Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TDF LIVE. PYRENEEËN DES DOODS

rolladereetdtd.jpgHet is koers. Afgelopen met die poepchinees etappes met miljoenpoet verdienende mooiboys die zich in het peloton schuilhouden. Vanaf vandaag is het man tegen man, man tegen berg en zwaartekracht tegen ons allen. We gaan drie dagen hartstikke heroïsch deaud in het hooggebergte. Check bergetappes. Monsterklimmen en doodenge afdalingen met honderd aan het uur. Hors catégorie heldendom & kapotdood sterven op de hellingen des doods. Gansch het land aan buis & ether gekluisterd, miljoenenschade aan onze economie door tourglurend personeel, dat in de baas zijn tijd zit te nagelbijten wegens pedalerende reclamezuilen op kale Pyreneeënpukkels. Zet u schrap voor een drietal molenaars met namen als Hourquette d'Ancizan (1), Tourmalet (HC) en Luz Ardiden (HC). LIVE gewauwel van komisch duo Ducrot & Dijkstra op Johnny24. Oude vertrouwde audiotourflitsen op GioLippensFM. Meer livestreams ICI. Razendsnelle ter zake kundige twitter updates hiero of via het neefje van De Neel. Heren grimpeurs, wij groeten U; Hoogerland, Contador, Schleck, Basso, Evans, Die Malle Fransoos, die er vandaag voor gaat omdat het 14 juli is danwel die trololo Bask, Schleck, Cunego, Sanchez, Karpets, Gesink & zij die gaan sterven. Here we are now. Entertain us... Update: Merde. Gesink piert deaud op de Tourmalet. Update: Sammie Sanchez wint. Fukléér houdt het geel. Contadope krijgt klapjes. Laurens ten Dam 18de op 2 minuten. Hoogerland en Gesink vooralsnog kwijt. UITSLAG.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist en opgerot-

Crusade | 14-07-11 | 20:26

-weggejorist-

linksefransen | 14-07-11 | 18:57

17:45? En dit moest op het podium komen? Hoe kan iemand zo slecht in vorm zijn als het erop aankomt, lekkere voorbereiding blijkbaar....

TheDubliners | 14-07-11 | 18:06

Gesink op 17:45 binnen, toedels.

Jackanders | 14-07-11 | 17:39

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 17:11
Nee Hölzenbein, dat vind ik niet erg.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 17:15

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:56
Noemt men dat in de volksmond niet gewoon provocatie? Ondoordacht eigenlijk nooit of zelden, er zit altijd iets achter.

En vind je het erg als ik termen als niet-mainstreamen en wear-out niet gebruik? Gewoon Nederlands is moeilijk zat en zelfs Engelsen hebben moeite met de betekenis van wear-out.

Hölzenbein | 14-07-11 | 17:11

Krijgen we zodadelijk nou godverjoeme WEER een massasprint?

Symmachus | 14-07-11 | 17:00

@Jackanders | 14-07-11 | 16:54
Maar bied maar eens weerstand.. Pfoe, ik geef het je te doen.

Überbottehork | 14-07-11 | 16:56

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 16:46
Vanzelfsprekend geef jij mij gelijk.

En oja, ongevraagd dien ik je van een klein advies. Een tegengeluid, niet-mainstreamen, prima, graag. Maar ben beducht voor het wear-out effect. En jouw 'reactie-uitlokken' lijkt soms ietwat opzichtig en ondoordacht, en daarmee schiet het zijn doel voorbij.
Doe er je voordeel mee.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:56

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:49
De ellende begint al bij de borstvoeding natuurlijk, is ook pure doping.

Jackanders | 14-07-11 | 16:54

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:53
:-)

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:54

@Hölzenbein | 14-07-11 | 16:52
LOL!
*ik ontken alles*

Überbottehork | 14-07-11 | 16:53

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:49
OK OK ik geef me verloren. Hier kan ik niet tegen op.

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:52

@Hölzenbein | 14-07-11 | 16:46
Zal ik eens een stelling poneren:
Reaguurders die gebruik maken van Wikipedia, de Dikke van Dale en andere hulpmiddelen zijn dopingzondaars.
;-)

Überbottehork | 14-07-11 | 16:49

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:42
O bedoel je het op die manier. Ja, daar geef ik je gelijk in. Ik lok wel vaker wat uit bij pvv-devootjes (mooi woord trouwens). Maar als mensen over hun eigen domheid vallen moet ik er toch wat van zeggen. Doen ze bij mij ook. Soms terecht, soms onterecht. Maar dat is de 'sport' van discussie en helemaal zonder doping ;).

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:46

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:35
Cool, bedankt. Dan is het beeld op de site dus toch een soort van bruikbaar.

Symmachus | 14-07-11 | 16:43

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 16:28
Je doet niet lullig, Hölzenbein.
Enkel zie ik het additivum "rechtse" bij jou veelvuldig terugkomen. Met reden, of niet. Daar kijk ik nooit naar.

Jij krijgt de pvv-devootjes, en wat dies meer of minder zij, en masse over je heen. En dat is het effect dat jij doorgaans beoogt – althans, dit gaf jij recentelijk zélf nog aan. "Een reactie uitlokken", en dat herhaalde me meermaals.

Niets mis mee. Maar kom mij niet vertellen dat dit niet klopt.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:42

@zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:38
Je kan ook niet gaan zitten katten op elkaar en gewoon discussieren. Holz en ik hebben zelfs een soort consensus bereikt v.w.b. doping in het peloton. Valt best mee te lullen, maar dan moet je het wel doen.

Überbottehork | 14-07-11 | 16:40

Überbottehork | 14-07-11 | 16:36 Vier uur geleden vond ie het al niks. Maar wel blijven hangen en zeuren.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:38

@zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:34
@hölzenbein

Agree to disagree. Voorjekijkendoorlopen.

Überbottehork | 14-07-11 | 16:36

@Symmachus | 14-07-11 | 16:32
Zitten in een bus met een stuk of 27 renners. Zal een minuut of 4 of 5 zijn nu.

Überbottehork | 14-07-11 | 16:35

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:33 Niet zeiken jij.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:34

Gesink moet nog zijn best doen om op tijd binnen te komen

Bolesmales | 14-07-11 | 16:34

@zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:30
Bemoei je met je eigen trut.

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:33

Hoe ver liggen Hoogerland en Gesink eigenlijk achter nu? Kan hier alleen op LeTour.fr kijken, en daar zie je niet zoveel...

Symmachus | 14-07-11 | 16:32

Waarom wordt er eigenlijk nergens, zowel bij de Avondetappe als dat flut RTL-7 programma, aandacht besteed aan Rob Ruijgh? Met afstand de beste Nederlander, goede klimmer, jonge renner en toch hoor je helemaal niets over hem, behalve dan keer als Gesink moet lossen.

En terwijl ik dit schrijf, hebben ze het nog steeds over Gesink terwijl die inmiddels minuten achterstand heeft. GVD ik wil ROB!

Ooit_IgorTheHorrible | 14-07-11 | 16:30

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:28 hou sop met zeiken.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:30

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:18
Wil niet lullig doen, maar het klopt gewoon niet wat je over mij zegt.

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:28

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:07 : Ach, do as you like and have fun! Niks tegen natuurlijk.
Je hebt mazzel, ik heb indertijd Joop Zoetemelk de Tour nog zien winnen. Ok, ik was toen nog erg jong maar toch, opa heeft het op tv gezien. ;)

Dat was toen in de tijd dat ze nog gewoon een aardige vent als afscheidscadeautje de Tour gunden. :0

TM | 14-07-11 | 16:26

Witte trui en bolletjestrui weg, toppie.

James St John Smythe | 14-07-11 | 16:25

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:20
Het schavot. LOL

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:25

@ zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:20
Nou, meer in termen van "vandaag wordt het niets meer" en "volgende week komen de Alpen nog". Ergo, het klassement is verkeken voor die Geesink – NU al.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:22

@Hölzenbein | 14-07-11 | 16:17
Ha, ik zit 3 weken onderuit op de bank te winnen. Ist mir egal wie er in het geel op het schavot in Parijs staat, als het Andy Schleck maar is :-)

Überbottehork | 14-07-11 | 16:20

Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:19 Ja, wat is dat? Tien minuten of zo?

zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:20

@ zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:12
Realiteitszin kan je die Frans Maassen niet ontzeggen.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:19

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 15:57
Dan komt die gedachte wel erg veelvuldig bij jou op. Maar dat kan.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 16:18

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:03
"Ik ben naief en hypocriet, maar godverdomme ik geniet.

Mooi dat je enthousiast bent :)

Dan winnen misschien toch nog de besten die niets met die zooi (doping) te maken hebben. Ik hoop het.

Hölzenbein | 14-07-11 | 16:17

Geesink op twee kilometer van de koploper.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:12

@Überbottehork | 14-07-11 | 16:03
Och, zolang niet tijdens de Tour of achteraf 150 van de 196 namen uit de uitslag geschrapt dienen te worden wegens dopinggebruik, moet je er van uit kunnen gaan dat het wel meevalt met al die spookverhalen.

Jackanders | 14-07-11 | 16:12

@TM | 14-07-11 | 16:03
Ik snap wat je bedoelt, maar, waarschijnlijk omdat ik de tijd van Lemond en daarvoor niet bewust heb meegekregen, heb ik totaal geen problemen met tactiek en strategie. Ik weet niet beter en heb het altijd mooi gevonden. Vroeger was alles beter, maar toen was ik er nog niet, dus #care.

Überbottehork | 14-07-11 | 16:07

oranje kaart zet op ruighe rob

hetluis | 14-07-11 | 16:07

@Überbottehork | 14-07-11 | 14:08 : Kijk, ieder zijn meug hoor, maar ik ben jaren geleden afgehaakt toen ze die wielerploegen strategisch gingen samenstellen. Je weet wel; met knechten en zo. Nou had je ook al knechten in de tijd van Kneteman maar dit werd belachelijk. Rit na rit lekker rustig uitrijden en met je maten er voor zorgen dat er niemand kon demarreren en zo.

Het hield voor mij echt op toen het niet langer ging om wie het hardste kon fietsen maar om wie er de slimste ploeg bij elkaar kreeg.

En dan had je ook nog eerst Lemond en daarna uiteraard Armstrong. Die laatste reed bijna niks meer behalve de Tour De France en maakte de Tour vervelend. Daar is tie weer..... Dat werk.

Oh well, I'd rather go bowling. En da's met dit weer ook nog eens een stuk prettiger. ;)

TM | 14-07-11 | 16:03

@Hölzenbein | 14-07-11 | 15:55
Met "Call me ignorant" geef ik alleen aan dat ik wel inzie dat het enigszins naief is, zo van: steek je kop in het zand en doe alsof er niks aan de hand is.
Gek genoeg wel, ja. Het gaat om de spanning op het moment dat het gebeurt, de verschillende klassementen en verschuivingen daarin. De etappe van vandaag, hoe spannend ook, zal me morgen in herhaling niet half zover op het puntje van de bank krijgen. De valsspelers worden er achteraf uitgepikt en zo komt uiteindelijk ere toe wie ere toekomt. De spanning tijdens, daar moet ik het van hebben, de prijzen achteraf, dat is voor de renners.
Op dopinggebruik en de controle daarop heb ik toch geen invloed, dus laat ik genieten van de beelden die me toekomen, en het onbetaalbare commentaar van Herbert & Ducrot.
Tot slot heb ik als lichte Francofiel sowieso moeite met kritiek op de Tour.

Ik ben naief en hypocriet, maar godverdomme ik geniet.

Überbottehork | 14-07-11 | 16:03

Na elke berg komt een dal.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 16:02

Gesink gaat nooit de tour winnen. Valpartijen en verwondingen ok dat is een gegeven, maar een potenieel tourwinnaar moet door die pijn heen kunnen bijten. Hogerland probeerde tenminste iets al moest hij dat al vrij snel bekopen met te moeten lossen.

The Evil One | 14-07-11 | 16:01

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:42
Zo stelselmatig is dat niet. Het ironische "is een rechtse hobby van me" gebruik ik voor het eerst omdat jouw tegel mij daar aan liet denken.

Hölzenbein | 14-07-11 | 15:57

Hmmm.. jammer Gesink..

Kabila de stijlloze | 14-07-11 | 15:55

@Überbottehork | 14-07-11 | 15:43
"Call me ignorant, maar over doping denk ik niet na als ik ze met de tong op het stuur zo'n berg op zie klappen."

Dat doe ik niet je ignorant noemen. Maar geniet je er ook nog zo van dat de winnaar die van te voren met de tong op het stuur zo'n berg op rijdt als eerste door de finish gaat en men er naderhand achter komt dat ie doping genomen heeft?

Hölzenbein | 14-07-11 | 15:55

Non de ju Gesink. Even je ballen bij elkaar rapen en doortrappen. Bijna iedereen is gevallen, je hebt een van de duurste ploegen om je heen, neem je verantwoordelijkheid.

Ach, ik weet ook wel dat het er gewoon niet meer inzit. Maar het is ook altijd wat met die vent.

Sjors W. | 14-07-11 | 15:51

en geesink is stervende

hetluis | 14-07-11 | 15:51

Die Leopards trappen gewoon even alle subtoppers eraf.

Überbottehork | 14-07-11 | 15:49

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:47
Ah. Helder. Dus een verband is er eigenlijk niet.

Überbottehork | 14-07-11 | 15:48

@ Überbottehork | 14-07-11 | 15:44
Die toevoeging dient enkel een reactie op te roepen, beetje dat Vrienden-van-Pim-spasme zeg maar.
En daarin lijkt het me soms beheurlijk functioneel.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:47

@Überbottehork | 14-07-11 | 14:43
Beetje overmoedig, toch..
Hoogmoed, val, u kent het.

Überbottehork | 14-07-11 | 15:46

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:42
Over die rechtse toevoeging, wie kan mij het verband uitleggen tussen rechts/links-verhoudingen en de Tour de France? Serieus, ik tast in het duister.

Überbottehork | 14-07-11 | 15:44

@Hölzenbein | 14-07-11 | 15:39
De mens is zwak, Hölz, altijd, overal zullen er sporters zijn die niet genoeg zijn, maar alles in de waagschaal willen stellen om de beste te zijn. Dan maar spuiten. Het besef dat 'anderen het toch ook doen' trekt de volgende groep over de streep om te zondigen. Ik blijf het hoe dan ook een wereldprestatie vinden, zo'n Tour rijden. Call me ignorant, maar over doping denk ik niet na als ik ze met de tong op het stuur zo'n berg op zie klappen. Om het over de spanning in de dalingen (met krankzinnige snelheden) nog maar niet te hebben.
Duidelijk?

Überbottehork | 14-07-11 | 15:43

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 15:24
En oja, to troll, or not. Dat gaat volledig aan mij voorbij.
Jij komt hier al een tijdje. Ik ook. Staat me niet bij dat veelvuldig in een discours met jou gestapt ben.
Wellicht uit desinteresse, maar waarschijnlijk ben ik het gewoon vaak niet genoeg oneens met jou.

En met die stelselmatige "rechtse" toevoeging kom je d'r bij mij iig niet kerel.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:42

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:38
Hölzenbein | 14-07-11 | 15:39

Hölzenbein | 14-07-11 | 15:40

@Überbottehork | 14-07-11 | 15:32
Er is niets mis met mensen die wielrennen een mooie sport vinden. Ik beweer alleen dat het dopingjunks kijken is en ik vraag mij af wat dat dan met sport te maken heeft. Iedereen lult maar wat of geeft commentaar maar een fatsoenlijk antwoord is er niet. Wel vragen met vragen beantwoorden of vermoedens over mij uiten, of dingen al bepalen die ik zou doen, of niet doen. Daar gaat het helemaal niet over... Dus nog eens. Wat heeft het overmatige gebruik van doping in de tour met sport te maken? Duidelijk?

Hölzenbein | 14-07-11 | 15:39

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 15:24
Een hobby. Verklarend. Bepaald professioneel doet het niet aan.

Even een methodologische 1-on-1; de vooronderstelling poneren "Ik vermoed dat ALLE wielrenners in de Tour dope gebruiken", KAN. De aanname "ALLE wielrenners in de Tour gebruiken dope", zonder ook maar énige validering, KAN NIET.

Nog afgezien dat je de bewijslast eenvoudigweg bij derden legt natuurlijk.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:38

@Hölzenbein | 14-07-11 | 15:31
Zelden.

Überbottehork | 14-07-11 | 15:32

@Hölzenbein | 14-07-11 | 15:24
Leg jij me maar eens uit wat er mis is met mensen die wielrennen nu eenmaal een mooie sport vinden. Over bedrog d.m.v. doping hoef je niet te beginnen, is iets van alle sporten. Daarna mag je me vertellen hoe snel jij denkt de Alpe d'Huez te kunnen bestijgen, met of zonder doping mag je zelf weten. Daarnaast zou ik graag je visie lezen aangaande benaderbaarheid van de wielrenners, dit in tegenstelling tot vele andere sporters. Daarnaast weet jij misschien ook wel de vinger op de psychologische plek te leggen v.w.b. de keuze om wel of juist geen doping te gebruiken.
Knock yourself out, son!

Überbottehork | 14-07-11 | 15:32

@Überbottehork | 14-07-11 | 15:28
Nee hoor. Ik troll niet. Jij?

Hölzenbein | 14-07-11 | 15:31

@Hölzenbein | 14-07-11 | 15:24
Lekker aan het trollen, Hölzie?

Überbottehork | 14-07-11 | 15:28

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 14:25
Het is een rechtse hobby van me. Klopt het niet dat wielrenners in de tour overwegend doping gebruiken?

Hölzenbein | 14-07-11 | 15:24

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:15
Heb je het linkje gezien? nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
( o.a. gedeeld door vrind Heau even | 14-07-11 | 12:31)

Überbottehork | 14-07-11 | 15:20

@ Überbottehork | 14-07-11 | 15:11
Proest, fantastisch toch zo een opmerking?!

Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:15

@F. von Zeikhoven | 14-07-11 | 15:12
LOL! Mooie anekdote, von Zeikhoven!

Überbottehork | 14-07-11 | 15:14

Van het dopingfront valt deze Tour ook weer geen reedt aan plezanterie te verwachten. De Gendarmerie heeft kennelijk een parcoursverbod gekregen naar die EPOmaniaccale bloedjacht op alles wat los en vast zat en ook maar een millimeter beweging vertoonde. Cees Priem schandalig dagenlang gebastilleerd zonder veroordeling te kunnen scoren. Nee, iets uit 0031 heeft het Le Président de Pays tres bon uit de doeken gedaan. Weg met die franse wouten. Maar goed, doping lijkt er deze Tour ook helemaal niet te zijn, in de mannekes fiets...
Dan maar even terugdenken aan Lucien van Impe die na onderzoek van zijn ingeleverde plas eind jaren 70 de hartelijke felicitaties van de piskijkers in ontvangst mocht nemen. Hij was namelijk meetbaar zwanger gebleken. Althans zo duidde de plas van mevrouw Van Impe die de rappe edoch niet zo slimme Belg onder zijn oksel vandaan toverde...

F. von Zeikhoven | 14-07-11 | 15:12

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:08
"En inderdaad, als je daar rechtdoor schiet......"
"Dan daal je nog harder"

Überbottehork | 14-07-11 | 15:11

Bandjes te hard?

Jackanders | 14-07-11 | 15:09

Pffff, die Thomas.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 15:08

Zelfs met 1 been zou Hoogerland mij er nog vanaf fietsen zo'n berg op :-)

TheDubliners | 14-07-11 | 14:49

En Hoogerland is weg. Chapeau!

Symmachus | 14-07-11 | 14:45

De man met de stalen kloten gewoon in de aanval, wat een held.

dappre_strijder | 14-07-11 | 14:44

Johnny is de nieuwe Regilio Tuur. Die de nieuwe Leen is. Die de nieuwe Chuck Norris is.

Nietvoordekat | 14-07-11 | 14:44

ondertussen probeert hoogerland zijn hechtingen eruit te knallen

hetluis | 14-07-11 | 14:44

@TheDubliners | 14-07-11 | 14:41
Hij heeft, weliswaar bekraste, maar toch goede benen.

Überbottehork | 14-07-11 | 14:43

Courage! Courage!
Ik zeg: Hoogerland als eerste boven op de Tourmalet. Zo ja: hoe onsterfelijk kun je jezelf maken?

Überbottehork | 14-07-11 | 14:43

En Hoogerland probeert gewoon aan te vallen. Volledig kansloos maar toch leuk...

TheDubliners | 14-07-11 | 14:41

Biff Eagleburger | 14-07-11 | 14:19,
Betse Biff, neem maar van mij aan dat er geen Fransman is die goed genoeg is om vandaag op de Luz-Ardiden als eerste boven te komen.

Jan Vlag | 14-07-11 | 14:40

Komisch duo van de NOS "Op de kant, op de kant, op de kant. Prijsvraag. Op de kant. Mijn buurvrouw op haar kant" Vervolgens 30 verkeerde namen noemen.
Geef mij dus maar den Belg.

Kamervraag | 14-07-11 | 14:31

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 14:00
Ik doelde dan ook louter op het poneren van polariserende stellingnamen.

Overigens lijk jij daarin soms een ietwat eigenaardige predispositie te hanteren; "totdat je het tegendeel bewijst klopt mijn stelling".
Aldus doe jij een aanname, zonder énig empirisch bewijs classificeer jij deze als feitelijk juist, en legt de bewijslast bij anderen neer.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 14:25

@Jan Vlag | 14-07-11 | 13:33

Geen idee, maar na dat 'auto-ongeluk' zie ik dat gewoon gebeuren, al moeten ze het peloton bombarderen.

Biff Eagleburger | 14-07-11 | 14:19

Tourmalet wordt vast spannend, vooral op de Quatorze Juillet. Lijkt me waarschijnlijk dat een Fransman gaat winnen.

Graaf Kinterslaas | 14-07-11 | 14:08

@TM | 14-07-11 | 14:05
Tot aan die bizarre valpartij was het grootste nieuws dat er wéér een Nederlander meezat in een ontsnapping. Niemand had erop gehoopt dat zo'n debiel 2 man van de fiets zou stampen. Was het niet gebeurd, dan hadden we het enkel gehad over de aanvalslust van de Nederlandse renners.
Maarja, hadden, als, indien. Liever-koekjes worden niet gebakken.

Überbottehork | 14-07-11 | 14:08

Sorry Pritt, maar niet 'het ganse land'. Ik kan al 25 jaar geen fietsen meer *zien* op de tv. Toen ze begonnen met al die wielerploegen die alleen maar taktisch en strategisch aan het fietsen waren hield het voor mij op.

Daarbij; het grootste nieuwe dit jaar was een valpartij. En ik vroegah maar denken dat het ging om wie het snelste kan fietsen.

TM | 14-07-11 | 14:05

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 13:35
En omdat dit een Pyreneeënetappedraadje (mooi scrabble woord) is heb ik het over het gebruik van doping. Compleet on topic. Dus?

Hölzenbein | 14-07-11 | 14:00

Überbottehork | 14-07-11 | 13:36
Vies ventje, die Maarten.

;

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:37

@Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:35
Juist, en je karretje in de poep rijden.. Ach, jeweet.

Überbottehork | 14-07-11 | 13:36

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 13:26
Ik zal mijn webcam uitschakelen de volgende keer, sorry.

Jackanders | 14-07-11 | 13:35

@ Hölzenbein | 14-07-11 | 13:30
Maar sommige dingen dóe je gewoon niet, Hölzenbein.

En dit is een Pyreneeënetappedraadje. Period.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 13:35

Überbottehork | 14-07-11 | 13:32
Dus stoempen is eigenlijk fisten..

Man man..

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:35

lilluke halve hoan | 14-07-11 | 13:31
Wat let u.

As we speak, geyle kippetjes op PassieXXX.

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:33

@winterpeen | 14-07-11 | 12:28
Ja en die banner over browsers bovenaan.

Tijd voor de bikkels (al dan wat opgekrikt met wat middeltjes maar who cares)!

neworder | 14-07-11 | 13:33

@Biff Eagleburger | 14-07-11 | 13:04
En dan moet jij mij maar eens vertellen welke Fransman jij denkt dat er kan winnen vandaag dan?

Jan Vlag | 14-07-11 | 13:33

@Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:30
Hij schijnt zo af en toe flink te stoempen. Arme mevrouw Ducrot.

Überbottehork | 14-07-11 | 13:32

Nee Herbert, ik wil dat niet weten.

En toch maar lullen, zwatsen over 1 of ander klooster.

Stoempen, pierewaaien !

Allez!

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:32

Hier alleen Wuyts en de Cauwer, van Ducrot en Dijkstra wordt ondergetekende chagrijnig!

Jan Vlag | 14-07-11 | 13:31

Wat ik niet begrijp is dat hele volksstammen voor de tv hangen en naar een stel fietsers zitten te staren.....
Is gewoon niet mijn ding...

lilluke halve hoan | 14-07-11 | 13:31

Zou Maarten eigenlijk thuis nog Linkeballen ?

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:30

@Parsons | 14-07-11 | 13:14
Nou ja, jij je mening, ik mijn rust.

Hölzenbein | 14-07-11 | 13:30

@Pa Cartwright | 14-07-11 | 13:26
Daar had ik me, onterecht zo blijkt nu, ook al over verbaasd. Verspilde verbazing, toch zonde.

Überbottehork | 14-07-11 | 13:28

@Jackanders | 14-07-11 | 13:21
Is dat ook weer opgehelderd!

Überbottehork | 14-07-11 | 13:27

@ Überbottehork | 14-07-11 | 13:19
Neejoh, deze Jackanders had het snot voor de ogen van tomeloze woede na het Hoogerlanddebacle.

Pa Cartwright | 14-07-11 | 13:26

@Überbottehork | 14-07-11 | 13:19
Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt.

Jackanders | 14-07-11 | 13:21

@Jackanders | 14-07-11 | 13:16
Ik kan de verkeerde Jack voor me hebben, maar jij had toch een broertje dood aan wielrennen?

Überbottehork | 14-07-11 | 13:19

Vuurwerk.

Cabyon | 14-07-11 | 13:15

@Hölzenbein | 14-07-11 | 13:02
Integendeel.

Parsons | 14-07-11 | 13:14

"Ze komen als een klap in je gezicht. Je rijdt een hoekje om en ineens liggen ze daar."

Überbottehork | 14-07-11 | 13:14

*plopp*

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:07

@Uberbottehork | 14-07-11 | 12:23
ZOMG....60KM klimmen :|

Symmachus | 14-07-11 | 13:06

*plopp*

Centauri | 14-07-11 | 13:05

@Superior Bastard | 14-07-11 | 12:58
OK. Zo kan je er inderdaad ook een handvat aan lullen. Heb ik zo nog niet bekeken.

Hölzenbein | 14-07-11 | 13:04

De winnaar is een Fransman. Waarom? Le Quatorze Juillet...

Biff Eagleburger | 14-07-11 | 13:04

@StinkendeRoede | 14-07-11 | 12:58
Dit zeg je onder elk wielrentopic. Het wordt wat saai, zo.

rara | 14-07-11 | 13:02

@Parsons | 14-07-11 | 12:59
Totdat je het tegendeel bewijst klopt mijn stelling. Heeft niets met plezier ontnemen te maken.

Hölzenbein | 14-07-11 | 13:02

De Tour wacht op niemand.

*wacht met broodje eten*

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 13:02

@guinnessdude | 14-07-11 | 12:57

het is nogal technisch, maar je zou kunnen proberen een VPN verbinding op te zetten met Nederland (werk je voor een Nederlands bedrijf?). Dan het internet verkeer via die verbinding laten lopen. Dan gaat het werken....

Zo doe ik het altijd als ik in het buitenland zit.

tisallemaalwatzeg | 14-07-11 | 13:01

@landlopertje | 14-07-11 | 12:51
Wie zegt dat die niet stijgen?

Che_cuevara | 14-07-11 | 13:01

@StinkendeRoede | 14-07-11 | 12:58
Je HOEFT niet te kijken heur.

Überbottehork | 14-07-11 | 13:00

guinnessdude | 14-07-11 | 12:57
Gauw een ticket Elba-Amsterdam boeken !
Succes.

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:59

@Hölzenbein | 14-07-11 | 12:40
Typische goetmenstegel onder een Tourtopic nog wel.

Alles moet in het werk worden gesteld om een ander z'n plezier te ontnemen niet?

Parsons | 14-07-11 | 12:59

guinnessdude | 14-07-11 | 12:57
Naar Nederland komen?

Superior Bastard | 14-07-11 | 12:58

Wat winden jullie je toch op over die zwetende proleten.

StinkendeRoede | 14-07-11 | 12:58

Bergetappes waarin wordt aangevallen en zware klassiekers waarin de sprintspecialisten geen schijn van kans hebben. Daarnaast vind ik alleen nog maar biathlon de moeite om naar te kijken.

WirMachenMusik | 14-07-11 | 12:58

Hölzenbein | 14-07-11 | 12:56
Ja, dus heeft niemand extra voordeel.

Superior Bastard | 14-07-11 | 12:58

help heeft iemand een oplossing voor de livestream?
ik krijg deze melding:
volgens onze gegevens bevindt u zich niet in nederland.
u heeft daarom geen toestemming tot de door u opgevraagde beelden. de NOS mag deze uitsluitend binnen nederland tonen.

guinnessdude | 14-07-11 | 12:57

Het is gekkenwerk ja, dan kun je beter jezelf doodzuipen. Is veel leuker.

Detlev Tarnowitz | 14-07-11 | 12:57

@zeg maar jansen | 14-07-11 | 12:45

LOLOLOL

tisallemaalwatzeg | 14-07-11 | 12:57

@Superior Bastard | 14-07-11 | 12:52
Maar je zegt dat ze allemaal doping gebruiken...

Hölzenbein | 14-07-11 | 12:56

Haarkopje | 14-07-11 | 12:51
Die trainer van de Rabo ?

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:56

@Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:29
We gaan het meemaken!

Parsons | 14-07-11 | 12:55

@Überbottehork | 14-07-11 | 12:45

Shrek heeft 1 groot probleem: hij vindt zichzelf grappig. Het publiek is te bang om niet te lachen.

Ik vind Nelissen wel een openbaring

tisallemaalwatzeg | 14-07-11 | 12:54

@Haarkopje | 14-07-11 | 12:51
Ronald Waterreus? ;-)

Überbottehork | 14-07-11 | 12:54

Haarkopje | 14-07-11 | 12:51
Toch niet dat zelfingenomen flikkertje met zijn "nonchalante" baardje?

Superior Bastard | 14-07-11 | 12:53

@Absoluut niet waar | 14-07-11 | 12:35
Als hij in de Pyreneeen nog zijn benen kan vinden heeft hij nog wel kans, het kan verkeren. We zullen het zien.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:53

Hölzenbein | 14-07-11 | 12:49

"Waarmee het voordeel voor bepaalde renners wegvalt en het uiteindelijk dus toch op talent, kracht en conditie aankomt."

En dus de beste wielrenner over het algemeen wint, en niet degene die het beste doping gebruikt.

Superior Bastard | 14-07-11 | 12:52

@Überbottehork | 14-07-11 | 12:38:

De ideale opvolger van Mart Smeets zat afgelopen week al bij hem aan tafel.

Haarkopje | 14-07-11 | 12:51

Überbottehork | 14-07-11 | 12:45
Het programma is idd wel mooi gemaakt.
(beelden, muzak etc)
Superior Bastard | 14-07-11 | 12:47
Zit wat in.

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:51

@Superior Bastard | 14-07-11 | 12:45
En dat bedoel ik. Wat heeft het dan nog met sport te maken?

Hölzenbein | 14-07-11 | 12:49

"En Maarten, hoe legt de Tourmalet erbij ?"

Nou Herbert, hij is in 24 hr 1200 meter gekrompen.


LOL

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:47

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:43
Was sich liebt das neckt sich..

Superior Bastard | 14-07-11 | 12:47

@zeg maar jansen | 14-07-11 | 12:45
ROFLOL!

Überbottehork | 14-07-11 | 12:47

@Jeffrost | 14-07-11 | 12:33
Mart en Ducrot samen vond ik altijd wel vermakelijk.

landlopertje | 14-07-11 | 12:46

@Jackanders | 14-07-11 | 12:42
Hij is ook links.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:46

@Hölzenbein
Ik ben redelijk ingevoerd in de wielerwereld en je hebt gelijk. Alle, maar dan ook alle renners gebruiken doping, binnen de de daarvoor ingestelde grenzen. Alleen de domkoppen worden betrapt vanwege overmoed. Waarmee het voordeel voor bepaalde renners wegvalt en het uiteindelijk dus toch op talent, kracht en conditie aankomt.

Superior Bastard | 14-07-11 | 12:45

Wat hebben ze daar raar licht.

O, de zon.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 12:45

@Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:43
LOL! Hij is inderdaad moeilijk te pruimen. Om met je ogen dicht naar te luisteren, wel terzake kundig, maar trekt er een kop bij om te kotsen. Ach, als de chansons voor en na de Avondetappe maar blijven. Van dat ge-Dries word ik spontaan depressief.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:45

Überbottehork | 14-07-11 | 12:38
Leuk doen om leuk te zijn.
Nee, Gert Jacobs ( de man met die enge, gevaarlijke -ik ontplof zo- blik ) is geen alternatief.

En dat terwijl ik praktisch iedere vent beter vind dan de -ik geloof alleen mezelluf- almachtige Mart.

Dat hij moge rusten in onvrede.

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:43

@Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:42
Ik hoop op goed weer en wind mee! Om half 6 moeten ze binnen zijn. Faalcollega's, werken om 6 uur.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:43

Überbottehork | 14-07-11 | 12:41 Het wereldrecord werkbriefjes invullen.

#CWI

zeg maar jansen | 14-07-11 | 12:43

Ducrot, +1.
Vandaag zal Klöden winnen btw.

Superior Bastard | 14-07-11 | 12:43

@Hölzenbein | 14-07-11 | 12:40
Wàt een vooroordelen zeg, je lijkt wel een PVV'er.

Jackanders | 14-07-11 | 12:42

Een finale met een boel regen (zoals gisteren), daar hoop ik op. Spektakel!

Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:42

Ben er helemaal klaar (mee) voor. Iedereen vanmorgen een extra bruine boterham met pindakaas, om de bergen over te komen...

Bolesmales | 14-07-11 | 12:42

@Hölzenbein | 14-07-11 | 12:40
Als jij zo'n berg nu eens op rijdt, met of zonder doping, kom dat dan nog eens vertellen.

Che_cuevara | 14-07-11 | 12:41

@Hölzenbein | 14-07-11 | 12:40
Dus jij kijkt in het geheel geen sport? Of is voetbal/hardlopen/gewichtheffen/etc dopingvrij?

Überbottehork | 14-07-11 | 12:41

Als ik Johnny was, had ik die bolletjestrui vandaag al niet meer aangetrokken.

James St John Smythe | 14-07-11 | 12:41

O leuk ja, dopingjunks kijken. Wat heeft dit met sport te maken?

Hölzenbein | 14-07-11 | 12:40

Oh, wat heb ik ook een hekel aan dat destructieve gedoe van die sprintersploegen. Verbannen naar het baanrennen die watjes. Vandaag pas begint de Tour en vind ik het de moeite waard om eens 'n uurtje of zelfs langer te kijken.
Alhoewel ik vind dat Rabobank ofwel puur Nederlands/Vlaams moet worden of gewoon moet stoppen met sponsoren en de tarieven verlagen.

WirMachenMusik | 14-07-11 | 12:39

no mountain high enough for Johnny.

Che_cuevara | 14-07-11 | 12:39

@Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:35
DeMart.. zucht.. de lul gaat ermee stoppen. Dat breekt mijn hart. Beter komt er een goede vervanger, alleen Genee & Co dat trek ik niet.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:38

Stoempen, linkeballe, zwoeng, trend.
Maarten kom d'r maar in en Herbert, laat die kastelen nu eens met rust.

Ouwe Frankofiel.

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:37

"Het steilste stuk moet nog komen." ~Ducrot~

zeg maar jansen | 14-07-11 | 12:37

@Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:33
Weet ik ;-) Gesink kan geen potten breken denk. Misschien in de Alpen. Als hij Ruijgh kan volgen de Alpe d'Huez op.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:37

Überbottehork | 14-07-11 | 12:32
Hij moet inderdaad wel ja. Al denk ik niet dat Contador deze achterstand nog goed kan maken. Vorig jaar heeft hij al mede dankzij een kapotte ketting van Schleck gewonnen..

Absoluut niet waar | 14-07-11 | 12:35

De Tour begint nu.

Aldus Mart.

Voor 1 keer geef ik hem gelijk en geloof me, dat doet zeer.

Teun van het Tuinpad | 14-07-11 | 12:35

@Überbottehork | 14-07-11 | 12:32
Inderdaad. Met de condor bedoelde ik echter Gesink;-)

Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:33

Dat duo Ducrot & Dijkstra is echt zo tenenkrommend slecht.. Ik zet zelfs soms de belgen op om rustig naar wielrennen te kunnen kijken zonder te vroeg conclusie trekkende schreeuwende hysterische Ducrot & Dijkstra..

Is er dan echt geen beter Nederlands commentator-talent?

Jeffrost | 14-07-11 | 12:33

@Heau even | 14-07-11 | 12:31
Was ik van op de hoogte, maar dank voor het meedenken!

Überbottehork | 14-07-11 | 12:33

@Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:29
Contador gaat aanvallen op de Tourmalet, let maar op. Hij moet wel, hij moet de Schlecks, en Evans, voor zijn. Een nog grotere achterstand gaat hij in de Alpen niet meer terugpakken op de meestervolgers die m.n. de Schlecks zijn.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:32

Überbottehork | 14-07-11 | 12:20
nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot

Kies uw favoriet. Een van mijn favorieten is toch wel:
'Dit is geen snelfietsen. Dit is mijnwerken!'

Heau even | 14-07-11 | 12:31

Feynman | 14-07-11 | 12:29 Die van gisteravond was meer in de broek poepen.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 12:30

lipjeslezer | 14-07-11 | 12:27 | + 0 -
Een Fipo is meestal slechts een premature ejaculatie.

Feynman | 14-07-11 | 12:29

Die motoragent wint alles. Die rijdt de hele week al op kop.

zeg maar jansen | 14-07-11 | 12:29

@Parsons | 14-07-11 | 12:21
Ik denk dat we de Condor vandaag nog niet uitdrukkelijk aanwezig zien. Ben benieuwd hoe het hem zal afgaan.

Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:29

Pritt haal die fatima Elastiek poll eens weg.
Of geef opdracht daarvoor.

winterpeen | 14-07-11 | 12:28

Yesss... Bring it on!

_Fly66_ | 14-07-11 | 12:28

Waar is Mram Boszkowicz VIII -742 nou? Hij mist allemaal Fipos... *vrij naar vDuinen*

lipjeslezer | 14-07-11 | 12:27

Zonde toch, er zijn al 6 man vooruit, dit keer geen 'Ollanders, Rabo'ers of Vacansoleillers op kop. We zijn verwend geraakt de afgelopenn anderhalve week.

Überbottehork | 14-07-11 | 12:27

Koffie gezet, pafkes in de aanslag. Laat maar komen!

Zeeschuimer | 14-07-11 | 12:26

Vandaag het echte mannenwerk. Hoop dat ze alle faalvrouwen binnen houden!!

Grof_Vuil | 14-07-11 | 12:24

Ik heb er zeer veel zin in. Go Jonny Go.

Opgevist | 14-07-11 | 12:24

Ik heb de kip madras al lekker overgaar, dus ik zit er klaar voor!

Dikke lul, drie bier | 14-07-11 | 12:22

Yess!! De échte etappes! Leuk stuk pritt :)

Meri59 | 14-07-11 | 12:22

@Überbottehork | 14-07-11 | 12:20
Hij stoempt iedereen eruit! Och en dan valt hij op z'n kokosnoot! Wat een drama.

Parsons | 14-07-11 | 12:22

Mwoa, ik heb wel eens gekker meegemaakt......

The prosecutor | 14-07-11 | 12:21

Heb er zin an. Tot nog toe helaas te weinig tijd gehad om het te volgen. Vandaag alles vrijgepland voor deze monsteretappe! Go #Andy, go #DeGees!

Parsons | 14-07-11 | 12:21

"Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."

~Ducrot~

Überbottehork | 14-07-11 | 12:20

Zelfs een bruggetje was dit jaar zelfs een bolletjestrui-punt. Inderdaad een beetje sissy

EllaRouvoet | 14-07-11 | 12:19

Dit is tenminste het echte werk.. Niet van dat laffe politieke geneuzel van de vlakke etappes tenminste..

Absoluut niet waar | 14-07-11 | 12:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken