Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De toon van de muziek

bassiehof1001x.jpgDie smerige bruinhemden van de PVV toch ook. De kille klank van ijzerbeslag op kassei, door de straten marcherende laarzen, was donderdag bijna hoorbaar. Vijf-en-dertig procent Nederlandstalige muziek op Radio 2! Schandalig, hoe halen ze het in hun hoofd? Die smerige fascistendrek van Hazes, de muziek van De Dijk die zo als soundtrack van Triumph des Willens kan dienen. Bah. Dat moeten we niet willen met z’n allen. GroenLinks-voorzitter Henk Nijhof wond zich nog het meeste op. “35% procent Neanderthaler land!” twitterde de GroenLinks-snor vol woede de wereld in. Later ging hij dat weer nuanceren maar de toon was gezet: Nederlandse muziek is voor en door Neanderthalers. Het voorstel is een enorme slag voor links, zoveel is duidelijk. Helemaal toen bleek dat de SP ook nog eens had meegestemd met de motie van Martin Bosma. Schandalig, de SP houdt dit gedoogvehikel in de lucht, vond ook PvdA Kamerlid Jacques Monasch. En zo gaat het nu in Den Haag: de inhoud doet er niet toe. Alles en iedereen die met de PVV te maken heeft is besmet, vies en vuig. Grote hypocriete bende natuurlijk. Er is geen partij die nog nooit heeft meegestemd met de PVV, net zomin er ook maar één partij in de Nationale Vergaderzaal ooit een PVV-handtekening onder een voorstel heeft afgeslagen. Maar voor de achterban –u, de stempert- moet natuurlijk een toneelstuk voor de bühne worden opgevoerd. En dan krijg je dus van die hypocriete tweets als die van Monasch. Slechts twee weken daarvoor presenteerde zijn partij sámen met de PVV een plan om de benzineprijzen omlaag te brengen. En sinds wanneer geven partijen eigenlijk om hun achterban? De sociaal-democraten en D66 hadden onlangs nog grote en meeslepende lak aan de achterban toen ze in weerwil van hun partijorganen vóór het wetsvoorstel inzake het verbod op de ritueel onverdoofde slacht stemden. Zie in dezen ook de rol van de PVV in de discussie. ‘Sure, we zijn de grootste vriend van Israël maar we gaan de sjechieta, de joodse slacht, dus wél verbieden.’ Logisch, er wonen nipt 45.000 joden in Nederland: dat is één zetel. En dan hebben we daar nog de vecht politiemissie van GroenLinks, natuurlijk. Politiek is a bitch en ze stinkt naar onverdoofde rotte vis. Enfin, voor de bühne slaat de oppositie elkaar de hersens in, in de Kamer worden dus wel degelijk zaken gedaan. Zeker na het zomerreces. De afgelopen periode hebben Rutte cum suis zich enigszins afstandelijk naar de Tweede Kamer getoond; van de beloofde handreiking is vooralsnog weinig gekomen. Het kabinet laten vallen is nauwelijks een optie: de PvdA zit in een aanzwellende storm die leiderschapscrisis heet, het CDA bestaat bijna niet meer. Alleen Greet heeft vermoedelijk baat bij vroegtijdige verkiezingen en als dat gebeurt gaan we de langste formatie ooit krijgen. En daar zit niemand op te wachten. Dus Kamer en Kabinet zijn aan elkaar gebonden. En daar zit nou de lol: dankzij die malle, gekke PVV is er nu een systeem van wisselende meerderheden. De grote lijnen blijven hetzelfde (18 miljard bezuinigen) maar in de marge is een boel mogelijk. Alleen al omdat Wilders het leuk vindt af en toe even de zittende macht te sarren. Er is voor de oppositie nog nooit zoveel te regeren geweest. Martin Bosma zat gisteravond overigens bij Met het oog op morgen (Radio 1, de linkse hufters!) achter de knoppen en mocht vier Nederlandstalige nummers draaien. We hoorden Boudewijn de Groot & Lennaert Nijgh, Andre Hazes, Ramses Shaffy en De Dijk. Inderdaad, smerige Neanderthalermuziek.

Reaguursels

Inloggen

Flikker sowieso op met die radio. Dat mag wel subsidieloos! Lekker streamen met ITunes of iets anders. Wie zit er te wachten op gewauwel van overbetaalde DJ's, kudtmuziek en bloed onder de nagels vandaanhalend-irritante reclames?

rintelman | 04-07-11 | 09:40

Eigenlijk sneu dat het onderlopen van de Hedwigespolder niet doorgaat.
Had gaarne gezien dat die eigenheimse mosselboerenfanfare met triangel en hullie opgeblazen interessantdoenerige teksten kijk ons kleiboeren nou tog eensch lieterijr doen, Bluf of zoiets, het Zeeuwse volkslied tot het laatst zouden toeteren tijdens het doorsteken van den dijk.
"ik worstel en kom niet meer beauven."
Zoals dat orkestje op de Titanic.
Het pleit veur Bosma dat hij deze entartete "kuch' kunst niet hep gedraaid.

Geheimrat Schultz | 04-07-11 | 08:09

@Chiant | 03-07-11 | 21:17 |
Zoals ik al aan strikdewepstroper01 heb uitgelegd heeft het soevereine Nederland zijn ziel verkocht aan de EU. Het is heden slechts een provincie van Europa.

Niemands Knegt | 04-07-11 | 00:17

Ik ben het wel met ze eens over De Dijk.
Das niks.

Mac The Ripper | 03-07-11 | 23:55

mothersfinest | 03-07-11 | 22:48
Nou die was wel duidelijk hoor. Alleen de point niet. Behalve dan, als ik het goed heb: PVV roeleert en oppositie heeft het nakijken al zijn ze er druk mee? Beetje slapjes. Ik mis denk ik iets. Hoor geloof ik niet bij de parochie waar Bas voor preekt.

Roer | 03-07-11 | 23:39

Bas P,
Blijkbaar heeft menigeen uw ironische ondertoon niet meegekregen.

mothersfinest | 03-07-11 | 22:48

Wat Wilders in ieder geval voor elkaar krijgt op de lange termijn is dat steeds meer mensen hem willen zien afgaan. Sarren en zieken is plat en verkort de houdbaarheidsdatum.

Roer | 03-07-11 | 21:52

Dus?

Roer | 03-07-11 | 21:49

@Niemands Knegt | 03-07-11 | 12:52
Onzin. Nederland zou een dikke vette vingert in de wereldpap kunnen hebben. Helaas zijn er anderen die voortdurend ons minderwaardigheidscomplex dankbaar bevestigen ten bate van zichzelf.
Zo maar een quizzzvraag: wie is de derde investeerder in de eerste economie ter wereld?

Chiant | 03-07-11 | 21:17

35 procent nederlandse muziek... ja joh, weer een regeltje erbij. Kunnen die omroepen dat niet zelf uitmaken. als het echt zo verschrikkeljk kut zou zijn, zouden mensen hun lidmaatschap opzeggen en verdwijnt zo'n omroep. kennelijk zit geen hond op Nederlandse muziek te wachten, zeker niet 35 procent. Jezus, wat een teken des tijds zeg... Dit land kan werkelijk niet om met globalisering (geldt trouwens voor rechts EN links)

tintintin enz | 03-07-11 | 20:00

De overheid mag zich niet bemoeien met de programmering van de Publieken, zit wat in.
Maar waarom heb ik de LinkseKerk nooit gehoord toen de regering de Publieken opdracht gaf om al die MultiCul programma's te programmeren?
.
www.mtnl.nl/read/anilramdas
Anil Ramdas
Presenteert Z.O.Z.
.
www.bbrussen.nl/2010/09/18/anil-ramdas...
Anil Ramdas: 'Als je Wilders stemt, ben je white trash en daarmee uit'
.
www.mtnl.nl/
Allemaal echte multiculturele programma’s. Programma’s die je alleen kunt maken met de mensen van MTNL.
.
De Negert omdat het moet.
De Turk omdat het schuift.
.
De LinkseKerk, hoorde hier nooit over.

Ella | 03-07-11 | 18:22

@Draque6210

Durf jij mij een Tokkie te noemen? Ga je mond eens spoelen met groene zeep Zwitsel die je bent.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 18:08

"Attitude is a little thing that makes a big difference"

Dit soort maatregeltjes lijken geneuzel in de marge maar volgens mij gaat er wel degelijk een positief signaal vanuit naar de hele bevolking. 

Het spreekt uit: U mag weer openlijk Nederlander zijn en u hoeft zich niet te schamen voor uw Nederlandse tijdsbestedingen !

Dat vind ik een prettige insteek van deze regering. Het zijn namelijk deze mensen die onze fabrieken, magazijnen, en kantoren bevolken en het leeuwendeel van de economische inspanningen leveren die ons land haar welvaart brengen.

Ik haat zelf Nederlandstalige muziek, koekhappen, rommelmarktjes maar het zijn de zaken waar veel Nederlandse gezinnen, jong en oud, van genieten. Het zijn ook zaken waar iedereen ongeacht religie, achtergrond of mening in mee kan doen. Maar bovenal zijn het positieve activiteiten die goed zijn voor de levenslust. 

Deze Nederlandse kleinburgelijkheid oftewel heikneuterigheid herbergt een flinke dosis onschuld en naïviteit en daar kunnen we heden ten dage niet genoeg van hebben. Deze onbevangen levenshouding heeft lange tijd gezorgd dat dit land een veilige, aangename en gezellige atmosfeer ten deel viel. 

Het mag nu weer, kleinburgelijk Nederlander zijn. Het zal me van tijd tot tijd ergeren en tegelijkertijd zal ik genieten dat anderen er wel van genieten. 
 

Nederlandse kleinburgelijkheid FTW!

Parel van het Zuiden | 03-07-11 | 17:29

Ondanks dat ze de Volendamse kutmuziek van hun Tokkie achterban aan ons proberen op te dringen, vind ik de PVV zeker wel een aanwinst voor de Nederlandse politiek. Het is alleen jammer dat die Wilders zo'n idioot is.

Hastur | 03-07-11 | 17:08

Over smaak valt te twisten, maar ik blijf het vreemd vinden dat de partij voor de VRIJHEID vindt dat een radiostation VERPLICHT moet worden om dit-of-dat te doen. En dat gesteund door de LIBERALE partij van Rutte.
Flikker op met je regeltjes.

umoja | 03-07-11 | 16:58

De politiek in dit land maakt zich echt druk om de grote problemen van dit land... hulde!

Remy Martin Louis 13 | 03-07-11 | 16:42

Jos Tiebent | 03-07-11 | 13:53 - je vergeet Vader Abraham die ooit in Mexico gehuldigd werd als populairste artiest en van wie diverse groten der aarde zoals Nana Mouskouri zijn liedjes hebben gecoverd. Ook klasse is Dick van Altena (en zijn Major Dundee), prachtig zoals hij Kris Kristofferson vertolkt. Maar er is ook helemaal niks mis met Rob de Nijs, Robert Long, Nick en Simon, Benny Neyman, Boudewijn de Groot en honderden anderen. Neem bv Liesbeth List met haar Mauthausen van Mikis Theodorakis en Lenny Kuhr met haar wolven in het bos, schitterend allemaal. Daarom goed idee van de PVV, al mochten ze ook best het quotum opvoeren tot 60 procent.

mijn zus | 03-07-11 | 16:26

En nog even dit... die twee jongens uit Volendam, die zo mooi close harmony zingen, die vind ik op de een of andere manier toch echt beter klinken als ze in het engels zingen.

Greetje Duisenberg | 03-07-11 | 16:05

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 13:06 | + 1 -
Ik vind de Lidl wel een goeie winkel. Ze zullen vast wel gelijk hebben, want ze weten precies wat ze doen. Helaas die muziek jaagt mij eerder de winkel uit, dan dat ik meer ga kopen. Alleen al als ik het smoel zie van Jan Smit met dat grijnsje, weet ik al helemaal zeker dat ik bijvoorbeeld de C&A maar beter moet overslaan. Niks persoonlijk tegen Jan Smit, ik hoef die foto alleen niet te zien, die muziek niet te horen en ook niet te weten hoe het met hem is. Maar dat vind ik trouwens van de meeste bn'ers. Ik vind ze onuitstaanbaar en weerzinwekkend. Misschien ligt het wel aan mij hoor, maar ik kan er niks aan doen.
.
Ach over smaak valt niet te twisten en ik gun iedereen het zijne. Ik sla het alleen over.

Greetje Duisenberg | 03-07-11 | 15:55

Goed stuk duiding deze keer @BasPaternotte!!!

La Vie En Rose | 03-07-11 | 15:41

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 13:38 | + -1 -

Interesseert me niet dat je een boek leest of schaak speelt ( O wat komt je intelligent over zeg). van mij part blijf je Hollandse muziek spammen op GS, ook geen problemen mee.
Mijn punt is dat het een beetje te ver gaat om radiostations op te leggen om meer van een bepaalde soort muziek te draaien.
Het is een tijdverspilling voor de regering om zich hiermee bezig te houden, ik ben voor een overheid die zich uitsluitend bezighoud met wat nodig is, niet dit soort onzin om stemmen te krijgen van de tokkies zoals jij.

Draque6210 | 03-07-11 | 15:40

of je d'r van houd of niet, het is gewoon krom dat je op de nederlandse radio bijna alleen maar engelse muziek hoort. de enige zender die alleen nederlandstalige muziek draait is radio NL. zelfs 100%nl draait er nog een hoop engelse muziek doorheen.
Als je niet anders zou weten zou je bij het aanzetten van de radio denken dat je in engeland of amerika zit.
en nederlandstalige muziek is echt niet alleen hazes, jannes of bzn...

kobuskamper | 03-07-11 | 15:20

@strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 14:02 |
@strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 14:16 |
Hoewel ik 'ontwikkelingshulp' en 'wereldwijdde inzet defensie' slecht gekozen voorbeelden vind ben ik het met je eens dat Nederland als soeverein land topprestaties kan leveren op verschillende gebieden. Alleen dat soevereine hebben wij ingeleverd door ons (het volk onvrijwillig) te conformeren aan de supranationalistische, inderdaad, EUSSR.
Zie ook Vladimir Bukovsky.

Niemands Knegt | 03-07-11 | 14:28

-weggejorist-

Rest In Privacy | 03-07-11 | 14:24

@Niemands Knegt

Hoe gemakkelijk heeft Nederland zich laten opslokken in de EUSSR wat ons ook nog een flinke duit kost?
En met het opgeven van de gulden, eeuwenlang een sterke munt hebben we ook een deel van de Nederlandse identiteit en soevereiniteit opgedoekt.

Over de euro heb ik ooit eens horen zeggen; 'Het is een welvaart remmende, een welvaart verminderende munt.'

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 14:16

"Politiek is a bitch en ze stinkt naar onverdoofde rotte vis."

Amen.

Willem VanDer Decken | 03-07-11 | 14:15

Oké hier komt het:
Geert Wilders is okay, olé, olé. (x3)
De PVDA die doet niet meer mee.
En nu met zijn allen!

HonderdEnEen | 03-07-11 | 14:13

@Parsons

Noem een paar miljoen mensen maar een bodemloze put. Deze Grieken gaan het toch al zwaar krijgen door de bezuinigingen, dus waarom niet gewoon maar helemaal in de steek laten zoals de PVV wil? Lekker professioneel weer. Maar gelukkig trekt de PVV niet aan de touwtjes als gedoogpartij.

EUgenio | 03-07-11 | 14:07

Was ook een mooie knuppel die in het kippenhok werd gegooid door de Partij voor de zielige diertjes.
Aan de ene kant de vrijheid van godsdienst en aan de andere kant een barbaarse manier van doodvermoorden van het vee.
In onze beschaafde cultuur passen dit soort uitwassen niet. Weer een botsing tussen de multikul, godsdienstgekkies en de dagelijkse realiteit.
Marianne vond dit niet passen in onze cultuur. Net zoals het eten van honden, insecten of koppensnellen en kannibalisme in onze voormalige koloniën.
Daar had ze een punt.
Partei van de afgunst gelovigen in verwarring, besluiten dat ze er tegen zijn (go figure) maar Partei van de Afgunst tweede kamer fractie besloot voor het verbod te zijn en daarmee is de boot weer eens aan.
.
Nou nog een scheiding van kerk en staat bekrachtigen en daarmee ook de trias politica handhaven.
Geloof is een privézaak en dit geloof uitdragen daarmee ook. Houdt dus ook in dat mensen in overheidsdienst zich hiervan moeten onthouden en dus ook niet kostte wat kost met hoofddoekjes etc willen gaan rondlopen.
Ataturk besloot meteen in het begin dat de doekjes en de fez uit den boze waren en dat niet zonder reden.
.
"Turkije heft hoofddoekjesverbod op"
www.elsevier.nl/web/10155400/Nieuws/Bu...
.
Maar dit is geen eerste stap richting een tweede Iran/Kalifaat hoor, echt niet !!

said_fred | 03-07-11 | 14:07

@Jos Tiebent | 03-07-11 | 13:53 |
Ik dacht dat wij Zeemeeuw FM hier al besproken hadden:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/...
Wat dat betreft loopt Bas wat achter bij de actualiteit.

Niemands Knegt | 03-07-11 | 14:05

@EUgenio | 03-07-11 | 13:58
Ah, jij flikkert graag geld in een bodemloze put?

Parsons | 03-07-11 | 14:04

De helft van die artiesten uit die platenkeus is al gestopt met roken. M.a.w. Bosma moet een hele tijd terug in de tijd om iets van kwaliteit te horen? Of heeft meneer gewoon geen weet van wat er tegenwoordig wordt gemaakt?

knutsel | 03-07-11 | 14:02

@Niemands Knegt

Watermanagement, ontwikkelingshulp, wereldwijdde inzet defensie (van Somalië tot Afhanistan), innovatie en techniek, architectuur.....

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 14:02

Het amateurisme van de PVV kent haast geen grenzen. Met een grote bek laten ze Griekenland vallen, en liever maken ze zich druk over de aard van de muziek op radio 2. De PVV is net als de LPF gedoemd te zinken bij gebrek aan gevoel voor urgentie en verantwoordelijkheid. Als straks geen hond meer gelooft in de anti-islam bangmakerij, dan is het gebeurd met de PVV.

EUgenio | 03-07-11 | 13:58

@strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:58 |
Inderdaad, Nederland (VOC) was in de 17e en 18e eeuw een wereldspeler.
Nu zijn wij slechts een provincie geworden van een pan-Europese dictatuur. Onze grondwet is volledig ondergeschikt aan die van de EU. Al onze wetten kunnen door het Kremlin in Brussel worden overruled. De EU is officieel getransformeerd van een veredeld overlegorgaan tot een supranationale mogendheid, met alle bevoegdheden van een nationale staat, een eigen president, een eigen minister van Buitenlandse Zaken, een eigen corps diplomatique en een eigen Openbaar Ministerie, waardoor Nederland is gedevalueerd en getransformeerd van een leeuw naar het muisje in de dierentuin van Koos Knak.
En nu jij; geef eens wat voorbeelden van onze vinger in de wereldpap? En kom niet aan met Dickie Jaspers en onze korfballers. Ja, als wapen,- en drugshandelaar spelen wij nog een wereldrol.

Niemands Knegt | 03-07-11 | 13:56

Je zag het al met de nederlaag van de PVDA in 2002, ipv. een andere koers te varen, blijft de PVDA zichzelf en geeft u de kiezer de schuld.
"De PVDA: We hebben de verkiezingen verloren, wat is er toch mis met de kiezers!".

HonderdEnEen | 03-07-11 | 13:54

Niemands Knegt | 03-07-11 | 12:52
Nederlandse exportproducten genoeg. Om maar te zwijgen over Van Buren en Tiesto (USA), heb je Evanescense (Azie), Rieu (midden-Europa) en zelfs op jazz-gebied staat NL best wel haar mannetje.
Alleen ga het niet zoeken op nederlandstalig gebied, daarbij worden we (na de teloorgang van de Nederpop) ook door de belgen uitgelachen.
Maar dat heeft weer te maken met "begrijpelijke teksten voor de doelgroep", in combinatie met palingsound, Johnny Hoes, megazuipfeesten in het wit (Bauer, Toppers, met dank aan Leen Huizer voor het importeren van het concept). NL-talig met een muzikale oorsprong is inderdaad een gestorven fenomeen, en vind je alleen terug in theaters. Maar die gaan ook dood binnenkort.

Jos Tiebent | 03-07-11 | 13:53

De hamvraag blijft waarom wij het toelaten dat wij ons van ons eigen geld laten haten.

Parsons | 03-07-11 | 13:53

Marktaandeel van radio 2 zal wel teruglopen als men dit doet (100% NL heeft maar de helft van Radio 2).
Enfin ik zap altijd maar wat met die Radio en weet amper op welke zender ik luister.

radioactive.blog.nl/luistercijfers/201...

Simon_GS | 03-07-11 | 13:49

@Draque6210

Ben je een PVV'er als je radio luistert? Wat een lulopmerking. Dan ben ik volgens jou zeker ook een PVV'er omdat ik boeken lees of schaak speel.

En ik stem niet eens PVV.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 13:38

Jacques Monasch kan overigens wel wat Nederlandse bijspijkertaal gebruiken... meer als ik!... dan...

qui?moi? | 03-07-11 | 13:38

Lol, wie luistert er nog naar de radio? Het PVV volk waarschijnlijk, maarja symbool politiek dus..

Draque6210 | 03-07-11 | 13:34

@Indoneesje | 03-07-11 | 13:24
"Hun idolenband" was een verwijzing naar de PVV zelf. Mijn punt was namelijk dat grootheden als Shaffy en de Nederlandse muziekgeschiedenis de verdiende aandacht krijgen op Radio 2, maar dat degenen die zich hier nu druk over maken dat niet eens weten.

En nee, ik ga niet naar Joop, ik lees liever blogs die alle kanten kritisch belichten.

Bulloch | 03-07-11 | 13:33

-weggejorist-

Wasdah? | 03-07-11 | 13:29

Wellicht kunnen zangers lichte muziek als Roelvink, Kroes etc. die moslimconferentie in A'dam wat opluisteren?

Mindy | 03-07-11 | 13:29

Bulloch: Nog nooit op Joop geweest? Daar word alleen maar nieuws geselecteerd wanneer mn het hardste moord en brand kan schreeuwen. En waar nota bene je reaguursels eers door von Jole (siegheil) en redactie nsb'ers moet worden gekeurd op politieke correcte mening. Goebels zou trots zijn geweest.
.
''maar dat zullen de meeste PVV stemmers niet weten, omdat ze dit alleen maar interessant vinden omdat het een geluid is vanuit hun idolenband''.
.
Precies de gedachten gang van een Joop.nl'er. Die denken namelijk dat alle PVV'ers Henk en Ingrid heten. Kunt u even met keiharde feiten komen dat de meeste PVV stemmers luisteren naar idolenband (gaarne een betekenis graag)?

Indoneesje | 03-07-11 | 13:24

@Zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:20

We hadden de Jazzpolitie, maar die zijn gelukkig deaudt.

Biff Eagleburger | 03-07-11 | 13:21

@Bulloch

Er is over het algemeen nogal wat verwarring in dit landje. De dingen die nu besproken worden. Wie had dat kunnen denken in het Nederland van laten we zeggen 1992? Er is ondertussen veel gebeurd in de polder.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 13:18

Nee volgens groen-links moeten we luisteren naar die meuk die ze iedere zondagmorgen op de tv zetten, nee dan ben je blij.

Umberto die trotzoni | 03-07-11 | 13:15

Een tsunami aan Frans Bauers!

Stoicist | 03-07-11 | 13:13

@strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 13:08
Een tekenende verwarring in deze kwestie.

Bulloch | 03-07-11 | 13:12

@greetje

de directeur van het radiostation heeft ook een grote invloed.
quasi-mundo.nl/dagbladen/2011/06/radio...
.
maar daar hebben post nsb'ers, gewezen gristelijke en liberalen die niet meer weten wat liberalisme inhoudt die dit steunde natuurlijk ook een mening over.... je kan het de coummies die eveneens instemde met dit voorstel wat nederland een beter land maakt pas kwalijk nemen als ze niet instemmen met overheidsbemoeienis.

Lachen wat ze zullen gaan doen... moet de directeur opstappen, gaat er campamagnje tegen hem gevoerd worden.... er is al vernomen dat de dikke onderbuik Sjuul staat al te srpingen achter zijn drukpers...
.
we gaan het zien... hoe bruin... hiermee omgaat.

MathijsXXL | 03-07-11 | 13:12

Ach, mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit. Ik houd in principe van alle goede muziek. Geeft niet in welke taal en of ik de tekst wel of niet kan verstaan. Waar ik wel al lang een hekel aan heb is de dominantie van de Anglo-Amerikaanse eenheidsworst die ons nu al decennialang wordt opgedrongen.
Trouwens rap/hiphop reken ik niet tot de muziek, maar behoort wel tot die opgedrongen eenheidsworst.

WirMachenMusik | 03-07-11 | 13:09

Ik wil Bas P. wel eens horen over die puberale praatDJ's die Engelstalige plaatjes pluggen van gemene zwartgeldschuivers.

ojédiaré | 03-07-11 | 13:08

@Einde van de Domheid

Ik dacht dat je het over Nederland in het algemeen had. excusez-moi.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 13:08

Greetje Duisenberg | 03-07-11 | 13:02 | + 0 -
Vandaar dat de commercielen binnenkort komen met:
Hollands Goud
Hollandse Gouwe ouwe,
En Hollandse Nieuwe.
Een 3tal muziekprogramma's waarvoor de adverteerder (De Hollandsche Lidl, Aldi en Mediamarkt) grote belangstelling heeft getoond.

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 13:06

Het meest trieste aan partijen PvdA/D66/GL is dat ze alle principes die ze hadden veraden hebben voor de multikul en nu enkel nog gedreven worden door haat.

smdyasc | 03-07-11 | 13:06

Mensen! Heerlijke 100% Nederlandse titten in het volgende topic! *plop*

McSnor | 03-07-11 | 13:04

Robbie Williams of George Michael zijn toch zangers van een heel ander kaliber. Nederlanders bleren vooral, zingen kun je het niet noemen. Iedereen schijnt De Dijk nogal wat te vinden, en ik vind het niet om aan te horen. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld Ramses Shaffy, maar bij de meeste nederlandstalige muziek zoek ik heel snel iets anders op. Alleen de zelfspot van iemand als Dries Roelvink kan ik nog wel waarderen, maar van mij mag de rest voor eeuwig z'n muil houden. Verschrikkelijk echt... dronkemans gehuil, zelfmedelijden en weerzinwekkendheid. Daarom is het songfestival ook altijd zo'n succes!
.
Lijkt mij trouwens dat de adverteerder uit zou moeten maken welke muziek zijn produkten mag omringen. Althans een grote stem in moetn hebben. Maar de PO heeft natuurlijk schijt aan dat soort zaken.

Greetje Duisenberg | 03-07-11 | 13:02

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:58 | + 0 -
We hebben het hier over muziek.
Wat is onze laatste prestatie op muziekgebied globaal?

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 13:01

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:58 | + 0 -
We hebben het hier over muziek.
Wat is onze laatste prestatie op muziekgebied globaal?

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 13:01

Radio 2: Volendammers omdat het moet.

Bigi Bana Boy | 03-07-11 | 12:59

@Niemands Knegt

Nederland heeft internationaal wel degelijk een stevige vinger in de pap en leveren wij prestaties in de wereld.

Probleem is dat veel Nederlanders dit niet willen zien of zich hier niet in verdiepen.

Kom op, we zijn de grondleggers van New York en de VS.

Wat een lauw en slap gelul hier weer op de zondagmiddag Niemands Knegt.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:58

@indosneetje
Verder gaat het wel met u?

McSnor | 03-07-11 | 12:57

een nehanderthaler moet zich ook niet bemoeien met het draaiprogramma van een radiostation..... een neanderthaler zoals ik, krijgt bovendien ook een raar smaakje in zijn mond als de de partijideologie van de post nsb partij zulk soort moties in stemming brengt.
.
en nu weer luisteren naar dries en ome henk.

MathijsXXL | 03-07-11 | 12:54

@Suriboy | 03-07-11 | 12:49
Mensen verloochenen hun Nederlandse achtergrond niet door Queen te draaien of te luisteren. Daarnaast draait Radio 2 ook al regelmatig muziek van grote Nederlandse artiesten (iets wat de meeste mensen die hier een mening over hebben niet lijken te weten). En als ze echt vaak met de hand op de borst en een traantje in de ooghoek Nederlandse muziek willen horen, dan is er ook 100% NL.

Bulloch | 03-07-11 | 12:54

@ zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:41 | + 0 -
Mijn hemel, wat een luie, ongesynchroseerde vertoning was dat. *notitie: Bosma, wel kwaliteit heur sturen doet laat*

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:54

@Chiant | 03-07-11 | 12:43 |
Op supranationaal niveau stelt Nederland niets voor. En ik ben absoluut geen Joop-reaguurder.

Niemands Knegt | 03-07-11 | 12:52

Ah!! Nu kan ik op Nederlandsche muziek marcheren. Heil Pechtold.

Fukjoe | 03-07-11 | 12:49

Bulloch | 03-07-11 | 11:59 | + -1 -
Het gaat in deze niet om populaire muziek, doch echt nederlandstalige muziek. Populair of niet doet er niet toe. Nederlands muziek is ook mooi en mijn boodschap is dat je als Nederlander best trots op mag zijn. Je eigen achtergrond moet je niet verloochenen.

Suriboy | 03-07-11 | 12:49

Ivoren Toren | 03-07-11 | 12:45 Dat wordt stenigen.

´s Lands wijs, ´s lands eer.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:48

zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:20
Precies. Dat zal dat Marokkaanse straattuig leren.

harbi | 03-07-11 | 12:46

@ zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:41 | + 0 -
Oei, zulke korte rokjes en zonder hoofddoekje op de Syrische TV! Zou dat anno 2011 nog kunnen denk je?

Ivoren Toren | 03-07-11 | 12:45

@Veldpaus666

Racisme is als je jezelf beter acht dan iemand met een andere huidskleur. Steun uitspreken voor Nederlandstalige muziek of de Nederlandse taal of cultuur (Nederland heeft wel degelijk een eigen cultuur) heeft niets met racisme te maken.

Door de termen racisme en discriminatie maar te pas en te onpas gebruiken zijn dit inmiddels versleten
begrippen geworden.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:45

Meer Monique Smits:
'Ik sta gewoon in vuur en vlam je maakt me weer,
Wild wild!
Ik ben niet te temmen.
Wild wild!
Ik ben niet remmen.
Wild wild!
Ik ben niet meer te houden'?

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:44

@Indoneesje | 03-07-11 | 12:38
Lieden ter linkerzijde, zoals Joop-reaguurders, scanderen om het hardst dat Nederland slechts een klein en onbetekenend landje is met een slavernijverleden: weg met ons!

De werkelijkheid is dat Nederland slechts in landoppervlak en patriottisme zeer klein is. Voor al het andere is Nederland middelgroot tot groot.

Chiant | 03-07-11 | 12:43

@Indoneesje | 03-07-11 | 12:34
Schaffy wordt al regelmatig gedraaid op radio 2, maar dat zullen de meeste PVV stemmers niet weten, omdat ze dit alleen maar interessant vinden omdat het een geluid is vanuit hun idolenband.
Daarnaast vertegenwoordigt de volksvertegenwoordiging al lang het volk niet meer, waar dit topic van Paternotte over gaat en waar men schreeuwerige "Links dit, Links dat" roepers alleen maar over hoort wanneer het hen uitkomt.

Bulloch | 03-07-11 | 12:42

Meer: 'Met een blik en een kus en het topje van mijn zus ,
Maak ik jou stapelgek verliefd op mij' ?

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:41

@Koos Knak | 03-07-11 | 12:20 |
Daar draait het om en niet om de muziek.

Niemands Knegt | 03-07-11 | 12:41

@McSnor | 03-07-11 | 12:22

Is natuurlijk ook waanzin, hoewel ik wel van mening ben, dat de EU bij heel wat meer mensen gevoeld had kunnen worden, wanneer de media wat meer gestimuleerd was geweest om meer nieuws van binnen de unie brengen, in plaats van de 75% Washington en Jeruzalem, die de meeste media er op na houden.

Maar om het te verplichten is een onwenselijk verhaal.

ZKH EénOog | 03-07-11 | 12:41

Chiant | 03-07-11 | 12:36 Lol, Dixiland krijgt zo wel het imago van schijtmuziek hè?

zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:38

McSnor u komt rechstreeks van Joop? Daar las ik een vergelijkbaar riedeltje? Gefrustreerd met het falen van de Linkse oppositie? En dat de meest extreem Linkse partij toch wel wat pro-Nederlandse gevoelens kent? U haat zichzelf ook omdat u Nederlander bent?

Indoneesje | 03-07-11 | 12:38

@zeg maar jansen

Palingssound, smartlap, Nederpop, het levenslied.....

Moderne Nederlandstalige muziek is zo breed. Er is in de afgelopen 60 jaar zoveel gemaakt, jammer dat er zo oppervlakkig en in cliché's over wordt gesproken door reaguurders.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:38

En dan zie ik haar benen,
en volg ze zolang ik kan!
Meeerrrrr van dit.... meeeeerrrrr.

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:38

Radio 2, jongens waar hebben we het over? Vraag jezelf eens af: wanneer luisterde ik naar Radio2?

dubbert | 03-07-11 | 12:36

@Tommygunner: Wel grappig, dat zou juist de ultieme natte droom zijn van Links. Alleen Links, tja die willen dat niet in zien. En ik maar denken dat de ''Linkschmensch'' zo hoog opgeleid was.
.
@Bulloch: Zolang mijn belasting geld naar de publieke omroep gaat vindt ik dat een door de meerderheid gekozen volksvertegenwoordeging best wel wat mag eisen van diezelde publieke omroep. En waar Links huilt als een klein kind over de bezuinigingen zijn ze wel zeer selectief over wat zij als kunst en cultuur beschouwen. I.p.v met dit wetsvoorstel de muziek sector te boosten door bijv. onbekende bandjes op Radio2 toe te laten schopt men liever tegen de PVV. Want uitvoeren en schoppen is wel een essentieel verschil. links schopt liever en doet niks dan zelf de mouwtjes op te stropen en te werken. Grappig dat men door dit idee te verketteren dat ze daarmee beroemde Nederlandse zangers zoals Ramses Shaffy eigenlijk nog een trap nageven. Ik denk dat Shaffy zich zou omdraaien in zijn graf.

Indoneesje | 03-07-11 | 12:34

@Veldpaus666 | 03-07-11 | 12:18

Waar zit daar het racisme in dan? Er zijn zes landen met Nederlands als voertaal, waar een enorme verscheidenheid aan rassen wonen. Daarnaast wordt het (in een vorm met dialect) gesproken in andere Europese landen (Duitsland, Frankrijk), als in landen buiten Europa (Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesië, Namibie, Zuid-Afrika, Canada, VS, etc.).
Een voorkeur hebben om je eigen taal te horen, heeft niets met racisme te maken.

ZKH EénOog | 03-07-11 | 12:34

Als ik de PVV was dan zou ik midden in de hoofdstad een groot gebouw neerzetten waar al die muzikanten al die onzinflauwekul en idealen uit de jaren 70 eens goed uit hun hoofd zou laten blazen. Ze dagelijks hard laten werken en ze verplichten regelmatig met nieuw en goed materiaal uit te komen en daar goede zakelijke resultaten mee te halen!!!

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:32

Er over nadenkend. "Palingsound" is natuurlijk een fout woord.

Het zou "palinggeluid' moeten zijn.

(Niet te verwarren met 'paringgeluid, dat is iets héél anders.)

zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:31

@Fijnstoffer | 03-07-11 | 11:44
LOL!
Om nog maar te zwijgen van de herrie van rijdende treinen en de stank van reaukende schoorstenen (deze profetie heb ik ergens letterlijk op de Joop gelezen).

Chiant | 03-07-11 | 12:29

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:28 Zeg Volendam, zeg 'palingsound'.

Dan kom je toch in de buurt hoor.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:29

Wat is het toch vreemd, als er een voorstel is om meer aandacht aan Nederlandstalige muziek te besteden er hier gelijk termen als facisme, racisme, politie en controle uit de kast worden gehaald.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:28

McSnor | 03-07-11 | 12:22 Uiteraard. Ordnung müss sein.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:26

De enige die ooit met de Dijk heeft geleurd op GS ben ik.
(Over de goede drummer.) Beetje gratuit om nu in enen de Dijk op te voeren als partijmuziek voor de PVV.
Nee, GS heeft veel votes voor Rammstein en dat meisje uit Twente, hoe heet ze ook alweer...

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:26

... en uiteindelijk de voortplantingspolitie die gaat controleren of minstens 35% van het gestorte zaad van Nederlandse mannen is.

McSnor | 03-07-11 | 12:25

@Bakito | 03-07-11 | 11:19
Jouw gekef begint anders ook behoorlijk eentonig te worden. Jouw retoriek insinueert steeds dat symboolpolitiek uitsluitend en alleen ter rechterzijde wordt bedreven.
Het is ook hier niet verboden om zo af en toe ook eens met een objectief en feitelijk onderbouwd plempsel op de proppen te komen dat ook nog werkelijk iets toevoegt.

Chiant | 03-07-11 | 12:24

@jansen
En daarna de krantenpolitie om te kijken of wel 35% van het opgetekende nieuws van Nederlandse oorsprong is...

McSnor | 03-07-11 | 12:22

Politiek. De collectieve zwakke plek van heel Nederland. We hebben in de wereld net zo veel te vertellen als een muis in een dierentuin.
Maar in het muizenhol zijn we de grote jongen.
We kunnen beter een geit als bondgenoot zoeken dan een grote mond hebben tegen de kakkerlakken.

Koos Knak | 03-07-11 | 12:20

@Bigi Bana Boy | 03-07-11 | 12:13
Staatsradio is er om die dingen te doen die de commercielen laten liggen maar wel een zeker maatschappelijk belang hebben. De vraag is dus: heeft Nederlandstalige muziek een maatschappelijk belang én wordt Nederlandstalige muziek door de commercielen verwaarloosd?

landlopertje | 03-07-11 | 12:20

harbi | 03-07-11 | 12:12 Naast dierenpolitie komt er ook muziekpolitie.

En netjes en heel precies wordt geturfd of het wel echt 35% is wat er Nederlands gedraaid wordt.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 12:20

Als de regering ons gaat voorschrijven wat er op de radio is dan gaat het geleidelijk aan de foute kant op. De beste oplossing is echter, dan luister je toch naar iets anders.

Oje | 03-07-11 | 12:19

@nance

Dat is heel politiek correct, 'weg met ons' beleid.

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:18


Ik vind 100%NL op zijn minst net zo racistisch

Veldpaus666 | 03-07-11 | 12:18

@tommygunner
Twee jaar na het einde van die protectionistische campagne begon de tweede wereldoorlog...

McSnor | 03-07-11 | 12:17

Ik hoorde de politiek anders niet klagen toen de 'de negert omdat het moet' supsidie werd ingevoerd. Maar ja, alles wat eigen is, is niet goed en alles wat een tintje heeft wel

nance | 03-07-11 | 12:15

Muziek.
Er is geen goed muziekprogramma op TV.
Muziektalentenshows mikken op znagers die repertoire van anderen uitvoeren terwijl echte liedjesmakers vooral eigen repertoir hebben.
Alle programma's die iets met muziek te maken hebben worden gedomineerd door depressieve mensen die altijd vragen: 'Hoe bereid je je voor op een optreden' en 'Hoeveel afval levert zo'n festival nu op'.
Daarnaast heeft niemand een muziekopleiding die 'iets' in de muziek op TV doet.
Nederlands artiesten zijn all over de TV. (Van shownieuew tot boulevrad to IRL soaps to alle show en de presentatie ervan/)
Kortom, ga es deaud Volendom & de Mols!
En PVV, zien jullie niet dat we overvoerd worden met die kwartsartiesten? Is het een kwestie van 'more me' of van een aanbod waar een heel volk iets aan heeft?

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:14

@McSnor | 03-07-11 | 12:09
Ben ik eigenlijk voor. Waarom buitenlandse meuk kopen als ert een goed Nederlands alternatief voor is. Helaas is dat er vaak niet. Denk aan auto's, computers enz enz. Groente koop ik sowieso altijd Nederlands. Vink leuk.

Tommygunner | 03-07-11 | 12:13

Tommygunner | 03-07-11 | 12:10
Mij dunkt dat het marktaandeel en de kijk- en luistercijfers van doorslaggend belang zouden moeten zijn. Iemand die echt persé Nederlandstalig wil horen stemt vanzef wel af op Noordzee FM of zoiets als de publiek omroep er niets aan wil doen. En als Radio 1 en/of Radio 3 totaal geen marktaandeel meer zou hebben zouden ze zichzelf wel af gaan vragen waarom dat zo is. Marktwerking en terugdringen van staatsbemoeienis ... daar waren wij toch van ?

Bigi Bana Boy | 03-07-11 | 12:13

Op zich is aandacht voor onze eigen muziek helemaal zo slecht niet. Ik heb me er bijvoorbeeld over verbaasd dat de dood van Bram Vermeulen destijds een pagina 3 itempje was in de Nederlandse kranten, waar alle Vlaamse kranten er een mega-groot voorpagina-artikel aan wijdden. Een groot kunstenaar, maar genegeerd in eigen land.

Er is voldoende kwaliteitsmuziek in Nederland, maar op één of andere manier wil men daar in Hilversum geen aandacht aan besteden.

Johnny Hoes verwoordde het mooi toen "zijn" groep Normaal terugkwam na een klein relletje in de AVRO-studio: "Jullie hadden die boel in brand moeten steken!"

Maar ik ben niet zo van de regeltjes en voorschriftjes. Lijkt teveel op socialisme.

vraagstaart | 03-07-11 | 12:13

Dierenpolitie en Nederlandstalige muziek op Radio 2. Over politiek voor de bühne gesproken.

harbi | 03-07-11 | 12:12

@Bigi Bana Boy | 03-07-11 | 12:04
Momenteel is alles wat buitenlands is hip bij Giel Beelen en friends. Ik zie niet in waarom het per se allemaal niet-Nederlands zou moeten zijn. Het is al treurig genoeg dat de publieke omroep niet zelf tot dat besef is gekomen...

Tommygunner | 03-07-11 | 12:10

Ik denk bij die 35% eigenlijk meteen aan de slogan "Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar!"
www.innl.nl/page/553?source=anno

McSnor | 03-07-11 | 12:09

@Tommygunner

Het leuke aan Nederlandstalig is net zoals 'Het Dorp' van Wim Sonneveld dat het een verhaal verteld uit een andere tijd.

Hier het verhaal van de boerenjongen die naar de grote stad ging. (1975)

www.youtube.com/watch?v=MCnebAvna40

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 12:09

Ook erg: het druipende dédain van Henk Westboek bij Knevel & Vieskijker.
"Frans Duyts, schát van een man hoor, schát van een man, maar ja ... eh ..."
(Vertaling naar niet-correct Nederlands "Ikke en mijn policor-vriendjes maken Goeie Muziek, de rest dus niet").

Merlot | 03-07-11 | 12:08

@Suriboy

Koning

Cousin Eddie | 03-07-11 | 12:08

Flapdas | 03-07-11 | 12:03 | + 0
klopt helemaal niets van.
Vanaf eenzame kerst is dat al niet zo.
Lees de recensies van Zij gelooft in mij (de film) maar eens. 'Heel links huilde erbij terwijl een doodgeknuppeld Rwanda niets teweeg bracht!'

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:08

Links (en met name die landverkoper(S) van groenlinks) heeft veel liever 35% recitaties uit de koran.

rien6139 | 03-07-11 | 12:07

@Indoneesje | 03-07-11 | 12:01
Je hebt je punt gemaakt en ik ben om. Als we door dit plan meer Ali B en Yess-R op de radio krijgen vind ik het een kudtplan.

Tommygunner | 03-07-11 | 12:07

Verder verwacht ik van partijen die zich jarenlang mede geprofileerd hebben door zich fel af te zetten tegen het verderfelijke PvdA kwartje van Kok, dat we die dan ook nu terugkrijgen. Put your money where your mouth is.

Bigi Bana Boy | 03-07-11 | 12:07

@Indoneesje | 03-07-11 | 12:01
Muziek zou gedraaid moeten worden omwille van de kwaliteit, niet omdat het Nederlands is. Als artiest moet je gewoon je stinkende best doen om je te onderscheiden van de rest en als je uiteindelijk goed genoeg bent, verdien je het om gedraaid te worden op de nationale radio. Voor audities van nieuwe artiesten zijn er andere platforms, zoals poppodia en internet.

Bulloch | 03-07-11 | 12:05

Wanneer je de mensen van Astro TV ziet dan denk je: Hmm, dat is een bepaald slag. Dat denk en vind ik ook van de PVV. Ik denk dan niet aan goede of aangename muziek en ook niet aan bruine treinen. Ik denk dan aan 'boos, altijd boos'.

Einde van de Domheid | 03-07-11 | 12:05

Mij dunkt dat dit kabinet als motto heeft dat kunst en cultuur zichzelf moet bedruipen en dat marktwerking heilzaam werkt. Daar uit volgt dan, in mijn wellicht naïeve denkwereld, dat er van een verplicht quota op de STAATSradio notabene (lees subsidie) dan ook geen sprake kan zijn. Maar consequent zijn is iets uit het verre verleden geloof ik. Goede produkten verkopen zichzelf en dat geldt ook voor goede (en daar van is er genoeg) Nederlandstalige (pop)muziek. De krampachtige pogingen van de PVV om de Nederlandse identiteit opnieuw leven in te blazen zijn kunstmatig en gaan niet werken. Mensen laten zich geen dingen opleggen door de overheid. Is de Postbus 51 fail niet het meest duidelijke voorbeeld ? Bovendien is het volstrekt onliberaal on zoiets te willen doen via de staatsradio.

Bigi Bana Boy | 03-07-11 | 12:04

Een proleet als Hazes werd door de elite pas gepruimd toen hij overleden was, links Nederland zwijmelt inmiddels bij het intellectuele gedachtegoed van niet meer in leven zijnde Fortuyn, de PvdA houdt er tegenwoordig standpunten op na waar de gestorven Hans Janmaat zich in zijn tijd nog voor geschaamd zou hebben. En als er een bom zou vallen op Volendam zou de weldenkende elite geen moeite hebben met 35 % Nederlandstalig.

Flapdas | 03-07-11 | 12:03

Bakito | 03-07-11 | 11:46
Je had ook gewoon een keer op vakantie naar een ander land kunnen gaan.
Cultuur via de radio.,? Dan stem je toch af op een buitenlandse zender.

XaaD666 | 03-07-11 | 12:02

@strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 11:55

Was mooi, dat dorp van Sonneveld, maar het dorp van tegenwoordig oogt inmiddels een tikkie anders.

www.youtube.com/watch?v=OTayVYT-4Qc

ZKH EénOog | 03-07-11 | 12:02

Met Nederlandstalige muziek is niks mis. Soms.

Vaak is het natuurlijk ook gewoon bagger. Héél vaak.

En zo af en toe vind je pareltjes: www.youtube.com/watch?v=F6vSjSUbSS0

Reinaert | 03-07-11 | 12:02

Dit poste ik destijds op Joop.nl onder hetzelfde topic:

Het is echt een hoop gehuil om niks hier. Meer Nederlandstalige muziek stimuleert nu juist de kunst en cultuur sector. Het betekent meer kansen voor onbekende bandjes uit het hele land die zich op allerlei gebieden bezig houden met Nederlandstalige muziek. Van R&B, Hiphop, Blues, Pop, Rock tot aan volksmuziek.

Eindelijk een initiatief vanuit het kabinet met een soort van handreiking naar de muziek sector toe. Maar hier op Joop schiet men onmiddelijk in een soort van anti-dictatoriale modus. Alsof Nederlandstalige muziek alleen maar uit Frans Bauer, Gordon en Gerald Joling bestaat. Nee pure onzin! Nederlandstalige muziek is ook brain power, Do, Marco Borsato, Ali B, Yes R, Lange frans, Opposites, Dio, flinke namen, Kempi man man man man. Zoveel talent dat o.a ook veel allochtone jongeren trekt! Een uitgelezen mogelijkheid om te laten zien dat de Nederlandse samenleving door haar diversiteit heel veel verschillende soorten muziek kan voortbrengen die nota bene Nederlandstalig is.

Nu heeft men een uitgelezen mogelijkheid om de pvv terug te pakken. En wat doet men? Reageren alsof ze door een bij zijn gestoken. Men laat hier een gouden mogelijkheid liggen. Ik had toch echt meer nuance en redelijkheid verwacht. Maar het is onvoorstelbaar dat men hier reageert als een kip zonder kop!

Hier wat reacties van de Linksmensch zelf:

''ja wederom steek de PVV de draak met de mensen die echt van mooie dingen houden maar niet echt in het straatje passen van Henk en zijn asociale Ingrid. Want zelfs de publieke omroep moet zich nu verplicht houden aan 35% kweel muziek die voor een grootdeel van de mensen niet is aan te horen''.

''De nieuwe leuze van het gedoogde kabinet, of liever gezegd, een partner die gedoogd wordt door een kabinet: "NEDERLAND - VMBO - LAND"
Want Halve Zoolsta is tegen de 'zesjes-cultuur'. Uiteraard, want een 6 is wel erg hoog..... en moeilijk, ook.....

''Tsja, als je eerst al je programmapunten inlevert moet je de enorme support die de PVV in Volendam krijgt toch ergens mee belonen''.

''Jammer dart deze discussie weer verstoord wordt met stompzinnige opmerkingen als zou het Nederlandstalige lied helpen om mensen te laten inburgeren''.

''Moest dat nou, Roemer, meestemmen met de neo-nazi's''?

''Als Nederland ergens slecht in is, is het wel muziek maken. Ik zou een motie steunen die Nederlandstalig verbiedt''.

''Ah, ze zijn begonnen met het omvormen van de publieke omroep tot een staatsomroep. Het kabinet beslist wat de inhoud wordt van wat er wordt uitgezonden. Weer een stapje dichter bij de dictatuur''.

''walgelijk en opnieuw een superrechtse ingreep''.

''Zo, na Radio 2 Radio 1 en Radio 4 nog even naar de sodemieterij helpen en Nederland is weer een stukje verder gekomen naar totale deb''De volgende PVeeVee motie is vandaag uitgelekt: Alle allochtone vrouwen moeten 35% Nederlandse kinderen baren''.

''Nee, Zorba, het was de RECHTSCHMENSCH die de Nederlandse cultuur zo belangrijk vond.
Je weet wel ,die van het klompendansen, het touwtrekken, het katknuppelen en het ganstrekken.
De pvv, dus''.

Tja Wilders zou hebben gezegd; Knettergek! Juist, knettergek de Linkschmens!

Indoneesje | 03-07-11 | 12:01

Høken is normaal.

DonJohnson | 03-07-11 | 12:01

Samenvatting politiek Den Haag:
'de inhoud doet er niet toe', 'Grote hypocriete bende', 'een toneelstuk voor de bühne', 'En sinds wanneer geven partijen eigenlijk om hun achterban?', 'Politiek is a bitch en ze stinkt naar onverdoofde rotte vis.'
Goede column Bas.

Niemands Knegt | 03-07-11 | 12:01

En als het nodig is zou ik het met WIlders DOEN! Voor volk en Nederland!!!

Crematorium-de-Asbak | 03-07-11 | 12:00

@Bakito | 03-07-11 | 11:55
Je zal daar ook wel een nietszeggend instrument spelen. Achja, ik troost me maar met de gedachte dat je daar heus geen bakken geld zal verdienen...

Tommygunner | 03-07-11 | 12:00

Mogen de Stoopjes ook in die 35% zitten?

McSnor | 03-07-11 | 12:00

Dunnepoep | 03-07-11 | 11:53
Uiteraard heeft Bosma een punt, hoewel ik persoonlijk niet zo houd van de nederlandstalige muziek die de afgelopen decennia is gemaakt. Maar dat geldt ook voor veel engelstalige muziek. Om over de schlagers maar te zwijgen. Ik vind 35% redelijk bescheiden. En bij radio 2 moeten de omhoog gevallen ego's niet zeuren, maar gewoon braaf uitvoeren wat hen wordt bevolen. Want het zijn maar loonslaven in dienst van de overheid. En bij de omroep geldt: u vraagt, wij draaien.

Oome Gijs | 03-07-11 | 11:59

@Suriboy | 03-07-11 | 11:47
BS kerel. Het is niet zo dat Nederlandse muziek eerst wél populair en goed was, maar sinds dezelfde partijen van de huidige coalitie multiculti geïntroduceerd hebben niet meer. Buitenlandse muziek (Amerikaans, Brits, Frans etc.) heeft altijd een grotere overhand gehad.

Bulloch | 03-07-11 | 11:59

@verdullemenogantoe! | 03-07-11 | 11:52
Je bent niet verplicht om te reageren.
En de column lezen hoeft ook niet.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:59

Suriboy | 03-07-11 | 11:47
En zo is het.

XaaD666 | 03-07-11 | 11:58

Wat een moralistisch gelul, zeg. Word dominee of zoiets.

marja | 03-07-11 | 11:58

Goed stukje duiding weer Bas. Iets wat je eigenlijk al wist, maar wel lekker om het weer even opgefrist te krijgen. Daarnaast wordt de PVV eindelijk gezien als volwaardige partij - behalve als het linksch niet uitkomt, dan is het weer lekker trappen.

jawell | 03-07-11 | 11:57

Zeg Jacques, misschien stemt de SP wel zo vaak mee met de PVV omdat ze het inhoudelijk eens zijn met het voorstel dat op dat moment ter tafel ligt ? Heb je dat wel eens bedacht ? Gewoon omdat het een redelijk voorstel is ? Het zou zomaar kunnen.

Marcus Porcius Cato | 03-07-11 | 11:57

Niks mis met dat 35% plan en wederom een goede column.

Hirsch Ballast | 03-07-11 | 11:57

hmmmm, als ik naar dat lijstje bands kijk, zingen ze wel Nederlandstalig, maar een deel coverde regelmatig van overzeesch.... oh oh...

vriendje | 03-07-11 | 11:57

Als je haat voor de Nederlandse cultuur wilt kweken, moet je het van overheidswege door de strot stampen. Die formule is ook heel succesvol gebleken bij andere culturen.

vetkleppert | 03-07-11 | 11:56

@vetkleppert
Je wordt bedankt. Na die beeldspraak van een pratende pot vaseline kan ik ineens niet meer lekker naar BNR luisteren...

McSnor | 03-07-11 | 11:56

@Reinaert | 03-07-11 | 11:53
Zeker weten.
En zo te horen hebben jullie daar flink aan mee geholpen.
Waarvoor mijn welgemeende dank.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:56

Enfin, ik ga dit intellectuele piratenfestijn verlaten om elders flink geld te verdienen met exotische muziek op een gesubsidieerd festival.

Later!

www.youtube.com/watch?v=KtMKS-DPo40

Bakito | 03-07-11 | 11:55

An sich is er niets mis mee als er steun wordt uitgesproken voor Nederlandstalige muziek.

Even terug in de tijd met Wim Sonneveld - Het dorp.

www.youtube.com/watch?v=w-5xDSmygg4

strikdewepstroper01 | 03-07-11 | 11:55

@NO MORE TEA FOR ME! | 03-07-11 | 11:50
Ah, daar hebben we reaguurdertype 3 weer.

Tommygunner | 03-07-11 | 11:54

@Che_cuevara | 03-07-11 | 11:52

Beter dat ze daar lopen dan hier, toch?

Reinaert | 03-07-11 | 11:53

Moet je in Frankrijk de radio eens aanzetten zeker 100% Franstalige muziek, in Duitsland zeker 90% Duitstalige muziek, Engeland, 100% Engelstalige muziek, Italie, Spanje Griekenland 100% eigentalige muziek (afgezien van de toeristenzenders in de toeristendorpen) en ga zo maar door. Nederland is in Europa een buitenbeentje wat dit betreft.
Overigens vind ik Nederlandstalige muziek helemaal kut maar die Bosma heeft wel een punt.

Dunnepoep | 03-07-11 | 11:53

@zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:52
Dat zal zijn lijflied wel zijn.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:53

@Suriboy | 03-07-11 | 11:47
Zo is het.
En we kunnen ook trots zijn op "Kleine wasjes, grote wasjes".
www.youtube.com/watch?v=siDguoUQ5Rw
Pure Neanderthalerische cultuurverrijking.

Fijnstoffer | 03-07-11 | 11:53

Er zit een knop op je radio. We hebben het over één publieke radiozender. Het is prachtig om te zien hoe de oppositiepartijen gedwongen worden om als gehoorzaam stemvee mee te stemmen met het kabinet. Hierdoor kan de PVV zich als enige partij rustig richten op haar achterban en deze tevreden houden met populaire standpunten. En dit is niet eenvoudig te doorbreken. Gezichtsverlies voor de oppositie als ze in het “landsbelang” niet meestemmen met het kabinet. Een mooie situatie iig en een win/win voor de PVV. LOL! Wilders heeft dit politiek-strategisch het beste weten uit te melken.

PIS-Alchimis | 03-07-11 | 11:53

@Bakito | 03-07-11 | 11:46
Mooie dingen. Noem ze eens. Ik kom namelijk niet verder dan een verhoogde criminaliteit en overlast door het uitblijven van verantwoordelijkheidsgevoel voor Nederland.

Tommygunner | 03-07-11 | 11:52

-weggejorist-

verdullemenogantoe! | 03-07-11 | 11:52

@Reinaert | 03-07-11 | 11:51
Daarom lopen er nu zo veel in het Vaticaan?

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:52

@McSnor | 03-07-11 | 11:49
In de auto maak ik die fout nog steeds wel eens. En ik krijg er iedere keer vlekken van in mijn nek. Ik zou eigenlijk de antenne van mijn auto af moeten halen. Dat zou beter zijn voor mijn humeur.
Ik was trouwens die pratende pot vaseline van een Paul van Liempt nog vergeten.

vetkleppert | 03-07-11 | 11:52

@CoJoNes | 03-07-11 | 11:41
Vergeet de vrouw met drie tieten niet die des kermis het dorp aandeed, terwijl in herbergerie In 't Gniffelende Herdt het suikerbietenbier rijkelijk vloeide.

Dat waren van die dagen dat je je even niet hoefde te bekommeren om de vlektyfus op je perineum....

Bakito | 03-07-11 | 11:51

@KeurMeester | 03-07-11 | 11:46
Natuurlijk laten ze die nog spreken.
Ze willen gewoon weten hoe lang het duurt om op 0 te komen.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:51

We vechten in Afhanistan om vrouwen de vrijheid over hun leven te geven.
@Implant | 03-07-11 | 11:43
Wat een onzin. De Amerikanen zitten daar om Alkaida geen vrijhaven te gunnen, wij zitten daar om de amerikanen te pleasen.

landlopertje | 03-07-11 | 11:51

@stolperstein | 03-07-11 | 11:43

Hier op de Veluwe hebben we dat dus niet, zo'n dorpspastoor. Die zijn reeds lang geleden - met pek en veren - op de strontkar aan afzender geretourneerd.

Geen fratsen!

Reinaert | 03-07-11 | 11:51

Monach en zijn PvdA kornuiten hebben nog steeds niet door wie de PVV en SP eigenlijk vooral vertegenwoordigen (en met verve): inderdaad dat is de traditionele Nederlander met een hoog arbeids- en ethisch moraal. Deze mensen hebben de afgelopen 3 decennia gezien hoe de PvdA hun eigen achterban heeft verloochend en verraden en hoe de PvdA-incrowd zich heeft gedrogeerd in hun eigen elitair denken en nepotistisch gedrag als leidraad van handelen namen. Ga naar huis Monasch, zeg je lidmaatschap op en schaam je heel, heel diep. Flapdrol.

ad melkert | 03-07-11 | 11:50

Een verplichte speaker waaruit 24/7 NL-muziek schalt in elke allochtone woonkamer.
Dat zal ze leren integreren!

NO MORE TEA FOR ME! | 03-07-11 | 11:50

@zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:49
Dus die met die peroxide is een nepper?

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:50

@Bakito | 03-07-11 | 11:46
Na dit gehoord te hebben weet ik dat verdere discussie uitgesloten is.

Je bent niet meer te redden.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:49

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:46 Klopt. En hij heeft ook de originele Neanderthaler haardracht nog.

Die overigens ook door een bekend politicus geprobeerd wordt te dragen. Maar die moet dan teruggrijpen op peroxide.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:49

@vetkleppert
Aan je mening te lezen, luister je nog zeer regelmatig naar BNR :-)

McSnor | 03-07-11 | 11:49

Nederlanders moeten weer trots worden op hun eigen cultuur. Links heeft de eigen cultuur afgelopen jaren flink weggedonderd. Wees blij dan het maar bij 35% is gebleven. Als hindoestaanse Surinaamse Nederlander kan ik de Nederlander meegeven dat jullie best wel goede zangers hebben, hebben gehad en daar zeer trots op mogen zijn.

Suriboy | 03-07-11 | 11:47

@McSnor | 03-07-11 | 11:41
BNR was nog wat toen het zakelijk was.
Sinds zie die natte wind van een PO-eindredacteur binnen hebben gehaald en ze je zogenaamd "de onzin besparen" is het niet meer te harden. Het gaat alleen nog maar over duurzaam, milieu, maatschappelijk verantwoord ondernemen en glazen plafonnières. En niet te vergeten die inbelprogramma's met van die hoorbaar gefrustreerde linkse bakfietsmoeders achter de microfoon.
Dulfer Jazz was ook meteen verdwenen en de muzette is van een weerzinwekkende meisjes middle of the road verveling geworden.
Het is nog erger dan een publieke omroep cloon.

vetkleppert | 03-07-11 | 11:47

@Tommygunner | 03-07-11 | 11:40
Verschil moet er zijn. Jij betaalt liever belastingcenten voor Vader Abraham en Marianne Weber. Ik geef de voorkeur aan kwaliteit.

De multiculturele samenleving heeft mij in contact gebracht met de mooiste dingen, al beweer jij van niet.


www.youtube.com/watch?v=03j8dPKBfzI

Bakito | 03-07-11 | 11:46

Jacques Monasch ... Was dat niet die campagneleider die 22 zetels verloor voor zijn partij? Dat ze die man nog laten spreken namens de partij!?

KeurMeester | 03-07-11 | 11:46

@zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:39
Dries Roelvink, is dat niet de opper neanderthaler?

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:46

Maar je ziet de dingen gewoon samenvallen als je er over nadenkt.

Dat Muzaqgebouw van Elastik en de reactie van de PVV betreffende Nederlandstalige muziek.

Regeren is vooruitzien.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:46

@Che_cuevara | 03-07-11 | 11:39

Dictatuur leeft bij dictaten, of die nou van een minderheid of een meerderheid afkomstig zijn.

ZKH EénOog | 03-07-11 | 11:46

@implant
Een vrouw als slaaf? Ik a emigreren!

McSnor | 03-07-11 | 11:45

@stolperstein | 03-07-11 | 11:43
Maar die werd niet geheven voor het vagijn van de vrouw.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:45

Laat ze maar lekker gek worden aan de linker kant van ons politieke spectrum dan regeert rechts wel.

DeGezalfde | 03-07-11 | 11:44

Ik zie meer in een quotum voor "goeie" muziek. Dat bespaart meteen ook weer een hoop Nederlandstalig kattengejank. Win-win situatie wat mij betreft.

En verder luister ik lekker toch niet! Dikke pûh!

Reinaert | 03-07-11 | 11:44

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:42 Nou, dat valt nog reuze mee. Tot in de 70er jaren werkte het.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:44

@zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:35
Kan nog net :)

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:44

@Bakito | 03-07-11 | 11:37

Sorry, maar daar is de PVV niet uniek in. Dat is de algehele westerse (overheids-)aard: een schuldige benoemen. Nimmer wordt er als eerste naar de oplossing gezocht, eerst wordt de zwarte piet uitgeroepen.

Dat jouw PVV-haat je voor de gehele werkelijkheid verblind, zegt meer over jou. Overigens ben je in ieder geval westers genoeg: jij speelt de zwarte piet van alles naar de PVV.

ZKH EénOog | 03-07-11 | 11:44

"Door de straten marcherende laarzen" van die PVV'ers.
Een vrijwel dagelijks onheilspellend lawaai.
Om gek van te worden.

Fijnstoffer | 03-07-11 | 11:44

CoJoNes | 03-07-11 | 11:41
U vergeet de geheven roede van de dorpspastoor te noemen.

stolperstein | 03-07-11 | 11:43

@Bakito | 03-07-11 | 11:19
Ik ben het ook niet echt eens met de PVV, doch om nu over te gaan naar het sharia model? We vechten in Afhanistan om vrouwen de vrijheid over hun leven te geven, aan de andere kant is in Malaysia is een beweging druk doende om vrouwen als slaaf te mogen houden. Moslims houden van onderdrukking.

Implant | 03-07-11 | 11:43

@zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:33
Da's dan wel erg lang geleden.
Of niet?

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:42

Wellicht wat weinig NL-talige muziek op de radio, dat wordt overigens op TV ruimschoote gecompenseerd door de TROS, bijna ieder avond vertegenwoordigers van achterlijk NL uit Volendam op de buis.....

laardepul | 03-07-11 | 11:42

Er komen weer tijden dat de Nederlandse omroepen om middernacht afsluiten met het Wilhelmus, en om 7 uur weer fris openen met een strijdlied.

stolperstein | 03-07-11 | 11:42

Ik luister alleen naar BNR. En dan alleen doordeweeks. 100% Nederlands en 0% muziek. Geweldig!

McSnor | 03-07-11 | 11:41

@Che_cuevara | 03-07-11 | 11:31
Jammer alleen dat ze dan niet doorpakken, enkel en alleen omdat dat als een soort van onterecht gevoel van verraad voelt...

Tommygunner | 03-07-11 | 11:41

@Bakito | 03-07-11 | 11:34
Schitterende tijd was dat, dat er op de Brink naast de dorpsput verhalen gingen over de vuistneukavonturen van Albert Verlinde terwijl de lokale dorpsbard een lied aanhief over de schoonheid van het vagijn van de vrouw van de dominee. Ik mis ze weleens, die tijden.

CoJoNes | 03-07-11 | 11:41

@Bakito | 03-07-11 | 11:37
Gelukkig ben jij niet succesvol, je zou de opvolger van Job kunnen zijn.
*grinnik*

necrosis | 03-07-11 | 11:41

@Jos Tiebent | 03-07-11 | 11:39
Dan heb ik het toch over een andere fanfare geloof ik.
Als ik ze hier wel eens hoor (Ja ze bestaan nog) kan ik weinig jazz, soul of pop herkennen.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:40

@Bakito | 03-07-11 | 11:31
Met niets doen gebeurt er sowieso niks. Het is al belachelijk genoeg dat je wel quota's hebt voor al die multikul onzin en dat je dit dan niet hebt voor eigen cultuur. En jij kan dat niet belangrijk vinden, maar genoeg Nederlanders houden wel van het Nederland zoals het vroeger was. Niets maar dan ook niets heeft de immigratie bijgedragen aan een Nederland waar de gemiddelde Nederlander zich prettig bij voelt. En dat kun je inderdaad weghonen, maar daardoor is deze patstelling ontstaan...

Tommygunner | 03-07-11 | 11:40

@Che_cuevara | 03-07-11 | 11:38
Tokkie-afgod.

Bakito | 03-07-11 | 11:40

Toch zou het wel een pakkende naam voor een band kunnen zijn, "Dries Roelvink en de Neanderthalers".

Om maar een voorbeeldje te geven.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:39

@ZKH EénOog | 03-07-11 | 11:28
Is een dictatuur niet de wil van een minderheid die aan een meerderheid wordt opgedrongen?

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:39

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:33 |

De fanfare is uiteindelijk wel de voedingsbodem geweest voor de jazz, soul en de daaruit volgende muziek die nu popmuziek wordt genoemd.

Jos Tiebent | 03-07-11 | 11:39

Er ontbreekt iets aan het artikel:
www.radio2.nl/

landlopertje | 03-07-11 | 11:39

@Bulloch | 03-07-11 | 11:30

Zo moeilijk is dat niet. Het is toch echt de meerderheid, die de minderheid hun wil oplegt. Dat is dus 'dictatuur van de meerderheid'.
En zeker als dat voor vier jaar totaal vast staat, middels een niet van af te wijken regeerakkoord.

Daar is in deze situatie ook wel sprake van, maar het is niet een vaste meerderheid, die vier jaar lang non-stop de rest de wil oplegt, er moet telkens naar een meerderheid gezocht worden, hetgeen dus een wisselende achterban oplevert ook. Is veel democratischer, als je het mij vraagt.

De manier hoe met Janmaat werd omgegaan bewijst dat het ee dictatuur betreft: telkens als hij aan het woord was, liepen ze weg uit de kamer, er werd nooit met hem meegestemd, hij werd weggehoond.

Als dat geen dictatuur is, waarbij de minderheid die de Janmaat achterban was, totaal kansloos werd gemaakt, hoe wil je het dan noemen?

ZKH EénOog | 03-07-11 | 11:38

@Bakito | 03-07-11 | 11:34
Wie is Albert Verlinde?

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:38

Neanderhtalers? Ik vind Frans Bauer + fans eerder een stel Cro Magnons.

blinde kip | 03-07-11 | 11:38

@Statler en Waldorf | 03-07-11 | 11:32
Is Blöf wel Nederlandstalig? Ik begrijp niks van die teksten. Gelukkig is de vertaalsleutel gevonden.
www.speld.nl/2011/06/20/songteksten-bl...

Detlev Tarnowitz | 03-07-11 | 11:37

@necrosis | 03-07-11 | 11:35
Een probleem los je niet op door enkel een schuldige aan te wijzen, hoewel de PVV met deze strategie natuurlijk erg succesvol is.

Bakito | 03-07-11 | 11:37

@Bakito | 03-07-11 | 11:31
Het is dus de schuld van Philips!
Doe eens snel excuses maken richting Geert....

necrosis | 03-07-11 | 11:35

Eigen muziek eerst!

zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:35

@Che_cuevara | 03-07-11 | 11:33
Zoiets. De tijd dat we elkaar nog verhalen vertelden i.p.v. Albert Verlinde.

Bakito | 03-07-11 | 11:34

Polletiek. Zelfs van de PVV verwacht ik niets anders, zouden ze ooit gevestigd kunnen geraken.
Tot zolang blijf ik Geert stemmen, de enige politicus die zijn leven op het spel zet voor de bespogen Neanderthaler.

Jan Passant mk2 | 03-07-11 | 11:34

Een Soort Iets | 03-07-11 | 11:28

Typische mening als je alleen naar 3FM en 538 luistert.

Jos Tiebent | 03-07-11 | 11:34

ist cultur he

BMS | 03-07-11 | 11:33

Het wachten is op de herinvoering van radio-distributie.

Voor hen die niet weten wat dat is: Dat was een speaker aan de muur en je kon kiezen uit vier kanalen radio.
Van overheidswege door de PTT verzorgd.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:33

@Bakito | 03-07-11 | 11:31
En daarvoor?
Was het toen de fanfare die de cultuur bepaalde?

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:33

Ik ben ook niet zo'n fan van Nederlandstalige muziek, maar om nu gelijk iedereen die dat wel doet Neanderthaler te noemen, gaat me een beetje te ver. Misschien is de haat voor de eigen cultuur zo generiek bij Groenlinksmensen dat men het gevoel voor perspectief kwijt is geraakt. Men houdt zich liever bezig met Grieken, Palestijnen en in totaal de 3e wereld. Nederlanders zijn misschien gewoon niet interessant genoeg voor de universele beschouwingen van deze 'intellectuelen'?

Uit protest ga ik een muziekje van Blof met the counting crows draaien. Holiday in Espagnol of zoiets... ik weet het is bagger, maar zowel G-L als PVV raken er van in verwarring. Wat een zelfopoffering heb ik toch.

Misschien niet... het is écht bagger.

Statler en Waldorf | 03-07-11 | 11:32

Goed voor de decmocratie is ook dat die Els Swaab is opgestapt. Als er iemand schijt heeft aan kiezers en belastingbetalers is zij dat wel. Uit alle macht heeft ze nog geprobeerd om de democratische rechtsgang te saboteren met 'praten' en 'polderen'. +10 voor Zijlstra en de PVV voor het 100% meteen doorvoeren van bezuinigingen op 'kunst' en het zich niets aantrekken van die Els Swaab.

Milton Friedman | 03-07-11 | 11:32

@zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:27
Inderdaad. Ik heb het ook gehoord. Dat is de nou de intellectueel bij de PVV.

Bakito | 03-07-11 | 11:32

@wakkere_nederlander:mee eensch , we hebben wat tegengas nodig tegen onze moslim omroep uit hilversum

ongegeneerd | 03-07-11 | 11:32

Is in Frankrijk niet 66% van de muziek verplicht Frans?
Heel wat Groenlinksstemmers zullen zich bij het lezen van Henk Nijhof achter de oren hebben gekrabd bij het zien van al hun Nederlandschtalige lp's in de kast.
The times.. they are a changing!

Ome Gijs | 03-07-11 | 11:31

@De Joop | 03-07-11 | 11:27
De politiek bemoeit zich al jaren tot in detail met de inhoud van de media. Vandaar dat het niet te pruimen is. Want het gaat een stuk verder dan een neger omdat het moet.
En commerciele zenders moeten zo ongelofelijk veel voor hun frequentie betalen dat ze gedwongen zijn dodelijk vervelende "succesformats" uit te zenden. Door het "iedereen" naar de zin te maken is het voor niemand aan te horen.

vetkleppert | 03-07-11 | 11:31

@Tommygunner | 03-07-11 | 11:15
En ze merken ook waar de peilingen naar toe gaan.

Dat zal ze best wel wakker geschud hebben.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:31

@Tommygunner | 03-07-11 | 11:23
Nee hoor, de PVV creëert op sluwe wijze de illusie dat de Nederlanders hun zogenaamd verloren cultuur terug kunnen winnen door dit soort marginale acties.

Sterker nog, de folklore in ons land is ooit teloor gegaan door de opkomst van radio en televisie, waar het gros van de bevolking 's avonds na een dag achter de lopende band als een passief schaap neerploft.

Denk je nou echt dat we die folklore terugkrijgen door naar Wolter Kroes te luisteren?

Bakito | 03-07-11 | 11:31

"4 jaar lang de dictatuur van de meerderheid..."

ZKH EénOog | 03-07-11 | 11:28
Erg knap om een democratische meerderheid een dictatuur te noemen.

Bulloch | 03-07-11 | 11:30

@Koud flesje Alfa | 03-07-11 | 11:30
Behalve als er Kouwes onder staat natuurlijk

Koud flesje Alfa | 03-07-11 | 11:30

Lap onleesbare tekst altijd -1.

Koud flesje Alfa | 03-07-11 | 11:30

@ Bakito | 03-07-11 | 11:19 | + -2 -
Met dat argument kun je de hele publieke omroep wel opheffen. Maar daar zult u het waarschijnlijk ook wel niet mee eens zijn?

Ivoren Toren | 03-07-11 | 11:30

Bas, je stukjes worden met de week beter.

En het is nog eens waar ook.

Che_cuevara | 03-07-11 | 11:29

[Q]... En daar zit nou de lol: dankzij die malle, gekke PVV is er nu een systeem van wisselende meerderheden. De grote lijnen blijven hetzelfde (18 miljard bezuinigen) maar in de marge is een boel mogelijk...[/Q]

En het is misschien tevens de gezondste constructie ook. 4 jaar lang de dictatuur van de meerderheid, of er steeds voor moeten werken om een meerderheid te vinden?

In ieder geval schat ik in, dat in het laatste en huidige geval, veel meer beslissingen in het nieuws komen, omdat het zoeken naar meerderheden in de kijker loopt.

ZKH EénOog | 03-07-11 | 11:28

@Bakito | 03-07-11 | 11:19
De Papendrechtse Voetbal Vereniging?

necrosis | 03-07-11 | 11:28

Denk dat de regering tot nu toe aardig werkt in deze constructie. In de VS houden de 2 partijen elkaar in een houdgreep en gebeurt er niets, om nog maar niet te spreken over België. Gezien de verkiezingsuitslag een prima oplossing.

Het is in ieder geval vele malen beter dan het dramatische kabinet dat we hiervoor hadden. Ik vind wel dat Rutte zich wat meer moet laten zien en dat het kabinet zich meer moet uitspreken voor echte hervormingen op de woning- en arbeidsmarkt. Het pensioenakkoord is ook niets, want dat is nu een soort piramidespel. Moet ook terug naar de tekentafel.

KapiteinClaus | 03-07-11 | 11:28

Politiek is voor de show. Daarmee wordt de aandacht afgeleid. De Jager heeft alle beslissingen over de Griekse financiën keurig het reces binnengeloodst. In september zijn we allerlei verplichtingen aangegaan, maar hoor je er niemand over omdat we het dan weer hebben over neanderthalermuziek, of over datgene wat ze dan weer hebben verzonnen om de aandacht af te leiden.

Arrabinekoeterine | 03-07-11 | 11:28

Nederland heeft geen muziekcultuur. Vreselijk om aan te horen. Het is van een ontstellende armoe. Dus gewoon een KUDTplan van de PVV.

Een Soort Iets | 03-07-11 | 11:28

Politiek die zich met de inhoud van media bemoeit is altijd belachelijk.

De Joop | 03-07-11 | 11:27

wakkere_nederlander | 03-07-11 | 11:25 Precies. Maar dat weet Bosma ook niet.

Anders was ie wel verder gekomen dan Boudewijn, Ramses, De Dijk en Hazes.

zeg maar jansen | 03-07-11 | 11:27

35% Nederlandstalig op ALLE publieke zenders godverdomme!
Er wordt in Nederland ontzettend veel fantastisch mooie muziek gemaakt die DANKZIJ de PO nooit het grote publiek bereikt.

wakkere_nederlander | 03-07-11 | 11:25

Je blijft glimlachen in dit land.

prikkel123 | 03-07-11 | 11:24

Gebrek aan het luisteren naar of eerder het bedienen van de achterban, is inderdaad een chronisch probleem de politiek. Valse betrokkenheid met een malle radiowet maakt dit des te sneuer.

Bulloch | 03-07-11 | 11:23

Er is geen partij die zo vaak andersdenkenden wegzet als zijnde geestelijk minderwaardig dan de PvdA van Jakkes Monasch.

Flapdas | 03-07-11 | 11:23

@Bakito | 03-07-11 | 11:19
Bij jou is het zo, wat de PVV ook bedenkt het is toch nooit goed. Blind van haat heet zo iets.
Als Wilders roept dat de multikul niet werkt dan is hij een populistische racist, als Cohen in Noorwegen hetzelfde roept dan knikken de linksdragende pijprokers instemmend...

Tommygunner | 03-07-11 | 11:23

Die Op Volle Toeren motie vind ik inderdaad een diep droevige misser van de PVV. Nederlandstalige muziek werkt niet zonder de pornosnor van Chiel Montagne. Hooguit op de piraat in een afgelegen boerengebied.
Maar waar hebben we het over. Radio 2. Geleuter, geneuzel en vooral slaapverwekkend babyboomgewauwel.

vetkleppert | 03-07-11 | 11:22

-weggejorist-

Molly-Bolly | 03-07-11 | 11:20

Klopt, de democratie heeft nog nooit zo goed gefunctioneerd in ons land, en er worden eindelijk eens een keer beslissingen genomen, wat ongekend is voor de polder.

Molly-Bolly | 03-07-11 | 11:20

Klopt, de democratie heeft nog nooit zo goed gefunctioneerd in ons land, en er worden eindelijk eens een keer beslissingen genomen, wat ongenkend is voor de polder.

Molly-Bolly | 03-07-11 | 11:20

35% Neanderthalerland? Er zijn maar weinig autochtonen met een monobrow... oh wacht Nijhof bedoeld natuurlijk..

Conan de Rabarber | 03-07-11 | 11:20

Er zijn een paar honderd lokale radiostations die louter Nederlandstalige muziek draaien. Wereldwijd duizenden zenders met Engelstalige muziek. Voor ieder wat wils.


Puur populistische symboolpolitiek dus, zoals we inmiddels gewend zijn van de keffers van de PVV.

Bakito | 03-07-11 | 11:19

@frbrob | 03-07-11 | 11:14

Qua nutteloosheid en onzinnigheid, was jouw plemp veel langer.

ZKH EénOog | 03-07-11 | 11:19

Uiteindelijk komen alle partijen steeds meer op de standpunten van de PVV uit. Dankzij hun achterban namelijk, die wel ziet wat er in de wijken gebeurt.

Tommygunner | 03-07-11 | 11:15

Simpel: gewoon niet afstemmen op Radio 2.

doenormaal! | 03-07-11 | 11:14

Dat is een veel te lang artikel op de zondag ochtend. Houd daar eens rekening mee na die geniale VrijMiBo dan.

frbrob | 03-07-11 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken