Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Televaag bombardeert knotsgek Griekenland

griccapica.jpgVan ons. Voor u. Pagina Vijf van de Zaterdag Telegraaf. Gekregen van Oom Sjuul, die ons op het hart drukte er vooral geen campagne mee te voeren. Doen we dan ook niet. Erewoord. We willen slechts op illustratieve wijze inzichtelijk maken wat voor een ongelofelijk lui en corrupt volk die Grieksmensen zijn. Het is dat we het emailadres van het MDI kwijt zijn. Maar anders hadden we onszelf bij dezen aangegeven. Grieken zijn tuig. Allemaal. Terwijl hier te lande macro-economen en Finanzpeeps vanachter hun Schreibtisch de een na de andere bangmaak domino-theorie op het Nederlandsche Volk loslaten, stuurde de Televaag (keurig via Ryanair) gewoon even een mannetje richting Athene en omstreken. Om eens empirisch en ter plekke te kijken hoe leeg die werkvloeren zijn, hoe vol die terrassen zitten, wie er allemaal doordeweeks in die hangmat hangen (vooral gezonde kerels van 30+) en wat er zich toch allemaal afspeelt met die bankbiljetten in schimmige achterafsteegjes bij die hospitalen, politiebureaux en gemeentehuizen. Het resultaat is een ontluisterende reportage over De Griek. Gaat u even zitten, neem een slokje (kraan)water. Speakers op 10 voor de virtuoze Televaag-verslaggever Charles Sanders LIVE IN GREECE. Ook te volgen via satellietverbinding.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

FapMaster | 22-05-11 | 04:11

Doen wij in Nederland toch iets verkeerd, hard werken tot onze 67 ste, veel belasting betalen voor een overheid welk uitgeven aan kansloze projecten als key target heeft.
Misschien moet ik ook maar brugwachter worden in Griekenland... Mmmm werken van 10 tot 12 en van 16 tot 18 en dan met 55 met pensioen, en dan Europa laten betalen voor mijn plezier *** meld zich vast aan als economisch vluchteling in Griekolaskios***

FapMaster | 22-05-11 | 04:11

Trouwens die telegraaf word dat door kleuters met heel veel viltstiften gemaakt of hoe zit dat ?

Samtari | 22-05-11 | 00:11

Geweldig mooi , al die afgunst. Daar gaan we hier in NL nog eens heel groot mee worden (kunnen we nog meer betalen) Moehahaha.

Samtari | 22-05-11 | 00:07

Tsja, zij genieten van het leven en wij werken.
Wie is nou gekke henkie.

Dostranamus | 22-05-11 | 00:07

-weggejorist-

DubbelDubbz | 21-05-11 | 22:35

Als je 6 maanden in Costa Rica bent verbleven, is dit niets nieuws. Daar is omkoping, corruptie, steekpenningen en belastingaanduiking aan de orde van de dag!

DubbelDubbz | 21-05-11 | 22:35

Als we nu eens Griekenland als een experiment in gelukkig zijn, zien. Dat mag toch wat kosten,neen?

"Haris lovendos lacht met gele tanden" als we nu eens zorgen dat die eens hagelwitte tanden krijgt.

Gewoon omdat het we ons kunnen permitteren.

harriedeparrie | 21-05-11 | 20:34

Supermatthijs | 21-05-11 | 20:19
Zeg Supermatthijs, doe es niet zo hysterisch.
Neem je verlies als een man.
Links was kudt, is kudt en trekt alleen maar kudtlui aan.
Voor verder informatie: verdiep je in de geschiedenis. En ja, ook Hitler was een (nationaal)socialist en dus links.
Groetjes!

lekker wijf | 21-05-11 | 20:27

lekker wijf | 21-05-11 | 20:09

Tuurlijk, de verloren wk- wedstrijd, slecht weer, de huidige staat van Feyenoord, de aardappeloogst, alles is de schuld van links, de pvda in het bijzonder. En gaat het eens een keer goed is dat ondanks links. Een hele zinvolle gedachte, alles is de schuld van links, islamieten en Job Cohen.

Supermatthijs | 21-05-11 | 20:19

Socialisme daar he, dan krijg je luie parasieten die teren op de zak van een ander. Links heeft Europa kapot gemaakt, niets anders.

lekker wijf | 21-05-11 | 20:09

Niks meer geven, failliet laten geen, op de Zalm- methode vrachtwagens inladen met bezit.

Henk Houthakker | 21-05-11 | 17:57

@necrosis | 21-05-11 | 12:24
Dat langer doorwerken kan ik beamen. Dat doen ze echt zonder mopperen. En wat ze maken, maken ze goed, dat mag ook gezegd worden.

En ach wat mijn kudo's aangaat, fuck them. Er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Hölzenbein | 21-05-11 | 16:42

het wel werkende deel van europa heeft in mijn ogen ontzettend boter op haar hoofd. het gedrag van de grieken is bekend sinds de EEG werd opgezet. ze voeren geen ruk uit, plunderen sinds 50 jaar de Europa kas, schoppen tegen iedereen aan, en lachen zich de ballen uit hun broek over ons watjes gedrag. en als wij boeh roepen, gaan ze met allerlei nationalistische protesten de straat op. gerrit zalm zegt vandaag in de telegraaf, dat de grieken een paar jaar nodig hebben om hun problemen op te lossen en wij ze daar geld voor moeten geven. wat een ontzettende naive en domme uitspraak. de grieken gaan hun problemen nooit oplossen, hun gedrag zit sinds honderden jaren in hun cultuur. ik mocht daar een keer getuige van zijn toen ik met een boot probeerde een invoerdocument in een douane kantoor te krijgen. er zaten 20 ambtenaren koffie te drinken of hun nagels te vijlen. 10 daarvan hadden 2 uur nodig om een stempel op een standaardformulier te krijgen. omdat wij zo dom waren niet gewoon 50 euris contant op tafel te leggen. conclusie: gewoon opzouten met die uitvreters. de euro en de EU uit. bye, bye.

LangeBerry | 21-05-11 | 15:33

Onderzoeksjournalistiek van De Telegraaf, als je 't daar van moet hebben....

PauperPanda | 21-05-11 | 14:38

Flikker op met je schreeuwerige kutkrant.

Niet doorheen te komen zeg.

Romanov | 21-05-11 | 13:46

@Zwart gat | 21-05-11 | 12:55
Tegen mijn wil in (referendum) ben ik 'Europiaan'.
Ik weet dat belasting in Nederland geheven wordt vanwege het 'algemene nut' en daar kan ik mee leven.
Ik voel echter mijn bloed koken als blijkt dat ik straks kan werken tot aan mijn dood, onze bejaarden mogen wegrotten wegens gebrek aan middelen, terwijl onze Griekse vrienden feest blijven vieren op kosten van mijn loonstrook.
Het houdt een keer op, en wat mij betreft nu direct!

necrosis | 21-05-11 | 13:17

drama muziek /aan

Nou Griekenland. How olympic is that..

drama muziek /uit

Maar ja! Krijg je ervan. Moet je maar met je tijd meegaan. NEXT!

nicks nuttig | 21-05-11 | 13:15

Dat willen wij wel maar wie luistert er naar ons?

@necrosis | 21-05-11 | 12:31

De Grieken niet, die gaan gewoon door op de weg die ze gewend zijn te bewandelen, m.a.w., het corrupte systeem verdwijnt mijns inziens niet, dus op langere termijn kan de EU wederom bijspringen.

Zwart gat | 21-05-11 | 12:55

Laten we dingen kopen met ongedekte cheques (Luchthavens, spoorlijnen etc.), als ze daar achterkomen verrekenen we het met de openstaande schulden.

funkyd | 21-05-11 | 12:46

@zegmaarF | 21-05-11 | 12:28
Laat me raden: degene die de boel moet controleren is natuurlijk een uitgerangeerde PvdA'er.....
*Guusje voordragen doet*

necrosis | 21-05-11 | 12:38

Exact, maar dan ook exact, het verhaal wat ik van een Griekse collega te horen heb gekregen. Griekenland is corrupt tot op het bot. En het zal nooit veranderen.

Korporaal Banaal | 21-05-11 | 12:36

@zegmaarF | 21-05-11 | 12:28
Dat kun je vergeten, ik voorzie een invasie van Grieken die massaal vertrekken naar (Grieks) Cyprus, inclusief hun 30 miljard aan spaargeld.

necrosis | 21-05-11 | 12:36

@Zwart gat | 21-05-11 | 12:12
Wanneer de Grieken hun fiscale problemen op orde hebben kan geen enkele Griek meer met pensioen op zijn 50ste, dat moeten de Grieken toch niet willen.
Dat willen wij wel maar wie luistert er naar ons?
Jammer dat Rutte de macht die Nederland heeft niet op tafel durft te gooien.
Een gemiste kans.

necrosis | 21-05-11 | 12:31

Dat was een wereldplan, die eu en die euro... en dan willen ze turkije er ook nog dolgraag bij.

Slipsnifter | 21-05-11 | 12:29

Laten we Griekenland volbouwen met zonnepanelen! Wij 20 jaar gratis stroom en zij kunnen relatief makkelijk de schuld afbetalen aan mij/ons...

Doc Damage | 21-05-11 | 12:28

Griekenland annexeren tot europees grondgebied! Nieuwe Europese regels worden daar wet. Regering wordt door Europa aangesteld en gecontroleerd.
Iedere griek moet werken en belasting betalen!

zegmaarF | 21-05-11 | 12:28

@Hölzenbein | 21-05-11 | 12:08
De Polen waar ik mee werk zijn niet bezopen, en blijven langer doorwerken als dat nodig is (uiteraard voor meer geld, logisch).
Dat ze in het weekend helemaal totalloss zijn vanwege de wodka/ bier is geen probleem, als ze Maandag om 3:00 's ochtends moeten beginnen, dan zijn ze er.
Nuchter, en geen gemiep over hoofdpijn, ingegroeide teennagels of andere "Griekse" excuses.
Overigens constateer ik dat je wel degelijk over argumenten beschikt.
Ik zou bij deze Joris willen verzoeken om een generaal pardon wat betreft je (ruim) 3000 minkudo's.

necrosis | 21-05-11 | 12:24

Om misselijk van te worden! Gisteren zei Zalm dat de ABN niet in de Griekse overheid zat... Laat maar vallen dat boevennest! En het idd niet te geloven dat alleen de PVV tegen geld dumpen is. Let wel: ONS geld! Dat ook in onderwijs, veiligheid of zorg gestoken kan worden. Laten we gewoon het gokje nemen en fuck Griekenland!

Doc Damage | 21-05-11 | 12:23

Het is toch om te huilen dat enkel de PVV aan maatregelen tegen dit corrupte land denkt. De EUSSR vindt het wel best want het houdt hun sprookjestaat in stand.

wirbel010 | 21-05-11 | 12:20

Wauw! Naast de mocro's, de anti's, de suri's gaan we met z'n allen de Grieken bashen! We raken wel snel verveeld he?
Grappig dat in het filmpje alleen de 'luie' Grieken worden getoond en niet van de hardwerkende; die zijn er wel mensen! Net zoals je de hardwerkende Nederlander hebt in ons landje, die op bepaalde fronten wordt genegeerd.
Zegt wel veel, over hoe de media ons manipuleert en hoe wij met open ogen erin trappen. Zeg maar gerust: in ons aars worden genomen.
Prettig weekend!

machete74 | 21-05-11 | 12:19

Wat de Grieken in elk geval moeten doen, is hun fiscale systeem op orde brengen, en corruptie moet uit alle geledingen van de Griekse maatschappij verdwijnen. Elk land in de wereld is natuurlijk wel enigszins corrupt, maar zo bont als de Grieken het maken, dat kan echt niet meer. Ze hebben er zelf voor gekozen om zich aan te sluiten bij de EU, dan moet je ook de spelregels aanvaarden die de EU hanteert. Een ding is zeker, de Grieken moeten in hun mentaliteit cq belastingmoraal een draai van 180 graden maken, maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren omdat de Griekse maatschappij al honderden jaren op een dergelijke manier functionneert. In een eerder artikel refereerde ik al aan de, in mijn ogen, twee belangrijkste factoren die belangrijk zijn voor verandering, en dat is enerzijds de 'mindset' van de Grieken t.a.v van het fiscale systeem moet radicaal veranderen. En de motor van de Griekse economie moet op een of andere manier weer aan de praat komen zodat ze kapitaal gaan genereren.

Zwart gat | 21-05-11 | 12:12

@necrosis | 21-05-11 | 11:56
Ik ga meestal niet naar toeristische oorden. Mijn ervaringen (overigens ook in Nederland, heeft niets met toerisme te maken) zijn goed met die mensen. Polen werken door, dat klopt, maar maken niets af als ze hun geld hebben, en dat klopt ook. En het is moeilijk een nuchtere Pool te ontmoeten. Mijn ervaring dan.

Hölzenbein | 21-05-11 | 12:08

@Abugreip | 21-05-11 | 11:48
*gratis C doneren doet*
Overigens krijgt Griekenland al genoeg schuldhulpverlening die ze nooit terug kunnen betalen.
Het optimisme van JanKees is aan mij niet besteed.
Die mooie rentetarieven is gewoon een farce, Griekenland kan de rente niet eens betalen, laat staan de hoofdsom.
Denk daar maar aan als je je vakantiegeld krijgt en ziet hoeveel JK daarvan in de pot "Europese middelen" gooit.

necrosis | 21-05-11 | 12:02

Griekenland was een zwartgeld economie. Zwartgeld was de motor die het land draaiende hield, en er voor zorgte dat wij er goedkoop op vakantie konden en iedere Griek het gewoon prima had. Toen kwam de Euro en werd die economische zwartgeld motor lam gelegd. Met alle gevolgen van dien. Resultaat is dat alles nu een stuk duurder is daar, en de Euro wankeld... En dat de Eurolanden er links of rechtsom toch voor op gaan draaien. En neen het zijn niet mijn belastingcenten, gelukkig niet. Ik prijs mij gelukkig niet meer in een Euroland / EEG land te wonen. Voor mij zijn de eurolanden goedkoop, kost Griekenland nog steeds niet veel... Maar het is jullie gezamelijke shit, begrijp heel goed dat jullie vinden dat er geen geld meer naar toe moet, maar zo van een afstand toekijkend, denk ik dat niet helpen inderdaad op de lange termijn nog meer geld kost. Hoezeer dat begrijpelijkerwijs tegen jullie gevoel ik gaat. Helaas pindakaas...

KlopKlop | 21-05-11 | 12:00

@Hölzenbein | 21-05-11 | 11:29
Die vriendelijke Grieken zijn waarschijnlijk werkzaam in de toeristenindustrie.
*ervaringen op Corfu*
Helaas is het beeld in Athene iets minder vriendelijk maar wel dichter bij de waarheid.
Ik werk liever met Polen, die werken tenminste door en draaien diensten waar zelfs Nl'ers geen zin in hebben.

necrosis | 21-05-11 | 11:56

Leuk om gister ook weer eens een gewoon mens met gezond verstand te zien bij knabbel en babbel. Wel viel het mij op dat knevel en vdbrink steeds meer op P&W willen lijken, soort gutmensen die afgeven op telegraaf, en steeds Sjuul zaten te onderbreken.
Knevel en vdBrink stop hier eens mee en ga niet steeds meer de eenheidsworst P&W/Volkskrant/Socialisme achterna. Gebruik gewoon je gezond verstand, en laat om te beginnen je gasten eens uitpraten, ook zo'n irritante "moderne" gewoonte om mensen te onderbreken...

Onderbuik | 21-05-11 | 11:52

Waarom geen shuldhulpverlening voor landen beginnen?

Abugreip | 21-05-11 | 11:48

@Prof.Ockels | 21-05-11 | 11:29
Precies. En daarom moeten de Grieken de straat op en de problemen daar zelf oplossen en niet de EU-burger het laten doorwoekeren met een zak geld. Hoe die oplossing invulling moeten krijgen mogen ze ook lekker zelf weten.

blinde kip | 21-05-11 | 11:42

Mensen, voordat we naar aanleiding van dit artikel onze 'vervormde' mening gaan ventileren... het blijft natuurlijk wel de Telegraaf he, dus al te serieus zou ik dit betoog niet nemen. Trouwens, als ik naar de lichaamsomvang van Sjuul kijk dan kon hij er ook wel eens een Griekse 'way of life' op nahouden.

Zwart gat | 21-05-11 | 11:34

Beetje respect heren, het is als normale burgen geen makkie om daar te leven. Groot deel van het jaar snikhete hitte en dan sta je daar met je eigen zaak omringt door corruptie van de mafiabaas op de hoek van de straat, tot politie die geen zak uitvoert, tot aan zijn bevriende hoofd officier van justitie tot aan banken die alleen maar bezig zijn met voorliegen en geld zwart maken. DUs maak de normale hardwerkende Griekse burger niet zo belachlijk.

Prof.Ockels | 21-05-11 | 11:29

En toch zijn de Grieken de liefste mensen die je in Europa tegenkomt. Was er alweer jaren niet, dus ik denk dat ik weer eens een vakantie moet boeken naar dat mooie land met die hartelijke mensen.

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:29

@Biff Eagleburger | 21-05-11 | 11:21
Je kan nog beter naar Venezuela gaan, daar is "de peut" het goedkoopst op deze hele planeet.
Een gemiddelde auto tank je daar vol voor 7 US$.
En natuurlijk niet vergeten om een pro-Chavez stickerT op je auto te plakken....

necrosis | 21-05-11 | 11:28

@ Teun van het Tuinpad
Tijd niet gehoord !
U heeft van een lange vakantie genoten ? [Griekenland ?]

Jimmy Mc Clure | 21-05-11 | 11:26

Laten we ons gewoon allemaal aan die Grieken aanpassen.
probleem opgelost toch?

Vitayalin | 21-05-11 | 11:25

@Fijnstoffer | 21-05-11 | 11:12
Kunnen de banken die ons om miljarden bedrogen hebben niet even inspringen richting Griekenland? Ons sympathieke ministert Jan Kees de Jager heeft zijn handen vol met het proberen te voorkomen dat die criminelen (want dat zijn banken) nog meer bonussen betalen. Lijkt mij voor banken toch iets wat ze met het wisselgeld van hun koffieautomaat kunnen betalen. Maar daar hoor je niks van en niemand wordt op het matje geroepen want niemand *kuch* is verantwoordelijk of neemt verantwoordelijkheid. Er zijn weer banken die net weer miljarden winst gemaakt hebben, dus die hebben geld over.

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:24

@Hölzenbein | 21-05-11 | 11:10
Plusje voor jou dit keer, al heeft Zalm slechts op één punt gelijk:
"Want van belasting innen hebben we bij uitstek verstand".
Iets wat ik dagelijks merk.....

necrosis | 21-05-11 | 11:24

@Uriël Fack | 21-05-11 | 11:11

Als je als ex-pat krom moet liggen voor 10 liter peut, dan is er iets behoorlijk fout gegaan in je carriereplanning.

Biff Eagleburger | 21-05-11 | 11:21

@Hölzenbein | 21-05-11 | 11:00
Simpele oplossing: smijt de Grieken uit de Euro (maar niet uit de EU), terug naar een snel devaluerende Drachme en vervolgens gaan we weer massaal goedkoop vakantie vieren in Griekenland.
Met die miljardenindustrie genaamd toerisme, kunnen ze ons dan weer terugbetalen.
Zolang Griekenland de Euro voert zet ik daar geen voet meer aan land!

necrosis | 21-05-11 | 11:16

Kunnen giro 555 niet openen voor Griekenland? Kan iedereen toch lekker zelf bepalen en betalen.

Henk003 | 21-05-11 | 11:15

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:12
Van proberen is het gekomen, behalve met Griekenland.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 11:14

[ Wellink, Rutte, Sap, Cohen, Pechtold doen ] " Dreigen, het opgeheven vingertje, het volk voor de zoveelste keer niet serieus nemen, ik ben er helemaal klaar mee. De eerste reden waarom ik er zo over denk, is dat wat Wellink zegt (en met hem ook de meeste andere Europese politici zeggen) simpelweg onwettig is. De immense grote transfers van belastinggelden van de sterkere eurolanden (Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Finland voorop) druisen regelrecht in tegen de zogenoemde ‘No-Bail-Out’ bepalingen van het EU-Verdrag. ....
Politici en monetaire overheden hebben hun eigen vicieuze cirkel gecreëerd. Door diverse PIGS-landen te redden door ze nog meer geld te lenen, zijn die landen alleen maar opgescheept met nog meer schulden, waardoor ze nog meer geld moeten lenen om dit terug te betalen. Nog meer schulden leidt vervolgens tot wantrouwen van de financiële markten, waardoor de rente oploopt en herfinanciering alleen maar nog duurder wordt. Griekenland heeft inmiddels een uitzichtloze junk-status en een rente van meer dan 20%. "
www.telegraaf.nl/dft/goeroes/harrygeel...
We moeten die Grieken als een baksteen laten vallen, nu het nog kan. Cold turkey voor de geldjunk-staat.

Fijnstoffer | 21-05-11 | 11:12

@Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 11:09
Nou ja, het is altijd te proberen, en denkelijk de moeite waard.

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:12

Ik ken ook expats in Griekenland en die liggen krom om tien liter benzine te kunnen betalen. Heel veel mensen hebben het slecht daar. Die corruptie klopt, van politie en artsen. En ja, dan ga je als kleine sappelaar gewoon meedoen, natuurlijk.
Er is ook heel veel kritiek op Papandreo, vergis je niet.

En nogmaals, de huidige Grieken zijn een mengsel van Turken, Albanezen en Bulgaren. De Oude Grieken zijn in 400 NC overlopen.

Uriël Fack | 21-05-11 | 11:11

Waarom horen eigenlijk niets over Lesbos.
Werken ze daar wel dan ?

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 11:11

De Telegraaf is nog mild: "Grieken zijn ook nog bijzonder nationalistisch." Het aan vingerdrukken kunnen aflezen dat een dief een Albanees was, heeft weinig met nationalisme te doen, maar eerder met keiharde xenofobie/racisme.

polt | 21-05-11 | 11:10

Het probleem is dat wij onze verliezen niet willen pakken, althans de commerciële banken die geld in Griekenland hebben gestopt. Dat hoeven ze ook niet, omdat ze toch wel gered worden door de overheid. Bovendien heeft onze overheid ook nog wat papieren uitstaan in Griekenland.

We zullen de rekening ooit wel gepresenteerd krijgen. Bijvoorbeeld door het ineenstorten van de huizenmarkt. De pensioenen zullen verdampen. Spaargeld zal verdwijnen. Jawel mensen wie nu een huis heeft gekocht met de hoop hem door te kunnen verkopen kan nog wel eens van een koude kermis thuis komen.

Mijn advies: laat de banken maar snoeihard vallen. Dan is het aan de jongeren om Europa weer op te bouwen. Die hebben op dit moment niks te verliezen en hebben de toekomst.

LijstG | 21-05-11 | 11:10

Zonder Pythagoras zou elke bankgebouw in elkaar sodemieteren. Dat dan wel weer.

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:07

Dit artikel toont maar weer eens aan waarom het woord "telegraaflezer" een stereotype is geworden. Net als bijv. Tokkie.

Superior Bastard | 21-05-11 | 11:06

Dit artikel toont maar weer eens aan waarom het woord "telegraaflezer" een stereotype is geworden. Net als bijv. Tokkie.

Superior Bastard | 21-05-11 | 11:06

@Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 11:05
Daar zou je inderdaad punten mee scoren :-)

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:06

Serviezenhandel daar lijkt me gouden business maar ik ben bang dat er een heleboel met mijn top-idee aan de haal gaan.

R.B.Scott | 21-05-11 | 11:05

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:00
Ik denk dat ik Dierenpoes ook uitnodig wanneer ik het ga uitproberen.
Lachuh man.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 11:05

Zonder Griekenland gaat Europa niet om zijn Plato.
En zo is het.
Maar dat geldt ook voor Portugal ( alleen al vanwege die gelukkige huisvrouw die daar praktisch woont ), Ierland met zijn regen, Spanje met zijn middagslaapje.
Tijd voor de eerste plop, me dunkt.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 11:03

@Hölzenbein | 21-05-11 | 10:50
Een lesje geschiedenis:
In het beginstadium van de EU werd afgesproken dat het begrotingstekort van de lidstaten niet meer dan 3% mocht bedragen (stabiliteitspact).
Duitsland en Frankrijk hadden hun "huishoudboekje" nooit op orde, terwijl Zalm ervoor zorgde dat Nederland het "braafste jongetje van de klas" was en bleef.
Van de Duitsers kan ik het nog wel hebben, die hebben een enorme economie, terwijl Frankrijk toen al dreef op EU landbouwsubsidies.
Vraag maar eens aan Cees Veerman, voormalig minister van L&V en tevens hereboer in Frankrijk.
Wat zal die man zich de ballen uit zijn broek gelachen hebben om zoveel domheid in NL:
nl.wikipedia.org/wiki/Cees_Veerman

necrosis | 21-05-11 | 11:03

Ik denk dat ik lekker in Griekenland ga wonen.

Zygote | 21-05-11 | 11:00

Sjezus, is dit nou journalistiek? Die gast van de televaag heeft zeker ook een diploma bij Inholland opgehaald..

kaassoufflé_satesaus | 21-05-11 | 11:00

@Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:58
Dat bedoel ik. Je kan wel alles geloven wat die redneck vertelt in dat filmpje maar de Grieken kunnen ook lekker grillen. Waarschijnlijk allemaal gemaakt van die varkens die wij levend richting Griekenland transporteren en daar pas slachten, maar dan heb je ook niks.

Hölzenbein | 21-05-11 | 11:00

Kijk die Grieken op het terras! Allemaal filosofen. Slimme lui: die hebben ons stevig bij de ballen. Het werkvolk van Noord-Europa met de ingeprente discipline en arbeidsmoraal verschaffen voor de Grieken de materiële mogelijkheid om te filosoferen over het leven. En wanneer de werkbijen van Noord-Europa allang liggen begraven en toegedekt onder een dikke laag puin van de geschiedenis, worden over 2000 jaar nog de diepzinnige werken gelezen van de terras-Grieken.

Oome Gijs | 21-05-11 | 10:58

Hölzenbein | 21-05-11 | 10:55
Die combi gaan we eens proberen.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:58

iedere griekse euro die ze stallen op een rekening buiten griekenland zien als afbetaling van de schuld.
kijken of ze dan boos worden kan je lagguh joh!

bozebaardman | 21-05-11 | 10:55

@Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:51
Vergeet de souvlakia niet. Yumyum.

Hölzenbein | 21-05-11 | 10:55

Sreehundrid joero's, otterweis we go toe Gries.

Geen wonder dat die hotelier in dat spotje geen cent toegaf.

"Otterweis we go toe Gries" is niet echt een dreigement waar je van zou moeten schrikken.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:55

@ tipo 10:46:

Hi, hi, leunden de gevestigde orde zuchtend achterover met de gedachte Wilders ,, ingekapseld,, te hebben in het ,,systeem,,, zijn ze ruw uit hun lethargie wakker geschud.
Jezus, dat was effe schrikken.
Houd die vent nou nooit eens op!
Natuurlijk heeft die vent altijd gelijk, maar wel op een zeer irritante wijze.
Dat gelul dattie de meerderheid van de bevolking vertolkt is leuk, maar als doorgewinterde volksverlakkeraar moet je daar toch volledig scheit aan hebben, toch?

The eimer | 21-05-11 | 10:55

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:47
Ik denk dat ik even wacht met Griekse Schone importeren.
Thanks voor de tip.
Einde van de Domheid | 21-05-11 | 10:48
vraag 1:
Ja, en ik moest huilen

Opmerking:
En dat zegt uitgerekend jij.
Haha

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:54

*alvast aandelen glijmiddel/ aambeienzalf kopen doet*

necrosis | 21-05-11 | 10:53

Wat mij in het Europese schuldendrama opvalt is dat we in Nederland wel in staat zijn om met drogredenen Bulgaren en Roemenen hiernaartoe te halen om voor ons te werken, maar dat we geen Grieken, Portugezen en Spanjaarden kunnen vinden die voor ons de handen uit de mouwen willen steken als tegenprestatie voor al die leningen. Nee, die blijven mooi op hun terrasjes zitten, in de zon.

prikkel123 | 21-05-11 | 10:52

@KlopKlop | 21-05-11 | 10:28
Laat de toeristenindustrie erbuiten. Die heeft hier niets mee te maken! Touroperators buiten overal ter wereld hoteliers etc. uit. Dus ja, ook in Griekenland, zelfs in Nederland. Duh!. Voor persoonlijke verhalen van zielige vriendinnen maak je je eigen blog maar aan. Het gaat hier om het feit dat we enorm veel geld moeten ophoesten u en ik voor Griekenland terwijl de grieken er een potje van maken. Ik vindt het idee van een onderpand voor een lening dat ik hier eerder las helemaal geen gek idee! Zelfs heel erg logisch eigenlijk. Als ik een hypotheek bij de bank neem dan is mijn huis het onderpand. Niet meer dan logisch toch!

doenormaal! | 21-05-11 | 10:52

Man man, wat een artikel. We interviewen 1 huisvrouw en een monteur LTS zwakstroom, lullen nog wat over dure taxi's, mensen op terrasjes en erewachten die ALLE landen al hebben AFGESCHAFT, zetten daar een schreeuwende kop boven en weer een pagina vol.

Biff Eagleburger | 21-05-11 | 10:51

Verder zal het me allemaal mijn reedt roesten nu.
Pappalamepiemollos en Mamma Snor moeten even wachten.
De BBQ gaat voor.
*BBQ-schoenen pakken gaat*
www.youtube.com/watch?v=mtxAJ4EXqZ0&am...

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:51

@Dop | 21-05-11 | 10:47
LOL

necrosis | 21-05-11 | 10:51

moraal van het verhaal:
De bankiers willen de euro koste wat kost redden. Het gaat er bij mij niet in dat ze dit niet weten, over corruptie, belastingontduiking e.d. Iedere vakantieganger, die ooit in Griekenland geweest is komt met dit soort verhalen thuis.

Wij, EU burgers, moeten gewoon de rekening oppikken van Europa, zodat fat-cats hun monetaire spelletje kunnen spelen. Droplullen zoals Welling maken daar de dienst uit, en stellen alleen hun eigen wereldje veilig. Dat we dan wat luie Grieken overeind moeten houden boeit hun niet.

Europa blijft miauwen dat we geld moeten geven, logisch, als Europa ploft, zij zij de gene die hun lekkere stempel-baantjes kwijtraken. In die zin lijkt Europa op Griekenland

wcrol | 21-05-11 | 10:51

Wanneer komt die splijtzwam tussen de twee regeringspartijen en de PVV? Is al een datum vastgesteld?

Diegenen die gek zijn, zijn wij, we hebben de Grieken van begin af aan opgenomen in de EU, en nu, dat is nog het meest belachelijke zijn hier reaguurders die zelf in Griekenland of Spanje wonen huilie huilie aan het doen over de situatie daar. Jaren lang hebben ze mee gedaan aan de corruptie en meegevreten uit die staatsruif en nu huilen ze. Het moet echt niet gekker worden.

Hölzenbein | 21-05-11 | 10:50

Oudhollands gezelschapsspel sjuulbakken.

CoffeePatch | 21-05-11 | 10:50

We geven de Palestijnen meer steun dan de Grieken.

dubbert | 21-05-11 | 10:49

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:44 | + 0 -
Wat een onzin Teun.
Heb je Bambi wel gezien?
Zeg iets zinnigs of zeg niets.

Einde van de Domheid | 21-05-11 | 10:48

-weggejorist-

battiebatser | 21-05-11 | 10:48

wakkere_nederlander | 21-05-11 | 10:42 Ja, dat zal de enige oplossing zijn.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:48

@The eimer | 21-05-11 | 10:21
Geduld?
2000 jaar?
Geduld heb ik nauwelijks en 2000 jaar heb ik absoluut niet meer te gaan.
*hierrrrrrr met de centen*

necrosis | 21-05-11 | 10:47

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:39 Griekse vrouwen kosten je alimentatie, of je er nou mee getrouwd bent geweest of niet, betalen zul je.

Al heb je ze alleen maar op een foto gezien, dan ken je ze van gezicht en dat is voor Grieken reden genoeg.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:47

-weggejorist-

battiebatser | 21-05-11 | 10:46

Ik snap niet dat iedereen zich hier nog zo over opfokt.
Betalen moeten we toch, of we dat dan willen of niet.
Hoeveel zin heeft het dan om er pissig om te worden?
Precies!
Natuurlijk is het frustrerend en kleaudte, maar niemand kan er iets aan doen.
Zou wel kunnen, maar Nederlanders zijn alleen heel goed in zeiken, niet in aanpakken.

GeflipteVlaflap | 21-05-11 | 10:46

Het CDA is tegen nieuwe Griekse leningen. Nog even en de hele CDA-fractie is om. Nu is het aan de VVD-fractie om kleur te bekennen. De VVD heeft in het najaar van 2000 geblunderd door Griekenland tot de Eurozone te laten toetreden, maar dat kan de VVD nog rechtzetten.

Draagt de VVD de volledige soevereiniteit van ons belastinggeld en pensioengeld over aan Franse socialisten en bankiers, of houdt Nederland zelf zeggenschap over haar eigen zuurverdiende geld.

Hoofdelijk stemmen!

tipo | 21-05-11 | 10:46

Hoe komt het dat als ik dan daar ben dat bijna iedereen 2 banen heeft... gemiddl. 750E verdiend en erg verschil is tussen arm en rijk? Volgens mijn zijn er in de PIIGS landen die veel meer schuld hebben maar steeds Griekenland als zondebok gebruikt word.
Er is daar ook geen compleet verzorgde zorgstelsel of wat dan ook.

De hoge heren van Goldman Sachs enz die de crisis veroorzaken die worden niet gestraft..

spitsslet | 21-05-11 | 10:45

Jos Tiebent | 21-05-11 | 10:26 En nu zijn het de Grieken, straks komen de Portugezen met opgehouden handen en daarna de Ieren.
Spanje ziet dat alles en wil ook wel wat hulp terwijl ze al jaren de klaplopers van Europa zijn op het gebied van landbouwsubsidies.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:45

Pritt, hoe boos wil je me hebben om deze mooie zaterdag!? Wat een lapzwanzen daar. Ik ben vóór een GS-actie tegen dit tuig. Flikker op zeg, ik ga toch niet meebetalen aan dat mooie leventje van die griekse hoerrren!?

Tommygunner | 21-05-11 | 10:45

The eimer | 21-05-11 | 10:36
Het kan me niet onrustig genoeg zijn.
Het is ene grote doorgeslagen bende.
En geen Eurofiel die je er over hoort.
Die zijn sowieso blij dat hun, eenmaal in, niet meer uit, strategie nog steeds werkt.
Zie de geschetste doemscenario's van Jan Gays de Kontebonker en consjorten.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:44

Het is onbeschoft volk, je wordt er constant toegeschreeuwd omdat ze denken dat je hen dan beter verstaat en lekker eten (hierboven enkele keren gelezen) heb ik ook zelden meegemaakt. Gegrilde vis of schoenzool zonder kruiden of saus, in vieren gehakte aardappel van de gril (met geluk gaar) en liefdeloos bij elkaar gegooide stukken tomaat en komkommer met een plak fetakaas. Geen wonder dat iedereen aan de gyros zit.

gijsbert1308 | 21-05-11 | 10:44

Ik zeg: royaal doneren en dan vlug allemaal naar Griekenland emigreren!

wakkere_nederlander | 21-05-11 | 10:42

@fijnstoffer:
Goldman Sachs hoort bij het grote Joodse complot

gesubsidieerd_vet | 21-05-11 | 10:42

Fijnstoffer | 21-05-11 | 10:38 | + 0 -
Positief gedacht!

Einde van de Domheid | 21-05-11 | 10:41

@Fijnstoffer | 21-05-11 | 10:38 | + 0 -
Ja dat wordt inderdaad steeds vergeten.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:40

Einde van de Domheid | 21-05-11 | 10:37 | + 0 -
Wel eens een offline nieuwsblog gezien?

Einde van de Domheid | 21-05-11 | 10:40

Laat alle lekkere Griekse vrouwen tot mij komen en ik zal in hun behoeften voorzien.
www.google.nl/imgres?imgurl=http://us....

*massage-salon Greek Delight openen gaat*

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:39

" As worries over Greece rattle world markets, records and interviews show that with Wall Street’s help, the nation engaged in a decade-long effort to skirt European debt limits. One deal created by Goldman Sachs helped obscure billions in debt from the budget overseers in Brussels. "
www.nytimes.com/2010/02/14/business/gl...
Jan-Kees de Jager en Mark Rutte, leest u even mee? Als de EU bedrijven als Microsoft voor miljarden aan boetes kan opleggen, moet dat ook voor Goldman Sachs gelden. Die corrupte zakkenvullers dragen een grote verantwoordelijkheid voor het financieren van de Griekse tragedie.

Fijnstoffer | 21-05-11 | 10:38

klop klop, I could not care less!!
bla bla over vakantiehuisjes, en dat ze weinig verdienen.voor mijn part hebben ze daar een hongerwinter!
waar het nu om gaat is dat onze poen in de bodemloze griekse put verdwijnt.

irma zonderboezem | 21-05-11 | 10:38

Je zou kunnen verwachten dat een online nieuwsblog oog heeft voor internationale bewgingen in de blogosfeer.
Als een internet nieuwsblog tapt uit het vaatje van de lokale krant van gisteren over een internationale kwestie dan zeg ik. Tijd om de blik te verruimen:
Iedereen op internet heeft het over Debtocracy, een documentaire van de journalisten Katerina Kitidi en Ari Hatzistefanou over de Griekse crisis. De film, die gratis te zien is op debtocracy.gr, is met eigen middelen en giften van vrienden gefinancierd. In nog geen tien dagen tijd hebben bijna 600.000 bezoekers de film gezien. Iedere dag gaan voor- en tegenstanders van de documentaire met elkaar in discussie op Facebook, Twitter en blogs.

Einde van de Domheid | 21-05-11 | 10:37

@ Teun van het Tuinpad 10:23:

Angela begint al behoorlijk te zweten onder de binnenlandse druk om te kappen met dat geldverzieken.
Hier zijn ze ook al bezig grenscontrolles uit te voeren.Vannacht zijn een paar honderd auto,s aangehouden met buitenlandse kentekens. ( Radio 1)
Het begin is er om die rottige EU buitenspel te zetten.

The eimer | 21-05-11 | 10:36

Tijd voor koffie.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:35

@KlopKlop | 21-05-11 | 10:28 | + 0 -
Allemaal heel erg voor haar, en ik snap je empathie. Maar een economie is niet gebouwd op 1 voorbeeld. Er klopt gewoon iets niet in Griekenland, of het nou de politiek is, moraal en/of corruptie, dat maakt niet uit, er is iets mis in Griekenland. Ga nou niet het vingertje naar ons wijzen, wij helpen die lui steeds weer, ondanks onze domme jeugd die we daar naartoe sturen.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:34

Goed,de Grieken hebben geld nodig om hun levensstijl te kunnen handhaven. En omdat....,weet ik veel wat Rutten voor doemscenario schets als we dat niet doen

Het is simpel. Geen stuivertje meer naar Griekenland zonder dat er bezittingen in onderpand wordt gegeven.
De luchthaven, Olympic airways, zeehavens, ziekenhuizen, complete eilanden, kan me niet schelen, er is Grieks staatsbezit genoeg.
Als de Grieken niet kunnen aflossen? Bezittingen worden afgenomen. Dan maar een legertje Europese deurwaarders, (met bescherming waarschijnlijk) er op af!

Maxim2503 | 21-05-11 | 10:34

En niemand die het over de daadwerkelijke boosdoener en aanstichter heeft hier.
Price Philip moeten jullie hebben.

CumGranoSalis | 21-05-11 | 10:32

Toemaar - zomaar een eigen verslaggever naar Griekenland gestuurd. Pfffffff..... Tot een paar jaar geleden had iedere krant twintig eigen correspondenten. Nu copy paste iedereen 99.9 procent van het 'nieuws' van het internet...

tintintin enz | 21-05-11 | 10:30

Sjuul op Sjekonomische Sjaken, en voor de rest, Souvlaki.Griekse vleesspiesjes. Grote souvlaki's en kleine souvlakia.
Al die luie opvretende Kudtgrieken aan het spit.
Stelletje achterlijke allochtone Uiropeanen .Hier dat geld.De gulden zurück. Ha fijn Ha fijn ´n gulden van Florijn .

Ratzing. | 21-05-11 | 10:28

Toevallig is een goede vriendin van mij, een Griekse, eigenaresse van een klein apartementen komplex, welke alleen op de Nederlandse markt verkocht wordt. In de beginjaren via het inmiddels failliete BelAir, en nu via een aantal andere operators. Als jullie eens wisten, wat een hufterige vergoedingen zij kreeg en eigenlijk nog steeds krijgt van die touroperators, terwijl jullie als tourist bijna het 10 voudige betalen van wat zij krijgt, dan beste mensen, zijn wij met zijn allen mede verantwoordelijk voor de crisis in Griekenland. Want met haar en vele eigenaars van kleine vakantie komplexen, moeten vechten om het hoofd boven water te houden. Komend jaar bestaat haar komplex 20 jaar, 20 jaar Nederlanders over de vloer, 20 jaar lang gezeik, maar gelukkig ook 20 jaar lang leuke momenten. Maar voor diegene die dit jaar naar Griekenland afreizen, sta even stil bij het feit dat de Grieken die in de tourisme werken, dat 24/7 doen van begin april tot eind oktober, en dat voor een loontje waar je als Nederlander je bed niet voor uitkomt. Ook die gewone Griek is slachtoffer van wan beleid van de hun regeringen de afgelopen jaren.

KlopKlop | 21-05-11 | 10:28

En ze hebben ook geen stookkosten met dat mooie weer Dat is ook weer 100 euri's per maand voor de Ouzo..

070 | 21-05-11 | 10:27

Pritt.
Dit heeft alles van een tendentieuze campagne met een politiek doel.
Er is een documentaire gemaakt over de Griekse economie door Griekse jongeren waarbij een scherpe analyse is neergezet. De rol daarin van 4 grote families is cruciaal. Als 'deze campagne' nou een beetje slim was ontzag ze het gewone Griekse volk. Hardwerkende Griekenlanders zo te zeggen! Dan kun je alsnog EU bankroet laten gaan door een beetje te gaan kegelen met grote banken. Maar dan adresseer je tenmindste de juiste mensen!

Einde van de Domheid | 21-05-11 | 10:27

Wat jansen zegt. Enige redmiddel is gewoon zelf uit de Euro te stappen.

Jos Tiebent | 21-05-11 | 10:26

Dit kun je zo copy-pasten naar Spanje (is mijn ervaring na 4 jaar hier wonen)

Eek the Cat | 21-05-11 | 10:26

Ja, en vooral die erewachten halen ons hartstikke onderuit volgens die *kuch* krant.

Hölzenbein | 21-05-11 | 10:25

Wij met 70 met pensioen, de Grieken met 50 of 55. Anders gaan we failliet, breken er natuurrampen uit, de Maya-voorspelling van december 2012 komt toch uit, de Derde Wereldoorlog breekt uit... Snap dat nou toch! Dat snapt behalve de PVV en de SP toch ook elke politicus in Den Haag!

jofele joris | 21-05-11 | 10:25

Griekenland is Europa's huidige Achilles-hiel.
En we weten allemaal hoe het met de hiel van Achilles is afgelopen.
Uit de euro en samen met Angela, Ware Finnen en vooruit wat Denen (omdat hun Koning wel buiten de pot piest )aan de Mark.
Wolla.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:23

jonge ambitieuze grieken.... ik laat hem ff op me inwerken robertocijfertjes.

inwerktijd....

*HAHAHHA*

irma zonderboezem | 21-05-11 | 10:23

En wat is er gelachen om die domme Engelsen die niet mee de euro in wilden.


Man, man, man.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:22

@ Kaas de Vies 10:16:

Che, che, die sirtakihuppelaars staan al 300 miljard in het krijt en iedere dag komen er een paar miljard bij.
Deskundigen hebben berekend dat die goochelaars er 2000 jaar over doen om die schuld terug te betalen.
Kwestie van geduld hebben dus.

The eimer | 21-05-11 | 10:21

Jaren geleden een tijd in Griekenland gewoond en gewerkt.Wat me toen opviel was het gigantische aantal stakingen,dat ik meemaakte.Ontevreden,hoppa... staken maar.
Studenten (HBO/ac)die ik sprak,vertelden me zelfs dat ze bewust bij een buitenlands bedrijf of in het buitenland zelf stage gingen lopen.Bij een Grieks bedrijf zouden ze niets leren cq hun diploma minder waard doen zijn.Dit was eind jaren 80.Denk niet dat je moet verwachten dat ze ooit veranderen.Het zit m.i.gewoon in hun mentaliteit als zelfs jonge ambitieuze Grieken het al hebben opgegeven...

Roberto9722 | 21-05-11 | 10:20

Zo lang (EU)ambtenaren niet persoonlijk aansprakelijk gesteld worden blijven ze andermans geld gemakkelijk uitgeven.

Boomschade | 21-05-11 | 10:20

@zeg maar jansen 10:17
Nederland heeft ook grote schulden, zowel staats- als Hypotheek-schulden, dus moeten we inzake Griekenland net als IJsland doen.

tipo | 21-05-11 | 10:20

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:13
Geen Kaas de Griek dus.
;
Fatwabuster | 21-05-11 | 10:15
Ola, good to be back.
Thanks

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:19

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:16 |

Precies....... en die 140 miljard gaan naar banken die ook al bijna op klappen staan en worden dus niet geïnvesteerd in hun economie..... water naar de zee dragen dus

Fatwabuster | 21-05-11 | 10:18

tipo | 21-05-11 | 10:15 IJsland betaalt niet mee om een andere reden hoor, ze hebben zelf grote schulden.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:17

@Fatwabuster | 21-05-11 | 10:15 | + 0 -
Ik vrees ook dat ze uit de Euro gegooid dienen te worden. Die hele economie is geen toegevoegde waarde, maar er gaat wel 140 Miljard naartoe.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:16

Wij moeten trouwens niet zeuren.
We sturen zelfs Hagenezen naar Griekenland en kijken daar massaal naar.
Boontje komt om zijn loontje.
Die Grieken pakken ons gewoon terug !

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:16

Heb effe geen interesse in die Griekse uitvreterszooi, want de wereld vergaat toch.
Hoop dat het in Griekenland start.

The eimer | 21-05-11 | 10:15

@zeg maar jansen 10:11
Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Slowakije hebben al besloten geen geld meer aan Griekenland te lenen om precies die reden.

De PVV, SP en een deel van de CDA-fractie ziet dat ook in. Nu de rest van de Tweede Kamer en alles komt goed.

tipo | 21-05-11 | 10:15

Herfinancieren van de griekse schulden door middel van duurde leningen met strengere voorwaarden is het domste wat je kan doen....... ze kunnen het nu al niet betalen, dus de nieuwe duurdere leningen ook niet!
Ons geld gaat dus in rook op...... dat lijkt mij wel duidelijk!

Welkom terug Teun... :-))

Fatwabuster | 21-05-11 | 10:15

@ zeg maar jansen

Mag ik Jansen zeggen? Ten eerste, dank je voor de credit, maar ik heb deze simpele doch geniale grap niet gemaakt. Ten tweede, je hebt gelijk.

nicks nuttig | 21-05-11 | 10:14

@Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:12 | + 0 -
Ik vertrouw zelfs de Griekse Kaas niet.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:13


luie harige gasten dat zijn het.

en daar draaien wij weer voor op.
wat is europa toch scheisse!

irma zonderboezem | 21-05-11 | 10:13

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:09
Het kan wel maar het is beter om dit nu niet te doen.
Misschien tijdens de vroege uurtjes als het topic-gewijs past.

Enniewee, Griekse Kaas, wat vinden wij daarvan ?

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:12

Griekenland is financieel zó betrouwbaar dat de Grieken zelf hun geld in het buitenland stallen.

Dat zou een teken moeten zijn. Inside information.

Dat zou de overige eurolanden moeten aanzetten tot hetzelfde, het geld niet naar Griekenland sturen.
Want de rente op de leningen wordt nog niet eens betaald, laat staan de hoofdsom.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:11

@Che_cuevara | 21-05-11 | 10:09
Dus kan het.

Spaanse vatenmaker | 21-05-11 | 10:10

@Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:06 | + 0 -
Ja goed, maar ik kan in de korte aandachtsspanne van de reageerders natuurlijk niet een "post WO I historisch politiek betoog" gaan neerpennen.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:09

@Spaanse vatenmaker | 21-05-11 | 10:08
Niet omdat het kan.
Omdat wij het mogelijk maken

Che_cuevara | 21-05-11 | 10:09

Che_cuevara | 21-05-11 | 10:07 En zonder glijmiddel.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 10:08

Ik blijf me steeds maar afvragen of ik nu oprecht verontwaardigd ben of gewoon stikjaloers. De Grieken leven zoals ze leven. Omdat het kan.

Spaanse vatenmaker | 21-05-11 | 10:08

@zeg maar jansen | 21-05-11 | 09:54
Ja, en nog wel op z'n Grieks.

Che_cuevara | 21-05-11 | 10:07

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:04
Als je het goed gaat bekijken, gaan we terug naar Rooseveld en zijn ' New Deal '.
Maar goed, ik kan het mis hebben.
En nee, je ziet het niet verkeerd.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:06

Goed Nieuws!

Een deel van de CDA-fractie zal niet voor nieuwe Griekse leningen stemmen. Het CDA is blijkbaar niet bestand tegen de zalvende invloed van het gezonde verstand, dat ze hadden toen ze nog tegen toetreding van Griekenland tot de Eurozone waren.

Hoofdelijk stemmen!

tipo | 21-05-11 | 10:06

@Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:02 | + 0 -
Ik denk dat door wetgeving van Bush alles in een stroomversnelling kwam, volgens mij was het eerst, " -nee tenzij- en ten tijde van bush -ja, mits-. Maar ik wil duidelijk maken aan hem dat hij niet direct moet roepen dat iemand dom is. Als ik iets verkeerd zie, overtuig me met argumenten.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 10:04

Enig gevoel van jaloezie kan mij niet ontzegd worden.

poursuivant | 21-05-11 | 10:03

Kaas de Vies | 21-05-11 | 09:59
Dat gaat verder terug dan Bush heur.
Maar dat weet u ook wel.

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 10:02

@paul232323 | 21-05-11 | 09:52 | + 0 -
Wie heeft ING in de misere laten komen? "Socialistisch beleid" van Bush? Dat iedereen een huis moest en zou bezitten? Je kan elk feit voor elk karretje spannen.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 09:59

nicks nuttig | 21-05-11 | 09:58 Dan moet je de grap wel goed maken natuurlijk. Het is acceptgyros.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 09:59

´Accept Giros´

Toegegeven, erg goedkoop. Desalniettemin :D

nicks nuttig | 21-05-11 | 09:58

klopt helemaal. Maarrr... ze hebben wel lekkere vrouwen. Kan daar geen topic over geschreven worden?

sapjes | 21-05-11 | 09:57

Zullen dan maar voor de Germaanse Kroon gaan met das Dritte Reich en de Scandinaviërs ?? Niet erg charmant volk maar ze betalen ons tenminste wel terug en houden zich aan de afspraken. Oh , and on that note : die Belgen vertrouw ik ook niet meer in de EURO , dus die kunnen dan niet meedoen.

Belasten&Betuttelen | 21-05-11 | 09:56

stoepheer | 21-05-11 | 09:55 Een rappotage is een tekst van Ali B.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 09:56

Voor zo'n rappotage hoeft geen enkele reporter af te reizen naar Griekenland. Had ie thuis ook kunnen typen vanaf zijn laptop. En volgens mij heeft ie dat ook gedaan.

stoepheer | 21-05-11 | 09:55

j0ep | 21-05-11 | 09:52 Het is: Tering wat zijn we genaaid door die Grieken. Hoe je het ook opschrijft, het blijft erg.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 09:54

Laat de Grieken vooral lekker corrumperen, luieren, maar niet van onze centen. Ze betalen hun lifestyle maar lekker zelf. Dus: geen cent meer naar Griekenland. En kick ze de EU onmiddellijk uit.
Onze keurige, oh zo doordachte, zittende politici met hun oren hangend naar Brussel torpederen de welvaart van de gewone Nederlanders. Het wordt tijd dat Roemer en wilders gesprekken openen met Duitse verwanten om tot een post-EU regeling te komen.

Oome Gijs | 21-05-11 | 09:54

Tering, wat een journalistiek niveau @ TMG weer.

j0ep | 21-05-11 | 09:52

@ Het is bíjna net zo hilarisch als de woorden "socialisme" en "verstandig financieel beleid" in één zin noemen.

@ Het socialisme werkt!............. Zolang de kapitalisten het betalen.

Wat een domme domme mensen zijn er ook. Het socialisme kan niet zonder het kapitalisme en andersom. Wie kwam de ING ook alweer redden. Wie redde General Moters ook alweer in Amerika?!

paul232323 | 21-05-11 | 09:52

Als de overige eurolanden hadden opgelet op de naleving en het in orde zijn van de voorwaarden die gesteld werden aan de eurolanden bij de invoering van de euro was Griekenland er nooit in gekomen.

Maar het is nog niet te laat, schort die betalingen op, storneer wat er al gestort is en laat ze hun eigen boontjes maar doppen.

Griekenland is failliet, maar de Grieken nog lang niet.

zeg maar jansen | 21-05-11 | 09:50

Televaag maakt er een circus van zoals we van ze gewend zijn.

Stroopdoos | 21-05-11 | 09:49

Hoe zuidelijker je gaat, des te luier het volk.
Simpel.
En laat Gekke Henkie met rust alsjebliefst.
Leave Henkie alone !

Teun van het Tuinpad | 21-05-11 | 09:48

@Sanderj5 | 21-05-11 | 09:41 | + 0 -
Ik heb mijn mening niet gebaseerd op het geblaat van de telegraaf.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 09:46

Begrijpen mensen nou nog steeds niet dat het de ambtenarij is die de kantjes eraf loopt, en dat de werkende klasse zich helemaal de typhus werkt?

KaiserSoza | 21-05-11 | 09:45

Ik wil best tot mn 70ste (en bij gezondheid langer) doorwerken, beetje tuinieren en biertjes drinken in de middag doe ik wel in de vakantie, lijkt me dodelijk saai niet meer te werken. Maar niet omdat die Grieken of andere PIIGS dan een beetje uit hun neus kunnen eten in de zon.

verhaard | 21-05-11 | 09:45

@doenormaal! | 21-05-11 | 09:41 | + 0 -
Gekke Henkie is nog niet wakker, die komt zo.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 09:45

Het socialisme werkt!............. Zolang de kapitalisten het betalen.

Jeaup | 21-05-11 | 09:45

artbrut | 21-05-11 | 09:40 |

Is empirisch.....
Het hoge kwalitatieve niveau, de objectieve en enorm relevante duidingen gaat vele gewoon boven de pet.

CumGranoSalis | 21-05-11 | 09:43

@CumGranoSalis | 21-05-11 | 09:37
Het is bíjna net zo hilarisch als de woorden "socialisme" en "verstandig financieel beleid" in één zin noemen.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_cabinets...

Chiant | 21-05-11 | 09:43

O nee! De Grieken zitten gewoon nog op het terras, een schande mensen, een schande!

Sanderj5 | 21-05-11 | 09:41

Onmiddellijk stoppen met geld aan bodemloze put Griekenland geven! Schuld van Griekenland gewoon aftrekken van het salaris van de Grieken. Het geld voor Griekenland wordt per slot van rekening ook van ons salaris afgetrokken. Wat de regering hier kan, kan de regering daar ook! Het lijkt me logischer dat het geld niet van mijn salaris wordt afgetrokken maar van het salaris van de schuldenmakers. Griekenland per direct onder curatele stellen. Een weldenkend mens geeft geen geld aan iemand die daar niet mee om kan gaan. Dus moet Nederland daarin een duidelijke stelling nemen. Het is van de zotte dat wij moeten doorwerken tot ons 70ste zodat de Grieken op hun 50st en 55ste met pensioen kunnen en riante salarissen kunnen hebben terwijl ik daarvoor krom lig... Ik ben gekke Henkie niet!

doenormaal! | 21-05-11 | 09:41

Jezus, wat een niveau....

artbrut | 21-05-11 | 09:40

"Van onze speciale verslaggever"
Heeftie down-syndrome dan?

Bitage | 21-05-11 | 09:40

Ik kom er graag, lekker eten, lekker klimaat, maar vind alleen wel dat ik er eigenlijk niks meer hoef te betalen.

Chiant | 21-05-11 | 09:39

Nee, neem dan Nederland. 40 uur per week werken voor een baas, een luizige 20 dagen per jaar vrij en een heel leven een rijtjeshuisje afbetalen in een troosteloze wijk. Als je vanuit dat oogpunt mensen ziet genieten van het leven, dan moeten ze natuurlijk wel lui zijn.

lauwebal | 21-05-11 | 09:39

Ik vind het niet erg iemand te helpen, maar ik ga geen verwende Grieken helpen die alleen maar zeiken over non-issues. De steekwoorden hier voor de Grieken zijn; Zelfreflectie, volwassen financieel beleid, en als afsluiter, Solidariteit NAAR HET NOORDEN (voor de verandering). Altijd dat eenrichtingsverkeer van die lui, ik word er gewoon misselijk van.

Kaas de Vies | 21-05-11 | 09:38

Tsja, olijven groeien van de zon he, niet van de aanblik van viriele 30+ mannen die een vruchtbaarheidsdansje maken.... ofzo.
Het is eigenlijk om te huilen, bah.

verhaard | 21-05-11 | 09:38

Alleen al het feit dat wij later met pensioen gaan om zodoende de pensioenen van de grieken te kunnen betalen (die al met 50 gaan)

Methylfenidaat | 21-05-11 | 09:37

herstel... doet het weer

dennisyzf | 21-05-11 | 09:37

HAHAHHAHAHAHAHHA TMG bagger en empirisch in hetzelfde stukje tekst durven te gebruiken. Bijna net zo leuk als wakker worden met Benny Hill op de achtergrond.
Vooral de observatie over de erewachten is een hele belangrijke en eentje van hoge kwaliteit.

CumGranoSalis | 21-05-11 | 09:37

dat duurde niet lang.... geen beeld meer

dennisyzf | 21-05-11 | 09:36

Af laten zinken. Nu.

natte krant | 21-05-11 | 09:36

At least the food is good. Dat dan weer wel!

nicks nuttig | 21-05-11 | 09:35

Ik zit, daar gaat die dan

Mr.Blijheid | 21-05-11 | 09:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken