
Hallo, minkukels. Zo werkt het dus niet. Is er eindelijk PVV-achtig raus-beleid, moet je wel meespelen. Bulgaren, Roemenen en andere oostblokkiërs moeten
oprotten, zodat Nederlandse werklozen hun banen in de tuinbouw kunnen overnemen. Zelfs de arbeidsinspectie
checkt achter elke boekenkast in die glazen kassen. Top. Hoe minder straalbezopen zakkenrollend koperdieftuig op de weg, hoe beter. Uitkeringstrekkers van Nederland, hijs jezelf van die ingedeukte sofa, veeg de chips van je kleren en trek een oude spijkerbroek aan. De aardbeien, komkommers en paprika's wachten op u, alsmede het salarisstrookje met u vers verdiende eigen geld. Geregeld door het guur rechtse kabinet. Mooi. Behalve dan dat die werklozen massaal
geen zin hebben om 's ochtends om zeven uur paraat te staan in een glazen kas. Vijf uur in de zomer, zodat voor de middaghitte de arbeid gedaan is. Behoorlijke c-c-c-combobreaker voor een luie snotvretende arbeidsweigeraar qua wakker worden. Sta jij even briljant voor lul, Henk Kamp. De werklozen steken hun middelvinger op want gratis geld is beter dan karige euro's verdiend met smerig groene klauwen-werk. De tuinders hebben een probleem omdat hun oogst inmiddels te rijp begint te worden voor de markt. Wel eens een rottende aardbei met een druiper gezien? Geen
pretje. En dan een paar hectare vol. De slavische knechten die normaal twaalf uur per dag
onderbetaald staan te beulen in de benauwde glastuinbouw zijn allemaal op de trein naar het oosten gezet, dus die kun je ook afvinken. Probleem. Dat opgelost kan worden als al die werklozen eens niet zo asociaal op hun reet zouden blijven zitten als er werk wordt aangeboden. Zolang er geen belasting geheven wordt over pik trekken, zijn bewust werklozen parasiterende staatsruifrukkers. Aan de arbeid, pronto.
Reaguursels
InloggenWajong | 13-07-11 | 07:24 |
Hmm ok. Sorry dan. Ik kan nogal allergisch reageren op zulke plemps en kan dan te serieus worden. Allergieen zijn dan ook niet leuk.
en voor de mongolen die hier roepen 'uitkering afschaffen'.... ga eens wat hersencellen bij laten zetten in je hoofdje. Het klinkt wel geinig natuurlijk maar wat denk je dat dat gaat kosten, al die daklozen, sukkels die beroep gaan doen op schuldsanering, etc. Mensen laten kreperen kost een samenleving erg veel geld, dus dat is een kut idee.
Sorry, tuinders zitten echt niet te wachten op een roedel nederlandse halfzachte werkschuwe uitkeringstrekkers. Ik heb veel en vaak in de tuinbouw gewerkt en dat is een kwestie van aanpakken en doorwerken. Het is tiendubbelkut om dan samen te moeten werken met hopeloze steuntrekkers die moeten omdat anders de uitkering gekort wordt. Als polen, roemenen of wat dan ook hier willen werken en de handen uit de mouwen willen steken zijn ze ze wat mij betreft van harte welkom. De tuinbouw is godverdomme geen sociale werkplaats.
We moeten gewoon weer terug naar de werkkampen,de hondenkarren en de trekschuiten.Al dat moderne gedoe schiet niet op,dat is wel duidelijk.Laat die beesten ook maar weer eens aan de arbeid gaan.Weet je wel niet wat de belastingbetaler dat kost?
Als ze moeten werken hebben ze toch geen tijd meer voor hun beunklusjes, zwarte handel en overige illegale praktijken. Daar gaat hun luxe leven....
marxistje | 13-07-11 | 12:59
Het hele probleem is dat de bankhangers en werkgevers zelf initiatief moeten nemen om het werk te verdelen.
De werklozen zijn gewoon te lui om te gaan werken, dat is nog wel het grootste probleem. Dwingen die lui dus.
Lol. @iedereen. Het hele probleem is het UWV waar ze sinds de bezuinigingen (en daarvoor OOK al dus nu helemaal) echt helemaal niets meer uitvreten. Systemen die niet werken, fokkin werkm@p (sic) die iedereen moet gebruiken maar nietmand gebruikt omdat het FUBAR 1ste klasse is.
Iedereen vergeet dat willen we werkelozen aan de plukbaantjes helpen dat toch geregeld moet worden.
Als we het over langduring werkelozen hebben is het grootste probleem dat niemand slecht nederland sprekende werknemers wilt (ook al als die beter geschoold zijn dan de autotochtonen).
tweekeerdehelft | 13-07-11 | 11:05 |
Zorgverzekering per volwassene = 95 Euro
Gaat of een kleine 50 Euro armoedzaaierstoeslag
Gas, water en licht kan voor een bijstandsrukker nooit 150 Euro p/m zijn, dan moet je echt eens wat apparaten afschakelen. Ik leef hier met 4 personen en verbruik 40 gas + 40 electra + 20 water. En dat kan best nog zuiniger, want wat heeft zo'n bankzitter eigenlijk nodig dan alleen een LED tv-tje, eenmaalweeks douche (zweten doen ze toch niet) en de kachel op 17 (want in bed is 21 veeeels te warm).
Beetje uitkeringsfiguur houdt dus met gemak 350 voor rukvideo's, zuipmateriaal (om vrienden te kopen), kleding, vreten en natuurlijk een internetabonnement om banen te zoeken. En aangezien de uitkeringstrekker de hele dag heeft om naar koopjes te zoeken, moet het geen probleem zijn om rond te komen.
@tweekeerdehelft | 13-07-11 | 11:05 | + 1 -
Reken dan ook even gemiddeld 140-150 huurtoeslag en 60-70 euro zorgtoeslag plus nog wat andere toeslagen waar je eventueel recht op hebt. En 150 euro zorg verzekering is best wel aan de hoge kant.
Fuck dat sneue gewauwel toch... als er niemand meer is die je werk wil doen, moet je er meer voor betalen. Wat als ze de lonen voor dit soort kutwerk nu omhoog gooien naar TWEE kwartjes per dag, misschien dat het dan wel in beweging komt.
gemiddelde uitkeringstrekker krijgt 860,-
gemiddelde huur = 350,-
gemiddelde gas & licht = 150,-
gemiddelde zorgverzekering = 150,-
heb je toch zeker nog een 200, - per maand voor alle zaken als waterschap , inboedelverzekering en onroerend goed e.d. en eten kun je van de voedselbank, je houdt alleen weinig vrienden over want verjaardagscadeautjes kopen of een sportabonnement of nieuwe kleding zitten er niet meer in
-weggejorist-
Ik mis die bloksnor bij die rooie poes hier boven.
www.catsthatlooklikehitler.com/cgi-bin...
Ik ben er wel voor om de gevangenis bevolking hier in de tuinbouw te laten werken, verplicht en zonder dat ze er iets aan over houden, gewoon de gratis kost en inwoming terug verdienen. Daarna kijken we wel verder.
tuulk, ga ik graag iedere dag een paar uur reizen om ver onder mn uitkeringsniveau werk te doen waar ik ziek van word
er is ook niemand hier die zijn hypotheekrente aftrekt......
Dingen op mijn verlanglijstje:
PO-managers die verstand van zaken hebben?
Versoepeling ontslagrecht (zou wel eens tijd worden)?
.
En niet alle eieren in een mandje willen leggen, ik zie veel te vaak vacatures waarin 101 vaardigheden en kennis van zaken wordt gevraagd, compleet onrealistisch zeker omdat ook de betaling voor die hoeveelheid kennis en vaardigheden er totaal niet naar is. Dan zitten ze ook nog eens een keer midden in de rimboe, en dan krijg je een verontwaardigd antwoord waarom je uberhaubt reageert op die vacature omdat 50 km verderop woont terwijl ze toch heel duidelijk stelde maximaal 5-10 km vanaf...
.
Nee aan de werkgevers kant zal er ook nog een heleboel moeten gebeuren voordat dit probleem opgelost wordt.
ze doen het hier zo fout aanpakken, voor iedere keer dat ze werkweigeren gewoon 10% van de uitkering in houden , eens kijken of ze dan nog niet willen, maar dan moeten ze ook allen aanpakken mannen vrouwen alles!!maar ja nederland is luilekker land dus er zal wel weer geen actie worden ondernomen, we hebben die buitenlanders niet nodig , we hebben hier genoeg klaplopers rond lopen.
Goedverdoemme, moet vroeg opstaan en hard werken!
Vertel eens wat nieuws. De hollanders hebben zich altijd te goed gevoeld voor zwaar werk. De buitenlanders doen het zonder problemen. En maar schelden op de buitenlanders. Vies vuil volk de hollanders. Soms schaam ik me voor onze eigen hollandsche arrogante zakkenwassers.
Gisteren nog een wederzijdse arbeidsovereenkomst bewerkstelligt: Ik vroeg; Wil je hier nog werken of wil je liever een uitkering..... raad het antwoord!
Uitkeringen afschaffen. Alleen geld geven wanneer ze gewerkt hebben. Hebben we eerst nog wat demonstraties totdat de chips en het bier op is en dan gaan ze langzamerhand wel aan het werk...
Wel eventjes graag ook de mentaliteit van de werkgevers veranderen. Dus niet mensen afschrijven omdat ze "te oud" zijn, met allerlei fabeltjes dat ze wel altijd ziek zullen zijn en te eigenwijs zijn. Juist de jongere werknemer meld zich om de haverklap ziek en denkt dat hij alles weet wat niet zo is.
Er zijn inderdaad banen die niet ingevuld kunnen worden maar dat komt vaak ook omdat de werkgever maar blijft wachten op die 20 jarige met academische opleiding en 5 jaar werkervaring.
De 'ik-wil-niet-werken' mentaliteit los je in 1 zin op: Verplichte te werk stelling!
tja gezien de problemen nu, misschien de werktijden wat soepeler maken ? maar dat is het probleem van Nederland, niet vooruit kunnen zien...
De 'ik-wil-niet-werken' mentaliteit los je in 1 zin op: Verplichte te werk stelling!
tja gezien de problemen nu, misschien de werktijden wat soepeler maken ? maar dat is het probleem van Nederland, niet vooruit kunnen zien...
-weggejorist-
-weggejorist-
@ScumFrog | 12-07-11 | 23:18 |
Je moet niet alles zo serieus nemen.
Maargoed, werkse.
;-]
@INH.30CL | 13-07-11 | 04:03 .... en raad eens wat? :-) thnx
Niets doen is ook een vak, ik heb het in de afgelopen 20 jaar tot in de finesses geperfectioneerd ;-)
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@vraagstaart | 13-07-11 | 03:43
ff plusje gegeven, als er tenminste geen onverwachte internal server error opduikt:-)
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@dutchdj | 12-07-11 | 20:45 Ach kijk, de argumentjes zo zwak dat je even anderhalf uur wacht tot je durft te reaguren op mijn tegel van 19:19? En afsluiten met "dombo" geeft eerder een indruk van jouw eigen intelligentieniveau dan het mijne - zeker omdat je rant kant nog wal raakt en niet eens een relatie heeft met de inhoud van mijn tegel.
Maar ik zal je even helpen.
De prijs van eerste levensbehoeften heeft geen ene zak te maken met het pamperen van mensen die te lui zijn om te werken door onze overheid. Behalve dan, dat zowel de niet-werkwillige als de "verzorger" BEIDEN betaald worden uit ge collectieve middelen die de wèl werkenden moeten ophoesten.
Die collectieve middelen worden opgehaald door middel van belastingen en dat betekent dus dat jouw eerste levensbehoeften duurder worden (BTW) en jij minder hebt om ze te komen (loonbelasting en socaile premies). Als jij zou werken dan, dat is een aanname mijnerzijds.
Je vraagt "Enig idee wat iemand verdiend op het land? ". Ik neem aan dat je bedoelt te vragen wat iemand op dat land verdienT. Afgezien van je blijkbare fascinatie voor het steeds kleiner wordende deel van de beroepsbevolking die in de agrarische sector haar brood verdienT: wil je dat bedrag weten voor (bijvoorbeeld) de hier werkende Poolse aspergesteker, voor de Nederlandse tomatenkweker met 5000 vierkante meter kas, of voor de Brabantse varkensboer met 20.000 mestvarkens?
Als je niet een beetje specifiek bent in je vraagstelling, is zo'n vraag niet te beantwoorden.
Wel eens over nagedacht? Eerst denken, dan posten. Vooral over wie hier de dombo is.
Yo redactie, ooit heeft u ons beloofd uitkeringstrekkers actief te gaan weren van de site. Dit met behulp van het befaamde bmovl-filter van Joris?
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Zelfs voor het wettelijk minimum loon komen de werklozen wel van hun luie reet.
Echter gaan werken voor belasting en sociale lasten ontduikende tomaten, aardbeien en aspergetelers die enkel bereid zijn om ver onder het wettelijk minimum loon te betalen ?
Hiervoor kan je alleen oostblokkers misbruiken omdat deze mensen van jongs af aan gewend zijn om het behang van de muren te vreten.
reaguurders die zelf de mazzel op een goed betaalde baan hebben gehad en de wind ook nog eens mee hebben, die klagen meestal over uitkeringstrekkers.
In wat voor huizen wonen de eigenaren van die kwekerijen?, en wat voor auto's rijden ze ? Ik snap het al allemaal verdiend met hard werken over de ruggen van onderbetaalde arbeidskrachten uit polen en roemenië en als men in crisistijd je huis niet verkocht wordt, verhuur je deze toch aan diezelfde polen en roemenen voor woekerprijzen.
Dus hou op met klagen over leegvreten van de staatsruif en vul je belastingformulier aan het eind van het jaar is eerlijk in, dan komen we ergens.
-weggejorist-
-weggejorist-
kapotte_stofzuiger | 12-07-11 | 19:08
Ik heb ADHD.
Ik heb daarnaast een chronische bloedziekte.
Ik ben echt niet beroerd om te werken. Maar als ik in 1 week 8 uur "sollicitatie training" heb, en daarnaast mijn tijd moet vullen met nutteloze zaken als stikkers plakken (Ik heb voor mijn ogen zien gebeuren dat de machine het ook prima kan), dan bedank ik.
Goddank ben ik geen werkloze meer, goddank, heb ik maar 2 weken uitkering gehad. Het waren mij 2 weken teveel.
@Pavlova | 12-07-11 | 23:33 |
Wow! Een dubbel plemp voor mij?
*voelt liefde*
-weggejorist-
@Pavlova | 12-07-11 | 23:33 |
Uitkeringstrekkers zijn bij mij per definitie luie honden. Dat komt omdat ik mensen die terecht ondersteund worden, o.a. zieken, niet tot deze groep reken. Dit zijn uitkeringsgerechtigden waar ik met alle plezier de rekening voor betaal.
Overigens heb ik geen enkel probleem met mensen die even in de ww zitten (hebben daar ook zelf premie voor betaald). Ik heb een probleem met mensen die achterover hangen in de bijstand, op kosten van de belastingbetaler. Ik heb nog een groter probleem met die zgn. hoogopgeleiden in de bijstand omdat ze hun neus ophalen voor werk.
Ik zag je plemp en vond dat een mooie aanleiding om eens uit te varen tegen types uit bovengenoemde categorie! Nothing personal...
Btw.. Mijn vrouw heeft een spierziekte, er zijn geen rechtse partijen in NL(slechts minder links) en ik voelde wel degelijk de tenen waar ik met mijn plemp op stapte.
Dat ik werk was het enige juiste maar da's dan ook vrij logisch gezien het feit dat ik een blanke man ben. Ondanks al het positieve discriminatie beleid voor vrouwen en allochtonen is het immers nog altijd de blanke man die het leeuwendeel van de NL economie draagt.
Overigens zijn we het wel eens. Die buurman van je moet meteen te werk gesteld worden. Liefst na een paar trappen voor zijn luie flikker!
test
-weggejorist-
-weggejorist-
KapiteinClaus | 12-07-11 | 23:53
Ik gebruikte het woord 'onrendabelen' omdat ik daarmee de vaak door veel reaguurders als luie uitvreters omschreven uitkeringsgerechtigden wilde aanduiden. En vroeg me hardop af of reaguurders die onverhoopt gedwongen zijn een uitkering aan te vragen wel zin hebben om tussen die mensen verplicht tomaten te moeten plukken.
Ik weet ook wel dat er uitvreters zijn. Ik werk bij een deurwaarder, onrendabelen zijn de 'kale kippen' met een shagbuidel op zak en een scootert onder de reedt, ze wisselen de uitkering af en toe af met een baantje die ze niet langer dan 2 weken volhouden. Ze hebben minimaal schulden bij de Wehkamp en bij T-Mobile. Door de schulden is er beslag gelegd op hun uitkering, en elk jaar komt er weer een mailtje binnen op kantoor of dit jaar asjeblieft de vakantietoeslag (die onder het beslag valt)mag worden behouden want ze zijn al 2 jaar niet meer op vakantie geweest. Dit zijn precies de types die men voor ogen heeft als men aan een uitkeringstrekker denkt. Dat zijn ook de types die van mij hard aangepakt mogen worden. Maar juist omdat die types zo in het oog springen als stereotype steuntrekkers, gaat men denken dat ze allemaal zo zijn.
@Pavlova: Iemand die werkt is mijn optiek geen onrendabele. Wie dat wel is, is de klant op mijn werk die vraagt of zijn salaris al binnen is. Meneer zit bij de sociale dienst en krijgt een bijstandsuitkering. Dit is echt gebeurd, hoe krijg je het verzonnen?
Beste voorbeeld vind ik Schiphol tijdje terug. Alle schoonmakers staakten voor nog geen halve euro per uur meer en wat werd het een teringbende.
Voorbeeldje voor de PVV stemmers: Een baan als afwassen. Bijna geen Nederlander die daaraan begint. Vind hij zichzelf te hoogopgeleid voor. Dus heb je hardwekkende mensen die jullie allemaal zo eng vinden die de baan wel aangrijpen. En zonder afwas draait een tent voor geen meter.
Parel van het Zuiden | 12-07-11 | 22:03 | + -1 -
Aanvullend: Over projecteren van denkbeelden gesproken. Ik zou bij jou ook een poging kunnen wagen maar dan is de kans groot dat ik er naast zit. Behalve dat je werkt, rechts stemt, gezond bent (want geen idee hebt wat er allemaal kan gebeuren door ziekte) en je weinig inlevingsvermogen hebt. Overigens komt die minkudo niet van mij.
Parel van het Zuiden | 12-07-11 | 22:03 | + -1 -
Je zit er ver naast. Nee, ik heb geen diploma vrijetijdskunde of iets dergelijks. En helaas voor jou vreet ik ook niet uit de staatsruif zoals dat door velen wordt omschreven hier. Ik werk gewoon hard voor mijn centen. Overigens ben ik ooit gestopt met mijn HBO studie omdat het niets voor me was en ben ik gaan werken. Door elke kans te pakken die op mijn weg kwam (en er zaten kutbaantjes bij hoor) heb ik nu wel een leuke positie verworven. De laatste keer dat ik noodzakelijk van de WW gebruik moest maken ligt alweer 10 jaar achter me, dat heeft toen 3 weken geduurd.
Waar ik over val is dat veel reaguurders (met in hun achterhoofd het beeld dat alle uitkeringstrekkers luie uitvreters) zo hard roepen dat WW-ers verplicht te werk gesteld moeten worden, maar als ze zelf hun baantje verliezen of hun bedrijfje gaat failliet, en zijzelf genoopt zijn hun handje te gaan ophouden, geloof ik nooit dat ze erom staan te springen om aardbeien te gaan plukken tussen de onrendabelen die ze zo verachten. Nee, dat tewerkstellen, dat is bedoeld voor die luie uitvretende kerel 3 huizen verder die al 2 jaar geen reedt doet. Maar niet voor mij, ik-die-zo-hard-gewerkt heb voor mijn boterham, ik die zoveel taxpoet heb ingeleverd.
Wajong | 12-07-11 | 22:25 |
Om mensen als jij wordt de Wajong nu dus afgebroken luie donder! Ik als (officieel nog tenminste) Wajonger schaam me voor het label en komt door mensen als jij! En spijtig genoeg was ik ook ooit zo. Een vriendin van me heeft ernstige longproblemen en wordt nu gedeeltelijk goedgekeurd omdat mensen als jij het verziekt hebben. Het merendeel van de Wajongers kunnen gewoon (gedeeltelijk) werken maar verdommen het. En als ze al iets willen gaan doen moet er vooral wel voor betaald worden, BOVENOP de uitkering. De uitkering als salaris zien, ho maar! Dat wordt als doodnormaal gezien. Net zo'n krom idee als hoe krakers over hun 'rechten' denken. De echt rotte appels moeten lijden onder de gezondere. Neem verantwoordelijkheid man, je zult je ZOVEEL beter voelen. Je zult straks ook wel moeten aangezien iedere Wajonger herkeurt gaat worden en bijna iedereen (behalve de meesten in de uitzonderingsgroepen) gewoon (gedeeltelijk) goedgekeurd gaat worden. Brace for impact Wajong. Tenzij je echt niet kan werken natuurlijk en spijt het me dat ook jij waarschijnlijk gedeeltelijk goedgekeurd gaat worden en de nieuwe wet in gaat. In dat geval loost dit kabinet je de gemeentelijke verantwoordelijkheid in net zoals dat nu met die vriendin van me gebeurd.
Uitkeringstrekkers houden meer over dan de gewone werknemer mensen, en hoe harder je werkt, hoe meer de PvdA gemeente kado kan doen aan die luie buurtjes.
Fraai stukje proza haha!
bij bewezen werk-ontduiking of bewezen liever-hand-ophoud-attitude..... ja , wat dan regering??? Gewoon duhhhh-en toch en zelf de belastingcenten opmaken( of niet sdan sommige politini's)
Ik heb alles bijelkaar misschien 3 maanden in m'n leven een uitkering getrokken.
@Borrelende Boris | 12-07-11 | 21:49,
ik heb wel voor minder gewerkt,
alles beter dan op je reedt ziten.
KapiteinClaus | 12-07-11 | 22:21 : Voor WW betaal je zelf een bepaalde premie c.q. toeslag en deze uitkering krijg je ook maar voor een bepaalde periode. Hoe langer je arbeidsverleden, des te langer is je WW-uitkering.
Op zich een vrij gezonde constructie. Ook is het logisch dat je in eerste instantie de kans krijgt om een baan te zoeken die je leuk vindt (waarschijnlijk heb je hier ook al de nodige ervaring in en ben je gemotiveerder om een dergelijke baan te vinden-).
Wel is het zo dat dit maar voor 6 maanden geldt in de WW. Daarna zul je ook ander werk moeten accepteren.
Als extra motivatie loont het zich wel degelijk om part-time te gaan werken. In tegenstelling tot de bijstand wordt niet je part-time-salaris gekort maar wordt er gekeken naar het aantal uren dat je werkt. Werk je 20 uur terwijl je WW hebt, krijg je voor de overige 20 uur simpelweg WW-uitkering, ongeacht wat je uurloon bij je part-time baan is. Netto houd je met part-time werk + WW gecombineerd méér over dan dat je enkel WW krijgt voor 40 uur. Het zullen geen wereldbedragen zijn (omdat het UWV bereids loonheffingskorting toepast kun je dit bij je part-time baan niet opgeven). Maar je mag rustig van mij aannemen dat zelfs 100 extra in de maand boven op je WW-uitkering een verademing kan zijn.
Bij de bijstand (WWB) kijken ze wat je verdient. Verdien je 200 met part-time werk, wordt je ook 200 gekort. Part-time werk is (financieel-) niet rendabel, maar vergeet niet dat je wel even uit de dagelijkse sleur bent en je nuttig maakt. Ook dat kan een behoorlijke mentale oppepper zijn om toch full-time werk te gaan zoeken.
Wel humor dat deze Matthijs van den Beukel hier gaat zitten verkondigen dat mensen de handen eens uit de mouwen moeten gaan steken terwijl hij zelf op dit moment niet veel meer doet dan dit, hypocriet.
Ik ga niet werken, rot op.
Een van de problemen is dat velen in Nederland de luxe hebben om in de eerste plaats voor werk te kiezen dat 'leuk' is. In veel andere landen - sommige ver weg, andere veel dichterbij- is er geen keus. Daar is het werken of je hebt geen eten.
Als je zelf werkt, zou je dan geld afstaan aan iemand in de WW omdat hij geen 'leuke' baan kan vinden? Ik zou het wel weten. Uitbuiting zoals soms bij telers gebeurt is niet goed te praten. Maar er zou meer respect moeten zijn voor werk, vooral vanuit de overheid. Niet werken en toch geld krijgen vinden wij hier normaal, maar als je erbij nadenkt zie je dat het maf is. Werken bij een teler zou voor velen eens goed zijn en niemand hoeft er minder van te worden.
Kletskop | 12-07-11 | 22:11 |: Ik heb helaas ook een maandje bijstand moeten trekken omdat mijn ex-werkgever failliet gegaan is. Maar ik kan met enige opluchting zeggen dat ik nu weer gewoon full-time aan het werk ben.
Je hebt gelijk, een groot deel van de bijstand-gerechtigden is simpelweg lui, maar er zitten ook genoeg mensen tussen die even pech hebben gehad en snel genoeg weer aan het werk komen.
Van re-integratiebureaus hoef je écht niks te verwachten. Mij wilden ze ook daar aanmelden maar ik heb zelf werk gevonden.
Trouwens wat voorkomt dat zo'n tuinder als die geen goed personeel krijgt en geen Oost Europeanen mag aannemen dat die niet ze boeltje pakt en naar Polen verkast? Komt het personeel niet naar de tuinder dan gaat de tuinder naar het personeel.
En dan is er ook geen werkgelegenheid meer.
Die Polen betalen wel gewoon belasting en ondersteunen dus deels die werkeloze.En ziek en misselijke mensen hou je toch in de samenleving. Krijgen ze geen bijstand dan zwerven ze op straat en ligt je straat vol.Krijg je meer criminaliteit en overlast etc.
Je hebt als je ww/bijstand hebt in Nederland sollicitatieplicht en anders verplichting tot het doen van vrijwilligerswerk. De mensen waar je echt naar wil kijken zijn de mensen die onterecht in de wajong zitten. Er is een periode geweest waarin mensen die door de gemeente als problematisch gezien werden gewoon een wajong kregen.
Sjompie | 12-07-11 | 20:54 | : Ik ben de laatste keer niet gaan stemmen. Er is gewoon niks fatsoenlijks om te kiezen. De linkse partijen geven belastinggeld massaal uit aan kansloze re-integratieprojecten met knuffel-mocro's en de rechtse partijen proberen de rijken te beschermen ten koste van de mensen die beneden-modaal verdienen. Om het even samen te vatten :
CDA : Stelletje achterbakse draaikonten
PVDA : Allochtonen-knuffelaars
VVD : Fabrieksbazen zonder ontzag voor de "zwakkeren"
D66 : Ruggengraat-lozen zonder duidelijk standpunt
PVV : Debiele roep-toeters
GroenLinks : Militante bomen-knuffelaars
SP : Communisten
CU : Conservatieve mongolen
SGP : Conservatieve Über-mongolen
PvdD : Dierenpoes met IQ zo laag dat je er een kip 3 maanden goed mee kunt houden
Er is geen enkele partij waar je nog met goed vertrouwen op kan stemmen. Er wordt van alles geroepen en als puntje bij paaltje komt ruilen ze het halve partijprogramma in om toch maar geaccepteerd te worden bij de coalitie. Zeg maar het "PVV-syndroom".
Feit is dat het gros van de bevolking keihard wordt genaaid door de overheid. Alle directeuren van banken, zorgverzekeraars en pensioenfondsen krijgen hun bonussen en gouden handdrukken ten koste van de werknemers. Er worden miljarden gestopt in kansloze landen als Griekenland, Spanje en Italië. Dan heb ik het nog niet eens gehad over al het ontwikkelingsgeld wat bij corrupte overheden en warlords terecht komt in Afrika en het midden-oosten.
Ik zeg niet dat iedereen nou maar massaal uitkering moet gaan zitten trekken, maar ik snap wel dat een deel van die mensen het moe is om keihard te werken en vervolgens op een houtje te gaan zitten bijten.
Maar goed, het grootste gedeelte van de bijstandstrekkers zijn gewoon luie tokkies die wel kunnen maar niet willen.
Kamp wist allang dat uitkeringstrekkers niet willen werken. Echter, nooit bewezen. Nu dit klip en klaar wordt aangetoond, is het tijd voor hardere maatregelen. You go Kamp!
@Treurig varken | 12-07-11 | 21:56 |
Volgens mij kunnen die prima terecht bij politieke partijen. Gewoon aansluiten bij degene met het meest aansprekende hoogdravende gedram. Ik meen me te herinneren dat ter linkerzijde van het politieke spectrum zich reeds zeer veel mensen bevinden die van zichzelf menen dat ze het wereldlijke al jaren geleden ontstegen zijn.
Arrogante meningtrut.
@Pavlova | 12-07-11 | 21:37 |
Je moet je eigen denkbeelden niet projecteren op anderen. Laat me raden.. Je zit thuis op de bank met een 'toerisme & vrijetijdskunde' diploma in je zak elke neder te kijken op openstaande vacatures onderwijl jezelf ervan te overtuigen dat je er te goed voor bent.
In de tussentijd is je enige concrete wapenfeit dat je alleen een pretopleiding hebt weten af te ronden. Ergo je hebt werkelijk nog niets bewezen in de maatschappij maar je vindt wel dat je recht hebt op een beloning en maatschappelijke status die je nog niet hebt verdiend. Ga werken, kut! is de zuidelijke remedie daarvoor...
Godverdomme! Alsof je recht in m'n hart kijkt Quid! Hulde!
@Parel van het Zuiden | 12-07-11 | 21:50 Maar hoe zit dat dan met mensen die te goed zijn voor deze wereld?
Voor wat hoort wat, dus van die bank en werken met je gat. Dan heb je de hele middag nog over om sollicitaties te doen. Het zal nog wel een jaartje of .. tig duren voor dit principe wordt ingevoerd.
Begrijp me goed, werkloos worden kan retevervelend zijn, zeker als je wegbezuinigd wordt oid, maar doe iets terug. Al is het voor je eergevoel.
@Valentijn Schuinsmaa | 12-07-11 | 20:36 |
Die HBO-ers en WO-ers kunnen prima bij de teler werken. Sterker nog, voor een hoop zou het een verrijkende ervaring zijn qua arbeidsethos en levenservaring. Werkeloos op de bank zitten is nl. helemaal zonde van die dure opleiding.
Daarnaast is er een grote groep 'studenten' die opleidingen kiezen waarvan van te voren duidelijk is dat zij niet naar werk gaan leiden. Voor deze groep moet 'zero' tolerance gelden op het gebied van werkeloosheid. Eerst op kosten van de samenleving een totaal irrelevante opleiding doen, om vervolgens diezelfde 'hoge' opleiding te gebruiken om zichzelf vrij te pleiten van werk (en vooral werk waar zij zich te goed voor voelen).
Overigens zou het een maatschappelijk streven moeten zijn om iedereen gewoon zijn eigen kostje bij elkaar te laten verdienen. Iedereen is in deze casus dan ook iedereen, ook de mensen die vinden dat ze te hoog zijn opgeleid voor bepaald werk. Als je dat vindt moet je maar leren begrijpen dat je dan per definitie te hoog opgeleid bent voor een uitkering.
Werken voor je levensonderhoud is altijd goed en niemand is te goed om te werken.
Je zou bijna denken dat het weer Ramadan is; nog nooit zoveel domme schapen in één topic zien blaten. Ik durf te wedden dat niemand hier, maar dan ook werkelijk niemand, voor 1425 euro bruto per maand (minimumloon 23 jaar en ouder) aan de slag zal gaan als aardbeienplukker.
@onlydownunder | 12-07-11 | 21:0 Maar zelfs na 23 jaar ben je nog met NL bezig. U bent downunder zeker net zo goed geintergreerd als de gemiddelde import hier.
Veel plezier daar met "the Dutch club".
@ vander F | 12-07-11 | 21:43
Ik heb het nog niet eens over ziekenhuizen specifiek, bij zorgverzekeringen blijft 3 miljard euro aan 'winst' steken. Eerst denken, dan posten dombo.
@Pavlova | 12-07-11 | 21:37
Niks mis met een goede middle managementpositie in de tuinbouw.
@dutchdj | 12-07-11 | 20:45 |,
er is in Nederland maar 1 ziekenhuis in prive handen, het Slotervaart Ziekenhuis te 020,
net nog gered van de ondergang en draait nu met winst.
Eerst denken, dan posten dombo.
@p boos | 12-07-11 | 21:23,
vandaar het versoepelen van de ontslag mogelijkheden,
niet werken?
Ontslaan die hap, na 2 keer dit soort gedoe, uitkering korten.
Onaangepast gedrag is van alle tijden en vroeger was dat geen probleem want geen RECHT op een uitkering dus moest men wel werken, en geen gedoe met minimumloon. gewoon stukwerk,je werd betaald voor gedane arbeid, niet alleen omdat je aanwezig was, had je een dag niet zoveel zin in werken en deed je het rustig aan, no problemo, verdiende je die dag gewoon minder.
Beetje meer flexibiliteit op de arbeidsmarkt,
zo'n slecht idee nog niet.
@vrijwel alle reaguurders hierboven: Nou, nou, wat een stoere taal allemaal! Ik ben erg benieuwd of jullie stuk voor stuk bereid zijn aardbeien te gaan plukken in het geval jullie er door de baas uit worden geschopt omdat er meer geF5d wordt dan gewerkt. Ik geloof er werkelijk geen reedt van.
Zolang de uitkeringen aan de minimumlonen gekoppeld zijn zullen de mensen die de keuze hebben tussen een uitkering en zwaar werk altijd voor het eerste kiezen.
Wie doet het werk dan? Precies; de mensen die geen recht op een uitkering hebben (Polen, illegalen, etc). Zou je die Polen dezelfde keuze voorleggen, dan kozen zij ook allemaal voor een uitkering.
Nederland is/gaat toch compleet naar de klote, maar een keuze zou kunnen zijn: uitkeringen zo sterk verlagen dat werken wel aantrekkelijk wordt. Of gewoon die tuindersbedrijven richting het Oostblok verplaatsen en vanaf daar de groenten importeren.
@paul bijstandtrekker
Hoe doe je dat, fulltime voor 3 pubers zorgen? Als je het over gezonde schoolgaande kinderen hebt zouden ze tijdens aardbeipluktijden prima voor zichzelf moeten kunnen zorgen. Je kon toch ook werken toen ze nog kleiner waren en nog echt zorg nodig hadden?
Bovendien is opvoeden vooral het goede voorbeeld geven, en werk weigeren is niet iets wat kinderen aangeleerd zou moeten worden.
UW
Je moet er toch niet aan denken om die ongeschikte bankhangers met alle mogelijke zwakheden, afwijkingen, verslavingen, en andere vormen van onaangepast gedrag, in dienst te moeten nemen, of als collega te hebben? Als iedereen aan het werk geschopt wordt zijn de werkgevers de klos, vergeet dat niet. Die aardbeien moeten wel heel pluizig worden voordat de tuinders zich tot een sociale werkplaats willen omturnen lijkt me.
Gewoon de uitkering stop zetten als ze niet willen, niemand hoort gratis geld te krijgen, doe er maar wat voor, wil je dat niet? geen probleem, dan sta je 2 maanden later op straat.
@screwd | 12-07-11 | 20:57
Paul1965 wil gewoon even met rust gelaten worden, lees ik net. Ik stel voor dat wij wat meer belasting gaan betalen, zodat Paul in alle rust kan bijkomen van z'n dagelijkse beslommeringen en zodra het Paul weer zin heeft om te werken, doet-ie dat ook. Of we schoppen hem een kas in zodat-ie met z'n klauwen in de blubber z'n eigen vreten gaat verdienen, dat kan natuurlijk ook nog.
Volgens mij bestaat dat toch al een tijdje? Je mag geen werk weigeren als je in de bijstand zit.Overigens zijn het de tuinders die helemaal gek worden van luie misselijke en ongemotiveerd personeel.
Dat moet je ook niet uit het oog verliezen. Polen en andere Oost Europeanen lopen gewoon wat sneller voor minder geld en zijn betrouwbaarder.
Tuinders verplichten bijstandtrekkers aan te nemen is ook niet goed.
mee eens...
Ben blij opgerot te zijn uit NL ... en dat al vanaf 1988 ... Hoezee!!
@screwd | 12-07-11 | 20:57
Hoogopgeleide die niet aan de bak komen gaan de politiek in.
na 4 jaar fulltime werken heb ik wel recht op een paar maanden betaalde vakantie gvd!!
@ Sjompie | 12-07-11 | 20:54
Minder belasting betalen? Denk je dat echt serieus? LoL, je weet nog wel hoe je moet poepen toch?
@paul1965
Werkgevers mogen pas werknemers pas ontslaan als ze iets fout doen. Blijkbaar mochten ze je al langer niet meer.
Fijn voor je dat je een HBO/WO diploma hebt... Maar waarin?
Blijkbaar ben je toch niet zo goed als je dacht, aangezien je nog steeds niet aan een baan kan komen.
Stel je voor, wie ooit onderdirecteur was, moet nu aardbeien plukken. Zo wil je niet gezien worden, toch?
Ik word dan liever als iemand gezien die het zelfrespect heeft om te werken voor zn geld, ipv lekker lui op de bank te hangen, en kijkend naar zn bankrekening zich in de handjes te wrijven.
@Ohm | 12-07-11 | 20:48 |
*Andere niet westerse allochtonen..
@Titan T. Fox... die hoge afdrachten heb je louter en alleen aan het uitgave patroon van de linkse partijen zoals de PvdA. De VVD probeert dit zooitje nu een beetje op te ruimen en kan niet anders dan voorlopig de door de linkse partijen in het leven geroepen hoge afdrachten in stand te houden en ondertussen de uitgaven kraan dicht te gooien. De VVD zorgt uiteindelijk dat u, ook minder dan modaal, minder aan belastingen hoeft te betalen.
de spijker op z'n kop
i55.tinypic.com/15ps74m.jpg
.
MOOI, en om te beginnen bij de grote ORANJE club.
@Ohm | 12-07-11 | 20:48 |
Aanvulling in cijfers.
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-so...
Dr. Plofkop | 12-07-11 | 20:27 |
"werkschuwe Henk en Ingrids" Over niet westerse allochtonen schrijft u niets. Ik neem aan dat dat sowieso geen optie voor u is.
@ vraagstaart | 12-07-11
Jazeker, en onder rechts is marktwerking een overgewaardeerd concept dat zelfs tot in de gezondheidszorg door deze idiote figuren moet worden doorgevoerd, om nog meer te kunnen graaien en graaien. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als een samenleving met mensen, die allemaal bepaalde eerste levensbehoefte hebben waar men niet zonder kan. En die zijn in Nederland steeds duurder aan het worden. Te noemen voedsel, onderdak, gezondheidszorg en nog veel meer van die dingen. Wel eens over nagedacht? Enig idee wat iemand verdiend op het land? Eerst denken, dan posten dombo.
Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-11 | 20:39 |
Precies. Mooi motto. Als dat gebeurd zal je mij een hele andere toon horen uitslaan in een topic als deze.
Werklozen blijven werkloos omdat ze door de (verplichte) re-integratiebedrijven wordt voorgehouden dat ze na verschillende trajecten zichzelf kunnen herscholen zodat ze meer kansen hebben op de arbeidsmarkt. De re-integratiebedrijven houden zich vervolgens niet aan hun woord en daar sta je dan; een gat van een jaar in je CV, genaaid. Werkloosheid is een bussiness die kunstmatig in stand word gehouden door onze fijne vrienden van de overheid. Ontsnap aan de overheid en zorg voor je eigen centen!
als je geen zin hebt om te werken geen geld. Dat geld kunnen we dan bijvoorbeeld gebruiken voor al die oudjes die nu liggen weg te rotten een beter leven te geven. Ik sluit me aan, geen werk, ga je maar gras vreten.
Het probleem is dat er in dit land maar 2 manieren zijn om rond te komen iedere maand. Je moet minimaal modaal verdienen of een uitkering krijgen. Alles wat daartussen zit is niet rendabel. Je komt met een laag salaris niet in aanmerking voor toeslagen of kwijtscheldingen terwijl je wel wordt uitgekleed door dit kut-VVD kabinet.
Als je naar netto-bedragen gaat kijken houd je als alleenstaande onder de streep meer over aan een WWB-uitkering (dankzij toeslagen en kwijtscheldingen) dan aan een salaris wat tussen minimumloon en modaal in zit. Daarbij kun je in de WWB voor iedere scheet bijzondere bijstand vragen.
Iedereen kan wel eens in een uitkering terecht komen. Daar betaal je ook toeslagen (WW) en belastingen (WWB) voor. Zolang mensen maar hun best doen om weer aan het werk te komen is er niks aan de hand. Niemand is immuun voor dergelijke tegenslagen.
Ach,ooit in een ver verleden heeft anti eens bij een tropische-bloemen sorteerder gewerkt.Elke ochtend om 04.30 op de fiets springen in wind en regen,fucking dozen van 20 kilo afladen in een ruimte rond het vriespunt,loodzware fust vol bloemen op karren gooien.. Maar wanneer je om 13.00 klaar was scheen het zonnetje en vlogen er vlindertjes rond je hoofd.
Heeerlijk,ik zeg doen!
Beroepswerkloze ADO supporters aan het woord. Dit is een docu uit de jaren 90.
www.youtube.com/watch?v=B-RR_ADu4fE
Hier even een genuanceerd commentaar van een kweker zelf.
De Nederlandse tuinbouw krijgt geen ik herhaal, nogmaals geen subsidie en al helemaal niet op kassen! Boeren krijgen subsidie en die worden betaald voor landonderhoud anders krijg je erg veel onkruid he stadsjochies?. Wat wel waar is, is dat de meeste tuinders zwaar onderbetalen, ik niet, heb geen personeel.
Dat komt omdat de kwekers zelf hun problemen creeeren. Als hun product goed betaald wordt gaan ze uitbreiden, wordt het slechter betaald gaan ze nog meer uitbreiden. Omdat ze allemaal het vage idee in hun hoofd hebben dat dan het product goedkoper word om te maken. Dat is ergens wel zo, maar het gevolg is dat het product nog goedkoper wordt want meer aanvoer. De meeste tuinders hebben nog nooit gehoord van de varkenscyclus.
@ScumFrog | 12-07-11 | 20:35
Werkgevers zouden een morele verplichting moeten voelen om voor hun werknemers te zorgen en werklozen zouden een morele verplichting moeten voelen om te werken.
Ik denk niet dat je alle werklozen over een kammetje kan scheren. Dat vind ik ronduit tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Of je moet vinden dat een HBO of VWO opgeleide persoon die, door het noodlot zijn of haar baan verliest, ook maar in de tuinbouw moet gaan werken. Beetje jammer van die dure opleiding nietwaar? Of van die jarenlange ervaring... Jongeren en ouderen zonder opleiding en met een laag salaris, okay. Maar dan lijkt me de zorg toch echt een betere werkgever voor die lui.
@Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-11 | 20:33
Ja ja, we weten het nou wel...
Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-11 | 20:23 |
Daar heb je gelijk in! Maar als slaaf behandeld worden mag voor gepast worden vind ik. Die polen en Roemenen nemen het maar voor lief, maar wat Kersenflap zegt keren de meesten ook weer terug naar eigen land. Even slikken om daarna weg te wezen. Die mensen slikken het omdat ze bar weinig rechten hebben en daarom gewoon vaak werken in onmenselijke omstandigheden. DAT is immoreel! Dan hoef je ook geen morele verplichting te voelen daar te gaan werken vind ik.
@Dr. Plofkop | 12-07-11 | 20:27
Wat is het? Wat betaal je?
.
Overigens ken ik genoeg bedrijven die het dan bijvoorbeeld laten afketsen op de kostenpost reiskosten, ja u woont niet om de hoek. En met de huidige woonmarkt voor zowel huren als kopen is dat soort mobiliteit ook geen haalbare kaart.
@BSE rundfunk | 12-07-11 | 20:26
Ik zou niet weten wat een "waarachtig vertegenwoordiger der publieke moraal" is, dus ik werp me zeker niet op als een wvdpm.
Het idee achter bijstand is dat het bestemd is voor wie geen werk kan vinden, niet voor iedereen die na de kosten en baten heeft afgewogen besluit dat het wel prima is om gratis geld te krijgen voor de hele dag in bed liggen. Aso's ondermijnen het systeem.
@Dr. Plofkop | 12-07-11 | 20:27
Eens en oneens. Ik begrijp je frustratie, en ik begrijp de werkelijkheid.
Toch ben ik het in mijn naïviteit met u oneens op het punt dat het door de PVV en haar populistische geroeptoeter komt.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat met de juiste maatregelen de werkschuwe Henk en Ingrids gedwongen kunnen worden om een hardwerkende autochtoon te worden. Ik zou liever het dubbele aan uitkeringen betalen om werkschuwe aan het werk te krijgen dan dat het zo in hun zak te schuiven zoals het nu gebeurt. Kost misschien meer om ze er van te overtuigen, maar het is wel eerlijker naar de hardwerkende meerderheid(?) toe.
@Dr. Plofkop | 12-07-11 | 20:27
Wat zegt u, al jaren met de Fillipijnen?
Nou, als dat waar was dan zou u wel Filippijnen geschreven hebben.
Het diende dus alleen even als springplankje voor uw moraalprediken.
Geen zin, geen uitkering toch? Ga maar gras vreten.
Schijn je het lang op vol te kunnen houden en het is ook nog goed voor de lijn. Om vervolgens weer de waarde van het leven in te zien.
@welstijl10 | 12-07-11 | 20:20
Belasting omlaag kan ook. Heeft men meer te besteden en mogen de aardbeien duurder worden. Uitkeringtrekkers kunnen dan beter aan het werk gaan.
@kersenflap | 12-07-11 | 20:24
"Ik heb in ieder geval geen problemen met X die hier komen bikkelen voor hun centen. Het zijn harde en gemotiveerde werkers, die best wat beter behandeld zouden kunnen worden."
Het enige wat iedere tien jaar veranderd is de definitie van X. De ellende blijft...
kapotte_stofzuiger | 12-07-11 | 20:11
Uiteindelijk kan mijn telefoon nu alles waar ik in die tijd me helemaal suf voor gewerkt heb. Maar ik ben nu nog een groot fan van Creative. Ze hebben voor de chips ooit EMU overgenomen, bekend van de samplers. ook al een dikke favoriet van mij. Om die shit te betalen moest ik nog een hoop kazen keren..
Johnny Quid moet jij niet eens aardbeien gaan plukken na alle hopeloze te simpele topic,s.
Jij bent er ook 1 van het makkelijk SCOREN aan je topic,s te lezen. Of heeft de 2 koppige slang hier niet wat mee te maken?????
verbaast me niks.
@kersenflap | 12-07-11 | 20:24
Daarover zijn wij het dan eens.
Wij werken al jaren tot grote tevredenheid met Fillipijnen. Nu het er naar uit ziet dat die geen tewerkstellingsvergunning meer krijgen, moeten we hopen de productie op gang te kunnen houden met uitvreters, asociale uitkeringstrekkers, krakers en meer van dat soort werkschuwe Henk en Ingrids die 's morgens blowend arriveren en voor de middag in elkaar sodemieteren van lichamelijke ellende. Mijn MKB bedrijf met 42 medewerkers (merendeel overigens hardwerkende autochtonen) dondert finaal in elkaar als ik er niet in slaag gemotiveerde mensen te krijgen voor laaggeschoolde arbeid die inherent is aan onze productie. Ik vrees grote vrezen. Dank Henk Kamp voor het buigen voor Wilders en dank aan de PVV en haar populistische geroeptoeter zonder ook maar een moment aan de gevolgen voor de economie en dus Henk en Ingrid te denken.
@Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-11 | 20:23
"... zouden de morele verplichting moeten voelen..."
Hè ja, daar hebben we er weer een... eentje die zichzelf opwerpt als de waarachtig vertegenwoordiger der publieke moraal.
Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-11 | 20:20 | + 0 -
Ik heb in ieder geval geen problemen met Polen die hier komen bikkelen voor hun centen. Het zijn harde en gemotiveerde werkers, die best wat beter behandeld zouden kunnen worden. Na gedane arbeid, keert 99% weer terug naar het land van herkomst om daar het verdiende geld te investeren in een stuk land, huis of grond. Dat er een paar dronkenlappen tussen zitten valt in het absolute niet bij de ellende die andere bevolkingsgroepen hier al decennia lang permanent veroorzaken.
@ScumFrog | 12-07-11 | 20:18
Hoe comfortabel ook, werken is altijd meer moeite dan thuis in bed liggen.
Uitkeringstrekkers zouden zelf een morele verplichting moeten voelen om elk werk aan te nemen. Maar de huidige tijd moedigt eerder aan dat mensen alleen aan zichzelf denken.
Hartstikke leuk allemaal,maar ali de excuusallochtoon zorgt er wel voor dat hij geld toekrijgt om weer thuis te gaan zitten.Klieren op de werkvloer,onrespectvol met gereedschap omgaan,altijd te laat.. He waar is ali? 'Uhhm,die is naar huis gegaan omdat hij zich niet lekker voelde.
Ik kan mij zo voorstellen dat de hoger opgeleide werkloze student er moeite mee heeft om voor ali met zijn bmw te gaan bollenplukken.Natuurlijk zou de student zichzelf een plezier doen door ook eens wat andere spieren te trainen,maar met dat gegeven in je achterhoofd?
@Geeraart | 12-07-11 | 20:01
Fijn he, altijd op die bank zitten en in onzekerheid blijven of je uitkering misschien wel eens aangepakt gaat worden, en dat je opmerking op het interwebz daar wellicht aan heeft bijgedragen.
Oeps, ik bedoel dan uiteraard: 'weinig reden meer uitkeringstrekkers daarop niet in te zetten'. En weinig vervangen door geen.
Was er hier maar iemand zo geniaal om met een oplossing te komen. De prijzen omhoog is niet handig uit concurentie oogpunt. Lonen dus ook niet. (Of de winsten moeten omlaag.)Mensen verplichten kan ook niet zonder de wet te veranderen. Maar ja dan moeten dus ook hoger opgeleiden de kassen in. Dat betekend dat je dus zodra je werkeloos wordt risico loopt heel vervelend werk te moeten gaan doen.
Misschien moet er iets aan de mentaliteit gedaan worden van alle mensen. Maar ja hoe doe je dat????
Ik ben zeer benieuwd hoeveel van de droeve Roeptoeters hier morgenochtend weer met samengeknepen billen op hun bureaustoelen zitten om dat de BGD (Bedrijfs Geruchten Dienst) het al weer een tijdje heeft een nieuwe reorganisatie.
@kersenflap | 12-07-11 | 20:17
Misschien lees ik te veel geenstijl. Maar dat zou het verbod voor Oosteuropeanen om hier te werken nog dwazer maken.
Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-11 | 19:59 |
Het werk op zich is niet 'laag' maar ik bedoel dan de omstandigheden waarin het gebeurd. Als die beter worden is er ook weinig reden meer uitkeringstrekkers daarop in te zetten, al dan niet verplicht.
Och, die werklozen hebben toch geen geld voor paprika's of aardbeien. Des te beter, laat die grofbekkige bloggers zich maar een druiper vreten aan druiper aardbeien.
Inmiddels gaan de prijzen ervan ook lekker omhoog, goede zaak.
Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-11 | 20:09 | + 0 -
Yeah, Right.
Het "buitenlander hatende stemvee" hoor ik anders nauwelijks klagen over Polen. Wél over andere "groepen", maar die zitten nog steeds waar ze zitten.
@ Johnny Q. Gaat zelf ook eensch werken! Beetje kankeren op alles middels wat stukjes hier neergooien is toch geen werken?!
@Geeraart | 12-07-11 | 20:01
Stoer zeg. Vertelt u dit ook op feestjes?
@Wedstrijdkrokodil | 12-07-11 | 20:07
Hee, een generatiegenoot.
De eerste geluidskaarten van het Escom 'huismerk' hadden dezelfde Creative chipset. Scheelde toch weer 100 gulden.
@Antigoog | 12-07-11 | 20:03
Het grappige is dat je het van tevoren had kunnen weten. Gewoon nagaan hoeveel om werk in de tuinbouw trappelende Nederlanders ieder jaar afgewezen werden omdat er al Oosteuropese plukkers waren. Het waren er natuurlijk nul. Maar er moest weer een maatregel ingevoerd worden om het buitenlanderhatende stemvee te plezieren. De tuinders konden de tering krijgen. Het is om te huilen.
als iemand gaat werken in de tuinbouw is dat via een uitzuigbureau , de tuinder betaald minimaal 30 euro per uur , en het uitzuigbureau stuurt de slaafjes naar huis met het minimum loon .
daar gaat het fout , dat is het geen waar het op scheef loopt , de uitzuigbureau's .
de hoogte van het minimum loon is trouwens ook uit het stenen tijdperk onder tussen , maar dat is wat anders .
Heel mooi gesproken allemaal weer. Ik ben voor een zomerstop op uitkeringen totdat alle aardbeien zijn geplukt! Heer Kamp: ik zeg doen!
Gewoon al het werk wat an geboden wordt aanpakken, als je in bijstand zit. Of gewoon 25% korten als ze weigeren.
DijenkletserT | 12-07-11 | 19:47
>>Zijn er überhaupt nog mensen die gewent zijn om vanaf hun 12e te moeten werken (lees: krantenwijk o.i.d.) voor hun eerste 'gadget'?
--
Ja. Ik liep drie huis-aan-huis wijken toen ik 13 was of zo. Dat waren zo'n 220 kranten per wijk, bijna 700 in totaal dus. En die moest ik aan de andere kant van het dorp zelf ophalen. Dat ging al niet werken, dus haalde m'n pa deze met een aanhangwagen. Het was de krant voor op donderdag. Maar het waren er zoveel dat veel huishoudens deze pas op zaterdag van mij konden ontvangen. Ik moest tussendoor ook naar school en slapen. Sommige mensen gingen dan mekkeren. Die hadden een advertentie geplaatst of zo en gingen over de zeik als ze geen krant kregen op donderdag. Als oplossing bepaalde ik nieuwe routes, om daar optimaal mee rekening te houden. Ik merkte dat de fooien met Nieuwjaar het hoogste waren van de mensen die de krant als laatste kregen (behalve de zeikerds dus). Want zielige jongen. Later moest ik twee wijken weg doen i.v.m. slechte resultaten op school. De wijk die ik overhield ben ik altijd op zaterdag blijven lopen vanwege de fooien. De gadget was een Creative Soundblaster 8bit geluidskaart. Ik was echt een van de allereersten die iets anders dan een bliepje uit de computer wisten te toveren.
@seven | 12-07-11 | 20:01
Lijkt me een goed plan. Niks doen is slecht voor je karma.
@Geeraart | 12-07-11 | 20:01 | + -2 -
Weet u zeker dat u niet uit Griekenland, etc komt?
Je verwacht het niet, dat onze gepamperde uitkeringstrekkers hun neus ophalen voor werk...
Geeraart | 12-07-11 | 20:01 | + -1 -
Wat mij betreft groei je vast aan die bank. Maar niet van mijn centen.
Erratum: dat recht = dan echt
@Faaldehaas | 12-07-11 | 19:58
zullen we dan de term seizoenswerkers maar afschaffen en vragen of die polen langer blijven dan drie maanden ?
Als ik wist dat er geen kansloze oost europeanen (of ander gespuis)hierheen zouden komen als ik alleen maar brinta zou gaan eten dan bestel ik morgen nog een ton van die bagger.
Bakito | 12-07-11 | 19:52
Lol, je lijkt ironisch, maar je meent het nog ook hè? Komt omdat het loonverschil tussen werk & uitkering veels te klein of zelf negatief is. We moeten naar progressieve oplossingen kijken, geen papierwerk, geen reïntegratie, geen bureaucratie, maar verplicht kanalen graven en helpen bij wegen aanleggen of bomen planten voor een uitkering en mensen met hersens zijn verstandig genoeg om dat recht te solliciteren of een privé cursus erbij te doen.
-edit hup, werken jij -
@ScumFrog | 12-07-11 | 19:52
Dus dat werk zou hoe dan ook niet gedaan moeten worden? Of zijn er mensen voor wie het wel acceptabel is dat zij zich er toe "verlagen?"
Er is niets laags aan eerlijke arbeid. Er zijn arbeiders die veel eer scheppen in hun lage werk.
In Nederland moeten ook tuinders hun personeel behoorlijk behandelen. Iedereen is tegen uitbuiting en slechte werkomstandigheden.
BTW, dit kabinet wil er 25 eerste en 50 tweede kamerleden uit hebben. Als die nu eens het goede voorbeeld gaan geven? En het liefst binnen een maand, zodat ze niet te lang op wachtgeld zitten. Goed voorbeeld doet goed volgen, zeggen ze toch?
Kinderarbeid weer invoeren. Als ze met 14/15 jaar tasjes kunnen trekken, kunnen ze ook tomaten plukken.
@tweekeerdehelft | 12-07-11 | 19:53 | Ook hier weer een klein stukje onwetendheid. Tegenwoordig bestaat er iets als jaarrond telen. Kassen zijn uitgerust om het hele jaar lang een teelt te kunnen produceren. 8 uur per dag lekker tussen het groen staan en je geld verdienen lijkt mij nog altijd beter dan thuis op de bank geen reet uitvoeren
ja nieuw beleid is een groeiend proces. dus zijn er altijd wat groei problemen. Maar onze lieve pvv'ers kunnen dat vast wel opvangen. gezellig met zijn allen onze aardbeien plukken.
Faaldehaas | 12-07-11 | 19:43 | + -1 -
Kunt u mij dan wellicht uitleggen waarom er ieder jaar zo ontzettend veel subsidie richting land en tuinbouw moet? Een "2e mainport" zoals u dat noemt, levert geld op i.p.v dat het geld kóst. Uiteraard geloof ik in de innovatieve kracht van Nederlandse zadenkwekers en bijvoorbeeld Wageningen. Maar daar hebben we niet een westland en betuwe volgebouwd met gesubsidieerde kassen voor nodig, terwijl die tomaten en komkommers voor de helft van de kosten uit Egypte of Spanje kunnen halen. Dit is geen VOC mentaliteit, maar duf, duur en nutteloos protectionisme.
@lanexxx | 12-07-11 | 19:44
Dat niet alleen: vergeet de overhead niet die voor een werkgever op de lonen drukt. Al de werklozen, subsidies, overheidshobbies, semi-overheden, verzinsel instanties als produktschappen. Zij moeten allemaal betaald worden.
Vandaar dat het bruto dat jij ontvangt soms al gauw de helft is van wat de werkgever aan jou kwijt is (en dan zie je dat jouw netto in werkelijkheid maar een greintje is van het geheel). Als jij dat niet opbrengt voor hem, moet hij goedkoper zoeken.
@Bakito | 12-07-11 | 19:52
Gelukkig hebben die werklozen daar veel tijd voor.
blinde kip | 12-07-11 | 19:48
+1 feit....
Mijn buurman is ook lekker thuis blijven zitten, en geef hem geen ongelijk na uitleg....
Hij houd minder over als hij werkt dan dat hij in de bijstand blijft met huurtoeslag, gemeentelijke belsting kwijtschelding toeslag hier en daar.....
Hij had het even geprobeerd(geen diploma dus minimum salaris)
Deze mensen zijn dus juist dom om te gaan werken dat is de andere kant van het verhaal.....
Of het minimumloon moet omhoog , of mensen uit de uitkering moeten sommige toeslagen mogen houden, je kunt niet verwachten van mensen dat ze gaan werken en juist daardoor in geld problemen komen.....
Het geven van geld aan inactieven is idioot.
Geef ze voedselbonnen en gas- en electramuntjes. Weigeren van aangeboden (ongeschoold) werk moet automatisch leiden tot het NIET MEER kwijtschelden van gemeentelijke belastingen zoals afvalstoffenheffing e.d.
Moet je eens zien hoe snel ze gaan werken.
Kotsmisselijk word ik er van: ik ben godverdomme > 60 uur in de week van huis en zie de helft van de vruchten van mijn (geschoolde) arbeid niet terug.
Viva la revolución!
@kersenflap: "Agrofood De topsector is de motor van de Nederlandse economie en de nummer 1 in de wereld. In totaal genereert de sector 48 miljard aan toegevoegde waarde. Dat is goed voor bijna 10% van de Nederlandse economie en werkgelegenheid."http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ondernemersklimaat-en-innovatie/documenten-en-publicaties/rapporten/2011/06/17/agro-food-de-nederlandse-groeidiamant.html
en als na 3 maanden de komkommers geplukt zijn en de tuinder je niet meer nodig heeft, gaat de pool lekker naar zijn goedkope leefomgeving en kan de uitkeringstrekker weer bijstand aan gaan vragen voor de hoge vaste lasten.
Vaak wordt vergeten dat werkloosheid enorme administratieve rompslomp met zich meebrengt. Je wilt niet weten hoeveel formulieren je maandelijks moet invullen.
Zo Johnny. Ferme taal. Maar ik ben benieuwd of jij je zou verlagen tot dat soort werk mocht je werkloos raken. 10 uur per dag (of meer naar gelang tuiniers humeur) tegen schamel loon en je wordt gewoon als slaaf behandeld. Laat die tuinbouwers eerst maar eens redelijke arbeidsomstandigheden scheppen. Ben het overigens volledig eens met de kern van je verhaal. Werken of werken naar vermogen (met dwang desnoods) maar een béétje als mens behandeld worden mag er toch wel tegenover staan. Prettig werken geen vereiste, maar diepe ellende ook niet. Het moet enigzins dragelijk zijn. Oh jee, klonk dat links? Ben er nog niet helemaal van af geloof ik...
@paul1965 | 12-07-11 | 19:37
Op een zekere manier is uw plan om een opleiding te volgen en het leven weer op te pakken te bewonderen. U gaat er alleen aan voorbij dat de bijstand daar niet voor bedoeld is. Daar heeft u niets over te zeggen, ook niet als u jaren belasting heeft betaald. Bijstand is bedoeld voor mensen die geen enkel werk kunnen vinden. U wekt de indruk dat u denkt dat u er recht op heeft, terwijl het eigenlijk als een gunst met voorwaarden gezien zou moeten worden.
Niettemin wens ik u veel succes. Overdag werken en in de avond een opleiding volgen kan overigens ook, al is het minder gemakkelijk dan niet werken en een opleiding volgen.
paul1965 | 12-07-11 | 19:34
Groot gelijk. Maar ik mis toch een stukje in uw betoog. Als u 30 jaar heeft gewerkt dan heeft u 30 maanden lang een WW uitkering kunnen genieten. Bent u dan niet rijkelijk laat met studeren en z.s.m. aan werk te geraken? Niet dat u mij of anderen verantwoording verschuldigd bent of zo. En ex'en kunnen een hoop financiële en lusteloze bagger veroorzaken. Maar zo lijkt het alsof de bijstand u wakker heeft geschud en de WW eigenlijk wel prima was.
paul1965 | 12-07-11 | 19:37 |
Hey Paul, kijk ff naar deze grafiek, voordat je weer de studie boeken induikt. www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-so... Moet nu even een maaltijd bereiden, maar zal straks een artikel voor je opzoeken waarin de verwachting uitgesproken wordt, dat hoogopgeleiden de zwervers van morgen worden, simpel weg omdat daar geen grote behoefte meer aan is. Het is net als met kunstenaars, teveel is teveel..
@kersenflap | 12-07-11 | 19:36
Ruim 60% van onze export, komt uit onze eigen agrarische sector. Doorvoer is een aanzienlijk kleiner deel.
Er bestaat trouwens een term voor de economische ziekte in landen, die uit arrogantie van hun rijkdom hun eigen agrarische sector hebben opgedoekt of uit de markt geprijst: Dutch Desease.
Zoek het maar eens op, dan zie je waarom het helemaal niet zo gezond voor een land is, om de eigen produktie het land uit te jagen of financieel te vermoorden, zoals de politiek hier in dit land al jaren neigt te doen.
Gewend... Pff
Zolang iemand die voor het minimumloon gaat werken een fors lager nettoloon ontvangt zal de animo niet groot zijn. Een kennis ging werken als fulltime taxichauffeur en kon door grappen als verplichte pensioenopbouw (op je 59e), allerlei verzekeringen, forfaitaire belasting op de fooien die hij niet kreeg etc. ongeveer 200 euro per maand inleveren. Uitkeringstrekker of niet, maar dan ben je toch echt gestoord als je gaat werken? Ik zou het ook niet doen. Niemand hier denk ik.
@Faaldehaas | 12-07-11 | 19:43
Minimumloon dus nog steeds niet goed genoeg betaald t.o.v. sommige uitkeringen met toeslagen. Zie daar het probleem. Sneu voor de harde werkers die elke ochtend uit hun bed kruipen en bovendien worden ze niet uitgezwaaid door de buurman die tegen half 2 's middags uit bed direct op de bank ploft.
Jim Rogers (succesvolle superinvesteerder) Want to Make More Than a Banker? Become A Farmer‎ www.time.com/time/magazine/article/0,9...
(ps meerr www.ftm.nl/followleader/beter-boer-dan... & www.ftm.nl/followleader/hoge-voedselpr... )
Ik heb het al eerder gezegd. Stop nou eens voor één keer alle (elke soort) uitkeringen. Zo haal je meteen alle rotte appels.. uhh.. aardbeien eruit. Gewoon in een keer, onaangekondigd. Wedden dat er binnen twee dagen een hoop mensen aan de bel trekken.
Even opnieuw een spoed-beoordeling door een niet al te linkse organisatie uit laten voeren en je bent klaar!
Zijn er überhaupt nog mensen die gewent zijn om vanaf hun 12e te moeten werken (lees: krantenwijk o.i.d.) voor hun eerste 'gadget'?
En mensen die beweren dat er geen (passend) werk zou zijn, dit is onzin. Het gaat om geld verdienen, zeg maar een beloning voor gedane arbeid.
Indien mijn uitkering net voldoende is om mijn vaste lasten en 'Euro Shopper' eten te kunnen betalen?? Dan zou ik snel de keus maken om voor die 30% aanvulling te gaan wat uiteindelijk door een 'minder aantrekkelijke' werkgever uitgekeerd wordt. Volgens mij is dit ook erg gunstig voor die 'minder aantrekkelijke' werkgever qua kosten. Want je betaalt maar een bepaald gedeelte van het salaris en hoeft dus veel minder af te dragen. Het is maar een idee...
ZKH EénOog | 12-07-11 | 19:32 |
Spjker op de kop.
Het is van de gekke dat de tuinders belachelijk lage lonen betalen. Nederlanders willen graag veel maar wel voor weinig, daar zit het probleem, men wil niet teveel betalen voor eten.
"... als je jarenlang gewerkt hebt, echt kapotgewerkt zoals ik en je baas besluit om je van de ene dag op de andere eruit te trappen..."
Vind ik inderdaad lullig om te horen, maar je maakt in deze zin al één fatale fout die boekdelen spreekt: BAAS!!!
In Nederland hebben we al decennia geen bazen meer, enkel werkgevers. En als die werkgever dat werk liever geeft aan iemand die dat werk goedkoper, of beter, hoe dan ook, meer naar zijn wens voor hem doet, snap ik dat zonder meer. En dan heb jij als werknemer, waar die werkgever zich al jaren de pleuris voor betaald heeft, gewoon pech. Helaas, maar waar. Want als jij de kosten die je met je meebrangt niet meer opbrengt, ben je niet meer interessant voor hem. Dat is het harde bestaan.
Als tweede spreekt het woord BAAS nog meer: iemand die zijn werkgever als baas ziet, is geen alfa, maar een beta, die een leider nodig heeft. Een werkgever kan hier veel aan hebben, maar er zijn ook werkgever die zoeken naar zelfstandiger werknemers. Werknemers die beseffen dat zij niet hun leven, maar hun tijd verhuren aan 'de baas'.
En ja, ook als jij al zolang elders gewerkt hebt, kan je daarna nog aardbeien plukken, voor een andere werkgever. Niets mis mee, je in je eigen onderhoud voorzien, ook al is het op een wijze die je niet gewend bent. Betaalt het minder? Dan zet je de tering naar de nering. Is wel zo gezond.
@Albasalix | 12-07-11 | 19:39 | + 0 -
Ja, dat verhaal plaatst hij na mijn opmerking.
Hij is dus verneukt, dan kan gebeuren en is heel erg vervelend.
Na 30 jaar hard werken je centen zien verdampen.
Ja hoor, daar hebbem we Johnny Quid weer.
@Kersenflap: Tuinbouw is de 2e mainport van Nederland. Dit komt door het feit dat er veel geïnnoveerd word. Die middeleeuwse toestanden waren er in de jaren 60 misschien, maar tegenwoordig kan je rustig op een kar zitten en de tomaten plukken. Onderbetaald word je niet, want er geld gewoon minimum loon. Ik vind het knap dat er zoveel mensen 'verstand' van hebben, terwijl ik er om wil wedden dat ze nog nooit een voet in een kas gezet hebben.
.
Goed voorbeeld doet goed volgen....
www.sp.nl/overheid/nieuwsberichten/661...
.
kersenflap | 12-07-11 | 19:36 | + -2 -
Leuk hoor, al die minkudo's. Maar volgt er ook nog een inhoudelijk betoog(je) waarin wat toelichting wordt verschaft?
Kaas de Vies | 12-07-11 | 19:32
Ik vind zijn verhaal anders redelijk plausibel. Hoezo zou je zoveel reserves hebben??
@blinde kip | 12-07-11 | 19:37
Daar viel wat weg. Genoeg voortijdige schoolverlaters (Net geen VMBO) kunnen die kassen wel vullen. Hogeropgeleiden kunnen iets onder hun niveau zitten zolang er maar geen schade is voor de cv.
Helemaal mee eens... al kan ik het me goed voorstellen. Als ik een werkloze prutser zou zijn zou ik liever een uitkering trekken dan in de kassen werken. Je verdient namelijk geen f*ck en voor Bulgaren en Roemenen is het een jaarsalaris. Dus nee, ze zijn niet lui, het is gewoon een kosten/baten-afweging. Werken omdat 't je morele plicht zou zijn?! Pff, dat principe werkt misschien voor 20% van de mensen op deze aardkloot.
Daarom: Uitkering intrekken en aan 't werk schoppen.
voor werkelozen zijn alleen kutbaantjes beschikbaar, de leuke baantjes verdelen ze in de kerk
Inderdaad. Straf lekker de misdadigers door ze op het land te laten werken. Maar pak geen mensen die echt niet voor de lol in de bijstand vertoeven. Dat is echte rechtse schreeuwtoeterpraat, totdat ze er zelf eens voor komen te staan. En geloof me : iedere reaguurder hier kan in een situatie verzeild raken waarin het leven ineens toch wat minder makkelijk is dan je altijd dacht. Dan is een gang naar de gemeente voor een uitkering ineens realiteit, stoere rechtse borrelpraatjes of niet !
@paul1965 | 12-07-11 | 19:29
Genoeg voortijdige schoolverlaters (<VMBO) die de kassen kunnen vullen. Hogeropgeleiden op zo'n plek plaatsen is slecht voor de cv en bovendien kapitaalvernietiging. Iets zakken onder het niveau moet kunnen.
ZKH EénOog | 12-07-11 | 19:32 | + 0 -
Agrarisch werk de motor van de economie? In welke tijd leeft u eigenlijk? Landbouw is al lang niet meer rendabel, aangezien 99% veel goedkoper kan worden geproduceerd en geïmporteerd vanuit lage loon landen. En dat importeren en handelen, dát kunnen wij als land goed. Schaf de subsidies maar gewoon af voor de landbouw, en laten we ons richten op de toekomst.
@paul1965 | 12-07-11 | 19:34 | + 0 -
Sterkte
Idee voor de overheid: Schaf een paar paarden aan, zet er wat hufterige pliesies met vaudte spiegelbril en shotgun op, en gebruik de leden die de godganse dag niets doen. Win/ win situatie: Werk wordt gedaan, en boeffies mogen -met enkelboeien- 16 uurtjes buiten spelen. Kan het Nederlandsche volk weer normale prijzen voor een bakje aardbeien betalen.
Kaas de Vies | 12-07-11 | 19:32 |
Zou ik allemaal uit kunnen leggen, maar daar heb ik geen zin in.
Feit is dat ik geen reserves had dankzij mijn ex die er nogal een puinbak van gemaakt heeft.
Denk je dat het leuk is om aan te kloppen bij de bijstand ? Nee dus. Vreselijk en het is echt weinig geld, maar ik kan er mee overleven en ik vraag verder niks. Heb 30 jaar tienduizenden euro's per jaar aan belasting betaald, dus mag het misschien even ??
Ik wil met rust gelaten worden, zodat ik kan studeren en kan zorgen dat ik deze dip weer te boven kom.
Als ik verplicht in zo'n rottige stinkkas moet gaan werken, kan ik het wel schudden, want dan lukt het me echt niet om weer op mn oude niveau terug te keren.
En dat laat ik niet gebeuren, dat verzeker ik je !
Taggart | 12-07-11 | 19:27
Je onderschat de agroketen. Zonder voedselproductie geen veiling, een hoogwaardige kassen, geen energitische uitvindingen, geen unilever, geen (kookprogramma's @ rtl4 geen AH etc etc. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/onder...
@lichtpunt | 12-07-11 | 19:30 | + 0 -
Behalve dan dat ze aan de lopende band NA het werk zo zat zijn dat er een nieuwe deur in mijn jag moet.
Dit los je op met twee maatregelen: verlaag de uitkeringen en verdubbel het loon.
Ook agrarisch werk heeft het recht goed betaald te worden, ook al heb je er niet voor geleerd. Het is wel de motor van de economie. Dan het vreten maar een ietsje duurder (zal niet veel zijn, want minder werklozen, dus minder onnodige overhead, en dus lagere lasten om door te berekenen).
@paul1965 | 12-07-11 | 19:29 | + 0 -
Jij hebt in die 30 jaar geen vermogen opgebouwd? Jij komt in de bijstand? Sorry hoor, maar ontsla je "financiele adviseur".
de verzorgingsstaat heeft ons opgescheept met de grootste losers ooit.
Wacht eens even.. Het gaat er toch om WAAROM deze mensen thuis zitten?
Je kan toch niet zomaar iedereen over 1 kam scheren? Ik geloof best dat er een hoop zijn die niet willen werken maar het prima kunnen, maar dat geldt vast niet voor iedereen.
Polen zijn tenminste gemotiveerd en kunnen veel voor weinig. Je kunt wel bankzitters met een misshollanddiploma aannemen,maar die zien niet eens het verschil tussen een tomaat en een komkommer.. Kun je kisten tegelijk weggooien. Kost je een minimumloontje plus je halve oogst.
Nogmaals: ik betaal zelf ook (teveel) mee aan die uitkeringstrekkers. Maar ik geef iemand helemaal gelijk die het verdomt om midden in de nacht in de middle of nowhere onderbetaald werk te gaan doen onder pre-middeleeuwse werkomstandigheden. Want zo zit het wel in de tuinbouw. Als die "ondernemers" de boel niet rond kunnen krijgen in dit land, moeten ze lekker hun kutbedrijven naar lage lonenlanden verplaatsen, en niet die cumsuckers hier naartoe willen halen.
@ pluizi 19:17"
Allemaal gelul, zolang er massa,s polen hier werken is het bewijs geleverd dat die banen er wel degelijk zijn.
Trouwens, als straks die hele EU als vuurpijl ontploft is het beter alvast te oefenen met werken omdat er straks geen pool meer over de grens komt, laat staan Roemenen of Bulgaren.
Luilekkerland Nederland met gratis geld of zieligdoen betaat straks niet meer en dat werd tijd ook.
Och, als je jarenlang gewerkt hebt, echt kapotgewerkt zoals ik en je baas besluit om je van de ene dag op de andere eruit te trappen, dan denk je er toch iets anders over dan de gemiddelde rechtse schreeuwtoeter hier hoor.
Ik heb 30 jaar hard gewerkt, Echt dag in dag uit, carriere opgebouwd tot in de hoogste regionen. Maar helaas, er ging iets mis en ik kon vertrekken.
Dan kom je in de bijstand. En dat denk je echt niet : kom,laat ik eens lekker in een kas gaan werken voor netto een paar euro per uur. Lekker om 5 uur klaar staan, zweterige, rottige, stinkerig werk doen en dan nog geen euro uit te geven hebben met al die door lekkere rechtse marktwerking veroorzaakte vaste lasten.
Ik wil werk op mijn niveau. HBO/WO, wat ik altijd gedaan heb. Dáár ga ik aan werken en ik zorg dat ik uit die uitkering kom door weer keihard te gaan studeren (ik ben een veertiger, maar toch) en zorg tussendoor ook nog eens fulltime in mn eentje voor mijn drie pubers.
Denk je dan echt dat ik zo gek ben om in een kas te gaan werken ? Nee dus ! Leren doe ik, om zo snel mogelijk weer werk te vinden of voor mezelf te beginnen.
Helaas zijn gemeenten alleen gericht op LBO-ers in de bijstand en niet op hoger opgeleiden zoals ik.
Lekker eenzijdig, dom en het wordt door de rechtse bezuinigingen op integratie alleen maar erger.
Stuur er maar lekker criminelen naartoe. Laat maar dwangarbeid verrichten om hun gratis kost en inwoning in de gevangenis terug te verdienen.
Pluizie!
Go Johnny.
Zou eens tijd worden wat verplicht seizoenswerk voor de "onbemiddelbaren".
Geen plicht tot arbeid maar wel recht op geld.? fuck em.!
Inderdaad, betaal maar eens fatsoenlijk voor dit soort werk. Nu zijn de aardbeien wel goedkoop maar betaalt de belastingbetaler via een omweg de uitkering van de Roemenen en Bulgaren want daar hebben ze ook recht op. Goedkoop is duurkoop. Wat niet wil zeggen dat men structurele werkweigeraars eens flink of zelfs helemaal mag korten.
Deze ligt lekker in mijn onderbuik. Waarom zou je ook werken als je geld krijgt voor doen waar jezelf zin in hebt? Lekker rug-klachten blijven simuleren, faut gespelde solliesietatie briefen schreifen... Vanmiddag weer lekker porno, bier en wiet!!!!
Beste werkeloze mensch, ik bezit u, u bent mijn eigendom daarvoor betaal ik u de helft van mijn salaris. Mijn opdracht aan u, maak u nuttig. Als u weigert betaal ik u niet meer! Moahahaha *plop* Ben weer wakker...
@Ampelman | 12-07-11 | 19:26 | + 0 -
Mijn ex was vrij ondernemend, vandaar ook een ex.
Sinds hongerwinter is er in Nederland in het onderbewustzijn een soort van verplichting ontstaan om eten zelf te verbouwen. Terwijl ze in andere landen: 1. vaak meer zon hebben, 2. geen aardgas nodig hebben om eetbare zooi te kunnen verbouwen (voor niks gaat de zon op), 3. de winst-marge hoog genoeg is zodat het arbeidsloon hoog genoeg kan zijn om zelfs luie uitvreters in beweging te krijgen.
Met andere woorden, eruit met die land- en tuinbouw; maak Nederland een land van hoogwaardige diensten en producten (finance, IT, handel). Nederlandse boeren/tuinbouwers die die dat allemaal heul errug vinden mogen herenboer gaan spelen in Afrika of Oost-Europa, daar krijgen ze dan ongetwijfeld ook de status die ze zo nastreven. Dat is in elk geval een tienmiljoenmiljard keer betere oplossing dan allerlei arrangementen voor "gast"-arbeiders verzinnen, die grap hebben we nu immers al te vaak gehoord.
@pluizie | 12-07-11 | 19:17
Gelul.
Volgens mij werkt bijstandskoning ook als reclame slogan ... Ik snap ook niet waar dat arbeiders moraal is gebleven, beetje op buitenlanders het lopen af geven.. Maar ondertussen de hele dag achter je Gesoepsidieerde pc in je ruk bunker blijven plakken...
@quasiintellect | 12-07-11 | 19:10 | + -1 -
Een "ex-ondernemer" bestaat niet
Ho, ho, ho eens even, dan rekenen jullie buiten de zielige mensen industrie, die praktisch de helft van al die kansarme schaapjes onder haar hoede heeft genomen. Hele volksstammen zitten getranquilised thuis muf te wezen, met een etiketje opgeplakt. Badend in de aangepraatte trauma's door onze geitenwollen sokken dragende medemens. Wajongetje erbij, én uiteraard een stem voor de PvdA. Opdat de linksdragende Gutmenschen vanavond weer een fles (zure) rode chablis kunnen opentrekken in hun welgestelde nederzettingen. Proost!
werkelozen zijn gewoon big business er is een hele industrie omheen gebouwd en aangezien we de laagste werkloosheid van europa hebben, moeten ze hard vechten om het aantal in stand te houden ..
Hier zijn de werkloosheidsuitkeringen nog eindig, in België kan je eeuwig werkloos zijn.
Werklozen zijn tuig. Allemaal.
In april werden 345 duizend bijstandsuitkeringen verstrekt. Bijna drie kwart van de uitkeringen loopt al langer dan een jaar... Simpele oplossing lijkt mij: plukken is het credo. Of aardbeien plukken of je uitkering wordt geplukt.
In dit topic mag eigenlijk een klein stukje wikipedia niet ontbreken: "Een specifieke vorm van dit begrip 'armoedeval' wordt door politieke partijen (van links tot rechts) gehanteerd, namelijk als het effect dat optreedt wanneer iemand met een uitkering er in inkomen op achteruitgaat als hij of zij een betaalde baan krijgt. Dit effect wordt veroorzaakt doordat mensen met een zeer laag inkomen of een uitkering vaak recht hebben op subsidies en andere inkomensafhankelijke regelingen. Als ze een baan aanvaarden kan de inkomensverbetering zodanig zijn dat het recht op de subsidies en regelingen vervalt, waardoor het inkomenseffect grotendeels of geheel wegvalt. Door dit effect zijn mensen vaak niet of slechts in geringe mate in staat om hun maatschappelijke situatie te verbeteren. Belangrijker is echter dat de inkomensachteruitgang niet motiverend werkt. Men spreekt in dat geval vaak van een 'onvoldoende prikkel' om te participeren op de arbeidsmarkt. In verband daarmee wordt er soms ook een brede definitie van de armoedeval gehanteerd, namelijk 'het gebrek aan financiële prikkels om (meer) te gaan werken'."
Het KOST dus sommige uitkeringstrekkers geld om te gaan werken. Ze worden dus niet betaald om te werken, maar om thuis te zitten.
Een ander mooi voorbeeld is iemand die in de WW komt. Dan krijgt hij 70% laatste loon. Als hij heel even weer werkt krijgt hij daarna 70% van zijn nieuwe baan. Mensen raken dus rechten kwijt als ze gaan werken.
De overheid wil helemaal niet uitkeringstrekkers aan het werk helpen. Al hun mooie reintegratie bureautjes hebben dan ook geen werk meer.
He Quid, hoe kun je c c c combo breaker nu wegjorissen?
Geen killer instinct fans?
@vraagstaart | 12-07-11 | 19:19 | + 0 -
Waarom stomp je die gozer niet de WAO in, heb ik met mijn timmerman gedaan.
@vraagstaart | 12-07-11 | 19:14
Ja dat is exact het probleem ja. De ruifvreters houden de ruifvretende instanties in leven.
Ho, ho, ho eens even, dan rekenen jullie buiten de zielige mensen industrie, die praktisch de helft van al die kansarme schaapjes onder haar hoede heeft genomen. Hele volksstammen zitten getranquilised thuis muf te wezen, met een etiketje opgeplakt. Badend in de aangepraatte trauma's van onz
@Ohm | 12-07-11 | 19:21 | + 0 -
Nou dat zullen heel veel mensen niet meer durven te zeggen.
Eindelijk gerechtigheid.
kapotte_stofzuiger | 12-07-11 | 19:08 |
Het meest gebruikte excuus om dit zware tyfus werk niet te hoeven doen, zal toch zijn: Hiervoor ben ik te hoog opgeleid, ik heb een InHolland diploma. Keik maar.
Houd eens op. Zeven uur beginnen is geen tijd voor een blanke. Ik maak ook nooit eerder afspraken met klanten dan 10:00 uur. Vind iedereen prima. En ja, ik ben zakelijk bereikbaar tot een uur of 22:00 's avonds.
tweekeerdehelft | 12-07-11 | 19:01
Hé, je ene helft is één miljard, en je andere ook een lousy 1000 miljoen. Wat is het probleem??
Kom wel eens bij netwerkbijeenkomsten(3*woordwaarde): je wilt niet weten welk een uitvreters op die manier aan hun geld komen. Kunnen ze iemand niet plaatsen zeggen ze doodgewoon"tja, 3 jaar geleden had ik je binnen een week geplaatst". Daar gaat het nou precies om. In tijden van hoogconjunctuur kun je elke idioot plaatsen. Het gaat er juist om wat te doen in tijden als nu, met een laagconjunctuur. Stelletje uitvreters!!!
"Meer werknemers uit Midden- en Oost-Europa
In maart 2011 waren er 125 duizend werknemers in Nederland die uit Midden- en Oost-Europese EU-landen komen. Dat is ruim 20 procent meer dan in maart 2010. " www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...
@Crematorium-de-Asbak | 12-07-11 | 19:18 Jij wel. Vort! Doe eens iets!
Er mag wel eens worden gekeken naar hoeveel die tuinders opstrijken door die extreem lage lonen. Altijd als eerste compensatie vragen als er iets tegenwerkt maar ondertussen allemaal gruwelijk lelijke tokkie-villa's en foute auto's voor de deur.
Afgezien daarvan: ik zou liever in een kas of op een veld werken dan 1 dag een uitkering trekken, maar dat is persoonlijk.
@knight03 | 12-07-11 | 19:15 Ik ken er bijvoorbeeld een, een inhoudelijk goede IT-er die zich liet ontslaan (uitkering!) na een week want een reistijd van 45 minuten naar zijn werk, nee. Dat was toch on-men-se-lijk. Dan maar weer lekker uitslapen en opnieuw een uitkering (doet-ie al jaren).
Vorige maand gebeurd.
Ehm, Johny.. Betekent dit dat nu alle Reaguurders aan het werk moeten?? *het einde van Geenstijl is in zicht*
kapotte_stofzuiger | 12-07-11 | 19:08
ADHD ers zijn prima on staat om te werken hoor!!
-weggejorist-
@strikdewepstroper01 | 12-07-11 | 19:14 | + 0 -
Ik ben bezig, rustig, binnenkort heb ik er 100 nodig.
@dutchdj | 12-07-11 | 19:12 Heb je het woord "Marktwerking" wel eens opgezocht?
Of dacht je echt dat we in Nederland iedereen vorstelijk konden betalen en dat dan nog steeds de hele wereld om onze peperdure producten stond te springen?
Nederlandse werklozen komen echt niet van hun bank als ze meer dan 10 km moeten rijden terwijl Polen bereid zijn 1.100 km te rijden voor een lager loon en een paar liter bier. Onze PvdA-ers zouden zich moeten doodschamen.
Hé Geenstijl, dan moeten er wel vacatures zijn. Bij de overheid bijvoorbeeld wordt bijna niemand extern, dus van buitenaf aangenomen. Veel geldkranen zijn dichtgedraaid. En zo kan de crisis (???) nog wel 100 jaren duren als er geen geld wordt geïnvesteerd in banen.
@Parsons | 12-07-11 | 19:08 En het wordt nòg mooier als kansen"tuig" wat er wèl wat van wil maken, door diezelfde instanties wordt tegengewerkt.
Want gaan ondernemen, dat moeten we als potentiële bijstandstrekkers in dit land niet willen met z'n allen. Stel je voor dat het lukt, waar moet je reïntegratiecoach zich dan mee bezig houden?
Zielig zijn zul je! Verdommme!
Leuk hoor, maar als datzelfde gure rechtse kabinet met de grote bek over "iedereen aan het werk" nu eens begint om de tuinders te dwingen een fatsoenlijk loon te betalen ! Wie gaat er nu voor een tientje per uur zulke rottig, smerig, geestdodend en benauwd werk doen ?
Komop tuinders en andere uitzuigers, doe eens ff meer betalen voor dat rotwerk !
Ze moeten structureel werkelozen gewoon verplicht te werk stellen. C'est ca!
voor diegene die er in belanden is het een fabeltje ja
www.sp.nl/service/rapport/rapport-rein...
Pfff.. Dat gecapslock... Wordt er doof van.
Dan moeten die tuinders maar normale salarissen betalen, want dan waren de Polen, Bulgaren en Roemen never nooit niet deze kant op gekomen, it is that simple. Datzelfde geldt voor al die aannemers die Polen in dienst nemen om het overgrote deel van de winst in hun eigen zak te steken.
-weggejorist-
@vraagstaart | 12-07-11 | 19:09 itje = zitje. Van Jan des Bouvrie want het mag wat kosten. Gemeenschapsgeld, dat raakt tenslotte nooit op.
Ik betaal liever een beetje meer voor mijn groente dan dat ik straks weer een lading nutteloze overbevolkers kan helpen onderhouden.
Ha ha ha! Nou Quid je hebt wat losgemaakt...... Totdat de reaguurders als werkloze na 1 jaar (binnenkort)zelf de bijstand in moeten. Of als ex-ondernemer natuurlijk.
Dìt krijg je dus in geen enkel beschaafd land uitgelegd. Een grote groep die, door de gemeenschap betaald, verrekt om te werken en een andere groep, óók door de gemeenschap betaald, die ze daarin professioneel steunt door ze te reïntegreren, begeleiden, ondersteunen, klankborden......
..... thee en koffie drinken dus. En die thee en koffie betalen wij ook, net zoals het comfortabele itje waarin dat gebeurt. Tussen half 10 en 4.
Ja, dat krijg je er dus van als je bakken met gratis geld richting ruifvretens kansentuig smijt.
"Oh nee, ik kan echt niet werken, want..."
-"... ik spreek geen Nederlands"
-"... ik heb ADHD"
-"... ik heb asperge-syndroom en ben eigenlijk hoogbegaafd"
-"... ik ben gronies vermoeid"
-"... moet morgen solliciteren.. en overmorgen.. en de dag daarna"
-"... heb geen wekker, krijg ik subsidie om er een te kopen?"
Populisme krijgt hier een nieuwe betekenis, vooral achter geert met z'n oneliners aan blijven rennen, dan komt het vooral nooit meer goed met dit land.
Zo is het! Werken zullen ze, de stiekem opgesnoepte aardbeien beschouwen we als secundaire arbeidsvoorwaarde.
Maar jij houdt toch niet van aardbeien?
Als die teringtuinders werknemers hadden gezocht in plaats van slaven voor hun klotewerk, hadden ze best Nederlanders kunnen vinden.
Dus die groente wordt misschien een beetje duurder, zodat je je personeel normaal kunt behandelen.
En anders verbouw je die troep maar gewoon niet.
Dit is precies dezelfde onzin als waar we eerder al die gast"arbeid" aan te danken hadden.
Met het verschil dat Polen wel willen, maar nu is het hier al verziekt.
Ik ken een timmerman, die weigert geen enkele baan, wat hij doet is gewoon deuren ondersteboven erin zetten, wordt hij weer terug gestuurd. Het is wat.
1 keer werkweigeren moet einde uitkering opleveren. Immers, dat geld ook voor de loonslaaf.
We hebben nog een grote groep werkeloze kunstenaars......
links staat nu op hun achterste benen
Er is dus werk zat en er zijn simpelweg geen uitkeringen meer nodig. Geldkraantje dicht en wachten maar.
Uitkering stopzetten zodra je een baan weigert. Moet je eens zien hoe snel al die luie uitkeringstrekkers weer aan het werk zijn...
Tis vakantie.
Pcies.
Tja, dat krijg je als je overhaaste populistische beslissingen neemt.
Dan gaan in dit geval de tuinders over de kop.
@tweekeerdehelft | 12-07-11 | 19:01 | + 0 -
Re-integreren is ook zo'n mooi fabeltje, als die lui een andere broek aantrekken moeten ze al re-integreren.
Uitkeringen halveren en ze staan zingend die groene shit uit de grond te rukken.
Prachtig. Nu hopen dat het werkt.
Klopt. Snel invoeren dat uitkering ontvangen = verplicht werken. Gewoon in de winter stoepen sneeuwvrij maken en strooien, in de zomer het strand cleanen. En rap wat!
Swerken, soort kruizing tussen zwerven en werken.
Stinkend in de kantine zitten met je trekzak
maar wie houdt dan die hele re-integratie industrie aan het werk ?
REAGEER OOK