Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opgepast. Kerk spamt stations stiekem

ttekstleukheur.pngEigenlijk weten we het allemaal wel. Als niet-commerciële organisatie die niemand kent complete stations volhangen met een ideële boodschap, dat KAN financieel gewoon niet. Behalve dan als je een kerkelijk clubje als De Bond Tegen Het Vloeken (godverdomme mensen) bent, want dan kun je leunen op het door de eeuwen heen bij elkaar geschooide collectegeld van zieke mensen. Vandaar dat die site tuimeltekst.nl onze wenkbrauwen ook zo deed fronzen. Want o-ve-ral hangen ze, die kudtposters met quasi filosofische klets waarvan het de bedoeling is dat de forens er zijn gehele treinreis nog lekker over door blijft zitten dromen. Welnu mensen. TRAP ER NIET IN! Het is een val. Die Loesje 2.0 zever is niet afkomstig van een gepensioneerde leraar filosofie & diep nadenken, maar van Stichting Kerk Zonder Grenzen. Kijk maar naar de sidn. En daar dan ook gewoon over zwijgen in de colofon hè, want niemand hoeft te weten dat godje ons stuurt, stelletje stiekemerds! In deze teksten zit dus overduidelijk een geheimgristelijke boodschap verborgen en bij iedere RT op Twitter wordt er ergens ter wereld een misdienaartje oneerbaar betast. Mensen, blijf hier verre van. Nadenken over dingen kan ook zonder stomme posteractie van bekeerzieke kerkgangers. Einde waarschuwing. En dan gaan we nu...website spammen! De hashtag du jour is: #ttekst.

Reaguursels

Inloggen

www.radiobloemendaal.nl/ Dit zijn wel toffe gasten, zouden die iets stiekums doen?

nokkenaskettingklem | 18-10-11 | 09:52

Jammer dat er zo'n gristelijke sekte achter zit. Dat ze zelf niet uit durven komen voor hun gristelijke geaardheid maakt hun verdacht en gevaarlijk.
Bloemendaal, daar zit toch ook Radio Bloemendaal die als enige de kerkboodschappen uitzend via de middengolf? Dat is dan weer wel een goede club als het daarvan is.
Maar goed tot dusver heeft het alle schijn tegen van betrouwbaar.

nokkenaskettingklem | 18-10-11 | 09:49

Jaegelsch | 17-10-11 | 23:45 |
Ik las: "Wat weerhoudt je ervan je verlangen te volgen?"
Antwoord moet volgens mij zijn: "De Kerk".

Schoorsteenveger | 18-10-11 | 09:40

Ik las vorige week op het station iets van: "Grenzen zorgen voor vrijheid". Ik vond 'm best goed. Dat deze tekst van Kerk zonder grenzen komt is dan wel weer opmerkelijk.

Jaegelsch | 17-10-11 | 23:45

Schoorsteenveger | 17-10-11 | 20:38
.
Ja, geweldig. Allemaal van de LP Vroeger of later van hem!
.

IWAB | 17-10-11 | 21:56

Allemaal | 17-10-11 | 19:29 |
Christelijke mening? Helemaal geen Christelijke mening. Gewoon oprispingen van brave burgers en brave burgerinnetjes die worden opgeblazen tot halve en hele waarheden, uiteraard wél na christelijke filtering.
Overigens, laten weten wie je bent als je zelf de publiciteit zoekt is overigens heel wat anders dan onder dwang gestigmatiseerd worden door een ander. Laat je jodenster maar in de la liggen.
Als die Gristenen zo nodig anoniem en op een uiterst vage wijze hun Gristelijke boodschap uit willen dragen, ze gaan hun gang maar. Maar het blijft raar vind ik, het blijft een kromme manier van kerstening.
En om nou te refereren aan de vrijheid van meningsuiting.... Hoor je mij zeggen dat die kerk die gemeenplaatsen niet op een poster zou mogen zetten? Dat dat verboden zou moeten worden? Dacht het niet. Vrijheid van meningsuiting betekent niet vrijwaring van kritiek.

Schoorsteenveger | 17-10-11 | 20:28

@Schoorsteenveger | 17-10-11 | 16:37
Hoe kom je er bij dat we het niet mogen weten?! Je moet verdikke 5 seconden de moeite nemen en dan is het duidelijk. Bij Loesje (jaren '80) was het jarenlang onduidelijk wie er achter zat.
Jij hebt er moeite mee dat bij een Christelijke mening niet duidelijk wordt geadverteerd dat het om een Christelijke mening gaat. What's next, een Jodenster? Doe toch gewoon. De vrijheid van meningsuiting is ook voor Christenen.

Allemaal | 17-10-11 | 19:29

Tóch blijf ik van mening (zoals altijd) dat een hoop geschreeuw en geblaat hier terug te voeren is op een liedje van Robbert Long en wel: "En dat is allemaal angst, allemaal angst, de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst". Die denken: "Hoe harder ik schreeuw dat God niet bestaat, hoe meer ik mijzelf ga geloven." Maar jongens, dat gelóven jullie maar. Zelfs GS heeft allang bekend niet te kunnen bewijzen dat God niet bestaat en dát zeg toch wel heel wat, met al die reli-gefrustreerde redacteuren die ze in dienst hebben. Ik kan - in jullie ogen - ook niet bewijzen dat God wél bestaat, maar daarom heet het ook geloof en geloof is een gave van God. Je kunt het zómaar krijgen! Allen van harte toegewenst.
.
PS, Jezus vroeg zich af of hij bij Zijn terugkomst op aarde nog wel liefde zou vinden. Als ik híer zo lees, twijfel ik daar wel eens aan.....
.

IWAB | 17-10-11 | 19:03

Quearo | 17-10-11 | 16:36 |
Je presenteert jezelf hier uitdrukkelijk als moraalridder, en het gaat je niet echt goed af moet ik zeggen.

Schoorsteenveger | 17-10-11 | 16:39

Allemaal | 17-10-11 | 16:20 |
Als je over die posters struikelt blijkt uit niets dat Stichting Kerk Zonder Grenzen hier achter zit. Dat is geen ramp maar wel een beetje verdacht. Want waarom wordt dat verzwegen? De boodschappen op die 'vrolijke posters' zullen toch in elk geval binnen de grenzen van de moraal van 'Kerk Zonder Grenzen' vallen. En die tweets zullen, het kan niet anders, gescreend worden, niet alleen op hun vrolijkheid maar eerst en vooral op hun morele inhoud. Dus die posters zijn niet alleen 'vrolijk', nee ze zijn vrolijk langs een bepaalde ideologische lijn. Vertel mij maar waarom wij niet meteen mogen weten dat het hier om gefilterde vrolijkheid gaat.

Schoorsteenveger | 17-10-11 | 16:37

miko | 17-10-11 | 15:38
Je verplicht me echt tot het uithangen van de moraalridder he?

Quearo | 17-10-11 | 16:36

De religie bashers vallen hier prachtig door de mand. Het is een onschuldig initiatief uit christelijke kring. Even googelen op 'Stichting Tuimeltekst' en je ontdekt dat er niets stiekems aan is (bijv www.tekstblog.nl/tuimeltekst-voor-een-... ).
-
Het enige wat hier verborgen is, is de intelligentie en de vreedzaamheid van atheistische fundi's. Maar ja, we weten al eeuwen dat dit soort lieden voor bloed aan de muur zorgt, ipv vrolijke posters.

Allemaal | 17-10-11 | 16:20

Tuimel tekst +1

Neut | 17-10-11 | 15:50

@Quearo | 17-10-11 | 14:11
Ik zie niet in waarom je het woord kanker niet mag gebruiken omdat er iemand aan dood is gegaan.Mag je het woord misdienaar dan ook niet meer gebruiken omdat die allemaal misbruikt zijn? ALLEMAAL!

miko | 17-10-11 | 15:38

@vetkleppert | 17-10-11 | 13:28 : Shit man! Zo krijg je me *echt* depressief...

TM | 17-10-11 | 15:29

@blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10 : Droom jij maar van een man met een grijze baard die op je wacht bij de Poort. Steek jij je kop maar in je reet. WIJ - van het 'agnostisch front' hebben ons allang verzoend met 'onze sterfelijkheid'.

Het zijn juist de religieuze pipo's die dat niet hebben gedaan. Die lui wachten met veel hoop op hun redder. Bij voorkeur met grijze baard.

TM | 17-10-11 | 15:26

"kun je iets niet laten omdat je anderen er een plezier mee doet?" vroeg de gek en ging gewoon door met commenten.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 15:23

rara | 17-10-11 | 15:09
Zullen we tellen hoe vaak er hier is gevloekt, puur om gelovigen een hak te zetten? En bovendien, kun je iets niet laten omdat je anderen er een plezier mee doet?

Quearo | 17-10-11 | 15:17

@Quearo | 17-10-11 | 14:23
Sleutelwoord: opzettelijk. Je beweert dus dat het vloeken (mede) het kwetsen van anderen tot doel heeft. Dat is een zeer arrogante aanname.

rara | 17-10-11 | 15:09

@blauweleasebaklul | 17-10-11 |
Laat me weten waneer het jou tijd is. Ga ik naar de kroeg.

monaco | 17-10-11 | 14:56

Op de dag dat heel Nederland verplicht besneden wordt zal er met weemoed aan tuimeltekst.nl teruggedacht worden.

Flapdas | 17-10-11 | 14:55

Toch altijd lastig hoor zo'n onderwerp.

Kijk,wanneer iemand op z'n twintigste nog geloofd in Sinterklaas is hij compleet gek. Maar wanneer ik zeg dat gelovigen van boven de 20 compleet gek zijn, dan beledig ik en ben ik strafbaar.

Ironisch Naakthuisje | 17-10-11 | 14:54

'Ik sta open voor andere mensen met afwijkende meningen en probeer ze op een zo liefdevolle en respectvolle manier te beanderen. En daarom geloof ik in een God die deze mensen naar de hel gaat sturen.'
Nou ja, voor sommige zal hier wel een vorm van logica in schuil gaan.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 14:48

Quearo | 17-10-11 | 13:58 |
"Omdat we allemaal wel weten dat het niet ophoud bij de dood."
Namens wie spreek jij eigenlijk? En wat bedoel je hier met 'weten'? Ik veronderstel dat je hiet 'geloven' bedoelt, of zoiets vaags als 'innerlijk weten'. We weten het niet, en we weten al helemáál niet of we, als het niet ophoudt na de dood, precies die die God aan zullen gaan treffen waar we ons hele lebven tegenaan hebben lopen praten. Ik bedoel, als er een God bestaat, waarom zou het dan een morele God zijn? Misschien is het wel een grapjas, of een bedrieger. Weet jij veel.
En welke 'ware God' heeft de beste papieren, en waarom is dat zo? Is het God, is het Jahweh, is het Allah, is het het Vliegende Spaghettimonster? Ze kunnen niet allemaal de enig ware God blijken te zijn. Toch?

Schoorsteenveger | 17-10-11 | 14:36

@ Quearo | 17-10-11 | 14:23
Als mensen zó snel gekwetst zijn, ligt dat niet aan mij.

BeunDeHaas | 17-10-11 | 14:36

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:17
Oke. Ik begin niet over het al dan niet bestaan van een ziel.

Quearo | 17-10-11 | 14:29

wat is dit nu weer voor gesodemieter. Laten ze gvd al die kudt posters verwijderen.
de pestpokke tyfus met die religie mongolen gvd..

harob | 17-10-11 | 14:27

Sorry Teun maar die Griekse letterkes kent ie nie....

lilluke halve hoan | 17-10-11 | 14:26

Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 14:06

åðéåßêåéá in t Grieks

indulgentia in t Latijn......

lilluke halve hoan | 17-10-11 | 14:26

BeunDeHaas | 17-10-11 | 14:17
Jij hebt niet iets van, ik kwets mensen daarmee, waarom zou ik opzettelijk mensen kwetsen?

Quearo | 17-10-11 | 14:23

Goed dan.
Uit wetenschappelijk oogpunt valt niet met 100% uit te sluiten dat god/allah o.i.d. niet bestaat.
Wat wel 100% onomstotelijk vaststaat is dat ik dit gelul niet meer trek.

Gier | 17-10-11 | 14:23

Geweldig, dat Tuimeltekst. Elke halve zool kan diepe waarheden oprispen, en al die diepe waarheden op een rij leveren vervolgens die Ene Grote Allesomvattende Waarheid op:
"Hoe kunnen we op een aansprekende manier voor nieuwe generaties het geheim van God en wezenlijke spiritualiteit ter sprake brengen. Sinds 2009 ontwikkelt KZG bewust ideeen en projecten om mensen op andere dan de bekende manieren te bereiken."
Dus, hoe vager des te beter, hoe ongevaarlijker des te beter, hoe liever des te beter, hoe tammer des te beter, hoe nietszeggender des te beter. Dat we vooral niet kritisch zijn, vooral niet nadenken., vooral geen twijfels hebben.
Gaat niet werken, dat Tuimeltekst. Is zo verdomde vaag dat je daar geen Boodschap aan opgehangen krijgt.

Schoorsteenveger | 17-10-11 | 14:19

Je stelt zelf een vraag, krijgt het antwoord en vervolgens ga je van de weeromstuit maar wat lopen moraliseren. En nu verwacht je serieus een argument of respect? Jouw god heeft zo vaak de anussen van bavianen gelikt dat hij nu tongkanker heeft.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 14:19

@ Quearo | 17-10-11 | 14:16
Als ik er niet in geloof hoef ik me dáár al geen zorgen over te maken. Dan snappen wij elkaar.
Als jij je aangevallen voelt als iemand godverdomme roept, dan is dat jou probleem.
Ik loop geen risico, en zit er niet mee. Als je je zorgen maakt: jou probleem.

BeunDeHaas | 17-10-11 | 14:17

@Quearo | 17-10-11 | 14:13
Bewijs? is er al iemand terug gekomen om het ons te vertellen?
Als je sterft rot je helemaal weg, er blijft uiteindelijk niks over dan wat botten.
Waar ben je dan?
En kom me niet aan mijn kop zeuren over een ziel hé.

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:17

BeunDeHaas | 17-10-11 | 14:14
Je vraagt God om je eigen verdoemenis. Jouw risico.

Quearo | 17-10-11 | 14:16

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 14:13
Ja, leuk. Komt er ook nog een argument?

Quearo | 17-10-11 | 14:15

@ Quearo | 17-10-11 | 14:00
Vloeken is het uiten van onvrede, danwel woede.
Dat daar ziektes voorbij komen, is niet aan mij besteed. Echter, ik mag graag heel hard GODVERDOMME roepen als er iets misgaat.
Heilzame werking. En als je je er door aangesproken voelt, of aangevallen? Ik zit er niet mee. Dat is dan jou probleem, en dat moet jou probleem blijven.

BeunDeHaas | 17-10-11 | 14:14

Quearo | 17-10-11 | 14:11
Je deed het net zelf twee keer.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 14:13

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:02
Bewijs.

Quearo | 17-10-11 | 14:13

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 14:06
Ik noem mezelf ook niet christelijk.
In dat geval, dan heb je dus geen greintje respect voor je medemens. Ik geloof dat er hier pas een reaguurder aan kanker is overleden. Zelfde verhaal, je gebruikt geen kanker uit respect voor anderen.

Quearo | 17-10-11 | 14:11

volgens mij hebben ze de site in ieder geval al gratis, althans voor een jaartje dan. Past ook wel goed zo'n site 'in the cloud'. Maar goed, ik zie die dingen toch nooit in de auto. 'Bil' boards, die mogen ze van mij ophangen langs de hele weg.

sufkut | 17-10-11 | 14:11

hangt deze tuimelaar al ergens:
Laat ons glorieren in het kruis des Heeren

Cousin Eddie | 17-10-11 | 14:11

@Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 14:06
Jan Kees de Jager, maar dan in het Grieks.

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:10

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:08
Geen idee. Nog nooit bezocht.

Quearo | 17-10-11 | 14:09

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 14:06
Heb al een paar keer heel hard "druiper" geroepen, maar het doet nog steeds pijn bij het pissen. Dus op die heilzame werking valt heel wat af te dingen.

spanarchist | 17-10-11 | 14:09

@Quearo | 17-10-11 | 14:00
Is refdag gesloten?

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:08

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:03
Wat is Aflaat op zijn Grieks ?

Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 14:06

Quearo | 17-10-11 | 14:00
Nee, het culturele taboe op vloeken maakt dat juist het uitspreken van deze termen (evenals bv geslachtsdelen en ziektes) een heilzame werking heeft. Dat is allang vast gesteld. Niet echt christelijk om meteen maar het slechtste achter de gedragingen van je medemens te denken.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 14:06

Quearo | 17-10-11 | 13:58
Precies, na de dood begint het pas.
Gelul over je erfenis, als je pech hebt had je Jeroen K. als beste vrind, noem maar op.

De ellende begint dan echt.
Gelukkig heb je er zelf geen weet van.

Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 14:05

Laten we geloof gewoon gedogen. Áchter de voordeur. Voor de voordeur is het net zo strafbaar als wiet naar een coffeeshop rijden met je Opel Ascona.

BeunDeHaas | 17-10-11 | 14:04

@Quearo | 17-10-11 | 13:58
Allemaal? niemand weet iets van na de dood. Maar de kans is heel erg groot dat er helemaal niets is.Maar dat is moeilijk he de waarheid.

miko | 17-10-11 | 14:03

@Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 13:53
In de middeleeuwen moest je daar al veel voor betalen.
En dat is alleen maar duurder geworden.
Maar toen gaf de kerk die aflaat, nu doet de overheid dat en da's veel duurder.

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:03

@Quearo | 17-10-11 | 13:58
Spreek voor jezelf.
Ik weet wel dat het ophoud bij de dood.

Che_cuevara | 17-10-11 | 14:02

Als God toch niet bestaat, waarom is het dan zo leuk om te vloeken en daarmee andere mensen te kwetsen? God bestaat niet dus die kun je er niet mee hebben. Puur goedkoop leedvermaak?

Quearo | 17-10-11 | 14:00

Geloof = wetenschap niet geloven.

Twee Jeetjes | 17-10-11 | 14:00

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10
Dat heet angst.
Omdat we allemaal wel weten dat het niet ophoud bij de dood.

Quearo | 17-10-11 | 13:58

"Wat weerhoudt je ervan je verlangen te volgen?"
Eeeh, de wet?

spanarchist | 17-10-11 | 13:58

fronzen? fronsen!

TheVoice | 17-10-11 | 13:55

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:49
Ik had nooit kunnen denken dat een Aflaat zo duur kon zijn.

Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 13:53

@Gier | 17-10-11 | 13:49
Kijk, daar kunnen reaguurders nog een voorbeeld aan nemen.
Excuses aanvaard.

kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 13:53

Dit voelt alsof ik door een imaginaire GOD (wut) vreselijk in mijn OOT genomen ben! Bedankt Kerk zonder grenzen.

ojédiaré | 17-10-11 | 13:52

@Marcus Porcius Cato | 17-10-11 | 13:13
Nog een.
Op een natte vloer loop je over water.
Zie je wel dat het niet zo moeilijk is.

miko | 17-10-11 | 13:52

@blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10
Je zegt het goed sterfelijkheid.Denk er zelf eens aan lul met je semi open voor religie geleuter

miko | 17-10-11 | 13:50

@kapotte_stofzuiger
Sorry, you was eerst, had 'em niet gezien (13:06).

Gier | 17-10-11 | 13:49

@Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 13:44
De overheid gelooft er heilig in.
Maar die wil ik alleen nog "af laten gaan".

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:49

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:34
Geloven in het OV is inderdaad een Aflaat waard.

Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 13:44

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:23
Je wedervraag doet totaal niet terzake en dat weet je zelf ook wel.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 13:42

@Superior Bastard | 17-10-11 | 13:26

Dat is in de hemel, maar niet hier!

*oefent voor Sinterklaas*

Biff Eagleburger | 17-10-11 | 13:41

Eigenlijk wel slim van die religekkies, om een doelgroep te kiezen die te stom is om naar de plee te gaan voor de reis.

vetkleppert | 17-10-11 | 13:39

@IWAB | 17-10-11 | 13:25
Ik hang geen posters op in openbare ruimtes.

Bakito | 17-10-11 | 13:39

Wat een god-god-gloeiende=god-verdomde kudtsite is dit weer zeg christengekkies #ttekst

Puz Pin | 17-10-11 | 13:38

Wanneer er getracht wordt om op deze softe wijze, het gat in de metafysische behoefte des proletariats te vullen, dan heb ik daar geen problemen mee.

Simon de Danser | 17-10-11 | 13:37

@Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 13:23
Als je verplicht een ov-chipkaart moet gebruiken heb je een eeuwige aflaat verdient.

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:34

Nulhypothese | 17-10-11 | 13:26
.
Dat moet niet, maar zoals "vriend" Pilatus al zei: "Wat is waarheid?"
.

IWAB | 17-10-11 | 13:29

Daar zit je dan, een uur vertraagd, met je plaszak, over de Here Tsjesis te piekeren.

vetkleppert | 17-10-11 | 13:28

Goed idee, laten we vooral een leuk initiatief de grond in boren, alleen maar omdat het vanuit een kerkelijke achtergrond is gestart. Ik moet zeggen dat de teksten wel aardig zijn, inderdaad een soort loesje 2.0, maar om nu te zeggen dat het niet kan, nee.

mine | 17-10-11 | 13:27

Ik hoor iets over gratis bier.

Superior Bastard | 17-10-11 | 13:26

IWAB | 17-10-11 | 13:25 | + 0 -
Waarom zou je kinderen willen beschermen tegen een waarheid waar ze beter mee af zullen zijn?

Nulhypothese | 17-10-11 | 13:26

sjaakdelinkselul | 17-10-11 | 13:17
.
Slecht gedeeltelijk hè!
.
Bakito | 17-10-11 | 13:21
.
En wie beschermt christelijke kinderen dan tegen jouw atheistisch gelul?
.

IWAB | 17-10-11 | 13:25

Mag ik bij deze de zin "De Bond Tegen Het Vloeken (godverdomme mensen)" nomineren tot minst geslaagde grapje van 2011? Jezus, wat makkelijk. Pffffff.

woordgrap van de dag | 17-10-11 | 13:24

@très cool | 17-10-11 | 13:20
Religie is de verkeerde kant op fantaseren.

Die vind ik nou mooi.

rara | 17-10-11 | 13:24

Zo, ff wat Plato erin rammen. #ttekst

blikjegrolsch | 17-10-11 | 13:23

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 13:17 |
En de verlichting is met jou begonnen zeker?

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:23

Iemand die vergelijking OV-chipkaart en Aflaat al gemaakt ?

Teun van het Tuinpad | 17-10-11 | 13:23

Geloven is de verkeerde kant op fantaseren.

irriducibili79 | 17-10-11 | 13:23

@Bakito | 17-10-11 | 13:21
Reclame-uitingen dienen goedgekeurd te zijn door de staat? Tof idee, man. Steek er nog eentje op.

rara | 17-10-11 | 13:23

@rara | 17-10-11 | 13:18
Op stations lopen ook atheïstische kinderen. Zij zouden beschermd moeten worden tegen deze sprookjes die als waarheid worden opgedrongen.

Bakito | 17-10-11 | 13:21

Ik vind 'piekeren is de verkeerde kant op fantaseren' een sterke tekst.

très cool | 17-10-11 | 13:20

Alsof dat veevervoer nog geen straf genoeg is, krijgen die arme onrendabelenvervoer reizigers ook nog keiharde relibrainwash over zich heen. Terwijl ze het blijkbaar al moeilijk genoeg hebben het niet in hun broek te doen.

vetkleppert | 17-10-11 | 13:20

Hmm hier stoor ik me dan weer niet zo aan. Voor religie valt dit erg mee

zeertegendradig | 17-10-11 | 13:20

Smerig spul hoorrr religieuzen.
Leggen verantwoording buiten zichzelf .
Doodeng .

Ratzing. | 17-10-11 | 13:19

@Bakito | 17-10-11 | 13:14
Hadden we het over indoctrinatie op scholen, of tover jij dat even uit je hoge hoed?

Om bij onze discussie te blijven: als je dit wil verbieden dan moet je de vrijheid van meningsuiting afschaffen. Ik had nooit gedacht dat jij daar voor zou zijn.

rara | 17-10-11 | 13:18

Weet je wie ook met posters wilde indoctrineren ?

Gier | 17-10-11 | 13:18

Wat is het probleem?
Liever dat ze me me met quasi-intellectuele zinnetjes bespammen op een godvergeten station dan dat ze vrijdagochtend aan mijn deur staan te bellen.

Duizendklapper | 17-10-11 | 13:17

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10
Dat is idd een opmerking die jouw domheid op pijnlijke wijze zichtbaar maakt. Omdat het ontkennen van je sterfelijkheid nu net aan de basis ligt van alle geloofsovertuigingen.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 13:17

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:12
Ik heb geen flauw idee eigenlijk.. maar als n ander daar heilig in gelooft, moet ie dat vooral doen toch? Hoeft men niet gelijk een emmer vol te kotsen.

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:16

Alweer zo'n verzameling Libelle wijsheden. Doet me lol, zeg. Niks zo charmant als een spreuk aan de wand *). Een momentje van bezinning, zeker? Hou toch op met die flauwe namaakfilosofietjes.

*) Yep, die is van Finkers.

Traxor | 17-10-11 | 13:15

@Marcus Porcius Cato | 17-10-11 | 13:13
Weet ik niet, maar mijn portemonnee wel.

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:15

@rara | 17-10-11 | 13:10
Nee, maar indoctrinatie van kinderen op christelijke scholen is verwerpelijk. Of vind jij van niet?

Bakito | 17-10-11 | 13:14

@Komdan | 17-10-11 | 13:08

Ik ben al immuun geworden voor reclame. Ik zie het niet eens meer. Gewoon een war van kleuren en tekst. Selectief zien heet dat.

Biff Eagleburger | 17-10-11 | 13:14

99% van de mensen kan maar beter niet proberen zichzelf te zijn.

sjaakdeslinksesul | 17-10-11 | 13:14

Flauwer dan flauw, dit artikel en bijbehorende oproep.

Weinig katholieken trouwens bij die bond, dus de relatie met misdienaartjes is nogal gezocht.

relatief | 17-10-11 | 13:14

Als er een vloek valt, breekt er iets. Godnondeju!

Mindset | 17-10-11 | 13:14

Nog even een tuimel tekstje: "Is uw kerk ook al bijna leeg ?"

Marcus Porcius Cato | 17-10-11 | 13:13

@blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10
Wat valt er na te denken over mijn sterfelijkheid? Nu heb ik er geen last van, en als het zover is ga ik er ook al geen last van hebben.

rara | 17-10-11 | 13:12

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10 | + 0 -
Lastig hé, het accepteren van je eigen sterfelijkheid.

Nulhypothese | 17-10-11 | 13:12

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10 |
Ja, zo lastig zelfs dat ik me krampachtig vasthoud aan een sprookje uit de oudheid.

zuurkool | 17-10-11 | 13:12

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10
Nee hoor, helemaal niet zelfs. Ik heb er alleen geen zin an.

Superior Bastard | 17-10-11 | 13:12

@blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10
Hoezo je eigen sterfelijkheid.
Hoef ik niet over na te denken hoor. Eens houdt het op en dat is het dan.
Of geloof jij echt dat je na je dood ergens op een roze wolk verder gaat.

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:12

Nadenken naar aanleiding van een poster op het station is hetzelfde als achterin je eigen auto plaatsnemen.

Superior Bastard | 17-10-11 | 13:11

@Bakito | 17-10-11 | 13:05
Ja, cool! Laten we het vrij uiten van meningen verbieden.

rara | 17-10-11 | 13:10

Ik heb die posters nog nooit gezien trouwens.
Maar ik kom dan ook nooit op een station.

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:10

Wacht op de anti-religieuze zeikcomments... oh wacht, ze zijn dr al! Lastig he, nadenken over je eigen sterfelijkheid.

blauweleasebaklul | 17-10-11 | 13:10

@kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 13:07
Ja en? Kan hier toch ook? Lekker met z'n allen Sharia4Holland mannetjes uit een vliegtuig pleuren.

Komdan | 17-10-11 | 13:09

Ik vind het toch best leuke teksten nog. Ik kan het niet direct aan god linken heurr.

Dickbutt | 17-10-11 | 13:09

"Superioriteit is geen eindbestemming, het is een continue reis die nooit ophoudt.”

Superior Bastard | 17-10-11 | 13:09

@kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 13:06
Sapph?

Che_cuevara | 17-10-11 | 13:09

Ongeacht de bron kijk je toch voor je en loop je door als er dit soort onzin aan de muur gant?

Komdan | 17-10-11 | 13:08

In Argentinië...

kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 13:07

Kunnen we die reli-fundi's niet naast hun posters hangen? Aan hun voeten dan.

Polletje Piekhaar | 17-10-11 | 13:07

Dat verbaast toch zeker niet? Het is altijd een klein groepje dat het voor de rest verpest.

Requiescat in pace | 17-10-11 | 13:07

Weet je wie ook gevatte posters liet ophangen?

kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 13:06

Kan er geen verbod komen op deze religieuze fundamentalisten die vreemd genoeg op het hoogste niveau gedoogd worden...?

Bakito | 17-10-11 | 13:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken