Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Snoeiharde stakingsoorlogrellen op komst

aksie1111114111.jpg Ja, u heeft er geen last van want u zit (terecht) nooit in het Onrendabelen Vervoer maar in 020 is dat vervoer dus aan het staken. Exit bus, tram, metro. Voor de zoveelste keer is de burger het slachtoffer van boze slecht opgeleide FNV-types die as we speak staan te 'BOE!' roepen met hesjes, petjes en fluitjes. Maar de tijden zijn veranderd. Het neoliberale poldermodel heeft sinds de gure extreemlinkse wraakzuchtige wind die door Nederland waait plaats gemaakt voor snoeiharde Maoistische arbeidersrellen. Daarvoor worden zelfs "organizers" ingezet om de nuttige idioten op te stoken zodat Agnes Jongerius straks met een mooi C.V. in de Raad van Commissarissen van een beursgenoteerd bedrijf kan stappen. Maar wat heeft u daar mee te maken? Niets, behalve dan dat er RELLEN op komst zijn. Want de rode hesjes en fluitjes van de Amsterdamse stadsvervoerders zijn boos op de chauffeurs van het streekvervoer die wél gewoon keihard werken voor hun geld. Waardoor we kunnen spreken van een klassiek Marxistisch kat-en-muis spel, van het soort waar alleen UvA-sociologen nog in geloven: arbeidersproletariaat vs. het Grootkapitaal. Uitvreters tegen werkenden. Zij die zijn blijven hangen in de hopeloos achterhaalde retoriek van vakbondsdroevenis tegen moderne werknemers die gewoon de kost willen verdienen. Anil Ramdas vs. geheelonthouders. Agressieve gelijkhebdrammers vs. Hele Gemiddelde Mensen. Kortom: chips, bier, popcorn en cola in huis halen, leunstoel en tv op het balkon en genieten maar van de veldslag. FIGHT!

Reaguursels

Inloggen

Ik moet toch zo lachen om de term "hardwerkende nederlander". Ik hoor echt alleen maar die speech van van Muiswinkel weer die Janmaat nadoet... "landgenoten!"
www.youtube.com/watch?v=BGRmEXbe25M

Een paar omhooggevallen juppen? Meer dan de helft van werkend Nederland staat in de file, mijnheer.
Porrello | 07-06-11 | 16:00

HIJ ZEI MENEER TEGEN ME!!!
Ik heb ook zat files van binnen bekeken om ze zat te zijn. Wil niet zeggen dat we daar als land niet als een dolle resources staan te verspillen in te dure autos met te dure mensen erin die stilstaan te dure benzine staan weg te ronken. En de oplossing, (OV) wordt ondertussen verder en verder uitgekleed.

fresh | 08-06-11 | 09:44

Sinds dat ze in Almere een echt bedrijf het OV laten doen is het stukken beter. Elke 6(zes) minuten een bus. Een nieuwe wel te verstaan. Met nette chauffeurs. Het is heel goed. Het enige wat er niet deugd zijn die randmongolen die ze inzetten om razzia's te houden. Maar daarvoor is anders niemand te krijgen.

watergeus | 07-06-11 | 22:06

rien6139 | 07-06-11 | 17:44
Held!

h28 | 07-06-11 | 20:57

stelletje tokkies, allemaal! Axievoeren met een fluitje in je bek en een fluoriserend vestje doe je maar lekker in je eigen tijd!

En kunnen we die Jongerius niet ergens boven Libie droppen? Meer schade dan een bunkerbuster gok ik zo

h28 | 07-06-11 | 20:55

Het OV heeft het helemaal gemaakt bij mijn studenten.
Staken tijdens een tentamenweek.
Helden. Zoekt Polen met groot rijbewijs.

hoorcollesje | 07-06-11 | 18:57

Allemaal direct onslaan die stakers.
En dan fijn openbaar vervoer invoeren, met papieren kaartjes en vriendelijke chauffeurs en controleurs.

cabbit | 07-06-11 | 18:22

Morgen zijn ''wij'' in Den Haag aan de beurt. Bij ons wordt gestaakt, maar niet iedereen wil dat. Schijnt dat men bussen voor het hek gaan zetten bij ons (afd.infra), zodat men niet uit kan rijden. En toch ga ik proberen om ze vanavond te slim af te zijn. Kudt gelul allemaal.

rien6139 | 07-06-11 | 17:44

Dat luie volk wil gewoon ambtenaar blijven. Weinig doen voor veel geld. Lang leve de socialistische republiek, niets doen en het geld van de hardwerkende Nederlander plukken zodat we allemaal paupers worden. Wat is dit toch een shitland geworden.

aderkalkballenbroek | 07-06-11 | 17:07

"een paar omhooggevallen juppen die een half uurtje langer in de file moeten staan"

fresh | 07-06-11 | 15:21

Een paar omhooggevallen juppen? Meer dan de helft van werkend Nederland staat in de file, mijnheer.

Porrello | 07-06-11 | 16:00

Staken is iets voor ambtenaren, werkschuw tuig en andere loosers. Al staakt het zooitje een jaar, mijn leven gaat gewoon door. Snap sowieso niet dat er iemand die een keuze heeft met het openbaar vervoer gaat. Wellicht goedkoper, maar altijd vertraging, te vol, rare medepassagiers (veel linksmensen), vies, raar personeel, rare betaalsystemen.

denoorman | 07-06-11 | 15:54

Heerlijk rustig vandaag zonder die verd* trams, laten ze alstjeblieft vaker staken

Tobi | 07-06-11 | 15:37

Ik snap het geschreeuw hiero niet helemaal. Wat is er mis met het stakingsrecht? Als een werkgever belachelijke eisen stelt omdat het KAN, is staken het enige redmiddel. Directies in heel Nederland lijken hun werknemers collectief als een noodzakelijk kwaad te beschouwen, en terug te verlangen naar de tijden van de industriele revolutie.
Niet iedereen die staakt is werkschuw tuig en stakingsbrekers zijn ook wel eens simpelweg bangeschijterds met het ruggegraat van een naaktslak.

fresh | 07-06-11 | 15:33

FNV moet zich druk maken over de pensioenen, de AOW leeftijd en de salarissen van hun leden en de graaicultuur binnen hun linkse organisaties.
Niet met een kostenverslindend OV die het verdomd om zuiniger aan te doen.

Boomschade | 07-06-11 | 15:21

Maar legt de VVD e.a het Openbaar Vervoer plat ?

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 14:24

Nee, de VVD is veel kundiger en subtieler, maar de gevolgen van hun acties zijn heel wat schadelijker dan een paar omhooggevallen juppen die een half uurtje langer in de file moeten staan.

fresh | 07-06-11 | 15:21

Gewoon allemaal ontslaan die mensen, wegens werkweigering, dan mogen ze een bijstandsuitkering aanvragen.
En kunnen direct tegen bijstandsloon zonder enige rechten weer aan het werk.
Kijk weer een dikke bezuiniging doorgevoerd heel NL aan de slavenarbeid.
Behalve de elite natuurlijk.

LostSandWich | 07-06-11 | 15:12

@Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:29
Dat "Kudt" roep jij niet. :)

Che_cuevara | 07-06-11 | 14:33

De man heeft Plato verkeerd gelezen,
Petrus de Rewa | 07-06-11 | 14:23 | + 0 -
Oh, en u heeft Platootje wel goed begrepen?
.
"Marriage, the having of wives, and the procreation of children must be governed as far as possible by the old proverb: Friends possess everything in common"

Bukoswski | 07-06-11 | 14:30

@Fred Janssen: Om staken echt marktwerking te laten zijn zal eerst de ontslagbescherming voor stakende vakbondsleden er af moeten. Ik denk alleen niet dat er dan nog veel gestaakt gaat worden; 'principes' zijn ineens heel wat minder waard als ze zelf voor de gevolgen op moeten draaien.

stom schaap | 07-06-11 | 14:29

Fred Janssen | 07-06-11 | 14:16
Daar heb je een punt.

Maar legt de VVD e.a het Openbaar Vervoer plat ?

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 14:24

@Bukoswski | 07-06-11 | 14:10
Ik ben het dus niet eens met Popper. De man heeft Plato verkeerd gelezen, de Staat gaat in de eerste plaats om de verbetering van de ziel van de mens, niet om het stichten van een socialistische heilstaat waar staken niet meer hoeft.

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 14:23

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:18 et al.
Staken is gewoon marktwerking. Werkgevers organiseren zich in de VVD, VNO-NCW, LTO en ander old boys clubjes met hun eigen pressie middel; het is logisch dat de werknemers dat dus ook doen. Gezien de pay-out aan o.a. de Banken en Verzekeringsbedrijven hier in 0031, doen ze dat knap kundig. Ieder z'n eigen toeltje zeg maar.

Fred Janssen | 07-06-11 | 14:16

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 14:14 | + 0 -
en daar kan ik mij in vinden!

Bukoswski | 07-06-11 | 14:15

stom schaap | 07-06-11 | 14:12

Slim schaap jij!

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 14:13

"De chauffeurs en conducteurs protesteren tegen kabinetsplannen", en dat is nu net de crux. Het gaat hier niet om aanbesteden of niet. Het gaat hier om de "continue stroom van protest acties als dit kabinet er met gedoogsteun van de PVV er komt". Het is een schandaal dat de FNV i.p.v. zich voor -betalende leden- inzet, zich weer eens als politiek gereedschap van de sp, GL en vooral de PvdA laat gebruiken. Hallo FNV; leden zijn jullie -klanten - hebben jullie hen gevraagd of ZIJ dit wel willen?

Fred Janssen | 07-06-11 | 14:13

@seesharp: Als werknemer hoef je inderdaad niet alles te pikken van je werkgever; als zijn beleid of je eigen salaris je niet aan staat geef je hem de vinger en ga je naar een andere werkgever. Als je die keuze niet hebt; niet op bord schijten waarvan je nog moet eten.

Als je gaat staken omdat je tegen bezuinigingen bent, ben je helemaal lomp; Je jaagt je werkgever op kosten door niet te werken, waardoor er nog meer zal moeten worden bezuinigd.

stom schaap | 07-06-11 | 14:12

Net als die allochtone heks Fatima Elitak, die zit er ook alleen maar voor haar eigen megalomanie!

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 14:11

@vip33 | 07-06-11 | 13:45
In een file mag u dat gewoon doen.

ojédiaré | 07-06-11 | 14:11

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 14:05 | + 0 -
Plato was tegen de democratie zoals wij die kennen, zie ook Popper's 'The Open Society and Its Enemies'

Bukoswski | 07-06-11 | 14:10

@ Bukoswski | 07-06-11 | 13:43
En de trend dat "Populisten" welhaast een geuzennaam is geworden, heeft weinig aan die noodzaak bijgedragen.

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:10

@dosis 13:50

Die belastingdruk zou ook wat mij betreft *kuch* best wat verminderd mogen worden. Niets mis met gezonde solidariteit maar wanneer je met je afdrachten drie gezinnen in de lucht houdt waarvan de kerels het gewoon verdommen te werken en de overhead flikkert daarnaast de inkomsten met bakken tegelijk over de balk houdt 't een keer op.

Ben ooit precies één jaar lid geweest van een vakbond (Unie BLHP) en werkelijk... ik zou iedere loonslaaf aanraden ipv. lid te worden van een vakbond gewoon een rechtsbijstandverzekering af te sluiten. Figuren komen voor vanalles op behalve voor de belangen van hun leden.

widtvoet ® | 07-06-11 | 14:10

Connexxion en Arriva brengen betalende reizigers naar hun bestemming, het moet toch niet veel gekker worden.

Grote Nerd | 07-06-11 | 14:09

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 14:02 | + 0 -
De moderniteit is niet van de utopie te onderscheiden. Ingebakken zelfs (en vooral) in de rationaliteit. Sage betekent heeft in het ML geweaun trouwens dezelfde betekenis, ie. filosoof

Bukoswski | 07-06-11 | 14:07

Wat zegt Sjaak van der Velden?

Pa Cartwright | 07-06-11 | 14:06

Ach in Amsterdam. Hebben we hier geen last van. Bovendien mogen die lui van mij best staken als ze ermee bereiken dat ze niet (of minder) uitgebuit worden. Overigens onrendabelen zitten nu al in een dikke SUV ergens in een file. Dát is pas onrendabel!

Hölzenbein | 07-06-11 | 14:05

@Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 13:56
Ik geef de voorkeur aan de editie van Bloom: library.nu/docs/DUOMSXB0N4/The%20Repub...
Van stakingen hield hij inderdaad niet, noch van tirannieke geesten.

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 14:05

@Bukoswski | 07-06-11 | 13:58
Dat hangt ervan af hoe je het boek leest. Het gaat over de ideale ziel en de volmaakte maatschappij, die in deze wereld niet is te stichten. Wat bedoel je met sage?

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 14:02

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 13:56 | + 0 -
niet doen: ebooks.adelaide.edu.au/p/plato/p71r/bo...
Porrello | 07-06-11 | 13:53 | + 0 -
rechts is inderdaad de inventie van links

Bukoswski | 07-06-11 | 14:02

Tien man bij Borssele vanochtend...

Indrokwekkond!

Sytze_Vliegen | 07-06-11 | 14:01

'Geef het volk brood en spelen'

Dat heeft Agnes goed onthouden.
Je geeft ze een dag vrij, een mal petje en een fluit en je kostje is weer gekocht voor de komende 4 jaar.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 14:00

@widtvoet ® | 07-06-11 | 13:38
Lodewijk heeft best wel STEVIGE jetsers Witvoet! Beetje bedenkelijke opmerking van je.

ojédiaré | 07-06-11 | 14:00

Die hadden natuurlijk op mooi weer gerekend. 2 uurtjes boeroepen in je gele vuilniszak en dan lekker op terras zitten.

Biff Eagleburger | 07-06-11 | 14:00

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 13:53 | + 0 -
Plato was een (der eersten) communist(en) en geloofde in het feit dat de sage arm moest zijn.

Bukoswski | 07-06-11 | 13:58

@seesharp | 07-06-11 | 13:40
Er zijn meer manieren om op te komen voor je rechten dan staken.

Buiten dat heeft dit niks met opkomen voor rechten te maken, maar dit zijn speelpionnen die ingezet worden door vastgeroeste megalomane staatsbedrijven en middeleeuwse vakbonden.

Porrello | 07-06-11 | 13:58

Met al dat gestaak zullen ze vast een boel nieuwe leden werven.
*kuch*

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:56

@Petrus de Rewa | 07-06-11 | 13:53
En van stakingen moest hij ook niks hebben.

Detlev Tarnowitz | 07-06-11 | 13:56

Als er gestaakt wordt hebben we ze bij de lurven. Right where we want 'em.

Porrello | 07-06-11 | 13:55

@Bukoswski | 07-06-11 | 13:44
Meer dan 2000 jaar geleden zou elk idee wat naar een moderne maatschappij neigt als 'links' gekwalificeerd kunnen worden.

Een Plato van de 21ste eeuw zou gewoon de schop in de grond zetten. Wat eigenlijk ook links is mits we deze niet zelf ter hand nemen, maar heden ten dagen gewoon rechts is.

Porrello | 07-06-11 | 13:53

@Bukoswski | 07-06-11 | 13:44
Plato links? Hoe kom je daar nu bij? Hij werkte voor z'n geld!

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 13:53

widtvoet ® | 07-06-11 | 13:38 |
Dom kutwijf. Wat is dat toch met Nederlandse vakbondsleiders? Kok is ook al zo'n droogkoker gebleken, om van De Waal maar te zwijgen.
De Nederlander heeft het helegaar zo slecht nog niet, maar dat is niet dankzij de overheid. Eerder ondanks de overheid...
Grootste boevenbende van de wereld! Nergens anders ter wereld kun je zoveel belasting betalen (per maand) en dan nog iets overhouden. Probeer als Jan Modaal in Afrika of Zuid Amerika maar 1000 euro belasting per maand te betalen. Heb je meteen een schuld.

dosis | 07-06-11 | 13:50

Beetje flauw om een foto van vJolo bij dit topic te plaatsen.

Conan de Rabarber | 07-06-11 | 13:50

@minimá-armezusvan.. | 07-06-11 | 13:42 |
Ik vroeg me nog af of iemand het zou weten te presteren om bij dit topic de islam er bij te halen.. en ja hoor, we hebben weer een Moswin.
Wordt het nou zo langzamerhand niet een beetje zielig.

nogeentjedan | 07-06-11 | 13:48

@vip33 | 07-06-11 | 13:45 | |
En als u geen boete krijgt, staat u waarschijnlijk bij Petrus aan de poort uit te huilen, omdat u door een 18-wieler geschept bent.

chevyeddy | 07-06-11 | 13:48

widtvoet ® | 07-06-11 | 13:38
De VN is inderdaad een flinke organisatie.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:46

Schandalig !! Actievoerende buschauffeurs veroorzaakten dinsdagochtend enkele kilometers file op de ringweg A10 rond Amsterdam.
Dit is nog erger !! Volgens een politiewoordvoerster volgde er een goed gesprek, maar werden er geen boetes uitgedeeld.
Come on zeg, als ik m'n auto midden op de snelweg stil zet, krijg ik toch ook een boete ?!

vip33 | 07-06-11 | 13:45

Porrello | 07-06-11 | 13:43 | + -1 -
Plato, grondlegger van de rationaliteit, was links...

Bukoswski | 07-06-11 | 13:44

@Kaas de Vies | 07-06-11 | 13:23
Baas Teun vs Kaas de V. is een ongelijke strijd:
bit.ly/jbjpi9

ojédiaré | 07-06-11 | 13:44

Pa Cartwright | 07-06-11 | 13:20 | + 1 -
populisten hoeven hun mening niet te onderbouwen, na zoveel jaar geenstijl moet u dat nu toch wel weten!

Bukoswski | 07-06-11 | 13:43

achterban, jaren

minimá-armezusvan.. | 07-06-11 | 13:43

Eigenlijk is het heel goed dat er gestaakt wordt. Komt eindelijk die discussie rond dat OV eens van de grond. Nooit dat links die discussie op rationele gronden kan winnen.

Porrello | 07-06-11 | 13:43

en omdat hun overleefde concepten niet meer aanslaan bij hun voormalige achtergang, heeft de rode regentenklasse het islamitisch stemvee geimporteerd. lazer toch op met je klassenstrijd als iedereen met een baan een auto voor de deur heeft staan. vakbonden, politieke partijen hebben vrijwel geen aanhang meer en een kleine minderheid overschreeuwt de meerderheid. ik zie het gvb ervoor aan om over twee experimenten met gescheiden mannen en vrouwen vervoer te introduceren. gewoon, omdat het in de koran staat en best wel interessant is.

minimá-armezusvan.. | 07-06-11 | 13:42

Geenstijl: Weblog ter bevordering van de "Grootkapitaal is baas"-cultuur.

seesharp | 07-06-11 | 13:42

Valt me op dat iedereen die opkomt voor zijn rechten als werknemer hier op Geenstijl word neergezet als werkschuw tuig. Er is niets mis met werknemers die op deze wijze uiten dat zij het niet eens zijn met asociale maatregelen van werkgevers die er zelf vast niet op achteruit gaan, sterker nog zo hoort het te zijn. Zodra wij werknemers alles maar pikken en zwijgzaam doorwerken is het einde zoek natuurlijk.

seesharp | 07-06-11 | 13:40

@Teun van het Tuinpad 13:29

Het is de borstdragende versie van Lodewijk de Waal. Alleen dan dommer. Ze heeft de afgelopen jaren zo ongeveer NIETS voor elkaar gekregen voor de mensen waarvoor ze zegt op te komen. Maar wel een grote bek, een riant salaris en dito onkostenvergoeding, een auto met chauffeur, leuke feestjes en onbeperkt toegang tot extragratisse chokoladetaartjes. Juffie zit er louter en alleen tot meerdere eer en glorie van zichzelf.

En eerlijk is eerlijk, altijd leuk natuurlijk om de funktie die zij nu uitoefent op je CV te kunnen zetten. Kom je dalijk wel binnen bij een flinke multinational.

widtvoet ® | 07-06-11 | 13:38

Ze zouden niet hoeven staken als het kabinet niet had besloten om zo zwaar te bezuinigen dat 25 van de 40 buslijnen in 020 zal worden opgeheven.
Die mensen staken niet omdat het uitvreters zijn, maar juist omdat ze willen (blijven) werken.
Is dat nou zo moeilijk te snappen?!

nogeentjedan | 07-06-11 | 13:38

Porrello | 07-06-11 | 13:34
Vraag het maar niet aan mij.
Ik kan niet voetballen.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:37

Eikels treffen alleen gebruikers... opheffen die gemeentelijke bedrijven en aanbesteden die hap. Slechter kan het nooit worden.

Xel | 07-06-11 | 13:36

Che_cuevara | 07-06-11 | 13:33
Neuh, eigenlijk niet.

Maar het verbaast een mens toch telkens weer.
Zulke reactie's.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:36

organisator, dat heette vroeger agitator.

Petrus de Rewa | 07-06-11 | 13:35

@Binx | 07-06-11 | 13:15
Dan maak je een statement.
En dat voelen ze in de directiekamers.

Che_cuevara | 07-06-11 | 13:34

Feiten op een rijtje:

Gemiddeld 60% subsidie op uw ritprijs bij het onrendabelen vervoer.

11 % van het vervoer via het Openbaar Vervoer

80% van het vervoer vindt plaats met auto

95% van files is rond spitstijden (Henk & Ingrid die naar hun werk moeten)

Kopt u hem in!?

Porrello | 07-06-11 | 13:34

@Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:20
Had je daar dan iets anders van verwacht?
Nee toch?

Che_cuevara | 07-06-11 | 13:33

ik wil wel meedoen met stakers bashen... eindelijk...

Hempieman | 07-06-11 | 13:31

Het GVB, de HTM en de RET gewoon samenvoegen tot 1 vervoersbedrijf. Maar we moeten ophouden dingen te willen aanbesteden omdat europa ons dat verplicht. Hoe zit het dan met de metro in Parijs, Londen of Berlijn... dat zijn toch ook allemaal stadsbedrijven?

Wim-Lex | 07-06-11 | 13:31

widtvoet ® | 07-06-11 | 13:25
Agnes waant zich nog steeds in het rijtje Invloedrijkste Personen. ( IP-ers )

Van mij mag zij een Perma IP-ban krijgen.

Per direct.
eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:25
Om dan moeder de vrouw toe te roepen:

' Heppie nog frikandellen kudt ?'

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:29

Nou kijk, de mensen praten altijd wel over de joden en zo, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor!

kwebbet | 07-06-11 | 13:29

@BertBrussen
beetje achterhaalde (zo'n 100 jaar) interpretatie van het Marxisme, tip Heidegger en Frankfurt volgelingen, dan Jameson.
.
OT: succes met stakingen

Bukoswski | 07-06-11 | 13:28

Basje1738 | 07-06-11 | 13:26

En allemaal braaf PvdA stemmen, want dat wordt door het FNV geadviseerd...

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:28

Kaas de Vies | 07-06-11 | 13:25

Volgens mij heb je in de PI legio mogelijkheden om te reaguren, zag laatst een foto van een cel waar men een privé computer had... Maar je weet het niet he!

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:27

En is de staking vanochtend ook een kwartier te laat begonnen?

sjaakdeslinksesul | 07-06-11 | 13:26

Het stomme is dat OV-personeel bij ieder dingetje waarmee ze het niet eens zijn, gaan staken. Ze laten áltijd hun klanten de dupe zijn. En als ze die stakingsdag dan zouden gebruiken om met al die stakende stadsbussen het Binnenhof te blokkeren, zou ik er nog wel sympathie voor hebben. Maar nee, ze gaan met zijn allen de A10 op en frustreren daar ook nog eens werkende mensen die al helemáál niets met de OV-bezuinigingsperikelen te maken hebben. Kortom, wat een ontzettende OV-losers. Alweer.

Basje1738 | 07-06-11 | 13:26

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:24

En vrijdagavond drie kratten Schultenbrau inslaan om die het weekend soldaat te maken...

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:25

@Teun van het Tuinpad 13:20

Hooguit impliciet mi. Zware woorden van een nog zwaardere vrouw.

widtvoet ® | 07-06-11 | 13:25

Kaas de Vies | 07-06-11 | 13:23
Goed idee !

Ik merk het wel.
*blokje kaas met mosterd als snack neemt*

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:25

Ja, belachelijk dat staken. Doe dat door zo min mogelijk overlast te veroorzaken. Maar nee hoor, ze moeten weer zo nodig automobilistje pesten. Er moet nu eenmaal bezuinigd worden en het openbaar vervoer kan zich daar niet aan onttrekken. Sterker nog: ook zonder bezuinigingsdwang zou het de belastingbetaler veel geld schelen als ov-bedrijven efficienter gaan werken.

Willem4246 | 07-06-11 | 13:25

De clowns wilden vandaag ook al protesteren. Waren van plan om met het openbaar vervoer te komen.

Gefundenes Fressen | 07-06-11 | 13:25

@eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:24 | + 0 -
Zat hij weer vast?

Kaas de Vies | 07-06-11 | 13:25

Kaas de Vies | 07-06-11 | 13:23

Man, man, Teun is net terug van voorjaars-reces...

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:24

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:21
Klopt, uitgezogen loonslaven met een Hyundia, een tv-scherm dat te groot is voor de woonkamer en een dochter van 13 die neuqt als een wanhopige vrouw tegen de overgang.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:24

In Japan staken ze ook! Daar dragen ze tijdens het reguliere werk een button met de tekst: ik voer actie!
Kijk, zo moet het dus...

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:23


Dat die kut bus chauffeurs staken is dan nog ok, maar dat ze door langzaam rijden op de A10 files willen uitlokken is echt het allerlaatste. Nu soliciteren die paupers er echt naar.

Kees Klinker | 07-06-11 | 13:23

@Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:21 | + 0 -
Misschien kunnen we wel reaguurders mobiliseren om u te laten stoppen met reageren.

Help Teun van het padje af.

Kaas de Vies | 07-06-11 | 13:23

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:21

Daar zorgt Joris wel voor!

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:22

Gootbalkoning | 07-06-11 | 13:16

Openbaar vervoer, wat is dat?

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:22

Laat de eerste reaguurder maar komen die dreigt met een tegelstop.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:21

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:18

Dat zie jij verkeerd. De werkgevers zijn nu eenmaal kapitalistiese onderdrukkers en de werknemers zijn uitgezogen loonslaven, allemaal!

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:21

Wat was eigenlijk ook al weer het initiële standpunt van die pvv mbt aanbesteding in het OV?

Pa Cartwright | 07-06-11 | 13:20

widtvoet ® | 07-06-11 | 13:15
Da's dreigen wat dat varken daar doet !

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:20

Waar is Folkert? En is Harry "Hamas Hamas, J.... aan het gas* al gesignaleerd?

eerstneukendanpraten | 07-06-11 | 13:19

Staken is iets van vroeger, toen er helemaal geen rechten waren voor arbeiders. Toen was het begrijpelijk.

Nu is staken voor verwende en overbodige werknemers. (uitzondering daargelaten)

Kaas de Vies | 07-06-11 | 13:18

Staken is chantage.

Punt.

Teun van het Tuinpad | 07-06-11 | 13:18

En het leven gaat gewoon door, ook zonder openbaar vervoer.

Gootbalkoning | 07-06-11 | 13:16

Staken is sneu. Laat de reizigers dan gratis opstappen ofzo.

Binx | 07-06-11 | 13:15

Afschaffen dat OV, beginnend met de tram. En van dat dure geld extra asfalt leggen. Dat is vooruitgang.

ZKH EénOog | 07-06-11 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken