Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Spannond: Gezakd of geslaagt? #examenuitslag

Je kan wel lacherig doen over de examenuitslagen, maar als je vandaag als middelbare scholier niet zenuwachtig bent, is er serieus wat mis met je. Komt dat telefoontje wel, komt dat telefoontje niet. Je kan alleen maar afwachten. Gierende zenuwen vliegen door de timeline onder #examenuitslag, feestjes onder #geslaagd (en helaas ook onder #geslaagt en #uitrijking), leedvermaak is te vinden op #gezakt. Ohja, gezakte leerlingen worden meestal in de loop van de middag gebeld. Houdt u daar even rekening mee? Geen gemene grappen graag.

Reaguursels

Inloggen

voor vmbo geslaagt ???

gefeliciteerd,,, enkeltje werkvoorziening (sw)

BOER-uit zwolle | 15-06-11 | 20:34

@Der Georg | 15-06-11 | 12:33
Denk er nog maar even goed over na...

An die ARBEIT | 15-06-11 | 19:59

Deze laptop heeft serieus problemen, of ik heb problemen...

Galaick | 15-06-11 | 18:50

Zijn ook heel wat mensen 'gezakd'. Vind je het gek?

Galaick | 15-06-11 | 18:47

Zijn ook heel wat mensen 'gezakd'. Vind je het gek?

Galaick | 15-06-11 | 18:47

Tegen iedereen die het nog niet heeft gehaalt: Komop jonges, voorruit met de geid en ook jullie slage wel via de herkanzing!

end | 15-06-11 | 18:19

"xAymeeS Omg ik ben echt heel erg, al de hele dag tweet ik geslaagT & het is geslaagd .."

Het niveau... Kolere zeg..

frummel | 15-06-11 | 17:06

De Grunneger | 15-06-11 | 11:22 | + 1 -
No offence, maar dat vermoeden had ik al na het lezen van twee Twatter berichten.

carramba | 15-06-11 | 16:43

@Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:38
Haha +1

Superjus95 | 15-06-11 | 16:42

@De La Puerco

Laten we voortaan Duits invoeren als de algemene voertaal hier! Ook nooit meer gezeur met een D of een T :D

Fum4n | 15-06-11 | 16:02

iedereen de geslacht is sterkte

novocaine | 15-06-11 | 13:59

@ Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:32 Correctie: Het vak wiskunde is, mits goed verwoord en gebracht een uitermate mooi vak ! Helaas ontbreekt het in dit land aan wiskundedocenten, die deze schoonheid kundig aan het licht weten te brengen. Zoals we weten, ontbreekt het in dit land aan heel veel kundige docenten, op willekeurig welk vakgebied dan ook.

Cor Rupteling | 15-06-11 | 13:57

Sja, onze toekomst bestaat alleen maar uit lutserts die niet schrijfe kunne. Te droevig voor woorden.

Hölzenbein | 15-06-11 | 13:46

Zijn niet alleen GeenStijlers die ervoor zorgen dat dit een Trending Topic is. Gister had ik ook al gekeken en toen stroomde het ook al vol met 'geslaagt'. Het is alleen niet bij vmbo zo, dit zul je morgen gegarandeerd ook nog tegenkomen bij havo leerlingen. Vwo leerlingen hoop ik toch echt niet voor ze..

pim033 | 15-06-11 | 13:32

Vandaag geslaag(d/t) voor MBO niv 3 :)

FastFred | 15-06-11 | 13:32

Ik vond al een tweet met: ''Oh mijn god kkzenewachtig voor exameuitslag egt kkspannend.'' Heb zo'n vermoeden (wat ik overigens hoop) dat meneertje het niet gered heeft. Rofl.

Pork & Beans | 15-06-11 | 13:31

Aye dit laat weer een goed zien hoe triest Twitter is.

Mensen hoeven niks meer zelf te doen, gewoon RTen.

Ddarez | 15-06-11 | 13:16

@ doors of perception zie mijn reactie. wel dus. #gefeliciteert doet het al aardig op twitter.

d0lf | 15-06-11 | 13:09

De La Puerco | 15-06-11 | 12:50 | + 0 -
Ik dacht toch echt dat jij op mijn reactie had gereageerd.
Is die verdwenen soms, word ik gek?

Henk003 | 15-06-11 | 12:54

@De La Puerco

Maakt niet uit hoor, dat ook je verbetering onjuist is.
Ik ben klaar met het mierenneuken nu.

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:52

-weggejorist-

Pisvlucht-Airlines | 15-06-11 | 12:51

dlseth_ | 15-06-11 | 12:42

Scheisssaul.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:50

dlseth_ | 15-06-11 | 12:42

Ik stel alleen maar, dat het beheersen van Duits, als de meest gesproken taal in Europa, aanmerkelijke voordelen geeft.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:46

Valt er nu echt niemand over het feit dat er gefeliciteert in de titel van het twittervak staat?

Doors of Perception | 15-06-11 | 12:45

@De La Puerco | 15-06-11 | 12:29
Als hij op zoekt was naar zijn gerief was hij volgens mij überhaupt (Zie je wel dat ik Duits kan?) aan het verkeerde adres bij mij. Overigens is dat meer het falen van het Duitse onderwijs wat je nu aankaart door geen degelijk engels te geven.

dlseth_ | 15-06-11 | 12:42

Henk003 | 15-06-11 | 12:33

Dat gezemel over die D's en T's vint ik ook lullig, so sluid je grode groepen van de samenleving uid.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:39

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:21
Tja, had uw moeten zijn neem ik aan. (sorry was het woord ponem vergeten).

De La Puerco | 15-06-11 | 12:34

Dat gezeik altijd over D of een T hier.

Henk003 | 15-06-11 | 12:33

@An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:24
UnsereM Server?(met een M)? Volgens mij is "Server" onderwerp in deze zin en dien je dus de eerste naamval (unser) te gebruiken.
-
Dus inderdaad, je hebt gelijk als je zegt:
Zo zie je maar weer, waar zo'n MAVO-diploma goed voor is hè?
-
lol

Der Georg | 15-06-11 | 12:33

dlseth_ | 15-06-11 | 12:25

Natuurlijk jammer, dat die Duitse Udo Jurgens daar geen reedt van snapt, van dat homofile Engels van jou en derhalve zijn Euro's weer opbergt en elders zijn gerief zoekt.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:29

@ De La Puerco | 15-06-11 | 11:52 I stand corrective. Het onderwijs is de laatste decennia inderdaad verworden tot een "zolang ze maar van de straat zijn" opvangclubje.

Cor Rupteling | 15-06-11 | 12:27

@De La Puerco | 15-06-11 | 12:18
Dan lul ik ook ineens engels op een niveau waar Sir Elton John het nog warm van zou krijgen.

dlseth_ | 15-06-11 | 12:25

Dat telefoontje komt zowizo wel! Hoop wel dat ik geslaacht ben.

De ouwe rukbeer | 15-06-11 | 12:23

Maar dit is mavo hè. Daarvan is al jaren bekend dat het niveau achteruit rent. Morgen en overmorgen zijn belangrijkere dagen.

Mea Culpa Gump | 15-06-11 | 12:23

@De La Puerco

"met wat Euro's voor jouw te wapperen, wat dan."
Jouw recht om mij te verbeteren is wel vervallen denk ik.

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:21

Der Georg | 15-06-11 | 12:19

Genau !.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:21

Goh wat leuk, laten we hier nu met z'n allen een hoop schrijf- en spelfouten gaan maken. Echt, top.

Ashtrey | 15-06-11 | 12:20

@ feudeu
Ja, en havo ook volgens mij.

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:20

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:17

Dus je hebt nog geen uitslag, maar morgen wel....

De La Puerco | 15-06-11 | 12:19

vwo uitslag is toch pas morgen?

feudeu | 15-06-11 | 12:19

@De La Puerco | 15-06-11 | 12:12
-
Natuurlijk. Zeker als je bij een internationaal bedrijf gaat werken. Daar spreekt uiteraard iedereen Duits.

Der Georg | 15-06-11 | 12:19

dlseth_ | 15-06-11 | 12:15

Tja, dat werkt zelfs bij een Namibier. Maar nu eens andersom, staat er een Duitser met wat Euro's voor jouw te wapperen, wat dan.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:18

@ De La Puerco
Je snapt me wel toch.. Geen uitslag maar de uitslag van mijn examen inderdaad. Leuk, zo'n topic.

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:17

@ De La Puerco | 15-06-11 | 12:12
dan

Pa Cartwright | 15-06-11 | 12:16

De La Puerco | 15-06-11 | 12:09

Ja dat wegslepen van die eauteau's, daar doe je het voor!

Fum4n | 15-06-11 | 12:15

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:11

Aha, jij krijgt dus morgen pas uitslag van je examen.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:15

@De La Puerco | 15-06-11 | 12:12
Onzin. Wapper maar eens wat euros voor een duitser z'n gezicht. Moet je dan maar eens opletten hoe goed ze engels kunnen lullen.

dlseth_ | 15-06-11 | 12:15

@eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:12
Bij Inholland wel

Che_cuevara | 15-06-11 | 12:13

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 12:08

Zolang die Duitsers beroerd Engels blijven spreken, heb je met die 100+ miljoen Duitse buren, vooropgesteld dat je wat wil verdienen, feitelijk meer aan Duits als aan Engels.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:12

Goede grap Geenstijl, u heeft wederom aangetoond hoe manipuleerbaar het volk is. Nu alleen nog wachten tot het op de voorpagina van de Telegraaf staat en dan kunnen we zeker spreken van een geslaagde grap.

Alles lekker | 15-06-11 | 12:12

#geslaagt trending.. right. Ik zie alleen maar opgewonden geenstijlers.. waar zijn al die scholieren die het roepen dan?

SideFX | 15-06-11 | 12:11

Uitslag is morgen pas. Althans, ik zit op het VWO en ik krijg morgen mijn uitslag. Dus vandaag is zeker de VMBO dag, die kiest Geenstijl natuurlijk even. Lekker VMBO'ers bashen die niet goed kunnen spellen en doen alsof het alle middelbare scholieren betreft.
-1

ikzouhetnietweten | 15-06-11 | 12:11

Voorspelling: GefeliciteerT wordt vast nog eens trending op twitter

d0lf | 15-06-11 | 12:10

Fum4n | 15-06-11 | 11:57

Als toekomstige parkeerwachter, kun je je vakkenpakket aardig minimaliseren en het maakt ook niet zo gek veel uit, of je ergens voor slaagt.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:09

@lsimon | 15-06-11 | 12:06
Dat vind ik ook onzin. Frans al helemaal.

Vooral kennis van het Engels moet gelden, de rest is bijzaak. Qua vreemde talen dan, het Nederlands kan een stuk beter en intensiever.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 12:08

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 12:02 |
Mja, eigenlijk denk ik dat wiskunde voor iedereen een heel nuttig vak kan zijn, al is het alleen maar om abstract te leren denken.
Maar goed, wiskunde niet verplicht voor de alfa's, maar de bèta's moeten wel verplicht vakken als Duits en Frans doen...

lsimon | 15-06-11 | 12:06

@ lsimon | 15-06-11 | 12:01
Seau!

Echt waar joh?! Sjees.

Pa Cartwright | 15-06-11 | 12:05

@lsimon | 15-06-11 | 12:01
In happen ben je ook goed, mijn waarde.

*denkbeeldige rook van typvingers blazen doet*

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 12:04

Biff Eagleburger | 15-06-11 | 11:52
ik denkt dat de meeste VMBO'ers niet reaguren maar een kek kastje in elkaar timmerren of een CV aan het reparreeren zijn. zoals u al schreefd. blijfen er alleen heeeeeel hoogopgelijde reaguurders over met de mest vreseleike taal/spel/type Vouten:-).
ik natuurleik niet!

irma zonderboezem | 15-06-11 | 12:04

svdm83 | 15-06-11 | 12:01

BeldeN ze je dan joh????

The Evil One | 15-06-11 | 12:04

@Fum4n | 15-06-11 | 11:57
Nou, op zich heb je nog wel iets aan aardrijkskunde als historicus. Aan economie ook wel, daar niet van.

Ik snap je punt wel, heur. Maar ik vind het geen probleem dat het vak wiskunde niet per se verplicht meer is.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 12:02

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:59 |
Ah, vandaar die 9 voor natuurkunde op m'n eindlijst! Nee, logisch, ik ben d'r gewoon slecht in!

lsimon | 15-06-11 | 12:01

deministerpresident | 15-06-11 | 11:51

Leerzaam, dus Open Universiteit en vmbo.

Naast het niet met hoofdletters moeten schrijven van vmbo, lijkt mij een goed idee, om vmbo nog verder af te korten naar -o-, verminder je nog verder de kans, dat er spel- en taalfouten worden gemaakt.

De La Puerco | 15-06-11 | 12:01

De horror dit soort dagen. En dan vonden mijn ouders/familie het raar dat kwaad werd als ze BELDE om te vragen of er al gebeld was...

svdm83 | 15-06-11 | 12:01

@lsimon | 15-06-11 | 11:57
Appels en peren.

Wellicht ben je gewoon goed in economie en niet zo heel sterk in natuurkunde.

En heel misschien, heel heel misschien, ben je dus niet - sowieso niet, in je eentje - representatief voor de vwo-leerling.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:59

@necrosis ,

In mijn tijd had je A1,A2,B1,B2....

@Art Vandelay Ultor,

Tja en na 6 jaar op het VWO spreken ze nog altijd maar matig Frans of Duits. Bovendien kun je zo een hele hoop wegcijferen. Wat heb je nog aan aardrijkskunde als je toch geschiedenis gaat studeren?

Het gaat er vaak ook niet om dat mensen iets niet kiezen uit pure desinteresse maar omdat het te complex is. Ik begrijp best dat mensen hun keuzevakken zo inrichten maar wat is de waarde van een diploma waar én geen wiskunde én geen economie opstaat? Om nog maar niet te spreken over de beperking daardoor t.a.v studiekeuzes.

Fum4n | 15-06-11 | 11:57

Gefilisiteert aan alle die geslaagt sein. Nu op naar de unifersiteit, Neterlant kan nog een paar zlimmericken gebruike.

DANNY3960 | 15-06-11 | 11:57

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:53 |
Nee, ik heb ook economie gedaan dus weet waar ik het over heb.
Het verschil in niveau ging helemaal nergens over. Het verschil tussen bijvoorbeeld natuurkunde en economie op het vwo is volgens mij groter dan het gemiddelde verschil tussen vwo en havo.

lsimon | 15-06-11 | 11:57

Gewoon vaak examen doen zoals ondergetekende. Word je minder nerveus van.

blinde kip | 15-06-11 | 11:53

@lsimon | 15-06-11 | 11:45
Totale onzin.

Je hebt mensen voor gamma en alfa en je hebt mensen voor beta.

Maar het is duidelijk dat je NG of NT hebt gedaan. Good for you!

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:53

Cor Rupteling | 15-06-11 | 11:50

Onderwijs ?, je bedoelt kleuter opvang, neem ik aan.

De La Puerco | 15-06-11 | 11:52

@eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:29

Ach, het is maar VMBO. En precies wat SB zegt, zolang zo'n gast de CV kan maken of een kek kastje in elkaar kan timmeren is het wel goed. Zodra HAVO en Atheneumgangers dit gaan sgreiven wordt het echt treurig.

Biff Eagleburger | 15-06-11 | 11:52

The Evil One | 15-06-11 | 11:46

Dit is het succes van de zelfbedienings formule, minder ergernis vanwege onopgevoede 'verkoop-assistenten', jammer, dat er nog een paar mongolen de kassa moeten bedienen.

De La Puerco | 15-06-11 | 11:51

Hoe vaker we lezen dat iemand "geslaagt" is, des te beter we weten dat het onderwijs in Nederland "onherroepelijk gezakd" is.

Cor Rupteling | 15-06-11 | 11:50

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:47
Nee, langer... Nog de oude Tweede Fase, met vakjes als Frans-1 en Duits-1...

lsimon | 15-06-11 | 11:50

The Evil One | 15-06-11 | 11:46
Je moet het ook gewoon op normale spreeksnelheid zeggen.

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:48

Nou choed, ik cha weer sgrijven.
Laterz.
*out*

GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:47

lsimon | 15-06-11 | 11:45
Je bent er dan ook al zeker twee jaar van af?

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:47

geslaagt is nu sowieso een trend, want iedereen die erop afknapt noemt het ook.. Jammer, dit

Chill | 15-06-11 | 11:47

necrosis | 15-06-11 | 11:40
Wiskunde A1?

ik dacht ook dat het over een Audi ging!

irma zonderboezem | 15-06-11 | 11:46

De La Puerco | 15-06-11 | 11:42

Ik betwijfel het, zelfs bij AH krijgen ze dit er niet meer ingeramd, om bonuskaart vragen, prettige dag wensen, ik zeg altijd zelf express van "nog een prettige dag verder" in die 9 van de 10 gevallen dat zij dat niet doen....

The Evil One | 15-06-11 | 11:46

@Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:12 |
Als je C&M hebt gedaan dan zit er niet zoveel verschil tussen slagen en zakken... En eigenlijk stelt E&M ook bar weinig voor.
Alleen NG/NT stelde in mijn tijd nog iets voor op het VWO...

lsimon | 15-06-11 | 11:45

The Evil One | 15-06-11 | 11:33

Klantvriendelijkheid zal toch vast onderdeel zijn van Management & Organisatie ?

De La Puerco | 15-06-11 | 11:42

@Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:38
Wat moet jij nou weer snorremans?

An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:42

Examens op de middelbare school? Blij dat ik die nooit heb meegemaakt! :D

dlseth_ | 15-06-11 | 11:42

@Fum4n | 15-06-11 | 11:27
Wiskunde A1?
Sinds wanneer bestaat dat?
In mijn schooltijd kende VWO Wiskunde A en B, terwijl je Economie I en II had.

necrosis | 15-06-11 | 11:40

@De La Puerco | 15-06-11 | 11:39
In dit topic is het toch lichtelijk ironisch om 'Marokkaans' verkeerd te spellen.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:40

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:37

Ja, lijkt me handig om Turks en Marrokaans te kunnen.

De La Puerco | 15-06-11 | 11:39

@An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:36
Nu zuig je verschrikkelijke Duitsers achter je oude school?

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:38

KylianCM | 15-06-11 | 11:18
Een zin begin je met een hoofdletter.

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:38

Fum4n | 15-06-11 | 11:35

Tjonge, talen in je VMBLO profiel, moet niet gekker worden.

De La Puerco | 15-06-11 | 11:37

@Fum4n | 15-06-11 | 11:35
Economie heb je meer aan dan M&O, maar wiskunde is voor veel mensen gewoon totaal overbodig.

En ik denk ook dat goede talenkennis handiger kan zijn dan vwo economie. Voor velen dan.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:37

@Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:26
Ik zoog verschrikkelijk in Duits op school..

Look at me now.

An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:36

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:35 |
Ha ha.

GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:35

@Steilloos ten Onder

Zeker , tegenwoordig kom je er nog makkelijker vanaf. Verdere uitkleding van profielen op diverse scholen.

@Art Vandelay Ultor

Tja ik sprak toevallig iemand wiens dochter dit jaar de profielkeuze moest maken.... geen economie, geen wiskunde.... alleen management en organisatie en een hoop talen. Begrijp best dat je , indien je die kant op gaat, er niet altijd evenveel aan hebt maar het is toch een stuk algemene ontwikkeling.

Fum4n | 15-06-11 | 11:35

@GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:34
Het zou wat zijn als het terugliep van 61.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:35

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:28 |
Nou, en of het geholpen heeft bij de verkoop!
Ik heb op dit moment 61 exemplaren verkocht, en het loopt nog steeds op.
Dus ik heb niets te klagen. ^^

GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:34

De La Puerco | 15-06-11 | 11:32

Die mensen moeten er ook zijn. Wou alleen wel dat ze het vak klantvriendelijkheid geleerd zouden hebben op sgool.

The Evil One | 15-06-11 | 11:33

En allemaal ongeveer hetzelfde onzinnige twitteren maakt je slimmer? Wat een hopeloos gepapegaai dat twitter.

tembacostyle | 15-06-11 | 11:33

@Superior Bastard | 15-06-11 | 11:24
Uit jouw toetsenbord is dat niks dan een compliment...

An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:32

@Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:28
Een 1,8? Dan heb je of niet geleerd of zware dyscalculie.

Maar je ziet dat wel vaker dat leerlingen met een redelijk gemiddelde slagen en toch een 4 voor wiskunde hebben.

Het is dan ook een vreselijk saai vak.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:32

En nu, vrinden van het goede leven, ga ik naar het werk. Adieu!

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:32

Vandaag krijg je uitslag van je examen en kun je met je VMBLO diploma eindelijk echt carriere gaan maken achter de kassa.

De La Puerco | 15-06-11 | 11:32

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:21 |

wel fijn om te lezen dat jij ooit een momentje of glorie gehad hebt:-)

irma zonderboezem | 15-06-11 | 11:32

@eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:30
Dat _zou_ nog moeten lukken. Alhoewel, mijn eindexamen was oriëntalisme..

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:31

@ mezelf
Sorry dubbele post ondanks nieuwe servert hier...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:31

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:28

Maar je kunt nog wel een Monet van een Manet onderscheiden, of dat ook al niet? En impressionisme van expressionisme en zeau...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:30

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:28

Maar je kunt nog wel een Monet van een Manet onderscheiden, of dat ook al niet? En impressionisme van expressionisme en zeau...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:30

@Fum4n | 15-06-11 | 11:27
The fuck?

Alhoewel, ik ben daar niet eens tegenstander van. Wat heb ik als geschiedenisstudent nu gehad aan wiskunde A1 en 2? Geen reedt.

Ben blij dat ik al die onzin ben vergeten ook. Heb er wel een mooie GR aan overgehouden, dat wel.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:30

Ik zit trouwens te wachten op de eerste die geslaagd met een z gaat typen. Gezlaagdt of iets in die trendt.

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:30

Biff Eagleburger | 15-06-11 | 11:24

Kan het onderwijs nog dieper zinken...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:29

@ GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:25
Een CV op de slaapkamer. Studentenkamertje?

Pa Cartwright | 15-06-11 | 11:28

GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:25

Heb je boek nog niet gelezen, ik doelde met de taalvouten op die van het topic. Heb net de laatste
Herman Koch uit, was al een hele kluif, ben niet zo'n lezert. Wel een mooi groot artikel in het DvhN btw!
Is wel mooi gratis reclame, maar weet niet of het veel heeft geholpen voor de verkoop...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:28

@Fum4n | 15-06-11 | 11:27
Wat? Heb ik voor niks dat vak gevolgd? Verdoemme!

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:28

@Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:25
Ik stond wel iets hoger, als wiskunde A1 niet werd meegerekend. Ons onderwerp was kansberekening met binomcdf, normalcdf, en meer van dat fraais. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had voor mijn examen een 1.8. Voor A1 ja. Heb het afgerond met een 3.6 (dus een 4) . Alle talen (Latijn en Grieks exlu) stonden wel boven de 7.

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:28

@Art Vandelay Ultor ,

Ach tegenwoordig hoef je zelfs geen wiskunde A1 meer in dat pakket te hebben.... #epicfail

Fum4n | 15-06-11 | 11:27

Alsof een diploma nog wat waard is met al die pvda-graai- en indoctrinatiescholen van de laatste jaren.

Onderwijs hebben we allang niet in NL.

Creaguurder | 15-06-11 | 11:27

En dat terweil er niks makkelijkers bestaad als die voltooite deelwoorden shit, je weed zelluf......

The Evil One | 15-06-11 | 11:27

Ah, dit is alweer een tijdje geleden voor mij. Toch leuk. De spanning etc, mooi hoor.

Don Quijote | 15-06-11 | 11:26

@An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:24
Wow, ik kon het volgen. Is dat C&M toch nog ergens goed voor, met Duits 2 als hoofdvak!

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:26

Moet met een D.... geslaachd...

MichieldeMuiter | 15-06-11 | 11:26

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:22

Yep!

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:25

GaslaagT hoor... die lui :-)
Fuk dum

Sytze_Vliegen | 15-06-11 | 11:25

@Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:19
De norm kon je toch wel aardig schatten naar gelang de algemene opinie over het tentamen?

En een zes gemiddeld staan bij C&M is natuurlijk schandelijk! ;)

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:25

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:17 |
Nou vooruit, laat ik je weer eens je zin geven en op je reaguursel reageren. ^^
Taalfouten? Ik ben benieuwd. Waar heb je taalfouten gespot?
Volgende boek is in de maak, maar het neemt nu veel meer tijd in beslag, omdat dit thema iets ... uitgebreider is.
-
Pa Cartwright | 15-06-11 | 11:22 |
Nee, totdat zo'n tdaalkundtige zijn pik tegen zijn kin heeft tikken op het moment dat hij de CV op mijn slaapkamer moet controleren. Dan heb ik er ineens weer veel meer moeite mee.

GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:25

Alleen domme rukkers zijn zenuwachtig vandaag.

très cool | 15-06-11 | 11:24

Zelfs 'geslaacht' komt voor.

Biff Eagleburger | 15-06-11 | 11:24

An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:19
Duidelijk. Jij bent tenminste niet zo'n taaldebiel die achter alle werkwoorden met meer dan één lettergreep automatisch een d zet, omdat men denkt dat het dan automatisch een deelwoord is.

By the way, ik mis Che_ onder dit topic.

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:24

@Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:20
Meinen Sie zu Hause im Keller? Aber dort steht unserem Server... Kein Platz!

Zo zie je maar weer, waar zo'n MAVO-diploma goed voor is hè?

An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:24

Als ik die tweets lees dan denk ik echt dat we toch maar beter polen en roemenen ons VMBO werk kunnen laten doen.
GVD zijn ze nog blij dat ze gezakt zijn.....

Herrie Montana | 15-06-11 | 11:24

-weggejorist-

Fum4n | 15-06-11 | 11:24

Vandaag VMBO, niet boeiend voor mij dus. Morgen, HAVO, maar vooral voor mij van belang: VWO. Spannond!

Bitage | 15-06-11 | 11:23

@ GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:14

Als zo een gast blind de kleppen van mijn motor perfect weet af te stellen of binnen een kwartiertje mijn CV weer aan de praat heeft, zal het mij toch zwaar jeuken hoe zijn Nederlands schrift is.

Pa Cartwright | 15-06-11 | 11:22

@eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:21
Voor jou was de middelbare school waarschijnlijk een hemel. Al die MILFs..

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:22

Alleen VMBO-leerlingen krijgen vandaag de uitslag.

De Grunneger | 15-06-11 | 11:22

Voor mij is het al een tijdje geleden, dat VWO examen. Ben die dag maar aan het vissen gegaan... Stond al een dikke 7 gemiddeld op de schoolonderzoeken. Kwam nog een 8 gemiddeld overheen. Makkie dus!

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:21

Zijn de uitslagen regionaal?

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:20

@An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:19
Uiteraard Andie, en nu terug je hok in. ;-)

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:20

Het feit dat geslaagd met een -t wordt geschreven toont al weer aan wie er vandaag hun eindexamenuitslag krijgen... No offence.

brandweermeisje | 15-06-11 | 11:19

@Superior Bastard | 15-06-11 | 11:14
Ja, het niveau is duidelijk gedaald sinds ik hier bijna nooit meer kom, dat bedoelde je toch?

An die ARBEIT | 15-06-11 | 11:19

daar gaat de toekomst

San Paulo | 15-06-11 | 11:19

@Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:17
Antwoorden opzoeken had niet zo bijster veel zin he, had altijd te maken met een fluctuerende n-norm. Voorals je bent grootgebracht met de zesjes cultuur zoals ik, dan hing het compleet van de n-norm af.

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:19

Ik vond dit vorig jaar ook zo'n leuk onderwerp. Hilarisch

Da Buschauffeur | 15-06-11 | 11:18

Opmerkelijk hoeveel mensen zich op twitter verbazen over de foutieve schrijfwijze 'geslaagt' in het licht van het grammaticale niveau van diezelfde gemiddelde Nederlander.

titsme | 15-06-11 | 11:18

ik ben blei dat ik al heel lang gelede myn vbmo diploma heb gehaalt, ik ben teminste nog goet opgelijt

Cursorbewoner | 15-06-11 | 11:18

@Superior Bastard | 15-06-11 | 11:14

leer jij interpunctie maar eens correct toe te passen......

KylianCM | 15-06-11 | 11:18

GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:14

He schat, ben je er weer? Is voor jou al een paar jaar geleden zeker... Is je volgende boek al klaar btw... En graag zonder taalvouten, maar dat zal je editor wel voor zijn/haar rekeningen nemen denk ik.

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:17

En nu krijg je van die enorm spitsvondige tweets van mensen die dan weer zeggen dat geslaagt wel goed is. En dan een grapje. Enzo.

Moenafiek | 15-06-11 | 11:17

Examenstress. Geslaagd, Gezakt, Herexamen.
Leren is Tof !

hollandwar | 15-06-11 | 11:17

@Tommygunner | 15-06-11 | 11:15
Ik kan hier wel gaan posten dat het alsnog gymnasium was, maar goed, met C&M blijft het behelpen, inderdaad. Maar mijn kennis van exacte vakken is helaas nihil. Dus bijdragen aan de maatschappij ho maar. Waarvoor excuus.

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:17

Ik begrijp het niet. Toen ik twee jaar geleden mijn diploma behaalde, stonden alle antwoorden van de meerkeuze toetsen diezelfde dag nog online. Zo wist en weet je toch al met vrij grote zekerheid of je geslaagd bent of niet, tenzij je op het randje balanceert? Weinig reden voor zenuwen dus.

Inferi0r | 15-06-11 | 11:17

Zenuwachtig?

Je weet al lang of je geslaagd bent, man. Dezelfde dag nog kun je je antwoorden checken op internet.

Of je vond het sowieso een stukje cake, net als ik. Dat kan ook, natuurlijk.

Art Vandelay Ultor | 15-06-11 | 11:17

Tja, Nederlands wordt al een jaar of 20 niet meer gedoceerd... althans niet op niveau.

Xel | 15-06-11 | 11:17

En weldra zijn de panelen wee zwanger van VMBO dedain.

Voer voor 4-havo'ers en 1e jaars hbo'ertjes.

Pa Cartwright | 15-06-11 | 11:16

@eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:13
Kunschtgeschiedenis was zo'n ongelofelijk waardeloos vak. Staat ongeveer op hetzelfde niveau als Maatschappijleer.

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:16

NFC | 15-06-11 | 11:14

Dan ben jij zeker lid van de Bond tegen het Vloeken...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:16

Geslaagdt? Uidtrijking?
Luek, vanmidaag Komasiupen.

Graaisnaaiert | 15-06-11 | 11:16

@Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:12
Met een vak als Kunstgeschiedenis in je vakkenpakket heb je geen InHolland nodig om een waardeloos diploma te kunnen bezitten...

Tommygunner | 15-06-11 | 11:15

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:14

Ja triest, had hier een keer iemand aan het werk en die had HBO kommuniekaasie gedaan. Kon goddomme nog geen Nederlandse brief zonder dat soort fouten maken...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:15


Ze kunnen er toch geen reedt mee, met dat papiertje.

Vroeger, in mijn tijd, stelde de H.A.V.O. nog wat voor.

Willianus Wortelus | 15-06-11 | 11:14

LOL!
Dit is echt triest ...
Ik vraag me af wat ze die mensen tegenwoordig leren op school.
Ahum, ik bedoel natuurlijk 'sgool' ..
*diep zuchten doet*

GeflipteVlaflap | 15-06-11 | 11:14

Ik dacht dat mensen tegenwoordig afstuderen op het vmbo..

AlterEgo- | 15-06-11 | 11:14

Is er nog iemand gezakd....

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:14

Uitrijking, geslaagt.. Triest, hoewel als je hier, bij de hoogopgeleide reaguurders, de comments kritisch doorleest is een migraine ook nooit ver weg.
*Taalnazimodus aanzwengelt*

Superior Bastard | 15-06-11 | 11:14

ik heb een bondkraag

NFC | 15-06-11 | 11:14

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:12

Ik ben er al!

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:13

ROFL "geslaagt" met een "g"...

Tommygunner | 15-06-11 | 11:13

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:12

Het kost een hoop tijd, maar dan heb je ook nix...

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:13

Alfa bashers, kom er maar in!

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:12

Nee, niet weer iedereen geslaagTTTTTTT....

eerstneukendanpraten | 15-06-11 | 11:12

Oh ja, twee jaar geleden, sta je rustig op de tennisbaan een beetje de stress van Wiskunde van je af te rammen, kreeg ik ook dat gevreesde telefoontje. "Nee Thomas, jij moet een herexamen maken. Waarvoor? Kunschtgeschiedenis."

Kut Cultuur en Maatschappij. Zo.

Steilloos ten Onder | 15-06-11 | 11:12

Sukkels.

einschtein | 15-06-11 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken