | 17-07-11 | 12:26

Graaisnaaiert | 17-07-11 | 12:20
Dacht ik ook meteen aan, de meeste van de gesuggereerde plekken kom ik - naast een Burger King - dan ook niet.
Dus waar hebben we het eigenlijk over, keuzes te over waar je een hoop plezier kan beleven.

Ashtrey | 17-07-11 | 12:26

12 uur geweest, het linkse spookuurtje is begonnen.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:25

@nightskipper | 17-07-11 | 12:23

Vreemd... eerst zeg je dat het stuk onzin is, en daarna dat het klopt en dat je het al wist.

premier geert | 17-07-11 | 12:25

Btw, zet een hek om de kermis en hef entree... probleem opgelost.

vip33 | 17-07-11 | 12:24

Is iedereen op vakantie en er moest wat gepost worden?
Moet Aleid hiervan nu wakker liggen, haha wat een fail!
Die zogenaamde "lessen", daar heb je lang over moeten nadenken he?!
#gshardfail

vip33 | 17-07-11 | 12:23

Wat een PVV propaganda zeg, dit is werkelijk het meest verschrikkelijke stuk onzin die ooit online is gezet. Ja er zijn jongeren van een bepaalde komaf die onrust stoken en ja de PVDA is rood en links.

Tell us something we don't know!

nightskipper | 17-07-11 | 12:23

@Widukinn | 17-07-11 | 12:12
Ik heb het heel concreet over de souvereiniteit van de Nederlandse staat die in het geding is, en niet over de souvereiniteit van politieke clubjes.

rara | 17-07-11 | 12:22

@yamahaha | 17-07-11 | 12:13
Dat vind ik asociaal. Als jij een methode hebt om mocro's weg te jagen door middel van sex, dan heb je de verplichting om die met ons te delen. Misschien hadden die Leidse Rijnhomo's er wel iets aan gehad, om maar eens een voorbeeld te geven.

rara | 17-07-11 | 12:21

@Ashtrey : "Met andere woorden: ik beperk mijn leefruimte om bepaalde situaties te vermijden?"
.
Ik persoonlijk niet, maar ik verkeer dan ook in de prettige omstandigheid dat zowel mijn professionele als ook mijn priveleven en interessegebied zich niet op hetzelfde speelveld bevindt als dat van voornoemde maatschappelijke afvoerputjes.
Maar misschien heb ik geluk :-).

Graaisnaaiert | 17-07-11 | 12:20

rara | 17-07-11 | 12:18 | + 0 -
Zeer graag gedaan, dit is slechts het bekende topje van de ijsberg.

Rector Reflector | 17-07-11 | 12:19

@buiswater

ja ja, decennia met twee ennen

Buiswater | 17-07-11 | 12:18

@rara | 17-07-11 | 12:06

De meeste doden en rotzooi in irak en afghanistan zijn moslims die elkaar onderling afslachten om religieuze redenen.

premier geert | 17-07-11 | 12:18

@Rector Reflector | 17-07-11 | 12:12
Nee, nu is het tenminste duidelijk wat je bedoelde. Dank voor de moeite.

rara | 17-07-11 | 12:18

LES 4: Aleid Wolffson is ongeschikt en moet zsm weg. Helemaal waar, pek en veren graag klaarzetten. Maar rrrr dat heeft niets met de Pvda te maken. Van 1970 tot en met 1999 regeerde de VVD-Burgemeesters. Respectievelijk v Tuyll van Serooskerken, Vonhof, Vos-van Gortel, en Opstelten, onze huidige opperveiligheidsblaffendemaarnietbijtende waakhond. Daarna Brouwer (Pvda), die begon de VVD rotzooi op te ruimen. Opgevolgt door Pvda bedrijfsongelval Wolffson. Pvda is to blame, maar niet als enige. Ook landelijk heeft geen een partij sinds 1970 zo lang geregeerd als de VVD.
Dusss Paternotte en dat is LES 5; verdiep je eens in de historie ipv alleen hysterie, dan ga je misschien nog eens echt relevante stukken schrijven!

Sani-Broyeurrr | 17-07-11 | 12:18

@Buiswater | 17-07-11 | 12:15

Niets aan de hand, gewoon doorfokken mensen...

yamahaha | 17-07-11 | 12:18

-weggejorist-

Widukinn | 17-07-11 | 12:17

vetkleppert | 17-07-11 | 12:14
"U heeft helemaal gelijk.
Jammer genoeg zullen Nederlandse mannen dan ook een gsm vol vrienden, neven en ooms moeten hebben die bereid zijn zich ermee te komen bemoeien. En zo ver te gaan als nodig is."

Ik vergat te vermelden dat ik een Brabantse ben. Als je hier ruzie krijgt, ben je nooit alleen. Vreemd genoeg zijn het ook dan hoofdzakelijk vrouwen die zich er mee bemoeien.

Het CDA | 17-07-11 | 12:17

Als je tussen de zinnen doorleest kom je tot de conclusie dat wolfsen incapabel als Burgemeester is.
D66 als die bestuurlijke verantwoording hebben in de war raken en voor de weg van de minste weerstand kiezen.

winterpeen | 17-07-11 | 12:16

www.youtube.com/watch?v=dpW_ps3KT4c

Hier, en speciaal voor de newbie's, nogmaals het filmpje hoe Europa eruit ziet over een paar decenia.
U kunt rustig gaan slapen, er is niets aan de hand!?

Buiswater | 17-07-11 | 12:15

@Het CDA | 17-07-11 | 12:12

*zich niet aangesproken voelt*

yamahaha | 17-07-11 | 12:15

@Het CDA | 17-07-11 | 12:12
U heeft helemaal gelijk.
Jammer genoeg zullen Nederlandse mannen dan ook een gsm vol vrienden, neven en ooms moeten hebben die bereid zijn zich ermee te komen bemoeien. En zo ver te gaan als nodig is.

vetkleppert | 17-07-11 | 12:14

@double punch | 17-07-11 | 11:59
Er is niet gekozen.
De opkomst was te laag en dus ongeldig.

Che_cuevara | 17-07-11 | 12:14

-weggejorist-

Widukinn | 17-07-11 | 12:14

@Ad Fundum | 17-07-11 | 12:02
betaalt

Ad Fundum | 17-07-11 | 12:13

@rara | 17-07-11 | 12:10

Ik vrees dat als ik dat ga uitleggen, ik een (s)permaban aan m'n slip heb hangen....

yamahaha | 17-07-11 | 12:13

-weggejorist-

Widukinn | 17-07-11 | 12:12

zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:08
Raar, als ik een burgertje in centrum bij de Burger King weghap (stukken beter dan de Mac) heb ik nergens last van. Misschien dat ik niet opval tussen dat volk.
Ja, dat zal het zijn.

Ashtrey | 17-07-11 | 12:12

Dagelijkse Dosis | 17-07-11 | 12:06
Kan allemaal zo zijn, maar dat maakt het verhaal hierboven niet veel interessanter of zinniger.

Dit is gewoon lekker makkelijk buitenlanders bashen zonder echte aanleiding. (de aanleiding is een aanleiding waarover al uitgebreid verslag gedaan is en wat hier op GS al meer dan eens ter uitgebreid sprake is gekomen Dit verhaal voegt daar niets nieuws aan toe.)

DataValue | 17-07-11 | 12:12

@rara | 17-07-11 | 12:10
Heftig.

Che_cuevara | 17-07-11 | 12:12

De oplossing is heel simpel. De Nederlandse MAN moet onderhand eens flink worden. Al die gefeminiseerde helden op sokken, die met een ruime boog om tuig (allochtoon of autochtoon) heen lopen. Ik ben een vrouw, maar ik heb een Marokkaanse jongeman met een grote bek gewoon de hal van mijn flat uitgezet. Tuig heeft alleen een grote bek, omdat het weet dat Nederlandse mannen lafbekken zijn. Op een paar uitzonderingen na. Maar ik heb, en met mij veel vrouwen, te vaak pure angst en lafheid gezien.

Dus, heren, doe er maar eens wat aan i.p.v. hier de held uit te hangen.

Het CDA | 17-07-11 | 12:12

@rara | 17-07-11 | 11:59
Wat ik als een voordeel zie van een gekozen burgemeester, en dan neem ik België als voorbeeld omdat ik dat ken, is dat de burgemeester uit de plaats zelf komt en dus goed op de hoogte is van alle ins en outs.
Bovendien kent hij/zij de mensen en zij kennen hem/haar wat communicatie kan vergemakkelijken.

Een nadeel is, maar dat geld ook hier, dat er misschien wat makkelijker aan vriendjespolitiek wordt gedaan.

Che_cuevara | 17-07-11 | 12:11

@Sjompie | 17-07-11 | 12:08

How about inperken actief stemrecht :)

yamahaha | 17-07-11 | 12:11

@yamahaha | 17-07-11 | 12:09
Sex tijdens het wegjagen? Hoe moet ik me dat voorstellen?

rara | 17-07-11 | 12:10

@yamahihi | 17-07-11 | 12:05

Gelardeerd met een paar druppels Channel #5...

En de beste sex is een-paar-mocro's-wegjagen-sex :)

yamahaha | 17-07-11 | 12:09

Overigens komen Sjonnie en Anita en Henk en Ingrid ook niet op de Parade. En zo kom ik ook niet bij De Toppers.

Uriël Fack | 17-07-11 | 12:08

Ashtrey | 17-07-11 | 12:06 Hallo, de Burger-King. Als die mij niet als klant willen moeten ze vooral niks doen aan het tuig wat er rondhangt.

Dat is dan niet mijn keuze maar de hunne.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:08

3x Strike steeds meer "out" opstarten > Ben je drie keer opgepakt dan worden je burgerrechten ingeperkt (naast de straf die je hoort te krijgen). Bijvoorbeeld: langer voorarrest zonder direct bewijs, spontane huisdoorzoekingen, vast enkelbandje etc. Hoe meer opgepakt hoe minder rechten het geen eindigt in een opvoedkamp of levenslange opsluiting. Het moet er van gaan komen willen we structureel dit soort zaken oplossen.

Sjompie | 17-07-11 | 12:08

Wat kan mij heel dat Utrecht nou schelen? Zelf stemmen ze toch op zo'n rooie partij? Dan krijg je dat soort dingen. Gelukkig is Nederland groter dan alleen tokkietown Utrecht. Ik zou zeggen: bom erop!

GeileWillem | 17-07-11 | 12:07

Het moet eerlijker! Nu!
Bas, je lessen waren niet erg nuttig, hier waren we al bekend mee.

poepkop | 17-07-11 | 12:07

@Widukinn | 17-07-11 | 12:02
Dus je bent bereid om de souvereiniteit van 0031 over te dragen aan de USA? Dat is niet dezelfde USA als tijdens WOII. Kijk maar eens naar hoe verstandig men destijds het denazificatieproces heeft aangepakt in Duitsland, versus de manier waarop ze in Irak tekeer zijn gegaan.

rara | 17-07-11 | 12:06

yamahihi | 17-07-11 | 12:05 LOL!

zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:06

petethemeat1 | 17-07-11 | 10:35
-
Wat snap je niet ? Ik snap niet dat je het niet snapt: het is mij volkomen duidelijk.

EvertsNL | 17-07-11 | 12:06

Graaisnaaiert | 17-07-11 | 11:57
Met andere woorden: ik beperk mijn leefruimte om bepaalde situaties te vermijden?

Ashtrey | 17-07-11 | 12:06

Voordat Aleid op vakantie vluchtte, kwam hij nog even opzichtig een bezoekje afleggen aan het jaarlijkse homo-festival 'midzomergracht'. Vermoedelijk geflankeerd door het jaren geleden in het leven geroepen aanspreekpunt voor homo's bij de Utrechtse politie (of was dit zoethoudertje alweer opgedoekt?) Het is typerend voor de boterberg die zich op het hoofd van "ons Aleid" bevind.
@DataValue; Misschien ten overvloede, maar ik zou graag willen weten hoe het zou zijn gelopen als een Marokkaans gezin op een dergelijke manier, en met zoveel financiele schade zou zijn weggepest. Maar dat blijft een kwestie van "wat als". Want de Marokkaanse gezinnen die daar in de wijk wonen, doen dat doorgaans in een flink gesubsidieerde huurwoning, zodat de financiele schade sowieso te verwaarlozen zou zijn geweest...

Dagelijkse Dosis | 17-07-11 | 12:06

@zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:02

In dit soort situaties ga ik altijd 'commando'

yamahihi | 17-07-11 | 12:05

Marokkanen zijn naar Nederland gehaald om het werk te doen dat hoogopgeleide Nederlanders niet meer wilden doen. Nu Nederlandse jongeren hoogopgeleid zijn nemen Marokkaanse jongeren de niche van straattuig in.

Uriël Fack | 17-07-11 | 12:05

Marokkanen zijn naar Nederland gehaald om het werk te doen dat hoogopgeleide Nederlanders niet meer wilden doen. Nu Nederlandse jongeren hoogopgeleid zijn nemen Marokkaanse jongeren de niche van straattuig in.

Uriël Fack | 17-07-11 | 12:05

double punch | 17-07-11 | 11:59 Ze konden kiezen uit twee PvdA-ers. Lekkere keuzemogelijkheden heb je dan.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:05

@ john4476 | 17-07-11 | 10:52
Lekker land heeft de generatie van je ouders en vooral hun ouders aan je nagelaten. Veel succes met je studie in Groningen.

me,myself and IK | 17-07-11 | 12:04

yamahaha | 17-07-11 | 11:57 In Hema-slip? Maar wat droeg Yamahihi dan?

Pica's om het te verduidelijken graag.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 12:02

@Nylund | 17-07-11 | 11:20

Dat is niet laf, dat is een afweging maken. Wat win je met 'heldhaftiger' optreden als je wellicht afgevoerd wordt met een mes tussen je ribben? En die kans is redelijk groot. Dat tuig heeft niets te verliezen en gedraagt zich ook als zodanig. Riffijnen weten dat wij wèl iets te verliezen hebben en weet ook dat de politie de andere kant op kijkt. Da's lekker meppen.
De burger betaald zich in dit land scheel aan belastingen en verwacht daar o.a. bescherming voor terug: een basale overheidstaak. Overheid geeft op dat vlak al jaren niet thuis. Daar ligt de frustratie en onze woede zou zich daar op moeten concentreren. Niet op het slachtoffer dat de schade wil beperken.

Wij zijn hier al zover doorgeschoten dat we het slachtoffer van fysiek geweld verwijten gaan maken over uitblijven van kordaat optreden. Nee, voor die taak zijn anderen aangesteld. Zet het leger maar in godverdomme!

Ad Fundum | 17-07-11 | 12:02

-weggejorist-

Widukinn | 17-07-11 | 12:02

Dit is dus een pleidooi voor een burgemeesters'verkiezing' tussen PvdA, PvdA, met als alternatief PvdA? Dat heeft natuurlijk geen zin. Als Utrecht een rode stad wil blijven dan accepteren ze dus ook de bijbehorende oorlogsverschijnselen.

Zoetwaterpanharing | 17-07-11 | 12:01

wat heeft dit met Wolfsen te maken?

stadionweg | 17-07-11 | 12:00

Het spijt mij niet, maar de burgers van Utrecht hebben toch echt voor links bestuur gekozen bij de laatste stembusronde. Dus moeten ze dat bestuur nu ook gewoon accepteren, met lusten en met lasten.

double punch | 17-07-11 | 11:59

@Che_cuevara | 17-07-11 | 11:56
Als de meerderheid van de aangestelde burgemeesters zou falen dan was dat wel een argument geweest, maar dergelijke cijfers heb ik nog nooit gezien.

rara | 17-07-11 | 11:59

Door de eeuwen heen heeft migratie altijd geleid tot spanningen, onlusten, opstanden, slachtpartijen en oorlog.
Het is naief, bijna stompzinnig, om te geloven dat de massatrek vanuit het zuiden en het oosten dit keer tot andere resultaten zal gaan leiden.
Nu is het slissend scootertuig, straks zijn het kansloze overlevers uit Ethiopie/Eritrea/Somalie, aangevuld met nieuwe aanwinsten vanuit Roemenie/Bulgarije en, joepie, voormalige Joegoslaafjes.
Een lichtpuntje, zolang ze zich louter rond kermissen, discotheken, Burger Kings en andere tokkievertier begeven kun je ervoor kiezen er niet mee in contact te komen.

Graaisnaaiert | 17-07-11 | 11:57

@necrosis | 17-07-11 | 11:35

Ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt, maar laat ik je één ding vertellen: never take NO for an answer. Een tijdje geleden was een stel mocro's midden in de nacht aan het keten in de speeltuin, midden in het woonerf. Na eerst vriendelijk verzocht te hebben of ze aub ergens ander heen wilden gaan, aangezien ze de halve buurt aan het wakker houden waren, viel hoongelach mij ten deel. Ik ben toen naar buiten gegaan met mijn grote zwarte vriend de heer MagLite. Ik heb het ze eerst nog eens vriendelijk gevraagd. Uiteraard kreeg ik dezelfde domme kamelenreactie.

Ik de tussentijd belt yamahihi met de politie. Of er sprake is van een dreigende situatie. Yamahaha staat om 2 uur 's nachts, gekleed in HEMA slip, met een zaklamp van pak 'm beet 1 KG, tegenover 4 bontkraagjes, die lopen te keten en niet weg willen gaan, aldus de beschrijving door yamahihi aan de politie.

"Het lijkt ons niet wenselijk dat we komen, dan zal de boel alleen nog maar escaleren. Fijne avond en bedankt voor de melding." WTF?

Maar goed, ik ben niet bang, en ikm heb het tuigh de volgende 2 opties gegeven:

1) Netjes weggaan en nooit meer terugkomen
2) Mij één aanleiding geven om mijn werkstress op desctructieve wijze af te reageren met 100% kans op een kunstgebit

Probleem opgelost. Kutmarokkaantjes weg, nooit meer gezien.

Dus, er is hoop, mijn jong :)

yamahaha | 17-07-11 | 11:57

@rara | 17-07-11 | 11:56
Het nut van een "aangestelde" burgemeester is intussen al wel bewezen.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:56

@rockdaman | 17-07-11 | 11:46
Wat zijn de voordelen van een gekozen burgemeester? Dat is de vraag die beantwoord moet worden. Het argument dat ze het in het buitenland ook zo doen slaat natuurlijk als een lul op een slagroomtaart..

rara | 17-07-11 | 11:56

@rockdaman | 17-07-11 | 11:46
Zelfs in België.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:54

@Widukinn | 17-07-11 | 11:43
Waarom wil je het leger van de USA betrekken bij onze politieke problemen? Dat heeft in Irak en Afghanistan ook niet echt geholpen.

rara | 17-07-11 | 11:53

Wat een oeverloos gezever zonder eind zeg..

DataValue | 17-07-11 | 11:53

En ondertussen kust Harry van Bommel het graf van Arafat. (twitter)

dubbert | 17-07-11 | 11:52

@Bar_Type | 17-07-11 | 11:45
Is meer een zooi zonder kleren.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:52

@Nylund | 17-07-11 | 11:20
"Vannacht ook in elkaar geslagen door een paar rifapen van 25 jaar, ben zelf 17"

Jij pakt ze wel ff aan hè held?

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:52

Nee, Nijmegen dat is een paradijs...

verhaard | 17-07-11 | 11:48

@necrosis | 17-07-11 | 11:44

Ik visualiseer het wel even. En heb direct al beeld ook!

Reinaert | 17-07-11 | 11:47

Waarom hebben wij in Nederland niet een gekozen burgemeester dan?! Elk fatsoenlijk beetje normaal land laat de burgers toch zijn eigen burgemeester kiezen? In Nederland wijst de commissaris van Koningin de burgemeester aan. "Aanwijzen".. Niet-gekozen commissaris van een al helemaal niet gekozen koningin. Ies toch belachelijk? Waarom kunnen we bv. Pritt niet gewoon als burgemeester kiezen? Kan in Frankrijk, Duitsland of de VS toch ook gewoon?!

rockdaman | 17-07-11 | 11:46

Slecht stuk zeg. Samen met Mutsaerts de belabberdste columnist van geenstijl ...

smoosh_smoosh | 17-07-11 | 11:45

@Che_cuevara | 17-07-11 | 11:41
Naakt recreanten maken er altijd een klerenzooi van.

Bar_Type | 17-07-11 | 11:45

@Reinaert | 17-07-11 | 11:35
Ik heb de perfecte functie voor Aleid zodra hij uit 030 wordt gesmeten, maar als ik dat plemp krijg ik ruzie met GU......

necrosis | 17-07-11 | 11:44

@john4476 | 17-07-11 | 11:36
Nylund is erg stoer, zo van achter zijn toetsenbord.

rara | 17-07-11 | 11:44

-weggejorist-

Widukinn | 17-07-11 | 11:43

@Scheepskameel | 17-07-11 | 11:33
Laat me raden: in een wijk waar grote borden hangen met de aankondiging "straatsurveillance" en een particuliere ordedienst die 24/7 aanwezig is....
Het wordt tijd dat de PvdA de rommel opruimt die ze zelf hebben veroorzaakt.

necrosis | 17-07-11 | 11:41

@rara | 17-07-11 | 11:39
Waarschijnlijk de zooi die die naakt recreanten achterlaten.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:41

Is het niet eens tijd om dat ding eens bij te werken met 2011 statistieken?

j0shua | 17-07-11 | 11:40

@Scheepskameel | 17-07-11 | 11:33

Je woont reeds 12 jaar in Utrecht? Waarom ga je vanavond niet even langs de piekenkermis?! En vergeet vooral niet je normaal-petje op te zetten. Zullen Karim en Rachid leuk vinden. Samen blowen op de zundapp... In gedachten kan je dan terug naar dat anton pieck-achtige dorpje aan de Maas...

vincent S. | 17-07-11 | 11:39

@Rector Reflector | 17-07-11 | 11:28
Als ik zoek op CDA Helmond dan zie ik geen beerput opengaan, maar berichten over naaktrecreatie op de Beerendonk.

Over welke zooi heb je het?

rara | 17-07-11 | 11:39

@Reinaert | 17-07-11 | 11:35
Dat dan weer wel.
Maar dat is eigen aan alle "goeie" PvdA-ers.
Uitkijken naar hun volgende lucratieve baantje.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:39

uiteraard was dit een grapje

maraboe | 17-07-11 | 11:39

Gewoon een hek met wachttorens om een marrokaanse wijk en het probleem is opgelost

maraboe | 17-07-11 | 11:38

@Nylund

Kerel kerel, wat moest ik dan doen als 17 jarige direct in blinde woede gaan zitten slaan op die Marokkanen van 25, zonder reden?? Ik had niet eens de tijd om mij voor te bereiden op die klappen anders had ik echt wel mijn best gedaan. Maar wat jij suggereert is om zelf Marokkaans gedrag te hebben met het stappen. Sorry maar daar sla jij de plank ongelofelijk mis.

john4476 | 17-07-11 | 11:36

@Che_cuevara | 17-07-11 | 11:31

Hij zit anders wel met z'n rooie kont op de bestuurdersstoel. Dat maakt iemand inderdaad nog geen goeie chauffeur, dat blijkt maar weer eens.

Besturen is vooruitzien. En Aleid heeft een vooruitziende blik. Kijkt namelijk allang uit naar z'n volgende functie.

Reinaert | 17-07-11 | 11:35

rara | 17-07-11 | 11:34 |
Liedje met vooruitziende blik. Of voorkennis ?

Rammstein | 17-07-11 | 11:35

@yamahaha | 17-07-11 | 11:26
Het moet natuurlijk eerlijker, maar als je het woongenot van de PvdA top dreigt te verpesten wordt er direct de racisme troefkaart gespeeld.
Zij willen dat soort uitschot namelijk niet in hun wijk.
Ik ook niet, maar ik heb het gewoon te accepteren omdat Job ..... ach, laat ook maar

necrosis | 17-07-11 | 11:35

@Rammstein | 17-07-11 | 11:29
Ongeveer even oud als ik, en nog steeds relevant.

rara | 17-07-11 | 11:34

vincent S. | 17-07-11 | 11:28 | + 0 -

Mijn dorpje aan de maas had in de jaren 80 het grootst aantal Janmaat stemmerts tijdens verkiezingen. we kenden welgeteld 1 neger in het dorp (adoptie). Nog steeds heeft de verre rechterflank een zeer grote aanhang maar zover ik weet kloppen er nog steeds geen Marokkanen aan de dorpspoorten.

Inmiddels woon ik al 12 jaar in Utrecht..

Scheepskameel | 17-07-11 | 11:33

@lion@night | 17-07-11 | 11:26
Ahja, aan de andere kant antwoordt hij wel op een dergelijke vraag, ook uniek voor pvda...

Tommygunner | 17-07-11 | 11:33

Aleid schuift vooruit (buldozer van Cohen geleend)en hoopt dat het verwatert.

ben6834 | 17-07-11 | 11:32

@Reinaert | 17-07-11 | 11:29
"Of dacht iemand dat Aleid ook maar één seconde wakker lag van de nakende ondergang van de door hem bestuurde stad?"

Nee, daar kan hij namelijk niet van wakker liggen.
Hij "bestuurd" nu eenmaal niet, nog nooit gedaan trouwens.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:31

begin nou niet WEEEEEER over die 2 homo`s uit leidserijn.

Paulkruger | 17-07-11 | 11:29

rara | 17-07-11 | 11:03 |
Inderdaad. En hoe oud is dat liedje al ?

Rammstein | 17-07-11 | 11:29

PvdA-regenten hebben sowieso meestal geen enkele affiniteit met de stad of de organisatie die ze besturen. Ze zijn onderdeel van de baantjesmachine en dat is het enige wat telt.

Of dacht iemand dat Aleid ook maar één seconde wakker lag van de nakende ondergang van de door hem bestuurde stad?

Reinaert | 17-07-11 | 11:29

@Scheepskameel | 17-07-11 | 11:17

Nou heb ik ff snel scarface doorgespoeld, maar daar had hij echt geen normaal-petje op, hoor. Maar what's your point? Omdat boerenlullen dit doen, mogen marokkaanse jongeren dit ook? Het gaat hier om ongewenst gedrag. In jouw dorp zijn dat boerenlullen, in Utrecht zijn dat marokkaanse jongeren. Dat komt omdat er in jouw dorp nou eenmaal minder marokkanen zijn en meer boerenlullen. En vice versa, natuurlijk.

vincent S. | 17-07-11 | 11:28

Ik ken een partij die nog vreselijker is dan alle linkse partijen bij elkaar.
Die partij heet CDA. Vooral de zooi die zij veroorzaakt in Helmond is erg interessante materie.

Rector Reflector | 17-07-11 | 11:28

@flaam | 17-07-11 | 11:24

Ja, want het moest toch éérlijker?

yamahaha | 17-07-11 | 11:26

@Tommygunner | 17-07-11 | 11:23
typisch Pvda gedrag toch?
Altijd bekommeren om andere zaken dan zaken die echt om aandacht vragen.
De kernramp in Japan is triest, maar als politicus alleen daar over twitteren en nationale problemen ongemoeid laten, typisch struisvogelgedrag.

Rest In Privacy | 17-07-11 | 11:26

Socialist, sociopaat, het ligt allebei zo verdomde dicht bij elkaar!

yamahaha | 17-07-11 | 11:25

@lion@night | 17-07-11 | 11:16
Het klinkt misschien wat middeleeuws maar van mij zouden lieden als Aleid figuurlijk (wel netjes blijven... *kuch*) gelyncht mogen (moeten) worden. Publiekelijk liefst. Om een duidelijk signaal af te geven wat we hier met verachtelijke laffe landverraders doen.

doenormaal! | 17-07-11 | 11:25

Even inhaken, vliegen en stront, mocro's en juwelierszaken.
Gisteravond een discussieprogramma gezien waar de Nijmeegse juwelier Kamerbeek zijn zegje deed.
Interessante kijkerskost.

kneuterzak | 17-07-11 | 11:25

Nylund | 17-07-11 | 11:20 | + 0 -

Wat er mis is in Nederland is dat de grootste schreeuwers nog nooit een Marokkaan van dichtbij hebben gezien..

Scheepskameel | 17-07-11 | 11:24

@Feynman | 17-07-11 | 10:49 Top geschreven.

flaam | 17-07-11 | 11:24

Moest er weer wat over de PvdA geschreven worden?

Roer | 17-07-11 | 11:24

@Nylund | 17-07-11 | 11:20

Dat apathische gedrag wordt ons dan ook al jarenlang aangeleerd. Van overheidswege. Want wij zijn nu eenmaal zulke goede mensen dat wij dat allemaal maar moeten pikken en 'de ander' in zijn of haar waarde moeten laten.

Dat 'die ander' daar vervolgens een ietsiepietsie anders over denkt is een detail, ze moeten namelijk nog een beetje wennen in dit paradijselijke land.

Maar ooit komt alles goed. Echt waar. Álles. Mwoehahahaha...

Reinaert | 17-07-11 | 11:23

Ik begrijp ook niet dat je met bovenstaande wetenschap ooit een huis koopt of huurt in Utrecht. Net zo onbegrijpelijk vind ik het dat bijvoorbeeld Diederik Samsom, één van de weinige PvdA-ers met hersens, dit allemaal laat gebeuren. Te druk met de kernramp in Japan en als je daar wat van zegt dan krijg je dergelijk tweets als antwoord: twitter.com/#!/diederiksamsom/statuses...

Tommygunner | 17-07-11 | 11:23

@Rector Reflector | 17-07-11 | 11:22
Die zijn ook wel eens vrij.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:23

Dropke | 17-07-11 | 11:12 Zomerfeesten 2005 en politieagent/hondenbegeleider P van Dreumel.

Google dat maar eens.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 11:23

@CynicalBastard | 17-07-11 | 11:20 |
nope, Oudkerk..

Jopie2009 | 17-07-11 | 11:22

@CynicalBastard | 17-07-11 | 11:16 | + 0 -
Oudkerk zei bij deze gelegenheid: "... het zijn wel kut-Marokkanen - zo kan je dat niet zeggen" waarop Cohen benadrukte: "ónze kut-Marokkanen..."
nl.wikipedia.org/wiki/Kut-Marokkaan

Niet alleen Oudkerk dacht in de term kutmarokkanen, Cohen deed dat ook. Binnen de muren is IEDERE Nederlandse politieke partij een totaal andere als daarbuiten. Intern noemen de dat "duiden". Ik noem dat draaien of spinnen. Of liegen tegen de kiezer. Of op zijn minst jezelf anders, positiever of misleidend opstellen in de hoop op meer pluche.

Oudkerk werd toen geofferd om de allochtone kiezer te behouden. De adrem reactie van Cohen toont aan dat de gedachte intern bij de PvdA breder heerst.

Feynman | 17-07-11 | 11:22

Waarom Paternotte als GS een Quidd en van Rossem heeft?

Rector Reflector | 17-07-11 | 11:22

Utrecht..... hard er voor bij rijden over al die snelwegen die er om heen liggen, snel overstappen op centraal station, snel weg wezen daar. Foute stad.

dwar | 17-07-11 | 11:22

@Parel van het Zuiden | 17-07-11 | 11:17
En bijzonder hardnekkig.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:21

@john4476 | 17-07-11 | 10:52
Waarom probeerde je te sussen? Je plaats je daarmee in een onderdanige positie t.o.v. die apen. Je wordt door die heren gemanipuleerd en geschoffeerd, en als een volleerde makke burger laat je over je heen pissen?
Dit is een prima illustratie wat er mis is met de mentaliteit in Nederland. Apathie, gebrek aan eigenwaarde en lafheid.

Nylund | 17-07-11 | 11:20

@CynicalBastard | 17-07-11 | 11:16 Heb het even geWikipediaat: dat "ónze kutmarokkanen" was Job Cohen - wat de synthese met de plemp van Feynman over linkschmenschreacties alleen nog maar versterkt.
Alles valt weer op z'n plek, toch bedankt Bas.
nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Oudkerk#.27K...

CynicalBastard | 17-07-11 | 11:20

@Scheepskameel | 17-07-11 | 11:17

Ik heb nog nooit een Zündapp- of Kreidler-rijder met een jointje gezien. Met bier uiteraard wel, zo'n brommer loop tenslotte op mengsmering hè.

Jointjes zijn voor Puch- en Tomos-rijders. Da's een heel ander slag volk. Geen feiten verdraaien hè?

Reinaert | 17-07-11 | 11:19

Het warme pleidoor van Bas P om je eens lekker te buiten te gaan op een kermis doet mij veel goed. Zit te wachten op zijn volgende column 'tol en knikkers'!

SheriffSharif | 17-07-11 | 11:18

Mensen die socialistisch stemmen zouden eerst eens op werkbezoek moeten naar plekken waar het socialistische gedachtengoed in de praktijk wordt gebracht.
In Oost Europa is men daar om de een of andere reden mee gestopt, dus daar kan je alleen nog maar restanten zien. Maar de Nederlandse grote steden zijn inmiddels bijna zover.

vetkleppert | 17-07-11 | 11:18

@Scheepskameel 10:55: Mee eens. Er is niks mis met blowende marokkaanse hangjeugd. Dat oma daar een beetje bang voor is is jammer, maar dat die jongens op de kermis afkomen en het vervolgens bij blowen en hangen blijft vindt ik eerder een hoopvol teken.

Muxje | 17-07-11 | 11:18

ik vind de kiezers van de pvda net zo verantwoordelijk als de gemeenteraad en benw.... waar is de grote bek, het solidair zijn, het samen delen...?

qui?moi? | 17-07-11 | 11:18

@Scheepskameel | 17-07-11 | 11:12
Dat is nu juist het probleem, je weet het en doet er niets aan.
*tikplankheld mompelen doet*

necrosis | 17-07-11 | 11:18

@Reinaert | 17-07-11 | 11:10 |

Ons soosjaal hangnet is dan ook van bijzondere kwaliteit en naïviteit.

Parel van het Zuiden | 17-07-11 | 11:17

@Reinaert | 17-07-11 | 11:10
graties geld ja en geen gezag.
Heerlijk toch?

Rest In Privacy | 17-07-11 | 11:17

@Che_cuevara | 17-07-11 | 11:12

Yup. Aleid kan zó bijgezet worden in het rijtje Troelstra, Drees, den Uyl, Beria, Pronk, Koenders, ter Horst, Honecker, Cohen, Vogelaar en von Amsberg.

Om er maar eens een paar te noemen.

Reinaert | 17-07-11 | 11:17

vincent S. | 17-07-11 | 11:09 | + 1 -

En de gemiddelde blanke boerenlul in gemiddelde welk kutdorp in Nederland gaat savonds naar de kermis om de hele avond in de Turbopoliep te zitten?

In mijn dorp hingen hetzelfde soort eikels met Normaalpetjes, met jointjes en blikken bier op hun Zundapp op precies dezelfde wijze 'scarface' immitaties uit te voeren..

Scheepskameel | 17-07-11 | 11:17

@doenormaal! | 17-07-11 | 11:06
Twee oorzaken; angst en een zelfvoorzienend geldmechanisme. Door leugens te verspreiden over het voordeel van een culturele samenleving of een enorm overdreven zieligheidsindustrie en het 'rechten van de mens' principe schept men voor zichzelf een riante positie, zowel financieel als zekerheid ten aanzien van werkgelegenheid voor de langere termijn.
Dat rechts en tevens ook de bevolking nu hard tegen die leugens aanschopt en de waarheid langzaam boven water komt is het de angst die nu regeert; want men kan geen kant meer op.
De autochtonen schreeuwen om harde maatregelen, maar daar tegenover staat letterlijk de agressie van het uitheemse volk om die harde maatregelen NIET uit te voeren.
Dan gaat men vluchtgedrag tonen; kreten als 'incidenten', 'het is maar een gevoel' of de totaal niet relevante 'het moet socialer' vieren dan hoogtij.

Maar woorden zijn geen daden. Een goede leider toont daden, daarom is Aleid Wolfsen totaal ongeschikt als burgemeester.

Rest In Privacy | 17-07-11 | 11:16

Feynman | 17-07-11 | 11:08 Mooi.
Wat ik me herinner is dat dr. Oudkerk naderhand, bij de gelegenheid verdere duiding te geven, het nog in termen van "maar het zijn wel ónze kutmarokkanen" deed, als ware het liefkozend.
Wat dan weer geheel in lijn is met uw treffende omschrijving van de linkschmenschreactie @Feynman | 17-07-11 | 11:12

CynicalBastard | 17-07-11 | 11:16

Onze Bas zal best kwaliteiten hebben, maar het schrijven van boeiende stukjes leesvoer behoort er niet bij. Ook dit nietszeggende stukje.... ja wat moet ik het noemen. Kortom, weer een paar minuten verspeeld. Zit zijn proeftijd er al op?

Terpetijnzeikert | 17-07-11 | 11:15

@Feynman | 17-07-11 | 11:12
Ja dat zag ik ook ;) Het gaat bij beiden om het effect.

Meri59 | 17-07-11 | 11:14

Dusss, We weten dat peikenkermis en treurige Vinexwijken paupers aantrekken, en dat Faaleid en de PVDA zo incompetent zijn als de neten. What's new?

Scheepskameel | 17-07-11 | 11:12

zeg maar jansen | 17-07-11 | 11:02
Gelijk heb je.Ik let daar al jaren op,als het een inspanning kost,zie je ze niet.

Dropke | 17-07-11 | 11:12

@lion@night | 17-07-11 | 11:02 | + 0 -
@Meri59 | 17-07-11 | 10:51
Als jullie elkaars stukken herlezen kunnen jullie tot de conclusie komen dat jullie met verplaatsen richting linkse bolwerken of verspreiden in het algemeen exact hetzelfde bedoelen. De huidige believers in de Multiculturele samenleving of de goedheid van Kutmarokkanen hebben over het algemeen weinig ervaringcijfers.

En mocht de Linksmens een keer een Blood bendelid in Amsterdam gesproken hebben, dan herkent ze er hele lieve jongens in. Totdat ze de bewakingsbeelden zag, dat wel.

Feynman | 17-07-11 | 11:12

@Reinaert | 17-07-11 | 10:47
"Aleid is een groot soosjalist."

En da's het hele eieren vreten in een notendop.

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:12

Aan de algemene kudoscore te zien, liggen de linksmenschen nog te stinken tussen te vette lappen.

yamahaha | 17-07-11 | 11:11

@lion@night | 17-07-11 | 11:07

Je snapt toch al niet wat ze hier de rest van het jaar te zoeken hebben. Leuk vinden ze het hier niet, werken doen ze uit principe ook al niet, naar school gaan past niet in de cultuur, enzovoorts.

Er moet toch wel iets héél bijzonders zijn aan Nederland dat ze toch steeds weer terug blijven komen.... Oh. Wacht.

Reinaert | 17-07-11 | 11:10

@Scheepskameel | 17-07-11 | 10:55

Wat onze ietwat gechargeerde columnist probeert te vertellen is dat deze marokkaanse jongeren niet voor de gezelligheid naar de piekenkermis gaan, maar om 'gangstertje' te spelen. Kom zelf uit Utrecht, ben ook al langs die kermis gewandeld. Doodmoe word je van die wannabe scarface immitaties. Staan je net zo lang aan te kijken en te provoceren tot jouw blik de hunne kruist, en warempel, je hebt woorden met zo'n mislukt stukje integratie. 't Zoekt alleen maar ruzie, en waarom? Zucht... Er komt een dag dat zo'n jongen zelf de attractie wordt op de kermis.

vincent S. | 17-07-11 | 11:09

@CynicalBastard | 17-07-11 | 11:00 | + 1 -
Dat ben ik helemaal met u eens, het punt wat ik probeer te maken is dat de term Marokkaanse Scootertuig een heruitvinding is van een term die negen jaar oud is. Aangezien het stuk van Bas zijn meeste nieuwswaarde haalt uit deze "nieuw" geïntroduceerde term samen met wat onderbuikgevoelens leek het me leuk zijn voorloper te noemen.

Feynman | 17-07-11 | 11:08

Binnenkort zakt een groot gedeelte van deze cultuurverrijkers weer af richting 'thuisland'.
Goed moment om eind augustus de grenzen dicht te gooien.

Niemand zal hen missen, integendeel.

Rest In Privacy | 17-07-11 | 11:07

@CynicalBastard | 17-07-11 | 11:00
De homo mocrovaginalis, in de volksmond beter bekend als voorbipsberber die steeds voor al die anderen verpest.

vetkleppert | 17-07-11 | 11:07

@lion@night | 17-07-11 | 10:44
De waarheid helder en duidelijk verwoord. Zo is het. En dat is niet alleen om van te kotsen het is om van te huilen; het feit dat een welvarend land met een verlichte cultuur met hoogstaande normen en waarden op deze manier te gronde wordt gericht. Het is tenenkrommend en ten hemel schreiend. Het is om je haren uit je hoofd te trekken en je pet op te eten en zelfs al deze uitdrukkingen volstaan niet om uit te drukken hoe erg het is wat er op dit moment met Nederland gebeurt. Het is onbegrijpelijk je hart krimpt ervan in elkaar zo erg en zó onbegrijpelijk is het. Er lopen mensen rond (als Aleid) die Nederland wel heel erg diep moeten haten en verachten en Nederland vanuit het diepst van hun hart kapot willen maken. Zoveel is wel duidelijk maar waarom?? Dat zal ik nooit kunnen begrijpen. Tenzij de as van het kwaad bestaat en Aleid daar onderdeel vanuit maakt... En dan nog zal ik nooit begrijpen waarom het kwaad de verlichting wil vernietigen.

doenormaal! | 17-07-11 | 11:06

ja, echt een goeie oplossing: zet er een hek omheen en vraag entree. Oplossing die de PVV voor heel Nederland heeft.... Waar die marokkanen dan heen moeten, ach die gaan in het bejaardenhuis van tietjerstradeel de frustraties van zich afmeppen.

Tena Lady | 17-07-11 | 11:06

@necrosis | 17-07-11 | 11:00
Ja, kan je reactie wel begrijpen :) Maar ik bedoelde meer in Utrecht zelf verspreiden naar wijken van 3x modaal en hoger, meer om het effect eigenlijk, zo te zien in de topic. Want vergeet niet, het gros wat het nog steeds niet door heeft komt uit deze wijken. Ik ben overigens niet een echte voorstander van verspreiden in dit geval eerder van vermindering :)

Meri59 | 17-07-11 | 11:06

Vroeger kwamen er dit soort berichten van verre, en stond men te juichen toen er iets aan gedaan werd. Nu hoeft men niet ver te reizen om er iets aan te doen, maar wordt er niet aan gedaan!?

Widukinn | 17-07-11 | 11:06

@Scheepskameel | 17-07-11 | 11:01
Nee, natuurlijk niet. Ik bedoel dat paupers op pauperplekken afkomen. En dat anderen vertrekken. Zoiets blijft zich versterken.

vetkleppert | 17-07-11 | 11:05

@petethemeat1 | 17-07-11 | 10:35
"We weten nu allemaal wel dat Geenstijl tegen Aleid Wolfsen is"

En dacht je dat ze in Utrecht niet tegen Aleid Wolfsen zijn?

Che_cuevara | 17-07-11 | 11:05

@necrosis | 17-07-11 | 11:00

De sociale cohesie is inderdaad nogal groot en is mede het gevolg van eeuwenlange inteelt. Hetgeen trouwens bij roomblanke Tokkies niet anders is, maar dat terzijde.

Verspreiden helpt niet, wat heet: verspreiden lukt je niet eens. Individueel stelt "de Marokkaan" niets voor, in de groep is het opeens een héél ander verhaal. En dat weten ze (helaas) zelf ook verdomd goed.

Reinaert | 17-07-11 | 11:05

necrosis | 17-07-11 | 11:03 Wanneer ik hier het woord plemp wat ze zelf het meest gebruiken staat m'n plemp er niet zo lang.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 11:05

@Feynman | 17-07-11 | 10:49
Goed stuk!

Rest In Privacy | 17-07-11 | 11:04

@zeg maar jansen | 17-07-11 | 10:59
Het is natuurlijk "not done" om kudt te roepen als het mannetjes betreft.
(wat meestal het geval is)

necrosis | 17-07-11 | 11:03

@Meri59 | 17-07-11 | 10:51
multiculti inwoners verspreiden heeft totaal geen zin.
Dat is verspreiden van de ellende.

Ik pleit meer voor het concentreren van de multiculti verrijkers rond en in Linksche bolwerken.

Rest In Privacy | 17-07-11 | 11:02

Dropke | 17-07-11 | 10:35 Het moet nog vrijdag worden Dropke.

Prijs de zomerfeesten daar niet voordat ze voorbij zijn.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 11:02

@CynicalBastard | 17-07-11 | 11:00

LOL @ Homo Mocrovaginalis +1

yamahaha | 17-07-11 | 11:02

@john4476 | 17-07-11 | 10:52
Zolang je niet op vrijdag of zaterdag nacht de stad in trekt, is het Groningse uitgaansleven best gemoedelijk.

Bassie Breedtbek | 17-07-11 | 11:02

Nederlanders zijn gewoon een laf volkje. Zolang we het nog relatief goed hebben en het niet in mijn wijk gebeurd, is er toch niets aan de hand.

Plukkiehaar | 17-07-11 | 11:02

vetkleppert | 17-07-11 | 10:57 | + 0 -

Verpaupering? Omdat hangtuig naar een kermis gaat? Ken jij volwassen mensen met een IQ boven de 100 die naar een kermis gaan?

Scheepskameel | 17-07-11 | 11:01

Feynman | 17-07-11 | 10:49 Mooie plemp.
U vergeet alleen wel te vermelden dat die huisarts vervolgens na zijn duiding van het genus "Homo Mocrovaginalis" door de pvda is uitgekotst.
Zogenaamd onder het mom van dat hij een hoerenloper zou zijn, maar dat wisten ze vóor die uitspraak ook al en was zowel voor als na niet in strijd met hun statuten.

CynicalBastard | 17-07-11 | 11:00

@Meri59 | 17-07-11 | 10:51
Verspreiden is geen optie aangezien die gasten nog harder aan elkaar kleven dan een PvdA'ert op het pluche.
Nog los van het feit dat afgelegen "dorpjes" waarschijnlijk hun hooivork uit het vet halen om te voorkomen dat..... etc.
Niemand wil die vervelio's "in huis halen", met uitzondering van een bepaalde politieke partij die ik niet bij naam zal noemen maar graag woont in de grachtengordel van 020...

necrosis | 17-07-11 | 11:00

Rammstein | 17-07-11 | 10:57 Volgens het goede doel is België the place to be.

Maar dat was toen, tegenwoordig gaat de politie daar Anderlecht al niet meer in.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 11:00

Een Asscher of zeker een Spekman maakt het niet beter. Wijken en steden worden soms slechter en soms beter. Hier in 020zuidoost wordt het steeds rustiger en gezelliger en de criminaliteit gaat ook naar beneden.

Boudt | 17-07-11 | 10:59

Rammstein | 17-07-11 | 10:55 Yep. En met hulp van onze overheid. Want mij een kaaskop noemen is niet strafbaar maar wanneer ik kudtmarokkaan terug zeg en een agent hoort dat ben ik toch even de lul.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 10:59

@Scheepskameel | 17-07-11 | 10:55
Verpaupering versterkt verpaupering.
Grote steden evacueren en succes verder met je kalifaat.

vetkleppert | 17-07-11 | 10:57

@Feynman | 17-07-11 | 10:49

Goed stuk. Dank.

yamahaha | 17-07-11 | 10:57

@Artwido | 17-07-11 | 10:54

Uitgevonden niet, geperfectioneerd wel.

Aleid is een achterbakse glibber die inderdaad overal mee weg weet te komen maar van ál te veel intelligentie moet je 'm nou ook weer niet beschuldigen.

Reinaert | 17-07-11 | 10:56

Ik begrijp het stuk en de 'lessen' niet. Wat moeten de voorbeelden van de piekenkermis en de Parade ons vertellen? Mogen Marokkanen geen kermis bezoeken of rondhangen? Of mogen (zoals gebruikelijk) alleen hollandse tokkies dat. Ik heb een pleurishekel aan Aleid en geen fan van straatterroristen, maar we gaan hier wel langzaam een pad op dat niet mijn smaak is..

Scheepskameel | 17-07-11 | 10:55

@Feynman | 17-07-11 | 10:49
Hear hear !

Meri59 | 17-07-11 | 10:55

zeg maar jansen | 17-07-11 | 10:38 |
Hyena's & gieren, en dit land is het kadaver.

Rammstein | 17-07-11 | 10:55

Aleid Wolfsen heeft het downplayen uitgevonden.

Artwido | 17-07-11 | 10:54

DaveDH | 17-07-11 | 10:26 |
Daar kunt u wel eens helemaal gelijk in hebben / krijgen.

Rammstein | 17-07-11 | 10:53

Vannacht ook in elkaar geslagen door een paar rifapen van 25 jaar, ben zelf 17. Gezellig aan het stappen met maten, ik juich een keer, kreeg te horen dat ik de hitler groet deed, waarop ik nog probeer de situatie te sussen, maar ik kreeg direct al tikken. Het lijkt wel dat ze een soort ziekte bij zich hebben, hoe kan het zijn dat ALTIJD dat kut volk voor moeilijkheden zorgt? Politie raadde mij trouwens tussen neus en lippen door om maar geen aangifte te doen. Politie doet niets en zelf kan ik ook niets beginnen, moet ik mij dan maar gewoon in elkaar laten slaan? Ik ben wel klaar met stappen in Hoogeveen (nr.1 agressiefste stad ) en hoop diep in mijn hart dat in Groningen het wat gezelliger is als ik ga studeren.

john4476 | 17-07-11 | 10:52

@lion@night | 17-07-11 | 10:44
In dit geval is het misschien wel handig om de multiculti inwoners te verspreiden. Zo mogelijk naar deze wijk verkassen. Alleen het effect van de aanwezigheid schijnt wonderen te verrichten onder 3x modaal. Geef homo's dus meer ruimte en 3x modaal wat minder en de ogen gaan misschien een keer bij gods gratie open.

Meri59 | 17-07-11 | 10:51

@zweibier | 17-07-11 | 10:42
Eh... lees je comment nog even terug.
En verder zou ik niet dood gevonden willen worden in die ghetto's genaamd 010 en 030, iets wat ook geldt voor 020 en 070.
Misschien heeft iemand in Brabant of Limburg iets te huur voor een schappelijk prijsje.....

necrosis | 17-07-11 | 10:50

Bassie: "Ineens had ik het: ik word korte-verhalenschrijvert!"

Doodziek Aapje | 17-07-11 | 10:50

Een half jaar een klus gehad bij de GG&GD, vlakbij Utrecht CS. Nooit problemen gehad met Marokkaanse jongeren. Of hadden ze net dat ene half jaar allemaal een snipperdag..? Angsthazen trekken wolven aan.

Theodoros | 17-07-11 | 10:50

@Bas Paternotte | 17-07-11 | 10:20 | Link | 0 reacties
Laat Joris dit maar niet lezen. Mensen hebben voor minder kaalkopjes denken al een permaban gekregen. Marokkaans Scootertuig is eerder door een huisarts omschreven als kutmarokkanan. Die huisarts was toen wethouder namens dezelfde PvdA die u probeert te vergruizen. Bovendien loopt u daar NEGEN jaar in achter. nl.wikipedia.org/wiki/Kut-Marokkaan

Vreemd trouwens dat haat tegen bepaald gedrag van een gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep soms als discriminatie wordt gezien. Als wij het niet leuk vinden door Marokkaans Scootertuig anders behandeld te worden, waarom zijn wij dan de discriminerende meerderheid? Ik vraag toch niet aan Marokkanen op een ander toilet plaats te nemen, achter in de bus te gaan zitten of niet naar school te gaan?

Kutmarokkanen discrimineren zichzelf. Ze kiezen ervoor massaal criminele feiten te plegen, ze kiezen ervoor massaal overlast te veroorzaken en ze kiezen ervoor massaal elkaar de hand boven het hoofd te houden. Samen met de idioot lage pakkans heeft dit geleid dat niet alleen kutmarokkanen, maar de hele Marokkaanse gemeenschap wordt uitgekotst door de Nederlandse samenleving. Niet alleen roomblanke Nederlanders, ook
Turkse, Surinaamse, Antilliaanse en nog 127 andere nationaliteiten hebben het gehad met kutmarokkanen die denken dat de straat van hun is en niet van ons.

De tijd dat de bevolking braaf afwacht of de overheid ingrijpt is voorbij. De overheid heeft zijn kans gehad de multiculturele samenleving te vormen en is daarin gefaald. Decennia van effectieve wetteloosheid op straat bieden volgens vele een uitstekende garantie voor de toekomst. Kutmarokkanen komen openlijk bepaalde juweliers niet meer in, een deurbeleid wat al veel langer bestaat. Openlijk wordt opgeroepen tot het vormen van knokploegen. Om het Zandvoorter strand terug te geven aan de betalende toeristen.

Het doet mij denken aan de rassenrellen in Los Angeles. nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Los_An... Ik vraag me dan af hoeveel onrust er al in de Nederlandse samenleving zit en of die onrust al genoeg energie bevat, of gaat bevatten om dergelijke rassenrellen mogelijk te maken. Dat hoeft niet perse blanken - kutmarokkanen te zijn, dat kan best Turken - Marokkanen zijn of Multicultureel Nederland versus straatjeugd. Meestal zijn de grenzen tijdens dergelijke conflicten minder duidelijk. Maar terug op de vraag: "Kunnen rassenrellen hier?" Mijn antwoord is JA.

Dan nog even een zijstraatje. Europa is mede opgericht om alle Europese landen financieel afhankelijk en verweven te maken. Dit ook ter voorkoming van een herhaling van de Eerste of Tweede wereldoorlog of andere oorlogen binnen Europa. De architecten maakten met deze Utopische gedachte 1 centrale denkfout. Als je alle grenzen weghaalt, staat dat een burgeroorlog binnen die grenzen totaal niet in de weg. Kijk naar de Rassenrellen of kijk naar de oorlogen in Joegoslavië, Noord-Ierland en Catalonië.

Feynman | 17-07-11 | 10:49

Strekking van het artikel, PvdA is een goeie politieke partij, het heeft alleen de verkeerde bestuurders.
Ik denk dat de strekking beter kan zijn, als je in Utrecht nog steeds PvdA stemt dan verdien je niet beter dan uit je huis gepest worden door scootertuig, want als de boodschap nu nog steeds niet duidelijk is.....
Darwin heeft daar een leuk boek over geschreven trouwens, hij kwam er achter dat de belangrijkste wet in de vrije natuur is wat hij noemt 'Survival of the Fittest'. Dat betekend dat de best aangepaste soort overleeft. In Utrecht lijkt het erop dat dat het scootertuig is en dat is ook een goeie zaak, want als dat niet zo was had Darwin ongelijk.

me,myself and IK | 17-07-11 | 10:48

Ik probeer pauperplekken graag te vermijden. Dus ik kom niet op kermissen.
En grote linkse steden zijn er volkomen duidelijk in dat ze geen prijs stellen op klanten die het in hun botte hoofd halen met een auto te komen. Dus probeer je geld dan maar te verdienen aan fietsers, ov-reizigers en je eigen inwoners.
Verelendung leidt tot links stemvee. En vice versa.

vetkleppert | 17-07-11 | 10:48

@fleurtje | 17-07-11 | 10:34
Inderdaad, Wolfsen en de Pvda zorgen zelf voor de polarisatie van de samenleving.
Zelfs roeptoeter Peggold ziet dat niet. Hij roept het wel, maar totaal de verkeerde kant op. Het is zijn partij en kornuiten waar de oorzaak van de polarisatie moet worden gezocht.

Maar daar ligt tevens het probleem; linksch en zelfreflectie is geen combinatie, daar hebben de bontkragen ook last van.

Rest In Privacy | 17-07-11 | 10:48

Waarom lees ik niets over de gebrekkige huisvesting van sociaal zwakkere (zigeuner-)families? Want dáár doet Aleid het dus wél weer heel goed in hè!

Negatief verhaal heur. Aleid is een groot soosjalist.

Reinaert | 17-07-11 | 10:47

GOED STUK BAS !!11!!

Gewogen en veel te licht bevonden. Het zoveelste nietszeggende en niets-toevoegende stuk over al lang bekende zaken. Kan iemand van de redactie Paternotte uit zijn lijden verlossen?

spanarchist | 17-07-11 | 10:47

En wat is je punt, Bas?

TjoemBegge | 17-07-11 | 10:47

Natuurlijk komt dat scootertuig niet naar de Parade. Rosé slempen is niet hun ding.

yamahihi | 17-07-11 | 10:47

Wij hebben absoluut geen problemen met Marokkanen.
Kampers en boeren drukken zoiets meteen de kop in...

MichieldeMuiter | 17-07-11 | 10:46

1) Goed zo Bassiehof! Eindelijk eens column waar je niet de regels door laat merken dat je overal bij geweest bent.
.
2) "het Marokkaans straattuig maakt de dienst uit op de Domstedelijke straten en grachten". Je kunt ook overdrijven zeg! Utrecht is redelijk tot goed qua leefbaarheid (ik woon in Ondiep) en het is één van de weinige steden in Nederland waar als je gaat stappen vrijwel geen Marokkanen of andere probleemzoekers tegenkomt. Als je ontevreden bent met Utrecht, vergelijk het dan eens met Rotterdam, Amsterdam of Den Haag. Veeeel erger!

Anti links/rechts | 17-07-11 | 10:46

@MichieldeMuiter | 17-07-11 | 10:33
Ze kunnen 't wel maar ze zijn er te lui voor en bovendien is 't een slecht vluchtvoertuig na een beroving.

stekelige | 17-07-11 | 10:45

We kunnen er met zijn allen wel schande over blijven roepen dat Aleid gewoon op vakantie gaat maar voor hem is dat de normaalste zaak van de wereld. Aleid is duidelijk geen burgemeester die graag werkt. Hij zit daar absoluut niet voor de bevolking. Dat is iedereen al lang duidelijk. Aleid heeft dikke schijt aan iedereen, behalve waarschijnlijk de mensen in zijn directe omgeving, die hij nodig heeft om in zijn dikke auto te kunnen blijven rijden en zijn machtige positie, waarin hij geen reedt uitvreet, te blijven behouden. Aleid kan beter Aleid heeft schijt (aan de weldenkende hardwerkende burger) genoemd worden.

doenormaal! | 17-07-11 | 10:44

Utrecht is een voorbeeld geworden van welke kant het land en/of stad opgaat zodra een dhimmi van Pvda afkomst het bestuur van zo'n stad in handen krijgt.

De negatieve verrijking van de multiculturele samenleving viert dan hoogtij waar - onder leiding van in dit geval Aleid Wolfsen - de politie zich nauwelijks mee mag bemoeien.

De teloorgang van de Westerse cultuur met normen en waarden is dan reeds in gang gezet door een slecht gemanierd uitheems volk wat geen strobreed in de weg wordt gelegd om hun asociale praktijken verder te praktiseren in de samenleving waarbij vele slachtoffers veroorzaakt worden.
Dat allemaal onder het toeziend oog van Aleid Wolfsen, slachtoffers mogen blijkbaar ingecalculeerd worden van Aleid, want het uitheemse volk moet koste wat het kost te vriend worden gehouden.

Dat de autochtonen dagelijks gezwicht gaan onder de terreur en pesterijen van het uitheemse volk interesseert de Pvda/D66/GL niet, want - zoals het Linksch het benoemt - zit het tussen onze oren. Het is maar een gevoel. Homo's wegpesten, gedwongen verhuizingen, fluimen opvangen, je vriendin voor hoer uit laten schelden, je in elkaar laten rossen zonder aanleiding, het is allemaal maar een gevoel aldus de Pvda.

Het is onbegrijpelijk dat een bestuurder als Aleid Wolfsen - burgemeester is toch 'burgervader' - op zo'n positie kan blijven zitten.

In Utrecht hadden minstens tientallen bontkragen al lang opgesloten moeten worden en voor minstens 2 jaar van de straat af moeten zijn. Maar nee, niet zolang Aleid aan het stuur staat.

Daarom, Aleid & zijn bende aan het roer is de totale ondergang van normen en waarden en ongelimiteerde vrijheid van asociaal uitheems gedrag.
Dat is blijkbaar de verrijking van de Nederlandse samenleving volgens begrippen van de PvdA.

*kots*

Rest In Privacy | 17-07-11 | 10:44

zweibier | 17-07-11 | 10:42 Ik lees 'm nou voor de derde keer. Het blijft een rare zin.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 10:43

Whoops te hard gezopen gister.
Utrecht en Amsterdam*

zweibier | 17-07-11 | 10:43

Nou dertig jaar geleden trok de kermis ook al grote groepen aso's, paupers en ander onrendabel volk aan, hoor.
Niets nieuws onder de zon. De mocro's zijn alleen wat extremer.

de Bree | 17-07-11 | 10:43

Nog even en Utrecht en Rotterdam passen kunnen samen genoemd worden met Rotterdam. Een stad waar je alleen naar toe gaat als het echt moet.

zweibier | 17-07-11 | 10:42

Kermis is sowieso iets voor paupers geworden. 30 jaar geleden misschien nog vermaak. Mijn dochters mogen er niet komen. In mijn tijd kon je proberen rotzooi te trappen, maar werd je snoeihard van het terrein verwijderd. Je deed het dan ook gewoon niet. Omdat je wist dat het consequenties ging hebben voor je gezondheid.

Castle Bravo | 17-07-11 | 10:40

Ik vraag me af wat er gebeurd in zo'n wijk wanneer er daadwerkelijk wat gebeurd, nu is het alleen al schrikken van aanwezigheid van niet-westerse allochtonen. Hoe zouden die mensen uit deze wijk reageren wanneer ze hier dag en nacht in 1 straat mee moesten leven? Ik zou overigens een PvdA Burgemeester niet zo snel vervangen door weer een PvdA burgemeester, geloof niet dat je daar beleid mee oplost.

Meri59 | 17-07-11 | 10:37

MichieldeMuiter | 17-07-11 | 10:33
Geld voor een scooter hebben ze ook niet.

Cuyahoga | 17-07-11 | 10:37

@petethemeat: Er valt blijkbaar niks nuttigs te schrijven dus valt Bas maar terug op Aleid-bashen...

bvdbos | 17-07-11 | 10:37

Scooters niet verbieden, maar leeftijdgrens naar 18 jaar. Dan is het niet meer stoer om op zo'n herrie-ding te rijden, want dat laat dan zien dat je geen geld hebt om een auto te bekostigen.

de Bree | 17-07-11 | 10:36

Veeg een handvol incidenten op een hoop, voeg Marokkanen en Aleid Wolfsen toe en hoop op een hoop reacties.

Zonde van de moeite Bas. Alles is al een keer aan bod geweest hier.

zeg maar jansen | 17-07-11 | 10:36

Bas is geschrokken van mensen met een kleurtje? Lijkt wel alsof je een dorp in Limburg woont...

bvdbos | 17-07-11 | 10:35

Voor het eerst snap ik een stukje tekst op Geenstijl niet, zelfs na twee keer lezen.

We weten nu allemaal wel dat Geenstijl tegen Aleid Wolfsen is, maar bovenstaand stukje tekst slaat echt helemaal nergens op. Is iedereen op de redactie op vakantie en is de stagiair aan het pennen geslagen of zo?

petethemeat1 | 17-07-11 | 10:35

Vink eens allochtonen bij de vierdaagse in Nijmegen af,een memoblaadje is dan ook groot genoeg.

Dropke | 17-07-11 | 10:35

Wolfsen zorgt voor zeer veel onrust onder de bevolking,als je bij een bedrijf werkt ,was je allang weggeschopt,maar bij de regering mag je gewoon blijven zitten.Het bewijst de vriendjespolitiek en onkunde van al die lui met een pak aan die zelf niks maar dan ook helemaal niks kunnen,en proberen de mensen met flutregeltjes en betuttelen in de pas te houden.

fleurtje | 17-07-11 | 10:34

Verbied gewoon scooters, dan komen ze ook niet bij jou in de buurt. Geld voor een auto hebben ze niet en fietsen kunnen ze niet...

MichieldeMuiter | 17-07-11 | 10:33

Vraagt zich wederom af: waar zijn de intellectuele, vooraanstaande marokkanen om dit verwerpelijke gedrag te veroordelen? Waar zijn de PvdA-ers om deze burgemeesters publiekelijk aan te vallen? Enz.
.
Wolfsen toont typisch regenten-mentaliteit: lak aan de burger, zolang de eigen zakken gevuld worden.
.
Je vraagt je dan nog steeds af: waarom stemmen mensen nog op de PvdA? Kijk als je voor PvdA stemt moet je ook niet verwachten dat ze nog wat voor je doen.

Suriboy | 17-07-11 | 10:33

Dus Nederland moet gered worden door ándere PvdA bestuurders?
Mijn insteek is een iets radicalere: wég met de riffers en wég met de meeheulende verraders.

de Bree | 17-07-11 | 10:33

Je kan toch op zijn minst verwachten dat de 4e stad van Nederland een snel reagerende gemeenteraad heeft, die ook tijdens de vakanties klaar staat om adequaat te antwoorden op maatschappelijke problemen. Dit krijg je nou met een burgemeester die al meerdere dogma's heeft opgelopen in zijn miserabele bestaan. Hoe kan een mens zo blind zijn? Als ik in zijn positie zat was ik allang van de Dom gesprongen.

Wittesnelheid | 17-07-11 | 10:33

CynicalBastard | 17-07-11 | 10:28
Er is nog een variant:

An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last.
Sir Winston Churchill
British politician (1874 - 1965)
www.quotationspage.com/quote/39007.htm...

pijnstiller | 17-07-11 | 10:32

"Hier is maar één passende oplossing: snijd zijn buik open als hij slaapt, stop hem vol met straatklinkers, dan dichtnaaien en in de Vecht flikkeren" aldus de heer de Jager uit Grootenbosch.

Cuyahoga | 17-07-11 | 10:32

Aan de snelweg hier buiten het dorp staat een bord "Utrecht 144 km". Konden de Utrechters ook maar zo ver van hun Burgemeester wonen. Mannen die Aleid heten zijn vout, heul erg vout.

[[[Mad.doC]]] | 17-07-11 | 10:31

30 augustus duurt inderdaad nog best lang, maar ja Aleid moet natuurlijk ook uitrusten van zijn krachtdadige optredens.
Voordeel is wel dat die woordvoerster van Aleid tijd heeft om de pukkel bij haar mond te laten verwijderen. In wezen staat die pukkel symbool voor alles wat er mis is in het besturen van Utrecht: schaamteloos en schofferend naar de burger.

Onderbuik | 17-07-11 | 10:31

En ik maar denken dat Almere erg is

Dhr. W. Anhoop | 17-07-11 | 10:30

Poeh! Wat een Geenstijl-onwaardig schrijfsel. Schrik d'r van...

Keimpsk | 17-07-11 | 10:29

Waar gaat dit over??
Wat wil je in hemelsnaam met dit stukje bereiken?
Dat Marokkanen op scooters rottuigh was wist ik al en dat de PvdA incompetent en egoïstisch was ook.

de Bree | 17-07-11 | 10:29

+1 voor de afsluitende zin. Mooie samenvoeging van de motto's van 2 partijen die zich die zin ter harte zouden moeten nemen.

CynicalBastard | 17-07-11 | 10:28

Het moet inderdaad anders!
Zet eens een NIET-pvdA persoon (m/v) op het pluche en laat de ME eens een keer alle frustraties van zich afmeppen voordat Bas' doomscenario werkelijkheid wordt.

necrosis | 17-07-11 | 10:28

Het leven is heerlijk buiten Utrecht.

prikkel123 | 17-07-11 | 10:26

Aleid gaat het nog ver schoppen in de politiek, mark my words... dit soort ratten krijgen altijd wel weer een politiek getint baantje al falen ze nog zo hard...

DaveDH | 17-07-11 | 10:26

Gelukkig wonen er wel veel lekkere studentes in Utrecht. Dat maakt het nog een beetje de moeite waard.

Mordax | 17-07-11 | 10:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl