Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Journalist De Pers blijkt undercover islamhat0r

kustawderewigeislamhator.jpg Kent u Kustaw Bessems? Natuurlijk kent u die. Dat is die rustig ogende, pruisisch/joods aandoende slimme krullenbol van het liberalistische treinkwaliteitsblaadje De Pers. Regelmatig zag u hem, handjes gevouwen, bij Pauw & Witteman aan tafel om bedeesd maar immer belezen verslag te doen van zijn journalistieke activiteiten. Maar dat is slechts schijn. In werkelijkheid schuilt achter dit uiterlijk van een lieve verlegen jongen een veelkoppig monster van pure islamhaat. Als Kustaw Bessems "islam" zegt denkt hij tegelijkertijd "is erger dan de tandarts" er achteraan. Thuis in een geheime kamer achter de draaimeterkast heeft hij een altaar voor Geert Wilders ingericht en wanneer Martin Bosma aan "taqyia" denkt, zakt Kustaw instant door zijn knieën om in pure devotie zijn enige en ware helden, de kongsi-triparti Wilders/Agema/Brinkman tot diep in de nacht te aanbidden. Sterker nog (en dit is een primeur) de naam Kustaw Bessems is volgens recent onderzoek van kabbala-onderzoeker prof. dr. H. Jansen (niet die arabist) een soort van anagram van het jiddische woord "poepchinees", wat in 963 b.c. te Mekka al een zeer kwetsend en beslist onfatsoenlijk scheldwoord was voor mensen die toen al Vara-lid waren. Nog sterker, het gratis treinblaadje De Pers blijkt een stiekeme propagandafolder van het CIDI in samenwerking met de Mossad te zijn. Als je dagelijks de pagina's 17, 19 en 7 op elkaar legt terwijl je de column van Mark Koster hardop achterstevoren opleest dan verschijnt er een kaart naar ofwel een klomp goud ofwel een vlammend zwaard (+11, zonder healing potion) waarmee uitsluitend moslimlegers, reuzen en levend geworden skeletten kunnen worden verslagen. En dit is dus allemaal ontdekt door het gezaghebbende Vara-ledenweblog Joop.nl. Let u even op de tijd waarop de beslist anonieme Vara-redacteur Francisco van Jole dit stukje verschillige aluhoedjesfoliejournalistiek heeft gepubliceerd: 03:26 uur. Telt u 3 maar eens op bij 26 en kijk maar eens hoe vaak het getal 29 in een bloedrode halve maan past. Precies. Wij bedoelen maar.

Reaguursels

Inloggen

grote haas | 23-06-11 | 11:32 |
Ja, daar ben ik het mee eens.

Ella | 23-06-11 | 18:44

Kustaw Bessems is een intelligente, zeer erudite, beslist integere journalist. Punt!

grote haas | 23-06-11 | 11:32

Dat volk op JOOP is dan ook te triest voor woorden. Verzuurd, verbitterd en aan het eind van hun latijn. De schamele overblijfselen van de hippietijd. Zien achter elke boom een Neoliberale Fascist. Favoriete kleur: bruin.
.
Zo erg dat het eigenlijk ronduit hilarisch is! Wat een armoe, die site.

The Green*Machine | 23-06-11 | 09:42

Ik MOET dat +11 zwaard hebben! Die +4 van mij doet het niet goed genoeg. Zit ook geen Giant Bane op. /nerd

Lemau | 23-06-11 | 08:37

Briljant stukje, maar ik vraag me af of het wel goed is; al dat lachen op mn nuchtere maag !

HaagseNees | 23-06-11 | 06:57

vanhetgoor | 22-06-11 | 23:30
Kan ik het inderdaad roerend mee eens zijn doch ik wil er aan toevoegen dat, om maar eens wat te noemen, de eerste de beste scooterklootzak zijn kostelijke hobbies niet baseert op Mo c.s.

de directeur | 23-06-11 | 00:04

Bah, ik ben weer wezen kijken op Joop. Het is altijd kut, want ik hou niet van die site. Ik wil als consument/klant/bezoeker/gast voor vol worden aangezien, ik wil zonder inmenging kunnen reageren en dat gaat daar niet. Ik hou niet van censuur! Wie was toch vroeger ook alweer 'de Omroep van het Vrije Woord?' Dat kan de Vara nooit zijn. Die oude principes (als die er ooit zijn geweest) zijn allang opgestookt, onder de groene zoden, zand erover. Joop.nl bestaat uit een stelletje prutsers die het niet kunnen hebben dat er anderen zijn die misschien wel net zo goed een mening kunnen formuleren als zij. Fransisco van Jole en zijn hele club kunnen het niet hebben dat er mensen zijn die misschien wel beter onderbouwde meningen hebben! Wel overdacht of dom, dat maakt niet uit, een mening is een mening, en iedereen heeft een mening! Dat mag. Maar waarom moet de mening van mensen die het met de redactie van Joop een zijn wel worden geplaatst, en de meningen of opmerkingen of hersenscheten van anderen niet? (deze vraag is retorisch, er hoeft geen antwoord te worden gegeven, er zijn ook geen prijzen mee te winnen!)

Maar wat ik over Kustaw Bessems wil zeggen is niet zo heel erg van belang. Ik denk dat hij wel redelijk onafhankelijk is. Ik denk dat hij kan nadenken en dat hij niet al te gekleurde teksten schrijft, in tegenstelling tot Joop natuurlijk. Maar de rest van het stukje van Joop is duidelijk veel op aan te merken. Er wordt ondermeer gesteld dat men in extreme islamitische kringen blij is met Geert Wilders omdat hij de moslims dichter bij elkaar brengt. Gezellig, net zo gezellig als de Duitsers bij elkaar kropen in Stalingrad in Februari 1943. De moslims van extreme signatuur die ruiken de overwinning al, maar niet heus! Te veel mensen krijgen door dat de hele islam is opgebouwd uit leugens en onderdrukking. En Geert Wilders kan daar niets aan doen. Elke keer dat er over de islam gesproken wordt en elke keer dat er over nagedacht wordt, door onafhankelijke journalisten zoals bijvoorbeeld Kustaw Bessems dan wordt de mening van de lezer gesterkt. Dan wordt elke keer weer opnieuw iemand wakker, de islam is haat en ellende. En met elke bericht over de islam zijn er mensen die kotsen van de rotzooi die de aanbidders van de heilige profeet veroorzaken. Ze moeten bij Joop.nl eens ophouden met de mensen voor de gek houden. Er zijn geen mensen die de islam haten omdat het een geloof zou zijn, er zijn alleen mensen die de islam haten en verachten om wat gewone moslims voor idiote schoftenstreken uithalen. Het afslachten van joden wordt door Allah opgedragen, het staat in de koran en in de hadith. Pedofiele is voortreffelijk gedrag voor een moslim, omdat de profeet Mohammed dat ook was. Slavernij en verkrachting, roof en moord en diefstal zijn allemaal toegestaan. Omdat de profeet het ook deed. Daarom is de islam een verachtelijke misdadige organisatie, daarom is ieder denkend mens een een vijand van de islam. Als Kustaw Bessems met zijn artikelen over Geert Wilders en over de islam help om mensen een mening te laten vormen dan is dat goed. Als Joop.nl Kustaw Bessems beschrijft als een islam-hater dan zijn ze abuis!

vanhetgoor | 22-06-11 | 23:30

Geweldig geschreven Bert, ik doe het zowat in m'n broek van het lachen.

Bert altijd +1

slashd | 22-06-11 | 23:01

Alles.... ALLES....... is de schuld van de onevenredig grote en nog immer groter wordende stem die de islam in onze samenleving heeft verkregen. We hebben nooit een punt gemaakt cq hoeven te maken van ritueel slachten. We lieten de joden daarin met rust en zagen dat het goed was totdat de islam in de picture kwam. Christelijke, katholieke scholen? Prima, eigen keuze en niemand die er last van had totdat de islamscholen ontstonden. Pgb, gaat kapot aan misbruik door met name allochtonen van bepaalde afkomst. Nu worden al dit soort regels, gebruiken en normaliteiten tegen het licht gehouden om maar te voorkomen dat de moslim gediscrimineerd wordt. Waarom niet gewoon islamscholen verbieden? Waarom niet gewoon ritueel slachten door moslims verbieden? Waarom niet extra controle op pgb's aan allochtonen extra controleren? Waarom moeten wij lijden onder het misbruik, misgenoegen, gezeik van die moslims en les autres? Over een x aantal jaren zit ik aan de ranja in mijn kroeg omdat de moslim mijn wijntje verbiedt. Schijt aan al die gasten, allemaal. Optiefen gvd.

de directeur | 22-06-11 | 22:31

Is dit een stagiair, die onder Bert's naam mag schrijven? Ik vind het zowaar leuk!

relatief | 22-06-11 | 22:03

unspiek | 22-06-11 | 18:22
Dank.

Zzzzooooffff | 22-06-11 | 20:17

Sinds gluipertje Bessems af en toe bij de VARA mag aanschuiven streeft ie JOOP.NL met afstand links voorbij.

Ad337 | 22-06-11 | 19:50

Lekkor lopend stukkie, Bert +1
OT die Kustaw blijkt dus best een toffe vent te zijn, mijn avond is weer goed

Tobi | 22-06-11 | 19:42

Diep en diep triest hoe die linkse gutmenschen bezig zijn, wat moet je dan zielig ten einde raad zijn.

Ik sta ook wel een kritisch tegen de islam net als vele andere mensen met verstand en fatsoen.

*Bukt alvast en blijft naar links kijken.

Creaguurder | 22-06-11 | 19:35

Mooi stukje van BB. ik moest lachen.

Jean Kloot | 22-06-11 | 19:31

Onderweg naar huis zie ik Bessems regelmatig in de dierenwinkel levende jonge katjes eten.

Zuigdiert | 22-06-11 | 19:22

dosis | 22-06-11 | 18:02
En we zijn eruit: Jahweh krijgt een ontheffing, Allah krijgt ook een ontheffing. probleem weer voor jaren onder het bidkleedje geveegd.

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 18:41

Kan me voorstellen dat Kustaw niet zit te wachten op een islamisering van onze samenleving. Maar dat kan hij natuurlijk niet hardop zeggen. Hij verwoordt het allemaal heel redelijk. Hij lijkt me een slimme pragmatische jongeman eerder liberaal dan links of rechts.

denoorman | 22-06-11 | 18:34

dosis | 22-06-11 | 18:02
Precies. De discussie zou moeten gaan over dierenleed als zodanig, in den brede, niet toegespitst op religieuze gevoeligheden.
Maar je zou van gelovigen toch een klein beetje mogen verwachten dat ze open staan voor argument als het om pijn en leed gaat, al is het bij dieren, dat ze op z'n minst een kleine opening maken naar een kleine mogelijkheid om eventueel te bezien of wellich er een kleine aanpassing mogelijk is inzake dat eeuwenoude gebruik dat nooit opnieuw getoetst is aan voortschrijdend inzicht. Maar nee, die lui hebben een religieus bord voor hun harsens en zijn a priori niet bereid om überhaupt over de eigen riten en gebruiken, de eigen taboes, de eigen gevoeligheden, de eigen kortzichtigheid, de eigen blindheid heen te stappen en zelfs maar te overwegen een werkelijke dialoog aan te gaan met de samenlevingen die hen al zo lang de hand boven het hoofd houden en op allerlei wijzen bevoordelen.
IJdele hoop.

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 18:34

@Reykjavik | 22-06-11 | 18:23
Dawood Chedie is degeen die dit zegt. Kustaw Bessems wordt door De Joop neergezet als anti islam maar ik heb nog niet gezien waar dat uit zou blijken.

Jammer dat ik niet met mijn vrouw in je warme geyserbad lig. Zij zit in Ierland en ik fietste net door de regen door 020... *out en hapje eten gaat*

unspiek | 22-06-11 | 18:29

Klopt dit wel? Wat die De Pers-meneer met de moeilijke naam feitelijk zegt is: Geert, dank je wel voor het islam bashen, nu denken tenminste meer mensen na over de islam. Hij ziet dat volgens mij als een positief effect. Of heb ik nou te lang in het warme geyserbad gelegen...

Reykjavik | 22-06-11 | 18:23

Zzzzooooffff | 22-06-11 | 18:03
www.thereligionofpeace.com/
Zo hopelijk opklikbaar.

@BertBrussen
Meesterlijk stukje! Ik las overigens in een oude HP de Tijd dat je volgens Weensie iedere 2 minuten een twitter zou versturen/ontvangen: roddel dusch...

OT: Die Kustaw Bessems moet ik maar eens beter gaan lezen want ik had vroeger zelf ook zo'n altaartje in het diepst van mijn gedachten.

unspiek | 22-06-11 | 18:22

allegaartje | 22-06-11 | 17:54 |
Juist. De bakken hypocrisie zijn niet aan te slepen in dit publieke debat. Dit heeft niets meer te maken met ritueel slachten, maar met borden voor koppen.
Als ik op vakantie ben wil ik ook wel eens een visje vangen en doodknuppelen. Doet ook niemand moeilijk over, toch?

dosis | 22-06-11 | 18:05

Voor wie wil weten wat er zich dagelijks afspeelt in de islamitsche wereld -sharia rechtbanken incluis-:
www.thereligionofpeace.com

Zzzzooooffff | 22-06-11 | 18:03

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:40 |
Het is heel erg de kant op gedraaid van Mensenleed vs. Dierenleed. Waarbij Religieus Menselijk Leed het (schijnbaar) aller-, allergrootste Leed is.
Komt nog bij dat de dieren geen serieuze spreekbuis hebben.
Hoorde vanmorgen op radio1 dat er jaarlijks (in Nederland) 500 miljoen dieren worden gedood. 1 miljoen daarvan worden ritueel geslacht (dus onverdoofd). Bij de rest schijnt de verdoving in 10% van de gevallen niet of niet goed te werken.
Laten we daar eerst iets aan doen. Ik vind religie ook kul, en religieuze rituelen van het niveau 'basisschoolmusical', maar er zijn grotere problemen.
'
Maak een deal dat de rituele slacht eraan gaat (pun intended) als de bio-industrie op orde is. Geeft iedere partij een incentive om de interne problemen aan te pakken en stopt het vingerwijzen.

dosis | 22-06-11 | 18:02

Geert = katalysator.
Heb dat al vaak gepost idd.

Einde van de Domheid | 22-06-11 | 17:54

Ik vind de boel toch een beetje hypocriet.
Als je het hebt over ritueel slachten dan is men verschrikkelijk tegen en heeft men het over dierenwelzijn. Maar zodra het gaat over de bio-industrie dan is de publieke tendens heel anders.
Want het vlees moet wel gegeten worden en het liefst zo goedkoop mogelijk. Moet je dan voor de grap eens over dierenwelzijn beginnen...

allegaartje | 22-06-11 | 17:54

Erg goed stuk Bert.
Jammer dat het alweer voorbij is.
(Eigenlijk valt er ook niets aan toe te voegen...)

Einde van de Domheid | 22-06-11 | 17:53

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:37
Nou, dan bent u er helemaal klaar voor, begrijp ik, voor die nieuwe wereldorde.

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:41

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:26
Volkomen scheve, geschifte, surrealistische discussie geworden inmiddels. Men weet niet te scheiden tussen enerzijds dierenwelzijn als zodanig en anderzijds religieuze riten en gebruiken als zodanig, dus wordt het schipperen, water bij de wijn doen, recht lullen wat krom is. De onoprechtheid straalt ervan af. Dierenwelzijn voorop? Laat me niet lachen. Gewoon zooeken naar een middenweg waar geen middenweg is, dat is wat er gebeurt, verraad plegen aan de eigen overtuigingen, de eigen beginselen, de eigen inzichten, de eigen emoties om maar niet op die gevoelige religieuze teentjes te hoeven trappen, want o, wat zou dat toch een ondraaglijke pijn veroorzaken.

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:40

@Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:32
Ik heb een boerka: de baardgroei schiet niet zo op. En u, u bent vegetariër?

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:37

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:23
Ik zou maar vast mijn baard laten staan als ik jou was. Je weet maar nooit.

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:32

@Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:13

Die maak je in 1x dood... dus is verdoven niet nodig. Bij ritueel slachten is de discussie of de dieren nog bewust zijn van het feit dat ze dood gaan omdat je alleen de keel doorsnijdt en niet met een flinke pin in de hersenpan knalt.

Maar ik vind het een onzin discussie. Die beesten zijn binnen no-time dood.

allegaartje | 22-06-11 | 17:26

Wordt het niet eens tijd dat Joop opgeheven wordt?
Oh, wacht... een paar maandjes geduld nog.

ZKH EénOog | 22-06-11 | 17:25

En ook erg verdacht, Femke Halsema is aangenomen als journalist bij de Volkskrant. Man man...

Conan de Rabarber | 22-06-11 | 17:24

@Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:16
Jeuj! Een einde aan GS! #goudentijdperk

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:23

En verder ben ik van mening dat Joop.nl deaud moet, waarvan akte!

eerstneukendanpraten | 22-06-11 | 17:23

Agressie-opwekkend en misselijkmakend. VARA-ellende.

NoMinister | 22-06-11 | 17:23

Is het al weer Ramadan?

eerstneukendanpraten | 22-06-11 | 17:22

@ Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:16
Mwoah, in essentie doet Donner gewoon waar hij goed in is, downplayen: "Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?"

Tweederde. Komt er nooit natuurlijk. Weten jij en ik. Donner eveneens – en hoeft aldus geen woord terug te nemen, wederom.

Pa Cartwright | 22-06-11 | 17:22

@ Zeeschuimer @ 17:11
Jouw standpunt inzake ritueel slachten is een contradictio inn terminis. Onderverdoofd ritueel slachten leidt per definitie niet tot een snelle dood van het dier. Schapen blijven tientallen seconden bij bewustzijn en in het geval van runderen kan het zelfs minuten bedragen. Vandaar dat zowel de Nederlandse vereniging van dierenartsen (KNMvD) als de Europese dierenartsenfederatie (FVE) onverdoofd slachten onacceptabel vinden. Maar schijnbaar hecht jij meer waarde aan de bullshit die godsdienstwaanzinnige dierenbeulen en hun apologisten uiten.

Sir Galahad the Pure | 22-06-11 | 17:18

Mensen moeten eens ophouden het nieuws over de islam te volgen, daaruit ontstaat de beruchte islamofobie en als dat aangevuld wordt met persoonlijke ervaring zou het mij niets verbazen dat er islamhat0rs van komen.

Jan Passant mk2 | 22-06-11 | 17:17

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:13
Nog even, Zeeschuimer, en we hoeven er helemaal geen mening meer over te hebben. Dan is het De Verhevene die ons precies vertelt wat waar is en wat goed is. Wat zal dat heerlijk zijn!
www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/...

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 17:16

@sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 17:04
En daarnaast, gaan we dan straks ook kreeften verdoofd slachten? Muggen? Bijen?

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:13

@sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 17:04
Ik vind dat de onverdoofde slacht door mag gaan. Het dierenwelzijn moet wel voorop blijven staan, maar als het dier toch snel overlijdt (door de nek open te trekken) zal ik voorstander zijn. Een soort middenweg dus.

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:11

@Zeeschuimer | 22-06-11 | 16:55
Het bestrijden van onvrije religieuze dogma's is inherent een roep om vrijheid voor hen die d.m.v. indoctrinatie aan deze onvrijheid geketend zijn.

Ik bestrijd de ideologie, niet de belijder.

Behalve wanneer de belijder actief mijn vrijheid wil inperken. Dan mag-ie deaud. Maar dat hou je toch.

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 17:07

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:01
Wat vind jij dan bv van onverdoofd ritueel slachten?

sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 17:04

Aardige en verstandige vent die Kustaw Bessems. Hij is de enige in dat verder linkse vod de pers dat nog de moeite van het lezen waard is.

frisenfruitig | 22-06-11 | 17:04

FF een spiegeltje aub. Ik vertik het om op die site rond te dolen.

Willem VanDer Decken | 22-06-11 | 17:04

mocroflavour | 22-06-11 | 16:51

Swing and a miss.. Als je dat islambashen noemt dan moet je eens de panelen op Powned bekijken. Ik denk dat je hoofd dan gewoon ontploft, pun not intended.

Frdnnd | 22-06-11 | 17:02

Ik snap er niks van, waaruit zou dan (mogelijk) blijken dat Kustaw een negatieve mening wat betreft de islam er op nahoudt?

thp | 22-06-11 | 17:02

@sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 16:59
Ik wil anderen ook die vrijheid gunnen.

Zeeschuimer | 22-06-11 | 17:01

@mocroflavour | 22-06-11 | 16:51
(Op-)Vijzelen.

Hollander01 | 22-06-11 | 17:00

@sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 16:53
Ik begrijp je wel.

Al zie ik 'islambestrijder' niet echt als karaktermoord. Meer als een soort eretitel.

Niet waar, mocroflavour?

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 17:00

Volgens mij proberen ze met dat soort opmerkingen tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend te zijn. En als GS er wat van zegt, heft Jole zijn vingertje en zegt: Ha! De pot verwijt de ketel! waarbij hij aantoont niet door te hebben dat hij geen snars begrijpt van de internets. Achterlijke, verzuurde sociaaldemocratische stalknecht, ga weg, je elitaire prutsideologie is dood en begraven, en je weet het. Hoop ik.

Frdnnd | 22-06-11 | 16:59

Wat een sneue onzin alweer van Joop.nl. In werkelijkheid is Kustaw Bessems een D66-achtige "nuance"-zoeker, ook met betrekking tot zaken waarbij geen nuance is vereist. Zo zei hij recent bij Knevel & Van den Brink dat de D66, de PvdA, de VVD en GroenLinks met een "elegant" compromis over ritueel slachten bezig waren. Toen hij de details daarvan vertelde, bleek dat helemaal niet "elegant" te zijn. De betrokken partijen zouden bij de compromis namelijk 100% voldoen aan de wensen van godsdienstwaanzinnige dierenbeulen. Er werden slechts wat onzinnige "criteria" als "window-dessing" toegevoegd.
.
Kustaw Bessems is overigens een arrogante kwast. Hij heeft bijvoorbeeld nooit een serieus antwoord willen geven op de vraag waarom hij Wijnand Duyvendak jarenlang uit de wind heeft gehouden. Zie: luxetlibertasnederland.blogspot.com/20...
.
Opvallend overigens dat Kustaw uit Den Haag vertrekt nu zijn geliefde Femke de landelijke politiek heeft verlaten. Zou hij haar missen?

Sir Galahad the Pure | 22-06-11 | 16:59

@Zeeschuimer | 22-06-11 | 16:55
Hoe je dat uit die tegel kunt destilleren is me een raadsel.

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:59

mocroflavour | 22-06-11 | 16:51

Marokkanensmaak, bah.

Pisvlucht-Airlines | 22-06-11 | 16:59

Ben nog nooit zo'n haatsite tegengekomen als die links extremistische joop, wat mij betreft verbieden net als martijn!

zeefert | 22-06-11 | 16:59

Zeeschuimer | 22-06-11 | 16:55
Wie niet?

sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 16:59

Ja ik haat ook sprookjes.

Eurotokkie | 22-06-11 | 16:57

@Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:37
Dus u bent voor vrijheid, maar dan wel voor uw eigen vrijheid, en niet die van anderen?

Zeeschuimer | 22-06-11 | 16:55

@mocroflavour | 22-06-11 | 16:51
Maar zeg eens, patser: werd het zo rood voor je ogen bij het lezen van de eerste alinea dat je niet meer in staat was de tweede, waarin ik alle monotheïstische sprookjes afkeur, nog tot je te nemen?

Intolerant heethoofdje van me :)

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:55

mocroflavour | 22-06-11 | 16:51
Zegt de man die zich alleen geroepen voelt om een tegengeluid te laten horen als islamtopics zich aandienen...

sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 16:55

Welke journalisten zaten nog meer de Shariabijeenkomst in Leiden uit???
Gustaw Bessems is een van onze beste journalisten en zal zijn vleugels verder uitslaan.Hopelijk voor ons niet in de V.S.!

noly | 22-06-11 | 16:53

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:48
Nee, soms moet je die lui keihard terugpakken met hun infantiele poging tot karaktermoord. Francisco was namelijk vroeger het jongetje dat alles verklapte aan de meester en daarna een pak slaag kreeg op het schoolplein.

sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 16:53

@mocroflavour | 22-06-11 | 16:51
Waarom?

Gun jij mij m'n eigenwaarde niet of zo? Weet je wie dat andere mensen ook niet gunden?

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:53

-weggejorist-

Bloodzone | 22-06-11 | 16:52

@Art Vandelay Ultor
Jij bent echt de grootste loser op geenstijl. Ongelooflijk hoe obsessief jij met de islam bezig bent.
Ik zou zeggen: Ga eens werken ipv heel de dag nodeloze anti islam comments te leveren om je eigenwaarde op te veizelen.

mocroflavour | 22-06-11 | 16:51

Lol, goed stuk, Brussen.

Zeeschuimer | 22-06-11 | 16:48

@sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 16:46
Ik zou er vooral heel hard om lachen als ik Kustaw was.

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:48

Gutmenschen-galore bij joop.nl ........ what's new ?!?

woefdrammer | 22-06-11 | 16:48

Heeft dejoop al bericht over de stemproblemen bij de PvdA? Goh nee, hoe verrassend...
En als ik Kustaw Bessems was zou ik een aanklacht wegens smaad indienen.

sjaakdeslinksesul | 22-06-11 | 16:46

Het is zoals bij iedereen: op een dag moeten de schellen van de ogen vallen m.b.t. de islam. Kustaw is al zo ver en Jeauleau komt ook nog wel. Die voert een achterhoedegevecht.

Graaf van Egmont | 22-06-11 | 16:44

@Schoorsteenveger | 22-06-11 | 16:40
Het is een beproefde tactiek voor dat soort figuren.

Zo is het ze ook gelukt om het fascisme en nazisme aan 'rechts' te koppelen zodat ook de VVD gemakkelijk verdacht kon worden gemaakt.

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:43

Ik dacht dat de pers een reclameblaadje van de verzamelde belwinkels was. Weer wat geleerd.

Biff Eagleburger | 22-06-11 | 16:42

Heb sowieso niets met gratis treinblaadjes, maar ga voor de columns van Kustaw Bessems een uitzondering maken. Gewoon, omdat het kan.

Hollander01 | 22-06-11 | 16:41

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:37
Nou ja, als Wilders-bashen geen effect heeft, en als het uitschelden van Wilders-stemmers niet effectief blijkt, dan ga je eenieder die maar de mildste kritiek heeft en uiteindelijk zelfs lieden die enkel verslag doen verdacht maken. Wat moet je anders nog?

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 16:40

Fundamentalisten kunnen gewoon stemmen met hun voeten als ze het hier niet naar hun zin hebben tussen de kaffers. Er zijn immers shariaparadijzen genoeg.

vetkleppert | 22-06-11 | 16:40

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:37
Ik ben dus voor vrijheid en zelfbeschikking en zie dus de islam als een groeimarkt met kansen.
*halal tapijtreiniger voor bidmatjes op de markt gaat brengen*

Graaf van Egmont | 22-06-11 | 16:40

Een en ander leidt wel af van waar het hier werkelijk om gaat, namelijk de (on)mogelijkheid van sharia-rechbanken in westerse samenlevingen. Jeauleau is als moderator kennelijk het spoor bijster, want we mogen bij zijn Joop óók, in een stukje van Han van der Horst, lezen: "Er is hier maar één sharia en dat is het burgerlijk wetboek".
Je knijpt je westerse tenen toch bij mekaar als je in dat stukje van onze Islam-hater leest:
'Shariarechtbanken kun je ook maar beter toestaan, omdat moslims anders in de armen van extremisten worden gedreven, meent Siddiqi. "Die zeggen dan: zie je, er is hier niets voor ons. Dit is een kafferstaat." '

Schoorsteenveger | 22-06-11 | 16:38

Maar iedereen met ook maar een beetje gezond verstand en een voorliefde voor vrijheid en zelfbeschikking is natuurlijk een islambestrijder. Actief of inactief, dat doet er weinig toe.

Heeft niets met de mensen van doen. Religies - en zeker de monotheïstische - verdienen niets minder dan beschimping. En dus bestrijding.

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:37

Maarre Islam is toch ook erger dan naar de tandarts gaan?
Of hebben moslims en Joop leden het alleenrecht op hat0n?

Capy | 22-06-11 | 16:35

Pa Cartwright | 22-06-11 | 16:27
Je bent de opzichtig gekleurde bretels vergeten

Graaf van Egmont | 22-06-11 | 16:35

Ze moeten bij Joop wel oppassen dat er nog iemand overblijft in Nederland die niet anti-Islam genoemd wordt.

Requiescat in pace | 22-06-11 | 16:34

Jole is een ophitser met zichtbare hersenschade.

ad melkert | 22-06-11 | 16:34

De Pers liberalistisch? Het is gewoon de azijnbode maar dan gratis; ruikt ook wat minder naar oude stoffige mensen, maar daarmee is het wel gezegd.

Gert the Brave | 22-06-11 | 16:34

En toch mag ik graag de reacties van de mensen lezen op Ome-Joop.nl.

gerardlenorman | 22-06-11 | 16:33

Nice.. Kustaw is volgens mij D66 in den lijve. Maar zelfs dat is in de ogen van die rabiate idioten van Joop natuurlijk al te rechts.

Sjors W. | 22-06-11 | 16:32

Aren't we all?

Koud flesje Alfa | 22-06-11 | 16:31

Verstandige jongen, die Kustaw.

skinner | 22-06-11 | 16:31

03:26 uur. Dan staan dus ook de stukkies van van Jole een paar uur in de wachtrij.

CoffeePatch | 22-06-11 | 16:31

Doet Kustaw ook aan fumigeren?

Ik heb nog wat moslims in de kelder die niet weg willen.

Art Vandelay Ultor | 22-06-11 | 16:31

ik dacht dat hij juist niet van half-om-half gehakt hield, achterbakse..

ZeeKomKommer | 22-06-11 | 16:31

Nou,ik moet ze ook niet.

fleurtje | 22-06-11 | 16:30

@hollandwar | 22-06-11 | 16:26 | + 0 -
Studie journalistiek bij Inholland natuurlijk.

Kaas de Vies | 22-06-11 | 16:28

Een journalist heeft steevast een ingewikkeld kapsel, moeilijke bril, een oversized colbert en een gekunstelde contemplerende blik.

Bessems voldoet hier duidelijk niet aan. Ik had ´m direct doorgehad. De vlerk.

Pa Cartwright | 22-06-11 | 16:27

WahahahaHahaha, waar halen jullie het toch vandaan ????

hollandwar | 22-06-11 | 16:26

De omschrijving op Joop was mij ook al opgevallen.
't is dat niemand die site werkelijk serieus neemt want anders hadden ze allang al tig veroordelingen voor smaad en laster aan de broek hangen.

sitzkrieg | 22-06-11 | 16:24

Dat zijn wij ook...

MichieldeMuiter | 22-06-11 | 16:24

Is karaktermoord al strafbaar?

rara | 22-06-11 | 16:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken