Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ONEES! Geluid maakt u kapotdood

neinwoofer.jpgSchokkend. Jaarlijks sterven 700 Nederlanders aan geluidsstress. Lichamelijk en geestelijk zo gesloopt door herrie dat ze ter plekke dood neervallen. Lawaai is tuig, allemaal. Van burengerucht tot verkeer, van muziek tot het gezoem van ventilatiesystemen. En dat kost dat flightcases vol geld, aldus een gevoxpopte huisarts in de Telegraaf: "Politie moet uitrukken bij overlast, gemeenteambtenaren hebben hun handen vol aan het analyseren van klachten en ondertussen raken de betrokkenen zo gestrest dat de zorgkosten voor deze groep de pan uitrijzen." Goed, u kent de routine. Die 700 doden per jaar gaan politiek uitgemolken worden. Kamervragen hier, commissie daar en binnen de kortste keren is er een wet die geluid verbiedt. Van bovenaf afgedwongen stiltemaatschappij. Festivals en feestjes aan de geluidsbegrenzer. Boete op het opendraaien van zware tonen in de auto. Nog meer 80-kilometerzones, zo niet overal. Geen vliegtuigvluchten meer. Laminaat en geen viltjes onder de stoelen? Taakstraf. Huilbaby? Isolatiecel. Het zogenaamde 'pumpen' van de 'bass' is eveneens voorbij. De gebodsfetisjisten van het CDA zijn handenwrijvend aan het brainstormen over de nieuwe wetten en reguleringen. De PvdA was al begonnen aan het opzetten van een baantjesmarkt binnen de stilte-industrie. De VVD wil alleen nog uitrekenen hoe hoog de boetes moeten worden om een extra test-JSF te bekostigen. De PVV is woedend dat er nog geen toegepaste regels zijn om die het moslims verbiedt om überhaupt islamofascistische decibellen te produceren. De SGP en CU vinden alles best, zolang zij hun kerkklokken mogen luiden. De D66 heeft ook een mening, maar daar heeft nog nooit iemand naar geluisterd. Die 700 jaarlijkse doden gaan alle pret bederven voor de 16 miljoen mensen die wel gewoon blijven functioneren in een kwetterende maatschappij. Dus, muziek uit, niet meer reizen en kop dicht houden, alstublieft. Ssst.

Reaguursels

Inloggen

Nou kan ik met dat goed voorstellen in Nederland. Ik heb geen land ter wereld mee gemaakt waar mensen zo asociaal met geluid zijn.
Buiten dat den Hollander een grote mond heeft vinden ze het ook nodig smaakloze muziek zeer luid te moeten draaien.
Vooral als de zon doorbreekt in het calvinisten landje gaan de ramen open en de muziek hard. Voornamelijk om hun diepgewortelde calvinistische roots proberen te verbergen denk ik.
Cultuur in Nederland is ook niets anders dan subsidie vangen en een middelmatige DJ neer pleuren die weer herrie gaat maken.
De gay pride in Amsterdam is de enige gay pride waar het totaal onmogelijk is te communiceren.
Nou kan dat trouwens wel eens de crux van alles zijn. Hollanders zijn communicatief zwak en hebben dus blijkbaar geen behoefte gesprekken te voeren. Keiharde boeren house is beter.
En je hebt natuurlijk ook recht om je buren lastig te vallen met je geluidjes.
Ik ben na het lezen van dit soort stukken weer zo blij dat ik niet meer in dat kleine spruitjes land woon.

Lompe Loel | 15-06-11 | 00:47

Eindelijk stilte. Lijkt me heerlijk.

uwesbeki | 14-06-11 | 22:46

In Nijmegen en Heerhugowaard zijn de pretbedervers al jaren actief met hun metingen.
Bij een feest mag de limiet van 85 dB op 10 meter niet overschreden worden, dat is dus ongeveer het geluid van een tv in een huiskamer!

mothersfinest | 14-06-11 | 20:20

Let op: straks heeft de AUTO (uitvinding van de duivel) heeft het weer allemaal gedaan.
-
Dit komt uit dezelfde 'we are ALL going to die!!!'- school als die van dat fijnstof, dat twee jaar geleden '18.000 doden per jaar' zou veroorzaken.
-
Nooooit meer iets van vernomen...

azoturie | 14-06-11 | 20:19

Laatste waar ik op zit te wachten na een werkdag is het goedkoop pompende 5.1 setje van de buren.

geenjagergeenneeger | 14-06-11 | 20:16

Als met maatregelen een x-aantal gevallen tinnitus en hyperacusis voorkomen word... dan moet het maar zachter. En je weet pas hoe gruwelijk die aandoening is als het te laat is.

unifiq | 14-06-11 | 19:54

Wanneer zou het kwartje nu eens gaan vallen dat mensen ergens aan dood moeten gaan?

hanz71 | 14-06-11 | 19:16

gewoon dagelijks gaan stappen maakt binnenkort alleen je eigen hoofd nog geluid

en daar kan je geen boetjes op zetten

novocaine | 14-06-11 | 18:51

Sorry Quid, maar hoe eerder die regels er komen, hoe beter. Geluid heeft psychosomatisch veel meer invloed dan welke vorm van milieuverontreiniging dan ook.

Je zou het maar hebben dat je na een drukke dag werken thuis komt en het gebonk van je buren maar moet aanhoren, omdat ze te asociaal zijn om hun geluid zacht te zetten en omdat de politie eerst een geluidsonderzoek moet doen voordat ze dat tuig de bak in kunnen slingeren. Ja, dan zijn die 700 doden vrij goed te verklaren...

Wasabisnuiver | 14-06-11 | 17:24

Maakt niet uit, al verbieden ze neuken.
Die Hollanders doen toch alles wat de regering zegt, kijk maar naar het rookbeleid of de alcohol aanscherpingen...

da wizard | 14-06-11 | 14:25

Goed dat aan dit probleem aandacht wordt besteed. Mensen houden steeds minder rekening met elkaar en de omgeving. Gillen, schreeuwen, harde muziek, hufterig gedrag. Aanpakken die handel en zorgen dat het voor iedereen leuk en leefbaar blijft!

Tjilp | 14-06-11 | 13:51

Kan niet wachten. Heb veel overlast ervan. Probeer maar eens in een tokkieflat te wonen vol met werklozen die niks doen dan vals zingen en luide muziek draaien heel de dag en dan te leren voor je tentamens. Ik wijk standaard uit naar de universiteitsbieb, maar betaal ik daar huur voor?

Kamisei | 14-06-11 | 13:11

Het verbaast me fokking niets dat Quid niet snapt dat geluidsoverlast een serieus probleem is, maar dat is het lekker wel.

sitzkrieg | 14-06-11 | 12:59

Je zal maar bij een windmolen wonen die bijna 60 decibel maakt! De overheid doet ons dit aan. Ze hebben schijt aan de bevolking. Zolang het maar geld in het laadje brengt mag alles in dit land. We zijn met teveel en de regels zijn te slap.

Catharina | 14-06-11 | 12:32

Dus dit is wat er overblijft als er verder ECHT NIKS meer te klagen valt.

fail | 14-06-11 | 12:31

Ik houd, net als vele anderen, ook van muziek. Waar ik echter nooit begrijp voor heb gehad laat staan zal krijgen, is dat mensen hun muziek dusdanig hard afspelen dat iedereen in een straal van 5 kilometer mee kan 'genieten'. Waar is dit voor nodig? Je kunt toch ook wel je muziek beluisteren zonder je volume dusdanig hoog te zetten, dat je geen bass maar ruis hoort? Ik vind dit niet meer dan tokkie-gedrag, of het nou die Marokkaan van 5 hoog met z'n Mekka-muziek of dat kaalkopje van een flat verderop met z'n Neophyte muziek is.
.
Mijn muziek hebben de buren nooit gehoord, ondanks dat ik meestal toch wel naar de genres hardrock en deephouse luister. Gek hé?
.
Dit is tevens een van de redenen waarom ik liever naar een kroeg/pub ga dan een club of discotheek; daar kun je tenminste nog fatsoenlijk met elkaar in gesprek zonder elkaar tevergeefs in het oor staan schreeuwen.

Le Roi | 14-06-11 | 12:22

Er zijn ook mensen die in Zwanenburg wonen (onder de landingsbaan bij Schiphol) en ontregelt raken wanneer de vliegtuigen staken. Maar langs een snelweg wonen lijkt me inderdaad geen pretje nog los van de 10 jaar die je eerder dood gaat vanwege de luchtverontreiniging. Stilte is heerlijk maar alleen in het topje van Groningen nog beschikbaar. De rest van ons weet niet eens wat stilte is... Helaas.

doenormaal! | 14-06-11 | 12:20

mag ik die kudthond van de buren nu legaal deaudtrappen?

hetluis | 14-06-11 | 12:04

Deaudgaan door lawaai...
Je sofinummer heet ongevraagd ineens BSN...
We betalen per persoon meer belasting welk ander land, en ook nog eens vóór andere landen...
Het leukste op tv zijn mongeaulen die door een veelterijkeluiszoontje ondersteunt worden in zielig zijn...
We moeten 1 miljard bezuinigen op defensie maar smijten minimaal 10 miljard de grens over voor ontwikkelingshulp... (de grieken niet meegerekend)

Wat een heerlijk land...

G Narly | 14-06-11 | 12:00

er zijn in Nederland heel veel huizen die niet fatsoenlijk geisoleerd zijn en waar je dus gewoon de buren kunt horen praten. Gruzelement woont in een oud pandje en wordt er gek van, maar is al verhuisd ivm tokkieherrie en wil eigenlijk niet meer verhuizen tot er een huis gekocht kan worden.
Ik haat herrie, vooral als mensen die niets beters te doen hebben hoorbaar hun tijd zitten te verdoen terwijl ik op tijd moet slapen om morgenochtend weer vroeg te gaan werken.

gruzelement | 14-06-11 | 11:52

Heerlijk. Kan ik eindelijk die aan gammele auto's sleutelende en van een koopwoning voorziende overburen aanpakken. Een proefdraaiende rochelende auto die bovendien allerlei giftige uitlaatgassen uitbrakend voor MIJN deur in plaats van bij henzelf heel het pand uitgast terwijl de ramen open staan omdat het zo warm is. De een is in het bezit van een wagenpark van vier auto's dat continu van samenstelling wisselt want men verkoopt door vanuit een woonhuis en de ander die later thuiskomt omdat hij een normale job heeft kan zijn auto niet kwijt die hij voor zijn werk gebruikt. Hoogste tijd dat dit aangepakt wordt. Auto's zonder kenteken voor de deur, waarschijnlijk onverzekerd en zonder APK, het moet allemaal kunnen kennelijk.

Fruitvliegje | 14-06-11 | 11:52

Quid en humor dat gaat echt nooit samen, zelfs niet op vrijdagmiddag.

pieris | 14-06-11 | 11:50

@leaupveaugel | 14-06-11 | 11:28
Onze nieuwe buren hebben ongeveer een jaar aan hun huis gebeiteld..(de poolse arbeiders that is)
Twee huizen moesten een worden ofzo dus muren slopen.
Je slikt het maar i guess.Grote bmw voor de deur en ze zijn aardig.

de grote Anti | 14-06-11 | 11:36

Friesland is de remedie!

Aarsmaden | 14-06-11 | 11:33

@Klassikl | 14-06-11 | 11:27
Grappig verhaal.. Een paar dagen lang hoorde ik de hele tijd een lage brom toon.Het volledige huis heb ik gechecked maar kon de bron niet vinden.Maarja,ik weet dat het niet aan mijn gehoor lag.Dus tot zover alsnog een mysterie.Maar het schijnt voor te komen.

de grote Anti | 14-06-11 | 11:33

Ik heb ook van die buren; Zijn al acht jaar lang! iedere zaterdag en zondag van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat in de weer met cirkelzaken, niethamers, bovenfrezen en wat al niet meer. Ik kan u zeggen, Leaupveaugel wordt daar niet vrolijk van, Leaupveaugel wordt er zelfs een beetje chagrijnig van.

leaupveaugel | 14-06-11 | 11:28

Ik ken toevallig enkele mensen die last hebben van structureel laag frequent geluid. Wat dus niks met buren of schreeuwlelijkerds te maken heeft. En ik kan je zeggen, het sloopt je volledig! Maar dit heeft vrij weinig met het topic te maken.

Klassikl | 14-06-11 | 11:27

Wat een gezeik zeg! Dit is inderdaad weer een typisch voorbeeld van weinigen die het voor velen gaan verstieren. Net als van die mongeaulen die in centrum A'dam gaan wonen en dan klagen over geluidsoverlast. En al die zeikstudies die en nu al voor zorgen dat je op een feestje/festivalletje niet meer uit je plaat kan gaan omdat de muziek zo zacht staat.

rintelman | 14-06-11 | 11:26

Korreltje Zout | 14-06-11 | 11:12
Nee, ik bedoelde die van Willie, twee plempsels boven u.

Wat fijn dat GS altijd licht biedt in donkere tijden. :-)

Heau even | 14-06-11 | 11:25

Hand in eigen boezem zou ik zeggen .Eerst die dwingende overlast van kutholieke Ka.klokken aanpakken die roomsche geluidshinder is dermate auditief vervuilend dat inderdaad een doorslaande gekte op de loer ligt.
Eenmaal vergiftigd door die auditieve vervuiling lijkt genezing uitgesloten.Blijvend gekte en ongeloof zijn het gevolg.
Andere optie,bezuinigen op aantal inwoners en terug naar 7 of 6.000.000. maar ja? waar te beginnen ?

Ratzing. | 14-06-11 | 11:25

@God Zelf | 14-06-11 | 11:10
Dit was een wetenschappelijke analyse door een begrafenis ondernemer.
Dus per definitie waar.

Voor de goede orde, ik ben geen begrafenis ondernemer.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:15

@Che_cuevara | 14-06-11 | 11:01
Ergo... iemand die doof is, is dood?

God Zelf | 14-06-11 | 11:10

@Korreltje Zout | 14-06-11 | 11:05
Jij bent een old school reaguurder.. Dramatiseren is waar GS juist goed in is,toch?
Maar het zet mensen misschien aan tot denken,ook jongeren.

de grote Anti | 14-06-11 | 11:08

@ de grote Anti | 14-06-11 | 10:55
Niemand ontkent dat lawaai extreem irritant kan zijn. Maar door dit probleem te dramatiseren met schreeuwerig (lame pun definitely intended) flutonderzoek krijg je het tegenovergestelde effect. De publieke opinie concludeert: 'klagers overdrijven'.

Korreltje Zout | 14-06-11 | 11:05

ik wordt zenuwachtig van die oorverdovende stiltes.

Centauri | 14-06-11 | 11:04

Bericht klopt wel. Er gelden weliswaar wat regeltjes voor bedrijven en verkeer, maar overlast van particulieren (harde muziek e.d.) is amper aan te pakken. Daarom is een wet nodig die het mogelijk maakt om na 3x overlast iemand het huis uit te zetten, ongeacht huur of koop.

lauwebal | 14-06-11 | 11:04

@Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:59
Maar Elvis niet.

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:02

@God Zelf | 14-06-11 | 10:43
Meneer, hoort u mij........
Hij zegt niks dus hij hoort geen geluid meer.
De oorzaak is dan dat hij een overdosis geluid heeft gehad en daardoor niks meer hoort waardoor het leven geen zin meer had en de hersenen besloten hebben om er dan maar een eind aan te maken.

Tja, je bent wetenschapper of niet hé

Che_cuevara | 14-06-11 | 11:01

@ zovoklets | 14-06-11 | 10:47
Juist! Jimi Hendrix is in zijn eigen herrie gestorven. Net als Michael Jackson, James Brown, Layne Staley en Michael Hutchence.

Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:59

@de grote Anti | 14-06-11 | 10:55
Maar da's dan meestal niet door lawaai.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:59

@necrosis | 14-06-11 | 10:30
Daar wordt geen onderzoek naar gedaan want anders moeten ze dat nog gaan verbieden.

Kan echt niet.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:57

Wel eens naast een bouwprojekt gewoond? www.dejaap.nl/2010/08/26/pvda-terreur-...
Continue stress. Van 'sochtends vroeg, tot 's avonds laat (ook op zaterdag) geluid dat door merg en been gaat. Ik kan me voorstellen dat je daar hartklachten of hoge bloeddruk van krijgt.

mrska | 14-06-11 | 10:57

@Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:53
We kunnen er natuurlijk lacherig over doen,maar in een kudt wijk wonen kan best dodelijk zijn.. me dunkt.

de grote Anti | 14-06-11 | 10:55

De Milieuwet et al (Art. 431 WvSr.; art. 5:37 BW; 6:162 BW) geeft aan dat: tussen 07.00-19.00 uur een maximum geldt van 35 decibel (dB), 's avonds tussen 19.00-23.00 geldt een maximum van 30 dB en 's nachts tussen 23.00-07.00 uur een maximum van 25 dB (*voor 020 geldt een andere watershed, maar daar wonen ook alleen overlastgevers). Hoe hard is een dB? www.tonelly.nl/geluid/faq_geluid2.htm#...
De meeste Nederlandse Gemeenten hebben hiernaast een APV waarin geregeld is dat het verboden is op de een of andere wijze handelingen te verrichten waardoor geluidshinder wordt veroorzaakt. En huurbazen huisjes melkers hebben 7:204 lid 2 BW. -of is deze reactie een beetje teveel law-and-order.

Fred Janssen | 14-06-11 | 10:55

Ik wilde een link plempen waarin het Koekiemonster mee schreeuwt met Rammstein.
Maar die kon ik zo snel niet meer vinden.

Heau even | 14-06-11 | 10:55

"KGIGROEP is merkonafhankelijk en bestaat uit een netwerk van specialisten op het gebied van akoestiek en geluidisolatie." Dus dit onderzoek is natuurlijk geheel onafhankelijk en betrouwbaar.
www.kgigroep.nl/

ProfessioneelPrutser | 14-06-11 | 10:55

Ik heb een hekel aan herrie.

nogeentjedan | 14-06-11 | 10:54

@ zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:37
ik vermoed dat ze een extreem overgesimplificeerde extrapolatie hebben gebruikt. Wellicht iets in de trant van:
stress en hoge bloeddruk worden door lawaai veroorzaakt (in a% van de gevallen)
hartaanvallen worden door stress en hoge bloeddruk veroorzaakt (in b% van de gevallen)
hartaanvallen zijn dodelijk in c% van de gevallen
er zijn x dodelijke hartaanvallen per jaar
a * b * c * x = TADA! lawaai veroorzaakt 700 doden per jaar

Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:53

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:17
Als die aan het sterven is versnellen ze gewoon het stervens proces van die man/vrouw.
Vandaar dus die 700 doden.
Allemaal in een ambulance met loeiende sirenes.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:53

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:14
Daar zal wel weer een uitzondering voor gemaakt worden.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:51

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:14
Daar zal wel weer een uitzondering voor gemaakt worden.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:51

Ik denk dat er meer dan 700 mensen zijn die gek worden van de stemmen in hun hoofd. Ook maar verbieden dan?

uninvited guest | 14-06-11 | 10:50

@Stroopdoos | 14-06-11 | 10:13
Kijk, dat zou het probleem in een keer oplossen.
Waarom komen die politici daar nu niet op.

Die zijn toch zo sterk in verbieden.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:50

@Randy Diecast | 14-06-11 | 10:10
Kan me voorstellen dat als je daar was je niet veel aan het geluid kon doen.
Maar op je tv zit wel een knop voor het geluid.
(Meestal op de afstandsbediening)

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:49

@skikerin | 14-06-11 | 10:28
Dat lijkt mij lastig inderdaad.. Vreemd dat de jongeren hier zich wel gedragen.Ze zitten soms in speeltuintjes snachts,en ze temperen echt hun volume wanneer ze doorhebben dat ze luid praten.
Ik durf het bijna niet te zeggen,maar ze zijn blank en opgeleid.

de grote Anti | 14-06-11 | 10:49

Frank Zappa, Jimi Hendrix, Kurt Cobain, Jim Morisson, Elvis Presely, Andre Hazes, etc, etc, weten dit al lang.

zovoklets | 14-06-11 | 10:47

@Kaas de Vies | 14-06-11 | 10:07
Gooi hem gewoon in zijn achteruit.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:46

Aandelen oordopjes industrie koopt.

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:46

@Wayne Schlegel | 14-06-11 | 10:02
Ow, zijn er dan nog anderen?

Che_cuevara | 14-06-11 | 10:45

Geluid is sowieso een zwaar overgewaard fenomeen.
Peace and quiet, worden niet voor niets in één adem sereen en kalm uitgesproken.

Ashtrey | 14-06-11 | 10:45

Ben trouwens benieuwd hoe ze nou precies de doodsoorzaak vast hebben weten te stellen van iemand die is overleden aan geluidsoverlast. Iemand?

God Zelf | 14-06-11 | 10:43

Zet Koos Spee er op! Overal mobiele geluidsmetingen doen, want geluidsoverlast veroorzaakt meer doden dan te hard rijden in het verkeer!1!1!ONE1!

rotweer | 14-06-11 | 10:42

hahaha... briljant geschreven stukkie!

God Zelf | 14-06-11 | 10:42

De D66 heeft ook een mening, maar daar heeft nog nooit iemand naar geluisterd = spijker + kop! +1 Sowieso. Johnny weet precies hoe D66 in elkaar steekt uberlol!

Indoneesje | 14-06-11 | 10:41

De stilte voor de storm vind ik altijd erger dan de storm zelf.

zovoklets | 14-06-11 | 10:40

Ik ga vanaf nu nooit meer CAPS LOCK gebruiken! Oké?

Kobus Kloothamer | 14-06-11 | 10:38

Ik zou die 700 doden als gevolg van geluid uitgesplitst willen zien in leeftijdsgroepen en geslacht.

Maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn aan die 'wetenschappers'.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:37

necrosis | 14-06-11 | 10:30 Ik zeg Kooistra.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:35

Hoeveel mensen overlijden jaarlijks aan een hartaanval ten gevolge van regelgeving, formuliertjes of de belastingdruk?

necrosis | 14-06-11 | 10:30

Zijn allemaal mensen zonder kinderen neem ik aan.
Babyboomers die niets meer te doen hebben en overal over lopen te klagen.

Braakbal | 14-06-11 | 10:29

de grote Anti | 14-06-11 | 10:21
Voor structurele herrie heb je geen 5000 mensen nodig, sinds jaar en dag hebben wij het genoegen van een groepje jongelui naast ons huis die, onder de noemer van scouting tot diep in de nacht menen dat zij zich niet hoeven te gedragen.

skikerin | 14-06-11 | 10:28

@zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:17
Precies! Zat gisteren in Groningen (stad) niet zover bij het umcg vandaan, na 3 uur dacht ik echt dat de wereld aan het vergaan was, zoveel ambu's en helikopter vluchten die je hoort in een korte tijd.

toetanchamon | 14-06-11 | 10:28

@Itastijl | 14-06-11 | 10:27
oops 700

Itastijl | 14-06-11 | 10:27

Ik ben benieuwd hoeveel mensen er per jaar dood gaan aan ergernis. * Rammstein op zet *

nicks nuttig | 14-06-11 | 10:25

@El Kartoffel | 14-06-11 | 10:18
U zult thans niets meer doen zonder expliciete orders van den staat! Arbeiden zult u! Vanavond met den gehele natie wegzwijmelen onder de staatsmuziek van Jan Smit. (koptelefoon verplicht; doodseskaders onder leiding van Hirsh Ballin en Donner staan klaar voor overtreders) gevolgd door een sessie verplichte staatsneukseks met een door de staat geleverd mokkel om den bevolking op peil te houden. (doodseskaders staan wederom klaar voor iedere burger die niet zijn ploertendoder in de natte la van het staatsmokkel pompt)

dlseth_ | 14-06-11 | 10:25

In de winter zal een bericht zoals dit lang niet zoveel effect hebben. In de hoop dat dat het gesuggereerde probleem eerder herkend wordt, komt dit soort onzin altijd naar buiten in de zomer, als iedereen zijn ramen open heeft, en dan inderdaad het verkeer of de buren kan horen.

Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:22

OK Johnny. een goede kenschats van politiek-bestuurlijk NL anno 2011.
Taxpoet surfend op de geluidsgolven.
Dat ze allang iets hadden moeten doen aan knallende motoren in woonwijken daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je eraan kunt verdienen. Dus je laat de producenten met rust en je pakt af en toe verzekerde en onverzekerde geluidsoverlastveroorzakers voor de nogige pecunia. Iedereen krijgt zo zijn deel van de geschoren schaapjes, ook al zij het hells angels.

ecologiste | 14-06-11 | 10:22

Moet eerlijk bekennen dat ik ook stapelgek zou worden van luidruchtige asociale buurtbewoners..
Maar zoals vannacht waren er wat tieners nogal luidruchtig.Geen problemen mee.Ook ducati's die gewoon langzaam rijden maar toch even de gashendel opentrekken met de koppeling.Af en toe boom boom boom uit een huis tot laat snachts.
Het hangt af van waar je huis woont,waarschijnlijk.

Als je 5000 domme mensen bij elkaar zet in een wijk weet je gewoon dat je problemen krijgt.

de grote Anti | 14-06-11 | 10:21

De meeste mensen hebben geen last van herrie, maar ik wel! Juist als het rustig is, 's nachts. Gelukkig heb ik het redelijk onder controle, die zoemers, trillers en andere herrieschoppers. Moest er wel voor uit het centrum verhuizen, want zelfs de reclameborden draaien elke paar seconden tegenwoordig. Illegaal, maar dat viel de Gemeente pas op nadat ik drie keer met klachten het bos was ingestuurd. Was een andere afdeling.

NoMinister | 14-06-11 | 10:21


„Interne geluidshinder – zoals het schuiven van stoelen, bastonen van muziek, voetstappen, maar ook het gekmakende gezoem van ventilatiesystemen – is een van de allergrootste ziekmakers in dit land”, bevestigt Lucas Keizer van het Kenniscentrum Geluidisolatie (KGI) de EU-conclusies."

Idioot. Andere woorden zijn er niet om je te typeren. Alhoewel, mesjogge doet ook aardig mee. Je hebt een bedrijf in geluidsisolatie, gek. Je bent helemaal geen wetenschapper. Je zit op die stoel omdat niemand anders zin heeft. Neppert.

Willianus Wortelus | 14-06-11 | 10:20

Het gaat niet om het geluid van een feestje. Het gata om structurele geluidsdruk. Gebruikk van ZOAB reduceert bijvoorbeeld deze kostenpost!

Einde van de Domheid | 14-06-11 | 10:19

Laat die mensen eens lekker doodgaan zeg. Zeikende zure burgertrutjes die dood gaan van geluid. Gaan we dat nu ook verbieden? Lol maken? Feestje bouwen? Want stel je voor dat er iemand overlijd door onze muziek? Bah, dit soort mensen horen zich niet voort te planten. Als je al dood gaat door geluid ben je het gewoon niet waard. Klaar.

El Kartoffel | 14-06-11 | 10:18

toetanchamon | 14-06-11 | 10:16 En dan de sirene van de ambulance er nog bij.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:17

Is er al onderzocht hoeveel mensen er jaarlijks sterven aan een hartaanval als gevolg van het dagelijkse fileleed?

vetkleppert | 14-06-11 | 10:16

@ kalasjniknal | 14-06-11 | 10:13
En tegen de tijd dat mensen gaan luisteren naar zo'n mening van D66, heeft D66 die mening al weer gewijzigd.

Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:16

Wel eens gehoord hoeveel herrie een stervende kan maken.

toetanchamon | 14-06-11 | 10:16

Geldt niet voor Heer Dubbert, woont in stilte en heeft geen seconde StinkPop gehoord.

dubbert | 14-06-11 | 10:16

Ik geloof niets van die 700 doden.
Aannames x veronderstellingen x extrapolatie x vereenvoudiging van de werkelijkheid = mooi dramatisch hoog sensatiegetal.

Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:14

De omweg naar het minarettenverbod is ingezet.

zeg maar jansen | 14-06-11 | 10:14

Deaudgaan ook maar verbieden dan. Wat de neuk is dit nu weer voor een onzin.

Stroopdoos | 14-06-11 | 10:13

Geweldig>>>>
"De D66 heeft ook een mening, maar daar heeft nog nooit iemand naar geluisterd."

kalasjniknal | 14-06-11 | 10:13

Overlast ondervinden is één ding. Er dood van gaan iets anders. Nogmaals: ik geloof het gewoon niet. En ik woon onder een aanvliegroete van Schiphol.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 10:12

sorry, ik hoor u niet!

irma zonderboezem | 14-06-11 | 10:10

Als dit bericht gaat over ambtenaren die klagen dat ze niet kunnen slapen tijdens kantooruren: prima, laat maar doodgaan.

Korreltje Zout | 14-06-11 | 10:10

Zeer herkenbaar. Gisteravond Pinkpop op TV gekeken. Doet nu nog pijn, al die baggermuziek.

Randy Diecast | 14-06-11 | 10:10

De redactie heeft zo te merken iig geen last van tokkie buren die hun nachtrust verzieken....

Hellsmurfje | 14-06-11 | 10:10

Dus de KLPD gaat stoppen met flitsen?
Nu gaan ze stiekem met decibelmeters bij opa in de slaapkamer staan.

Bij 10dB te luid: €50 boete
Bij 20dB te luid: €150 boete
Bij meer dan 50dB te luid: snurkbewijs intrekken.

ZDEV | 14-06-11 | 10:09

Dood Door Decibel,
weljaaaa,
kan er ook nog wel bij.

vander F | 14-06-11 | 10:08

Die luchtverversingssytemen en andere automatische shit maakt allerlei storende herrie, juist als je rust wil. Ik heb er ook moeite mee en alles kan uit. Koelkast, verntilators et cetera. Lekker rustig.

NoMinister | 14-06-11 | 10:07

@DoOne | 14-06-11 | 10:03 | + 1 -
Dan rij ik 80 in mijn 2de versnelling. Ik heb er niet meer die het doen, ik heb een Alfa.

Kaas de Vies | 14-06-11 | 10:07

toch maar weer gaan roken ???

ongegeneerd | 14-06-11 | 10:07

Het probleem met dit soort onderzoeken is altijd dat het niet in het belang van de onderzoeker is om te concluderen dat er niets aan de hand is. Dat is slecht voor de subsidies.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 10:06

Ik geloof er geen klap van, van die 700 doden. ver een paar jaar blijkt dit net zo'n hoax te zijn als die fijnstofdoden (die er niet zijn) en die zure regen (idem). Maar dan zijn de wetten en aanvullende belastingen al ingevoerd. Let maar op.

Ivoren Toren | 14-06-11 | 10:05

En dat de andere helft van de bevolking zich ophangt in een babyboomersreservaat nemen we op de koop toe.

vetkleppert | 14-06-11 | 10:05

"Nog meer 80-kilometerzones, zo niet overal."
Ook in woonwijken?

DoOne | 14-06-11 | 10:03

Wat een babyboomend geneuzel. Wie tijd heeft om zich druk te maken over geluidjes heeft zich niet moe hoeven maken. En/of was toch al minstens half overspannen.

vetkleppert | 14-06-11 | 10:03

Ik wou eigenlijk zeggen dat die 700 doden christenen zijn die naar een Hardstyle festival gaan en dood gaan door satan maar dat was een beetje ver gezocht of niet soms? ofzo...

flamingforce | 14-06-11 | 10:02

Het gaat waarschijnlijk vooral om vervelende buren.

Wayne Schlegel | 14-06-11 | 10:02

Dicht tapen die monden dan maar en bannen die muziek!

flamingforce | 14-06-11 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken