Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steek er eentje op voor Wereld Anti-Rookdag

jamesdeansmoking.jpgGefeliciteerd! Het is Wereld Geen Tabak Dag vandaag. Wie stoer is, rookt. Net als vroeger op het schoolplein. En doet dus niet mee met dit soort nutteloze onzindagen. Als tabaksvrije planeet zijn we per direct het lulletje van het universum. Vooralsnog zijn sigaretten op dit moment gezonder dan komkommers, maar niemand die je hoort over een wereld anti-komkommerdag. Zitten er trouwens al waarschuwingsstickers op bakken friet (vet), op kaas (vet) of op auto's? "Stoppen met friet eten vermindert de kans op hart- en vaatziekten". "Kaas brengt u ernstige schade toe". "In geval van ongeluk zal deze auto u en uw kinderen waarschijnlijk vermoorden". Wanneer wordt het wetsvoorstel ingediend dat energiedrankjes en koffie alleen legaal verkocht mogen worden aan meerderjarigen? Zien we de accijnzen voor motoren en fietsen binnenkort de pan uit knallen vanwege de potentie dodelijkheid die deze vervoersmiddelen met zich meebrengen? Maar nee, roken is het equivalent van zuigen aan de etterende koortslul van satan zelf. De overheid bepaalt waar u ethisch gezien aan dood mag gaan en waaraan niet. Duidelijk maken dat roken slecht voor je is, zou niets meer moeten zijn dan een kwestie van goede educatie. Zeg maar, wat in de meeste andere gevallen gebeurt bij kwalijke zaken. Dat hoef je niet moraalfistend door de strot van iedere burger heen te proppen met behulp van wereld anti-dagen. Met je rasbetutteling. Steek hem op.

Reaguursels

Inloggen

zeg, vriend... het grote verschil met die andere vormen van sterven is dat rook stinkt en de rest niet. dus jullie zooitje badass pafkonijnen verdienen een klap op de bek elke keer dat iemand er eentje opsteekt. wegens het verpesten van het leefmilieu, weetjewel. aangezien de overheid klappen op bekken niet wenst te legaliseren zijn er ook zekere beperkingen opgelegd voor jullie soort.
gaan maar lekker door met versneld doodgaan... als t maar niet in mijn buurt is. ik stoor me nl niet al teveel aan regeltjes.

(klap) (klap) (klap) | 01-06-11 | 11:45

``Maar nee, roken is het equivalent van zuigen aan de etterende koortslul van satan zelf.``
Precies!
En daarom neuk ik geen mannen meer die roken.
Voor mannen die seksueel aantrekkelijker willen zijn; Stop vandaag nog met roken. (en overmatig bier drinken)
Je wordt er mooier van,je gaat lekkerder ruiken en proeven als je niet rookt!

Smurfin | 01-06-11 | 03:26

Ben nu 3 weken gestopt en redelijk door de zure appel heen. Kan het aanbevelen, je voelt je een stuk beter. Enfin iedereen moet lekker alles zelf weten.

Dhr. Z. Wijn | 01-06-11 | 00:50

@JobKlimop | 31-05-11 | 17:12
Klopt! Publiekelijk scheten laten is net zo asociaal als roken in het openbaar. #bruinenicotinevingertjes

ojédiaré | 31-05-11 | 17:26

De scheet van een ander inademen is ook smerig en ongezond door een overschot aan methaangas. Maken we nu ook een anti-scheetdag?

JobKlimop | 31-05-11 | 17:12

Verslaafd zijn aan roken is voor tieners, mocro's en paupers.
* trekje neemt van Hajenius Grand Finale Nr. 1

Montgomery Burns | 31-05-11 | 17:08

@a.n.alvabeet | 31-05-11 | 15:48
Tuttut, wat een houding weer. Het kan ook anders, beetje verdraagzaamheid, bijvoorbeeld. Het is mooi dat u zo het voortouw neemt in de kruistocht tegen de rokers, maar spreekt u voor zichzelf en niet voor mij. Aub. Een roker valt mij dus niet lastig. Sterker nog, als wij met een groepje op een kluitje in de kroeg staan, rookt meer dan de helft, en wij niet-rokers staan er gewoon tussen. Maar ja, als men wat onstabiel in de schoentjes staat, moeten er niet teveel verleidingen zijn.

Hollander01 | 31-05-11 | 17:01

Buiten het feit dat ik zou willen stoppen om het nageslacht gezond te houden vind ik dat er niet zoveel gezeikt moet worden... Rokers dit en rokers dat.... Boehoe.
Betutteling alom.. Rot op met die anti dit en dat dagen pffff. steek er nog ff 1 op...

i-am-alive | 31-05-11 | 16:58

Je wordt vanzelf een anti-roker als je je moeder zichzelf letterlijk dood hebt zien roken als je zelf pas 16 bent. Het schuldgevoel blijft. "Mama, wil je stoppen met roken want ik zie dat het je kapot maakt..." Het kwam als kind niet bij me op. Rokers met kinderen zijn de ergste egoïsten die er zijn, heb ik geleerd. Begin dan niet aan kinderen als je toch zo weinig waarde hecht aan het leven. Voor alle rokers, die 'gezellige' en totáál niet asociale mensen; rook je lekker kapot, maar ik wil niet in je stank hoeven zitten als ik ergens wat drink. Elke idioot met een iq van boven de 75 (Forrest Gump bijvoorbeeld) kan bedenken dat het nergens op slaat dat normale mensen zich maar zouden moeten aanpassen aan die sneue verslaafden. Wie anderen hindert met die gifstank, moet aanpassen of oprotten, niet andersom. En de groeten van mijn zeer dode moeder aan loser Quid en zijn fans.

Pearlyan | 31-05-11 | 16:51

what about Roltrappen ? daar gebeuren ook dagelijks ongelukken mee. verbieden die hap, blijf maar lekker beneden. Of klim een trap, goed voor je rikketik

HorselessRider | 31-05-11 | 16:32

- roken en ongezond eten komt relatief vaker voor bij laagopgeleiden
- echte problemen door roken ontstaan meestal na de meest productieve jaren
- rokers betalen accijnzen.

ik zeg.. win, win, win..

Deus Absurdia | 31-05-11 | 16:02

En dankzij het rookverbod in de horeca weten we nu allemaal hoe heerlijk fris niet-rokers ruiken...

Ja nee, geen mening | 31-05-11 | 15:58

@Hollander01 | 31-05-11 | 13:52

Beoefen je hobby gewoon lekker thuis en val mij en andere niet rokers er niet mee lastig dan.

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 15:48

@Haarkopje | 31-05-11 | 15:33
Weet je wat ook een dodelijke drug is? Beter nog: Noem mij eens een niet-dodelijke drug? Noem iets waar je gegarandeerd, 100% zeker weten niet dood aan gaat?
De tijd gaat nu in.

koerbagh | 31-05-11 | 15:46

@CoJoNes
Dank je voor dat stuk! Trust the man with the pointy white shoes to speak the truth...

Ja nee, geen mening | 31-05-11 | 15:45

Het wemelt weer van de communisten/fascisten en andere socialisten in deze draad die weten wat "we" met z'n allen moeten willen en hun persoonlijke zielige meninkje willen opleggen aan een ander. Anti-liberaal mensenhatend tuig, dat is het.
*sigaret opsteekt.*

koerbagh | 31-05-11 | 15:40

Dit schrijfsel is weer eens het bekende gejammer van een junk die niet wil inzien dat hij verslaafd is aan een dodelijke drug. Juist om mensen als Johnnie Quid te helpen zij dit soort anti-rookdagen hard nodig.
Een verbod op de verkoop van tabak is natuurlijk nog veel beter.

Haarkopje | 31-05-11 | 15:33

Je zal maar roker zijn. Word je vandaag weer geconfronteerd met je verslaving.

Kamervraag | 31-05-11 | 15:10

CoJoNes | 31-05-11 | 12:35
Tering, wat een goed stuk is dit. Ik post het linkje dus gewoon nog een keer. Iedereen zou dit eens moeten lezon!

www.joejackson.com/pdf/5smokingpdf_jj_... (pdf alert)

Soy yo | 31-05-11 | 15:02

Centauri | 31-05-11 | 14:39
Hegheghegheghegheg :-)

Bigi Bana Boy | 31-05-11 | 14:49

Het klinkt allemaal wel mooi dat "vrijheid voor de roker" enzo, maar de meeste rokers roken zelf niet bepaald uit vrije wil. Ze zijn er ooit eens mee begonnen en zitten er dan aan vast.
Door de verslaving vallen ze dan mensen lastig met rook en stank, en inplaats van hun fout in te zien doen ze wat verslaafden doen: ze betichten hun omgeving van intolerantie.

Wilhelm Tell | 31-05-11 | 14:46

Bij een gemiddelde roker duurt een lach/hoestbui al snel een kwartiertje.

Bigi Bana Boy | 31-05-11 | 13:53

Yep Bigi BB.
'k heb mijn fakkel weer hoog aanstaan.

Centauri | 31-05-11 | 14:39

@thp | 31-05-11 | 13:40
onbewijsbaar dat er zoveel mensen aan roken overleden zijn. Tja, je kan veel zeggen over de tabaksindustrie maar dat imago van stoerheid was toch echt iets van ver in de vorige eeuw. Volgens mij zijn de grootste ideeën van genieen als Einstein, Freud, Nietzsche etc etc onder genot van een goede pijp, sigaar of sigaret tot stand gekomen, dus wat nou verloren tijd en moeite. Uit eigen ervaring kan ik wel stellen dat roken je hersens echt in overdrive modus zet en de beste ideeën dan ontstaan.

Zoals eerder vermeld ben ik zelf al een klein decennium ex-roker...

Jopie2009 | 31-05-11 | 14:21

Alle miepende antirook moralisten mogen wat mij betreft hartstikke dood neer vallen. Nu.

Conan de Rabarber | 31-05-11 | 14:18

Aktivist | 31-05-11 | 14:05 | + 0 -

Astma is aangeboren, en Copd is pure slijtage.
hoe dat met bronchitis zit weet ik niet maar dat zal wel een bacterie zijn ;).

goed, ik ga roken.

public puppet | 31-05-11 | 14:11

Zeg maar wat je wilt, maar een roker betaald op den duur zijn eigen ziektekosten toch wel terug.

-geen dank-

public puppet | 31-05-11 | 14:09

Dat gelul van voornamelijk overheidsinstanties over lichamelijke gezondheid altijd; ik word er niet goed van. 'Kies bewust' staat er op verpakkingen. Wat de hell betekent dat. Je kunt ook bewust iets ongezonds kiezen, maar dat is dan niet de bedoeling. Kreet van niks, maar ja klinkt goed, dachten die managers. Het volk denkt er verder niet overna. Nederland wordt via de media vergiftigd met allerlei kutprogramma's op tv, geouwehoer in de tijdschriften en slap gelul op de radio. De geestelijke gezondheid is van geen belang. Maar ja, elk volk krijgt wat het verdient. Sterkte ermee.

canis lupus | 31-05-11 | 14:09

Geef die rokers een persoonsgebonden budget. Wie meer rookt moet VP in Urk wonen.

ojédiaré | 31-05-11 | 14:08

Ploppert | 31-05-11 | 12:39
Nee klopt hoor, astma, COPD en bronchitis krijg je uitsluitend door (mee-)roken en niet door troep in de lucht/in bouwmaterialen/ in zowat alle meuk die je draagt of eet/ door de gebrekkige ventilatie van je mieljeuvriendelijke nieuwbouwhuis. Welterusten!

Aktivist | 31-05-11 | 14:05

nu nog een verplicht rokerstarief voor de zorgverzekering, de rasbetutteling dat geen rekening gehouden wordt met wel/niet roken moet ook maar eens afgelopen zijn!

dienstweigeraar... | 31-05-11 | 14:01

Zo rollen rokers, terwijl het lachen langzaam overgaat in gerochel en gekuch (of beter nog; gekef) terwijl de opgeblazen rode harses naar adem probeert te happen. 'Moet ik zelluf toch weten'? buggelbuggelbuggel-huuuhhhhh-buggelbuggelbuggel..

ojédiaré | 31-05-11 | 14:00

Triest hoe kortzichtig en ooggeklepperd die verslaafden zijn. Proest!

MartFart | 31-05-11 | 14:00

* steekt nog een echte zware Van Nelle op en lacht hartelijk om deze onzin *

Xel | 31-05-11 | 13:55

Centauri | 31-05-11 | 13:41
Bij een gemiddelde roker duurt een lach/hoestbui al snel een kwartiertje.

Bigi Bana Boy | 31-05-11 | 13:53

@Steilloos ten Onder | 31-05-11 | 13:00
Door het gras rollen, voordat u vlam vat, m'n waarde.
@a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:31
Mijn mening is dat u uw excuses moet aanbieden aan de personen die u nu schoffeert door hen uw mening op te dringen. Een ieder in zijn/ haar waarde laten is een teken van beschaving. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Erg goed dat u niet meer rookt, hou het vooral vol. Maar laat de rokers fijn van hun hobby genieten.

Hollander01 | 31-05-11 | 13:52

@Hunter S. Thompson | 31-05-11 | 13:35
Dikke rokers zijn het ergst!

ojédiaré | 31-05-11 | 13:51

Wie stoer is rookt. Wie dom is ook!

Triest dit Quid. Valt me tegen, complete bullshit dit.

Wie stoer is rijdt met 160 km/uur zijn auto frontaal tegen een boom........

Jeblijftjeverbazen | 31-05-11 | 13:48

Maar inderdaad, dat doe ik wel helaas.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:42

Mijn hete tegen jouw kouwe, dan maar. *uch*

Centauri | 31-05-11 | 13:46

@Teun van het Tuinpad | 31-05-11 | 13:37
Klopt, had niet nagedacht.
Maar inderdaad, dat doe ik wel helaas.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:42

zo ik hebt weer een kwartierje gelachen en gaat nu shag roken.

laterzzz!

Centauri | 31-05-11 | 13:41

In het Engelse medische vakblad the Lancet zetten twee onderzoekers van de Harvard School voor publieke gezondheid uiteen dat in het jaar 2000 4,83 miljoen mensen te vroeg overleden, alleen maar omdat ze rookten (Lancet 2003;362:847). Het aantal doden dat direct te wijten is aan roken neemt bovendien snel toe.

Het gaat om 2,41 miljoen doden in ontwikkelingslanden en 2,43 doden in geïndustrialiseerde landen. Het betrof meestal mannen (3,48 miljoen), maar ook dat verandert snel. In 1,69 miljoen sterfgevallen kwam het omdat het roken dodelijke hart-en bloedvatziekten veroorzaakte. Bij bijna een miljoen mensen was de uiteindelijke doodsoorzaak een chronische luchtwegaandoening. Bij 850 duizend sterfgevallen betrof het longkanker.

Als roker draag je bij aan het overleven van de industrie, het continueren van het imago van roken als stoer/lekker, het voortduren van een 'traditie' die in geheel Europa tot en met Azië tot ver in de 16de(!) eeuw zelfs nooit heeft bestaan. Bedenk eens wat met de verloren tijd, geld, moeite en mensenlevens bereikt had kunnen worden.

thp | 31-05-11 | 13:40

Zo hey, zes maanden al ? Doet nog pijn hè, zo te zien.
Rammstein | 31-05-11 | 13:24 | + 0 -

Nergens last van! Geen enkele neiging tot roken. Maar net zoals a.n.alvabeet zegt. Nu je weer kunt ruiken weet je pas wat je andere hebt aangedaan.

Freakster1986 | 31-05-11 | 13:37

Zo hey, zes maanden al ? Doet nog pijn hè, zo te zien.
Rammstein | 31-05-11 | 13:24 | + 0 -

Nergens last van! Geen enkele neiging tot roken. Maar net zoals a.n.alvabeet zegt. Nu je weer kunt ruiken weet je pas wat je andere hebt aangedaan.

Freakster1986 | 31-05-11 | 13:37

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:20
Waarde vrind, dat doe je wel.

Ook al denk je van niet.

Teun van het Tuinpad | 31-05-11 | 13:37

Aan zout overlijden meer mensen dan door roken. Ik zeg accijns op zout en eraf bij de peuken

plicieman | 31-05-11 | 13:36

wat ik ook zo bizar vind. Waarom vinden we vieze, dikke en te veel etende mensen zielig en betalen we van alles voor zoals een maagverkleining en andere operaties. En rokers vinden we slechte mensen?

Hunter S. Thompson | 31-05-11 | 13:35

Hunter S. Thompson | 31-05-11 | 13:30

U heeft kunnen lezen dat ik Vandaag graag had willen delen.

Maar daar doen niet rokers volgens mij, niet aan.

Centauri | 31-05-11 | 13:32

@nogeentjedan | 31-05-11 | 13:26 |

Ik zal hier een keer serieus op reaguren ;)

Ex-rokerts zijn niet de ergste. Ex-rokerTs weten (doordat hun neus het ineens weer doet) hoe bizar sigarettenrook stinkt. Nog erger stinken de monden van rokerTs. Mensen die roken ruiken echt naar asbak. Alleen als je rookt dan ruik je dat niet. Verder is het zo dat ik altijd zei dat niet rokers hun muil moesten houden als ik ging roken want zo erg stinkt het toch niet. Mijn excuses aan al die mensen die last van me hebben gehad.

Mensen die roken stinken echt verschrikkelijk. En sigarettenrook is echt ubergoor als je zelf niet (meer) rookt.

Ex-rokers zeggen gewoon hoe het is. En als ook jij stopt met roken zal je het na een paar dagen met me eens zijn.

En dan val jij net zoals ik nu onder die fanatieke ex-rokerTs. Volgens rokers dan he ;)

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:31

geestig die verzuurde mensen ide een ander geen rokertje gunnen. We kunnen niets meer van elkaar hebben.

Hunter S. Thompson | 31-05-11 | 13:30

En STIVORO betaal ik niet. nooit.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:20

en ik moet nog veel leren om een echte hoernalist te worden.

Centauri | 31-05-11 | 13:26

Man man wat ben ik blij dat ik al 3 weken niet meer rook. Maar dat terzijde.
Rokers zijn junkies JUNKIES!!1
a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:05 |
Het was te verwachten.. een ex-roker.
Dat zijn de ergste!

nogeentjedan | 31-05-11 | 13:26

GODVERDOMME

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:17

U bent uw nickname in goud waard.

Centauri | 31-05-11 | 13:25

Freakster1986 | 31-05-11 | 13:23 |
Zo hey, zes maanden al ? Doet nog pijn hè, zo te zien.

Rammstein | 31-05-11 | 13:24

6 maanden gestopt met roken (na 8 jaar). Als je wilt, kun je stoppen. Geen onzin stickers plakken of therapie, gewoon doen...

Hekel aan plekken waar roken (weer) is toegestaan... ga gvd even buiten staan KUT!

Freakster1986 | 31-05-11 | 13:23

@Teun van het Tuinpad | 31-05-11 | 13:17
Ik rook, maar geld krijg ik niet zo makkelijk. Moet ik echt wel wat voor doen.

En STIVORO betaal ik niet. nooit.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:20

@Centauri | 31-05-11 | 13:14 |

Ach schei toch uit.. Het valt allemaal best mee.

GODVERDOMME

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:17

Waar rook is, is brand.
En geld, dat je makkelijk kunt halen.

Om STIVORO mee te kunnen betalen.

Eet dat.

Teun van het Tuinpad | 31-05-11 | 13:17

Hero | 31-05-11 | 13:03 |
Sorry voor eventuele dubbelpost.
Rare manier van punten maken. Wat heeft u nu nog te willen dan ? Het is nagenoeg overal verboden om te roken. Die kroeg waar het wel (weer) mag, kunt u toch overslaan ?
Wat wilt u nog meer ? Wereldheerschappij ?

Rammstein | 31-05-11 | 13:16

@Mevr van der Je | 31-05-11 | 13:04
James Dean= altijd < 25!

Prof. D.A.H. Vintik | 31-05-11 | 13:15

Man man wat ben ik blij dat ik al 3 weken niet meer rook. Maar dat terzijde.

Rokers zijn junkies JUNKIES!!1

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:05

Ahhh. Dus dat was het! U heeft een coldturkey verschijnsel

Centauri | 31-05-11 | 13:14

@Mevr van der Je | 31-05-11 | 13:04
En die is niet dood gegaan van het roken, maar door een auto ongeluk.
Dus meteen auto's verbieden.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:07

Dat is toevallig, ik ben net 2 dagen gestopt met roken.
Ja, gewoon cold turkey, en nee, ik word nu niet een fervent anti-roker.

Richard Nixon | 31-05-11 | 13:07

Is het afgunst, dat rokers over het algemeen gewoon hele gezellig, sociale creaturen zijn? Hebben "we" meer vrienden in de kroeg? Is dat het soms?

Steilloos ten Onder | 31-05-11 | 13:07

ITEACHYOU | 31-05-11 | 13:02

Dat is niet aan roken alleen toe te schrijven maar aan de stof nicotine die je ook op andere wijze tot je kan nemen.
Maar helaas bestaat rook dus niet alleen uit nicotine. Je krijgt er bijvoorbeeld nog een heleboel teer bij kado, en daar ga je toch een beetje van piepen.

Rob van Roos | 31-05-11 | 13:06

@degrotedromer | 31-05-11 | 13:02
Ja, anders zou het maar een saai stukje geweest zijn.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:06

Alsof ik ooit in een bushokje te vinden zou zijn.. *Proest*

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:03

Ik had je daar graag tegengekomen. en je een sigaret aangeboden. En Helaas!

Centauri | 31-05-11 | 13:06

@ITEACHYOU | 31-05-11 | 13:02 |

Logisch want voordat die alzheimer inslaat ben je al deaud door die kansleauze stinkhobby van je.

Man man wat ben ik blij dat ik al 3 weken niet meer rook. Maar dat terzijde.

Rokers zijn junkies JUNKIES!!1

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:05

sjeesus wat een stelletje jankerts allemaal, die tabaks-schuwe jaloerse niet-rokers/oud-rokers/stiekem-rokers.
leve de rokers die de schatkist spekken en wees hen er dankbaar voor tot je kapot gaat. met of zonder KK.

rokendemafkees | 31-05-11 | 13:04

@F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 13:02
Die hebben alleen sjek. En daar hou ik niet van.

Steilloos ten Onder | 31-05-11 | 13:04

@landlopertje | 31-05-11 | 12:59
Precies. En bij 25% van de deaudelijke auto-ongelukken is gebeleken dat de bestuurder dronken was. Dus het is veiliger om dronken achter het stuur te zitten...

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 13:04

James Dean= altijd + 100!

Mevr van der Je | 31-05-11 | 13:04

@Centauri | 31-05-11 | 13:02 |

Alsof ik ooit in een bushokje te vinden zou zijn.. *Proest*

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:03

Sorry, bron van vorige plempsel

www.parkinsonhuis.nl/onderzoek/nicotin...

Auteurs: CM Pijls, LCW Jansen, B Sterk
Begeleider: I. Bakker
Blok Gezondheidszorg
Faculteit der Geneeskunde, Vrije Universiteit, 2001

ITEACHYOU | 31-05-11 | 13:03

@Ja nee, geen mening | 31-05-11 | 12:59
Gewoon doen, al is het maar om te jennen.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:03

@Rammstein

Dat is juist het punt wat ik wil maken. Iedereen moet zelf weten of hij/zij wil roken. Wij niet rokers moet alleen wel beschermd worden in onze vrijheid om niet mee-te-roken. Helaas wordt er alleen in steeds meer café's weer gerookt.

Hero | 31-05-11 | 13:03

Van hoeren vertellen hoor je veel liegen.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:00

Je hebt gelijk Rokers zijn hoeren!

Centauri | 31-05-11 | 13:03

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 12:57
1) minder kans op alzheimer
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat rokers minder kans op het verkrijgen van Alzheimer hebben dan niet-rokers (7,8,9). Dit wordt voornamelijk toegeschreven aan de verhoogde cognitieve activiteit die kenmerkend is voor nicotine. Nicotine grijpt namelijk aan op de cholinerge receptoren, oftewel het werkt als een cholinomimetica. Zoals in de voorgaande paragraaf is uitgelegd bevordert dit de geheugenfuncties. Daarom wordt men minder vergeetachtig en wordt de attentie en aandacht vergroot en informatie sneller en beter verwerkt. Dit is onder andere onderzocht in het artikel van White, waar ze een groep Alzheimerpatiënten vier weken lang nicotinepleisters heeft toegediend.(7) Met behulp van de “Conners’ continuous performance test” heeft ze aangetoond dat de onderzoeksgroep significant beter scoort qua aandachtsvermogen en informatieverwerking dan de placebogroep.

ITEACHYOU | 31-05-11 | 13:02

@Steilloos ten Onder | 31-05-11 | 13:00
Brandweer bellen...

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 13:02

Typisch een artikel van een rokert.

degrotedromer | 31-05-11 | 13:02

@a.n.alvabeet | 31-05-11 | 12:57
Dat jij iets minder belasting hoeft te betalen.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:02

Noem mij 1 voordeel van roken?

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 12:57

Dat ik niet met menschen zoals joe in een bushokje hoeft te staan.

Centauri | 31-05-11 | 13:02

@Ja nee, geen mening | 31-05-11 | 12:59
Ik zeg: doen!

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 13:01

landlopertje | 31-05-11 | 12:59 |
U zei? Probeer je het zaakje in het ootje te nemen, of wat?

Markies de Schade | 31-05-11 | 13:01

@a.n.alvabeet | 31-05-11 | 12:57
Het zorgt ervoor dat irritante mensen sneller van ons verscheiden?

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 13:00

Ik rook. En nu?

Steilloos ten Onder | 31-05-11 | 13:00

@Che_cuevara | 31-05-11 | 13:00
Hoeren = horen. sufferd.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:00

@vetkleppert | 31-05-11 | 12:58 | + 0 -

Doet het zeer? Whahaha JUNK!

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 13:00

@Centauri | 31-05-11 | 12:56
Van hoeren vertellen hoor je veel liegen.

Che_cuevara | 31-05-11 | 13:00

Van rooken gaat de rooker zelf doood, maar door ooto rijden gaan juist veel niet-ooto rijders doood. De ooto moet dus veel meer in het verdómhoekje terecht koomen dan de rooker!

landlopertje | 31-05-11 | 12:59

Raar, zo'n topic lijkt meteen gekaapt te worden door Stivoro-trollen. Of ben paranoïde door nicotinegebrek? Wat raden jullie me dan aan? Toch maar een opsteken?

Ja nee, geen mening | 31-05-11 | 12:59

@ITEACHYOU | 31-05-11 | 12:55
Waarom sigaretten niet verboden worden?
Ik denk dat de belastingdienst je dat haarfijn kan uitleggen.

Che_cuevara | 31-05-11 | 12:59

@a.n.alvabeet | 31-05-11 | 12:57
Dat jij uit mijn buurt blijft.

vetkleppert | 31-05-11 | 12:58

@ITEACHYOU | 31-05-11 | 12:55
Ze hebben daar meer verstand van verzekeren. Zijn geweaun bang voor mee-claims tegen sigarettenproducenten die het door de overheid nog steeds wordt toegestaan om hun waren te slijten, ondanks de inmiddels verloren processen tegen ex-reaukers die er ziek van werden. Kan ze in werkelijkheid toch geen reedt schelen of jij je nou kapot wil paffen of niet? Zuipen bijvoorbeeld, mag nog overal...

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 12:58

Ik ben na 30 jaar gestopt en hoewel ik mijn peukjes mis kan ik het iedere verstokte roker aanraden.

Rob van Roos | 31-05-11 | 12:58

Mensen die roken zijn gelijk aan Junkies die Heroine spuiten. Altijd op zoek naar een plekje om een shot te nemen. Altijd alles recht lullen wat krom is.

Noem mij 1 voordeel van roken?

a.n.alvabeet | 31-05-11 | 12:57

Al tien jaar gestopt. Bevalt uitstekend! Anderen moeten vooral roken als dat per sé moeten maar de paradox is dat je je er niet beter van voelt al lijkt dat wel zo...

doenormaal! | 31-05-11 | 12:56

Lol net 3 dagen gestopt; filmpje is een goede aanmoediging/herinnering waarom ik ook al weer ging stoppen. :P

_ILT_ | 31-05-11 | 12:56

Ik heb van horen vertellen dat je ook deaud kan gaan aan het leven!

Centauri | 31-05-11 | 12:56

@Zuidpoolvogel | 31-05-11 | 12:50
Ja, alleen jammer dat er zovaak aanstekerkleptomanie onder deze sociale, gezellige reaukerssoort voorkomt. Zul je onder onsch niet-reaukers nimmer bespeuren...

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 12:56

In New York is het al zover doorgeslagen dat je op sommige plekken zelfs in de buitenlucht niet meer mag roken. Als het de overheid echt te doen is om de gezondheid van haar bevolking, waarom worden sigaretten dan niet gewoon verboden? Dus een aantal reaguuders irriteren zich wel aan mensen die een peukje staan te roken in een kroeg, maar niet aan die belachelijke horecaprijzen voor drank? Er werd gerookt en toch gingen de nietrokers stappen,. Raar, als ze er zoveel last van hadden. Waarom niet de kezue laten aan de eigenaar van de kroeg? Waarom moet de overheid dat voor iedereen besluiten? Stel er is een kroeg waar wel gerookt mag worden en 1 waar niet, dat is pas pure democratie, kies maar. Net zo belachelijk als dat het was dat je overal mocht roken is het dat je nu nergens meer mag roken. Overigens moeten mensen die last hebben van rook niet zo janken, ik weet wel ergere geuren zoals een net gegierd veld, dan loop je toch ook niet te janken dat je zoveel amoniak opsnuift, of als je in de stad woont zoveel fijnstof of weet ik veel. jankerds, bah.

ITEACHYOU | 31-05-11 | 12:55

@Einde van de Domheid | 31-05-11 | 12:40
Daar ga je ook dood van.
En sneller als van roken.

Che_cuevara | 31-05-11 | 12:55

Hero | 31-05-11 | 12:52 |
Waar heb jij nou last van rokers ? Niet thuis, niet op je werk, niet in de kroeg.
Wat zeur je nou nog, eigenlijk ?

Rammstein | 31-05-11 | 12:54

Goed bezig, Mr. Quid. Gevoelige snaar bij een hoop ex-rokers! Er zijn wel een paar heule fervente niet-rokers bij. Mag zeker niet meer van het vrouwtje? "De koters krijgen er een groeiachterstand van!" Ga fijn je meisje steunen tijdens haar Pilates-lesje, of ga aan het werk. Stelletje klaag-smurfen. @ikookniet | 31-05-11 | 12:29 :Is u bang dat u niet gehoord word? Speciaal Nickje aangemaakt om hier mee te huilen? Knap hoor. En voor de aanstaande reaguurders die zich aangesproken voelen en willen zeiken: Neen, ik rook niet. Maar mijn collega wel. En ik zit er 1,5 meter vanaf. In een kantoortje. En ik ben groter. Dus vrije keuze. Nog wat?

Hollander01 | 31-05-11 | 12:54

@fuckje en @Che_cuevara

Jullie leven dus liever in een samenleving waarin de overlastgevende aan het langste eind trekt.

Geldt dit ook voor de Finnen die overlast geven bij jullie op het pleintje voor?

Hero | 31-05-11 | 12:53

M-tipje: check. Rolvloei: check. Vers pakje Drum: check. Ice-o-lator: check. Wat een relaxte antirookdag vandaag.

PTS | 31-05-11 | 12:52

Damn, ik mis m'n Lukkie Strijkjes. :-(

kibbesoeb | 31-05-11 | 12:52

@fuckje en @Che_cuevara

Jullie leven dus liever in een samenleving waarin de overlastgevende aan het langste eind trekt.

Geldt dit ook voor de Finnen die overlast geven bij jullie op het pleintje voor?

Hero | 31-05-11 | 12:52

@F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 12:51
*even audiokabeltje zoeken doen gaat..*

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 12:52

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-05-11 | 12:45
Jawel, ik kan me hem niet herinneren zonder pijp of sigaar in zijn hoofd. Toch nog 76 jaar geworden.

Jeff Hawke | 31-05-11 | 12:51

@Rammstein | 31-05-11 | 12:48
Ik denk het?

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 12:51

en als we van rokers de verzekeringspremie omhoog doen dan ook van:
- inwendige dikkerds
- uitwendige dikkers
- mensen die in een straat rijden waar veel auto's komen
- sporters met veel blessures
- dunners die evengoed ongezond eten
etc. etc. etc.

Rest In Privacy | 31-05-11 | 12:51

@winterpeen | 31-05-11 | 12:24
Maar dan zeik je eigenlijk over dat er niet gezeikt mag worden

Pasta-saus | 31-05-11 | 12:50

hahah wat een gejank weer van die anti-rook gasten hier.

Feit: Rokers zijn socialer en een stuk gezelliger.

Zuidpoolvogel | 31-05-11 | 12:50

Ik heb altijd met veel genot gerookt en ben nu inmiddels geruime tijd met veel genot gestopt. Maar als iedereen wat rekening met elkaar houdt is er zowel voor rokers als niet rokers een plaats in onze maatschappij...... Kortom aan mijn mening heb je geen zak want ik ben niet voor en niet tegen roken.

JanModaaltje | 31-05-11 | 12:49

@Art Vandelay Ultor | 31-05-11 | 12:15
Bedankt Art, jij snapt 'm.

Pasta-saus | 31-05-11 | 12:48

*er een opsteekt*

pruisjetschaamluisje | 31-05-11 | 12:48

Overigens zou het voor sommigen niet eens zo slecht zijn als ze zouden stoppen met reauken...

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 12:48

Mijn barbecue rookt; mag dat vandaag?

SjiekDeFriemel | 31-05-11 | 12:48

@CoJoNes | 31-05-11 | 12:35
bedankt voor de link, erg informatief! Vooral dat stukje over "junk science" is uit het hart gegrepen, so to speak ;)

Jopie2009 | 31-05-11 | 12:48

we moeten elke vrouw tatoeren, direct boven de vagina: "Geachte lul, mogelijk verwekt u nieuw leven en dat zal weer doodgaan cq anderen het leven zuur maken".
'
Bezint, eer u begint.

Rest In Privacy | 31-05-11 | 12:47

Ik had in een vorig leven nog een aanstaande ex-schoonvader die jaren La France gewoond en gewerkt had. Daar hadtie Zware Gauloises van overgehouden. Als die man 's-ochtends wakker werd, dacht ik iedere keer (als ik weer 'ns bij z'n lieftallige dochter was gecrasht) dat Lenie 't Hart daar een dependance geopend had. Echt, Ecomare was er nix bij, wat een geblaf kon die man dan produceren, qua hoesten...

F. von Zeikhoven | 31-05-11 | 12:46

Meest effectieve en o-zo-simpele slogan:
Zeg "Nee" tegen je eerste sigaret.

R.B.Scott | 31-05-11 | 12:46

Leven is dodelijk, tijd om dat eens te betuttelen!

je therapeut | 31-05-11 | 12:45

@Jeff Hawke | 31-05-11 | 12:40
Draaide ie voor je terwijl de kamer blauw stond van de rook? ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 31-05-11 | 12:45

Ik ben het eens met @Hero. Je kan als rook hater niet naar een kroeg zonder vergeven te worden van die smerige rook. Dat anderen zich letterlijk naar de kk roken is te betreuren, maar uiteindelijk eigen keus. (zorgverzekering wel omhoog) Maar val niet-rokers niet lastig met die asociale hobby. Het rookverbod moet gewoon gehandhaafd worden door de regering. En hoezo rasbetutteling @Geenstijl? In een sigaret zitten maar liefst 52 kankerverwekkende stoffen. Een prestatie om trots op te zijn voor de sigarettenmaffia. Hoe krijg je het voor elkaar. Natuurlijk zit in heel het leven risico, maar roken valt niet te vergelijken met het autorijden of met het nuttigen van energydrank. De risico`s om dood te gaan aan roken in vergelijking met autorijden en energydrank is onevenredig hoog. Dat weet elk weldenkend persoon.

Jordert | 31-05-11 | 12:44

Ah! mooi man.
*gelijk even een Cubaans longfillertje halen gaat*

De Treinende Rechter | 31-05-11 | 12:44

@Wallie W | 31-05-11 | 12:24
De reden waarom zeurders slechter zijn dan niet zeurders is omdat ze met hun gezeur andere schade toebrengen in hun levensvreugde.

Che_cuevara | 31-05-11 | 12:43

@Ploppert | 31-05-11 | 12:41
Binnenkort wordt er, aangemoedigd door het succes van het rookverbod, iets verboden wat jij niet kunt of wilt missen. En ook dan kijkt de andere helft of tweederde de andere kant op. Enzovoort.

vetkleppert | 31-05-11 | 12:43

vetkleppert | 31-05-11 | 12:40
Geen idee. Ik rook niet.

Ploppert | 31-05-11 | 12:41

@Mea Culpa Gump | 31-05-11 | 12:22
"Maar ja, dat is Nederland hè."
Dus Nederland is de hele wereld?

Che_cuevara | 31-05-11 | 12:41

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-05-11 | 12:34
Ja, dat nummer herinner ik nog uit mijn prille jeugd. Mijn opa had dat als 78 toerenplaat!

Jeff Hawke | 31-05-11 | 12:40

@Ploppert | 31-05-11 | 12:39
Weet je hoe lang een saai en zuur leven vol bemoeizucht en verboden duurt?

vetkleppert | 31-05-11 | 12:40

Wacht, ik heb nog een goede bijdrage;
'Je kan tegenwoordig niets meer eten.'

Einde van de Domheid | 31-05-11 | 12:40

@Requiescat in pace | 31-05-11 | 12:19
En dan het anti-rookgezeurjaar en we hebben helemaal geen last meer van de anti rook lobby.
Wat een zaligheid.

Che_cuevara | 31-05-11 | 12:40

Ik vond roken altijd een heel prettige aangelegenheid (alleen dure sigaren uiteraard, Oud-Kampen was de ondergrens) maar het is zo verdomde verslavend. Daarom er maar een kleine 10 jaar geleden mee gestopt.

Jopie2009 | 31-05-11 | 12:39

IK ben overtuigd.... net m'n eerste pakje sigaretten ever gekocht. Smaak valt reuze mee, denk dat ik vaker sigaretten ga kopen. Al was het alleen maar om die anti-rokers te gallen.

haring met slagroom | 31-05-11 | 12:39

vetkleppert | 31-05-11 | 12:36
Weleens van Astma, COPD, Bronchitis enzo gehoord? Kan jaaaaaren duren hoor! Kuch..

Ploppert | 31-05-11 | 12:39

@Hero | 31-05-11 | 12:18
Dan blijf je toch thuis.
Niemand verplicht je om naar de kroeg te gaan.

Che_cuevara | 31-05-11 | 12:38

faz | 31-05-11 | 12:26 |
Da's 20 april al. Nog even wachten.

Ploppert | 31-05-11 | 12:34 |
Oké dan.

The Unjorisable | 31-05-11 | 12:32 |
Het gaat om het selectief hysterisch doen over iets wat ongezond zou zijn.

Rammstein | 31-05-11 | 12:38

Roken is slecht, maar come on: laat iedereen lekker doen wat hij/zij niet laten kan. Als roker lijkt me niets zo irritant als mensen die met hun vingertje staan te wijzen.

Aan mensen die zich ergeren aan rokende mensen in een cafe/uitgaansgelegenheid... in je jeugd lekker ieder weekend bij papa en mama op de bank gezeten?

harry poster | 31-05-11 | 12:38

Roken kost je trouwens alleen de laatste paar jaar van je leven en daar is toch geen reedt meer aan.

vetkleppert | 31-05-11 | 12:36

Puriteinse gristelijke huisvrouwen waren destijds ook heel enthousiast over de drooglegging.

vetkleppert | 31-05-11 | 12:35

ach, of je nu dood gaat van het roken of van de giftige uitwasemingen van het systeemplafondje in je kantoorgevangenis...

Aktivist | 31-05-11 | 12:35

Hmm zal straks wel een buil Javaanse Jongens halen bij de pomp.

Inderdaad | 31-05-11 | 12:35

Rammstein | 31-05-11 | 12:31
Vind ik ook goed hoor, alleen kwam "rockers and rollers" met zo'n typisch verslaafden-comment dat ik mezelf even niet in kon houden.

Ploppert | 31-05-11 | 12:34

Allemaal leuk en aardig, mensen moeten zelf maar weten wat zel lekker vinden en of ze het het risico op een vroegtijdige dood waard vinden. Maar ik hoef die smerige bokkenlucht van die gore rookwaren niet om me heen. Dus omwille van die reden per direct afschaffen. Ga maar lekker pruimen, dat meurt niet zo.

Badderbeest! | 31-05-11 | 12:34

@ikookniet | 31-05-11 | 12:29

En dat wilde je even drie keer melden? Nou hier je reactie dan, die wilde je toch graag?
Als jij niet wil dat ik op jouw 'kamer' kom roken, dan doe ik dat niet. Dat is dus geen vergelijking.

Verder ga ik nu eens ff lekker een saffie doen.

Croissant | 31-05-11 | 12:33

Sinds het rookverbod in de horeca ben ik ook enorm gaan koken. En dat kan ik iedereen aanraden: zelf een drie- of meer gangentoestand klaarmaken en gezellig opeten met mensen die niet zeuren en wel roken.
Thuisdrinken is trouwens ook veel goedkoper, je hoeft niet meer te rijden en de muziek is thuis ook nog eens veel beter dan in een cafe.

vetkleppert | 31-05-11 | 12:32

@ikookniet | 31-05-11 | 12:22

En in een café kom je alleen als je een verslaving hebt. Da's toch wel een eigenaardig wereldbeeld dat je daar hebt.

Biff Eagleburger | 31-05-11 | 12:32

Echt waar GS? Tabak vergelijken met ongezond eten en vervoersmiddelen? Hoe vaak willen jullie dat nog doen?

The Unjorisable | 31-05-11 | 12:32

Ploppert | 31-05-11 | 12:30 |
Waarom laat je dat besluit niet over aan de caféhouder ? Vrijheid, blijheid, en zo.

Rammstein | 31-05-11 | 12:31

En wat is het morgen ?
De dag van "frustreer eens een ambtenaar"

toetanchamon | 31-05-11 | 12:31

Agh ja, dood ga je toch wel.

jawell | 31-05-11 | 12:30

Met dit stukje heeft GeenStijl vermoedelijk tal van jongeren aan het roken gekregen, die voor het merendeel uiteindelijk aan hun verslaving zullen overlijden. Gefeliciteerd en goede nachtrust.

De Geus | 31-05-11 | 12:30

Smokers are fuckin' fags.

Markies de Schade | 31-05-11 | 12:30

rockers and rollers | 31-05-11 | 12:25
Typisch comment van een verslaafde.. Ik stel voor dat we nu een paar honderd jaar niet meer in het cafe gaan roken, okè? Lijkt me een fijne verandering!

Ploppert | 31-05-11 | 12:30

@hero |12:18
Van mij hoef jij helemaal de kroeg niet in, blijf lekker thuis man!

fuckje | 31-05-11 | 12:29

-weggejorist-

ikookniet | 31-05-11 | 12:29

Ik ben er gelukkig al zo'n dertig jaar vanaf, houden zo!

Heau_heau_heau | 31-05-11 | 12:29

Stel je voor: ik ben verslaafd aan asbest slijpen !
Hoe zouden de rokers reageren als ik bij hun in de Kamer asbest ga slijpen? De effecten van asbest deeltjes zij alleen op lange termijn schadelijk en niet iedereen krijgt er last van.
Het klinkt raar maar rokers reageren precies zo.

ikookniet | 31-05-11 | 12:28

Stel je voor: ik ben verslaafd aan asbest slijpen !
Hoe zouden de rokers reageren als ik bij hun in de Kamer asbest ga slijpen? De effecten van asbest deeltjes zij alleen op lange termijn schadelijk en niet iedereen krijgt er last van.
Het klinkt raar maar rokers reageren precies zo.

ikookniet | 31-05-11 | 12:28

Zou je kaas kunnen roken, en ben ik stoer als ik dit op het schoolplein doe?

Kaas de Vies | 31-05-11 | 12:28

Wanneer krijgen we een anti zure-mensen dag? Soort dag-van-de-vrijheid zeg maar?

sko | 31-05-11 | 12:28

Van leven ga je dood, kan daar misschien iets aan worden gedaan, GVD!
En nu de coffeeshops dicht.Onmiddellijk per direct,subiet per omgaande, 3,5 euri voor een voorgedraaide Haze, stelletje achterlijke .Gratis uitdelen op het schoolplein.Zal ze leren .

Ratzing. | 31-05-11 | 12:27

Net zoals die grote faal van een "earth hour" of iets dergelijks.

MrTitanski | 31-05-11 | 12:26

wie rookt is een onzekere meeloper

istawa | 31-05-11 | 12:26

1 juni uitroepen tot pro-smoking-day dan maar?

faz | 31-05-11 | 12:26

@ HERO 12:18

Er werd al een paar honderd jaar in het café gerookt, voordat jij kwam. Dus misschien ben jij wel degene die rekening moet houden met die 'vieze gore muffe' roker.

rockers and rollers | 31-05-11 | 12:25

"Kaas brengt u ernstige schade toe"
Trouwens, bepaalde kaas, niet alle.

Kaas de Vies | 31-05-11 | 12:25

Roken is smerig. Period!

Maar ga vooral je gang, maar blijf uit mijn buurt met je kankerzooi.

Arie Pastafari | 31-05-11 | 12:25

Ik ben trouwens speciaal zzp-er geworden vanwege de anti-rook-hysterie. Want als ik vier keer per uur een kwartier naar buiten moet om te roken, komt er van werken niet zo veel meer terecht.
Dat kost me wel de helft van mijn inkomen, maar dat scheelt ook weer veel belastinggeld waar alleen maar schade mee wordt aangericht.

vetkleppert | 31-05-11 | 12:24

de reden waarom roken slechter word gevonden dan komkommers of een auto waarmee je jezelf om een boom kan vouwen is omdat je bij roken ongewild andere er ook mee lastig valt en schade toebrengt, daarom dus

Wallie W | 31-05-11 | 12:24

Quid: Nu je het zegt.
NL heeft het hoogste percentage darmkankergevallen.
Heeft met voeding te maken.
What else?

Einde van de Domheid | 31-05-11 | 12:24

Wanneer krijgen we een anti zeik dag.

winterpeen | 31-05-11 | 12:24

En zover de objectieve verslaggeving? Ik vind alle dagen "Geen Tabak Dag" waardig. Niks betutteling, gewoon lekker fris!

Ploppert | 31-05-11 | 12:23

Van mij mogen ze best roken in het café. Ik heb geen enkele verslaving, dus heb ook geen behoefte aan een café. Liever in het café dan buiten op staat, daar heb ik er wel last van!

ikookniet | 31-05-11 | 12:22

Alleen maar om te fucken, ga ik nu beginnen.

Kaas de Vies | 31-05-11 | 12:22

half 1! bijna weer tijd voor mijn dosis longkanker!

MasthaX | 31-05-11 | 12:22

Fervent roker, Quid? Ik ben ook geen roker, maar dit soort betuttelende dagen gaan wat ver. Maar ja, dat is Nederland hè.

Mea Culpa Gump | 31-05-11 | 12:22

Ik ben om.
#... mezelf op kewle asbak en aansteker trakteren gaat..#

R.B.Scott | 31-05-11 | 12:22

Roken is smerig en ongezond.. En een persoonlijke keuze die mij geen ruk aangaat. Gewoon als een stelletje volwassen mensen dit oplossen onder elkaar.. Man man man.. Overal maar een drama van maken..

dlseth_ | 31-05-11 | 12:21

Roken moet, want roken doet je goed.
Een tevreden rooker is geen onruststooker.
Rookvlees rot niet.

vetkleppert | 31-05-11 | 12:20

En binnenkort ook extra belasting op schoenen omdat lopen op straat nog het hoogste risico op ernstig letsel met zich meebrengt. Smoke'em if you got'em!

dr. De Wit | 31-05-11 | 12:19

Hoera! Nu nog het Wereld Anti-Rookjaar en we hebben helemaal geen last meer van die hinderlijke en asociale rokers.

Requiescat in pace | 31-05-11 | 12:19

*er een opsteken doet*

JeZus | 31-05-11 | 12:19

Wat een toeval, ik stond net op het punt om een rookpauze te nemen op werk. Oh wacht, ik sta alsnog op het punt. Oh wacht, ik ben weg.

Don Quijote | 31-05-11 | 12:19

Iedereen moet zelf weten of hij/zij wil roken, maar wel zonder mijn vrijheid te beperken. Ik rook niet en hoef dus ook niet in het café mee-te-roken met de rokers lijkt mij.

Hero | 31-05-11 | 12:18

Heb mijn bril niet op maar is het anti neger dag?

Dhr. Z. Wijn | 31-05-11 | 12:18

Heb mijn bril niet op maar is het anti neger dag?

Dhr. Z. Wijn | 31-05-11 | 12:18

Ik moet hier wel roken in de straat. Sinds het VCP in Den Haag van kracht is, is dat de schoonste lucht die ik kan inademen. Overigens, de asbak staat op de balie in de winkel vandaag. Puur uit coulance.

JaapStar | 31-05-11 | 12:18

Eerst maar eens paling gaan vangen en dan pas beginnen met roken.

ikookniet | 31-05-11 | 12:17

Thankszz Johnny Quid.

*met anticeptica diep inhalerende doende*

Centauri | 31-05-11 | 12:16

Ik steek er meteen eentje op!

Tostibakker | 31-05-11 | 12:16

Trieste figuren die dit bedenken!

sjonkanon | 31-05-11 | 12:15

En toch hoef ik die putlucht die uit zo'n staafje komt niet in mijn nabijheid.

Dankjewel.

Art Vandelay Ultor | 31-05-11 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken