
Niet de aannemer. Niet de bouwtekeningen. Niet een constructiefout. Niks van dat alles heeft het dak van de Grolsch Veste laten
instorten en
twee doden veroorzaakt. Nope. De ongeschoren balzakken van het Reformatorisch Dagblad leggen het in een
hoofdredactioneel (
Zondagspiegel) commentaar even uit: "
De vraag wie de schuldige is, heeft voor christenen die willen leven bij de Bijbel, nog een diepere dimensie. Er is immers een relatie tussen zonde en straf. En dan zou zomaar de conclusie kunnen luiden dat het ingestorte dak een straf is voor de voetbalverdwazing in onze samenleving." Een straf van God. Omdat wij teveel in de ban zijn van voetbal (
eensch), straft God door een deel van het Twente-stadion in te laten storten (pertinent oneensch). Hoe wereldvreemd kun je zijn. De ballenjongens, de Eredivisie Live abonnees, de hooligans, de Clubcard-houders, de mensen die alleen kijken als het Nederlands team speelt, de VI-lezers, René van der Gijp, voetbalclubs, voetbalfans, zij zijn schuldig aan de twee doden. O wacht, herstel: "
En dan spreekt Jezus de zeer indringende woorden: 'Neen, zij, maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen insgelijks vergaan.' We staan allen schuldig." Niet alleen de voetbal-idioten, ook de rest is schuldig. Omdat we voetbal toestaan in onze samenleving in plaats van ootmoedig te knielen voor God de Vader in de Hemelen. Die dus straft met instortende stadions. Volgens de logica (LOL) van RefDag is dit pas het begin. Zij zullen staan te juichen als de ArenA ontploft. De Kuip instort. Er een heizeldrama plaats vindt in een Nederlands stadion. Hoe meer doden hoe beter, want dat is hun God die u tot inkeer oproept. Had u maar niet zo moeten zondigen. Namens de geestelijke sadomasochisten van RefDag ook dit weekend weer het ergste toegewenst. Sterft ende crepeert voor uw ongeloof, alstublieft dank u wel.
Reaguursels
InloggenLachen dit
Weet je wat het mooiste is dat 1 van de gewonde ook een Refo is en 1 van de onderaannemers ook Refo is dus leuke straf van God!
gekkies
@ Johnny Quid
Ik heb diepe bewondering voor u.
Een opinie artikel dat van mening is, dat het instorten van de Grolsch Veste, niet gezien moet worden als een straf van god, selectief citeren zodat precies het tegenovergestelde bedoeld wordt vind ik knap!
Daarmee 288 overwegend geloof bashing reacties uitlokken, onbetaalbaar!
viva el populismo!
@Polletje Piekhaar | 10-07-11 | 09:46
Heb jij hun werken dan ook gelezen? Of selecteer je gewoon een aantal mooie uitspraken die bij jouw 'geloof' passen? En durf je daar dan ook kritisch op? Of slik je dat voor zoete koek?
;)
#durftevragen
"Zij zullen staan te juichen als de ArenA ontploft"
Wie niet?
Persoonlijk vind ik dat al het geloof deaud moet. Maar als je wilt geloven is dat je goed recht en dit maakt onderdeel uit van je persoonlijke vrijheid. Die vrijheid houdt echter op daar waar de vrijheid van een ander om niet te geloven begint. Dus als je ongelukken en andere ellende als straf van God ziet, en dus impliceert dat ongelovigen dit verdienen omdat ze niet geloven, dan krijg je van mij het label arrogante onnadenkende achterlijke gereformeerde gek.
FF anders om dan !!!!!!
Voor de refo`s ff hun taaltje.
God heeft Twente juist behouden voor een ramp,je moet er toch niet aan denken dat dit in een wedstrijd zou zijn gebeurt met een bom vol stadion.
Het is alleen droevig dat jullie god een slachtoffer tot zich heeft laten komen.
en nu weer in jan lullen taal fuckoff pokke grefo`s
LEES het artikel eerst eens
vakmanschap is dronkenschap
Zoals S. Freud zei, Godsdienst is Neurose.
Of Dick Swaab, God is bedacht door mensen die bang zijn om dood te gaan.
Stephen Hawking: God is voor mensen die bang zijn in het donker.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Er was al eerder straf van God: www.blikopnieuws.nl/bericht/122960/Bel...
Tja, volwassenen die gelovig zijn, zijn niet meer te helpen, daar helpt geen zieleknijper meer.
Maar dat ze deze waanzin op hun kinderen willen overdragen is een vorm van geestelijke kindermishandeling die bij wet strafbaar zou moeten zijn. De kans is natuurlijk uiterst gering dat dit ooit zal lukken, maar men kan hopen.
Ave, Evocatus
@dlseth_ | 09-07-11 | 22:49
Was je al dronken @22:49? Je hebt geen punt, je bent niet grappig.. WTF wil je nou bereiken met je post!?
Tja.. Dit is dan een stukje uiting van de joods christelijke culttur waar je Wilders of zijn meemarcherende ganzen niet over hoort he..
nee blonde jolie, ben geen ajakkes fan, maar een oerfeyenoorder, en dat is het enige geloof diep in mij, dat feyenoord zal opstaan uit den dood. halleloeja, prijst het heilige feyenoord, amen.
@ljcoster | 09-07-11 | 21:15
Behalve dat de refo's geen voetbalgeweld willen omdat ze liever hun minderjarige neukvlees in de kerkbanken hebben in plaats van de stadions. En en ouwe priester die in z'n Roda-shirtje een jongetje van 9 aan z'n cornervlag probeert te rijgen gaat minder makkelijk dan in de RK kerk in Kerkrade zelf, waar menig seniele en gebrainwashte gelovige tot in den dood hun pedofiel zal verdedigen...
weedo | 09-07-11 | 15:09
toegegeven, die groepen waren me geheel ontschoten.
Want God ies vrede.
@heel veel reaguurders die hier als schapen alles na mekkeren
Lees dat artikel van die refo's even verder... Ze zeggen juist dat we niet mogen denken dat het de schuld is van de mensen die overleden zijn!! Dat heeft Jezus namelijk gezegd dat dat niet zo is!!!
Reaguurders zijn net echte mensen!!
@doof potje | 09-07-11 | 21:19
Het gevaar zit hem in de extreme uitingen. Die kunnen net zo goed voortkomen uit niet-godsdienstige overtuigingen zoals politiek of filosofisch radicalisme e.d.
@ljcoster | 09-07-11 | 21:15
Lol. Dus als jij wereldheerser bent, dan moeten we het dus doen met de hoop op voetbal op intergalactisch niveau?
Zie je het is dus niet alleen de islam, godsdiensten zijn uiteindelijk allemaal erg. Hoeveel procent van de oorlogen werd en wordt gevoert door godsdiensten?
Vanwege al die hooligan trammelant eromheen vind ik dat voetbal op provinciaal en landelijk niveau per direct moet worden verboden. En vanwege vermeende corruptie bij de FIFA meen ik dat voetbal ook op internationaal niveau per direct moet worden verboden.
Nu heb ik blijkbaar ook de refo dominees aan mijn zijde. En, naar ik van hen begrijp, ook de Almachtige.
De zaak is dan duidelijk. Ophouden met voetbal wedstrijden, op hoger dan gemeentelijk niveau. Snel, voordat we allen met of zonder bal ten onder gaan.
@ZuphCud | 09-07-11 | 19:47
De link EO en Refo's is vrij zwak volgens mij. Volgens mij vinden ze over het algemeen de EO veel te wereldgelijkvormig ;)
Ach, ies gewoon Joods christelijke koeltoer zo een uitspraak. Toch?
Het ingestorte dak is een straf voor de voetbalverdwazing in onze samenleving. Alleen jammer dat er onschuldigen gestraft worden.
-weggejorist-
En toch, vrijheid van meningsuiting.
sadomasochisten -> sadisten
@Veni-vidi-vulva | 09-07-11 | 19:01
Dan moeten ze zich wel even door de Tale Kanaäns & ander typisch jargon heenworstelen.. Dat lijkt me best een opgave voor de gemiddelde reaguurder. :)
@Rich | 09-07-11 | 18:58
Haha, onbevooroordeeld nadenken? Hoe wil je dat doen? :) (dat kan niemand natuurlijk.. niemand is een onbeschreven blad en niemand maakt onreligieuze beslissingen)
Daarnaast ben jij duidelijk per definitie niet onbevooroordeeld als je zo'n duidelijke verwachting over de uitkomst uitspreekt ;)
Tisnietanders | 09-07-11 | 18:52 | + 0 -
Volgens mij staat er dat we allemaal zondig zijn, dat het nu een voetbalstadion was, dat het niet wil zeggen dat de slachtoffers zondiger waren dan wij, en dat jezus zegt god overal alles kan laten instorten om zijn liefde voor de mensen te laten zien.
Wat zouden ze geschreven hebben als op 5 juni de Gelredome was ingestort? Zoek maaar eens op wat er toen in zo'n duivels staion gebeurde.
Uit doorgaans welingelichte kringen heb ik vernomen dat dit soort religiositeit binnenkort wordt opgenomen in DSM-5 (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)
Ik ben dan wel geen christen, maar voor de gene die het artikel gelezen heb (Quid dus niet) er staat toch duidelijk dat ge-quote redenatie onjuist is.
De overige reaguurders die hier nu moord en brand schreeuwen zijn waarschijnlijk te dom om te poepen, ga eerst het artikel nog eens lezen en try again.
De zondagbijlage van het RefDag:
www.godhatestheworld.com/netherlands/f...
Goeie shit dit...
Maar even serieus, zou het wel eens bij Refo's zijn opgekomen dat god misschien helemaal niet bestaat??? Zomaar een ideetje.... Even 5 minuten onbevooroordeeld nadenken en je bent er uit: er is geen god, nooit geweest, en zal er nooit zijn ook.. gelukkig maar als je dit soort artikelen van RefDag leest
Zeg, GeenStijl Gristenbashreaguurdersvee, doe eens originele artikel + betreffende bijbeltekst goed lezen, voordat je samen met Quid tot overhaaste conclusies springt!
Quid, kun je nou niet lezen ofzo? Het artikel gebruikt het stadion als voorbeeld en concludeert dat er een gevaar schuilt in zeggen dat anderen schuldiger zijn dan jij en dat het niet juist is te zeggen dat het Gods straf is (omdat refo's bijvoorbeeld voetbal afkeuren), omdat we allemaal dingen doen die niet goed zijn.
Schrijven gaat je beter af dan lezen, prutser.
Soms hebben ze best domme uitspraken, maar expres dit soort stukjes verdraaien omdat je ook wel weet dat de meeste reaguurders niet meer dan tien regels tegelijk aan kunnen en dus het artikel niet lezen, is gewoon ziek in je kop.
Net zo ziek als al die fundamentalisten waar je zo op zeikt.
@jacques4431 | 09-07-11 | 17:59
@Hölzenbein | 09-07-11 | 18:23
Ja, én? Dat past toch prima in de historische context van die tijd? Volgens mij was dat destijds in alle Oosterse culturen een vrij gebruikelijke straf, hoe gruwelijk-ie ook is. Sterker nog: andere culturen hielden er nog ergere straffen op na.
Jezus Christus (en misschien andere wijsgeren in die tijd; zijn wijsheden zijn niet allemaal 'origineel') heeft de Joods-religieuze cultuur daarna ingrijpend veranderd door 'oog om oog, tand om tand' te verruilen voor 'wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'; een basale verandering die aan de grondslag van het christendom ligt. Christendom is per definitie níet gewelddadig.. helaas maakt de extremistische mens dat er soms wel van!
@Boswachter | 09-07-11 | 18:34
Westboro Baptism Church? :)
We moeten de Marlboro Westburg-kerk op die refohomo's afsturen!
Dit slaat nergens op.
ik vraag me af waar ze me bezig zijn!!!
want wie zegt dat hun niet gelovig waren de 2 dodelijke slachoffers???
moeten we niet stil staan bij de 2 slachtoffers en hun nabestaande?? en bij de gewonden die er gevallen zijn?? en als dit nu in een kerk was gebeurd die in aanbouw is, is dat ook dan een straf van God???
@Einde van de Domheid | 09-07-11 | 17:22
Ik miep niet: een religie is een geloof, een geloof is niet per definitie een religie.
En ik weet dat jij intelligent genoeg bent, om dat verschil ook te zien.
@jacques4431 | 09-07-11 | 17:59
Stenigen komt drie keer zo veel voor in de Bijbel dan in de Koran.
De HEER zei tegen Mozes: Die man moet gedood worden. De hele gemeenschap moet hem buiten het kamp stenigen.
wat nou Islam is een agressieve religie
Religie. Het zou verboten moeten zijn.
Zoveel domheid en haat.
Weg ermee.
@Inferi0r
Ja, correcte interpretatie van wat er in het commentaar van het RD staat. Quid kent duidelijk de taal van het RD niet. Dan moet je erg oppassen als je daarover gaat schrijven.
Toch heeft hij wel gelijk. Stel, iemand gooit een bom op een gebouw waar zulke achterlijken zich verzamelen.
Die "iemand" is dan volgens het RD geen dader maar slechts een verlengstuk van hun god en verdient dus eerder een lintje dan een straf.
.
Wat moet je toch een ongelofelijk kut leven hebben als je zulke gedachten hebt.
Ook hier geldt: hebben deze mensen kinderen? dan uit huis plaatsen wegens extreem ernstige geestelijke mishandeling.
Die Refo's leven zo ver buiten de werkelijkheid dat ik er alleen maar om kan lachen
Quanquer | 09-07-11 | 17:34 | + 0 -
Lees het nog eens, er staat iets anders.
(Maar wat refdag/westboro heb je wel gelijk...)
@Quanquer | 09-07-11 | 17:34 Kan me niet rotten wat je te melden hebt. Je krijgt van mij vanwege je nick al meteen een -
Wat een misselijk artikel zeg... doet me herinneren aan de Westboro Baptist Churh met hun 'god hates fags' en begrafenissen verstoren... bah!
thepinkpainter | 09-07-11 | 17:22 | + 0 -
Er is een kraandrijver die een fout heeft gemaakt. Tijdens het opzetten van een bouw heeft dat meer gevolgen dan wanneer de bouw af is. Gewoon een menselijke edoch vergeeflijke fout. FC Twente heeft zijn huishoudboekje op orde, bestuur had een goed esprit. Als het dan toch moet (dat voetbal) dan liever zo.
thepinkpainter | 09-07-11 | 17:22 |
Zeker een Ajakkes-fan? :)
.
Mag ik u er wel op attenderen dat FC Twente in de afgelopen vijf jaar drie keer tweede is geworden, een keer vierde en daarnaast ook nog een keer kampioen.
Varkensjuin | 09-07-11 | 16:08 | + 1 -
OK dan:
Religies in NL:
1) Mammonisme
2) Voetbal
3) Atheisme
3) Christendom
4) Homosensualiteit
5) Islam
6) Internets
8) PVV
nadat twente kampioen was het vorig jaar is de verdwazing inderdaad toegeslagen, nu komt de straf gods, hoogmoed wordt door Hem afgestraft, laat ze nu maar weer met beide benen op de grond staan dan gebeuren er ook geen ongelukken meer.
ZKH EénOog | 09-07-11 | 16:28 | + 0 -
Niet miepen.
Een geloof is een geloof.
Inferi0r | 09-07-11 | 16:46 |
De eerste en tot nu meest zinnige reactie.
Verder niet slim opgeschreven in RD. Maar dat voetbal een (commerciele) dwaasheid is geworden hebben ze wel weer gelijk in.
@Pa Cartwright | 09-07-11 | 15:46
Lol ;) +1
Dat krijg je er nu van. Onverdoofd slachten toestaan omdat verdoofd van God/Allah niet mag want dat staat 'geschreven'. En er staat schijnbaar ook geschreven dat zonde tot ongeluk kan leiden. Lang leve de Allahdienstvrijheid! Begrijpen de lezers dan niet dat wat er geschreven staat symbolisch geinterpreteerd moet worden?
@Inferi0r | 09-07-11 | 16:51
Ok, ik begrijp wat je zegt. Het is inderdaad zo te lezen. Ik lees het RD alleen als er op GS naar verwezen wordt. Ik ben een atheïst in hart en nieren, hetgeen waarschijnlijk zorgt voor het verschil in interpretatie van het artikel.
Begrijp die griffo's niet,met dit soort uitspraken weten ze toch dat ze zullen branden in de hel.
Pak jij de marshmallows vast schat?
@inferior - Maar intussen vindt die redactie het wél nodig om even een fijn stukje te tikken om weer eens even te ventileren (of liever: een stinkende scheet te laten) dat al dat voetbalgedoe zo zondig is. "En dan zou zomaar de conclusie kunnen luiden dat het ingestorte dak een straf is voor de voetbalverdwazing in onze samenleving." - dat vindt die redacteur zelf namelijk, maar dat durft ie niet te zeggen. Dus verpakt hij dat zo.
Autisten doen dat ook. Die doen iets 'stouts' en roepen dan tegen zichzelf dat ze stout zijn. Hm. Zal ik nu eens een gekke conclusie trekken? Nah. Ik sta boven dat relivolk. Doe ik dus maar niet.
Mike Oxlong | 09-07-11 | 16:51
Zoals ik hierboven ze die zinsnede daarvoor moet je het RD regelmatig lezen/gelezen hebben, het soort gereformeerde Christenen kennen die deze krant lezen om te begrijpen dat ze zichzelf hiermee bedoelen. Ik kan het anderen die de 'eer niet hadden' (kuch) om hiertussen opgegroeid te zijn, niet kwalijk nemen dat ze het anders interpreteren, zonder te lezen in de brede context.
Maar nuance zoeken dat hoop ik heel mijn leven te blijven doen. Wat Quid en de dominee allemaal niet vinden in hun boekjes en artikeltjes is niet mijn waarheid.
We hoeven helemaal niet naar Afghanistan. We hebben onze eigen religestoorden gewoon om de hoek wonen. Het moest strafbaar zijn om bevolkingsgroepen opzettelijk te kwetsen. Oh wacht...
Barry Balzak | 09-07-11 | 16:47
Je begon goed, maar maakt het tweede stapje niet. De redactie wijst erop dat er Christenen zijn die zullen beweren dat dit de schuld is van de voetbal verdwazing maar dat het zonde is om die conclusie en gedachtegang te maken. Waarbij "We staan allen schuldig" een verwijzing is naar de Christenen zelf.
Ja het helpt wellicht dat ik 15 jaar lang in mijn jeugd o.a. het RD onder mijn neus geduwd kreeg, zodat ik die krant mocht ik hem nog willen zien goed begrijpend kan lezen.
@Inferi0r | 09-07-11 | 16:48
"We staan allen schuldig" schrijft die zwakzinnige bid-lip. Is geen woord Spaans bij.
Mien jong.
Heeft met religie te maken dus altijd #faal Wat moeten we met de schuldige doen, stenigen?
5 Numeri 15:35
De HEER zei tegen Mozes: Die man moet gedood worden. De hele gemeenschap moet hem buiten het kamp stenigen.
Ze zijn niet goed wijs die lutserts.
Mike Oxlong | 09-07-11 | 16:46
Begrijpend lezen mien jong. De RD redactie wijst er juist op dat Christenen zelf ten eerste schuldig zijn aan uitwerkingen van de zonde (oftewel alles wat mis gaat in deze wereld). Dat is makkelijk uit het artikel te halen.
@ Inferior |09-07-11|16:33
Nou, ik vind dat de Christenen hier helemaal niet zo nadrukkelijk naar zichzelf verwijzen. Als je de uitspraak bekijkt in de context van de 18 doden bij de toren van Siloam en Jezus die het volk van Jeruzalem toespreekt, dan zou je hem zo kunnen interpreteren. Bekijk je de uitspraak in de context van het in storten van het dak en de verwijzing naar voetbalverdwazing, dan is er volgens mij ruimte genoeg om dit als een een verwijt jegens ongelovigen te kunnen zien.
Dit topic gaat mijn favorieten in als prachtig voorbeeld hoe Quid de vele reaguurders die aan zijn leiband lopen een mooi verhaal verkoopt met een onzin artikel link erbij, waar zelfs God van terugdeinst.
Schande wat'n hoop achterlijke ongelovigen hier rondlopen. Afgeven op gristenen wiens waarheid de woorden van de dominee zijn, nog wel in een topic waar ze zelf niet anders blijken te zijn.
@Inferi0r | 09-07-11 | 16:33
Wij zijn helemaal niet allen schuldig aan dit ongeluk. Maar de core-business van Gristenen is nu eenmaal schuld. Waarvan alleen Jezus ons kan verlossen. En ze schamen zich ook nog niet eens voor deze immorele bullshit.
@Bill le Koek | 09-07-11 | 16:43 | + 0 -
Het zijn er te veel denk ik.......
En na een uitgebreid onderzoek zal straks blijken waar het echt fout is gegaan. Wat gaan de Grefo's dan zeggen? Gaan ze ontkennen of zo?
Hoe kan het dat mensen met dit soort gedachten niet in een inrichting zitten?
@me
God bestaat niet! Lul!
Volgens deze gedachtegang is ook de moord op 6 miljoen joden terecht; straf voor moord op verzonnen zoon van het verzinsel god.
Levenslang in het gesticht voor deze refo's.
Arme God......... hij krijgt ook overal de schuld van....... Heb met hem te doen.
Nu ik het stuk nog een keer lees zie ik pas hoe Quid de plank finaal misslaat met dit artikel. De redactie van het RD neemt juist afstand van het idee dat voetbal=zonde, dus het is een straf van God.
En zo willen ze zieltjes winnen ???? Good luck with that.
Quid mooi verhaal maar je begrijpt er net weer niet alles van. "Neen, zij, maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen insgelijks vergaan.' We staan allen schuldig."
Hiermee wijzen de Christenen nadrukkelijk naar zichzelf en niet in de eerste plaats naar andere ongelovigen.
Hulde voor dit stukje meneer Quid! Recht in het gezicht, waarvoor dank.
@whoppah_ban | 09-07-11 | 16:00
Niet, want dat doet ie niet. Dat heeft Odin mij vanmorgen nog verteld, en vorige week hoorde ik het nog van The Great Spirit.
@Einde van de Domheid | 09-07-11 | 15:55
Varkensjuin | 09-07-11 | 16:08
Niettemin komt het in geen van de gevallen verder dan idolatrie, bij gebrek aan het niet-bestaande opperwezen.
Het is ook wel een mentale aandoening, waarin je jezelf ondergeschikt acht, maar niet zo erg als bij een religie. In tegenstelling tot een religie, is het idool wel bewijsbaar aan te tonen/wijzen, terwijl je in de religie in iets gelooft waarvan het bestaan nergens mee te bewijzen valt.
Dat idolatrie net zo verafschuwbaar is, is voor een ieder natuurlijk persoonlijk om dat te besluiten, maar ik snap je weerzin ertegen.
Dat atheïsme-prediking, als je het al zo zou kunnen noemen, wel eens doorslaat, ben ik ook wel met je eens, maar ik denk toch dat dat deels komt uit het besef, dat religie een hoop ontwikkeling en vrijheid tegenhoudt, en daar op geen enkele wijze iets aan lijkt te doen te zijn. Wanhoopsoffensief, zou misschien de beste omschrijving kunnen zijn.
@McSnor | 09-07-11
Om het voortbestaan van Homo sapiens sapiens te helpen? Leg uit.
Gereformeerd omgekeerd trek aan de bel hup naar de hel.
Dit commentaar van het RD kan echt niet door de beugel. Zou de schrijver zichzelf nog in de spiegel durven aankijken??
@mike
Aan de statistieken van dit moment te zien, is religie eerder een evolutionair voordeel hoor.
Typisch. Een tragedie aangrijpen om over de rug van de slachtoffers je volgelingen onder de duim te houden. Geloof is een ernstige vorm van zwakzinnigheid en dient met wortel en al te worden uitgeroeid.
Einde van de Domheid | 09-07-11 | 15:40 |
Je bent nog de PVV vergeten in je lijstje. Martin Bosman heeft deze week zelf nog benoemd dat hij met Wilders en de PVV de waarheid vertellen. Zo'n uitspraak plaatst deze club naadloos in een rijtje met andere clubs die menen de waarheid in pacht te hebben. Ze zouden daar door nog wel wat meer partijen vergezeld mogen worden natuurlijk.
Minkudo? Okee!
Als God nu eens een katholieke kerk zou redden voor ieder misbruikt misdienaartje?
Zo goed dan?
En waarom gebeurde dat dan niet op zondag ? Foutje uit het boekje van god ?
@tjoembegge
Mijn schuld.
@hans23011090 | 09-07-11 | 16:01
Dat is dan toch wel weer sportief, van die god.
En als er bij een grefo brand uitbreekt, wiens schuld is dat dan?
God straft ook diepgelovigen!
www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?lStrActio...
-weggejorist-
@ZKH EénOog | 09-07-11 | 15:53
Ik zou nie wille dat Jo de Jong boos wordt maar hoe moet gOD dan bewijzen dat ie voor het echie is?
@ kutjeknal | 09-07-11 | 15:57
Wat heeft een gelovige jou ooit misdaan dan?
Als God nu eens een katholieke kerk zou laten instorten voor ieder misbruikt misdienaartje...
@Pa Cartwright | 09-07-11 | 15:46
Koffie door de neus naar buiten hier, dank u.
Ongelovigen krijgen kanker omdat ze niet in God geloven, gelovigen krijgen het omdat God ze graag bij zich wil hebben.
Typische vorm van zelfverheerlijking waar je eerder om zou moeten giebelen dan dat je er serieus aandacht aan zou moeten besteden...
Kunnen die gristenen niet deaud?
@ irriducibili79 | 09-07-11 | 15:53
We zijn alle creaties van God, toch?
Sorry. Rofe's moet natuurlijk refo's zijn. Maakt niet uit. Branden zullen ze toch wel.
En dan te bedenken dat die rofe's nooit in de hemel zullen komen maar gelijk de hel in gaan. Om tot in de eeuwigheid te branden.
ZKH EénOog | 09-07-11 | 15:50 | + 0 -
Alle geloven in mijn lijstje worden geevangeliseerd.
Voetbal- en popsterren hebben de Goden vervangen en met name het atheisme lijkt op de uitwassen van de religies, dat wordt namelijk beheurlijk opgedrongen.
Daarnaast wordt mijn kind op de lagere school geconfronteerd met sex, en wel met het feit dat er ook piemelkontseksers zijn. Noem dat geen evangelisatie.
En als de plaatselijke kerk opeens vlam vat door een foutje van de elektricien? Wat zou dan het commentaar zijn?
christenen die roepen dat ze beter zijn zijn geen christen
@Skunk57 | 09-07-11 | 15:48
Ja, whatever. Je opmerking is i.i.g. erg respectloos naar die dode Kampenaren en hun nabestaanden. Denk jij daar maar eens over na. Vergeet die opmerking over morele winnaar zijn.
@whoppah_ban | 09-07-11 | 15:49
God zal de ArenA niet doen ontploffen, want dan maakt ie het volk van YHWH boos.
Jammer dat die gekke God niet aan verzoekjes doe. Deze man mag namelijk ook wel eens gestraft worden.
www.youtube.com/watch?v=cmsvEhce_GQ&am...
@Einde van de Domheid | 09-07-11 | 15:42
Nope. Atheïsme hoort NIET tussen de religies.
Religie is het geloof in een opperwezen. Atheïsme is valt, overduidelijk, buiten.
Mammonisme is een ideologie/levenswijze, Voetbal is idolatrie, Homosensualiteit is aangeboren, en Internets is technologie/verslaving. Blijven er maar twee van je lijstje over die wel kloppen.
Yo gOD! Doe die aRenA dan ontploffen als bewijs dat je bestaat, as je ken dan! Dan gaat ik op mijn knieen voor jou knielen, maar de KUIP laten staan he?
M-Bozz | 09-07-11 | 15:33 |
Kennelijk ben jij uit op winnen.
daar moet je even over nadenken
-weggejorist-
God heeft ons allen ultiem gestraft door zijn eigen bestaan op te heffen.
@ McSnor | 09-07-11 | 15:45
-edit pats, 2 maanden erbij -
@dragonman
Ik heb de religie zojuist afgeschaft. En nu?
@ Einde van de Domheid | 09-07-11 | 15:40
Waarbij enkel Voetbal een eminente positie bekleedt. Daarin komen tenslotte de drie van onze meest essentiële behoeften tot uitdrukking;
1. Nutteloos tijdverdrijf
2. Stamgevoel
3. Competitie
Tussen 2 en 3 hoort 'Atheisme' uebrigens.
an een achterlijke geiteneuker,geboren in een achtelijk Rif dorpje kun je zulke gedachten verwachten.
Dit soort volk is echter in NL geboren en getogen en zouden dus beter kunnen weten.
Ik zeg;met pek en veren het land uit jagen,dat soort relietuig!!
Religies in NL:
1) Mammonisme
2) Voetbal
3) Christendom
4) Homosensualiteit
5) Islam
6) Internets
Die gristenhonden kunnen zelfs een banaan rechtlullen.
Che_cuevara | 09-07-11 | 15:19
En een nieuwe lichting staat alweer klaar. Vanmorgen een interview met Martin Bosman gelezen. Zegt met Wilders en de PVV de waarheid te brengen! Het geloof is nooit weggeweest. Telkens komt er een nieuwe (valse) profeet vertellen dat hij/zij de waarheid is/heeft. Het hoeft geen god te zijn waar men blind achteraan loopt.
God straft de voetballiefhebbers al genoeg door 'ons' te vermoeien met Evert ten Napel, Kutje Barend en Humberto Tan.
@Skunk57 | 09-07-11 | 15:22
Met deze walgelijke opmerking ben je nu geen haar beter dan die Refo's hae... Je had hier de kans morele winnaar te zijn.
Che_cuevara | 09-07-11 | 15:19
40 jaar is niet zo lang hoor. Wat mij betreft nog niet lang genoeg om met het vingertje te wijzen naar anderen die nog niet van hun (ongeacht welk) geloof zijn gevallen.
@Che_cuevara | 09-07-11 | 15:18
Yep, dat wel. Maar uiteindelijk toch ook maar tijdelijk, helaas.
ja nee oke | 09-07-11 | 15:15 | + 2 -
Indrukwekkend.
Dat zal ik te eniger tijd eens even zo'n zwarte zwadderneel onder de pepermuntneus wrijven.
@Prof. Drs. Klavan | 09-07-11 | 14:57
Wat Pa Cartwright @15:01 zegt en mijn punt @14:46.
@swift1.6 | 09-07-11 | 14:36
Jup. Overijssels kampioen, Nederlands kampioen en weet ik veel wat voor 'n kampioenen je allemaal hebt in het voetbal.
God straft de refo's prima. Hij doet dat natuurlijk wel op zijn manier door niet een geheel gezin in Kampen te vernietigen maar slecht 4 leden. Straf voor refo's +1
@ Dragonman | 09-07-11 | 15:18
Afgezien van dat ik het niet met je eens ben, vind ik dergelijke obligaat gereutel aanvangen met "Ik heb dit al eens eerder gezegd" ietwat pathetisch.
@Mahazioth | 09-07-11 | 15:05
I.d.d. dit is walgelijke exploitatie van maatschappelijk leed voor dogmatisme. Daar komt nog bij dat je dit soort vragen nooit kan beantwoorden als christen en je je er überhaupt niet aan kan wagen zo kort na de ramp, wat een gebrek aan de zo voor de christenen zo basale empathie.
@Prof. Drs. Klavan | 09-07-11 | 14:57
* keert andere wang toe
@TheVoice | 09-07-11 | 15:05
:) Leve de vergrijzing!
@Varkensjuin | 09-07-11 | 15:10
Wat er niet allemaal kan veranderen in 40 jaar hé
Brekend, Reformatorisch Dagblad claimt aanslag op Twente stadion. Morgen in laatste oplage News of the World.
@ZKH EénOog | 09-07-11 | 15:12
Maar het helpt wel.:)
@ Pa Cartwright
De waarheid hoeft niet origineel te zijn alleen waar.
@ Dragonman | 09-07-11 | 15:12
Een weinig originele stellingname, maar ach.
Refo's leest u mee?
Schort het toch aan enige bijbelkennis ;
Citeert :
"Denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? Zeker niet " (er stortte een grote toren in in de 1e eeuw en daarbij kwamen nogal wat mensen om )
[Lukas 13 :4,5 nieuwe Bijbelvertaling]
Next :
"zij allen zijn afhankelijk van tijd en toeval" [Prediker 9:11 nieuwe vertaling.]
En misschien wel de meest duidelijke opmerking hierover in den bijbel :
"laat niemand wanneer hij wordt beproefd, zeggen: 'Ik word door God beproefd. 'Want met kwade dingen kan God niet worden beproefd, noch beproeft hij zelf iemand." Jakobus 1:13
Zo nu jullie weer.
God heeft inmiddels van zich doen spreken. Op Twitter behoort het Reformatorisch Dagblad tot de Trending Topics. Werkelijk waar een godswonder.
Nou daar kunnen ze wel eens gelijk in hebben, al dat godslasterlijke gevloek eauk in die stadion's.
M-Bozz: Ik doe dat bewust wel! Uit eigen ervaring ken ik dit soort mensen ook. Mijn ex komt ook uit een Christelijk gezin. Je zou haar kunnen beschrijven als iemand die wel gelooft maar niet zoals andere dat doen. Alleen het enge is juist dat er ook maar iets hoeft te gebeuren zoals een sterfgeval, ongeluk of invloed van wat strengere gelovigen dat men in een soort vacium terecht komt. Ze ging op een gegeven moment met van die griezelige gristen gekken om. Nu 2 jaar later geeft ze me gelijk wat betreft haar 'vrienden'. Maar zie hier het bewijs dat zelfs de 'gematigde' aanhangers heel snel kunnen veranderen in strenge orthodoxe gelovigen. Puur uit angst voor de straf van God. Ik vertrouw ze voor geen meter, allemaal niet.
Wie in hemelsnaam zit er te wachten op een God die je moet vrezen?. Een God die zegt dat je zondig bent en een God die je dreigt te bestraffen met het eeuwige vagevuur? De types die dat wel doen, zijn vaak stiekemerds die alle reden hebben om te vrezen. Het zijn de pepermuntsabbelaars die uiterst onverdraagzaam zijn naar andersdenkenden. De viezerikken die bovenop hun minderjarige dochters kruipen omdat ze zich een normaal (seks-) leven niet mogen toestaan. Als er al een God zou bestaan, dan is het te hopen dat ie met dergelijke volgelingen niets, maar dan ook niets te maken wil hebben.
@Che_cuevara | 09-07-11 | 15:09
Auw!!!!! Sadist!
Ik heb dit al eens eerder gezegd. LATEN WE RELIGIE AFSCHAFFEN.
God's zelfbenoemde vertegenwoordigers lezen mee.
static0.trouw.nl/static/FOTO/pe/14/7/9...
Dominee F5-t GS @ de gereformeerde kerk De Open Poort in Harmelen en mint alle ketterse reaguursels.
@TheVoice | 09-07-11 | 15:05
Ik vind het heerlijk, om zulke stukjes van Quid te lezen. Echt waar. Mijns inziens kan je namelijk niet genoeg afgeven op relidwazen. Maar helemaal eerlijk is dit stukje niet.
Niettemin is het niemand anders dan jou zelf te verwijten, dat jij jezelf voor lul hebt gezet met je mail aan RefDag. Je had beter eerst het volledige redactioneel kunnen lezen.
Gelovigen hebben helaas nooit door dat ze zelf de grootste belediging zijn voor hetgeen ze in beweren te geloven.
Gekkies. Dat soort mensen hebben geen enkel verstand. Ze zeggen dat hun god de personificatie van liefde is, dat hij van elk mens houdt alsof het een kind van hem is. Nou, het idee van mijn eigen kinderen vermoorden omdat ze een voetbalstadion bouwen maakt me oprecht misselijk en heeft niets met liefde te maken.
Hopelijk komen ze er ooit eens achter dat de god uit de bijbel geen liefde is, maar sadisme, haat en nog veel meer zieke karaktereigenschappen.
En toch is onze "joods-christelijke" samenleving (niet mijn woorden, vriend) gebouwd op de fundamenten van dit soort onzin.
En die fundamenten worden hier door menigeen regelmatig verdedigd. Het is nog niet zo heel lang geleden (minder dan 40 jaar) dat dit soort uitspraken nog door een grote meerderheid niet als extreem werd beschouwd of als waarheid werd betwist.
@ZKH EénOog | 09-07-11 | 15:05
Als je hard genoeg stoot wel.
swift1.6 | 09-07-11 | 15:01 |
Ja dat denk ik echt, volgens mij is u niet zo bekend met wat er in de gristelijke wereld gebeurd met de apolstolische kerken, jehovas, art 31 zwartekousenclub etc. etc. Dat is een zooitje intolerant tuig.
Ik kan me als Christen af en toe zo ontzettend schamen voor "broeders en zusters" die met de Bijbel in de hand anderen denken zo te kunnen veroordelen..
Waar halen ze het recht vandaan om dit zo te kunnen zeggen. Dan kunnen ze beter zwijgen, al is het maar uit respect naar de nabestaanden..
Wil iemand die mongolen ff opsluiten...
Zojuist verzonden aan de redactie ban het RefDag:
Geachte redactie,
betreffende het artikel over het ingestorte stadion van FC Twente het volgende:
gelooft u echt dat er zo'n wraakzuchtige god bestaat? Zo wraakzuchtig en haatdragend dat hij niet de (in uw ogen) voetbalverdwaasden, maar de onschuldige werklui die wellicht niets met voetbal te maken hebben doodt en verminkt?
U gebruikt deze tragedie voor uw eigen religieuze propaganda, om mensen over te halen tot uw eigen manier van denken en geloven.
Geloven in een god die heerst door angst.
Hoe bent u dan anders dan zelfmoordterroristen?
In essentie zegt u: geloof zoals ik geloof, of sterf.
Driewerf bah!
ps: op het toilet van mijn oma hangt een delftsblauwe tegel met de spreuk: religie is een staf om op te leunen, geen stok om mee te slaan.
Het zou u sieren hier eens over na te denken.
En nogmaals een bah! voor u en alle misleide zielen rondom u.
@swift1.6 | 09-07-11 | 15:03
Stoppen de nagels daarvan dan met groeien?
@Pa Cartwright | 09-07-11 | 15:02
Zolang de discussie zelf nergens toe leidt, kan dat ook verfrissend werken. Niet per definitie slecht dus.
ZKH EénOog | 09-07-11 | 15:01
wat dacht je van je teen beschermen tegen stoten?
@ ZKH EénOog | 09-07-11 | 15:01
Ja. Maar ik heb nu eenmaal de onhebbelijke gewoonte buiten een discussie te drijven.
weedo | 09-07-11 | 14:53
denk je dat echt?
De extremen, daar hoor je altijd over.
"... Namens de geestelijke sadomasochisten van RefDag ..."
Sadomasochristen
@Pa Cartwright | 09-07-11 | 14:52
Ah. Ja. Straal overheen gelezen. Althans, zo klwam die niet aan. Eén oog maar, zie je? :P
Nou mag van mij overigens die rudimentaire troep permanent verwijdert worden op bepaalde plaatsen. Neem teennagels: het enige 'nut' dat ze dienen is ingroeien.
Maar goed, dat is niet de discussie hier. Begint te veel richting evolutie te neigen ;)
@ Prof. Drs. Klavan | 09-07-11 | 14:57
Ordinaire hebzucht, machtswellust en wat dies meer zij heeft an sich weinig met religie van doen, meneertje de professor.
Gij zult niet ballen.
Vermaeck u maar met kleine jongentjes.
Maar het is dan ook niet voor niets dat Allah/God die gelovigen heeft gestraft met een dusdanig beperkt opvattingsvermogen dat zij niet in staat zijn de hoofdzakelijke oorzaak van dit ongeluk, namelijk technisch/menselijk falen, op de juiste wijze te doorzien.
De vraag is bovendien, welke gereformeerde heeft er stiekem onder de dekens met zijn/haar pik/klit liggen spelen, waardoor dit allemaal heeft kunnen gebeuren?
Nou?
God wacht op een antwoord!
Jackanders | 09-07-11 | 14:55 |
Ja dat bedacht ik mij ook nadat ik op de post-knop gedrukt had :D.
M-Bozz | 09-07-11 | 14:55 |
Don Quichotte :)
Voor mij was dat geblaat in de kerk en bijbel aanleiding om eens zelf na te gaan denken. Ondanks alles ben ik geen atheist geworden maar geloof in een iets andere god dan gangbaar in de wereld religies.
Pfffff, wat een kortzichtigheid, domheid, en asociaal gedrag. Achter de voordeur, alsjeblieft. Laat ons met rust.
het geloof is toch een geestesziekte. Dat wordt keer op keer bewezen.
Verbiedt een al het geloof, scheelt een hoop oorlog en slachtoffers
@weedo | 09-07-11 | 14:53
Karst *kuch* T.
@weedo | 09-07-11 | 14:46
Voor mij niet. Is voor mij juist een prikkel om tegengeluid te geven, als christenhond. ;) Vind het jammer dat het beeld van het christendom zo vetroebeld wordt door de combinatie:
- op de voorgrond optredende extreme uitingen van kleine groeperingen christendom; en
- de toenemende hoeveelheid mensen die a-religieus of anti-religieus wordt opgevoed (die vervolgens het christendom in zijn totaliteit beoordelen op deze extreme uitingen).
Ga al vast wachten op die die kerken die nog moeten instorten.
Mafkwezels
swift1.6 | 09-07-11 | 14:50 |
Er zijn meer mensen die normaal rijden dan andersom. Dat kun je van de gristenen niet zeggen. Daar ligt het net andersom, meer mafketels dan normale mensen.
Elke gelovige heeft het over je naaste liefhebben maar ipv medeleven te tonen gaan ze met citaten uit de bijbelsmijten en mensen bewust kwetsen.
Ik ken geen automobilist die bewust mensen platrijd.
(In mijn ogen) briljante quote van P. Schabbink: 'Ik zeg het niet snel maar ik vind dat de heren van Vak P de burelen van het Reformatorisch dagblad maar eens moeten "hervormen".'
@ ZKH EénOog | 09-07-11 | 14:38
"De ongeschoren balzakken van het Reformatorisch Dagblad leggen het in een hoofdredactioneel commentaar even uit."
Derhalve.
Dus de firma Biereco is de hand van god?
We leven in 2011, alleen sommigen weten dat nog niet.
weedo | 09-07-11 | 14:46
In diezelfde redenatie mag ik dus aannemen dat je geen rijbewijs en geen auto hebt? Sommige automobilisten (die hetzelfde examen gedaan hebben als iedere andere automobilist in dit land) hebben een "rij"stijl waar de meeste gezond denkende mensen niet achter staan.
Hoeveel miswijn heeft deze malloot gedronken toen hij het stukje schreef?
-weggejorist-
Kerken zijn ook niet al te stevig meer hoor.
nos.nl/artikel/207516-kerk-belgie-stor...
M-Bozz | 09-07-11 | 14:46
+ heel veel
Bloeddruk ok hier, veiligheidsventiel klapte open.
.
M-Bozz | 09-07-11 | 14:39 |
Ja dat zal best maar toch heb je de bijbel als leidraad voor je leven (je bent gristen toch?) Mijns inziens hoor je dan wel bij deze kliek. Dit soort refo uitspraken zouden voor mij genoeg zijn om het gristelijke geloof de rug toe te keren.
Maar he, dat is mijn mening ;)
@Indoneesje | 09-07-11 | 14:40 e.a.
Scheer nou niet alle gelovigen over één kam. Dat is per definitie onredelijk en niet intellectueel.
Ben met je eens dat religie gevaarlijk is, maar dat zijn over het algemeen de extreme uitingen, het gros daar heb je geen last van, sterker nog: ze zijn goed voor de samenleving door hun inzet voor maatschappij en vriedelievende houding. Het gevaar van de extreme uitingen kan net zo goed voorkomen uit niet religieuze overtuigingen zoals politiek of filosofisch radicalisme e.d.
@ Indoneesje | 09-07-11 | 14:40
Fanaten zijn zonder religie net zo fanaat.
Dus het komt op dit neer.
Voetbalfans worden bestraft (2 doden) met een dak op hun bakkes omdat ze teveel in de ban van voetbal zijn. In Amstelveen worden babyboomers kapotgetrapt door agressief onkruid en die worden niet bestraft, nee die krijgen zelfs paradise en dan noem ik maar één voorbeeld
Het hele geloof is gewoon zo'n fucking onzin, jezus zeg. Ik ben blij atheïstisch te zijn.
Ik sprak gisteren iemand van Voortman Staalbouw. Die beweert dat er de zelfde oorzaak is als die ik eerder aangaf: Terwijl het dak al vergand gebouwd was, misten er de nodige dwarsbalken en diagonale balken om de hoofdstutten te stabiliseren. Er is geen kraan die iets heeft geraakt. Ook speelde mee dat er reeds een groot scorebord aan het dak was gehangen. Wie is schildig aan de verkeerde volgorde van opbouwen? 'Ze zoeken het maar uit.' Vaag...
.
De doden liepen ten tijde van et instorten op het dak.
.
Bij de bijeenkomst gisteren in Enschede vond iedereen het verdacht dat er niets losgelaten werd over de video die de burgemeester heeft gezien. Het heeft er alle schijn van dat er hier iets verborgen wordt.
chuchundra | 09-07-11 | 14:28
ander geschiedenis boek kopen en zelf nadenken. Religie was een bindmiddel, alle, echt ALLE oorlogen draaiden en draaien om geld en/of macht.
chuchundra | 09-07-11 | 14:28
Ouewhoer toch niet zo. Net zoals de cijfers van de inquisitie die met een factor 1000 overdreven zijn...
Atheistische fundi's zijn net zo gevaarlijk. Een ideologie die zich voordoet als een religie, dat is pas gevaarlijk. Totalitaire ideologieen zijn sowieso het meest gevaarlijk. Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd.
cellardoor | 09-07-11 | 14:37
Yep, daar ken ik het ook van. Machtig mooie film.
Tja, gelovigen. Ik vertrouw ze voor geen meter! Ze leven voortdurend in angst. Bang voor de straf van de almachtige heer, allah of wie dan ook. Eigenlijk zijn het best zielige mensen, zonder god of geloof zijn het gewoon depressieve gestoorden. Neem hun god weg en men functioneert niet meer. Religie is velen male gevaarlijker dan racisme of discriminatie.
Dus de dode bouwvakker was de nieuwe Jezus die stierf voor de zonde van de voetbalgoden.
Met zo'n god heb je geen duivel nodig.
M-Bozz | 09-07-11 | 14:31
Yup: 4umi.com/nietzsche/antichrist/41
Ach, het is eigenlijk wel heel makkelijk he? Alle rampen afschuiven op een fictief persoon. Bah.
Dan is die god van hun wel een halfbakken lullo dat 'ie dat stadion nam. En nog leeg ook.
Verder zou ik graag zien dat deze gekken dit verhaal ff live gaan vertellen aan de nabestaanden van de twee omgekomen mensen aldaar. En laat ze het ook ff melden aan die gene die nog op de IC in het ziekenhuis ligt.
Wat een zieke dolende zielen zijn dit zeg. BAH!
- 2011
Doet met denken aan de Westboro Baptist Church. Knettergek met hun opvattingen. Kijk voor de lol eens op www.godhatestheworld.com Klik dan eens op Nederland en klik even door. Voetbal wordt hier nergens genoemd, wel neuken, neuken en nog eens neuken. Kan toch niks verkeerd aan zijn, toch?
@weedo | 09-07-11 | 14:30
Ik distantieer me ook hiervan. Dat is volgens mij redelijk duidelijk.
En hoor ook niet bij deze kliek!
Heb uw naaste lief gelijk uzelf, Reformatorisch Dagblad.
@Pa Cartwright | 09-07-11 | 14:25
Hoe de fuck kom jij nou ineens op dat onderwerp?
weedo | 09-07-11 | 14:30 |
denk om je bloeddruk
weedo | 09-07-11 | 14:30 |
denk om je bloeddruk
Gelovigen zijn tuig, allemaal!
@ harry pikkel | 09-07-11 | 14:30 |
Dank. Gekozen n.a.v. het zien van Donnie Darko. Check nl.wikipedia.org/wiki/Donnie_Darko, eerste onder Trivia.
Tja, moeten we hier nog op reageren... We weten wie het zeggen. Next!
Wat een onzin! Als God daadwerkelijk had willen straffen, dan zou hij wel even wachten op een bekerfinale en een bomvol stadion.
Zeeschuimer | 09-07-11 | 14:06
.
.
u heeft hoge verwachtingen van twente?
stoepheer | 09-07-11 | 14:32
Ja, dat noemen we hypocrisie. Slappe, suggestieve zinnen formuleren om je achteraf te kunnen indekken. Trap daar toch niet in joh. De tekst spreekt voor zich.
Maar als je straks voor God staat en hij heeft al je reguursels in zijn grote boek, als dat maar goed afloopt....
Dat was de straf van G.. Oh shit
God is dood!
Beetje gek dat er nooit kerken instorten om die pedo's te straffen.
Bierkameel | 09-07-11 | 14:12 |
snap jij het wel? het gaar hier over refo's niet katholieken. zit nogal verschil tussen
Godt zelf schijnt overigens een niet onverdienstelijke rechtsback te zijn, dus dit verhaal neem ik maar met een korreltje zout.
Ze zeggen dat 't zou kunnen, niet dat het zo is..
@Ooknietaltebest | 09-07-11 | 14:06
Soms, denk ik dat ook wel eens. Het hele liefde/vrede/genade/vrijheid-perspectief van het evangelie, daar hoor je ze niet over; ze denken enkel in religieuze termen van angst, zonde en straf.. en maskeren daarmee het essentiële van het christendom. Gemiste kans en erg slecht voor het imago van de christenen!
Worden die griffen wel serieus genomen?
Ik denk van niet want de inspectieclubs gaan gewoon door met hun onderzoek. D'r zal dus wel een andere oorzaak zijn. Ik kan het verkeerd hebben, maar zo zie ik het dan.
reli-waanzin, de basis voor het politieke denken van gristelijke politiek.... een steeds grotere bek krijgt alle waanzin, de gekte ervan wordt steeds duidelijker... gelukkig zie je veel aan een gezicht.
2011...
Zie je wel. Altijd al gedacht dat de Stivoro Baptist Church achter dit soort bijbelse betonfunderingen zat..
cellardoor | 09-07-11 | 14:27
Mooie nick. en.wikipedia.org/wiki/Cellar_door
M-Bozz | 09-07-11 | 14:26 |
Dapper van u om toe te geven dat je bij zo'n vereniging kneuzen hoort.
Persoonlijk zou ik als ik gristenhond was mij voledig distantieren van deze zieke kliek.
ik heb zelf een erge hekel aan refo's maar nu verdraai je het stuk wel een beetje quid
Godverrr....... biedhetvloeken.
We moeten betere sekte-wetten krijgen.
Ik hoop maar dat God goed verzekerd is.
Davidson | 09-07-11 | 14:08
Wellicht even aanrader om eens een geschiedenisboek open te slaan. Vrijwel alle ellende die in deze wereld gedurende de afgelopen eeuwen de revue passeerde was op basis van fundamentalistische religie.
Wat zou het RefDag zeggen als het Gelredome was ingestort tijdens de EO-Jongerendag?
Ik kan wel janken om dit soort mensen. :( Makkelijk afschieten dit!
Nogmaals: dit soort idioterie, ongevoelige vraagstellingen en religie-exploitatie van rampen hebben niks met het essentiële christendom te maken!
(ja, ben christen)
En maar raar vinden dat gristenen/gelovigen steeds meer uitgekots en beschimpt worden.
Afschaffen die onzin. Verbieden wegens ongezond voor de geest.
Nu is je zak scheren ook beheurlijk gayisch, maar dat terzijde.
En als zelfverklaard uitverkorene van God mag je fijn een verbitterd leven leiden waarin je alles en iedereen die anders durft te denken dan jij maar ellende gunt.
Je zou bijna veronderstellen dat dat soort mensen geen moment van hun leven echt gelukkig zijn en het dus feest voor ze is als de heidenen ook eens lijden.
me,myself and IK | 09-07-11 | 14:18 @vagehond
Die tekst is net als het hele evangelie zo tegenstrijdig als de pest. Mogelijk is dat veroorzaakt doordat de evangelisten er later hun eigen waarheid van gemaakt hebben.
He Verhagen, roep die malloten is tot de orde en laat die roeptoeters door de bliksem getroffen worden.
GodverdeGOD-VÓÓR-DOMME!!!!!!
vagehond | 09-07-11 | 14:09
reli bashen : ALTIJD ok. Geen nuance gewenst daarbij.
Eigenlijk wisten we wel dat het kwam door zondig gedrag, maar we schrikken ervan nu iemand het echt uitspreekt. Brrrr, wat kan er wel niet met GS gebeuren als zondigen gestraft gaan worden. Ik moet er niet aan denken hoe dit de verschillende reaguurders kan treffen. Ik zelf ben gelukkig atheïst dus mij zal het niet raken. Maar al die "ik geloof niet in de kerk, maar er is wel iets"-mensen die zullen wakker liggen.
Al die refo's die geen tv in huis hebben maar wel fappen voor de pc. altijd leuk om te ziek wat meest gebruikte zoektermen zijn op een biblebelt, dat is overal op de wereld hetzelfde.
Voor de aannemer:
www.youtube.com/watch?v=2Zcs3s9-bLM
Vakmanschap is meesterschap.
Voor de zekerheid is het betreffende artikel gesloten voor commentaar.
Wat een zieke geesten zijn het.
Voor wie is het een straf? Voor de omgekomenden? Die merken er niets meer van. Dan is het een straf voor de nabestaanden, vrouwen en kinderen en overige familie. Hebben die iets met voetballen te maken? Wat moet je toch een diepe hekel hebben aan alles dat menselijk is omzoiets te schrijven. Walgelijk.
Belachelijk. Echt, de meest random mensen gaan gewoon dood. Ook kleine kindjes, die nog helemaal niks gedaan kunnen hebben, worden doood geboren. Zonde? Ga toch lekker fietsen man. Stelletje geestelijk zieke personen zijn het.
De wil van God, de wil van Allah... ik citeer Ciske de Rat;
"Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood..."
Bij de weg, als de arena instort juich ik dat ook toe, niet uit refo gedachte goed, maar als 020 hatOr. ( zonder doden dat dan weer wel )
Als je alle fouten die je maakt zomaar op een god kan afschuiven vind ik dat geloof wel iets hebben. Ik ga er bijna in geloven
@ vagehond | 09-07-11 | 14:09
Schuldgevoel is een teken van psychische zwakte, meer is het niet. Er is zelden een reden je ergens schuldig over te voelen. Toch heeft deze Jezus het van jou er in deze tekst ook weer over. Altijd maar hameren op schuldgevoel, dat geeft aan dat dat hele geloof dikke onzin is.
H.e.l.e.m.a.a.l k.o.e.k.o.e.k.
Ben allang blij dat het niets met Grolsch drinken te maken heeft.
Daar heeft God helegaar geen tijd voor.
Die is nog steeds bezig om een enorme penis voor Anouk te regelen.
Kom er maar in strafhof Amsterdam: typisch gevalletje van haatzaaien hier. Uitstekende reden om deze gristelijke variant van de taliban vast te verbieden in 0031.
vagehond | 09-07-11 | 14:09
Altijd hetzelfde liedje met die grefo's. Twee tegenstrijdige dingen beweren en als je dan op het ene aangepakt wordt, roepen: 'ja, maar we beweren ook het tegenovergestelde.'
Bij IJsselmeervogel, Spakenburg,of Katwijk is het veilig om de tribune te betreden.
Maar of de volgende EO-jongerendag in het Gelredome ongeschonden verloopt is de vraag. Misschien is een openluchtfestijn veiliger en als de deelnemers allemaal bidden voor droog en bliksemvrij weer moet het goedkomen....
Gristentuigh (allemaal!)
"Wat u niet wilt dat u geschiedt, wens dat ook een ander niet."
was die uitspraak van Siddharta Gautama (a.k.a. Boeddha) uit ±450 v. Chr. niet de insteek van uw waanzin?
Altijd "tegen" uw eigen leer ingaan!
Hoe heet "de tegenstander" ,zoals u, ook alweer in uw geloof?
Wat zou ik graag zo'n teleurgesteld refo-smoelwerk aanschouwen, als ze zelf het leven voor 'het grote NIETS' hebben ingeruild.
Dom bang kudTvolk, allemaal!
Geen geloof uitgezonderd.
De conclusie zou zomaar kunnen zijn dat godsdienst mensen gek maakt.
En derhalve verboden zou moeten worden in het belang van de geestelijke volksgezondheid.
@vagehond | 09-07-11 | 14:09
De link staat er toch, iedereen kan het voor zichzelf lezen.
Als niet gelovige vind ik het godslastering dat gelovige dit durven zeggen. Wat laf om iemand de schuld te geven (god) terwijl hij zich niet kan verdedigen.
Maar ze mogen het zeggen net als ik het verwerpelijk mag vinden. Vrijheid van meningsuiting heet dat.
@ninjaterrorist | 09-07-11 | 14:09
God.
@die ene van daarzo | 09-07-11 | 14:08
Dat is het mooie van de bijbel, iedereen heeft altijd gelijk.
Wie dat boek geschreven heeft (en dat was niet god) was wel een genie.
* gelijk bekeren tot het geloof doet *
Zijn GVD nog niet eens begraven . Niveau Westboro Baptist Church. Geen naastenliefde...
En wat hebben die gelovige kindertjes dan gedaan ?, wat het misbruik binnen de kerk kan rechtvaardigen ?.
"En dan zou zomaar de conclusie kunnen luiden dat het misbruik binnen de kerk een straf is voor de geloofsverdwazing in onze samenleving".
Geloof is duidelijk haat !, en wij heidenen moeten maar respect hebben voor hun gewoontes binnen en buiten de kerk. Nou mijn respect is op ! (al een hele tijd). Schijnheiligen, er komt steeds meer moddersoep naar boven, smeerlapjes.
Dus die man op die foto van gisteren, de pijn die van hem af te lezen was toen hij hoorde dat en gek zijn dochtertje had doodgeschoten, die pijn, dat was ook de straf van god volgens deze logica. Lekkere god is dat dan. Hoe denken die lui dan over de duivel.
Ik droom van een wereld zonder religie. Religie is kudt.
@HaJoGe | 09-07-11 | 14:10
De spijker op zn kop!
Benieuwd hoe die Relidioten een ingestorte kerktoren gaan verklaren.
Beetje gek dat er nooit kerken instorten om die pedo's te straffen.
Dit is de reden waarom al het geloof dood moet. www.dumpert.nl/mediabase/806871/dca1f3...
Religie is achterhaald en schaad de samenleving.
@Zeeschuimer | 09-07-11 | 14:06
Zo ver denken de refo's niet.
Eigenlijk denken ze helemaal niet zelf.
En nu begrijp je meteen waarom zij vierkant achter Mo staan - voor hen is de koran gewoon een aanvulling op het nieuwe testament.
Was het maar zo, die straf betreffende voetbalverdwazing. Dan ging ik gelijk weer naar de kerk.
Quid, je vergeet een stukje tussen je quotes:
.
De Heere Jezus heeft ons duidelijk gemaakt dat we niet zó over zonde straf mogen denken. In de tijd dat de Heere Jezus op aarde wandelde was er in Jeruzalem onverwacht de toren van Siloam ingestort. Daarbij waren achttien doden te betreuren. In Jezus dagen waren er mensen die dachten dat deze achttien wel grotere zondaars zouden zijn dan hun stadsgenoten. Immers waarom was die toren dan op hen gevallen?
Jezus haalt een streep door die gedachte. Hij zegt in Lukas 13 dat deze achttien geen grotere schuldenaars zijn boven de andere inwoners van Jeruzalem.
.
De schrijven bedoelt namelijk juist het tegenovergestelde, maar dat past niet in je straatje he?
Lage streek jongen, heel laag..
Wat een hypocriet Gristentuig, even moreel superieur doen en ondertussen in het vuistje gniffelen om andermans leed en het proberen te verantwoorden als een straf van god. Overigens lijkt dat me niet erg christelijk, dus nu maar wachten tot god hen straft.
wie van jullie heeft de refdag site platgedosst?
-weggejorist-
s/zij/zei (schaamrood)
Heerlijk hoe mensen toch altijd weer het grote sprookjesboek kunnen verkrachtten voor eigen gewin. Ben dan geen gristen maar deze ken ik nog. De tekst die hier wordt aangehaald laat juist zien dat alles tijd en toeval is, mits je het stukje ervoor ook even citeert.
"Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen (Luk. 13:4-5)
Mijn opa zij altijd al: er lopen meer gekken buiten het gekkenhuis dan dat er in zitten.
Maar wie had gedacht dat ze zich allen in de kerk verzamelden?
Met goed zoeken kun je altijd wel een dwaze religieuze verklaring tegenkomen... Het is dwaas, maar verder niet gevaarlijk ofzo.
Ach ja, die refo's toch. Geen tv in huis, want zondig. Geen voetbal, want heidens. Maar met een WK staan ze allemaal voor een elektronica-zaak met een draaiende tv in de etalage om er stiekem toch niets van te hoeven missen. Schijnheilige sukkels.
Kunnen die Refo's zich niet beter met hun kindertjes bezighouden?
Die Refo's zijn pas echt van God los.
Wat een onzin! Als God daadwerkelijk had willen straffen, dan zou hij wel even wachten op een bekerfinale en een bomvol stadion.
Wat een stel mongols zijn dat toch..
De wereld is er niet beter op geworden sinds er religies bestaan. Fijn dat je als nabestaande even zout in open wonden gestrooid krijgt. Fijn zulke naasten liefde.
Laat die god dat volk zelf eens straffen voor dit soort uitspraken. Kortzichtige secteleden...
Mag ik zeggen dat die gereformeerden goed ziek zijn, ja dat mag ik.
Als je dit soort onzin uitkraamt (refdag) ben je toch wel rijp voor opname in een inrichting?
-weggejorist-
Niet best...
REAGEER OOK