Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jelte & de VPRO-drol van 60.000 euro

ernstjeltewim.jpgHet failliet van het omroepbestel. De vunzige spilzucht van MediaPark-ambtenaren. De laatste stuiptrekking van een eens zo vernieuwende omroep. Het veilig stellen van het pensioen van Wim T. Schippers. Het stupide gelul van bobomannetje Lennart van der M. De deconfiture van D66-pilsbrigadier Ernst Bakker. Stomme VPRO-kudtwijven met elitaire kudtzonnebrillen en kinderen in Oilily-kleertjes. De reden waarom er -zeker nu- keihard op kunst bezuinigd moet worden. Het zit allemaal in DIT FILMPJE van Ons Jelte over een 60.000 euri kostende poepdrol uit de hersenkont van een *kuch* kunstenaar, die zich de tandjes lacht. Ach ja, de elite, ze hebben nou eenmaal schijt.

Reaguursels

Inloggen

Wim T hulde! Ik wil ook een drol in mijn tuin en een omgekeerde stoel aan het plafond. +100

maraboe | 12-06-11 | 08:36

Wim T. verspilt alleen maar subsidies met zijn "pindakaas" vloer, en nu met zijn "drol". Kinderlijke concepten die ik nu niet bepaald kunst kan noemen. De man neemt ons al in de maling sinds zijn "going to the dogs" *voorstelling*

hader | 12-06-11 | 07:25

+1, want ronflonflon.
Met Jacques Plafond, dat dan weer wel.

Flushing | 11-06-11 | 19:33

@skinner
'Wim T. ageerde altijd tegen het christendom, sinds islam hier de dominante godsdienst is hoor j´m niet meer'.
Zo is het maar net. Trouwens die andere relihater Robbie Muntz is er ook uitgekinkeld indertijd door de VPRO.
Sindsdien zie ik geen verschil meer tussen de VPRO en pak hem beet de TROS. Allemaal hetzelfde, alleen draagt de ene achterban misscien andere zonnebrillen dan de andere.
.
Overigens vind ik dat iedereen zelf mag uitmaken waar ie z'n geld aan uitgeeft. Ook al zijn dat oililly kleertjes, zonnebrillen die een ander raar vindt of kunstwerken van 60.000 euro waar iedereen sowieso een mening over heeft. Dat laatste is trouwens ook de bedoeling van kunst. Het ontlokken van een reactie.

Greetje Duisenberg | 11-06-11 | 12:20

Vroege jaren '70-humor anno 2011 voor 60.000 eurkes weten te slijten - dan ben je een schaterlachende koopman.

colonnecinco | 11-06-11 | 10:42

Wat een geldverspilling! Dat je zo met geld om gaat is gewoon een schande. Sommige gezinnen hebben niet eens te vreten en de VPRO geeft gekregen geld uit aan onzin.

jebenteenZ | 11-06-11 | 10:42

ZO das pas een BONUS!?

Echt ongelo(o)felijk ga emigreren

postbus51 | 11-06-11 | 08:30

En als ik een dakkapel wil plaatsen wordt dat afgewezen door "welstand"... Maar de VPRO mag gewoon en hoop stront in de achtertuin zetten? Ik geef het op, wat een land, wat een land... Ik had het geen "dakkapel" moeten noemen in de aanvraag maar "kunst". Had ik wellicht nog subsidie gekregen ook! Ik parkeer dus mijn auto gewoon morgen in het plantsoen voor bij de Appie Heijn, als de politie dan komt dan is mijn auto "kunst". Ik noem het kunstwerk: "Auto welke 20 minuten in plantsoen voor Appie staat terwijl kunstenaar boodschappen doet". Overigens is het "kunstwerk" te koop. Voor 60.000 eurie mag ie weg hoor!

Jodelahiti | 11-06-11 | 00:33

Elke drie seconden sterft er een kind van de honger.
Hup VPRO!!

PG4161 | 10-06-11 | 23:13

Volgens mij zit Wim T. Schippers zich thuis te bescheuren van het lachen. Hoe stom kan de wereld zijn en hij verdient er nog geld mee ook. Dat tekent de echte kunstenaar, erg gekunsteld doen en thuis lachen met de bankafschriften in de hand. Hij is en blijft geniaal.

bijtertje | 10-06-11 | 21:43

Zucht. Hoe duidelijk kan het failliet van een cultuur worden? Oswald Spengler: Der Untergang des Abendlandes.

thispissesmeoff | 10-06-11 | 21:24

Mooi werk!

Bertus Brulbroek | 10-06-11 | 21:19

Het is tog wel zwaar triest hoe ze dit nog goed praten. Zeg dan gewoon dat er geen gedachte achter zit in plaats van te lullen over indianen, politiek enz.

Rotzbolle | 10-06-11 | 21:14

Hmm, ben benieuwd of mijn reacties op Eenvandaag over die fanaticus Ernst Daniel Smit deze keer wel door de keuring van het Rode Politbureau komen.... Zal wel weer niet.

Ales | 10-06-11 | 20:45

Ach de VPRO heeft veel krediet door de fantastische programma's die ze maakte en nog steeds maakt. De drol is echter wel erg "seventies". Veertig jaar geleden was zoiets nog stout. Om nu nog zo'n vreselijk gedateerde bruin gestolde pubergrap in je tuin te zetten is gewoon raar.

Pierre Bezuhov | 10-06-11 | 19:16

Is die drol wel duurzaam?

applaus voor de paus | 10-06-11 | 18:54

Fortunate Son | 10-06-11 | 17:29
Ah, u bent iemand die o zo graag vliegen wil afvangen maar zelf 'beschouwd' schrijft waar vliegenafvangers liever 'beschouwt' hadden gezien? Vliegen komen graag op de poep af, Son, dus als vliegenvanger zit je hier gebeiteld. Elke dag raak, en spetteren dat het doet!

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 18:09

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 17:14
`Stomme VPRO-kudtwijven`, `kudtzonnebrillen`, `euri` `poepdrol`, `hersenkont` en `schijt`. Het voorgaande beschouw ik niet bepaald als groots proza, als dat me binnen jou definitie van `elitair` plaats draag ik het adjectief als een geuzennaam.
Wat betreft je anakoloet: een mening is maar een mening, daar gaat altijd iets aan vooraf.

Fortunate Son | 10-06-11 | 17:29

Fortunate Son | 10-06-11 | 16:14
Je legt geen regels op nee, maar je neemt een elitaire houding aan door Pritt tot slecht schrijvende aardappelvreter te degraderen die maar beter eens een goed boek uit vervlogen tijden zou kunnen gaan lezen. Je legt tevens een direct verband tussen kunst als kunst en kunst als satire. Mag van mij hoor, maar die platgewalste uitgekauwde obligate oubollige satire van gisteren, daar zit ik in elk geval niet meer op te wachten. Ergens tussen al die aardappelvreters die de oude waarden der VPRO niet meer op hun juiste waarde weten te schatten moet er toch zeker een kiem van originaliteit te vinden zijn, zo meen ik, die maar iets hoeft te groeien om het bleke Nosferatu-gezicht van opa Schippers nog verder te doen verbleken, opdat wij er allen nog eens van overtuigd worden en voortaan ook zeker weten dat hij als kunstenaar eigenlijk al lang dood is, zo dood als een pier, begraven samen met die krachteloos geworden satire.

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 17:14

Prachtige drol. Geweldige reportage.Jelte in topvorm.
Wat een zelfingenomen truthola is die Lennart.

ristretto | 10-06-11 | 16:55

Ook hier ongewervelde Schippers-volgelingen. lekker dan.

I. Razmuz | 10-06-11 | 16:16

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 15:34
Ten eerste: ik leg met mijn leessuggestie niemand regels op, noch verlang ik daarmee naar vervlogen tijden. Het leek me een goed voorbeeld voor een schrijver die de toevoeging van de letter `d` aan het woord `kut` als humor beschouwd.
Ten tweede: ik ben benieuwd welk deel van mijn reactie jou het idee geeft dat WTS in mijn ogen een soort heiland is.

Fortunate Son | 10-06-11 | 16:14

> comment bugtest < blablabla
-> Comment bugtest <- blablabla
(Wegjorrissen bitte!)

Liroy | 10-06-11 | 16:11

Steilloos ten Onder | 10-06-11 | 12:16
Ja, geldverspilling.
En hoe die directeur Lennart van der Meulen algemeen directeur VPRO sinds 18 mrt 2009, zijn drol verkoopt in dat filpje, walchelijk.
Ik ben lid van de VPRO en als ik een andere goede gids vind gooi ik de VPRO-gids er meteen uit.

Ella | 10-06-11 | 16:10

Kamervraag | 10-06-11 | 15:51
Het is gewoon niet meer leuk. En de satire is sinds de cartoonrellen helemaal dood.

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 16:08

Reken maar dat Wim T. in een deuk ligt. En gelijk heeft-ie. Gewoon de methode Powned gebruiken: "Anders pakt een ander die centen. Laten wij er dan maar iets leuks mee doen".

Kamervraag | 10-06-11 | 15:51

Wim t schippers is gewoon goed en de vpro ook. mooi statemnt die drol.

voorstelling wuivend graan gezien geschreven door schippers. Gewoon goed en brilliant. Slim scherpe kunstenaar Groot fan van zijn uitvoering van de nationale wetenschapsquiz, die daarna helaas niets meer voorstelt.

dolffie | 10-06-11 | 15:51

Hahaha, die Wim T. lacht zich rot. Kom, ik maak een drol en iedereen vindt het prachtig, net als de anus.

Wát een baas.

Greed=Good | 10-06-11 | 15:49

WTS for president...

da wizard | 10-06-11 | 15:39

De definitie van kunst staat hier net ter discussie maar wel het schaamteloze gesmijt met geld.

En als je dan toch (want alles is kunst) een waarde wilt geven aan de briljante ingeving van de kunstenaar. Blaas iets op met de factor 1000 en je hebt vanzelf kunst.

Ik maak voor 30.000 wassen neus van 12 meter hoog en ik noem het kunst! Verzin er achteraf nog een stuk of vijf lulverhalen omheen en ik heb weer voor drie maanden te vreten. Het echte werk besteed ik uit aan polen die de neus van een stukje Fimo mogen nabouwen.

Dat is geen kunst maar grof geld verdienen over de rug van een ander.

Rikketiktik | 10-06-11 | 15:38

Fortunate Son | 10-06-11 | 15:27
Ach, kunst is en blijft satire zoals gedefinieerd in de zeventiger jaren? En Wim is de eeuwige satiricus zonder wie wij als cultuur anno 2011 reddeloos en stuurloos ten onder gaan?

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 15:34

Prittstift, aanvoerder van de aardappelvreters van Nederland: gekookt vlees, gekookte groente, allemaal naar binnen scheppen met een vuistomklemde lepel, kleuterprogramma`s voor volwassenen kijken tussen zeven en elf `s avonds en dan tijdens een filmpje over kunst briesen: da`s toch nie normaal!
Prittstift, die ons wel even gaat uitleggen wat wél en wat niét van waarde is. Jij grote denker, die vast vindt dat kunstenaars `zichtzelf moeten bedruipen`, om vervolgens in het bovenstaande stukje te beklagen over het feit dat er veel geld wordt betaald voor een kunstwerk. Misschien kunnen kunstenaars maar beter niet bestaan. Misschien zou iedereen maar beter slecht doordachte en slechter geschreven stukjes moeten schrijven voor websites.
De tip van de dag is natuurlijk tenslotte: lees een boek. Bijvoorbeeld Wim T. Schippers ea., De Fred Haché Show, (Amsterdam 1974), om te begrijpen wat satire wél is.

Fortunate Son | 10-06-11 | 15:27

BTW, Ik ben dr weer....

lilluke halve hoan | 10-06-11 | 15:17

Het goeiste wat die T.Schippers heeft gedaan was destijds Ronflonflon met Jacque Plafond.....
Voor de rest geldt: "BAGGERMENEER"

lilluke halve hoan | 10-06-11 | 15:16

Wim T. Schippers neemt al jaren zo'n beetje alle 'kunstkenners' ongelooflijk in de zeik. Zo joeg hij blaffende honden het toneel op en de zaal zat boordevol met bakfietstypes. De man kieperde een flesje water leeg in zee en kreeg 85 hijgende cameraploegen achter 'm aan. Vervolgens smeerde hij een plateau van 4x14 meter vol met 700 liter pindakaas; de kunstcritici raakten er niet over uitgepraat. Nog even en hij laat Bob Fosko z'n bek vol schijten, gewoon omdat het een verheven kunstvorm is. Ondertussen lacht 'ie zich hélemaal 't lazerus en woont al sinds mensenheugenis in een peperduur pand in het hartje de grachtengordel. Wie niet sterk is moet slim zijn.

LHC | 10-06-11 | 15:10

De VPRO is altijd nog beter dan de VARA, MAX, EO, RKK, TROS, IKON, KRO en NCRV bij mekaar. Geen zin om daarop te gaan zeiken.

ricko-picko | 10-06-11 | 15:03

Als het nou een drol van pindakaas was geweest, had ik hem wel mooi gevonden....

Willem4246 | 10-06-11 | 15:02

Deze hele dikke overbetaalde drol van hoog laten vallen op het VPRO krankjorumhaus graag!!

Megalomaantje | 10-06-11 | 14:55

Gotfurrr, zijn er nu ook al elitaire kudtzonnebrillen? Wéér iets om me druk om te maken, pffff krijg het nog druk met druk maken! Als je nu nog huilie huilie doet om Oililykleertjes zit het je wel heul diep, nooit voor Kinderen voor Kinderen gevraagd zeker? De VPRO rockt nog altijd harder dan je oma's nachtkastje tijdens haar wekelijkse wasbeurt!

Hugo de Grote | 10-06-11 | 14:27

Freakster1986 | 10-06-11 | 14:23 | + -1 -
over jouw bestaan hoor je mij ook niet klagen, wel kost het me bakken met geld

Bukoswski | 10-06-11 | 14:27

Hoe blokkeer ik die irritante reclame zonder de hele mediaplayer te blokkeren...

OT: 60.000,- euro voor zoiets... Eerst die drol maken... wereldreis cadeau geven en dan in hilversumi neerzetten??? KOM OP ZEG! Zestigduizend euries gewoon verneukt in uwe poep!

Freakster1986 | 10-06-11 | 14:23

60k is een koopje. En dat weet Prittje ook wel.

Hangbar | 10-06-11 | 14:19

Die Wim T. Schippers lacht zich inderdaad een ongans. Alles wat straalbezopen bedacht wordt wordt verkocht voor meerdere jaarsalarissen...

Tommygunner | 10-06-11 | 14:15

waarom zo populistisch Pritt, dit is het soort kunst wat jou normaliter wel bevalt. jammer.

Bukoswski | 10-06-11 | 14:11

Anders nog? | 10-06-11 | 13:17
Misschien moet een groep jonge kunstenaars op het terrein van de EO een Wim-T-Schippers-pop ritueel aan het kruis nagelen en dat kruis daar in die heilige grond planten, met het gezicht van die pop richting die drol. Dat Wim overal schijt aan heeft weten we zo onderhand wel. Zou wel aardig zijn als deze of gene kunstenaar of kunstenaarsgroep ons laat weten dikke schijt te hebben aan een reeds lang gearriveerde Schippers die dik betaald wordt om uitgedroogde geurloze keutels te komen leggen temidden van al die andere gearriveerden.

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 14:10

je zal bij de publieke omroep moet en werken om dit echt te begrijpen. Ik begrijp het in ieder geval ff niet.

toetanchamon | 10-06-11 | 14:06

Kingeef1975 | 10-06-11 | 13:37 |

Proest, moet lachen om deze leuke reactie, eindelijk iemand die het begrijpt. Ik vrees alleen dat de waanzin, ondanks 2012 gewoon doorgaat en zelfs nog erger wordt en de doorsnee moi de troep mag uitlepelen en betalen.... Was het maar WAAR dat de wereld met alle uitzuigers en krankzinnigen vergaat, but is too easy for the great equalizer...

Megalomaantje | 10-06-11 | 14:03

Zeeschuimer | 10-06-11 | 13:07
Het is een punt van discussie of Andere Tijden of Holland Doc vernieuwend is. Prima programma's maar wel volgens vaste stramienen. Uitgerekend Wim Schippers een drol laten draaien is naar mijn bescheiden mening niet echt vernieuwend. Integendeel zou ik haast zeggen. Alsof er sinds Schippers in de wereld der beeldende kunsten niks meer bewogen heeft. Laat me niet lachen.

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 14:00

Wat ze ook zeggen bij de VPRO, dit is totale verspilling van geld. Alleen al het feit dat er geld is voor dergelijke onzin en er geen afscheidsgesprek is met medewerkers ten koste van deze drol, zegt al dat er nog lang niet genoeg bezuinigd wordt bij de Publieke Omroep. Alleen al hoe het financieren goedgepraat wordt met `Ja, dat komt uit een subsidiepotje van 12 jaar geleden...` Alsof het dan geen belastinggeld betreft. En MOET al het geld per se op ofzo?!!!!?1! Echt, deze mensen, ik haat ze tot op het bot. Links elite die een borrel organiseren bij de onthulling van een drol. Ik heb nu echt alle linksbullshit gezien...

Tommygunner | 10-06-11 | 13:53

@Bigi Bana Boy | 10-06-11 | 13:38 |
Als je dat had gezien dan had je er nu anders over gedacht.
De zaal zat niet vol met kunstgekkies maar met fans van Sjef van Oekel.
Zuurkool met vette jus: www.youtube.com/watch?v=VBffOZNX8Fw

Niemands Knegt | 10-06-11 | 13:51

Wim T. Schippers beledigt in feite de geldverstrekkers. Maar hij komt er mee weg. Dat is pas kunst!

Het CDA | 10-06-11 | 13:50

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:52
Weet joe wel wat joe daar zegt ?

Bigi Bana Boy | 10-06-11 | 13:45

Kingeef1975 | 10-06-11 | 13:41
Of die lul van een Broekema !

Bigi Bana Boy | 10-06-11 | 13:44

Was Jan Vos er ook of was hij alweer te laat? En Jaap Knasterhuis?

Kingeef1975 | 10-06-11 | 13:41

Tot de laatste cent goed besteed.? of bedoeld hij dat de laatste cent daarna toe is gegaan.
Anyway. weer klasse stukje van Jelte .

XaaD666 | 10-06-11 | 13:41

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:43
Nee, maar wie niet inziet dat dit hondentoneelstuk hét ultieme lange neus trekken richting het elitaire en snobistische kunstpubliek was, is te dom om te poepon. Wim T is slimmer dan menigeen denkt en neemt het hele culturele etablishment in de maling.

Bigi Bana Boy | 10-06-11 | 13:38

Goed dat de wereld volgend jaar vergaat. Het is wel mooi geweest zo.

Kingeef1975 | 10-06-11 | 13:37

Kunst is overal schijt aan hebben.

Chorizoworstje | 10-06-11 | 13:35

Die VPRO-directeur Lennart van der Meulen zou het zelfs nog kunst noemen als Wim T direct in zijn linkse tyfusbek zou schijten. Wat een überdrol en lul met kudt-verhaal.
Hulde aan Wim T dat het hem lukt zo'n achterlijk ding als kunst te verkopen aan een stel debielen die er een draai aan geven die nergens op slaat.
btw, kan dat ding ook in de fik?

Fijnstoffer | 10-06-11 | 13:32

Mag je als kind eindelijk met peop spelen! En ik maar denken dat het stornt was.(letterhusselen toegestaan)

marcel de arabier | 10-06-11 | 13:31

Waarom zetten ze Wolfsen daar niet neer.
Hebben ze meteen de grootste drol.

Che_cuevara | 10-06-11 | 13:26

hadden ze niet kunnen wachten tot die drol van broertjes was geïnaugureerd

hetluis | 10-06-11 | 13:22

Sjef van Oekel zou er kostelijk om hebben gelachen!Reeds......

Jimmy Mc Clure | 10-06-11 | 13:18

Wim T. Schippers laat weer eens op geniale wijze zien dat hij overal schijt aan heeft. Dat Jelte het niet begrijpt boeit verder niet. Wat mij betreft wordt het verplicht om in ieder bedrijfspand langs de snelweg een grote drol in de tuin te leggen. Bij overheidsgebouwen plaatsen we het op het dak. Over de afmetingen kunnen we het hebben, maar ik stel voor om een relatie te leggen met de hoeveelheid shit die in het gebouw wordt geproduceerd. Heeft het EO-pand overigens een beetje stevige fundering?

Anders nog? | 10-06-11 | 13:17

Te gekke foto!
Uber lol.

DeGezalfde | 10-06-11 | 13:11

@Schoorsteenveger | 10-06-11 | 12:51
De VPRO heeft veel moois gemaakt in het verleden, maar maakt, naar mijn mening, nog altijd veel schone, nieuwe programma's. Programma's zoals Slag om Brussel, Omroep Maxim, In Turkije, maar het zendt ook nog immer goede, wat oudere programma's uit zoals Andere Tijden of Holland Doc.
Persoonlijk vind ik de VPRO meer vernieuwing brengen dan bijvoorbeeld Powned, met haar Pownews. Dat was leuk in den beginne, het laat echter weinig vernieuwing zien.

Zeeschuimer | 10-06-11 | 13:07

Is nog altijd beter besteed dan het salaris voor de grootste drollen bij de publieke omroep. Ik noem een Paul de Leeuw.

jeanmondo | 10-06-11 | 13:05

Als je totale overbodigheid in de vorm van een grove belediging aan het adres van de koper weet te verkopen, ben je gewoon een held.
Petje af voor Wim T. Schippers.
Zonde van het belastinggeld, dat wel, maar voor deze 60.000 E kan in ieder geval niks meer worden gedaan waar je buiten de tuin van de VPRO last van hebt.

vetkleppert | 10-06-11 | 13:04

Sorry verkeerde commentaar bij verkeerde post, kreeg error !

seriousrob | 10-06-11 | 13:01

@Strange Glue | 10-06-11 | 12:57

Sneu als je gevoel voor kunst uit een woordenboek denkt te kunnen halen.

landlopertje | 10-06-11 | 13:01

Wim T. Schippers
ALTIJD GOED !

varies | 10-06-11 | 13:01

Van deze vergiftigde leugen-achtige figuren zit Nederland vol !! om te kotsen !!

seriousrob | 10-06-11 | 13:01

De staat heeft niets, en dan ook helemaal niets in het media domein te maken. Dus PO as soons as possible down. Niemand bijt de hand die hem te eten geeft. Staat is al machtig zat. Goede staat komt door goede vrije pers. Reden instelling PO was bandbreedte schaarste en dus eerlijke verdeling. Deze reden is compleet weg. Staat ASAP uit media landschap. Vanwege levend worden van de democratie.

Denkt Na | 10-06-11 | 13:00

Kan er niks aan doen maar ik heb altijd ontzettend moeten lachen om die Wim T. Shippers.

deoudererijperevrouw | 10-06-11 | 12:59

thefonz | 10-06-11 | 12:56
Je hebt gelijk. Ik las je comment verkeerd, excuus.

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:58

"Kunst, het vermogen om schoonheid te scheppen en esthetisch genot op te wekken"
bron: van Dale
Ik kan deze zin 110 keer lezen maar ik zie nog steeds geen drol.

Strange Glue | 10-06-11 | 12:57

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:52
Precies mijn punt.
Zie er maar eens mee weg te komen.

thefonz | 10-06-11 | 12:56

Is dit nu een bijwerking van die EHEC

Che_cuevara | 10-06-11 | 12:53

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 12:51
Zoals altijd, prachtig verwoord.

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:53

thefonz | 10-06-11 | 12:50
Hou toch op man. Schippers is de puberale poep- en pieshumor nooit ontstegen en lacht zich een deuk om figuren als jij die hem de ontbrekende achterliggende symboliek in de mond leggen. Hoeft hij zelfs daar niet over na te denken.

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:52

Na, het is beter dan een pindakaasvloer van 30k die je na een paar weken moet opruimen.

robot from 1984 | 10-06-11 | 12:51

Ach, dit zijn de laatste drollen die binnen het stervende bestel nog gedraaid kunnen worden. Gun die arme mensen de lol, dat is deel van de stervensbegeleiding, gun ze die shot morfine die deze ouwe lullen zichzelf inspuiten om de beelden op te kunnen roepen die ze willen zien, de beelden van weleer, de enige beelden die ze nog kúnnen zien. Zelfs dat hyperrelativisme van Wim Schippers komt uiterst belegen over, want we snappen allemaal dat hij deel uitmaakt van het 'old boys network' der VPRO en in het geheel geen onafhankelijke stem vertegenwoordigt, laat staan vernieuwend bezig is. Het ontbrak er nog maar aan dat Koot & Bie verschenen om voor dat verzamelde gearriveerde VPRO-volk nog eens wat van die leuke tiepetjes te doen.

Schoorsteenveger | 10-06-11 | 12:51

Echt fantastisch, hoe Wim T. Schippers dit doet. Mannen in pakken die serieus over een drol staan te praten. Mijn complimenten.

thefonz | 10-06-11 | 12:50

Niet alle kunst is poep, niet alle poep is kunst...

Petrus de Rewa | 10-06-11 | 12:48

Alles op kosten van de chronisch zieken.

I. Razmuz | 10-06-11 | 12:48

VPRO, altijd +85. Hiep hoi!

Zeeschuimer | 10-06-11 | 12:47

Leuk is deze verontwaardiging (maar toch nog even tijd gevonden om de commercial ervoor te pasten).

Einde van de Domheid | 10-06-11 | 12:46

Obvious drol is obvious.

Detlev Tarnowitz | 10-06-11 | 12:46

Wim T. Schippers schijt iedereen in zijn gezicht sinds zijn voorstelling 'Going to the Dogs' uit 1986. Dus reeds 25 jaar produceert hij afvalproducten gekocht door de bovenonsgestelden met geld van het plebs. De cirkel is dus gewoon weer rond.

Niemands Knegt | 10-06-11 | 12:46

Oh ja en de kinderen kunnen er fijn op spelen zegt zonnebrilletje!
Wacht maar tot ze thuis komen als ze met echte stront gespeeld hebben!

the wanderer | 10-06-11 | 12:46

Wim is geniaal, bewijst hij hier maar weer eens.

Harry Turtle | 10-06-11 | 12:45

Lievve Prittstift,

leer ons wat 'echte' kunst is, geef ons je visie op maatschappelijk verantwoordde, betrokken en geëngageerde kunst zoals het WEL moet. Niet dit soort entartete onzin. PLEASE, ik wil weten wat 'echt goede' kunst is.

Wim T. Schippers + 1000

Chorizoworstje | 10-06-11 | 12:44

Diaree aan VPRO cadeau doet als sponsor!

the wanderer | 10-06-11 | 12:44

De gesubsidieerde elite wil hiermee laten zien dat ze de belasting betalende hard werkende Nederlander in de bek schijten.

*halveer de inkomstenbelasting, dan houdt deze flauwekul direct op*

Lewis Lewinsky | 10-06-11 | 12:43

Bigi Bana Boy | 10-06-11 | 12:41
Jij bent zeker ook naar zijn hondentoneelstuk geweest?

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:43

Wim T. ageerde altijd tegen het christendom, sinds islam hier de dominante godsdienst is hoor j´m niet meer.

skinner | 10-06-11 | 12:43

op tafel schijten gaat en musea bellen!

the wanderer | 10-06-11 | 12:43

Mooi, geweldig!
Tenminste een kunstwerk waar je aan mag komen.
Belgie heeft Manneke Pis, en wij hebben nu een drol.
De publieke omroep ligt onder druk, dus... legt het een drol.

landlopertje | 10-06-11 | 12:43

Next: diarreevloer. "kijk eens hoe leuk de kinderen erin spelen."

Jean | 10-06-11 | 12:41

Sliptong | 10-06-11 | 12:33 LOL!
Met een leverstoot als exquise aperitief, meneer?
Ja, gaarne.

Ashtrey | 10-06-11 | 12:41

Zal allemaal best maar van Wim T. blijven jullie af.

Bigi Bana Boy | 10-06-11 | 12:41

Wim T. Schippers was ooit grappig als Jaques Plafond, toen ik een jaar of 16 was, daarna is het een elitaire quasi recalcitrante flapdrol geworden.

Superior Bastard | 10-06-11 | 12:38

Ik word er schijtziek van

Terpetijnzeikert | 10-06-11 | 12:38

Pissen tegen het VPRO gebouw is ook kunst.

skinner | 10-06-11 | 12:37

Stan:"Everything looks and sounds like shit to me, nowadays."
Doctor: "That's because you're becoming a cynical bastard."

*Vrij naar Stan, laatste aflevering.
(Southpark S15es07).

Ashtrey | 10-06-11 | 12:36

Zie je wel dat kunst best lollig kan zijn.
Bovendien is stront ook een regelmatig terugkerend thema bij de VPRO.

Beëlzebul | 10-06-11 | 12:36

Geef mij dan maar kunstenaars die zelf hun eigen geld drukken : www.artasmoney.com , ook al is dat geld misschien geen drol waard. (maar dat zijn onze Euro's tegenwoordig ook niet)

webmeel | 10-06-11 | 12:33

Gelukkig begrijpen we allemaal de weg van de vuist. Dat communicatiemiddel werkt uitstekend tegen elitaire kaklullen die zich beter wanen dan de rest. Meneer bestelde een rechtse directe, linker hoek, rechter opstoot met een dessert van een linkse cross-over?

Sliptong | 10-06-11 | 12:33

Als je nou honderden jaren terug tegen Rembrandt en Vermeer had gezegd: in het jaar 2011 zetten we een drol neer van omgerekend hfl. 500 en noemen dat kunst, dan hadden ze zich daarmee geen raad geweten.

Die Wim T. Schippers lacht zich natuurlijk ook een breuk. Eerst een vloer van pindakaas, nou zoiets. En die gasten eromheen vooral doen alsof ze het prachtig vinden.

KapiteinClaus | 10-06-11 | 12:33

Ter voorkoming van bloeddrukverhoging het filmpje niet gaat kijken. Enige positieve van VPRO is dat ze Dexter uitzenden.

Mindy | 10-06-11 | 12:31

worden we wakker stond gisteren al op teletekst ,zakt steeds verder af misschien een bezem door de redactie

istawa | 10-06-11 | 12:31

Opheffen de publieke omroepen!
Ze vragen er zelf om, die drollenplaatsers.

Lewis Lewinsky | 10-06-11 | 12:31

Volgens mij moeten loodgieters nu stront rijk worden.

Che_cuevara | 10-06-11 | 12:30

Wim T Schippers, altijd +1 wat GS ook schrijft.

Reeds!!

Diareeremmer | 10-06-11 | 12:30

Een drol kan een heel mooi kunstwerk zijn hoor. Ik probeer toch dagelijks mijn best te doen een hele mooie te draaien. Misschien doe ik ze wel in de aanbieding.

Fukjoe | 10-06-11 | 12:30

GVD, net voor 60 mille door de pot gespoeld. *Hand in afvoer steken doet.*

FrankVeer | 10-06-11 | 12:29

Haha die feauteau!! prijsloos !

geenstijlsteengeil | 10-06-11 | 12:28

Ik word ook kunstenaar *schijten doet*

Joermaieengel | 10-06-11 | 12:28

De pindakaasvloer vond ik toch net een tikkie mooier...

Alexander de Kleine | 10-06-11 | 12:26

Ambtenaar.. het grootste risico om millionair te worden

gesubsidieerd_vet | 10-06-11 | 12:26

@vraagstaart | 10-06-11 | 12:20 |
Je was me net voor, kleren van de keizer idd.

nogeentjedan | 10-06-11 | 12:26

Mijn god, zoveel linkse elite bij elkaar op één foto.

skinner | 10-06-11 | 12:26

@vraagstaart | 10-06-11 | 12:20
Juist, Keizer, koning, admiraal.
Drollen maken ze allemaal.

Che_cuevara | 10-06-11 | 12:26

Dit zijn juist de beste 60.000,- Euro die de Publieke Omroep sinds 1954 heeft uitgegeven.

De rest van de Publieke Omroep is pas echt een verspilling van tijd en geld.

tipo | 10-06-11 | 12:25

Een drol van stront, hulde aan de drol!

BassieNietAdriaan | 10-06-11 | 12:25

Off-topic. Maar eindelijk weer eens een 'tweet van de dag' waar ik om moet lachen! +1

Aron-G | 10-06-11 | 12:25

Ik denk dat ik ook voor iets publieks ga werken.
Ik wil ook wel eens weten, hoe het voelt om scrupuleloos een zak belastinggeld weg te schijten.

ZKH EénOog | 10-06-11 | 12:25

Goh, ik wist niet dat ik elke dag een kunstwerk creëerde.

Che_cuevara | 10-06-11 | 12:24

voor die centen moet ie wel goed stinken vind ik.

harderder | 10-06-11 | 12:24

Kreeg een error#2124 op het filmpje, maar hoef het niet te zien. M'n dag is nu nog leuk. Zonder die Linksche opvreetmenschen. K#tvolk. Stoethaspels van het 1e uur. Kunstenaars met het inzicht van een toddler. Elleboogwrijvende, elitaire hufters. En nog arrogant kijken ook.

Hollander01 | 10-06-11 | 12:24

Lennart van der Meulen, are you for real?

Art Vandelay Ultor | 10-06-11 | 12:22

Geeft mooi het imago weer van de VPRO. 60.000 euro om een weerspiegeling neer te zetten van je omroep. Dan kun je je geld beter door de plee spoelen. Oh wacht..

Delger | 10-06-11 | 12:22

Als Wim T. Schippers erbij betrokken is, weet je dat de kunst-'elite' hard wordt uitgelachen en daar nog veel geld voor betaalt ook.

Kortom: kleren van de keizer en Wim maakt ze op maat.

vraagstaart | 10-06-11 | 12:20

Jelte: "Wie heeft het kado gedaan?"

E. Bakker: "Er zijn meerdere sponsers geweest"

Fijn een drol kado krijgen van 60 K! Wat voel je je dan geliefd.

Aron-G | 10-06-11 | 12:20

Je moet maar op het idee komen om zo'n gedrocht 'kunst' te noemen, of in ieder geval te creëren.
Blik van Jelte op de topicpicca is de blik van een echte kunstkennerT. Machtig mooi.

Krabatsch | 10-06-11 | 12:20

Best een grappig ding.

De rode baron | 10-06-11 | 12:19

Wim T Schippers: altijd +1!

Certified prutser | 10-06-11 | 12:19

Fototroll :)

haatbaard | 10-06-11 | 12:17

Kunst is subjectief, maar dit zaakje stinkt naar een complete waste of money.

Steilloos ten Onder | 10-06-11 | 12:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken