Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarschuwen: doe het goed of doe het niet

waarschuwingsetiket.jpgIn de United Stupid of America zijn onlangs nieuwe waarschuwingsstickers ontwikkeld. Voor op pakjes sigaretten, uiteraard. De één nog walgelijker dan de ander. Dus binnenkort ook in Nederland. Nu het stoppen uit het basispakket wordt gejorist, mag er immers weer grof geschut ingezet worden. Alsof rokers inmiddels nog niet weten dat ze met kapot zaad poepjong extreem pijnlijk zullen sterven aan de grafhoesttyfus. We zijn er klaar mee, met die hypocriete etiketten. Want waarom wel de meest gruwelijke teksten en foto's op tabaksknotsen, maar geen foto van een open schedelbasisfractuur door voorruitkoppen op je rijbewijs. Is immers ook een risico. Of een sticker van een door de vangrail onthoofde motorrijder op een nieuwe Aprillia. Op de placemat van McDonalds afbeeldingen van trilkwabbende blubberbuiken. Een tatoeage op de onderrug van elke achterbuurtslet met de tekst 'Mannen die hiermee neuken hebben 63% meer kans op een druplul'. Verplicht alleen Air Crash Investigation docu's tijdens het wachten op een intercontinentale vlucht. 'Kan sporen van pedofilie bevatten' op de mijter van elke priester. Een foto van Gordon op elke CD van Gordon. Je kunt geen pistachenoot open maken zonder je nagels aan gort te helpen, maar nergens een waarschuwingssticker te zien op de verpakking. Nee, alleen op sigaretten moet de betutteloverheid enge stickers plakken. Rot toch op met dat pedante metronoomvingertje. Plak op alles horrorstickers, of op niks. Basta

Reaguursels

Inloggen

*waarschuwing: Matthijs van den Breukel plaatst steeds dezelfde pro-column over roken* En dan kies je als overduidelijke rookfundamentalist een nickname als 'Johnny Quid'. Nou volgens mij 'Quid' mister Van den Breukel echt niet, aan zijn herhaaldelijke pro-rookcolums te zien. *kuchloserkuch*

Pearlyan | 27-06-11 | 10:53

o nee, van roken krijg je natuurlijk helemaal geen kinderen...

RoodMutsje | 27-06-11 | 00:30

van roken krijg je lelijke kinderen...
van roken krijg je kinderen die gay zijn....
van roken krijg je kinderen die later PvdA gaan stemmen..
van roken krijg je.....

RoodMutsje | 27-06-11 | 00:28

@ Bakito | 25-06-11 | 17:15 | + -5 -
In Nederland heeft iedereen het recht om te roken/auto te rijden/tv te kijken. U dus ook, maar u kiest ervoor om geen gebruik te maken van dit recht... Dan niet gaan lopen zeiken op mensen die dit wel doen.

Afhaaljap | 26-06-11 | 14:18

rokers hebben toch een bord voor hun kop ,dus als het er nu wel of niet op een pakje staat dat je er longkanker van krijgt maakt ze niet zoveel uit denk ik
je kan er beter op zetten dat ze vieze stinkers zijn ofzo,zowel de lucht die van die stokken afkomt als dat ze zelf stinken zodra ze d'r bek opentrekken
als je met een roker staat te praten is het net of je in een grote asbak beland ben

becool1 | 26-06-11 | 13:54

@Dr.Thorvaldt | 25-06-11 | 20:06 | + 0 - kun je dat even uitleggen? en ik ben dan vooral nieuwsgierig naar de relatie tussen die Honigdoos en Terschelling.

dezeookalbezet | 26-06-11 | 11:46

Ik heb de streepjes code van Marlboro op mijn pols laten tatoeëren. bij de kassa doe ik dan *bliep* *bliep* en bij de info balie haal ik ze dan op. scheelt hoop gedoe elke keer met twee keer pinnen enzo.

*steekt nog een pakje aan*

dezeookalbezet | 26-06-11 | 11:45

Werken is ook een kunst...

Wijze Uil | 26-06-11 | 10:46

@ilse | 25-06-11 | 18:56
Tijdmachine. Het is nu eigenlijk gisteren.

Nietvoordekat | 26-06-11 | 03:07

united stupid of america.
laat het ff op je tong rollen.
heerlijk

pimmetjeplakhaar | 26-06-11 | 01:50

Roken is gewoon een dure vorm van euthanasie

Catch-22 | 25-06-11 | 20:44

Hoe durf je dit te zeggen Quid terwijl er nota bene pas een jonge reaguurder is gestorven aan lipkanker door teveel roken waar iedereen kapot van was. Dat is pas hypocriet.

deoudererijperevrouw | 25-06-11 | 20:37

aardt | 25-06-11 | 19:58
ik durf zelfs te stellen dat de stopmiddelen en de reclames ervoor mede de oorzaak zijn voor het doorroken.
Overal hoor je alleen maar hoe moeilijk het wel niet is om te stoppen. dat je dat echt niet alleen kan doen, dat je eerst moet minderen, pleisters plakken, kauwgom kauwen etc etc etc. Dan gaat de zin om te stoppen wel over.
En het is zo makkelijk. Gewoon stoppen. Niet pakje leegmaken ofzo, nee, gewoon peuken weg en klaar.
ERventueel je vrienden collega's vertellen zodat ze niet blijven vragen of je ook effe meegaat een peukje doen. Gewoon st
oppen.
En ja, ik rook zelf ook en nee, ik wil niet stoppen. Nu nog niet iig.

swift1.6 | 25-06-11 | 20:19

Vroeger op Terschelling ook wel eens gerookt, maar dan met een Honig macaroni doos over je kop , ging prima.

Dr.Thorvaldt | 25-06-11 | 20:06

Roken is geen lichamelijke verslaving, stoppen kan altijd zolang de wilskracht er is, dus zowel de plaatjes/tekst als het schrappen van 'De middelen' uit het basispakket zal er weinig toe doen bij de mensen die niet willen stoppen.

aardt | 25-06-11 | 19:58

Al die veel te dikke chef-koks, weg ermee.
Corrina | 25-06-11 | 16:42
Never trust a skinny cook

swift1.6 | 25-06-11 | 19:57

yamahaha | 25-06-11 | 16:26
als je zo'n knikker inslikt, ben je verzekerd van een baan in de remake van deep throat.

swift1.6 | 25-06-11 | 19:54

ik mis de afbeeldingen van verrotte levers en lelijke vrouwen in bed op flesjes bier in het lijstje

swift1.6 | 25-06-11 | 19:52

Tommygunner | 25-06-11 | 19:00

Well said!

irma zonderboezem | 25-06-11 | 19:36

CarlitoBrigante | 25-06-11 | 18:59 |

Rokers zijn paupers. Hoezo generaliseren?

Je moet wel een enorme plaat voor je kop hebben. Pot, ketel, zwart of zoiets. Dat in 3 volzinnen. Knap!

Parel van het Zuiden | 25-06-11 | 19:36

Roken is voor paupers. Kost ons klauwen met geld. Goed dat ze dit doen, het is een totaal nutteloos risico. Een beetje als head first van een flat afspringen en hopen op een goede afloop.

wtfgebeurdhierdan | 25-06-11 | 19:31

Goed stukkie.
Als ik niet meer zou roken, hoe kan ik dan ooit November Rain nog goed meezingen? Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over.

rsd87-- | 25-06-11 | 19:24

CarlitoBrigante | 25-06-11 | 18:59

Idd roken is uit , maar wat is in.
- tatoeage
- Persing
- Blackberry
- snuiven
- twitteren
- pingen
- broek op de knieën
- Justin Bieber kapsel

Eurotokkie | 25-06-11 | 19:07

@CarlitoBrigante | 25-06-11 | 19:02
Nee, dan die gasten die het rookverbod nog steeds niet kunnen verkroppen. Op de drempel staan en demonstratief de rook de kroeg in blazen.

Hoe ver heen ben je dan...?

Bakito | 25-06-11 | 19:05

Het ergste zijn nog die klootzakken die kleine kinderen in de auto hebben en vervolgens gewoon de hele weg zitten te paffen. Dagelijks kom ik ze weer tegen op de weg.

En die kleintjes mogen meegenieten. Hoe achterlijk en verslaafd kun je zijn?

CarlitoBrigante | 25-06-11 | 19:02

"Waarom een waarschuwing wel op een pakje sigaretten staat maar niet op je rijbewijs?"
Goeie vraag zeg... *rokerskuch*
Het bekende appelsmetperenvergelijken van de rokende medemens is weer eens begonnen.
Straks krijgen we nog die zeldzaamheid van die ene vrouw in India die 101 geworden is terwijl ze rookte, en dat dat weer bewijst dat je erg oud kunt worden als roker en we hebben weer alles gezegd...
Dat die 101-jarige gilf waarschijnlijk 135 geworden zou zijn mag de pret natuurlijk niet drukken.
Rokers laten zien dat óók zij een groep kunnen zijn die stelselmatig in de slachtofferrol kruipen. En maar janken en maar huilen op hun zogenaamde recht op roken. Dat er wereldwijd 600.000 mensen (vorige.nrc.nl/wetenschap/article264455...), waarvan 160.000 kinderen, overlijden door meeroken hoort er natuurlijk gewoon bij.
Ook de urban legend dat de roker uiteindelijk zijn eigen ziektekosten betaald door accijns en dat dit dekkend zou zijn o.a. doordat hij minder lang leeft wordt graag als goedpratertje opgedreund. Helaas voor de roker, ook niet waar www.plosmedicine.org/article/info:doi/... ...
Nee sterker nog, als de overheid mensen tot treurnis aan toe de roker hier mee confronteert dan is hij zelfs gekwetst. Waarschijnlijk door de wetenschap dat elke sigaret 28 minuten van zijn leven inneemt en dat hij zo verslaafd is dat hij hier geen weerstand tegen kan bieden. Wat dat betreft is roken als met een sekte, pas als je gestopt bent zie je hoe belachelijk je bezig was...

Tommygunner | 25-06-11 | 19:00

De Geus | 25-06-11 | 18:57

Dat mensen roken vind ik geen probleem zolang ik er maar geen last van heb , van die grote gifwolk die boven Nederland hangt daar heb ik wel last van
maar ik zie geen stickers op fabrieken of wagens.

Eurotokkie | 25-06-11 | 19:00

Rokers zijn paupers. Veroorzaken alleen maar last voor niet-rokers. En dat allemaal onder het motto dat niet-rokers 'saai' of 'ongezellig' zijn. Hoezo generaliseren?

Stelletje verslaafde natte kranten.

CarlitoBrigante | 25-06-11 | 18:59

Mensen, kijk ff naar de cijfers hoe ongelooflijk veel ellende er door roken wordt aangericht en zeg dan hoe de campagnes beter kunnen.

De Geus | 25-06-11 | 18:57

Reinaert | 25-06-11 | 18:46 | + 1 -
Ik zal je eens wat vertellen over kinderen Reinaert.
Sommige kinderen lopen of fietsen nog niet.

Einde van de Domheid | 25-06-11 | 18:56

Is er al gezeken over rokers zelf, of ben ik nog op tijd?

Steilloos ten Onder | 25-06-11 | 18:56

Kunnen ze geen sticker maken dat het sowieso ongezond is om in Amerika te leven.

Eurotokkie | 25-06-11 | 18:56

@Nietvoordekat: Hoezo is jouw comment een minuut eerder geplaatst dan het artikel?

ilse | 25-06-11 | 18:56

Rokers zijn de nieuwe bontkraagjes van Nederland.

Parel van het Zuiden | 25-06-11 | 18:54

@Einde van de Domheid | 25-06-11 | 18:44

Waarom zou je kinderen per auto van school halen? Kunnen die kinderen niet lopen, fietsen of wat dan ook?

Mijn God, zo creëer je inderdaad een volk van slappelingen.

Reinaert | 25-06-11 | 18:46

Quid, is de cheque van Hillen net binnen?
Het verschil tussen een auto en een pakje sigaretten is dat je met het ene 200 soorten gif inademt, en met het andere je kind veilig van school haalt.

Einde van de Domheid | 25-06-11 | 18:44

Sumeron | 25-06-11 | 18:24

Ja, het leven is simpel.

Het is een wonder dat we leven, het is een en al platitudes, cliche's en vanzelfsprekendheid die ons raakt.

Nu, wellicht ontgaat je iets, ik merk het maar op.

NoMinister | 25-06-11 | 18:36

@NoMinister | 25-06-11 | 18:23

De modale dierentuin is aanmerkelijk beschaafder dan een avondje vaderlandsche televee kijken. Met dank aan commerciële omroepen en mediagenieën als John de Mol en consorten.

Voor de rest: thanks.

Reinaert | 25-06-11 | 18:35

Misshien omdat roken een bewuste keuze is om jezelf eerder het graf in te helpen, en autorijden ook nog een functie heeft naast de mogelijke risico's? Maar ach, dit is GeenStijl ;-)

Sumeron | 25-06-11 | 18:24

Reinaert | 25-06-11 | 18:21

Yep, een apenkooi is soms beschaafder. Denk ik dan...

NoMinister | 25-06-11 | 18:23

Reinaert | 25-06-11 | 18:09

Ok man, suc7. Good luck. En als het niet lukt ga je eerder dood (naar verwachting) MAAR ben je nog steeds een prima mens! Ok, mijn indruk, voor at het waard is.

SUCCES!

NoMinister | 25-06-11 | 18:21

Bij mij kunnen ze op mijn zerk beitelen dat ik eindelijk gestopt ben met roken.
Maar ik denk toch dat ik gecremeerd wil worden.

vetkleppert | 25-06-11 | 18:21

@NoMinister | 25-06-11 | 18:19

Geen ander vermaak dan leedvermaak. Da's de droeve realiteit.

Reinaert | 25-06-11 | 18:21

Onderbuik | 25-06-11 | 18:13

Ach, een gevoelig typje als ik wil graag ook gewaarschuwd worden bij:

> beelden van zichtbare ziekten en het bespreken van ernstige ziekten
> beelden van misvormingen, gevolgen van ziekten
> beelden van gevolgen van genetische afwijkingen
> beelden van mensen die voor de lol met mensen omgaan met een afwijking

Gewoon, omdat ik voor de lol kijk. Niet voor leedvermaak. En ik kijk ook niet om geshockeerd te worden. En nee, ik voel me niet beter als ik iemand zie die zielig of mismaakt is. Ik heb namelijk mijn vermoedens, maar er is natuurlijk een reden dat dit soort beelden WEL onaangekondigd de huiskamer inknallen...

Please?!

NoMinister | 25-06-11 | 18:19

@zeg maar jansen | 25-06-11 | 18:11
Die halve dag in de kroeg is om verhalen over jou aan te horen. Puur hobby.

Bakito | 25-06-11 | 18:17

@toetanchamon | 25-06-11 | 18:12
Haha! (ik doe niet aan LOL, vandaar)

Bakito | 25-06-11 | 18:16

***steekt nog een peuk op***
Staat op dat ik dan niet zwanger kan worden.

Mickey_98 | 25-06-11 | 18:15

Ik zat gister rtl nieuws te kijken om half acht 's avonds, tot zover niks aan de hand.
Maar ineens werd er een item vertoond waar daadwerkelijk beelden te zien waren van een vrouw die onthoofd werd. (ja door moslims).
Op zo'n moment zou een waarschuwing wel handig zijn, ook gezien het tijdstip van uitzenden met het oog op kinderen die zitten te kijken.
.
rtl4 -1

Onderbuik | 25-06-11 | 18:13

@Bakito | 25-06-11 | 18:00
Sorry?
U bent ambtenaar.
U werkt niet veel, maar wel hard.
U gebruikt drugs.
U dood u tijd met grote regelmaat hier.

Dan moet u van Defensie zijn.

toetanchamon | 25-06-11 | 18:12

Bakito | 25-06-11 | 18:00 Die halve dag in de kroeg? Dat is geen werken, dat is je kosten dekken.

zeg maar jansen | 25-06-11 | 18:11

@NoMinister | 25-06-11 | 18:06

Kwestie van tijd en mind over matter. Ik win toch wel.

Ooit.

Reinaert | 25-06-11 | 18:09

Excessief masturberen verhoogt de kans op een tenniselleboog.

FustViking | 25-06-11 | 18:09

Reinaert | 25-06-11 | 18:03

Nou, succes dan maar. Loslaten...

Ik ben vast een zwaar irritant ventje nu, maar daar heeft het alles mee te maken.

Alleen wil je niet alles loslaten. Nu, ik wens je succes!!! (gemeend!!!!!!).

NoMinister | 25-06-11 | 18:06

Heb eens tijdens een vlucht over de oceaan naast een longkanker patient van middelbare leeftijd gezeten, die hele vlucht rochelde en vertelde dat hij de wereld wilde zien in de tijd die hij nog had. Een betere motivatie om te stoppen had ik me destijds niet kunnen wensen.

despecialist | 25-06-11 | 18:04

@NoMinister | 25-06-11 | 17:50

Ik wil gewoon stoppen, koste wat het kost. Het blijkt alleen verdoemd moeilijk te zijn inderdaad.

Maar daar laat ik mij niet door weerhouden, al kan ik dan niet zelfstandig stoppen met roken betekent nog niet dat ik helemáál geen ruggengraat bezit. Gelukkig.

Reinaert | 25-06-11 | 18:03

irma zonderboezem | 25-06-11 | 18:00

* haalt diepe zucht *

Gelukkig, en die diepe zucht helpt ook bij het afkicken (TIP!).

NoMinister | 25-06-11 | 18:02

NoMinister | 25-06-11 | 17:52 |
LOL

U mag zijn wie u bent van mij hoor!

(ook met zwakheden...:-)..)

irma zonderboezem | 25-06-11 | 18:00

@irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:50

Ik wil écht wel anders had ik niet alles wat ik zelf zou kunnen doen al lang geprobeerd. Maar ik blijk dus gewoon een zwakkeling te zijn die het niet zelf kan.

Op zich heb ik daar overigens ook vrede mee hoor, ik accepteer begeleiding, maar dan moet die natuurlijk wel goed zijn. En dát is waar ik zo pissig over ben.

Dank voor de tip overigens, ik zal eens een blik werpen.

Reinaert | 25-06-11 | 18:00

Heerlijk, als de rokers weer chagrijnig reageren als ze worden geconfronteerd met de gezondheidsrisico's van hun verslaving. En nee, ik verbied niemand te roken. JE gaat je gang maar. Als jij bakken met geld wilt uitgeven aan iets wat ongezond is en waarvan je gaat stinken, be my guest.

zum kotzen | 25-06-11 | 18:00

Jean Kloot | 25-06-11 | 17:52
Ja natuurlijk, stop dan eens twee dagen? :) Ik weet je antwoord al: "Heb ik geen zin in", "Ik vind het veel te lekker". Enfin, de rest van de argumenten horen we zo wel.

Gomer Pyle | 25-06-11 | 18:00

@toetanchamon | 25-06-11 | 17:57
Neen, ik werk voor mijn centen. Niet veel, maar wel hard.

Bakito | 25-06-11 | 18:00

@Johnny Qui
Wat een goed doorwrocht artikel.
Prettig leesbaar ook.
Thanks.

Linke Joop | 25-06-11 | 17:59

@Bakito | 25-06-11 | 17:53
Dat is ambtelijke onzin "iets zelf betalen".
U krijgt alles.

toetanchamon | 25-06-11 | 17:57

Jean Kloot | 25-06-11 | 17:52

Het is je gegund. Als je ze maar niet rookt vanwege die klootzakken die je zo haat. Want dan werken die gasten je toch je graf in, en dat is toch wel het laatste dat je wilt.

Maar, zonder dollen, steek er een op, en geniet ervan. Ik heb er niks op tegen, behalve voor mezelf en degenen die ik kans stoppen zonder allerlei gemoraliseer, zal ik proberen te laten stoppen. NIET omdat het 'slecht' is, maar omdat het niet in je belang is. En als ik je mag, niet in mijn belang...

NoMinister | 25-06-11 | 17:57

@Jean Kloot | 25-06-11 | 17:52
Hoho, het rookverbod is ingevoerd door de extreemrechtse christenfundamentalist Ab Klink. Wel bij de les blijven a.u.b.

Bakito | 25-06-11 | 17:57

Reinaert | 25-06-11 | 17:48 |
te kort door de bocht beste Rein.

Als ik naar een dietiste ga voor voedingsadvies en vervolgens blijf ik me lekker volproppen met frietjes en taart (wat zou dat fijn zijn trouwens;-)).

Dan is het niet haar schuld dat ik niet afval.

Maar goed, het is vreselijk moeilijk om die peuk voor laaste keer uit te drukken. Dat begrijp ik echt wel. En respect dat je het toch weer iedere keer probeert.
Wat mij ook hielp was de volle asbak in mijn auto, daar rook ik dan 's morgens aan als ik in de file stond, Dat is zo vies,dan hoef je ook ff geen peuk meer hahah.

irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:57

@Bakito | 25-06-11 | 17:46
Eens, maar dat is heel persoonlijk. Wat de een schadelijk vind, daar denkt een ander heel anders over of vaak boeit het ze niet. Voorbeeld: "Ik mag toch zelf uitmaken wat ik eet!" "Mijn opa rookte als een ketter en die is 113 geworden". Gezond leven is (helaas) niet altijd meetbaar. Zo ook de verantwoording naar je medeburger en belastingbetaler niet. Een echter roker luistert toch niet. Die is verslaafd en zal dat nooit toegeven of altijd een excuus hebben of verzinnen. Trust me I know.

Gomer Pyle | 25-06-11 | 17:56

@toetanchamon | 25-06-11 | 17:51
Klopt weer. Ik betaal mijn drugs zelf.

Bakito | 25-06-11 | 17:53

irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:45

Ik wil niet bot zijn, maar met een leuke juffrouw willen we iets anders dan praten over onze rookverslaving.

Ook al willen we niks, want we zijn netjes, dan nog willen we niet met haar praten over onze zwakheden.

Maar ik wil de juffrouw haar bestaansrecht niet betwisten, hoewel ik in deze functie alleen een intervrouwelijke rol enig nut zie hebben.

Ben ik een seksist? Mag ik een seksist zijn? Ik hoor graag uw mening. Maar het is niet anders vrees ik...

NoMinister | 25-06-11 | 17:52

Anti-rokers zijn enge, nare en zure mensen. Ik beneid ze geenszins, maar ze horen bij een generatie milieu-oorlog-, atoomenergie- en asielzoekers-zeikerds.
Ik rook met plezier, blijf dat doen totdat IK ermee op wil houden.
Zet er maar alle plaatjes op die je kunt vinden. Ik rook graag een sigaret.

Jean Kloot | 25-06-11 | 17:52

@Bakito | 25-06-11 | 17:43
In ieder geval komt het niet uit het potje van volksgezondheid, daarvoor zit u te vaak, te lang en te laat. ;)

toetanchamon | 25-06-11 | 17:51

@Johnny Quid: ben je altijd zo chagrijnig en boos om niks?

leo de pejo | 25-06-11 | 17:50

Reinaert | 25-06-11 | 17:29

Adresje voor je Rein.
Het heeft mij geholpen.Een duwtje in de rug zeg maar.

google maar ff "eracare".

Maar nogmaals, je moet het zelf wel willen!

irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:50

Enfin, als jullie het vertikken om voor mij gezond te leven, doe het dan voor je familie en vrienden.

Of voor jezelf. Desnoods.

*plop*

Bakito | 25-06-11 | 17:50

Reinaert | 25-06-11 | 17:43

Ja, mee eens. Het gaat niet om hen, het gaat om jou.

Dit soort zaken zijn zo gevoelig en persoonlijk. 'Hotel California' van The Eagles, schijnt te gaan over herione-gebruik. 'You can check in any time you like, but you can never leave.'.

Nicotine is ook verslavend. Hoe verslavend verschilt per persoon. Simpelweg stellen dat iedereen maar moet kunnen stoppen vind ik ook onzin.

Ik wens je sterkte. lukt het niet te stoppen, dan kun je den ik beter accepteren en stoppen met over stoppen na te denken. Lukt het wel te stoppen, dan ben je levenslang ex-verslaafde, dus dan heb je toch een nieuw leven! ;-)

NoMinister | 25-06-11 | 17:50

@bakito
Iedere keer dat jij nog adem haalt is slecht voor mijn gezondheid en kost ook nog eens bakken met belasting geld.

Kinguin | 25-06-11 | 17:50

@irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:45

Als die juffrouw betaald wordt om mij daar bij te helpen en dat vervolgens niet doet geef ik haar uiteraard wél de schuld.

Ik heb die juffrouw toch niet voor niets ingehuurd?

Reinaert | 25-06-11 | 17:48

@Gomer Pyle | 25-06-11 | 17:44
Met een beetje gezond verstand is het in deze tijd makkelijk vast te stellen wat goed en slecht is voor je lichaam.

Bakito | 25-06-11 | 17:46

Reinaert | 25-06-11 | 17:29

Als je niet wilt stoppen met roken moet je niet die juffrouw de schuld geven.

irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:45

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:40

Slechts gepaste eerbied kan ik u doen toekomen. Helemaal zoals ik het ook ervaar en zie.

Het is echter wel zo makkelijk om geld te jatten van degenen die verslaafd zijn. Daar verdienen criminelen en dealers hun miljoenen mee, dus de overheid is niets 'menselijks' vreemd.

NoMinister | 25-06-11 | 17:45

@NoMinister | 25-06-11 | 17:43
Ghehe. In dat kader moet ik je teleurstellen.

Bakito | 25-06-11 | 17:45

@Bakito | 25-06-11 | 17:39
Geef dan eens de definitie van 'ongezond leven'? Is dat meetbaar? Wat valt daar dan onder? Wintersport? voetbal? motorrijden, vet eten, auto rijden? bergbeklimmen? Kroegbezoek? Zwemmen in Muiderberg?
(Gomer = ex-rokert)

Gomer Pyle | 25-06-11 | 17:44

@NoMinister | 25-06-11 | 17:36

Dank voor de wijze raad.

Helaas heb ik zo ongeveer alles al geprobeerd voordat ik "professionele" hulp zocht, mede indachtig het feit dat ik toch een grote jongen ben en dat ook wel op eigen kracht zou moeten kunnen, enzovoorts.

Ik wil er nog steeds van af maar als ik dit soort "hulp" krijg stop ik pas met roken als ik het mortuarium ingereden word en geen seconde eerder.

En dat ik pissed-off ben omdat mensen op deze wijze hun brood verdienen moge duidelijk zijn. Dit is niet meer dan slap lullen, folders schuiven en vervolgens van mijn verzekering een leuke vergoeding toucheren.

Dergelijke mensen zijn nog ruggengraatlozer dan ik zelf ben.

Reinaert | 25-06-11 | 17:43

@toetanchamon | 25-06-11 | 17:42
Klopt. Met aftrek voor iedere spelfout.

Bakito | 25-06-11 | 17:43

Bakito | 25-06-11 | 17:22

Ik dacht meer aan iets driedimensionaals.

NoMinister | 25-06-11 | 17:43

@Bakito | 25-06-11 | 17:36
Dat is bekent en u wordt betaalt per tegel voor uw bijdragen hier.

toetanchamon | 25-06-11 | 17:42

@zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:37
Nee.

Bakito | 25-06-11 | 17:40

@irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:21

Kijk, jij komt ten minste met concrete punten, die er toe kunnen doen. Het stinkt inderdaad, en ja, als verslaafde ben je letterlijk een slaaf, en qua stank kanm je een overlast zijn voor anderen. En ook voor de gezondheid, kan men best concrete punten aanbrengen. En dat kan, dat mag, dus doe dat dan ook.
Maar zoals sommige anderen hier: kom niet aan met randdebiele onwaarheden, zoals dat de roker zou kosten. Netto levert een roker nog altijd meer op dan hij kost, anders was het echt allang verboden geweest.

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:40

@ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:35
Je kunt lullen als Brugman, maar als burger heb je een verantwoordelijkheid naar andere belastingbetalers. Personen die ongezond leven parasiteren willens en wetens op onze gezondheidszorg. Maar ja, als je daar iets van zegt ben je een zeurkous.

Dan zeg ik: dan maar een zeurkous.

Bakito | 25-06-11 | 17:39

@zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:34
Scherp, zóóó scherp. +1

toetanchamon | 25-06-11 | 17:39

Wat dacht je van een poster van wereldformaat op "onze" overheid te plakken ter waarschuwing

Phuket47 | 25-06-11 | 17:38

@Tena Lady | 25-06-11 | 17:18
Wat een heerlijk leven hé, een overheid die alles voor u regelt en uw waarschuwt voor eigen stommiteiten.
Waar gebruikt u uw hersens wel voor?

toetanchamon | 25-06-11 | 17:37

Bakito | 25-06-11 | 17:36 Loonstrookje van de gemeentelijke sociale dienst zeker?

zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:37

Als het aan het CDA ligt dan komen er zelfs afbeeldingen van lege kinderwagens op de condoomverpakkingen.

rara | 25-06-11 | 17:37

Reinaert | 25-06-11 | 17:29

Verslaving is heel persoonlijk, dus je moet het echt zelf willen en uitzoeken et cetera. Zwaar kudt, maar zwaar waar.

Wat mij hielp is het volgende:

> ik zag een documentaire over de processen tegen tabaksproducenten en die bleken heel goed te weten dat nicotine verslavend is en dus bepaalden zij mede het gehalte => ik voelde me zwaar genaaid en gemotiveerd om van die kliek verlost te raken...
> stoppen leverde een soort van high gevoel op gecombineerd met geprikkeldheid => genoet ervan en zorg dus dat je NIETS NIETS NIETS te doen hebt. HELEMAAL NIENTE. Beetje wandelen, beetje bewegen, beetje geest afleiden is mooi genoeg...
> de eerste keer 1 week en de tweede keer (ja, ging weer fout tijdens vakantie, leer je ook van...) twee weken NIET kunnen nadenken. DOE dat dan ook NIET. Neem vrij en accepteer dat daarna pas de hersenen weer beginnen te werken, kunnen nadenken en niet zo extreem snel geirriteerd raken.

O ja: denk je aan roken: kijk om je heen, pak een object, het eerste dat je ziet, en ga bedenken waar het vandaan komt, hoe het gemaakt wordt en hoe duur het is en dat soort vragen. ZORG dat je niet aan roken blijft denken!!!

Graties tips van ex-verslaafde.

NoMinister | 25-06-11 | 17:36

@zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:34
Ja, ik ben ambtenaar. So what?

Bakito | 25-06-11 | 17:36

@Bakito | 25-06-11 | 17:15

Nog meer Hoaxes. Rokers gaan nog altijd eerder dood, hoe goed de medische weteschap ook is. En dan nog, hebben zij zoveel belasting betaald, dat zij die wetenschap zelf bekostigd hebben.

Automobilisten betaling belasting van wieg tot graf over hun mobiliteit: BPM+BTW bij aanschaf, BTW, accijns en heffingen om te rijden (op de brandstof, hoe onzuiniger men rijdt, hoe meer betaald wordt, zeg maar: de vervuiler betaald), BTW over het verplichte onderhoud (APK) en houderschapsbelasting, simpelweg om hem te mogen hebben. Daar betaal jij allemaal geen cent aan mee, tenzij het voor een ruifvreter is.

TV-kijkers zien reclame. Reclame werkt, anders zou het er allang niet meer zijn. Reclame stimuleert dus de economie. Reclame levert dus uiteindelijk netto op voor de staatsruif, zonder dat jij daar aan meebetaald.

En dan de binnenzitter: ja, die betaal je wel. Wow. 1 op de 4 heb je raak. Ik zou eens naar het casino gaan, als ik jou was. Oh, wacht.... gokken is verslavend, en brengt de maatschappij schade toe!

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:35

Die placemats van Mc Donalds lijken me niet nodig. Er werken daar al genoeg voorbeelden.

Fruitshaker | 25-06-11 | 17:32

@zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:28
Sowieso lijkt Terschelling qua vorm erg op....

Well, you know...

Bakito | 25-06-11 | 17:31

Als alle rokers de overheid echt terug willen pakken moeten ze allemaal direct stoppen. Dan gaat de hele zooi failliet, en dat is lollig.

Komdan | 25-06-11 | 17:30

Ik rook zelf ook. Als een ketter. En al jaren. En jawel: ik wil daar vanaf. Heb dus ook hulp gezocht want in m'n eentje redde ik dat niet.

Kom op verwijzing door de huisarts bij een antirookconsulentejuffrouw die een gesprek van wel tien hele minuten met me voerde, me een stapel hele enge folders (full-color feauteaux van longen jonger dan die van mij en dergelijke) mee gaf en aan het eind van het gesprek concludeerde dat ik héél erg gemotiveerd was om er af te komen dus dat het ook wel zou gaan lukken.

Famous last words van de antirookjuffrouw: of ze me over een paar weken eens zou bellen of het me gelukt was om er af te komen. Yeah. Right. Dat noemen we begeleiding. Zo help je een junk van z'n verslaving af. Sure. Only in Holland.

Dat ik dit plempsel componeer met een peuk in m'n hoofd zal dan ook niemand verbazen.

En op dat telefoontje wacht ik trouwens ook nog steeds. Trut! M'n geld terug!

Reinaert | 25-06-11 | 17:29

op Amerikaanse suikerzakjes staat: Sugar, no salt.

tja, Amerikanen hè. niet over opwinden

nu even niet | 25-06-11 | 17:29

Bakito | 25-06-11 | 17:24 Vork en de steel die er aan zit ken ik al.

Omdat het hier overwegend dorps en platteland is wil dat nog niet zeggen dat we niet met mes en vork eten.

zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:28

DaVinciZonderCode | 25-06-11 | 17:24

De vraag is: waarom niet? Een Bakito minder, daar worden we niet slechter van. Hij rookt ook al niet, dus veel belasting zullen we niet missen.

NoMinister | 25-06-11 | 17:27

@DaVinciZonderCode | 25-06-11 | 17:24
Waarom zou ik belasting moeten betalen voor personen die chronisch zelfmoord plegen? Enough = enough.

Bakito | 25-06-11 | 17:26

irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:21

Daar doe je het ook voor. Inderdaad. Meteen effect, heerlijk.

En als je 250 euro per maand overhoudt, is dat ook niet verkeerd.

Die gezondheid zal nooit het ultime argument zijn, want dood ga je toch en wanneer weet je toch niet.

Als je echter kinderen hebt, wringt het wel en ben je eerder geneigd het absurde van je verslaving in te zien. Althans bij mij het geval.

NoMinister | 25-06-11 | 17:24

Bakito | 25-06-11 | 17:22
Beetje spijtig dat uw tolerantie t.o.v. de rokende mens beneden alle peil is.
Ik zeg toch ook niet tegen u: U rookt niet; GA ES DEAUD!

DaVinciZonderCode | 25-06-11 | 17:24

@zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:20
Je mag wel een keer mee om te zien hoe de vork werkelijk aan de steel zit hoor.

Bakito | 25-06-11 | 17:24

Op de kerken en andere gebedshuizen kan dat label niet afschrikwekkend en groot genoeg zijn dus doe maar helemaal niet mee beginnen.

Beëlzebul | 25-06-11 | 17:23

@NoMinister | 25-06-11 | 17:17
Mijn arbeidsethos is om in te lijsten. Mijn scherpe en vrije geest associeer jij ten onrechte met luiheid. Foei.

Bakito | 25-06-11 | 17:22

Bijna iedereen rookt hier begrijp ik. Tuurlijk moeten mensen het zelf weten maar het is heerlijk om niet te roken. (ja, ik ben ex-roker). Geen slaaf meer van die peuk. Je stinkt net meer uit je mond. (tenminste als het goed is). Alles is frisser. Daar zou je het ook voor kunnen doen ipv voor je gezondheid.

irma zonderboezem | 25-06-11 | 17:21

CoJoNes | 25-06-11 | 16:46

Daar zegt u ware woorden. Heeeerlijk!!!!

NoMinister | 25-06-11 | 17:20

Bakito | 25-06-11 | 17:15 In de kroeg hangen is geen werken.

Ik heb je oeroltweets wel gezien.

Uitrekenen dat je toch nog 19% belasting had betaald h

zeg maar jansen | 25-06-11 | 17:20

Oh ja, en ook leuk om je vader al rochelend aan de kanker de pijp uit zien gaan... Dan heb ik liever een overheid die er wat aan probeert te doen.

Tena Lady | 25-06-11 | 17:18

Bakito | 25-06-11 | 17:15

Jij werken? Hopelijk op een onbewoond eiland mister. Moet er niet aan denken dat jij je mentaliteit verspreidt onder andere mensen. Brrrr. Ga roken zou ik zeggen, maak je eens echt nuttig.

NoMinister | 25-06-11 | 17:17

@ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:10
Niet alleen rokers, ook automobilisten, tv-kijkers, alcoholdrinkers en binnenzitters.

Dankzij de medische wetenschap kunnen deze parasieten op mijn kosten wel 80 jaar worden. En ik maar werken.

Bakito | 25-06-11 | 17:15

typisch topic voor de regenachtige zaterdagmiddag. Feit is dat het aantal rokers nauwelijks daalt, sterfte hoog blijft en er - i.t.t. vliegen, autorijden, sex etc.- geen enkel positief effect te noemen is, behalve belasting betalen.

Tena Lady | 25-06-11 | 17:15

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:10

B. lees ik niet vanwege zijn veelal hersenontwrichtende onzinnige gelul.

Maar zou, zou, B, beweerd hebben dat rokers kosten veroorzaken: inderdaad bullshit. Rokers leveren bakken geld op. Gaan snel dood, zowel op jonge leeftijd als lekker meteen en dodelijke ziekte. Geen drie nieuwe heupen, decennia medicijnen en dan nog 90 worden.

Nee, 72 longkanker en toedeledokie..

Qua bijdrage aan de maatschappij onovertroffen. De familie huilt, dat wel. Dat wel.

NoMinister | 25-06-11 | 17:15

gvv....
Dan wil ik stickers op een aantal religieuze boeken; 'Kan onverdraagzaamheid veroorzaken'

bedoel ik.

modderfokker23 | 25-06-11 | 17:13

Dan wil ik stickers op een aantal religieuze boeken; 'Kan overdraagzaamheid veroorzaken'

modderfokker23 | 25-06-11 | 17:12

Enkel voor het geweten van de dieven. Beetje accijns incasseren maarrrr je uiterste best hebben gedaan dat te vermijden...

Hypocriet, inderdaad.

Maar ik ben toch voor deze betutteling. Nicotineverslaving is irritant en hardnekkig. Om te vermijden dat deze irritante verslaving ook nog een sexy en stoer imago krijgt, is alle negatieve publiciteit gewenst. Inderdaad gerookt hebbende, maar ook gestopt omdat ik me genaaid voelde door de verslaving. Sodemieter op met die troep! Als ik echt wil, neem ik er een. En niet omdat ik verslaafd ben. Het grappige is alleen: dan neem je er nooit meer een. Al blijven ze voor mij lekker ruiken...

NoMinister | 25-06-11 | 17:12

@Bakito | 25-06-11 | 17:07

HOAX!!! Rokers betalen de (zorg voor de) vergrijzing, waar ze zelf geen deel van uit zullen maken.

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:10

Het leven zit vol dodelijk gezeur, deelname is geheel op eigen risico.

toetanchamon | 25-06-11 | 17:10

Elke PvdA'er met "ik ben een NSBer" op zijn voorhoofd.

ad melkert | 25-06-11 | 17:09

Als hardwerkende belastingbetaler draai ik dagelijks op voor de gevolgen van ongezond levende landgenoten.

Bakito | 25-06-11 | 17:07

WAARSCHUWING: @mickeyD | 25-06-11 | 17:02 brengt de grammatica ernstige schade toe!

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:06

amen!

driewerfhoezee12 | 25-06-11 | 17:05

WAARSCHUWING: Niet-rokers lopen meer risico de vergrijzing in stand te houden!

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:03

Kuttopic. Johnny Quid vindt de stickers niet mooi. Fijn.

Een paard | 25-06-11 | 17:03

jammergenoeg (en weer typerend voor nederland, EN de regering) laten jullie EN hun drank buiten beschouwing.
stickers op "2 kratten voor weinig" zou geen kwaad kunnen.
alcohol mag wel in de aanbieding, een lekker peukie niet! das gek!

mickeyD | 25-06-11 | 17:02

WAARSCHUWING: Rokers houden Griekenland langer aan het subsidie-infuus.

ZKH EénOog | 25-06-11 | 17:01

Waarschuwing!!

Deze tegel
maakt dit draadje
wel langer,
niet leuker!

Jackanders | 25-06-11 | 16:57

Of stickers op haatbaarden: "Pas op. Een gesprek met deze haatbaard kan resulteren in een verbanning naar de eeuwige jachtwoestijnen."

KutRagger | 25-06-11 | 16:56

het C-da is geminimaliseerd maar de volksaard verandert niet: we zijn nog een steeds een volkje met teveel dominee's. Knaapjes dus die met opgeheven wijsvingertje u wel eens zullen uitleggen wat u allemaal heul erg verkeerd doet. En, btw, WAARSCHUWING: ZIJ hebben de wijsheid in pacht. Niet u. Dus. Luister.

Rest In Privacy | 25-06-11 | 16:55

En bij politiek24 mag ook wel een waarschuwing komen:
Het kijken naar deze beelden kan acute depressie veroorzaken.

domheid regeert | 25-06-11 | 16:54

Dan graag ook een bord bij iedere brug: Wacht u tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een boot aankomen.

The Keymaker | 25-06-11 | 16:48

Ik wil er eentje voor op mijn smartfoon. Waarschuwing dat die straling mijn hersencellen gaar kookt. Het liefst met veel kleur.

lichtpunt | 25-06-11 | 16:48

Op een panty: Waarschuwing; als u dit draagt als man bent u waarschijnlijk homo. Of Zwarte Piet. Of ballerino. Dus homo.

DaVinciZonderCode | 25-06-11 | 16:48

-weggejorist-

3hgachter deskundige | 25-06-11 | 16:46

Betuttelende overheden, aggressieve belastingdiensten, bonnen voor 4 kilometer te hard rijden, Kamers van Koophandel, ambtenaren... daar zouden stickers op moeten. Als iets slecht is voor de gezondheid is het wel stress en onbegrip.

CoJoNes | 25-06-11 | 16:46

"Een tevreden roker zuigt"

gentle giant | 25-06-11 | 16:46

Auto's zijn nuttig. Sigaretten niet.

Ivoren Toren | 25-06-11 | 16:45

Ooit stoppen alle rokers, toch? En meestal een stuk eerder dan een niet roker.

BozeMan | 25-06-11 | 16:45

Als je nooit begint, hoef je ook nooit te stoppen.

dhrWijma | 25-06-11 | 16:44

Roken is te gek en lekker. Je moet alleen vanaf je 30ste eens stilaan gaan nadenken over stoppen en het dan op een gegeven moment gewoon niet meer doen. Is lastig, maar je zult erg trots zijn op jezelf.

Rest In Privacy | 25-06-11 | 16:43

-weggejorist-

3hgachter deskundige | 25-06-11 | 16:43

@watsinneneem | 25-06-11 | 16:40 |
Herken ik. Ga je spontaan rouwstoeten van uitjoelen. Heel gek.

Cunnilingus | 25-06-11 | 16:43

Heerlijk stukje om te lezen.

Dyldo | 25-06-11 | 16:42

Religie ook maar een sticker op dan...

c.onjo | 25-06-11 | 16:42


Gelijke monnikken gelijke kappen. Dus ook kookprogramma's verbieden. Al die veel te dikke chef-koks, weg ermee. Teveel en voortdurend eten is slechter dan roken. De meeste Nederlanders zijn veel te dik: Gevolg Diabetis.
Op elk stuk vlees of vette hap gaarne een foto van Kas Spijkers, ha grapje.

Corrina | 25-06-11 | 16:42

Laat mensen zelf beslissen. Die bemoeienissen van de overheid komen me flink de strot uit.

Gegenhall | 25-06-11 | 16:41

Gevalletje plaat/kop. Is hier (België) al een paar jaar zo. Ondertussen kost 'n pak peuken goeiekoperder dan in NL, dus ik bedoel maar. Wat bedoel ik dan? Dat weet ik zelf ook niet.

orca | 25-06-11 | 16:41

*zucht* nog 1 keer dan, stelletje hypocriete lijers: www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/%29/c...

Rokers zijn goedkoper voor de samenleving dan niet-rokers en dat is een FUCKING feit.

CoJoNes | 25-06-11 | 16:40

Waarschuwing: 'Deze waarschuwingssticker kan plakkerig zijn'.

Prof. D.A.H. Vintik | 25-06-11 | 16:40

pas nog een pakje marokkaanse muntthee gekocht
had ik niet moeten doen

watsinneneem | 25-06-11 | 16:40

foto's van alle bijwerkingen op de bijsluiter van medicijnen lijkt me ook een fijne..

tweekeerdehelft | 25-06-11 | 16:38

Het zou beter zijn om de pakjes zodanig te verpakken dat de verpakking er niet is af te halen... Je hebt ook van die koekjes waarvan je het plastic bijna niet open krijgt. Zo irritant dat je het koekje dan maar laat voor wat het is. Als je per sé wil roken laat dan zien dat je ook bereid bent er moeite voor te doen... Ghèhè.

doenormaal! | 25-06-11 | 16:38

Warning: living may cause cancer, diabetes, cardiovascular disease, dementia, and death.

Korporaal Banaal | 25-06-11 | 16:37

Ach, zo lang ze zorgen dat ik minder belasting hoef te betalen mogen ze van mij lekker door blijven paffen allemaal hoor. Weg met die stickers dus.

UncleJ | 25-06-11 | 16:37

Ademen. Ook zoiets. Krijg je zuurstof van naar binnen en gaat je lichaam van oxideren. Ga je uiteindelijk 100% dood van!

Cunnilingus | 25-06-11 | 16:37

"De inhoud van deze fles kan ervoor zorgen dat u morgen spijt heeft van een hoop zaken."

Wegwerpaansteker | 25-06-11 | 16:37

Let op: U kunt uitscheuren.

gentle giant | 25-06-11 | 16:37

Pistachenootjes die dicht zijn gewoon overslaan, het is de moeite niet waard. Het zijn er altijd maar een paar.
Roken is voor tokkies uit de jaren tachtig, je bent niet stoer als je rookt, je bent een sukkel, een watje een vieze junk. Het enige voordeel is dat je sneller dood gaat.

voldemort | 25-06-11 | 16:36

"Pas op, dit comment bevat sluikreclame."

Koud flesje Alfa | 25-06-11 | 16:36

Zo te zien is Johnny een roker.

reinaarden | 25-06-11 | 16:35

En stickers op de voorhoofden van anti-rokers......
Irritant zeurend geluid bij blootstelling aan.

Dorian Gray | 25-06-11 | 16:35

Waarom geen mooie data matrix code. Scannen met je smart en dan seluf gruwelijke beelden zien van kinderen die hun zakje chips niet open kregen en met de schaar vervolgens een poging deden waarna die schaar vast zat in oogkas. Of die tampon die mijn vriendin laatst ff vergeten was, leek wel een berenkuil. Enfin, all or nothing - eens.

Dhr. Z. Wijn | 25-06-11 | 16:34

Je bent alcohol vergeten.

Shmorky | 25-06-11 | 16:33

Blijven die rokers van die huilebalken.

Artwido | 25-06-11 | 16:32

Je bedoelt geen kanker-stickers meer op pakjes sigaretten ?

netniet | 25-06-11 | 16:32

Mooi gezegd, Quid. Dank.

Sjonbak | 25-06-11 | 16:32

Zwaartekracht. Ook zoiets. Moet je mee uitkijken.

De Regeering | 25-06-11 | 16:31

Sjakie Pond zit wel op de scherpe stoel vandaag.
10 met een griffel en een kus voor de juf voor JQ!

DaVinciZonderCode | 25-06-11 | 16:30

Tsja, het blijft een rare gewoonte, je gaat toch ook niet boven de openhaard hangen.

luckor | 25-06-11 | 16:29

Rokers zijn nettobetalers aan de staatskas.

Uitleg hier: http://www.youtube.com/watch?v=AA670fgXXYU

Parsons | 25-06-11 | 16:29

Johnny, wil het stoppen niet echt lukken vandaag?

Jhn, | 25-06-11 | 16:29

Of bij de Afwas-imam op z'n habijt: Pas op! Zaait haat!

DaVinciZonderCode | 25-06-11 | 16:28

Uiteindelijk zal alles tot STOF en AS vergaan...

Crematorium-de-Asbak | 25-06-11 | 16:27

Laatst een knikker gekocht, doorsnede 10 CM. Stond een sticker op met de waarschuwing voor inslikkingsgevaar... Ik bedoel maar.

yamahaha | 25-06-11 | 16:26

Een foto van Gordon op elke CD van Gordon, classic.

Eens met Johnny.

Groetjos | 25-06-11 | 16:26

Zie de Daily Show van gisteren maar.. Daar werd een goed item erover gemaakt.

yamahaha | 25-06-11 | 16:25

-weggejorist-

Nietvoordekat | 25-06-11 | 16:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken