Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DEN HAAG LIVE: Griekenlanddebat

defaultknopje.jpg En dan schakelen we rechtstreeks over naar de Groen van Prinstererzaal in Den Haag alwaar om 11:30 democratische gekozen volksvertegenwoordigers in de commissie voor Financiën een potje gaan Grieks worstelen met Eurogroep en Ecofin Raad. Inzet: Wel of niet miljarden taxpoet en pensioengelden storten in de bodemloze put die Griekenland heet. Want dat Griekenland nog voor het jaar 2013 uiteindelijk failliet gaat staat inmiddels wel vast. kredietbeoordelaar S&P verlaagde gisteren opnieuw de rating voor Griekenland. Het land moet nu erkende bananenrepublieken als Jamaica, Pakistan en Ecuador boven zich dulden. Iedere Nederlandse boerenlul zonder kredietwaardigheid kan fluiten naar een lening, maar als het aan onze shinende mooiboy Jan Cees de Jager ligt blijven we geld pompen in die Hellenistische bermudadriehoek. Desnoods met dwang. Bij een default dooft volgens JC het licht in Europa voorgoed, is een burgeroorlog niet vermijden en moeten we op lange termijn nog veel meer miljarden weggeven. Helaas lukt het De Jager maar niet om duidelijk te maken wanneer de geldstroom richting Athene dan wel een keer gaat stoppen. En wanneer kunnen we eindelijk eens gratis op vakantie in ruil voor al knaken? Daar hoor je die man dus nooit over. Ondertussen zijn onze volksvertegenwoordigers zo goed als allemaal voor extra steun, op de PVV, SP en Gristenunie na. De PvdA twijfelt nog over een standpunt dus dan weet je het wel weer. LIVESTREAM staat hier. Suggestie voor alle leden van de TK + regering. Laat net als jullie Griekse collega's een tunnel graven als vluchtroute naar een veilig heenkomen. Zou best nog eens van pas kunnen komen...

Reaguursels

Inloggen

Was het ook niet zo dat, China portugal z'n schulden heeft overgenomen. En het zelfde doet met Griekenland als de EU griekenland ook laat vallen?

Last Exile | 15-06-11 | 11:40

Brusselmans doet een Aluhoedje en plaatst dit epistel exact om 11:11 uur. Voeg daarbij de datum 1+4+6 (14 juni) = 11 en natuurlijk het jaar (20)11 en de signs zijn compleet. Knap werk!

Salut! | 14-06-11 | 22:50

ecologiste | 14-06-11 | 21:05

? cuiapampa ?

De La Puerco | 14-06-11 | 21:12

ecologiste | 14-06-11 | 21:05

de nada, zal een en ander nazoeken.

De La Puerco | 14-06-11 | 21:11

ecologiste | 14-06-11 | 21:05

Deutlich, jetzt verstehe ich alles, maar niet heus.

De La Puerco | 14-06-11 | 21:07

De La Puerco | 14-06-11 | 20:46
Dit was juist mijn 'regalo' voor krachtmeester op topic Elatik. gepost als ecologiste | 14-06-11 | 18:13 antwoord op Krachtmeester | 14-06-11 | 17:51

synchronicity wat ik je brom.

ecologiste | 14-06-11 | 21:05

Ivoren Toren | 14-06-11 | 20:29

Je kunt iemand beduvelen 1x (ezel en zo).
Je kunt hele groepen tijdelijk misleiden.

Het lukt niet iedereen constant te misleiden/beduvelen.

Het publiek is een veelkoppig monster, na enige tijd, gaat men het snappen.

De La Puerco | 14-06-11 | 20:46

ecologiste | 14-06-11 | 20:29

De wal keert het schip, de vaas gaat net zo lang te water tot die knapt etc.

Wil overigens nog uitleg over mijn 'regalo'.

De La Puerco | 14-06-11 | 20:40

ecologiste | 14-06-11 | 20:29

Griekenland minst kredietwaardige land ter wereld, was vanmorgen om 9 uur al bekend.

OK, die credit-rators, kun je ook niet vertrouwen.

*goud in kluis aan het oppoetsen*

De La Puerco | 14-06-11 | 20:38

Denk je dat er iets op tv komt hierover? Nee hoor. De staatstv gefinancierd door ons met ca. 1.5 miljard per jaar gaat lekker door met desinformatie en de parliamentsleden hebben schijt aan wie ze gekozen heeft. Leuk land NL. Echt verdomd leuk.

ecologiste | 14-06-11 | 20:29

@ ecologiste | 14-06-11 | 19:45
Het is een vuile rotklus maar iemand moet het doen. De SP is overigens ook tegen en de CU staat ook niet echt te trappelen. Maar samen hebben ze nog lang geen 70%.

@ lanexxx | 14-06-11 | 20:06
Zelfs met een referendum ben je niet zeker van je zaak. Kijk maar naar wat er met de Europese grondwet is gebeurd. Als de uitslag ze niet bevalt dan proberen ze het gewoon nog een keer. En nog een keer. Net zolang tot ze hun zin hebben. Dat maakt mij nogal bang, er zit echt een ondemocratische kliek zowel in Den Haag als in Brussel als het om de EU gaat.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 20:29

Mensen, het is tijd voor een referendum. Dit kan niet meer aan onze politici worden overgelaten. We worden de afgrond ingesleept willens en wetens.
Hier gebeurt onder ons aller ogen een horror scenario!

lanexxx | 14-06-11 | 20:06

Ivoren Toren | 14-06-11 | 19:29

Goed nieuws! Nu vasthouden GW. Het volk moet een stem krijgen en als jij het bent so be it.

ecologiste | 14-06-11 | 19:45

Ja hoor, daar is 'ie al: twitter.com/#!/geertwilderspvv

geertwilderspvv Geert Wilders
EenVandaag: 7 vd 10 NL-ers tegen opnieuw geld pompen in Griekenland! Achterban alle politieke partijen tegen! Burgers slimmer dan De Jager!!

Ivoren Toren | 14-06-11 | 19:29

tipo | 14-06-11 | 19:10

Af en toe is de leugen een zichtbare haai met zeer scherpe tanden, zoals vandaag.
Maar meestal zie je ze niet.
Gelukkig kunnen haaien niet zonder de kleine vissen.... ergo wij zij ook nodig. Slik hap weg.

ecologiste | 14-06-11 | 19:21

@ecologiste 18:56
Ze hadden beter "God zegene de greep" op de rand van de Euro kunnen zetten.

tipo | 14-06-11 | 19:10

tipo | 14-06-11 | 18:48

Het doel heiligt de middelen in dit geval. Maar je weet tog: GW is taboe.
God als hun salaris van af zou hangen, ja dan... boekhouders van het boekhouderstijdperk.
God zij met ons op de euro en dat is wel zo'n beetje de ziel van den parlementira parliar menteur menteuse. Voor de rest verkopen zoveel je kunt, nog je oude moeder aan de duvel. Als je maar kunt blijven plucheren.

ecologiste | 14-06-11 | 18:56

@ecologiste 18:29
Wilders moet eerst polshoogte nemen bij de PvdA. Ze moeten samen optrekken om dit kabinet over Griekenland te laten vallen, voordat de leningen worden verstrekt.

Ik ben geen fan van de PvdA en zij zijn geen fan van de PVV, maar als ze serieus met Nederlandsbelastinggeld om willen gaan, dan moeten ze doen wat ze moeten doen.

De VVD en het CDA zijn vandaag te ver gegaan.

tipo | 14-06-11 | 18:48

De La Puerco | 14-06-11 | 18:34
Ik dacht je een pleziertje te doen.
Net had ik het over machine consumenten en toen zei jij dat nadat je ondersteboven b ent gehouden nog steeds jezelf bent. M.a.w. u heeft en ziel. Niets meer niets minder.
Nur spielerei.

ecologiste | 14-06-11 | 18:45

tipo | 14-06-11 | 18:26

Briljante conclusie, en ook helemaal mijn mening.

De waarde van dat Populisme moet nu gaan blijken, de enige hoop, die rest.

De La Puerco | 14-06-11 | 18:36

ecologiste | 14-06-11 | 18:25
? Espero no regalo envenenada ?

WTF do you mean ?

De La Puerco | 14-06-11 | 18:34

tipo | 14-06-11 | 18:26

Het democratisch recht moet zijn beloop hebben.
Maar wie gaat daarvoor zorgen? We glijden steeds verder af.

ecologiste | 14-06-11 | 18:29

@De La Puerco 18:19
De PVV kan niet anders dan nieuwe verkiezingen forceren op dit onderwerp. De PVV kan niet 18 miljard in Nederland bezuinigen als dit kabinet zonder haar ogen te knipperen miljarden over de schutting gooit tegen de mening van 71% van de Nederlandse bevolking en tegen 80% (VVD) en 60% (CDA) van hun eigen achterban in, terwijl 96% van de PVV-achterban tegen nieuwe Griekse leningen is.

Dat kan gewoon niet. Er moeten dus verkiezingen komen en dit onderwerp moet controversieel worden gemaakt. Die Grieken wachten maar, tot wij klaar zijn met verkiezingen en formeren. Tot die tijd gaat er dan iig geen cent naar Griekenland.

tipo | 14-06-11 | 18:26

De La Puerco | 14-06-11 | 18:07

Ola de la. Tiene aqui um regalo para ti. Alma de ziel dat is wel een belangrijk onderdeel van de machine.
Een Griek voor een Spanjaard:
www.youtube.com/watch?v=zKe3HcYbPsk

ecologiste | 14-06-11 | 18:25

dilic | 14-06-11 | 18:10

We zijn vast veel slimmer nu....

Veiligheidshalve, nog wel een poosje de USA naar de mond praten, dat wel.

De La Puerco | 14-06-11 | 18:23

tipo | 14-06-11 | 18:12
Laat Hölzenschwein nu doen, aub, die rakker probeert slechts met verdraaiingen aandacht te krijgen.

Als het kabinet hierover zou vallen, krijg je idd een erg grote PVV.

De La Puerco | 14-06-11 | 18:19

dilic | 14-06-11 | 18:08

Wat was er nu eigenlijk mis in de jaren 30 ?

-Je spaargeld werd steeds meer waard, ook zonder rente te krijgen.

-Geen hangjongeren

-Bruisend uitgaansleven (ach vaderlief toe drink niet meer etc.)

-Slechts 20% van de arbeiders werkeloos, maar geen wajongers, Wao-ers etc., kortom minder niet werkenden dan nu.

De La Puerco | 14-06-11 | 18:14

@Hölzenbein
Prima als je Maurice de Hond niet gelooft. Heb ik er nog 1:

"Zeven op de tien mensen (71 procent) willen niet dat Nederland gaat meebetalen aan een nieuwe lening aan Griekenland. Dat blijkt uit een onderzoek van het televisieprogramma EenVandaag, waaraan 22.000 mensen hebben deelgenomen."
www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/artic...

tipo | 14-06-11 | 18:12

En o ja, Wat denken jullie? Zal er dan net zoals toen 10 jaar later een wereld oorlog uitbreken... of zullen we deze keer slimmer zijn?

dilic | 14-06-11 | 18:10

ecologiste | 14-06-11 | 18:04

Geniaal, onze immigranten door verkopen, geniaal..., naar Griekenland sturen daar zijn ze nodig.

De La Puerco | 14-06-11 | 18:09

Jullie maken je allemaal veel te druk om deze hele circus. Want het is gewoon één grote circus dat om 1 ding draait: geld. Ik zeg geniet van je mooie huis, tuin en auto nu het nog kan, trek er desnoods een biertje bij open! Één ding is echter wel zeker, als het hele financiële systeem in begint te storten, zal de wereld nooit meer t zelfde zijn! Dat wordt waarschijnlijk weer de jaren de jaren '30 all over again.

dilic | 14-06-11 | 18:08

ecologiste | 14-06-11 | 17:56

Als ik weer eens onderste boven wordt gehouden om zaken te betalen waar ik het volstrekt niet mee eens ben, meen ik toch, na het oplossen van de betrokken beslagen, mezelf te zijn, zij het wat armer.

De La Puerco | 14-06-11 | 18:07

De La Puerco | 14-06-11 | 17:22

Als we nou de immigratie nu eens budgetneutraal zouden kunnen maken. dat scheelt inderdaad al 7-8 miljard euro per jaar. Tel uit je winst. Griekenland heeft een positief immigratiesaldo vanwege de bedragen die vanuit de gehele wereld worden overgemaakt naar de griekse thuisbasis.
Ik geloof dat ca. 5 miljoen Grieken in het buitenland wonen als ik het goed heb, dus ca. iets minder dan de helft van wat in GR zef woont.

ecologiste | 14-06-11 | 18:04

tipo | 14-06-11 | 17:28

De Grieken zijn nog een volk gebleven, wij zijn boekhouders.
Veel volkeren verdwijnen om plaats te maken voor de universele consument.
Mensen worden steeds meer machines met wat vleesch eromheen. De ziel sterft af. De grootst gemene deler bepaalt de smaak en een kleine groep trekt aan de touwtjes.
Nu zijn ook de Grieken aan de beurt om getemt te worden door het groot kapitaal, de boekhoudersmentaliteit.

ecologiste | 14-06-11 | 17:56

Ivoren Toren | 14-06-11 | 17:30
Ach, zoveelste deficit van de socialisten, het werkt gewoon niet, leer dat nu eens, zou je zeggen.

In dit geval, reken ik op de superdomme sentimenten van de Griekse socialisten, zijn ze eindelijk allemaal arm.

De La Puerco | 14-06-11 | 17:55

Het enige, wat GW zich niet kan permitteren, imho, is dit zonder vergaande concessies over zijn kant laten gaan. En dat is goed nieuws.

De La Puerco | 14-06-11 | 17:41

Ivoren Toren | 14-06-11 | 17:14

Hij heeft wel de shake, absoluut.
JCdJ, Another brick in the wall.

Nou beste Grieken laat zien hoe het kan
take it away children of the revolution
www.youtube.com/watch?v=z2AUiFYOuX4

ecologiste | 14-06-11 | 17:40

@ De La Puerco | 14-06-11 | 17:14
Belofte maakt schuld. Nederlanders zijn altijd betrouwbare handelspartners geweest, en die notie heeft Nederland de afgelopen eeuwen groot gemaakt.

Ik denk dat de Griekse vakbonden de sentimenten in het buitenland niet helemaal juist inschatten. Ook zij gaan schrikken, net zoals Hölzenbein.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 17:30

@Ivoren Toren 16:56
De kans dat het Griekse parlement de nieuwe leningen voorkomt is groter, dan dat het Nederlandse parlement de Griekse leningen voorkomt.

Ze denken zelfs na over een referendum. Willen de minister van financiën vervangen. Volgen geen partijdiscipline (meerdere Kamerleden van regeringspartij PASOK stemmen tegen of stappen op), oppositie weigert pertinent een contra-handtekening. De communisten in het parlement hebben het hervormingsplan een 'oorlogsverklaring tegen het volk genoemd'.

Zo doen ze dat daar.

En hier in Nederland? Zelfs de oppositie legt onze portemonnee op tafel. "Pak maar Griekenland, of jullie willen of niet."

tipo | 14-06-11 | 17:28

ecologiste | 14-06-11
Mwah, kabinet steunen, maar dan per direct de volledige multicul agenda van de PVV installeren, een eenmalig bedrag voor eenzelfde besparing jaarlijks hiet in NL.

En daar waar Europese regelgeving dat blokkeert een opt-out per vanaf nu afdwingen.

*neuriend*

De La Puerco | 14-06-11 | 17:22

De La Puerco | 14-06-11 | 17:07
So be it. Dan is NL nog een stuk lastiger te nemen obstacle vor den BilderberT dan menig ander EU land.
Vox populi toont ruggengraat.
Het uur der waarheid komt dichterbij voor GW. Zal hij het doen? Spijker kop raak stekker eruit of toch een dubbelpaspoort? Vamos a ver.

ecologiste | 14-06-11 | 17:15

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:56

Any which way and loose. Hoe zou dat in NL gaan, nadat we werkelijk alles kwijt geraakt zijn aan Griekenland et cum suis en de Chinezen komen hier de dienst uitmaken, verzoekend/eisend om onze verzorgings staat te halveren......

De La Puerco | 14-06-11 | 17:14

@ ecologiste | 14-06-11 | 17:11
Ik zit nu met de speakers op tien naar de versie van Elvis Presley te luisteren: www.youtube.com/watch?v=IsEmF9urYDk&am...
* wild door de kamer danst *

Ivoren Toren | 14-06-11 | 17:14

Ivoren Toren | 14-06-11 | 17:08

Als je slaaf bent houdt een goede gospel je nog enigszins op de been tegen dit uitbaterstuigh.

ecologiste | 14-06-11 | 17:11

@ ecologiste | 14-06-11 | 17:03
Hallelujah sister!
Het zou een Godswonder zijn als we er zo makkelijk vanaf zouden komen.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 17:08

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:44

De waarde van een stem op de PVV, zal nu gaan blijken. Laten we wel wezen, alle hoop op voorkoming van de verspilling van miljarden zonder weerga, ligt bij GW.

De La Puerco | 14-06-11 | 17:07

tipo | 14-06-11 | 15:43

De PVV moet vanaf nu allee nog maar tegen stemmen net zolang tot dit stelletje volksverraders opkrast.

ecologiste | 14-06-11 | 17:06

@ tipo | 14-06-11 | 16:53
Met een beetje geluk lossen de Griekse vakbonden het probleem zo voor ons op. Want als de Grieken zelf niet meewerken dan kan De Jager er zeker geen geld meer insteken.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:56

@iter | 14-06-11 | 16:39
Je neemt Maurice de Hond niet serieus, maar je vindt TEGELIJKERTIJD dat door hem "bewijs" aangeleverd wordt dat 2/3 tegen is? Interessant wat je daar zegt...

En je vraagt je af waarom ik daar tegen ben?

Nogmaals omdat ik de Hond niet serieus neem. Dus het is niet "wat ik eigenlijk wil", maar wat wil JIJ eigenlijk?

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:52

@ De La Puerco | 14-06-11 | 16:31
Dat is een gok, zoals zoveel in de politiek. De PVV zou dan twee jaartjes in de oppositie moeten tot de volgende kabinetscrisis (die zeker gaat komen). Bij het voorlaatste kabinet was het de PvdA die de zaak opblies. Dat had tot gevolg dat het CDA grote weerzin had om met de PvdA te regeren, maar voor die regenboogpartij zouden ze dan toch weer nodig zijn. Zo kan het met de PVV ook gaan. Trouwens, ook bij de laatste kabinetsformatie had niemand verwacht dat de PVV zo ver zou komen. Maar mogelijk zijn CDA en VVD zo bang voor een kabinetscrisis bij de huidige sfeer over Griekenland dat ze voor Wilders door de knieën zullen gaan als die dreigt met intrekking van de gedoogsteun. Wie zal het zeggen?

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:44

@Holzbein , jij bent hier arrogant.

Ik zeg zelf dat ik Maurice de Hond niet serieus neem. Ik trek mijn conclusie over jouw interpretatie , heel simpel toch ? zoals Bush ooit eens heeft gezegd: je bent voor ons of tegen ons ;) en je ziet het resultaat, USA heeft de hele wereld in zijn macht ...

Dus wat wil je eigenlijk ?

iter | 14-06-11 | 16:39

@Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:33
Ik hoop niet dat je me aan het schrikken maakt. Ik geloof er pas aan als ik het zie. Nogmaals Wilders is te machtsgeil. Gaat niet gebeuren, en, hij neemt het risico niet, want stel dat het geen tijdelijk dipje is...

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:37

@Hölzenbein | 14-06-11 | 16:30
Een tijdelijk dipje. Reken maar dat als de PVV hier een halszaak van maakt, ze daar garen bij zullen spinnen. Big time. Maar je hoeft mij niet te geloven. We zullen het zien. Ik denk dat jij gaat schrikken.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:33

@iter | 14-06-11 | 16:29
Hoe kom je er bij mij een mening toe te dichten terwijl ik het daar helemaal niet over gehad heb en jij mij helemaal niet kent. Welke arrogantie matig je jezelf toe? Een peiling van Maurice de Hond is geen "bewijs", dat weet een driejarig kind maar jij blijft er bij dat het bewijs is. Typisch.

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:32

Ivoren Toren | 14-06-11

Wordt dramatisch voor VVD, zullen aanmerkelijk minder 'strategische' kiezers trekken.

Probleem voor GW is, als hij uit dit kabinet de stekker trekt, hij vermoedelijk met 40 zetels permanent in de oppositie zal moeten, omdat dit kabinet dan niet voor herhaling vatbaar is en een alternatief op dit kabinet met PVV niet voorhanden is.

Dan wordt het dus een paars-regenboog (alle behalve Wilders) kabinet, dat om de 1-2 jaar valt en never nooit iets doen.

De La Puerco | 14-06-11 | 16:31

ermm een paardelul is een paardelul ,maar als je zo door blijft redeneren zal je altijd gelijk hebben in jouw wereld.

Je schiet Maurice de hond af en terecht dat zijn voorspellingen niet kloppen. Er wordt hier als " bewijs" aangeleverd dat 2/3 tegen is en jij spreekt dat tegen ... Waarom ? Omdat JIJ NIET GELOOFT dat de Belastingbetaler ... (hoe vaak hebben we dat vanmiddag wel niet gehoord) NIET MEER wil betalen aan Griekenland.

Zo simpel kan het zijn.

iter | 14-06-11 | 16:29

@De La Puerco | 14-06-11 | 16:22
Er is niemand die dat doet, zelfs Wilders niet, nogmaals die is te machtsgeil. Bij de laatste aanvaring van Wilders met Rutte daagde de oppositie Wilders uit een motie van wantrouwen in te dienen, maar daar wilde hij niet aan. Je verwacht het niet...

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:27

Die Tröllenschwein heeft het weer voor elkaar....

De La Puerco | 14-06-11 | 16:26

@ Hölzenbein | 14-06-11 | 16:19
Vermoedelijk zijn er dan ook een heleboel mensen die vanavond na het acht-uur-journaal zich op hun keuze bij de afgelopen verkiezingen zullen beraden. Als Wilders nú de stekker eruit trekt, dan kon de PVV bij de volgende verkiezingen wel eens naar de 40 zetels gaan...

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:23

@iter | 14-06-11 | 16:18
Die 1% kan zich van een mening onthouden of zelfs vinden dat ik een GROTE paardelul ben. Dan heb je in beide gevallen een andere mening dan dat je schetst. Beetje bekrompen zwartwit denken wat je doet?

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:22

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:10

Behalve in geval van een (dreiging met) motie van wantrouwen natuurlijk, dan ligt het een eens een stuk anders, dan gaan diezelfde politici natuurlijk wel hun knopen tellen.

De La Puerco | 14-06-11 | 16:22

@Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:16
Nou ja, waar hebben we het dan over zeg... Het volk kiest zijn/haar clowns en dan ga je daar van uit. Anders moet je zoals ik niet kiezen. Simpel as that.

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:19

hmm beetje misingetikt, maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

iter | 14-06-11 | 16:18

@Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:13
Overigens vertrouw ik meer op die vertegenwoordigers en hun achterban, spreek kiezers/volk dan op de weervoorspellingen van Maurice de Hond, want die gaan herhaaldelijk de mist in, oftewel worden vaak uit de grote duim gezogen.

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:18

@Holzbein,

het is het een of het ander...
Als 99% van GS jouw een paardelul vind dan vind tenminste 1 % toch niet ?

iter | 14-06-11 | 16:18

@ Hölzenbein | 14-06-11 | 16:15
Een mooie sympathieke aanname, maar helaas tragisch naïef.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:16

@iter | 14-06-11 | 16:13
Komt nog zo'n clown die denkt als je het een zegt, je automatisch vóór het tegenovergestelde bent. Waar komt die kortzichtigheid toch vandaan bij jullie?

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:16

@Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:13
Ja, vandaar dat ik aanneem dat ze eerst met hun achterban gesproken hebben. Die werden gekozen door het volk.

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:15

@ Hölzenbein | 14-06-11 | 16:10
Hoho. Het zijn VOLKSvertegenwoordigers. Kent u dat woord?

Ivoren Toren | 14-06-11 | 16:13

@Holzbein dus jij bent overtuigt dat 2/3 VOOR is ? want dat is wat je eigenlijk zegt...

iter | 14-06-11 | 16:13

@iter | 14-06-11 | 16:09
Heb niets tegen Wilders noch tegen de PVV, alleen iets tegen uitzonderlijke idioten en laten die zich nou juist hoofdzakelijk in de PVV scharen. Niet alleen mijn mening hoor...

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:12

@tipo | 14-06-11 | 16:04
En Maurice de Hond vind je wel representatief? Alleen wat onze volksvertegenwoordigers kiezen telt, vandaar het debat vandaag. Wist je dat nog niet?

Hölzenbein | 14-06-11 | 16:10

die Holzbein heeft wel trekjes van Marcel Hulspas van DePers. Ze zijn zo PVV/GW foob niet te filmen ...

iter | 14-06-11 | 16:09

Zit hier met een 'Wanbevel van het konijn' voor me, vanwege een iets vertraagde afdracht aan een waterschap.

Zoveel begrip en rek er bestaat voor die Grieken, zouden ze eerst hier eens toe moeten passen, hebben ze tenminste uberhaupt geen geld om Griekenland te steunen.

De La Puerco | 14-06-11 | 16:09

En jawel hoor, de PvdAngst is weer eens gedraaid en steunt CDA en VVD. Kom er maar in Geert!

Imprimatur | 14-06-11 | 16:06

tipo | 14-06-11 | 15:50

Iedere steun voor bezuinigingen wordt natuurlijk zwaar ondergraven als je een veelvoud daarvan zo makkelijk direct 'weggooit'.

Bezuinigingen op kunst en andere linkse speeltjes blijven natuurlijk wel breed gedragen, dat wel.

De La Puerco | 14-06-11 | 16:06

@Hölzenbein | 14-06-11 | 15:51 |
www.peil.nl/?3264
PDF-alert.
67% van de Nederlanders is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

64% van de VVD is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

57% van het CDA is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

56% van de PvdA is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

97% van de PVV is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

75% van de SP is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

tipo | 14-06-11 | 16:04

pvdA heeft de boel goedgekeurd onder voorwaarden van harde eisen ....

HAHAHAHAHAHA

iter | 14-06-11 | 16:03

-weggejorist-

Self Swindler | 14-06-11 | 16:02

@ De La Puerco | 14-06-11 | 15:40
Dit gaat om zoveel geld, dat het het inderdaad langzamerhand wel waard zou zijn. Het zou de PVV warschijnlijk ook een boel stemmen oopleveren bij de volgende verkiezingen. Wilders zit nu waarschijnlijk heel hard na te denken. Ik ben benieuwd naar zijn eerstvolgende tweet. twitter.com/#!/geertwilderspvv

Ivoren Toren | 14-06-11 | 15:56

@tipo | 14-06-11 | 15:50
Hoe kom je aan die 2/3e?

Hölzenbein | 14-06-11 | 15:51

De PVV kan onmogelijk 18 miljard bezuinigen, als dit kabinet 100 miljard over de schutting gooit tegen de wil van 2/3e van het gehele Nederlandse electoraat.

tipo | 14-06-11 | 15:50

@kos_ | 14-06-11 | 15:43
Daar is clowntje Wilders helaas te machtsgeil voor.

Hölzenbein | 14-06-11 | 15:49

Het zou inderdaad wel heerlijk zijn als dit debiele kabinet inclusief gedoogkleuters hiermee onderuit gaan. Dan brengt dit alles toch nog iets positiefs.

kos_ | 14-06-11 | 15:43

@De La Puerco 15:40
De PVV zal dit kabinet wel op moeten blazen. Want waarom zou je 18 miljard bezuinigen, als je het elders over de schutting gooit tegen de wil van 2/3e van het gehele electoraat?

De VVD en het CDA moet geminimaliseerd worden na vandaag.

tipo | 14-06-11 | 15:43

Ivoren Toren | 14-06-11 | 15:13

Ideaal moment voor de PVV om de stekker eruit te trekken........, minimaal om daarmee te dreigen.

De La Puerco | 14-06-11 | 15:40

We kunnen het parlemant beter afschaffen uit bezuinigingsoverwegingen. Dan hoeven ze ook niet meer te doen alsof.

tipo | 14-06-11 | 15:37

Ivoren Toren | 14-06-11 | 15:13

Ook gij Ruttus.De gevestigde politiek heeft hiermee haar definitieve brevet van verraadvermogen getekend. Nooit meer niet op stemmen nie die gevestigte partije.
Alle voorstemmerTs in de gaten houden de komende 30-40 jaar. BV'tjes, commissariaatjes etc.

ecologiste | 14-06-11 | 15:36

@harry pikkel | 14-06-11 | 14:53
Het gaat mij niet om staatseigendom, als de Grieken (gedwongen of niet) wetten veranderen dan betreft dat ook de Griekse vloot, of niet? En dat is allemaal mogelijk. Bovendien ergens gelezen als de bootbezitters 10% inleveren dan zou het hele probleem opgelost zijn. Ze mogen meer belasting innen van die lui wat mij aan gaat.

Hölzenbein | 14-06-11 | 15:34

Gisteren in rtlz comments gelezen dat een bankrun en een vlucht in fysiek goud en zilver een goed idee zou zijn. Scenario wordt steeds nijpender en realistischer. In Griekenland zouden mensen al geld van hun rekening hebben gehaald, maar berichten komen mondjesmaat naar buiten via alternatieve kanalen. Zelf gisteravond nog gedacht aan om mijn geld van de bank te halen maar durf nog niet. Het uur U nadert! watch my words.

Imprimatur | 14-06-11 | 15:34

Echt, dit kabinet moet weg. Er moeten verkiezingen komen. Dan maken wij er wel een soort EU-referendum van. Deze schending van de parlementaire democratie moet worden afgestraft en hard. Heel hard.

tipo | 14-06-11 | 15:12

Ben enkele jaren geleden begonnen met investeren in buitenlandse valuta en commodities om een toekomstig koopkrachtverlies en lager pensioen te compenseren en dat bevalt me tot nu toe prima. De echte crisis in europa moet nog komen. De US zit er nu middenin en zit nu waarschijnlijk zo'n beetje op het dieptepunt. In europa komt de crisis nog en het herstel zal moeilijker zijn. Griekenland zal terugzakken naar het nivo van een ontwikkelingsland.

denoorman | 14-06-11 | 15:04

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:32
Nee, het is een particuliere vloot die onder Griekse vlag vaart. Dat maakt het nog geen staatsbedrijf. Of dacht je dat alle schepen onder de Nederlandse vlag ook staatseigendom waren? Ze vallen alleen onder de wetten van dat land, net zoals jij en ik. Er valt dus niks te privatiseren. En het failliet van het land betekent dus niet het failliet van deze sector.

harry pikkel | 14-06-11 | 14:53

Hoeveel mensen sparen voor of hebben al een aanvullend pensioen?????
Kan het nergens vinden.
Men spreekt over 'de meeste mensen', maar over hoeveel mensen...
En dan alleen pensioenen van meer dan € 427 per jaar (afkoopgrens) meetellen.

who cares | 14-06-11 | 14:52

despecialist | 14-06-11 | 14:41

Banken + politiek-bestuurlijke elite en hun netwerk = de maffia.
We komen hier niet zonder kleerscheuren uit. Hoe langer men de klap uitstelt hoe groter die wordt. maar als je op sterven ligt wil je alles geven om langer te mogen leven als dat leven tenminste nog de moeite waard is. Volgens mij zitten we dus nu zover in de shit.
Zeg maar het effect van 'de trein der traagheid' (Johan Daisne), zoiets.

ecologiste | 14-06-11 | 14:52

En het meeste zieke is nog wel, dat er in de afgelopen financiele crisis NIKS is veranderd in het systeem: banken kunnen nog steeds in even risicovolle troep investeren met centjes van hun klanten en worden nog steeds gered als het mis gaat. En nu wil De Jager weer hetzelfde met Griekenland: gewoon al dat geld erin pompen en NIKS aan het systeem veranderen. Ziek.

despecialist | 14-06-11 | 14:42

De banken hebben grote risico's genomen door in Griekenland te investeren. En nu moet Griekenland gered worden omdat anders de banken vallen ? Dus een land kan aanklooien wat ze wil, ze wordt toch wel gered. En een bank kan in de meest risicovolle troep investeren die er bestaat, alles voor de hoge rente (en bijbehorende bonus), want ze worden toch wel gered als het mis gaat. Nu vraag ik je, hoe ziek is dat systeem ?

despecialist | 14-06-11 | 14:41

@tipo 14:37
Mijn punt was dat die professoren het dus niet met elkaar eens zijn. Er zijn er genoeg die wel economische argumenten zien om Griekenland te blijven steunen. De Tweede Kamer lijkt de Eurozone/EU zeker belangrijker te vinden dan Nederland an sich en "henk en ingrid".

v.doing | 14-06-11 | 14:41

Er moet voorkomen worden dat pensioenfondsen 'n groot verlies lijden.
Dus moet de belastingbetaler maar dokken.
Ik krijg waarschijnlijk € 30 per jaar pensioen.
En zo zijn er veel meer.

who cares | 14-06-11 | 14:40

Wat mij onnoemelijk irriteert, is dat de minister helaas weinig tijd heeft voor dit debat, hij moet namelijk naar Brussel, dus dit gaat maar over ca. 100 miljard maar datmoet er even tussendoor. Hij geeft trouwens nergens concreet andwoord op, maar hij hoeft in Brussel niet aan te komen met nee, dat is duidelijk.

Max1272 | 14-06-11 | 14:38

@v.doing 14:32
Dat zegt wel heel veel, want die professoren in de economie weten natuurlijk meer dan onze TK-politici. Namelijk, dat de beslissing om Griekenland tot 2013 van leningen te blijven voorzien geen enkele financiële, economische of monetaire argumenten kent, maar enkel de politieke drijfveer van de Tweede Kamer verraadt om zo veel mogelijk macht de centraliseren in de ondemocratische instituten van de Eurozone en EU. En daarvoor moeten ze de geldkraan kunnen bedienen.

De Tweede Kamer geeft hiermee hun laatste machtsmiddel (geld) af aan de Eurozone en EU.

tipo | 14-06-11 | 14:37

Klinkt als hetzelfde liedje toen de Amerikaanse bankensector zou imploderen. Het einde van de wereld werd aangekondigd, en bankiers werden "gered" met belastinggeld. Nu is het echter voor de Amerikaanse bankiers weer "business as usual", terwijl de werkeloosheid op 10% blijft hangen en niemand een lening kan krijgen.

Zie Griekenland als Lehmann Brothers, de bank die ten onder ging wegens mismanagement. Baas kwam op straat te staan en heeft nu weer een prima baan, de rest vond werk elders, en een paar superrijke investeerders verloren geld in Lehmann, maar dat is nu eenmaal het risico van beleggen. Geldt ook voor beleggen in Griekenland.

Wanneer gaat de Jager eens in detail laten zien wie er achter de druk op hem zit om Griekenland "out the bailen" en wie er daadwerkelijk geld gaan verliezen in geval van "default".

Schwanz | 14-06-11 | 14:36

Wanneer was ook alweer de Bilderbergbridgeclub bijeen?

ecologiste | 14-06-11 | 14:30

met mijn Europeïsche Monopoly bordspel kom ik ook nooit uit.

Centauri | 14-06-11 | 14:34

@ tipo | 14-06-11 | 14:29 |
Dat klopt maar dat zegt niet zo veel. Er zijn genoeg professoren (van het IMF, ECB etc) die het niet eens zijn met de publieke/PVV opinie van "geen cent meer naar Griekenland". De toekomst zal ons leren wie er gelijk krijgt.. Interessant spektakel toch?

v.doing | 14-06-11 | 14:32

@harry pikkel | 14-06-11 | 14:24
Maar het is nog steeds een Griekse vloot, of niet?

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:32

@v.doing 14:28
De democratie in Griekenland en Nederland afschaffen, kent nog veel grotere risico's.

tipo | 14-06-11 | 14:31

IMF-ECB-DNB... Barroso, Juncker, Rutte, JCdJ... Stanley Morgan, Goldman Sachs, ING, ....
Ik denk zo'n 40-50 machtige spelers die allang iets besloten hebben. Wanneer was ook alweer de Bilderbergbridgeclub bijeen?

ecologiste | 14-06-11 | 14:30

@2amazing | 14-06-11 | 14:21
Als ik het een zeg, hoef ik niet per definitie in iets anders te geloven. Overigens kunnen die ook niets garanderen Wat een onzinredenatie alweer.

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:30

@v.doing 14:28
Terwijl het electoraat door talloze professoren bevestigd wordt.

tipo | 14-06-11 | 14:29

harry pikkel | 14-06-11 | 14:24 |

Ik denk dat hij bedoeld dat de overheid ze overneemt. Denk dat hij en ik in me vorige post het woordje privatiseren per ongeluk gebruikten.

Anders snap ik er ook niks meer van.

tembacostyle | 14-06-11 | 14:29

@ tipo | 14-06-11 | 14:27
Dat klopt. De kamer is van mening dat het electoraat te weinig verstand heeft van deze materie om een zinnige mening te kunnen vormen.

v.doing | 14-06-11 | 14:28

@nance | 14-06-11 | 14:16 |
Wat een onzin. De Jager heeft meerdere keren expliciet gezegd dat "doorgaan met geld geven" NIET de enige optie is maar slechts, naar de huidige analyses, verreweg de minst risicovolle.

v.doing | 14-06-11 | 14:28

@v.doing 14:20
Dan wijkt de Kamer te veel af van het electoraat.

Sterker: De Kamer negeert 67% van het electoraat en afzonderlijke de meerderheden van de achterbannen van CDA, VVD, PvdA, SP, PVV, Christenunie, SGP.

Een staatsgreep zou nu legitiem zijn volgens internationaal recht, want ons geld wordt aan een vreemde mogendheid gegeven zonder onze toestemming.

tipo | 14-06-11 | 14:27

Die de Jager heeft het maar over vinger aan de pols houden. Daar hebben ze vanaf het toetreden van Griekenland tot de EU de tijd voor gehad en hebben helemaal NIETS gedaan, behalve mooi weer spelen en zakken vullen op kosten van de belastingbetaler.

Wat een corrupte kliek. Opsluiten, de hele club.

prikkebeenK | 14-06-11 | 14:25

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:06
Waar heb jij het in hemelsnaam over met je Griekse vloot? Die Griekse vloot is al decennia in private handen. En laat dat nou een van de weinige sectoren zijn die nog wel goed draait. Waarvoor ze overigens nauwelijks belasting afdragen.

www.schuttevaer.nl/nieuws/zeevaart/nid...

harry pikkel | 14-06-11 | 14:24

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:15
En de economen die nu zo hard roepen wel steun aan Griekenland te geven die geloof je wel?
note: die economen zeiden bij de eerste steun dat het de laatste was, ze hadden het mis.

2amazing | 14-06-11 | 14:21

@ tipo | 14-06-11 | 14:13
Een transferunie inderdaad. Dat lijkt de voorkeur te zijn van de minister en het grootste deel van de kamer.

v.doing | 14-06-11 | 14:20

De Jager "Nu wat de PVV vraagt... Uhm.. Wat vraagt de PVV eigenlijk..?"

v.doing | 14-06-11 | 14:19

De Jager staat gewoon te draaien:

'Alleen geld geven onder strenge voorwaarden'

Dat is een wassen neus omdat De Jager ook al heeft gezegd dat we de Grieken geld Móeten geven anders hel en verdoemenis

Lijkt er bovendien op dat die strenge voorwaarden niet aan de Grieken worden opgelegd maar aan de private sector: 'Banken en pensioenfondsen móeten meedoen'

nance | 14-06-11 | 14:16

@2amazing | 14-06-11 | 14:10
De economen die nu zo hard roepen geen steun meer aan Griekenland. Daar doel ik op. Garantie heb ik ook nergens voor, maar dat is ongeveer wat ik reeds wou aangeven in mijn bericht.

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:15

@v.doing 14:01
En wat houdt dat in: "Op de klap voorbereiden?"

Een transferunie? nee dank je.
Een Geldpers? nee dank je.

tipo | 14-06-11 | 14:13

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:06 |

Denk niet dat ze de vloot privatiseren. Als zelfs die sector niet gezond op eigen benen kan staan dan is er helemaal niks wat dat land kan.


tembacostyle | 14-06-11 | 14:12

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:06
Welke economen?
Welke bedrijven en wat gaat er gruwelijk fout en heb jij 1 garantie dat het in staatsbedrijven niet fout kan gaan?

2amazing | 14-06-11 | 14:10

@ ZDEV | 14-06-11 | 13:52
Jij zegt het, ik zeg het, iedereen zegt het. De enigen die het niet zeggen zijn de politici die hopen op een mooie vervolgcarrière bij een bank. Zij krijgen elke dag een telefoontje: "Denk je eraan dat je ons eerst even van onze Griekse staatsobligaties afhelpt?"

Ivoren Toren | 14-06-11 | 14:08

@iter | 14-06-11 | 13:50
Gevolgen duiden kan ieder dom varken. De oorsprong aanpakken daar is meer IQ voor nodig, dus trek je die schoen maar alvast aan. Heeft dus niets met struisvogels te maken.

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:08

Haal die klote gigapica strip is uit de layout, de boel is steeds fucked-up

doskabouter | 14-06-11 | 14:06

@tembacostyle | 14-06-11 | 13:35
Ja, joh, leuke grap van je, ik geef het toe. Kan mij ook in cijfertjes vergissen, net als die zogenaamde economen die het nu weer zo goed weten en straks als het te laat is niet thuis geven.

Wat de bedrijven aangaat maak ik mij zorgen als ze geprivatiseerd worden want dat zie je -net als in Nederland- als iets geprivatiseerd is dan gaat het gruwelijk fout.

Hölzenbein | 14-06-11 | 14:06

Ik bedoelde dus je eerste scenario..

v.doing | 14-06-11 | 14:01

@ZDEV omdat we in het tweede scenario dus nog een jaar of twee hebben om ons op de klap voor te bereiden.

v.doing | 14-06-11 | 14:01

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:44

Zien is geloven. Ik vertrouw niemand meer vandaag de dag. Ik hoop het wel, dat dan weer wel.

doskabouter | 14-06-11 | 13:57

De wekker gaat zullen ze wakker worden?

2amazing | 14-06-11 | 13:56

Het EU circus:
1-Socialisme voor de rijken
2-Armoe voor de rest
3-Oorlog
4-Weer socialisme voor de rijken
5-Nog meer armoe voor de rest
6-Repeat ad nasuem

prikkebeenK | 14-06-11 | 13:55

Dus als ik het goed heb:

- Als we Griekenland WEL geld geven. Dan is dat geld er ook zo weer doorheen. En is Griekenland in 2013 alsnog failliet. En zullen andere EU landen Griekenland na gaan doen: lekker in de schulden steken, de andere landen betalen toch wel. We krijgen het uitgeleende geld nooit meer terug, de exportmarkt pleurt in elkaar en zitten in Nederland in een ellenlange financiële crisis. Oftewel, het einde van de EU.

- Als we Griekenland GEEN geld geven. Dan klapt Griekenland er nu uit. En trekt een zooi andere landen met zich mee. We krijgen het uitgeleende geld nooit meer terug, de exportmarkt pleurt in elkaar en zitten in Nederland in een ellenlange financiële crisis. Oftewel, het einde van de EU.

Het enige verschil is mogelijk het moment van het klappen van de EU: 2012 of 2013. Waarom zou je er dan nog geld in pompen?

ZDEV | 14-06-11 | 13:52

TypingMonkey | 14-06-11 | 13:37
So true.

ecologiste | 14-06-11 | 13:50

Lol die holzbein kan ook zo de policies in, struisvogel 1e klasse

iter | 14-06-11 | 13:50

tembacostyle | 14-06-11 | 13:39
Hölzenbein zal wel een in het Duits vermomde Griek zijn, die verdraaien maar wat graag de cijfertjes.

2amazing | 14-06-11 | 13:48

@kos_ 13:12
Klopt. Daar hadden we ooit een Europese Centrale Bank voor, om dat te voorkomen. Maar die ECB is zelf tegen de regels in vh Verdrag van Maastricht in Grieks staatspapier op gaan kopen, zodat ze nu een voldongen feit gecre-eerd hebben: Een Transferunie. En laat dat nou de natte droom van Eurofiele antidemocraten zijn...

We kunnen zeker nog terug, maar daar hangt een prijskaartje aan. Een prijskaartje dat overigens heel gunstig afsteekt bij de kosten van een Transferunie voor Nederland.

Maar de Tweede Kamer ziet die roze olifant in de kamer niet. De sukkels.

tipo | 14-06-11 | 13:42

2amazing | 14-06-11 | 13:35 |


Dat kan niet kloppen. Griekenland is booming :P.

tembacostyle | 14-06-11 | 13:39

waarom geen mapjes ipv blokjes.

dogbitedog | 14-06-11 | 13:39

Welk een orwelliaanse tijden waar we in leven. de helft van het parlement staat te trappelen om miljarden euros die zij nooit bij elkaar hebben gewerkt weg te geven, 'voor de allerlaatste keer' nadat de vorige allerlaatste keer toch niet de allerlaatste bleek. En als kers op de pudding worden alle partijen die niet geloven dat je je uit de schulden kan lenen verweten 'onverantwoordelijk' te zijn. Waar is de Nederlandse Ron Paul? Een Nigel Farage van de lage landen? Ik wil mijn gulden terug! Of beter nog, mijn goud!
Afgelopen weekend werd op de Bilderberg conferentie vast ook de euro crisis besproken. Goede kans dat het plan neerkomt op 1) de belastingbetaler met de verliezen opschepen en 2) de griekse bezittingen voor een schijntje aan een handjevol insiders te verkopen. Standaard IMF oplossing, volgens de hierboven al vaak aangehaalde 'confessions of an economic hitman'. Als Jan Kees het lukt om de griekse overheid nog meer belastinggeld toe te lenen, wordt het tijd om belasting te gaan ontduiken totdat we scheel zien.

TypingMonkey | 14-06-11 | 13:37

Hölzenbein | 14-06-11 | 13:28
Volgens het rapport van 2010 is het nu 16%
www.unctad.org/en/docs/rmt2010_en.pdf

At the beginning of 2010, owners from Greece controlled 15.96 per cent of the world’s tonnage, followed by owners from Japan with 15.73 per cent and then owners from China with 8.96 per cent

2amazing | 14-06-11 | 13:35

Hölzenbein | 14-06-11 | 13:28 |

Natuurlijk is de griekse vloot van 18% naar 50% wereldwijd gestegen in 4 jaar. Vandaar dat ze nu ook zo in de problemen zitten neeem ik aan?


Die bedrijven varen gewoon door hoor. Het land is dan failliet niet de bedrijven in het land...

tembacostyle | 14-06-11 | 13:35

Ik snap echt niet dat ze allemaal hun kop in het zand steken. De Jager heeft toch gezegd dat het NL helemaal niets zou kosten, we zouden er alleen maar beter op worden?

Nu hoor je al, dat het hoe dan ook geld gaat kosten, OOK de nl belastingbetaler. En dan nog er meer geld inpompen!!!! Die hommel verdient een motie van wantrouwen, wegens wanbeleid!!!!!

Dromertje | 14-06-11 | 13:34

Wat lachen de Jager en die Braakhuis liev naar elkaar... Hebben ze straks een date of zo?

Moondance | 14-06-11 | 13:29

Kan iemand even die valse, kalende Groen Links nicht het woord ontnemen?

Conan de Rabarber | 14-06-11 | 13:28

@tembacostyle | 14-06-11 | 13:18
Weet ik niet meer. Het is 18 procent volgens de cijfers van 2006 en we zitten in 2011, maar hoe dan ook, het is nog steeds de grootste vloot ter wereld vóór Japan, Duitsland, China en de Verenigde Staten. Zoiets kan je niet laten vallen.

Hölzenbein | 14-06-11 | 13:28

Sow ken die geene met een iPhone even zijn trillen uit zetten? Zelfs de vibrator van me vriendin trilt nog minder.

*stoort in mic*

d3f | 14-06-11 | 13:26

Griekenland moet failliet gaan en Griekenland en haar regering onder curatele gesteld worden. Dan moet er maatschappelijk en financiële herstructurering komen naar Europese maatstaven en dan het land terug geven aan de Grieken.

netniet | 14-06-11 | 13:25

De jager is als de gokker bij de roulettetafel die niet weg wil omdat als ie nu verlies neemt de kans om zijn verloren inzet nog terug te winnen helemaal verkeken is. Helaas speelt ie wel met ons geld.

Borakh | 14-06-11 | 13:24

@tembacostyle | 14-06-11 | 13:18
Holzenbein heeft niet een bijzonder sterke binding met de waarheid of met de realiteit. Vandaar.

dlseth_ | 14-06-11 | 13:20

The Greek maritime fleet is the largest in the world, at approximately 18% of the worlds maritime fleet, and the shipping industry is a key element of Greek economic activity dating back to ancient times. Today, shipping is one of the country's most important industries. It accounts for 4.5% of GDP, employs about 160,000 people (4% of the workforce), and represents 1/3 of the country's trade deficit.

Holzenbein, hoe kwam je aan 50%?

tembacostyle | 14-06-11 | 13:18

@Graaisnaaiert | 14-06-11 | 13:15 | + 0 -
Ze mogen dat niet, althans tenzij wederom de regels zijn veranderd. Komt door de lage rating, ze mogen niet onder een bepaalde rating aankopen.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 13:16

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 13:10 | + 0 -.
.
Ik hoop het, maar als die EU-steun er - op papier - wel door komt is het - wederom op papier - een relatief veilige inschrijving, en ik zie die fondsen er wel toe in staat in te tekenen in de verwachting dat de belastingbetalende Europeaan eventuele financiele lijken gaat opvangen.
Wat mij betreft moeten we nu een streep trekken, niet meer, geen cent meer naar Griekenland ( en dus hun schuldeisers, grote Europese banken ).

Graaisnaaiert | 14-06-11 | 13:15

@ tipo

daarom hadden ze een eu-land al vanaf het begin ook niet moeten overladen met woekerrentes en die economie door speculanten en private sector moeten laten uithollen.
Nu is het sowieso te laat.

kos_ | 14-06-11 | 13:12

Zit Eric van Muiswinkel tegenwoordig bij de SGP?

Conan de Rabarber | 14-06-11 | 13:10

@ Hölzenbein
Exact, wat een pannenkoek..

v.doing | 14-06-11 | 13:10

@Graaisnaaiert | 14-06-11 | 13:08 | + 0 -
Ik denk alleen dat China dit doet, en mensen die graag in risicokapitaal zitten. Geen Nederlands pensioenfonds koopt dit nog. Volgens mij heeft ABP ongeveer nog maar 0,5 miljard.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 13:10

@kos 13:06
De Griekse overheid geeft 35% van haar budget uit aan renteaflossingen. Als we Griekenland wederom 100 miljard lenen, dan wordt dat percentage nog hoger. Dat is geen constructieve, maar een destructieve besteding.

tipo | 14-06-11 | 13:08

Ik denk dat de PVV echt hier Henk en Ingrid aan het beschermen is.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 13:08

De Jager lacht zijn ballen uit zijn broek over die PVV clown. De rest overigens ook over de 'lariekoek'.

Hölzenbein | 14-06-11 | 13:08

Teletekst meldt dat die struikrovers nu een obligatielening hebben uitgeschreven voor 1,6 miljard eurodrachmes...
1: Mag ik elk pensioenfonds dat daarop intekent meteen handelingsonbevoegd laten verklaren?
2: 10 tegen 1 dat ze niet eens 10% daarvan kwijtraken, tenminste, niet tegen de standaard voorwaarden.
3: 1,6 miljard. Nog 108,4 miljard te gaan + die blanco cheque twv. 40-100 miljard.
Wat ik elders al heb gezegd, de EU in deze vorm is onhoudbaar en zal binnen 5 jaar uiteen spatten.
Ik hoop dan wel op een financiele bijltjesdag, eenieder die schuldig is aan deze kostenpost en meest frauduleuze operatie uit de geschiedenis mogen wat mij betreft geplukt tot het bot worden en vervolgens in open strontkarren door de straten worden gereden om tentoongesteld op het dorpsplein te worden.
Eieren en tomaten lever ik dan wel, en het bekogelen gaat door tot we elke laatste geroofde eurocent terug is.

Graaisnaaiert | 14-06-11 | 13:08

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:44

Zelfs de premier van P had een GR-se naam: Sokrates.

ecologiste | 14-06-11 | 13:07

@tipo.
Je doet alsof belasting ophalen gewoon geld van de bevolking pakken is waarmee je dan leningen kunt gaan betalen.

Belastingen hebben ook nog een keerzijde, namelijk dat je er ook nog wat constructiefs voor je burgers mee moet doen als overheid zijnde. Iets wat ze overigens sowieso nooit gedaan hebben, waardoor mede de wil om belastingen te betalen daar niet al te groot is.

kos_ | 14-06-11 | 13:06

seven | 14-06-11 | 12:57
Scherp.

ecologiste | 14-06-11 | 13:05

@Kaas de Vies

geen idee.

kos_ | 14-06-11 | 13:04

Hölzenbein | 14-06-11 | 12:57 |

Dat is de reden? Omdat schepen vanuit financieel oogpunt nu onder griekse vlag varen?
Het is beter voor de EU als ze dat niet meer doen eigenlijk.

Kom op, je bent beter dan dit. Ik geloof in je. Poging 2!

tembacostyle | 14-06-11 | 13:04

Ik vrees dat die PVV-er gelijk heeft. We moeten realistisch zijn, het is gewoon niet meer houdbaar.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 13:04

tipo | 14-06-11 | 12:59

Zo is het.

ecologiste | 14-06-11 | 13:03

Gratis geld weggeven dat we nooit meer terug zien: NEE! De eerste voorwaarde voor een lening zou moeten zijn. gelijkstelling pensioenleeftijd met de rest van Europa. Lijkt me een heel redelijke en normale eis.

doenormaal! | 14-06-11 | 13:02

@kos 13:00
En waarom is dat in 2013 niet het geval?

tipo | 14-06-11 | 13:02

@Kos_ | 14-06-11 | 12:56 | + 0 -
Waarom via een omweg aan onze eigen banken geven, doe ik het liever direct.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 13:01

dilic | 14-06-11 | 12:40


IMF: De vervanger van DSK, John Lipsky was de vice-president van Stanley Morgan
en.wikipedia.org/wiki/John_Lipsky

Stanley Morgan dat de grootste Amerikaanse schuld heeft staan in GR en andere PIGGSlanden.
www.bloomberg.com/news/2010-04-29/jpmo...
ECB: Mario Draghi directeur ECB, was ex-president van Goldman Sachs ook wel Super Mario genoemd vanwege banden gr
www.businessinsider.com/mario-draghi-g...
Duisenberg heeft altijd gewaarschuwd voor GR en werd later in zijn zwembad gevonden. DSK jullie weten wat er met hem gebeurde. Hebben ze JCdJ ook bij zijn balletjes?
We worden genaaid en goed ook.
Ik denk dat Rockefeller en de Rothschild weer een hoop lol hebben.
Dit is de grootste heist uit de geschiedenis. Daar kan zelfs Madoff niet tegenop. They've got us by the balls zoals Rothschild ook de Engelsen te grazen nam na de slag bij Waterloo.

ecologiste | 14-06-11 | 13:01

di 14 jun 2011, 12:00

ANP

Rente op Griekse leningen naar recordniveau

ATHENE (AFN) - De rente op Griekse tienjarige staatsleningen is dinsdag gestegen tot 17,51 procent. Dat is het hoogste niveau sinds het land toetrad tot de eurozone.

Investeerders maken zich grote zorgen over de schuldencrisis in Griekenland en vrezen dat een herstructurering van de schulden vrijwel onafwendbaar is. Kredietbeoordelaar Standard & Poor's verlaagde maandag nog de Griekse kredietwaardigheid met drie stappen naar CCC. Griekenland heeft daarmee de laagste kredietwaardigheid ter wereld.

www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/100204...

netniet | 14-06-11 | 13:01

@Fred Janssen

Nederland ondervindt ALTIJD gevolgen als er iets met de Duitse bankensector gebeurt.
En dan hebben we het nog niet eens over het domino-effect op Spanje en Portugal...

kos_ | 14-06-11 | 13:00

Hoe kan het zo zijn dat die Spaanse banken nog steeds Grieks schuldpapier tegen nominale waarden op hun balans staan? Is het niet zo na "junk"-status van 2 rating agencies volgens de IFRS direct op 0,0 gewaardeerd moet worden? Deze situatie was dus al 1 jaar geleden zo.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 13:00

@Chorizoworstje 12:56
Streng controleren op wat?

Op het vergroten van de Griekse overheid door ze nog voller met leningen te stoppen?

Als je Griekenland geen extra geld leent, zullen ze wel moeten privatiseren in rap tempo, zullen ze wel een belastingdienst moeten gaan runnen, anders heeft de Griekse overheid gewoon geen geld. Kun je je 'controle' gewoon achterwege laten.

tipo | 14-06-11 | 12:59

@Hölzenbein | 14-06-11 | 12:57 | + 0 -
Zijn in handen van Griekenland? Of varen ze alleen maar onder Griekse vlag. Denk je dat Griekenland dan al die schepen in de haven van Piraeus proppen? Gelul.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:59

@ kos_ | 14-06-11 | 12:56
Nederland heeft nauwelijks exposure. Duitsland zal de meeste hinder ervaren, en secudair zou 0031 daar wat export hinder aan ondervinden. Note: Duitsland heeft een substantieel sterkere economische groei dan 0031: dus die economie kan het beter dragen -naast dat die economie vele malen groter is.

Fred Janssen | 14-06-11 | 12:59

Hölzenbein | 14-06-11 | 12:54
Tony van Dijck's betoog snijdt hout wat ook door S&P en Topeconoom Buiter wordt beaamt.

2amazing | 14-06-11 | 12:58

Mooi spelletje overigens die kredietbeoordelers. Die beleggen zelf op deze of gene staatspapieren of begeven zich op de lenersmarkt en zorgen ervoor dat hun rating vervolgens als leidraad wordt gezien.
Dat lijkt me een leuke investering zo.

kos_ | 14-06-11 | 12:58

@Chorizoworstje | 14-06-11 | 12:56
En hoe wil je dat controleren? En krijg de hik met de dooddoener 'onderbuikgevoel'.

dlseth_ | 14-06-11 | 12:58

@Chorizoworstje | 14-06-11 | 12:56 | + 0 -
Misschien verliezen we geld en zetten we alles op het spel, het is wel het meest eerlijk........ ik dacht dat we allemaal integriteit hoog in het vaandel hebben (Amsterdam-Oost)?

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:57

wat er nu gebeurt is dat er gegokt wordt , niets meer en niets minder.

iter | 14-06-11 | 12:57

Heerlijk hoe de voor een miezerige loontje werkende burgers mak & gewillige vooroverbuigen om voor de zoveelste keer ge-gangraped worden door de "to big to fail" bancaire sector.

Bertus Brulbroek | 14-06-11 | 12:57

@iter | 14-06-11 | 12:54
Je kan het land niet laten vallen. Tegen de 50% van alle handelsschepen in de wereld zijn in bezit van Griekenland. Dat is een van de redenen dat je dat land niet kan laten vallen. Daarom snap ik er meer van.

Hölzenbein | 14-06-11 | 12:57

Als NL niet meer meedoet met de landenreddingen (nu al bijna 17mrd) valt Griekenland nog niet direct om, zolang Duitsland ( maar gek genoeg blijft om te storten. Die heeft (samen met no.2 Frankrijk) ook veruit het meeste tegoed en dus meer belang bij een redding dan wij. Dat samen optrekken lijkt slim, maar vaak worden we gewoon gebruikt om mee te dokken, zo was eerder de NL inruil/slooppremie voor auto's echt heel raar, we hebben nauwelijks een eigen auto-industrie en dus pure kapitaalsvernietiging en dat doen ze omgekeerd ook niet, want werd bv Fokker door Daimler of de Duitsers gered?

seven | 14-06-11 | 12:57

@Hölzenbein | 14-06-11 | 12:54: 10tallen miljarden kost het nu toch ook? Dus helpen "helpt niet" en niet helpen "helpt niet". Die 10tallen miljarden kunnen we dus beter in de knip houden. Geld kost het ons toch wel, vlgs JC.

Fred Janssen | 14-06-11 | 12:56

Zo moeilijk is het allemaal niet. Wanneer er geen steun naar Griekenland gaat (lees naar onze eigen banken, verzekeraars en pensioenfondsen) naai je jezelf als Nederland een behoorlijk hard oor aan.
Er is geen 1 econoom die vooralsnog iets anders heeft beweerd, dus 80 procent van de reacties hier zijn op z'n zachtst gezegd 'een beetje dom'.

kos_ | 14-06-11 | 12:56

Nog altijd is het toekomstbeeld veel rampzaliger als Griekenland nu uit de Eurozone word gezet dan wanneer er weer word geleend... Er moet gewooon streng gecontroleerd en nageleefd worden hoe ons geld wordt besteed. Populistisch onderbuikgevoel daargelaten..

Chorizoworstje | 14-06-11 | 12:56

@Hölzenbein | 14-06-11 | 12:54 | + 0 -

en jij wel ? een land helpen die niet eens kan terugbetalen ?

iter | 14-06-11 | 12:54

lol Griekenland heeft de EU bedonderd ffs ...

iter | 14-06-11 | 12:54

Die kluns van de PVV snapt er helegaar niets van.

Hölzenbein | 14-06-11 | 12:54

de belastingbetaler dit, de belastingbetaler dat.. Zout toch op als je toch niet naar de belastingbetaler luisterd,

iter | 14-06-11 | 12:51

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:44
Italiaans moraal?

Ghe.

Art Vandelay Ultor | 14-06-11 | 12:50

De Grieken hebben de laagste kredietwaardigheid in de wereld zo ongeveer. Gaat dit geneuzel nu echt over nog meer gratis geld schuiven? Wat hebben wij toch een stelletje kneuzen daar in Den Haag zitten.

pajans | 14-06-11 | 12:50

@seven | 14-06-11 | 12:44
Het gaat erom dat we het lang genoeg rekken voor de ING's van deze wereld om hun investeringen uit Griekenland te halen.

Griekenland mag vallen als alle schulden bij IMF en ECB zitten. Dat is toch maar belastinggeld, denkt de politicus.

Art Vandelay Ultor | 14-06-11 | 12:50

@ZDEV | 14-06-11 | 12:36
De grieken geloofden maar al te graag, tegen ELKE logica en beter weten in, dat er een Goud Tijd voor hen aanbrak, dat was inderdaad zo, eventjes, zelfs de doden harkten poen binnen, alleen nu mogen ze zelf even voelen hoe corrupt ze geworden zijn door inhaligheid, hebberigheid en luiheid.
Dat gejank van ze is om te kotsen, het is altijd de schuld van 'de anderen'; de ambtenaren, de 'parlementariërs', maar dat ze die ZELF kozen om er ZELF beter van te worden vergeten ze maar al te graag.
En van olijven alleen valt niet te leven als een koning, wel van de zak met geld uit Europa.

Causa Sui | 14-06-11 | 12:49

Ik heb er vertouwen in maar reken niks uit.

tembacostyle | 14-06-11 | 12:47

Via deze link kun je het debat ook volgen, kwaliteit stuk beter. Hier kun je trouwens alles volgen wat openbaar is, zowel plenair als commissie.

www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commi... 203&title=Groen van Prinstererzaal&analoog=Prinsterer107&adsl=Prinsterer106

Dromertje | 14-06-11 | 12:46

De Grieken geld blijven geven is een perverse prikkel.

winterpeen | 14-06-11 | 12:44

Kortom, of a Griekenland gaat failliet en ING ea verliest x milard aan investeringen daar, of b Wel storten vele miljarden waarmee het failliet iets wordt uitgesteld waarna Griekenland alsnog failliet gaat en ING ea hun investeringen alsnog in rook zien opgaan + dat we als NL daar bovenop ook nog het reddingsgeld kwijt zijn.

seven | 14-06-11 | 12:44

@doskabouter | 14-06-11 | 12:42 | + 0 -
Ja er zijn problemen in Ierland
Ja er zijn problemen in Spanje
Ja er zijn problemen in Italie

Maar al die drie landen hebben substantie en redelijk moraal.

Bij Portugal en Griekenland twijfel ik sterk.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:44

Nu even wat dollars kopen en dan tegen de avond weer verkopen....

ecologiste | 14-06-11 | 12:42

Dagobert D. | 14-06-11 | 12:21

Je vergeet Ierland nog. En vermoedelijk volgen er (als de EU dan nog bestaat) meer.

Het houdt niet op bij Griekenland. Het begint pas. EU is de vernietigmachine van kapitaal. Dat vind Barosso niet erg, die is marxist. Algehele verpaupering en een socialistische superstaat. Met de groeten van Lenin.

doskabouter | 14-06-11 | 12:42

D66 zegt even dat ze in de US daadkrachtig zijn en dat het daar geweldig gaat...


Sneu zulke volksvertegenwoordigers.

tembacostyle | 14-06-11 | 12:42

ZDEV | 14-06-11 | 12:36 | + 3 -
Wat moet je dan wel doen met mensen die niet met geld om kunnen gaan?

Einde van de Domheid | 14-06-11 | 12:40

@ minimá-armezusvan.. | 14-06-11 | 11:56

De integriteit van de bestuurders? Hmmm... Ik denk dat je mn verhaal niet helemaal goed hebt gelezen. Het zit namelijk zo: Als de Europese Centrale Bank, de Wereld Bank of het IMF samen met de regeringen eenmaal hun vizier op een land hebben gezet, is er geen plaats meer voor bestuurders met "integriteit".
.
Voorbeeld: In 1981 kwam in Equador Jaime Roldos aan de macht. Dat was een uitstekende president met nobele doelstellingen. Wat hij simpelweg wilde is dat de grondstoffen van Equador ten goede kwamen van zijn bevolking. De verenige staten vonden dat echter niet zo heel leuk. Ondanks de pogingen hem corrupt te maken, bleef hij voet bij stuk houden en vond hij dat Amerika maar eens moest stoppen met het uitbuiten van zijn volk. Niet lang daarna is hij omgekomen in een "vliegtuigongeluk"...
.
Dit heb ik zelf niet verzonnen, staat allemaal in het boek "Confessions Of a Economic Hitman". Een Economic Hitman is iemand die de leiders van landen met aantrekkelijke grondstoffen corrupt probeert te maken.

dilic | 14-06-11 | 12:40

Niet zo naief d66, de dollar knalt ook uit mekaar.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:40

D66 is voor een nieuwe lening aan Griekenland.

winterpeen | 14-06-11 | 12:38

@ZDEV | 14-06-11 | 12:36 | + 1 -
Laat de Grieken, de man op de straat, zelf voelen als ze domme politici kiezen. Zij zijn dom, niet ik.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:37

Als ik nog even een stukje mag duiden:

Het is niet Griekenland en het zijn niet 'de Grieken' die in de enorme schulden zitten.

Het is de corrupte Griekse overheid die niet in staat is zijn belastingen normaal te innen en niet in staat is de hand op de knip te houden.

Deze socialistische overheid is een extreem groot apparaat van ambtenaren, bezit miljarden aan land en gebouwen en houdt de volledige economie in zijn greep.

Zo mogen olijfboeren zelf niet hun olijven verkopen. Dat moet verplicht via een beperkt aantal handelaren met een gekochte licentie die de boeren uitknijpen en een deel van hun marge weer aan de corrupte overheid moet afstaan. Je mag dus ook niet zomaar handelaar worden, daarvoor moet je de overheid weer afkopen.

Deze socialistische overheid lekt aan alle kanten geld en maakt zoveel schulden dat ze het hele land in de afgrond trekt. En dat luie paupervolk maar staken en met hun 50e met pensioen willen gaan.

Mij is ooit geleerd dat je NOOIT geld moet geven aan iemand die niet met geld om kan gaan.

Dat geldt bovenal voor de Griekse overheid. Maar ook voor onze eigen overheid. Onze overheid (links of rechts) heeft in de afgelopen 100 jaar ook steevast meer geld uitgegeven dan er binnenkwam. Onze staatsschuld is torenhoog.

Dan ga je niet ook nog eens miljarden pompen in het zwarte gat van een andere staatskas.

Fuckit dan Griekenland maar failliet. Want als we Griekenland hiermee weg gaan laten komen dan zal elk ander land er ook met de pet naar gooien. En wij maar dokken.

NO WAY.

ZDEV | 14-06-11 | 12:36


DizzydeviL | 14-06-11 | 12:25
GS (Goldman Sachs in deze) heeft ook al goeie zaken gedaan in berlijn door 93000 huurwoningen van een corporatie te kopen.
Slimme jongens met geld.
'Warum Goldman 93.000 Wohnungen kauft'
www.manager-magazin.de/finanzen/geldan...

Nogmaals het is de politiek-bestuurlijke elite + de bankwereld en hun netwerken die dit spel bepalen. De Burger moet betalen, is de te melken koe.

ecologiste | 14-06-11 | 12:36

wat riep die kale knakker nou?

Zuitschuip | 14-06-11 | 12:32

dat doel ik!

Het scheelde maar een kudthaar of ik was gillende gek aan het worden.

Nu zijn we samen ellocco.

Centauri | 14-06-11 | 12:36

Water naar de zee dragen?

Wat een misser

Uilen naar Athene uiteraard.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:34

Whahaha die kale vent denk zich ff er mee te bemoeien. Gelijk een waarschuwing, 1 security persoon naar hem en de politie wijst hem even op zijn plaats.

Beetje overkill he.

d3f | 14-06-11 | 12:32

Ah nu gaan pudding geven aan Griekenland.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:32

wat riep die kale knakker nou?

Zuitschuip | 14-06-11 | 12:32

met harde hand de democratie beschermen (vermanend vingertje)

Fred Janssen | 14-06-11 | 12:32

1 iemand lult slap uit zijn nek en er wordt direct ingegrepen, deden ze dit maar bij Griekenland.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:32

Wanorder

Bildenbergconferentie, hoorde jullie dat ook?

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:31

Schreeuwt iemand over Bilderderg...

tembacostyle | 14-06-11 | 12:31

Laat die stinkend rijke Chinezen Griekenland maar helpen.

winterpeen | 14-06-11 | 12:29

De Jager zit er maar stilletjes bij. Je zou haast denken dat hij er buiten staat.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 12:29

@ Theo Roozenvelt | 14-06-11 | 11:38
Hulde! Dat is het doel van het grote Europa! Allemaal samen hetzelfde inkomen en geen oorlog meer. Helaas moet wij betalen en kunnen ze onder de knoflookgrens lekker in het zonnetje genieten van al die solidariteit. Om oorlog en ellende te voorkomen gaan we snel Servië inlijven, geweld loont! Ik denk dat ook maar snel iemand in elkaar ga hengsten, wedden dat dan het geld dan met koffers tegelijk naar me toe gegooid wordt.

pislink | 14-06-11 | 12:28

huh?

een haar kudt?

Centauri | 14-06-11 | 12:28

Centauri | 14-06-11 | 12:20

En de andere goden vertoeven op de Olympus.
Het orakel zou ik niet vragen want ja dat enge witte konijn.
Hoe zou sokrates dit spel oplossen?
www.youtube.com/watch?v=ur5fGSBsfq8

ecologiste | 14-06-11 | 12:28

@DizzydeviL | 14-06-11 | 12:25 | + 0 -
Het is lastig te bewijzen of dit bewust is gedaan, maar ze moeten sowieso ten dele aansprakelijk gesteld worden. Gewoon Europese bankvergunning intrekken, ze hebben deze waanzin gefaciliteerd.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:26

@blinde kip | 14-06-11 | 12:23 | + 0 -
D en aansprakelijk stellen voor de schade. D is in casu Goldman Sachs.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:25

Naar mijn mening heeft Goldman Sachs de crisis in Griekenland, expres veroorzaakt, zoals ze eerder de crisis in 2008 hebben veroorzaakt. Daar zijn ze stinkend rijk van geworden, en de belastingbetaler mocht voor alles opdraaien. Nu moet Griekenland ook alles in de uitverkoop doen, het geweldige privatiseren van nutsvoorzieningen. De multinationals kunnen alles voor een prikkie opkopen. Voor de banken heeft het veroorzaken van crises als extra voordeel dat de economische groei tijdelijk wat afneemt, want het economische model van exponentiële groei dat veroorzaakt wordt door het 'fractional banking' moet ooit eindigen. Met een crisis af en toe kan het model wat langer mee. Als wij geld geven aan Griekenland helpen we het corrupte bankwezen alleen maar. Maar dat de Grieken in opstand komen tegen de uitverkoop van hun land, daar hebben zij weer groot gelijk in.

DizzydeviL | 14-06-11 | 12:25

Castle Bravo | 14-06-11 | 12:19

Het wordt pas buitennatuurlijk als er over spaartegoeden en rente indexcijfers gebabbeldT gaat worden.

Centauri | 14-06-11 | 12:24

@wil van reem-talma | 14-06-11 | 12:22 | + 0 -
Dan zijn de rijke Grieken ook weg. 99% van hun vermogen staat al in het buitenland. Nee dat is geen oplossing. Iedereen moet over de brug komen.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:24

@The eimer | 14-06-11 | 12:09
Net als een feestje in de kroeg met 100 man. Iedereen legt evenveel in en er zijn 5 fusten. Afspraak is dat iedereen 10 biertjes drinkt en de barkeeper streept het netjes af. Wat te doen als blijkt dat een groepje al 20 glazen achterover geslagen heeft?
a]Eigen vrienden waarschuwen en gauw die 10 bier opdrinken.
b]Keihard meedoen en zelfs tot meer dan 20 bier gaan.
c]Diegenen die rustig aan deden, vragen extra fusten te laten betalen omdat anders de sfeer verpest is.
d]De barkeeper aanspreken dat hij het had moeten bijhouden wie wat bestelde.
e]Bier verdunnen met water.

Optie d in ieder geval niet.

blinde kip | 14-06-11 | 12:23

Terwijl het allemaal DOODSIMPEL IS: Hef 10% belasting op het bezit van de rijkste Grieken, en de Griekse schuld is... weg! (volgens de uiterst deskunige professor Richard D. Wolff bit.ly/jGUCah ) Weten ze dat in Den Haag, Frankfurt, Parijs, New York en Ah Ah Ah Ah Athene?

wil van reem-talma | 14-06-11 | 12:22

hahaha, wat een leuke show weer. Totaal nutteloos, dat dan weer wel. Het geld is toch al weggegeven. Dan komt spanje nog even langs, en als ze het geld allemaal hebben is NL failliet en stappen de knoflook landen uit de EU;

Dagobert D. | 14-06-11 | 12:21

Dus waarschijnlijk hoeven we ons geen zorgen te maken?

ecologiste | 14-06-11 | 12:15

Juist dan moeten we ons thans zorgen maken.

God is op vakantie.

Dat wéét U toch?

Centauri | 14-06-11 | 12:20

Dus als ik het goed begrijp praten we over tientallen miljarden euro's taxpoet\pensioenpot weggeven, doen we een debatje met een plasje en gaan we over tot de orde van de dag. Waar is de tijd dat we twintig jaar lulden over over een paar miljardjes m.b.t. de aanschaf van de JSF, Betuwelijn, HSL etc. (Net zo goed weggegooid geld daar niet van, maar dat was tenminste nog brood voor de mensen hier.)

Castle Bravo | 14-06-11 | 12:19

@jonguh | 14-06-11 | 12:11
Enne was het lekker goedkoop? Anders zou je er als gierige hollander toch niet op vakantie gaan of wel?

Hölzenbein | 14-06-11 | 12:19

dlseth_ | 14-06-11 | 12:07 | + 1 -
Ik herinner me nog wel dat de auto's goedkoper zouden worden en de service beter.

Einde van de Domheid | 14-06-11 | 12:16

@Che_cuevara | 14-06-11 | 12:10
Nadeel? Er zijn nog steeds idioten die op het CDA en op de PVDA stemmen. Overvoeren werkt kennelijk prima. De gemiddelde Nederlander maakt het toch geen ruk uit zolang hij maar in een middenklasser van z'n Vinex wijk naar z'n kutwerk kan rijden en een grotere TV heeft dan de buurman.

dlseth_ | 14-06-11 | 12:15

De drie JC's: Jan Cees, Job Cohen, Jesus Christ.
Mijn God waarom hebt U mij verlaten?
Op de NL Euro staat gelukkig nog: God Zij Met Ons.
Dus waarschijnlijk hoeven we ons geen zorgen te maken?

ecologiste | 14-06-11 | 12:15

@ eerstneukendanpraten 12:06 :

Ojee, het kan nog veel erger dan nu.
Turkije heeft maar 24 IMF leningen te voldoen.
En ja, een groei van 7% is drie maal 0 van niks.
Kunnen we er nog wel bij hebben.
Als je dan toch een uitgebuite halve zool ben, kan het alleen maar erger worden ,toch ?

The eimer | 14-06-11 | 12:14

Het zijn de Diuiters die de discussie van Groekenland dumpen salonfahig hebben gemaakt. Het zijn ook diezelfde Duitsers die dit debacle mogelijk hebben gemaakt door destijds met hun begrotingspverschrijding Balkenende & Zalm die daar paal en perk aan wilde stellen kaltgestellt hebben. Des te eerlijker ook dat ze een grotere rol in de oplossing moeten spelen. IPV nu laf terug te trekken!!!!!!

Einde van de Domheid | 14-06-11 | 12:14

-weggejorist-

the funnyman | 14-06-11 | 12:14

Het geluid is klote.

winterpeen | 14-06-11 | 12:13

Ben er net op vakantie geweest, die lui klooien gewoon maar door. Denk maar niet dat we die centen ooit terugzien!

jonguh | 14-06-11 | 12:11

Plasterk net als JK de Jager; Een 'mietje'. Zoals gewoon pvda weer. Kopje thee en foei zeggen.

Indoneesje | 14-06-11 | 12:11

The eimer | 14-06-11 | 12:09

We blijven duimen. Weg met de EU liever vandaag dan morgen.

doskabouter | 14-06-11 | 12:11

@G Narly | 14-06-11 | 12:02
Da's geen nieuws.

Che_cuevara | 14-06-11 | 12:10

@dlseth_ | 14-06-11 | 12:07
Je kan ook overvoeren.
En dan heeft het weinig tot geen effect meer en dat snappen ze nog niet.

Da's dan weer het nadeel van in een ivoren toren leven.

Che_cuevara | 14-06-11 | 12:10

@ blinde kip 12:02 :

Waar het om gaat is wanneer je de schulden van griekenland afboekt.
Of je daar nou nogeens een 10 tal miljarden nog inpompt is bijzaak.
Wanneer die afboeking plaatsvindt, betekend dat direct het einde en het faillisement van een EU.
Mag van mij dat over een uurtje plaatsvinden.

The eimer | 14-06-11 | 12:09

Het argument van De Jager dat als Griekenland failliet gaat andere landen mogelijk volgen is belachelijk. Het omgekeerde is juist van toepassing. Zolang we Griekenland blijven steunen, geven we een signaal naar andere landen: gewoon lekker blijven doorklooien, Europa springt toch wel bij.

vip33 | 14-06-11 | 12:09

@eerstneukendanpraten | 14-06-11 | 12:06
Een munt moet altijd omlaag volgens de regering. Terwijl de burger daar juist in grote lijnen niets aan heeft. Geeft te denken.

blinde kip | 14-06-11 | 12:09

Misschien kunnen de betonbunkers die nu nog voordelen van de EU zien is in meenemen in het verhaal dat de EU ons op jaarbasis al 127 Miljard kost en dat daar de financiele steun aan andere landen bijkomt!. Moet je wel heel veel export-voordeel behalen.

Nee, het is weer het oude liedje, banken duiken overal als een kip zonder kop in. Nu moeten ze gered worden want meer is het niet. Men blijft onbeperkt gokken met mijn en uw geld.

Laatste zin is treffend brusselmans!

doskabouter | 14-06-11 | 12:08

@blinde kip | 14-06-11 | 12:02
Ze gebruiken dezelfde tactiek als toen met de europese grondwet. Het licht zou uitgaan, er zou oorlog uitbreken en Srebrenica zou weer plaats vinden. Herinnert u zich de paniekerige filmpjes nog? Met beelden van Srebrenica en Auschwitz?

dlseth_ | 14-06-11 | 12:07

@vagehond | 14-06-11 | 12:03 | + 0 -
Vind je het niet opvallend dat elke week weer kopstukken van de mafia worden opgepakt, en geld in beslag wordt genomen?

Kaas de Vies | 14-06-11 | 12:07

@ eerstneukendanpraten | 14-06-11 | 12:03
China geeft alleen geld in ruil voor vastgoed. Havens, fabrieken enzovoort. In tegenstelling tot onze regering zijn zij niet gek.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 12:07

Fred Janssen | 14-06-11 | 12:05

En dan zitten de Turken er nog niet eens bij. Het kan dus nog véél erger...

eerstneukendanpraten | 14-06-11 | 12:06

Dus we stoppen nu miljarden in Griekenland dat vervolgens toch failliet gaat. Dat kost ons dan wederom miljarden. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

vip33 | 14-06-11 | 12:06

blinde kip | 14-06-11 | 12:02

Nee, dat devalueren was jarenlang dé politiek van de zuidelijke landen om hun economie draaiende te houden...

eerstneukendanpraten | 14-06-11 | 12:06

Maaskantje aan de Bosporus

Fred Janssen | 14-06-11 | 12:05

Kan China die junkbonds niet opkopen? Met een gemiddeld rendement van een procent of 7 toch een mooie investering. Of zouden ze ook van S&P hebben gehoord?

eerstneukendanpraten | 14-06-11 | 12:03

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:24
De zwarte economie levert geen belastinggeld op.
(indirect misschien, maar dat zou is niet anders dan in het witte circuit)
Italië is al meer dan eens de "zieke man van Europa" genoemd voor Griekenland de boel bleek te hebben belazerd.
Dat moet je de Italianen nageven, ze doen in ieder geval niet geheimzinnig over het belazeren van de kluit, ze geven het openlijk (en soms zelfs trots) toe.
Voornaamste reden dat Italië nog niet is omgevallen is omdat de burgers zelf geen hoge schulden hebben.
Er zit nog rek in consumentenkrediet.

vagehond | 14-06-11 | 12:03

Niks financiële crisis.
IQ crisis in de 2de kamer...

G Narly | 14-06-11 | 12:02

Jan Kees, noem eens 1 land waar Mad Max toestanden zijn uitgebroken toen de nationale munt viel. Kun je niet, hè?

blinde kip | 14-06-11 | 12:02

Puur voor de vorm en om de bevolking nog wat verder te verneuken "protesteren" sommige partijen nog even, beetje kritiek hier en daar, een TV momentje, een quootje links en rechts, om vervolgens de tig miljard vrolijk in de bodemloze Griekse put te storten.
Zo gaat 't ook met de JSF, en alle zogenaamde pogingen om tot minder bureaucratie te komen in ons land...

Avant | 14-06-11 | 11:58

@dilic
nooit eens gedacht aan de integriteit van de bestuurders? een land dat goed bestuurd wordt kan welvarend worden. kijk naar zuid korea, japan, singapore. allemaal armoedige start posities. maar welvarend nu. maar dat schijnt nooit op te kunnen gaan voor bepaalde landen rond de middellandse zee en in zuid amerika. het maakt ook niet uit of je nou door de kapitalistische elite (argentinie) of door de socialistisch elite (griekenland) wordt kort gehouden. armoede is armoede en slechts een kleine groep baadt in weelde en deelt muntjes uit aan het clienteel. nederland is hard op weg ook zo een land te worden.

minimá-armezusvan.. | 14-06-11 | 11:56

Ah, daar komt de aap uit de mouw. Het gaat om het uitkopen van de particuliere partijen. Vermoedelijk (maar dat is mijn eigen interpretatie) in ruil voor mooie baantjes in de toekomst, zoals Kok en Bos die nu al hebben.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 11:56

Standard & Poors verlaagt trouwens de kredietwaardigheid, niemand stelt daar vragen bij, en alle Europese landen zweten ondertussen voor Griekenland. Die banken achter Standard & Poors lenen met gigantische rendementen zogenaamd risicovol geld uit, terwijl ze er op rekenen dat Europa toch wel met een oplossing komt als het echt uit de hand loopt in Griekenland. Des te meer reden om Griekenland gewoon keihard te laten vallen nu.

Flying Bobman | 14-06-11 | 11:55

Kan je op grond van gevaarlijke politieke ombenulligheid ook asiel aanvragen in een leuk, warm land? Of desnoods in Belgie, waar ze verstandig genoeg zijn om geen regering te vormen. Ondanks alle gezijk van politici die hun mooie toekomstbaantjes in rook zien opgaan, leeft en werkt het land gewoon door... Voorbeeld aan nemen en dumpen, die incompetente zooi in Den Haag, die hun zonnige Griekse toekomst graag uit jouw en mijn portemonnee nu alvast betaald en vastgelegd zagen.... Vast wel een leuk baantje als commissaris bij een Griekse rederij, luchtvaartmaatschappij, bank of leuke Griekse vestiging van een EU bedenksel... Griekse vestiging van een Europeese bank. Griekse Kamer van Intereuropese betrekkingen met EU of zoiets.... Komop, ik weet iets van afval... Vast wel een leuk Grieks baantje beschikbaar met EU belastingvrij salaris voor mij op een zonnig eiland.... Ja? Ik steun het voorstel van JC VAN HARTE !!! Zonde als een ander met dit baantje ervandoor gaat...

blaster | 14-06-11 | 11:55

@Polletje Piekhaar 11.51
Goed plan! Een referendum kunnen we wettelijk gezien niet houden, maar Wilders kan wel voor verkiezingen zorgen. Maken wij er wel een referendum van over de Griekse leningen.

tipo | 14-06-11 | 11:54

"Dat zou ik onverteerbaar vinden." Man, dat gebeurt daar al dertig jaar!

Ivoren Toren | 14-06-11 | 11:53

Doe eens een rekensommetje wat we kwijt zijn als we wel betalen en wat we kwijt zijn als we niet betalen aan het corrupte Griekenland. En wie verliest er als er dit keer niet betaald wordt, de bedrijven (lees de bankrovers van ING/AMRO c.s.) of de burger? Ik denk de bedrijven met hun graaicultuur en de belastingbetaler mag dat weer financieren.

Alexander de Kleine | 14-06-11 | 11:53

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:16

En nog snel ook zag ik!

eerstneukendanpraten | 14-06-11 | 11:52

Er wordt door heel wat mensen heel veel ONZINGELD verdiend aan Uiropa.
Beetje in wetgeving neuzen tabelletjes bladeren rapportje schrijven wedloopjes voor voorzitterschapjes, noem maar op.Allemaal GELUL natuurlijk maar wel goed betaald GELUL.
Mijn hobby is het nie maar, daar ben je niet zo maar van af.
Dat moet spatten springen barsten ! Komt nog wel als het te laat is.

Ratzing. | 14-06-11 | 11:52

"Grieks"! Jan-Kees is weer helemaal in zijn element...

eerstneukendanpraten | 14-06-11 | 11:51

@ Flying Bobman | 14-06-11 | 11:46
En als we het voor elkaar krijgen dat de zuidelijke landen uit de euro (gedwongen worden te) stappen, dan zal de hardheid van de euro op lange termijn toenemen, wat goed is voor onze pensioenfondsen. Ook al omdat de euro daarmee een geliefde munt zal worden voor de internationale handel. Net zoals de D-mark dat vroeger was.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 11:51

Wanneer de regering besluit door te gaan met geld pompen in deze bodemloze griekse put, dan moet Geert Wilders maar de stekker uit dit kabinet trekken. En dan kunnen we van dit besluit een verkiezings item maken. Krijgen we toch een soort referendum. En ik weet al wie dat dan gaat winnen.

Polletje Piekhaar | 14-06-11 | 11:51

Alles moet gewoon klappen! Lekker een tijdje honger lijden hier in het Westen. Weten we ook eens hoe die mensen in de Derde Wereld landen zich gevoeld hebben in al die jaren dat wij het goed hadden op hun arbeid en grondstoffen...
.
Mensen snappen nog steeds niet dat wij het zo goed hebben omdat we de olie, en vele andere grondstoffen en producten, super goedkoop aangevoerd krijgen doordat we landen in afrika, zuid amerika en azie laten verzuipen in de schulden. De leiders van deze landen worden/werden dan vervolgens corrupt gemaakt door dezelfde landen en banken die ze deze leningen heeft verstrekt [Lees: "Confessions of a Economic Hitman"). Doordat deze corrupte leiders dan jarenlang wanbeleid voeren, valt het land in een financieel gat zodat het onmogelijk wordt om ooit de schuld terug te betalen. In ruil voor dat "failliesement" dienen ze dan hun olie en andere grondstoffen goedkoop aan ons te verkopen, bedrijven te privatiseren (3x raden wie die bedrijven dan overneemt), ingrijpende herstructurering van hun onderwijs- en zorgstelsel (zodat ze natuurlijk netjes hun schuld kunnen afbetalen in de toekomst, en lekker dom blijven zodat we ze nog beter uit kunnen buiten) en vele andere onmenselijke maatregelen.
.
Tegenwoordig betaalt gaat bijna 50% van Equadors BNP naar de schuldaflossing, terwijl de meerderheid van de bevolking onder de armoedegrens leeft. Dit is echter maar een van de vele voorbeelden van landen in de wereld waar het net zo of zelfs erger gesteld is. En dat komt puur door het bewust leningen verstrekken aan bepaalde landen die aantrekkelijke grondstoffen hebben vaak, om ze vervolgens in de toekomst uit te kunnen buiten.
.
Nu weet ik ook wel dat Griekenland het aan zichzelf te danken heeft dat t nu allemaal zo moet gaan. Maar 't is ook heel hypocriet om Griekenland dan vervolgens neit faiiliet te laten verklaren, terwijl in het verleden daar heel anders over werd gedacht. Waarom laten ze Griekenland dan niet faiiliet verklaren denk je vast? Omdat er in Griekendland niks te halen valt (geen olie, geen hard werkende mensen, geen andere waardevolle grondstoffen) en er enkel wat te verliezen is! De stabiliteit van de EU!... Nu de Europese Unie, Europese Centrale bank en IMF eens een koekie van eigen deeg krijgen, mogen ze plotseling niet faiiliet worden verklaard!
.
Dit is hypocrisie van de bovenste plank!

dilic | 14-06-11 | 11:50

Het enige wat deugt aan de Grieken is het voer! Voor de rest..... ?

Kobus Kloothamer | 14-06-11 | 11:48

Gewoon pompen blijven. Banken hebben toch zat geld en nog steeds niets geleerd van bankencrisis. Hoeven ook niets terug te betalen of enige verantwoording af te leggen, dus kan steun van Griekenland er ook nog wel bij.

Hölzenbein | 14-06-11 | 11:47

Deze voorstelling is eigenlijk de metafoor van de cheese shop door Monty Python.
JKdJ say cheese
www.youtube.com/watch?v=B3KBuQHHKx0
Gr overheid en NL overheid: 'Goedemorgen, meneer de burger

Welkom bij het National Kaas Imperium'

Burger: Ah, dank u. Ik was net al bij de voedselbank maar daar was alles op.

GR&NL: Wat kan ik voor u doen, beste burger?

Burger: nou ik heb een beetje honger zien jullie?
Om een lang verhaal kort te maken. Ik zou graag wat kaas willen (en minder belasting betalen).

Gr&NL: Zeker, meneer, wat zou u dan willen?

Burger: Nou, eh, wat dachten jullie van een kleine rode Leicester?

GR&NL: We zijn bang dat we geen verse rode Leicester hebben, meneer

Burger: Oh, geeft niet. Hoe staat het met de Tilsitter?

GR&NL: We zijn bang dat we die nooit hebben dat aan het eind van de week

Maar meneer we krijgen die wel vers op maandag.

Burger: Tsss, Tsss, maakt niet uit, is OK.

Dan maar vier ons Caerphilly, als het u belieft

GR&NL: Ah, het is op bestelling, meneer, voor twee weken

Hadden het verwacht voor deze ochtend.
Burger: 'T is niet mijn geluksdag, nietwaar?
Bel Paese?

GR&NL: Sorry, meneer
Burger: Rode Windsor?
GR&NL: Normaal gesproken wel meneer, maar vandaag was het busje van de leverancier kapot
Burger: Stilton?
Sorry Sorry

Ementhal, Gruyere? etc etc.
enthal, Gruyere?
Griekse feta?
....

Vertel me?

Ja, meneer

Hebben jullie, in feite, überhaupt wel kaas hier?

Ja, meneer

Echt waar?

Nee, niet echt, meneer

En nu kappen met die verdomde bazoukispeler

Jullie heb niks?

Nee, meneer zelfs geen afval.

Jullie hebben opzettelijk mijn tijd verdaan

Het spijt me, maar ik ben bang dat ik jullie moet schieten

Wat een zinloze verspilling van mensenlevens

ecologiste | 14-06-11 | 11:47

Ivoren Toren | 14-06-11 | 11:31
Prima idee. Een voorbeeld stellen ben ik ook wel voor, laat Berlusconi en soortgelijken maar zweten, die gasten neem je toch sowieso niet meer serieus. Ik ben benieuwd of alle doemscenario's die ze schetsen ook daadwerkelijk gaan gebeuren bij een failliet Euroland, kan meteen een mooie studie op gedaan worden. Iets zegt mij dat direct miljarden in een bodemloze put storten een slechtere uitwerking geeft dan indirecte kleine verliezen.

Flying Bobman | 14-06-11 | 11:46

@Rikketiktik | 14-06-11 | 11:32
U bent helderziende?
Rutte II zou pas op z'n vroegst in 2014 kunnen starten.
Knap dat je nu al de val daarvan voorziet.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:45

Ewout Irrgang schopt kont.

Santac | 14-06-11 | 11:41

kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:30
Ik sterf wel van de boeken ja, maar dat bedoel je vast niet :-)

Bigi Bana Boy | 14-06-11 | 11:40

Dat neem ik je kwalijk.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:37

U heeft gelijk.

Dat doe ik de volgende keer beter.

Centauri | 14-06-11 | 11:40

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:28
Dat is zo.
Vandaar ook die focus van hem op de Grieken.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:38

Pfff... stipt half 3? Wij bepalen goedverdomme hoelang onze vergaderingen duren en niet Brussel.

Indoneesje | 14-06-11 | 11:38

Welcome to the machine. Griekenland gaat hoe dan ook vallen en Portugal, Ierland, Spanje en Italie zijn vervolgens aan de beurt. Het is niks minder dan een controlled demolition van onze huidige levenstandaard om tot een op europees niveau uniform geheel te komen. En voordat jullie me een rol aluminiumfolie in m'n hol douwen: al zou het geen doel op zich zijn, deze uitkomst is hoe dan ook onvermijdelijk.

Theo Roozenvelt | 14-06-11 | 11:38

+5 voor vergelijking met minister van informatie van Irak!

tembacostyle | 14-06-11 | 11:37

Midas has left Greece.

Weisse rose | 14-06-11 | 11:37

Centauri | 14-06-11 | 11:33 Als je me citeert moet je dat wel goed doen, de rest weglaten zet het in een andere context.


Dat neem ik je kwalijk.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:37

Ze willen Griekenland zeker koste wat kost overeind houden als een soort verdedigingsmuur? Want wanneer Griekenland failliet gaat zullen de markten zich op de andere PIIGS-landen (+ België?) storten.

De vraag is echter niet eens meer of die Hellastpakken eraan gaan, maar eerder wanneer. Als we het rekken met leningen die we niet gaan terugzien kost het alleen meer geld.

De enige reden dat Griekenland nu niet valt, is omdat de verantwoordelijke politici dat electoraal gezien niet willen dragen. Want dat gaat veel geld kosten, namelijk.

Art Vandelay Ultor | 14-06-11 | 11:37

Rikketiktik | 14-06-11 | 11:32 Dan moet er eerst een Rutte 2 komen. En dat is nog maar de vraag.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:34

kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:14 Vanmorgen in de krant, uitspraak van Jan Kees: "Als Griekenland failliet gaat kost ons dat miljarden euro's".

dit klinkt meer naar een hysterisch goklustige plofkop.

Zeau. begin nu de vergadering maar.

Centauri | 14-06-11 | 11:33

Gewoon gratis vliegtuigen richting Griekenland inzetten. Gratis vakantie voor iedereen is niet eens zo'n slecht idee. Alles wat we daar ondernemen en consumeren is voor eigen rekening, dan hebben we er zelf wat aan en het is een reden voor die Grieken om van hun luie reet af te komen en keihard te werken om ons te verzorgen als wij uitpuffen van onze noeste arbeid!

deministerpresident | 14-06-11 | 11:32

Griekenland wordt de reden van de val van Rutte II.

Rikketiktik | 14-06-11 | 11:32

Het gaat sowieso pijn doen. Nu of in 2013. Daar moet iedereen gewoon eerlijk in zijn.

Ik kan onderbouwen dat een Grieks default nu minder pijn doet, dan straks. Heb ik zelf niet bedacht, maar talloze professoren in de economie hebben dat voorgerekend.

Omdat de Griekse economie krimpt, de overheidsschuld toeneemt waardoor de overheid groeit, de privatisering langzamer gaat dan de rente die Griekenland moet betalen en de belastingen verhoogd worden, gaat Griekenland met nieuwe leningen enkel later failliet, maar dan veel harder. Dat brengt geen keerpunt van krimp naar economische groei in Griekenland maar enkel een vergergering van de Griekse situatie te weeg, maar zal de impact van een Grieks default bij uitstel enkel verergeren.

Een haircut en de drachme is de enige duurzame monetaire oplossing. Het enige alternatief is een transferunie die Nederland op termijn honderden miljarden gaat kosten als er al geen oorlog van komt.

tipo | 14-06-11 | 11:31

Okay, dus als Griekenland valt dan krijgen de banken en pensioenfondsen een klap. Laten we het geld dat De Jager nu aan Griekenland wil geven dan reserveren voor steun aan die instellingen. Dan help je tenminste direct wie je helpen wil, inplaats van via een omweg van bewezen beroepsfraudeurs (Griekse ambtenaren). En mocht het allemaal bangmakerij blijken te zijn zan kunnen we het geld mooi in onze eigen zak houden.

Verder is het wel goed om Griekenland eens als voorbeeld te stellen voor de andere PIIGS. Als ze zien dat ze niet meer onbeperkt in Brussel kunnen pinnen op andermans kosten dan gaan de hervormingen daar plotseling een stuk sneller, zeker weten. Nu even doorbijten beperkt verdere schade in de toekomst. Dat effect heeft De Jager uiteraard niet meegenomen in zijn opportunistische angstzaaisommetjes, maar zo is het wel.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 11:31

Stop nou toch eens met die ongein!
Ik zeg al het geld richting Europa per direct stop zetten, alles wat we daarmee besparen in een potje stoppen. Alle miljarden die we daarna nodig hebben houden we mooi in eigen beheer.

Idontgiveafunk | 14-06-11 | 11:31

als we nou eerst eens de pensioenleeftijd voor heel europa gelijktrekken..., of wordt het dan te doorzichtig waar de poen blijft ?

tweekeerdehelft | 14-06-11 | 11:30

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:25
Dat komt gewoon door de instelling van de Belgen.
Die zeuren niet maar weten van aanpakken.
En als het toch dreigt fout te gaan dan weten ze ook verdomd goed hoe een staking wel georganiseerd moet worden.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:30

Belgie gaat vandaag ook gedowngrade worden...

CoJoNes | 14-06-11 | 11:29

Het is dat ik principieel tegen referenda ben. Maar over dit onderwerp had ik toch graag één gezien. Dan gok ik erop dat meer dan driekwart van de stemgerechtigde Nederlandse bevolking tegen het opnieuw verlenen van steun zou zijn.

Ik zeg; failliet laten gaan. Het verlies nemen en die Grieken laten verzuipen in hun gyros, souvlaki en suzuki. En het domino-effect op andere Zuid-Europese landen? Niet geloven mensen. Die soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend

Van Kamsteren | 14-06-11 | 11:29

-weggejorist-

Huilen-doet | 14-06-11 | 11:29

Plucheplakkers zijn natuurlijk voor, Nederland als filantropische instelling.
Ik zou zeggen, kijk of er nog wat te halen valt en houd de nederlandse staatskas geslossen!

kneuterzak | 14-06-11 | 11:28

Heb mijn bijdrage al gedaan, zaterdag bij de griek gegeten.

Blont | 14-06-11 | 11:28

* Naar het achterhuis rent *

Bigi Bana Boy | 14-06-11 | 11:28

Che_cuevara: Onvoorspelbaar. Die kerel is echt een doemdenker. Lange files tijdens vakanties blabla... hij veranderd meteen van onderwerp omtrend Tunesische vluchtelingen stapt hij over naar lange files tijdens vakanties. Wat een lulkoek die gozer! *kots*... trouwens wel een een beetje een kritische interviewer, ben ik niet echt gewend van de NOS.

Indoneesje | 14-06-11 | 11:28

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:26 In z'n reedt geneuqt worden schijnt hem te liggen. Op z'n Grieks.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:28

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:26
Da's ook mijn idee.
En ik denk van iedereen met een beetje gezond "boeren" verstand.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:27

[email protected]:
lezen, lutsert. 110 milJard en die blanco cheque ligt ergens tussen de 40 en 100 milJARD.
Dat zal me leren, reaguren zonder koffie.
[email protected]

Graaisnaaiert | 14-06-11 | 11:27

67% van de Nederlanders is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

64% van de VVD is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

57% van het CDA is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

56% van de PvdA is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

97% van de PVV is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

75% van de SP is tegen nieuwe leningen aan Griekenland

www.peil.nl/?3264

Slechts 22% van de Nederlanders geloven het verhaal van JK De Jager, dat het goedkoper is om Griekenland nu geld te lenen.

tipo | 14-06-11 | 11:27

@kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:23
Ik denk dat er met heel JC weinig intelligents te doen is.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:26

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:25 | + 0 -
De markt vindt dit niet leuk en gaat er op speculeren, het verdelen van Belgie.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:26

-weggejorist-

Huilen-doet | 14-06-11 | 11:26

@Che_cuevara | 14-06-11 | 11:24 | + 0 -
Daarom, gewoon laten klappen.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:26

"The Greek Government has hired Foreign Workers to Clean out the Underground Tunnel Leading from the Parliament to the Sea Port of Piraeus in Preparation for an Evacuation of all MPs".
Juist ja... En daar moet dan 110 milkard heen + een blanco cheque ter waarde van 40-100 miljoen ( Bron: VVDerT gisteravond in Knevel & v/d Brink ).
Waanzin...

Graaisnaaiert | 14-06-11 | 11:25

Nogmaals; gewapende secessie van Nederland uit de EU en terug naar de gulden, welke we direct dienen te stabiliseren. Daarna mag de EU honderden miljarden in Griekenland pompen...

dlseth_ | 14-06-11 | 11:25

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:23
Natuurlijk kost ons dat dan miljarden.
En hoe meer je er in stopt hoe meer miljarden ons dat gaat kosten.
Moet je echt geen hogere wiskunde voor gestudeerd hebben

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:25

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:20 Vreemd genoeg zit België in een stijgende lijn.

Zonder regering die dus geen nieuwe geldverslindende regels kan instellen gaat het dus best goed.

Zullen we die plucheplakkers hier ook maar weg sturen?

zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:25

@vagehond | 14-06-11 | 11:22
Het is maar hoe je de cijfers presenteert. Sommigen beweren dat Nederland er relatief net zo slecht aan toe is als Griekenland. Uiteindelijk gaat het om vertrouwen (economie is niets meer dan overgewaardeerde psychologie); hardwerkende Calvinisten betalen (ooit) wel terug, luie Fetavreters niet.

kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:25

Waarom luisteren we in godsnaam nog steeds naar dat S&P tuig?! Ze hebben tenslotte de crisis veroorzaakt in 2008...

Pifuzok | 14-06-11 | 11:25

@vagehond | 14-06-11 | 11:22 | + 0 -
Juist die zwarte economie houdt Italie voor een deel overeind. Italie heeft het arme zuiden en het rijke noorden, en daar zit ontzettend veel know how, en industrieen. Griekenland heeft niets.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:24

Ik vraag me af wat er nou 't meest gekost heeft, de Large Hadron Collider of de EU. Maar de EU is er tenminste wél in geslaagd om een zwart gat te creëren, en niet zo'n kleintje ook.

Conan de Rabarber | 14-06-11 | 11:24

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:16
En dan toch miljarden in blijven pompen.
Of we die dan niet kwijt zijn.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:24

kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:14 Vanmorgen in de krant, uitspraak van Jan Kees: "Als Griekenland failliet gaat kost ons dat miljarden euro's".

Volgens mij moeten we er dan ook niet nog meer miljarden in storten, het is uitstel van executie, de Grieken gaan echt niet ineens braaf belasting betalen. Tenzij ze als staat failliet gaan, dan moeten ze wel.

Tot nu toe leven ze daar met de instelling dat er wel hulp zal komen en blijven komen.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 11:23

@Che_cuevara | 14-06-11 | 11:21
Wel een onderkin, maar of daar iets intelligents mee te doen is?

kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:23

"Bij een default dooft volgens JC het licht in Europa voorgoed, is een burgeroorlog niet vermijden"

Laat die burgeroorlog dan maar komen.
En liefst ook hier.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:23

@Indoneesje | 14-06-11 | 11:15
Ongezien geef ik je nu al gelijk.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:22

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:20
Italië staat er ook niet al te best voor.
Ze hebben nog het voordeel van een auto-industrie, maar de corruptie, schaduw-economie van Mafia cs en wanbeleid van Berlusconi heeft ze met een enorm begrotingstekort en gigantische schulden opgezadeld.

vagehond | 14-06-11 | 11:22

We hebben het over de Nederlandse politiek en dan laten ze een of andere verdwaalde Belg een pro euro-propaganda zijn verhaal doen. Lekkere onafhangkelijke stemmingsmakerij weer bij de NOS. *kots*

Indoneesje | 14-06-11 | 11:22

Zolang men blijft inspelen op angstgevoelens en men niet goed kan aangeven wanneer (en zelfs óf) die Griekse tragedie gaat ophouden, is dit natuurlijk een kansloze sessie.
Je hebt gewoon geen enkele garantie dat met dit geld alles in een keer goed gaat komen.

Rico Tampeloerus | 14-06-11 | 11:21

Tja, deze discussie is al tientallen keren gevoerd. Theodor Holman, PVV en GS zijn tegen. De rest verwacht de grote kladderadatsch als niet.
Dus?

Einde van de Domheid | 14-06-11 | 11:21

Goed moment om te besluiten dat al te veel Europese eenwording alleen maar slecht is voor Nederland. Toch?

Requiescat in pace | 14-06-11 | 11:21

@kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:14
Dat betekend dan dat Jan Kees en geen onderbuik heeft en geen gezond verstand.
Ja, daar kan ik wel in komen.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:21

Voor of tegen, in ieder geval wordt duidelijk dat we aan alle kanten vastzitten dankzij de bonusjagers.

Ik herinner me overigens dat De Jager niet al te lang geleden voor de tv-camera uitlegde dat die leningen een goede investering waren. Daar gingen we flink wat rente over ontvangen! :-)

Buggert | 14-06-11 | 11:20

Ik zie dat je stopt al in stoppen veranderd hebt, maar in de volgende zin ontbreekt ook nog een woordje.

Toontje Larger | 14-06-11 | 11:20

Trouwens, ik denk dat Belgie de volgende is, en niet zoals iedereen verwacht Spanje.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:20

Brusselmans, ik zou zeggen lees je stukje nog eens door op spelvauten.

Toontje Larger | 14-06-11 | 11:19

@kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:16 | + 0 -
Juist, neem je verlies.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:17

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:16 | + 0 -
Oh kut, staat in het artikel ;)

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:17

Ik ga de kruiwagen met D-marken maar van zolder halen

gesubsidieerd_vet | 14-06-11 | 11:15

*messen slijpen doet* *pek en veren pakt*... kijken wie het eerste draait. Ik gok pvda!

Indoneesje | 14-06-11 | 11:15

"Helaas lukt het De Jager maar niet om duidelijk te maken wanneer de geldstroom richting Athene dan wel een keer gaat stopt."
.
Loopt niet helemaal lekker Brusselmans.
Verder groot gelijk, vroeg of laat gaat Griekenland failliet en komen er alsnog kosten voor ons aan.
Verstandigste is dan om er tot die tijd niet teveel geld in te pompen, want dat zijn we sowieso kwijt.

vagehond | 14-06-11 | 11:15

Wat moeten we hier nog op zeggen, zowel onderbuik als gezond verstand zeggen: "geen eurocent meer naar Griekenland".

kapotte_stofzuiger | 14-06-11 | 11:14

Nou jongens vingers bij de knoppen, long of short op ING.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken