
Vrijheid, gelijkwaardigheid, verdraagzaamheid en solidariteit zijn waarden die vanouds de Nederlandse samenleving hebben geschraagd schreef Piet Hein Donner afgelopen week in zijn
Integratienota. Daarna verklaarde hij de multiculturele samenleving als mislukt. Het zou eens tijd worden; Pin riep dit jaren terug al, de Duitsers, Britten en Fransen zagen al eerder het licht. Zo schokkend is de inhoud van de nota niet, en het is al helemaal geen historische vergissing zoals de PvdA u wilt doen geloven. Plus: Antilliaanse meisjes zijn slimmer dan Nederlandse meisjes. Twee elementen uit het stuk van Donner vallen op: criminaliteit en onderwijs. De
cijfers in de Integratienota van Donner op dat eerste gebied zijn verontrustend. In Nederland werd in 2008 1,5 procent van de bevolking van 12 jaar en ouder verdacht van een misdrijf. Onder Nederlanders van niet-westerse herkomst lag dit aandeel op 4,3 procent. In Rotterdam kwam niet minder dan 54,7 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond ten minste een keer met de politie in aanraking. Voor Antilliaanse en Surinaamse Nederlanders was dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse jongemannen 36 procent. Autochtone jongens kwamen op een percentage van 18,4 procent.
Maar het is niet allemaal kommer en kwel, er zijn namelijk een boel allochtonen die het wél goed doen. Zo gaan Chinezen vaker naar havo/vwo dan Nederlandse kinderen. En Antilliaanse meisjes zijn slimmer dan Nederlandse meisjes. Tachtig procent van hen stroomt door naar het hoger onderwijs, van de Nederlandse meisjes doet een schamele 61 procent dat. Het zal ongetwijfeld heel erg D66 klinken maar misschien is het een idee dat al die allochtone jongelui gewoon naar school gaan, hun huiswerk maken en een vak leren.
Want het meest zichtbare probleem voor de eenvoudige kiezer blijft namelijk het Marokkaans scooterschorem dat in vele Haagse, Utrechtse en Amsterdamse wijken nog steeds de dienst uitmaakt in de straten. Ook van de PVV hebben we op dat vlak weinig te verwachten. Volgens VVD-Veiligheidsminister Ivo Opstelten deze week moet er dit jaar nog 125 man Dierenpolitie de straat op, uiteindelijk worden dat er 500. Het is een grove schande. Animal Cops mijn grote witte behind, pak het tuig aan!
Kern van Donners voorstel is dat immigranten verantwoordelijk zijn voor hun eigen inburgering en dat ook zelf moeten betalen. Wie niet leuk meedoet kan weg. Grootste winstpunt is dat veel Marokkaanse en Turkse organisaties hun subsidie zullen verliezen. Jammer voor de Raja Felgatas (
Nummer 64) van dit land, die zullen nu toch een echte baan moeten vinden. Eindelijk is het pamperen voorbij. De PvdA noemt het echter een historische vergissing. Dat is een kletsverhaal van de bovenste plank. Want het enige wat Donner tegen de immigranten zegt is: ga hard werken, niet zeiken en gewoon je best doen.
Geef mij maar GroenLinks Kamerlid Tofik Dibi die deze week meldde óók voor het afschaffen van het doelgroepbeleid te zijn. Ook al plaatste Dibi een rake kanttekening: door de bezuinigingen is er onvoldoende geld voor onderwijs en arbeidshervorming. Jaren terug zei de toch somtijds toch ietwat malle Hilbrand Nawijn als LPF-integratieminister tegen mij: We moeten af van het onderscheid tussen allochtonen en autochtonen. Iedereen met een Nederlands paspoort is een Nederlander. Thats it. En dat waren mooie woorden van de LPFer. Misschien dat het nu eindelijk zo ver is. De multiculturele samenleving is dood.
Leve de Nederlandse samenleving.
Reaguursels
Inloggen@jeanmondo
(de meeste mensen die zich als 'echte Hollanders' typeren vind ik ronduit vervelend.)
Net zo vervelend als diegene die zichzelf een echte Fransman, Schot, Turk of wat dan ook noemt? (LOL).
De Duitsers hebben inderdaad ingezien dat de multiculti samenleving mislukt is. Al ruim 80 jaar geleden. ROFLOL
Het zou beter zijn als er gewoon eens voor een eerlijke samenleving wordt gepleit ipv een 'Nederlandse' samenleving waar een vieze spruitjeslucht omheen hangt.
Het doelgroepenbeleid slaat nergens op, maar ik identificeer me met wie ik wil, en dat zijn voornamelijk mijn directe vrienden en familie, waaronder zich zowel allochtonen als autochtonen bevinden.
Sterker nog, de meeste mensen die zich als 'echte Hollanders' typeren vind ik ronduit vervelend.
Zelfs allochtonen juichen deze ommezwaai toe:
'Allochtonen hoeven zich dan ook geen zorgen te maken; in de praktijk verandert er niet zoveel. We kunnen gewoon onszelf blijven. Ga vooral door met studeren, werken, gezinnetje opbouwen of help je zelf de vernieling in door rond te zwerven, rond te hangen of rond te stelen. Het enige wat verandert, is dat de overheid je niet meer specifiek als allochtoon gaat behandelen (zou het eindelijk?) en je ook niet meer gaat helpen.'
www.wijblijvenhier.nl/?p=5936
@Akky | 20-06-11 | 00:52 |
.
Maak van die 55% af staan maar gerust 80% in totaal.
Zodra je van die 45% wil gaan genieten moet je nl. nog 1000 soorten belasting betalen.
Dus van elke euro heb je netto 20ct te besteden.
Das NL.
Ondertussen krijgen mensen die hier niks te zoeken hebben alles gratis.
Eindelijk! heeft 10 jaar te lang geduurd. Neem een voorbeeld aan de amerikaanse samenleving, daar is iedereen trots amerikaan te zijn, zo zou het in nederland ook moeten zijn, weg doekjes, weg halal, weg op je tenen kopen rond moslims.
Dit land is beginnen te verotten toen de PVDA aan de macht kwan.
Ik herinner me nog goed toen de eerste "gastarbeiders" het land in kwamen... die deden hun werk goed en gaven geen problemen.
Tot de 1e generatie werd geboren... toen begon het gezeik.
Wat nu de hand ophoud is de 2e-3e generatie.... die hier geboren en getogen zijn en weigeren zich aan te passsen... terwijl ze nog nooit in hun vaderland zijn geweest.
Dit is al 20 jaar bekend, maar er word niks aan gedaan.
Nederland moet weer Nederland word en geen Nederigland wat het nu is... een land waar eigen volk zich de pleuris werkt en waarvan de werkenden ruim 55 procent moeten afstaan voor dat kutvolk of voor andere kostenposten zo als de EU.
O Jeeeh, dat gaat Panic Mode worden voor den Linkschen Kerk. Een heilige koe gaat ritueel geslacht worden.
What's next ??
.
De "maakbare maatschappij/economie" bestaat niet ??
.
De gelovigen gaat verteld worden dat er never en nooit een "Palestina" heeft bestaan ??
.
De overeenkomsten tussen Hun "extreem Links" en "extreem rechts" zijn dermate groot dat niet echt het onderscheid valt te maken, Laat staan dat ze zelf aan kunnen geven wat we nu eigenlijk moeten gaan verstaan onder "extreem rechts". "Extreem rechtse" socialisten moet elk willekeurig logisch denkend mensch toch wel een beetje erg absurd in de oren klinken.
Als er weer eens een demo is tegen "de globalisering" en de (Anti) - fascisten gaan op de vuist met de andere demonstranten die net als hun ook zijn tegen het "globalisme".
Waar gaat het dan nog om ?? Het alleenrecht om te "demonstreren"??
.
Dat een 0.23 % (op 100 % dus) Koolzuurgas emissie door Homo Sapiens echt een druppel in een 10 liter emmer is.
Het is echt onmogelijk het weer naar onze hand te zetten, geloof me.
Iedereen die beweert dat dit kan hoort in een gesloten inrichting.
.
Hetzelfde zal gaan gebeuren als bij de Jehova's.
Als de basis van hun geloof bedreigd wordt gaan ze zich steeds meer terugtrekken in hun veilige droomwereld en de grote boze wereld wordt weggehoond.
Het simpele feit dat een ieder mens een dertien overbodige onderdelen heeft die dus nu geen functie meer hebben is geen enkel bewijs dat er een evolutie bestaat.
Echt niet.
Waarom ze er dan wel zijn hoor je ze niet zeggen. Gaan weer door naar de volgende deur om hetzelfde verhaaltje af te steken in de hoop dat deze sukkel er wel geloof aan hecht.
Roddeltantes / intriganten en Psychopathische randdebielen doen hetzelfde
Net voor het eerst een filmpje gezien waarin een dier onverdoofd wordt geslacht.
Ik kan jullie vertellen dat mijn pvda-haat een nieuw level heeft bereikt.
Ik weet niet of iemand het door heeft hoor, maar wat Donner eigenlijk zegt, zij het onder de noemer van multicultifaal, is dit:
www.youtube.com/watch?v=Nun2mPYGo3E
Allememachies Bassie! Goed stuk wederom! +1
Goed, dat was de integratienota.
En nu in het verlengde daarvan dictatortje spelen en de burger knechten onder het mom van "verantwoord burgerschap".
@ Ivoren Toren 22:15":
Zeker weten.
De eerste slag is binnen voor de islamgarde.
En zo,n bikkelharde strijd hoefden ze daar niet voor te voeren.
Dat vraagt naar meer en ze hebben de smaak te pakken.
Het wachten op de stemmingen contra of pro - sharia invoeren in NL.
Of vrouwenbesnijdenis toestaan bij wet.
En zo gaat Sint Job en al zijn grachtengordelmaten langzaam maar zeker op keizers zonder kleren lijken.
@ The eimer | 19-06-11 | 21:36
Wat mij nog het meeste verbaast is dat de partijtop kennelijk iets anders verwacht had. Waarschijnlijk wordt er in de top een bikkelharde richtingenstrijd uitgevochten tussen de conservatieven en de multiculturelen, zoals we die eerder bij de VVD en het CDA gezien hebben. Het belooft wederom een spannende stijd te worden.
@ Ivoren Toren 20:$0:
Had je dan wat anders verwacht?
We hebben partijleden en partijtop.
De leden zijn islamieten en de top is Nederlanders.
De Nederlanders denken Nederlands dus voor en de islamieten denken volgens islamregels en zijn dus tegen.
Feit is dat Cohen absoluut niet meer weet wie het voor het zeggen heeft in de pvda.
Dat is nu duidelijk geworden met die ledenstemming.
Cohen is een stroman geworden van zijn eigen achterlijke islamietische achterban en niets meer of minder.
En die achterban heeft maling aan het ,,eerlijk
verdelen,, van de macht in die partij.
Zij maken daar de dienst uit.
Als Henk en Ingrid zich dan ook nog even willen aanpassen...
Niet alleen de multiculturele samenleving is dood. Ook de PvdA is al bijna overleden: "Ledenraad PvdA tegen slachtverbod" www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/06/...
@pdrdj
Mijn ouders hebben de oorlog meegemaakt. Dus bespaar me jou gelul over de oorlog.
Ik ben opgegroeid met Surinamers, Indo's en Antillianen dus bespaar me je gelul over een bomberjack met een vlaggetje. Heb ik nooit gedragen.
Mensen zoals jij moeten zaken leren onderscheiden.
@pdrdj
O ja, dus als ik spreek over wij Hollanders ben ik gelijk een drager van een bomberjack met een vlaggetje? En natuurlijk wordt gelijk de oorlog er weer bij gehaald.
Ik heb niets met extreem rechts. De meeste Hollanders hebben niets met extreem rechts maar worden wel meteen in deze hoek geplaatst als er commentaar is op de multi culturele samenleving of integratie.
-weggejorist-
@ horseless
Precies! Het Nederlandse beleid wordt o.a. ingegeven doordat we zogenaamd een naam hebben hoog te houden qua tolerantie e.d. Wat mij betreft mag NL zich wel eens wat minder aantrekken van wat buitenlanders van ons denken.
Pim zag het licht, niet Pin...... en dat de Britten en Fransen en Duitsers verder zijn dan wij, daar ben ik het niet mee eens..... juist in die landen is de politieke correctheid nog schering en inslag, al zijn er hier en daar wel barstjes in de gevel... zoals in duitsland waar sarrazin een knuppeltje in het duitse hoenderhok gegooid heeft. Noem dan Denemarken, en evt ook Zwitzerland, waar ze zich geen ruk aantrekken van wat het buitenland van hunnie vindt !!! Voor Denemarken zie Holger Danske, oftewel Ogier le danois..
@doenormaal! | 19-06-11 | 14:10 : Ja , ook wel genoemd een kreeftenmand situatie. Is een uitdrukking die ik ooit ergens gelezen heb.
Inderdaad zou het beste begonnen moeten worden met een soort interne emancipatie uit de eigen groep.
Want op deze manier blijven de mensen in hun (culturele) groep, en komen veel te weinig in aanraking met andersdenkenden.
Ook al wordt hun die mogelijkheid aan alle kanten geboden.
Blijkbaar vinden ze het prettiger in de eigen culturele groep, wat ook een volkomen natuurlijk biologisch en historisch gegeven is. (bijv. in US Chinatown, Little Italy, Hispanics, etc.)
@ doenormaal 18:04:
Allemaal de schuld van Wilders.
Eeuwenlang al.
Daarom is die islam ook eeuwenlang bezig de non-believers uit te roeien volgens hun bindende voorschriftenboek.
Toen was Wilders al bezig, kan je nagaan wat een aantal millenniums last ze van die vent hebben gehad.
Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Dat mocht ook wel eens gezegd.
WAKKER WORDEN!!
Onderzoek wijst uit dat 80% van de moskeeën de Jihad en geweld promoot. 51% van de moskeeën heeft gewelddadige teksten op haar website staan. MOSKEEËN ZIJN EEN NIET ONDERKEND GEVAAR. De Nederlandse overheid steekt haar kop weer eens in het zand door dergelijke tempels van haat, die een ernstige bedreiging vormen voor de Nederlandse samenleving, van binnen uit, niet als zodanig te erkennen en te herkennen.
www.youtube.com/watch?v=xrDLWKyg1YQ
Dit onderzoek heeft 100 willekeurige moskeeën onderzocht in de VS. Maar dit onderzoek mag als representatief worden gezien voor de rest van de wereld, dus ook voor Nederland.
"historische vergissing" ?? En wie was de eerste die tegen de massa immigratie protesteerde ? Juist. De oude Drees.
Jongens hou maar op:
www.rnw.nl/nederlands/article/multicul...
@ ricko- picko 17:16:
De status quo waar jij zo prat op gaat is weg, foetsie.
De enige status quo waar je je straks op kan gaan beroemen is dat je parasiet af bent.
Dat is op zich natuurlijk niks bijzonders.
Dat zijn wij namelijk al eeuwen lang.
De multi-culturele samenleving oftewel het geslaagde kosmopolitisme kan nog helemaal niet bestaan.De wereld is tenslotte verdeeld in landen met een eigen identiteit en het ENIGE land dat niet op zichzelf bestaat is Antarctica.Kortom ,laat die kosmopolitisten daar maar heen emigreren.Goh wat zullen ze gelukkig zijn,al bibberend van de kou.Nou ja er is hoop als de explosieve vulkaan Mount Arabus daar,eens het gehele gebied zal doen smelten.Grote gebieden in de wereld gaan dan onder water en zij niet.Toch nog een toekomst voor Cohen.
@pdrdj | 19-06-11 | 16:09 |
Ik ben zelf een allochtoon. Mijn moeder is geboren in een niet-Westers land, dus ik ben er tegen wil en dank zelf een. We hebben het verdomme niet over allochtonen an sich. Niet zo onnozel doen...
Nee, verhuizen naar Friesland of Zeeland zou niet goed zijn voor mijn geest... Ik persoonlijk zou knettergek worden als ik een of ander slaapdorp moest gaan wonen. Dat het in de stad drukker is, lijkt me logisch. Dat is altijd al zo geweest en voor sommige is dat juist aanlokkelijk. De hoeveelheid aan kanslozen in de stad, Amsterdam bijvoorbeeld, vanwege segregatie maken een stad onleefbaar. Dat Friesland en Zeeland dunbevolkt zijn, is natuurlijk niet zomaar... Of Amsterdam en randgemeentes of het buitenland.
@The eimer | 19-06-11 | 16:59
"Ja, die beroemde multicul is mooi gestrand op trekpop Maxima met: de Nederlander bestaat niet.
Nee, gvd, we zijn geesten in witte jurken die wel in staat zijn miljarden op te hoesten om aan te tonen dat achterlijke parasieten wel bestaan."
Ik vond dat eigenlijk juist wel complimenteus van Máxima. Wij hoeven hier ten minste niet aan een status quo te voldoen om geaccepteerd te worden. Individu, s.v.p.! Die mannetjes in witte jurken hebben juist de pech dat zij wél hun eigen stereotype zijn.
@ pdrdj | 19-06-11 | 16:09
Als er nou één ding was waar je in de jaren '90 niet over mocht praten dan was het wel allochtonen. We zijn nog maar net begonnen.
Ivoren Toren | 19-06-11 | 16:18 | + 1 -
Wat zijn allochtonen dan, volgens jouw???
@pdrdj
Waarom moeten wij Hollanders volgens jou de Randstad verlaten? Wij wonen hier al eeuwen, lang voordat de massa immigratie op gang kwam en het idee van de multi kul aan ons werd opgedrongen. En dan spreek je over het opgeven van huis en haard. Wij waren hier het eerste, wij zullen de laatste zijn. Altijd.
strikdewepstroper01 | 19-06-11 | 16:14 | + 1 -
leg me geen woorden in de mond knul, met je wij hollanders, dat zeg ik niet, lezen.... Al die mocro's, turko's, antillo's, dat zijn nederlanders met een nederlands paspoort, mogen van mij ook naar Friesland,Zeeland verhuizen, maar nogmaals, blijf allemaal maar lekker steken en schieten op mekaar in de Randstad, dat lost het probleem ook wel op.
Je hebt zeker ook zo'n jassie met een nederlands vlaggetje?? die onzin die jij nu uitkraamt, daar is 71 jaar geleden een oorlog mee begonnen. Geef anderen niet de schuld, kijk is naar jezelf.
@ strikdewepstroper 16:14:
Ja, die beroemde multicul is mooi gestrand op trekpop Maxima met: de Nederlander bestaat niet.
Nee, gvd, we zijn geesten in witte jurken die wel in staat zijn miljarden op te hoesten om aan te tonen dat achterlijke parasieten wel bestaan.
Het wicht had beter haar tong kunnen afbijten.
En trouwens, waar zijn nu die volkomen onafhankelijke rechters gebleven die Janmaat een boete van Fl. 7500,-gaven voor de woorden dat de multicul afgeschaft moest worden?
Niks nieuws hoor. Dit wist ik al jaren. Me opa zei het decennias gelden al en komt Piet Hein Donner erachter
@ pdrdj | 19-06-11 | 16:09
Als er nou één ding was waar je in de jaren '90 niet over mocht praten dan was het wel allochtonen. We zijn nog maar net begonnen.
@pdrdj
Waarom moeten wij Hollanders volgens jou de Randstad verlaten? Wij wonen hier al eeuwen, lang voordat de massa immigratie op gang kwam en het idee van de multi kul aan ons werd opgedrongen. En dan spreek je over het opgeven van huis en haard. Wij waren hier het eerste, wij zullen de laatste zijn. Altijd.
Nee, ik praat niet graag over leeghoofden... Ik kan zoeits niet afleiden uit slechts enkele regels. Dat u dat wel kunt is zeer knap maar geeft wel aan wat voor een sneu figuur u eigenlijk bent. Wat verstaat u
onder gespreid wonen? Met z'n allen naar het Oosten of Limburg. Dat is geen oplossing, maar vluchten.
Davidson | 19-06-11 | 15:12 | + 1 -
Dat gespreid wonen heeft niks met vluchten te maken, dat heeft met een stukje logica te maken. Er is ruimte en woningen zat in Zeeland en Friesland.Maar nee, alle schapies moeten weer zonnodig op een hopie gaan zitten en mekaar lekker irriteren.dat heb ik perssonlijk veranderd en met succes kan ik u melden,Dat kunt u ook!!De allochtonendiscussie is zo jaren 90. Stop er is mee.
@La Vie En Rose
Er is in elk geval een kentering dat we van het tegenstrijdige multi culturele denken afstappen in Nederland en West Europa. Dat proces is niet meer te stoppen.
strikdewepstroper01 | 19-06-11 | 14:10
Heb het van de week ook gelezen, maar nogmaals mijn complimenten.
strikdewepstroper01 | 19-06-11 | 15:56 |
Pim Fortuyn is de enige die sprak vanuit wat hij signaleerde. Hij woonde eerst aan de lange Hilleweg in Rotterdam Zuid en zag met eigen ogen wat er mis was en ging.
Verhagen en Donner doen hun uitspraken om partijpolitieke redenen--> verlies van de macht--> stemmen winnen.
Tja NV Europa. \
Verzin maar een andere list om de assimilatie van volksgroepen doorgang te laten hebben.
Ook dan vinden we wéér een tegenbericht uit om dit process tot stoppen te dwingen.
Avé.
Je merkt echt aan alles dat er in heel Europa iets heel groots aan het verschuiven is. Vanochtend in de kerk (ja, daar ga ik soms heen, kommaarkommaar) preekte de dominee over de vervolging van de christenen in het Midden-Oosten en China. Wie de PKN een beetje kent weet dat dat onderwerp tot nog maar zeer recent volkomen taboe was: je mocht de "xenofobie" en de "islamofobie" eens aanwakkeren. Maar ook bij de PKN gaan langzamerhand steeds meer ogen open. De marxistisch-multiculturele blinddoek gaat eindelijk af.
lauwebal | 19-06-11 | 15:36 | + 0 -
Je kunt ook niet van nationaliteit veranderen.
Ik ben in Indonesië geboren uit Nederlandse ouders en heb me nooit anders dan 100% Nederlander gevoeld.
Mijn zuster woont sinds de 70-er jaren in België.
Haar kinderen zijn in België geboren en getogen maar hebben zich ook nooit Belg gevoeld.
En dit zijn jongens die zich zonder problemen aan de vrijwel identieke Belgische cultuur hebben aangepast
-
Ga je met "Turkse/Marokkaanse Nederlanders" in discussie dan komt er ook altijd het moment dat ze zeggen "Maar wij Turken/Marokkanen ....."
Ik kan me geen enkel voorbeeld herinneren dan zo'n Turk of Marokkaan zei "Wij Nederlanders..."
@de nakketikker
Geenstijl is ook bijna dood? Alsof alle duizenden reaguurders alhier continue aanwezig moeten zijn. Dus die 400 reacties waar je over spreekt zeggen ook niets.
De roze motor moet blijven draaien. Dit is één van de middelen om bepaalde zaken bespreekbaar te houden.
@La Vie En Rose
Dat Donner na Verhagen heeft gezegd dat de multi cuturele samenleving is mislukt en dat we van dit idee moeten afstappen is al een grote stap voorwaarts. Na Duitsland en Frankrijk zijn we hier in de polder dus ook het licht gaan zien.
Tot Pim Fortuyn, 9-11, de moord op van Gogh en het pamflet van Paul Scheffer (Het multi cultureel drama)
heerste in Nederland nog een ijzeren politieke correctheid.
Criminelen met 1 paspoort moeten naar de gevangenis. Criminelen met 2 of meer paspoorten het NL paspoort innemen en uitzetten.
-
Is normale zaak in de rest van de wereld!
En nu?
Vast een voorschotje op Donners zwenking:
*Winstbejag-element verpakt in veiliger-verkeer-cadeaupapier kan komen te vervallen.
*Alle allo-loketten kunnen dicht
*Alle promocro-haatwebsites hebben opeens geen gratiez geld meer nodig
*Bejaardenluiers kunnen eindelijk worden afgeschaft
*Tofik dibi hoeft nooit meer opgefokt te doen
*Azarkhan ook niet; valt toch nix meer te halen
*pvdachterbaxheid kan zijn grootste wens nu werkelijkheid laten worden; zichzelf opheffen
*Cohen hoeft geen porum meer te trekken alsof-ie nodig moet peopen maar het er niet uit wil
*Eindelijk van die KUDTbuurtBBQ's af!
*NL gaat de voertaal weer worden; anders straatverbod
*Scooterbesnederlandertjes worden gewoon behandeld als criminelen en niet meer als bedreigde diersoort
*Geen slap gelul over erkenning van nog meer reli-feestdagen
*HEMA-wordt is ook gewoon halal
*Geen halal vreten meer voor bajesklanten
*Niet eerder op vakantie, ook als het thuisland tussen Tunesië en Spanje in ligt.
*Werkplicht, ook voor zwartwerkende groenteboeren, Beverwijxw Bazaarmedewerkers enz.
*Meer belastinginkomsten door minder zwartwerkers
*Algemene belastingverlaging voor harde werkers
*Geen fris geschilderde KUDTschotels meer
*Gewoon OV ID-plicht ook wanneer je een nog niet verboden boerkaa of niekaap draagt
*Geen toegestane eerwraak meer
*of vrouwenbesnijdenis (kwist niet eens dat hun vrouwen een LUL hadden.....)
*Neven en nichten alleen voor de oppas, niet meer beschikbaar om mee te trouwen
*Minder inteelt dus
*Nu ook dus: controle op eigen woningbezit in thuisland
*D66 heeft niet veel meer om over te zeikneuzen nu. Betere verdeling? Valt nix meer te verdelen!
*Misschien dat we onze eigen orkesten enzo nu wel kunnen behouden (groot deel van de 8 miljard allo-kosten komt te vervallen)
*Filedruk wordt minder; minder geld voor BMW's en Mercedessen vanwege loketsluitingen
*Rekeningrijden kan dus definitief van de baan
*Ik hoef binnenkort niet meer voor mijn bejaarde buurvrouw te pinnen omdat ze het zo eng vindt na te zijn overvallen.
*Thee-aandelen zullen kelderen. Ben ze net op tijd kwijt.
Zo, nu ff werken (wittig)
Wat maakt het uit waar je woont? Civiele omgang, enigzins fatsoenlijke bejegening en je aan de wet houden mag overal worden verondersteld!
@Moi2 | 19-06-11 | 15:33 : Ik vind verandering van nationaliteit ook absurd. Je krijgt er eentje met je geboorte, en wat mij betreft is die blijvend. Nationaliteit is wat anders dan een telefoonnummer.
Hölzenbein | 19-06-11 | 14:16 | + -2 -
Je hebt dus gewoon geen enkel argument.
lauwebal | 19-06-11 | 14:17 | + -1 -
Allicht, het is nu politiek correct om te praten over "Turkse Nederlander" of "Marokkaanse Nederlander"
-
Heb je overigens wel eens van een "Chinese Nederlander" of "Japanse Nederlander" gehoord ?
Ik niet, maar Chinezen/Japanners zijn in Nederland ook helemaal geen probleem.
Dus het is niet nodig die van positief discriminerende namen te voorzien
-
Dubbele nationaliteiten is behalve discriminerend naar echte Nederlanders met slechts één nationaliteit inderdaad absurd.
@Raad_maar_raak! | 19-06-11 | 15:26
Leg eens uit mien jong?
LOL dat er nog onnozelaars bestaan die blij zijn dat Dhr Donner tot de conclusie is gekomen dat de multiculturele samenleving mislukt is. Is dat zo? Hoe zit het bv dan met al die Surinaamse-, Antilliaanse-, Chinese-, Kaapverdiaanse- Turkse- en Marokkaanse mensen waarmee het goed toeven is, die keihard werken en zich ook kapot ergeren aan het ruim 30 jaar durende pamperbeleid? Of behoren die niet tot de multiculturele samenleving?
Benoemt Donner het probleem? Nee, deze gladjakker omzeilt het probleem Islam en hun fanatieke aanhangers die hier de gelegenheid kregen en krijgen, ook van het CDA, om hun stempel om onze maatschappij te drukken.
Is iedereen vergeten dat deze gladjakker een aantal jaren geleden heeft gezegd dat hij geen bezwaar tegen het invoeren van de Sharia zou hebben indien de Islam hier de grootste religie zou worden?
Heeft het CDA voorheen iets durven zeggen, laatstaan iets doen tegen de ongebreidelde instroom van kansloze- danwel kansarme immigranten uit Marokko en Turkije en uit andere landen die niet alleen een enorme belasting waren en zijn voor de Nederlandse maatschappij, maar ook voor al die mensen uit genoemde landen die het wel goed doen.
Het CDA zal nooit kritiek op de Islam en hun fanatieke volgers hebben, anders zagen ze aan de poten van hun eigen door de staat (dus door ons) gefinancierde instituten.
Zou er soms een verband zijn tussen deze uitspraak van Donner en het aantal zetels in de peilingen?
Is Donner zich aan het indekken voor het geval dat de PVV de boel laat ontploffen indien er wederom een paar miljard naar Griekenland gaan?
We zullen zien. Ik vertrouw deze minister, afkomstig uit een palingen in een emmer snot partij, voor geen cent.
Gelukkig kan je dierenpolitie ook voor zoogdieren gebruiken mensen dus.
@de nakketikker | 19-06-11 | 15:24
U faalt harder dan kabbelend kontwater
Geenstijl is ook bijna dood! Zelf een topic over de multiculti (toch altijd een van de stokpaardjes) komt nog amper boven de 400 reacties uit. Van die 400 zijn de meeste reacties ook nog geplaatst door de zelfde personen die hun riedeltje keer op keer herhalen. Waardoor er dus hooguit 200 mensen hun hersenspinsels op het roze webplokje plaatsen. Kansloos dus! Had altijd de ijdele hoop dat er met zoveel mensen (vaak naar eigen zeggen)met een zeer hoog IQ ooit iets zinnigs uit zou komen. Helaas, niets is minder waar gebleken. Ik zeggen opdoeken dat roze gedrocht!
@pdrdj | 19-06-11 | 14:57
Nee, ik praat niet graag over leeghoofden... Ik kan zoeits niet afleiden uit slechts enkele regels. Dat u dat wel kunt is zeer knap maar geeft wel aan wat voor een sneu figuur u eigenlijk bent. Wat verstaat u
onder gespreid wonen? Met z'n allen naar het Oosten of Limburg. Dat is geen oplossing, maar vluchten.
pdrdj | 19-06-11 | 14:44
Lutser!
Davidson | 19-06-11 | 14:51 | + 0 -
en u noemt zichzelf geen leeghoofd?
@pdrdj
O dus je woont in een gehucht? Dan is Randstad Eurabië natuurlijk ver weg van je bed.
strikdewepstroper01 | 19-06-11 | 14:52 | + 0 -
Ik was er vorige week nog, ik mijdt plekken waar teveel mensen wonen, dus kerel als jij dat nou ook deed en met jou nog een miljoen of 2 en lekker gespreid gaan wonen, werd het hier een stuk gezelliger!
@pdrdj
O dus je woont in een gehucht? Dan is Randstad Eurabië natuurlijk ver weg van je bed.
pdrdj | 19-06-11 | 14:44
Lutser!
@pdrdj
Of wij hier leeghoofden zijn? Of pdrdj ben jij zelf een Fin? Of jij hebt nog een politieke correctheid anno 1985 en wil je de problematiek niet zien? Of je bent blind of slechtziend? Of je woont in een dorp ver weg van de Randstad en heb je geen weet waar we het hier over hebben.
strikdewepstroper01 | 19-06-11 | 14:23 | + 0 -
wat is een Fin? das toch een land? ik houdt wel van finnen, ze kunnen hard racen, Raikkonen, Hakinnen,rosberg enz.. mooi land ook. Wie is we hier? Ow, is dat het rechtse groepje onder aanvoering van die kwaliteitskrant die vooral roept en verder met angst en beven achter het toetsenbord blijft plakken?
Ik woon niet eens in een dorp, een gehucht is het eerder. Lekker rustig ook, het komt niet door marrokanen of wie dan ook. Het komt doordat mensen als schapen op een hoop gaan zitten en dan gaan ze zich lekker aan mekaar irriteren. Daar ligt het probleem. Ruimte zat in Nederland alleen niet in de randstad.
NO MORE TEA FOR ME! | 19-06-11 | 13:55 |
Ik klets geen onzin. Ik haal deze tekst uit exact het zelfde document. Je kunt mij hooguit verwijten dat ik hele teksten lees en niet enkel spraakmakende koppen. Natuurlijk is er veel mis in onze samenleving, ik vind het alleen van een heel laag niveau om enkel stukjes te quoten die je wel aan staan en dat wat je niet aanstaat negeert. Zoiets heet riooljournalistiek. Of ik mij wel of niet kan vinden in deze tekst is niet eens van belang in deze. Het feit dat jij nuance ziet als een aanval op jouw ideologie zegt meer over de inhoud van jouw ideologie dan dat het iets zegt over mijn bijdrage in deze.
"de eenvoudige kiezer" LOL
?
@pdrdj
Of wij hier leeghoofden zijn? Of pdrdj ben jij zelf een Fin? Of jij hebt nog een politieke correctheid anno 1985 en wil je de problematiek niet zien? Of je bent blind of slechtziend? Of je woont in een dorp ver weg van de Randstad en heb je geen weet waar we het hier over hebben.
Het probleem is niet het individu, maar de aantallen. De grote aantallen zijn de oorzaak van alle ellende.
1. Nederland is overbevolkt, mede door de enorme aantallen immigranten. Als Nederland zich had beperkt tot het VN-vluchtelingen verdrag dan hadden we hier slechts een handjevol.
2. De grote aantallen zorgen er voor dat ze zich niet aan passen. Een enkele allochtoon hier en daar tussen de Nederlanders zal zich automatisch aanpassen.
@pdrdj | 19-06-11 | 14:04
Lieden die niet verder komen dan comments zoals die van jou hebben een compleet gebrek aan visie en realiteit.
Je moet blind zijn als je, na vele aantoonbare onderzoeken en feiten, nog steeds de Marokkanen problematiek wil afdoen als 'over 1 kam scherend kansloos.... van je'
Dan begrijp je het simpelweg niet.
lion@night | 19-06-11 | 14:09 | + 0 -
de marrokanenproblematiek???wtf?? leg is uit, is dat hetzelfde als de kampersproblematiek, babyboomersproblematiek?, kort gezegd, heb je een spiegel, kijk erin en wat denk je dan? ben ik een ongelooflijke lul of doe ik alles goed, plezier ik mijn medemens, lach ik nog elke dag, werk ik goed samen, functioneer ik goed enz enz... of wordt dit te moeilijk voor de talloze leeghoofden die hier reaguurderen..
Het zou fijn zijn om al deze mooie voornemens terug te herkennen op scholen en in rechtbanken, om maar wat te noemen.
.
Aanpak jodenhaat van moslims
.
Serieus te nemen vergelding voor etterig gedrag. Bijvoorbeeld ook dat veelvuldig jatten door oh oh cherso schorem. Aanpakken die handel, hard en ook ogenblikkelijk. Hoezo uitstel?
.
Pas dan geloof ik het.
@Hölzenbein | 19-06-11 | 14:12
Dus blijven die stellen dus kinderloos.
Is een van de redenen dat er in dit land veel meer alloch- dan autochtone kinderen worden geboren.
Met een uitkering en hoersoepsidie heb je er immers iets meer tijd voor.
Nogmaals, we moeten naar het Amerikaanse model toe. Paul Scheffer heeft dat prachtig uitgelegd in zijn boek Het land van aankomst.
@Moi2 | 19-06-11 | 14:13 : Niet alleen links. Ook rechts maakt gebruik van dergelijke newspeak. De term "Turkse/Marokkaanse Nederlander" is tegenstrijdig van zichzelf en toont ook de absurditeit van dubbele nationaliteiten aan. Je bent in een land geboren, en wat mij betreft is die nationaliteit onveranderlijk.
@Moi2 | 19-06-11 | 14:13
U spreekt nog steeds onzin, maar laat maar.
Hölzenbein | 19-06-11 | 13:21 | + -4 -
Als jij nu eerst eens leest en begrijpt wat ik schreef.
Ik heb het helemaal niet over gastarbeiders
Die Gastarbeiders waren maar een paar jaar hierheen gehaald en zijn voor een het grootste gedeelte ook weer weg.
De echte problemen worden veroorzaakt door de parasieten die hier in de jaren 80 en 90 zijn binnengekomen.
En door Links (met grootste partij PvdA) tot het absurde positief gediscrimineerd worden.
-
Mijn post gaat over de absurde naam "Turkse/Marokkaanse Nederlander". Zoiets bestaat helemaal niet.
Het is een verzinsel van het pro-multiculti clubje om vooral niet te hoeven toe te geven dat deze mensen zich weliswaar uitsluitend Turk of Marokkaan voelen maar wel een Nederlands paspoort hebben i.v.m. de uitgebreide sociale voorzieningen die zo'n paspoort met zich mee brengt.
Deze absurde naam is door Links verzonnen om te verdoezelen dat er geen sprake is van enige integratie.
@Slipsnifter | 19-06-11 | 14:07
Daar kiezen die stellen zelf voor. Wanneer beginnen ze dan wel aan kinderen? Als de hut afbetaald is, dan is het te laat. Wat werken aangaat ben ik ook gewoon oudwetsch, ik werk graag.
@space communist | 19-06-11 | 14:03 : Maar die kopvodden zijn prima? Niet-westerse geloven horen hier ook niet. Wil je die wel in het openbaar uiten, dan zijn er elders landen genoeg waar dat kan.
@Bisschop Gijsen | 19-06-11 | 13:01
Mooie vergelijking, die emmer met krabben. En juist omdat de moslim gemeenschap zulke gemene scharen heeft en iedereen uit de gemeenschap die zich graag wil onttrekken aan de achterlijkheid, knipt en scheert, moet de overheid zorgen dat de scharen worden afgeknipt of zoiets... Daarmee bedoel ik te zeggen: moslim ouders die de ontwikkeling en integratie van hun kinderen belemmeren en zelf niet integreren, korten op hun uitkering bijvoorbeeld.
Voor de reaguurders die mijn opsomming van de Nederlandse cultuur eerder deze week hebben gemist.
Voor politiek correcte idioten die beweren dat Nederland geen eigen cultuur heeft, even deze samenvatting.
Als er reaguurders zijn die nog een idee hebben, dan lees ik dat graag.
De Nederlandse taal, de Limburgse taal, de Friese taal, streek en dorpsgebonden dialecten, gebruiken, gezegden en uitdrukkingen, het koningshuis en andere adel, voetbal en het Nederlands elftal, universiteiten, studentenverenigingen, verenigingsleven, de invloeden van de Christelijke cultuur, kerken, kloosters, de visserij, klederdracht, het boerenbedrijf, de koopvaardij, de scheepswerven, de scheepsvaart, de binnenvaart, de krijgsmacht (Het Korps Mariniers, Neerlands oudste onderdeel opgericht in 1665), Nederlandse literatuur, de Nederlandse film, Dutch design, Nederlandse uitvindingen, innovatie en techniek, eeuwen strijd tegen het water, watermanagement, dijken, de deltawerken, de baggeraars, de Rotterdamse haven, het Westland, de kassen en tuinders, paleizen, kastelen, de mijnen, Philips, Calvé, Albert Heijn, DAF, Donkervoort, KLM en Schiphol, Fokker,de uiver, kaas, stroopwafels, klompen, de gulden, Heineken en ander Hollands bier, jenever, haring en vlaggetjesdag, Panorama Mesdag, het bruin café en de kastelein, elfstedentocht en het schaatsen, watersport, skutjezielen in Fryslan, de ruiterij, carnaval in Limburg en Brabant, Sinterklaas en zwarte piet, Kerstfeest, nieuwjaarsduik, Schutterij en schuttersfeesten, Leiden ontzet, karbietschieten, het paasvuur, het vreugdevuur, de meiboom, Madurodam, Spinoza, Erasmus, Hugo de Groot, Multatuli, Jan Steen, Rembrandt van Rijn, Vincent van Gogh, Piet Mondriaan, molens, Delfts blauw,tulpen, grachten, Amsterdam, Nederwiet, Nederpop, tolerantie, palingsound, de smartlap, het draaiorgel, fietscultuur, het poldermodel, gedoogcultuur, het gilde, Hollandse ambacht, Schoonhoven zilverstad, de stadsdichter, de stadsfotograaf, de nachtburgemeester, de jagerij, de strandjutterij, de stroperij, de boswachterij, de koddebeier, heidefeesten, de dijkgraaf, het fanfare.
@pdrdj | 19-06-11 | 14:04
Lieden die niet verder komen dan comments zoals die van jou hebben een compleet gebrek aan visie en realiteit.
Je moet blind zijn als je, na vele aantoonbare onderzoeken en feiten, nog steeds de Marokkanen problematiek wil afdoen als 'over 1 kam scherend kansloos.... van je'
Dan begrijp je het simpelweg niet.
Dat nu juist de PvdA roept dat dit een historische vergissing is mag zowel komisch als diep triest genoemd worden. Bij uitstek de club die je niet beoordeeld en/of waardeerd op grond van je persoon, maar je afkomst. Als Roemeen wordt je wel eens voor Marokkaan aangezien. Bij de laatste verkiezingen werd ik door zo'n propagandameisje in het Arabisch aangesproken. Heb aangegeven homo te zijn, en zeer beslist niet op een partij te zullen stemmen die de poort openzet voor een intolerante stroom conservatieve fundamentalisten.
Typerend voor die club; vanaf de jaren zeventig waren het met name linkse types die in de media religie zo hard mogelijk tegen religie schopten. Terecht, religie is voor mensen die niet logisch nadenken. Maar toen kwam de islam, hoor je nooit iets over bij de VARA.
Dat is kennelijk een culturele verrijking. In Amsterdam werd zelfs de scheiding tussen kerk en staat lachend opgeheven. In mijn optiek de bijl aan de wortel van wat Nederland zo liberaal en tolerant maakt(e).
Hetzelfde met de achtergrond van mensen. Waarom in godsnaam beleid afstemmen op afkomst? Waarom is een Turkse dief anders dan een of andere tokkie uit Rijswijk? Is het niet tegenstrijdig om enerzijds te spreken van culturele verdieping, terwijl islamitische meisjes met subsidie de emancipatie in geholpen moeten worden?
Donner heeft groot gelijk, Nederland moet weer Nederland worden. Helaas is hij 15 jaar te laat.
@pdrdj | 19-06-11 | 14:04
Waar blijft dat genuanceerde, intellectuele stukje van u? Of heeft u vooral weldenkende praatjes?
In feite is wat Donner nu zegt niets anders dan wat in de VS al vanaf de eerste dag de praktijk was. En ik juich dat toe. Zelf verantwoordelijk voor je succes zijn en een Amerikaan willen worden hoeft niet ten koste van je eigen culturele identiteit te gaan. In de States is vrijwel iedereen trots op hun vermeende Europese afkomst, houden ze sommige tradities ook in stand maar zijn ze voor alles eerst Amerikaan. Ik denk dat we dat hier ook moeten zien te bewerkstelligen. Er moet een sfeer komen waar allochtonen Nederlanders willen worden, maar ook hun eigen achtergrond mogen koesteren. En waaorm ook niet ? In de States alten miljoenen mensen zien dat zoiets heel goed kan. Ik ken persoonlijk genoeg Yanks die exact zo zijn. Donner begrijpt dat ook niet helemaal ben ik bang. Want we gaan nu van de ene extreme situatie naar de andere. Eerst moest het helemaal multiculti, nu weer helemaal niet. Beide zijn fout. In de VS doen ze het beter.
@Hölzenbein | 19-06-11 | 13:57
Wat daar onnederlandsch aan?
Ik ken talloze werkende stellen die niet aan kinderen kunnen beginnen omdat ze beiden fulltime moeten werken om de hypotheek van hun meer dan 2,5 euroton kostende arbeiderswoning te kunnen betalen.
Ja, ik zie werken nog als typisch "Nederlands", ik ben ouderwetch.
@Parel van het Zuiden | 19-06-11 | 13:57 |
Het minnetje moet je als laatste stuiptrekking van een multiculturalist zien
@DANNY3960 | 19-06-11 | 14:02 | + 0 -
U vindt dat het allemaal achteraf goed is gekomen?
Ok.
lion@night | 19-06-11 | 12:33 | + 9 -wat een kortzichtig, over 1 kam scherend kansloos,leeghooftig dom verhaal van je, net als 80% van de reacties hier, prutkutjes...
De islamitische cultuur zal altijd aanwezig zijn in NL zolang de grondrechten zoals die nu zijn ongewijzigd blijven. En maar goed ook. Intergratie betekent voor mij niets meer dan de taal leren en werken (dus ook belasting betalen). Meer mag niet verplicht worden want dat zou in strijd zijn met de mensenrechten. Gelukkig maar, want wat zou het doodsaai zijn als we allemaal dezelfde normen en waarden zouden hebben. Als normen en waarden maar niet op elkaar worden opgedrongen, vind ik het best.
"In Rotterdam kwam niet minder dan 54,7 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond ten minste een keer met de politie in aanraking."
Nou dat is mij als witkind ook overkomen hoor en zelfs meerdere keren. Diverse keren werd ik door de wijkagent op kantoor vermanend toegesproken wegens belletje trekken, een paar keer voor het vissen zonder vergunning en het illegaal bouwen van hutten..... en dat allemaal vóór m'n 14e levensjaar.
Dat het achteraf nog allemaal is goedgekomen mag een wonder heten.
Che_cuevara | 19-06-11 | 13:58 Ik zie er wel eentje net onder mij staan, zelfde tijdstip dus daar valt niks over te klagen.
@MoGeust | 19-06-11 | 12:32
Job Cohen, ben jij het?
@zeg maar jansen | 19-06-11 | 13:54
Lamp kapot?
Hij stond er echt al.
Misschien was die quickscan iets té quick. :)
@Slipsnifter | 19-06-11 | 13:48
Wat is er onnederlandsch aan kindertjes maken?
@Tutanchamon | 19-06-11 | 13:49
Mooi verwoord.
Zo is het precies, eerst het probleem durven benoemen.
En dan kan er naar oplossingen gezocht worden.
+1
Het wordt volgens mij eens tijd voor een excuus vanuit de multiculturalisten -hoek voor het jarenlang belasteren, beschimpen, bedreigen, belachelijk maken, ja demoniseren van iedereen die dit onder de aandacht wilde brengen. Gelijkheidsdenken betekent niet dat je gelijk hebt!
@Kaas de Vies | 19-06-11 | 13:54
No problem. U bent niet de enige. Mensen lezen het verhaal niet terug naar de oorsprong.
@as-saboer | 19-06-11 | 13:42
.
Je kletst grote onzin.
Er zijn absoluut geen vorderingen qua integratie.
Marokkanen en Turken van de derde generatie spreken veelal nog steeds geen verstaanbaar Nederlands.
Voegen zich ook niet in de Nederlandse maatschappij maar blijven hangen in hun eigen beperkte 100% moslim kring.
Verachten NL en zijn inwoners.
Over 100 jaar zijn ze nog steeds niet ingeburgerd.
Dit ondanks de 200miljard !!!! die het de werkende NLer reeds heeft gekost.
Nogmaals, er is geen multiculturele samenleving.
Alleen een tiental parallelle samenlevingen die volledig langs elkaar leven, zorgen voor getto's, en dat allemaal betaalt door de werkende NLer..
.
Zak dus maar snel ergens in een moeras met je populisme.
Misselijke shit.
@Hölzenbein | 19-06-11 | 13:52 | + 0 -
Dat heb ik dan gemist, excuus.
@starry | 19-06-11 | 13:01
Die mening kon alleen aan de keukentafel en kantinetafel worden verkondigd. Verkondigde je die mening iets luider, dan heette het discriminatie.
Che_cuevara | 19-06-11 | 13:36 Dubbel houdt beter.
Een quickscan bracht hem niet aan het licht.
Mooi!........ Hier hebben we het toch uiteindelijk allemaal voor gedaan....
@Kaas de Vies | 19-06-11 | 13:47
Ik reageerde alleen op de onzinvertel van een andere reaguurder. Waarom reageert u op mijn uitspraak en niet op de uitspraak van DIE reaguurder? Met andere woorden zeur mij niet aan de kop, maar klop aan bij diegene die onzin vertelde.
@as-saboer | 19-06-11 | 13:42
Multiculti heeft maatschappelijk gezien nergens succesvol bestaan, alleen was het een welig tierende ideologie in het politiek-correcte Westen. En een ideologie kan je gelukkig wel doodverklaren.
Mijn koekjes zijn op maar gelukkig heb ik nog koffie, even halen dan lees ik weer verder.
@Tutanchamon | 19-06-11 | 13:49 | + 0 -
Nee dit was specifiek voor Hölzenbein die de discussie naar de schuldvraag wil toesturen, ik wil liever op de oplossing richten.
@zeefert | 19-06-11 | 13:44
En dat allemaal met rechtse regeringen. Ongelofelijk
@klaas de vries en anderen die meteen een oplossing vragen: een probleem oplossen, begint met: het te benoemen. Dat benoemen mocht nooit; dan resulteerde het meest voorzichtige kritische geluid al bij voorbaat in: "incidenten", "haat", "generaliseren", "racisme", "xenofobie" etc. Het lijkt erop dat 80% van de Nederlanders nu pas ziet dat de huidige multiculturele samenleving (die slechts een woord was, geen werkelijkheid) niet echt een aanwinst is. Dus nu - 20 jaar te laat- kunnen we pas na gaan denken over de oplossingen. Even rustig aan dus want bij links Nederland begint nu het kwartje pas te vallen, wellicht omdat de negatieve gevolgen hen nu ook letterlijk raken. Daarbij......... een probleem dat zo groot is gegroeid in al die jaren en dat helemaal in de samenleving verankert zit, los je niet "even" of "simpel" op. Maar misschien is een beginnetje gemaakt door e.e.a. te onderkennen. Let's see.
@NO MORE TEA FOR ME! | 19-06-11 | 13:19:
Het eerste wat ze doen als ze het land binnenkomen is kindertjes maken, dat wordt ze geadviseerd door hun begeleiders/coaches/psychologen etc.
Als ze eenmaal kinderen hebben is het al bijna onmogelijk om ze ooit nog uit te zetten, ongeacht hun verleden.
Want ja... die kinderen zijn hier geboren en zijn dus nederlander, die kun je natuurlijk niet naar een voor hun volledig onbekend land sturen.
Vervolgens is het een kwestie van rekken, rekken en rekken.
Talloze procedures aanspannen tegen je eventuele "uitzetting" hierbij worden ze geholpen door een heel arsenaal aan "welzijnswerkers".
Resultaat is uiteindelijk dat er praktisch niemand wordt uitgezet.
Gefeliciteerd en hoera! Terug naar het mooie Nederland van de jaren 70 en 80. Voor 1989 had nog nooit iemand van de multi culturele samenleving gehoord. Met de opkomst van de massa immigratie zo'n 20 jaar geleden werd Nederland opeens multi kul. Dat Nederland altijd multi cultureel was is een grote politieke leugen. Nederland was doorgaans altijd mono cultureel totdat dit geldverslindende experiment aan ons werd opgedrongen.
Nu nog de grenzen sluiten, zodat Nederland niet nog voller wordt. Helaas is wat lastiger, gezien de hordes zgn. "verwesterde" meisjes die aan de poorten staan te dringen.
@Hölzenbein | 19-06-11 | 13:38 | + -1 -
Het is wel relevant, maar als je elke keer weer opnieuw van vooraf aan moet beginnen kom je nooit verder.
Of moet het kinderwetje van "van Houten" ook nog aangehaald worden?
Altijd grappig: als Antillianen beter scoren in de statistieken, zijn ze dus 'slimmer'. Maar als ze slechter scoren, zijn ze niet dommer, maar ligt het aan discriminatie, de opvoeding of sociale factoren (vraag maar aan John Leerdam). Welkom in politiek-correct Nederland.
Overigens kan het hogere percentage Antilliaanse meisjes dat naar het HBO gaat, te maken hebben dat er veel meer geld in het onderwijs en de 'empowerment' van die groep wordt gepompt. En die subsidieslurpers moeten natuurlijk ook wel resultaten laten zien, dus de meisjes worden zo'n beetje het HBO ingesleept.
capibara.hro.nl/eCache/DEF/1/35/091.ht...
@Bas Paternotte | 19-06-11 | 13:30
Verstaat men onder dat instromen van het MBO naar het HBO? Want dan is dat het antwoord op de vraag.
@Hölzenbein | 19-06-11 | 13:38
Moet je het hele verhaal vertellen.
De VVD heeft "arbeidsmigranten" naar hier gehaald.
Het is nooit hun bedoeling geweest om die hier te laten blijven.
De PvdA heeft ze hier wel laten blijven.
En als je niet stemt, moet je ook niet zeuren over een kabinet.
@zeefert | 19-06-11 | 13:44
Erger nog: dat ze kapotgepamperd werden. Zowel voor hunzelf als voor ons.
as-saboer | 19-06-11 | 13:42 |
De hoop op een redelijk functionerende Multiculti-samenleving daarentegen is allengs vervlogen.
Vervang link nr 64 even.
Het moet zijn:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/...
Er zat nog een '<br/>' in de url verwerkt.
@Bas Paternotte | 19-06-11 | 13:30
''Surinaams-
Nederlandse en Antilliaans-Nederlandse meisjes stromen zelfs vaker dan gemiddeld in het hoger
onderwijs in dan autochtone meisjes (resp. 65%, 80% en 61%). Het stijgende onderwijsniveau
van niet-westerse migranten vertaalt zich in hogere beroepsniveaus waarop niet-westerse migranten
werkzaam zijn. Dit is vooral zichtbaar onder de tweede generatie. Ook het zelfstandig ondernemerschap
is sterk toegenomen, waarbij de spreiding van migrantenondernemers over verschillende
branches steeds groter wordt.''
En dus? wat moet je met zulke cijfers als de praktijk iets heel anders laat zien.
Rechts zorgde er voor dat ze hier kwamen, links dat ze hier bleven.
@zum kotzen | 19-06-11 | 13:25
Kijk even naar wat Bas Paternotte | 19-06-11 | 13:30 | zegt en lees het even.
Praat daarna maar eens verder.
"Integratie is een proces van de lange termijn, waarbij hardnekkige problemen en positieve ontwikkelingen
hand in hand gaan. Dat blijkt uit de cijfers en statistieken. Ondanks een ongunstige uitgangspositie
en de voortdurende problemen op het gebied van de criminaliteit, geldt voor andere
terreinen dat vervolggeneraties het beter doen dan hun ouders of grootouders. Zo is er de laatste
jaren sprake van een enorme inhaalslag door jongeren van de tweede generatie op het terrein van
onderwijs."
-
Staat op pagina 4. Populisme heet dat, sensatie stukjes knippen en plakken. Ook wel Telegraaf-journalistiek genoemd. Ook is het zo dat een "multi-culti samenleving" niet dood kan zijn. Het is er, of het is er niet. Een gegeven kan niet dood zijn.
@Kaas de Vies | 19-06-11 | 13:30
@Che_cuevara | 19-06-11 | 13:31
Oh, dus nou opeens is het niet meer relevant. Eerst is het PvdA zus en PvdA zo en dan de keutel intrekken. Ik stem niets, dus ook niet op de PvdA, maar kan er alleen niet goed tegen als lui onzin vertellen. De VVD (ja die) onder andere was de oorsprong hiervan, en ja, de deze regering waar jullie allemaal zo gretig op gestemd hebben moet het oplossen. En laat daar nou toevallig ook weer diezelfde VVD in zitten. Wat mij aan gaat, vraag jullie eigen # faalkabinet voor een oplossing.
@zeg maar jansen | 19-06-11 | 13:24
Te laat.
Was al geplempt.
Het ergst van al vind ik dat Frank Verhoef al die tijd gelijk had.
@Bisschop Gijsen | 19-06-11 | 13:32
Kan ik mij wel voorstellen, maar Hazes?
@Graaisnaaiert | 19-06-11 | 13:18
"intelligent EN aantrekkelijk."
Zo zie ik ze ook graag.
Helaas een weinig voorkomende combinatie
Cijfertjes wat betreft criminaliteit zeggen mij ook weinig.
Uit ervaring kan ik u mededelen dat de gevangenis in bijvoorbeeld Breda praktisch geheel bevolkt worden door ex rif of Turkse toendra bewoners.
Zelfs het eten is al halal en dat heb je als autochtoon maar gewoon te vreten..
@Che_cuevara | 19-06-11 | 13:28 : Bij wijze van spreken dan, bedoel ik. Ik persoonlijk leer namelijk via die methode makkelijker een taal, bijv. Spaans met liedjes plus tekst van José Feliciano bijv.
Werkt goed, vind ik.
Maar goed arabieren houden liever van hun 5 tonige gejengel, waar voor ons gevoel weinig variatie in zit.
@NO MORE TEA FOR ME! | 19-06-11 | 13:19
Ja, het is ontzettend schrijnend en afschuwelijk om Nederland op die manier verloren te zien gaan. Het is afschuwelijk om tussen dergelijke intolerante mense,n die niets maar dan ook niets met Nederland hebben behalve dat zij geld komen opeisen, te wonen. Ik leef met u mee. Ik kan u maar één ding adviseren: verhuis naar een andere buurt, stad, dorp als u de mogelijkheid heeft. Alles beter dan in deze ellende te moeten leven.
Reden voor uw misère is dat de linkse kliek er een industrie van heeft gemaakt dankzij welke zij hun zakken kunnen vullen... Nederland is ziek, heel erg ziek. Het enig dat u kunt doen is rechts stemmen en uw geluid laten horen maar dat deed u vermoedelijk al ;-) Fijne dag ondanks alles.
@Kaas de Vies | 19-06-11 | 13:30
Oeps je was me voor.
Ik was nog mild met mijn 100 keer.
@Hölzenbein | 19-06-11 | 13:21
Deze discussie is al 100 keer gevoerd, maar jij hebt ze nog nooit gelezen blijkbaar.
@Hölzenbein | 19-06-11 | 13:21 | + -1 -
Het boeit mij helemaal niet wie hier mee begonnen is, die discussie is nou al 40.000 keer gevoerd.
Ik wil graag een oplossing
@ Stok Kickhuizen | 19-06-11 | 13:00
Een goed netwerk is ook handig ja
@ zum kotzen pagina 4 van de nota.
www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub...
Ieder weldenkend mens zei en wist dit 20 jaar geleden al ! Ook toen zag je dat de PVDA ons naar de afgrond bracht met de leus "eigen volk laatst". Elk voorzichtig kritisch geluid over overlast en misstanden resulteerde in "vuile racist". De Nederlandse cultuur en normen en waarden zijn zeker niet heilig maar misschien breekt nu de tijd aan dat ze niet meer als vies bestempelt worden en ze niet meer de kliko in hoeven. Me like.
@zum kotzen | 19-06-11 | 13:25
Loeiend reageren? Onzin blijft onzin... Natuurlijk kunnen ze slimmer zijn, maar ze zijn het niet.
@Bisschop Gijsen | 19-06-11 | 13:01
Ik ben het volkomen met je eens op èèn puntje na.
Zie jij ze echt meezingen met André Hazes?
Iemand die zonder onderbouwing roept dat Antilliaanse meiden het beter doen dan autochtone, min veel.
Idioten die hierop loeiend reageren dat Antillianen heulegaar niet slimmer kunnen zijn dan Nederlanders, min nog veel meer.
Dus Bas: doe eens linken naar onderzoeksresultaten.
@Fruitshaker | 19-06-11 | 12:57
.
Klaarblijkelijk is er wat veranderd?
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/0...
Scootertuig? De Amsterdamse politie past zich in ieder geval razendsnel aan.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/0...
@Moi2 | 19-06-11 | 13:09
U praat onzin. Belachelijk veel onzin. Kijkt u even mee of u iets van de PvdA vindt? Ik citeer:
De centrum-rechtse regeringen waren van beslissende invloed op de immigratie. Een puntsgewijs overzicht:
Het christelijk-liberale kabinet-De Quay stelde in 1960 en 1961 soepeler eisen op voor nieuwe wervingsakkoorden met Italië en Spanje. Arbeidscontracten mochten voor onbepaalde tijd worden afgesloten, na twee jaar mocht het gezin overkomen.
Tussen 1964 en 1966 (gedurende de kabinetten Marijnen en Cals) kwamen 15.000 gastarbeiders via de officiële werving. Maar in diezelfde periode werden 64.000 arbeidsvergunningen verstrekt, vooral aan Turken en Marokkanen.
In 1967 werd wegens de recessie immigratie zonder vergunning verboden (door minister Roolvink van kabinet De Jong), maar werden er toch nog zesduizend vergunningen verleend.
Kabinet De Jong kwam in datzelfde jaar met een nieuwe vreemdelingenwet. Nederland zou geen immigratieland meer worden. Maar in datzelfde jaar sloot men een nieuw wervingsakkoord dat de arme Marokkanen uit de Rif toegang verleende. Eerdere verdragen geboden dat werklozen terug moesten, bij dit verdrag niet. Bovendien werd de mogelijkheid op gezinshereniging expliciet genoemd. Na 1969 kwam de gezinshereniging op gang. Alle illegale Marokkanen werden gelegaliseerd.
Na de uitbraak van de oliecrisis in 1973 kondigden andere Europese landen een wervingsstop af, maar Nederland niet.
In 1975 stopte de werving. De werkloosheid was inmiddels tot een naoorlogs hoogtepunt gestegen. Het kabinet Den Uyl stelde een generaal pardon in voor alle illegalen die sinds 1974 in Nederland waren.
@mokum4all | 19-06-11 | 13:13
We gaan hier niet uitkomen neemt u dat van mij aan. Mensen als u die willens en wetens het feit ontkennen dat moslims niet-moslims al s inferieur beschouwen, en dat is een feit, zijn vrij hopeloos om mee te discussiëren. Er is een groot verschil tussen katholiek, protestant versus Islam. Als u dat niet ziet bent u blind. Toen er nog geen moslims in Nederland woonden waren er niet zulke onoverbrugbare cultuurverschillen als nu tussen de autochtonen en de allochtonen die de islam aanhangen. De islam tolereert gewoon geen ander geloof. Simpel as that. Verder hoef ik het u hopelijk niet meer uit te leggen. Ga dat iig niet doen. Duidelijk genoeg zo.
Edit@boven:
Of NL-meisjes zijn zo slim om NIET hun centjes aan In-Holland te verspillen...
Eerst lezen, dan posten,lutsert.
@doenormaal! | 19-06-11 | 12:55 |
Mooi verwoord! Helemaal mee eens.
Ik heb dit proces de laatste 20 jaar zelf van dichtbij in mijn wijk kunnen aanschouwen.
Door de massale instroom (tot op heden nog steeds 't geval!) is de samenhang onder de autochtone bevolking in vele vele buurten totaal verdwenen.
Het is nu ieder voor zich geworden, geen "goeie dag" meer op straat.
Ontwijkende blikken, humeurige reacties die snel in agressie om slaan. Dat heeft allemaal een oorzaak.
Voor die oorzaak moet je bij linkse/gristelijke politiek zijn.
Momenteel stroomt mijn wijk helemaal vol met Afrikanen.
Deze mensen negeren de autochtone bevolking arrogant genoeg volledig.
Trekken alleen op met hun landgenoten en blijven hun traditionele kleren dragen, felgekleurde soepjurken en hoofddoeken die niet ver van burka verwijderd zijn.
Kinderen worden gemaakt (liefdeloos) of het een wedstrijd is, die dames lopen rond,zwanger, al kinderwagen duwende, en voor en achter hun kinderwagen lopen vaak nog 5 of 6 kinderen.
Hun echtgenoot loopt steevast 20m voor of achter en lijkt zich van zijn gezin geen zak aan te trekken.
Dat zijn toch allemaal geen Nederlandse toestanden?
Hier zit een enorm asielzoekerscentrum om de hoek.
Dat is de plek waar ze allemaal binnen komen met veelal leugens en bedrog.
Terwijl ze in die centra zitten gaat het kindermaakproces gewoon door!
Ik zou in zulke omstandigheden NOOIT aan kinderen maken ook maar denken.
He zijn gewoon 99% gelukszoekers die zich hier aan de poort melden en links geeft ze op kosten van de werkende burger gratis hun natje en droogje.
Een burger die het lef heeft er wat van te zeggen is een racist, fascist, xenofoob enz enz.
Ik ga maar snel wat leuks doen voor ik depri word.
.. een historische vergissing. Zo zien de ziektekiemen het ook in een vuile keuken, als het schoonmaken eindelijk lijkt te beginnen.
"En Antilliaanse meisjes zijn slimmer dan Nederlandse meisjes. Tachtig procent van hen stroomt door naar het hoger onderwijs, van de Nederlandse meisjes doet een schamele 61 procent dat."
.
Of NL-meisjes zijn zo slim om hun centjes aan In-Holland te verspillen...
Of NL-meisjes hebben geen Hosselende Pipazwaaiende Leandro's in huis die ze willen ontvluchten door naar school te gaan...
Maar goed, ik ben blij met iedereen die aan kennisvergaren doet ipv op straat de gangstabro c.q. ganstaho loopt uit te hangen.
Nu nog jezelf niet Kentucky-Fried-Kippedik vreten zodat je vanaf je 25e niet volledig arbeidsongeschikt bent en we je nieuwe knieeen niet hoeven te betalen, geen nieuwe hosselende slecht-Nederlands sprekende scooterkleaudtzakjes op je 17e uit je deaus laten vallen en je bent ook daadwerkelijk een aanwinst voor onze samenleving, een beetje het Giovancamodel dus, intelligent EN aantrekkelijk.
"Antilliaanse meisjes zijn slimmer"
Ach kijk, kom ik dus al 30 jaar steeds de verkeerde tegen...
Weer zo'n positieve multiculti-stelling van de overheid die totaal niet overeen komt met wat ik in mijn directe omgeving zie.
@Fruitshaker | 19-06-11 | 12:57
Dit ging over het immigratiebeleid.
Lijkt mij dan ook niets te maken hebben met het aanpakken van wat voor tuig dan ook.
Nu is het zo dat dit scootertuig nauwelijks aangepakt wordt, want da's zielig.
Dat zielige wordt er nu afgehaald en dus kun je ze behandelen als "gewoon" tuig.
@de honden blaffen... | 19-06-11 | 13:07
Bedenk eens hoeveel geld en ellende het zou hebben bespaard als er toen naar die man zou zijn geluisterd.
In plaats daarvan liepen zijn "collega`s" de zaal uit als hij aan het woord was.
Het klinkt als... het geloof is dood. Het geforceerd bekeren van mensen waarbij machten noch krachten worden geschuwd, is dacht ik een machtsmodel dat we ver achter ons hadden gelaten. Helaas lijkt het er op dat het huidige machtsmodel doelen heeft die gehaald moeten worden. En als er doelen gehaald moeten worden (geforceerd), kunnen ze inderdaad ook mislukken.(er zijn uiteraard nog steeds ministeries die ze niet LATEN mislukken). Het is dus nu een ´omschreven´ feit geworden. Klaar voor een registratie in de geschiedenis canon. Of daar waarheid mee wordt geschreven is aan eenieder zelf (dacht ik).
Geef ze brood en onzin. We leren het ook echt nooit. Alles draait om de stemmen. Ben benieuwd hoeveel stemmen CDA er bij heeft gekregen. Op de brandstapel met die zooi. Piet Hein, Piet Hein, Piet Hein zijn naam was klein. Zijn daden bennen groot, zijn daden bennen groot hij heeft verloren de Zilveren vloot.
mokum4all | 19-06-11 | 13:08 |
Eens. Eigenlijk jammer dat de nadruk vaak op de soepsidiesvangerts ligt, terwijl er genoeg succesverhalen in onze samenleving bestaan. Uiteindelijk moeten we het toch 'samen' doen, of we nu willen of niet. Bah, dat klinkt dan wel erg overdreven sociaal. Desalniettemin doorklieft de waarheid ervan mijn terugkerende negatieve gevoelens mbt de Multiflauwekulti.
@swift1.6 | 19-06-11 | 12:13
Nee dat is pin. Je weet wel die van die code.
doenormaal! | 19-06-11 | 13:09 | + 0 -
Dan zijn we het grotendeels eens: afkomst of achtergrond mag nooit leidend zijn bij het geven van hulp of het aanpakken van wangedrag. Wat die zogenaamde aard van moslims betreft, ach man, maak jij je ook zorgen of je katholieke buren je levenswijze afkeuren? Meningen zijn persoonlijk, gedrag heeft effect op anderen, en dan maakt het niet uit of je iets wel of niet in de naam van een godje of schrijfsel doet.
Kijk eens naar de enquete van maurice de hond. Meer dan 75% van enderland is het eens met de nota. Dus ook sp-ers en pvda-ers en groenlinksers. Dit is het ultieme bewijs dat linkse politici geen aansluiting hebben met de samenleving. Met het strooien van geld willen ze stemvee binden en zelf macht houden c.q. zakken vullen. Het failliet van links is hiermee aangetoond. Het volk heeft de oplossing allang in de gaten, behalve die 74 idioten in de 2e kamer. Nu een voorbeeld stellen dus Rutte en Opstelten, oppakken en aan de schandpaal die rifapen!
Er bestaat niet zoiets als "Turkse Nederlanders" of "Marokkaanse Nederlanders".
Je hebt Turken, Marokkanen en Nederlanders.
-
"Turkse Nederlanders" of "Marokkaanse Nederlanders" zijn Turken of Marokkanen met door PvdA landverraders gratis verstrekt Nederlands paspoort zodat ze als PvdA stemvee kunnen dienen.
@mokum4all | 19-06-11 | 12:59
Dit is werkelijk een ontzettend naïeve opmerking. Deze vlag gaat dus niet op: moslims beschouwen niet moslims als inferieur. Hoe kan er dan in hemelsnaam sprake zijn van gelijke monniken gelijke kappen op sociaal vlak? Dat de positieve discriminatie, betutteling en subsidies voor onrendabelen wordt afgeschaft en dat allochtonen nu net als Nederlanders gewoon eindelijk ook eens gestimuleerd worden om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen is niet meer dan normaal. In dat opzicht is gelijke monniken gelijke kappen een heel logisch iets dat al veel en veel eerder aan de orde had moeten zijn. Ook het wegkijken van links en het niet aanpakken van allochtoon tuig is niet bepaald een kwestie van gelijke monniken gelijke kappen vind u wel? Zal ook eens hoog tijd worden dat het allochtonen tuig ook gewoon wordt opgepakt en aangepakt. Weg met de positieve discriminatie! Positieve discriminatie maakt de Nederlandse samenleving volledig kapot! Werkt criminaliteit van allochtonen in de hand want zij weten dat ze vrijwel straffeloos en ongestoord hun gang kunnen gaan dankzij lieden als Job Cohen en Aleid Wolfsen die de allochtoon altijd ten koste van de autochtoon in bescherming nemen.
Ashtrey | 19-06-11 | 13:01 | + 0 -
Ja, en dat gebeurt al, maar in de huidige situatie gaat alle aandacht naar groepen die subsidies ontvangen. Er zijn zat burgers die in hun eigen buurt ondernemen, corrigeren, kennis maken. Dat klinkt misschien soft maar de kwaliteit van het leven ligt vooral aan met je buren op straat kunnen ouwehoeren, het ruitje van je auto dat niet wordt ingetikt en een winkelier die je vraagt hoe het met je vader in het ziekenhuis gaat. Er is criminaliteit in mijn buurt, maar deze dingen zijn er ook.
Gerechtelijke dwaling:
In 1997 werd Kamerlid Hans Janmaat (Centrumdemocraten) veroordeeld wegens discriminatie. Tijdens een demonstratie had hij gezegd dat hij, eenmaal aan de macht, 'de multiculturele samenleving zou afschaffen'. Janmaat kreeg een voorwaardelijke celstraf van 2 maanden en een geldboete van 7500 gulden.
@vraagstaart | 19-06-11 | 13:03
Uiteraard, dat verschilt enorm. Dat percentage is het enige dat interessant is. Ik zou overigens ook wel eens willen weten welk percentage aan een universiteit studeert.
Grappig dat het taalniveau hoog in het vaandel staat bij fatsoensrakker Donner, en dat terwijl de helft van de autochtone Nederlandse bevolking niet eens fatsoenlijk Nederlands kan schrijven. Zoek eens voor de grap via twitter op deze hashtags: #gezakd #geslaagt #gefeliciteert
Gefeliciteerd #faalkabinet !
Hé,
Eindelijk weer eens iemand die de feiten durft te benoemen. Mij benieuwen hoe deze arme man zal worden verketterd door de boe roepende linksmensch.
Het gaat hier in Nederland zo goed omdat we doen zoals we doen.
Er zijn zeker culturen waarvan we iets kunnen leren maar dat hoeft dan ook niet gesubsidieerd te worden, dat komt vanzelf boven drijven.
Achterhaald gebruiken uit mindere culturen hier uitoefenen toont een gebrek aan respect. Ontkennen dat Nederland een betere samenleving is geeft een gebrek aan inzicht weer waarom je hier in eerste instantie je handje op komt houden.
Boos.
@Davidson | 19-06-11 | 12:55 80% van de Antilliaanse meisjes is in absolute aantallen natuurlijk maar een fractie van 61% van de Nederlandse.
En doorstromen naar het hoger onderwijs is weer iets heel anders dan het afmaken van een universitaire of -vooruit- HBO-opleiding. Het percentage afgestudeerden lijkt me dan ook interessanter.
@vrijheid-van-spreken | 19-06-11 | 13:01
Ze letten ook veel beter op in de klas, vooral bij het vak Voortplanting.
Che_cuevara | 19-06-11 | 12:52
oh... dus jij zegt dat ik niet discrimineer?....
lefgozer:-)
mokum4all | 19-06-11 | 12:56 |
Dat begrijp ik.
Mijn gedachte was meer zoiets als: 'We zullen die 'Hollanders' wel eens laten zien dat we ook op eigen benen kunnen staan en er iets moois van kunnen maken!'
Een paar voortrekkers die deze rol opzich willen nemen en meerdere zullen volgen?
Wishful thinking natuurlijk, maar van het goede uitgaan
stemt me altijd zo vrolijk.
Het enige waar Dibi over gelijk heeft zijn de bezuinigingen op onderwijs... Maar aan de andere kant is er binnen het HBO en sommige universiteiten zoveel mis, dat er wel wat moet veranderen. Onderwijsinstellingen zijn er niet om winst te maken maar om fatsoenlijk onderwijs te geven. Als dat nou eens het uitgangspunt zou zijn...
Domme burgers hadden dit meer dan 30 jaar geleden al in de gaten en werden toen voor alles wat lelijk is uitgemaakt!
Antilliaanse meisjes vechten beter dan Nederlandse meisjes, ook dat nog.
Bas Paternotte schrijft alsof hijzelf net van de inburgeringscursus komt.
Ik mis een stukje humor/stijl/spanningsopbouw en een oneliner die eruit springt.
OT: waarschijnlijk komen er verkiezingen aan, want het CDA (Donner) luistert nu opeens naar wat het volk al jaren zegt.
Plus natuurlijk is het een mooie bezuinigingspost.
De beste manier om te integreren is werken samen met nederlanders (autochtonen dan hè, u weet wat ik bedoel), de schotel de deur uit, niet meer bij elkaar hokken in een achterstandswijk, gezellig meezingen met André Hazes, en niet op vrijdag luisteren naar een geïmporteerde zwartekousen haatbaard, je kinderen naar nederlandse tv laten kijken en nederlandse vriendjes zoeken.
Maar ik zie het somber in, want alleen mensen met een autodidactische instelling kunnen zichzelf aan hun haren uit het moeras trekken van de eigen culturele groep.
Deze kan ook wel vergeleken worden met een emmer krabben; zodra er eentje omhoog kruipt om te ontsnappen, trekken de anderen hem weer terug.
@vetkleppert | 19-06-11 | 12:19
Volledig mee eens.
Ik moet het allemaal nog zien trouwens, ben te vaak teleurgesteld door de vaderlandse politiek om in een hoera-stemming te komen.
Vaak worden dit soort positieve geluiden door een volgend kabinet weer net zo makkelijk teruggedraaid.
Maar we zullen zien, er is in ieder nog een sprankje hoop voor dit land en dat is mooi.
Geen Woohoorden, Maarr Daahaden,.....
jawell | 19-06-11 | 12:58 | + 0 -
Dus jij denkt dat typisch 'the best man for the job' de job krijgt? wat lief.
doenormaal! | 19-06-11 | 12:55 | + 1 -
Misschien is dat waar in de plaats waar jij woont maar als je in een buurt woont waar je buren overal en nergens vandaan komen, heb je het gewoon met elkaar te doen en dat is dan een multiculturele samenleving. Gelijke monniken gelijke kappen is het enige dat werkt.
Vooral de laatste paar zinnen zijn de spijker op z'n kop. Door de multiculti samenleving, krijg je positieve discriminatie, hier klopt uiteraard geen sikkepit van. Door hard werken en laten zien dat jij de 'best man for the job' bent, is die positieve discriminatie helemaal niet nodig.
Wat Dibi aangeeft, moet zeker worden meegenomen. Dat mensen hier namelijk met een achterstand binnenkomen is duidelijk, deze kan alleen weggenomen worden door goed onderwijs.
Donner roept dit nu natuurlijk om een reden... Maar dat Bas nu zo vol is over de grote hypocriet, bangerik Dibi... Valt mij behoorlijk tegen. We hebben van de PVV weinig te verwachten, maar van GL wel iets zeker?
Leuk stuk ik mis alleen suggesties over het aanpakken van mocro scootertuig. Verder gaan met niks doen lijkt me ook niet echt gepast, ik heb al zo weinig spullen.
Ashtrey | 19-06-11 | 12:54 | + 0 -
Dat kan, als er niet andere potjes worden vrijgemaakt, bijvoorbeeld op gemeentelijk niveau, om de schade op te vangen. Dat is vaak de praktijk. Soms is dat tijdelijk nuttig, zoals maatregelen tegen armoede, maar uiteindelijk is het pappen en nathouden van het slechtste soort.
De associatie van 'Job' met 'historische vergissing' was bij mij al een tijdje aanwezig maar nu is het hoge woord eruit. Vooral de manier hoe over job's functioneren gesproken wordt en waarom Job mag falen. hij heeft namelijk het lijsttrekkerschap aanvaard om minister president te worden en (dus blijkbaar) niet om de standpunten van de partij accuraat te verdedigen. Altijd weer fijn om een politicus met principes tegen te komen.
De uitspraak"De multiculturele samneleving is dood" is onjuist. De multiculturele samenleving heeft nooit bestaan. Althans niet in de zin van samenleven. Wèl is de Nederlandse samenleving dood...
"Vrijheid, gelijkwaardigheid, verdraagzaamheid en solidariteit zijn waarden die vanouds de Nederlandse samenleving hebben geschraagd zijn verdwenen met de komst van allochtonen, voor wie deze waarden geen betekenis hebben. Sterker nog: veel moslims verachten en haten deze waarden en proberen ze heden ten dage, waar ze maar kunnen kapot te maken: homo- en Joden haat, minachting van niet-moslims onderdrukking van vrouwen, dis-respect haat en criminaliteit is wat tegenwoordig onze samenleving kenmerkt en wat haar kapot heeft gemaakt en nog steeds kapot maakt dankzij de ontkenning van links Nederland.
''En Antilliaanse meisjes zijn slimmer dan Nederlandse meisjes. Tachtig procent van hen stroomt door naar het hoger onderwijs, van de Nederlandse meisjes doet een schamele 61 procent dat ...''
Dat zal allemaal best maar dan hebben we het wel over het HBO, en we weten allemaal hoe het daarmee gesteld is. Ik zie aan de universiteiten helemaal geen Antiliaanse dames. 2/3 van de nederlandse meisjes is dus hoogopgeleid en 4/5 van de Antiliaanse meisjes. Ik geloof er geen zak van.
Kaas de Vies | 19-06-11 | 12:51
lekker... thanks:-)
(dvd was niks, zomerhuis met zwembad uitgelezen)
Ben erg benieuwd hoe de betrokken groep(en) zelf gaan reageren op deze constateringen.
Nieuwe rol, nieuwe kansen? Of hoop ik dan teveel?
@Jackanders | 19-06-11 | 12:51
Ze zitten niet op hetzelfde zinkend schip.
Het zijn er 2
Tena Lady | 19-06-11 | 12:47 | + 0 -
De PvdA draait op babyboomers en moslims.
Mety een jaar of 20 sterven de babyboomers massaal uit.
En is er een islamitische partij, een soort Nederlandse Erdogan-AK-partij, waarschijnlijk ook met een leider die al eens voor haatzaaien en islamisme is veroordeeld.
Dan verdwijnt de PvdA vanzelf.
Dan hebben ze hun werk gedaan.
@irma zonderboezem | 19-06-11 | 12:49
Als je het andersom zegt is het discriminatie.
Zoals jij het zegt is het geen discriminatie.
Beetje copy-paste verhaal van diverse artikels.
Neemt niet weg dat men eindelijk eens doorheeft dat het geen investeren was wat men deed maar puur voorzien van middelen om vooral zelf niks te doen.
Petje af voor diegene die hier echt hun kans grijpen om een beter bestaan op te bouwen en niet vergeten waar ze vandaan komen.
Voor diegene die verwachten dat wij Nederlanders garant staan voor een veel belovende toekomst is het hopelijk afgelopen. Ik zie en hoor ze niet meer. Geen medelijden met hen en hun nazaten.
@irma zonderboezem | 19-06-11 | 12:49 | + 0 -
Hey Irma, hoe was de wijn?
Dus Donner roept dit niet omdat hij en zijn clubje op het zelfde zinkende schip zitten als de PvdA?
Mooi man!
@da wizard | 19-06-11 | 12:45
De actie zullen we moeten afwachten. Dit is nog geen week oud.
Of dacht je dat ze al binnen een week met een volledig plan van aanpak klaar waren.
ik zie het al, de autochtone jongeren lopen zwaar achter bij nederlanders van niet-westerse afkomst.(das een hele mond vol)... dit riekt naar discriminatie.... gradje, doe er wat aan!
Nieuw integratiebeleid: eindelijk écht respect voor (islamitische) allochtonen.
Want het is toch het toppunt van racisme om te veronderstellen dat die mensen zélf niet een beetje Nederlands zouden kunnen leren.
Vooral moslims valt dit links-racisme ten deel.
Want Portugese, Griekse Spaanse of Italiaans gastarbeiders en hun nakomelingen, die zijn zeker niet zielig/zwak/kansarm genoeg om "geholpen" te moeten worden door de linksdraaiende Zieligheidsindustrie.
@Chill | 19-06-11 | 12:42
Dat doe ze al 25 - 30 jaar niet.
Denk je dat ze nu ineens wel aan het werk willen?
Multiculti klaar, nu de pvda nog! Jammer dat die club toch nog meer dan 10 zetels houdt.
@vraagstaart | 19-06-11 | 12:41
Nee, bashen gaat inderdaad te ver.
Maar objectiviteit is ook ver te zoeken.
Ik herinner me nog het blokje 'islam' bij het vak levensbeschouwing. Met glunderende ogen vertelde de docent over de prachtige en rijke geschiedenis van deze lovenswaardige religie. Had je net bij geschiedenis geleerd dat die gekke gristenen onschuldige vrouwtjes als heksen bestempelden en in de fik staken en dan hoorde je nu dat die lievve moslims zakat geven aan de hulpbehoevenden! Wauw!
Als zoete koek ging het erin. Op een klein groepje raddraaiers na dan. Van die rotjochies die Pim Fortuyn-posters in het lokaal van die socialistische leraar maatschappijleer opplakten.
"Vrijheid, gelijkwaardigheid, verdraagzaamheid en solidariteit zijn waarden die vanouds de Nederlandse samenleving hebben geschraagd schreef Piet Hein Donner".
Wat een onzin, wanneer was dat dan.
Ik heb altijd problemen met het lezen van stukjes van Bas.
Net of hij open deuren loop in te trappen.
Of ik info lees die ik al lang kende...
Snap dan ook niet de vaak lovende woorden voor dit stuk?
Vind het ook slecht leesbaar. vermoeiend zelfs, terwijl stukken van Quit, Brussen, etc wel lekker lezen.
Over het onderwerp zelf, allochtonen passen zich aan aan NL ofwel kunnen ze beter terug keren naar hun thuisland.
Helaas zitten we nu met meerdere parallelle samenlevingen in een land die zich nooit meer zullen mengen.
Gooi die uitkeringen stop en het integratieprobleem is in een klap opgelost.
Dus weer veel gelul van Donner en geen actie...
Fijn.
Deze cijfers zijn al jaren bekend maar werden stelselmatig en hardnekkig ontkend door linkse lieden van de PvdA, en GroenLinks. Ook hier in de panelen. Jaren lang werden de GeenStijl reaguurders verguisd omdat zij deze ontkenning weerlegden. Zij waren mans genoeg om de waarheid niet te ontkennen! In tegenstelling tot de laffe linkse verraders die op o.a Joop.nl, de mensen die slechts de waarheid verkondigen, stigmatiseren. Zelfs het aanhalen van cijfers van o.a. CBS rapporten mocht niet helpen om hen de zwart op witte waarheid te doen erkennen. Zó ziek was en is links Nederland. Gelukkig biedt dit nieuwe rapport weer een bewijs. Hopelijk dat de laffe linkse kliek, met met hun NSB mentaliteit ("wir haben es nicht gewusst)"*kuch*, ondanks dat zij de harde cijfers kenden, op basis van de integratienota niet meer kunnen blijven volharden in hun ontkenning van de grootschalige aanwezigheid van allochtonen in de negatieve statistieken (al jaren en jaren!) En ook de allochtonen zullen eindelijk eens het boetekleed aan moeten trekken en kunnen niet meer onverschillig hun schouders ophalen en doen alsof ze het niet weten. Het zou allemaal eens tijd worden!
@Chill | 19-06-11 | 12:42
Werk "geven"?
Hoe zie je dat voor je?
@Chill | 19-06-11 | 12:42 | + 0 -
Ik verveel mij ook wel eens.
@Oome Gijs | 19-06-11 | 12:37
Wat Donner met zijn beruchte sharia-uitspraak m.i. bedoelde te zeggen (maar wat er niet zo duidelijk uit kwam) is dat hij de consequenties schetste van ons democratisch systeem (met z'n ingebouwde fouten): een (shariageile moslim-) meerderheid kan het systeem op den duur om zeep helpen als die dat wil; ten nadele van minderheden en/of anderdenkenden.
Wat nou als we eens beginnen met die allochtonen werk te geven? Simpel arbeiderswerk wat toch gedaan moet worden.
Misschien dat ze zich dan niet dood vervelen hier en niet de criminaliteit in gaan. Hmm?
@Art Vandelay Ultor | 19-06-11 | 12:34 Islam-bashen is niet nodig. Objectief beschrijven hoe het eraan toegaat/-ging in landen waar socialisme/communisme en de islam de dominante ideologieën zijn is genoeg.
En dat dan afzetten tegen Nederland - liefst in de periode voor 1980, toen de multiflauwekulti toesloeg.
@vetkleppert | 19-06-11 | 12:27
Ik heb het niet over subsidies.
Enfin, lees mijn vorige tegel.
Ik neem Piet Hein "Sharia" Donner geen moment serieus.
Bovendien is de multiculturaliteit allang verlaten door
de politiek, behalve door de verstandelijk gehandicapten
aan de extreem linkse kant.
Dit is gewoon een vrijblijvend credo ten behoeve van de opiniepeilingen.
@dubbert | 19-06-11 | 12:32
Nee, die "animal cops" zijn er uiteraard niet om dieren mishandelingen op te sporen.
Doelgroepen beleid afschaffen: het zou een mooi libertarisch standpunt kunnen zijn. Het gaat er om wat je doet, niet wie bent. Nu nog zien of het in de praktijk ook zo uitpakt.
Goed stuk, BP. Een aardig vervolg op "Nederland wordt weer Nederland"
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/...
Zonder die ene extra zetel voor Rutte t.o.v. de PvdA, met een Job Cohen als premier, zonder kredietcrisis, zonder een afgezwakt CDA, en zeker zonder een Wilders die de moed heeft gewoon te zeggen wat miljoenen denken, was dit niet mogelijk geweest.
En nu nog even dat ondemocratische en oncontroleerbare gedoe van onze Bilderberger-spindoctors aan de kaak stellen.
www.hpdetijd.nl/2011-06-14/het-is-alle...
@vraagstaart | 19-06-11 | 12:27
Nou, dat vind ik dan weer overdreven poespas.
Maar het stuk Vrijheid, gelijkwaardigheid, verdraagzaamheid en solidariteit zijn waarden die vanouds de Nederlandse samenleving hebben geschraagd dat uit de nota komt en waarmee dit topic begint, als we nu eens beginnen om dat de leerlingen op onze scholen met de paplepel in te gieten als iets typisch Nederland.
En tijdens de geschiedenisles kan het ook geen kwaad om eens wat minder te relativeren en gewoon de sterke punten uit de Nederlandse geschiedenis te benadrukken. Op de middelbare wordt zo ongeveer de meeste nadruk gelegd op de Koude Oorlog, zonder daarbij echt duidelijk de verschrikkingen van het communisme aan te stippen. Centraal staat Vietnam en hoe fout de Amerikanen (het Westen) daar wel niet waren. Lekker boeiend. GroenLinks-retoriek druipt van die boekjes.
Autochtoon en allochtonen, alle Nederlanders dus, moeten gewoon een gezonde dosis trots ontwikkelen als het om dit land gaat. Educatie kan daar enorm aan bijdragen.
En - maar dit is persoonlijk - lekker islam-bashen zou ook geen kwaad kunnen ;)
@MoGeust | 19-06-11 | 12:32
Als die "straatjochies" niet meer geknuffeld worden zoals nu gebeurt, zullen ze echt niet lang meer lachen.
En als die animal cops zich specialiseren in het opsporen van onverdoofd slachten vind ik ze toch nog best nuttig.
Antilliaanse meisjes slimmer dan Nederlandse meisjes?
Nogal een stelling Bas, meerder bronnen die dat aantonen?
Het Rif-scootervolk is een 'pain in the ass' welke dankzij jarenlange vertroeteling dusdanig vrij spel heeft gekregen dat - vooral de Pvda - niet meer weet hoe het probleem op te lossen dan behalve het installeren van een heel netwerk aan coaches tegen miljoenen kostende subsidies om er vervolgens achter te komen dat het nog niet werkt. (Pvda = grote faal en gebrek aan realistische visie).
De enige juiste oplossing is; harde aanpak. Oppakken die gasten, neer knuppelen bij asociaal gedrag en onherroepelijk minstens 1 jaar van de straat af. Voorts komen die rif-gastjes niet eerder het heropvoedingskamp voordat men 1) zich sociaal weet te gedragen, 2) de normen en waarden van de Nederlandse samenleving accepteert en 3) voordat men in het bezit is van minimaal een MBO diploma.
Tevens worden de ouders van het crimineel kroost de wacht aan gezet qua uitkeringen en subsidies. Bij 3x wanprestaties van de ouders is het een enkele reis Al Hoceima inclusief de gehele familie.
Alleen dan wordt Nederland eens verlost van dat ziekelijke onbeschoft Marokkaans gedrag.
Hoop woorden nodig om weinig mee te zeggen. Wat wel opvalt is de mening dat dierenbeulen kennelijk niet als 'tuig' hoeven aangemerkt. Daar begint de ellende nl.
Typisch PVV style: Roeptoeteren maar geen doordachte oplossingen biede. Laten we het specifiek beleid afschaffen en laten we eens kijken wat er gaat gebeuren.
Lees: Het kabinet leunt achterover en laat de samenleving zelf de rotzooi opruimen. De straatjochies knijpen in hun handen bij het vooruitzicht. Wuhu Animalcops bashen.
Over 10 jaar maar weer eens terugkijken naar een mooi stukje Fail-beleid, om vervolgens weer onder dwang volop de subsidiebeurs open te trekken.
Heeft dit inderdaad zo lang moeten duren ??
Zoals Heinrich Heine zei:" Wanneer de wereld vergaat ga ik naar Nederland, daar gebeurt alles 50 jaar later".
Zo ook nu, dat de Muliculti flauwekul zou mislukken wist ieder nuchter weldenkend mens. Maar in het roze wereldbeeld van onze idealistische linkse medelanders moest het slagen, dus zou het slagen. En bovendien was er nog leuk aan te verdienen ook. En nu weer Job Cohen c.s. maar gillen over een historische vergissing.Oh nee, gillen doet alleen G.W., links komt met weloverwogen intelligente uitspraken. Lamenielagge.
Eindelijk zien de mensen in dat multi-culti rotzooi niet werkt. Iedereen moet zijn achtergrond, afkomst, cultuur, denkwijze, geloof en what-so-ever maar thuis praktiseren. Daarbuiten moet idereen normaal en hetzelfde aangesproken/behandeld worden. Geen voortrekkerij meer! Het is nu een zaak van verzuipen of staande weten te houden. Weg met de pappende rol van de overheid. Alhoewel, ik vind dat de regering nog wat verder de tandjes mag opschroeven! En dit zeg ik als Surinaamse Nederlander.
Wordt wat vermoeiend, al die allo-topics. Iedereen zijn eigen broek ophouden en daarbij helpen waar nodig, alle overlast aanpakken. Als er dan meer allo's worden aangehouden, is dat zo.
Afschaffing van doelgroepbeleid en voorkeursbehandeling zie ik niet zo snel gebeuren. Er zijn simpelweg te veel mensen (lees: de hele publieke-en semipublieke sector met zijn clientele) die gebaat zijn bij het huidige systeem, er is een hoop geld in te verdienen.
"De multiculturele samenleving is dood. Leve de Nederlandse samenleving."
Ik vrees dat de hele discussie gaat om een schijntegenstelling. Niemand is vóór het niet aanpakken van de kut-Marokkanen, niemand wil dat mensen niet integreren. Donner verandert alleen de manier waarop we willen dat mensen integreren, en hij gooit er wat mooie woorden tegenaan op de PVV te charmeren.
Alles bij dit kabinet is vorm, niets is inhoud. Lucht en leegte. Hoe Hollands wil je het hebben.
Dus die export van kinderbijslag komt ook stil te liggen? Het wordt echt nog eens wat, hier!
Gaat dat ook met terugwerkende kracht, hebben de Polen ook wat meer ruimte.
@Art Vandelay Ultor | 19-06-11 | 12:23
De overheid moet zich niet met cultuur bemoeien. Daar krijg je subsidie van en dat komt alleen terecht bij dingen die politici en ambtenaren leuk, of erger nog: nuttig vinden.
En we hebben gezien waar dat toe leidt: kunst met peren, sovjetrussische staatstelevisie en cultuur die per definitie nooit de jouwe is.
Bassiehof mag van mij wel vaker op GS, scherp inzicht met een vleugje sarcasme.
@Art Vandelay Ultor | 19-06-11 | 12:23 Beginnen met het Wilhelmus zingen en de Nederlandse vlag hijsen op ieder schoolplein, leerlingen aangetreden.
Of ga ik nu te ver?
"Iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander"
-
Wat mij betreft niet. Heb je een dubbel paspoort dan lever (of verscheur) je er een. Kies je voor het (heel laten) van het Nederlands paspoort: pas dan ben je Nederlander. En anders flikker je maar op naar het land van het andere paspoort.
Enne "what about" de nieuwe plaag,namelijk de Somalie land zandmenschen !?
@tweekeerdehelft | 19-06-11 | 12:21 Inderdaad - ik ga pas geloven dat het menens is op het moment dat het niet meer verboden is om die nare racistische Nederlandse vlaggetjes te tonen op kleding op schooltassen.
@Tommygunner | 19-06-11 | 12:15
Dat is nu eenmaal de wet van de traagheid.
@thispissesmeoff | 19-06-11 | 12:15
Allemaal
Levenslang.
Wat ik mis is een invulling van het wat dan wel.
Geen multiculturele samenleving van gelijkwaardige culturen en behoud van eigen identiteit, mooi! Maar dan?
Ik mis visie. Ze moeten vanuit kabinetswege die Leitkultur eens wat meer gaan promoten.
@vraagstaart | 19-06-11 | 12:15
Als ze bontkraagjes dragen vallen ze onder de dierenpolitie.
Worden ze dus ook als beesten behandeld.
linkje voor nr 64 is kapot, doe eens repareren svp www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/...
@gesubsidieerd_vet | 19-06-11 | 12:15
Worden er misschien eindelijk spijkers met koppen geslagen.
@Alfa 75 | 19-06-11 | 12:19 | + 0 -
Alleen al +1 voor uw mooie auto
experiment mislukt ( hangt vlag uit ) we mogen weer nederlander zijn ipv tweederangs racist omdat je je eigen land leuk vindt.
Dat wist iedereen toch al behalve heel links Nederland.
Nu alleen nog even een plan van aanpak bedenken. Ben benieuwd hoelang dat weer gaat duren.............
"De multiculturele samenleving is dood.
Leve de Nederlandse samenleving!"
Het zou eens tijd worden. En gelijk maar even die dubbele paspoorten verbieden.
Too little, too late.
30 jaar te laat wordt er een CDAer wakker. En ook alleen maar gedwongen door de PVV en uit vrees dat zijn partij nog een keer halveert.
Zonder de PVV was het multiculturele flatertheater nog decennia doorgegaan.
Mooi! krijg ik nu dan mijn belastinggeld terug , van alle multikulti kosten ?
Bas Paternotte | 19-06-11 | 12:12
vMuiden | 19-06-11 | 12:11
Whoa, tijdmachine.
Maar natuurlijk noemt de PvdA dit een historische vergissing. Het slaat de bodem uit hun knuffelbeleid en eindeloze subsidiestroom naar allerlei zielige minderheidsgroepjes, natuurlijk met hun eigen hulporganisatie met PvdA-bestuur.
Daar gáát de 3 ton salaris voor weer een PvdA-bobo die voorzitter van het koepeloverleg "Blinde Turkse potten Banengarantieplan" zou worden.
Vergeet niet dat iemand veroordeeld is, die ongeveer hetzelfde zei als de titel van dit artikel. 15 jaar geleden volgens mij. Bizar eigenlijk.
Dierenpolitie voortegen de ratjes uit het rifgebergte,misschien toch niet zo slecht....
Gaat dat trouwens ook voor vrouwen en/of homo's gelden? Geen aparte doelgroep meer, geen extra beleid etc? Of zijn allochtonen binnenkort meer nederlander dan blanke, hollandsche handtasdragers (m/v)?
Jammer altijd dat de politiek zoiets pas na 15 jaar opmerkt...
Jammer altijd dat de politiek zoiets pas na 15 jaar opmerkt...
Zo, dus hoeveel ambtenaren en politici krijgen nu hoeveel jaren cel?
Ik dacht dat die dierenpolitie zich specifiek op bontkraagjes zou richten? *illusie armer is*
-weggejorist-
Mooi stuk, Bas.
pin neem ik aan dat pim moet zijn?
Ben het met je eens Bas, alleen ben je dit keer niet zo coherent
Geweldig stuk Bas! +1
Gewoon het Zwiterse model toepassen, niet opnieuw het wiel uitvinden.
"Antilliaanse meisjes zijn slimmer"
Slimmer of sluwer ;)
Het werd een keer tijd ook.
REAGEER OOK