
Hey racisten, kap eens met dat selectief onbehagen. Lichtgetinte puberboefjes kunnen er namelijk niks aan doen dat ze bejaarden beroven en juweliers
beschieten en
zo. Aldus Juliaan van Acker, emeritus hoogleraar orthopedagogiek aan de Radbouduniversiteit, in
een artikel waarin hij het spoor redelijk bijster raakt en moslims, Marokkanen & allochtonen door elkaar gebruikt. De reden dat er relatief veel Mocro's het verkeerde pad op gaan, is volgens Van Acker de schuld van racial profiling. Check: "
we kunnen hieruit concluderen dat jonge criminelen op een of andere manier worden geselecteerd door politie en justitie, onder druk van de samenleving." Het feit dat wij het altijd hebben over de 15% rotte appels in plaats van de 85% blakende stuks fruits veroorzaakt de criminaliteit. Plus het feit dat de betreffende moeders superlief zijn, maar hun kinderen niet op kunnen opvoeden. En door de Islam kunnen de boys niet kritisch denken en andersdenkenden zien ze als minderwaardig. 1+1+1 = weer een politiebericht. Allemaal slachtoffer van omstandigheden. Vooral niet hard aanpakken, maar stoppen met racial profiling en een betere Islam geven. Over opvoeding heeft Juul het ineens niet meer. Nope, de opperprof zegt dat de middeleeuwse Islam dan wel een excuus is om debiel te doen, maar Islam Light het antwoord is. Niet bang zijn, niet hard aanpakken, gewoon wachten tot de Islam in Nederland de Verlichting beleeft. Aha. Nou, Juul, wij zeggen: goede correctie gemaakt sinds je vorige
interview, toen je de
gemeenschap over je heen kreeg omdat je de vinger wel heel erg op de
zere plek legde.
Reaguursels
Inloggeniets met postzegels en reet
De orthopedagogiekdinges hep gelijk.
In België is de Verlichting al ingetreden bij de muzelmannen.
Also sprach Mohammed Voltaire.
www.vlaamsbelang.be/0/8552
"Niet bang zijn, niet hard aanpakken, gewoon wachten tot de Islam in Nederland de Verlichting beleeft."
Ja daaag!........ daar gaan we echt niet op wachten natuurlijk........
Meneer van Acker is alleen maar een beetje wereldvreemd. Leuk zo'n universiteit, met doorzettingsvermogen verdien je je papiertje. Alleen denk ik dat hij een hersendefect heeft. En dit soort volk noemt zich intellectueel. Volgens mij kom je met boerenverstand een stuk verder.
Hoe dan ook het is nooit hun schuld. Eigen verantwoordelijkheid daar heeft nederland nooit van gehoord. Links Nederland al helemaal niet. Sterker nog volgens links Nederland is het onze eigen schuld! Daar wil ik persoonlijk graag even een correctie op geven: het is de schuld van links Nederland die de allochtoon, zelfs de criminele allochtoon steeds maar weer een zeer bevoordeelde uitzonderingspositie geeft waardoor deze criminelen ongestoord hun gang kunnen gaan. (voorbeeld burgemeester Aleid Wolfsen in Utrecht laat liever de autochtone bevolking van Utrecht creperen dan dat ie een paar criminele allochtonen aanpakt zoals het hoort. D.w.z. gewoon vervolgen en straffen voor de strafbare feiten die zij hebben gepleegd. Hoe moeilijk is dat? En hoe onverantwoord en onbegrijpelijk is het om het niet te doen? Tenzij je een ziekelijke sadistiche en destructieve inborst hebt en je bevolking graag het leven ernstig laat verpesten.
Misschien dat Johnny andere bronnen heeft gelezen dan de genoemde links? De strekking van het artikel is helemaal niet dat "reden dat er relatief veel Mocro's het verkeerde pad op gaan, is volgens Van Acker de schuld van racial profiling." Het probleem wat de prof. aanhaalt is o.a. dat (allochtone) ouders met een sociale/maatschappelijke achterstand minder goed in staat zijn hun kinderen naar onze normen & waarden op te voeden (voor wat het tegenwoordig nog waard is), wat een broedplaats is voor het allochtone tuig.
Dus, terug naar het klasje 'Begrijpend lezen' op de basisschool!
De man is echt krankzinnig. Intelligente ouders baren geen criminele kinderen, domme ouders daarintegen wel. Hij pleit als het ware voor eugenetica.
snap er nu helemaal niets meer van. Eerst wordt je door de linkse kerk verteld dat je het criminele probleem onder marokkaanse jongeren vooral NIET mag relateren aan Islam, maar nu hoor ik een hoogleraar (lees linkse preker) zeggen dat Islam weldegelijk een negatieve invloed is op het criminele gedrag van marokkaanse jongeren? Ik hoor hem nu zeggen dat Islam er voor zorgt dat deze jongeren zich van zijn langzalzeleven nooit en te nimmer zullen aanpassen? Spoor een beetje bijster, heren? Wachten op de verlichting binnen de islam? tot over 250 jaar, zou ik zeggen...
Oja nu hebben wij het weer gedaan.
Belastingcenten anyone?
Kunnen al die criminele Marokkanen niet gewoon met een permaban naar Roemenië gestuurd worden? Soort zoekt soort zeg maar. Gewoon omdat het kan!
Juliaan van Acker, emeritus hoogleraar orthopedagogiek aan de Radbouduniversiteit vergeet dat moslims dondersgoed weten dat wat hij zegt onzin is! De islam anders interpreteren staat gelijk aan de doodstraf vragen. Mijn inziens probeert hij dus alleen maar tijd te rekken om de islam nog wat extra ruimte te geven. De nuttige idioot uithangen totdat het te laat is, en het 101st Airborne weer orde op zaken kan komen stellen!
ZSU-23-4 | 27-05-11 | 10:42
Tenzij dezelfde 15% ieder jaar gearresteerd wordt, ligt het aantal jongeren dat in aanraking komt met de politie dus veel hoger dan 15%.
sjaakdeslinksesul | 27-05-11 | 10:20
15% marokkanen = 30% marokkaanse jongens
dezebestaatnietja | 27-05-11 | 10:45
15% marokkanen = 55% marokkanen tussen de 25 en 55 jaar
Conclusie:
jaarlijks komt veel meer dan 110% van de marokkanse jongens tussen de 25 en 55 jaar in aanraking met de politie.
Eigenlijk ongelooflijk dat dit soort academische onzin
nog de wereld in wordt gestuurd.
"Het is allemaal onze eigen schuld"
Krijg zin om Nietzsche te citeren over het schuldgevoel in het christendom. Van dat soort gevoelend hebben ze binnen de islam ten minste geen last!
FIn: Hey wat moet je man, wat zzzit tje te kijku jonghu?
Ik: Nee, sorry. Mijn fout..
Zoiets dan?
Omg, wie is die vent precies?
Ik ben licht getint van gemengd bloed en ik heb net zo'n hekel aan Marokkanen als de rest van de doorsnee fatsoenlijke wereld, komt waarschijnlijk omdat mijn ouders alle bij heel hun leven werken en hun kinderen hebben opgevoed. Mijn moeder werkte vroeger op een afdeling, ergens zon 25jaar geleden, op die afdeling verzorgde ze kinderbijslag voor kinderen in Marokko waarvan achteraf bleek dat ze niet eens bestonden, een probleem met Marokkanen hebben ze zelf naar gemaakt.
Ik en mijn vrienden clubje hadden vroeger nooit ruzie, op een paar enkele keren na, dus hoef ik niemand meer te vertellen met welke pleuris cultuur ik of wij ruzie kregen op straat.. Is het niet omdat ze een vriendin of nichtje lastig vielen dan wel omdat ze iemand wilde beroven.. En ze komen altijd in de meerderheid met getrokken wapens, de lafbekken.
Wat een slecht leesbaar kudt artikel. Volgende keer iets meer je best doen graag.
kort_lontje | 27-05-11 | 11:23
U bedoelt de Kraagjesbond? Exclusief voor Marokkaanse jongeren?
Deze überlinkse bondkraagknuffelaar kan zijn mening beter voor zich houden. Wereldvrede is namelijk makkelijker te bereiken dan 10 bondkraagjes op het juiste pad te houden!
Wat ik niet begrijp , is dat al die god/allah gekken niet zelfmoord plegen , als het in hun hemel zoveel beter is. Zal er dan een vrede zijn op deze planeet.
Ik teken graag even de woorden op van een coordinator van een naburige moskee. De man in kwestie is Marokkaan en moslim. Hij vertelde me laatst nog dat het grote probleem met Marokkaanse gezinnen is, dat ze wel voeden, maar niet ópvoeden. dat is het grote probleem. Marokkaanse ouders nemen vaak hun verantwoordelijkheden niet. Jongens zijn prinsjes en voeden elkaar wel op op straat, waar de straatcultuur heerst. Hoe erger je bent, des te meer status.
(ondertussen doet hij er zelf alles aan, en met redelijk succes ook nog, om zijn verantwoordelijkheid wel te nemen en de klootzakjes van straat te plukken en is aan het heropvoeden. Zo kan het natuurlijk ook)
Ashtrey:
En om je een voorbeeld te noemen:
Ik heb letterlijk een keer een pittbulsmoking dragende , ongewassen en ongeschoren, met gouden kettingen behangen, zware sjek rokende scootersjon horen roepen "dat ziet er toch niet uit" toen er een hoofddoekdragende pinguin langs liep. Om eraan toe te voegen: "Hierom stem ik nu PVV"
Kijk en hierom denk ik nu: blijf maar lekker bij elkaar zitten en leer van elkaar...
Er is een reden dat we mensen met pesioen sturen op een bepaalde leeftijd.
He opperprof, laat je piemel besnijden , ga schaap slachten in je badkamer, doe wat je wilt, maar ga niets meer roepen in het openbaar. Je bent de weg kwijt !
lees dit maar eens: www.carelbrendel.nl/2011/05/21/amsterd...
Deze hoogleraar geeft eigenlijk dhr Wilders wel voor een deel gelijk: de Islam is wél verantwoordelijk voor het criminele gedrag van oa Marokkanen. Hoe hij tot deze conclusie komt is daarintegen wel lastig te ontdekken in dit artikel.
Daarnaast speelt deze man ook wel met cijfers: in één jaar komt 15 procent van de marokkanen in aanraking met de politie. Maar van alle marokkanen tussen de 15 en 25 komen 55 procent in aanraking met de politie. Met statistiek kan je altijd wel je mening onderbouwen.
islam is een gevaar voor ons land in mijn optiek, gisteren dat stuk gelezen over die vrouw uit A'dam-oost (GS26-5-2011), waarin haar assistent aangeeft dat NL een moslimstaat moet worden want anders hadden zijn ouders/grootouders hier geen moskeeën gebouwd! En dat zit in het politieke bestuur van ons land!
"15 procent van de jonge Marokkanen wordt jaarlijks door de politie gearresteerd. Dit betekent wel dat 85 procent niet wordt gearresteerd." Aldus Juliaan van Acker.
Hiermee gaat meneer ervan uit dat het ieder jaar steeds dezelfde 15% is die gearresteerd wordt, alsof de groep Marokkanen verdeeld kan worden in twee statistisch onafhankelijke groepen. Tenzij dezelfde 15% ieder jaar gearresteerd wordt, ligt het aantal jongeren dat in aanraking komt met de politie dus veel hoger dan 15%.
Ashtrey
Het gaat niet zozeer om bestrijden.. het gaat om de gelijkenis. Die is er gewoon. Het is ook mateloos arrogant om te veronderstellen dat autochtonen die in dezelfde wijken wonen als die door diezelfde autochtonen benoemde kutmarrokanen, denken een voorbeeld te zijn van hoe die marokkanen zich moeten gedragen.
Het is tuig.. allemaal...
van Acker ziet een aantal zaken helemaal niet zo slecht, maar bij de oplossing is hij blijven hangen in theoriëen die twintig jaar geleden in de VS al in de ban werden gedaan...
Zware Guy | 27-05-11 | 09:57
Volgens mij is er geen tegenstelling tussen 'nature' en 'nurture' en kan het een niet los worden gezien van het ander. Nature bepaalt nurture en omgekeerd. Eenzelfde genetische aanleg zal binnen de ene cultuurhistorische context anders uitpakken dan binnen de andere, en culturen wijzigen onder invloed van veranderingen in genetische aanleg. Godsdiensten zijn door de eeuwen verfijnde instrumenten die de cultuur gebruikt om individuën te knechten, maar die systemen hebben enkel invloed als ze nauwkeurig zijn afgesteld op de affecten van de enkeling en sporen met andere systemen, zoals het systeem van de peer group of het gezin.
Marxisten hadden de vreemde gewoonte om 'nurture' van alles de schuld te geven en de arbeider af te schilderen als slachtoffer van zijn omgeving, maar vervolgens een beroep te doen op de 'nature' van diezelfde arbeider om de wereld te veranderen. Een tegenstelling die ik nooit echt heb begrepen. Kom je overal tegen. Het schijnt zo te zijn dat de mens op onverklaarbare wijze van speelbal der natuur kan veranderen in een autonoom, beslissend wezen via zoiets als 'bewustwording'. Dan gaat er een knop om of zo, precies op het moment dat het de ideoloog goed uitkomt, namelijk het magische moment waarop 'de waarheid' zich aandient.
15 procent van de jonge Marokkanen is natuurlijk 30 procent van de jongens, maar goed.
Deus Absurdia | 27-05-11 | 10:13
Als vuur bestrijden met vuur? Let wel, decennia lang is er met water - in de vorm van een ruggegraatloos bestuur jegens nieuwe nederlanders - geblust. Wat de verhoudingen en spanningen in de maatschappij niet ten goede zijn gekomen. Om dan vervolgens PVV-stemmers als provocateurs en mensen die de tegenstelling slechts meer willen vergroten te duiden, lijkt me ook al te zwart-wit. Niet?
Zware Guy | 27-05-11 | 09:57
Laatste deel van je betoog. Vinger op de zere plek.
sjaakdeslinksesul | 27-05-11 | 10:01
Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik bedoelde dat door het missen van een bepaalde opvoeding en het aanleren van bepaalde sociale vaardigheden en het bijbrengen van normen en waarden in het voortraject het gedrag op latere leeftijd dat jij omschrijft een logisch gevolg is.
Oneens.
Overlast bestrijden als overlast.
Niet bestrijden is het creeren van georganiseerde misdaad op termijn.
(Bromfietsclub Oost = hells angels nu)
We kennen de geschiedenis.
Ashtrey:
Ik ontken het bestaan niet, ik zie het probleem ook.. maar van een afstand en het is dus mijn probleem niet.
Let wel.. PVVstemmers en kutmarokkanen horen bij elkaar en verdienen elkaar. en wel precies waar ze wonen. PVVers willen zo graag de etterbak uithangen, kutmarrokkanen ook.. dus wat willen ze nog meer?
Deus Absurdia | 27-05-11 | 10:06
Onder het mom van: Zolang wij het niet zien en er geen aantoonbaar last van hebben, bestaat het ook niet? Erg kort door de bocht, maar daarentegen een reeds zeer beproefde methode, die ik 10.000 km van NL ook heb aangetroffen.
@Superior Bastard | 27-05-11 | 10:01
Het speelt beiden. Toch zou ik het laatste niet willen onderschatten.
Marokkanen, PVV stemmers. allemaal 1 pot nat. zolang dat gespuis maar in dezelfde tuigwijk blijft wonen is er niets aan de hand.
@Theodoros | 27-05-11 | 09:10
Heb hier in het zuiden ook nog nooit problemen gehad met Marokkaanse jongeren. Niet meer normaal hee. En nee, ik kom ook niet in de verkeerde buurten.
Superior Bastard | 27-05-11 | 09:28
Ik geloof niet in 'aanleren'. Die jongens gedragen zich asociaal omdat hun groepje asociaal is en het de ouders geen reet intereseert. Vb: als ze op school via voorlichting horen dat homo's best ok zijn, dan is niet van invloed. Als die toffe kickbokscoach opeens homo blijkt te zijn misschien wel, maar dan is hun mening veranderd door wie ze kennen binnen hun kringetje en wat daar acceptabel gevonden wordt.
En ik ben het met Art eens dat islam niet perse een belemmering hoeft te zijn voor iemands functioneren, maar in dit soort gezinnen overduidelijk wel.
Art Vandelay Ultor | 27-05-11 | 09:47
Ik denk dat het meer een kwestie is van "zij de Nederlanders" en "wij de niet-Nederlanders" dan van "zij de niet-moslims" en "wij de moslims".
Marokkanen hebben alle schuld dat er op ze wordt neergekeken. Alles wat je ziet is negatief gedrag. Hun cultuur en geloof waar ze zich zo aan vast houden zorgt ervoor dat ze zich niet kunnen ontwikkelen naar westerse maatstaven.
van Acker: 15 procent van de jonge Marokkanen wordt jaarlijks door de politie gearresteerd. Dit betekent wel dat 85 procent niet wordt gearresteerd.
*in busje stapt, rest ophalen gaat*
@sjaakdeslinksesul | 27-05-11 | 09:20
Wijze woorden, helaas zal in de eeuwige discussie nature vs. nurture een beetje Marxistisch wetenschapper altijd kiezen voor dat laatste. De omgeving dwingt het onbevlekte proletariaat tot misdaad, en in dit geval is de omgeving de xenofobe autochtone maatschappij. Vandaar dat dergelijke types ook grossieren in termen als 'empowerment' - met een klein zetje in de rug, en veel inschikken door de autochtonen, zijn alle multiculti problemen opgelost. Aan de allochtone cultuur, of genetische factoren kan het immers in die denkkaders nooit liggen.
Overigens is cultuur de belangrijkste verzwegen factor: je hebt corrupte, achterlijke culturen (voornamelijk in Derde Wereld landen), en zolang in Nederlandse allochtonen opgroeien in dergelijke culturen (waarin deze ook nog verheerlijkt wordt), staan ze op een achterstand.
@Eduardo1735 | 27-05-11 | 09:49
Volgens mij staat hij in zijn volkstuintje.
En daar doet hij dan verslag over de "battle of the lettuce"
GJ76 | 27-05-11 | 09:47
Inderdaad, de goede man zegt nog steeds hetzelfde, alleen op wat vriendelijker toon:
"Een religie die kritisch denken onmiddellijk de mond snoert, andersdenkenden als minderwaardig beschouwt en persoonlijke keuzevrijheid veroordeelt, heeft een ongunstige invloed op de gezinsopvoeding."
Open deur natuurlijk, maar ja, de waarheid kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Kijk 'em staan... Obersturmbahnfuhrer von Acker.
www.limburger.nl/article/20110524/REGI...
Biff Eagleburger | 27-05-11 | 09:43 |
Net als "vroegah" bij de Katholieken en andere fairytale-believers.
He Johnny, heb je het artikel uberhaupt gelezen? Er staat toch echt iets heel anders dan wat jij eruit hebt weten te peuteren. In het begin staat er iets over racial profiling, maar zonder daar al teveel schuld te leggen. Daarna gaat het over de islam en het onvermogen van kansarme migranten om hun kinderen klaar te stomen voor onze maatschappij. Ben je het daar ook mee oneens? Eigenlijk best een sterk en genuanceerd stuk.
@Superior Bastard | 27-05-11 | 09:43
Het fundament van hun wangedrag ligt dus wel in hun thuiscultuur (door ouders bijgebracht), die doordrenkt is van islamitische waarden.
Denk alleen al aan vijandigheid jegens critici en een totaal verziekt mensbeeld (wij moslims versus zij niet-moslims).
Natuurlijk is het voor een moslim hier redelijk makkelijk te verantwoorden dat hij steelt van een autochtoon. De autochtoon behoort immers tot de 'zij'. Dit gaat ook niet zomaar verandereren; moslims gaan zich niet snel als Nederlander zien. Daar zit immers de mentale blokkade die de islam is tussen.
@Bozebuurman | 27-05-11 | 09:36
Op grond van zijn Roomse wortels, zou je van deze dementerende fopwetenschapper een stem op het CDA verwachten, maar aangezien de PvdA tegenwoordig een stuk religieuzer is dan voornoemde partij, zou het me niet verbazen.
Snikkeldrift | 27-05-11 | 09:40 |
Hij gaat er van uit, dat er een zelfde soort (r)evolutie ontstaat, zoals gebeurd is met de andere religies.
Echter, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
@ Superior Bastard | 27-05-11 | 09:43
Op die fiets. De groep die vatbaar is, is relatief klein ja. Dat zonder meer.
@Rammstein | 27-05-11 | 09:37
Precies, het is vaak 'keeping up appearances'.
"Emeritus" zegt al genoeg.... Uitgediend! Ik vermoed dat de goede man al een tijdje de fijne maatschappij van achter de veilige geraniums gadeslaat. En daar is alles wel lievv.. Geen contact meer. -En terecht-. Geen conflicten, alleen wie het laatste gelatine-puddinkje mag hebben. Alleen de wanhopige ziel kan dit niet verkroppen, en gaat op deze licht wereldvreemde manier proberen de zoeklichten op zich te richten, in een laatste poging...
BeunDeHaas | 27-05-11 | 09:32
Ze misbruiken het geloof zo hen dat uitkomt misschien, maar de moskee heeft op hen geen invloed. Ze zullen bijvoorbeeld nooit vatbaar worden voor extremisme zoals GW ons zo graag wil doen geloven.
"Hoe komt het nu dat zoveel niet-westerse allochtonen, met uitzondering van de kinderen van Aziatische afkomst, zo vaak met justitie in aanraking komen?"
Wat een bout van een omschrijving om te zeggen : al het tuig uit Afrika. En zo´n asociale academische klojo verdient één maal balkenende norm voor zijn hoogleraarschap.
"... Niet dat alle geschilpunten meteen zijn opgelost, maar aangezien de aanpak van probleemjongeren nooit kan slagen indien niet wordt samengewerkt met mensen uit de eigen gemeenschap die zich bij deze jongeren betrokken voelen, werd gezocht naar hoe een werkrelatie tot stand kan komen. Deze eerste bijeenkomst kan worden gezien als een begin van een dialoog met wederzijds respect voor elkaars standpunten..."
Ach, het is een Belg van in de zeventig...
Laat die man toch lekker.
@Rammstein | 27-05-11 | 09:35: kan me voorstellen dat dat niet echt lekker tikt met zo'n kromzwaard op je nek. Neemt niet weg dat dit artikel niets gaat wegnemen van de antipathie van de "strenge" moslims jegens deze kerel, hij spreekt zijn wens uit tot islam light en dat is onmogelijk. De islam is onveranderlijk volgens de mafkezen aan de halal-zijde van het imaginaire vriendjes-spectrum. Het nut van dit stukje ontgaat me dan ook volledig.
Biff Eagleburger | 27-05-11 | 09:35 |
Als OBL al porno mocht aanschouwen .....
"I like the smell of Moslim Bashing in the morning"
Heeft die Juul ffe een fijne draai gemaakt! Hij lijkt Wouter Bos wel.. Zou Juul misschien een Partij voor de Allochtonen stemmert zijn?
Met dit soort leipe professoren kunnen we het onderwijs maar beter helemaal afschaffen. Wie dacht dat het alleen maar mis was gegaan bij InHolland en dat het aan de universiteiten wel beter was, leest hier het tegendeel. Ik dacht altijd dat wetenschap bedrijven waardevrij moest zijn en gestoeld op empirisch onderzoek, maar dit is minstens zo bedenkelijk als met een wichelroede lopen of het lezen van de horoscoop in de Spits. Madre mia...
Snikkeldrift | 27-05-11 | 09:33 |
Misschien stond er iemand naast hem ..... waar hij nerveus van werd.
@Jan Passant mk2 | 27-05-11 | 09:24
Als ik het goed, beleeft de islam nu zijn hoogtijdagen qua strengheid en fundamentalisme. Of het kan nog erger worden of het is over de top heen en die gekkies gaan inzien dat een geloofsbeleving zoals in bijvoorbeeld Turkije zo gek nog niet is. Lekker feestje maken met drank, neuqen en gheyle wijven laat zelfs de grootste haatbaard niet onberoerd, lijkt mij.
Wat een tenenkrommend slecht artikel zeg. Warrig, niet to the point. Komt in het eerste stuk met "voorbeelden" aankakken bij zijn racial profiling stelling waar de link me verre van duidelijk van wordt. Ik neem aan dat hij probeert te zeggen dat ALS er op school een leerling een ander met een zakmes van zijn zakgeld beroofd, er dan wel aangifte wordt gedaan als het een allochtoon betreft en niet als het een autochtoon betreft. Ik zou niet weten hoe dat de politie toegeschreven kan worden. Of er aangifte wordt gedaan is niet aan de popo. Verder is het stuk doordrenkt met zijn eigen religieuze gekte. Ook al ben je (emeritus) hoogleraar, op je 70e staat de seniliteit ook naar jou te loeren.
@ Superior Bastard | 27-05-11 | 09:28
Ad 1: eens. De omgeving leert gedrag aan. Het is nu eenmaal zo dat ouders hun kinderen graag zien bij een bepaald soort mensen. Zeker als men naar school gaat, worden automatisch de groepen gevormd, waarin allochtonen elkaar zoeken.
Ad 2: oneens. Veel Marokkanen hangen het geloof aan. Min of meer meegekregen van thuis. Ze gebruiken het geloof ik te pas en te onpas. Allah wordt in alles betrokken. Stelen ze een tasje? Allah wil het. Eigenlijk precies wat de Christenen met de kruistochten deden. De naam God gebruiken te pas en te onpas.
Nederland is al aan het afglijden maar met Dr. Kromzwaard en deze joker gaat het nog een stukje sneller.
@BeunDeHaas | 27-05-11 | 09:20
De hoofddoek wordt meer een strik en vrouwen mogen mannen zeker de hand schudden, maar niet langer dan 3 seconden.
Che_cuevara | 27-05-11 | 09:21
Maar ben je het nu wel of niet met hem eens? En waarom?
@Superior Bastard | 27-05-11 | 09:28 | + 0 -
Ze leven er niet naar, maar ze misbruiken het wel.
@Prof. D.A.H. Vintik | 27-05-11 | 09:27
Zou kunnen.
Misschien is hij eigenlijk al dood maar weet het nog niet zelf.
Vertel jij het hem?
sjaakdeslinksesul | 27-05-11 | 09:20
Hoewel grotendeels eens, twee kanttekeningen.
Ten eerste wordt een deel van het gedrag wel degelijk aangeleerd door ouders en omgeving, met name de sociale vaardigheden gekoppeld aan bepaalde normen en waarden, tenminste als je geluk hebt.
Ten tweede overscht je m.i. de invloed van de moskee op deze criminele allochtonen, en dan met name de marokkanen. De meesten hebben niet veel op met hun geloof en leven daar zeker niet naar.
@Che_cuevara | 27-05-11 | 09:26
Dacht meer aan rigor mortis.
Kip (veroordeling gedrag allochtonen door samenleving en handhaving) en ei (het gedrag van allochtonen)verhaal dit.
En nu wet ik het zeker het EI was eerst!
@Prof. D.A.H. Vintik | 27-05-11 | 09:25
Alzheimer?
@ Jan Passant mk2 | 27-05-11 | 09:24
Tsja, je kunt een berber wel uit de woestijn halen, maar hoe haal je de woestijn uit een berber?
Laat meneer de geleerde eens een weekend op de spoedpost van het Radboud bivakkeren. En dan weer een stukje schrijven.
@eerstneukendanpraten | 27-05-11 | 09:21
Azis El gaat nog wel.
@Che_cuevara | 27-05-11 | 09:21
Plak 'm nu geen etiket op.
Nu mòèt ie wel af gaan takelen.
Bij nader inzien, heb je nog meer etiketten voor 'm?
@zeg maar jansen | 27-05-11 | 09:19
Iets anders hebben ze nu niet te doen.
De oma-tjes komen straks pas naar buiten.
Ik denk dat er wel wat waarheid zit in het verhaal van de prof, de islam gaat beslist een verlichting beleven over een jaar of zeshonderd, dat onmenselijke systeem heeft geen langere levenskans.
Intussen hebben ze dan wel onze samenleving grondig helpen inzakken, zoals de barbaren dat deden met het oude zieke Rome.
@Schaamharing | 27-05-11 | 09:16
Waarschijnlijk niet.
Anders waren we wel van dit stukje proza bespaard gebleven.
Marokkanen worden door hun expressieve gelaatsuitdrukkingen in combinatie met het nodige temperament inderdaad eerder herkend door slachtoffers en getuigen dan b.v. Turken, Chinezen en andere negers.
In hun eigen belang zou deze bevolkingsgroep wat minder opgefokt te werk moeten gaan bij het plegen van overtredingen en misdrijven. Niet dat amateuristisch gedoe. Of een goede plastisch chirurg zoeken. Het is kiezen of delen.
sjaakdeslinksesul | 27-05-11 | 09:20 Hulde! En een leerstoel verdiend.
Je moet goddomme Azis El Bahh heten zeg... Dan heette ik nog liever Poepjes!
@zeg maar jansen | 27-05-11 | 09:19 | + 0 -
Ja, maar hier op de societeit zit iedereen weer op de plusjes te klikken.
De man is 70.
Dus waarschijnlijk al flink afgetakeld.
@ Art Vandelay Ultor | 27-05-11 | 09:16
Mag de hoofddoek dan ook kleiner? En mogen vrouwen dan wél mannen de hand schudden? En stelen ze dan alleen puchjes met het bouwjaar 1999 en ouder?
Maar natuurlijk!
Als ik word beroofd door een Marokkaan moet ik enkel mijn schouders ophalen en denken; tja! Dat is mijn eigen schuld. Dan had ik bij voorbaat maar niet moeten denken dat het een Marokkaan zou kunnen zijn mijn spulletjes jat. Die arme jongen, hij voelt zich vast in het nauw gedreven! Hij wordt immers beschuldigd van dingen waar hij nooit over nagedacht heeft!
En omdat hij nu eigenlijk geen kant meer op kan, besluit hij maar te doen wat er zo overduidelijk van hem verwacht wordt.
O.
M.
G.
Geert Wilders, kom er maar in!
"Een racist zou die hogere criminaliteit verklaren op grond van biologische factoren eigen aan het ras. Als wetenschapper weet ik beter: gedrag wordt aangeleerd in het gezin en in de directe omgeving."
Dat is dus het denkniveau van Van Acker of van eigenlijk 95% van de sociale wetenschappers aan onze universiteiten.
Een echte wetenschapper zou hogere criminaliteit verklaren op grond van genetische factoren, los van iemands ras, en de rol die de persoon speelt binnen zijn peergroep. Gedrag wordt niet 'aangeleerd' in een gezin of directe omgeving, het wordt normaal gevonden binnen je omgeving en als sociaal wezen voeg je je naar dat gedrag, tenzij je het vanuit je aard verwerpelijk vindt.
Zou Van Acker echt gelijk hebben dan moet Islam wel van zeer grote invloed op het criminele gedrag van Marokkanen, aangezien hun geloof het enige is dat hen echt onderscheid van autochtone en allochtone jongens, die zich in exact dezelfde gezinssituatie en acherstandspositie bevinden.
Dat soort paradoxen ontgaat dat roomse leeghoofd. De ellende is dat die ontzettend domme man wel veel gemeenten adviseert op het gebied van jeugdcriminaliteit.
Ergens in een Berbers koffiehuis moet een computer staan met geenstijl op het scherm.
En zitten ze met z'n allen op de minnetjes te klikken.
Je moet die stoute Finnen naar een melonparty sturen
als ze het weer doen! Zijn ze zo genezen...
Inderdaad is Racial Profiling het probleem. Maar wel totaal het tegenovergestelde van wat zijn stelling.
Het feit dat er decennia lang NIET aan gedaan MOCHT worden, heeft het probleem uit de hand laten lopen.
Iets dat met vroegtijdige signalering wellicht had kunnen voorkomen.
Ik voel mezelf ook wel een beetje marokkaan.. Wolla!
.
Geld?
Art Vandelay Ultor | 27-05-11 | 09:16 En dan stelen ze alleen maar kleine handtasjes.
Als bijna alle scootercriminelen Marokkaanse jongens zijn, hoef je geen Hollandse of Surinaamse meisjes in een controlefuik aan de kant te zetten. Maar je ziet dat ook jongens waarvan iedereen weet dat ze werken of studeren bij zo'n actie worden gestopt. Als buurtbewoners deze jongens herkennen, kan de buurtagent dat ook. 1x okay maar 2 of 3 keer in 2 maanden tijd, daar zou ik pislink van worden.
Hoogleraar Drs. Kruipus.
Goedemorgen en welterusten... Stelletjes lowlifers
Feitelijk zou je deze "professor" kunnen betichten van discriminatie, met zijn geneuzel.
Tuig is tuig en dient aangepakt te worden, ongeacht afkomst, religie of al dan niet genoten opvoeding.
Meneer de prof is zelf ook een beetje in de war, gezien z'n vele verwijzingen naar z'n geloof. De man is sowieso niet geheel onpartijdig. En het is een belg, dat ook.
Tommygunner | 27-05-11 | 09:15 Het is ook onze schuld. Door ons moeten ze inburgeren, Nederlands leren en zo.
Allemaal omdat wij te beroerd zijn om Berbers te leren.
Bij islam light hoeven vrouwen maar 30 centimeter achter hun man te lopen, worden apostaten niet gedood maar bespuugd, hoeven dhimmies geen jizya te betalen maar moeten ze afentoe een rondje geven in het theehuis en worden homo's niet van flats afgegooid maar van een klein stapeltje boeken.
Go islam light!
Is deze erectus hoogleraar ooit een allochtoon in het wild tegengekomen?
Tuurlijk. Je wordt crimineel omdat je Marokkaan bent. En je wordt gepakt omdat de samenleving eist dat de Marocjes gepakt worden.
Men vergeet alleen te kijken naar oorzaak-gevolg.
LoL@zeg maar jansen | 27-05-11 | 09:14
Ohja dat was het, het is nu onze schuld. Zelf zat ik meer te denken aan de wannabeegangster cultuur, het vroegtijdige school verlaten, de slechte buurten veroorzaakt door de generatie daarvoor, de desinteresse in Nederland en de voorliefde voor het land van herkomst, de interpretatie van het geloog (iets met ongelovige honden, de stinkende wonden van de zachte PvdA-heelmeesters enz. enz.... Maar inderdaad, we hebben het wel toegelaten. De politieknuppel erop kaal a.u.b....
Als je iets positiefs zegt over Moslims en Marokkanen.
Zou dan je glasverzekering goedkoper worden?
Toch knap dat hij dat allemaal vanuit zijn ivoren toren kan zien.
'Plus het feit dat de betreffende moeders superlief zijn, maar hun kinderen niet op kunnen opvoeden.' Kijk, daar bent ik 't ergens mee eens, maar wat te doen aan die snorren. *Iets met zelfbeeld en reflectie mompelt*
-weggejorist-
goed volk is goed volk, slecht volk is slecht volk. De wet bepaalt wie bij welke groep hoort, niet de kleur of de religie. Zo simpel is het. Dit soort verwarde "professoren" bewijst niemand een dienst.
Kunnen we niet een verlichting forceren, gewoon een paar TL-buizen rectaal inbrengen.
Alle soosjologisch/orthopedagogische "onderzoeken" kan men nauwelijks wetenschap noemen. Quootje hier, bronnetje daar selecteren, stukkie schrijven en opeens wordt jouw mening als hoogleraar als waarheid gezien. Nou, zo werkt dat dus niet meer.
Ik kan me wel voorstellen dat het paradijs bestaat voor Moslims. De hel (moskee/religie/hypocrisie/intimidatie) waar ze zich nu mee bezigen houdt iig op wanneer ze de pijp uitgaan.
Kip en ei?
Theodoros | 27-05-11 | 09:10 Je komt in de verkeerde buurten?
Ik heb hier in Enschede nog nooit problemen gehad met Marokkaanse jongeren. Wat doe ik toch fout?
Zijn gedraai zal wel te maken hebben met funding enzo.
Gesponserde Dhimmi. Nix erger dan dat.
Tuurlijk joh, Marokkanen heb je over het algemeen helemaal geen last van. Hè?
Het is allemaal omdat de Nederlanders zeggen dat het Marokkanen zijn.
En dan moeten ze wel. Hè?
van dat populistich gelul kan onze GW nog heel wat leren ...
Alles uit Nijmegen moet genegeerd worden. Zo ook deze hooggeleerde.
REAGEER OOK